Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 56 Laatste
Acties:
  • 529.710 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosHuigsloot
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09-2020
Ik wil voor het eerst een AVR kopen. Ik moet woekeren met de ruimte, dus de speakers worden bookshelfs. Ik denk aan de Boston Acoustics A23, want zelfs de A25 is eigenlijk te groot. Eventueel met de BA ASW 250 subwoofer erbij.
Als receiver denk ik aan de Onkyo tx-nr414 of 515. Zijn dit goed combinaties?
Alvast bedankt voor de reacties.

[ Voor 0% gewijzigd door JosHuigsloot op 12-10-2013 16:48 . Reden: typfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

De A23 is een keus, maar dan moet je je wel bewust zijn van het feit dat deze speakers lang niet zo goed zijn als de A25/26. De A25 presteert tot 59Hz op -3dB, waardoor een crossover naar de sub op 80Hz prima is. De A23 gaat lang niet zo laag, waardoor je sub meer voor zijn kiezen krijgt in een bereik waar die eigenlijk niet voor bedoeld is. Er zijn misschien andere speakers dan de A23 met het hetzelfde formaat die beter presteren. Wat is je budget voor de subwoofer? Misschien dat een BK XLS200 een beter alternatief is. Weet alleen zo de prijzen van beide niet.

Qua receiver zou ik, indien het budget het toelaat, voor een zo hoog mogelijk nummer gaan. De 414 is echt een instapper. Voor de A23 zal die voldoende zijn, maar een A25 heeft wel wat power nodig en ik zou persoonlijk niet lager dan een 6 serie Onkyo gaan. Zelf draai ik een 7.1 setup met de A25 en een 609 Receiver en dat is voldoende. Maar veel headroom is er niet. De waarden waar Onkyo mee schermt qua vermogen is zeer optimistisch te noemen.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Ik heb een onkyo SR-TX508 receiver en het viel me onlangs op dat op mijn receiver de instellingen voor bass en treble netjes blijven staan als het ding compleet van de stroom af geweest is
(elke avond, stekkerdoos FTW :P ), echter de instellingen van de subwoofer die springen telkens op 0.

Nou heb ik die doorgaans ook gewoon altijd op 0 staan en niet op +5 om maar iets te noemen, maar het viel me gewoon op.

Meer mensen met eenzelfde reciever die dat ook hebben?
Ergo: is dat normaal gedrag van mijn receiver?

:)

=edit=
En indien dit normaal is, wat is dan Onkyo's motivatie daarvoor? Ik bedoel je bass en treble settings blijven bewaard, maar je sub settings niet. Dat vind ik persoonlijk erg vreemd. Bewaar alles of bewaar niets zou ik zeggen en niet de helft!? 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door vosss op 14-10-2013 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:55
vosss schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:05:
Ik heb een onkyo SR-TX508 receiver en het viel me onlangs op dat op mijn receiver de instellingen voor bass en treble netjes blijven staan als het ding compleet van de stroom af geweest is
(elke avond, stekkerdoos FTW :P ), echter de instellingen van de subwoofer die springen telkens op 0.

Nou heb ik die doorgaans ook gewoon altijd op 0 staan en niet op +5 om maar iets te noemen, maar het viel me gewoon op.

Meer mensen met eenzelfde reciever die dat ook hebben?
Ergo: is dat normaal gedrag van mijn receiver?

:)

=edit=
En indien dit normaal is, wat is dan Onkyo's motivatie daarvoor? Ik bedoel je bass en treble settings blijven bewaard, maar je sub settings niet. Dat vind ik persoonlijk erg vreemd. Bewaar alles of bewaar niets zou ik zeggen en niet de helft!? 8)7
Dit is normaal, als je de sub snel verandert dan wordt dit de volgende keer ongedaan gemaakt. Wil je de sub permanent aanpassen, dan moet je naar de echte setup gaan en bij speaker level calibration de boel aanpassen.
Dit is juist goed, zoals jij het wil dat het opgeslagen wordt is niet de bedoeling! Je gaat dan de calibratie ongebalanceerd maken wat echt niet wenselijk is voor de kwaliteit van je geluid. Die instelling is er voor het geval je 's avonds laat de sub teveel herrie vindt maken of om er wat mee te experimenteren. Wil je de sub echt veranderen, dan raad ik je aan in die echte kalibratie instelling het na te meten. Als je de sub zomaar verandert dan klopt er helemaal niets meer van je overgang van de normale speakers naar de sub en dat is echt niet wat je wil.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-09 16:44

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Even een update van mijn kant.

Heb nu een tijdje de TX-NR818 staan ter vervanging van mn TX-SR607.
Dat is een groter verschil dan ik verwacht had.

Volume kan véél harder.
Details zijn nog beter te horen.
Veel meer opties (zoals mp3's afspelen vanaf de NAS)

Als test 2 kleine 6ohms pioneer melkpakjes toegevoegd zodat ik nu 7.1 heb ipv 5.1.
Ondanks dat het kwalitatief slechte speakertjes zijn, is het wel écht een toevoeging.
7.1 maakt het geluid nog een stuk preciezer en gedetaileerder (zeker een aanrader voor de gene die twijfelen).
Prologic IIz is daar in tegen flinke onzin.

Zit nu te twijfelen om een 2e subwoofer bij te plaatsen.
Heb begrepen dat de Audyssey MultiEQ XT veel baat heeft bij 2 verschillende subwoofers.
iemand ervaring daarmee?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:45
HellStorm666 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:57:
Prologic IIz is daar in tegen flinke onzin.
Draai dagelijks IIz, om bijv. stereo uitzendingen naar 9.1 om te zetten. Werkt juist geweldig imho.
Heb begrepen dat de Audyssey MultiEQ XT veel baat heeft bij 2 verschillende subwoofers.
iemand ervaring daarmee?
Op een 818 niet, aangezien die een niet-reguliere MultiEQ heeft: kan slechts één subwoofer aan. Een tweede wordt intern doorgelust met de eerste. Alleen de 1010, 3010 en 5010 hebben een "volwaardige" MultiEQ XT32.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:08
Ik heb maandag 30 september hier een bericht gepost over het geen verbinding meer kunnen maken met het netwerk met mijn Onkyo TX-NR509. Dat was toen opgelost. Ondertussen ben ik diverse malen weer de verbinding met het netwerk kwijtgeraakt. Helaas. Maar nu is er ook nog een ander probleem bijgekomen. De Onkyo geeft geen geluid meer. Op geen enkele uitgang die ik gebruik.De tv en de Dune D1 zijn beiden optisch aangesloten, geen geluid. De radio geeft geen geluid. Als ik Audyssey opstart dmv de bijgeleverde microfoon krijg ik ook geen geluid om de speakers in te stellen. Het blijft stil.
Heb al een paar keer een factory reset uitgevoerd dmv de Onkyo inschakelen, vcr knop indrukken en vasthouden en tegelijk de aan/uit knop indrukken totdat er "Clear" in beeld verschijnt. Daarna gaat de Onkyo uit. Na inschakelen zijn alle instellingen weg en begin ik weer opnieuw. Radio vind wel zenders maar laat niks horen, zelfs geen ruis. Laatst bekende firmware staat erop.
Normaal gesproken als je schakeld tussen de diverse weegave opties hoor je relais of iets dergelijks schakelen maar dat gebeurd nu ook helemaal niet meer.
Kan ik nog meer proberen voordat ik een geval van garantie ga aanvragen?
Datum van aankop van de Onkyo is 28-11-2011. Dus ik heb nog garantie. (2 jaar garantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:22
[b][message=41042137,noline]Kan ik nog meer proberen voordat ik een geval van garantie ga aanvragen?
Datum van aankop van de Onkyo is 28-11-2011. Dus ik heb nog garantie. (2 jaar garantie)
Zou ik niet eens meer aan beginnen, gauw je garantie gaan claimen!

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:00
mike123 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 20:36:
Ik heb maandag 30 september hier een bericht gepost over het geen verbinding meer kunnen maken met het netwerk met mijn Onkyo TX-NR509. Dat was toen opgelost. Ondertussen ben ik diverse malen weer de verbinding met het netwerk kwijtgeraakt. Helaas. Maar nu is er ook nog een ander probleem bijgekomen. De Onkyo geeft geen geluid meer. Op geen enkele uitgang die ik gebruik.De tv en de Dune D1 zijn beiden optisch aangesloten, geen geluid. De radio geeft geen geluid. Als ik Audyssey opstart dmv de bijgeleverde microfoon krijg ik ook geen geluid om de speakers in te stellen. Het blijft stil.
Heb al een paar keer een factory reset uitgevoerd dmv de Onkyo inschakelen, vcr knop indrukken en vasthouden en tegelijk de aan/uit knop indrukken totdat er "Clear" in beeld verschijnt. Daarna gaat de Onkyo uit. Na inschakelen zijn alle instellingen weg en begin ik weer opnieuw. Radio vind wel zenders maar laat niks horen, zelfs geen ruis. Laatst bekende firmware staat erop.
Normaal gesproken als je schakeld tussen de diverse weegave opties hoor je relais of iets dergelijks schakelen maar dat gebeurd nu ook helemaal niet meer.
Kan ik nog meer proberen voordat ik een geval van garantie ga aanvragen?
Ik had ook problemen met mijn TX-NR509. Geen geluid meer via HDMI, alleen nog beeld.

Speakericoontjes verschenen niet meer op display en geen netwerkverbinding meer.

Gekocht in juli 2011. Is na enige weken wachten op reparatie door CE Repair uiteindelijk vervangen door Onkyo voor een splinternieuwe TX-NR525. Klasse dus, was buiten de fabrieksgarantie!

Heb het vermoeden dat er wat mis is met de NR509's, men zou hem eerst gratis repareren, ondanks buiten garantie, maar toen dit langer dan 6 weken duurde kreeg ik dus terstond een splinternieuwe receiver van dit modeljaar.

Heb dit geregeld via HiFi-corner.nl, waar ik de receiver uiteraard ook gekocht had.

Gauw claimen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawa_man
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-09 22:59
Ik ben op zoek naar een nieuwe reciever, en zoek er een die naar 2 zones een aparte HDMI-bron kan doorsturen. Uit de manuals van diverse onkyo recievers begrijp ik dat je enkel een analoge bron naar zone 2 kan sturen? Heeft iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teejays
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-09 02:00
Mijn TX-NR509 ligt nu ook al bijna een maand in een Onkyo service center voor herstelling.

Is blijkbaar een veel voorkomend probleem bij dit type en andere modellen uit 2011, kijk hier maar eens of op de onkyo forums.
De mijne was net 1 maand buiten garantie toen ik ineens geen geluid of netwerkverbinding meer had.

Contact opgenomen met Onkyo support en ze hebben toch nog een kosteloze herstelling goedgekeurd, ookal was de garantie net verlopen.
In het service center hebben ze het hdmi-board vervangen, maar dit was blijkbaar ook defect, want er was nog steeds geen netwerkverbinding, maar wel terug geluid.
Een ander hdmi-board was niet meer beschikbaar volgens het service center, en ook geen eta hiervoor. Ik vermoed dat de stock ervan opgebruikt is voor alle herstellingen.
Het service center heeft dan Onkyo gevraagd om een commerciele oplossing (omruilen of credit nota), en daar zit ik nu al 3 weken op te wachten.

Ik heb ook al posts gelezen van anderen die hetzelfde probleem met hun TX-NR509 hadden en een TX-NR525 gekregen hebben ter vervanging. Hier zit ik ook op te hopen, want met een nieuw hdmi-board zit de kans er dik in dat na 1,5 à 2 jaar terug net hetzelfde probleem ga voorhebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
teejays schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:08:
Mijn TX-NR509 ligt nu ook al bijna een maand in een Onkyo service center voor herstelling.

Is blijkbaar een veel voorkomend probleem bij dit type en andere modellen uit 2011, kijk hier maar eens of op de onkyo forums.
De mijne was net 1 maand buiten garantie toen ik ineens geen geluid of netwerkverbinding meer had.

Contact opgenomen met Onkyo support en ze hebben toch nog een kosteloze herstelling goedgekeurd, ookal was de garantie net verlopen.
In het service center hebben ze het hdmi-board vervangen, maar dit was blijkbaar ook defect, want er was nog steeds geen netwerkverbinding, maar wel terug geluid.
Een ander hdmi-board was niet meer beschikbaar volgens het service center, en ook geen eta hiervoor. Ik vermoed dat de stock ervan opgebruikt is voor alle herstellingen.
Het service center heeft dan Onkyo gevraagd om een commerciele oplossing (omruilen of credit nota), en daar zit ik nu al 3 weken op te wachten.

Ik heb ook al posts gelezen van anderen die hetzelfde probleem met hun TX-NR509 hadden en een TX-NR525 gekregen hebben ter vervanging. Hier zit ik ook op te hopen, want met een nieuw hdmi-board zit de kans er dik in dat na 1,5 à 2 jaar terug net hetzelfde probleem ga voorhebben.
Paar keer per week bellen naar servicecenter leidde bij mij na een week of 3 tot het leveren van een vervangende TX-NR525. De HDMI boards voor de TX-NR509's zijn klaarblijkelijk "op". Niet opgeven dus, waarschijnlijk krijg jij ook een nieuwe 525 als je wat blijft aandringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 22:45:
Helaas, na een nieuw modem met hogere download van max 40 Mb/s kent mijn TX-8050 nog steeds radiostiltes van enkele seconden lang. Herhaaldelijk komt dit voor.....enkele keren op een gemiddelde avond.Waarin kan toch de oorzaak zitten van dit ongemak, wat zich voordoet bij het beluisteren van Intrernetradio of Spotify?Weet iemand raad? .......of hebben "jullie" dezelfde problematiek?Het ligt niet aan het modem, de downloadsnelheid, de WiFi-verbinding.
Dit heb ik af en toe ook met Spotify, ivm 60mbit Ziggo verbinding (Onkyo TX-NR818, aangesloten op gbit ethernet). Gezien ik het meestal maar 1x per avond heb (1 a 2 seconde stil), geen verder onderzoek naar gedaan. Irritanter vind ik het ontbreken van shuffle en repeat, dat is wel echt een gemis!

Anyway, heb je m ook al geprobeerd met ethernetkabel, direct op de modem, zonder router en zonder andere netwerk apparatuur (computer uit enz.), zo kan je interne problemen uitsluiten. Als dat niet werkt, kijk ook eens op het spotify forum.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
brtk schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:15:
[...]

Ik had ook problemen met mijn TX-NR509. Geen geluid meer via HDMI, alleen nog beeld.

Speakericoontjes verschenen niet meer op display en geen netwerkverbinding meer.

Gekocht in juli 2011. Is na enige weken wachten op reparatie door CE Repair uiteindelijk vervangen door Onkyo voor een splinternieuwe TX-NR525. Klasse dus, was buiten de fabrieksgarantie!

Heb het vermoeden dat er wat mis is met de NR509's, men zou hem eerst gratis repareren, ondanks buiten garantie, maar toen dit langer dan 6 weken duurde kreeg ik dus terstond een splinternieuwe receiver van dit modeljaar.

Heb dit geregeld via HiFi-corner.nl, waar ik de receiver uiteraard ook gekocht had.

Gauw claimen dus!
Heb ondertussen ook al een mail gestuurd naar de webwinkel waar ik hem heb gekocht. Vanochtend al een mail terug met de benodigde documentatie wat ik allemaal mee moet sturen en een adres label.
Hij gaat morgen, als het mee zit, op de post. Afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123

Als ze hem zouden vervangen zou mooi zijn alleen ik heb beide optische ingangen in gebruik en de 525 heeft er maar 1.
Ik heb namelijk mijn Dune D1 en mijn tv beide aangesloten op de optische ingang en de hdmi van de Dune gaat rechtstreeks in de tv. Mijn hd recorder gaat ook rechtstreeks in de tv.
Ik wil namelijk niet altijd de receiver aan als ik bv sport kijk of een opgenomen serie.
Ik heb ARC ook uitgeschakeld namelijk.
Daarom heb ik ook de 509 gekozen, dit ivm 2x optische ingang.
Maar laat ik eerst even afwachten wat er gebeurd.
En anders zet ik mijn converter er eventueel weer tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Laatst online: 14-09 11:12
Koldur schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:16:
[...]

Dit is normaal, als je de sub snel verandert dan wordt dit de volgende keer ongedaan gemaakt. Wil je de sub permanent aanpassen, dan moet je naar de echte setup gaan en bij speaker level calibration de boel aanpassen.
Dit is juist goed, zoals jij het wil dat het opgeslagen wordt is niet de bedoeling! Je gaat dan de calibratie ongebalanceerd maken wat echt niet wenselijk is voor de kwaliteit van je geluid. Die instelling is er voor het geval je 's avonds laat de sub teveel herrie vindt maken of om er wat mee te experimenteren. Wil je de sub echt veranderen, dan raad ik je aan in die echte kalibratie instelling het na te meten. Als je de sub zomaar veranderd dan klopt er helemaal niets meer van je overgang van de normale speakers naar de sub en dat is echt niet wat je wil.
OK duidelijk. Bedankt. Ik vroeg het me gewoon af vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
mike123 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:54:
[...]

Als ze hem zouden vervangen zou mooi zijn alleen ik heb beide optische ingangen in gebruik en de 525 heeft er maar 1.
Ik heb namelijk mijn Dune D1 en mijn tv beide aangesloten op de optische ingang en de hdmi van de Dune gaat rechtstreeks in de tv. Mijn hd recorder gaat ook rechtstreeks in de tv.
Ik wil namelijk niet altijd de receiver aan als ik bv sport kijk of een opgenomen serie.
Ik heb ARC ook uitgeschakeld namelijk.
Daarom heb ik ook de 509 gekozen, dit ivm 2x optische ingang.
Maar laat ik eerst even afwachten wat er gebeurd.
En anders zet ik mijn converter er eventueel weer tussen.
HDMI passthrough gebruiken voor audio"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
vosss schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:20:
[...]

OK duidelijk. Bedankt. Ik vroeg het me gewoon af vandaar :)
Was ook een goede vraag, probeerde het zo duidelijk mogelijk te beantwoorden. Er zijn zoveel dingen die in eerste instantie moeilijk te begrijpen zijn. De dynamiek van het aansluiten en configureren van een X.1 systeem is ook zo groot dat het allemaal niet direct te weten/begrijpen valt.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Laatst online: 17-09 16:44

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Brad Pitt schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:24:
[...]

Draai dagelijks IIz, om bijv. stereo uitzendingen naar 9.1 om te zetten. Werkt juist geweldig imho.

[...]

Op een 818 niet, aangezien die een niet-reguliere MultiEQ heeft: kan slechts één subwoofer aan. Een tweede wordt intern doorgelust met de eerste. Alleen de 1010, 3010 en 5010 hebben een "volwaardige" MultiEQ XT32.
IIz is de high speakers he.
IIx werkt wel gewoon netjes.

Weet je zeker dat de 818 niet een volwaardige xt32 heeft?
Las nl dat de 818 Oa erg goed is vanwege de xt32 welke normaal alleen maar in veel duurdere sets zit.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
brtk schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:23:
[...]

HDMI passthrough gebruiken voor audio"?
De 509 verbruikte nogal veel stroom tijden passthrough. En ik weet niet of dat automatisch gaat maar als je ff snel het nieuws wilt zien moet je toch weer 2 apparaten inschakelen. Is niet veel werk maar ben niet alleen thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HermanLR
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-09-2022
brtk schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:15:
[...]

Gauw claimen dus!
Ongelofelijk dat ik dit hier allemaal lees.....
Even kort mijn relaas:

Ik heb ook een Onkyo TX-NR509 machine. Eigenlijk heel tevreden over.
Totdat een paar weken geleden er bij ”aanzetten” geen geluid uit de speakers kwam. Gebeurde één of twee keer. Dacht er eigenlijk niet bij na.
Bij het aanzetten hoor je meestal een paar tikjes en die hoorde je dan niet. Heel simpel verteld, maar jullie zullen begrijpen waar die tikjes vandaan komen.
Na een paar keer aan en uit zetten “klikte” de zaak wel weer en was er geluid.
Vanmorgen ineens problemen met het aansluiten van mijn Ipod. Normaliter geen enkel probleem.
Nu kwam de machine muurvast te zitten na een kleine minuut.
Een aantal keren geprobeerd, maar steeds hetzelfde resultaat, ook met een paar USB sticks, dus aan de IPod lag het kennelijk niet.
Steeds ging het apparaat vastzitten en moest ik de stekker eruit trekken om hem weer op gang te krijgen.

Vervolgens de nieuwe firmware gedownload en op USB gezet.
Na een korte tijd een error: 3-89 en het hele apparaat deed niets meer. Muurvast.
Alle knoppen gaven HDMI start up aan en USB bleef maar staan op “initialize”.
De TV gaf alleen het woord Onkyo aan, wat je ook deed.
Door VCR en Power in te drukken een nieuwe poging gewaagd de firmware te installeren.
Completed! stond er na een tijdje, maar de problemen waren helaas niet verholpen.

Een hele tijd HDMI start up bij vrijwel alle knoppen of bij USB Initializing……..
Na heel vaak resetten, stekkers eruit, aan/uit en val alles proberen, zo waar vanavond weer toegang tot VCR en radio.
Zelfs USB reageert weer.
Media Player en BR speler nog niet geprobeerd.
Ook heel raar……ik krijg het menu van de receiver niet meer op mijn TV, alleen op het display. Was ook nooit zo. Bovendien branden er soms lampjes, soms bijna geen.
In standby modus waren er altijd 2 kleine indicatoren die bleven branden. Ook weg……
Ik heb op diverse forums (Engels en NL) gelezen dat dit een probleem is dat vaker optreedt bij deze apparaten.
Heeft iemand een tip of zit ook ik aan reparatie vast. Gekocht in januari 2012, dus garantie zit er nog op.

Op meerdere momenten ik geen dus digitale ontvanger, media player of BR speler meer gebruiken.
De kans is nogal groot dat ik morgen weer tegen hetzelfde probleem oploop.
Niet helemaal de bedoeling van zo’n mooi apparaat.
Inmiddels mails gestuurd naar beide Onkyo service centers: Mijdrecht en Elst. Ben benieuwd hoe hun reactie zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
@HermanLR
Altijd erg vervelend als zo'n belangrijk stuk apparatuur er de brui aan geeft, daar heb ik echt een hekel aan. Gelukkig zit je nog in je garantie termijn, daardoor weet je zeker dat het kosteloos opgelost gaat worden.
Vergeet niet dat Onkyo echt verschrikkelijk veel receivers verkoopt en je hier eerder dit soort berichten leest, vooral omdat je over het algemeen geen bericht hoeft te plaatsen als alles goed gaat.
Ik heb zelf een TX-SR707 waarbij op avsforums.com aardig wat problemen met HDMI boards e.d. zijn gemeld, heb er zelf na vier jaar gelukkig nog geen probleem mee gehad. Ik denk dat je ongeluk hebt gehad met jouw specifieke TX-NR509.

Wat mij wel is opgevallen van dergelijke berichten is, dat wanneer de unit gerepareerd wordt het probleem eigenlijk altijd weer terugkomt. Dat is natuurlijk weer wel een vervelend idee en eventueel vooruitzicht. Daarom zou ik mijn receiver zo snel mogelijk opsturen als ik jou was.

Heeft je receiver wel genoeg ruimte om zich heen voor een goede airflow? Dat is erg belangrijk bij Onkyo Receivers (in ieder geval Onkyo, maar ook de meeste andere merken) omdat ze erg warm worden. Als ze niet genoeg ruimte hebben dan kunnen ze oververhit raken en kunnen dergelijke problemen ontstaan.
Ik zeg niet dat dit in jouw geval zo is, maar wil je wel erop wijzen. Als er niet genoeg ruimte is en je receiver gerepareerd terug komt krijg je natuurlijk dezelfde problemen en dat wil je niet ;)

Succes in ieder geval met het oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
HermanLR : kan niet anders dan dat ook jij een TX-NR525 gaat krijgen, gauw regelen met Onkyo of de winkel waar je de receiver hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:17

Woohooo

Smilie, James Smilie

Hoi jongens,

Ik heb een probleempie met mijn Onkyo versterker HT-R548 en Jamo subwoofer 210. Ik krijg die woofer niet aan de praat helaas. Heb met de meegeleverde kabel die subwoofer aangesloten op die 'pre out subwoofer' uitgang. In de opties de subwoofer aan gezet, maar ik krijg er geen geluid uit. Ook in de opties waarbij ik de DB kan verhogen komt uit alle andere boxen wel geluid maar bij de subwoofer blijft het stil.

Heb al het e.e.a. opgezocht en die crossover frequentie lager gezet en de grootte van de andere boxen op 'small' gezet maar alsnog blijft het stil.

Sub staat aan en blauwe lampje brand ook, heeft er iemand nog tips wat ik over het hoofd heb gezien?

Afbeeldingslocatie: http://p.alejka.pl/i2/p_new/09/34/amplituner-onkyo-htr-548-3-latnia-gwarancja-eic-tanio_0_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Volume wel open gedraaid op de subwoofer zelf?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Lip schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:06:
[...]

Volume wel open gedraaid op de subwoofer zelf?
Jep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Welke listening mode gebruik je? Direct en pure audio gebruiken de subewoofer niet, stereo bijvoorbeeld wel. Kan het daar aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Volgens mij heb ik ook alle opties al gehad. Als ik kijk in die Audio/Home zie ik ook 2.1 bij stereo of 5.1 bij cinema als output staan maar die subwoofer blijft stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 10:15
Heb je de subwoofer op de line-in aangesloten? Op de R, alhoewel dat niet uit zo mogen maken. En heb je de cut-off helemaal opgedraaid?

Heeft de sub wel ooit gewerkt en heb je hem ooit getest op een andere receiver?

Overigens moet je eigenlijk sowieso al je speakers op small zetten.

[ Voor 14% gewijzigd door HarmoniousVibe op 19-10-2013 08:51 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Cut-off staat helemaal open. Heb hem echt goed aangesloten, ook met andere RCA kabel getest.
De sub heeft nooit gewerkt, wel nieuw uit doos. Heb op dit moment niet de mogelijkheid om die te testen op een andere receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Woohooo schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:40:
Cut-off staat helemaal open. Heb hem echt goed aangesloten, ook met andere RCA kabel getest.
De sub heeft nooit gewerkt, wel nieuw uit doos. Heb op dit moment niet de mogelijkheid om die te testen op een andere receiver.
Het is òf de sub òf de output van de versterker welke defect is. Ik weet niet waarop je wel of geen garantie op hebt en/of welke duurder is, maar ik hoop dat het de goedkoopste oplossing wordt welke je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Als je de rca kabel op de sub hebt aangesloten en je tikt voorzichtig op de tulp die je normaal gesproken in de receiver doet, hoor je dan tikjes/plopjes via de sub?(elektrische pulsjes creëer je hiermee). Zo ja, dikke kans dat je sub het doet en de line out van de receiver niet en vice versa.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

renzo4000 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:25:
Als je de rca kabel op de sub hebt aangesloten en je tikt voorzichtig op de tulp die je normaal gesproken in de receiver doet, hoor je dan tikjes/plopjes via de sub?(elektrische pulsjes creëer je hiermee). Zo ja, dikke kans dat je sub het doet en de line out van de receiver niet en vice versa.
Niet dus, subwoofer kapot dan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
zoals aangegeven, dikke kans dat het dan aan de subwoofer ligt maar als je het zeker wil weten zou ik het testen op een andere receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Probeer het ook eens om ze via de high level inputs aan te sluiten met speakerdraad. In de receiver kun je ze op je speaker B-aansuitingen aansluiten. Of gewoon op de fronts.

En probeer de andere line-in eens. Je subwoofer heeft er immers twee. Zou niet uit mogen maken voor zover ik weet.

[ Voor 25% gewijzigd door HarmoniousVibe op 19-10-2013 14:03 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
High level gaat niet bij de 210...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Oh, misgelezen. Ik dacht dat je de SUB 200 had..

Bij doet mijn afstandsbediening het niet lekker meer; bij veel knoppen moet ik ze erg lang indrukken voordat ze beginnen te reageren, als dat überhaupt als gebeurt. Ik heb contact opgenomen met de klantenservice, die me door heeft verwezen naar een Nederlands bedrijf dat de reparaties verzorgt voor Onkyo. Als ik het goed heb begrepen sturen ze me gewoon een nieuwe op. Heb alleen mijn adres en het S/N door hoeven geven. Ben er wel over te spreken, zeker omdat mijn receiver al ouder is dan twee jaar en de garantie al is verlopen.

[ Voor 84% gewijzigd door HarmoniousVibe op 19-10-2013 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-09 17:42
Ik ben de blije gebruiker van een txnr515. Na een tijdje begint muziek bij mij te kraken.... Ik speel de muziek af met een XBMC ION systeem. Verder nooit last gehad. Zijn er meer mensen met deze klacht? Bij series begint het nu ook vaker voor te komen. Mijn XBMC is met HDMI aangesloten op de receiver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Op alle speakers?
Op alle inputs?
Alleen met XBMC, of ook met andere programma's?
Als je op de receiver bij Info kijkt, zie je dan de juiste sample rate staan?
Gebruik je pulseaudio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:00

Scighera

swim-bike-run

Ik ben in het bezit van de Onkyo TX-NR609 (7.2 receiver) icm met oa een LG BD speler (BD570)

Nu wil ik DTS wave files (muziek) afspelen, is dat mogelijk? Ik heb deze op een externe HD staan, maar of ik hem nou via de BD speler aansluit of via de Onkyo receiver, in beide gevallen is het resultaat witte ruis....

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:32
Sinds gisteren de TR-NX616 + Heco Music Colors Cinema 5.1 in mijn bezit .

Nu loop ik tijdens de automatische kalibratie tegen het probleem op dat de speakers niet gevonden worden (speakers geven wel netjes een test signaal) .

Mijn woonkamer is 25² Centerspeaker staat onder mijn tv , Front staan allebei ±1.5m vanaf middenpunt tv ,
Surround uiterste hoeken achter luisterplek .

Heb de microfoon in het midden van mijn huiskamer gezet ( ong ± 3 m vanaf center speaker )

Iemand een idee wat hier fout gaat , of moet ik niet teveel waarde hechten aan de kalibratie en kan ik dit beter zelf doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
bandy schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 13:36:
Heb de microfoon in het midden van mijn huiskamer gezet ( ong ± 3 m vanaf center speaker )
Deze moet je op je luisterplek zetten, op de plek/hoogte waar je hoofd zit als je kijkt/luistert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
Brad Pitt schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 00:48:
[...]

Deze moet je op je luisterplek zetten, op de plek/hoogte waar je hoofd zit als je kijkt/luistert.
Dat heb ik inmiddels ook gedaan , maar ook dan worden de speakers niet herkend .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 13:51

F55

Ik weet niet of hij gaat meten als de reciever perongeluk op zone 2 staat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
bandy schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 07:54:
[...]

Dat heb ik inmiddels ook gedaan , maar ook dan worden de speakers niet herkend .
Doe je dan de snelle setup of de uitgebreide uitvoering?
In de uitgebreide uitvoering zou hij ook moeten herkennen of je de speakers juist hebt aangesloten. Op surround voor of achter. Of iets van die strekking. Staat in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:56

RMX

Ik had mijn surround speakers op de 7.1 surround aangesloten. Weet even niet hoe die heet, maar je moet dan de andere surround input hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
RMX schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 23:51:
Ik had mijn surround speakers op de 7.1 surround aangesloten. Weet even niet hoe die heet, maar je moet dan de andere surround input hebben
Veelgemaakte fout ja, dat mensen de normale surrounds op de surround back aansluitingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
Tot zover bedankt voor de reactie's ga na wat tijd gebrek vanavond maar weer een poging doen !

Moet zeggen dat ik hiervoor een Sony DDWG800 heb gehad die een zelfde soort functie had , maar ook die heb ik nooit aan de praat gekregen .
Nu dacht ik een flinke upgrade gedaan te hebben met deze Onkyo waarin dit soort zaken toch wat beter voor elkaar zouden zijn .
Maar goed wil niet te vroeg schreeuwen eerst de poging vanavond maar 's afwachten .

Ben der trouwens zeker van dat de speakers goed aangesloten zijn ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
bandy schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:34:
Tot zover bedankt voor de reactie's ga na wat tijd gebrek vanavond maar weer een poging doen !

Moet zeggen dat ik hiervoor een Sony DDWG800 heb gehad die een zelfde soort functie had , maar ook die heb ik nooit aan de praat gekregen .
Nu dacht ik een flinke upgrade gedaan te hebben met deze Onkyo waarin dit soort zaken toch wat beter voor elkaar zouden zijn .
Maar goed wil niet te vroeg schreeuwen eerst de poging vanavond maar 's afwachten .

Ben der trouwens zeker van dat de speakers goed aangesloten zijn ..
Als alles goed is aangesloten kan het zijn dat je speakers defect zijn, ookal hoor je de bliepjes e.d., of het bereik van je speakers is niet toereikend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
Koldur schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:21:
[...]

Als alles goed is aangesloten kan het zijn dat je speakers defect zijn, ookal hoor je de bliepjes e.d., of het bereik van je speakers is niet toereikend.
Heb net weer een poging gedaan , test begint met de ''bliepjes'' links voor te geven met daar achteraan knipperend ''measuring'' hierna komt gelijk de fout speaker detect errror .

Nu valt het mij op dat het geluid behoorlijk weerkaatst in mijn huiskamer , zou de receiver hierdoor problemen krijgen met het ''vinden'' van het geluid ? . Heb als test de microfoon in mijn hand bij de speaker gehouden , ook nu komt dezelfde fout naar voren ..

Edit 20:35 , als ik de microfoon ongeveer 30 cm van de speaker vandaan houd wordt de speaker wel herkend maar krijg ik de foutmelding ''room noise'' :(

[ Voor 9% gewijzigd door bandy op 22-10-2013 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
bandy schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:08:
[...]

Heb net weer een poging gedaan , test begint met de ''bliepjes'' links voor te geven met daar achteraan knipperend ''measuring'' hierna komt gelijk de fout speaker detect errror .

Nu valt het mij op dat het geluid behoorlijk weerkaatst in mijn huiskamer , zou de receiver hierdoor problemen krijgen met het ''vinden'' van het geluid ? . Heb als test de microfoon in mijn hand bij de speaker gehouden , ook nu komt dezelfde fout naar voren ..
Het zou in een heel extreem geval kunnen, maar ik betwijfel het. Anders sluit je voor de test je surround speaker even aan waar de left front aangesloten moet worden, heb je ergens anders in huis nog speakers staan? Deze aansluiten en kijken wat het doet. Het kan natuurlijk ook de mic nog zijn, aansluiten op je pc en even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shello
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-12-2013
Ik heb een Onkyo versterker TX-SR607 en ik heb een probleem.
De mogelijkheid om met behulp van de set-up knop de instellingen op je TV te bekijken een aan te passen doet het niet meer, heeft het altijd zonder problemen gedaan.

In de display van de versterker zie je wel de opties en kun je ze via de display van de versterker wel aan passen.

Mijn vraag is: Is dit een instelling of is er iets kapot in mijn versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123

Gisteren even een mail gestuurd naar de webwinkel waar ik mijn defecte Onkyo 509 heb heen gestuurd om te vragen hoe lang het ongeveer duurt voordat de receiver gerepareerd is.
Het antwoord was dat het ongeveer 2 a 3 weken duurt en dat ze hem begin volgende week weer gerepareerd retour verwachten.
Lijkt er dus op dat hij gewoon gerepareerd word.
Storing was geen geluid en moeilijk een netwerk verbinding maken.
Nog even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
Koldur schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:20:
[...]

Het zou in een heel extreem geval kunnen, maar ik betwijfel het. Anders sluit je voor de test je surround speaker even aan waar de left front aangesloten moet worden, heb je ergens anders in huis nog speakers staan? Deze aansluiten en kijken wat het doet. Het kan natuurlijk ook de mic nog zijn, aansluiten op je pc en even testen.
Heb inmiddels contact gehad met de helpdesk van Onkyo .

Hun antwoord was dat ik eerst de laatste firmware via hun site moest upgraden .Omdat ik zaterdag direct de receiver online geupdate had dacht ik dat ik de laatste firmware al had , dit was niet het geval omdat ze de laatste firmware versie niet via netwerk versturen maar dit alleen via usb mogelijk is .

Mocht de firmware geen oplossing zijn krijg ik een nieuwe microfoon opgestuurd , moet zeggen dat ik verder voor zover wel tevreden ben over de gang van zaken via de helpdesk .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 14:26
Vanavond mn TX-NR828 aangezet om een film te kijken.
Ging aan, vervolgens een kleine knal en rook....

Morgen maar eens bellen.
Receiver is nog maar 3 maand oud.
Hoop dat ik deze kan omruilen voor een nieuwe ipv reparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 14:26
wezep schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 22:23:
Vanavond mn TX-NR828 aangezet om een film te kijken.
Ging aan, vervolgens een kleine knal en rook....

Morgen maar eens bellen.
Receiver is nog maar 3 maand oud.
Hoop dat ik deze kan omruilen voor een nieuwe ipv reparen.
Gisteren heeft Smits Arnhem de receiver omgeruild voor een nieuw exemplaar.
Top service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:59
[disclaimer]Misschien is het al een keer besproken maar ik weet niet goed waar ik op moet zoeken [/disclaimer]

Internetradio's zenden (track)informatie uit die wordt weergegeven op het display. Mijn Onkyo 525 actualiseert deze informatie niet continue, hoe kan dat? Het duurt soms 10 a 15 min voordat er een nieuwe tekst komt te staan. Is dit een bekend euvel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Laatst online: 15-09 14:44
Ik heb net een HT-S9405THX set gekocht. Hier zit een HT-R990 receiver bij.

Nu valt mij op dat het volume toch wel op 35-40 moet staan voor "normaal" geluid. Een film moet je al op 50-60 zetten. Is dat gebruikelijk bij Onkyo?
Ik heb volgens mij al zo'n beetje alle instellingen gehad...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
kraades schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:05:
Ik heb net een HT-S9405THX set gekocht. Hier zit een HT-R990 receiver bij.

Nu valt mij op dat het volume toch wel op 35-40 moet staan voor "normaal" geluid. Een film moet je al op 50-60 zetten. Is dat gebruikelijk bij Onkyo?
Ik heb volgens mij al zo'n beetje alle instellingen gehad...
Jep is normaal... Al verschilt dat nog wel per situatie. Hoe gevoelig zijn je speakers bijvoorbeeld? Wat voor sterkte geeft je bron af? Je hebt ergens in het instellingen menu een optie om per bron het volume met een X aantal db's te verhogen. Echter, heb je er last van? Of is het meer gevoelsmatig dat je denkt dat het volume al op de helft staat? No worries, het volume kan nog hoog genoeg! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ja excuses was een typisch gevalletje van even zoeken op internet en zien dat je niet de enige bent.
Heb wel het gevoel dat het stemgeluid wat wat magertjes klinkt tegen de rest.
Ik ga nog eens wat proberen en bedankt in ieder geval!

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M009
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-06-2023
Ik ben op zoek naar een nieuwe onkyo reciever. Deze wil ik op het netwerk aansluiten. Nu heb ik meerdere recievers gezien die mij wel aanstaan. Wie kan mij vertellen welke van deze prijs/kwaliteit verhouding het beste uit de bus komt.

Onkyo TX-NR616,
Onkyo TX-NR626,
Onkyo TX-NR609,

Zelf heb ik nu de TX-SR608, Welke van bovenstaande is gelijk aan of beter dan de SR608?

Ik heb al naar de specs gekeken, die zijn ook niet altijd even betrouwbaar, dus wil ik graag ervaringen van anderen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
HT-R990 (TX-NR609) receiver. Heeft iemand misschien HDMI ARC werkend met een Philips TV uit de 8008 serie? Bij mij werkt het af en toe wel maar meestal niet. Zeer onvoorspelbaar gedrag.

Ook mij OSD werkt niet op de HDMI out uitgang maw ik zie geen menus op mijn tv. Ik moet dus bv. het apparaat op HDMI 1 (XBMC) aanzetten waar het OSD dan wel werkt.

[ Voor 33% gewijzigd door technorabilia op 28-10-2013 08:01 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
M009 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:52:
Ik ben op zoek naar een nieuwe onkyo reciever. Deze wil ik op het netwerk aansluiten. Nu heb ik meerdere recievers gezien die mij wel aanstaan. Wie kan mij vertellen welke van deze prijs/kwaliteit verhouding het beste uit de bus komt.

Onkyo TX-NR616,
Onkyo TX-NR626,
Onkyo TX-NR609,

Zelf heb ik nu de TX-SR608, Welke van bovenstaande is gelijk aan of beter dan de SR608?

Ik heb al naar de specs gekeken, die zijn ook niet altijd even betrouwbaar, dus wil ik graag ervaringen van anderen horen.
De 609 beviel prima. Prima geluid, makkelijk in te stellen en veel info op het display. Helaas overleden door blikseminslag.

Daarna de 626 als vervanger gekocht. Geen thx certificatie meer, minder info op display (geen info over welke speakers nu actief zijn), maar wel bluetooth en wifi. Das toch wel verrekte handig.
Verder waren de specs en het internetgedeelte in grote lijnen wel een beetje hetzelfde.
Helaas was het exemplaar welke ik had ontvangen niet goed. Ploppen uit de speakers en verrekte traag opstarten. Deze is retour leverancier gegaan en ik wacht nu op een nieuwe.

Aangezien de 609 niet meer nieuw te koop is zou ik van deze 3 voor de 626 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:00

Scighera

swim-bike-run

kraades schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:05:
Ja excuses was een typisch gevalletje van even zoeken op internet en zien dat je niet de enige bent.
Heb wel het gevoel dat het stemgeluid wat wat magertjes klinkt tegen de rest.
Ik ga nog eens wat proberen en bedankt in ieder geval!
Handmatig bijregelen :)
Heb de center ook overall een paar dB hoger gezet als ook in specifieke frequenties voor stemgeluid
Rear speakers heb ik meer laag gegeven en high front ook overall een paar dB erbij (alles manueel ingesteld)

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Na een tijdje orienteren de knoop doorgehakt! Er komt een versterker in huis :)

Ik heb een 15 jaar oude stereoset staan met analoge 5.1 ingang, maar nu het display het begint te begeven vraag ik mij af hoe lang het duurt voor de rest het begeeft :P.

Mijn wensen waren:
- minimaal 5.1
- optische ingang
- netwerkaansluiting voor DLNA en webradio

In eerste instantie zitten kijken naar de TX-NR414 - voordelig geprijsd met 250 euro, maar ook aan de onderkant van de ladder. Wellicht voldoende, maar eens speuren of er veel meer receiver voor iets meer geld te vinden was.

Na een tijdje viel mijn oog op de Denon AVR-X3000 - erg fraaie receiver die van 699 voor 499 te krijgen was. Maar ja, dat was uiteindelijk toch gewoon het dubbele bedrag van de NR414... :w

Toen wat meer in de Onkyo modelgeschiedenis gedoken. Al vlot kwam ik erachter dat de modellen van een jaartje terug (515, 616, etc) eigenlijk niet onderdeden voor de modellen van nu (525, 626, etc). Sterker nog, ik las dat sommigen het idee hadden dat de vorige modellen wellicht technisch beter waren (de x2x modellen waren qua specs ietsje kariger qua aansluitingen en ook nog eens flink wat lichter...).

Een poosje lezen en speuren verder kwam ik tegen dat TX-NR616 momenteel voor 299 gedumpt wordt! *O* Nog een keer alles in dit topic doorgeworsteld filterend op '616' en volgens mij is het een topreceiver voor relatief weinig geld! Dus gisteravond de zilveren besteld. Vrijdag komt hij en kunnen we los!

De volgende stap wordt uitzoeken of ik zonder ellende de 5.1 speakers van mijn stereo er voorlopig aan kan knopen:
- 2 x Sony SS-NX1 tweeweg frontspeakers 120W / 6 ohm
- 3 x Sony SS-RC100 tweeweg surroundspeakers ??W / 8 ohm

Ik zou dan voorlopig een subje van marktplaats kunnen scoren voor een wat betere baservaring.

Ik neem aan dat als ik het volume niet te ver open ga draaien dat dat geen probleem moet geven? Dan kan ik in alle rust op zoek naar andere speakers :)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Scighera schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:05:
[...]

Handmatig bijregelen :)
Heb de center ook overall een paar dB hoger gezet als ook in specifieke frequenties voor stemgeluid
Rear speakers heb ik meer laag gegeven en high front ook overall een paar dB erbij (alles manueel ingesteld)
Dit heb je gedaan nadat je alles hebt gemeten met gecalibreerde SPL meter en test geluiden? Dat is wel aardig belangrijk om de juiste weergave te krijgen, anders ben je blind dingen aan het aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Koldur schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:09:
Dit heb je gedaan nadat je alles hebt gemeten met gecalibreerde SPL meter en test geluiden? Dat is wel aardig belangrijk om de juiste weergave te krijgen, anders ben je blind dingen aan het aanpassen.
Als het eindresultaat bevalt zou ik daar niet wakker van liggen. Wat voor iemand goed is, is goed. Simpel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Brad Pitt schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:31:
[...]

Als het eindresultaat bevalt zou ik daar niet wakker van liggen. Wat voor iemand goed is, is goed. Simpel :)
Tja, laat ik het volgende daarover zeggen, de waarheid van beiden onze uitspraken ligt in het midden. Soms moet je ook wat wennen aan een vlakke weergave van geluid (vlak betekent in dit geval een totaal niet veranderde response van de frequenties) wat na een tijd veel beter klinkt dan dat je gewend was.

Dit had ik toen ik mijn center beter positioneerde, eerst dacht ik dat het erg leeg klonk, maar het tegenovergestelde was waar, de bassen waren veel te veel versterkt in het verleden en ben na het kijken van één film toch wel erg blij met het nieuwe geluid.

Maar zomaar lukraak gaan EQen lijkt me niet zo'n sterk plan, hoe dan ook is het handig om in ieder geval te weten waar je mee te maken hebt. Je kan dan altijd nog dingen aanpassen naar voorkeur, maar weet wat je doet, dat is wat een echt tweaker wil toch ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Koldur schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:38:
Tja, laat ik het volgende daarover zeggen, de waarheid van beiden onze uitspraken ligt in het midden. Soms moet je ook wat wennen aan een vlakke weergave van geluid (vlak betekent in dit geval een totaal niet veranderde response van de frequenties) wat na een tijd veel beter klinkt dan dat je gewend was.
Oh ben het ook helemaal met jou eens hoor, was eigenlijk een tongue in cheek opmerking.

Als het geluid voor het inregelen "beter" was is dat inderdaad vaak gewenning aan een fout geluid. Na een tijdje te hebben geluisterd aan het nieuwe geluid is terug gaan naar de oude situatie vaak weer een schok, klinkt dát opeens weer veel minder (vaak boomy).

Zelfde met tv-beeld. Als de tv goed is gecalibreerd lijkt het (voor sommigen) ook vaak plat/vaal. Na een tijdje daar naar te hebben gekeken en terugschakelen naar hoe het was zien mensen er als oompa loompa's uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Vandaag bericht gekregen van de webshop waar ik mijn Onkyo TX-NR509 heb heen gestuurd ivm een defect,
dat het erkende reparatie bedrijf mijn Onkyo heeft gerepareerd en dat hij klaar word gemaakt voor verzending.
Dus word gewoon gerepareerd en niet vervangen door een ander model.
Ik wacht af om te kijken of het allemaal weer vlekkeloos werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Laatst online: 21:54
mike123 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 18:45:
Vandaag bericht gekregen van de webshop waar ik mijn Onkyo TX-NR509 heb heen gestuurd ivm een defect,
dat het erkende reparatie bedrijf mijn Onkyo heeft gerepareerd en dat hij klaar word gemaakt voor verzending.
Dus word gewoon gerepareerd en niet vervangen door een ander model.
Ik wacht af om te kijken of het allemaal weer vlekkeloos werkt.
Yep, ze vervangen het HDMI-board waar ook de DSP-chips / LAN-interfacing op zitten.
Zowat alle modellen uit de NRxxxx reeks ondervinden deze problemen de laatste maanden, facebook/fora staat er vol van.

Helaas weet ik dus niet of ze vanuit ontwikkeling hun bordjes aangepast hebben, anders ga je denkelijk zelfde problemen weer hebben na X tijd (en X kan zijn ergens tussen dit en 2 jaar)
Er sucked iets met het ontwerp wat dat betreft bij Onkyo :X :X

PS : Hoe lang is je receiver weg geweest voor reparatie ??

[ Voor 3% gewijzigd door jvanhambelgium op 02-11-2013 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Koldur schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:38:
[...]

Dit had ik toen ik mijn center beter positioneerde, eerst dacht ik dat het erg leeg klonk, maar het tegenovergestelde was waar, de bassen waren veel te veel versterkt in het verleden en ben na het kijken van één film toch wel erg blij met het nieuwe geluid.
Dat ben ik wel met je eens. Het "nieuwe" geluid is wennen. Ik had e.e.a. handmatig aangepast en had relatief veel dB uit de center en zware bas. Maar heb daarna toch maar weer eens opnieuw de boel ingesteld met de Audyssey mic. Hoewel het in eerste instantie een beetje flets klinkt uit de center het overall eigenlijk toch beter geluid is als ik een film kijk.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
jvanhambelgium schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 09:47:
[...]

Yep, ze vervangen het HDMI-board waar ook de DSP-chips / LAN-interfacing op zitten.
Zowat alle modellen uit de NRxxxx reeks ondervinden deze problemen de laatste maanden, facebook/fora staat er vol van.

Helaas weet ik dus niet of ze vanuit ontwikkeling hun bordjes aangepast hebben, anders ga je denkelijk zelfde problemen weer hebben na X tijd (en X kan zijn ergens tussen dit en 2 jaar)
Er sucked iets met het ontwerp wat dat betreft bij Onkyo :X :X

Ik denk dat het probleem hem vooral zit in het feit of de receiver wel of niet genoeg ruimte heeft om zijn warmte kwijt te raken. Het is hetzelfde probleem als bij XBOX RROD en PS3 YLOD, het bord trekt krom door de hitte waardoor de connectie van de chips met het bord breekt. Wat ik dan weer niet begrijp is dat Onkyo er geen grote langzaam draaiende fan in plaatst wat zo goed als onhoorbaar moet zijn. Zou een hoop problemen oplossen.
kraades schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 10:02:
[...]

Dat ben ik wel met je eens. Het "nieuwe" geluid is wennen. Ik had e.e.a. handmatig aangepast en had relatief veel dB uit de center en zware bas. Maar heb daarna toch maar weer eens opnieuw de boel ingesteld met de Audyssey mic. Hoewel het in eerste instantie een beetje flets klinkt uit de center het overall eigenlijk toch beter geluid is als ik een film kijk.
Geluid is een lastig ding om te beoordelen, heeft met perceptie te maken en hoe het menselijk brein omgaat met geheugen in relatie met geluid. Zijn erg veel studies en discussies over en er is altijd onduidelijkheid over.
Daarom is het ook zo moeilijk om geluid goed te krijgen zonder meten en ik kan daar helaas ook over meepraten.
Ben nu bezig met akoestisch materiaal problemen aan te pakken, wacht alleen nog op mijn bass traps. Dacht eerst dat het aan Audyssey lag, maar na meten blijkt mijn kamer gewoon teveel probleem hoeken te hebben met betrekking tot bas. Dat soort dingen kunnen ook nog eens roet in het eten gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
Ik heb een week geleden hier een vraag gesteld over problemen met de speaker calibratie .

Inmiddels heb ik via de Onkyo helpdesk een nieuwe microfoon opgestuurd gekregen ( hele goede helpdesk service trouwens ! ) en werkt de calibratie wel goed .

Nu alleen de volgende vraag , Audessey stelt de frequentie van mijn surround speakers in op 150Hz is dit niet wat aan de hoge kant ? . Hoe zeker ben ik van de Audessey instellingen moet ik dit met het bekende korreltje zout nemen .

Ik denk dat ook ik aan het worstelen ben net zoals de reactie's hier boven , wat is nou het mooiste geluid wat er uit mijn receiver te halen valt ? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
bandy schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 14:42:
Nu alleen de volgende vraag , Audessey stelt de frequentie van mijn surround speakers in op 150Hz is dit niet wat aan de hoge kant ? . Hoe zeker ben ik van de Audessey instellingen moet ik dit met het bekende korreltje zout nemen .
Dat zullen gewoon niet al te grote luidsprekers zijn. Het frequentiegebied daar onder is dan voor je subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
Brad Pitt schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 14:47:
[...]

Dat zullen gewoon niet al te grote luidsprekers zijn. Het frequentiegebied daar onder is dan voor je subwoofer.
Excuses vergeten te melden , het gaat om een Heco Music Colors 5.1 set .

Maar inderdaad geen grote speakers ..

Het klinkt wel heel mooi als 1 geheel dat wel , maar vond zelf dat 150 Hz wel erg hoog was , vandaar de vraag

[ Voor 13% gewijzigd door bandy op 02-11-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Misschien een vrij noob vraag, maar ben niet helemaal meer op de hoogte van de huidige stand van (reciever) zaken.
Kan ik op bijvoorbeeld een onkyo TX-NR626 een google chromecast aansluiten via de HDMI zodat ik ongeacht of de TV aanstaan, ik wel de audio kan horen? (of een andere HDMI audio bron)
Bij mij huidige el cheapo reciever (sony) kan de HDMI alleen beeld aan, dus audio moet via een andere ingang naar de reciever, iets wat bij een chromecast natuurlijk niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo-L
  • Niet online
Fly-guy schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 15:09:
Misschien een vrij noob vraag, maar ben niet helemaal meer op de hoogte van de huidige stand van (reciever) zaken.
Kan ik op bijvoorbeeld een onkyo TX-NR626 een google chromecast aansluiten via de HDMI zodat ik ongeacht of de TV aanstaan, ik wel de audio kan horen? (of een andere HDMI audio bron)
Bij mij huidige el cheapo reciever (sony) kan de HDMI alleen beeld aan, dus audio moet via een andere ingang naar de reciever, iets wat bij een chromecast natuurlijk niet kan.
Bij de TX-NR609 kan dit in elk geval wel, dus verwacht dat die bij de 626 ook wel moet kunnen

[ Voor 14% gewijzigd door Yo-L op 02-11-2013 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:08
Kan iemand met mij mee denken?

Ik heb een TX-NR609 hier in huis staan en ik kom er net achter dat alle hdmi aansluitingen op de achterkant niet werken... Mijn ps3 pakt hij niet en ook niet mijn media player. Ik heb al verschillende kabels geprobeerd en op elke poort aangesloten zonder succes. Gekke is dat ik met beide apparaten wel beeld krijg op de voorkant hdmi aansluiting.....

Ik denk dat de onkyo defect is en dus contact opnemen voor reparatie.
Wat denken jullie? Nog opties om te proberen?

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
bandy schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 14:54:
[...]

Excuses vergeten te melden , het gaat om een Heco Music Colors 5.1 set .

Maar inderdaad geen grote speakers ..

Het klinkt wel heel mooi als 1 geheel dat wel , maar vond zelf dat 150 Hz wel erg hoog was , vandaar de vraag
Volgens Heco zelf moeten ze tot 60Hz gaan, maar dat vind ik wel erg laag voor dergelijk kleine speakers en Audyssey kan dat over het algemeen goed beoordelen waar de beste crossover instelling zit. Enige punt kan zijn dat er een hoop directionele bas ook op die manier te horen is, maar je geeft aan dat je het mooi als geheel vind klinken en dat is precies wat je wil met films, dus laten zo zou ik zeggen.
Ik zou het met dergelijke speakers lekker laten staan en helemaal omdat je zegt dat het goed klinkt, meer is niet belangrijk.
exi22 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:06:
Kan iemand met mij mee denken?

Ik heb een TX-NR609 hier in huis staan en ik kom er net achter dat alle hdmi aansluitingen op de achterkant niet werken... Mijn ps3 pakt hij niet en ook niet mijn media player. Ik heb al verschillende kabels geprobeerd en op elke poort aangesloten zonder succes. Gekke is dat ik met beide apparaten wel beeld krijg op de voorkant hdmi aansluiting.....

Ik denk dat de onkyo defect is en dus contact opnemen voor reparatie.
Wat denken jullie? Nog opties om te proberen?

Thx!
Dit lijkt op het algemeen bekende probleem, HDMI bord is defect, dus contact opnemen met de winkel of Onkyo.
Hebben de mensen met dit probleem de receiver wel op een plek staan waar er genoeg lucht omheen staat? Dit is erg belangrijk voor (niet alleen) Onkyo receivers tegenwoordig. Het falen van de HDMI borden komt door hitte problemen, danwel door plaatsing, danwel door een ontwerpfout, maar ik krijg erg het idee dat het een plaatsing probleem is in veel gevallen.

[ Voor 34% gewijzigd door Koldur op 02-11-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Koldur schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:11:
Het falen van de HDMI borden komt door hitte problemen, danwel door plaatsing, danwel door een ontwerpfout, maar ik krijg erg het idee dat het een plaatsing probleem is in veel gevallen.
Mja weet ik niet, m'n Onkyo wordt echt significant veel heter dan m'n vorige Pioneers, echt eigenlijk tot in het bizarre zo heet, na een avondje enthousiast film kijken. Hand er op leggen (achterzijde) is maar nét mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
[...]

Dit lijkt op het algemeen bekende probleem, HDMI bord is defect, dus contact opnemen met de winkel of Onkyo.
Hebben de mensen met dit probleem de receiver wel op een plek staan waar er genoeg lucht omheen staat? Dit is erg belangrijk voor (niet alleen) Onkyo receivers tegenwoordig. Het falen van de HDMI borden komt door hitte problemen, danwel door plaatsing, danwel door een ontwerpfout, maar ik krijg erg het idee dat het een plaatsing probleem is in veel gevallen.
[/quote]

Thx voor je antwoord. De receiver staat op een kastje helemaal open en naast de tv. Heb zelfs geen cv in huis dus het is hier zelfs altijd aardig koel :P

Is het sneller om met Correct contact op te nemen en dat hun het opsturen? Of direct met Onkyo contact opnemen en kijken wat hun kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Brad Pitt schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:19:
[...]

Mja weet ik niet, m'n Onkyo wordt echt significant veel heter dan m'n vorige Pioneers, echt eigenlijk tot in het bizarre zo heet, na een avondje enthousiast film kijken. Hand er op leggen (achterzijde) is maar nét mogelijk.
Tja, als dat nog net mogelijk is dan wordt hij niet zo heel heet hoor, dan is het maximaal 50 graden en dat mag natuurlijk geen probleem zijn. Denon's worden net zo heet als Onkyo's en vergeet niet dat Onkyo een verschrikkelijk groot aandeel heeft in de receiver markt, dus je hoort dergelijke problemen eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Die van mij (509) staat ook vrij compact in een houten meubel, maar wordt niet echt heel warm. Nou vraag ik ook meestal niet te veel van het ding (film kijken met het volume op rond de 30, meestal DD5.1, DTS of DD+ en nauwelijks de zwaardere Dolby TrueHD of DTS-HD). Zal allemaal meewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Exorcist schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 18:58:
Die van mij (509) staat ook vrij compact in een houten meubel, maar wordt niet echt heel warm. Nou vraag ik ook meestal niet te veel van het ding (film kijken met het volume op rond de 30, meestal DD5.1, DTS of DD+ en nauwelijks de zwaardere Dolby TrueHD of DTS-HD). Zal allemaal meewegen.
Volume is zeker iets wat mee weegt, maar welk formaat doet er niet echt toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRick1987
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-07 10:53
Ik hoop dat iemand me hier kan helpen, ik heb pas geleden een onkyo Tx-sr607 overgenomen.
Heb nu nog een oude speakerset die ik heb aangesloten, met een passieve subwoofer (alleen + en - kabelaansluiting)
Ik weet alleen niet hoe en waar ik deze sub kan aansluiten op de receiver....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Laatst online: 21:32

bAdmuTs

mAzE

Zijn er meer mensen bij wie hun Onkyo af en toe klikt. Mijn nr609 klikt af en toe (is maar 1 klikje) tijdens film/TV kijken. Staat op een normaal volume in een kast waar genoeg ruimte is. Het is niet het bekende klikken van het wisselen van bijv stereo naar dd want de bron blijft hetzelfde. Voorheen heb ik dit nooit gehad.

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:59

The Executer

Lekker belangrijk!

Jup, hier ook met een TX-SR508. Onverklaarbare klikken zo af en toe. Verder geen problemen ( afgezien van mijn bass probleem, zie eerdere berichten).

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
jvanhambelgium schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 09:47:
[...]
Ik heb 15 oktober mijn retour labels van de webwinkel ontvangen via de mail. (Coolblue).
16 oktober opgestuurd, 17 oktober bericht gehad via de mail dat de receiver is aangekomen.
22 oktober een mail gestuurd met de vraag hoe lang een reparatie meestal duurt. Het antwoord daarop was 2 tot 3 weken.
1 november een mail ontvangen dat ze contact hebben gehad en dat mijn receiver gereed gemaakt werd voor verzending en dat ze verwachten dat deze begin volgende week aan mij te retourneren.
Dus rond de 3 a 4 weken. (onder voorbehoud natuurlijk, ik heb hem nog niet ;) )

Hoeveel garantie zit er dan eigenlijk weer op de reparatie of op het hele toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PRick1987 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 22:33:
Ik hoop dat iemand me hier kan helpen, ik heb pas geleden een onkyo Tx-sr607 overgenomen.
Heb nu nog een oude speakerset die ik heb aangesloten, met een passieve subwoofer (alleen + en - kabelaansluiting)
Ik weet alleen niet hoe en waar ik deze sub kan aansluiten op de receiver....
Niet zo 1-2-3. Receivers verwachten over het algemeen een actieve subwoofer, dus een subwoofer met eigen versterker waar alleen een signaal naar toe hoeft. Er zijn wel receivers die passieve subwoofers accepteren, maar zo eentje heb je niet. Enige wat je kan doen is de subwoofer die je nu hebt actief maken door er een mono-block/versterker achter te zetten zodat je die op de Subwoofer Pre-Out aan kan sluiten. Of je moet een externe crossover plaatsen en dan de subwoofer achter de Fronts hangen. Maar beide kost geld en over het algemeen komen passieve subwoofers uit kant en klare setjes en daar zou ik geen geld aan uitgeven.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Yo-L schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 15:57:
[...]

Bij de TX-NR609 kan dit in elk geval wel, dus verwacht dat die bij de 626 ook wel moet kunnen
Dank je, ik ga er maar vanuit dat de 626 het ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandy
Koldur schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:11:
[...]

Volgens Heco zelf moeten ze tot 60Hz gaan, maar dat vind ik wel erg laag voor dergelijk kleine speakers en Audyssey kan dat over het algemeen goed beoordelen waar de beste crossover instelling zit. Enige punt kan zijn dat er een hoop directionele bas ook op die manier te horen is, maar je geeft aan dat je het mooi als geheel vind klinken en dat is precies wat je wil met films, dus laten zo zou ik zeggen.
Ik zou het met dergelijke speakers lekker laten staan en helemaal omdat je zegt dat het goed klinkt, meer is niet belangrijk.
Nog 1 vraag ...( kom van een huis,tuin,keuken set van Sony dus ben een redelijke noob in home cinema)

Met de samengestelde instellingen van Audessey moet ik mijn subwoofer (120W) tot ruim 3/4 open draaien wil ie het laag voldoende(naar eigen smaak) ondersteunen . Nu weet ik niet beter dan hoe minder je een subwoofer moet ''open'' draaien hoe beter het is . Mijn vraag is dan , zit hier nog instelruimte in of heb ik een subwoofer in mijn set die te ''zwak'' is voor mijn huiskamer (25m²) en moet ik de woofer gewoon op 3/'4 laten spelen en me er verder niet druk over maken ... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Dat laatste... Als het geluid nu klopt naar jouw mening, lekker drie kwart open laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:13

Freakie1NL

Grote Baas

Weet iemand eigenlijk of het volgende kwaad kan?

Als ik interactieve TV via mijn motarola ontvanger kijk die aangesloten is met HDMI en ik zap naar een andere zender dan komt er even een 'plopje' uit de speakers. Dit is per zender dus +10 zappen is 10 plopjes. Daarom zet ik hem altijd op mute omdat het niet lekker klinkt, maar kan het eigenlijk schade toe brengen?

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
Mijn 609 was dus defect en heb voor 35 euro een nieuwe 616 meegekregen van Correct. Menu vind ik wat minder dan de 609. Ook vind ik het minder dat ik nu niet direct zie of dts of dd aanstaat. Nu moet ik eerst op de afstandbediening op display drukken om de gewenste informatie te zien.

Wordt vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppoo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-01-2014
Jarlian schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 09:15:
[...]

Volgens mij kan het zitten ind e standby mode. Zet je de versterker echt uit? Of gaat ie in de standby modus waarmee je hem ook via het netwerk aan kan zetten. Ik moet bekennen dat ik ook regelmatig problemen heb met de HDMI pass through. Soms moet ik mijn decoder weer uit en aanzetten en krijg dan wel beeld en geluid via de TV. Soms moet de mn Onkyo uit en aan zetten om beeld te krijgen. Soms heeft het er ook mee te maken of ik de beamer op HDMI2 op standby heb staan of dat de stroom eraf is. Zelf heb ik het idee dat het in het verschil van spanning van de verschillende apparaten zit ofzo. Met mijn workarounds kan ik het probleem altijd wel verhelpen maar het is verre van ideaal. Dat ik mijn beamer op standby moet laten staan om de passthrough te laten functioneren slaat in weze nergens op.

Mocht iemand de oplossing hebben dan hoor ik het ook graag...
Naar aanleiding van mijn post op 23 september:

Ik heb zelf de oplossing gevonden! Niemand kon helpen, Onkyo Europe niet, Onkyo USA niet, de servicebedrijven in NL, niemand. ;(

De oplossing die ik heb gevonden in drie stappen:

1. Ook de tweede Onkyo receiver die ik heb geprobeerd weer ingepakt en teruggestuurd naar de leverancier
2. Een vergelijkbare Denon gekocht
3. De Denon aangesloten en binnen tien minuten deed alles het, ook de HDMI-passthrough!

Dit is een gegarandeerd werkende oplossing! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
ppoo schreef op maandag 04 november 2013 @ 22:27:
[...]
Dit is een gegarandeerd werkende oplossing! >:)
HDMI passthrough werkt hier perfect dus hoef gelukkig niet naar een Denon te kijken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Jarlian schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 09:15:
[...]
Zelf heb ik het idee dat het in het verschil van spanning van de verschillende apparaten zit ofzo.
Mocht iemand de oplossing hebben dan hoor ik het ook graag...
Dat idee heb ik ook.
Suggestie: de instellingen bij Input/Output Assign goed nakijken.
Ik had bij Digital Audio Input de assignment voor TV/CD op "-----" staan (analog audio input) waardoor CEC/ARC tussen TV en Receiver totaal onvoorspelbaar ging werken.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

bAdmuTs schreef op zondag 03 november 2013 @ 00:20:
Zijn er meer mensen bij wie hun Onkyo af en toe klikt. Mijn nr609 klikt af en toe (is maar 1 klikje) tijdens film/TV kijken. Staat op een normaal volume in een kast waar genoeg ruimte is. Het is niet het bekende klikken van het wisselen van bijv stereo naar dd want de bron blijft hetzelfde. Voorheen heb ik dit nooit gehad.
Wellicht het relais voor de ventilatoren? In mijn 818 zitten 2 120mm fans, maar die staan eigenlijk altijd uit. Ik kan me zo voorstellen dat die ook dmv een relais geschakeld worden. Ik weet niet of de fans hoorbaar geluid maken, het is me (nog?) nooit opgevallen, of wellicht zijn ze nog nooit aangegaan.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo-L
  • Niet online
noes schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:41:
[...]

Wellicht het relais voor de ventilatoren? In mijn 809 zitten 2 120mm fans, maar die staan eigenlijk altijd uit. Ik kan me zo voorstellen dat die ook dmv een relais geschakeld worden. Ik weet niet of de fans hoorbaar geluid maken, het is me (nog?) nooit opgevallen, of wellicht zijn ze nog nooit aangegaan.
De 609 klikt inderdaad als de ventilator aangaat; een andere optie is als je switcht van een 2 naar een 5.1-kanaals bron (en vice versa)
Pagina: 1 ... 49 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.