brtk schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:15:
[...]
Ik had ook problemen met mijn TX-NR509. Geen geluid meer via HDMI, alleen nog beeld.
Speakericoontjes verschenen niet meer op display en geen netwerkverbinding meer.
Gekocht in juli 2011. Is na enige weken wachten op reparatie door CE Repair uiteindelijk vervangen door Onkyo voor een splinternieuwe TX-NR525. Klasse dus, was buiten de fabrieksgarantie!
Heb het vermoeden dat er wat mis is met de NR509's, men zou hem eerst gratis repareren, ondanks buiten garantie, maar toen dit langer dan 6 weken duurde kreeg ik dus terstond een splinternieuwe receiver van dit modeljaar.
Heb dit geregeld via HiFi-corner.nl, waar ik de receiver uiteraard ook gekocht had.
Gauw claimen dus!
Ongelofelijk dat ik dit hier allemaal lees.....
Even kort mijn relaas:
Ik heb ook een Onkyo TX-NR509 machine. Eigenlijk heel tevreden over.
Totdat een paar weken geleden er bij ”aanzetten” geen geluid uit de speakers kwam. Gebeurde één of twee keer. Dacht er eigenlijk niet bij na.
Bij het aanzetten hoor je meestal een paar tikjes en die hoorde je dan niet. Heel simpel verteld, maar jullie zullen begrijpen waar die tikjes vandaan komen.
Na een paar keer aan en uit zetten “klikte” de zaak wel weer en was er geluid.
Vanmorgen ineens problemen met het aansluiten van mijn Ipod. Normaliter geen enkel probleem.
Nu kwam de machine muurvast te zitten na een kleine minuut.
Een aantal keren geprobeerd, maar steeds hetzelfde resultaat, ook met een paar USB sticks, dus aan de IPod lag het kennelijk niet.
Steeds ging het apparaat vastzitten en moest ik de stekker eruit trekken om hem weer op gang te krijgen.
Vervolgens de nieuwe firmware gedownload en op USB gezet.
Na een korte tijd een error: 3-89 en het hele apparaat deed niets meer. Muurvast.
Alle knoppen gaven HDMI start up aan en USB bleef maar staan op “initialize”.
De TV gaf alleen het woord Onkyo aan, wat je ook deed.
Door VCR en Power in te drukken een nieuwe poging gewaagd de firmware te installeren.
Completed! stond er na een tijdje, maar de problemen waren helaas niet verholpen.
Een hele tijd HDMI start up bij vrijwel alle knoppen of bij USB Initializing……..
Na heel vaak resetten, stekkers eruit, aan/uit en val alles proberen, zo waar vanavond weer toegang tot VCR en radio.
Zelfs USB reageert weer.
Media Player en BR speler nog niet geprobeerd.
Ook heel raar……ik krijg het menu van de receiver niet meer op mijn TV, alleen op het display. Was ook nooit zo. Bovendien branden er soms lampjes, soms bijna geen.
In standby modus waren er altijd 2 kleine indicatoren die bleven branden. Ook weg……
Ik heb op diverse forums (Engels en NL) gelezen dat dit een probleem is dat vaker optreedt bij deze apparaten.
Heeft iemand een tip of zit ook ik aan reparatie vast. Gekocht in januari 2012, dus garantie zit er nog op.
Op meerdere momenten ik geen dus digitale ontvanger, media player of BR speler meer gebruiken.
De kans is nogal groot dat ik morgen weer tegen hetzelfde probleem oploop.
Niet helemaal de bedoeling van zo’n mooi apparaat.
Inmiddels mails gestuurd naar beide Onkyo service centers: Mijdrecht en Elst. Ben benieuwd hoe hun reactie zal zijn...