Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 56 Laatste
Acties:
  • 529.510 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bizonjeetje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-06 08:20
heb hier de onkyo 616 staan.nu is de onkyo 818 voor een mooie prijs te krijgen.ga ik daar veel verschil in horen. geluidsset die ik heb Theater® 400 Mk2 "5.1-Set Cinema van teufel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:11
bizonjeetje schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 20:24:
heb hier de onkyo 616 staan.nu is de onkyo 818 voor een mooie prijs te krijgen.ga ik daar veel verschil in horen. geluidsset die ik heb Theater® 400 Mk2 "5.1-Set Cinema van teufel
Ik zou (als het je echt niet veel scheelt in prijs) zeker voor de 818 gaan. Alleen al vanwege "Audyssey MultEQ XT32". Je zet gewoon letterlijk en figuurlijk een zwaardere receiver neer (14 kg vs 22 kg). Er is op internet genoeg te vinden qua reviews en daar komen de 616 (onderkant midrange) en de 818 (bovenkant midrange) goed uit de test. d:)b

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 01:10
Maar is het upgrade waard? Hij heeft de 616 al...

Trouwens, zeker van die gewichten? Mijn 717 weegt 12kg...

[edit]
De 818 is 18 kg blijkbaar.

[ Voor 53% gewijzigd door Fire69 op 04-09-2013 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Fire69 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 09:05:
Maar is het upgrade waard? Hij heeft de 616 al...

Trouwens, zeker van die gewichten? Mijn 717 weegt 12kg...

[edit]
De 818 is 18 kg blijkbaar.
Dat ligt er een beetje aan waarvoor hij hem kan kopen, voor zijn 616 kan hij nog makkeijk €275 vangen (afhankelijk van de staat / leeftijd).

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bizonjeetje
renzo4000 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 09:15:
[...]

Dat ligt er een beetje aan waarvoor hij hem kan kopen, voor zijn 616 kan hij nog makkeijk €275 vangen (afhankelijk van de staat / leeftijd).
de onkyo 818 staat nu bij smits in arnhem voor 700,-
de onkyo616 heb ik nu 11maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Dan ben ik het met Fire69 eens, dan is het wel een hoop geld. De 616 (ik heb hem zelf ook) is an sich natuurlijk een prima receiver zeker als hij nu prima voldoet aan je eisen. Ik dacht dat je misschien echt een "mooi prijssie"de 818 kon overnemen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bizonjeetje
renzo4000 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 10:35:
Dan ben ik het met Fire69 eens, dan is het wel een hoop geld. De 616 (ik heb hem zelf ook) is an sich natuurlijk een prima receiver zeker als hij nu prima voldoet aan je eisen. Ik dacht dat je misschien echt een "mooi prijssie"de 818 kon overnemen oid.
weet voldoende hou de onkyo kijk volgend jaar wel weer verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-11-2022
pipodejunk schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 08:19:
ik had nog een vraagje met betrekking tot de onkyo APP.
heb deze op mijn Samsung S3 geinstalleerd.. en die is connected via Wifi.

de Onkyo 626 bekabeld aangesloten op het netwerk.

nu komt het: Wanneer ik de APP open, vind deze de versterker niet.. En wanneer ik op mijn Telefoon de browser open en naar Http://192.168.1.21 (IP-onkyo) surf, en dan nogmaals de APP open dan vind deze de Versterker wel?!?
iemand enig idee wat het probleem is van die app? (bedenk me net dat ik eerst een vast IP moet testen)
niemand? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhizosis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-08-2023
Het kan zijn dat de x26 series nog niet worden ondersteund door de Onkyo app. Dit moet je even checken.
De x18 series (ik heb de NR818) worden al wel ondersteund.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:45

Sjaak_Afhaak

Bleh!

de x26 reeks wordt denk ik wel ondersteunt door de app. M'n NR525 (bouwjaar 2013) doet het er ook mee. Ook ik heb wel eens connectieproblemen tussen de app en de versterker. De versterker even uit en aan zetten, en hij doet het weer.
Ik blijf me wel verbazen hoe slecht eigenlijk alle netwerk-gerelateerde features eigenlijk werken. DNLA werkt, maar erg traag qua respons (lees: ergens tussen de 1 en 3 sec). Spotify heb ik nog steeds niet aan de praat (die doe ik nu dus maar via m'n android-smartphone middels bluetooth streamen). Onkyo geeft Spotify de schuld, Spotify geeft Onkyo de schuld, maar volgens mij ligt de oorzaak eerder bij de manier waarop je tegenwoordig bij Spotify moet aanmelden: via Facebook. Ergens gaat er iets mis enzo ;)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Je kan toch ook een account maken met een gewoon mailadres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Laatst online: 22:45

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Dat heb ik destijds ook gedaan, toen ik aan Spotify begon. Als FB-gebruiker was het toch wel handig om de accounts te koppelen, dus log ik nu in met FB. Als ik probeer in te loggen met m'n email-adres lukt het niet. Je unieke user-ID (11 cijferig getal) werkt ook niet. De onkyo op statisch IP zetten werkt niet. Wachtwoord reset van spotify werkt niet. Kortom: volgens mij heb ik alle dingen geprobeerd, die spotify, Onkyo en google me vertelden.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natrixz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08 11:13
En een nieuw account aanmaken en/of FaceBook niet meer koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
blijf het een vage meuk vinden.
de 626 wordt wel ondersteund in die app. want ik krijg wel verbinding (alleen wanneer ik op me telefoon op de achtergrond ook Chrome heb openstaan met de webpagina van de onkyo )

zonder chrome open te hebben staan op de telefoon vind de APP de onkyo ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-07 22:21

F55

Had eigenlijk het zelfde probleem, met mijn 626.

Via mijn wifi router kon ik gewoon op internet met alle wifi apparaten, maar de 626 wilde geen verbinding maken met de app, toen bleek dat mijn home netwerk niet gedeeld was met mijn wifi.
Toen dat wel was gebeurd, kon ik gewoon direct met de app contact maken, en dat werkt heel erg prettig.

Probeer de 626 ook even via zijn eigen wifi dan moet de app ook direct contact maken.
pipodejunk schreef op woensdag 04 september 2013 @ 16:02:
blijf het een vage meuk vinden.
de 626 wordt wel ondersteund in die app. want ik krijg wel verbinding (alleen wanneer ik op me telefoon op de achtergrond ook Chrome heb openstaan met de webpagina van de onkyo )

zonder chrome open te hebben staan op de telefoon vind de APP de onkyo ook niet.

• pipodejunk
F55 schreef op woensdag 04 september 2013 @ 16:50:
Had eigenlijk het zelfde probleem, met mijn 626.

Via mijn wifi router kon ik gewoon op internet met alle wifi apparaten, maar de 626 wilde geen verbinding maken met de app, toen bleek dat mijn home netwerk niet gedeeld was met mijn wifi.
Toen dat wel was gebeurd, kon ik gewoon direct met de app contact maken, en dat werkt heel erg prettig.

Probeer de 626 ook even via zijn eigen wifi dan moet de app ook direct contact maken.

[...]
ik heb het denk ik gefikst.. bleek dat er bepaalde processen op mijn telefoon niet draaide. (geen idee welke)
maar na reset enzo, vind deze de onkyo gewoon netjes bij het opstarten van de APP. :9

• renzo4000
Ik heb het ook wel eens dat ie niet direct mijn receiver vindt en vervolgens wel mijn andere dlna apparaten :| ... een force close van de app lost dit dan op.

• wezep
  • Laatst online: 21:34
bizonjeetje schreef op woensdag 04 september 2013 @ 09:19:
[...]

de onkyo 818 staat nu bij smits in arnhem voor 700,-
de onkyo616 heb ik nu 11maanden
Is de 818 ook op voorraad?
Eind juli wou ik daar de 818 kopen (was toen ook in de aanbieding) en toen was deze niet meer verkrijgbaar.`
Heb toen de 828 gekocht met een leuke korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-07 19:32

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Vandaag de knoop doorgehakt.

Heb een TX-SR607.

Zat te twijfelen tussen een TX-NR616, 626, 717.

Het is geworden: TX-NR818 in t zwart :)

Beetje mazzel, beetje onderhandelen... €599,- incl. verzending voor een nieuwe in ongeopende doos!!

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi techneuten,

Onkyo TX NR 525 + Onkyo SKS HT528 ... maand oud.

Met de onweersbuien eergisteren, apparatuur uitgezet ... stroomkabels en coaxkabel nog niet afgekoppeld gehad (gerommel klonk nog maar in de verte). Doch ineens een knal, aardlekschakelaar viel er uit.
Maar nu, als ik de Onkyo aanzet ... terwijl hij als laatste op TV/cd stond en daarmee ook opstart, komt er kort "Amp Speaker" op het display van de Onkyo.
Vanaf dat moment krijg ik geen geluid meer van de TV via de Onkyo en ook kan ik de settings van de Onkyo niet meer op het TV scherm bekijken(Geen video signaal). Ook de Sony PS3 geen signaal meer naar de TV.
De TV zelf lijkt niets geen problemen te hebben, beeld en geluid van de TV zelf zijn goed.
Wanneer ik de Onkyo laat opstarten op "Net" (dus radio via WiFi netwerk) komt er geen "Amp Speaker" op het display!
Eerste vraag ... wat houdt "Amp Speaker" in het nederlands in? En kan ik daar wat aan doen? Ergens in het Engels al gelezen, om alles een uur af te koppelen, maar dit hielp mij niet.
Of is mijn net een maand oude Onky al naar zijn grootje? :-(

Oh ja, geluid via een USB stick met muziek, is gewoon goed! De Sony PS3 heb ik nog niet gecheckt.

Tevens een reset heb ik nog niet uitgevoerd, wil eerst meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-07 10:59
Welke Onkyo raden jullie aan bij deze set: http://www.teufelaudio.nl...-edition-set-l-p3793.html

Of maakt dat niet zoveel uit, qua vermogen enzo?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:10
Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 09:37:
Met de onweersbuien eergisteren, apparatuur uitgezet ... stroomkabels en coaxkabel nog niet afgekoppeld gehad (gerommel klonk nog maar in de verte). Doch ineens een knal, aardlekschakelaar viel er uit.
Wat zegt Onkyo support? Alleen uitzetten haalt natuurlijk niets uit met onweer, dan blijft het gewoon standby staan. Als het echt kapot is valt het, denk ik, onder je inboedelverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op zondag 08 september 2013 @ 14:56:
[...]

Wat zegt Onkyo support? Alleen uitzetten haalt natuurlijk niets uit met onweer, dan blijft het gewoon standby staan. Als het echt kapot is valt het, denk ik, onder je inboedelverzekering.
Onkyo heb ik nog geen contact mee gehad. Hebben die Nederlandstalige support?
Het is weekend, dus daarom ook nog geen contact gezocht met hen.
Hoopte dat iemand weet wat die "Amp Speaker" medling op het display betekend.

Omdat de onweer nog ver weg klonk, had ik de kabels nog niet er uit gedaan van de app. Maar ineens was het heftig! Normaal haal ik die kabels wel er uit, want weet dat app uitzetten, niet afdoende helpt.

Verzekering heb ik al contact mee gehad, die bellen mij morgen. Maar weet nog niet zeker wat stuk is.

Eerst dacht ik alleen de Onkyo, en daar heb ik nog steeds twijfels over. Maar ik heb mijn PS3 aan de PC monitor gehad en had gelijk beeld. Die PS3 is dus in orde.
Maar die PS3 aan de geresette TV (zonder andere app) geeft geen beeld.:-(

Dus vermoedelijk en de Onkyo en de Tv stuk...of deels stuk. Snappen doe ik het niet. Want puur de TV op zich doet het qua tv signaal via coax kabel.
Maar (video)signaal vanaf de Onkyo en de PS3 doet het niet.
Die Onkyo speelt verder gewoon goed de internet radio en usb muziek af, das OK. Maar geen geluid van de TV. Tevens is de setup info van de Onkyo niet te zien op de TV, maar ook niet op de PC monitor.

Pfffff :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
HDMI board kapot waarschijnlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0th
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-07 18:13
Met de Ibood Actie een Jamo A101 hcs5 5.1 setje binnen geklregen. Kort vraagje,

Thuis situatie:
1 NAS, 1 laptop, 1 pc en een smart tv.

Welke receiver raden jullie aan? Heb mijn ogen nu op een NR-509 maar ik weet niet of het alemaal wel compatible is. Complete audio noob hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op zondag 08 september 2013 @ 21:35:
HDMI board kapot waarschijnlijk...
Van de TV of van de Onkyo? Of beide?

Ergens heel stil hoop ik dat alleen de TV stuk is, niet daarnaast ook de Onkyo.
Maar een niet aan de TV gekoppelde Onkyo geeft nog steeds "Amp Speaker" op het display te zien wanneer deze nog opstart in TV/CD mode. :?

Niemand die over deze melding info heeft? Wat dit betekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 19:06
Mijn 717 ligt nu al bijna 2 weken bij de reparateur, en dat vanwege een firmware upgrade gone bad. Geen beeld doorgave meer na de upgrade.
Afgelopen vrijdag gebeld en de status is dat ze wachten op een onderdeel, dus toch iets hardwarematig dat kadoek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

wanneer ik vanaf mijn tablet via DSAudio muziek verstuur naar mn onkyo 616 gaat deze niet automatisch aan.
onkyo staat ingesteld op hybrid en netwerkstandby.

is het wel mogelijk dat de 616 automagisch aangaat, of dien ik hem altijd eerst aan te zetten met de Onkyo App?

in dsaudio zie ik wel de 616 als uitvoermedium staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 07:49:
[...]

Van de TV of van de Onkyo? Of beide?

Ergens heel stil hoop ik dat alleen de TV stuk is, niet daarnaast ook de Onkyo.
Maar een niet aan de TV gekoppelde Onkyo geeft nog steeds "Amp Speaker" op het display te zien wanneer deze nog opstart in TV/CD mode. :?

Niemand die over deze melding info heeft? Wat dit betekend!
Van de Onkyo, maar ik had je post niet goed gelezen en blijkbaar heb je puur met je Tv ook problemen?
Ach, wordt toch wel geregeld door de verzekering, dus zo erg is het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:01:
hallo,

wanneer ik vanaf mijn tablet via DSAudio muziek verstuur naar mn onkyo 616 gaat deze niet automatisch aan.
onkyo staat ingesteld op hybrid en netwerkstandby.

is het wel mogelijk dat de 616 automagisch aangaat, of dien ik hem altijd eerst aan te zetten met de Onkyo App?

in dsaudio zie ik wel de 616 als uitvoermedium staan
Nee dat is volgens mij niet mogelijk, de receiver moet aan staan ... sterker nog ik moet hem persé op de stand NET/DLNA zetten anders kan je het alsnog niet afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:00

rg-mohwa

Phoe Hé

Ik heb als sinds ik de onkyo 608 in huis heb behoorlijk wat problemen mbt ghosting, eerder heb ik dit opgelost door de videochip geheel uit te schakelen (dmv een knoppencombi op de versterker zelf) het enige nadeel is dat de OSD (on screen display niet meer werkt). eerder was dit niet erg omdat de versterker toch op de kast stond en ik op het display kon kijken, nu staat de onkyo in de kast en heb ik de videochip weer ingeschakeld. maar de ghosting is wel heel erg, iemand hier ervaring mee ? de customer service verwijst me naar de dealer in nederland en die heeft het meteen over 110 euro onderzoeks kosten.

Hieronder een filmpje waar het redelijk zichtbaar is.

[YouTube: http://youtu.be/OWIfVORHwGk]

mijn instellingen zijn al volgt.
Film mode - Auto
Edge Enhancement - 0
Noise Reduction - Off

zijn er andere die hetzelfde hebben als mij ?

[ Voor 13% gewijzigd door rg-mohwa op 10-09-2013 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

T.net storage is privé, daar kunnen wij niet bij. ;) Kan je het filmpje uploaden naar Youtube oid?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunnevandale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:24
Sinds vorige week doet het display van mijn TX-SR607 helemaal niets meer , weet iemand toevallig
of dit is op te lossen door de receiver te resetten naar de fabrieksinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Dunnevandale schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:20:
Sinds vorige week doet het display van mijn TX-SR607 helemaal niets meer , weet iemand toevallig
of dit is op te lossen door de receiver te resetten naar de fabrieksinstellingen?
Kan het misschien zijn dat je aan de "dimmer" knop van je AB hebt gezeten? Hij kent een aantal standen, waaronder het display helemaal uit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunnevandale
  • Registratie: September 2013
Hahaha dat is echt iets om over het hoofd te zien maar die knop had ik gelijk al
geprobeerd,evenals de "display"knop,om het display aan of uit te zetten.

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-08 11:45
Ik heb een TX-NR616 op de website van onkyo staat dat de laatste firmware versie 1161-2110-0500 is. Op mijn receiver staat firmware 1151-0108-0400 maar hij kan geen nieuwe update vinden via het update menu (ik zie nergens een knop updaten oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Zet die firmware op een USB stick en updaten maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 11:30

Neoz

Neoz & Hobbes

Ik weet niet helemaal of mijn vraag hier echt thuis hoort. Maar ik heb een BD-SP309 (BluRay speler) naast mijn TX-NR 509 (receiver). Na de introductie van Netflix in NL lees ik overal dat ik via de BluRay speler met Netflix zou moeten kunnen kijken. Ik krijg het echter niet voor elkaar en kan ook nergens iets vinden. Zijn er hier mensen die het werkend hebben ? Ik heb ook geen e-content of Netflix in mijn menu staan en wel de laatste update geinstalleerd.

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Volgens mij is dit alleen nog maar op de amerikaanse (waar netflix al actief was) beschikbaar. Wellicht komt dat met een volgende update, netflix is nog maar net in nederland dus wie weet...

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
rg-mohwa schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:24:
Ik heb als sinds ik de onkyo 608 in huis heb behoorlijk wat problemen mbt ghosting, eerder heb ik dit opgelost door de videochip geheel uit te schakelen (dmv een knoppencombi op de versterker zelf) het enige nadeel is dat de OSD (on screen display niet meer werkt). eerder was dit niet erg omdat de versterker toch op de kast stond en ik op het display kon kijken, nu staat de onkyo in de kast en heb ik de videochip weer ingeschakeld. maar de ghosting is wel heel erg, iemand hier ervaring mee ? de customer service verwijst me naar de dealer in nederland en die heeft het meteen over 110 euro onderzoeks kosten.

Hieronder een filmpje waar het redelijk zichtbaar is.

[video]

mijn instellingen zijn al volgt.
Film mode - Auto
Edge Enhancement - 0
Noise Reduction - Off

zijn er andere die hetzelfde hebben als mij ?
Kan je kijken welke firmware je hebt? Voor de SR608 is de laatste firmware 1.05. Deze schijnt een aantal dingen veranderd te hebben. Misschien helpt dit voor jou ook?

Hierbij een Duitse tutorial met de veranderingen. http://constey.de/2013/01...8-firmware-aktualisieren/

Het updaten is een beetje lastig.

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:37
Met de nieuwste firmware kan mijn 616 weer hogere resoluties dan 1080p doorgeven via HDMI! Geprobeerd met een 1920*1200 en een 2560*1080 scherm :D Stond helemaal niets over in de changelog maar ik dacht laat ik het proberen :)

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:06:
[...]

Van de Onkyo, maar ik had je post niet goed gelezen en blijkbaar heb je puur met je Tv ook problemen?
Ach, wordt toch wel geregeld door de verzekering, dus zo erg is het niet :)
Onkyo:

Je had wel gelijk met je HDMI board :) Die is inderdaad stuk en qua prijs van dat deel (circa 300 euro), wordt zeer waarschijnlijk mijn TX NR525 als total los beschouwd door de verzekering. Maar, ik neem aan dat die vergoeden wat ik er voor betaald heb, maar waar ik hem bij lange na niet voor weer kopen kan. :(
Circa 90 euro verschil met het goedkoopste adres. Dus een maand oud, en dan zoiets.:-(

Philips TV :

Is dus ook stuk, en een module van niet goed. Kosten nog niet bekend, maar qua reparatie werd al aangegeven, dat dit minimaal (Korea) 50 dagen duurt voor dat die klaar is. Als ie dan maar klaar is, want het schijnt vaker voor te komen ... dat de TV dan niet meer Ziggo gecertificeerd is.:-(

Alles behalve gerust aan deze kant.

Update 25-09-13

Onkyo TX NR525 en de Philips 40PFL6006 beide total loss verklaart. Ik krijg beide weer terug, want als het goed is kan ik nog steeds muziek luisteren via usb en net, en tv kijken. Alleen kan er niets op de HDMI poorten aangesloten worden van beide. Verzekering keert nieuwwaarde uit, wat ook snel geregeld was.
Zo lang beide het zo nog doen, heb ik de tijd rustig te kijken naar wat ik weer wil hebben.

Thnx voor jullie reacties _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2013 09:39 . Reden: Update 25-09-13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-08 15:14

Bergie

Lekker belangrijk...

Even een snel vraagje. Ik heb vandaag een Onkyo TX-NR525 binnen gekregen maar zodra ik hem aanzet schiet hij op de hoofdtelefoon uitgang; terwijl er geen hoofdtelefoon is aangesloten.
Sluit ik deze wel aan hoor ik hier wel gewoon geluid uit maar wanneer ik de hoofdtelefoon eruit trek blijft hij dus hier op staan.

Ook wanneer ik nog helemaal niks aangesloten heb verder en alleen de stekker in het stopcontact druk doet hij dit.

Een reset en firmware update hebben geen effect gehad.

Is iemand toevallig bekend met dit probleem? Of wordt dit een gevalletje garantie?

[ Voor 19% gewijzigd door Bergie op 18-09-2013 07:16 ]

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
F55 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 23:38:
Ik heb sinds enkele weken de 626 en ben er erg tevreden over.
Bij het inschakelen heb ik binnen 3 seconden geluid bv radio FM.
En geen plopjes of andere geluiden uit de aangesloten luidsprekers, en ook niet bij het overschakelen naar een andere zender .
Bij het aanzetten gaat mijn actieve subwoofer automatisch aan, die geeft wel een plop maar dat komt dus uit de subwoover zelf.
Dus jou situatie is niet zoals het hoort, heb je een subwoofer die automatisch aangaat?

[...]
Vanavond maar es effe tijd gemaakt om een en ander te testen.

Sub gaat idd automatisch aan. Dat hoor je ook wel, maar de andere ploppen kwamen uit de surround speakers. Vooral de plop bij het afsluiten was knap hard.

Ander stopcontact en factory reset hadden beide geen effect.
Hij bleef verschrikkelijk traag met opstarten en ploppen werden weer harder.

Nu maar weer effe de 609 aangesloten. Weer in 2 seconden geluid van de radio en geen kabouter plop meer hoorbaar. Deze week de 626 maar es effe terug brengen.

• F55

F55

m@fkeez schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 22:33:
[...]

Sub gaat idd automatisch aan. Dat hoor je ook wel, maar de andere ploppen kwamen uit de surround speakers. Vooral de plop bij het afsluiten was knap hard.

Nu maar weer effe de 609 aangesloten. Weer in 2 seconden geluid van de radio en geen kabouter plop meer hoorbaar. Deze week de 626 maar es effe terug brengen.
Jammer dat het toch uit de 626 zelf komt, dit hoort natuurlijk niet, hoop dat je snel een vervangend exemplaar krijgt.
Ben nog steeds erg tevreden met de 626 heb sinds enkele weken de Teufel Ultima 40 Mk2 als front luidsprekers, en verleden week een set Boston Acoustics A25 aangeschaft voor surround opstelling.
Oude center en sub klinken nog goed, top geluid wat mij betreft.

Laat even weten hoe het afloopt.

• Hageneis
  • Laatst online: 25-12-2024
m@fkeez schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 22:33:
[...]

Sinds anderhalve week ben ik ook in bezit van een 626. Opstarten gaat opzich wel snel, maar ook hier veel getik bij digitale bronnen.

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:12
Dit getik/plop herken ik ook van mijn 626 toen het warmer was, was het een stuk erger en ik vermoed ook dat dit door een faulty verlengsnoerdoos is veroorzaakt. Heb deze inmiddels vervangen en nu is het aantal tikjes een stuk minder.

Draai de laatste firmware (augustus) maar wat mij opvalt dat bij het initieel aanzetten van de 626 het vrij lang duurt voordat het geluid van een bron te horen is, er staat lang HDMI starting up of initializing. Herkent iemand dit en weet je hoe je dit kunt aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
Wingie schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:24:
Dit getik/plop herken ik ook van mijn 626 toen het warmer was, was het een stuk erger en ik vermoed ook dat dit door een faulty verlengsnoerdoos is veroorzaakt. Heb deze inmiddels vervangen en nu is het aantal tikjes een stuk minder.

Draai de laatste firmware (augustus) maar wat mij opvalt dat bij het initieel aanzetten van de 626 het vrij lang duurt voordat het geluid van een bron te horen is, er staat lang HDMI starting up of initializing. Herkent iemand dit en weet je hoe je dit kunt aanpassen?
dat lang wachten heb ik voornamelijk met het opstarten van NET!
mijn 609 was hier toch veel sneller mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
@ Wingie, dit heb ik ook heb een PS3 tv en horizon aangesloten op de 626. Dit duurt ong een 30 seconden tot 1 minuut? Heb het niet echt bijgehouden maar denk wel een aantal 10tallen seconden

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Laatst online: 21:34
pipodejunk schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:28:
[...]

dat lang wachten heb ik voornamelijk met het opstarten van NET!
mijn 609 was hier toch veel sneller mee.
Vind dat mijn 828 dat ook heeft.
Zou het wat uitmaken of je een vast IP adres of DHCP gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
wezep schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:53:
[...]

Vind dat mijn 828 dat ook heeft.
Zou het wat uitmaken of je een vast IP adres of DHCP gebruikt?
maakt geen verschil. ik maak altijd al gebruik van een vast Ip-adres ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsolodimos
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik heb onlangs de Onkyo TX-NR626 gekocht voor € 320 incl. verzendkosten van een webshop (lang verhaal hoe ik het zo uitonderhandeld kreeg, ga ik jullie besparen).

Moet zeggen dat de versterker aardig goed bevalt. Ik ga er nog wel een review over schrijven als ik 'em beter ken, maar hier vast mijn eerste indruk na een weekje (van vooral werken dus weinig luisteren).

Wat mij gelijk opviel is hoeveel verschil het uitmaakt in geluidskwaliteit als je door modus 'pure audio' luistert. In eerste instantie had ik dit niet aan staan en viel de kwaliteit wat tegen. Wat rommelig klonk het, niet strak en dynamisch. Met pure audio aan al een heel stuk beter. Het zal nooit zo goed worden als mijn onlangs defect geraakte Marantz PM-66 SE, maar ik ga voor gebruiksgemak. Bluetooth en WiFi blijken nu al een groot succes.

Weet er iemand trouwens waarom er voor Android 2 Onkyo apps zijn? De 'originele' Onkyo app en de IntegraRemote. Zit er hier verschil? De laatste ziet er iig een stuk strakker uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:09

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Integra en Onkyo zijn 2 verschillende "type" receivers. Hier wordt het een beetje uitgelegd. Ik gebruik al een jaar of twee de normale onkyo app met mijn NR509, gaat perfect. Ik weet niet of de Integra app werkt met mijn NR509. Ik denk het niet. Zal vanavond eens testen voor je.

[ Voor 9% gewijzigd door FREAKJAM op 24-09-2013 11:07 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsolodimos
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-02-2024
Bedankt voor je opmerking. Om eerlijk te zijn: ik wist niet eens dat Integra ook receivers maakte. Ik zat gewoon in de Google Play Store, zocht naar Onkyo en kwam daar een aantal apps tegen: op 1 'Onkyo Remote' en op 2 'Integra remote'. Als je ze allebei download zie je dat ze praktisch hetzelfde zijn, met een ander sausje.

Ik vind de Integra app er beter uit zien, dus hoop deze te kunnen gebruiken bij mijn Onkyo receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja rune
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:20
Ik bezit de Onkyo TX-NR509. Ik ervaar echter een probleem met het internetstreamen van muziek via vTuner.com radiozenders.

Zowel via WIFI (de TP-link adapter) als via een aangesloten ethernet kabel ervaar ik regelmatig dat een zender een paar seconden moet bufferen ('Buffering...'), alvorens de muziek weer verder gaat.
En soms gaat hij zelfs over op 'Can't Play', waardoor ik opnieuw op de Play-knop op mijn afstandsbediening moet drukken om de radiozender weer te activeren.

Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Ik heb reeds de laatste firmware update voor de TX-NR509 geïnstalleerd.

[ Voor 15% gewijzigd door ja rune op 24-09-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:09

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Tsolodimos schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:56:
Bedankt voor je opmerking. Om eerlijk te zijn: ik wist niet eens dat Integra ook receivers maakte. Ik zat gewoon in de Google Play Store, zocht naar Onkyo en kwam daar een aantal apps tegen: op 1 'Onkyo Remote' en op 2 'Integra remote'. Als je ze allebei download zie je dat ze praktisch hetzelfde zijn, met een ander sausje.

Ik vind de Integra app er beter uit zien, dus hoop deze te kunnen gebruiken bij mijn Onkyo receiver.
Ik heb de Integra app zojuist via WiFi getest met mijn NR509. Gaat gewoon goed. :)

is everything cool?

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-08 11:51
Zo vandaag de Onlyo Tx-NR626 gekocht mooie prijs kunnen regelen samen met een harman 7.2 setje :o
Jammere is opeens geen surround meer in de film toen ik via hmdi in me laptop naar de reciver naar de tv ook het beeld begon te haperen :o

Morgen maar weer verder klooien eens kijken waarom het fout is gegaan kan wel zeggen me buren gaan last van me krijgen

• renzo4000
@ibothead, lees je post nog een keertje opnieuw ... het is nu een beetje warrig. Daarnaast zou ik niet heel erg trots zijn op het feit dat jij je buren gaat "lastig vallen" met onnodig geluidsoverlast.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:46
renzo4000 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 08:15:
@ibothead, lees je post nog een keertje opnieuw ... het is nu een beetje warrig.
Mensen die "me" gebruiken neem ik per definitie niet serieus, dat scheelt een hoop tijd d:)b

Nickname does not reflect reality

• wxppf
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-03-2024
Hallo, Ben in't bezit van een nr616 waarop een PS3 is aangesloten en een ue55es8000.... nu is er op de tv een Game mode, waarmee snelle beelden beter zijn... maar aangezien de ps3 op de onkyo is aangesloten, weet ik niet goed welke settings ik moet gebruiken viaa de onkyo 616 om het beste beeld te verkrijgen naar mijn TV.

[ Voor 3% gewijzigd door wxppf op 26-09-2013 16:55 ]

Game Mode zet alle beeldverbeteraars uit zodat er weinig inputlag is wat je met gamen nodig hebt. Je zal de TV dus dan ook gewoon op die mode moeten laten staan. Je moet omgaan met de TV alsof er geen receiver tussen zit.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Fire69
Ik denk dat hij bedoelt welke mode hij op de onkyo moet kiezen. Daar kan je ook allerlei dingen uitzetten ook een soort van game mode te krijgen.

[ Voor 1% gewijzigd door Fire69 op 26-09-2013 23:02 . Reden: typo ]

• Hageneis
  • Laatst online: 25-12-2024
Brad Pitt schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:14:
[...]

Mensen die "me" gebruiken neem ik per definitie niet serieus, dat scheelt een hoop tijd d:)b
Dat verbaast me... O-)

• Brad Pitt
Had me post inderdaad anders moeten neerzetten, stom van mijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wxppf
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-03-2024
Fire69 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 20:51:
Ik denk dat hij bedoelt welke mode hij op de onkyo moet kiezen. Daar kan je ook allerlei dingen uitzetten ook een soort van game mode te krijgen.
ja idd... dacht aan zoiets. want anders gaat de TV steeds op game mode (HDMI2) staan voor alle apparaten aangesloten op de onkyo die op zijn beurt op de HDMI2 staat.

[ Voor 19% gewijzigd door wxppf op 27-09-2013 05:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 19:06
Zo na een maand afwezigheid van mijn 717 heb ik hem weer terug :D.

De firmware upgrade was niet goed gegaan en daardoor moesten ze het complete HDMI board vervangen. Snap je die? Ik niet namelijk :P.

Maar ben blij dat ik hem weer terug heb :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Met paar jaar oude Onkyo receiver heb ik wel een vreemd probleem met LG televisie:
- ARC is ingeschakeld, receiver ziet volume goed van LG televisie als ik harder of zachter zet.
- Er is echter geen geluid uit receiver te horen
- HDMI geluid van andere apparaten via receiver naar TV zijn wel te horen.
- Receiver gaat niet altijd automatisch uit als ik LG TV uitzet.

Het wegvallen van geluid via receiver over HDMI via ARC is al een tijdje zo. In eerste maanden gebruik als receiver voor het eerst aangesloten is op LG werkt alles perfect. Geluid is te horen uit de speakers.
Maar het is al een poosje stil als ik gewoon TV wil kijken via televisie/kanaal mode.

De Onkyo receiver is HDMI 1.4 en 3D ready.
Al een poosje gaat het om onbekende redenen mis. Wie herkent dit probleem dat ARC kanaal ineens geen geluid meer heeft? Of heb je een vermoeden dat Onkyo defect is in HDMI board?

• Bunnikside
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-07 22:08
MrDummy schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 22:42:
Met paar jaar oude Onkyo receiver heb ik wel een vreemd probleem met LG televisie:
- ARC is ingeschakeld, receiver ziet volume goed van LG televisie als ik harder of zachter zet.

Het wegvallen van geluid via receiver over HDMI via ARC is al een tijdje zo. In eerste maanden gebruik als receiver voor het eerst aangesloten is op LG werkt alles perfect. Geluid is te horen uit de speakers.
Maar het is al een poosje stil als ik gewoon TV wil kijken via televisie/kanaal mode.

Al een poosje gaat het om onbekende redenen mis. Wie herkent dit probleem dat ARC kanaal ineens geen geluid meer heeft? Of heb je een vermoeden dat Onkyo defect is in HDMI board?
MrDummy schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 22:42:

Ook ik heb een zelfde soort probleem. Audio vanaf een LG TV (55LM671S) via ARC/HDMI werkt MITS ik de receiver (TX NR-809) niet op een andere HDMI-ingang zet. Ga ik daar vandaan weer terug naar de TV-ingang (CD/TV) gaat het fout. Geen geluid, volumeregeling etc. werkt echter wel, ook het uitzetten via de afstandbediening.

Remedie hiertoe is (bij mij); of de receiver in zijn geheel uitzetten dus niet via de aan/uitknop naar echt van de spanning af weer aanzetten en het werkt. Of de audio via een optisch kabeltje laten lopen en ARC in de receiver uitzetten. Dit laatste heb ik nu gedaan en werkt zonder problemen, ik kan gewoon switchen tussen HDMI-ingangen etc. en eenmaal terug naar de CD/TV-ingang is er nog steeds geluid.

Het werkt dus wel op die manier hoewel ik eigenlijk ook wel zou willen zien dat het een en ander werkt via de ARC-methode.

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
Ik zie toevallig in een krantje dat vandaag bij Correct een Onkyo NR809B te koop is voor 399 euro.
Misschien heeft iemand er wat aan.
De advertentie staat in deze pdf:
http://www.deweekkrant.nl...LEK_LEK-1-28_130925_1.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Hierbij een waarschuwing voor iedereen met een Onkyo netwerk receiver (in mijn geval de TX-NR717) in combinatie met een Vera (Lite) Mios Z-Wave domotica systeem. Ik bleef maar last houden van een versterker die niet met het netwerk wilde verbinden (netwerk settings greyed-out, systeem krijgt wel ipadres via dhcp, is pingable maar geen poorten open) en waarvan USB niet werkte (geen bestanden bekijken of firmware updaten).

Deze problemen komen schijnbaar veel vaker voor en worden uitgebreider beschreven in o.a. de volgende threads:

http://onkyoproductsupport.forumotion.com/t1371-new-tx-nr717-no-network-no-firmware
http://onkyoproductsupport.forumotion.com/t1984-installed-onkyo-tx-nr818-a-week-ago-was-working-great-until-this-morning
http://onkyoproductsupport.forumotion.com/t1891-iphone-remote-2-app-not-detecting-nr717

Hoewel velen van ons hier letterlijk dagen mee stoeien en de receiver some meerdere keren heen en weer sturen naar de repair afdeling van Onkyo, lijkt het probleem te liggen in de combinatie van een Vera die (te) uitgebreid met upnp netwerkpaketten aan het strooien is en een Onkyo waarop hierdoor de netwerk interface compleet vastloopt. Zie o.a. de volgende beschrijvingen/oplossingen:

Ui5 misbehaving / Vera causing Onkyo issues - http://forum.micasaverde.com/index.php?topic=11478.0
Vera Lite Interfering with A/V Equipment - http://forum.micasaverde.com/index.php/topic,12420.0.html
Need assistance with a long term network issue - http://forum.micasaverde.com/index.php/topic,12773.60.html

De oplossingen varieren tussen het plaatsen van beide apparaten in aparte subnets of vlans. Omdat dit vervolgens weer andere uitdagingen met zich meebrengt, heb de volgende oplossing gisternacht succesvol kunnen toepassen:

http://forum.micasaverde.....msg113981.html#msg113981

Het komt erop neer dat je op de Vera de optie 'Auto detect devices on my home network' uitschakelt, via ssh/putty het root wachtwoord achterhaalt, inlogt op Vera's openwrt admin pages en het uitgaande upnp verkeer (UDP1900 en TCP5000) blokkeert op de firewall.

Omdat ik zelf minimaal 15 uur heb besteed aan het troubleshooten wilde ik deze waarschuwing vooral met jullie delen. Omdat de combinatie tussen de Vera en de Onkyo receiver in eerste instantie niet snel gelegd wordt, plaats ik deze post in beide GoT topics. Wees er als Onkyo gebruiker in ieder geval goed van bewust dat eventuele netwerk problemen veroozaakt kunnen worden door (andere) uPnP apparaten in je netwerk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppoo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-01-2014
Hopelijk dat iemand me kan helpen, want ik kom er niet meer uit :'( .... Mijn receiver (NR515) al omgeruild, alle instellingen geprobeerd, maar het probleem bleef hetzelfde. Het lukt me niet om het zo te krijgen, dat als ik de receiver niet aan heb, ik toch beeld en geluid op de tv krijg. Het lijkt dus of HDMIpassthrough niet goed werkt, de instellingen niet goed staan of dat er een conflict is in de apparatuur.

Het gaat om:
- AVR: Onkyo tx-nr515
- TV: Sony Bravia 37EX500
- kabel via Motorola VIP1853

De Motorola zit met een HDMI-kabel op de poort cbl van de Onkyo, de Sony is met HDMI-kabel verbonden via de mainuitgang van de Onkyo.

Wat ik wil:
- als ik tv kijk en de onkyo is uit, moet het geluid gaan via de speaker van de tv
- als ik tv kijk en de onkyo is aan, gaat het geluid via de versterker en de daarop aangesloten speakers

Ik heb allerlei instellingen, zowel op de tv als op de onkyo geprobeerd, maar het resultaat is dat er slechts twee varianten zijn te behalen, nl.

Variant 1:
- als Onkyo en TV aan staan, gaat het geluid via de op de Onkyo aangesloten speakers
- als ik de Onkyo uitzet, heb ik geen beeld en geluid meer, slechts blauwige sneeuw...

Variant 2:
- Zowel als de Onkyo uit staat, of aan, maakt niet uit, gaat het geluid via de speakers van de TV.

Zoals gezegd, ik heb vele instellingen geprobeerd. Het lijkt erop dat de HDMI-through alleen maar functioneert als TVaudiouitgang aan staat bij de instellingen van Onkyo. Dat zou betekenen dat ik elke keer de instellingen moet wijzigen om zonder versterker tv te kijken, of genoegen moet nemen met het geluid alleen via de tv-speakers. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Het vreemde is, dat als ik de receiver niet aan heb staan, en de kabelbox aan het opstarten is, ik wel het opstartscherm zie van de kabelbox, maar dat wanneer het opstarten is voltooid, er weer geen beeld en geluid is.
Wie o wie kan me helpen aan de goede instelling??

Voor de duidelijkheid nog de uitgebreide instellingen waarbij de TV in ieder geval beeld geeft als de Onkyo uit staat, variant 2 dus:

HDMIregeling UIT
HDMIThrough CBL/SAT
TVAUDIO AAN
AUDIORETOUR ------

Als ik bij deze instelling de instelling op de TV wijzig (HDMIregeling) heeft dat geen invloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter123
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
In de laatste firmware is deze functie verbeterd. Heb je de laatste?

10kWp zon - 20kWh accu - 62kWh auto - 3,5kW L/L - HAOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppoo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-01-2014
Ja, heb ik via USB erop gezet, bij beide exemplaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo-L
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Meer mensen die last hebben van het verbinden met Spotify op de 609? Bij mij geeft ie een error bij het inloggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FREAKJAM schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:06:
Integra en Onkyo zijn 2 verschillende "type" receivers. Hier wordt het een beetje uitgelegd.
Tweede wat daar genoemd is klopt al niet, dat Integra betere onderdelen gebruikt dan Onkyo. De enigen die dat zeggen zijn Integra zelf, verkopers en mensen die een Integra hebben. Neme een Integra DHC-80.3 en een Onkyo PR-Sc5509: compleet identiek qua opbouw. Integra is naar mijn inziens wat meer op de Amerikaanse markt gericht, kijk alleen al maar naar de looks: in één woord druk. Net als een merk als Anthem dat ook is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-08 15:48
Iemand ervaring hier met reparaties van/door Onkyo?

Mijn Onkyo TX-NR509 is nu toch al zeker een week of 5 bij de fabriek, volgens de webshop waar ik hem gekocht had en ook voor reparatie naar toe heb gestuurd.

De garantie was net verlopen, maar men ging proberen om hem naar de fabriek te sturen om onder coulance te laten repareren.

Klacht was trouwens, nog wel beeld via HDMI, maar geen geluid meer.

Altijd heel veel plezier van deze receiver gehad.

Paar keer al geïnformeerd naar de status, er wordt op een onderdeel gewacht, HDMI board.

Lijkt me dat die in de fabriek toch wel met stapels zullen liggen? :D

Begin 'm nu wel heel erg te missen.... zou het nog lang duren, iemand hier daar ervaring mee?

[ Voor 10% gewijzigd door brtk op 30-09-2013 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:24

Freakie1NL

Grote Baas

brtk schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:18:
Iemand ervaring hier met reparaties van/door Onkyo?

Mijn Onkyo TX-NR509 is nu toch al zeker een week of 5 bij de fabriek, volgens de webshop waar ik hem gekocht had en ook voor reparatie naar toe heb gestuurd.

De garantie was net verlopen, maar men ging proberen om hem naar de fabriek te sturen om onder coulance te laten repareren.

Klacht was trouwens, nog wel beeld via HDMI, maar geen geluid meer.

Altijd heel veel plezier van deze receiver gehad.

Paar keer al geïnformeerd naar de status, er wordt op een onderdeel gewacht, HDMI board.

Lijkt me dat die in de fabriek toch wel met stapels zullen liggen? :D

Begin 'm nu wel heel erg te missen.... zou het nog lang duren, iemand hier daar ervaring mee?
Helaas heb ik ervaring daarmee. Wel binnen garantie periode, dus dan gaat hij naar CE Repair waar de gemiddelde wachttijd op een onderdeel 1 week is. Vermoed dan ook dat jou Onkyo gewoon bij CE repair staat, en dan moeten ze gewoon wachten op onderdelen uit Deutschland (daar zit Onkyo Europe) en als het daar niet op voorraad is dan zal het waarschijnlijk uit Japan moeten komen.

Ik mijn geval, garantie naar CE Repair, moest ik 2x 1 week en een dag wachten.

Tevens leuk als Jappen iets niet op voorraad hebben, laatst 3 maanden op een onderdeeltje (special boutje) voor mij Kawa moeten wachten. Maarja ze maken ze nog wel voor een 20 jaar oud ding, dat dan weer wel.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Laatst online: 23:25
Vorige week via mijn 509 naar internetradio geluisterd, ging prima.
Vandaag zet ik de 509 weer aan om muziek te luisteren via de nas, krijg totaal geen verbinding meer met het netwerk. Staat al een half uur op "initializing" ofzo. Heb nu de voedingsstekker er maar uitgetrokken.
Morgen de stekker er maar weer in doen. Kijken of hij dan wel wil werken.
Kan in de setip ook geen instellingen controleren omdat de netwerk instellingen in het menu licht grijs zijn.
Tussendoor de Onkyo wel gewoon gebruikt met geluid van de tv over de speakers via de Onkyo.
De laatste firmware staat erop. Alle apparaten hier in huis hebben een vast ip adres. Via app op de telefoon ook geen dubbele ip adressen gevonden (android app Fing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
mike123 schreef op maandag 30 september 2013 @ 23:37:
Vorige week via mijn 509 naar internetradio geluisterd, ging prima.
Vandaag zet ik de 509 weer aan om muziek te luisteren via de nas, krijg totaal geen verbinding meer met het netwerk. Staat al een half uur op "initializing" ofzo. Heb nu de voedingsstekker er maar uitgetrokken.
Morgen de stekker er maar weer in doen. Kijken of hij dan wel wil werken.
Kan in de setip ook geen instellingen controleren omdat de netwerk instellingen in het menu licht grijs zijn.
Tussendoor de Onkyo wel gewoon gebruikt met geluid van de tv over de speakers via de Onkyo.
De laatste firmware staat erop. Alle apparaten hier in huis hebben een vast ip adres. Via app op de telefoon ook geen dubbele ip adressen gevonden (android app Fing)
Enkele posts hierboven beschrijf ik exact hetzelfde probleem en een mogelijke oplossing.. Ik heb echter geen idee of een ander uPnP device in je netwerk hiervoor verantwoordelijk kan zijn. Kijk maar eens of je wat apparaten van het netwerk kunt halen en of je receiver (nadat hij even van de stroom af is geweest) wel weer netjes via het netwerk te benaderen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55

F55

New Firmware Updates for your TX-NR525/626/727/828/929 A/V Receiver.

http://www.eu.onkyo.com/en/firmware-435.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drifter7
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-07 13:27
Ik heb sinds twee weken een stereo reciever TX-8050. Vandaag eindelijk de nieuwe speakers in huis.
Dus rommelen/schuiven met apparatuur en meubels. Toen ik met de hand bovenop de reciever veegde kwam er plotseling een felle knal en flits. Kwam van binnenuit de reciever. Stof? statisch? Zo snel te zien is er niets kapot, maar heb nu wel dikke twijfel over een verborgen defect. De reciever stond aan op laag volume.
Iemand een vermoeden of gelijke ervaring? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Laatst online: 31-07 12:07

RMX

Ik heb een TX-NR616. Hij krijg ik eigenlijk in godsnaam InstaPrevue aan de gang?
Werkt dat uberhaupt wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Laatst online: 23:25
scorpion303 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:18:
[...]

Enkele posts hierboven beschrijf ik exact hetzelfde probleem en een mogelijke oplossing.. Ik heb echter geen idee of een ander uPnP device in je netwerk hiervoor verantwoordelijk kan zijn. Kijk maar eens of je wat apparaten van het netwerk kunt halen en of je receiver (nadat hij even van de stroom af is geweest) wel weer netjes via het netwerk te benaderen is..
Ben zoals gewoonlijk weer eens te snel geweest met vragen hier in het forum. De volgende dag de stekker er weer in, geen verbinding te krijgen. Toen kreeg ik een ingeving. Laat ik de router eens resetten, en ja hoor. NET werkt weer zoals het hoort. 8)7
Bedankt voor het medenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
RMX schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 17:20:
Ik heb een TX-NR616. Hij krijg ik eigenlijk in godsnaam InstaPrevue aan de gang?
Werkt dat uberhaupt wel?
Ja dat werkt, maar m.i. is het niet veel meer dan een "preview" modus om te switchen tussen je sources ... vind het niet zo spannend allemaal.

YouTube: Onkyo demonstrates InstaPrevue tech CES 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Drifter7 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 16:33:
Ik heb sinds twee weken een stereo reciever TX-8050. Vandaag eindelijk de nieuwe speakers in huis.
Dus rommelen/schuiven met apparatuur en meubels. Toen ik met de hand bovenop de reciever veegde kwam er plotseling een felle knal en flits. Kwam van binnenuit de reciever. Stof? statisch? Zo snel te zien is er niets kapot, maar heb nu wel dikke twijfel over een verborgen defect. De reciever stond aan op laag volume.
Iemand een vermoeden of gelijke ervaring? |:(
Was het echt een harde knal en flits en rook je wat?? Of was het meer geknetter met wat kleine vonkjes? Dan is de kans groot dat jij jezelf behoorlijk opgeladen hebt en dat er een statische ontlading plaats vond en hoef je je daar niet echt druk over te maken. Is de receiver zelf wel aangesloten op een geaard stopcontact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarlian
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-01 16:50
ppoo schreef op zondag 29 september 2013 @ 12:58:
Zoals gezegd, ik heb vele instellingen geprobeerd. Het lijkt erop dat de HDMI-through alleen maar functioneert als TVaudiouitgang aan staat bij de instellingen van Onkyo. Dat zou betekenen dat ik elke keer de instellingen moet wijzigen om zonder versterker tv te kijken, of genoegen moet nemen met het geluid alleen via de tv-speakers. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Het vreemde is, dat als ik de receiver niet aan heb staan, en de kabelbox aan het opstarten is, ik wel het opstartscherm zie van de kabelbox, maar dat wanneer het opstarten is voltooid, er weer geen beeld en geluid is.
Wie o wie kan me helpen aan de goede instelling??

Voor de duidelijkheid nog de uitgebreide instellingen waarbij de TV in ieder geval beeld geeft als de Onkyo uit staat, variant 2 dus:

Als ik bij deze instelling de instelling op de TV wijzig (HDMIregeling) heeft dat geen invloed.
Volgens mij kan het zitten ind e standby mode. Zet je de versterker echt uit? Of gaat ie in de standby modus waarmee je hem ook via het netwerk aan kan zetten. Ik moet bekennen dat ik ook regelmatig problemen heb met de HDMI pass through. Soms moet ik mijn decoder weer uit en aanzetten en krijg dan wel beeld en geluid via de TV. Soms moet de mn Onkyo uit en aan zetten om beeld te krijgen. Soms heeft het er ook mee te maken of ik de beamer op HDMI2 op standby heb staan of dat de stroom eraf is. Zelf heb ik het idee dat het in het verschil van spanning van de verschillende apparaten zit ofzo. Met mijn workarounds kan ik het probleem altijd wel verhelpen maar het is verre van ideaal. Dat ik mijn beamer op standby moet laten staan om de passthrough te laten functioneren slaat in weze nergens op.

Mocht iemand de oplossing hebben dan hoor ik het ook graag...

"Never argue with a fool. He will only drag you down to his level and beat you on experience."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Over welke kabelbox hebben jullie het? Toevallig de Horizonbox van UPC? Daar heb ik ook regelmatig dat er geen goede handshake tot stand komt, varierend van geen DD5.1 of geen geluid. In de meeste gevallen moet ik dan de HB uitschakelen en weer inschakelen. Met mijn andere bronnen (xbox360 / mediaplayer) heb ik nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drifter7
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-07 13:27
renzo4000 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 08:20:
[...]

Was het echt een harde knal en flits en rook je wat?? Of was het meer geknetter met wat kleine vonkjes? Dan is de kans groot dat jij jezelf behoorlijk opgeladen hebt en dat er een statische ontlading plaats vond en hoef je je daar niet echt druk over te maken. Is de receiver zelf wel aangesloten op een geaard stopcontact?
Was een kort fel "pats" geluid zonder rook en reuk.Wel een lichtflits(je).Apparatuur is niet op een geaard contact aangesloten (huiskamer). Ik vermoed ook nu dat het een statische ontlading was, reciever doet het gewoon nog goed. Schrok me wel de t#ring!

Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX

RMX

renzo4000 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 08:17:
[...]

Ja dat werkt, maar m.i. is het niet veel meer dan een "preview" modus om te switchen tussen je sources ... vind het niet zo spannend allemaal.

YouTube: Onkyo demonstrates InstaPrevue tech CES 2012
Kun jij me uitleggen met welke knop je deze functie oproept? Ik heb werkelijk waar alles geprobeer maar het lukt met niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Laatst online: 02-08 15:48
Het lijkt erop dat mijn TX-NR509 niet meer gemaakt gaat worden. Er wordt al een week of 5 (!) op een onderdeel gewacht.

Na contact met CE Repair heeft men voorgesteld dat als ik de nog missende accessoires (remote, inmeetmicrofoon, boekjes) naar ze opstuur en deze eerder binnen zijn dan het onderdeel, ik een nieuwe receiver van ze krijg. Dat wordt dan een TX-NR525.

Lijkt me een nette deal voor een receiver die net buiten garantie is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mijn vader heeft thuis een mooie nieuwe Onkyo staan (ben even het type kwijt..) met Spotify integratie. Het gekke is alleen dat de receiver soms helemaal niet word gevonden door de Android app, na een paar keer herstarten is hij er dan vaak opeens wel... iemand enig idee?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
RMX schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:19:
[...]

Kun jij me uitleggen met welke knop je deze functie oproept? Ik heb werkelijk waar alles geprobeer maar het lukt met niet..
Geen idee eigenlijk(niet in de gelegeheid om dit te testen nu), ik dacht gewoon met je settings knop ...

edit:

Van de Onkyo site:

Selected Onkyo A/V receivers feature licensed InstaPrevue visual input management technology by Silicon Image. InstaPrevue technology displays a series of thumbnail videos on screen representing the available content on devices connected via HDMI. The feature is accessed via the Home Menu screen. InstaPrevue technology makes switching HDMI inputs and choosing content much easier.

Check anders nog even je manual.

[ Voor 40% gewijzigd door renzo4000 op 03-10-2013 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
volgens mij moet je op je afstandbediening op home klikken dan krigj je het menu waar je de FW update en instellingen kan selecteren. Daar staat de InstaPrevue ook tussen.

Afbeeldingslocatie: http://static.trustedreviews.com/94/000027d8e/dda4_orh616w616/Home-2.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door rikadoo op 03-10-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX

RMX

Er zit goed geluid in de Onkyo's maar gebruiksvriendelijk / mooie interface kunnen ze niet maken haha.
Vanavond nog eens kijken dan! bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Laatst online: 02-08 09:29
Zit mogelijk niet helemaal in het juiste topic voor optimaal resultaat, excuses, maar...

Ik wil graag een Onkyo 5.1 setje (versterker+speakers) en dan de achterspeakers wireless aansluiten.
Helemaal fout natuurlijk maar ik moet mij echt in enorme bochten wringen on de kabel te leggen. En het is voornamelijk bedoeld om films en tv series te kijken dus dat moet het wel goed komen denk ik.

Als je op internet zoekt kom je op oplossingen van Rocketfish/KEF/JBL.
Heeft iemand hier toevallig de combinatie van Onkyo en deze merken wireless verbindingen?
En wil daar iets over vertellen? Bedankt.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
kraades schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:33:
Heeft iemand hier toevallig de combinatie van Onkyo en deze merken wireless verbindingen?
En wil daar iets over vertellen? Bedankt.
Het merk receiver is niet echt belangrijk aangezien het draadloze gedeelte gewoon meestal wordt verzorgd door het setje zélf. Je sluit het setje "normaal" aan op de receiver en deze (het setje zelf) zal dan zelf het bedrade en draadloze gedeelte voor zijn rekening nemen. Hoe het klinkt ligt aan het setje, de receiver is irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas, na een nieuw modem met hogere download van max 40 Mb/s kent mijn TX-8050 nog steeds radiostiltes van enkele seconden lang. Herhaaldelijk komt dit voor.....enkele keren op een gemiddelde avond.Waarin kan toch de oorzaak zitten van dit ongemak, wat zich voordoet bij het beluisteren van Intrernetradio of Spotify?Weet iemand raad? .......of hebben "jullie" dezelfde problematiek?Het ligt niet aan het modem, de downloadsnelheid, de WiFi-verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Miki voor de link naar een review:

Internet Radio: Die eingebaute vTuner-Plattform funktioniert problemlos. Allerdings ist der TX-8050 beim Starten der Internet Radio-Funktion und beim Buffern von Streams nicht der Schnellste - hier sollte man etwas Wartezeit einkalkulieren. Da der TX-8050 über kein On Screen-Display verfügt, findet die Auswahl der Internet Radio/Online-Streaming-Plattformen übers zweizweilige, gut ablesbare Gerätedisplay statt, was aber nicht allzu viel Schwierigkeiten bereitet. Die Zuverlässigkeit bei der Internet Radio Wiedergabe war insgesamt recht gut, allerdings riss der Stream auch einige Male ab, so dass der 8050 neu buffern musste. Die akustischen Tugenden, schon oben beschrieben, zeigen sich auch bei der Wiedergabe von stark datenreduzierten Streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 11:38
Iemand ervaring met de Onkyo 929 of de 5010, want de handleiding is hier helemaal niet duidelijk over.

Wil namelijk weten of de Trigger Out kan gebruikt worden in de Main Zone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Laatst online: 02-08 09:29
limefresh2011 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 07:55:
[...]

Hij staat voor 1250, maar mag hem voor 1100 meenemen. Zag op een plaatje op internet dat het gaat om de HT-R990. Die staat voor zo'n 400 a 500eu.. Dus dan betaal ik 600 a 700 voor de boxen..
Ik zag de HT-S9405THX ook bij de Media Markt staan. Nu is hij nog 900 euro.

Volgens mij is deze set al sinds 2011 op de markt. Is de prijs nu in korte tijd zo gezakt omdat er wat nieuws aankomt? Weet iemand dit?

👉🏻 Blog 👈🏻

Pagina: 1 ... 48 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.