hoe heb je dit precies ingesteld? CEC via de onkyo app instellen en dan gaat geluid uit maar kan ik het wel het volume via tv bedienen. Kun je precies je instellingen posten?Buzz_Fuzz schreef op maandag 22 juli 2013 @ 10:55:
[...]
ARC werkte hier onmiddellijk (Onkyo TX-NR525 & LG 47LM760S). Heb wel HDMI CEC moeten enablen op de onkyo. Op de TV moet je ook de luidspreker output selecteren (tv speakers of externe speakers).
Heb dit wel enkel getest met 2.0/5.1 video's via de media player van de TV. Gewoon TV signaal kan ik niet testen.
HDMI CEC is wel zeer vervelend, zeker als je niet direct weet wat wat mee in- of uitschakelt. Dat wordt nog wat geëxperimenteer met de Harmony...
Niet qua aanduiding nee. Echter is LPCM gewoon qua geluid identiek aan DD/DTS. Of de versterker het nu uitgeeft als LPCM of dat de mediaspeler alsnog van DD LPCM maakt is op zich irrelevant.kielkiel schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 11:25:
[...]
Zoals gezegd: geen enkele optie zorgt voor DD of DTS geluid.
Het enige vreemde is dat je blijkbaar slechts 2.0-audio er uit kan krijgen. Mocht je bijv. 5.1 LPCM uitgeven is dat qua geluid hetzelfde als DD/DTS. Wonderlijk alleen is dat je maar twee-kanaals output kan genereren.
Nickname does not reflect reality
klopt helemaal mee eens. Kan het heel misschien nog aan hdmi kabel liggen? versie 1.3 en 1.4?
Nee, echt helemaal níétskielkiel schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 13:08:
klopt helemaal mee eens. Kan het heel misschien nog aan hdmi kabel liggen? versie 1.3 en 1.4?
Leek mij ook, maar dank voor de bevestiging :-) Het probleem ligt nu bij de technische afdeling van philips dus hopelijk een oplossing. anders gaat ie gewoon terug naar de winkel.
Sorry verkeerde forum..
verwijderen aub
verwijderen aub
[ Voor 76% gewijzigd door F55 op 26-07-2013 18:30 . Reden: verkeerd forum ]
Klopt het dat Onkyo receivers via de multi zone geen digitale bronnen kunnen weergeven?
Zit naar de modellen 626, 717, 818 te kijken.
Zou de 2de zone willen gebruiken om MP3's of internet radio te luisteren, terwijl er op de hoofd zone een film wordt afgespeeld.
Iemand ervaring mee?
Zit naar de modellen 626, 717, 818 te kijken.
Zou de 2de zone willen gebruiken om MP3's of internet radio te luisteren, terwijl er op de hoofd zone een film wordt afgespeeld.
Iemand ervaring mee?
Alleen analoge bronnen
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
ben er inmiddels achter: tv line out stond op 'on'. funktie hoort standaard op off te staan. Brad, toch bedankt voor je hulp!kielkiel schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 09:22:
ik heb gisteren een nieuwe mediaspeler gekochte van philips. Mijn nx525 'hoort' het DTS of DD niet. hij speelt het 2.0 af via hdmi. In de mediaspeler staat het geluid op 'raw'. Ook geeft het infomenu tijdens het afspelen dat de film 6 channels is. Ik heb het ook nog geprobeerd met een optische kabel voor het geluid, maar helaas. Mijn oude mediaspeler werkt perfect. Hebben jullie nog tips of is dit een manco van dit budgetmediaspelertje?
Jeetje, zoiets kom je toch echt nooit achter! Netjes dat het is gelukt, en nu genieten maar!kielkiel schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 22:26:
ben er inmiddels achter: tv line out stond op 'on'. funktie hoort standaard op off te staan. Brad, toch bedankt voor je hulp!
Ha ha, inderdaad. Ik had de mediaspeler gerest en toen deed DTS het. nadat ik wat zaken had aangepast in de reciever, deed DTS het niet meer. Dus toen begon het uitsluiten...
[ Voor 4% gewijzigd door kielkiel op 27-07-2013 11:25 ]
Heel veel instellingen zijn er niet hoor. Probeer ook eens een andere hdmi kabel (hoewel elke kabel zou moeten werken). Oh, en je zet je "input selector" van je onkyo toch op TV/CD? De HDMI kabel moet ook op poort 1 van de TV aangesloten zijn.El_V schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 11:31:
[...]
hoe heb je dit precies ingesteld? CEC via de onkyo app instellen en dan gaat geluid uit maar kan ik het wel het volume via tv bedienen. Kun je precies je instellingen posten?
Verder zijn dit de enige settings:
https://www.dropbox.com/s/3rkfxvsyjuvjqpi/1374931606500.jpg
https://www.dropbox.com/s/glo5dmhuxiftswc/1374931786910.jpg
(Ik moest echter vandaag ook 2x een video op m'n TV starten voordat arc werkte. Hij pikte de stream precies niet onmiddellijk op.)
Ik heb een vreemd issue waarvan ik me afvroeg of iemand de oplossing weet: Ik heb mijn HTPC aangesloten via HDMI op mijn Onkyo TX-NR616 en de Onkyo staat weer doorgelust naar mijn LED TV. De resolutie van de HTPC staat ingesteld op 1920x1080, Als ik mijn Onkyo aanzet, en daarna mijn HTPC aanzet gaat het goed, ik krijg op het beeldscherm netjes een weergegeven resolutie van 1920x1080.
Als ik vervoldens de Onkyo uit zet en daarna weer aan zet (HTPC blijft aan staan) wordt er opeens een veel lagere resolutie doorgegeven aan de TV en moet ik de HTPC herstarten om de juiste resolutie te krijgen.
Hoe kan ik dit verhelpen? Heb al geprobeerd de om HDMI passtrough instellingen aan te passen (ook geforceerd 1920x1080 geprobeerd) maar dat heeft tot nu toe geen nut gehad.
Als ik vervoldens de Onkyo uit zet en daarna weer aan zet (HTPC blijft aan staan) wordt er opeens een veel lagere resolutie doorgegeven aan de TV en moet ik de HTPC herstarten om de juiste resolutie te krijgen.
Hoe kan ik dit verhelpen? Heb al geprobeerd de om HDMI passtrough instellingen aan te passen (ook geforceerd 1920x1080 geprobeerd) maar dat heeft tot nu toe geen nut gehad.
Als het goed is, moet je toch je output van je receiver kunnen instellen? Die heb ik op 1920x1080 staan en ik kan met mijn 609 mijn HTPC aan laten staan, zonder dat op mijn TV de aangestuurde resolutie veranderd.
Mijn HTPC verandert nog wel eens van resolutie. Standaard 1280x720 in desktop, 1920x1080 in XBMC en weer een andere resolutie als ik de HTPC overneem met Splashtop op mijn iPad. Echter welke resolutie mijn HTPC ook uitstuurt naar mijn 609, de TV krijgt altijd 1920x1080.
Mijn HTPC verandert nog wel eens van resolutie. Standaard 1280x720 in desktop, 1920x1080 in XBMC en weer een andere resolutie als ik de HTPC overneem met Splashtop op mijn iPad. Echter welke resolutie mijn HTPC ook uitstuurt naar mijn 609, de TV krijgt altijd 1920x1080.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Verwijderd
Heb een probleem met m'n Onkyo apparatuur
setup; Phillips TV (DVI ingang) met resolutie tot 1080i, Onkyo BD-SP309 BR speler en Onkyo TX-NR609 receiver.
Omdat de TV maximaal 1080i ondersteunt heb ik de video output van de BR speler op 1080i gezet. Dat gaat goed tot ik het op standby en weer aanzet. Dan springt het weer naar een output van 1080p.
De receiver heb ik op ook op 1080i als output gezet. Met al m'n andere apparaten zoals mediaspeler, Ziggo Humax decoder, Dreambox sattelietontvanger gaat het goed, ik heb beeld op 1080i. Maar met m'n BR speler blijft het inkomend signaal op 1080p en uitgaand ook op 1080p.
Nogal vervelend want ik kan nu geen gebruik maken van m'n BR speler. Kennen jullie dit probleem, valt het op te lossen?
En nee, ik wil nog niet m'n TV upgraden, dat doe ik in 2014.
setup; Phillips TV (DVI ingang) met resolutie tot 1080i, Onkyo BD-SP309 BR speler en Onkyo TX-NR609 receiver.
Omdat de TV maximaal 1080i ondersteunt heb ik de video output van de BR speler op 1080i gezet. Dat gaat goed tot ik het op standby en weer aanzet. Dan springt het weer naar een output van 1080p.
De receiver heb ik op ook op 1080i als output gezet. Met al m'n andere apparaten zoals mediaspeler, Ziggo Humax decoder, Dreambox sattelietontvanger gaat het goed, ik heb beeld op 1080i. Maar met m'n BR speler blijft het inkomend signaal op 1080p en uitgaand ook op 1080p.
Nogal vervelend want ik kan nu geen gebruik maken van m'n BR speler. Kennen jullie dit probleem, valt het op te lossen?
En nee, ik wil nog niet m'n TV upgraden, dat doe ik in 2014.
Ik heb een TX-NR515 al een aantal maanden in 5.1 draaien, allemaal prima.
Gisteren twee extra surround speakers op de "Surround back" aansluiting gezet, luidspreker configuratie aangepast naar 7.1 maar: geen geluid.
Ook wanneer ik de microfoon calibratie of speaker test (ruis) doe komt er geen geluid uit de speakers. Terwijl het aan de speakers of bekabeling niet ligt (de surround-back zijn namelijk de vroegere surround speakers).
Iemand een idee wat ik over het hoofd zie?
Gisteren twee extra surround speakers op de "Surround back" aansluiting gezet, luidspreker configuratie aangepast naar 7.1 maar: geen geluid.
Ook wanneer ik de microfoon calibratie of speaker test (ruis) doe komt er geen geluid uit de speakers. Terwijl het aan de speakers of bekabeling niet ligt (de surround-back zijn namelijk de vroegere surround speakers).
Sinds kort heb ik een oude platenspeler aangesloten op m'n NR414 receiver via Aux, en gemapped op de CBL/SAT modus.
Werkt qua audio allemaal fantastisch maar ik heb een irritant probleem; de Samsung TV die ik aangesloten heb via HDMI schiet automatisch (want HDMI-CEC) aan als ik de receiver aanzet waardoor ik naar m'n oude LP's moet luisteren met de TV aan op een groot blauw scherm (want die switched dus automatisch naar de HDMI). Als ik de TV uitzet dan gaat dus ook de receiver uit.
Heeft iemand een idee hoe ik dit fix?
Werkt qua audio allemaal fantastisch maar ik heb een irritant probleem; de Samsung TV die ik aangesloten heb via HDMI schiet automatisch (want HDMI-CEC) aan als ik de receiver aanzet waardoor ik naar m'n oude LP's moet luisteren met de TV aan op een groot blauw scherm (want die switched dus automatisch naar de HDMI). Als ik de TV uitzet dan gaat dus ook de receiver uit.
Heeft iemand een idee hoe ik dit fix?
Ik denk dat in je luidspreker confuguratie zone 2 is ingeschakeld en dan werken je rear uitgangen als uitgang voor de zone 2 luidsprekers.
Canis Lupus schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:06:
Ik heb een TX-NR515 al een aantal maanden in 5.1 draaien, allemaal prima.
Nee, dat is het niet:F55 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 22:11:
Ik denk dat in je luidspreker confuguratie zone 2 is ingeschakeld en dan werken je rear uitgangen als uitgang voor de zone 2 luidsprekers.
- Zone 2 staat uit
- Zone 2 heeft op de 515 aparte aansluitingen
Aangezien de test-toon niet werkt ben ik bang dat de aansluitingen voor kanaal 6 en 7 niet werken, is dat een voorkomend probleem?
werkt hier nu ook prima. zat niet in het goede menu van de onkyoBuzz_Fuzz schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 15:33:
[...]
Heel veel instellingen zijn er niet hoor. Probeer ook eens een andere hdmi kabel (hoewel elke kabel zou moeten werken). Oh, en je zet je "input selector" van je onkyo toch op TV/CD? De HDMI kabel moet ook op poort 1 van de TV aangesloten zijn.
Verder zijn dit de enige settings:
https://www.dropbox.com/s/3rkfxvsyjuvjqpi/1374931606500.jpg
https://www.dropbox.com/s/glo5dmhuxiftswc/1374931786910.jpg
(Ik moest echter vandaag ook 2x een video op m'n TV starten voordat arc werkte. Hij pikte de stream precies niet onmiddellijk op.)

wel echt heerlijk om van crappy 2.1 over te stappen naar dit!
Oke dit is dus echt geen spam maar een fantastische oplossing voor mijn probleem.Freakie1NL schreef op zondag 21 juli 2013 @ 00:47:
Geweldige service trouwens die Onkyo, je hoort wel eens dat hun CS het laat afweten maar tot nu toe wordt ik qua mail prima geholpen. We zullen zien wat voor oplossing het uiteindelijk tenwege brengt maar ik krijg op zaterdag avond om 23:00 gewoon een mail beantwoord.
Mijn toenmalig 4 maanden oude SR313 begon sporadische pas later met de linker voor speaker mee te doen, soms na 20 seconden, soms na 3 minuten en meer dan genoeg keren gewoon direct. Toen is hij bij CE Repair geweest, 2 nieuwe borden er in. Direct bij terugkomst van CE Repair weer het zelfde probleem. Daarna vlak voor mijn vakantie nogmaals naar CE Repair gebracht welke dezelfde handelingen hadden verricht. Vond ik apart want dat hielp in eerste instantie niet. Anyways, probleem nog steeds aanwezig. Ondertussen had ik al voor de eerste reparatie contact met Onkyo CS en heb ze steeds op de hoogte gesteld hiervan. Zij vinden het eind resultaat voor mij zo vervelend (het probleem welke bleef en CE Repair welke eigen zelf tot vervanging over had moeten gaan) dat ze mij een NR414 hebben aangeboden welke gisteren aan mij geleverd is. Toch wel merkbaar een klasse hoger zo'n 414, al zal het voor de meeste hier alsnog een instapper zijn.
Toch direct even vraag: heb de Onkyo remote (nite de app) gebruikt om mijn Sony Bluray te programmeren in de AB. Echter mijn Sharp TV en KPN (dus Moto ontvanger) IPTV lukt niet. Heb alle Sharp codes geprobeerd en ook alle IPTV inclusief IPTV+HDD.
Iemand enig idee of er nieuwere codes zijn? En wat ik doe als ik bijvoorbeeld mijn Sharp wil instellen is TV + display en dan code, ook als ik een andere (nieuwe) code probeer. Is dit wel de correcte manier, want in de handleiding spreken ze ook over opnieuw instellen.
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Ik heb hetzelfde probleem, met mijn HTPC en de Onky TX-NR616, hier is het zelfs nog erger en werkt het geluid zelfs niet meer als de Onkyo uit geweest is en de HTPC aan bleef, dit omdat de HTPC bij het uitzetten van de Onkyo het apparaat voor geluidsuitvoer wijzigd.Schweino schreef op maandag 29 juli 2013 @ 15:16:
Ik heb een vreemd issue waarvan ik me afvroeg of iemand de oplossing weet: Ik heb mijn HTPC aangesloten via HDMI op mijn Onkyo TX-NR616 en de Onkyo staat weer doorgelust naar mijn LED TV. De resolutie van de HTPC staat ingesteld op 1920x1080, Als ik mijn Onkyo aanzet, en daarna mijn HTPC aanzet gaat het goed, ik krijg op het beeldscherm netjes een weergegeven resolutie van 1920x1080.
Dat ligt dus niet aan je receiver, maar aan je HTPC.timofp schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 13:03:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem, met mijn HTPC en de Onky TX-NR616, hier is het zelfs nog erger en werkt het geluid zelfs niet meer als de Onkyo uit geweest is en de HTPC aan bleef, dit omdat de HTPC bij het uitzetten van de Onkyo het apparaat voor geluidsuitvoer wijzigd.
Kan je ergens instellen dat als je muziek via netwerk/usb afspeelt, je tv niet mag aangaan? 
Ik heb de RIHD al uitgezet, en dat werkt voor andere bronnen goed, maar als ik via Onkytroller (of de Onkyo-app) Network als bron kies, gaat mijn tv nog steeds aan.
Ik heb de RIHD al uitgezet, en dat werkt voor andere bronnen goed, maar als ik via Onkytroller (of de Onkyo-app) Network als bron kies, gaat mijn tv nog steeds aan.

mijn vriendin heeft op knopjes zitten drukken toen ze geen geluid kreeg en nu staat er ineens ASb (autostandby) aan in het scherm. Weet iemand hoe ik dit weer uit kan zetten? Kan er weinig over vinden op internet en bij de instellingen kan ik ook niet veel vinden.
Dit is een setting in het menu, denk onder Hardware settings (zie ook hier de handleiding, pagina 63)El_V schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 21:57:
mijn vriendin heeft op knopjes zitten drukken toen ze geen geluid kreeg en nu staat er ineens ASb (autostandby) aan in het scherm. Weet iemand hoe ik dit weer uit kan zetten? Kan er weinig over vinden op internet en bij de instellingen kan ik ook niet veel vinden.
Ik heb nu een jaar de HT-S9405 staan, al met al ben ik zeer tevreden over het geluid (zeker voor de prijs). Alleen een ding irriteert mij een beetje, als de sub te weinig signalen krijgt wil hij in standby gaan. Dit is prima, maar de sub gaat dan eerst een aantal keren snel achter elkaar aan en uit wat steeds voor een plof geluid zorgt. Iemand enig idee waardoor dit komt en wat er aan te doen is?
To dare is to do
Vreemd, dit herken ik niet van mijn 616... wellicht is het fout bij de sub zelf. Eventuele oplossing is de "auto-off" stand omzetten naar "always on". Volgens verbruiken die subjes idle maximaal een paar watt (of je zit er een klik aan/klik uit tussen oid).Slaapje schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 09:03:
Ik heb nu een jaar de HT-S9405 staan, al met al ben ik zeer tevreden over het geluid (zeker voor de prijs). Alleen een ding irriteert mij een beetje, als de sub te weinig signalen krijgt wil hij in standby gaan. Dit is prima, maar de sub gaat dan eerst een aantal keren snel achter elkaar aan en uit wat steeds voor een plof geluid zorgt. Iemand enig idee waardoor dit komt en wat er aan te doen is?
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Verwijderd
Hallo,
Misschien kan iemand mij helpen:
Ik heb een Onkyo TX NR616. Vorige week heb ik een Philips tv PFL7008K gekocht. Nu ben ik erg tevreden over de tv en de onkyo maar ik krijg het geluid van de tv niet over de boxen van de Onkyo. Ik heb alles aan staan op zowel de tv als de Onkyo mbt ARC/RIHD. De receiver heb ik met 1 HDMI kabel aangesloten op de out main (arc) en de tv op HDMI 1 (arc).
Op welk kanaal zou ik de receiver moeten zetten? Het zou automatisch moeten werken maar het lukt mij niet.
Alvast bedankt!!!
Ik heb een Onkyo TX NR616. Vorige week heb ik een Philips tv PFL7008K gekocht. Nu ben ik erg tevreden over de tv en de onkyo maar ik krijg het geluid van de tv niet over de boxen van de Onkyo. Ik heb alles aan staan op zowel de tv als de Onkyo mbt ARC/RIHD. De receiver heb ik met 1 HDMI kabel aangesloten op de out main (arc) en de tv op HDMI 1 (arc).
Op welk kanaal zou ik de receiver moeten zetten? Het zou automatisch moeten werken maar het lukt mij niet.
Alvast bedankt!!!
Hallo John,
ik heb dit probleem ook gehad icm. een LG tv van de vorige jaargang. Deze stond ook op arc, maar ik kreeg nog geen geluid. Na van alles geprobeerd te hebben kon ik het alleen van tv naar reciever krijgen door middel van een optische kabel. In de settings van de reciever kan je deze dan toewijzen voor geluid van de tv -> reciever.
ik heb dit probleem ook gehad icm. een LG tv van de vorige jaargang. Deze stond ook op arc, maar ik kreeg nog geen geluid. Na van alles geprobeerd te hebben kon ik het alleen van tv naar reciever krijgen door middel van een optische kabel. In de settings van de reciever kan je deze dan toewijzen voor geluid van de tv -> reciever.
Verwijderd
Hoi,ribe schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 12:45:
Hallo John,
Ja dit heb ik reeds gedaan en dat werkt wel maar het zou ook via de arc moeten werken, vindt het vreemd. Wat heb jij nog geprobeerd?
Als jij de tv op de in poort op de receiver en de ARC out van de TV hebt gezet zou het moeten werken, welke kanaal zou niet mogen uitmaken, wellicht moet je in de tv nog de speaker instelling van TV speaker naar audiosysteem instellen?
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Verwijderd
Ik zal eens kijken of dat kan. Ik weet niet of er mensen zijn waarbij dit wel werkt bij deze TX NR616. Wat zijn dan de instellingen bij digitaal in?rikadoo schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:27:
Als jij de tv op de in poort op de receiver en de ARC out van de TV hebt gezet zou het moeten werken, welke kanaal zou niet mogen uitmaken, wellicht moet je in de tv nog de speaker instelling van TV speaker naar audiosysteem instellen?
Ja die opties zouden kunnen, maar een click on click off alleen voor mn sub zie ik niet zitten en always on eigenlijk ook niet. Vreemd vind ik wel dat het pas sinds een paar maanden is, daarvoor had ik nergens last van.renzo4000 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 09:40:
[...]
Vreemd, dit herken ik niet van mijn 616... wellicht is het fout bij de sub zelf. Eventuele oplossing is de "auto-off" stand omzetten naar "always on". Volgens verbruiken die subjes idle maximaal een paar watt (of je zit er een klik aan/klik uit tussen oid).
To dare is to do
Verwijderd
Ik heb het geprobeerd echter gaat dat niet, die instelling is er gewoonweg niet. De tv ondersteund het wel. Ik weet nu niet meer wat ik nog moet doen om het op te lossen. Het chat forum van Onkyo heb je ook niks aan want die weet het nietVerwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:39:
[...]
Ik zal eens kijken of dat kan. Ik weet niet of er mensen zijn waarbij dit wel werkt bij deze TX NR616. Wat zijn dan de instellingen bij digitaal in?
Wellicht zit er toch iets niet helemaal lekker met de aansluiting van de kabel op je sub of receiver (ff goed schoonmaken of vervangen voor een andere kabel?). Wat je ook zou kunnen doen is de sub iets meer db's geven op je receiver en op de sub weer compenseren door het volume/gain te verlagen. Werkt dit allemaal niet, dan kan het dus een defect zijn van je receiver of sub.Slaapje schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 19:29:
[...]
Ja die opties zouden kunnen, maar een click on click off alleen voor mn sub zie ik niet zitten en always on eigenlijk ook niet. Vreemd vind ik wel dat het pas sinds een paar maanden is, daarvoor had ik nergens last van.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
.
[ Voor 98% gewijzigd door Reanimator909 op 09-08-2013 22:34 . Reden: foutje. ]
Zal zo eens gaan experimenteren, in ieder geval bedankt voor het meedenken.renzo4000 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:55:
[...]
Wellicht zit er toch iets niet helemaal lekker met de aansluiting van de kabel op je sub of receiver (ff goed schoonmaken of vervangen voor een andere kabel?). Wat je ook zou kunnen doen is de sub iets meer db's geven op je receiver en op de sub weer compenseren door het volume/gain te verlagen. Werkt dit allemaal niet, dan kan het dus een defect zijn van je receiver of sub.
To dare is to do
Ik heb toevallig zelf ook net een Philips 7008 aangesloten, maar dan op de onkyo tx nr626.Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:49:
Hallo,
Alvast bedankt!!!
Ik heb even snel wat voor je getest.
Op de tv heb ik easylink en hdmi arc aan gezet.
Op de receiver heb ik hdmi cec aan gezet en audio return Channel op automatisch staan.
Hdmi kabel bij beide op aansluiting hdmi 1 aangesloten.
Receiver op tv/cd gezet en het geluid komt zonder problemen door.
Bij mijn vorige combi met de Philips 7605 en de onkyo tx nr 609 werkte het ook zonder problemen.
Verwijderd
Hoi,m@fkeez schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 21:57:
[...]
Ik heb toevallig zelf ook net een Philips 7008 aangesloten, maar dan op de onkyo tx nr626.
Ik heb even snel wat voor je getest.
Op de tv heb ik easylink en hdmi arc aan gezet.
Op de receiver heb ik hdmi cec aan gezet en audio return Channel op automatisch staan.
Hdmi kabel bij beide op aansluiting hdmi 1 aangesloten.
Receiver op tv/cd gezet en het geluid komt zonder problemen door.
Bij mijn vorige combi met de Philips 7605 en de onkyo tx nr 609 werkte het ook zonder problemen.
Bedankt dat je voor mij gekeken hebt, kun je mij zeggen waar de instelling hdmi cec zit? Moet ik soms een kanaal ergens toewijzen hiervoor? Ik heb deze nu zolang maar aangesloten via de optische kabel, werkt wel maar vindt ikniet de ideale oplossing.
Menu 7.2 is dat bij mij
Hardware instellingen en dan hdmi.
Daarna pakte die bij mij het geluid via arc.
iemand hier al een reactie op?Fire69 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 12:19:
Kan je ergens instellen dat als je muziek via netwerk/usb afspeelt, je tv niet mag aangaan?
Ik heb hetzelfde probleem en om nu iedere keer de tv uit te drukken met het risico daat de onkyo ook uitvalt heb ik geen zin in.
Goed om horen dat ik niet alleen ben met dit probleem...
Gisteren nog gehad. Ik moet dan steeds via mijn Harmony naar Devices - TV - Power Off.
Heel vervelend
Gisteren nog gehad. Ik moet dan steeds via mijn Harmony naar Devices - TV - Power Off.
Heel vervelend

Verwijderd
Gisteren heb ik nogmaals zitten stoeien ermee, ik zag nu wel ineens op de tv bij de bronnen de onkyo staan bij de HDMI 1. Dus de tv ziet hem wel! Echter geen geluid. De arc instellingen op zowel de tv als de receiver staan aan! Zijn er nog andere instellingen die er toe doen?m@fkeez schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 21:33:
Menu 7.2 is dat bij mij
@John ik heb mijn onkyo (NR818) ook van de week aangesloten op mijn philips TV (32PFL9705) en heb precies hetzelfde probleem. Ik heb op internet gelezen dat het wellicht kan liggen aan de hdmi kabel die je gebruikt, die zou voor hdmi 1.4 geschikt moeten zijn, dit heb ik zelf alleen nog niet kunnen testen...
Overigens is de site van Onkyo nu een beetje stuk, lijkt alsof de site gewoon in de verkoop is gegaan
Overigens is de site van Onkyo nu een beetje stuk, lijkt alsof de site gewoon in de verkoop is gegaan
Ik heb nu in de settings van de TV zelf ingesteld dat CEC de tv niet mag aan- of uitzetten.Fire69 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 07:16:
Goed om horen dat ik niet alleen ben met dit probleem...
Heel vervelend
Had het liever via de Onkyo geregeld, maar zo werkt het ook
Verwijderd
Eindelijk iemand met hetzelfde probleem! Ik heb inmiddels contact gehad met Philips en deze sturen een monteur langs, deze gaat het signalenbord vervangen van de tv. Ben benieuwd of dat gaat helpen. Wat betreft de kabel, dat heb ik nog niet uitgeprobeerd omdat ik ervan uit ben gegaan dat ik deze heb. Ik kan het wellicht wel eens uitproberen maar ik geef het weinig kans omdat ik vorig jaar bij aanschaf van de Onkyo nieuwe kabels heb aangschaft (waren niet goedkoop) Maar goed niet geschoten altijd mis.frankyboy707 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:17:
@John ik heb mijn onkyo (NR818) ook van de week aangesloten op mijn philips TV (32PFL9705) en heb precies hetzelfde probleem. Ik heb op internet gelezen dat het wellicht kan liggen aan de hdmi kabel die je gebruikt, die zou voor hdmi 1.4 geschikt moeten zijn, dit heb ik zelf alleen nog niet kunnen testen...
Ziet jouw tv de Onkyo ook bij sources?
Sinds kort werkt mijn AB niet meer helemaal goed op mijn Onkyo SR-313. Volume werkt bijvoorbeeld wel, maar naar het menu gaan of de OK knop werkt totaal niet. Ik zie het IR lampje branden zodra ik een van die knuppen indruk, maar er gebeurt verder niets. Via mijn Harmoney is die wel volledig te besturen. Iemand een idee?
[ Voor 8% gewijzigd door JerX op 16-08-2013 20:38 ]
Niet toevallig vergeten om de receiver mode te selecteren op de AB? Anders eventueel proberen een andere remote ID toe te kennen via de setup?JerX schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:32:
Sinds kort werkt mijn AB niet meer helemaal goed op mijn Onkyo SR-313. Volume werkt bijvoorbeeld wel, maar naar het menu gaan of de OK knop werkt totaal niet. Ik zie het IR lampje branden zodra ik een van die knuppen indruk, maar er gebeurt verder niets. Via mijn Harmoney is die wel volledig te besturen. Iemand een idee?
Het was de Receiver Mode knop, thanks!Freakie1NL schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 00:36:
[...]
Niet toevallig vergeten om de receiver mode te selecteren op de AB? Anders eventueel proberen een andere remote ID toe te kennen via de setup?
Moet je eens raden hoezo ik dat wist

Kortom je bent niet de enige.
Laat maar weten of dat het probleem verhelpt. Ik heb zelf ook nog geen tijd gehad om een goede/ betere kabel te proberen, maar altijd het proberen waard en anders met de kabel terug naar de winkelVerwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 15:51:
[...]
Eindelijk iemand met hetzelfde probleem! Ik heb inmiddels contact gehad met Philips en deze sturen een monteur langs, deze gaat het signalenbord vervangen van de tv. Ben benieuwd of dat gaat helpen. Wat betreft de kabel, dat heb ik nog niet uitgeprobeerd omdat ik ervan uit ben gegaan dat ik deze heb. Ik kan het wellicht wel eens uitproberen maar ik geef het weinig kans omdat ik vorig jaar bij aanschaf van de Onkyo nieuwe kabels heb aangschaft (waren niet goedkoop) Maar goed niet geschoten altijd mis.
Ziet jouw tv de Onkyo ook bij sources?
Hoe bedoel je of mijn tv de onkyo ziet bij sources? Mijn onkyo staat wel in het hoofdmenu (als je het huisje indrukt zeg maar).
Wat ik vandaag na de software update merkte, het gaat allemaal goed met ARC totdat de philips tv ontdekt dat er een externe versterker aangesloten is en dan lijkt hij opeens al het geluid te muten. Zal morgen even mijn licht eens opsteken in een philips topic, wellicht dat men daar iets weet, het lijkt voorzover ik nu dus kan zien niet aan de onkyo te liggen...
Verwijderd
Hoi,frankyboy707 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 23:16:
[...]
Laat maar weten of dat het probleem verhelpt. Ik heb zelf ook nog geen tijd gehad om een goede/ betere kabel te proberen, maar altijd het proberen waard en anders met de kabel terug naar de winkel
Hoe bedoel je of mijn tv de onkyo ziet bij sources? Mijn onkyo staat wel in het hoofdmenu (als je het huisje indrukt zeg maar).
Wat ik vandaag na de software update merkte, het gaat allemaal goed met ARC totdat de philips tv ontdekt dat er een externe versterker aangesloten is en dan lijkt hij opeens al het geluid te muten. Zal morgen even mijn licht eens opsteken in een philips topic, wellicht dat men daar iets weet, het lijkt voorzover ik nu dus kan zien niet aan de onkyo te liggen...
Ik heb de kabel geprobeerd maar dat helpt niet. Philips komt binnenkort een nieuw signalenmoederbort in mijn tv plaatsen. Indien dat helpt laat ik je wat weten.
En ik bedoel inderdaad als je op het huisje klikt!
Hoi,
Ik heb sinds kort de Onkyo TX-NR626. Is het mogelijk om te kiezen welke bron gestart moet worden bij het aanzetten? Nu start deze steeds met de CBL/SAT. Ik zou graag willen dat NET (netwerk / tunein) wordt gestart.
Ik kan dit niet terug vinden in de handleiding, of ik lees er over heen
.
Vast bedankt!
Gr. Brian
Ik heb sinds kort de Onkyo TX-NR626. Is het mogelijk om te kiezen welke bron gestart moet worden bij het aanzetten? Nu start deze steeds met de CBL/SAT. Ik zou graag willen dat NET (netwerk / tunein) wordt gestart.
Ik kan dit niet terug vinden in de handleiding, of ik lees er over heen
Vast bedankt!
Gr. Brian
Opgelost was een netwerk instelling in het home netwerk zelf.
Onkyo app (android) via vast netwerk met TX-NR626 vraag.
Als ik de 626 configureer met zijn eigen WIFI verbinding werkt de app probleemloos. het android apparaat (telefoons) herkennen de 626 en maken zonder problemen verbinding.
Als ik de 626 via mijn vaste netwerk configureer krijg ik met de app geen verbinding via mijn home wifi netwerk ?
Kan dit niet of zie ik iets over het hoofd.
Als ik de 626 configureer met zijn eigen WIFI verbinding werkt de app probleemloos. het android apparaat (telefoons) herkennen de 626 en maken zonder problemen verbinding.
Als ik de 626 via mijn vaste netwerk configureer krijg ik met de app geen verbinding via mijn home wifi netwerk ?
[ Voor 7% gewijzigd door F55 op 28-08-2013 11:49 ]
Volgens mij kan je in het menu gewoon aangeven welke bron je als laatst geopend hebt ook gestart moet worden. En volgens mij kan je daarin ook instellen dat je met een bepaalde bron altijd wilt starten
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Hier geen problemen met de app en 626 bedraad aangesloten op het netwerk.F55 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 09:08:
Eh bah, mijn 717 is zojuist onherstelbaar geworden na een firmware upgrade. Ik wilde een 3D film (Tron) kijken op me blu-ray speler (Onkyo SP-309) maar hij werkte dus niet. Dus ik dacht , overal maar is de firmware van upgraden (tv/versterker/blu-ray).
Nieuwe firmware van internet geplukt en geïnstalleerd. Install complete. Nou alles ziet er goed uit. Tot ik geen beeld meer kreeg van apparaten via me versterker of überhaupt van me versterker, geluid doet het wel.
Ik krijg ook geen andere firmware erop (error 5 82).
Factory reset ook niet geholpen.
Alle stekkers een keer los gehad etc. maar mocht niet baten.
Versterker is iets meer dan een jaar oud, dinsdag maar even Hobo Hifi bellen of ze me kunnen helpen.
Nieuwe firmware van internet geplukt en geïnstalleerd. Install complete. Nou alles ziet er goed uit. Tot ik geen beeld meer kreeg van apparaten via me versterker of überhaupt van me versterker, geluid doet het wel.
Ik krijg ook geen andere firmware erop (error 5 82).
Factory reset ook niet geholpen.
Alle stekkers een keer los gehad etc. maar mocht niet baten.
Versterker is iets meer dan een jaar oud, dinsdag maar even Hobo Hifi bellen of ze me kunnen helpen.
Ik bedoel als ik de receiver aan zet dat deze i.p.v. CBL/SAT meteen naar NET gaat, als ik op NET druk en de receiver is uit gebeurd er niks... deze staat immers ook uit.Fire69 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 22:18:
Gewoon hem aanzetten door op de NET-knop te drukken??
Thanks! Ga ik even naar kijken.rikadoo schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 20:11:
Volgens mij kan je in het menu gewoon aangeven welke bron je als laatst geopend hebt ook gestart moet worden. En volgens mij kan je daarin ook instellen dat je met een bepaalde bron altijd wilt starten
Vreemd, bij mij werkt dat gewoon, ik doe het altijd zo.ollie_1982 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 17:17:
[...]
Ik bedoel als ik de receiver aan zet dat deze i.p.v. CBL/SAT meteen naar NET gaat, als ik op NET druk en de receiver is uit gebeurd er niks... deze staat immers ook uit.
[edit]
Ik bedenk me net, misschien is dat omdat ik Hybrid Standby heb aanstaan.
[ Voor 10% gewijzigd door Fire69 op 26-08-2013 00:12 ]
Beste mede-tweakers,
Momenteel heb ik een Onkyo TX-SR607 waar ik best tevreden over ben, maar ik mis een paar zaken waardoor ik aan een upgrade zit te denken.
Wat wil ik graag hebben/nu mis:
Bi-Amp (heb ik nu)
Reference level sound (-XXdB waarde ipv volume XX)
USB met mp3 ondersteuning
Active Zone2 (terwijl Bi-Amp aan staat, nu helaas niet mogelijk)
Bediening via smartphone (ivm gebruik in zone 2)
Streaming via smartphone (android)
+ uiteraard alles wat de huidige receiver ondersteund zoals; 7.1, DTS-HD, Passtrough, minimaal net zoveel vermogen, minimaal de zelfde kwaliteit.
Zelf heb ik zitten kijken bij de Onkyo receivers voor de Onkyo TX-NR616 welke lijkt te kunnen wat ik zoek.
Hebben jullie nog andere adviezen, of zouden jullie deze 616 ook adviseren?
Max €450,-
Eventueel een ander merk dan Onkyo is ook goed.
Als het maar kan wat ik wil, goed samen gaat met mijn Jamo 606 set, en op z'n minst net zo goed is als de huidige receiver.
Momenteel heb ik een Onkyo TX-SR607 waar ik best tevreden over ben, maar ik mis een paar zaken waardoor ik aan een upgrade zit te denken.
Bi-Amp (heb ik nu)
Reference level sound (-XXdB waarde ipv volume XX)
USB met mp3 ondersteuning
Active Zone2 (terwijl Bi-Amp aan staat, nu helaas niet mogelijk)
Streaming via smartphone (android)
+ uiteraard alles wat de huidige receiver ondersteund zoals; 7.1, DTS-HD, Passtrough, minimaal net zoveel vermogen, minimaal de zelfde kwaliteit.
Zelf heb ik zitten kijken bij de Onkyo receivers voor de Onkyo TX-NR616 welke lijkt te kunnen wat ik zoek.
Hebben jullie nog andere adviezen, of zouden jullie deze 616 ook adviseren?
Max €450,-
Eventueel een ander merk dan Onkyo is ook goed.
Als het maar kan wat ik wil, goed samen gaat met mijn Jamo 606 set, en op z'n minst net zo goed is als de huidige receiver.
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Je weet dat (in deze klasse) bi-ampen vrijwel altijd zinloos is hoop ik? Het klinkt wel cool maar doet weinigHellStorm666 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:57:
Bi-Amp (heb ik nu)
Ik nam wel aan dat op deze vermogens ed bi-ampen niet tot weinig zin heeft.Brad Pitt schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:03:
[...]
Je weet dat (in deze klasse) bi-ampen vrijwel altijd zinloos is hoop ik? Het klinkt wel cool maar doet weinig
M'n speakers ondersteunen het, de receiver ook, had nog bananaplugs over en kabel, dus gebruik ik het
Enige zekere voordeel wat ik met bi-ampen heb is dat m'n speakers meer vermogen kunnen krijgen
Scientia Potentia Est
Dat denk ik niet. In jouw receiver zit één voeding die zijn vermogen deelt over alle kanalen. In de praktijk zal er dus niet meer vermogen worden geleverd. Gebruikte het vroeger ook maar vanwege een 9.1 opstelling lukt dat niet meer maar uit de front speakers komt niet minder geluid of zo. Bi-ampen, op dit soort apparaten, is geheel zinloos (bi-wire is nog erger). Dat de marketing jongens het een leuk item vinden is wat andersHellStorm666 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:16:
Enige zekere voordeel wat ik met bi-ampen heb is dat m'n speakers meer vermogen kunnen krijgen
Daar zit wat inBrad Pitt schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:46:
[...]
Dat denk ik niet. In jouw receiver zit één voeding die zijn vermogen deelt over alle kanalen. In de praktijk zal er dus niet meer vermogen worden geleverd. Gebruikte het vroeger ook maar vanwege een 9.1 opstelling lukt dat niet meer maar uit de front speakers komt niet minder geluid of zo. Bi-ampen, op dit soort apparaten, is geheel zinloos (bi-wire is nog erger). Dat de marketing jongens het een leuk item vinden is wat anders
Maar dan nog blijft wel de zelfde vraag staan, maar dan met het bi-amp deel wat minder van belang
Dus een 616 als vervanger, of een andere Onkyo?
Of zelfs een ander merk?
Scientia Potentia Est
Die 616 zal prima aan je eisen voldoen, ik heb zelf nu ook sinds november 2012 en voldoet nog prima. Er zijn uiteraard nog vele andere alternatieven en deze klasse. Kijk bijvoorbeeld eens naar pioneer, marantz of denon, die leveren ook erg leuke receivers voor niet al teveel geld.
De 717 is niet heel veel duurder (€90,- duurder) en is wel direct een 9.2 én heeft pre-outs....
De 717 is alleen minder makkelijk te krijgen nog voor dat geld.
Als ik mijn huidige receiver optijd verkocht krijg wordt t waarschijnlijk de 717.
En anders de 616
De 717 is alleen minder makkelijk te krijgen nog voor dat geld.
Als ik mijn huidige receiver optijd verkocht krijg wordt t waarschijnlijk de 717.
En anders de 616
Scientia Potentia Est
Thanks! Ik volgens mij ook... toch even controleren voor de zekerheid! Bedankt alvast voor de tip(s).Fire69 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 00:10:
[...]
Vreemd, bij mij werkt dat gewoon, ik doe het altijd zo.
[edit]
Ik bedenk me net, misschien is dat omdat ik Hybrid Standby heb aanstaan.
Kijk eens bij Smits Arnhem voor goedkope Onkyo receivers.
Zelf daar een 828 gehaald voor weinig (relatief gezien dan ;-) ).
Zelf daar een 828 gehaald voor weinig (relatief gezien dan ;-) ).
Bediening van zone2 is wel beperkt.HellStorm666 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 09:57:
Voor streaming van lokaal of internet bvb kan je enkel bedienen via zone1 en dan voor zone2 zelfde source kiezen. Daarna kan je zone1 uitzetten of andere source kiezen...
Zone 2 hoeft alleen USB en radio af te kunnen spelen 
Dus dat is goed genoeg voor mij.
Maar bedankt voor de info!
Scientia Potentia Est
Even advies nodig (na wat zoeken op aanverwante forums geraak ik niet aan de nodige experts raadgeving, hier vast wel denk ik zo
)... Ik heb de TX-NR509 in 5.1 opstelling met recentelijk een JBL ES250P actieve subwoofer. Ik heb adhv audyssey de boel nog eens laten afstellen en cross-over op 80hz gezet. Zo ook de cross-over op de sub zelf ook op 80hz ingesteld (de vorige eigenaar van die sub had me 80hz aangeraden....). Nu lees ik her en der dat de schakelaar op LFE stand wel beter zou klinken (ook weinig duidelijke info over te vinden).... enfin... ik ben dus beetje de weg kwijt en hoop dat iemand me wat betreft deze combo (TX-NR509 en een actieve JBL sub) kan adviseren (zowel qua afstelling... wel of niet audyssey gebruiken... als qua connectie/switches/hz-knop op de sub zelf)...
Deze zou ik gewoon "vol" open zetten, dus op de maximaal-aantal-Hz-stand. De receiver regelt de restrenio schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:23:
Zo ook de cross-over op de sub zelf ook op 80hz ingesteld (de vorige eigenaar van die sub had me 80hz aangeraden....).
Speakers op small zetten, crossover van de receiver op 80 Hz instellen en de crossover van de sub op z'n hoogst zetten (of disablen indien mogelijk). De receiver zorgt er dan voor dat alles < 80 Hz naar de subwoofer gaat, ongeacht of het LFE is of niet. Dus ook bij stereo zal je subwoofer dan meespelen, wat naar mijn mening toch wel is wat je wilt.renio schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:23:
Even advies nodig (na wat zoeken op aanverwante forums geraak ik niet aan de nodige experts raadgeving, hier vast wel denk ik zo)... Ik heb de TX-NR509 in 5.1 opstelling met recentelijk een JBL ES250P actieve subwoofer. Ik heb adhv audyssey de boel nog eens laten afstellen en cross-over op 80hz gezet. Zo ook de cross-over op de sub zelf ook op 80hz ingesteld (de vorige eigenaar van die sub had me 80hz aangeraden....). Nu lees ik her en der dat de schakelaar op LFE stand wel beter zou klinken (ook weinig duidelijke info over te vinden).... enfin... ik ben dus beetje de weg kwijt en hoop dat iemand me wat betreft deze combo (TX-NR509 en een actieve JBL sub) kan adviseren (zowel qua afstelling... wel of niet audyssey gebruiken... als qua connectie/switches/hz-knop op de sub zelf)...
Ik denk dat usb hetzelfde probleem heeft...HellStorm666 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:58:
Zone 2 hoeft alleen USB en radio af te kunnen spelen
Ben nu op vakantie dus kan het niet testen
Iemand anders misschien?
Ik heb sinds een week of 2 een tx nr626 staan ter vervanging van mijn tx nr 609.
Van het aanzetten tot geluid uit de speakers (van bijvoorbeeld de tuner) duurt ongeveer 15 sec. (Was bij de 609 dacht ik bijna direct)
Verder krijg ik plopjes / luide ploppen uit de luidsprekers met o.a. het switchen tussen radiozenders en bij het uitzetten van de receiver.
Lijkt me beide niet normaal of wel?
Van het aanzetten tot geluid uit de speakers (van bijvoorbeeld de tuner) duurt ongeveer 15 sec. (Was bij de 609 dacht ik bijna direct)
Verder krijg ik plopjes / luide ploppen uit de luidsprekers met o.a. het switchen tussen radiozenders en bij het uitzetten van de receiver.
De 609 geeft ook niet meteen geluid vanuit de standby. Duurt volgens mij geen 15 seconden, maar heb er ook nog nooit met een stopwatch bij gezeten. 5 seconden lijkt me eerder het geval, maar dus nooit gemeten.m@fkeez schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:22:
Ik heb sinds een week of 2 een tx nr626 staan ter vervanging van mijn tx nr 609.
Plopjes/ luide ploppen zijn zeker niet goed en lijken me ook niet bevordelijk voor je speakers.
Ik heb sinds enkele weken de 626 en ben er erg tevreden over.
Bij het inschakelen heb ik binnen 3 seconden geluid bv radio FM.
En geen plopjes of andere geluiden uit de aangesloten luidsprekers, en ook niet bij het overschakelen naar een andere zender .
Bij het aanzetten gaat mijn actieve subwoofer automatisch aan, die geeft wel een plop maar dat komt dus uit de subwoover zelf.
Dus jou situatie is niet zoals het hoort, heb je een subwoofer die automatisch aangaat?
Bij het inschakelen heb ik binnen 3 seconden geluid bv radio FM.
En geen plopjes of andere geluiden uit de aangesloten luidsprekers, en ook niet bij het overschakelen naar een andere zender .
Bij het aanzetten gaat mijn actieve subwoofer automatisch aan, die geeft wel een plop maar dat komt dus uit de subwoover zelf.
Dus jou situatie is niet zoals het hoort, heb je een subwoofer die automatisch aangaat?
m@fkeez schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:22:
ben weer Trotse eigenaar van een Onkyo txnr 626! Deze week 388 euro bij de MM!!
had hiervoor een Txnr 609, maar die was helaas niet meer te redden!
De Gui ziet er beter uit dan die van de 609. alleen mis ik nu wel wat verlichting op de onkyo, (bijvoorbeeld volume-knop) .
Verder vind ik het ook jammer dan er niet ipv CBL/SAT -- Dolby of iets staat.. maar dat je het moet zien aan een klein rood logotje.
Verder moet ik nog spelen en zien wat er allemaal beter is dan de tx-nr609.
De Gui ziet er beter uit dan die van de 609. alleen mis ik nu wel wat verlichting op de onkyo, (bijvoorbeeld volume-knop) .
Verder vind ik het ook jammer dan er niet ipv CBL/SAT -- Dolby of iets staat.. maar dat je het moet zien aan een klein rood logotje.
Wel apart, de 609 was niet meer te redden. Die is toch vanaf 2011? Dus dat ding heeft het max 2jaar uitgehouden?!pipodejunk schreef op maandag 02 september 2013 @ 09:54:
Is dat ding van de plank gedonderd ofzo?
Je ziet eigenlijk wel (veel) vaker dat Onkyo's het maar enkele jaren uithoudenbaronruud schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:02:
[...]
Wel apart, de 609 was niet meer te redden. Die is toch vanaf 2011? Dus dat ding heeft het max 2jaar uitgehouden?!
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Mijn pa heeft nog een TX-2500 ofzoiets van meer dan 30jaar oud in de kast staan. Doet het nog perfect! Maar ja, vroeger was alles beterFeaR schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:15:
[...]
Je ziet eigenlijk wel (veel) vaker dat Onkyo's het maar enkele jaren uithouden
Inderdaad, de kwaliteit die Onkyo ooit maakte halen ze al lang niet meer. Moet wel gezegd worden dat er veel meer merken zijn die dat doen overigens. Maar uitval bij Onkyo zie je wel wat meer dan gemiddeld en dan vooral de lagere series. Waar ook wel weer van gezegd moet worden dat die modellen veel verkocht worden.baronruud schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:20:
[...]
Mijn pa heeft nog een TX-2500 ofzoiets van meer dan 30jaar oud in de kast staan. Doet het nog perfect! Maar ja, vroeger was alles beter
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Niet vreemd, als je 130W per kanaal (FeaR schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:42:
[...]
Maar uitval bij Onkyo zie je wel wat meer dan gemiddeld en dan vooral de lagere series.

Dan zullen er "andere" onderdelen gebruikt worden als de hierboven genoemde 30 jaar oude versterker ja
ding is binnen 2 jaar, 2 keer stuk geweest:baronruud schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:02:
[...]
Wel apart, de 609 was niet meer te redden. Die is toch vanaf 2011? Dus dat ding heeft het max 2jaar uitgehouden?!
* 1ste keer: HDMi board kappot, (geen beeld meer) binnen 1 jaar
* 2de keer : ruis en gekraak door speakers tijdens het tv kijken. (na 1,5 jaar)
2keer met ruis konden ze niet meer maken of niet binnen een bepaalde tijd.. na 4 weken heb ik mijn geld terug gekregen.
[ Voor 4% gewijzigd door pipodejunk op 02-09-2013 13:15 ]
Druk voor de verassing een op Display op je AB.pipodejunk schreef op maandag 02 september 2013 @ 09:54:
Weet iemand trouwens of het mogelijk is dat de NR414 opstart bij de laatst gekozen bron? Hiervoor had ik een SR313 en in mijn herrienering startte die keurig op met de bron waarop je hem uit deed. Bij de NR414 kan ik hier niets over vinden?
ik ga het vanvond gelijk proberen :-)Freakie1NL schreef op maandag 02 september 2013 @ 11:49:
[...]
Druk voor de verassing een op Display op je AB.![]()
Weet iemand trouwens of het mogelijk is dat de NR414 opstart bij de laatst gekozen bron? Hiervoor had ik een SR313 en in mijn herrienering startte die keurig op met de bron waarop je hem uit deed. Bij de NR414 kan ik hier niets over vinden?
het zal toch niet zo simpel zijn he
FeaR waar baseer jij je op? Houdt er wel rekening mee dat Onkyo's aanzienlijk meer receivers verkoopt (gezien de prijs kwaliteit verhouding) en dat de kans groter is dat er meer meldingen zijn terug te vinden over devices die kapot gaan tov van merken waar er veel minder van worden verkocht. Dat wil niet zeggen dat dit relatief meer of minder slechte devices betreffen. Ik weet dat je geen fan (meer)bent van de huidge Onkyo's alleen vind ik dat je iets te snel roept zonder daadwerklijk onderbouwde feiten te benoemen.FeaR schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:15:
[...]
Je ziet eigenlijk wel (veel) vaker dat Onkyo's het maar enkele jaren uithouden
Ik ben het met je eens dat er voor veel consumenten elctronica de kwaliteit er niet op voorruit is gegaan de laatste 10-15 jaar. Dit heeft enigzins te maken met de snelheid waarin de techniek veranderd en dat fabricanten hun concurrent voor (of op z'n minst bij) willen blijven met een korte time-to-market strategie (met in sommige gevallen consequenties voor de kwaliteit)
Waarschijnlijk moet je standby passthrough uitzetten. Als je dit aan hebt staan schakelt hij in standby automatisch naar je CBL/SAT input (of welke input je ook gekozen hebt voor passthrough). Dus staat hij bij het opstarten nog steeds daar op. Op mijn TX-NR818 brandt er in standby een oranje lampje als passthrough aan staat, wellicht is dat bij jou ook zo.Freakie1NL schreef op maandag 02 september 2013 @ 11:49:
[...]
Druk voor de verassing een op Display op je AB.![]()
Ja die staat inderdaad aan, maar dat is ook zeer zeker gewenst. Meestal kijk ik bij het ontbijt voor me werk even RTL Z en daar heb ik mijn Onkyo niet voor nodig, Maar dus wel mijn decoder. Ach misschien tijd voor een HDMI Splitter, want als ik bepaalde bronnen mag geloven kost de Hybrid functie flink wat stroom.
ik had nog een vraagje met betrekking tot de onkyo APP.
heb deze op mijn Samsung S3 geinstalleerd.. en die is connected via Wifi.
de Onkyo 626 bekabeld aangesloten op het netwerk.
nu komt het: Wanneer ik de APP open, vind deze de versterker niet.. En wanneer ik op mijn Telefoon de browser open en naar Http://192.168.1.21 (IP-onkyo) surf, en dan nogmaals de APP open dan vind deze de Versterker wel?!?
iemand enig idee wat het probleem is van die app? (bedenk me net dat ik eerst een vast IP moet testen)
heb deze op mijn Samsung S3 geinstalleerd.. en die is connected via Wifi.
de Onkyo 626 bekabeld aangesloten op het netwerk.
nu komt het: Wanneer ik de APP open, vind deze de versterker niet.. En wanneer ik op mijn Telefoon de browser open en naar Http://192.168.1.21 (IP-onkyo) surf, en dan nogmaals de APP open dan vind deze de Versterker wel?!?
iemand enig idee wat het probleem is van die app? (bedenk me net dat ik eerst een vast IP moet testen)
Weet iemand eigenlijk hoe warm zo'n Onkyo (TX-NR 616) mag worden?
Heb die van mij in een kastje staan omdat ik geen andere keus heb, maar als ik vergelijk tussen die van mij (TX-NR616) en die van mijn schoonvader (TX-NR515) die niet in een kastje staat en geheel vrij staat is die van hem vrijwel koud/koel en die van mij toch wat warm.
Heet wil ik het niet noemen, maar meer alsof je een adapter vast pakt die lang in het stopcontact zit.
Normaal? of moet ik toch wat verzinnen zodat hij meer koele lucht krijgt?
Heb die van mij in een kastje staan omdat ik geen andere keus heb, maar als ik vergelijk tussen die van mij (TX-NR616) en die van mijn schoonvader (TX-NR515) die niet in een kastje staat en geheel vrij staat is die van hem vrijwel koud/koel en die van mij toch wat warm.
Heet wil ik het niet noemen, maar meer alsof je een adapter vast pakt die lang in het stopcontact zit.
[ Voor 5% gewijzigd door Natrixz op 03-09-2013 09:39 ]
Handwarm is geen probleem, echter als hij in een afgesloten kastje staat is dit zeer zeker af te raden zeker als je de Onkyo laat werken. Hoewel Onkyo wellicht iets meer dan gemiddeld warmte afgeeft is dit voor elke receiver af te raden, zorg dus voor voldoende airflow.Natrixz schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 09:36:
Weet iemand eigenlijk hoe warm zo'n Onkyo (TX-NR 616) mag worden?
Gelukkig is de voorkant en de achterkant geheel open.
Zou genoeg moeten zijn toch?
(alternatief is dat ik creatief er een PC-fan achter in het kastje knutsel
)
Zou genoeg moeten zijn toch?
(alternatief is dat ik creatief er een PC-fan achter in het kastje knutsel
Dit topic is gesloten.