Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 56 Laatste
Acties:
  • 529.723 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Wie kan mij helpen!!??

Ik heb een onkyo nr616 versterker
Een playstation 3 (instellingen op Bitstream)

Hoe kan het zijn dat, wanneer ik een blu-ray film afspeel, de juiste geluidsspoor afspeel,(dolby/dts/true dts)
en wanneer ik een ps3 game (blu ray) enkel pcm doorgeef?

Maar wanneer ik DEZELFDE GAME afspeel die op mijn harde schijf staat van de ps3 (ps plus) krijg ik wel dts ect ect...
Ik heb overigens bij ps3 opties (hdmi audio) alles aangevinkt...ook liniaer pcm ect ect...

Graag hoor ik van jullie!!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PCM houdt in dat de PS3 de track al voor je uit heeft gepakt. Normaal doet de receiver dat en herkent dan ook of het bijvoorbeeld DTS of DD is. De PS3 heeft als nadeel dat zodra je PCM aanvinkt de console echt alles gaat lopen decoderen. Remedie: alleen het hoognodigde aanvinken (dus wat je ook niet uit kan vinden) en daarnaast alleen DTS en DD. Dan zal de PS3 in games wel DTS dan wel DD laten zien. Is in 99% van de games ook genoeg aangezien er maar een paar games zijn die LPCM aanbieden (Uncharted sowieso).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Enige nadeel is dat de PS3 een voorkeur heeft voor DD boven DTS, wat ik persoonlijk heel irritant vind. Lang niet alle games hebben DTS aan boord, waardoor je in de settings eerst moet aangeven dat DD ook weer "mag". Hoop dat dit bij de PS4 opgelost wordt met een voorkeursvolgorde o.i.d.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thunder8 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 09:30:
Enige nadeel is dat de PS3 een voorkeur heeft voor DD boven DTS, wat ik persoonlijk heel irritant vind. Lang niet alle games hebben DTS aan boord, waardoor je in de settings eerst moet aangeven dat DD ook weer "mag". Hoop dat dit bij de PS4 opgelost wordt met een voorkeursvolgorde o.i.d.
Klopt, vind het sowieso een nadeel hoe het met de instellingen in de PS3 gaat. Daarom kuddo's voor Uncharted welke je gewoon in het menu laat kiezen welke track je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Je wil niet weten hoe lang ik heb lopen zoeken hoe ik BF3 in DTS kreeg. Bleek dat de enige mogelijkheid dus was om DD uit te zetten in het menu van de PS3 zelf. Wat een baggeroplossing....

Gewoon kunnen instellen: Indien aanwezig deze volgorde aanhouden: DTS HD-MA - DD TrueHD - DTS - DD - enz enz. Zo moeilijk kan het toch niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
@ Thunder8 heb je toevalig nog enig aanvulling op mijn post post? Heb ik de instellingen goed staan?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

thunder8 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:41:
Je wil niet weten hoe lang ik heb lopen zoeken hoe ik BF3 in DTS kreeg. Bleek dat de enige mogelijkheid dus was om DD uit te zetten in het menu van de PS3 zelf. Wat een baggeroplossing....

Gewoon kunnen instellen: Indien aanwezig deze volgorde aanhouden: DTS HD-MA - DD TrueHD - DTS - DD - enz enz. Zo moeilijk kan het toch niet zijn?
Ha, dat probleem had ik ook. Zeer slordig. Zoals gezegd hopen dat de PS4 het beter doet en wellicht ook ondersteuning gaat bieden voor DTS-HD MA en DD-THD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-09 23:17
Ik heb sinds gisteren een nr 525. mooi apparaat, alleen hoor ik een continue bromtoon als het apparaat aan staat. Het geluid komt uit het apparaat. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 10:24
Ik heb mijn ibood bestelling ook binnen (525 samen met sts-hk528). Vanavond aansluiten.. al stellen de kabels die erbij zitten niet veel voor en ga ik deze dus meteen even vervangen. Wat raden jullie aan qua kabels. Zat zelf aan deze te denken: http://www.allekabels.nl/...17/luidspreker-kabel.html of moet ik toch voor 4mm gaan http://www.thomann.de/nl/cordial_cls_240.htm?

Geluid via TV loopt via ARC neem ik aan? Ps3 kan ik het beste via optische kabel aansluiten toch?

[ Voor 4% gewijzigd door El_V op 10-07-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
El_V schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 13:16:
Ps3 kan ik het beste via optische kabel aansluiten toch?
Gewoon via HDMi naar de receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 23:11
kielkiel schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 11:31:
Ik heb sinds gisteren een nr 525. mooi apparaat, alleen hoor ik een continue bromtoon als het apparaat aan staat. Het geluid komt uit het apparaat. Is dit normaal?
Hej dat klinkt bekend,

Ik heb ook hetzelfde setje besteld, ook met een bromtoon uit de receiver. Mijn toon komt en gaat af en toe weer weg en komt weer terug als hij zin heeft. 8)7
Als ik dan tegen de case druk oid, is het geluid weg. Lijkt me niet helemaal juist ?

Maar een mailtje aan Onkyo wagen, vragen of dit wel normaal is.
Ik heb mijn ibood bestelling ook binnen (525 samen met sts-hk528). Vanavond aansluiten.. al stellen de kabels die erbij zitten niet veel voor en ga ik deze dus meteen even vervangen. Wat raden jullie aan qua kabels. Zat zelf aan deze te denken: http://www.allekabels.nl/...17/luidspreker-kabel.html of moet ik toch voor 4mm gaan http://www.thomann.de/nl/cordial_cls_240.htm?

Geluid via TV loopt via ARC neem ik aan? Ps3 kan ik het beste via optische kabel aansluiten toch?
Ik had zelf al 2,5mm2 kabel liggen, dus deze gebruikt ipv de meegeleverde noedelkabels :+

[ Voor 36% gewijzigd door slayerrp op 10-07-2013 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
slayerrp schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 17:09:
[...]

Hej dat klinkt bekend,

Ik heb ook hetzelfde setje besteld, ook met een bromtoon uit de receiver. Mijn toon komt en gaat af en toe weer weg en komt weer terug als hij zin heeft. 8)7
Als ik dan tegen de case druk oid, is het geluid weg. Lijkt me niet helemaal juist ?

Maar een mailtje aan Onkyo wagen, vragen of dit wel normaal is.

[...]

Ik had zelf al 2,5mm2 kabel liggen, dus deze gebruikt ipv de meegeleverde noedelkabels :+
Ik kwam er per toeval achter dat mijn tvkast voor de brom zorgt. De tvkast als luidspreker :) Ik heb de versterker nu op onderzetters gezet en het geluid is zo goed als weg. Als ik hem vastpak met mijn handen is er geen geluid meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kielkiel schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 21:09:
[...]

Ik kwam er per toeval achter dat mijn tvkast voor de brom zorgt. De tvkast als luidspreker :) Ik heb de versterker nu op onderzetters gezet en het geluid is zo goed als weg. Als ik hem vastpak met mijn handen is er geen geluid meer.
Dat probleem heb ik ook. dus iets onder de receiver zetten en het is opgelost? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
gisteren even bezig geweest met aansluiten maar om al mijn apparaten goed op elkaar af te stemmen (ps3, raspberry + xbmc, synology, pc, lg lm7600 en dan nog harmony en bedieningsapps) en kabels wegwerken kan ik wel een dagje voor uittrekken.

Plug and play werkte ARC helaas nog niet. Hopelijk heb ik dit weekend tijd om me er in te verdiepen en alles goed aan te sluiten..

Ik zit wel met een vraag: mijn LG heeft last van hoge inputlag. Daarvoor heb ik mijn ps3 op HDMI4 van de TV (die op pc mode gezet en alle beeldverbeteraars uit).. als ik deze nu op de game aansluiting van mijn receiver aansluit dan komt hij op de TV dus gewoon op HDMI 1 binnen. Dan zou ik iedere keer als ik wil gaan gamen alle instellingen aan moeten passen. Lijkt me dat hier wel een goede oplossing voor is? Of moet ik gewoon mijn ps3 rechtstreeks in de TV laten zitten en via optische audiokabel op receiver aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

El_V schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 09:51:
Ik zit wel met een vraag: mijn LG heeft last van hoge inputlag. Daarvoor heb ik mijn ps3 op HDMI4 van de TV (die op pc mode gezet en alle beeldverbeteraars uit).. als ik deze nu op de game aansluiting van mijn receiver aansluit dan komt hij op de TV dus gewoon op HDMI 1 binnen. Dan zou ik iedere keer als ik wil gaan gamen alle instellingen aan moeten passen. Lijkt me dat hier wel een goede oplossing voor is? Of moet ik gewoon mijn ps3 rechtstreeks in de TV laten zitten en via optische audiokabel op receiver aansluiten?
Gebruik je de PS3 ook als BR-speler? In dat geval kan je alleen gebruik maken van de HD-audio als je hem aansluit met HDMI en niet met optisch. Mocht je dat niet gebruiken, dan zou je inderdaad je PS3 kunnen aansluiten met HDMI naar de TV en de audio via optisch.

Anders een mooie macro maken in je Harmony voor het veranderen van alle instellingen op je TV als je gaat gamen en een 2de macro voor het terugzetten van de instellingen. ;)

De 525 loopt niet over van vermogen, dus 2.5mm2 zou op zich meer dan genoeg moeten zijn. Ben je van plan in de toekomst je set verder te verzwaren, dan zou je alsnog kunnen kiezen nu meteen 4mm2 te gaan leggen. Je bekabeling is niet snel te dik, maar overkill is alleen maar zonde van het geld.
rikadoo schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:51:
@ Thunder8 heb je toevalig nog enig aanvulling op mijn post post? Heb ik de instellingen goed staan?
Zie je post nu pas. Ik zie zo niets raars, maar het menu is wel een stuk uitgebreider dan mijn 609 heeft. Denk dat die vraag voor High/Rear back standaard is, voor het geval je die hebt aangesloten en ingesteld in het andere menu. Staat hij daar uit, dan is die vraag eigenlijk overbodig, maar zou in principe niet tot fouten mogen leiden. Wanneer krijg je precies de melding? Ik had namelijk bij de eerste tests problemen met de bekabeling van me sub, waardoor deze niet goed getest/aangestuurd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Eeh, zodra die alle boxen is langsgegaan, ik krijg dan het scherm met alle boxen ik heb zelf 5.0 maar ik zie dan of de rear backs of de front highs erbij staan terwijl ik die helemaal niet heb. En zodra die gaat testen pakt die die 'boxen' ook mee maar er komt dan geen geluid uit, en gaat dan verder met de volgende box. zodra die alles gehad heeft krijg ik een scherm met welke box fout is gegaan en vraagt die of ik het opnieuw wil uitvoeren.

Ik zal vanmiddag eens een foto van de foutmelding plaatsen misschien word het dan iets duidelijker. en ik zal ook eens de kabels na lopen maar dat zou geen probleem moeten zijn toch als uit alle boxen gewoon geluid uit komt.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Denk dat de verschillen van de Audyssey 2EQ (mijn 609) en de MultEQ (jouw 626) toch groter zijn dan ik je mee kan helpen. Daarnaast heb ik ook daadwerkelijk 7.1 aangesloten. Hoop dat iemand anders je wijzer kan maken of kan helpen je probleem op te lossen.

[ Voor 21% gewijzigd door thunder8 op 11-07-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 15:53
rikadoo schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 10:48:
Eeh, zodra die alle boxen is langsgegaan, ik krijg dan het scherm met alle boxen ik heb zelf 5.0 maar ik zie dan of de rear backs of de front highs erbij staan terwijl ik die helemaal niet heb. En zodra die gaat testen pakt die die 'boxen' ook mee maar er komt dan geen geluid uit, en gaat dan verder met de volgende box. zodra die alles gehad heeft krijg ik een scherm met welke box fout is gegaan en vraagt die of ik het opnieuw wil uitvoeren.

Ik zal vanmiddag eens een foto van de foutmelding plaatsen misschien word het dan iets duidelijker. en ik zal ook eens de kabels na lopen maar dat zou geen probleem moeten zijn toch als uit alle boxen gewoon geluid uit komt.
Toch is het raar, want hij hoort vast te stellen dat je die niet aangesloten hebt en gaat daarna "de volgende ronde" starten met de juiste config. Weet je zeker dat je toch niet iets verkeerd hebt aangesloten? Of dat er iets anders zorgt voor "sluiting" op die ingangen waardoor Onkyo denkt speakers aangesloten te hebben?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-11-2022
PAar weken terug mijn TXNR609 terug gebracht omdat ik constante ruis door me speakers hoorde!
Krijg net de melding dat mijn versterker niet meer gerepareerd kan worden en ik dus een nieuwe mag uitzoeken bij de MM.

Wat stellen de kenners voor? Welke versterker moet ik nemen (gelijk aan de TXNR609)!??
een Onkyo weer (maar welk type?) of een Denon??

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onkyo 626 of een Denon X1000. Je kan ook een Marantz 6007 voor een mooie prijs krijgen tegenwoordig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
Marant 6007 ziet er wel dikkkk uit!! maar 700 euro is een beetje teveel van het goede :P
moet wel rond de 400 euro liggen.. (zoveel was mijn txnr609 waard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
thunder8 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:12:
Denk dat de verschillen van de Audyssey 2EQ (mijn 609) en de MultEQ (jouw 626) toch groter zijn dan ik je mee kan helpen. Daarnaast heb ik ook daadwerkelijk 7.1 aangesloten. Hoop dat iemand anders je wijzer kan maken of kan helpen je probleem op te lossen.
Oke bedankt iig voor het meedenken en mocht er nog wat te binnen schieten :)
renzo4000 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:15:
[...]

Toch is het raar, want hij hoort vast te stellen dat je die niet aangesloten hebt en gaat daarna "de volgende ronde" starten met de juiste config. Weet je zeker dat je toch niet iets verkeerd hebt aangesloten? Of dat er iets anders zorgt voor "sluiting" op die ingangen waardoor Onkyo denkt speakers aangesloten te hebben?
Ja dat is mij ook vertelt. Ik zal eens goed kijken maar volgens mij raakt niet elkaar dat kan haast niet aangezien de draden gewoon in die plugjes gedraaid zit. Zit er niet toevallig iets op de plugjes dat je ze helemaal moet indraaien of juist helemaal moet uitdraaien, dat er soort van switch zit die zegt of er wel of g een kabel inzit? Ik zeg maar wat, heb geen flauw idee namelijk heb nog nooit eerder een versteker gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door rikadoo op 11-07-2013 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
pipodejunk schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:55:
Marant 6007 ziet er wel dikkkk uit!! maar 700 euro is een beetje teveel van het goede :P
moet wel rond de 400 euro liggen.. (zoveel was mijn txnr609 waard)
Welke raden jullie aan voor ongeveer 400 euro? Ik denk dat ik toch voor een Denon ga (welke type?), omdat ik mijn Onkyo in 1,5jaar 2 keer 5 weken kwijt ben geweest, omdat ie stuk is geggaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
thunder8 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 10:33:
[...]

Gebruik je de PS3 ook als BR-speler? In dat geval kan je alleen gebruik maken van de HD-audio als je hem aansluit met HDMI en niet met optisch. Mocht je dat niet gebruiken, dan zou je inderdaad je PS3 kunnen aansluiten met HDMI naar de TV en de audio via optisch.

Anders een mooie macro maken in je Harmony voor het veranderen van alle instellingen op je TV als je gaat gamen en een 2de macro voor het terugzetten van de instellingen. ;)
nope niet als bluray speler. maar als ik hem rechtstreeks op tv aansluit defeats voor mij een beetje de purpose van avr. Ik ga me dus maar eens verdiepen in macros op de harmony. Wil straks sowieso alles vanaf een afstandsbediening gaan bedienen..

iemand ervaring met ARC dat niet direct werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
heb net als jij mijn ibood bestelling binnen, en heb ook een LG tv (LM760s), maar heb helaas dit weekend geen tijd om alles aan te sluiten en ARC te testen. Mss dat ik later volgende week een update voor je kan posten.

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
rikadoo schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 18:45:
[...]

Oke bedankt iig voor het meedenken en mocht er nog wat te binnen schieten :)

[...]

Ja dat is mij ook vertelt. Ik zal eens goed kijken maar volgens mij raakt niet elkaar dat kan haast niet aangezien de draden gewoon in die plugjes gedraaid zit. Zit er niet toevallig iets op de plugjes dat je ze helemaal moet indraaien of juist helemaal moet uitdraaien, dat er soort van switch zit die zegt of er wel of g een kabel inzit? Ik zeg maar wat, heb geen flauw idee namelijk heb nog nooit eerder een versteker gehad.
Mannen ik heb het door, de front speakers daar ging het fout op, ik had ze aangesloten op 1 ingang, de onderste, ik heb ze omgedraaid naar de bovenste en toen ging Audissey wel verder en kon ik de tests helemaal afmaken en selecteerde de Onkyo ook alleen de boxen die ik aangesloten had. Aangezien ik geen gebruik van bi-amp maak moet ik ze dus doorlussen en dit had ik niet gedaan :X :+ Dus nu ga ik ze even doorlussen met een speaker kabel en dan de Audissey opnieuw doorlopen (schijnt dat hier ijzeren plaatjes tusssen zitten?).

Ik weet niet of het vaker voorgekomen is, maar ik voel me :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Doorlussen op de speakers en niet op de versterker hè! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Ja heb ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb het setje met de TX-NR525 via Ibood.
Helaas kan ik door een kapot cd-rom station in mijn pc de gebruiksaanwijzing niet lezen.Tot nu toe gaat alles goed op 1 ding na.

Alles is via hdmi aangesloten op de receiver.
Maar soms wil ik bv TV kijken zonder dat de receiver aan staat.
Maar dan krijgt de TV geen signaal van mijn decoder.

Is er een mogelijkheid om het signaal van bv mijn decoder naar mijn TV te krijgen zonder dat de receiver aan staat ?
En zo ja, hoe stel ik dat dan in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 20:20:
Helaas kan ik door een kapot cd-rom station in mijn pc de gebruiksaanwijzing niet lezen.Tot nu toe gaat alles goed op 1 ding na.

Is er een mogelijkheid om het signaal van bv mijn decoder naar mijn TV te krijgen zonder dat de receiver aan staat ?
Handleiding vanaf een cd?? Come on! http://www.eu.onkyo.com/d.../0/Manual_TX-NR525_Nl.pdf

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 23:11
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 20:20:

Ik ben die settings vanmiddag toevallig tegengekomen omdat ik liep te prutsen met mijn HTPC icm de NR-525.

Je moet gaan spelen met de Hybrid standby settings, hiermee kun je namelijk zorgen dat je gewenste Pass-through aan komt te staan. :) Pagina 53 van de handleiding die renzo heeft vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
Buzz_Fuzz schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 15:17:
heb net als jij mijn ibood bestelling binnen, en heb ook een LG tv (LM760s), maar heb helaas dit weekend geen tijd om alles aan te sluiten en ARC te testen. Mss dat ik later volgende week een update voor je kan posten.
vanmiddag er even mee bezig geweest maar kwam er zo niet uit..

de audyssy pakt mijn center speaker ook niet :s morgen even betere kabels bestellen maar ik ben nog wel even bezig voordat ik alles naar wens heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Sinds ik op mijn TX-NR717 het ip-adres veranderd heb van DHCP naar een vast adres, liggen alle netwerkfuncties plat. Zelfs nu ik het adres weer heb teruggedraaid naar DHCP, komen deze niet meer tot leven.

Op mijn router zie ik dat de versterker wel netjes een nieuwe DHCP lease krijgt en daarop te pingen is. Ook het netwerk menu van de versterker ziet er prima uit (met de juiste MAC en IP adressen). Een port scan toont echter geen enkele open poort meer. Ook zijn de internetfuncties (zoals internetradio en spotify) niet meer beschikbaar. Ik heb de versterker al meerdere keren in- en uitgeschakeld, een tijdje losgekoppeld van het netwerk en ook de stroomkabel er al een tijdje uitgetrokken, maar helaas zonder resultaat.

Iemand een idee hoe ik mijn netwerkverbinding weer terugkrijg. Ik zou natuurlijk een (factory) reset kunnen uitvoeren, maar dan ben ik waarschijnlijk al mijn instellingen kwijt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:36

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Buzz_Fuzz schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 15:17:
Ik heb m'n TX-NR525 ook binnen, zal eens kort m'n eerste bevindingen hier neerzetten, dit alles in combinatie met m'n LG 42LM860V:
- ARC stopt regelmatig met werken, zodra je van zender wisselt, of veel met het volume speelt. Enkel TV en receiver uit en aanzetten verhelpt het probleem. Andere HDMI-kabel geprobeerd, maar probleem houdt aan. Ik het nu het zaakje (puur voor TV-audio) via een toslink-kabel aangesloten, werkt als een tierelier.
- Spelen van muziek via DLNA werkt erg buggy (receiver via LAN-kabel aangesloten, dus niet via WIFI). Meestal gaat hij niet automatisch verder naar de volgende track. Dan moet je met de hand de volgende track aanzetten. Nog geen tijd gehad om hier fatsoenlijk naar te kijken..
- Ik krijg Spotify niet aan te praat, continu login-problemen. Google staat vol met soortgelijke problemen, met name voor oudere netwerk-receivers, de 525 is wellicht nog iets te nieuw.
- Als ik de receiver in NET-stand aanzet, heeft hij nog wel eens de neiging na 10 sec. uit te schakelen??

Voor de rest niets als lof: Ik had een serieuze upgrade nodig omdat m'n oude setje m'n nieuwe woning totaal niet van muziek kon voorzien, deze doet het icm de 5.1 speakerset meer dan prima :)
Neemt niet weg dat Onkyo veel meer moeite moet stoppen in de NET-modus van hun versterkers, eigenlijk werkt niets via het netwerk echt lekker :(

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
Sjaak_Afhaak schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:20:
[...]

Ik heb m'n TX-NR525 ook binnen, zal eens kort m'n eerste bevindingen hier neerzetten, dit alles in combinatie met m'n LG 42LM860V:
- ARC stopt regelmatig met werken, zodra je van zender wisselt, of veel met het volume speelt. Enkel TV en receiver uit en aanzetten verhelpt het probleem. Andere HDMI-kabel geprobeerd, maar probleem houdt aan. Ik het nu het zaakje (puur voor TV-audio) via een toslink-kabel aangesloten, werkt als een tierelier.
hoop dat ik dit kan oplossen. gebruik mijn toslink al voor de PS3.. anders moet ik mijn ps3 via hdmi gaan doen maar dan zit ik weer met de beeldinstellingen te kijken :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Sjaak_Afhaak schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:20:
[...]

- Spelen van muziek via DLNA werkt erg buggy (receiver via LAN-kabel aangesloten, dus niet via WIFI). Meestal gaat hij niet automatisch verder naar de volgende track. Dan moet je met de hand de volgende track aanzetten. Nog geen tijd gehad om hier fatsoenlijk naar te kijken..
- Ik krijg Spotify niet aan te praat, continu login-problemen. Google staat vol met soortgelijke problemen, met name voor oudere netwerk-receivers, de 525 is wellicht nog iets te nieuw.
- Als ik de receiver in NET-stand aanzet, heeft hij nog wel eens de neiging na 10 sec. uit te schakelen??

Voor de rest niets als lof: Ik had een serieuze upgrade nodig omdat m'n oude setje m'n nieuwe woning totaal niet van muziek kon voorzien, deze doet het icm de 5.1 speakerset meer dan prima :)
Neemt niet weg dat Onkyo veel meer moeite moet stoppen in de NET-modus van hun versterkers, eigenlijk werkt niets via het netwerk echt lekker :(
Herken geen van deze problemen met de 626. ARC wordt hier niet gebruik en geen Spotify premium, dus daar geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 17:32
717 doet het hier via het netwerk ook erg goed. Geen dlna weliswaar, maar dlna op zich is sowieso dikke crap :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Hier ook totaal geen problemen met net functionaliteit, ik maak er juist erg veel gebruik van zonder enig probleem. Ik gebruik spotify, vtuner en dlna. Er mag wel wat gedaan worden aan de gui zowel onboard als de onkyo app.

Ik heb overigens een 616.

[ Voor 25% gewijzigd door renzo4000 op 15-07-2013 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik gebruik de net-functie vooral via Onkytroller op een tablet, gui is niet super maar het werkt wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:36

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik moet mezelf nog even aanvullen betreft het DNLA: De slechte werking is alleen zo als ik met bubbleupnp (android) het zaakje bestuur, plex media server op windows PC als 'server'. Direct vanaf de receiver gaat het wel goed.

Het probleem van Spotify zit 'm waarschijnlijk in de alternatieve inlogmethode: Facebook. Je hebt nog wel een universal userID (iets van een 10 cijferig nummer), maar inloggen lukt helaas maar niet. Je hebt de optie om je wachtwoord te resetten, schijnbaar, maar na 3x proberen heb ik nog steeds geen gereset paswoord :(
Verder suggereert google dat een fixed IP netwerkproblemen kan tegengaan.. Dan valt m'n hele netwerk uit, ook geen oplossing dus..

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hier staat hij ook fixed, werkt goed. Zeker dat je geen dubbel ip hebt of zo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:20

Freakie1NL

Grote Baas

Vraagje:

Afbeeldingslocatie: http://hificorner.nl/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/t/x/tx-sr313__s__rear.jpg

Valt hier ook speakerkabel op aan te sluiten met een connector. Ik ken alleen banaanplugs maar die lijken mij niet te kunnen passen in deze versterker?

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freakie1NL schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 00:34:
Valt hier ook speakerkabel op aan te sluiten met een connector. Ik ken alleen banaanplugs maar die lijken mij niet te kunnen passen in deze versterker?
Je zou dan flexibele pluggen kunnen kopen als bijvoorbeeld deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.oehlbach.com/images/articles/super/3022_P1.jpg

Persoonlijk zou ik er met dit soort receivers geen cent aan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
scorpion303 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:43:
Sinds ik op mijn TX-NR717 het ip-adres veranderd heb van DHCP naar een vast adres, liggen alle netwerkfuncties plat. Zelfs nu ik het adres weer heb teruggedraaid naar DHCP, komen deze niet meer tot leven.

Op mijn router zie ik dat de versterker wel netjes een nieuwe DHCP lease krijgt en daarop te pingen is. Ook het netwerk menu van de versterker ziet er prima uit (met de juiste MAC en IP adressen). Een port scan toont echter geen enkele open poort meer. Ook zijn de internetfuncties (zoals internetradio en spotify) niet meer beschikbaar. Ik heb de versterker al meerdere keren in- en uitgeschakeld, een tijdje losgekoppeld van het netwerk en ook de stroomkabel er al een tijdje uitgetrokken, maar helaas zonder resultaat.

Iemand een idee hoe ik mijn netwerkverbinding weer terugkrijg. Ik zou natuurlijk een (factory) reset kunnen uitvoeren, maar dan ben ik waarschijnlijk al mijn instellingen kwijt..
Heb je je modem en router ook al eens uit en aan gezet? Mijn ervaring is dat voor veel IP problemen de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

renzo4000 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 19:48:
Hier ook totaal geen problemen met net functionaliteit, ik maak er juist erg veel gebruik van zonder enig probleem. Ik gebruik spotify, vtuner en dlna. Er mag wel wat gedaan worden aan de gui zowel onboard als de onkyo app.

Ik heb overigens een 616.
Beste Onkyo app op iOS is Oremote. Kost wel iets, maar geeft heel erg veel info en heeft heel veel opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:35
thunder8 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 15:56:
[...]
Beste Onkyo app op iOS is Oremote. Kost wel iets, maar geeft heel erg veel info en heeft heel veel opties.
Zit nog steeds op een Android versie hiervan te wachten. Dev reageert ook niet op mail hoe ver die daarmee gevordert is. Wel jammer, die app ziet er inderdaad super mooi uit. De gratis app van Onkyo zelf is :X

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 16-07-2013 16:30 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Klopt. De eigen Onkyo app is op iOS ook bagger. Zelfde heb je ook met de apps voor XBMC. Voor iOS is Constellation DE app, ook niet verkrijgbaar op Android. Daar heb je dan wel Yatse, maar komt qua looks en gebruikersgemak niet echt in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

FeaR schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 07:21:
[...]

Je zou dan flexibele pluggen kunnen kopen als bijvoorbeeld deze:
[afbeelding]

Persoonlijk zou ik er met dit soort receivers geen cent aan uitgeven.
Wat bedoel je daarmee? Met mijn weinig ontwikkeld gehoor ben ik zeer content met mijn SR 313 temeer het bij mij voornamelijk om het gemak gaat omdat ik 4 media systemen heb staan met HDMI, En dat gemak zou ik ook willen aanbrengen in het aansluiten, als ik binnenkort het een en ander ga verbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deleted

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 15:41:
Kan iemand bevestigen dat dit kan? Het lijkt me wel maar bij de TX-NR808 staat "Audio in: Tulp Analoog, Merkspecifiek":
De ingang "BD/DVD" doet wat jij wilt. Ik zou me verder niet blindstaren op wat er in de Pricewatch staat betreffende aansluitingen, dat klopt veelal niet of is simpelweg niet compleet.
Freakie1NL schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:37:
[...]
Wat bedoel je daarmee? Met mijn weinig ontwikkeld gehoor ben ik zeer content met mijn SR 313 temeer het bij mij voornamelijk om het gemak gaat omdat ik 4 media systemen heb staan met HDMI, En dat gemak zou ik ook willen aanbrengen in het aansluiten, als ik binnenkort het een en ander ga verbouwen.
Banaanpluggen gebruik je voor het gemak, dat je niet telkens de terminals van de speakers dan wel receiver los hoeft te schroeven, kabel wisselen en dan de terminals weer vastschroeven. Met de (goedkopere) klem-aansluitingen heb je daar dus geen baat bij, je zal altijd het klemmetje naar beneden moeten drukken om de kabel dan wel de plug er uit te halen. Oftewel geen verschil tussen kale kabel of dergelijke pluggen.

[ Voor 19% gewijzigd door FeaR op 17-07-2013 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
kielkiel schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 12:32:
[...]

Heb je je modem en router ook al eens uit en aan gezet? Mijn ervaring is dat voor veel IP problemen de oplossing is.
Dat heb ik zojuist gedaan, maar ook dat levert niets op. Ik heb zojuist dus maar de helpdesk om hulp gevraagd. Ben benieuwd! Kwam er trouwens ook achter dat ik geen firmware updates kan uitvoeren. Ik heb de voorlaatste firmware en kan wellicht iets verhelpen door deze te vernieuwen, maar alle usb-sticks die ik probeer worden niet herkend. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na drie jaar in het bezit te zijn van een Onkyo 607 zou ik graag mijn ervaringen met jullie delen.

Geluidsbronnen:

- HTPC
- Platenspeler (oude Technics) icm Technics versterker (doorgelust als voorversterker)
- Xbox

Speaker setup 2.0:

- Mordaunt short Aviano 8

Mijn ervarigen met de 607:

Voor een versterker van toen de tijd 350,- ongeveer heb zeker geen miskoop gedaan, de prijs kwaliteit verhouding is prima op orde. Het geluid in met standaard instellingen (EQ en dergelijke uit) is gewoon prima te noemen. Hierbij kom ik gelijk bij een negatief punt want al die EQ instellingen en "Room correction" settings zijn naar mijn mening alleen maar negatief voor een goede geluidsweergave, wanneer je de instellingen aanzet wordt het geluid zo vervormt (hoog wordt schel en bass veel te hard) dat je oren er pijn van doen. Misschien ligt dit aan het feit dat ik een 2.0 setup heb maar het is gewoon niet mooi. De enige instellingen waar je wat aan hebt is de afstand naar je luisterpositie, als je die goed hebt hoor je duidelijk verschil, het geluid wordt mooi gelijkmatig over de kamer verdeeld en de sweet-spots worden verminderd, ook rare resonanties in de kamer verdwijnen bijvoorbeeld.

Wat een groot pluspunt is, zijn alle aansluitingen op het apparaat. Nog nooit heb ik een aansluiting gemist, wat dat betreft prima in orde. Ik gebruik de versterker voornamelijk voor het beluisteren van muziek. Een nadeel van het apparaat vind ik wel dat analoge bronnen (mijn platenspeler bijvoorbeeld) een betere weergave geeft van de muziek. Het stereo geluid is gewoon veel beter en klinkt voller. Ook is de bass weergave is rustiger tov de HTPC. Het wil nog wel regelmatig gebeuren als ik via mijn HTPC (aangesloten via HDMI) een nummer afspeel waarbij de bass van laag naar hoog gaat. (dubstep en deep-house) De speakers kunnen dit niet goed kunnen weergeven, klinkt nergens naar. Heb het idee dat het de iets mindere weergave van digitale bronnen te maken heeft met het omzetten van het digitaal geluid aangezien ik er bij mijn platenspeler geen last van heb.

Al met al voor dat geld gewoon een degelijke en goede versterker mits je al die EQ settings eruit gooit en even wat tijd besteed aan stoeien met de luisterafstand.

Vraagje om af te sluiten, wat is de restwaarde van deze 3 jaar oude versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ell87_cam
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-12-2021
Er zitten 6 HDMI 1.4a aansluitingen op deze versterker. Heeft iemand aal Ethernet over HDMI getest met deze versterker??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:45:
De enige instellingen waar je wat aan hebt is de afstand naar je luisterpositie, als je die goed hebt hoor je duidelijk verschil, het geluid wordt mooi gelijkmatig over de kamer verdeeld en de sweet-spots worden verminderd, ook rare resonanties in de kamer verdwijnen bijvoorbeeld.
Dit lijkt mij vreselijk stug. Na het aanpassen van alléén de afstanden ga je niet al die positieve dingen hebben die jij nu omschrijft. Geen idee waarom opeens op magische wijze resonanties gaan verdwijnen?
Al met al voor dat geld gewoon een degelijke en goede versterker mits je al die EQ settings eruit gooit en even wat tijd besteed aan stoeien met de luisterafstand.
Bepaalde EQ-settings werken imho prima. Zo vind ik Dynamic EQ echt geweldig. Zat gisteren te kijken naar de BBC en wat de receiver deed met een 2.0 stereo kanaal omgezet via ProLogic IIz i.c.m. Audyssey naar 9.1 was echt ongelooflijk. Stemmen uit de center en heights, effecten via de surrounds, super! Als je dan al die gimmicks uit zet is het maar een levenloos en kil geluid. Wel zoals het "hoort" wellicht, maar niet "beter" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 09:26:
[...]

Dit lijkt mij vreselijk stug. Na het aanpassen van alléén de afstanden ga je niet al die positieve dingen hebben die jij nu omschrijft. Geen idee waarom opeens op magische wijze resonanties gaan verdwijnen?
Het is een combinatie van de speaker afstand tov de muur en het aanpassen van die instellingen, maakt echt een wereld van verschil.
Brad Pitt schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 09:26:
[...]

Bepaalde EQ-settings werken imho prima. Zo vind ik Dynamic EQ echt geweldig. Zat gisteren te kijken naar de BBC en wat de receiver deed met een 2.0 stereo kanaal omgezet via ProLogic IIz i.c.m. Audyssey naar 9.1 was echt ongelooflijk. Stemmen uit de center en heights, effecten via de surrounds, super! Als je dan al die gimmicks uit zet is het maar een levenloos en kil geluid. Wel zoals het "hoort" wellicht, maar niet "beter" :P
Komt waarschijnlijk omdat jij ook echt 9 speakers en een subwoover hebt. Als je een 2.0 setup hebt, dan probeert de versterker een surround effect te creëren, maar aangezien je geen 5, 7 of 9 speakers hebt wordt het geluid gewoon raar vervormt om dat effect een beetje te "faken". Het lijkt dan een beetje of het ook achter en rondom van je vandaan komt maar ja dat kan je natuurlijk maar tot op zekere hoogte voor elkaar krijgen. Daarmee zal ik de functie niet gelijk afkraken, want geloof best dat als je een 5.1 setup hebt dat het leuk klinkt maar met 2.0 is het een nutteloze toevoeging.

Hetzelfde is ook een beetje van toepassing voor die Dynamic EQ denk ik, aangezien je surround speakers op zichzelf niet het volledige geluidsspectrum kunnen weergeven heb je meer baat bij een goeie EQ (juiste crossover en bepaalde frequenties meer/minder versterkt) dan wanneer je twee zuilen hebt die het "volledige" spectrum kunnen weergeven.

Ben ook wel van plan om over te stappen naar een gewone stereo versterker met voorversterker maar daar ben je makkelijk 1000-1500,- voor kwijt dus nog even verder sparen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 10:55:
Het is een combinatie van de speaker afstand tov de muur en het aanpassen van die instellingen, maakt echt een wereld van verschil.
Welke instellingen? Resonanties krijg je niet weg door in te stellen dat de afstand bijv. 3.12 meter is.
Als je een 2.0 setup hebt, dan probeert de versterker een surround effect te creëren
Nee hoor, dat is helemaal niet de taak van Audyssey. Je hoeft geen surround te faken met 2.0. Het systeem past ook op een normale manier de karakteristieken aan van een 2.0-systeem. Na het draaien hiérvan geloof ik best dat je minder resonanties hebt. Audyssey plus stereo gaan prima samen.
Hetzelfde is ook een beetje van toepassing voor die Dynamic EQ denk ik, aangezien je surround speakers op zichzelf niet het volledige geluidsspectrum kunnen weergeven heb je meer baat bij een goeie EQ
Dynamic EQ heeft ook niets te maken met surrounds. Het past voornamelijk de bassen aan bij lagere volumes dan reference volume om zodoende een voller geluid te hebben. Onze oren zijn erg ongevoelig voor bassen op lagere volumes en zodoende klinkt het vaak "vlak". Dynamic EQ past dát aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 11:02:
[...]

Welke instellingen? Resonanties krijg je niet weg door in te stellen dat de afstand bijv. 3.12 meter is.
De luisterafstand instelling, als je die veel bijvoorbeeld op de helft van je werkelijke afstand zet hoor je heel erg duidelijk dat het geluid halverwege de kamer "breekt". Dan treden er resonanties op waar je zit. Als je de afstand te ver zet gaat het geluid langs je heen en verlies je veel dynamiek.

[...]

Nee hoor, dat is helemaal niet de taak van Audyssey. Je hoeft geen surround te faken met 2.0. Het systeem past ook op een normale manier de karakteristieken aan van een 2.0-systeem. Na het draaien hiérvan geloof ik best dat je minder resonanties hebt. Audyssey plus stereo gaan prima samen.
Mijn punt uit mijn eerste verhaal was dat al die instellingen zoals de room correction (audyssey) en dynamic EQ je geluid dermate vervormen dat je oren er pijn van doen. Mijn ervaring leert dat het met mijn setup geen zin heeft om deze instellingen te gebruiken. Heb wel 20 keer die setup over gedaan met dat microfoontje maar alle instellingen uit geeft bij mij het beste geluid. (op het aanpassen van de luisterafstand na dus)
Daarnaast klopt het dat het surround sound faken niet de taak is van audyssey, dat doen de verschillende surround modi. Deze zijn naar mijn mening met een 2.0 setup ook nutteloos.
[...]
[/quote]

Dynamic EQ heeft ook niets te maken met surrounds. Het past voornamelijk de bassen aan bij lagere volumes dan reference volume om zodoende een voller geluid te hebben. Onze oren zijn erg ongevoelig voor bassen op lagere volumes en zodoende klinkt het vaak "vlak". Dynamic EQ past dát aan.
Wat mij bij deze instellingen opviel was dat het op lagere volumes inderdaad wat toevoegde, maar als je het volume opendraait dat je bass veel zachter wordt dan zou horen. conclusie; nutteloze optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 11:51:
[...]
Mijn punt uit mijn eerste verhaal was dat al die instellingen zoals de room correction (audyssey) en dynamic EQ je geluid dermate vervormen dat je oren er pijn van doen. Mijn ervaring leert dat het met mijn setup geen zin heeft om deze instellingen te gebruiken.
Kapotte microfoon?
Daarnaast klopt het dat het surround sound faken niet de taak is van audyssey, dat doen de verschillende surround modi. Deze zijn naar mijn mening met een 2.0 setup ook nutteloos.
Surround modi wel, Audyssey wel degelijk niet :)
Wat mij bij deze instellingen opviel was dat het op lagere volumes inderdaad wat toevoegde, maar als je het volume opendraait dat je bass veel zachter wordt dan zou horen. conclusie; nutteloze optie.
Conclusie: iets is er niet goed bij jou. Als ik mijn volume opendraai heb ik alsnog extreem veel bas d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

thunder8 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 09:10:
Klopt. De eigen Onkyo app is op iOS ook bagger. Zelfde heb je ook met de apps voor XBMC. Voor iOS is Constellation DE app, ook niet verkrijgbaar op Android. Daar heb je dan wel Yatse, maar komt qua looks en gebruikersgemak niet echt in de buurt.
Heb sinds kort een TX-NR414, maar vind die iOS app van Onkyo zelf zo slecht nog niet. Gaat je klacht over de Onkyo Remote2 app, of over de oude Onkyo Remote app?

* Orion84 is nu wel benieuwd naar de alternatieve apps en hoeveel beter die dan nog zijn. Binnenkort maar eens even kijken.

Ik heb trouwens ARC ook niet helemaal lekker aan de praat gekregen met mijn Samsung tv. Het lijkt allemaal te werken, incl. doorgeven van commands, maar het blijft akelig stil. Dus maar toslinkje er tussen en dat werkt prima.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 15:27:
[...]

Kapotte microfoon?

Conclusie: iets is er niet goed bij jou. Als ik mijn volume opendraai heb ik alsnog extreem veel bas d:)b
Opzich is die dynamic EQ een leuke optie maar mijn speakers hebben al een zware bass van zichzelf dus het versterken lijkt me niet nodig. Mocht het wat vlak klinken zet ik hem gewoon harder.

En wat betreft die audessy, als je alle instellingen op standaard (uit dus) zet is het eigenlijk een gewone stereo versterker. Met een 2.0 opstelling lijkt het me ook logisch dat de prestaties dan het beste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Orion84 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 15:39:
[...]

Heb sinds kort een TX-NR414, maar vind die iOS app van Onkyo zelf zo slecht nog niet. Gaat je klacht over de Onkyo Remote2 app, of over de oude Onkyo Remote app?

* Orion84 is nu wel benieuwd naar de alternatieve apps en hoeveel beter die dan nog zijn. Binnenkort maar eens even kijken.

Ik heb trouwens ARC ook niet helemaal lekker aan de praat gekregen met mijn Samsung tv. Het lijkt allemaal te werken, incl. doorgeven van commands, maar het blijft akelig stil. Dus maar toslinkje er tussen en dat werkt prima.
Gaat over de oude remote app. Omdat die niets toevoegde, ben ik voor oRemote gegaan en heb sindsdien niet meer terug gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 18:27:
[...]
Mocht het wat vlak klinken zet ik hem gewoon harder.
Dáár is dus Dynamic EQ voor. De bass wordt niet overdreven versterkt. Het menselijk oor hoort gewoon weinig bassen op lage(re) volumes en "dus" klinken zachte dingen vlak(ker). Met Dynamic EQ niet meer :)

Heeft niets te maken met het formaat of de hoeveelheid bass die je luidsprekers kúnnen weergeven.

[ Voor 11% gewijzigd door Brad Pitt op 19-07-2013 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M009
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-06-2023
Ik ben op zoek naar een nieuwe onkyo versterker. Ben zelf al een aantal jaren in het bezit van een sr608. Werkt nog naar tevredenheid. Echter heb ik nu een nieuwe 3D tv. Ik wil dus wat meer 3D films gaan bekijken maar heb het idee dat de sr608 hier niet geheel aan mee wilt werken.

Ik ben benieuwd welke onkyo versterker op dit moment voldoende is. Prijs rond de 400 euro.
Zelf heb ik de NR616 en de NR 626 bekeken, welke van deze twee komt het beste uit de test/review...

Zelf heb ik boxen welke bi-wired aangesloten kunnen worden, dit wil ik met mijn nieuwe onkyo ook weer gaan doen.

Hoor graag welke onkyo ik het beste kan aanschaffen, mag natuurlijk ook een ander type als hierboven beschreven zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
M009 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 22:50:
Zellf heb ik boxen welke bi-wired aangesloten kunnen worden, dit wil ik met mijn nieuwe onkyo ook weer gaan doen.
Waarom eigenlijk? Voor het geluid is het geheel zinloos hè, al denken een hoop mensen anders hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Geweldige service trouwens die Onkyo, je hoort wel eens dat hun CS het laat afweten maar tot nu toe wordt ik qua mail prima geholpen. We zullen zien wat voor oplossing het uiteindelijk tenwege brengt maar ik krijg op zaterdag avond om 23:00 gewoon een mail beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:51

The Executer

Lekker belangrijk!

The Executer schreef op zondag 22 april 2012 @ 21:36:
Ik merkte de laatste tijd al dat de subwoofer minder geluid maakte. Waar we eerder de subwoofer regelmatig dichter moesten draaien, moest hij nu steeds verder open, met als resultaat minder geluid.

Vanavond even met een sub van een kameraad kunnen testen welke een vergelijkbare sub heeft. Ook deze geeft amper geluid op de receiver. Hierna de beide subwoofers getest op mijn oude radio. Direct een geluid via de subwoofer, en ook gelijk goed.

Het lijkt dus aan de sub pre out te liggen van mijn receiver. Is er een manier dat ik zelf kan controleren of deze aansluiting defect is, of dat er in de receiver iets 'doorgebrand' is oid?

Technische gegevens:

Receiver: Onkyo TX-SR508 (Subwoofer out is 130W)
Speakers: Jamo A 102 HCS 5.1, met als subwoofer de Jamo Sub 200. Tevens getest met een Jamo Sub 210. Beide subs zijn overigens 200W.
In mijn zoektocht naar een oplossing voor mijn probleem met de bass sprak ik gister met iemand hierover. Hij vertelde dat het eigenlijk niet mogelijk was om de pre-out op te blazen aangezien deze niet versterkt is. Inderdaad, als je het logisch bekijkt blaas je eerder de sub op dan een onversterkte poort. Hij zat te denken aan een zekering welke misschien geknapt zou zijn. Kennen jullie de 508 van binnen en zit hier inderdaad misschien een zekering op de bass poort? In de handleiding kan ik hier niets over vinden, en op avforums was iemand die dezelfde vraag heeft gesteld maar geen antwoord heeft gekregen.

[ Voor 6% gewijzigd door The Executer op 21-07-2013 21:03 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Iemand dit probleem al eens tegengekomen?
YouTube: Onkyo NR-717 garbled image

Ik heb dit dus sinds de eerste dag dat ik mijn 717 heb gekocht een paar weken geleden.
Alles werkt perfect, maar als ik een source selecteer waar geen input is (decoder of zo staat uit), dan krijg ik dit gestoord beeld.
Kan er verder niks over vinden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kananga
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-03-2014
Hallo,

Heb sinds een paar maanden de TX-NR616 aangekocht samen met twee boxen van B&W M1. Zéér tevreden van.
Nu was ik aan het zoeken of het mogelijk was om daar een draadloze koptelefoon op aan te sluiten.
Kan ik dit aansluiten door de bluetooth usb dongle UBT-1 op aan te sluiten?
Die dongle werkt precies alleen om muziek van de tablet of smartphone te streamen naar de receiver, maar niet naar een andere "geluids-output"?

Of zijn er andere mogelijkheden om een draadloze koptelefoon aan te sluiten?

Thx a lot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Die UBT-1 dongle werkt als een INPUT voor de receiver. Daar kan je dus denk ik geen koptelefoon op aansluiten. Je zult dan op zoek moeten naar een apparaat dat je aansluit op de koptelefoonuitgang (of een andere line-out) en waar je dan je koptelefoon mee kan verbinden.

Heb je de koptelefoon al, of moet je die nog kopen? Het lijkt me dat bij draadloze koptelefoons die voor deze toepassing bedoeld zijn, zo'n 'basisstation' dat je aan de receiver knoopt gewoon wordt meegeleverd.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kananga
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-03-2014
Heb de koptelefoon nog niet gekocht.
Mijn aankoop hangt af van wat er mogelijk is.
maar de dongle is dan al van de baan ;)
Orion84 schreef op maandag 22 juli 2013 @ 09:50:
Die UBT-1 dongle werkt als een INPUT voor de receiver. Daar kan je dus denk ik geen koptelefoon op aansluiten. Je zult dan op zoek moeten naar een apparaat dat je aansluit op de koptelefoonuitgang (of een andere line-out) en waar je dan je koptelefoon mee kan verbinden.

Heb je de koptelefoon al, of moet je die nog kopen? Het lijkt me dat bij draadloze koptelefoons die voor deze toepassing bedoeld zijn, zo'n 'basisstation' dat je aan de receiver knoopt gewoon wordt meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
El_V schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 22:55:
[...]

nope niet als bluray speler. maar als ik hem rechtstreeks op tv aansluit defeats voor mij een beetje de purpose van avr. Ik ga me dus maar eens verdiepen in macros op de harmony. Wil straks sowieso alles vanaf een afstandsbediening gaan bedienen..

iemand ervaring met ARC dat niet direct werkt?
Zoals beloofd, zou ik iets laten weten. Wel rijkelijk laat, maar heb pas dit weekend m'n Z5500 kunnen vervangen door het nieuwe speelgoed van iBood.

ARC werkte hier onmiddellijk (Onkyo TX-NR525 & LG 47LM760S). Heb wel HDMI CEC moeten enablen op de onkyo. Op de TV moet je ook de luidspreker output selecteren (tv speakers of externe speakers).
Heb dit wel enkel getest met 2.0/5.1 video's via de media player van de TV. Gewoon TV signaal kan ik niet testen.

HDMI CEC is wel zeer vervelend, zeker als je niet direct weet wat wat mee in- of uitschakelt. Dat wordt nog wat geëxperimenteer met de Harmony...

Audyssey werkte verrassend goed :) Heb de afstand tot de speakers manueel nagemeten en het klopte exact :) Geluidskwaliteit is merkbaar beter; ik zit echt in de sweet spot nu.
Hij heeft om een of andere reden wel bijna al m'n speaker levels met minstens -8 bijgesteld (behalve de sub). Gevolg is dat ik bij normale luistervolumes bij tv programma's al snel rond de 50 zit.
Dynamic EQ en Volume vind ik ook fantastisch. Je blijft een "vol" geluid en duidelijke dialogen horen, ook bij lage volumes.

Ook wel raar dat eens je Audyssey hebt gelopen, bepaalde settings zoals "PM subwoofer" (oid) zijn verdwenen. Enkel via de Tone/+/- knoppen op het frontpanel kan ik die instelling nog wijzigen.

DTS Neo6 upmixing werkt ook zeer goed, al hoor ik niet veel verschil met Dolby Pro Logic 2.

Al bij al een wel een merkbaar verschil tov m'n Z5500.

Verder ook geen problemen gehad met de zogezegde subwoofer auto-standby problemen. Blijft mooi aan staan, ookal staat het volume zeer zacht of is er geen bass in de audio stream.

De UI is wel om van te huilen :)

Vraagjes:
- Weet iemand een goedkope wifi USB stick die ook werkt op de TX-NR525, of werkt enkel de Onkyo UWF-1 stick?
- M'n rear speaker kabels zijn te kort. Meegeleverd is 8m 24awg (i think). Ik zou hier 15m van willen maken. Volstaat opnieuw 24awg?

[ Voor 0% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 22-07-2013 14:12 . Reden: d/t ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Buzz_Fuzz schreef op maandag 22 juli 2013 @ 10:55:
[...]
Dynamic EQ en Volume vind ik ook fantastisch. Je blijft een "vol" geluid en duidelijke dialogen horen, ook bij lage volumes.
Dynamic Volume zou ik willen adviseren ook eens te proberen uit te zetten... Dynamic EQ rulez inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Brad Pitt schreef op maandag 22 juli 2013 @ 11:37:
[...]

Dynamic Volume zou ik willen adviseren ook eens te proberen uit te zetten... Dynamic EQ rulez inderdaad :)
Eensch, dynamic volume vind ik eerder storend dan bruikbaar. DEQ vind ik ook een erg prettige toevoeging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Fire69 schreef op zondag 21 juli 2013 @ 21:52:
Iemand dit probleem al eens tegengekomen?
YouTube: Onkyo NR-717 garbled image

Ik heb dit dus sinds de eerste dag dat ik mijn 717 heb gekocht een paar weken geleden.
Alles werkt perfect, maar als ik een source selecteer waar geen input is (decoder of zo staat uit), dan krijg ik dit gestoord beeld.
Kan er verder niks over vinden. :/
Is er nog verschil tussen een input waar niks op zit en 1 waar iets opzit of doet hij het altijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Input waar iets opzit werkt perfect! Het is enkel als ik bvb. eerst de input voor de Wii selecteer en daarna pas de Wii aanzet dat hij het doet.
Trouwens, Wii zit op composiet, maar het is ook gewoon op de hdmi-ingangen.
Het lijkt dus eerder aan de processing naar de hdmi-out te liggen. Misschien straks eens de 2de hdmi-out testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Iemand eigenlijk een idee waarom de NR414 bijna bij elke webshop goedkoper is dan de SR313 (welke nu al niet meer nieuw te verkrijgen is)? Dit terwijl de NR414 hoger gepositioneerd is dan de SR313

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-08 16:30
Hallo,

ik ben op zoek naar een nieuwe versterker , ik ben aan twijfelen tussen een NR616 of NR626 ,

alleen hoeveel ruimte heeft versteker nodig om zich heen, aangezien mijn tv meugel ( die ik vrijdag krijg ) wellicht te krap is voor versterker aan bovenkant en zijkant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de bovenkant zou ik toch een 5-10 centimeter speling aanraden, meeste hitte verlaat het apparaat aan de bovenkant. Die onkyo versterkers worden wel redelijk warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Bij Onkyo versterkers zou ik inderdaad de nodige ruimte aan de bovenzijde willen reserveren. Mijn 609 wordt ook behoorlijk warm aan de bovenzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hier een 626 op een Vogel's steun waar de hele receiver 'open' staat. Er zit een 12cm fan in de 626, maar heb deze nog niet zien/horen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik had eerst mijn Telenet-decoder boven op de 717 gezet, maar heb die sinds een weekje toch maar op een extra plank erboven gezet, want dat ding smolt bijna door de bovengrill van de 717 heen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 13:52:
Aan de bovenkant zou ik toch een 5-10 centimeter speling aanraden, meeste hitte verlaat het apparaat aan de bovenkant. Die onkyo versterkers worden wel redelijk warm.
Hm, heb hier maar 1 cm :/ En aan weerszijden 5 ofzo.
Wat gebeurt er als hij te warm krijgt (tx-nr525)? Thermal shutdown of is die zo slim niet?

@Brad Pitt & renzo4000, wat vind je precies zo slecht aan Dynamic Volume? Heb er gisteren op aanraden van jullie nog wat mee gespeeld, maar ik heb hem wel graag op Light eigenlijk :) Moet wel zeggen dat ik meestal op lagere volumes luister, en maar weinig muziek luister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Buzz_Fuzz schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:23:
[...]

Wat gebeurt er als hij te warm krijgt (tx-nr525)? Thermal shutdown of is die zo slim niet?

@Brad Pitt & renzo4000, wat vind je precies zo slecht aan Dynamic Volume? Heb er gisteren op aanraden van jullie nog wat mee gespeeld, maar ik heb hem wel graag op Light eigenlijk :) Moet wel zeggen dat ik meestal op lagere volumes luister, en maar weinig muziek luister.
Ik vind het niet prettig omdat hij bepaalde elementen versterkt(zoals dialogen) en bepaalde verzwakt (heftige explosies). Je hoort dus soms dat ie aan het "corrigeren" is en dat vind ik gewoon niet zo mooi klinken. Ik kan me voorstellen dat deze functie prettig is als je echt "super stil" moet zijn omdat anderen liggen te slapen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hoe zit dat eigenlijk met het volume van die Listening modes?
Als ik een PCM 2.0 bron op TV Logic zet, moet ik het volume op 60 zetten voor een normaal volume...
Verander ik dan naar All Channel Stereo, dan vallen de buren uit hun zetel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M009
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-06-2023
Brad Pitt schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 23:38:
[...]

Waarom eigenlijk? Voor het geluid is het geheel zinloos hè, al denken een hoop mensen anders hoor ;)
Das duidelijk ;). Ik ga er natuurlijk van uit, als het erop zit, zou het wel eens enige meerwaade kunnen hebben. Ook wel gelezen.
Maar ok, ik ga even niet uit van bi-wired aansluiten. Blijft nog de vraag, welke versterker met netwerkaansluiting heeft hetzelfde of een betere beoordeling als mijn huidige sr608.

Deze vraag zo gesteld omdat "jullie" of in het bezit zijn van, of meer ervaring hebben in de nieuwere onkyo versterkers.
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
Buzz_Fuzz schreef op maandag 22 juli 2013 @ 10:55:
[...]

Audyssey werkte verrassend goed :) Heb de afstand tot de speakers manueel nagemeten en het klopte exact :) Geluidskwaliteit is merkbaar beter; ik zit echt in de sweet spot nu.
Hij heeft om een of andere reden wel bijna al m'n speaker levels met minstens -8 bijgesteld (behalve de sub). Gevolg is dat ik bij normale luistervolumes bij tv programma's al snel rond de 50 zit.
Dat is bij mij ook het geval. Vroeg me af of dat logisch is? Het is niet zo (zeg ik als leek) doordat je het volume extra hard moet zetten je als het ware weer op 0db zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
kielkiel schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:16:
Dat is bij mij ook het geval. Vroeg me af of dat logisch is? Het is niet zo (zeg ik als leek) doordat je het volume extra hard moet zetten je als het ware weer op 0db zit?
Aydyssey stelt de correcties per luidspreker zodanig in dat wanneer de receiver op 0dB staat je het referentie-volume hebt. Bij gevoelige luidsprekers zullen de correcties negatief zijn (anders zou je bij 0dB "harder" afspelen), bij luidsprekers met een lagere gevoeligheid zal de correctie positief zijn.

Zo heb ik als fronts ongevoelige luidsprekers maar achter Klipsch luidsprekers die enorm gevoelig zijn. De correctie van de fronts is dan ook +xx dB en achter staan ze zwaar in de "min". Als er nu content wordt afgespeeld met de receiver op 0dB zullen alle luidsprekers op referentie-volume afspelen. Die referentie-volume waarde kan je echter vaak ook bijstellen in de receiver zodat je je receiver minder ver open hoeft te draaien om hetzelfde volume te bereiken.

Echter welke stand je volume ook heeft is niet zo relevant. Als tv kijken pas bij -25dB acceptabel klinkt is dat maar zo. Heb hem zelf meestal zo rond de -20 staan bij films. Een positieve/negatieve correctie is dus geheel normaal. Anders wordt het als je alles op +10dB moet luisteren, da's niet goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Heb je het met "-25dB, -20dB en +10dB" over de master volumeknop?
Hier gaat die van 0 naar 100% :p Waar ligt -25dB dan bv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
Vraagje heb sinds twee weken de 626 (upgradevgekregen omdat 616 niet meer leverbaar is) en had hiervoor de 606 nu heb ik alles aangesloten en hoor ik tijdens het kijken van een serie via mijn mediacnter (hdmi angesloten) continue een irri geluid vanuit de versterker komen een soort tik met een klik ik hoop dat dit wel te verhelpen is want dit leidt me erg af.

Herknt iemand dit! En belangrijker weet iemand de oplossing?

[ Voor 9% gewijzigd door Wingie op 24-07-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Buzz_Fuzz schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:23:
[...]
Zo slim is hij wel, maar dan kan de schade al lang gedaan zijn. Genoeg Onkyo's die probleemloos werken en nooit in de protectie schieten, maar toch na enkele jaren de geest geven. Letterlijk defecte HDMI boards door de warmte van de receiver/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Buzz_Fuzz schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 19:29:
Heb je het met "-25dB, -20dB en +10dB" over de master volumeknop?
Hier gaat die van 0 naar 100% :p Waar ligt -25dB dan bv?
Vaak kan je je volume-instelling omschakelen van absoluut naar relatief, zie hier onder stukje uit mijn manual. Die laatste instelling is wat wennen, maar als hij dan op "nul" staat heb je reference volume :)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/onkyo_volume.PNG

[ Voor 16% gewijzigd door Brad Pitt op 25-07-2013 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Brad Pitt schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 09:31:
[...]

Vaak kan je je volume-instelling omschakelen van absoluut naar relatief, zie hier onder stukje uit mijn manual. Die laatste instelling is wat wennen, maar als hij dan op "nul" staat heb je reference volume :)

[afbeelding]
Dat hele verhaal rondom reference volume is allemaal leuk en aardig, maar als ik hem op 0db / 82 zet dan is het eerder referentie voor de buren 4 huizen verderop :D.

Er zijn wel heel veel factoren die ervoor zorgen dat het reference level niet meer klopt, denk bijvoorbeeld maar eens aan films die veel "luidere" audio ouput hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
renzo4000 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 09:58:
Dat hele verhaal rondom reference volume is allemaal leuk en aardig, maar als ik hem op 0db / 82 zet dan is het eerder referentie voor de buren 4 huizen verderop :D.
Ja, dus? Kan hier ook geen film kijken op 0dB maar dat zegt toch helemaal niets? Plus wordt ook gewoon aangegeven: "Of course, there is a downside to watching all of your films at Reference Level—it is often too loud for your neighbors. " Jouw perceptie klopt dus precies :)
Er zijn wel heel veel factoren die ervoor zorgen dat het reference level niet meer klopt, denk bijvoorbeeld maar eens aan films die veel "luidere" audio ouput hebben.
Ik denk dat andere films dan gewoon minder luid zijn. Een normaal afgemixte film heeft op 0dB de stemmen op 85dB met een headroom van 20dB. De LFE is wat hoger afgemixt. Het is echter vrijwel niet mogelijk om (thuis) naar content te kijken op reference volume inderdaad. Maar film X zou bij jou even hard moeten klinken op bijv. -20dB als bij mij, mits we beiden een gecalibreerde instelling hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Daar is de hele calibratie ook voor. Een film zou op elke set met een goede calibratie hetzelfde moeten klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Uiteraard is mijn set gekalibreerd, echter bestaat er ook nog een factor die heet "persoonlijke beleving". Wat ik als luid ervaar kan een ander als normaal beschouwen(met name de huidige jeugd met hun beschadigde oortjes :)). Het maakt ook niet zoveel uit overigens, het gaat erom dat jij en ik op een bepaald gewenst volume naar een film of stukje muziek kunnen luisteren die we zelf prettig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:21
'Na onderzoek aan de door u ter reparatie aangeboden Onkyo TXNR509 blijkt dat herstel helaas niet mogelijk is"

2 jaar en 2 weken oud, maar eens kijken hoe de coulance van BCC gaat zijn in deze.... en ik krijg er nog 233 euro voor

[ Voor 9% gewijzigd door ikmattie op 26-07-2013 09:24 ]

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

The Executer schreef op zondag 21 juli 2013 @ 20:57:
[...]

In mijn zoektocht naar een oplossing voor mijn probleem met de bass sprak ik gister met iemand hierover. Hij vertelde dat het eigenlijk niet mogelijk was om de pre-out op te blazen aangezien deze niet versterkt is. Inderdaad, als je het logisch bekijkt blaas je eerder de sub op dan een onversterkte poort. Hij zat te denken aan een zekering welke misschien geknapt zou zijn. Kennen jullie de 508 van binnen en zit hier inderdaad misschien een zekering op de bass poort? In de handleiding kan ik hier niets over vinden, en op avforums was iemand die dezelfde vraag heeft gesteld maar geen antwoord heeft gekregen.
Even een upje. Iemand misschien nog idee wat dit kan zijn? Zou graag mijn bass weer willen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
ik heb gisteren een nieuwe mediaspeler gekochte van philips. Mijn nx525 'hoort' het DTS of DD niet. hij speelt het 2.0 af via hdmi. In de mediaspeler staat het geluid op 'raw'. Ook geeft het infomenu tijdens het afspelen dat de film 6 channels is. Ik heb het ook nog geprobeerd met een optische kabel voor het geluid, maar helaas. Mijn oude mediaspeler werkt perfect. Hebben jullie nog tips of is dit een manco van dit budgetmediaspelertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
kielkiel schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 09:22:
Mijn oude mediaspeler werkt perfect. Hebben jullie nog tips of is dit een manco van dit budgetmediaspelertje?
Is er een optie om Raw te veranderen in bijv. bitstream?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
Brad Pitt schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 09:34:
[...]

Is er een optie om Raw te veranderen in bijv. bitstream?
Ik kan in het audio menu van de mediaspeler kiezen uit

HDMI -> LPCM, LPCM Multicanal en RAW
S/PDIF -> LPCM en RAW.

Zoals gezegd: geen enkele optie zorgt voor DD of DTS geluid.
Pagina: 1 ... 46 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.