El_V schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 22:55:
[...]
nope niet als bluray speler. maar als ik hem rechtstreeks op tv aansluit defeats voor mij een beetje de purpose van avr. Ik ga me dus maar eens verdiepen in macros op de harmony. Wil straks sowieso alles vanaf een afstandsbediening gaan bedienen..
iemand ervaring met ARC dat niet direct werkt?
Zoals beloofd, zou ik iets laten weten. Wel rijkelijk laat, maar heb pas dit weekend m'n Z5500 kunnen vervangen door het nieuwe speelgoed van iBood.
ARC werkte hier onmiddellijk (Onkyo TX-NR525 & LG 47LM760S). Heb wel HDMI CEC moeten enablen op de onkyo. Op de TV moet je ook de luidspreker output selecteren (tv speakers of externe speakers).
Heb dit wel enkel getest met 2.0/5.1 video's via de media player van de TV. Gewoon TV signaal kan ik niet testen.
HDMI CEC is wel zeer vervelend, zeker als je niet direct weet wat wat mee in- of uitschakelt. Dat wordt nog wat geëxperimenteer met de Harmony...
Audyssey werkte verrassend goed

Heb de afstand tot de speakers manueel nagemeten en het klopte exact

Geluidskwaliteit is merkbaar beter; ik zit echt in de sweet spot nu.
Hij heeft om een of andere reden wel bijna al m'n speaker levels met minstens -8 bijgesteld (behalve de sub). Gevolg is dat ik bij normale luistervolumes bij tv programma's al snel rond de 50 zit.
Dynamic EQ en Volume vind ik ook fantastisch. Je blijft een "vol" geluid en duidelijke dialogen horen, ook bij lage volumes.
Ook wel raar dat eens je Audyssey hebt gelopen, bepaalde settings zoals "PM subwoofer" (oid) zijn verdwenen. Enkel via de Tone/+/- knoppen op het frontpanel kan ik die instelling nog wijzigen.
DTS Neo6 upmixing werkt ook zeer goed, al hoor ik niet veel verschil met Dolby Pro Logic 2.
Al bij al een wel een merkbaar verschil tov m'n Z5500.
Verder ook geen problemen gehad met de zogezegde subwoofer auto-standby problemen. Blijft mooi aan staan, ookal staat het volume zeer zacht of is er geen bass in de audio stream.
De UI is wel om van te huilen
Vraagjes:
- Weet iemand een goedkope wifi USB stick die ook werkt op de TX-NR525, of werkt enkel de Onkyo UWF-1 stick?
- M'n rear speaker kabels zijn te kort. Meegeleverd is 8m 24awg (i think). Ik zou hier 15m van willen maken. Volstaat opnieuw 24awg?
[
Voor 0% gewijzigd door
Buzz_Fuzz op 22-07-2013 14:12
. Reden: d/t ]