Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 56 Laatste
Acties:
  • 529.724 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:14
Dankje Fear,

Dat stukje was me nog net niet duidelijk. Ik zal eens even door de pricewatch gaan spitten om te kijken wat er zoal beschikbaar is.

Edit:

Ik heb de pricewatch bekeken, maar zie niet veel actieve/powered speakers staan voor een lage prijs...
Ik wil het liefst max 100 EUR uitgeven aan een 2-tal witte speakers, maar kan deze zo niet vinden.

[ Voor 42% gewijzigd door gustaveau op 06-06-2013 15:03 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorkman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-08-2024
Is het zo dat de 717 geen last heeft van de vaak aangehaalde problemen van de 616? (problemen met HDMI-board en hybrid standby bijv.)

Of is deze gewoon veel minder frequent verkocht en klagen er dus ook minder mensen over?

Indien deze geen last heeft (of minder) twijfel ik nog tussen de 717 en de 626 (phono ingebouwd is voor mij toch een grote plus, terwijl bluetooth en wifi is geen must aangezien ethernet geen probleem is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:48

sjaool

Every life should have 9 cats

gustaveau schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:06:
Dankje Fear,

Dat stukje was me nog net niet duidelijk. Ik zal eens even door de pricewatch gaan spitten om te kijken wat er zoal beschikbaar is.

Edit:

Ik heb de pricewatch bekeken, maar zie niet veel actieve/powered speakers staan voor een lage prijs...
Ik wil het liefst max 100 EUR uitgeven aan een 2-tal witte speakers, maar kan deze zo niet vinden.
Ze zijn er wel maar dat zijn vaak twee luidsprekers waarvan er één is voorzien van een stereo versterker en de ander passief is en op de luidspreker met versterker aangesloten moet worden.

Zoals deze van Trionos of de DAP PRA-62. Deze kosten beiden net iets meer dan €100,-. Geluidskwaliteit kan ik natuurlijk geen oordeel over geven en dat is natuurlijk ook subjectief. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:21
Heb sinds 2 jaar en een halve maand (uiteraard) een Onkyo 509, sinds gisteren ziet hij (meestal) ineens de luidsprekers niet meer. geen geluid dus. Zo nu en dan lukt het (na een setup met de Audissey) om ze weer 'aan' te krijgen, maar dan met een enorm krakerig (slechte naald op een bekraste LP-achtig) geluid.
Ook de NET functionaliteit en de NET-update functie zijn niet zoals het horen moet (blijft hangen).
Heb al een factory reset gedaan, maakt geen verschil...
Heb al wel gezocht, maar kan alleen vinden dat het aan het pre amplifier board zou kunnen liggen. Iemand hier suggesties?

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:31
FeaR schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:56:
[...]

Actieve speakers, dus met reeds een versterker ingebouwd.
Ik heb daar mijn draadloze buitenspeakertjes aanhangen, ideaal!

Zoiets: www.marmitek.com/nl/produ.../speaker-anywhere-400.php

Die heb je vanaf 50,- tot heul veul duur.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
sjaool schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 18:50:
[...]

Ze zijn er wel maar dat zijn vaak twee luidsprekers waarvan er één is voorzien van een stereo versterker en de ander passief is en op de luidspreker met versterker aangesloten moet worden.

Zoals deze van Trionos of de DAP PRA-62. Deze kosten beiden net iets meer dan €100,-. Geluidskwaliteit kan ik natuurlijk geen oordeel over geven en dat is natuurlijk ook subjectief. ;)
Die DAPs zien er wel aardig uit, dat is inderdaad het soort speakers dat ik in gedachten heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didi79
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-09 15:28
didi79 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 09:43:
Geen leven in de netwerkaansluiting te krijgen. Amazon gaat mij een replacement sturen...
Vandaag replacement ontvangen, die doet het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 17:29
vandaag mijn 616 binnen gekregen (335 euro bij hificorner) ter vervanging van mijn pioneer 921. Het enige wat ik kan zeggen is "wat een verbetering!", zelfs mijn vrouw vind dat het beter klinkt. Ik heb er de nieuwste firmware opgezet en nu maar hopen dat ik zo positief blijf. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slopert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 14:17
Ik heb ook het probleem dat ik geen geluid heb met m'n NR609. Teven kan ik ook niet meer de versterker via het netwerk bedienen. De update functie kan ik ook niet gebruiken, is dit een bekend probleem?

Ik heb al een reset gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:21
slopert schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 09:48:
Ik heb ook het probleem dat ik geen geluid heb met m'n NR609. Teven kan ik ook niet meer de versterker via het netwerk bedienen. De update functie kan ik ook niet gebruiken, is dit een bekend probleem?

Ik heb al een reset gedaan.
klinkt precies hetzelfde als wat ik heb, luidsprekers worden niet gezien en netwerk functionaliteit is niet meer aanwezig. Factory voegt ook niks toe.
Heb hem bij BCC afgegeven en ik hoop op wat coulance van Onkyo (ik reken er eigenlijk op).
hij is 3 weken buiten garantie...

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slopert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 14:17
Ik hoop het ook voor je. Ik heb hem 2e hands gekocht en geen bon, dus geen garantie. Morgen in de werkplaats maar eens kijken of bij dit model ook de elco's kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-11-2022
Hallo,

ik heb een Txnr 609, maar irriteer me mateloos aan die hoge ruis tijdens het tv kijken.
wanneer ik gewoon tv kijken, en het geluid laag heb <40 dan hoor je de ruis boven het geluid uit komen. dus je moet het >40 zetten wil je dat het geluid van de tv boven de ruis komt.
is dit een probleem bij de 609? en hebben de mensen hier meer last van?

als ik alleen NET luister dan heb ik hier geen last van.

hoor graag van jullie, moet ik hem terug brengen? of ligt dit aan mijn opstelling? ik kijk tv met een Dreambox 800HD se

dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
@pipodejunk

hoe heb je de dreambox aangesloten op de TXNR609? Ik zelf heb een IPTV decoder met HDMI aangesloten op de TX en dat werkt prima, geen ruis. Tijdje ivm brakke firmware van de decoder via de optische uitgang gehad, dat werkte ook prima. De line out van de decoder ( voor alle duidelijkheid geen dreambox !) was wel gaar.

Moest de output van de line op de decoder flink verhogen en enkele opties uitzetten van de TXNR.(vooral Intellivolume moest uit) Heb om tot de juiste instellingen te komen gebruik gemaakt van een App want ik werd knetter van de mogelijkheden in de TX zelf.

Denk dat het euvel tevinden is aan de wijze waarop de dreambox het geluid levert aan de onkyo... good luck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
@tripleNL.

Dreambox met HDMi kabel aangesloten aan de TXNR.
Heb de Versterker terug gezet naar Fabrieksinstellingen, dus alles staat standaard.. gebruik geen rare dingen. soms is het geluid gewoon goed, maar dan opeens hoor je er een RUIS doorheen jagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
@pipodejunk, heb je toevallig ander HDMI apparatuur waarmee je kunt testen (blueray speler)? dan zou ik even de HDMI poorten testen van de TXNR. Da's toch wel een beetje de achilleshiel van de TXNR609.....
Ben voor de rest niet echt bekend met de dreambox, daar kan het wellicht ook aan liggen. Het is nu een kwestie van uitsluiten wat het probleem kan zijn, of te wel een speurtocht ! (good luck)

ik zelf heb weinig tot geen problemen met de HDMI anders dan een mediaplayer die niet altijd even lekker een hdmi handshake uitdeeld en daardoor de Onkyo het even lastig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:31
Mijn TXNR609 gaf ook veel ruis in het begin, ik heb flink moeten zoeken in de instellingen om dat lager te krijgen. Een van de oorzaken was als er geen DD of DTS signaal is, de receiver bijvoorbeeld prologic II oid gaat mixen. Er is dan ook een feature die de 'zachtere' geluiden wat harder maakt zodat zachte stemmen beter hoorbaar zijn - deze combi geeft bij mij ruis. Dus in het menu (auddissy settings meen ik) die features uitgezet en het is nu acceptabel. Wel vreemd dat je bij dit soort standaard instellingen ruis hebt, maar zoek er maar eens op op Google, vond veel lotgenoten met vage ruis-klachten. Ms dat je dreambox wat ruis genereert en je versterker dit netjes voor je versterkt - volume afhankelijk.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
NiGeLaToR schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:27:
Mijn TXNR609 gaf ook veel ruis in het begin, ik heb flink moeten zoeken in de instellingen om dat lager te krijgen. Een van de oorzaken was als er geen DD of DTS signaal is, de receiver bijvoorbeeld prologic II oid gaat mixen. Er is dan ook een feature die de 'zachtere' geluiden wat harder maakt zodat zachte stemmen beter hoorbaar zijn - deze combi geeft bij mij ruis. Dus in het menu (auddissy settings meen ik) die features uitgezet en het is nu acceptabel. Wel vreemd dat je bij dit soort standaard instellingen ruis hebt, maar zoek er maar eens op op Google, vond veel lotgenoten met vage ruis-klachten. Ms dat je dreambox wat ruis genereert en je versterker dit netjes voor je versterkt - volume afhankelijk.
jij verteld het precies zoals het bij mij ook gaat!!!
het valt op inderdaad, wanneer ik geen DD of DTS heb!
want als ik via me Dreambox een films afspeel met DTS of DD dan is het geluid wel gewoon strak!!

het meest merkwaardige is dat ik hier nooit eerder last van heb gehad (voor zover ik weet, heb deze set alweer 2 jaar), en de afgelopen maanden irriteer ik me er dood aan!

ik zal nog wel ff zoeken, weet jij toevallig nog welke instellingen jij hebt aangepast?

dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
TripleNL schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 08:28:
@pipodejunk, heb je toevallig ander HDMI apparatuur waarmee je kunt testen (blueray speler)? dan zou ik even de HDMI poorten testen van de TXNR. Da's toch wel een beetje de achilleshiel van de TXNR609.....
Ben voor de rest niet echt bekend met de dreambox, daar kan het wellicht ook aan liggen. Het is nu een kwestie van uitsluiten wat het probleem kan zijn, of te wel een speurtocht ! (good luck)

ik zelf heb weinig tot geen problemen met de HDMI anders dan een mediaplayer die niet altijd even lekker een hdmi handshake uitdeeld en daardoor de Onkyo het even lastig heeft.
ik heb wel een mediaspeler, maar daar heb ik het probleem niet mee, omdat dit ding alleen maar films met DTS en DD afspeelt ;-)

het gaat echt om zenders waar alleen stereo uit komt. volgens mij is dit een kwestie van een instelling ;-)
bedankt voor het mee denken allemaal ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat de power consumption / verbruik is van de Onkyo TX-NR626
Hier staat dat de Onkyo 600W verbruikt...
Is dat niet een beetje erg veel?
www.google.nl/url?sa=t&rc...dEQ&bvm=bv.47534661,d.d2k

Ik heb een Yamaha receiver, maar als ik daar het stroomverbruik van meet komt het niet boven de 100W uit
Kan iemand kijken hoeveel de Onkyo TX-NR626 in de praktijk verbruikt?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.S.X
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-03-2024
Ik heb hier sinds 3 maanden een 515 staan en heb de laatste 2 weken steeds dat ik geen signaal krijg. Als ik er dan even de stroom afhaal doet alles het weer naar behoren. Is dit een bekende kwaal of doe ik gewoon iets vreemds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
@ iedereen die ruis of andere problemen heeft met de TX-NR609

Heeft de receiver de ruimte voor voldoende ventilatie?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pipodejunk schreef op maandag 10 juni 2013 @ 21:11:
Hallo,

ik heb een Txnr 609, maar irriteer me mateloos aan die hoge ruis tijdens het tv kijken.
wanneer ik gewoon tv kijken, en het geluid laag heb <40 dan hoor je de ruis boven het geluid uit komen. dus je moet het >40 zetten wil je dat het geluid van de tv boven de ruis komt.
is dit een probleem bij de 609? en hebben de mensen hier meer last van?

als ik alleen NET luister dan heb ik hier geen last van.

hoor graag van jullie, moet ik hem terug brengen? of ligt dit aan mijn opstelling? ik kijk tv met een Dreambox 800HD se

dank!
Heb dit in een kanaal en tis heel zeldzaam, ik heb het vooral met ps3 last van.
Maar alleen recht achter kanaal.
Lip schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 00:21:

Maakt niet uit met die ruis problemen.
Wordt wel suggeert dat subwoofer ruis probleem kan fixen, alhoewel werkt dat niet voor mij.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2013 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 15:53
Voor de mensen die nog een nieuwe Onkyo zoeken, ze hebben alleen vandaag een wel heel erg scherpe aanbieding bij Redcoon: http://www.redcoon.nl/hot...MDg4&pid=hotdeals-B374012

pricewatch: Onkyo TX-NR717

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 10:58
renzo4000 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:17:
Voor de mensen die nog een nieuwe Onkyo zoeken, ze hebben alleen vandaag een wel heel erg scherpe aanbieding bij Redcoon: http://www.redcoon.nl/hot...MDg4&pid=hotdeals-B374012

Ik had het deze ochtend ook gezien en meteen besteld. Ook op de BE site trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
Lip schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 00:21:

mijn versterker heeft ruimte genoeg om te ventileren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 21:02
renzo4000 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 12:17:

Die zag ik ook net staan, daarom dat ik hier even kwam kijken voor wat meer info :)

Ik was van plan volgende maand de 626 te bestellen bij Amazon, die gaat daar nu voor 470€.
Wat denken jullie?

De 717 heeft 'slechts' Audyssey 2EQ, de 626 heeft MultEQ.
Volgens de experts op avsforum is een receiver met MultEQ zeker te prefereren boven een 2EQ.
Maar verder heeft de 717 enkel voordelen, meer in/outputs, meer vermogen, THX, powered zone 2 EN 3 ...

[ Voor 15% gewijzigd door Fire69 op 13-06-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:51
Ik ben aan het kijken voor een Onkyo tx-nr414 of tx-nr616 (beide scherp geprijsd op het moment).

Volgens mij zijn de verschillen enkel de functie 'upscaling' en het aantal watt. Zijn er verder nog significante verschillen tussen deze en bijvoorbeeld ook de tx-nr717 die vandaag in de aanbieding is?

Is bijvoorbeeld de geluidskwaliteit van de 616 (merkbaar) beter dan die van de 414?

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorkman
iedereen met een price-alert komt snel even naar het forum blijkbaar :)

ik denk dat ik ervoor ga gaan
heeft ook phono en ik heb geen wifi of bluetooth nodig, usb vooraan kan ook handig zijn, de ipod connectie is ook handig voor de vriendin...
en hij is goedkoper dan de 626 op dit moment

i.v.m. MultEQ vs 2EQ: zou ik zelf eens moeten horen,
sommige audiofielen zeggen ook dat kabels van €1000 beter zijn dan kabels van €10...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:41:
[...]
Maar verder heeft de 717 enkel voordelen, meer in/outputs, meer vermogen, THX, powered zone 2 EN 3 ...
En in die lijst is de helft al niet noemenswaardig om te hebben: meer vermogen en THX...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
FeaR schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:24:
[...]

En in die lijst is de helft al niet noemenswaardig om te hebben: meer vermogen en THX...
Juist, vind ik ook niet zo interessant, de extra inputs en zo dan weer wel. :)

Heb jij ervaring met dat Audyssey-systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:35:
[...]
Heb jij ervaring met dat Audyssey-systeem?
Laat ik het zo stellen, mijn huidige processor heeft XT en ik gebruik het niet. De komende pre/pro moet zeker XT32 hebben omdat ik daar wel goede verhalen over hoor en dat wel eens wil testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Maar je huidige XT heb je dus nog nooit gebruikt? :P

Laat me het dan wat simpelder stellen, welke zou jij kiezen, de 626 of 717, en waarom? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fire69 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 14:44:
Maar je huidige XT heb je dus nog nooit gebruikt? :P
Gebruikt, niet tevreden, full reset gegeven. Wel de afstanden genoteerd voor eventuele delay maar de rest heb ik niets mee gedaan.
Laat me het dan wat simpelder stellen, welke zou jij kiezen, de 626 of 717, en waarom? :)
Zo op het eerste gezicht zou ik de TX-NR717 nemen. Maar dat is mede doordat dingen als built in WLAN van de TX-NR626 voor mij geen enkele meerwaarde hebben. Tevens hoor je over de 700-serie wat minder problemen dan met de 600 serie. En voor het geld is het geen verkeerde receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Doet die Audyssey eigenlijk iets anders dan de delays instellen?
En kan je zoiets ook gewoon met de hand doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Fire69 schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 17:25:
Doet die Audyssey eigenlijk iets anders dan de delays instellen?
En kan je zoiets ook gewoon met de hand doen?
Het antwoord is ja, op het internet is daar meer dan genoeg over te vinden.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:15

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Met mijn vorige systeem was ik gewend dat als ik DTS signaal naar de receiver stuurde, hij automatisch daarop sprong en ook niet meer eraf wilde. Met mijn 414 kan ik nog steeds alle geluids akoestieken kiezen (pure audio, 5 channel, stereo, 5ch cinema etc etc).
In principe verwacht ik met een dts signaal dat het goed verdeeld is al per kanaal en dat ik er niet meer aan wil tornen. Kom ik voor DTS automatisch uit bij "Neo 6: Cinema en music" ?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Heb mezelf ook een 616 besteld :)

Had er even geleden al naar gekeken, maar aangezien ik net een nieuw huis heb had ik even gewacht totdat alle stof etc weg zou zijn.

Maar nu met de 626 dacht ik van laat ik maar snel een 616 halen voordat deze niet meer te krijgen zijn. (Ik wil de 3 zones gaan gebruiken, die mist de 626)

Btw wat is de maximale resolutie die hij kan uitsturen?
Aangezien ik geen tv heb wil ik er een monitor aanhangen (met resolutie van 2550x)

[ Voor 99% gewijzigd door JBplap op 13-06-2013 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
JBplap schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 20:03:
Heb mezelf ook een 616 besteld :)

Had er even geleden al naar gekeken, maar aangezien ik net een nieuw huis heb had ik even gewacht totdat alle stof etc weg zou zijn.

Maar nu met de 626 dacht ik van laat ik maar snel een 616 halen voordat deze niet meer te krijgen zijn. (Ik wil de 3 zones gaan gebruiken, die mist de 626)

Btw wat is de maximale resolutie die hij kan uitsturen?
Aangezien ik geen tv heb wil ik er een monitor aanhangen (met resolutie van 2550x)
4k

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Correct antwoord op de vraag, alleen - volgens de handleiding - ga je niets hebben aan je 2560 x 1600/1440 monitor. De Onkyo ondersteunt alle formaten als 720p, 1080i, 1080p en inderdaad ook 4K. Echter is 4K in dit geval 3840 × 2160 of 4096 × 2160 pixels en niets daar tussen in... Plus dat qua input de max op 1080p ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

FeaR schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 23:09:
[...]

Correct antwoord op de vraag, alleen - volgens de handleiding - ga je niets hebben aan je 2560 x 1600/1440 monitor. De Onkyo ondersteunt alle formaten als 720p, 1080i, 1080p en inderdaad ook 4K. Echter is 4K in dit geval 3840 × 2160 of 4096 × 2160 pixels en niets daar tussen in... Plus dat qua input de max op 1080p ligt.
Daar was ik al bang voor, monitor dus rechtstreeks op de PC laten en alleen audio naar de onky? /3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
Ik heb de Onkyo 609 in combinatie met een philips TV de 7605.
Wanneer ik gedownloade series/films bekijk werkt het geluid perfect via de versterker.
Echter wanneer ik "normale" TV kijk via de CL+ module, dan hapert het geluid. De versterker lijkt te schakelen tussen dolby en stereo. Kan ik een optie aanpassen zodat dit haperen niet meer gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th@_M@ster
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:58
Ik heb mijn Onkyo tx-nr509 een tijdje los gekoppeld gehad vanwege een verbouwing nu wou ik hem weer aansluiten, en als ik mijn onkyo opstart blijft die 1 seconde aan staan en schakeld zichzelf weer uit zonder melding. Kreeg ook geen check sp wire of iets dergelijks maar heb toch alles los gekoppeld en zelfs dan start de onkyo nog niet op. Heb hem open gemaakt maar zie bijzonderheden..kan ik nu stellen dat mijn onkyo is overleden?

Ka-tjing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limefresh2011
  • Laatst online: 19-09 07:37
Ik lees vaker van mensen dat ze niet zo tevreden zijn over all-in-one setjes. Zelfs die van Onkyo niet gezien deze beter lijken te zijn in het maken van receivers, dan dat ze zijn in boxen maken....

Nu zag ik vandaag bij de Saturn dit leuke setje staan, de Onkyo-HT-S9405THX, en toch mijn vraag of dit iets is? Weet iemand misschien ook welke receiver hierbij hoort, deze ben ik vergeten te bekijken qua typenummer namelijk....

Afbeeldingslocatie: http://www.plattetv.nl/var/images/Onkyo-HT-S9405THX.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51
Daar was ik al bang voor, monitor dus rechtstreeks op de PC laten en alleen audio naar de onky? /3
Ik weet zeker dat mijn 1920*1200 beeldscherm prima werd aangestuurd door m'n Onkyo 616. Echter sinds een maand of zo van de één op de andere dag gaat dit niet meer. Nu is de maximale resolutie 1080p. Ik heb geen idee wat er gebeurd is maar ik ben van plan om 'm te laten reparen. Laat je even weten of het jou wel lukt om je hoge resolutie monitor aan te sluiten renzo4000?

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
limefresh2011 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 16:58:
Ik lees vaker van mensen dat ze niet zo tevreden zijn over all-in-one setjes. Zelfs die van Onkyo niet gezien deze beter lijken te zijn in het maken van receivers, dan dat ze zijn in boxen maken....

Nu zag ik vandaag bij de Saturn dit leuke setje staan, de Onkyo-HT-S9405THX, en toch mijn vraag of dit iets is? Weet iemand misschien ook welke receiver hierbij hoort, deze ben ik vergeten te bekijken qua typenummer namelijk....

[afbeelding]
Ik denk een leuk setje, voor welke prijs hebben ze hem staan? Je kan trouwens hier op tweakers eea terug vinden: pricewatch: Onkyo HT-S9405THX

Ik denk dat het een 507/508 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 17:29
ik zou graag de zone 3 van mijn 616 gaan gebruiken. De bedoeling is op de badkamer en bureau luidsprekers te zetten die dan samen op zone 3 staan. het gaan gewoon simpele ingebouwde luidsprekers worden (plafond) maar daar gaat nog een aparte versterker tussen moeten (line out)
Heeft er iemand een suggestie voor zo een versterkertje (niet te duur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limefresh2011
renzo4000 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 21:02:
[...]

Ik denk een leuk setje, voor welke prijs hebben ze hem staan? Je kan trouwens hier op tweakers eea terug vinden: pricewatch: Onkyo HT-S9405THX

Ik denk dat het een 507/508 is.
Hij staat voor 1250, maar mag hem voor 1100 meenemen. Zag op een plaatje op internet dat het gaat om de HT-R990. Die staat voor zo'n 400 a 500eu.. Dus dan betaal ik 600 a 700 voor de boxen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
limefresh2011 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 07:55:
[...]

Hij staat voor 1250, maar mag hem voor 1100 meenemen. Zag op een plaatje op internet dat het gaat om de HT-R990. Die staat voor zo'n 400 a 500eu.. Dus dan betaal ik 600 a 700 voor de boxen..
Dat lijkt mij ook te veel, ik zag namelijk in de review van een van de tweakers dat hij er iets van 800 voor had betaald. Persoonlijk zou ik kiezen voor bijvoorbeeld de Onkyo 616 icm met een paar goede zuilen, heb je dan nog budget over kan je kiezen voor surrounds en een sub.

Ik heb de 616 icm een jamo s608hcs3 en ben dat erg tevreden over, dat valt binnen de genoemde 1100 euro. Maar ga gewoon eens naar de betere audio zaak of kijk eens bij correct.nl die hebben leuke aanbiedingen vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

limefresh2011 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 07:55:
[...]

Koop je een 616/626 in een aanbieding icm met 4 Boston Acoustics A25, een A225 Center en een Subwoofer, dan ben je rond de 1100/1200€ ook nagenoeg klaar. En ik durf met zekerheid te zeggen dat die deze set aan alle kanten voorbij streeft.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limefresh2011
Bedoel je met de subwoofer ook eentje van Boston zoals deze?
pricewatch: Boston Acoustics ASW 250 (Wit)

Dan weet ik dat we over hetzelfde spreken :).

Al met al zit je dan inderdaad ook rond de 1200euro ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
limefresh2011 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 16:46:
Watch/296452/boston-acoustics-asw-250-(wit).html"]pricewatch: Boston Acoustics ASW 250 (Wit)[/URL]

Ik zou de sub laten staan, kijk ook eens naar bk subs. Je krijgt dan meer sub voor hetzelfde geld, bijvoorbeeld de bk gemini of liever de xls 200(iets duurder maar erg goede reviews). Ze worden oa verkocht bij ra subs.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 10:24
Ik ben ook aan het overwegen om de tx-nr616 aan te schaffen.

Ik heb een vraag over het gebruik van actieve speakers. Ik ben er inmiddels achtergekomen dat ik daar de pre outs (zone 1 en 2) voor kan gebruiken maar betwijfel of dit mogelijk is met mijn set 2.1 set (http://www.new-line.nl/nl...torset-zwart_11195.htm)..

Ik wou deze dan als rear speakers gebruiken omdat ze hiervoor al op de juiste plek staan. Dit scheelt me ook behoorlijk in de kosten omdat ik dan alleen maar front en center speakers hoef aan te schaffen. Ik wil natuurlijk wel direct 5.1.. dan kan ik dit eventueel later uibtreiden (gezien mijn budget van rond de 700 euro).

Dus mijn vraag of iemand mij meer duidelijkheid kan geven over het gebruik van de actieve speakers en subwoofer die ik al heb. Mogelijk dat ik alleen de topjes kan gebruiken als rear speakers? Of anders een ander advies voor mijn budget :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
:D
El_V schreef op maandag 17 juni 2013 @ 21:47:
Ik ben ook aan het overwegen om de tx-nr616 aan te schaffen.

Ik heb een vraag over het gebruik van actieve speakers. Ik ben er inmiddels achtergekomen dat ik daar de pre outs (zone 1 en 2) voor kan gebruiken maar betwijfel of dit mogelijk is met mijn set 2.1 set (http://www.new-line.nl/nl...torset-zwart_11195.htm)..

Ik wou deze dan als rear speakers gebruiken omdat ze hiervoor al op de juiste plek staan. Dit scheelt me ook behoorlijk in de kosten omdat ik dan alleen maar front en center speakers hoef aan te schaffen. Ik wil natuurlijk wel direct 5.1.. dan kan ik dit eventueel later uibtreiden (gezien mijn budget van rond de 700 euro).

Dus mijn vraag of iemand mij meer duidelijkheid kan geven over het gebruik van de actieve speakers en subwoofer die ik al heb. Mogelijk dat ik alleen de topjes kan gebruiken als rear speakers? Of anders een ander advies voor mijn budget :)
De verschillende zone instellingen zijn gescheiden en kunnen niet gelijktijdig worden geactiveerd, of bedoel je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

limefresh2011 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 16:46:
pricewatch: Boston Acoustics ASW 250 (Wit)

Volgens mij is een BK XLS 200 ook niet veel duurder (Kost 425€ voor de nieuwe versie). Voor de sub hoef je niet perse hetzelfde merk aan te houden. Als je uiteindelijk een leuke set wil, bespaar dan niet op de sub.

In films ga je echt het verschil merken tussen een gemiddelde sub en 1 die echt diep gaat. Heb zelf een Epik Legend die tot 20Hz gaat en dat is echt een beleving. Aangezien deze een stuk duurder is en niet meer te krijgen in de EU, is de BK XLS 200 of haar grotere broer XXLS 400 een goede keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
renzo4000 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 22:34:
:D
[...]

De verschillende zone instellingen zijn gescheiden en kunnen niet gelijktijdig worden geactiveerd, of bedoel je dat niet?
dat bedoel ik niet.. ik meende dat het mogelijk was om actieve speakers als gedeelte van mijn 5.1 set te gebruiker maar volgens mij is dat toch niet mogelijk.

mogelijk dan de TX-NR414 icm de eerdergenoemde jamo s608hcs3

wat is het verschil tussen de 414 en 616 behalve 7.2 vs 5.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

El_V schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 09:11:
[...]

dat bedoel ik niet.. ik meende dat het mogelijk was om actieve speakers als gedeelte van mijn 5.1 set te gebruiker maar volgens mij is dat toch niet mogelijk.

Zone 2/3 zijn aparte zones en niet te integreren met je 5.1 opstelling. Daarnaast zijn de Zone2/3 beperkt tot analoge bronnen.

Actieve speakers zijn ook niet bedoeld als onderdeel van een setup met een receiver, met uitzondering van de subwoofer. Dan zou je eerder moeten denken aan een decoder met een aparte versterker voor de passieve speakers.

Daarnaast is 1 van de stelregels van surround om de speakers zoveel mogelijk hetzelfde te houden met uitzondering van de subwoofer. Hierdoor heeft elke speaker in de setup dezelfde karakteristiek en wordt het geluid dat door alle speakers wordt uitgestuurd zo homogeen mogelijk. Dit creëert een soundbubble waardoor je het geluid wel kan plaatsen, maar niet kan vertellen uit welke speaker(s) het precies komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
El_V schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 09:11:
[...]

Hoewel de Jamo's een redelijk lage gevoeligheid hebben zou ik toch eerder voor een 616/626 gaan omdat deze meer vermogen kan leveren. Daarnaast heeft de 616 behoolijk wat meer features zoals audssey, meerdere zones, 4k, etc. Kijk bijvoorbeeld eens op: http://www.avblog.nl/onky...r515-txnr616-avreceivers/

Het verschil is nog geen €100 dus daar zou ik het niet voor laten imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
renzo4000 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 09:58:
[...]

Hoewel de Jamo's een redelijk lage gevoeligheid hebben zou ik toch eerder voor een 616/626 gaan omdat deze meer vermogen kan leveren. Daarnaast heeft de 616 behoolijk wat meer features zoals audssey, meerdere zones, 4k, etc. Kijk bijvoorbeeld eens op: http://www.avblog.nl/onky...r515-txnr616-avreceivers/

Het verschil is nog geen €100 dus daar zou ik het niet voor laten imho.
dus ook meer toekomst gereed. bedankt voor de tip en link.. @thunder8 ook bedankt voor je reactie

het wordt wel allemaal wat duurder als verwacht maar ik heb het liever goed. nu nog voor een paar mooie speakers kijken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
gustaveau schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 20:52:
Ik heb de Onkyo 609 in combinatie met een philips TV de 7605.
Wanneer ik gedownloade series/films bekijk werkt het geluid perfect via de versterker.
Echter wanneer ik "normale" TV kijk via de CL+ module, dan hapert het geluid. De versterker lijkt te schakelen tussen dolby en stereo. Kan ik een optie aanpassen zodat dit haperen niet meer gebeurd?
Kan iemand me misschien helpen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
gustaveau schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 17:25:
[...]

Kan iemand me misschien helpen met dit probleem?
Ten eerste, kan je iets duidelijker zijn met het formuleren van je post?

Je hebt het over Dolby en stereo, ik neem aan dat je Dolby Digital bedoeld? En wat bedoel je precies met haperen, is dat misschien niet te wijten aan een slecht signaal ontvangst op de kabel? Of hoor je een klik uit de receiver komen en zie je eerst het beeld verschijnen op je televisie, en hoor je daarna pas het geluid op de receiver of valt het geluid meermaals weg op 1 zender?
Het wisselen tussen Dolby Digital en stereo kan liggen aan de keuze van de zender, over het algemeen sturen de HD zenders als voorkeur de Dolby Digital stream mee, en met SD zenders is het uitsluitend PCM stereo.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:34
Op mijn HT6505 set wil ik middels Zone 2 het geluid draadloos naar buiten "sturen".
Nu is er zoiets als deze speakers: http://www.marmitek.com/n.../speaker-anywhere-400.php
Maar het mooiste zou nog zijn als ik middels autospeakers iets in het plafond kan wegwerken(geluid moet namelijk naar een overkapping)
Bestaat er zoiets op de markt, voor een schappelijke prijs!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
Lip schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 10:32:
[...]

Ten eerste, kan je iets duidelijker zijn met het formuleren van je post?

Je hebt het over Dolby en stereo, ik neem aan dat je Dolby Digital bedoeld? En wat bedoel je precies met haperen, is dat misschien niet te wijten aan een slecht signaal ontvangst op de kabel? Of hoor je een klik uit de receiver komen en zie je eerst het beeld verschijnen op je televisie, en hoor je daarna pas het geluid op de receiver of valt het geluid meermaals weg op 1 zender?
Het wisselen tussen Dolby Digital en stereo kan liggen aan de keuze van de zender, over het algemeen sturen de HD zenders als voorkeur de Dolby Digital stream mee, en met SD zenders is het uitsluitend PCM stereo.
Natuurlijk kan ik meer informatie geven!

Het signaal dat in de TV binnenkomt geeft geen problemen. De ontvangst op de is TV goed en geeft geen haperingen in beeld en/of geluid.
Echter als ik het geluid via de stereo afspeel, lijkt het erop dat het signaal vanuit de TV wisselend met Dolby Digital of Stereo meegezonden wordt. Afgelopen week heb ik geprobeerd om een voetbalwedstrijd op SBS 6 te kijken en gedurende deze wedstrijd zag ik de stereo ongeveer elke minuut wisselen tussen Dolby en Stereo. Tijdens het wisselen van deze modussen valt het geluid even weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorkman
Hallo, ik heb een probleem met ARC in een specifiek geval:
Ik heb een Onkyo 717, verbonden met een LG smart tv (47lm760s).
Bij beiden staat ARC aan, de HMDI kabel loopt van de de output (met ARC) op de Onkyo naar de HDMI 1 input op de LG (met ARC). De TV heeft een verbinding met kabel-TV rechtstreeks.

Wanneer ik eerst bijv. naar de Tuner/USB/Phono... luister en dan beslis even wat TV te kijken loopt het mis:
Ik zet de TV aan en de receiver op TV, maar dan hoor ik geen geluid uit mijn speakers (of uit de TV, want deze detecteert correct dat ik op externe speakers mijn geluid wil afspelen). Als ik via de TV-afstandsbediening het volume verhoog of verlaag, zie ik op de Onkyo dat het volume inderdaad verandert en dat dit signaal dus wordt doorgegeven door de HDMI kabel.
Als ik echter op de TV de input verander naar HDMI 1 (geen signaal, is output van de reciever en is niets op te zien natuurlijk), en dan daarna weer overschakel naar de normale TV modus, dan werkt het wel feilloos.

Wanneer alles uit staat en ik mijn TV aanzet dan wordt de receiver ook automatisch "wakker".

Ik moet dus steeds eerst eens van input wisselen om het geluid van de TV werkende te krijgen en vind dit vrij vervelend.
Heeft er iemand een idee wat ik over het hoofd zie? Moet ik die kabel aansluiten op een HDMI IN poort op de Onkyo? Dan heb ik wel een extra kabel nodig wanneer ik de interface van de Onkyo wil zien.

Zowel de Onkyo als de LG zitten op de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:40
Een tijdje terug heb ik een HT-S6505 setje gekocht. De zone 2 hiervan gebruik ik nu voor de (oude) speakers in de keuken via een oude versterker van een stereo toren. Echter is deze half dood (volume draait zichzelf regelmatig uit) en werkt het niet lekker omdat zowel de Onkyo receiver als deze versterker aangezet moet worden. Nu heb ik volgensmij hier eens iets gelezen over kleine versterkers met gewoon 1 line in ingang en dan 2 speaker aansluitingen, die automatisch inschakelen. Alleen kan ik hier niks van vinden. Ik heb ook al eens bij de lokale electronica/computer zaak geïnformeerd maar die kwam met een Dynavox CS-PA1 aanzetten, maar deze moet dan nog steeds met de hand aangezet worden, en is evt. wat uitgebreid gezien de meerdere ingangen etc. Mijn vraag is dus of jullie nog suggesties hebben voor een kleine versterker om op de zone 2 aan te sluiten. Waarbij het in gebruik dus zo min mogelijk moeite "moet" kosten. Het enige wat dus nodig is is 1 line ingang, 2 speaker aansluitingen, en volume regeling, en dan dat hij dan zichzelf in en uitschakelt op basis van wel of geen input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
pipodejunk schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:06:
[...]

mijn versterker heeft ruimte genoeg om te ventileren.
heb die versterker terug gebracht, en blijkt dus dat er onderdelen vervangen moeten worden.
met andere woorden, heb je ruis op je speakers, dan ligt het niet aan de instellingen of aan je setop box. maar aan de versterker. terugbrengen die handel zolang je nog garantie hebt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09 13:48
Ik heb dit topic zitten doorspitten, maar kom niet er maar niet uit met het volgende:

Als trotse bezitter van Onkyo TX-NR414, heb ik sinds gisteren plotseling het probleem dat bij het zachter & harder zetten van de volume (TV, BD, HTPC, etc.) het geluid heel even weg valt.
Dus als ik een de volume weergave aanpas via de afstandbediening van de Onkyo TX-NR414/TV/Android app, is het even stil.

De maanden er voor, heb ik dit probleem nooit gehad.

Mijn setup:
- Versterker: Onkyo TX-NR414
- TV: Sony KDL-32EX500
- Blu Ray: Sony BDP-S790
- HTPC, WII U, Xbox 360
- Speakers: Wharfedale 505.2

Ter info: Alles beluister ik in "Stereo-stand"

Edit:
Hoe de storing ontstaan is, weet ik nogsteeds niet, maar het is opgelost!

Mijn Sony BDP-S790 en HTCP zijn op de Onkyo TX-NR414 aangesloten, de rest aan mijn TV.
Na wat trial en errors, heb ik de HDMI-kabel tussen mijn TV en de Sony BDP-S790 weggehaald, HDMI-instellingen opnieuw ingesteld (wat eerst niet hielp toen deze BD nog aangesloten was) en vervolgens de TV opnieuw opgestart: probleem is verholpen.

Daarna de TV weer uitgezet, Sony BDP-S790 weer aangekoppeld aan de Onkyo TX-NR414: ik kan weer normaal de volume van mijn TV bedienen.

Het lijkt erop dat er vreemd genoeg een error binnengesloten is met de CEC instellingen door mijn BD.
Maja...het is opgelost :)

[ Voor 34% gewijzigd door ezra070 op 29-06-2013 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Momenteel de ibood aanbieding. Onkyo TX-NR525 + SKS-HT528

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Als instap model, ter vervanging van m'n Z5500, wel tempting...
Benieuwd naar meningen van anderen...

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren voor het eerst sinds tijden weer een nieuw berichtje gehad op mn TX-SR875. Was helemaal vergeten dat mn Oppo SACD speelt en dat kan bitstreamen, en dat de Onkyo dat snapt. Er stond ineens DSD in het scherm. Moest toch even glimlachen dat ik dat was vergeten, en dat die Onkyo nog zo courant is; hij stamt immers uit september 2007 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 23:11
Buzz_Fuzz schreef op zondag 30 juni 2013 @ 11:01:
Als instap model, ter vervanging van m'n Z5500, wel tempting...
Benieuwd naar meningen van anderen...
Ik zit te neigen om hem te kopen als vervanger voor mijn Z-5400 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Hm, ik zie net dat die 525 geen Dolby Pro Logic ondersteunt (itt onze Z-5500 & 5400).
Wil dat dan zeggen dat stereo van m'n tv/sat-receiver niet geupmixed kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Buzz_Fuzz schreef op zondag 30 juni 2013 @ 11:34:
Hm, ik zie net dat die 525 geen Dolby Pro Logic ondersteunt (itt onze Z-5500 & 5400).
Informatie op iBood is niet volledig. Ze hebben de playback over netwerk aangezien voor decoders en dat is niet correct. Pak de Nederlandse handleiding er maar eens bij en daar staat in dat de receiver gewoon over Dolby Pro Logic II en DTS Neo:6 beschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:17
Hoe zijn hier de meningen eigenlijk over dat soort opties? Ik ben er zelf absoluut niet van onder de indruk. Technisch gezien werkt het nog redelijk maar ik hoor duidelijk het verschil met een native meerkanaals stream tov upmixen. Als iets als stereo is opgenomen vind ik het meestal beter klinken (Op de 608 van mijn ouders) als onbewerkte stereo weergave. (Hooguit roomcorrectie dingen aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 11:23
warcow schreef op zondag 30 juni 2013 @ 12:37:
Hoe zijn hier de meningen eigenlijk over dat soort opties? Ik ben er zelf absoluut niet van onder de indruk. Technisch gezien werkt het nog redelijk maar ik hoor duidelijk het verschil met een native meerkanaals stream tov upmixen. Als iets als stereo is opgenomen vind ik het meestal beter klinken (Op de 608 van mijn ouders) als onbewerkte stereo weergave. (Hooguit roomcorrectie dingen aan)
Ik upmix idd nooit.
Gewoon het aanbod geberuiken. Stereo als stereo en 5.1 als 5.1. Al die upscale software verneuken het geluid bij elke bestaande receiver.

Het ergst is dat nog bij een muziek DVD in 2.0 of 2.1 die klinkt afgrijselijk als je hem upmixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
Thx Fear. Pfff, raar dat ze er dan geen reclame mee maken (ook niet op de officiële site ( http://www.nl.onkyo.com/e...25-92077.html?tab=Details )), terwijl het er wel expliciet bij staat bij de NR626 & 727... Zie ook de comparison: http://www.nl.onkyo.com/e...html?products=24882,24880

@hierboven. Uiteraard is er een duidelijk verschil met native 5.1, maar na jaren upmixen van 2.0 tv bronnen via m'n Z5500, zou ik niet meer zonder willen. Ik vind het erg aangenaam klinken, zonder vervelende fouten, waarbij je veel meer in de scene zit, ipv ervoor. (Muziek luister ik niet zoveel via tv.)

[ Voor 9% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 30-06-2013 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 10:15
Sevenhunt schreef op zondag 30 juni 2013 @ 12:44:
[...]

Ik upmix idd nooit.
Gewoon het aanbod geberuiken. Stereo als stereo en 5.1 als 5.1. Al die upscale software verneuken het geluid bij elke bestaande receiver.

Het ergst is dat nog bij een muziek DVD in 2.0 of 2.1 die klinkt afgrijselijk als je hem upmixt.
Je haalt hier wel 2 potentieel verschillende zaken door elkaar. DPL2 is niet alleen een upmix-algorithme; het wordt ook gebruikt om Dolby Surround / Pro Logic 2 streams te decoden. Dit is de voorloper van Dolby Digital. Feitelijk zijn het 4 tot 6 kanelen welke dmv matrix-encoding in 2 kanelen zijn gevouwen als het ware.

Een DPL2 decoder kan deze stream weer 'ontvouwen' en terug omzetten naar een redelijk accurate representatie van de oorspronkelijke meerkanaals-stream. Heel veel oudere DVD's zijn op deze manier geëncodeerd.

Mijn Onkyo 509 herkent dit ook als zodanig. Ik heb bijvoorbeeld een DVD van Buffy. De audiostream is 2-kanaals, maar mijn receiver herkent deze als matrix encoded stream en schakelt automatisch over naar DLP2 Movie. Het rode lampje van Dolby gaat ook branden en onder info zie ik staan:

Input: Dolby D SUR 2ch
Output: DPLII Movie 5.1

Ook XBMC herkent de audiostream als dusdanig. Bij het icoon voor de main audio stream staat het logo van Dolby Pro Logic.

Als je me echt niet geloof dan kan ik je nog wel een DPL test-file geven waarvan elk programma zal zeggen dat het een 2-kanaals stream is, maar waarvan je toch perfect "Left Front", "Centre", "Right Front", "Right Surround" en "Left Surround" één voor één uit de respectievelijke speakers kunt laten komen.

Met het decoderen van een dergelijke stream lijkt me niets mis. In zekere zin is dit ook een vorm van upmixen, maar dan wel op een manier waarvan vantevoren is vastgelegd hoe het er na het upmixen weer uitkomt.

Overigens hoeft de codec niet perse Dolby te zijn. Ik geloof dat een aantal studio's hun AAC 2.0-releases op iTunes ook op deze manier encoderen. Je mist dan alleen auto-detectie, maar de werking is precies hetzelfde. Volgens mij zit de truc namelijk is de resultante LPCM en niet in de codec zelf.

Dat gezegd hebbende luister ik zelf mijn stereomuziek natuurlijk ook gewoon in stereo.

edit: DPL2 speaker test

mediainfo:
Audio
ID                                       : 2
Format                                   : AAC
Format/Info                              : Advanced Audio Codec
Format profile                           : LC
Codec ID                                 : 40
Duration                                 : 22s 314ms
Bit rate mode                            : Variable
Bit rate                                 : 69.0 Kbps
Maximum bit rate                         : 190 Kbps
Channel(s)                               : 2 channels
Channel positions                        : Front: L R
Sampling rate                            : 44.1 KHz
Compression mode                         : Lossy
Stream size                              : 188 KiB (2%)
Encoded date                             : UTC 2007-04-04 11:46:18
Tagged date                              : UTC 2007-04-04 11:46:32

Deze is AAC dus zonder auto-detectie

[ Voor 26% gewijzigd door HarmoniousVibe op 30-06-2013 14:22 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 23:11
Terwijl ik wat aan het rondkijken ben, kom ik ook dit setje tegen voor 399 : http://www.nl.onkyo.com/en/products/ht-s6505-76145.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
warcow schreef op zondag 30 juni 2013 @ 12:37:
Hoe zijn hier de meningen eigenlijk over dat soort opties?
Met films wil iets als Pro Logic nog wel eens goed uitpakken, maar in de meeste gevallen kijk ik gewoon 2.0 als het om een 2.0 track gaat. Muziek is in alle gevallen zonder Pro Logic of DTS Neo, dat vind ik echt niet klinken. Wil ik dan kamervullend muziek zet ik wel een DTS CD op of ik kies voor meerkanaals stereo.
Buzz_Fuzz schreef op zondag 30 juni 2013 @ 12:54:
Thx Fear. Pfff, raar dat ze er dan geen reclame mee maken...
Datasheets en sites zijn veelal niet echt volledig, daarom download ik altijd even de handleiding. Maar iets als Pro Logic II zit eigenlijk in 99,9% van de gevallen gewoon op zo'n machine. Maar decoders blijft lastig, veel merken melden bijvoorbeeld alleen nog "DTS HD" en "Dolby TrueHD". Moet je maar net weten dat het backwards compatible is en je dus daarin meteen de gewone DTS en DD hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
morgen kijken voor een speakersetje voor bij de 616. iemand ervaring met de Bose Acoustimass 6 III 5.1 of de combinatie bose onkyo?

ik vind speakers uitzoeken nog maar wat lastig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
geen thx ondersteuning. maakt dit wat uit? iemand ervaring met de speakers? kan er niet veel over vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 17-09 10:15
El_V schreef op zondag 30 juni 2013 @ 20:22:
[...]

geen thx ondersteuning. maakt dit wat uit? iemand ervaring met de speakers? kan er niet veel over vinden..
THX niet op letten in deze prijsklasse. Het zijn redelijk kleine speakers dus verwacht er niet al teveel van. Op zich leuk als beginnend HT-setje.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
In vergelijking met een z906 of de oudere z5500 (wel thx gecertificeerd?). Het gaat me vooral om films en games. Voor muziek heb ik andere speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorkman
niemand enige hint ivm onderstaande?
Zorkman schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:57:
Hallo, ik heb een probleem met ARC in een specifiek geval:
Ik heb een Onkyo 717, verbonden met een LG smart tv (47lm760s).
Bij beiden staat ARC aan, de HMDI kabel loopt van de de output (met ARC) op de Onkyo naar de HDMI 1 input op de LG (met ARC). De TV heeft een verbinding met kabel-TV rechtstreeks.

Wanneer ik eerst bijv. naar de Tuner/USB/Phono... luister en dan beslis even wat TV te kijken loopt het mis:
Ik zet de TV aan en de receiver op TV, maar dan hoor ik geen geluid uit mijn speakers (of uit de TV, want deze detecteert correct dat ik op externe speakers mijn geluid wil afspelen). Als ik via de TV-afstandsbediening het volume verhoog of verlaag, zie ik op de Onkyo dat het volume inderdaad verandert en dat dit signaal dus wordt doorgegeven door de HDMI kabel.
Als ik echter op de TV de input verander naar HDMI 1 (geen signaal, is output van de reciever en is niets op te zien natuurlijk), en dan daarna weer overschakel naar de normale TV modus, dan werkt het wel feilloos.

Wanneer alles uit staat en ik mijn TV aanzet dan wordt de receiver ook automatisch "wakker".

Ik moet dus steeds eerst eens van input wisselen om het geluid van de TV werkende te krijgen en vind dit vrij vervelend.
Heeft er iemand een idee wat ik over het hoofd zie? Moet ik die kabel aansluiten op een HDMI IN poort op de Onkyo? Dan heb ik wel een extra kabel nodig wanneer ik de interface van de Onkyo wil zien.

Zowel de Onkyo als de LG zitten op de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
ik heb een Onkyo NR626, nu heb ik een probleem waar ik even niet uitkom, dat is ik heb een JAMO S608 HCS3 speakersetje nu wil ik met Audissey de speakers callibreren maar ik kan in de settings niet zeggen dat ik geen speaker high of speaker back heb. Dus nu blijft die na het testen zeggen dat die een error heeft en of ik het opnieuw wil proberen. Het zou toch niet uit mogen maken of ik een 7.1 versterker heb met 5.0 speaker setje? Ik heb de speakers ook niet bi-amp aangesloten gewoon normaal dit kan ik wel aangeven. Iemand enig idee of ik audissey uberhaupt wel kan gebruiken?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffeh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-03-2023
rikadoo schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 22:20:
ik heb een Onkyo NR626, nu heb ik een probleem waar ik even niet uitkom, dat is ik heb een JAMO S608 HCS3 speakersetje nu wil ik met Audissey de speakers callibreren maar ik kan in de settings niet zeggen dat ik geen speaker high of speaker back heb. Dus nu blijft die na het testen zeggen dat die een error heeft en of ik het opnieuw wil proberen. Het zou toch niet uit mogen maken of ik een 7.1 versterker heb met 5.0 speaker setje? Ik heb de speakers ook niet bi-amp aangesloten gewoon normaal dit kan ik wel aangeven. Iemand enig idee of ik audissey uberhaupt wel kan gebruiken?
Ik had zo'n zelfde soort probleem. Wat bij mij het probleem was, is dat ik mijn rear speakers in de verkeerde input had gedaan. Ik weet niet meer precies wat het was maar volgens mij moest ik Surround Back or Front High wisselen met Surround of juist andersom haha.

Probeer het zou ik zeggen, misschien lost dit het probleem bij jou ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
rikadoo schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 22:20:
Feitelijk hoeft je dat ook niet "aan te geven". Als je zeker bent dat je de luidsprekers goed hebt aangesloten kan je de audyssey setup (uitgebreide variant) gaan doorlopen. De receiver zal alle kanalen aflopen en constateren welke luidsprekers zijn aangesloten en dan verder gaan met zijn setup.

Ik heb een onkyo 616 icm met ook een(setje :o ) jamo s608HCS3 + sub, dit werkt probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Oke, bedankt voor de input dan zal ik eens even de poorten nalopen van de versterker. Ik kan nu dus de audissey niet doorlopen omdat die een fout geeft en vraagt of ik het opnieuw wil proberen. Ga thuis eens kijken strax bedankt!

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Ik heb even gekeken, hij is nu aangesloten op Surround, moet mijn rears dan aansluiten op de Surround back? (bruin of geel?)

Afbeeldingslocatie: http://www.ideal-av.co.uk/ProductImages/onkyo626rear.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nee, je hebt gewoon rood/wit voor je fronts, blauw/grijs voor je rears en groen voor je center.

Als je de listening mode op all stereo zet, krijg je dan geluid uit al je speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Ik krijg er wel geluid uit, alleen het callibreren met audissey gaat mis. Ik heb een 5.0 setje van jamo erop aangesloten. Zie

rikadoo in "Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dat had ik gelezen hoor, wou gewoon even checken of je wel gewoon geluid kreeg :)

Tijdens de test overloopt hji normaal gewoon alle speakers en luistert hij of er geluid uit de speakers komt of niet.
Doorloopt hij dat bij jou ook gewoon normaal? Je microfoon staat op de voorziene plaats en het is volledig stil als je de test doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Oh oke sorry ;)

tijdens de testen kan ikin het begin wat dingen instellen, zoals High front of rear back. Ik kan niet kiezen voor geen, ik neem aan dat de high front of rear back voor de 7,1 is? Als ik audissey laat callibreren dan gaat die alle boxenaf en op gegeven moment als die alles gehad heeft krijg ik een error en kan ik niet verder met testen en vraagt die of het opnieuw wil. Ik hebde microfoon in het midden op een tafeltje gezet lijkt me voldoende? Ik zal vanmiddag een een foto maken van de instellingen en de foutmelding. Ben nu op het werk dus kan ook niet even meekijken. Bedankt voor het meedenken iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Laatst online: 01-09 14:45
gisteren de 616 binnengekregen, en van het weekend maar eens alles rustig aansluiten.

alle kabels moeten vervangen worden. hiervoor was alles aangestuurd door een Sony Homecinema set, met z'n eigen (extreem dunne) kabels, en proprietary stekkers in de receiver. de speakers zijn al vervangen met beter materiaal, maar de bottleneck blijft de reciever van dat set.. die gaat er dus nu uit. :)

ben benieuwd.. :)

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
rikadoo schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 09:59:
Oh oke sorry ;)

tijdens de testen kan ikin het begin wat dingen instellen, zoals High front of rear back. Ik kan niet kiezen voor geen, ik neem aan dat de high front of rear back voor de 7,1 is? Als ik audissey laat callibreren dan gaat die alle boxenaf en op gegeven moment als die alles gehad heeft krijg ik een error en kan ik niet verder met testen en vraagt die of het opnieuw wil. Ik hebde microfoon in het midden op een tafeltje gezet lijkt me voldoende? Ik zal vanmiddag een een foto maken van de instellingen en de foutmelding. Ben nu op het werk dus kan ook niet even meekijken. Bedankt voor het meedenken iig!
Ik denk dat je iets verkeerd hebt ingesteld.
Kijk even in de manual hier: http://www.eu.onkyo.com/d.../2/Manual_TX-NR626_En.pdf
Vanaf rechtsonder op p. 55 spreken ze over Speaker Configuration.
Daar kan je instellen welke en welk type speakers je hebt. Front High/Surround Back zou je gewoon op None moeten kunnen zetten daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

rikadoo schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 09:59:
Oh oke sorry ;)

Je moet je setup eerst goed instellen in de menu's voordat je de audissey test gaat doen. Dus ook large/small en de speaker configuratie. Ook aangezien je geen sub hebt. Als hij bepaalde testsignalen niet krijgt, zal dat inderdaad een foutmelding geven. Lees dus je gebruiksaanwijzing en stel alles correct in.

Daarna de microfoon op de luisterpositie houden zoals de test aangeeft. Niet op de tafel zetten, tenzij je tijdens film kijken met je hoofd op tafel ligt. ;) De audissey tests geven stap voor stap aan wat je moet doen, volg die instructies, anders heeft het allemaal bijzonder weinig nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Volgens mij heb ik het goed ingesteld in het home menu van de Onkyo, ik zal vanmiddag even een foto maken van mijn settings wellicht dat ik toch 1 instelling verkeerd heb staan.

De stap voor stap kom ik nog geen eens bij de audissey tests.

[ Voor 15% gewijzigd door rikadoo op 05-07-2013 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@rikadoo ... stomme vraag misschien, maar heb je uberhaupt de bijgeleverde audyssey microfoon ingeplugd? Anders start audyssey niet eens.

Check dit filmpje maar eens: YouTube: HOW TO SETUP ONKYO RECEIVER REVIEW

Dit geeft een redelijk beeld hoe je eea aansluit en hoe je de onkyo configureert. Let wel even op dat wanneer je audyssey gaat draaien je absoluut een stille ruimte creëert en dat je niet "in de weg staat" zoals deze gast dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Haha ja die heb ik ingeplugged, anders krijg ik dat instel menu niet eens van audissey.

Heb net even het filmpje doorgekeken, en ik zal zo eens kijken thuis. Bedankt!

[ Voor 32% gewijzigd door rikadoo op 05-07-2013 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Sorry voor de dubbelpost

Ik heb wat foto`s gemaakt van de instellingen in het Home menu hoe ik ze heb staan:

Afbeeldingslocatie: http://img96.imageshack.us/img96/1098/c7sr.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/4240/0r0o.jpg

Zodra ik de Audissey mic inplug krijg ik:

Afbeeldingslocatie: http://img153.imageshack.us/img153/5917/feti.jpg

en die Surround back/High front kan ik niet uitklikken (dus niet op geen)

[ Voor 3% gewijzigd door rikadoo op 05-07-2013 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stretch
  • Laatst online: 17-09 18:28
Hallo, ik heb een vraagje.
Heb net de Onkyo TX-SR313 aangesloten op mijn LG TV en desktop.
Alles gaat goed, PC geeft 5.1 audio door etc etc.
Alleen 1 vaag ding.
Wanneer ik de radio aanzet van de Onkyo receiver gaat mijn TV ook aan.....na een sec of 5.
Wanneer ik vervolgens de TV uitzet via zijn eigen afstandsbediening gaat alles uit...Dus ook de Onkyo receiver.
Ik heb het samen met Horizon Box van UPC.
Wanneer ik de box aanzet moet ik de Onkyo receiver apart aanzetten en de tv echter wanneer ik de box uitzet gaat alles uit...dus ook de receiver en TV.
Ik heb ergens een instelling niet goed staan denk ik maar zie ff door de bomen het bos niet meer.
Naar mijn weten ondersteunt mijn LG TV ARC anders ging deze niet aan wanneer ik de Onkyo aanzet.
Ik heb op de Onkyo RIHD aanstaan.

TV zit op de HDMI OUT aangesloten.
UPC box zit met HDMI op Sat/Cable HDMI 3
PC zit op DVD HDMI 2 en SPDIF
DVD speler zit op HDMI 1

Iemand die mij hierin kan ondersteunen? _/-\o_

[edit mode]

Na het zorgvuldig napluizen van de handleiding kwam ik er achter dat het juist de ARC instelling was die dit veroorzaakte.
Deze staat nu op OFF en opgelost.
[/edit mode]

[ Voor 8% gewijzigd door stretch op 08-07-2013 12:19 ]

Pagina: 1 ... 45 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.