Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 56 Laatste
Acties:
  • 529.725 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ljvd1969 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 09:52:
Vraagje: Is er nu iemand wel helemaal tevreden met zijn TX-NR616???
Na veel reviews gelezen te hebben weet ik niet wat ik ervan moet denken. Ik sta namelijk op het punt om een nieuw receiver te kopen. Mijn huidige Onkyo DS484 heeft af en toe wat kuren.
Graag hoor ik reacties van TX-NR616 bezitters
1e TX-NR616:
HoCr schreef op donderdag 22 november 2012 @ 11:00:
Ter lering ende vermaeck:
Kreeg steeds Check SP wire, om dat op te lossen banaanstekkers gekocht, alles aangesloten, nog steeds zelfde probleem. Alle stekkers los, nogmaals geprobeerd, nog steeds check SP wire. Reset gedaan, aanzetten zonder bedrading: 2 harde knallen en rook. Case aangemaakt bij Onkyo, maar uiteindelijk via Amazon geld terug gekregen, uitstekende service!

2e TX-NR616:
Zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51
@ljvd1969
Ook hier zéér tevreden over mijn TX-NR616! Nieuwste firmware update heeft de laatste onhebbelijkheden met passieve HDMI throughput gefixt. Ik gebruik 'm zowel voor (multichannel) muziek als films. Werkt ook prima met de Motorola VIP1963 van KPN glasvezel. Via netwerk draait DLNA en SAMBA share. Het is ook een echte 'set and forget' machine: even puzzelen om juiste instellingen voor je speakers en verschillende bronnen te krijgen en daarna raak je eigenlijk alleen nog de volumeknop aan :)
@martijn24
Twee keer zo veel vermogen per kanaal (qua Onkyo specs dan), meer features/ingangen en netwerkondersteuning. Geluidskwaliteit is echter veel meer afhankelijk van je speakers dan van je versterker. Dus ja, mocht je echt een killer feature missen die wel op de 616 zit dan kan het de moeite waard zijn. Mis je iets qua geluidskwaliteit dan kun je je veel beter richten op andere speakers.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-09 15:13
zit te kijken naar een onkyo versterker voor het aansturen van mijn Tannoy zuilen. Alleen kan ik met de pre-outs die op de versterker zitten een andere versterker aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
Op mijn 616 zijn die volgens mij alleen geschikt voor een actieve subwoofer. Je zou wel de unpowered zone 2 en 3 line out kunnen gebruiken voor stereo geluid naar een andere versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersNiels
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-08 19:48
Ik heb een tijd geleden de TX-SR313 gekocht. Over het geluid of aansluitmogelijkheden heb ik niets te klagen, maar de radioverbinding laat te wensen over.

Mijn probleem is dat als ik hem gewoon als radio aanzet (fm), hij geen verbinding heeft. Dan moet ik hem weer opnieuw aanzetten voor hij het signaal op kan vangen en begint te spelen. Weet iemand waardoor dit probleem veroorzaakt kan zijn en hoe dit op te lossen is?

Zou degene die mij hierbij kan helpen erg dankbaar zijn!

[ Voor 6% gewijzigd door TweakersNiels op 04-05-2013 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-09 15:13
Radiodurans schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 15:09:
Op mijn 616 zijn die volgens mij alleen geschikt voor een actieve subwoofer. Je zou wel de unpowered zone 2 en 3 line out kunnen gebruiken voor stereo geluid naar een andere versterker.
Maar als ik de fronts zowel voor 5.1 als stereo wil gebruiken maar niet via de Onkyo wil versterken, gaat dat dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Norinco schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 19:00:
[...]

Maar als ik de fronts zowel voor 5.1 als stereo wil gebruiken maar niet via de Onkyo wil versterken, gaat dat dan nog?
Alleen als er een 5.1 pre-out op de versterker zit, Norinco. Dat zit er op vanaf de tx-nr 717, en de nieuwe versie de 727 heeft het niet eens, dan moet je nog een model hoger nemen als je een model van dit jaar wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
Mja, ik probeer net via powered zone 2 m'n front speakers aan te sluiten, blijkt dat alleen analoge bronnen gebruikt kunnen worden. M'n PC aangesloten via HDMI geeft dus geen geluid over zone 2! Vrij waardeloze functie dan als je het mij vraagt 8)7

Het lijkt er inderdaad op dat er veel functies en versterkerkracht gesneuveld is in de nieuwe modellen met hetzelfde eerste getal, ten faveure van ingebouwde WiFi en bluetooth, Audyssey MultEQ en 4K throughput.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm7
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-05 15:42

tm7

Hi,

Enorme lekenvraag, maar ik zit met het volgende. Ik ben van plan een receiver te kopen, en mijn oog is gevallen op de Onkyo TX-NR626. Ik ben er echter nog niet uit welke speakers ik er bij wil gaan kopen, en aangezien ik hier niet heel vel verstand van heb gaat dat waarschijnlijk ook nog wel even duren.

Maar de receiver zou ik graag nu al willen bestellen omdat het een aantal acute problemen oplost - te weinig inputs op mijn tv en versterker waardoor ik nu voortdurend kabels om loop te pluggen. Mijn vraag is nu, kan ik mijn oude spakers tijdelijk aansluiten? Ze komen van een oud JVC setje, op de achterkant staat dat ze 4ohm zijn, max load 30W. Mijn gut feeling is dat dit waarschijnlijk een probleem gaat worden :)

Verder was ik ook wel benieuwd in welke richting ik moet denken qua speakers, maar daarvoor ga ik zelf ook nog wel even door dit topic graven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
tm7 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 16:02:
Hi,

Enorme lekenvraag, maar ik zit met het volgende. Ik ben van plan een receiver te kopen, en mijn oog is gevallen op de Onkyo TX-NR626. Ik ben er echter nog niet uit welke speakers ik er bij wil gaan kopen, en aangezien ik hier niet heel vel verstand van heb gaat dat waarschijnlijk ook nog wel even duren.

Maar de receiver zou ik graag nu al willen bestellen omdat het een aantal acute problemen oplost - te weinig inputs op mijn tv en versterker waardoor ik nu voortdurend kabels om loop te pluggen. Mijn vraag is nu, kan ik mijn oude spakers tijdelijk aansluiten? Ze komen van een oud JVC setje, op de achterkant staat dat ze 4ohm zijn, max load 30W. Mijn gut feeling is dat dit waarschijnlijk een probleem gaat worden :)

Verder was ik ook wel benieuwd in welke richting ik moet denken qua speakers, maar daarvoor ga ik zelf ook nog wel even door dit topic graven :)
je ken je Jvc speakers voorlopig gebruiken, gewoon de volume knop niet te ver open draaien anders blaas je ze op.

mijn Tx-nr wordt 616 wordt vandaag geleverd, je zou eens kunnen kijken naar de boston acoustics a25 (front en surrounds) en a225c (Center). Dewe heb ik ook in bestelling staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tm7 schreef op zondag 05 mei 2013 @ 16:02:
Ze komen van een oud JVC setje, op de achterkant staat dat ze 4ohm zijn, max load 30W. Mijn gut feeling is dat dit waarschijnlijk een probleem gaat worden :)
Maakt allemaal niet uit en over opblazen zou ik me ook geen zorgen maken eigenlijk.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
FeaR schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:04:
[...]

Maakt allemaal niet uit en over opblazen zou ik me ook geen zorgen maken eigenlijk.
FeaR zal het natuurlijk beter weten, maar ik dacht altijd dat als je versterker veel meer vermogen kon leveren dan je speakers en je de versterker helemaal open draaide dit voor je speakers en dan voornamelijk de tweaters schadelijk kon zijn. Dit werd mij toch verteld toen ik enkele jaren geleden mijn eerste speakers (tweeters) heb verknoeid :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:04
timofp schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:14:
FeaR zal het natuurlijk beter weten, maar ik dacht altijd dat als je versterker veel meer vermogen kon leveren dan je speakers en je de versterker helemaal open draaide dit voor je speakers en dan voornamelijk de tweaters schadelijk kon zijn.
Andersom is vele malen slechter. Met een weinig vermogen leverende versterker "zware" speakers aansturen is juist vragen om moeilijkheden. De versterker zal enorm zijn best moeten doen en bij een iets te zware belasting zal deze gaan vervormen (clippen) en da's killing voor je speakers. Een zwaardere versterker doet alles kalmpjes aan, heeft er geen moeite mee, en zal een goed en puur signaal naar de luidsprekers sturen.
Je moet uiteraard deze zware versterker niet zodanig hard gaan zetten dat de speakers het niet trekken :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm7
  • Laatst online: 26-05 15:42

tm7

Top, bedankt. Denk dat ik morgen de 626 bestel en dan rustig ga zoeken naar een fijn setje speakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
Brad Pitt schreef op maandag 06 mei 2013 @ 10:18:
[...]

Andersom is vele malen slechter. Met een weinig vermogen leverende versterker "zware" speakers aansturen is juist vragen om moeilijkheden. De versterker zal enorm zijn best moeten doen en bij een iets te zware belasting zal deze gaan vervormen (clippen) en da's killing voor je speakers. Een zwaardere versterker doet alles kalmpjes aan, heeft er geen moeite mee, en zal een goed en puur signaal naar de luidsprekers sturen.
Je moet uiteraard deze zware versterker niet zodanig hard gaan zetten dat de speakers het niet trekken :)
Leek 2 ;)

Maar wat zijn zware speakers?

Ik ben aan het kijken naar 5.1 speakerset met:

Speakers:
Uitgeblanceerd frequentieverloop en goed afstraalvermogen, bij hoge gevoeligheid van 89 dB (2,83 V / 1m).
max. belastbaarheid (IEC - Long Term) 100 Watt
max. belastbaarheid (IEC - Short Term) 140 Watt
Impedantie 4-8 Ohm
Frequentiebereik van/tot 200-22000 Hz
Scheidingsfrequentie tot woofer (aanbevolen) 150-200 Hz

Subwoofer:
Laagste grensfrequentie (-3 dB) 33 Hz
Volumeregelaar ja
Versterker - technologie Class-D
Versterker-configuratie 1.0
Versterkerkanalen 1
Versterkervermogen subwooferkanaal 150 W

Deze wil ik aan een Onkyo 626 7.2 hangen, is deze versterker dan sterk genoeg?
En is het zo dat je meer watt over hebt omdat je aan deze versterker maar een 5.1 set hangt en de versterker zijn vermogen dus niet hoeft te verdelen over 7.2 kanalen?

[ Voor 3% gewijzigd door Barthezz Brick op 07-05-2013 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Theregiment schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 20:35:
[...]
En is het zo dat je meer watt over hebt omdat je aan deze versterker maar een 5.1 set hangt en de versterker zijn vermogen dus niet hoeft te verdelen over 7.2 kanalen?
Klopt. En als je maar twee kanalen aanstuurt dan heb je nog meer vermogen over. Echter is het met opgegeven vermogen altijd gissen over wat het in het echt doet. Neem een Yamaha V573 als voorbeeld: opgegeven vermogen is over de 100 Watt, in het echt levert het ding bij vijf kanalen iets meer dan 20 Watt en met zeven kanalen springt hij in de beveiliging. Dus minder kanalen aansturen is meer vermogen, maar het hangt weer van de receiver af of het merkbaar is of niet. Ik vind het altijd wel een punt om mee te nemen. Zie je ook als mensen gaan "Bi-ampen" met zo'n receiver, kans bestaat dat je daarom juist minder vermogen overhoudt :P

Verder gaat die receiver die speakers met gemak aansturen. Overigens is het op de specificaties alleen al een set die ik nooit had genomen. Ik gok dat het relatief kleine speakers zijn aangezien ze pas wat doen vanaf een 200 Hz. Dit betekent dat de subwoofer ook mee gaat doen als middentoner waardoor de subwoofer erg aanwezig gaat zijn. Plus dat je met de plaatsing zit, want vanaf 100 Hz zijn tonen qua positie waarneembaar voor het menselijk oor.

[ Voor 19% gewijzigd door FeaR op 07-05-2013 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
FeaR schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 21:05:
[...]

Klopt. En als je maar twee kanalen aanstuurt dan heb je nog meer vermogen over. Echter is het met opgegeven vermogen altijd gissen over wat het in het echt doet. Neem een Yamaha V573 als voorbeeld: opgegeven vermogen is over de 100 Watt, in het echt levert het ding bij vijf kanalen iets meer dan 20 Watt en met zeven kanalen springt hij in de beveiliging. Dus minder kanalen aansturen is meer vermogen, maar het hangt weer van de receiver af of het merkbaar is of niet. Ik vind het altijd wel een punt om mee te nemen. Zie je ook als mensen gaan "Bi-ampen" met zo'n receiver, kans bestaat dat je daarom juist minder vermogen overhoudt :P

Verder gaat die receiver die speakers met gemak aansturen. Overigens is het op de specificaties alleen al een set die ik nooit had genomen. Ik gok dat het relatief kleine speakers zijn aangezien ze pas wat doen vanaf een 200 Hz. Dit betekent dat de subwoofer ook mee gaat doen als middentoner waardoor de subwoofer erg aanwezig gaat zijn. Plus dat je met de plaatsing zit, want vanaf 100 Hz zijn tonen qua positie waarneembaar voor het menselijk oor.
Ja, dat heb ik al gelezen inderdaad dat de opgegeven wattages worden gemeten op 1 kanaal en dat dit dus niet representatief is voor het echte wattage per kanaal.

Verder zijn het kleine speakers inderdaad. Deze worden geplaats in een woon kamer van +- 25m2 met de rearspeakers of direct achter de bank of +- 1,5m achter de bank op een dressoir/2 steunen.

Probleem is dat de vrouw geen grote speakers in de kamer wil en dat kleine speakers dus de enige mogelijkheid voor mij zijn. Geven en nemen helaas :P

Met tonen van 100hz waarneembaar qua positie doel je op de uiteindelijke plaatsing van de speakers en dat dit gevolgen kan hebben voor het geluid?

[ Voor 4% gewijzigd door Barthezz Brick op 07-05-2013 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 11:20

thunder8

Het gedonder begint weer.

Wat Fear bedoelt is dat een subwoofer die in dit geval 100-200Hz moet weergeven voor je gehoor te plaatsen is. Je hoort dus waar het geluid vandaan komt. Dit is niet wenselijk, daar dit een mono speaker is in een multispeaker setup. Dit geeft een uiterst onnatuurlijke weergave van geluid.

Ga met je vrouw eens een paar shops af waar je speakers kan luisteren. Neem haar favoriete muziek mee en laat het verschil horen tussen een paar melkpakjes met bovenstaande specs en laat haar een paar monitoren horen. Ze zal dan snel genoeg merken dat die melkpakjes niet voldoen en er veel beter geluid uit een set monitoren komt. Deze zijn natuurlijk wel een stuk groter dan die melkpakjes, maar je zal merken dat ze vaak een goede weergave hebben tot 80Hz of lager. Hierdoor kan je subwoofer ook doen waarvoor die gemaakt is, namelijk de tonen onder de 80Hz weergeven, waardoor je algehele geluidskwaliteit omhoog gaat. Kijk bijvoorbeeld naar een Boston Acoustics A25, Dali Zensor 1 en/of een Monitor Audio BX2 (zo even uit me hoofd). Vooral in kamer van jouw formaat komen een paar monitoren veel meer tot hun recht. Je moet het geheel ook gewoon verkopen aan je vrouw en niet meteen met grote staanders aankomen. ;)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Heeft Onkyo nog iets met een draadloze achterspeaker set dat iemand weet? Kan er zelf niets over vinden.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 15:53
kraades schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 10:02:
Heeft Onkyo nog iets met een draadloze achterspeaker set dat iemand weet? Kan er zelf niets over vinden.
Que? Wat bedoel je precies? Heb je het nou over de receiver die dat ondersteund of zoek je "draaloze luidsprekers van Onkyo"?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Laatst online: 23:04
renzo4000 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 10:17:
Que? Wat bedoel je precies? Heb je het nou over de receiver die dat ondersteund of zoek je "draaloze luidsprekers van Onkyo"?
Ik neem aan dat hij met een "set" bedoelt: een receiver plus wat speakers. Waarvan de achterste draadloos.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

kraades schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 10:02:
Die trend is (gelukkig) weer aan het verdwijnen. Wat je dan krijgt zijn actieve speakers aan de achterkant, waardoor je alsnog een stroomstekker krijgt. Daarnaast bestaat de kans dat de draadloze communicatie niet geheel lekker loopt, waardoor verstoring of vertraging ontstaat. Gewoon speakerkabel trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Klopt, ik bedoel een setje. Ik heb momenteel ook draadloze achterspeakers en merk daar als leek (?) vrij weinig van. Geluid is in mijn ogen meer dan prima. Ik gebruik het 99% voor het kijken van films.
Stroomstekker is geen probleem maar qua kabel moet ik 20+ meter trekken over een bijna onmogelijk traject.
Maar die zijn er dus niet? Dan moet ik dus iets los kopen.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:31
Ik heb een vreemd probleem met de A/V Sync op m'n Onkyo TX-NR717.

Aangesloten apparatuur:

- Philips 40PFL9704H op de HDMI Out
- Sony blu-ray speler
- Popcorn C-200 media player

Als ik de A/V Sync aan zet in het HDMI menu, loopt het geluid toch niet synchroon (zowel via blu-ray als media player).

Als ik dan naar de audio delay setting van de betreffende bron ga kan ik kiezen voor een delay van -200 tot +800 ms. Als ik hier kies voor -200 ms loopt het geluid wel synchroon. Helaas wordt deze instelling niet onthouden als de receiver wordt uitgezet.

Nu het vreemde: zet ik A/V Sync uit in het HDMI-menu dan is de range voor de delay nog maar van 0 tot 800 ms. De -200 die ik eigenlijk nodig heb kan ik dan niet meer instellen.

Volgens mij komt de optie om tot -200 te gaan van m'n TV af. Ik zou echter verwachten dat de delay dan ook meteen op -200 wordt ingesteld en ik dat niet nog met de hand moet doen. Of dat het tenminste onthouden wordt als ik het eenmaal heb ingesteld.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Meestal kun je audio out delay ook op je TV instellen. In ieder geval op mijn Philips TV...

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:31
Helaas, die optie heeft mijn Philips TV niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrojan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 10:05
timofp schreef op maandag 06 mei 2013 @ 08:54:
[...]

je ken je Jvc speakers voorlopig gebruiken, gewoon de volume knop niet te ver open draaien anders blaas je ze op.

mijn Tx-nr wordt 616 wordt vandaag geleverd, je zou eens kunnen kijken naar de boston acoustics a25 (front en surrounds) en a225c (Center). Dewe heb ik ook in bestelling staan.
Als je deze speakerset (boston acoustic) icm een Onkyo TX-NR616 zou bestellen is een losse sub dan nog eigenlijk nodig? Ik ben me aan het orienteren om mijn huidige surround set te gaan vervangen en die heeft wel een losse sub en dat is bij film kijken (bij dit setje) een toegevoegde waarde maar dan heb ik ook een simpel HK receiver icm JBL 5.1 (sat speakertjes) dus zal ik er al snel op vooruit gaan qua geluid.

Waar ik momenteel erg ontevreden bij mijn huidige set is de kwaliteit ervan bij het afspelen van muziek, wat eerlijk gezegd niet om aan te horen is, en aangezien ik toch best veel/vaak muziek luister ik me toch maar eens ga orienteren op iets beters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
Afrojan schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 13:47:
[...]

Als je deze speakerset (boston acoustic) icm een Onkyo TX-NR616 zou bestellen is een losse sub dan nog eigenlijk nodig? Ik ben me aan het orienteren om mijn huidige surround set te gaan vervangen en die heeft wel een losse sub en dat is bij film kijken (bij dit setje) een toegevoegde waarde maar dan heb ik ook een simpel HK receiver icm JBL 5.1 (sat speakertjes) dus zal ik er al snel op vooruit gaan qua geluid.

Waar ik momenteel erg ontevreden bij mijn huidige set is de kwaliteit ervan bij het afspelen van muziek, wat eerlijk gezegd niet om aan te horen is, en aangezien ik toch best veel/vaak muziek luister ik me toch maar eens ga orienteren op iets beters.
Als je geen Sub wilt dan zou ik minstens voor de A26's gaan, ze hebben grotere woofers en kunnen dus lager. Maar eigenlijk zou ik zeker voor films gewoon een Sub nemen, is toch echt wel een meerwaarde welke boekenplank speakers niet kunnen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Mr Magic schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 20:23:
Helaas, die optie heeft mijn Philips TV niet.
Misschien HD Natural Motion uitzetten?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrojan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-09 10:05
timofp schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 16:32:
[...]

Als je geen Sub wilt dan zou ik minstens voor de A26's gaan, ze hebben grotere woofers en kunnen dus lager. Maar eigenlijk zou ik zeker voor films gewoon een Sub nemen, is toch echt wel een meerwaarde welke boekenplank speakers niet kunnen vervangen.
Maar die A25's (met een A225C center) icm een goede sub zou wel een goede combi kunnen zijn?

Zoals je al aangeeft vind ik een losse sub zeker wel een meerwaarde bij film kijken (wat ik ook veel doe). Ik zal ook eens naar een winkel gaan waar ik deze kan gaan beluisteren voordat ik keuze's ga maken want wat de een goed/mooi vindt is voor de ander misschien wel juist het tegenovergestelde.

[ Voor 0% gewijzigd door Afrojan op 11-05-2013 20:10 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimone66
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 12:11
Onlangs een TX-NR616 gekocht.Nu is het zo dat ik alle inputs (5) toegewezen heb.Hoe kan ik nu bv. HDMI6 of HDMI7 toewijzen aan welke input dan ook.

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 20:06
Heb je al in de handleiding gekeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimone66
Uiteraard maar kan hier nergens iets over vinden.Kan ook nog zijn dat ik het niet snap.Daarom hoop ik dat er iemand is die dat weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
kimone66 schreef op zondag 12 mei 2013 @ 13:04:
Onlangs een TX-NR616 gekocht.Nu is het zo dat ik alle inputs (5) toegewezen heb.Hoe kan ik nu bv. HDMI6 of HDMI7 toewijzen aan welke input dan ook.

bvd
HDMI6 en HDMI7 zijn Extra1 en Extra2 genoemd in het instel menu waarin je ook de andere sources kan toewijzen
Afrojan schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 20:09:
[...]

Maar die A25's (met een A225C center) icm een goede sub zou wel een goede combi kunnen zijn?

Zoals je al aangeeft vind ik een losse sub zeker wel een meerwaarde bij film kijken (wat ik ook veel doe). Ik zal ook eens naar een winkel gaan waar ik deze kan gaan beluisteren voordat ik keuze's ga maken want wat de een goed/mooi vindt is voor de ander misschien wel juist het tegenovergestelde.
Dit is uiteraard een goede combinatie, ik heb dezelfde in bestelling staan, maar hou voorlopig nog mijn Onkyo Subwoofer en surround speakers. Dus heb 2 A25's en 1 A225C in bestelling staan voor in het totaal 320 euro.

[ Voor 49% gewijzigd door timofp op 12-05-2013 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiXke
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11-2024
Weet er iemand hoe ik 576p kan upscalen naar 1080p op een NR-515?

De main output staat op 1080p en toch als ik display neem zie ik dat output 576p is.

Moet er ergens iets ingesteld worden hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het een probleem als ik een tx-nr609 hier in plaats ?
http://hificorner.nl/esse.html

189mm ruimte volgens afmettingen, waar zorgen om maak is dat straks mijn av receiver oververhit raakt, andere optie is receiver op mijn svs sound pb12nsd zetten.

wat volgens svs geen probleem is maar zelf denk daar nog anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 14:01

M2M

medicijnman

Momenteel een aantal dagen een TX-NR616 in bezit. Heerlijk ding. Wel even puzzelen on alles aangesloten te krijgen, maar inmiddels is het ding werkend. Nu nog op zoek naar wat geschikte speakers :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Afrojan schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 13:47:
[...]

Bij film kijken is een subwoofer eigenlijk altijd nodig, tenzij je een set speakers hebt die <30Hz kunnen weergeven. Voor muziek is dat een stuk minder noodzakelijk, echter met monitorspeakers mis je dan nog steeds het gedeelte tussen de 30-60hz ongeveer. Afhankelijk van je hoofdgebruik, moet je gaan kijken welke speakers het beste voor je geschikt zijn. Luister je veel muziek, dan is het handiger om te gaan kiezen voor fullrange speakers, eventueel aangevuld met een "muzikale" subwoofer. Kijk je meer films, dan kan je misschien beter kiezen voor een aantal monitorspeakers, aangevuld met een goede subwoofer die zo laag mogelijk kan. Dit laatste is bij de juiste films de moeite waard om het sub-laag te kunnen weergeven, waarbij het meer om gevoel dan geluid gaat. Hierdoor kunnen explosies e.d. veel levensechter overkomen.

Ik heb 2 jaar geleden mijn complete set vervangen door een 609 met 6 Boston Acoustics A25 speakers, een BA 225C center en een Epik Legend subwoofer. De laatste is helaas niet meer verkrijgbaar in Europa, maar gaat tot 20Hz en dat merk je echt bij bepaalde scenes. U571/Unstoppable wordt een feest om naar te kijken en luisteren, hoewel me buren dat af en toe misschien wat minder vinden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Ik heb een onkyo txnr509, in combinatie met uwf 1. Ik heb dit setje al een jaar. Sinds ik verhuisd ben doet mijn uwf 1 het niet meer. Hij blijft steeds hangen bij usb no storage. Ik heb de receiver geupdate naar de laatste versie. Als ik de receiver via lan verbind werkt hij wel.

Wie heeft ervaring met dit probleem? En kan mij helpen?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:17

Videopac

Rommelt wat aan.

TX-NR609 in de aanbieding voor 419 euro:
http://hificorner.nl/tx-nr609-zilver.html

Goed getest bij whatshifi o.a.:
http://www.whathifi.com/review/onkyo-tx-nr609

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Mwoah, zou ik lekker laten staan en voor de opvolger de 616 gaan. Die is nu €399 pricewatch: Onkyo TX-NR616

Paar weken terug zelfs in de aanbieding voor €349

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Videopac schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:46:
Goed getest omschreven bij whatshifi o.a.:
Whathifi is een van de slechtste sites qua "reviews". Deze hebben over het algemeen geen enkele waarde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 16:19:
[...]

Whathifi is een van de slechtste sites qua "reviews". Deze hebben over het algemeen geen enkele waarde :)
Daarom hebben we altijd nog onze eigen vetrouwde tweakers die ook reviewen: pricewatch: Onkyo TX-NR609 Zwart

Maakt het nog steeds een prima receiver voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renzo4000 schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 16:21:
Daarom hebben we altijd nog onze eigen vetrouwde tweakers die ook reviewen.
Dat zijn gebruikerservaringen en geen reviews imho. Een gedegen review bevat meetwaarden. Wat doet de receiver bij stereo-gebruik. Hoeveel vermogen is er over bij meerkanaals-gebruik etc.
Maakt het nog steeds een prima receiver voor het geld.
Dat zal uiteraard best wel waar zijn ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:20
Tijdje terug heb ik een TX-NR616 gekocht, en ben er verder tevreden.
er zit een 5.1 config aan. (front speakers ge bi-amped )

Heb alleen 2 vraagjes.
1. Hiervoor had ik een sr309, en deze had zone A en B. Als ik deze beide aan deed, dan kreeg ik keurig stereo wat ik af en toe wel eens gebruikte, maar ik heb dit kunnen doen op de 616. Weet iemand hoe ik dat wel kan instellen ?

2. Er zit een fan in de reciever, echter deze draait niet. Hij wordt wel redelijk warm moet ik zeggen. Is deze fan temp geregeld, of moet je hem zelf aanzetten?

PS: laatste firmware is geinstalleerd.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze week mijn Onkyo vaarwel gezegd.
Het gaat om een TX-NR3008 die ik in augustus 2011 aangeschaft heb.
Het is een geweldig apparaat, klinkt massief en gedetailleerd.
Heeft talloze mogelijkheden, en ik was er nog lang niet op uitgekeken.
Mits hij zou werken zoals het hoort.
November 2011 zijn de problemen begonnen.
Het apparaat is gerepareerd, heeft 3 dagen goed gefunctioneerd, en toen begonnen de problemen weer.
Even uit mijn berichtje aan de reparatie afdeling gekopieerd

Storingen die soms voorkomen sinds 3 maanden in gebruik:

-Versterker wijzigt vanzelf de soundmode, en blijft door alle soundmodes schakelen.
-Versterker kan niet op een andere ingang gezet worden. (bijv van CD naar DVD…)
-Versterker gaat zomaar uit.
-Geen enkel knopje op het frontpaneel reageert.

Storing die vaak voorkomen:

-Volumeknop werkt niet.
-Afstandsbediening werkt niet.
-Geen beeld op TV via HDMI
-Front HDMI aansluiting werkt slecht, geen beeld naar TV.
-Geen geluid, er brandt dan ook geen enkele speaker indicatie op de display.

Soms helpt het om de versterker uit en weer aan te zetten.
Of om de stekker eruit te trekken.

Audessey werkt niet meer.
De versterker geeft aan dat er in een volledig stille kamer teveel achtergrondgeluid is.
Hij hoort ook de subwoofer niet, geeft 24dB aan terwijl het servies in de kast staat te
Trillen.
Andere microfoon werkt niet, de huidige mic doet het wel goed.

Sinds deze week schakelen de speakers niet meer in, en komt er helemaal geen geluid meer uit.

Het schijnt een bekend verhaal te zijn bij Onkyo, geldt voor vele ’08 modellen.

Problemen in IDE kabel/connectors, logic controller, en HDMI board.
Kortsluiting in printbanen.

http://onkyousacustomersupportblog.wordpress.com/tag/remote/

Na reparatie deed audessey het nog steeds niet.
Na 3 dagen weer geen beeld, en haperende volumeknop.
Ik was er klaar mee.
Ingeruild op een Pioneer SC-LX86

De klachten die ik omschrijf komen vooral voor bij --08 modellen, en niet meer bij de nieuwere van 2012-2013.
Dus laat ik je niet ongerust maken als je een recent model hebt aangeschaft.
Maar ik had geen vertrouwen meer in mijn Onkyo en heb 'm dus ingeruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Laatst online: 24-05 19:35
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:52:
Beste Tweakers,

Ik heb een onkyo txnr509, in combinatie met uwf 1. Ik heb dit setje al een jaar. Sinds ik verhuisd ben doet mijn uwf 1 het niet meer. Hij blijft steeds hangen bij usb no storage. Ik heb de receiver geupdate naar de laatste versie. Als ik de receiver via lan verbind werkt hij wel.

Wie heeft ervaring met dit probleem? En kan mij helpen?

Bij voorbaat dank!
oei lijkt er op dat je op de locatie van je receiver geen goed WIFI signaal ontvangt (of er zit een stoorzender). Vreemd genoeg geeft de receiver dan de foutmelding "usb no storage" heb zelf een tijdje de wifiadapter te leen gehad en vooral in kasten en hoeken was het slecht. Ik heb mijn receiver (TX-nr609) nu via UTP kabeltje ontsloten.

Daarvoor was de oplossing een wifizender van behoorlijk kaliber te gebruiken of een locatie voor de receiver vinden met goed bereik. USB verlengkabel werkte bij mij niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:21:
Is het een probleem als ik een tx-nr609 hier in plaats ?
http://hificorner.nl/esse.html

189mm ruimte volgens afmettingen, waar zorgen om maak is dat straks mijn av receiver oververhit raakt, andere optie is receiver op mijn svs sound pb12nsd zetten.

wat volgens svs geen probleem is maar zelf denk daar nog anders over.
kast is aan de zijkanten mooi ruim en open maar er is weinig ruimte bovenop. Heb zelf ook de tx-nr609 en het valt me op dat hij wel heel veel warmte aan de bovenkant kwijt wil. Tricky.. Mijne staat in een kast met een half centimeter ruimte aan de zijkanten 5 cm vrij aan de bovenkant en achter half open. Flink paar uurtjes muziek en film op hoog vermogen levert geen problemen op (ja met de buren ;) )

hiervoor stond het op een plek met veel ruimte aan de zij en achterkant, maar amper boven, dit ging goed, maar ik zag dat de temperatuur (onkyo app van een derde leest dit allemaal uit voor je) omhoog schieten.

lastige keuze. (maar wel een erg mooie kast trouwens zerokewl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimone66
Heb m'n NR616 nu ongeveer een week.In het begin met Dynamic EQ en volume geluisterd.
Echter vooral explosies en "schieten" tijdens gamen en film klinkt heel erg soft.Ook komt er overdreven veel geluid uit de surroundspeakers.Gisteren zonder Dynamic EQ en volume geluisterd wel met audyssey aan.Moet zeggen dat dit toch beter bevalt.Volume moet wel omhoog,maar een shotgun klinkt dan ook weer zoals een shotgun hoort te klinken.Ook explosies en de punch van knokgevechten klinken weer als vanouds.Ben ik nu een van de weinigen die deze instelling prefereerd aangezien veel mensen toch wel enthousiast zijn over dat dynamic EQ en volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kimone66 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 07:21:
Ben ik nu een van de weinigen die deze instelling prefereerd aangezien veel mensen toch wel enthousiast zijn over dat dynamic EQ en volume.
Dynamic EQ is helemaal niks mis mee, Dynamic Volume sucks inderdaad donkey balls, "moet" uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd Dynamic eq kan prima aan maar dat volume moet echt uit. Dat zorgt ervoor dat harde stukken zachter klinken en zachte stukken harder, ruk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik gebruik ook met plezier Dynamic eq, ik vind dat ze dat toch behoorlijk op orde hebben bij Onkyo(of is het van audyssey?). Het enige wat ik wel heb bijgesteld zijn de rears nadat audyssey had gedraaid. Die stonden naar mijn mening ook te hard (wellicht omdat ik ze te dicht op de luisterpositie heb staan).

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/ok3mna.jpg

Helaas niet perfect gecentreerd, iets met WAF :8 ... Maar dat is het mooie van audyssey, die corrigeert de boel erg netjes moet ik zeggen.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2qlpj.jpg

Met stofkappen ... hoewel dat eigenlijk zonde is van die mooie Jamo's maar moet dit wel ivm twee honden.

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/n36zid.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door renzo4000 op 17-05-2013 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TripleNL schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 21:27:
[...]

Hij staat maar een meter of 4 van de router. Dus dat kan het niet zijn. Ook heb ik prima ontvangst met mijn telefoon of ipad. Maar ik las dat Onkyo standaard 2 jaar garantie geeft op producten? Dat zou mooi zijn.

oei lijkt er op dat je op de locatie van je receiver geen goed WIFI signaal ontvangt (of er zit een stoorzender). Vreemd genoeg geeft de receiver dan de foutmelding "usb no storage" heb zelf een tijdje de wifiadapter te leen gehad en vooral in kasten en hoeken was het slecht. Ik heb mijn receiver (TX-nr609) nu via UTP kabeltje ontsloten.

Daarvoor was de oplossing een wifizender van behoorlijk kaliber te gebruiken of een locatie voor de receiver vinden met goed bereik. USB verlengkabel werkte bij mij niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TripleNL schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 21:42:
[...]

kast is aan de zijkanten mooi ruim en open maar er is weinig ruimte bovenop. Heb zelf ook de tx-nr609 en het valt me op dat hij wel heel veel warmte aan de bovenkant kwijt wil. Tricky.. Mijne staat in een kast met een half centimeter ruimte aan de zijkanten 5 cm vrij aan de bovenkant en achter half open. Flink paar uurtjes muziek en film op hoog vermogen levert geen problemen op (ja met de buren ;) )

hiervoor stond het op een plek met veel ruimte aan de zij en achterkant, maar amper boven, dit ging goed, maar ik zag dat de temperatuur (onkyo app van een derde leest dit allemaal uit voor je) omhoog schieten.

lastige keuze. (maar wel een erg mooie kast trouwens zerokewl)
Heb intussen al gehaalt dat receiver oververhit raakt maak niet druk om.
wel dat glass spontaan explodeert, maar dat is heel zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Onkyo TX-NR414 (zilver) € 186,75 bij hificorner.nl inclusief gratis verzending.

Verwijderd in "Centraal aanbiedingen topic. V2.0"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Laatst online: 18-12-2024
Korte vraag:

Ik heb een TX-NR616 met daaraan Boston Aucoustics A25 speakers, dus receiver 160W en speakers 150W.
Vriend van me heeft een TXNR414 (130W) met daaraan B&W zuilen van ik meen 100W.

Hoe kan 't dat ik de volume verder open moet draaien om ongeveer dezelfde "hoeveelheid" geluid in de woonkamer te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:00
Mini Poeper schreef op maandag 20 mei 2013 @ 01:41:
Korte vraag:
Hoe kan 't dat ik de volume verder open moet draaien om ongeveer dezelfde "hoeveelheid" geluid in de woonkamer te krijgen?
Omdat je een andere versterker en andere speakers hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:48

sjaool

Every life should have 9 cats

En dit natuurlijk, een gevoeligheid van 87dB. De Boston Acoustics hebben een vrij lage gevoeligheid. Als de B&W een hogere waarde hebben van b.v. 90dB heb je al 3dB verschil. Bovendien komt ook nog het verhaal 4, 6 of 8 Ohm om de hoek kijken. Genoeg variabelen aanwezig om het verschil te maken en dan hebben we het inderdaad nog niet over de receiver gehad.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Vraagje, ik heb een onkyo 616 icm oa de uc horizon mediabox. Er zit een vervelende eigenschap in deze combi en dat is wanneer je zapt het geluid telkens geïnitialiseerd wordt met het "klikken" van het relais als gevolg. Dit is imho best storend, hebben jullie daar ook last van?

Hij doet dit de ene keer wel en de andere keer niet. Ik heb idee dat dit eerder niet het geval was maar enige tijd terug is er zowel een firmware update geweest van de mediabox en de receiver dus weet ik niet wie de boosdoener is(ik vermoed de mediabox)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
renzo4000 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 11:41:
Vraagje, ik heb een onkyo 616 icm oa de uc horizon mediabox. Er zit een vervelende eigenschap in deze combi en dat is wanneer je zapt het geluid telkens geïnitialiseerd wordt met het "klikken" van het relais als gevolg. Dit is imho best storend, hebben jullie daar ook last van?

Hij doet dit de ene keer wel en de andere keer niet. Ik heb idee dat dit eerder niet het geval was maar enige tijd terug is er zowel een firmware update geweest van de mediabox en de receiver dus weet ik niet wie de boosdoener is(ik vermoed de mediabox)
De klikken komen doordat je mediabox, 2 verschillende geluid streams aanbied. Bij de HD zenders is dit Dolby Digital (uitgezonderd comedy central), en bij de sd zenders is dit PCM stereo. Dat je het soms niet hoort komt doordat je waarschijnlijk dan tussen de SD zenders zapt. Je kan eventueel kijken of je mediabox altijd een PCM stream kan aanbieden, ten kosten van de DD stream.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Nee hij doet het ook tussen de hd zenders met dd, zodra je naar zenders zapt zonder dd wordt het idd PCM. Uiteraard kan ik hem op PCM zetten maar mis ik inderdaad de dd streams, ik ben bang dat dit een horizon issue is, misschien dat het komende zomer met de grote update is verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

renzo4000 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 18:49:
Nee hij doet het ook tussen de hd zenders met dd, zodra je naar zenders zapt zonder dd wordt het idd PCM. Uiteraard kan ik hem op PCM zetten maar mis ik inderdaad de dd streams, ik ben bang dat dit een horizon issue is, misschien dat het komende zomer met de grote update is verholpen.
Dit kan wel kloppen. Bij het zappen tussen HD-zenders valt de ene DD stream weg, waardoor je receiver terugschakelt naar een andere mode. Zodra de nieuwe zender staat, krijgt hij weer een nieuwe DD stream en schakelt weer. Ik heb bij bepaalde HD zenders ook dat bij sommige reclames de receiver terugschakelt naar PCM en bij de uitzending weer terugkomt naar DD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
Michel, wat betreft dat het maar op 4 meter van de router staat, zegt helaas niet veel is mijn persoonlijke ervaring.

Als er bv een stopcontact achterzit die sluiting maakt, onstaat er een magnetisch veld die WIFI verstoord.
Een basisstation van een dect telefoon iets te dicht erbij en de Onkyo usb is de wegkwijt.

Efkes je telefoon (GSM) op je receiver neerleggen en je ziet meteen hoe WIFI door dat apparaat ontvangen wordt.
Is dat prima, tsja dan is het waarschijnlijk de wifi-adapter die spookt....
Adapter moet gewoon gewoon functioneren, maar als je maar 4 meter tussen router en Onkyo hebt, wellicht een utp kabeltje erin prikken ? ben je veel minder afhankelijk van radio signalen en de verbinding is altijd beter dan met wifi (vooral als je urenlang muziek gaat streamen bv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 14:33
Ik heb thuis een Onkyo HT-S 5405 set staan (=HT-R548 receiver inclusief 5.1 boxen).
Dit is aangesloten op een Samsung UE46ES6570.

Hierop aangesloten heb ik een iTV-kastje van KPN ( Motorola VIP 1853) en een zelf samengestelde HTPC. Samen met het iTV-kastje van KPN Glasvezel werkt het prima, nooit problemen mee.

Echter met de HTPC komt het op de meest willekeurige momenten voor dat de receiver uit gaat en zichzelf direct weer inschakelt. Dit duurt al met al een paar seconden en kan gebeuren midden in een film. Maar ook als ik even op internet zit. Soms gaat het ook prima, zoals afgelopen weekend toen ik 2 films heb gekeken zonder dit fenomeen.

Ik kan mijn receiver helaas niet updaten, anders had ik dat allang geprobeerd.
De driver van de AMD A4-3400 is redelijk up-to-date. Vanwege een handshakeprobleem tussen PC/Receiver/TV in het verleden (DTS-HD en Dolby True HD deden het daarbij niet) heb ik nadat ik het eindelijk werkend had gekregen met een fix, de driver niet meer geupdate. Dit is een paar maandjes geleden.

Anybody tips hoe ik van dit irritante uit- en inschakelen af kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Gaat je receiver echt helemaal uit (lees display uit) of verliest ie gewoon de audio stream voor een paar seconden? Dit gaat ook gepaard met een "klikken" van de relais.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renzo4000 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:26:
Gaat je receiver echt helemaal uit (lees display uit) of verliest ie gewoon de audio stream voor een paar seconden? Dit gaat ook gepaard met een "klikken" van de relais.
Dat, en mocht 'ie daadwerkelijk uit en weer aan gaan (hetgeen bij mij veel langer duurt dan een paar seconden dus ik denk dat Renzo4000 het goed "gokt") kan je ook HDMI-CEC uit zetten. Dan blijft 'ie ook sowieso aan*.
*qua power dan, niet qua klik-klik geluid bij veranderingen van de audio-stream uiteraard, dat zal je altijd houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffeh
  • Laatst online: 04-03-2023
thunder8 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 09:01:
[...]

Dit kan wel kloppen. Bij het zappen tussen HD-zenders valt de ene DD stream weg, waardoor je receiver terugschakelt naar een andere mode. Zodra de nieuwe zender staat, krijgt hij weer een nieuwe DD stream en schakelt weer. Ik heb bij bepaalde HD zenders ook dat bij sommige reclames de receiver terugschakelt naar PCM en bij de uitzending weer terugkomt naar DD.
Precies hetzelfde gebeurt er hier. Echter heb ik geen mediabox maar en CI+ Module van UPC. Zoals hierboven is beschreven lijkt mij het meest logisch. Het komt inderdaad voor tussen het switchen van "Dolby" en "MPEG" geluid. Dit geeft mijn tv aan voor geluidsstanden vandaar dat ik het zo noem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TripleNL schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:04:
[...]

Ik heb een nieuwe uwf 1 gekocht en hij doet het weer prima. De oude zit nog garantie op dus die stuur ik terug.

Ik vind de onkyo app i.s.m. Spotify niet geweldig. Er ontbreken een aantal opties die in spotify wel zitten.
Hoop dat er een update wordt uitgegeven.

Gr. En bedankt voor het mee denken! :>

Michel, wat betreft dat het maar op 4 meter van de router staat, zegt helaas niet veel is mijn persoonlijke ervaring.

Als er bv een stopcontact achterzit die sluiting maakt, onstaat er een magnetisch veld die WIFI verstoord.
Een basisstation van een dect telefoon iets te dicht erbij en de Onkyo usb is de wegkwijt.

Efkes je telefoon (GSM) op je receiver neerleggen en je ziet meteen hoe WIFI door dat apparaat ontvangen wordt.
Is dat prima, tsja dan is het waarschijnlijk de wifi-adapter die spookt....
Adapter moet gewoon gewoon functioneren, maar als je maar 4 meter tussen router en Onkyo hebt, wellicht een utp kabeltje erin prikken ? ben je veel minder afhankelijk van radio signalen en de verbinding is altijd beter dan met wifi (vooral als je urenlang muziek gaat streamen bv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:14
Ik heb nu al een tijdje deze versterker, maar ik heb nooit de moeite genomen om hem in te stellen.
Afgelopen weekend nieuwe speakers gekocht en nu leek het me wel tijd om er eens voor te gaan zitten om de boel goed in te stellen.

Blijkt dus dat ik dacht dat die microfoon voor audyssey een antenne aansluiting was en hij vrolijk stof licht te verzamelen ergens op een vuilnisbelt...

Om een lang verhaal kort te maken, ik heb geen calibratie microfoon meer. Is deze echt nodig en zo ja, waar kan ik deze het beste (en goedkoopste) regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
renzo4000 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:26:
Hij verliest zowel beeld als geluid. Of hij helemaal uit en weer aan gaat (dus power-off / power-on) zal ik moeten nakijken, dit weet ik namelijk niet.
HDMI-CEC kan ik niet vinden in de instellingen, dit heet bij Onkyo volgens mij RIHD, maar dit staat al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Als blijkt dat dit probleem zich alleen voordoet bij je HTPC en niet bij andere aangesloten HDMI apparatuur, dan is de kans groot dat het probleem aan die kant zit. Check voor de zekerheid je instellingen(pag. 39) nog even op je Onkyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Steeffeh schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:44:
[...]

Precies hetzelfde gebeurt er hier. Echter heb ik geen mediabox maar en CI+ Module van UPC. Zoals hierboven is beschreven lijkt mij het meest logisch. Het komt inderdaad voor tussen het switchen van "Dolby" en "MPEG" geluid. Dit geeft mijn tv aan voor geluidsstanden vandaar dat ik het zo noem.
Ik heb een Ziggo CI+ Module, maar voor de werking zal er geen verschil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
@michellwd, goed om te lezen dat je het probleem gevonden heb, en een dongel is nog altijd goedkoper dan de router of receiver ;-)

wat betreft spotify. Voor iOS is er een app in omloop dat heet Onkyo Remote (niet officieel van Onkyo), geen idee of je het kent, maar alles wat je receiver kan met spotify (en andere diensten) kan je daar ook op. Daarnaast is het heel handig voor zoeken binnen spotify of je eigen DLNA database (Als je die hebt)

nadeeltje het kost wel een eurootje of 6, maar het werkt feilloos !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
Sinds enige tijd lukt het mij niet meer om HDMI door te sturen naar mijn PC monitor met een resolutie hoger dan 1080p. Alle resoluties tot 1920*1080 geven beeld, zodra ik in Windows kies voor een hogere resolutie dan gaat ie op zwart. Eerder kon ik gewoon 1900*1200 op mijn PC monitor aanzetten. Er is niets mis met het scherm of de kabels, rechtstreeks aangesloten doet ie het prima. Heb een factory reset gedaan van de 616 en zelfs een clean install van Win8. Iemand enig idee?

Heeft iemand wel eens geprobeerd om de firmware te downgraden?

[ Voor 11% gewijzigd door Radiodurans op 22-05-2013 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorkman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-08-2024
Iemand zin om zijn mening mee te delen: 616 (€334) vs 626 (€499)?

Ik heb reeds vele mensen horen klagen van problemen met de 616, maar weet iemand of er veranderingen zijn doorgevoerd om dit te voorkomen bij de 626?

Voordelen 616: goedkoper, 1 extra USB achteraan, twee HDMI-in extra (1 vooraan, 1 achteraan), 1 extra zone
Voordelen 626: phono ingang, bluetooth, wifi, front AV input

Is er een verschil in applicaties/software? Dit kan ik nergens vinden. De phono ingang en mogelijks verbeterde design (vs 616 perikelen) zijn misschien de meerprijs waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NOFI, maar met de voorloper(s) van de TX-NR609 waren ook veel problemen. Onkyo is wat minder kwalitatief dan de andere merken in dit segment. Qua kwantiteit vind je eigenlijk niets beters, dat moet ook gezegd worden.

Ik zou overigens zelf voor de TX-NR616 gaan. Dingen als WiFi zijn leuk, maar negen van de tien keer heb je toch wel iets van een switch achter je TV liggen omdat meerdere apparaten netwerk nodig hebben. Puntje van de 4K Passthrough snap ik niet. Altijd gedacht dat elke receiver met 4K-scaling dat wel zou kunnen. Dus dat de TX-NR616 dat niet heeft is typisch. Zou ik verder niet van wakker liggen aangezien je dan ook een bron, bronmateriaal en weergever nodig hebt die 4K kunnen doen, en zo ver zijn we nog niet. Puntje Audyysey is 50 - 50. Eigenlijk is de TX-NR626 daar de winnaar met een hogere versie, maar persoonlijk zou ik pas Audyssey nemen vanaf XT. Verder heeft de TX-NR616 meer inputs en weegt een kilo meer. Altijd typisch zo'n nieuwe versie waar meer in zit, maar toch lichter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:32
Zorkman schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:51:

Ik heb reeds vele mensen horen klagen van problemen met de 616, maar weet iemand of er veranderingen zijn doorgevoerd om dit te voorkomen bij de 626?

Voordelen 616: goedkoper, 1 extra USB achteraan, twee HDMI-in extra (1 vooraan, 1 achteraan), 1 extra zone

Is er een verschil in applicaties/software? Dit kan ik nergens vinden. De phono ingang en mogelijks verbeterde design (vs 616 perikelen) zijn misschien de meerprijs waard...
Vraagje ik ben ook aan het uitkijken naar de 616 maar vraag me af waar jij hen voor 334 hebt gevondn ik kom tot 375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:05

Freakie1NL

Grote Baas

Mijn 3 maanden oude Onkyo is nu na 1 1/2de week klaar bij CE Repair kreeg ik vanmiddag te horen. Morgen even laten afhalen dan heb ik hem voor het weekend nog.

Gezien ik niet zelf ga, maar wel altijd graag weet wat er nu precies gebeurd is even de volgende vraag:

"Replaced the hdmi pcb and driver pcb. factory reset applied. hdmi print en driver print vervangen. toestel gereset."

Wat in hemelsnaam is een hdmi print en een driver print?

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BROSSIE
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-09 23:03
@Freakie1NL

pcb = printed circuit board = printplaat. Zoals ik het dus lees zijn er twee printplaten vervangen.

Hopelijk nu wat langer luister plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorkman
Wingie schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 21:18:
[...]

Vraagje ik ben ook aan het uitkijken naar de 616 maar vraag me af waar jij hen voor 334 hebt gevondn ik kom tot 375
amazon.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorkman
FeaR schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 19:48:
[...]

NOFI, maar met de voorloper(s) van de TX-NR609 waren ook veel problemen. Onkyo is wat minder kwalitatief dan de andere merken in dit segment. Qua kwantiteit vind je eigenlijk niets beters, dat moet ook gezegd worden.

Ik zou overigens zelf voor de TX-NR616 gaan. Dingen als WiFi zijn leuk, maar negen van de tien keer heb je toch wel iets van een switch achter je TV liggen omdat meerdere apparaten netwerk nodig hebben. Puntje van de 4K Passthrough snap ik niet. Altijd gedacht dat elke receiver met 4K-scaling dat wel zou kunnen. Dus dat de TX-NR616 dat niet heeft is typisch. Zou ik verder niet van wakker liggen aangezien je dan ook een bron, bronmateriaal en weergever nodig hebt die 4K kunnen doen, en zo ver zijn we nog niet. Puntje Audyysey is 50 - 50. Eigenlijk is de TX-NR626 daar de winnaar met een hogere versie, maar persoonlijk zou ik pas Audyssey nemen vanaf XT. Verder heeft de TX-NR616 meer inputs en weegt een kilo meer. Altijd typisch zo'n nieuwe versie waar meer in zit, maar toch lichter is.
hartelijk bedankt voor je mening
enige minpunt is dat ik dan wel nog mijn oude receiver nodig heb voor de platenspeler..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorkman schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 00:02:
[...]
enige minpunt is dat ik dan wel nog mijn oude receiver nodig heb voor de platenspeler..
Externe/losse Phono-versterker en je bent er ook. Toch een stukje kleiner dan een standaard receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
HwKok schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 07:56:
[...]

Hij verliest zowel beeld als geluid. Of hij helemaal uit en weer aan gaat (dus power-off / power-on) zal ik moeten nakijken, dit weet ik namelijk niet.
Hierop terugkomend: gisteren gebeurde het weer. De receiver blijft gewoon helemaal aan staan, inclusief het display op de receiver. De HTPC blijft ook aan. Mijn TV gaat echter even op zwart, waardoor niet alleen het beeld maar ook het geluid even wegvalt.

Eigenlijk gebeurt hetzelfde als dat ik mijn TV aandoe, nadat ik de receiver en STB van KPN alvast aan had staan (bijv. tijdens radio luisteren met de tv uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:05

Freakie1NL

Grote Baas

BROSSIE schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 22:23:
@Freakie1NL

pcb = printed circuit board = printplaat. Zoals ik het dus lees zijn er twee printplaten vervangen.

Hopelijk nu wat langer luister plezier.
Helaas na zaterdag ruim 45 minuten bezig te zijn geweest om alles aan te sluiten en in te stellen moet ik vandaag constateren dat de linkerspeaker (voor) nog steeds met vertraging actief wordt. En dus niet altijd want zaterdag en zondag deed hij het heerlijk :-(

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneezyThunder91
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 18:46
Gisteren bij Saturn de TX-NR626 gehaald als vervanger voor mijn TX-SR606. Werkt als een zonnetje, maar had ook niet echt anders verwacht.

De TX-SR606 lijkt het "standaard" HDMI bord probleem te hebben. Het duurt gewoon een kwartier als ik tv ga kijken (vanuit standy-by) voordat de HDMI het signaal goed doorgeeft. Weet iemand hoe dit misschien te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:43
Arbeider schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:56:
Gisteren bij Saturn de TX-NR626 gehaald als vervanger voor mijn TX-SR606. Werkt als een zonnetje, maar had ook niet echt anders verwacht.

De TX-SR606 lijkt het "standaard" HDMI bord probleem te hebben. Het duurt gewoon een kwartier als ik tv ga kijken (vanuit standy-by) voordat de HDMI het signaal goed doorgeeft. Weet iemand hoe dit misschien te verhelpen?
Ff filmpje kijken en hup, aan het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneezyThunder91
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 18:46
Thx. Deze heb ik in het verleden al een keer gezien. Nu ben ik zelf totaal niet handig in dat soort dingen. Weet iemand waar ik dit voor een "zacht" prijsje kan laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 11:23
Zorkman schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:51:

Heb pas zelf de afweging gemaakt.
Zonder twijfel voor de 616 gegaan. Met nieuwe firmware zelf tot nu toe om precies te zijn 0 problemen.
Daarnaast waren de voordelen van de 626 er voor mij niet.
Receiver staat naast mn router, dus een kabeltje zie je niet eens, geen wifi in de receiver nodig.
Heb een goede voorversterker, geen phono nodig
Wtf moet ik met bluetooth als hij op mn router staat.

Dus dan is het prijsverschil echt het enige nuttige verschil.

En zoals gezegd met de nieuwe firmware heb ik 0 problemen en in reviews komt dit ook naar voren.
Alle problemen ( zijn er nou niet veel meer dan bij welke andere receiver ) die ik lees heb ik niet bemerkt.

Dat Onkyo kwalitatief minder is dan denon en marantz weet ik niet, ik schat ze hetzelfde in obv specs en gebruikt materiaal maar persoonlijk ben ik meer fan van het geluid van de Onkyo. Voor echt beter ga je echt naar de duurdere merken. NAD, meridian, Accuphase, Quad enz enz

Alhoewel ik wel even moet wennen het geluid van de 616 is iets helderder met minder bas dan de 606. Natuurlijk is dat audiofiel gezien beter, maar even wennen is het wel.

[ Voor 14% gewijzigd door Sevenhunt op 01-06-2013 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
Ik ben op zoek naar kleine (liefst witte) speakers die ik kan gebruiken in combinatie met de Zone 2 optie van de 509.

De witte versie van de Jamo A 102 lijkt me wel wat, maar ik ben er niet zeker van of dit zonder tussenversterker wel gaat werken. pricewatch: Jamo A 102 (Zwart)

Kan iemand me hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee wat verder je eisen zijn maar heb onlangs een paar Magnat Vector 202F's gekocht en die voldoen, als Front High's, prima. Als het een kleine ruimte is waar je "ook gewoon wat geluid wilt" wellicht te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
Ik ben vooral benieuwd naar het soort speakers dat ik zou moeten aanschaffen zodat ze werken met zone 2. Verder is het inderdaad een kleine ruimte (4m2) dus het hoeven niet heel erg hoogstaande speakers te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gustaveau schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:19:
Ik ben vooral benieuwd naar het soort speakers dat ik zou moeten aanschaffen zodat ze werken met zone 2.
? Luidsprekerkabel trekken van je Zone 2-output op de receiver naar die ruimte, klaar. Elke luidspreker will do.
Verder is het inderdaad een kleine ruimte (4m2) dus het hoeven niet heel erg hoogstaande speakers te zijn.
Dan zullen deze gewoon voldoen plus het waren de meest platte die ik kon vinden met acceptabele specs en prijs. Uiteraard zijn er legio betere luidsprekers te krijgen maar die waren ofwel veel duurder dan wel dikker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 20:06
War dacht je van de Boston Acoustics A25 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
Peppernoot schreef op maandag 03 juni 2013 @ 16:11

Luidsprekerkabel trekken van je Zone 2-output op de receiver naar die ruimte, klaar. Elke luidspreker will do.

Het lastige is dat ik liever geen extra receiver aanschaf, ik ben benieuwd of er speakers zijn die ik direct op de zone 2 kan aansluiten?

[ Voor 9% gewijzigd door gustaveau op 03-06-2013 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 10:15
Staar je vooral niet teveel blind op Zone 2. Ik weet zo niet wat voor receiver je hebt maar de meeste mid- en low-range Onkyo's kunnen enkel analoge bronnen afspelen op Zone 2. Dit maakt het voor veel mensen volslagen nutteloos.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
ik heb de 509, dus daar geldt idd voor dat het alleen analoge muziek af speelt.
Maar dat is voor mij geen probleem, ik wil graag radio en MP3 vanaf mijn telefoon(via tulpstekker aangesloten op versterker) af kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didi79
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-09 15:28
Ik heb vandaag mijn TX-NR616 ontvangen.
FW 1151-0108-0400 staat erop.

Ik krijg echter geen netwerk. Alsof de netwerk poort gewoon uit staat. DHCP of fixed ip maakt geen verschil.
Niets mis met bekabeling, router, dhcp enz. (trust me)

Ik heb al een factory reset uitgevoerd, bood geen oplossing.
Upgrade naar FW 1161-0108-0400 (van op Onkyo website) wil hij niet doen, hij vindt de update gewoon niet op de usb.

Nog iets dat ik kan proberen ? Of is het gewoon defect geleverd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didi79
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-09 15:28
Geen leven in de netwerkaansluiting te krijgen. Amazon gaat mij een replacement sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
HarmoniousVibe schreef op maandag 03 juni 2013 @ 20:46:
Staar je vooral niet teveel blind op Zone 2. Ik weet zo niet wat voor receiver je hebt maar de meeste mid- en low-range Onkyo's kunnen enkel analoge bronnen afspelen op Zone 2. Dit maakt het voor veel mensen volslagen nutteloos.
Kan iemand me aub vertellen wat voor soort speakers ik op de Zone 2 uitgang kan aansluiten zonder dat ik een extra versterker er tussen moet zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gustaveau schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:51:
[...]
Kan iemand me aub vertellen wat voor soort speakers ik op de Zone 2 uitgang kan aansluiten zonder dat ik een extra versterker er tussen moet zetten?
Actieve speakers, dus met reeds een versterker ingebouwd.

Pagina: 1 ... 44 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.