Nickname does not reflect reality
Feit dat de Fronts op "Large" staan wil in Onkyo-taal wel zeggen dat alles naar de fronts gaat.
Die setting 100Hz X-over is denkelijk niet van toepassing.

[ Voor 86% gewijzigd door sjaool op 17-04-2013 00:51 . Reden: Oeps... ]
"When you grow up your heart dies"
Iemand anders ook problemen met updaten van nieuwe fw naar de 414?
Ik heb er nu op staan de 1141 versie.
Ik haal de nie3wue fw binnen via pc, zet hem op een usb stick die ik daarvoor ook al gebruikte voor de vorige update, ga naar menu, fw pdate en krijg dan niet de mogelijkheid om te updaten. Enkel krijg ik de geinstalleerde fw te zien.
Iemand?
Eigenlijk zie ik geen gekke dingen in jouw instellingen, behalve de eerder genoemde instelling van de crossover van 100hz. Het volledige bereik moet naar je 2 fronts gestuurd worden, maar waarschijnlijk doet ie niks met de crossover instelling omdat je al voor large hebt gekozen. Indien hij op een of andere manier toch pas vanaf 100hz gaat spelen dan mis je behoorlijk veel laag en klinken de luidsprekers niet zoals ze moeten klinken.polm85 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:47:
[...]
Dank heren, zeker gelijk vwb het luisteren voor de aankoop, wijze les helaas.
Anyway; mijn instellingen:
Sp config
Subwoofer: no
Front: Large
Center: None
Surround: None
Crossover: 100Hz
Audio adjust
Input Ch: Main
Panorama: off
Dimension: 0
Center width: 3
Center image: 2
List. angle: Narrow
Luidsprekers staan naast de TV waar ik direct voor zit als het ware.
Gebruik veelal Stereo als EQ bron. 4 HDMI's aangesloten, verder niets.
Als videocomponent ingesteld: Apple TV, UPC.
Sorry, ben een leek op dit gebied, maar ben zeer benieuwd naar jullie mening en als jullie meer nodig hebben hoor ik het wel. Resumerend: Last van schel geluid en ruis bij veel harde tonen.
Je zou ook nog eens met "dimension" kunnen spelen door deze verder naar achter te laten plaatsen, wellicht is het schelle geluid dan minder aanwezig. Daarnaast zou je de treble nog iets kunnen terugschroeven.
Kijk ook nog eens de handleiding door: http://www.nl.onkyo.com/d.../8/Manual_TX-SR313_Nl.pdf
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
En vandaag is hij trouwens wederom in de aanbieding @hificorner (zilveren uitvoering) voor degenen die hem hebben gemist.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
polm85 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:47:
[...]
Dank heren, zeker gelijk vwb het luisteren voor de aankoop, wijze les helaas.
Anyway; mijn instellingen:
Sp config
Subwoofer: no
Front: Large
Center: None
Surround: None
Crossover: 100Hz
Audio adjust
Input Ch: Main
Panorama: off
Dimension: 0
Center width: 3
Center image: 2
List. angle: Narrow
Luidsprekers staan naast de TV waar ik direct voor zit als het ware.
Gebruik veelal Stereo als EQ bron. 4 HDMI's aangesloten, verder niets.
Als videocomponent ingesteld: Apple TV, UPC.
Sorry, ben een leek op dit gebied, maar ben zeer benieuwd naar jullie mening en als jullie meer nodig hebben hoor ik het wel. Resumerend: Last van schel geluid en ruis bij veel harde tonen.
Die instellingen gaan alleen een rol spelen in de "Listening mode" "Theater - Dimonsional".renzo4000 schreef op woensdag 17 april 2013 @ 10:32:
[...]
Je zou ook nog eens met "dimension" kunnen spelen door deze verder naar achter te laten plaatsen, wellicht is het schelle geluid dan minder aanwezig. Daarnaast zou je de treble nog iets kunnen terugschroeven.
Kijk ook nog eens de handleiding door: http://www.nl.onkyo.com/d.../8/Manual_TX-SR313_Nl.pdf
Die instellingen spelen zeker geen rol in de "direct" mode of pure audio
Verder kan het blikkerig geluid ook komen van de DSP, ik merk ook verschil met het beluisteren van muziek mp3s in "Pure Audio" of in "Stereo" mode. In stereo mode klinkt het net ff allemaal wat scheler. Als of de bitrate v.d mp3 nog meer omlaag word gehaald.
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Dan moet je zelf de netwerkinstellingen invoeren in de Onkyo.ruudkoopman schreef op woensdag 17 april 2013 @ 00:19:
Ik heb ook dat probleem met de melding acquiring data op de remote app van onkyo. Er is dit forum gemeld over het geven van een statisch ip adres. Helaas is deze info onvoldoende voor mij. Kan iemand uitleggen hoe ik dat moet doen
Welke gegevens precies is afhankelijk van je interne netwerk en de instellingen van je router.
Nu bestaan er ontzettend veel merken en types routers.
Dus welke heb jij?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Schiet mij even helemaal lek.
Iemand anders ook problemen met updaten van nieuwe fw?
Ik heb er nu de 1141 versie op staan.
Ik haal de niewue fw binnen via pc, zet hem op een usb stick die ik daarvoor ook al gebruikte voor de vorige update, ga naar menu, fw pdate en krijg dan niet de mogelijkheid om te updaten. Enkel krijg ik de geinstalleerde fw te zien.
Iemand?
Verwijderd
Bedankt ! Ik baalde al dat ik 'm had gemist.Smarron schreef op donderdag 18 april 2013 @ 00:18:
Gisteren ook de NR414 in het zilver besteld. Ik had deze al een lange tijd op het oog en ik was nog aan het twijfelen tussen deze en de Pioneer VSX-827-K, maar de aanbieding van 199 Euro kon ik uiteraard niet laten liggen. Hoop er morgen van te kunnen genieten! Voor een budgetreceiver is het volgens de reviews een hele goede keuze. Belangrijkste voor mij zijn de 6 HDMI ingangen en de netwerkaansluiting.
En vandaag is hij trouwens wederom in de aanbieding @hificorner (zilveren uitvoering) voor degenen die hem hebben gemist.
Ik zou alleen nog willen vragen waar je de usb dongle kunt bestellen zodat je met de receiver ook via Wifi naar internetradio kunt luisteren. Ik zal al prijzen van rond de 69 euro, maar dat lijkt me nogal prijzig.
http://www.nl.onkyo.com/e...html?products=20674,24880
Verschil tussen de TX-NR525/ TX-NR515:
- Geen MHL
- Geen 2de HDMI Out
- 6 ipv 7 HDMI Inputs aan de achterkant
- Geen HDMI Input op de voorkant
En het is 5.2 ipv 7.2.
Toch een goede keuze gemaakt dus haha
* Lip schiet Maartend hartstikke lekmaartend schreef op donderdag 18 april 2013 @ 08:25:
Nogmaals.
Schiet mij even helemaal lek.
Iemand?
Je weet dat NTFS niet werkt he? Je USBstick moet geformateerd zijn met FAT 16 of 32.
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
"zet hem op een usb stick die ik daarvoor ook al gebruikte voor de vorige update"Lip schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:50:
[...]
Je weet dat NTFS niet werkt he? Je USBstick moet geformateerd zijn met FAT 16 of 32.
Daarom. USB wordt gewoon gezien. Hou ik speciaal daarvoor appart. Ook al netwerkkabel er uit gehaald (niet dat ik dat eerder deed), doet gewoon nix. Ik ga het gewoon nog eens proberen.Brad Pitt schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:59:
[...]
"zet hem op een usb stick die ik daarvoor ook al gebruikte voor de vorige update"
Niet ruiken, wel begrijpen dat ik weet waar ik mee bezig ben.Lip schreef op donderdag 18 april 2013 @ 16:03:
En aan die informatie kan je ruiken dat de usbstick na die tijd niet opnieuw geformateerd is, dat vind ik erg knap.
Maar ik begin helemaal opnieuw, formateren, overzetten, en alles.
De vorige FW stond er trouwnes nog gewoon op. Op de USB stick dus.
[ Voor 35% gewijzigd door maartend op 18-04-2013 16:08 ]
[ Voor 97% gewijzigd door maartend op 18-04-2013 16:07 ]
Jij gaat er automatisch van uit dat die stick "dus" NTFS-geformatteerd was. Dát vind ik pas knap.Lip schreef op donderdag 18 april 2013 @ 16:03:
En aan die informatie kan je ruiken dat de usbstick na die tijd niet opnieuw geformateerd is, dat vind ik erg knap.
Ik krijg gewoon niet de mogelijkheid bij FW update tot updaten via USB. Maf. Kan geen reden vinden.
Stick geformateerd ; FAT16
FW opnieuw binnen gehaald en uitgepakt.
Stick leeg en uitgepakte FW overgezet
receiver/home en dan FW update.
Nada, noppes, niente.
Is een 1GB stickie, dus daar ook niks vreemd.
[ Voor 6% gewijzigd door maartend op 18-04-2013 16:16 ]
Als je het echt niet meer weet, gewoon ff je receiver resetten naar fabrieksinstellingen.maartend schreef op donderdag 18 april 2013 @ 16:12:
Nou, voor de zekerheid weer eens volledig opnieuw begonnen. Nix dus.
Ik krijg gewoon niet de mogelijkheid bij FW update tot updaten via USB. Maf. Kan geen reden vinden.
Stick geformateerd ; FAT16
FW opnieuw binnen gehaald en uitgepakt.
Stick leeg en uitgepakte FW overgezet
receiver/home en dan FW update.
Nada, noppes, niente.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Nou, denk ik niet. Dan hou ik het hier gewoon bij.renzo4000 schreef op donderdag 18 april 2013 @ 16:17:
[...]
Als je het echt niet meer weet, gewoon ff je receiver resetten naar fabrieksinstellingen.
Maar toch bedankt voor het voorstel.
[ Voor 3% gewijzigd door maartend op 18-04-2013 16:18 ]
Ik las gisteren ook toevallig nog dat een goedkope USB stick van TP-Link ook prima werkt voor een prijs van rond de 10 euro. Ik weet alleen niet meer waar ik dat had gelezen.Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 09:05:
[...]
Bedankt ! Ik baalde al dat ik 'm had gemist.
Ik zou alleen nog willen vragen waar je de usb dongle kunt bestellen zodat je met de receiver ook via Wifi naar internetradio kunt luisteren. Ik zal al prijzen van rond de 69 euro, maar dat lijkt me nogal prijzig.
Hier dus: http://nl-nl.forum.ibood...._receiver/#comment-554582
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
pricewatch: TP-Link TL-WN725N
Lijkt me op zich nog mooier dan dat ik zo'n ethernetkabel moet wegwerken, gewoon zo'n miniscuul ding die je toch haast niet ziet.
Bambu Lab P1S Combo
Sterker nog. staat zelfs in dit topic.Smarron schreef op donderdag 18 april 2013 @ 20:36:
[...]
Ik las gisteren ook toevallig nog dat een goedkope USB stick van TP-Link ook prima werkt voor een prijs van rond de 10 euro. Ik weet alleen niet meer waar ik dat had gelezen.
Hier dus: http://nl-nl.forum.ibood...._receiver/#comment-554582
@MacorgaZ: gaat denk ik niet werken aangezien die volgens mij de verkeerde chipset (RTL8188CUS) heeft. De TL-WN721N (Chipset: Atheros AR9002U / Chip 1: Atheros AR9271) werkt wel.sjaool schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 14:37:
Ik kan, misschien ten overvloede, nog even bevestigen dat de TP-Link TL-WN721N zonder problemen werkt in combinatie met mijn Onkyo TX-NR609. Is in ieder geval een stuk goedkoper dan de originele WiFi dongle van Onkyo.
[ Voor 9% gewijzigd door sjaool op 18-04-2013 22:59 ]
"When you grow up your heart dies"
Ik zit met een issue waar ik niet uitkom.
Ik heb mijn TX-NR1007 eindelijk in mijn nieuwe woning aan kunnen sluiten.
Ik ben verhuisd vanuit een gebied van Caiway naar UPC.
Ik krijg nu alleen geen enkele radiozender door.
TV doet het goed, zonder verstoringen.
Heb de versterker inmiddels voorzien van de meest recente firmware.
Ik gebruik KEMA gekeurde COAX.
Wat heb ik verkeerd ingesteld?
Oke wellicht overbodig, maar je hebt wel echt de radio uitgang gebruikt en niet toevallig gesplit vanaf een tv punt?Carlo Adan schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 07:38:
Forummers,
Ik zit met een issue waar ik niet uitkom.
Ik heb mijn TX-NR1007 eindelijk in mijn nieuwe woning aan kunnen sluiten.
Ik ben verhuisd vanuit een gebied van Caiway naar UPC.
Ik krijg nu alleen geen enkele radiozender door.
TV doet het goed, zonder verstoringen.
Heb de versterker inmiddels voorzien van de meest recente firmware.
Ik gebruik KEMA gekeurde COAX.
Wat heb ik verkeerd ingesteld?

de rechter dus
Ik heb overigens helemaal geen coax aangesloten aangezien ik vtuner gebruik. Veel meer keuze en m.i. ook een betere kwaliteit.
Ik heb nog snel een 515 besteld voor dezelfde redenen, en voor maar 265 euro!RMX schreef op donderdag 18 april 2013 @ 15:29:
Ik baalde nogal toen de TX-NR525 aangekondigd werd, net nadat ik de NR515 thuis had. Maar wat een farce is dat ding zeg;
http://www.nl.onkyo.com/e...html?products=20674,24880
Verschil tussen de TX-NR525/ TX-NR515:
- Geen MHL
- Geen 2de HDMI Out
- 6 ipv 7 HDMI Inputs aan de achterkant
- Geen HDMI Input op de voorkant
En het is 5.2 ipv 7.2.
Toch een goede keuze gemaakt dus haha
Het probleem is opgelost bij mij. Na twee weken testen zijn de verbindingsproblemen voorbij.cornfed99111 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 10:50:
Ik zie soms ook verbindingsproblemen met mijn 414. Hij meent dat er geen netwerk aanwezig is.
Eerst op DHCP, toen ip gereserveert op de DHCP server en nu een statisch adres buiten de scope van de DHCP pool.
Helaas zie ik geen enkele verbetering.
Vermoedelijk zit toch iets niet goed in de firmware.
Want dit is toch basic networking voor zo een netwerkapparaat.
Oorzaak: De receiver zit achter een standby-killer. En die deed de stroom wat te vroeg
wegpakken van de receiver. De receiver wil blijkbaar nog wat babbelen met de router of zo.
Nu laat ik minimaal één minuut nog de sap erop voor hij echt uit gaat en dat werkt nu prima.
Ah oke, bedankt voor de erg duidelijke informatie, was inderdaad wat te kortzichtig van mij om alleen naar het merk te kijken.sjaool schreef op donderdag 18 april 2013 @ 22:57:
[...]
Sterker nog. staat zelfs in dit topic.
[...]
@MacorgaZ: gaat denk ik niet werken aangezien die volgens mij de verkeerde chipset (RTL8188CUS) heeft. De TL-WN721N (Chipset: Atheros AR9002U / Chip 1: Atheros AR9271) werkt wel.
Bambu Lab P1S Combo
[ Voor 14% gewijzigd door Avvd op 22-04-2013 20:55 ]
Op het gebied van prijs-kwantiteit heb je met Onkyo inderdaad een stuk meer waar voor je geld, prijs-kwaliteit ligt bij andere merken toch wel iets beter.Blueone schreef op maandag 22 april 2013 @ 20:26:
...maar voor mijn gevoel heb ik toch meer waar voor mijn geld bij de Onkyo.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Verwijderd
Zo, en waar heb je deze dan vandaan gehaald voor die prijs....is dat zo,n refurbised apparaat....SiXke schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:51:
[...]
Ik heb nog snel een 515 besteld voor dezelfde redenen, en voor maar 265 euro!
Ik denk dat een trafo ertussen wel nodig is. Als je 220V op de US-Onkyo gaat zetten is het "pats"frankyboy707 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:51:
Ik heb even een vraag; zit er verschil in een US variant van een onkyo en een EU variant? En dan bedoel ik kan het kwaad om een US onkyo op 230V/50Hz aan te sluiten?
De trafo die in het US-model zit is gewikkeld voor 110V net denk ik...
En het staat vast en zeker ook in de handleiding.
Bij universele voedingen moet je zoiets kunnen zien: 100V~240V 50/60Hz.
Als er wat anders staat, niet aansluiten.
+1 Net even wat plaatjes gekeken en inderdaad staat er zeker niet op elk model 100-240V. Op de achterkant van mijn apparaat staat bijvoorbeeld het onderstaande en deze in de USA aansluiten is niet handigcornfed99111 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:14:
Bij universele voedingen moet je zoiets kunnen zien: 100V~240V 50/60Hz.
Als er wat anders staat, niet aansluiten.

Edit: Voor plaatjes in heel goede kwaliteit kijk ik altijd op deze site. Kan je heel mooi de achterkanten ook zien
Ook recentere modellen zag ik eigenlijk alleen maar met "regio-specifieke" waarden er op staan.
[ Voor 24% gewijzigd door Brad Pitt op 23-04-2013 15:25 . Reden: Link toegevoegd ]
Ergens dit jaar zal ik hopelijk mijn nieuwe (nieuwbouw) huis betreden met een huiskamer inclusief keuken van +-45m2. Waarvan het zit gedeelde natuurlijk een stuk minder zal zijn zeg een max 30m2.
Om het in een keer goed (alle kabels weg werken) wil ik een versterker +5.1 set aanschaffen.
Deze vraag is hier natuurlijk al 1000x voorbij gekomen en ik heb mij al wat ingelezen maar er zijn een paar dingen waar ik niet helemaal uitkom.
Mijn oog is gevallen op de Onkyo TX_NR626 (vrienden en kennissen hebben ook allemaal een onkyo en deze bevallen hun prima)
Deze zou ik willen combineren met deze Teufel 5.1 set: http://www.teufelaudio.nl...-mk2-5.1-set-l-p9513.html
Is de Onkyo 626 versterker krachtig genoeg om deze set fatsoenlijk aan te sturen? Want deze kennis ontbreekt mij helaas. Vooral omdat ik hier ook lees dat 160w output per kanaal niks zegt.
Waarom de Onkyo 626:
- 4K wordt toch de toekomst
- 3D
- Prijs/kwaliteit voor zover ik heb gelezen
- Stream mogelijkheden qua audio
Nadelen:
- Onkyo staat bekend dat ze nogal warm worden en deze versterker komt in een TV meubel met klep te staan. Maar aan de bovenzijde is maar een 5cm vrije ruimte. Is dit een probleem? Ik kan evt aan de achterkant meer gaten in het meubel boren voor meer 'verse' lucht?
Waarom de Teufelset:
- Veel goede dingen over gelezen
- Prijs kwaliteit
- Zuil, de bank staat straks midden in de kamer en dan kunnen de zuil speaker netjes achter de bank.
Of is dit te dicht bij en raden jullie aan deze tegen de muur te plaatsen. De Huiskamer is 5.20m breed.
Nadelen:
- Je kunt ze nergens beluisteren maar na 8 weken nog terug sturen.
Ik heb nu een Z5500 set dus het kan er alleen maar beter van worden.
Welke dikte speakerkabel kan ik het beste gebruiken? 2x 1.5 of 2x 2.5?
Verder heb ik nog gekeken naar de HK AVR270/370 met een digitale versterker, ik lees hier verschillende verhalen over maar het lijkt mij dat een digitale versterker zorgt voor een stuk minder warmte?
Hopelijk kan iemand wijs uit mijn verhaal en kunnen jullie aangeven of dit een goede aanschaf zal zijn.
Ik heb +-1500 euro te besteden met kabels en aansluitingen.
Verder weet ik dat luisteren naar een set beter is en dit wil ik ook doen maar ik wil in de basis weten of deze onkyo/HK versterker deze of een gelijkwaardige set wel gaan trekken.
Deze zal voornamelijk voor Film worden gebruikt.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Ik heb zelf de 616 icm met een Jamo s608hcs3... Geen centje pijn!
Dat is in ieder geval al mooi om te horen, heb je toevallig ook kijk op mijn overige vragen?renzo4000 schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 18:18:
Staar je niet blind op de wattages, de onkyo zal deze teufeltjes met gemak kunnen aansturen
Ik heb zelf de 616 icm met een Jamo s608hcs3... Geen centje pijn!
Verwijderd
Geen enkel probleem, voor zowel de Onkyo als de HK.Is de Onkyo 626 versterker krachtig genoeg om deze set fatsoenlijk aan te sturen? Want deze kennis ontbreekt mij helaas. Vooral omdat ik hier ook lees dat 160w output per kanaal niks zegt.
Als het meubel met een klep sluit, kun je er voor kiezen de achterwand eruit te halen. Mocht je het allemaal niet vertrouwen, is een fan plaatsen wellicht ook nog een idee.Onkyo staat bekend dat ze nogal warm worden en deze versterker komt in een TV meubel met klep te staan. Maar aan de bovenzijde is maar een 5cm vrije ruimte. Is dit een probleem? Ik kan evt aan de achterkant meer gaten in het meubel boren voor meer 'verse' lucht?
Mijn inziens met 5 cm boven, de klep voor open en de achterwand eruit, zal het niet zo'n vaart lopen.
Om hier een goed advies over te kunnen geven, dien je een schets of tekening met meer detail over je huiskamer in te brengen. Welke meubels staan er nog en waar staan deze? Welke ''obstakels'' bevinden zich in de ruimte? Kun je overal met je speaker-kabel weg enz enz?Zuil, de bank staat straks midden in de kamer en dan kunnen de zuil speaker netjes achter de bank.
Of is dit te dicht bij en raden jullie aan deze tegen de muur te plaatsen. De Huiskamer is 5.20m breed.
De Teufels zullen het inderdaad wel gaan winnen van de Logitech set (als ik me niet vergis).je kunt ze nergens beluisteren maar na 8 weken nog terug sturen.
Ik heb nu een Z5500 set dus het kan er alleen maar beter van worden.
Echter blijft het voor mij altijd weer een raadsel waarom mensen toch een aardige som geld wensen neer te leggen, voor een luidsprekerset die ze ''nooit'' live hebben horen spelen.
Enfin, dat is mijn mening, maar natuurlijk jouw goed recht om het toch te doen.
Volgens mij kan het beide, maar zul je wellicht een beter antwoord kunnen krijgen in specifieke topics aangaande dit onderwerp.Welke dikte speakerkabel kan ik het beste gebruiken? 2x 1.5 of 2x 2.5?
Ik heb dit nooit eerder gehoord, maar die kans bestaat uiteraard wel.Verder heb ik nog gekeken naar de HK AVR270/370 met een digitale versterker, ik lees hier verschillende verhalen over maar het lijkt mij dat een digitale versterker zorgt voor een stuk minder warmte?
Wel vraag ik me af waarom je zo ''angstig'' lijkt aangaande die warmte-ontwikkeling?
Al met al zal het met ''huis tuin en keuken gebruik'' toch zo'n vaart niet lopen,toch?
Feit dat je er mee bezig bent, zorgt er eigenlijk al voor dat je sowieso wel de nodige voorzorgsmaatregelen zult treffen om dit te reduceren, dus al met al niet te lang wakker van liggen.
Of je het met 1500 red, weet ik niet maar dit terzijde.Hopelijk kan iemand wijs uit mijn verhaal en kunnen jullie aangeven of dit een goede aanschaf zal zijn.
Ik heb +-1500 euro te besteden met kabels en aansluitingen.
Of het een goede aanschaf zal zijn zal moeten blijken. In vergelijking tot je Logitech set, lijkt me dit wel in de lijn der verwachting te liggen.
Echter spelen natuurlijk vele factoren een rol voor de beleving.
Veel succes ermee
Alle receivers genereren warmte, onkyo's schijnen dit iets meer te doen dan gemiddeld. Mijn 507 werd redelijk warm maar mijn 616 niet meer dan handwarm. Als jij boven 5cm vrije ruimte hebt en de voorkant open, dan is er m.i. voldoende ventilatie. Merk je nou dat het echt te warm wordt kan je altijd nog extra ventilatie gaten maken. Wat betreft de kabel zou ik gewoon voor 2,5 gaan als het voor jou niet uitmaakt.Theregiment schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 19:01:
[...]
Dat is in ieder geval al mooi om te horen, heb je toevallig ook kijk op mijn overige vragen?
Dat is inderdaad waar, nu ik meer aan het zoeken ben des te meer twijfel ik krijgFeaR schreef op maandag 22 april 2013 @ 21:46:
[...]
Op het gebied van prijs-kwantiteit heb je met Onkyo inderdaad een stuk meer waar voor je geld, prijs-kwaliteit ligt bij andere merken toch wel iets beter.

616
626
717
818 ==> Waarschijnlijk toch nog te duur
De 616 en 717 lijken eigenlijk helemaal hetzelfde op een aantal inputs na, alleen jammer dat ze alleen Audysse 2eq hebben en niet MultiEQ (dat heeft de 707 zelfs

Heeft iemand misschien nog goede argumenten om voor een bepaald model te kiezen?
Verwijderd
De 626 heeft ook een optische ingang volgens mij, weliswaar maar eentje in plaats van de 2 waarmee de 616 en de 717 zijn uitgerust.Blueone schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 20:19:
[...]
Dat is inderdaad waar, nu ik meer aan het zoeken ben des te meer twijfel ik krijg. Dit staat er nu op de shortlist:
616
626
717
818 ==> Waarschijnlijk toch nog te duur
De 616 en 717 lijken eigenlijk helemaal hetzelfde op een aantal inputs na, alleen jammer dat ze alleen Audysse 2eq hebben en niet MultiEQ (dat heeft de 707 zelfs), dit is eigenlijk ook de reden dat de 818 ook op mijn lijstje staat alleen is die toch echt een slag duurder of zou dit nog gaan veranderen als de 828 komt?. De 626 heeft wel MultiEq en past ook wel in mijn budget, de 626 heeft weer geen Audyssey DSX maar dat is voor mij niet echt relevant maar wat wel weer relevant zijn de optische ingangen, die heeft de 626 weer niet. De conclusie van dit: Ik weet het niet.
Heeft iemand misschien nog goede argumenten om voor een bepaald model te kiezen?
Als ik je shortlist bekijk, dan zou ik gezien de ''geringe'' verschillen ook eens kijken naar de eventuele prijswinst en of plaatsing van je receiver.
De 717 is toch weer een aantal centimeter dieper dan de 6 serie en wellicht met goede bananen o.i.d. erop, te diep voor een standaard 40 cm meubel, mocht je dit al hebben natuurlijk
Maar het grootste voordeel vind je mijn inziens binnen de prijs. Het verschil vind ik hier toch wel aardig groot in te noemen, zonder dat de specs zich spectaculair ontlopen.
Zeker als je zou kiezen voor de 616......
Verwijderd
De 616 heeft er toch echt 2, de 626 heeft er maar 1Blueone schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 20:51:
Ah ik had inderdaad verkeerd in een berichtje gezet, de 616 had er inderdaad eentje maar eigenlijk heb ik er 2 nodig, dit is eventueel wel op te lossen met een optisch naar coaxial converter.
Daarnaast is coax eveneens een digitaal signaal en zijn ook vele apparaten hiermee uitgerust, dus wellicht dat je daar nog wat mee kan, dus zonder converter.
Verwijderd
Yep, in vergelijking tot de andere modellen die je aangeeft lijkt dit in ieder geval prijstechnisch ''een koopje'' en kun je er weinig bulten mee vallen.Blueone schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 21:04:
Ja ik ben inderdaad lekker aan het slapen, je hebt volledig gelijk. Misschien inderdaad maar eens gaan richten op de 616, kwa prijs zit die nu op 360 euro wat het toch wel interessant maakt.
Klasse D-versterkers hebben een veel hoger rendement, nemen relatief minder uit het stopcontact en worden daarmee ook een stuk minder warm. Klasse D zit overigens ook in de Pioneer VSX-SC2022 en hoger (LX-serie) en in de VSX-S300 en S500. Die laatste zijn slim-line en dus nog vele malen lager dan een gewoon model. Marantz heeft met de NR1400 en 1600-reeks ook slimline receivers, maar dan wel met de "klassieke" A/B-versterking. Maar vijf centimeter lijkt mij wel genoeg om je geen zorgen te maken hoorTheregiment schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 17:32:
Verder heb ik nog gekeken naar de HK AVR270/370 met een digitale versterker, ik lees hier verschillende verhalen over maar het lijkt mij dat een digitale versterker zorgt voor een stuk minder warmte?
Dankje voor het duidelijke antwoord. Dan wordt het denk ik sowieso een Onkyo door de prijs/kwaliteit en toch wel de meeste features ook kijkend naar de toekomst.FeaR schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 21:23:
[...]
Klasse D-versterkers hebben een veel hoger rendement, nemen relatief minder uit het stopcontact en worden daarmee ook een stuk minder warm. Klasse D zit overigens ook in de Pioneer VSX-SC2022 en hoger (LX-serie) en in de VSX-S300 en S500. Die laatste zijn slim-line en dus nog vele malen lager dan een gewoon model. Marantz heeft met de NR1400 en 1600-reeks ook slimline receivers, maar dan wel met de "klassieke" A/B-versterking. Maar vijf centimeter lijkt mij wel genoeg om je geen zorgen te maken hoor
Als ik de Onkyo 626 +-600e vergelijk en dan ga kijken wat ik kwijt ben bij de concurrent Harman ARV370 999e en de Pioneer LX 56 1300e dan zal de Onkyo allemaal wel wat minder zijn maar ik als niet audiofiel hoor dat toch niet
Bedankt voor de hulp in ieder geval allemaal!
Edit:
Ben de Onkyo 525 en 626 maar eens aan het vergelijken en op de 626 zitten een aantal functies andere functies.
- Bi-amping heb je alleen iets aan als je ook speakers hebt met 4 aansluitpunten neem ik aan? Als je maar 2 aansluitpunten hebt wat de meeste huis tuin en keuken speakers hebben dan heb je niks aan deze functie..
- Verder heeft de 626 4K upscaling en pass through dit terwijl de 525 alleen pass through heeft van 4K. Ik neem aan als je uiteindelijk een nieuwe blu-ray speler koopt dit 4K kan upscalen dan krijg je ook een 4K geupscalde resolutie door de 4K pass through in je versterker?
- Verder heeft de 525 geen ingebouwde wifi en bluetooth maar ik denk dat je voor 200 euro verschil wel 2 adapters kunt kopen
Oja en de 525 heeft geen phono ingang.. na een plaaten speler heb ik toch niet
+ maar 1 HDMI output.
[ Voor 28% gewijzigd door Barthezz Brick op 23-04-2013 22:03 ]
Daarnaast vond ik alleen voornamelijk duitse reviews van Teufel sets, waarbij onafhankelijkheid niet echt te bewijzen viel. Niet dat ik zeg dat het rommel is, maar de combinatie van niet van te voren kunnen luisteren en mogelijk afhankelijk geschreven reviews doen mij ook niet overlopen van vertrouwen.
Bi Amping zou ik in deze prijsklasse niet echt meenemen in je beslissingen. Dat komt pas in het spel als je grote staanders hebt qua frontspeakers, die graag een beetje sap willen.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Heeft veel meer te maken met het feit of de versterker in kwestie gebruikt maakt van discrete voedingen dan wel één grote waar al het sap uit wordt gehaald en zodoende bi-amping meer een gimmick dan werkzaam is.thunder8 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:19:
Bi Amping zou ik in deze prijsklasse niet echt meenemen in je beslissingen. Dat komt pas in het spel als je grote staanders hebt qua frontspeakers, die graag een beetje sap willen.
Dankje voor de tip, ik zie dat dit alleen geen zuilen zijn en daar ben ik nu juist naar opzoek.thunder8 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 09:19:
Kijk ipv die Teufels ook eens naar de Boston Acoustics A25 (4x) met een A225C centre en een losse subwoofer. (Bijvoorbeeld de BK XLS 200 of de XXLS 400) Denk dat deze combinatie beter tot zijn recht komt dan een gemiddelde Teufel set. Ik wilde destijds ook Teufel in huis halen, maar het niet kunnen luisteren van te voren vond ik een te groot obstakel.
Daarnaast vond ik alleen voornamelijk duitse reviews van Teufel sets, waarbij onafhankelijkheid niet echt te bewijzen viel. Niet dat ik zeg dat het rommel is, maar de combinatie van niet van te voren kunnen luisteren en mogelijk afhankelijk geschreven reviews doen mij ook niet overlopen van vertrouwen.
Dus mocht je nog tips hebben voor mooie slanke zuilspeakers met goed geluid (zoals bij deze Teufel set wordt beweerd) hou ik mijzelf aanbevolen.
Er zijn heel veel audio merken en er zijn er genoeg die ik niet ken
Welke set van Teufel zat je naar te kijken?
Toch maar even een andere richting ingeslagen, het is de 818 gewordenVerwijderd schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 21:08:
[...]
Yep, in vergelijking tot de andere modellen die je aangeeft lijkt dit in ieder geval prijstechnisch ''een koopje'' en kun je er weinig bulten mee vallen.
[ Voor 4% gewijzigd door Avvd op 25-04-2013 18:59 ]
Verwijderd
De 818 lijkt hoe dan ook een prima apparaat. Veel plezier ermee.Blueone schreef op donderdag 25 april 2013 @ 18:55:
[...]
Toch maar even een andere richting ingeslagen, het is de 818 geworden. Met name omdat ik mijn totale speakerset ook flink weer gaan opwaarderen en de features zijn ook erg goed (oa multiEQ XT32). De reviews zagen er erg goed uit voor de 818 en ook de prijs is op dit moment nog wel te doen omdat die flink is gezakt kwam ik achter.
(Net zoals ik bijv. de verschillende NAS'en van Synology naast elkaar kan zetten? zie voorbeeld: http://www.synology.com/p...ct_id_list=110%2C111%2C98)
Zie FeaR in "Het Pioneer Receiver ervaringen/discussie-topic"
[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 25-04-2013 21:28 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Ja op de site van Onkyo zelf!Jorgen schreef op donderdag 25 april 2013 @ 19:48:
Kan ik de verschillende Onkyo AV receivers ergenlijks gemakkelijk vergelijken?
(Net zoals ik bijv. de verschillende NAS'en van Synology naast elkaar kan zetten? zie voorbeeld: http://www.synology.com/p...ct_id_list=110%2C111%2C98)
[MBR]Zie FeaR in "Het Pioneer Receiver ervaringen/discussie-topic"[/]
Het eersteJorgen schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 23:13:
Of is dat meer een "aanduiding" dan dat het wat over de mogelijkheden voor je home cinema beeld en geluid zegt?
Heb een 3 maanden oude Onkyo SR313 met 2 maanden oude S426 set (zonder subwoofer). Deze deed het perfect tot plus minus 1 week geleden. Nu wil de linker frontspeaker niet direct actief zijn, er komt na langer dan 1 minute geluid uit. Daarna blijft hij het doen, als je daarna de Onkyo uitschakelt en snel weer aan doet dan doet de linker speaker het wel direct. Om uit te sluiten dat het de speaker is, heb ik die omgewisseld en het probleem blijft bij de linker speaker. Wisselen van bron, luister mode helpt hierbij niet.
Voor de zekerheid heb ik de kabels opnieuw aangesloten maar geen resultaat. Kan zo iets eventueel nog aan de kabels liggen? Deze zijn goed weggewerkt dus nalopen/omwisselen is een hele klus. Of kan het enkel aan de Onkyo liggen en wat is het dan?
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Gedaan even overbodig speaker kabel uit de kast getrokken en het probleem blijft.thunder8 schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 13:11:
Als je het wil uitsluiten dat het de kabel is, leg je tijdelijk even een nieuwe kabel door de woonkamer. Dan weet je zeker of het de kabel of de receiver is. Ik denk sowieso dat het je receiver is, maar het test mag geen probleem zijn lijkt me. Anders als je geen andere kabel hebt, achter op je receiver even linker en rechter kabel verwisselen en testen.
*EDIT*
Factor reset helpt ook niets trouwens.
[ Voor 4% gewijzigd door Freakie1NL op 27-04-2013 18:41 ]
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Verwijderd
- Onkyo TX-8050 stereoreceiver
- Onkyo BD-SP809 Blue rayspeler
- Klipsch RB61MK2B
Stereo is voor mij meer dan genoeg. In combinatie met Spotify de enige keuze in zijn soort, denk ik.
De sp809 is misschien een verrassende keuze icm met een stereoreceiver, maar ik denk hem ook goed te kunnen gebruiken als mediaspeler. Hij zal meer voor cd' s echter gebruikt gaan worden. Wat vinden jullie? Ik ben wel iemand die graag de componenten van een merk heeft.
De luidsprekers zijn nog niet definitief, eerst luisteren. Nog ideeën?
Verwijderd
Ik ben zelf in het bezit van van de TX-8050 en ben er zelf erg tevreden over.Verwijderd schreef op zondag 28 april 2013 @ 20:17:
Ik ben er uit volgens mij. Wat denken jullie?
- Onkyo TX-8050 stereoreceiver
- Onkyo BD-SP809 Blue rayspeler
- Klipsch RB61MK2B
Stereo is voor mij meer dan genoeg. In combinatie met Spotify de enige keuze in zijn soort, denk ik.
De sp809 is misschien een verrassende keuze icm met een stereoreceiver, maar ik denk hem ook goed te kunnen gebruiken als mediaspeler. Hij zal meer voor cd' s echter gebruikt gaan worden. Wat vinden jullie? Ik ben wel iemand die graag de componenten van een merk heeft.
De luidsprekers zijn nog niet definitief, eerst luisteren. Nog ideeën?
Het feit dat ik weer knoppen zie en vooral voel als Treble en Bass, is heerlijk ''nostalgisch'' ; ) .
Ik heb echter wel gekozen om hier een ''echte'' cd-speler aan te hangen, de DX-7555 van Onkyo
Na HK en o.a. Denon gehad te hebben, kan ik met zekerheid zeggen ''veel waar voor mijn geld'' te hebben gekregen met deze Onkyo-combo.
Heb hier verder nog een ''goedkopere'' pioneer blu-ray (BDP-150) aan gehangen en ben een tevreden mens.
Met Klipsch heb ik geen ervaring en ook nooit gehad.
Verwijderd
Dank voor je reactie. Welke luidsprekers heb je er thans aan hangen? (Ik wil in ieder geval boekenkastluidsprekers.)Verwijderd schreef op maandag 29 april 2013 @ 10:51:
[...]
Ik ben zelf in het bezit van van de TX-8050 en ben er zelf erg tevreden over.
Het feit dat ik weer knoppen zie en vooral voel als Treble en Bass, is heerlijk ''nostalgisch'' ; ) .
Ik heb echter wel gekozen om hier een ''echte'' cd-speler aan te hangen, de DX-7555 van Onkyo
Na HK en o.a. Denon gehad te hebben, kan ik met zekerheid zeggen ''veel waar voor mijn geld'' te hebben gekregen met deze Onkyo-combo.
Heb hier verder nog een ''goedkopere'' pioneer blu-ray (BDP-150) aan gehangen en ben een tevreden mens.![]()
Met Klipsch heb ik geen ervaring en ook nooit gehad.
Ik heb ook gedacht om hetzelfde te doen, goede CD-speler en nog een extra dvd-speler. Dit geeft echter weer een extra apparaat en daarnaast biedt de SP809 nog extra netwerkmogelijkheden. Vandaar mijn keuze voor de SP809.
Verwijderd
Ik heb er ''ter overbrugging'' een setje Wharfedale Diamond 10.1 (boekenkast) aan hangen.Verwijderd schreef op maandag 29 april 2013 @ 12:28:
[...]
Dank voor je reactie. Welke luidsprekers heb je er thans aan hangen? (Ik wil in ieder geval boekenkastluidsprekers.)
Ik heb ook gedacht om hetzelfde te doen, goede CD-speler en nog een extra dvd-speler. Dit geeft echter weer een extra apparaat en daarnaast biedt de SP809 nog extra netwerkmogelijkheden. Vandaar mijn keuze voor de SP809.
De combinatie is mijn inziens zeker voor het geld echt de moeite van het beluisteren waard.
Desalniettemin zijn de Wharfedales inmiddels door andere merken ''ingehaald'' voor wat betreft ''veel voor weinig'', maar ik houd ze er hoe dan ook bij.
Want deze week (als alles goed gaat) worden mijn Q Acoustics 2050i zuilen geleverd.
Deze ben ik een aantal weken geleden een aantal malen gaan beluisteren (ook in combinatie met de TX-8050).
Ik zet er bij ''als alles goed gaat'' aangezien ik deze vanuit Ierland laat komen en ik nooit dit ''soort spul'' in het buitenland heb durven bestellen. Echter online een interessante deal gevonden, die het proberen (en de gok) waard lijkt. Wel Paypall betaald, dus zal wel loslopen....Ben dus benieuwd ; )
Verwijderd
Als ik alleen de tv aanzet komt uit geluid uit de tv. Als ik de reciever hierbij aanzet komt het geluid alleen via de vloerluidsprekers en niet meer uit de tv en als de reciever alleen aanzet komt dit ook via de vloerluidsprekers.
Maar hoe krijg ik geluid uit zowel de tv als de vloerluidsprekers, ik heb al div. keren de handleiding en het menu doorgespit maar ???
Wie weet welke of hoe een bepaalde instelling hiervoor moet staan.
b.v.d.
Volgens mij kan dit niet, het is of-of. Geen idee ook eigenlijk waarom je het zou willen, tv-speakers klinken over het algemeen toch mega brak. Als je geluid wilt uit het midden kan je beter een center-speaker nemenVerwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:13:
Wie weet welke of hoe een bepaalde instelling hiervoor moet staan.
b.v.d.
Verwijderd
Ik had hiervoor een simpel homecinema setje waar ik gelukkig nu eindelijk na lang sparen vanaf ben, maar dan kon je gewoon tegelijkertijd via de tv als de set geluid produceren dus mag ik hopelijk verwachten dat het bij een veel duurder hifiset toch ook gewoon kan.
Dan zet je HDMI-CEC* uit. Neem aan dat het dan wél kan.Verwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:27:
Waarom zou dit niet kunnen?
Ik had hiervoor een simpel homecinema setje waar ik gelukkig nu eindelijk na lang sparen vanaf ben, maar dan kon je gewoon tegelijkertijd via de tv als de set geluid produceren dus mag ik hopelijk verwachten dat het bij een veel duurder hifiset toch ook gewoon kan.
* kan verschillende namen hebben. Viera link, Kuro link, Smart link, HDMI control, etc. Verschilt per merk.
[ Voor 10% gewijzigd door Brad Pitt op 02-05-2013 11:31 ]
Verwijderd
Maar kan je iets concreter zijn, zit namelijk op m,n werk zit dit in de de instelling van de tv of de reciever? en zo ja waar precies.
Op beide apparaten moet het "aan" staan om te werken (als in: indien tv aan dan ook meteen receiver aan, en beiden tegelijk uit). Als het op één apparaat uit staat zal eigenlijk vaak ook het hele systeem uit staan en jouw wens moeten lukken. Je kan dan uiteraard niet meer bijv. met je tv-remote je receiver instellen of andersom.Verwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:33:
Maar kan je iets concreter zijn, zit namelijk op m,n werk zit dit in de de instelling van de tv of de reciever? en zo ja waar precies.
Als (op beide apparaten) HDMI-CEC uit staat zal er als het goed is uit zowel de tv én receiver geluid komen
Met CEC áán?renzo4000 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:49:
Het is inderdaad wel degelijk mogelijk om zowel geluid via de tv en je receiver te laten lopen
Verwijderd
Ik ben in zowel de handleiding als het menu geen CEC tegengekomen, dus begrijp helaas niet wat jullie hiermee bedoelen.
Wel de thermen Throug o.i.d. en ARC
P.s. wil het geluid van de tv als aanvulling erbij hebben.
Oef, dat zou ik dan weer eens moeten uitproberen aangezien ik toen juist op zoek was om het uit te krijgen ipv aan
@audioleek: Uiteraard is het persoonlijk natuurlijk, maar wat voor een luidsprekers heb je aangesloten op je 616? Alleen stereo? 2.1/5.1/etc? Als je alleen stereo hebt kan ik me nog wel voorstellen dat je het wil in andere situaties niet.
Verwijderd
Ja, ik heb aan de reciever alleen 2 vloerluidsprekers (Infinity Alpha 40) hangen en deze staan biamp aangesloten in stereo, vandaar dat ik graag het geluid van de tv erbij zou willen hebben, alleen is me nog steeds niet duidelijk hoe de diverse instellingen nu moeten staan in het onkyo menu.
Hoop toch dat iemand een passend antwoordt heeft.
Vandaar, vanwege? Geluid uit het midden? Dan is een center enorm aan te raden. Voor muziek gaat het niets toevoegen, integendeel eigenlijk. Maar uiteraard: ieder zijn ding.Verwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 13:28:
vandaar dat ik graag het geluid van de tv erbij zou willen hebben
Wat voor tv heb je dan? Daarop CEC uitschakelen (hoe het ook mag heten) moet eigenlijk ook genoeg zijn.
De 414 had wel een goede prijs prestatie verhouding, maar nu ik nieuwe speakers besteld heb wilde ik toch een versterker van een klasse hoger.
Dan zou ik hem persoonlijk hier halen: http://www.saturn.nl/mcs/...43,385389.html?langId=-11timofp schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 14:50:
Bij iBood twee weken geleden de TX-NR414 gekocht, maar ondertussen toch maar terug verkocht om nu voor de TX-NR616 te gaan. Deze staat aan 350 euro bij Amazon.de momenteel.
De 414 had wel een goede prijs prestatie verhouding, maar nu ik nieuwe speakers besteld heb wilde ik toch een versterker van een klasse hoger.
Is alleen deze week nog, m.i. erg scherpe prijs!
Verwijderd
Betreft een Panasonic tx-p42s20 , met viera control.
Als ik het begrepen heb zou ik deze moeten off zetten
Dat is correctVerwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 15:08:
Betreft een Panasonic tx-p42s20 , met viera control.
Als ik het begrepen heb zou ik deze moeten off zetten
Ik had ook 349 betaald, maar voor het gemak even afgerond. Daar ik in België woon is het niet mogelijk om online bij Saturn NL te bestellen (en MM of Saturn BE heeft geen online winkel).renzo4000 schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 14:53:
[...]
Dan zou ik hem persoonlijk hier halen: http://www.saturn.nl/mcs/...43,385389.html?langId=-11
Is alleen deze week nog, m.i. erg scherpe prijs!
En ben eigenlijk heel tevreden over de klanten service van Amazon moest ik ooit problemen hebben
Maar leuke tip voor anderen welke niet graag bij Amazon zouden bestellen
Ben een echte audioleek.
Heb een Onkyo receiver tx nr 616 gekocht om al mijn randapparatuur vlot aan mijn tv aan te sluiten. Alsook vr de streamingfunctionaliteiten.
Als overgangsfase had ik gedacht om daar mijn oude boxen van mijn oude surround van Samsung op aan te sluiten. Nu hebben die een eigen connector, kan ik die gewoon afknippen en de kabels rechtstreeks op mijn receiver aansluiten? Op termijn zou ik mij 2 b&w m1 boxen kopen met nog een subwoofer bij. 5.1 is geen optie.
Thx voor jullie advies.
Grtzz
Met de speakers gaat dat gewoon werken als de kabel achter de connector standaard 2-aderig is. Let wel dat subwoofers op dergelijke setjes vaak passief zijn en die sluit je niet zomaar aan op een receiver.kananga schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 23:57:
Nu hebben die een eigen connector, kan ik die gewoon afknippen en de kabels rechtstreeks op mijn receiver aansluiten?
Ik lees hier en daar wel iets over positief en negatief correct aansluiten, mr op die kabels zie ik daar niets van?FeaR schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 07:22:
[...]
Met de speakers gaat dat gewoon werken als de kabel achter de connector standaard 2-aderig is. Let wel dat subwoofers op dergelijke setjes vaak passief zijn en die sluit je niet zomaar aan op een receiver.
Subwoofer zal ik dan niet aansluiten.
Omdat dat niet nodig is om aan te geven als er maar een connector is. Je merkt het snel genoeg als je ze verkeerd om aansluit (zacht of geen geluid als je voor jouw speakers zit). Volgens mij compenseert het calibratieprogramma op jouw Onkyo er zelfs voor als je ze verkeerd om (uit fase) aansluit.kananga schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 09:14:
[...]
Ik lees hier en daar wel iets over positief en negatief correct aansluiten, mr op die kabels zie ik daar niets van?
Subwoofer zal ik dan niet aansluiten.
Daarna helemaal geen geluid meer via welke aansluiting dan ook.

Bij HDMI (UPC Horizon) geluidsinput geeft hij ineens "unknown" aan.
Normale jack geeft geen geluid en als ik de audyssey microfoon er in steek gaat hij niet verder....
Echt zo leuk altijd neuwe firmware upgrades uitvoeren als net alles goed werkt!
Net en USB bljven hangen op "Now Initializing". Helaas, ik dacht dat dit gefixt was in eerdere firmware's....
Soft reset en 10 minuten zonder power halen niets meer uit.
Zijn blijkbaar meer mensen die hier last van hebben. Iemand nog een geweldige oplossing die ik gemist heb?
[ Voor 28% gewijzigd door PWA op 04-05-2013 07:22 ]
TX-NR616
Version 1161-0108-0400
Na veel reviews gelezen te hebben weet ik niet wat ik ervan moet denken. Ik sta namelijk op het punt om een nieuw receiver te kopen. Mijn huidige Onkyo DS484 heeft af en toe wat kuren.
Graag hoor ik reacties van TX-NR616 bezitters
Ik ben een gelukkige eigenaar sinds januari 2013. gebruik dit enkel als huisbioscoop. 5.1...ljvd1969 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 09:52:
Vraagje: Is er nu iemand wel helemaal tevreden met zijn TX-NR616???
Na veel reviews gelezen te hebben weet ik niet wat ik ervan moet denken. Ik sta namelijk op het punt om een nieuw receiver te kopen. Mijn huidige Onkyo DS484 heeft af en toe wat kuren.
Graag hoor ik reacties van TX-NR616 bezitters
Kan er tot nu toe niets negatief over zeggen. heb natuurlijk wel geen ervaring met andere merken
Is hier heel veel verschil in qua geluid kwaliteit? of zit het meer in de feautures en meer aansluitingen etc??
( gebruik zelf de SR508 samen met Jamo 608 ac3)
Dit topic is gesloten.