Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 56 Laatste
Acties:
  • 529.727 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
audiomuts schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:55:
[...]
Nou ik heb sinds kort de TX NR 414, die zou volgens hun 120 watt leveren en hoe ze het meten is voor mij niet belangrijk.
Beetje rare redenatie dat het voor jou niet uitmaakt hoe ze meten. Zeg dan dat het opgegeven vermogen je niet interesseert, want nu is het gewoon misleidend en dat is het hele punt. Gelijk aan dat ik jou een auto verkoop en zeg dat het ding 1:25 haalt en daar ook mee adverteer. Maar dat ik er niet bij zeg dat hij dat alleen doet als je 50 rijdt in de hoogste versnelling. En dat als je de auto normaal gebruikt dat het verbruik dan 1:10 is.

Maar de consument geilt nu eenmaal op hogere cijfertjes en als je daardoor wat creatief moet meten mag dat blijkbaar. Genoeg andere merken die ook zo meten en dat kan ooit een keer fout gaan. Neem de Yamaha V573 die 115 Watt is opgegeven op een zelfde manier gemeten als de Onkyo, dus op één kanaal op 1 Khz en een bijna de max aan vervorming. Maar als je die receiver op een set zet met vijf speaker dan kakt hij zo in dat je net 20 Watt per kanaal over houdt. Kan meer dan genoeg zijn voor de gemiddelde set, maar ook genoeg speakers die daar zeker niet genoeg aan hebben of de receiver over de rooie krijgen als ze flink gaan dippen.

Natuurlijk heb je met die paar Watt nog steeds veel geluid, maar het gaat gewoon om het principe. En - met alle respect - zal het grootste deel van de consumenten niet eens horen wanneer het geluid gaat vervormen.

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 14-03-2013 17:28 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:49
FeaR schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 17:27:
[...]
En - met alle respect - zal het grootste deel van de consumenten niet eens horen wanneer het geluid gaat vervormen.
Brakke MP3 van een extreem brak gemastered nummer, fijne DSP-stand aan en je hebt "perfect" geluid ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiomuts
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-05-2013
@ FeaR, ik ben het zeer zeker met je eens dat het misleiding is.
Ik vind persoonlijk dat men wereldwijd hier regels voor moet hanteren, dus gewoon een standaard van meten.
Ik beken onmiddellijk dat ik deze 2 Onkyo apperaten heb gekocht op de aansluitmogellijkheden en via de kortingsactie van de welbekende winkelketen ( 15% )
En ik ben zeer zeker prettig verrast over deze spullen.
Misschien kakt het straks wel helemaal in wanneer ik er een paar zuilen, met een fatsoenlijke centerspeaker aan knoop, maar daar ben ik dan zelf bij, want dat ga ik natuurlijk wel uitgebreid luisteren en dan gebruik ik mijn oren echt wel.
@ Brad Pit, ik heb het even getest vanzelfsprekend luister ik muziek in de stand Pure Audio.
Dus geen technische truukjes. :)

[ Voor 9% gewijzigd door audiomuts op 14-03-2013 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
audiomuts schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 17:53:
@ Brad Pit, ik heb het even getest vanzelfsprekend luister ik muziek in de stand Pure Audio.
Dus geen technische truukjes. :)
Oh was ook niet tegen jou bedoeld hoor :P Ben je echt een van de weinige mensen die Pure Audio waardeert, en dat vind ik best tof :) Meeste mensen vinden het dan vlak of kaal klinken, maar het is gewoon het geluid zoals het eigenlijk moet zijn. Als het dan niet goed klinkt is er iets mis met je setup.

Of men houdt gewoon van neppe DSP surround dingen, dat kan en mag natuurlijk ook. Ieder zijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wbtje schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:33:
Mensen met de tx nr414 hebben jullie ook het probleem dat het laden van internetradio traag is? heb van alles geprobeerd maar het bliijft zo. Verder de vraag of er iets te doen is aan het OSD van de 414 want deze is echt oldscool. ms dos style
Een hoger type: de 616 heeft wel een mooier OSD 717 ook. Ze moeten ergens op budgetteren, als versterkers zo goedkoop zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:02:
Een hoger type: de 616 heeft wel een mooier OSD 717 ook. Ze moeten ergens op budgetteren, als versterkers zo goedkoop zijn....
M'n 3009 heeft ook een extréém brak low-res OSD. Erg jammer. Maar ja, zal dan wel weer de leeftijd zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiomuts
Ik hoop maar dat de JBL Northridge Center Speaker EC-25 het stemgeluid kan verbeteren tijdens het film kijken?
Gisteravond was mijn neef met zijn gezin hier en hij wou de blauwe babykamer wel even zien.
Ik heb mijn bonusdochter aangekeken, met de vraag, kon jij je mond weer niet houden.
Mijn neef begon te lachen, jawel hoor ze was met mijn dochter aan het kletsen en toen kwam er uit dat de babykamer wel erg blauw is!
En wij hebben een aanbieding ( in bruikleen) de box, wieg, commode en kledingkast.
Die heeft hij zelf gemaakt.
Ik kreeg net een sms van mijn vriendin dat ik vandaag mail zou krijgen over deze centerspeaker, met het adres en hoe laat ik die kan ophalen.
Nooit gedacht dat er 2 meiden zouden zijn die mijn wilde haren wel konden temmen.
Dat is hun redelijk gelukt ;-)
Ik zal half Juli wel knikkende knietjes hebben, want deze dochter was al bij mijn vrendin, dus geen angsten over en BIJ de bevalling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:54
audiomuts schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:52:
Ik hoop maar dat de JBL Northridge Center Speaker EC-25 het stemgeluid kan verbeteren tijdens het film kijken?
Gisteravond was mijn neef met zijn gezin hier en hij wou de blauwe babykamer wel even zien.
Ik heb mijn bonusdochter aangekeken, met de vraag, kon jij je mond weer niet houden.
Mijn neef begon te lachen, jawel hoor ze was met mijn dochter aan het kletsen en toen kwam er uit dat de babykamer wel erg blauw is!
En wij hebben een aanbieding ( in bruikleen) de box, wieg, commode en kledingkast.
Die heeft hij zelf gemaakt.
Ik kreeg net een sms van mijn vriendin dat ik vandaag mail zou krijgen over deze centerspeaker, met het adres en hoe laat ik die kan ophalen.
Nooit gedacht dat er 2 meiden zouden zijn die mijn wilde haren wel konden temmen.
Dat is hun redelijk gelukt ;-)
Ik zal half Juli wel knikkende knietjes hebben, want deze dochter was al bij mijn vrendin, dus geen angsten over en BIJ de bevalling.
Ligt het aan mij of snap ik er ruk van wat hierboven staat? :o. Het enige wat ik begreep is " JBL Northridge Center Speaker EC-25 " ... en als je nu een sony melkpakje als center hebt kan ik je verklappen dat je er op vooruit gaat met deze center ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiomuts
@ renzo4000 , ik wordt dus over 4 maand pappa ( biologisch ) dan hoor want mijn vriendin had al een dochter.
Dat is best wel eng, aangezien we dus geen wieg en zo hoeven te kopen.
Heeft mijn vriendin dus een JBL Northridge Center Speaker EC-25 gekocht via MP.
Ik ben toch wel blij dat ik erop vooruit ga, er ligt idd nu een ouwe Sony melkpakmodel voor de tv en bij het filmkijken wordt die compleet onder gesneeuwd door de Bose 201 die ik voorlopig als fronts gebruik.
Nu alleen nog op zoek naar een paar bijpassende JBL zuilen, wanneer ik die heb zoek ik bijpassende rears en maak mijn dochter blij met de 201 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 19:35
terugkomend op een punt wat iets eerder is aangekaart : internetradio wat traag opstart.
Dit is bij mijn TX-NR609 sinds de meest recente FW-update aan de orde. (meen van rond juli 2012).

Wat versta ik onder traaf opstartende internetradio ? de functie NET op de receiver duurt is meer dan 3 minuten bezig met initialiseren. Dit euvel doet bij mij zich voor wanneer de unit volledig van netstroom is afgeweest, of in de laagst mogelijke verbruiksstand tijdens standby (Dus HDMI switch en WOL uit, RIHD niet actief).

Als ik dan NET inschakel is de unit 3 tot 5 minuten bezig met initialiseren en vervolg keuzes (Spotify, VTuner en DLNA bv) duren vervolgens ook lang. Daarnaast duurt het lang (bijna 5 minuten na initialisatie) totdat de receiver bestanden van Spotify herkent als muziek af te spelen.

Dit probleem doet zich niet voor als de unit in Standby staat met HDMI op een geselecteerde poort of AUTO. Dan start alles snel op. Ook de keuzes binnen NET starten snel op.

Daarnaast valt mij op dat sinds de laatste update Spotify veel meer jitter kent tijdens het afspelen van muziek, herkenbaar door hele korte onderbrekingen in het afspelen. Dit alles is aangekaart bij Onkyo, maar het is en blijft ernstig stil. TX-NR609 is EOL en waarschijnlijk ook dus geen updates meer...

jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:46
Als ik bij mijn TX-NR509 naar NET ga moet ik niet meteen proberen door te bladeren naar dlna of Spotify of 1 van de andere opties.
Als ik dat wel doe loopt de radio vast. Moet dan eerst de radio weer spanningsloos maken om de NET functie weer te kunnen gebruiken. Als ik iets langer wacht, ongeveer 30 seconden, dan heeft hij alles gevonden en kan ik gewoon vlot door het menu bladeren. Als ik een radiostream kies dan start hij wel meteen te laden en na ongeveer 5 seconden begint de stream. Dat werkt dus wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-09 21:07
Vraagje,
Ik heb een tx nr515. Kan ik elke wireless headset met USB aansluiting erop aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:17
Hallo allen,

vraagje, want ik kom er niet helemaal uit.

ik heb een Onkyo TX-NR414,
-hier heb ik mijn pc op aangesloten (via optical)
-en nu ook mijn PS3 (hdmi)

nu is het zo dat ik god of war ascension heb aangeschaft, en deze zou dts, dolby etc. moeten hebben, dus ik dacht: aaaah top, lekker genieten van wat hack and slash werk in 5.1

nu heb ik alles aangesloten en ik krijg wel geluid en ook beeld (via receiver) echter is dit geen 5.1, ik krijg het alleen via me voorste speakers...op de front panel geeft ie aan pcm.. dit moet dan toch het dts of dolby icoontje krijgen ?

kan iemand mij misschien helpen ?

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Jeroenzer schreef op maandag 18 maart 2013 @ 22:07:
nu heb ik alles aangesloten en ik krijg wel geluid en ook beeld (via receiver) echter is dit geen 5.1, ik krijg het alleen via me voorste speakers...op de front panel geeft ie aan pcm.. dit moet dan toch het dts of dolby icoontje krijgen ?

Het zou sowieso wel 5.1 geluid moeten zijn (dus niet alleen voor) maar je krijgt alleen een DD/DTS logo te zien als je de PS3 laat bitstreamen. Zoals het nu is stuurt de PS3 een PCM-signaal naar de versterker. Niet dat het geluid anders zal worden als je gaat bitstreamen maar een logo zal je wel moeten zien dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiomuts
Jeroenzer schreef op maandag 18 maart 2013 @ 22:07:
Hallo allen,

vraagje, want ik kom er niet helemaal uit.

ik heb een Onkyo TX-NR414,
-hier heb ik mijn pc op aangesloten (via optical)
-en nu ook mijn PS3 (hdmi)

nu is het zo dat ik god of war ascension heb aangeschaft, en deze zou dts, dolby etc. moeten hebben, dus ik dacht: aaaah top, lekker genieten van wat hack and slash werk in 5.1

Ik heb de pc aangesloten via hdmi en heb dus helemaal geen geluid.
Nu ben ik hier niet zo handig in, mijn dochter had een hele snelle oplossing.
Pap de vloer ligt eruit dan kan je toch ook geluidskabels leggen?
Dat heb ik maar gedaan maar zo hoort het niet.
Ik heb btw ook een ietwat paars beeld op de tv en dan is dat via de reciever, wanneer ik hem rechtstreeks op de tv aansluit heb ik wel goed beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
audiomuts schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 08:26:
[...]

Ik heb de pc aangesloten via hdmi en heb dus helemaal geen geluid.
Nu ben ik hier niet zo handig in, mijn dochter had een hele snelle oplossing.
Pap de vloer ligt eruit dan kan je toch ook geluidskabels leggen?
Dat heb ik maar gedaan maar zo hoort het niet.
Ik heb btw ook een ietwat paars beeld op de tv en dan is dat via de reciever, wanneer ik hem rechtstreeks op de tv aansluit heb ik wel goed beeld.
Ondersteund je pc videokaart wel geluid uit? Niet elke videokaart ondersteubd dat, ik heb bijvoorbeeld een ati Hd 6950 en die ondersteund wel audio doorvoer via hdmi... Dus dan zou je alleen beeld moeten hebben als dat niet ondersteund wordt. Makkelijk is om de pc via optical te verbinden qua geluid, heb ik ook, werkt super, wel moet je pc een optical connection hebben bij je geluidskaart (of zelf een audio kaart inbouwe met die connection).

Paarsig beeld? Die is nieuw, heb je je firmware al geupdate? Kan een oplossing zijn... Misschien ligt het aan model tv dat ie daar moeilijk mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
Brad Pitt schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 00:43:
[...]

Het zou sowieso wel 5.1 geluid moeten zijn (dus niet alleen voor) maar je krijgt alleen een DD/DTS logo te zien als je de PS3 laat bitstreamen. Zoals het nu is stuurt de PS3 een PCM-signaal naar de versterker. Niet dat het geluid anders zal worden als je gaat bitstreamen maar een logo zal je wel moeten zien dan.
Maar pcm kan wel 5.1 zijn toch?
Is het misschien beter als ik een optical van ps3 naar receiver doe en alleen beeld laat gaan via receiver en in me ps3 zeg: audio via optical?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ja hoor. Kan 2.0 zijn, 5.1, 7.1, alles. PCM betekent alleen dat de PS3 het geluid omzet en niet de receiver.
Is het misschien beter als ik een optical van ps3 naar receiver doe en alleen beeld laat gaan via receiver en in me ps3 zeg: audio via optical?
Kan je doen, je mist dan alleen de mogelijkheid tot afspelen van HD-audio, mocht je dat ooit willen. Via optical is DD/DTS mogelijk maar niet DTS-HD of Dolby TrueHD bijvoorbeeld. Het geluid via optical qua DD/DTS zal identiek zijn aan het geluid via HDMI dus da's het probleem niet. Het zóu echter gewoon moeten werken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
Brad Pitt schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 09:48:
[...]

Ja hoor. Kan 2.0 zijn, 5.1, 7.1, alles. PCM betekent alleen dat de PS3 het geluid omzet en niet de receiver.

[...]

Kan je doen, je mist dan alleen de mogelijkheid tot afspelen van HD-audio, mocht je dat ooit willen. Via optical is DD/DTS mogelijk maar niet DTS-HD of Dolby TrueHD bijvoorbeeld. Het geluid via optical qua DD/DTS zal identiek zijn aan het geluid via HDMI dus da's het probleem niet. Het zóu echter gewoon moeten werken... ;)
goed te weten :), ik wil opzich niet naar beneden gaan qua mogelijkheden, dus ik ga vanavond weer even klooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07:49
Brad Pitt schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 09:48:
[...]

[...]

Daarnaast kan je over optical geen 5.1 pcm signaal (wat de meeste games en andere programma's gebruiken) versturen, dit kan alleen via hdmi. Een mogelijke oplossing hiervoor is het gebruiken van een dolby of dts encoder, maar je geluidskaart moet dit ondersteunen en ik vond de geluidskwaliteit minder hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
InEtVa schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:15:
[...]
Daarnaast kan je over optical geen 5.1 pcm signaal (wat de meeste games en andere programma's gebruiken) versturen, dit kan alleen via hdmi.
Maakt niet uit toch, áls ie maar surround audio heeft, via DD/DTS.
Een mogelijke oplossing hiervoor is het gebruiken van een dolby of dts encoder, maar je geluidskaart moet dit ondersteunen en ik vond de geluidskwaliteit minder hiervan.
Wie heeft het hier over een geluidskaart dan? PS3 wordt op een receiver aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
Brad Pitt schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:18:
[...]

Maakt niet uit toch, áls ie maar surround audio heeft, via DD/DTS.

[...]

Wie heeft het hier over een geluidskaart dan? PS3 wordt op een receiver aangesloten.
dit gaat inderdaad puur even over een PS3, hier kan ik dus geen geluidskaart inbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
Jeroenzer schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:08:
[...]

dit gaat inderdaad puur even over een PS3, hier kan ik dus geen geluidskaart inbouwen.
Excuus had PS3 als PC gelezen... Was nog vroeg ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Ik heb sinds kort de Onkyo TX-SR313, maar als ik de receiver aanzet dan komt er een zoomend geluid uit. Het lijkt erop dat er iets tegen de case aantrilt, zodra ik iets zwaars op de case zet dan is het zoomend geluid weg. Heeft iemand anders dit wel eens ervaren?

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
JerX schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 17:26:
Ik heb sinds kort de Onkyo TX-SR313, maar als ik de receiver aanzet dan komt er een zoomend geluid uit. Het lijkt erop dat er iets tegen de case aantrilt, zodra ik iets zwaars op de case zet dan is het zoomend geluid weg. Heeft iemand anders dit wel eens ervaren?
Ja, heel zacht gezoem. Werkt verder perfect, dus ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
InEtVa schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 17:50:
[...]

Ja, heel zacht gezoem. Werkt verder perfect, dus ja...
Nou het is bij mij niet zacht, gewoon keihard (zelfs harder dan een film op normaal geluids niveau)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag bezit ik een NR616.
Nu zit ik met het volgende.
Mijn Gigabyte moederbord met onboard HDMI geeft als enige configuratie mogelijkheid 'Stereo'. Bij het afspelen van bijvoorbeeld YouTube is er geen geluid.
In bijvoorbeeld VLAN player moet ik telkens zelf omschakelen naar A/52 naar SP-diff en dan heb ik prima DTS geluid.

Wie zou me verder kunnen helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
JerX schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 18:14:
[...]

Nou het is bij mij niet zacht, gewoon keihard (zelfs harder dan een film op normaal geluids niveau)
Dat klinkt alsof er wat mis mee is, wat zou ik niet durven zeggen. Maar als het echt zo luid is zou ik er eens mee terug gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:21
JoostenM, ik zou als eerste de drivers van je geluidskaart/videokaart updaten. In windows zou je je outputmogelijkheden (eigenschappen van je output device, in jouw geval hdmi) kunnen selecteren. Mocht dat zo zijn, zet je hdmi als standaard output en dan dts, dolby digital etc aanvinken.

Welke type gigabyte moederbord heb je?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen heb ik geluid!
In de versterker stond iets van 'alleen DTS' ingesteld.
Ook de realtek en ATI drivers zijn bijgewerkt.
Toch blijft bij Realtek HDMI 'stereo' staan.
De receiver maakt hier natuurlijk netjes 7.1 van. Maar moet de PC dit ook niet uitsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je PC stuurt alleen DTS/DD/DD TrueHD/DTS-HD MA uit als een programma dat ook daadwerkelijk uitstuurt en je videokaart middels HDMI dat ook doorgeeft (in het geval van DD TrueHD en DTS-HD MA). Verder dient in Windows het alleen op Digital Out te staan/HDMI en je versterker zou het uit zichzelf moeten snappen, dat je DTS kan intellen op je versterker is an sich onlogisch...of je moet een DTS:Neo modus hebben geselecteerd, hetgeen niet meer is dan een soort Dolby Pro Logic (II) welke van een stereo signaal een 5.1 () uitput maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:33
Gisteren de Onkyo TX-NR5010 ontvangen van bol.com
Wat een gewicht en grote doos zeg.

Afbeeldingslocatie: http://www.missingremote.com/sites/default/files/TX-NR5010.jpg

Ik denk dat deze machine wat overkill is voor mijn setje BA A25..

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 21:00
LuPo schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 08:18:
Gisteren de Onkyo TX-NR5010 ontvangen van bol.com
Wat een gewicht en grote doos zeg.

[afbeelding]

Ik denk dat deze machine wat overkill is voor mijn setje BA A25..
Las het op htforum, wat een geluk haha 8) _/-\o_
Ik zou hem houden :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 23:06
Geluksvogel!
De 5010 is de enige receiver die ik een waardige vervanger zou vinden voor m'n Onkyo 875 indien ik bij receivers blijf, die qua versterkingsgedeelte "ongeveer" op dezelfde lijn zit. Ook een dikke bak van 23kg !
XT32 + LAN + DLNA streaming zijn wel dingen die ik wat mis, niet zozeer "de power" van de receiver want die is er ook met de 875.

PS : Ja, voor je BA A25 is dit zoals met een 700PK machine door een Zone 30 kruipen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:33
Palm schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 09:15:
[...]

Las het op htforum, wat een geluk haha 8) _/-\o_
Ik zou hem houden :9~
Thanks. Ja ik heb wel wat geluk gehad inderdaad!
Veel mensen die dus ook op htforum zitten? :P
jvanhambelgium schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 09:17:
Geluksvogel!
De 5010 is de enige receiver die ik een waardige vervanger zou vinden voor m'n Onkyo 875 indien ik bij receivers blijf, die qua versterkingsgedeelte "ongeveer" op dezelfde lijn zit. Ook een dikke bak van 23kg !
XT32 + LAN + DLNA streaming zijn wel dingen die ik wat mis, niet zozeer "de power" van de receiver want die is er ook met de 875.
Mocht je willen upgraden dan weet je me te vinden.. ;)
PS : Ja, voor je BA A25 is dit zoals met een 700PK machine door een Zone 30 kruipen ;-)
Hahaha! d:)b

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een ONKYO TX SR-313.
De TX SR/313 speelt geen TrueHD en DTS HDMSTR af, terwijl hij dat wel kan.
Hier heb ik op de HDMI-Ingang BD/DVD een Asrock mini PC aangesloten.
Deze draait onder Win7. In windows de geluidskaart ingesteld op HDMI.
Bij het Tabblad ondersteund audio sporen, staan all audio mogelijkheden (PCM,Dolby Sur,TrueHD DTS en DTS/HD MSTR).
Voor het afspelen van mijn BluRay´s gebruik ik PowerDVD12, hier kun je kiezen voor audio, PCM, DTS of True teatre HD. Ik heb hem ingesteld op het laatste om TrueHD en DTS/HDMSTR geluid te kunnen afspelen.
Het probleem is nu dat er alleen DTS geluid is en geen TrueHD of DTS/HDMSTR wat wel op de BlueRay staat.
Het wordt nog vreemder als ik de Asrock mini PC aansluit op een ONKYO TX NR-609 aansluit op de HDMI PC aansluiting, werkt alles wel.
Ook heb ik op de TX SR-313 een BlueRay-player van Samsung aangesloten op HDMI BD/DVD ingang.
De TX SR-313 speelt dan wel TrueHD en DTS/HDMSTR af.
Alle ander HDMI-ingangen geven geen beeld en geluid (VCR/DVR, CBL/SAT en GAME).
Ik vraag mij af of een BluRay speler een ander audio-protocol heeft als een PC.
Hopelijk kan iemand mij helpen.
Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 23:43:
Je PC stuurt alleen DTS/DD/DD TrueHD/DTS-HD MA uit als een programma dat ook daadwerkelijk uitstuurt en je videokaart middels HDMI dat ook doorgeeft (in het geval van DD TrueHD en DTS-HD MA). Verder dient in Windows het alleen op Digital Out te staan/HDMI en je versterker zou het uit zichzelf moeten snappen, dat je DTS kan intellen op je versterker is an sich onlogisch...of je moet een DTS:Neo modus hebben geselecteerd, hetgeen niet meer is dan een soort Dolby Pro Logic (II) welke van een stereo signaal een 5.1 () uitput maakt.
Begrijp ik je dan goed?
Is het normaal dat ik bij het configureren van mijn 'realtek HDMI output' alleen 'stereo' zie staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:14
Even een vraagje. Ik heb hier een Onkyo 609. Icm een 5.1 melkpakje set van Jamo. Nu heb ik de 2 voor-surround verwisseld voor 2 leuke 75 watt speakers.

Nu wil ik het volgende:
Films met 5.1 geluid
Usb / Radio op Stereo + de subwoofer

Films is geen probleem(hij pakt gewoon het muziek spoor van de film)

Nu heb ik bij usb/radio als bron stereo gepakt, alleen dan pakt die de subwoofer niet. En die geeft toch net een iets voller geluid in totaal.

Hoe kan ik er voor kiezen dat de onkyo bij bron Usb/radio stereo pakt + de subwoofer?

[ Voor 7% gewijzigd door Dacuuu op 26-03-2013 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
Bij mijn 414 wordt de sub ingeschakeld als ik "all channel stereo" selecteer. Misschien dat eens proberen.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Jegapia schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:36:
Bij mijn 414 wordt de sub ingeschakeld als ik "all channel stereo" selecteer. Misschien dat eens proberen.
Al channel stereo is standaard, maar dan pakt die ook de achterste speakers mee. En dat wil ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
Je moet even checken over je je subwoofer hebt ingeschakeld in de instellingen en of je een crossover hebt ingesteld. Als je dat hebt gedaan zou je sub in stereo moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Jep, hier wordt de sub ook standaard ingeschakeld bij stereo mode. Ik heb overigens een 616(fronts staan op small, crossover 60hz)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
renzo4000 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 20:23:
Jep, hier wordt de sub ook standaard ingeschakeld bij stereo mode.
Precies, maar deze moet je wél selecteren. Gewoon luisteren "in stereo" betekent over het algemeen zonder subwoofer, de DSP-stand Stereo aanzetten zorgt ervoor dat de sub mee gaat spelen.

Als de luidsprekers op Small staan en subwoofer op On zou je echter mogen verwachten dat ook bij normaal stereo luisteren de subwoofer mee zou moeten doen, maar goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@Dacuuu pak anders de handleiding(pagina 36 & 46) er nog even bij.

Stereo Sound is output from the front left and right speakers and subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Ondertussen is het gelukt. Had wat probleemjes met het schakelen. Na een keer de receiver uit/aan te hebben gezet werkt alles goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
InEtVa schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 20:47:
[...]

Dat klinkt alsof er wat mis mee is, wat zou ik niet durven zeggen. Maar als het echt zo luid is zou ik er eens mee terug gaan.
Bij deze heb ik hem helaas terug moeten sturen ;( Nu even afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
JerX schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 17:25:
[...]

Bij deze heb ik hem helaas terug moeten sturen ;( Nu even afwachten...
Da's jammer, hopelijk wordt hij snel gefixt. Voor de prijs is t namelijk een mooie receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09 22:49
ik heb zojuist het ipadres van m'n oknyo "vast" willen zetten. Op het moment dat ik op opslaan drukte versprong de instelling, nu heeft 'ie een vast ipadres dat niet in mijn netwerk zit. En kan ik hem dus niet benaderen. Hoe kan ik dit nu weer ongedaan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhizosis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-08-2023
miles schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 08:58:
ik heb zojuist het ipadres van m'n oknyo "vast" willen zetten. Op het moment dat ik op opslaan drukte versprong de instelling, nu heeft 'ie een vast ipadres dat niet in mijn netwerk zit. En kan ik hem dus niet benaderen. Hoe kan ik dit nu weer ongedaan maken?
Meest logische zou zijn om te factory resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:15
Ik zie soms ook verbindingsproblemen met mijn 414. Hij meent dat er geen netwerk aanwezig is.
Eerst op DHCP, toen ip gereserveert op de DHCP server en nu een statisch adres buiten de scope van de DHCP pool.

Helaas zie ik geen enkele verbetering.
Vermoedelijk zit toch iets niet goed in de firmware.
Want dit is toch basic networking voor zo een netwerkapparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:51
Ten aanzien van problemen en lange initialisatie tijden voor Spotify van de 414, hebben eigenaars van de 515 of 616 op dit forum hier ook dezelfde ervaring mee?

Ik ben van plan een receiver aan te schaffen (budget max. 450 euro) bij m'n huidige Cambridge 5.1 set + 2 stereo 100w KEF luidsprekers (van wat jaartjes oud). Ik twijfel nu een beetje tussen de 414, 515, 616 of misschien wel de Yamaha RX-V673. In de toekomst wil ik m'n luidspreker park nog eens vernieuwen maar dat is nu nog niet aan de orde. Gebruiksprofiel: films: via BD en streamed, muziek via internetradio en streamed (dlna) , ps3 (games)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met een afstel-issue. Ik heb een REL subje wat aangesloten wordt op L/R in plaats van de sub-out. Werkt goed en klinkt briljant. In het boekje staat een aantal keer overduidelijke dat dit echt de aanbevolen manier van werken is, dus dat geloof ik dan maar.

Probleem: bij films met DTS audio heb ik nu veel teveel sub. Gewoon normale audio is prima, Dolby ook, maar om de een of andere reden is alles met DTS signaal echt way too much. Ik kan de 63Hz frequentie lager zetten in de eq settings, maar dat geldt meteen voor alle bronnen waar ik niet aan wil komen. Er is de LFE setting, maar ik heb het idee dat die alleen effect heeft op de sub-out, ik hoor nu geen verschil.

De DTS THX Cinema setting lost het grotendeels op, maar ik vroeg me af of er nog mogelijkheden zijn die ik over het hoofd zie. Vraag me sowieso af waarom het default DTS signaal zo enorm veel sub bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Je kan in het instellingen menu het aantal db's apart instellen voor oa dts audio spoor zodat de sub minder hard meespeelt, dit werkt inderdaad alleen als je de daarvoor bedoelde lfe settings gebruikt dus ook daadwerkelijk de subout van je reciever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een onkyo HT S3200 set (oud model)
Deze schakelt zich echter steeds uit.
Waarschijnlijk oververhitting aangezien hij erg heet werd.
zit er iets van koeling in dit apparaat en zo ja is dit goedkoop te repareren.
Ben zelf a-technisch en garantie heb ik niet meer

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
renzo4000 schreef op zondag 31 maart 2013 @ 15:47:
Je kan in het instellingen menu het aantal db's apart instellen voor oa dts audio spoor zodat de sub minder hard meespeelt, dit werkt inderdaad alleen als je de daarvoor bedoelde lfe settings gebruikt dus ook daadwerkelijk de subout van je reciever.
Daar was ik al bang voor. Zit een beetje in dubio, REL adviseert vast niet zomaar om het op die manier aan te sluiten. Voorlopig doe ik het maar even met THX Cinema mode, dat is op zich een prima oplossing, vind de balans zo in ieder geval stukken beter dan in de kale DTS modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 21:47

MaxPoweR

-=StopTech=-

iCe01 schreef op zondag 31 maart 2013 @ 15:35:
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met een afstel-issue. Ik heb een REL subje wat aangesloten wordt op L/R in plaats van de sub-out. Werkt goed en klinkt briljant. In het boekje staat een aantal keer overduidelijke dat dit echt de aanbevolen manier van werken is, dus dat geloof ik dan maar.

Probleem: bij films met DTS audio heb ik nu veel teveel sub. Gewoon normale audio is prima, Dolby ook, maar om de een of andere reden is alles met DTS signaal echt way too much. Ik kan de 63Hz frequentie lager zetten in de eq settings, maar dat geldt meteen voor alle bronnen waar ik niet aan wil komen. Er is de LFE setting, maar ik heb het idee dat die alleen effect heeft op de sub-out, ik hoor nu geen verschil.

De DTS THX Cinema setting lost het grotendeels op, maar ik vroeg me af of er nog mogelijkheden zijn die ik over het hoofd zie. Vraag me sowieso af waarom het default DTS signaal zo enorm veel sub bevat.
Voor muziek moet je high level en voor film low level gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iCe01 schreef op zondag 31 maart 2013 @ 15:35:
Aanbevolen manier van werken lijkt me overdreven, beetje gissen als je niet weet waar de subwoofer voor gebruikt gaat worden. Maar oké. Hoe heb je verder alles ingesteld op de subwoofer? Want als je de subwoofer niet op de Subwoofer Pre-Out aan hebt gesloten dan doen receiver-instellingen als crossover en LFE inderdaad niets. Door op de Front Left en Front Right Pre-Out aan te sluiten stuur je het gehele bereik van die speakers naar de subwoofer en niet het LFE kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het beetje apart dat er op de nieuwe modellen 2 ingangen digitaal COAX zitten en 1 ingang digitaal OPTISCH :/
Meeste is tegenwoordig toch optisch of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
FeaR schreef op zondag 31 maart 2013 @ 17:47:
[...]
Aanbevolen manier van werken lijkt me overdreven, beetje gissen als je niet weet waar de subwoofer voor gebruikt gaat worden. Maar oké. Hoe heb je verder alles ingesteld op de subwoofer? Want als je de subwoofer niet op de Subwoofer Pre-Out aan hebt gesloten dan doen receiver-instellingen als crossover en LFE inderdaad niets. Door op de Front Left en Front Right Pre-Out aan te sluiten stuur je het gehele bereik van die speakers naar de subwoofer en niet het LFE kanaal.
Subwoofer is nu aangesloten op high level input. Daar krijg je een aparte kabel voor, de ene kant gaat aan +/- van front left en aan de + van front right. Aan de andere kant gaat ie met een speakon plug de sub in. Crossover heb ik handmatig op de sub ingeregeld. Na calibratie ziet de Onkyo front left/right inderdaad als fullrange speakers en stuurt dus het volledige signaal daar naartoe. Geen idee hoe de processing omgaat met sub in dat geval? Wordt het sub kanaal gewoon gekopieerd ook naar links/rechts gestuurd?

De methode kun je inderdaad betwisten, maar het boekje is er (meerdere malen) zeer duidelijk over en ook de verkoper raadde me met klem aan om het op die manier aan te sluiten in plaats van de sub out. Dat zal niet voor niets zijn denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 april 2013 @ 11:41:
Ik vind het beetje apart dat er op de nieuwe modellen 2 ingangen digitaal COAX zitten en 1 ingang digitaal OPTISCH :/
Meeste is tegenwoordig toch optisch of zie ik dat verkeerd?
Meeste is tegenwoordig HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:06:
[...]

Begrijp ik je dan goed?
Is het normaal dat ik bij het configureren van mijn 'realtek HDMI output' alleen 'stereo' zie staan?
Ondertussen een nieuw Moederbord en Processor met GPU aangeschaft. Deze bezit wel DTS-HD en surround ed. via HDMI.
Alles werkt voor 90%
Bij input op de receiver ziet hij 'Multich 7.1', Output ook. Alleen bij muziek ed. van Internet
(o.a. Youtube, Uitzendinggemist) geeft hij het geluid maar over 2 speakers weer (uitgezonderd All Stereo).
Zet ik de configuratie in Windows naar Stereo dan Upscaled de receiver wel alles naar 7.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 01 april 2013 @ 18:37:
[...]

Ondertussen een nieuw Moederbord en Processor met GPU aangeschaft. Deze bezit wel DTS-HD en surround ed. via HDMI.
Alles werkt voor 90%
Bij input op de receiver ziet hij 'Multich 7.1', Output ook. Alleen bij muziek ed. van Internet
(o.a. Youtube, Uitzendinggemist) geeft hij het geluid maar over 2 speakers weer (uitgezonderd All Stereo).
Zet ik de configuratie in Windows naar Stereo dan Upscaled de receiver wel alles naar 7.1.
Dat is vrij logisch. Je receiver ontvangt immers gewoon een meerkanaalse stream. Dat er slechts 2 kanalen geluid bevatten is niet terzakedoende. Immers, wat de receiver betreft ís het ook gewoon meerkanaalsgeluid en zou het zomaar kunnen dat er op een bepaald moment in de stream de overige kanalen de slilte die over de andere kanalen wordt verzonden wordt vervangen door geluid.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HarmoniousVibe schreef op maandag 01 april 2013 @ 18:49:
[...]

Dat is vrij logisch. Je receiver ontvangt immers gewoon een meerkanaalse stream. Dat er slechts 2 kanalen geluid bevatten is niet terzakedoende. Immers, wat de receiver betreft ís het ook gewoon meerkanaalsgeluid en zou het zomaar kunnen dat er op een bepaald moment in de stream de overige kanalen de slilte die over de andere kanalen wordt verzonden wordt vervangen door geluid.
Niks aan te doen dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
Je kan de DTS:Neo of Dolby Prologic II modus proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassie789
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:29
Misschien leuk om te melden dat er op dit moment (iig in Makro Duiven) een aanbieding is van een 5.1 Onkyo receiver (Lijkt sterk op de TX-NR414, weet niet zeker!) icm. een Jamo 5.1 set in de aanbieding is voor slechts €209,-,,,, Lijkt mij een goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:53
Cassie789 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 11:38:
Misschien leuk om te melden dat er op dit moment (iig in Makro Duiven) een aanbieding is van een 5.1 Onkyo receiver (Lijkt sterk op de TX-NR414, weet niet zeker!) icm. een Jamo 5.1 set in de aanbieding is voor slechts €209,-,,,, Lijkt mij een goede deal.
Setprijs is 299 ex BTW, ong. 370 incl. BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 april 2013 @ 13:15:
[...]
Meeste is tegenwoordig HDMI.
Och ja .. :F Je zou dus kunnen zeggen dat die anderen "overbodig" zijn geworden..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, er zijn altijd wel mensen met oudere apparatuur of een andere reden waarom ze die aansluitingen nog nodig hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iCe01 schreef op maandag 01 april 2013 @ 12:44:
[...]
Subwoofer is nu aangesloten op high level input. Daar krijg je een aparte kabel voor, de ene kant gaat aan +/- van front left en aan de + van front right. Aan de andere kant gaat ie met een speakon plug de sub in. Crossover heb ik handmatig op de sub ingeregeld. Na calibratie ziet de Onkyo front left/right inderdaad als fullrange speakers en stuurt dus het volledige signaal daar naartoe. Geen idee hoe de processing omgaat met sub in dat geval? Wordt het sub kanaal gewoon gekopieerd ook naar links/rechts gestuurd?

De methode kun je inderdaad betwisten, maar het boekje is er (meerdere malen) zeer duidelijk over en ook de verkoper raadde me met klem aan om het op die manier aan te sluiten in plaats van de sub out. Dat zal niet voor niets zijn denk ik dan.
Owja, High Level bij REL, BK en wat al niet meer gebeurt met een speakon. Maar het idee is hetzelfde. Maar met High Level heb je op subwoofergebied niets aan iets als Audyssey, die regelt namelijk de subwoofer aangesloten op de Subwoofer Pre-Out en niet op High Level, High Level is altijd afstellen op gehoor en zonder stukje software.

Maar wat gebeurt er als je ook een Low-Level naar de subwoofer trekt? van BK weet ik dat die High- en Low Level tegelijk aan kan sturen, wellicht dat het met een REL ook kan. Dan heb je voor films en muziek beide de mooiste manier om aan te sluiten. Hoe dan ook heeft elke manier wel een voor- dan wel nadeel, dus "de beste" manier is er niet altijd. Hangt ook af van de receiver en hoe deze met een subwoofer Pre-Out omgaat in bepaalde modi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Iemand een idee wanneer de nieuwe generatie komt? En of die ook wat 'groener' worden? Als t verbruik hoog is wanneer er flink herrie gemaakt wordt, is niet zo erg, maar wanneer ding beetje achtergrondmuziek speelt lijkt me dit niet helemaal nodig. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben momenteel zoekende naar een goede geluidset icm blu-ray en ik zag deze aanbieding bij de Makro:
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/2sPsS

Is dit een goede set? Verder kan ik weinig info erover vinden maar heeft die een FM-tuner en een Blu-Ray speler moet je apart nog kopen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Er wordt gezecht vergelijkbaar met de 313. Absoluut instapmodel dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 02:55:
Ik ben momenteel zoekende naar een goede geluidset icm blu-ray en ik zag deze aanbieding bij de Makro:
[afbeelding]

Is dit een goede set? Verder kan ik weinig info erover vinden maar heeft die een FM-tuner en een Blu-Ray speler moet je apart nog kopen neem ik aan?
Hij is nagenoeg gelijk aan de 313, het instap model. Er zit inderdaad een FM-tuner in en uiteraard geen blu-ray speler (dit is nooit bij een reciever). Daarnaast zou je ook kunnen overwegen om gewoon voor een 313 te gaan (vanaf €230) en wellicht 2 goede bookshelfs op de tweedehands markt. Ik denk dat je dan veel plezier zult hebben. Je kan dan verder uitbreiden naar 5.1.

Een ander alternatief is de HT-S3505. Is nog goedkoper ook ;) en vind ik persoonlijk mooiere luidsprekers om te zien. Ik weet niet wat het verschil is in geluidskwaliteit van de luidsprekersetjes.

Of een pioneer combi? pricewatch: Pioneer HTP-071

[ Voor 5% gewijzigd door renzo4000 op 03-04-2013 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 02:55:
[afbeelding]
Ik zag hem ook in de Makro, maar vind het een aparte aanbieding. De HT-R558 is alleen de receiver welke normaal geleverd wordt bij kant en klare sets, gebaseerd op de TX-SR313 wat inderdaad de instap is. Normaal worden die modellen niet los verkocht, maar er zijn wel meer ketens die deze sets als het ware opbreken. Het zou mijn set zeker niet zijn, de satellieten hebben een opgegeven bereik van 170 - 20.000 Hz wat betekent dat de subwoofer tot zeer ver aan moet vullen. Hierdoor krijg je een overactieve subwoofer wat alles behalve mooi is. Nu zal je bovenstaande vaker hebben bij kleinere speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
FeaR schreef op woensdag 03 april 2013 @ 10:23:
[...]

Ik zag hem ook in de Makro, maar vind het een aparte aanbieding. De HT-R558 is alleen de receiver welke normaal geleverd wordt bij kant en klare sets, gebaseerd op de TX-SR313 wat inderdaad de instap is. Normaal worden die modellen niet los verkocht, maar er zijn wel meer ketens die deze sets als het ware opbreken. Het zou mijn set zeker niet zijn, de satellieten hebben een opgegeven bereik van 170 - 20.000 Hz wat betekent dat de subwoofer tot zeer ver aan moet vullen. Hierdoor krijg je een overactieve subwoofer wat alles behalve mooi is. Nu zal je bovenstaande vaker hebben bij kleinere speakers.
@antraxbomb: Misschien toch een idee om naar mijn genoemde alternatieven te kijken. De HT-S3505 heeft iig een breeder bereik met zijn melkpakjes:

Frequency Response
Front 80 Hz–20 kHz
Center 80 Hz–20 kHz
Surround 80 Hz–20 kHz
Subwoofer 30 Hz–150 Hz

Van de pioneer luidsprekers kan ik zo gauw geen specs terug vinden.

Het is wel goed om je af te vragen waarvoor je de set wil gebruiken. Is het voornamelijk voor films en af toe een beetje muziek en stel je niet teveel eisen dan zal dit setje waarschijnlijk prima voldoen. Het is denk qua prijs/kwaliteit prima op orde en heb je er mee plezier van dan een kant en klaar setje van philips/lg/samsung,

Stel je hogere eisen, dan zou ik nog even doorsparen voor een zwaardere reciever en een paar knappe bookshelfs/zuilen en steeds verder uitbreiden. Er is daarover genoeg te lezen in dit topic, wat nog belangrijker is ... ga zelf luisteren!! Succes! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
renzo4000 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:39:
@antraxbomb: Misschien toch een idee om naar mijn genoemde alternatieven te kijken. De HT-S3505 heeft iig een breeder bereik met zijn melkpakjes:

Frequency Response
Front 80 Hz–20 kHz
Center 80 Hz–20 kHz
Surround 80 Hz–20 kHz
Subwoofer 30 Hz–150 Hz
Hmmm, deze specs gaan die luidsprekers met dat formaat nooit redden. Maar ja, andere merken zullen waarschijnlijk wel even enthousiaste meet methodes hanteren zodat vergelijken wellicht alsnog een beetje mogelijk is. Deze speakers full range noemen is natuurlijk ook te bizar voor woorden. Maar ja, marketing en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renzo4000 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 11:39:
[...]

Frequency Response
Front 80 Hz–20 kHz
Center 80 Hz–20 kHz
Surround 80 Hz–20 kHz
Subwoofer 30 Hz–150 Hz

Van de pioneer luidsprekers kan ik zo gauw geen specs terug vinden.

Het is wel goed om je af te vragen waarvoor je de set wil gebruiken. Is het voornamelijk voor films en af toe een beetje muziek en stel je niet teveel eisen dan zal dit setje waarschijnlijk prima voldoen. Het is denk qua prijs/kwaliteit prima op orde en heb je er mee plezier van dan een kant en klaar setje van philips/lg/samsung,

Stel je hogere eisen, dan zou ik nog even doorsparen voor een zwaardere reciever en een paar knappe bookshelfs/zuilen en steeds verder uitbreiden. Er is daarover genoeg te lezen in dit topic, wat nog belangrijker is ... ga zelf luisteren!! Succes! ;)
Sinds kort hier een Bravia Hx850 tv en nu moet er nog een nieuwe cinema set bij i.c.m. een BluRay speler die een mooi design heeft ook. Nu zag ik deze aanbieding in de folder van de Makro en dat zag er opzich wel goed uit. Er moet dan alleen nog een aparte BluRay speler bij. Deze set past in ieder geval redelijk in het budget maar elke andere aanbeveling neem ik graag mee.

Voornamelijk zal er muziek ( FM ) mee afgespeeld worden en zo af en toe een film.De Bravia geeft een redelijk geluid dus voor de normale uitzendingen op tv zal dat wel voldoen. Verder totaal geen ervaringen met wat goed is in de prijsklasse van 300 - 400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 12:17
Zijn er al mensen die zitten uit te kijken naar de Onkyo TX-NR626? Deze moet deze maand uitkomen. Ik wacht nog op reactie van een leverancier wanneer ze op voorraad zijn. Deze werd me namelijk geadviseerd om aan te schaffen.

Info: http://www.homecinemamaga...525-netwerk-av-receivers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 14:01
help!

heb een nieuwe Samsung UE46F8000 gekocht vandaag. Verbinden met XBMC ging prima en krijg beeld+geluid. (al lijkt het allemaal lang te duren voor er een HDMI handshake is??)

Heb ook een KPN glasvezel STB Motorola 1853 en deze wil gewoon geen beeld krijgen? Geluid wordt wel doorgestuurd!

Als ik de Onky607 aan heb met deze TV en bv XBMC dan staat ook vaak ineens de Display van de 607 uit? Dan zie je niet meer CBL/SAT of DVD/BR. Als ik dan op knopje druk weer wel...

Hoe kan ik dit fixen, of kan ik de 607 uit het raam gooien.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
trekker22 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 19:43:
help!
...
Hoe kan ik dit fixen, of kan ik de 607 uit het raam gooien.... :(
1. Handleiding lezen
2. Brand er enkel alleen een blauw ledje/lampje rechts in het midden? Dan staat de 'pure audio' mode aan. Als je de 'listening mode' aanpast moet het display op de receiver weer aan gaan.

[ Voor 39% gewijzigd door Lip op 06-04-2013 21:34 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Lip schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 21:33:
[...]

1. Handleiding lezen
2. Brand er enkel alleen een blauw ledje/lampje rechts in het midden? Dan staat de 'pure audio' mode aan. Als je de 'listening mode' aanpast moet het display op de receiver weer aan gaan.
ja die pure audio was ik al achter...

maar als ik pure audio uitzet nog geen beeld... Vip 1853 STB rechtstreeks op TV geeft beeld geen geluid.

Bang dat het Samsung vlaggenschip nog kuren heeft.... Dat voor zo'n dure TV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
trekker22 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 21:37:
[...]

ja die pure audio was ik al achter...

maar als ik pure audio uitzet nog geen beeld... Vip 1853 STB rechtstreeks op TV geeft beeld geen geluid.

Bang dat het Samsung vlaggenschip nog kuren heeft.... Dat voor zo'n dure TV...
vanmorgen TV keer van de stroom gehaald, opnieuw alles aangesloten en nu werkt het wel! Zal komen door veel kabels wisselen zonder de stroom er af te halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:31

npolm

P8

Heb momenteel een SR-313 gekoppeld aan twee F2-Synergy speakers. Verkoper van de speakers garandeerde mij dat deze combinatie prima zou werken, maar ik begin te balen van mijn aankoop.
Mijn problemen:

- Geluid klinkt schel met name bij sportwedstrijden
- Bij hoog volume en veel tonen tegelijk hoor ik een soort harde ruis
- Vreemde is dat bij pure muziek het geluid perfect is..

Volgens mij zijn de +/- kabels goed aangesloten, wat kan ik doen of hoe kan ik nagaan of alles juist is ingesteld? Of mag ik niet teveel verwachten van deze combinatie..?

Bedankt alvast!

|- Rotterdam -|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
polm85 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 12:16:
Heb momenteel een SR-313 gekoppeld aan twee F2-Synergy speakers. Verkoper van de speakers garandeerde mij dat deze combinatie prima zou werken, maar ik begin te balen van mijn aankoop.
Mijn problemen:

- Bij hoog volume en veel tonen tegelijk hoor ik een soort harde ruis
- Vreemde is dat bij pure muziek het geluid perfect is..

Volgens mij zijn de +/- kabels goed aangesloten, wat kan ik doen of hoe kan ik nagaan of dit juist is ingesteld? Of mag ik niet teveel verwachten van deze combinatie.

Bedankt alvast!
Het feit dat het in pure-mode perfect klinkt is het onwaarschijnlijk dat er iets niet goed is aangesloten.

Het is wel verstandig om echt even de handleiding goed door te nemen (als je nog niet echt ervaring hebt met dergelijke recievers). Een reciever biedt namelijk een breed scala aan instelmogelijkheden die voor de gebruiker het meest aangename geluid zou moeten generen, echter doe je dat niet op de juiste manier dan krijg je het tegenovergestelde effect. Aangezien in pure mode het geluid "perfect" klinkt lijkt het erop dat eea niet goed is ingesteld (deze mode schakelt namelijk alle eq's en andere geluidstoevoegingen uit).

- Wat zijn je input bronnen en hoe heb je ze aangesloten?
- Welke EQ modus gebruik je voor de verschillende bronnen? (PL music II / movie / DTS / stereo / ? )
- Wat heb je aangepast in de setup? Welke waarden?
- Etc

Om terug te komen op je vraag of je niet teveel mag verwachten ... dat ligt eraan wat je verwachtingen zijn. Ik denk dat dit een prima startersset is waarvan je een prima geluid kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npolm

npolm

P8

Kan ik je hierover PM-en zodra ik dit geinventariseerd heb? Of kun jij daar geen conclusies uit trekken?

|- Rotterdam -|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
polm85 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 12:16:
Schel geluid kan je relatief snel hebben met speakers a la Klipsch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
polm85 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:09:
Kan ik je hierover PM-en zodra ik dit geinventariseerd heb? Of kun jij daar geen conclusies uit trekken?
Je mag me zeker PM-en, maar hier delen in het topic geeft je meer kans op goede hulp ;). Zolang jij je probleem/vraag helder beschrijft kunnen we je beter helpen. Ik ben zelf redelijk bekend met onkyo recievers en bezit op dit moment de 616 icm een Jamo S608 HCS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Wordt bij iemand de nieuwe fw van de 414 al binnengetrokken via de receiver zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
maartend schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:20:
Wordt bij iemand de nieuwe fw van de 414 al binnengetrokken via de receiver zelf?
Volgens mij moet je dit handmatig via het setup menu doen. Er wordt overigens aangeraden om FW updates via een usbstickie te doen ivm eventuele installatie problemen. Volgens mij gaat het ook sneller via een stickie.

edit: ah kijk:

Onkyo has discovered there is a possibility of failure when updating receivers to this new firmware package via ethernet in certain network environments. For this reason, we are now only releasing a firmware file for installation via USB port / flash memory device.
Users should first check to see if their network receiver is running the latest firmware (1130-9106-0300 or 1130-9106-0301 released August 10, 2012) before installing this update via USB. If your network receiver is not running firmware version 1130-9106-0300 or 1130-9106-0301, please update your receiver to this version via the network facility before proceeding further.
If your receiver is running more newer firmware, there is no need to update via network facility. You can judge whether older or newer by the first three digits.
To check your firmware version, press the “Home” button on your remote control. Highlight “F/W Update” or select the “Firmware Update” icon and press enter. Your current firmware version will be displayed on the front panel of your A/V receiver as well as your TV screen.
Should you encounter any difficulties when performing this update, please contact us.
We appreciate your understanding and apologize for any inconvenience this issue may cause.

To check if your firmware is the latest version, go in to Setup -> Hardware Setup -> Firmware Update and check the version number. If any of the numbers differ from the latest version available, please update your unit.

[ Voor 66% gewijzigd door renzo4000 op 16-04-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npolm

npolm

P8

FeaR schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:13:
[...]

Schel geluid kan je relatief snel hebben met speakers a la Klipsch.
Hoorde juist dat speakers van Klipsch goed bekend staan..?

|- Rotterdam -|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
polm85 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:28:
[...]
Het heeft niets te maken met of speakers goed bekend staan of niet, het heeft te maken met de sound van het merk. De hoorn-tweeters die Klipsch gebruikt kunnen nogal snel als schel worden ervaren. Wat de verkoper heeft gezegd klopt ook gewoon: de combinatie werkt. Maar dat het niet jouw smaak is had je op één manier achter kunnen komen: van te voren luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
polm85 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:28:
[...]

edit: Fear was me voor 8)

Ze zijn zeker niet slecht, maar naar verluidt schijnen ze inderdaad "scheller" te klinken dan ander luidsprekers. Sommige mensen geven daar een voorkeur aan. Wellicht valt er nog eea te "tweaken" in je reciever om voor jou een betere balans te vinden. Ik denk dat Fear hier ook nog wel ideeen over heeft. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door renzo4000 op 16-04-2013 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snsgn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-09 22:28
De pricewatch: Onkyo TX-NR414 is nu te krijgen voor ongeveer 90 euro minder dan de laagste prijs gemeld op Tweakers bij iBood.

Ik dacht ik meld het even :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Laatst online: 08-09 19:31
Ohhh, ik keek echt serieus de laatste paar dagen naar de NR414, maar die was 240 euro bij Redcoon (vertrouw ik niet echt, beetje rare shop) en daarna meteen 290 bij Bol.com
Alleen iBood staat me niet aan, soms van die slechte verhalen (buiten de box-hunt om) gehoord en wil bij een receiver wel redelijke garantie.

Hilarisch trouwens, zag net op Marktplaats een advertentie voor een NR414 voor 300 euro "meerdere beschikbaar", had ik gemailed dat die bij Bol.com goedkoper was en de advertentie is nu weg. iBood-doorverkopers :')

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
snsgn schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:13:
De pricewatch: Onkyo TX-NR414 is nu te krijgen voor ongeveer 90 euro minder dan de laagste prijs gemeld op Tweakers bij iBood.

Ik dacht ik meld het even :-).
Nog iets goedkoper en in beide kleuren bij Correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
Op het iBood-forum wordt door zo'n moderator gezegd dat er in het verleden ook van webshops zijn geweest die iBood-prijzen overnemen maar dan later niet kunnen leveren voor die prijs.
Correct vermeldt overal die prijs van 199 euro, ook op Twitter en Facebook, erg duidelijk als reactie op iBood, dus probeert die iBood-moderator gewoon concurrenten wat te bashen, of is er kans dat ik morgen plotseling een annulering krijg?

Excuses voor de off-topic, maar met wat geluk kan ik hier binnenkort NR414-ontopic posten ;)

[ Voor 10% gewijzigd door MacorgaZ op 16-04-2013 14:38 ]

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:15
Niet gek laten maken door IBood.
Als je graag die receiver via Correct wilt hebben, moet je dat gewoon doen.
Correct is niet bepaald een dozenschuiversfima op grootmoeders zolder, als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik heb mijn NR-414 ook gescoord bij een firma die meeging in de prijzen tijdens de MediaMarkt BTW dagen.
Was nog goedkoper dan nu bij IBood: €205 inclusief verzenden.
Dus zo speciaal is die prijs van Ibood ook weer niet.

[ Voor 6% gewijzigd door cornfed99111 op 16-04-2013 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacorgaZ
Heb hem bij Correct besteld, 199 euro met gratis bezorging.
Volgens de "voor 18u besteld = morgen in huis" kan ik vanaf morgen in dit topic meepraten ;)
Bedankt voor de tips snsgn en maartend!

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:26
Heb momenteel een Logitech Z-5500 set maar ben toch eigenlijk ook op zoek naar een receiver waar ik in één keer al m'n apparaten via HDMI op kan aansluiten. Echter, de speakers van m'n Logitech voldoen voor nu nog ruim voldoende. Deze aansluitingen zijn gewoon losse draadjes, dus dat is geen probleem om aan te sluiten op de receiver. Alleen de sub is een lastiger verhaal. Nu las ik her en der op internet wel dat je vanuit de receiver met optical of coaxial naar de Logitech basestation kunt gaan om zo de sub aan te sturen. Alleen zoals ik het uit de specificaties haal, heeft de NR-414 geen optical/coaxial OUT. Alleen IN.

Kan iemand dat bevestigen?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npolm

npolm

P8

renzo4000 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:33:
[...]

edit: Fear was me voor 8)

Ze zijn zeker niet slecht, maar naar verluidt schijnen ze inderdaad "scheller" te klinken dan ander luidsprekers. Sommige mensen geven daar een voorkeur aan. Wellicht valt er nog eea te "tweaken" in je reciever om voor jou een betere balans te vinden. Ik denk dat Fear hier ook nog wel ideeen over heeft. ;)
Dank heren, zeker gelijk vwb het luisteren voor de aankoop, wijze les helaas.
Anyway; mijn instellingen:

Sp config
Subwoofer: no
Front: Large
Center: None
Surround: None
Crossover: 100Hz

Audio adjust
Input Ch: Main
Panorama: off
Dimension: 0
Center width: 3
Center image: 2
List. angle: Narrow
Luidsprekers staan naast de TV waar ik direct voor zit als het ware.

Gebruik veelal Stereo als EQ bron. 4 HDMI's aangesloten, verder niets.
Als videocomponent ingesteld: Apple TV, UPC.

Sorry, ben een leek op dit gebied, maar ben zeer benieuwd naar jullie mening en als jullie meer nodig hebben hoor ik het wel. Resumerend: Last van schel geluid en ruis bij veel harde tonen.

[ Voor 3% gewijzigd door npolm op 16-04-2013 17:49 ]

|- Rotterdam -|

Pagina: 1 ... 42 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.