Beetje rare redenatie dat het voor jou niet uitmaakt hoe ze meten. Zeg dan dat het opgegeven vermogen je niet interesseert, want nu is het gewoon misleidend en dat is het hele punt. Gelijk aan dat ik jou een auto verkoop en zeg dat het ding 1:25 haalt en daar ook mee adverteer. Maar dat ik er niet bij zeg dat hij dat alleen doet als je 50 rijdt in de hoogste versnelling. En dat als je de auto normaal gebruikt dat het verbruik dan 1:10 is.audiomuts schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:55:
[...]
Nou ik heb sinds kort de TX NR 414, die zou volgens hun 120 watt leveren en hoe ze het meten is voor mij niet belangrijk.
Maar de consument geilt nu eenmaal op hogere cijfertjes en als je daardoor wat creatief moet meten mag dat blijkbaar. Genoeg andere merken die ook zo meten en dat kan ooit een keer fout gaan. Neem de Yamaha V573 die 115 Watt is opgegeven op een zelfde manier gemeten als de Onkyo, dus op één kanaal op 1 Khz en een bijna de max aan vervorming. Maar als je die receiver op een set zet met vijf speaker dan kakt hij zo in dat je net 20 Watt per kanaal over houdt. Kan meer dan genoeg zijn voor de gemiddelde set, maar ook genoeg speakers die daar zeker niet genoeg aan hebben of de receiver over de rooie krijgen als ze flink gaan dippen.
Natuurlijk heb je met die paar Watt nog steeds veel geluid, maar het gaat gewoon om het principe. En - met alle respect - zal het grootste deel van de consumenten niet eens horen wanneer het geluid gaat vervormen.
[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 14-03-2013 17:28 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.