Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 56 Laatste
Acties:
  • 529.728 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo-L
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Toch maar weer eens een poging gewaagd via Facebook (Onkyo Europe), tegen beter weten in:
- Yo-L
Hi, is there any chance of ever adding a shuffle option for Spotify on the 609? I noticed there was a post on it a while ago, indicating you would look into it.

- Onkyo Europe
Dear Mr. x, we do not have any information if it will come or not.

- Yo-L
Thanks for you answer, is there any way to find out? Or to make an official request for this functionality? I'm sure lots of customers would be thrilled to be able to use the shuffle-function.

- Onkyo Europe
Dear Mr. x, it is already on the wishlist which is periodically presented.
Oftewel, het staat op de wishlist, en daar blijft het ook vermoed ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:16
Sinds vorige week m'n NR616 aangesloten op de samsung 40UE5500, werkt allemaal prima, automatsch alles via het net laten updaten naar laatste firmware, Anynet+ aansluiting wordt gevonden en geluid gaat via ARC altijd netjes via de Speakers.
Even lopen spelen met de Auto-ON functies (of Auto OFF), zodat de Receiver vanzelf aangaat als TV aangaat en goede source selecteerd, opties zijn helder en verklaren zich prima (ON = switch off/on receiver with TV off/on, en OFF = doe niks ).
Nu zou ik graag een soort van middenweg zien, nu heb ik af en toe dat ik radio luister, en dan met de TV aan de zender opzoek, maar dan wil ik de TV uitzetten om alleen radio te luisteren, gaat de receiver uit! is hiervoor een oplossing bekend mbt Anynet+ On alleen voor source X + Y?

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
soepah schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 11:47:
Sinds vorige week m'n NR616 aangesloten op de samsung 40UE5500, werkt allemaal prima, automatsch alles via het net laten updaten naar laatste firmware, Anynet+ aansluiting wordt gevonden en geluid gaat via ARC altijd netjes via de Speakers.
Even lopen spelen met de Auto-ON functies (of Auto OFF), zodat de Receiver vanzelf aangaat als TV aangaat en goede source selecteerd, opties zijn helder en verklaren zich prima (ON = switch off/on receiver with TV off/on, en OFF = doe niks ).
Nu zou ik graag een soort van middenweg zien, nu heb ik af en toe dat ik radio luister, en dan met de TV aan de zender opzoek, maar dan wil ik de TV uitzetten om alleen radio te luisteren, gaat de receiver uit! is hiervoor een oplossing bekend mbt Anynet+ On alleen voor source X + Y?
Op je Samsung tv kan je in het HDMI CEC menu selecteren of je externe apparaten wilt uitzetten als je de tv uit zet. Echter als je klaar bent met tv kijken en de TV uit zet zult je Onkyo niet meer uit gaan, dat moet dan handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
renedis schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 11:50:
[...]

Op je Samsung tv kan je in het HDMI CEC menu selecteren of je externe apparaten wilt uitzetten als je de tv uit zet. Echter als je klaar bent met tv kijken en de TV uit zet zult je Onkyo niet meer uit gaan, dat moet dan handmatig.
Dat is dus precies het punt:
  1. Als ik TV kijk, en klaar ben (Onkyo op source TV) dan gaat hij uit (Prima! )
  2. Als ik TV wil kijken en alles staat uit (of onkyo staat op andere source) dan gaat onkyo aan -> source TV (Prima)
  3. Als ik Radio luister / Internet radio / Andere source, en ik wil de TV uitzetten, gaat de onkyo uit (Liever niet!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:54
soepah schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 11:53:
[...]

Dat is dus precies het punt:
  1. Als ik TV kijk, en klaar ben (Onkyo op source TV) dan gaat hij uit (Prima! )
  2. Als ik TV wil kijken en alles staat uit (of onkyo staat op andere source) dan gaat onkyo aan -> source TV (Prima)
  3. Als ik Radio luister / Internet radio / Andere source, en ik wil de TV uitzetten, gaat de onkyo uit (Liever niet!)
Volgens mij is dit niet mogelijk, persoonlijk vind ik het ARC/anynet/etc principe sowieso niet flexibel genoeg. Ik gebruik als sinds jaren een Harmony remote en maak dankbaar gebruik van activiteiten. Wellicht is dit voor jou ook een optie? Voor een paar tientjes heb je al een mooie remote met als voordeel dat jouw beschreven probleem is opgelost en daarnaast een hoop extra plezier van een universele afstandbediening 8)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
renzo4000 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:09:
[...]

Volgens mij is dit niet mogelijk, persoonlijk vind ik het ARC/anynet/etc principe sowieso niet flexibel genoeg. Ik gebruik als sinds jaren een Harmony remote en maak dankbaar gebruik van activiteiten. Wellicht is dit voor jou ook een optie? Voor een paar tientjes heb je al een mooie remote met als voordeel dat jouw beschreven probleem is opgelost en daarnaast een hoop extra plezier van een universele afstandbediening 8)
Jammer, dan maar een Harmony bestellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-08 20:12
Heb inmiddels aardig tijdje de Onkyo txnr 515. Erg tevreden over.
Zeker ook met de laatste update welke de mogelijkheid biedt om muziek van een netwerk share af te spelen.

Gebruik ook de Onkyo app (Android), maar hier vallen me 2 dingen toch wel op:
1) Als ik de Versterker aan heb staan en ik start de app, dan vindt hij de versterker alleen als ik hem eerst (handmatig met de onkyo AB) op "NET" heb ingesteld. Anders kan ik alleen de "demo mode" opstarten. Is dit normaal?

2) Als ik via de app een track heb gestart en ik wil een volgende track laten opstarten zodra het huidige nummer is afgelopen, dan kan dit niet?
M.a.w. ik kan niet een soort van "add to playlist " optie vinden. Met als resultaat dat ik midden in een nummer op een andere track klik, hij deze meteen gaat afspelen.

ERG vervelend. Doe ik mischien iets verkeerd, of eis ik teveel van de app? :P.

Tevens valt me op dat er een aardig lange pauze volgt als ik een volgende track aanklik (2 secs of meer?). Is dit ook een beperking van de app, of moet ik dit euvel ergens anders zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:14

sjaool

Every life should have 9 cats

Je eist teveel van de Onkyo app. ;)

De Onkyo app is heel beperkt in zijn functionaliteit (vind ik). Enige dat je kunt doen is nummers afspelen.
Ook is de lijst van nummers/albums niet in één lange lijst te bekijken maar moet je ze per pagina bekijken.
Hier is nog wel werk te verzetten voor Onkyo om de app tot een echt bruikbare app te maken.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorkman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-08-2024
Heeft iemand al eens geprobeerd een goedkopere Bluetooth dongle aan te sluiten op het systeem i.p.v. de offciële?
Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Zorkman schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 17:45:
Heeft iemand al eens geprobeerd een goedkopere Bluetooth dongle aan te sluiten op het systeem i.p.v. de offciële?
Is dit mogelijk?
Je bedoeld ipv de onkyo stick?

Je hebt wel andere Bt stream apparaatjes hoor.
Logitech
of van Belkin

Maar zal die van onkyo ook op mijn 609 werken? Volgens mij is dat een 2011 model.

[ Voor 15% gewijzigd door Dacuuu op 15-02-2013 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:15
Zorkman schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 17:45:
Is dit mogelijk?
Dat werkt helaas niet. Ik heb voor de gein het uitgeprobeerd met twee verschillende Bluetooth dongle's.

Je dacht toch niet dat Onkyo je het zo gemakkelijk ging maken? ;)
Ze willen nog wel wat geld aan je verdienen.

EDIT:

Vanaf 18 februari is de Onkyo TX-NR414 te koop voor €199,- bij MediaMarkt Heerlen.
Een heel goede prijs, mag ik wel zeggen.

[ Voor 13% gewijzigd door cornfed99111 op 18-02-2013 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizznizz85
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-10-2020
shizznizz85 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 21:46:
Goedenavond tweakers,

ik heb sinds eergisteren een probleem met mijn Onkyo TX-SR707. Er komt namelijk geen geluid uit als ik tv wilt kijken, wel beeld maar geen geluid. de Onkyo staat niet in mute, tv staat ook niet in mute...het zou moeten werken. De Onkyo geeft geen speakers weer...dus dat is vreemd.

Ik heb al gegoogled naar het probleem en het schijnt een veel voorkomend probleem te zijn van Onkyo recievers (google: Onkyo No Sound). Veel mensen zeggen dat het een HDMI board probleem is. Ik heb ook gelezen dat een reset wel is helpt. Dus ik heb dat geprobeerd en ja! het helpt :)....maar zodra ik de Onkyo uit en dan weer aan zet dan krijg je..geen geluid *zucht* :(. helaas de reset trucje is een te kleine pleister voor een te grote wond want, het werkt sporadisch en soms ben ik wel 5 minuten bezig om het het beestje aan de praat te krijgen. De Onkyo is 3,5 jaar oud dus is net buiten de garantie..

Dus een vraagje voor de mede tweakers; wie van jullie kennen dit probleem of hebben ook dit probleem ook gehad en hoe hebben jullie dit opgelost?

alvast bedankt!
Beste Tweakers,

Ik quote even me zelf om een status te geven voor dit probleem. Als iemand van jullie met dit probleem te maken hebt (ik hoop het niet) lees dan het volgende:

Nadat ik dit bericht gepost hebt, heb ik CE Repair gemaild over dit probleem. CE Repair is de officiële repair station voor Onkyo (en vele andere merken). CE Repair bevestigt op basis van mijn verhaal dat het de HDMI board het begeven heeft. Als dit probleem in de garantietermijn valt is de oplossing simpel; opsturen en laten repareren en de rekening is €0,00. In mijn geval is het dus helaas niet zo (buiten de garantie). De kosten om het te laten repareren bedraagt +/- €385,- dat is even schikken! Dit zou betekenen dat ik mijn Onkyo TX-SR707 financieel total loss moet verklaren (nieuwprijs was +/- €600). CE Repair kwam met een oplossing. Aangezien dat het toch een bekend probleem is van Onkyo, kan CE Repair een coulance regeling aanvragen bij Onkyo. Dat wilt zeggen dat Onkyo het onderdeel betaald en ik alleen de arbeidskosten. Dit scheelt toch +/- €285,- . Als de coulance regeling door gaat laat ik 'm repareren. tot zo ver de status...

Dus mensen bewaar de aankoopbon goed!

greetz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiomuts
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-05-2013
@ confed99111.
Heeft u daar een linkje van?,
Ik kan hem namelijk niet vinden op de site!
Sterker nog ik kan alleen de zilverkleurige uitvoering vinden voor 349 euro.
http://www.mediamarkt.nl/...36,273501.html?langId=-11
Ze hebben btw een technische storing in hun bestel systeem, krijg ik, terwijl ik hier type een bericht van.
De afdeling ICT is daar mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Nee, mijn fout. :-(
Blijkbaar was het weer een lokale aanbieding.
Dat was niet duidelijk weergegeven in de folder.

Media Markt Heerlen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiomuts
LOL @ cornfed99111.
Maakt niets uit ik heb net de bevestiging gekregen dat hun storing is opgelost en volgens mijnpakket post nl
Worden morgen de Onkyo TX-NR414 en de Blu-rayspeler Onkyo BD-SP 309 tussen 15:00 en 17:00 uur bezorgt.
En 249 euro voor die reciever en dan nog 15% bonus korting van die welbekende winkelketen is al een zeer scherpe prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie o wie kan mijn helpen....ik heb een Onkyo TR-NX 609 en een Mac Mini. Ik gebruik mijn Mac alleen maar voor PLEX (Via een Nas). De uitgang van mijn Macmini is optical. Gewoon een toslink rechtstreeks naar TV/CD in. Mijn versterker herkent van de mac zowel DTS als dolby 5.1. Alleen nu komt het....als er een stereo of mono 2.0 (AAC) signaal wordt doorgegeven geeft mijn Onkyo niets door...tenzij ik het volume op max 100 zet...dan hoor ik het geluidsspoor erg zacht. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen en waar ik moet zoeken? Dit houdt mij nu al weken bezig...elke sugestie is van harte welkom!
Groet,
Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023
Weet iemand waar ik toevallig de jamo a 400 fs floorstands kan verkrijgen? Of hier iemand die ze wegdoet? :)
Deze zaten bij de onkyo TX-SR577 die als set aangeboden is via iBood ;)

Ik ben deze met verhuizen kwijt geraakt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:31
Hoe raak je in godsnaam vloerstaanders kwijt? Ze zijn nou niet bepaald klein ofzo :P. Als je echt dezelfde wilt zou ik even gaan googlenof je kan het als excuus zien om weer eens wat nieuwe speakers te gaan bekijken...

• mrgoolie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023
InEtVa schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 11:52:
Hoe raak je in godsnaam vloerstaanders kwijt? Ze zijn nou niet bepaald klein ofzo :P. Als je echt dezelfde wilt zou ik even gaan googlenof je kan het als excuus zien om weer eens wat nieuwe speakers te gaan bekijken...
Wel toen ik thuiskwam waren deze ineens verdwenen :)

Hehe, neenee, ik ben ze kwijt geraakt door de verhuis :(

Ik kan nergens meer aan deze floorstands geraken, al naar verschillende speciaalzaken gemaild...
Misschien ergens universeele houders maar ik twijfel..

Verwijderd

ik wil graag mijn MacBook Pro aansluiten aan de onkyo reciever. Dit heb ik geprobeerd via de koptelefooningang van de macbook pro en dan aangesloten op de game-ingang van de reciever. Helaas... geen geluid. Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 22:10:
ik wil graag mijn MacBook Pro aansluiten aan de onkyo reciever. Dit heb ik geprobeerd via de koptelefooningang van de macbook pro en dan aangesloten op de game-ingang van de reciever. Helaas... geen geluid. Wat doe ik verkeerd?
Is de game-ingang op de versterker niet toegewezen aan een HDMI ingang op de receiver?
SETUP - 1 en dan 2

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01-2024
Nu heb ik ook wat! Weet niet of dit al een keer genoemd is, voor zover ik heb gelezen niet.

Ik heb de volgende opstelling met mijn Onkyo TX-NR414.

Cisco 8485DVB HD PVR -> Onkyo TX NR414 -> Samsung 40ES6100

Het geluid heb ik via toslink aangesloten tussen mijn PVR en de receiver. Het beeldsignaal gaat vanaf de PVR naar de Onkyo op CBL/SAT-poort en via de out naar mijn TV.

Met deze opstelling valt mijn beeld even weg en het lijkt of het beeld steeds vaker wegvalt. Schijnbaar verdwijnt mijn HDMI-signaal compleet, want als het beeld terugkomt krijg ik linksboven op mijn tv het signaalinformatie terug (1920x1080/50i, HDMI2). Ik heb verder niks gewijzigd in de instellingen m.b.t. HDMI kanalen. Ik heb de HDMI-kabels al vervangen, maar dit mocht niet baten.

Als ik de PVR rechtstreeks op mijn TV aansluit, is er niks aan de hand... Got no clue! :?

[ Voor 16% gewijzigd door Crashed op 23-02-2013 14:53 ]

AMD Ryzen 9 7900 X # Gigabyte B650 Gaming X # MSI Ventus OC RTX2060 # Corsair 32GB 5600 EXPO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boyz,

Ik heb een klein vraagje. Ik ben sinds een maand of 2 de trots eigenaar van een Onkyo TX-NR616 in combinatie met de Harman Kardon hkts 60. Perfecte combinatie en ik ben zeer tevreden over het geluid.

Alleen sinds een week valt het mij op dat ik bij het afspelen van muziek en films het volume opeens een stuk hoger moet zetten om hetzelfde niveau te bereiken als voorheen. Vroeger speelde ik muziek op 30 af en kreeg een meer dan redelijk geluid, nu moet ik het op 50 zetten om hetzelfde geluid te krijgen. Ter controle heb ik uiteraard dezelfde bronnen gebruikt als voorheen (dus weer dezelfde playlist van mijn ipod en dezelfde films van mijn pc).

Ik dacht dat dit misschien aan de verschillende muziekinstellingen lag, maar het maakt niet uit of ik all channels of thx of iets dergelijks gebruikt, ik krijg nog steeds niet een hard geluid op 30. Voorts heb ik bij de bronnen through en dergelijke geprobeerd, maar geen effect.

Kortom, weet iemand of ik een optie mis om het geluid harder te krijgen? Op zich is het geen probleem, moet nu het volume gewoon iets harder zetten, maar toch stoort het mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:46
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 15:13:
Boyz,

Ik heb een klein vraagje. Ik ben sinds een maand of 2 de trots eigenaar van een Onkyo TX-NR616 in combinatie met de Harman Kardon hkts 60. Perfecte combinatie en ik ben zeer tevreden over het geluid.

Alleen sinds een week valt het mij op dat ik bij het afspelen van muziek en films het volume opeens een stuk hoger moet zetten om hetzelfde niveau te bereiken als voorheen. Vroeger speelde ik muziek op 30 af en kreeg een meer dan redelijk geluid, nu moet ik het op 50 zetten om hetzelfde geluid te krijgen. Ter controle heb ik uiteraard dezelfde bronnen gebruikt als voorheen (dus weer dezelfde playlist van mijn ipod en dezelfde films van mijn pc).

Ik dacht dat dit misschien aan de verschillende muziekinstellingen lag, maar het maakt niet uit of ik all channels of thx of iets dergelijks gebruikt, ik krijg nog steeds niet een hard geluid op 30. Voorts heb ik bij de bronnen through en dergelijke geprobeerd, maar geen effect.

Kortom, weet iemand of ik een optie mis om het geluid harder te krijgen? Op zich is het geen probleem, moet nu het volume gewoon iets harder zetten, maar toch stoort het mij.
Als je muziek of films afspeelt, doe je dit via een mediaspeler? Denk het haast wel.
Staat het volume van de mediaspeler niet zacht?
Of speel je films rechtstreeks af via de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 15:13:
Boyz,

Je kunt in het setup menu aangeven per bron wat het ingangsvolume moet zijn, zet hem maar eens op +5db... je zal zien dat dit aanzienlijk scheelt. Wellicht overbodig, het feit dat je hem op 50 zet betekent niet dat de receiver op daadwerkelijk het halve max volume zit (non lineair)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een valse start (technische onvolkomenheden) lijkt mijn Onkyo TX-NR708 nu prima te werken. De receiver is inmiddels ook aangesloten op mijn router en internet radio doet het prima. Op de receiver kan ik (via NET/USB) ook twee laptops (als server) zien die met de router zijn verbonden.

Probleem is dat mijn NAS (Western Digital, WD My Book Live Duo 4 TB) niet kan vinden. Kan iemand mij vertellen op welke manier ik ervoor kan zorgen dat de muziekbestanden op mijn NAS wel benaderd kunnen worden door mijn receiver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online
DLNA server aangezet op je Western Digital, WD My Book Live Duo?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor jouw reactie Lip. Ja, de DLNA server stond (en staat) aan...(media streamen is aangevinkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Laatst online: 06:37
Ik heb een onkyo 709. De display op de reciever heeft de mogelijkheid om gedimmed te worden. Echter ik wil het display volledig uitschakelen, tenzij ik op bijvoorbeeld op een knop druk.

In de pure direct modus wordt het scherm volledig uitgeschakeld, echter die modus gebruik ik niet?

Ik kan in de manual deze opties ook zo snel niet vinden. Weet iemand of het mogelijk is om het display uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online
Lumics schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:09:
Weet iemand of het mogelijk is om het display uit te schakelen?
Dat gaat niet tenzij, je de pure direct mode gebruikt of je receiver aan past met een soldeerbout in de hand (geen garantie en uitsluitend op eigen risico).

Edit : Of een stukje zwart tape er over heen plakt.

[ Voor 8% gewijzigd door Lip op 25-02-2013 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Lip schreef op maandag 25 februari 2013 @ 21:53:
[...]

Dat gaat niet tenzij, je de pure direct mode gebruikt of je receiver aan past met een soldeerbout in de hand (geen garantie en uitsluitend op eigen risico).

Edit : Of een stukje zwart tape er over heen plakt.
Jammer, maar geen ramp.Op mijn marantz kon dit wel dus had gehoopt dat de onkyo dit ook kon. En een soldeerbout is geen optie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symbiotic
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-10-2022
Iemand al iets gehoord of gespot betreffende de 2013 modellen voor Onkyo (versterkers). Voorgaande jaren waren ze nu al zo goed als bekend.
Eventueel andere merken al met 2013 modellen gekomen ?
Had al bijna de Onkyo 616 gekocht op de iBood hunt net.
Ook ben ik opzoek naar een versterker met Wifi ingebouwd,liefst ook bluetooth, marja die zijn er vast niet , zie wel dongels maar dat is dan gelijk 2 keer 45 euro.
Heeft iemand ervaring met niet orginele dongels?

[ Voor 29% gewijzigd door symbiotic op 27-02-2013 21:37 ]

Verwijderd

Ik ben van plan een receiver van Onkyo te kopen maar weet nog niet welke.
Ik twijfel tussen de TX-NR3009 en de TX-NR5008. De 5008 is sterker maar een ouder model dan de 3009. De 5008 is wel €200,- goedkoper omdat het een ouder model is. Wat raden jullie aan?
Alvast bedankt.

• Henkie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-09 21:55
ik heb op het moment een onkyo 607, nu zit alles netjes via HDMI in - hdmi out naar tv aangesloten. maar nu is mijn tv stuk, en mijn backup tv heeft geen werkende HDMI in. is het mogelijk om het beeld via HDMI in via Component naar de tv te sturen?

dit voordat ik een kabel bestel die ik niet kan gebruiken!

PSN ID: Henkiepenkie56 - tickets zijn te boeken via Henkiepenkie-airlines.nl

Henkie schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 17:32:
ik heb op het moment een onkyo 607, nu zit alles netjes via HDMI in - hdmi out naar tv aangesloten. maar nu is mijn tv stuk, en mijn backup tv heeft geen werkende HDMI in. is het mogelijk om het beeld via HDMI in via Component naar de tv te sturen?

dit voordat ik een kabel bestel die ik niet kan gebruiken!
Niet mogelijk, terugzetten van HDMI naar Component is iets wat ik bij nog geen één receiver gezien heb.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:49
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 11:25:
Ik ben van plan een receiver van Onkyo te kopen maar weet nog niet welke.
Ik twijfel tussen de TX-NR3009 en de TX-NR5008. De 5008 is sterker maar een ouder model dan de 3009. De 5008 is wel €200,- goedkoper omdat het een ouder model is. Wat raden jullie aan?
Alvast bedankt.
Geen ervaring met de 5008 maar heb sinds paar weken een 3009 en kan mij niet voorstellen dat je meer power nodig zou hebben. Tenzij je echt extreem groot woont. Draai hem in 9.1 en ben er zeer tevreden over. Kom van een eveneens krachtige Pioneer receiver af maar de XT32 calibratie werkt zodanig goed dat ik veel positiever ben over het resultaat dan initieël verwacht was. De beeldprocessor er in doet zijn werk ook uitermate goed, laat de 3009 het beeld deïnterlacen ipv de tv en het is alsnog een beetje scherper. Aanrader wat mij betreft :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:53
Zo voor dochterlief de 313 aangeschaft. Leuk speeltje en kan ze alles aansluietn en afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-yBaB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-11-2023
Hebben mensen hier ervaring met de NR717? Ik sta op het punt om mijn 508 om te ruilen voor de NR717.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-09 19:26

burgt

Starbass

Ik ga m'n NR809 verkopen, het is een prachtge receiver, afgelopen jaar een keer gekocht, maar het is weer tijd voor wat nieuws.

@G-yBaB: Wat features betreft redelijk gelijk aan de NR717 en nog wat goedkoper ook :wink: :wink:

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-yBaB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-11-2023
burgt schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 13:32:
Ik ga m'n NR809 verkopen, het is een prachtge receiver, afgelopen jaar een keer gekocht, maar het is weer tijd voor wat nieuws.

@G-yBaB: Wat features betreft redelijk gelijk aan de NR717 en nog wat goedkoper ook :wink: :wink:
Whahaha :D Spotify Ready?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt

burgt

Starbass

ja, dat ondersteund ie:

compare 717 en 809: klik

't is een zwarte

[ Voor 42% gewijzigd door burgt op 01-03-2013 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Geniaal, 12 versus 18 kilo en zogenaamd hetzelfde vermogen leveren. Welcome to the world of marketing :(
Ik zou het wel weten... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 01-03-2013 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
Brad Pitt schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:18:
[...]

Geniaal, 12 versus 18 kilo en zogenaamd hetzelfde vermogen leveren. Welcome to the world of marketing :(
Ik zou het wel weten... ;)
Idd. enige dat interessant is is de hybrid standby. De 709/809's verbruiken ontzettend veel stroom wanner CEC/HMDI troughput in stand-by aanstaat. Het is meer een downgrade dan een upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:02
Ik zit zelf te kijken tussen de 515 en de 616. Volgens Onkyo raden ze qua hoogte boven de bovenkant 20cm aan. Dat gaat bij onze volgende kast niet lukken. 3cm of wellicht 4 max.
Er komt een gat in de achterkant per plank voor kabels. Wellicht kan ik op lage snelheid een fan laten draaien om warmte af te voeren. Het is ook niet zo dat we uren de versterker aan laten. Uiteraard voor de duur van een film of spel.
Wat is jullie mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt

burgt

Starbass

Mijn 809 geeft amper warmte af, het was de x08 serie die wel echte heet hoofden waren, als dit met de nieuwe serie niet veranderd is lijkt het me wel ok als de achterkant open is tot helemaal boven.
Maar beter zou het zijn als iemand antwoord die ook een van deze modellen heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
burgt schreef op zondag 03 maart 2013 @ 20:15:
Mijn 809 geeft amper warmte af, het was de x08 serie die wel echte heet hoofden waren, als dit met de nieuwe serie niet veranderd is lijkt het me wel ok als de achterkant open is tot helemaal boven.
Kan m'n 3009 nu niet echt een koele kikker noemen... Na wat enthousiast film kijken is 'ie niet meer aan te raken. "Wat" ruimte erboven en aan de zijkanten is bij vrijwel alle (normale AB) versterkers aan te raden imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Beide bedankt.

De totale hoogte van het vak is 21 cm.
Met zijn 17,3 cm voor de 515 of 616 is dan net geen 4 cm.
Gleuf aan de achterkant bovenin ga ik waarschijnlijk wel doen. om zo de doorstroom te bevorderen.

Hebben hier mensen een 515 of 616 en hoe heet wordt die? En hoe hebben jullie die staan?

Want bovenop de kast is voor zo'n apparaat best wel te groot.
De 8 HDMI poorten ga ik zeker wel nodig hebben en 7.1 voor de Disneys van mijn vrouw is ook een must. :P
Wellicht dat er kleinere modellen bestaan, maar verwacht het eigenlijk niet als je de "kwaliteit en ruimte wilt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op maandag 04 maart 2013 @ 10:32:
Wellicht dat er kleinere modellen bestaan, maar verwacht het eigenlijk niet als je de "kwaliteit en ruimte wilt".
Nofi, maar de kleinere modellen van receivers die ik ken zet ik qua kwaliteit wel boven Onkyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Weer wat geleerd.
Zou je me modellen kunnen noemen? Sta uiteraard open voor suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arunia schreef op maandag 04 maart 2013 @ 10:58:
Weer wat geleerd.
Zou je me modellen kunnen noemen? Sta uiteraard open voor suggesties.
Je komt dan op een Marantz NR1403 dan wel NR1603 of een Pioneer VSX-S300 dan wel VSX-500. Modellen die een stuk lager zijn met 10,5 centimeter voor de Marantz en 8,5 centimeter voor de Pioneer. Nadeel is wel dat ze kwantitatief een stuk minder zijn dan de Onkyo, kwantitatief op het gebied van ingangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
misschien al vaker langs gekomen maar wil toch de meningen graag horen.

Werkt Spotify lekker icm de Onkyo?
Heb de 609 en zit te denken om een abonementje af te sluiten bij Spotify.
Had ergens gelezen dat niet alles functioneert bij de Onkyo maar kan dat niet meer terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-09 21:22
Spotify werkt op zich prima op de Onkyo. De interface is echter erg simpel. Je kan je afspeellijsten afspelen, eventueel zoeken op artiest/album/nummer. En dat doet de Onkyo verder prima.
Twee dingen die ik erg mis op de Onkyo is de mogelijk tot random afspelen van mijn afspeellijst binnen Spotify, en ook is de "Radio" functie niet aanwezig op de Onkyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:46

HeroS

SmartHome Nerd

Andere ding is dat (bij mij) soms de verbinding weg valt. Dit is niet fijn als je echt muziek aan het luisteren bent. Als achtergrond muziek maakt dit natuurlijk niet zoveel uit.

Echt luisteren doe ik dus altijd vanaf een cd/flac :)

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Net Spotify getest op de Onkyo. Vind het niet fijn werken eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
renedis schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:03:
Net Spotify getest op de Onkyo. Vind het niet fijn werken eerlijk gezegd.
Als in? Traag, omslachtig, niet mooi, niet stabiel, je had meer functies verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Brad Pitt schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:05:
[...]

Als in? Traag, omslachtig, niet mooi, niet stabiel, je had meer functies verwacht?
Vooral erg traag. Daarnaast vind ik het toch niet helemaal fijn werken met die afstandbediening.
Ook kan ik geen shuffle gebruiken, al hoewel dat niet een enorm gemis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003

HeroS

SmartHome Nerd

Probeer eens de app...werkt stukken beter dan de afstandbediening.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
Hebben jullie een makelijke manier om dr av sync in te stellen?

Vind het lastig te zien of ik er nou voor of net achter aanloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Heya mensen.

Ik heb deze radio ; http://www.antyscena.pl/radio
Maar die speelt niet af via de Onkyo als ik hem in mijn favorieten zet. Moet ik nog iets toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnacid
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:08
maartend schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:43:
Heya mensen.

Ik heb deze radio ; http://www.antyscena.pl/radio
Maar die speelt niet af via de Onkyo als ik hem in mijn favorieten zet. Moet ik nog iets toevoegen?
Probeer het eens met de volgende link:

http://majestic.wavestreamer.com:6680/1

Wel aparte muziek trouwens >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
dnacid schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 09:39:
[...]

Probeer het eens met de volgende link:

http://majestic.wavestreamer.com:6680/1

Wel aparte muziek trouwens >:)
Dank je.

Hoe kom je daar achter trouwnes, wat je moet hebben. Heb nu wel een oplossing omdat ze ook op shoutcast zitten, maar dat was dan net mijn mazzel.

En de muziek? Ach ja, ieder zijn meug.

Oja, en de link? Die werkt dus perfect.

[ Voor 4% gewijzigd door maartend op 08-03-2013 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
HeroS schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:15:
Probeer eens de app...werkt stukken beter dan de afstandbediening.
Werkt ook niet fijn vind ik persoonlijk.
Het is het allemaal net niet.

Gebruik nu Spotify via mijn TV, werkt vloeiender en ik kan shuffelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnacid
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:08
maartend schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 09:45:
[...]

Dank je.

Hoe kom je daar achter trouwnes, wat je moet hebben. Heb nu wel een oplossing omdat ze ook op shoutcast zitten, maar dat was dan net mijn mazzel.

En de muziek? Ach ja, ieder zijn meug.
Op de pagina (rechts) staat ook de link naar de winamp .pls file.
Deze even openen met kladblok en dan zie je de stream url.

Kan de muziek trouwens wel waarderen hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
dnacid schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 10:24:
[...]

Op de pagina (rechts) staat ook de link naar de winamp .pls file.
Deze even openen met kladblok en dan zie je de stream url.

Kan de muziek trouwens wel waarderen hoor :P
Oke, op die manier. Ik was steeds bezig met de link van die winamp file, maar dat werkte ook niet. Ik zal deze manier onthouden.

En eindelijk nog eens iemand met muzieksmaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chuck norit
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-11-2021
Ik heb een probleem met mijn TX-SR313.
Als ik een USB stick (mp3) af aan het spelen ben,
kan ik de bas niet regelen. (Ik hoor bijna geen bas)
Als ik op Tone druk staat er iets van "Not Available".

Subwoofer harder of zachter zetten maakt niet uit, ik hoor ik geen verschil.
Terwijl dat wel is als ik bijvoorbeeld radio op heb staan, Dat bonkt
de hele huiskamer door.

Hoe komt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien geen brakke mp3's gebruiken? Misschien is er een instelling in je versterker waar je tone-regeling voor de USB aan kan zetten. Kan ik namelijk per bron in mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chuck norit
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-11-2021
Nee, meeste mp3s zijn 320 kbps, sommige 192.
Heb de handleiding doorgelezen en het op internet gezocht
maar ik kan er niets over vinden. Misschien een foutje in m'n
versterker? Vandaar de vraag of iemand anders dat ook heeft
met de TX-SR313.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
chuck norit schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 10:56:
Nee, meeste mp3s zijn 320 kbps, sommige 192.
Heb de handleiding doorgelezen en het op internet gezocht
maar ik kan er niets over vinden. Misschien een foutje in m'n
versterker? Vandaar de vraag of iemand anders dat ook heeft
met de TX-SR313.
Zoals je het beschrijft lijkt het alsof je hem op pureaudio of direct hebt staan ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 19:07
Ik heb een probleem met mijn TX-SR609 en geraakt er niet uit.
Als ik een film afspeel via tv, satelliet of beamer is er niks aan de hand maar als de film is gedaan heb ik een probleem met de 609 .
Deze geeft dan in stand-by modus naar de voorste speakers (Teufel) een zoem/brom geluid door dat vooral zeer sterk hoorbaar is in de bovenste tweeters.
Moet dan het geluid op min zetten,weet iemand wat hier verkeerd gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:31
chuck norit schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 10:43:
Ik heb een probleem met mijn TX-SR313.
Als ik een USB stick (mp3) af aan het spelen ben,
kan ik de bas niet regelen. (Ik hoor bijna geen bas)
Als ik op Tone druk staat er iets van "Not Available".

Subwoofer harder of zachter zetten maakt niet uit, ik hoor ik geen verschil.
Terwijl dat wel is als ik bijvoorbeeld radio op heb staan, Dat bonkt
de hele huiskamer door.

Hoe komt dat?
Op de 'music' knop drukken tot hij in stereo staat. In direct mode (waar hij bij jou hoogstwaarschijnlijk op staat) slaat hij bewerkt hij het geluid niet en werkt de crossover naar je sub ook niet. En aangezien die mp3's geen lfe kanaal hebben krijg je dan geen geluid uit je sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Laatst online: 18-12-2024
Onze TR-NR616 en TV staan met elkaar in verbinding dmv HDMI. Naast het afspelen van een DVD is het ook leuk om geluid van TV over de speakers te laten horen bij bijvoorbeeld een film of muzikale voorstelling.

Daarnaast geeft deze verbinding een overzichtelijker beeld van het Onkyo menu. Echter komt het te vaak voor dat de gekozen muziek dan door de speakers van de TV worden weergegeven en dat we alles uitschakelen en alleen de receiver inschakelen om de desgewenste muziek over de speakers te horen.

Wat doen we verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan eens beginnen met het lezen van beide usermanauls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surferboy911
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-03-2022
Hoi,

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, gisteren mijn Onkyo TX-SR313 aangesloten en alles werkt perfect.
Behalve de PS3.

Alles is aangesloten via HDMI en heb met alles geluid, enige probleem:
Beeld is van slechte kwaliteit en ervaar enorm veel lag (vertraging) als ik speel.

Is er iemand die mij kan helpen met dit probleem?
Alvast hartelijk bedankt!!!

Groeten
Wesley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
Over de receiver voor de KEF verder in Receiver voor bij KEF XQ-serie. Het is inderdaad zeer onoverzichtelijk om dit in elk receiver-topic te gaan plaatsen.

[ Voor 97% gewijzigd door FeaR op 10-03-2013 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

surferboy911 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 16:22:
Hoi,

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, gisteren mijn Onkyo TX-SR313 aangesloten en alles werkt perfect.
Behalve de PS3.

Alles is aangesloten via HDMI en heb met alles geluid, enige probleem:
Beeld is van slechte kwaliteit en ervaar enorm veel lag (vertraging) als ik speel.

Is er iemand die mij kan helpen met dit probleem?
Alvast hartelijk bedankt!!!

Groeten
Wesley
Instellingen goed staan in de PS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surferboy911
Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 16:39:
[...]

Instellingen goed staan in de PS3?
Hello ciris

Wat moet ik allemaal aanpassen nu? Heb al redelijk wat proberen aanpassen maar probleem houd aan.
Dank u voor u tijd! 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jij geen info verder geeft over wat je al hebt geprobeerd en aangepast dan word het een aardige zoektocht voor ons natuurlijk. Je kan hier niet komen en zeggen, He het werkt niet. Zoeken jullie even uit hoe of wat en dan kom ik over een uurtje wel weer kijken of jullie een oplossing hebben!

Vertel je probleem, zet neer wat je al hebt geprobeerd en wat de resultaten waren. Wat zijn je instellingen en wat zeggen de handleidingen precies over wat je wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
surferboy911 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 16:22:
Klinkt mij meer als een probleem in de TV en niet in de receiver. TV wel ingesteld dat er op de HDMI een gameconsole/PC zit en/of de TV op Game-mode ingesteld? Dan zet de TV namelijk alle beeldverbeterende software uit waardoor het beeld al veelal scherper wordt en doordat de software uit staat is de vertraging nog veelal minder ook.

Let wel dat alle bronnen via de receiver lopen en dat er één HDMI-kabel naar de TV loopt. Je moet dus telkens de setting in de TV opnieuw aanpassen als je bijvoorbeeld een game wilt spelen (game/spel-modus) dan een DVD kijken op je DVD-speler (movie/film-modus). Voorheen kon je dat wellicht per input regelen, maar nu is dat er dus één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surferboy911
FeaR schreef op maandag 11 maart 2013 @ 00:15:
[...]

Klinkt mij meer als een probleem in de TV en niet in de receiver. TV wel ingesteld dat er op de HDMI een gameconsole/PC zit en/of de TV op Game-mode ingesteld? Dan zet de TV namelijk alle beeldverbeterende software uit waardoor het beeld al veelal scherper wordt en doordat de software uit staat is de vertraging nog veelal minder ook.

Let wel dat alle bronnen via de receiver lopen en dat er één HDMI-kabel naar de TV loopt. Je moet dus telkens de setting in de TV opnieuw aanpassen als je bijvoorbeeld een game wilt spelen (game/spel-modus) dan een DVD kijken op je DVD-speler (movie/film-modus). Voorheen kon je dat wellicht per input regelen, maar nu is dat er dus één.
Hello Fear,

zo, dat was snel geklaard. Had er inderdaad geen rekening bij gehouden dat de nieuwe TV's indd deze instellingen hebben.

Na dit aangepast te hebben liep alles perfect en heb ik precies nog een snellere gameplay dan ervoor.

Super bedankt voor je tijd en om je kennis te delen.

Groeten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 13:31
Mensen met de tx nr414 hebben jullie ook het probleem dat het laden van internetradio traag is? heb van alles geprobeerd maar het bliijft zo. Verder de vraag of er iets te doen is aan het OSD van de 414 want deze is echt oldscool. ms dos style

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Wat is traag? 10 seconden wachttijd? 20 of 30 seconden of 2 minuten?

Als je het OSD niet bevalt, heb je pech. Zo is nu eenmaal de firmware gemaakt.
Daarom kan je als alternatief de receiver ook bedienen via de afstandsbediening en display.
Of via de Onkyo app op je tablet/smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
30 sec denk wel heb onkyo een email gestuurd met het verzoek over de osd ze hebben de case in behandeling genomen en doorgezet dus anders heb ik inderdaad pech!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Vanaf aanzetten van de receiver of dat je het radiostation uitkiest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Laatst online: 18-12-2024
Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 13:32:
Je kan eens beginnen met het lezen van beide usermanauls.
Wat denk je zelf? Dat heb ik nog niet gedaan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Vanaf het kiezen van het station

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Dat is inderdaad best lang.
Bij mij gaat hij gelijk de buffer vullen en dat duurt maar 4 à 5 seconden max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
pff jeetje moet toch eens kijken waar dat aan ligt dan hoe heb je hem aangesloten? direct of via een switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Aangesloten via een netwerkkabel aan mijn router.
DLNA werkt wel goed en direct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
dlna werkt direct als ik muziek vanaf bijv mijn iphone stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Misschien bij specifieke radiostations?
Welke heb je geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Kleine leak van wat 2013-modellen voor de mensen die dat leuk vinden alhier :)

Afbeeldingslocatie: http://www.jp.onkyo.com/news/newproducts/audio/txnr626_727/img/main.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Ik heb het geprobeerd met bijv 538 of sky radio maar als die bij jullie allemaal 5 sec duurt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Ik heb wel met enige regelmaat dat de internetradio verbreekt (en helaas niet zelf reconnect) waardoor mijn honden de hele nacht geen achtergrond muziek hebben :). Misschien doen de honden het zelf wel ;)

mochten jullie het afvragen, de radio blijf snachts op laag volume zodat de honden juist lekker doorslapen ipv op elk geluidje van buiten commentaar moeten leveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symbiotic
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-10-2022
Brad Pitt schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 09:43:
Kleine leak van wat 2013-modellen voor de mensen die dat leuk vinden alhier :)

[afbeelding]
Sweet !!! Al grote verbeteringen en veranderingen op de 626 in vergelijking met de 616 kunnen ontdekken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wbtje schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 10:10:
Ik heb het geprobeerd met bijv 538 of sky radio maar als die bij jullie allemaal 5 sec duurt :(
Over het algemeen hebben stations diverse streams. Al eens een andere geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
symbiotic schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 14:03:
Sweet !!! Al grote verbeteringen en veranderingen op de 626 in vergelijking met de 616 kunnen ontdekken ?
Nee, de hele xxx-serie boeit mij niet zo heel veel eerlijk gezegd. Kwam dit tegen op een Amerikaans Onkyo forum waar over de 2013-serie gediscussieerd werd. Dit was tot nu toe het enige nieuws wat men kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:04
Hier meer info over de nieuwe modellen:
http://www.homecinemamaga...525-netwerk-av-receivers/

Onkyo TX-NR727 7.2-channel Network A/V Receiver – 899 euro (beschikbaar in mei)
Onkyo TX-NR626 7.2-channel Network A/V Receiver – 549 euro (beschikbaar in april)
Onkyo TX-NR525 5.2-channel Network A/V Receiver – 449 euro (beschikbaar in april)

edit:
ze staan inmiddels ook gewoon op de officiële onkyo website

http://www.nl.onkyo.com/en/products/tx-nr727-92161.html
http://www.nl.onkyo.com/en/products/tx-nr626-92085.html
http://www.nl.onkyo.com/en/products/tx-nr525-92077.html

[ Voor 22% gewijzigd door Jaapie op 14-03-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Palm schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 14:44:
ze staan inmiddels ook gewoon op de officiële onkyo website
Man man man, 170W per kanaal. Ja, bij één kanaal aangedreven én 1% vervorming. Wat een marketing B.S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiomuts
Brad Pitt schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 14:50:
[...]

Man man man, 170W per kanaal. Ja, bij één kanaal aangedreven én 1% vervorming. Wat een marketing B.S.
Nou ik heb sinds kort de TX NR 414, die zou volgens hun 120 watt leveren en hoe ze het meten is voor mij niet belangrijk.
Ik heb hem gistermiddag even in overleg met de buren los getrokkken, met als fronts Bose 201 en de center en rears kleine Sony speakertjes, dus zonder sub en er komt een schandalige bak geluid uit en het bleef zuiver spelen.
Daar ga je echt geen half uur voor je lol tussen zitten.
En ik heb een gewone normale gezinswoning, die kan je niet met goed fatsoen lostrekken zonder ernstige geluidsoverlast te veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbtje
Verwijderd schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 14:05:
[...]

Over het algemeen hebben stations diverse streams. Al eens een andere geprobeerd?
Welke zender laad bij jou binne. Vijf seconde?
Pagina: 1 ... 41 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.