Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 56 Laatste
Acties:
  • 528.863 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-05 21:29
Onderdelen voor Onkyo kun je bestellen bij Audio Service BV , zie ook http://www.nl.onkyo.com/e...d-service-points-378.html

@ TX-NR616, hoor je de ruis ook als je de receiver op een bron zet zonder geluid en dan je volume iets op draait ? En is het op alle speakers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gevork
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-07-2023
Ik heb 2 grote focal speakers dat ik met bi-amping heb aangesloten.
Volgens mij is het normaal, maar heb juist via spotify Chopin opgzocht.
Het is moeilijk om te beschrijven wat ik hoor maar je kan het vergelijken met een het geluid van een platenspeler. als je een plaat het aanstaan hoor je de naald zo ffffffffffff gaaan! hehe zoiets :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

Mabili schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:32:
Sinds afgelopen week de onkyo speakers terug gestopt in de doos, en overgestapt naar de Boston acoustics A25 speakers. ik heb de onkyo 509 nog niet opnieuw laten meten maar wat een verschil in geluid.
In de toekomst wil ik nog wel de onkyo center gaan vervangen voor een boston accoustics center.

Helaas kan ik alleen de boston A25 speakers niet op stands kwijt dus moet ik ze op mijn meubel plaatsen.
Nu zitten bij deze speakers van die rubbere plakvilts die je onderop kan plakken.
Zijn deze voldoende om de trillingen te voorkomen of zijn de Valhalla VT Feet Type 5 een betere optie?

ik ben wel benieuwd hoe deze speakers op de Onkyo 509 gaan klinken als de audyssey meting is gedaan.
Dit wil ik dus gaan doen als de speakers ingespeeld zijn. Nu vraag ik me wel af kan de Onkyo center de meting nadeling gaan beïnvloeden zodat de Boston A25 hierdoor niet goed gaan presteren?
Ik durf niet te zeggen of die Valhalla Feet beter zijn. Ik heb 6 A25 speakers in huis en 2 staan er op een kast met de standaard plakvilts. De anderen staan op stands. In mijn beleving maakt het niet zo heel veel verschil, maar zet ze wel zover mogelijk van de muur weg. Zodoende kan de bas reflex poort aan de achterzijde zijn druk fatsoenlijk kwijt en dat komt het geluid wel ten goede.

De speakers moeten inderdaad wel ingespeeld worden. Echter zou ik ze nu eerst opnieuw inmeten, zodat ze ook alle frequenties voor de kiezen krijgen die ze aankunnen. Zodra ze ingespeeld zijn, uurtje of 50-100, kan je ze opnieuw inmeten. De Center wordt apart ingemeten en heeft dus geen negatieve invloed op de metingen van de rest van de speakers. Wel is het zo dat deze center qua geluid niet snel zal matchen met de A25. Voor de surroundbubble is het wel beter zo snel mogelijk ook de center aan te passen naar de A225C center, die ik zelf ook heb. Heerlijke speakers waar je de nodige jaren mee verder kan. Nog een goede subwoofer (Bijvoorbeeld een BK XLS200 of als je de ruimte hebt een BK XXLS400) erbij en je bent klaar voor een mooie surroundbeleving. :) Die laatste past volgens mij ook precies onder 1 of ander Ikea Tafeltje, waardoor je hem ook nog aan het zich kan onttrekken. Wel de Downfire versie kopen dan. ;)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 495619

Ontzettend bedankt voor de info .
Ben nog aan het kijken om eventueel andere boxen aan te schaffen . Zit nu eigenlijk te kijken bij teufel .
Maar heb tijd en doe het op het gemak .
Maar het word zeker een onkyo receiver , daar ben ik al zeker uit . :) :) :) :) :)

quote]thunder8 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 10:28:
[...]

Dan nog is de 809/818 zware overkill voor de speakerset. Dat is waar Fear het over heeft. De set kan makkelijk toe met een 609-616 en dat scheelt gewoon een paar honderd euro.

[...]

Des te hoger het versienummer van de receiver, des te beter de kwaliteit van de voedingen even simpel gezegd. Dit resulteert in betere aansturing van de speakers, zonder meteen de kans te hebben op oversturing door een receiver die het allemaal niet meer kan bolwerken. Staar je niet blind op de opgegeven vermogen door Onkyo, die zijn in zeer "optimistisch" met de opgegeven vermogens. Let ook op dat de hogere versies analoog-digitaal conversie doen, waardoor je alleen een HDMI naar je TV hoeft te trekken en geen losse component kabel.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Anoniem: 495619 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:08:
Ontzettend bedankt voor de info .
Ben nog aan het kijken om eventueel andere boxen aan te schaffen . Zit nu eigenlijk te kijken bij teufel .
Maar heb tijd en doe het op het gemak .
Maar het word zeker een onkyo receiver , daar ben ik al zeker uit . :) :) :) :) :)
Ik heb destijds ook bij Teufel gekeken. Nadeel vind ik dat het nergens te beluisteren is en dat de reviews allleen maar uit Duitsland komen. Daardoor was ik er een beetje huiverig voor dat de reviews niet geheel objectief zijn. Daarnaast zijn ze ook niet heel goedkoop. Tuurlijk je kan ze bestellen, beluisteren en eventueel terugsturen, maar intussen heb je wel je geld overgemaakt en moet je dan nadien wachten op geld terug. Voor een beetje Teufelset koop je ook genoeg andere setjes die zeker niet slecht zijn.

Voor hetzelfde geld heb ik nu een 7.1 set, bestaande uit 6x Boston Acoustics A25, 1x BA 225C center en een Epik Legend Subwoofer. De subwoofer (2x12" 400W RMS) is veel krachtiger dan de subwoofers die bij Teufel in vergelijkbare sets wordt aangeboden. Helaas zijn Epik subwoofers in Europa niet meer te bestellen..... Andere keuzes voor boekenplankspeakers kunnen zijn: Dali Zensor 1 of de Monitor Audio BX2. Beide zitten rond dezelfde prijsklasse als de Bostons. Op het htforum zijn er een aantal die de Monitor Audio speakers beter vinden dan de Bostons.

PS Zeg nooit boxen, het zijn speakers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Android16
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-04 20:02
Sinds enige tijd heb ik de Onkyo TN609, een prima apparaat maar... ik heb mijn Playstation 3 en TV decoder aangesloten op de HDMI poorten van de TN609 (respectievelijk op de "GAME" en"CAB/SAT" aansluitingen) Op het beeld zijn op beide apparatem horizontale doorzichtige strepen te zien die het beeld vervormen, voornamelijk aan de onderkant doet dit probleem zicht voor. In bijvoorbeeld Fifa13 is dit vooral heel zichtbaar in het menu (stilstaand beeld) op die plaatsen aan de onderkant wordt het beeld vertekend.
Ik heb al andere HMDI kabels geprobeerd, zonder resultaat, het probleem blijft. Ook heb ik de Onkyo al op een andere wandcontactdoos aangesloten (wel eentje die vermoedelijk intern doorgelust is van de WCD waar hij origineel op zat) maar dit had ook geen resultaat. Ook heb ik de Onkyo al geupdate naar de nieuwste FW wat ook niet geholpen heeft, is mijn AV receiver misschien kapot?

Alvast bedankt voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:15
418O2 schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:33:
Ik heb dus een SR507 en "ineens" werkt mijn xbox niet meer, het lijkt wel of hij geen handshake meer wil doen. De HTPC werkte een tijdje nog wel, maar die bokt ook af en toe... Ik heb geen flauw idee waar ik het moet zoeken. Heb al een reset gedaan, mocht niet baten.
Herkent iemand dit? Voor ik een nieuwe receiver koop, terwijl er wel een oplossing moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappert1
  • Laatst online: 09-09-2024
In mijn huidige opstelling met de Onkyo 609 en een mediaspeler (Syabas A200) daarop aangesloten via HDMI loopt het geluid en beeld niet synchroon met elkaar. Dit kan niet worden gecorrigeerd op de receiver of Syabas.

Dit probleem is verholpen als ik de uitvoer op de de Syabas "verlaag" naar 1080i ipv 1080p.Heeft iemand enig idee waardoor dit wordt veroorzaakt? Komt dit door softwarematige verbeteringen die de Onkyo tracht toe te passen?
Bij aansluiting van de Syabas rechtstreeks op mijn TV is er ook geen vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Als het goed is, moet je dat zeker wel kunnen aanpassen op de 609. Zo uit me hoofd heb ik mijn HTPC ook een vertraging van 120-150ms meegegeven op het geluid om het synchroon te laten lopen. Er is zelfs een lipsync functie aanwezig. Check je handleiding hoe je het een en ander instelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappert1
  • Laatst online: 09-09-2024
Handleiding is goed gecheckt. Het is inderdaad zo dat er je de 609 een vertraging kan meegeven echter wordt de vertraging daardoor alleen maar groter. Lipsync functie staat ook aan. Wat ik vreemd vind is dat de vertraging beeld-geluid blijkbaar afhankelijk is van de uitvoermodus van de Syabas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:49

npolm

P8

Heren, ik heb hulp nodig!
Mijn SR313 is aangesloten op twee F2-Synergy speakers. Alles werkt naar behoren, maar heb 1 groot probleem:
Het geluid klinkt met name bij basketball en voetbal wedstrijden heel 'schel' (alsof je op het toilet zit zeg maar)

Ik heb verder geen gekke instellingen veranderd. Het betreft zowel geluid van mijn PS3 als mijn UPCbox.
Iemand enig idee hoe dit zou komen en of ik bepaalde zaken niet goed heb ingesteld c.q. geinstalleerd?

|- Rotterdam -|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413389

Klipsch is door zijn hoorn tweeter al redelijk scherp van zichzelf. Maar je kan eens kijken of alle kabels goed zitten: + en - consequent aangesloten zeg maar. Verder alles naar waarheid invullen bij het luidsprekermenu in de Setup mode van de receiver.

Als het dan zo blijft kan de combo Klipsch - Onkyo misschien niet helemaal lekker zijn. Heb je het van te voren geluisterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:42
Sinds enkele dagen een nieuwe TV in huis LG LM660 met oa Plex client. Heb een HT-S6505 setje waar alles op aangesloten is.

Ik zit met 1 klein "probleempje". TV kijk ik via Ziggo Cisco HD ontvanger. Nu moet ik logischerwijs telkens switchen op de Onkyo van CBL/Sat(Cisco) naar TV/CD(LG tv-ARC) om geluid te krijgen via de TV als ik films wil kijken, en weer terug switchen. Nu gebeurt dit soms automatisch, ook als ik dat niet wil. Bijvoorbeeld bij het openen van een menutje ofzo springt de receiver over maar niet als ik een film start.
Maar ik kan mn Receivers HDMI settings alleen op Auto of Off zetten. Volgens mij is dat HDMI-cec? Kun je ergens ook gewoon instellen zodat de Receiver niet automatisch switched? Maar dat wel de ARC functie blijft werken?

Misschien zijn er ook andere manieren om dit het beste in te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik heb net mijn Onkyo Boston Accoustics combinatie heel even vol open gezet. Dit was NIET de bedoeling, maar gebeurde door onhandige volume regeling op de Remote App.

Mijn vraag: in hoeverre kan dit kwaad? Dit duurde hooguit drie seconden; NR616 en A25 luidsprekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mini Poeper schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 22:05:
Mijn vraag: in hoeverre kan dit kwaad? Dit duurde hooguit drie seconden; NR616 en A25 luidsprekers.
Kan geen kwaad. Versterkers en speakers kunnen veel meer hebben dan je over het algemeen zou denken. Toen ik de A25 nog als fronts gebruikte heb ik ze vaak zat op referentieniveau laten spelen (0.0 dB) en de mijne leven ook nog steeds.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Mini Poeper schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 22:05:
Ik heb net mijn Onkyo Boston Accoustics combinatie heel even vol open gezet. Dit was NIET de bedoeling, maar gebeurde door onhandige volume regeling op de Remote App.

Als je een fatsoenlijke remote app wil, kan ik Oremote aanbevelen. De standaard app van Onkyo is waardeloos.

Denk dat het wel goed gaat. Je kan overigens je Receiver ook inperken qua max volume. Tenminste op de 609 kan ik instellen wat de maximale setting is tot waar de receiver gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:03
Ik zit al een tijdje de audio topics te volgen en ben van plan om een Onkyo TX 8050 (pricewatch: Onkyo TX-8050) aan te schaffen i.c.m. een Boston Acoustics A250 set (pricewatch: Boston Acoustics A 250 (Wit).
Is deze combinatie aan te raden?

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De onkyo is een prima versterker met zowel digitale als analoge aansluitingen. Lekker makkelijk met de hedendaagse apparatuur. Verder speelt de onkyo prima, maar verwacht geen high-end meer een stabiele instapper. Heb deze gehoord op B&W CM1 en Radius 270HD van monitor audio
TheCrius schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 16:36:
Ik zit al een tijdje de audio topics te volgen en ben van plan om een Onkyo TX 8050 (pricewatch: Onkyo TX-8050) aan te schaffen i.c.m. een Boston Acoustics A250 set (pricewatch: Boston Acoustics A 250 (Wit).
Is deze combinatie aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stebieh
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-01-2013
Hier sinds enkele dagen helaas minder goed nieuws.

Er komt geen geluid meer uit de receiver. Soms helpt het 20 of 30 keer in- en terug uitschakelen om uiteindelijk toch geluid te krijgen. Eenmaal hielp het om de setup wizard opnieuw te doorlopen, maar helaas de volgende dag niets meer... Heb vanavond de receiver dan ook maar losgekoppeld en "luister" nu terug rechtstreeks via de speakers van de tv, niet ideaal dus...

Nog iemand soortgelijke ervaringen meegemaakt? Factory reset helpt niet, ook analoge input (fm radio) geeft geen geluid... Heb wel de indruk dat het klik geluid van de relais anders is dan een tijdje daarvoor.

Iemand een idee van gemiddelde hersteltermijn eventueel?

Het gaat om een TX-NR609 van nu ongeveer 1,5 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-05 17:48
Deze week een TX-NR717 online besteld en prima geleverd. Vanavond mee bezig om alles aan te sluiten. Toen alles klaar was even gecheckt of alles werkte voordat ik het op de vaste plek in de kast zou zetten en alles werkte prima. Goed dus de Onkyo op de juiste plek in de kast gezet en dat was het einde van de Onkyo, sindsdien doet die niets meer... Gaat niet meer aan. In boekje gelezen dat je een uur moet wachten met de stekker eruit maar ook dat hielp niet. Was blij dat ik mijn 'oude' Onkyo nog had, die staat nu weer op de vertrouwde plek. Morgen maar contact opnemen met het bedrijf waar ik het gekocht heb, ik denk dat die direct terug kan voor reparatie. Niet echt een geweldidige eerste indruk van mijn nieuwe Onkyo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Retir schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 22:44:
Deze week een TX-NR717 online besteld en prima geleverd. Vanavond mee bezig om alles aan te sluiten. Toen alles klaar was even gecheckt of alles werkte voordat ik het op de vaste plek in de kast zou zetten en alles werkte prima. Goed dus de Onkyo op de juiste plek in de kast gezet en dat was het einde van de Onkyo, sindsdien doet die niets meer... Gaat niet meer aan. In boekje gelezen dat je een uur moet wachten met de stekker eruit maar ook dat hielp niet. Was blij dat ik mijn 'oude' Onkyo nog had, die staat nu weer op de vertrouwde plek. Morgen maar contact opnemen met het bedrijf waar ik het gekocht heb, ik denk dat die direct terug kan voor reparatie. Niet echt een geweldidige eerste indruk van mijn nieuwe Onkyo.
Dat is jammer... Door het terugduwen niet per ongeluk de stekker eruit gegaan? Of een powerswitch op de achterkant? Als die onkyo dat heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
Naar een powerswitch heb ik ook gekeken maar die zit er niet op. De receiver heb ik wel even los op een tafel gezet om die te testen zodat ik ook zeker wist dat de stekker ook goed zou zitten. Wel jammer dat die het niet doet, had wel zin om er dit weekend eens flink mee te testen en te spelen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-03 10:44

shades

huh ?

Binnen twee weken komt mijn 40" binnen. Ik had hem iets eerder verwacht maargoed, mag de pret niet drukken. Vraag; ik kan op de site van onkyo de a/v receivers in ts niet vinden. Zijn ze allemaal vervangen voor NRx1x modellen ofzo ?

Ik ken onkyo helemaal niet maar gezien het topic lijkt het me wel goed spul

https://k1600gt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:44
shades schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:25:
Binnen twee weken komt mijn 40" binnen. Ik had hem iets eerder verwacht maargoed, mag de pret niet drukken. Vraag; ik kan op de site van onkyo de a/v receivers in ts niet vinden. Zijn ze allemaal vervangen voor NRx1x modellen ofzo ?

?? je zoekt dus de TS modellen? Waarom? Huidige modellen zijn de TX-NR

:z :S :O Volgende keer beter lezen.....

[ Voor 6% gewijzigd door DeBaroN op 24-01-2013 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shades schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 16:25:

TS heb ik al geruimte tijd niet meer bijgewerkt. Daar staan dus nog de oudere modellen in. De huidige reeks kan je gewoon op de site vinden. Huidige reeks loopt zoals gezegd van de TX-SR313 tot de TX-NR5010 en als huidig topmodel de PR-SC5509. TX-SR staat voor Surround Receiver, de NR is de Network Receiver en beschikt dus over een netwerkpoort.

En NOFI, maar er zijn meer merken naast Onkyo zoals Denon, Marantz, NAD, Pioneer, Yamaha, et cetera welke naar mijn weten minder problemen hebben. Ik zou me in ieder gev niet blindstaren op één merk, zeker als je nog geen specifieke voorkeur hebt en vanaf niets wilt beginnen. Dan begint het met luisteren naar receivers en speakers om jouw persoonlijke smaak te vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 25-01-2013 20:52 . Reden: spelvoud ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-03 10:44

shades

huh ?

Dank voor de reply.

Ik ben een echte Yamaha fan - heb nu een RVX657maarja (daar voor een 4 serie) - die is al redelijk op leeftijd - pre hdmi tijdperk.. Yamaha is me nu gewoon te prijzig (heb inmiddels een gezinnetje :+) Wat is zoek is iets met tenminste 3 hdmi in en 1 hdmi out/monitor en 1of 2 analoge ingangen. De 414 lijkt me dan ook de beste keus (als het tenminste een onkyo wordt). 3D is niet nodig maar leuk dat het erop zit.. Denon en Marantz zijn voor mij gevoel dure merken (wel mooi). Geen ervaring met NAD (ken ik niet eens) of Pioneer.

edit:
tv heeft eigen ontvanger - volgens mij moet de a/v receiver dan ook niet de monitor/out geluid kunnen ontvangen toch ? - hdmi audio return ?

edit2: TX-NR414 bij redcoon 236,- De nieuwe Yamaha RX-V673 (ook bij redccon) 459,--. Denk dat ik het al weet :+

[ Voor 19% gewijzigd door shades op 25-01-2013 13:12 ]

https://k1600gt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:58
Bij plattetvdiscounter is de Onkyo TX-NR414 voor €205 inclusief verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Pjotrski-
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Heeft de Onkyo 414 verwijderbare voetjes? Kan je die eraf schroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Pjotrski- schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 18:03:
Heeft de Onkyo 414 verwijderbare voetjes? Kan je die eraf schroeven?
Waarom altijd de voetjes verwijderen? Haal gewoon een slimline receiver als een Pioneer VSX-S300 of VSX-S500 dan wel een Marantz NR1403 of NR1603. De voetjes zitten er niet voor niets op, dat is nodig voor de airflow van de receiver. En Onkyo is nu niet een merk wat bekend staat om koele apparaten te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:15
@Fear, ik krijg sterk de indruk dat je vooroordelen hebt over onkyo en andere merken die niet in jouw straatje passen. Ik lees tussen de regels door dat je graag subjectief je mening geeft over bepaalde merken... Wellicht zit ik er naast maar het valt me op. Dat onkyo een aantal modellen heeft gehad met issues is het niet perse slechter dan bijv. Pionieer. Dat laatste merk kent ook zo zijn problemen (heb ik zelf ondervonden helaas)

ontopic: Overigens heb je wel gelijk wat betreft die voetjes, een reciever vindt een goede airflow erg prettig... Maar dat geldt voor pioneer, denon, marantz, etc.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Pjotrski-
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik kom 2 mm te kort om hem door het deurtje in mijn meubel te plaatsen, maar eenmaal in het meubel is er veel meer ruimte. Ik wil dus de voetjes eraf halen en dezelfde of iets kleinere terugplaatsen. Kunnen de originele eraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
renzo4000 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 19:52:
@Fear, ik krijg sterk de indruk dat je vooroordelen hebt over onkyo en andere merken die niet in jouw straatje passen. Ik lees tussen de regels door dat je graag subjectief je mening geeft over bepaalde merken... Wellicht zit ik er naast maar het valt me op. Dat onkyo een aantal modellen heeft gehad met issues is het niet perse slechter dan bijv. Pionieer. Dat laatste merk kent ook zo zijn problemen (heb ik zelf ondervonden helaas)
Is een mening niet snel subjectief? Ik heb zelf Onkyo gehad, dus dat heeft niets met vooroordelen te maken, dat is allemaal eigen ervaring. Ik snap dat het niet fijn is om te lezen als je zelf een apparaat van het merk bezit, maar dat wil niet zeggen dat ik mijn ervaring dan wel mening niet mag geven. Wellicht valt het aan mijn kant ook meer op omdat ik gemiddeld genomen meer ervaring heb met diverse merken - door zowel eigen gebruik als veel testen - en ik relatief veel post en een rode naam heb. Er zijn ook mensen die Onkyo al het Dealextreme-merk onder de receivers noemen, dus ergens zal er wel een waarheid inzitten. Je zal mij overigens nooit zien zeggen dat de prijs/kwantiteit van Onkyo niet goed is, want daar zijn ze zeer goed in. Ook met het brengen van nieuwtjes lopen ze veelal één serie voor. Maar prijs/kwaliteit heb ik nu eenmaal beter gezien. Maar lees eens wat andere topics binnen AUD door en je zal zien dat er ook veel anderen zijn die bepaalde merken aanprijzen dan wel afkraken ;)

Aan de andere kant: ik beargumenteer over het algemeen al mijn posts, onderbouw en geef alternatieven. Wat iemand met die informatie doet is verder aan hen. GoT is en blijft een discussieforum en dat valt of staat met ervaringen en meningen die er worden gedeeld. En ik wil niet weer de discussie dat je al moderator geen mening mag hebben en objectief moet blijven.

Feit is en blijft dat bepaalde receivers nu eenmaal warmer worden dan andere en Onkyo is nu eenmaal één van de merken die ook die naam heeft. Laatst nog met een TX-NR717 zitten spelen en dat ding wordt warmer dan mijn eindbakken terwijl die een stuk meer vermogen leveren (en dus ook verstoken).

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 25-01-2013 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-05 21:29
Goedendag,

Ja de voetjes van de TXNR414 zitten geschroeft dus die kunnen verwijderd worden, let wel op, geheel op eigen risico want daardoor heeft het apparaat niet echt meer een airflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat die onkyo's warm worden heeft fear gewoon gelijk in. Daar voeten onder vandaan halen en in een meubel zetten waardoor de airflow minimaal is, is vragen om problemen. Zelfs op de Onkyo's zelf staat: this unit may run fairly hot. Als je dan toch weinig ruimte hebt in de hoogte, geeft Fear in dit geval alternatieven met slim receivers. Hierin vind ik niet een vooroordeel over onkyo maar een prima overwogen reactie.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 413389 op 25-01-2013 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb hier een hele mooie Onkyo 7.2 versterker staan samen met Jamo 606 HCS 5 speakers. De front speakers hebben aan de zijkant woofers, maar eenmaal aangesloten op mijn Onkyo doen deze woofers bijna niks. Terwijl anders mensen aangeven dat ze flink lage tonen moeten kunnen produceren. Kan het zijn dat ik ze hiervoor MOET bi-ampen? Aangezien de speakers dat ondersteunen!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
DennusB schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 20:51:
Ik heb hier een hele mooie Onkyo 7.2 versterker staan samen met Jamo 606 HCS 5 speakers. De front speakers hebben aan de zijkant woofers, maar eenmaal aangesloten op mijn Onkyo doen deze woofers bijna niks. Terwijl anders mensen aangeven dat ze flink lage tonen moeten kunnen produceren. Kan het zijn dat ik ze hiervoor MOET bi-ampen? Aangezien de speakers dat ondersteunen!
Heb je toevallig een subwoofer die meespeelt? Zet in je Onkyo de subwoofer maar eens uit een laat je verbazen wat het een verschil oplevert.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

-Pjotrski- schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 19:54:
Ik kom 2 mm te kort om hem door het deurtje in mijn meubel te plaatsen, maar eenmaal in het meubel is er veel meer ruimte. Ik wil dus de voetjes eraf halen en dezelfde of iets kleinere terugplaatsen. Kunnen de originele eraf?
Misschien een rare vraag, maar is het misschien niet makkelijker om tijdelijk het deurtje te demonteren? of via de achterzijde in het meubel plaatsen? Een achterwand met een warme receiver en een deurtje aan de voorzijde is vragen om problemen. Mijn 609 staat boven op een meubel en blijft ook verre van koel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 495619

Ontzettend bedankt voor de reactie en sorry voor het gemaakte foutje ;-)
;)
thunder8 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 09:13:
[...]

Ik heb destijds ook bij Teufel gekeken. Nadeel vind ik dat het nergens te beluisteren is en dat de reviews allleen maar uit Duitsland komen. Daardoor was ik er een beetje huiverig voor dat de reviews niet geheel objectief zijn. Daarnaast zijn ze ook niet heel goedkoop. Tuurlijk je kan ze bestellen, beluisteren en eventueel terugsturen, maar intussen heb je wel je geld overgemaakt en moet je dan nadien wachten op geld terug. Voor een beetje Teufelset koop je ook genoeg andere setjes die zeker niet slecht zijn.

Voor hetzelfde geld heb ik nu een 7.1 set, bestaande uit 6x Boston Acoustics A25, 1x BA 225C center en een Epik Legend Subwoofer. De subwoofer (2x12" 400W RMS) is veel krachtiger dan de subwoofers die bij Teufel in vergelijkbare sets wordt aangeboden. Helaas zijn Epik subwoofers in Europa niet meer te bestellen..... Andere keuzes voor boekenplankspeakers kunnen zijn: Dali Zensor 1 of de Monitor Audio BX2. Beide zitten rond dezelfde prijsklasse als de Bostons. Op het htforum zijn er een aantal die de Monitor Audio speakers beter vinden dan de Bostons.

PS Zeg nooit boxen, het zijn speakers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
renzo4000 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 02:39:
[...]

Heb je toevallig een subwoofer die meespeelt? Zet in je Onkyo de subwoofer maar eens uit een laat je verbazen wat het een verschil oplevert.
Ja, bij de complete Jamo set zit ook een sub die nu geactiveerd is. Maar als ik die uitzet is het niet opeens dat de fronts enorm laag willen. Kan iemand mij misschien uitleggen wat BI-AMPEN nou precies voor nut heeft?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DennusB schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 13:25:
[...]
Kan iemand mij misschien uitleggen wat BI-AMPEN nou precies voor nut heeft?
Bi-amp is oorspronkelijk het laten aansturen van één speaker met twee versterkers. Dus twee losse versterkers met twee losse voedingen. Echter kan je met receivers ook eindtrappen toewijzen waardoor dat ook onder Bi-amp valt (al dan passief). Men denkt dat de hoge en de lage tonen dan apart aan worden gestuurd omdat je op High Level en Low Level los aansluit. Echter is dat niet waar: de receiver zal de hoge en lage tonen namelijk niet scheiden. Die stuurt gewoon een dubbel front-signaal over beide uitgangen. Ook in de speaker stuur je hoog en laag niet apart aan aangezien het filter dat nog steeds voor zijn rekening neemt. En door dat filter wordt veel van het vermogen ook niet benut. Je stuurt namelijk twee keer* zo veel vermogen naar de fronts, maar het filter laat een groot deel niet door aangezien het hoog dat niet nodig heeft.

* Betreffende het twee keer zo veel: dat is puur de theorie. Er zijn genoeg receivers die bijzonder veel inkakken (en dus veel minder vermogen leveren) als er in 5.1 surround wordt gewerkt, laat staan als je 5.1 met Bi-amp doet (dan zit je op zeven kanalen).

Een groot deel van Bi-amp wordt dus al verkeerd opgevat en daarom ook onderschat. Er zijn mensen die bij de meest simpele setjes verbetering ondervinden. Maar er zijn ook genoeg tests geweest op dure apparatuur waar het verschil niet ondervonden werd. Volgens mij zit het dan meer in het placebo-effect in het eerste geval. Maar je kan het altijd zelf proberen aangezien een stukje speakerkabel ook de wereld niet kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeropaid
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Kunnen te dunne kabels van invloed zijn op de midden/lage tonen? de hoge tonen klinken opzich goed maar midden laag wil soms weleens vervormen.. de echt lage tonen laat ik door mn sub gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:37
Wat zijn dunne kabels en hoeveel vermogen wil je er doorheen laten lopen? Welke speakers/receiver gebruik je?
Zwaar vervormen klinkt meer als een probleem bij de receiver/speakers, tenzij je echt dunne kabels hebt.

Nu ik toch in dit topic post, heb sinds 2 dagen tijdelijk een onkyo 608 in gebruik. :) Als vervanging tot mijn processor (Emotiva) weer werkt. Onderdelen zijn al op de post hiervoor.
Ik merk niet snel verschil maar in dit geval merk ik wel een mindering in kwaliteit. Vermogen is prima van dit ding maar de tonen <100 Hz zijn wat te zwak. Bij mijn luidsprekers (Klipsch RF-83) moet ik eigenlijk de laagste tonen wat versterken voor een mooi resultaat. De speakers kunnen heel laag en mooi klinken maar daarvoor moet de equaliser/auddesey van de receiver/processor wel wat moeite voor doen. Bij de onkyo kan ik wel de bas of ~65 Hz versterken maar dan neemt hij ook iets hogere frequenties mee waardoor het niet klinkt zoals ik wil.

Voor het geld (230 bij Correct a.t.m.) is het een zeer goede koop, en in de direct mode klinkt eigenlijk alles acceptabel voor mij.

Wat betreft het warm worden is dit idd iets wat bij Onkyo wel eens een probleem is. Wat dat betreft helemaal geen bias van fear, hij noemt gewoon waarheden. In de praktijk hoeft het geen probleem te zijn maar het is, eigenlijk bij elke receiver/versterker en vooral bij Onkyo's, slim om het apparaat niet in een te kleine kast te zetten. Het zal wel werken maar de levensduur gaat hierop achteruit.

[ Voor 77% gewijzigd door warcow op 26-01-2013 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:43
Hallo,
Ik kom er niet uit dus stel hier maar de vraag.

Ik heb een TX-NR609 en op de volgende manier aangesloten: Dreambox→Reciever→Tv.
HDMI through staat op autmatisch zodat ik ook beeld en geluid heb als de reciever uit staat en dat werkt goed.

Maar wat ik wil is ook beeld en geluid hebben als ik de reciever aan zet en en naar internet radio luister.
Dat werkt nu niet, hij geeft direct dan het (vTuner beeld) weer op de tv.

Ik wil dus internet radio kunnen luisteren en normaal tv kunnen kijken op het zelfde moment maar wel het beeld en geluid van de dreambox via HDMI door de reciever naar de tv.

Is dit mogelijk?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeropaid
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
warcow schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 16:11:
Wat zijn dunne kabels en hoeveel vermogen wil je er doorheen laten lopen? Welke speakers/receiver gebruik je?
Zwaar vervormen klinkt meer als een probleem bij de receiver/speakers, tenzij je echt dunne kabels hebt.
Afbeeldingslocatie: http://i132.photobucket.com/albums/q14/Kevstir/9c9b0131.jpg

Links redelijk draad, rechts het ultra dunne draad wat ik zelf gebruik, aangesloten op m'n canton bookshelf speakers icm de onkyo sr309.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizznizz85
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-10-2020
Goedenavond tweakers,

ik heb sinds eergisteren een probleem met mijn Onkyo TX-SR707. Er komt namelijk geen geluid uit als ik tv wilt kijken, wel beeld maar geen geluid. de Onkyo staat niet in mute, tv staat ook niet in mute...het zou moeten werken. De Onkyo geeft geen speakers weer...dus dat is vreemd.

Ik heb al gegoogled naar het probleem en het schijnt een veel voorkomend probleem te zijn van Onkyo recievers (google: Onkyo No Sound). Veel mensen zeggen dat het een HDMI board probleem is. Ik heb ook gelezen dat een reset wel is helpt. Dus ik heb dat geprobeerd en ja! het helpt :)....maar zodra ik de Onkyo uit en dan weer aan zet dan krijg je..geen geluid *zucht* :(. helaas de reset trucje is een te kleine pleister voor een te grote wond want, het werkt sporadisch en soms ben ik wel 5 minuten bezig om het het beestje aan de praat te krijgen. De Onkyo is 3,5 jaar oud dus is net buiten de garantie..

Dus een vraagje voor de mede tweakers; wie van jullie kennen dit probleem of hebben ook dit probleem ook gehad en hoe hebben jullie dit opgelost?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagloper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-01-2022
Ook ik heb een probleem, misschien dat iemand mij kan helpen.

Ik heb al een tijdje een Onkyo TX-NR609 echter krijg mijn subwoofer gewoon niet afgesteld. Of het aan de sufwoofer ligt of aan de receiver, daar ben ik nog steeds niet uit. Het type subwoofer wat ik heb is een Boston Acoustics ASW 250

De volgende problemen heb ik met de subwoofer:
- Subwoofer knalt regelmatig met het zappen naar een ander kanaal (upc mediabox) Maar dit gaat na verloop van tijd weer over.
- Subwoofer trilt licht als ik eraan voel, zonder dat er naar mijn mening aanleiding voor is. Lijkt wel vals signaal.
- Subwoofer staat erg hard, reageert ook niet op de volume knop. De receiver stelt hem zelf af op -15 ook al zet ik de volumeknop op zijn laagst. De glazen trillen gewoon de kast uit, heeft ook wel weer wat...

De subwoofer is aangesloten via de paarse LFE poort en de subwoofer pre out van de receiver.

Wat heb ik allemaal al gedaan:
- Van kabel gewisseld
- Goeie stekkerdoos gekocht
- Subwoofer op compleet andere groep aangesloten
- Subwoofer terug gestuurd voor defect, maar het probleem is nog niet weg
- Voeding kabel gewisseld
- Diverse receiver instellingen veranderd

Kortom ik weet het even niet meer, misschien herkend iemand het probleem. Ik meen mij overigens wel ter herinneren dat mij vorige subwoofer ook al vreemd deed, toen had ik een Jamo 210. Die was ook al zo hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-05 20:44

bAdmuTs

mAzE

Fuske schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 09:56:
Sinds enkele dagen een nieuwe TV in huis LG LM660 met oa Plex client. Heb een HT-S6505 setje waar alles op aangesloten is.

Ik zit met 1 klein "probleempje". TV kijk ik via Ziggo Cisco HD ontvanger. Nu moet ik logischerwijs telkens switchen op de Onkyo van CBL/Sat(Cisco) naar TV/CD(LG tv-ARC) om geluid te krijgen via de TV als ik films wil kijken, en weer terug switchen. Nu gebeurt dit soms automatisch, ook als ik dat niet wil. Bijvoorbeeld bij het openen van een menutje ofzo springt de receiver over maar niet als ik een film start.
Maar ik kan mn Receivers HDMI settings alleen op Auto of Off zetten. Volgens mij is dat HDMI-cec? Kun je ergens ook gewoon instellen zodat de Receiver niet automatisch switched? Maar dat wel de ARC functie blijft werken?

Misschien zijn er ook andere manieren om dit het beste in te regelen?
Ik heb sinds een paar dagen een LG LM640 in huis en heb alles op de NR609 aangesloten en precies hetzelfde probleem. Zodra ik via de ingebouwde mediaplayer een film wil kijken gebeurt er niks (blijft op CBL/SAT staan) en als ik weer tv wil kijken via de Humax schakelt de receiver over op TV/CD. Lijkt wel alsof het precies verkeerd om werkt :?. Het heeft in het begin wel goed gewerkt.

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:50
Ik heb bij Correct de iets oudere Onkyo TX-SR309 gekocht, vond vooral de USB functie erg handig en de prijs was heel erg netjes (koopjeshoek, dus waarschijnlijk als showmodel gebruikt ofzo, zag er overigens wel als nieuw uit en de remote en boekje enz waren nog geseald in het plastic zakje). Mooi apparaat, maar wel enkele puntjes die mij opvielen.

1. Een lichte brom uit de receiver zelf. Ik lees hier dat sommigen een zachte brom hebben in standby stand met andere modellen en ook o.a. eigenaren van de SR313 die een "idle noise" horen. Mijn receiver is stil op standby, maar begint juist licht te brommen bij inschakelen. Het is wel een erg zacht geluid en valt eigenlijk pas op als je in een hele stille omgeving de receiver inschakeld. Niet echt storend dus, maar wel zo'n "hoort dat wel" puntje bij een nieuw gekocht apparaat.

2. Plopjes bij het schakelen tussen de ingangen. Dit uiteraard uit de speakers ;) Wordt gebruikt in een 5.0 opstelling zonder actieve sub/speakers.

3. Het display wordt aan de uiterst linker zijde soms minder goed verlicht dan de rest. Bij uit- en weer inschakelen receiver wordt het dan weer goed om na enkele minuten weer wat vager te worden. Dit is een heel klein stukje, uiterste 2mm links dus waar o.a. het dolby logo staat.

4. Bij pauzeren/spoelen van een film klikt de receiver steeds aangezien het signaal dan wegvalt en de receiver dan niks hoeft te doen (logisch opzich), als je dit vaker achter elkaar doet wordt het continu geklik vrij irritant. Dit hadden mijn vorige Onkyo's niet. Vraag me dus af of dit zo hoort.

Allemaal kleine (irritatie)puntjes dus en twijfel of het een retour reden moet zijn. Bevalt verder prima qua geluid enzovoorts, maar kan 'm nu nog terug sturen in de 14 dagen termijn zonder wachttijd op reparatie onder garantie enzovoorts. Ben dus benieuwd of bovenstaande punten jullie bekend voorkomen en wat het advies luidt :P

[ Voor 7% gewijzigd door Neofloppy op 28-01-2013 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Je kan in het menu van de onkyo een bron op passtrough zetten. Dan schakelt hij dus niet continue over. Stel die bron staat standaard op stereo en je luistert naar iets dat DTS heeft dan schakelt de versterker dus. Pauzeer je de bron de schakelt die terug naar stereo and so on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
Bedankt voor je tip. Het gaat in dit geval overigens om de optische ingang in gebruik met de mediaspeler, dus (nog) niet via HDMI o.i.d. Ik heb het menu van de receiver doorgebladerd en zie alleen in het menu "Source Setup" de optie "fixed mode" staan, misschien is dat wat je bedoeld. Deze fixed mode heeft maar 3 opties: Off, PCM of DTS. PCM is niet handig, aangezien dat resulteert in stereo geluid bij films, ik moet ook eerst de mediaplayer ook op PCM instellen anders komt er geen geluid door bij films die alleen een Dolby Digital track hebben. Dat is dan ook gelijk het probleem met de DTS instelling :P Gedeeltelijk opgelost dus, aangezien de meeste films wel een DTS track hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neoflip schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:59:
Bedankt voor je tip. Het gaat in dit geval overigens om de optische ingang in gebruik met de mediaspeler, dus (nog) niet via HDMI o.i.d. Ik heb het menu van de receiver doorgebladerd en zie alleen in het menu "Source Setup" de optie "fixed mode" staan, misschien is dat wat je bedoeld. Deze fixed mode heeft maar 3 opties: Off, PCM of DTS. PCM is niet handig, aangezien dat resulteert in stereo geluid bij films, ik moet ook eerst de mediaplayer ook op PCM instellen anders komt er geen geluid door bij films die alleen een Dolby Digital track hebben. Dat is dan ook gelijk het probleem met de DTS instelling :P Gedeeltelijk opgelost dus, aangezien de meeste films wel een DTS track hebben.
Dat schakelen kan op zich geen kwaad. Dat zijn de relais. Het is vervelender als hij niet meer schakelt dan is hij echt kapot. Maar als je er niet echt vertrouwen in hebt kan je beter terug gaan naar Correct en hem ruilen voor wat anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:15
Neoflip schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:37:

2. Plopjes bij het schakelen tussen de ingangen. Dit uiteraard uit de speakers ;) Wordt gebruikt in een 5.0 opstelling zonder actieve sub/speakers.
Hier heb ik ook last van, al beschreven in een ander topic.
Pioneer icm Jamo.
Het plopt bij mij alleen zodra ik een dolby digital stream krijg (TV zappen)

Wellicht kun je hier nog iets mee:
Cap in "Het Pioneer Receiver ervaringen/discussie-topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
Anoniem: 413389 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 09:55:
[...]

Dat schakelen kan op zich geen kwaad. Dat zijn de relais. Het is vervelender als hij niet meer schakelt dan is hij echt kapot. Maar als je er niet echt vertrouwen in hebt kan je beter terug gaan naar Correct en hem ruilen voor wat anders...
Als het zo hoort is het voor mij geen probleem verder, de duurdere Onkyo varianten zullen dit dan wellicht ook wel hebben.
NeutraleTeun schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 10:07:
[...]

Hier heb ik ook last van, al beschreven in een ander topic.
Pioneer icm Jamo.
Het plopt bij mij alleen zodra ik een dolby digital stream krijg (TV zappen)

Wellicht kun je hier nog iets mee:
Cap in "Het Pioneer Receiver ervaringen/discussie-topic"
Dat verhaal is niet helemaal herkenbaar, bij mij plopt het al iets als ik tussen analoge ingangen schakel die uberhaupt niet zijn aangesloten :P Gek genoeg lijkt het vandaag een stuk zachter te gaan dan gisteren. Op zacht/normaal volume (onder de 25) niet echt hoorbaar, daarboven steeds beter hoorbaar.

Ik denk dat ik het maar even aankijk. Bevalt verder prima en heb weinig trek in een ruilprocedure. Gelukkig gewoon 2 jaar garantie achter de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-05 15:26
DennusB schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 20:51:
Zodra je een subwoofer aansluit op je onkyo zal deze (zonder verdere configuratie) de lage tonen filteren en automatisch richting je sub laten lopen. Zet je je sub uit, dan denkt de onkyo nog steeds dat er een sub aanwezig is (staat nog steeds zo geconfigureerd) en zullen de lage tonen niet uit je frontspeakers komen. Door de optie double bass aan te zetten gaan de lage tonen ook naar je fronts (zowel wanneer de sub aan staat als wanneer de sub uit staat, erg fijn bij muziek). Let wel op dat je je fronts als full range hebt geconfigureerd. Bi-ampen heeft totaal geen invloed in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je speakers op large zetten ipv small is eveneens een methode, bij "small" gaat de Onkyo er ook vanuit dat er een sub is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:26
Vraagje aan de Onkyo TX-NR609 kenners,

Ik weet dat het een persoonlijke smaak is, maar vraag mij toch af op welke "sound setting" stand jullie onkyo reciever meestal staat?

Ik heb mijn tx-nr609 eigenlijk bij alle bronnen (PS3, TV/Films) altijd op "Direct" staan omdat er bij bijna alle andere standen (bv. PLII Movie, Neo:6 Cinema, TV Logic, enz.) een (lichte)ruis te horen is over alle 5 de speakers (jamo s606 hcs3).
Ik kan mij dan eigenlijk ook niet goed voorstellen dat dit zo hoort?

Heb de instellingen verschillende keren automatisch laten bepalen door de receiver met dat microfoontje maar dat geeft rare waardes in speaker afstand en verder ook niet echt voldoening qua geluids kwaliteit, dus eigenlijk ben ik ook nog op zoek naar een "best settings" lijstje o.i.d. zodat ik zelf een richtlijn heb om te pielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het rare waardes geeft dan doe je iets niet goed. Kan je het wel gaan omzeilen maar dat is niet de manier natuurlijk. Loop de manual nog eens door en ijk dan wat je misschien fout doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:12
Ben-i schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:49:
Vraagje aan de Onkyo TX-NR609 kenners,

Ik weet dat het een persoonlijke smaak is, maar vraag mij toch af op welke "sound setting" stand jullie onkyo reciever meestal staat?

Ik heb mijn tx-nr609 eigenlijk bij alle bronnen (PS3, TV/Films) altijd op "Direct" staan omdat er bij bijna alle andere standen (bv. PLII Movie, Neo:6 Cinema, TV Logic, enz.) een (lichte)ruis te horen is over alle 5 de speakers (jamo s606 hcs3).
Ik kan mij dan eigenlijk ook niet goed voorstellen dat dit zo hoort?

Heb de instellingen verschillende keren automatisch laten bepalen door de receiver met dat microfoontje maar dat geeft rare waardes in speaker afstand en verder ook niet echt voldoening qua geluids kwaliteit, dus eigenlijk ben ik ook nog op zoek naar een "best settings" lijstje o.i.d. zodat ik zelf een richtlijn heb om te pielen.
Ik heb tijdens TV kijken of films kijken de 609 altijd op THX Cinema Neo:6 staan. Maar deze gaat automatisch schakelen naar DTS als die stream beschikbaar is.

PS3 staat altijd op THX Games.
XBox 360 schakelt altijd automatisch naar DTS.
Wii staat altijd op 5 channel stereo.

Ik heb geen THX gecertificeerde boxen (heb Harman&Kardon HKTS 16WQ) maar vind dit voor mij de juiste settings :)
Je kan ook nog voor normale neo:6 cinema kiezen uiteraard.

Ik heb geen last van ruis zoals jij zegt. Heb mijn settings allemaal handmatig gedaan en geen gebruik gemaakt van de bijgeleverde microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:37
Persoonlijk kies ik ook voor direct. Al die andere standen klinken gewoon minder mooi bij mijn onkyo 608. Viel mij ook al op dat ze zelf dan ook 2.0 gaan omrekenen naar 5.0 of wat je maar hebt aangesloten. Leuk om te zien dat ze dan de stemmen over de center gooien maar het klinkt duidelijk minder goed dan wanneer je een echt 5.0/5.1 aangestuurd signaal hebt. Voor mij dus niks anders dan direct op het moment.
(De ruis merk ik zelf ook bij veel instellingen.. niet bij direct)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
renedis schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 09:55:
[...]
PS3 staat altijd op THX Games.
XBox 360 schakelt altijd automatisch naar DTS.
Toch apart. De PS3 heeft in het hoofdmenu slechts 2.0 stereo en daar kan dus prima een andere vorm worden gekozen, maar naar mijn weten heeft verder 99% van de games een Doby Digital dan wel DTS-stream (zelfs een paar games met LPCM). De XBox altijd naar DTS idem, dat zal toch echt in 99% van de gevallen Dolby Digital zijn, DTS is echt in de minderheid op de XBox 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben-i
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:26
Bedankt voor de antwoorden.
Het voordeel van "Direct" is wel dat als ik normaal tv kijk met 2.0 stereo dat dat ook als 2.0 stereo uit de reciever komt, en als ik vervolgens een film vanaf usb stick kijk met 5.1 DD (DTS wordt niet ondersteund door LG TV |:( ) dat ook automatisch als 5.1 uit de receiver komt zonder dat ik steeds moet wisselen van "sound setting"
Alleen ben ik nu bang dat ik op deze manier niet het beste geluid weergave uit de reciever kan halen.

@warcow inderdaad 2.0 dat word omgezet naar 5.0 vind ik ook niet om aan te horen.
Ik heb het idee dat die ruis door Audissy en Dynamic EQ wordt veroorzaakt want als ik die uit zet in setup wordt de ruis al een heel stuk minder.

Zal binnenkort wel even een lijstje maken van mijn settings, misschien heb ik wel iets helemaal fout staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Ben-i op 30-01-2013 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voordat jullie ook maar iets doen zou ik mij eerder druk maken om die ruis. Die is niet normaal namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
FeaR schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 20:05:
[...]

Toch apart. De PS3 heeft in het hoofdmenu slechts 2.0 stereo en daar kan dus prima een andere vorm worden gekozen, maar naar mijn weten heeft verder 99% van de games een Doby Digital dan wel DTS-stream (zelfs een paar games met LPCM). De XBox altijd naar DTS idem, dat zal toch echt in 99% van de gevallen Dolby Digital zijn, DTS is echt in de minderheid op de XBox 360.
Ik weet het ook niet precies, mijn onkyo switched niet naar DTS oid bij de PS3, nog nooit gedaan ook. En de XBox doet dat altijd wel. Ben er dus altijd van uit gegaan dat de PS3 geen DTS stream heeft.
Ben-i schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 22:46:
Bedankt voor de antwoorden.
Het voordeel van "Direct" is wel dat als ik normaal tv kijk met 2.0 stereo dat dat ook als 2.0 stereo uit de reciever komt, en als ik vervolgens een film vanaf usb stick kijk met 5.1 DD (DTS wordt niet ondersteund door LG TV |:( ) dat ook automatisch als 5.1 uit de receiver komt zonder dat ik steeds moet wisselen van "sound setting"
Alleen ben ik nu bang dat ik op deze manier niet het beste geluid weergave uit de reciever kan halen.

@warcow inderdaad 2.0 dat word omgezet naar 5.0 vind ik ook niet om aan te horen.
Ik heb het idee dat die ruis door Audissy en Dynamic EQ wordt veroorzaakt want als ik die uit zet in setup wordt de ruis al een heel stuk minder.

Zal binnenkort wel even een lijstje maken van mijn settings, misschien heb ik wel iets helemaal fout staan.
Het wisselen van sound setting gaat bij mij 100% automatisch na 1 keer instellen per zender (of hij pakt de default). Ik kan zelfs iedere zender op mijn tv een aparte settting geven bij de Onkyo, ik heb een Samsung UE46ES8000 (mocht dat uitmaken). Als ik de tv op Nederland 1, NAT Geo HD of Discovery HD heb staan gaat deze automatisch naar DTS, zet ik hem op een andere zender gaat die automatisch naar THX Cinema Neo6. Zenders die 2.0 Stereo hebben gaan naar 5 Channel Stereo.
Mocht ik hem op een muziek zender zetten gaat de receiver automatisch naar THX Music.

Ik wist dit zelf ook niet tot dat ik op een gegeven moment naar de Onkyo keek als ik hem op een andere zender zette en zag dat die van sound setting wisselde.

Als ik de setting op "Direct" zet werkt mijn sub niet, vandaar dat ik niet voor die setting kies.

[ Voor 55% gewijzigd door renedis op 31-01-2013 07:48 . Reden: typo en 2e quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

renedis schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 07:37:
[...]

Ik weet het ook niet precies, mijn onkyo switched niet naar DTS oid bij de PS3, nog nooit gedaan ook. En de XBox doet dat altijd wel. Ben er dus altijd van uit gegaan dat de PS3 geen DTS stream heeft.

[...]

Het wisselen van sound setting gaat bij mij 100% automatisch na 1 keer instellen per zender (of hij pakt de default). Ik kan zelfs iedere zender op mijn tv een aparte settting geven bij de Onkyo, ik heb een Samsung UE46ES8000 (mocht dat uitmaken). Als ik de tv op Nederland 1, NAT Geo HD of Discovery HD heb staan gaat deze automatisch naar DTS, zet ik hem op een andere zender gaat die automatisch naar THX Cinema Neo6. Zenders die 2.0 Stereo hebben gaan naar 5 Channel Stereo.
Mocht ik hem op een muziek zender zetten gaat de receiver automatisch naar THX Music.

Ik wist dit zelf ook niet tot dat ik op een gegeven moment naar de Onkyo keek als ik hem op een andere zender zette en zag dat die van sound setting wisselde.

Als ik de setting op "Direct" zet werkt mijn sub niet, vandaar dat ik niet voor die setting kies.
Je PS3 switcht niet, omdat de implementatie op de PS3 gewoon brak is. Ik heb op de PS3 aangegeven dat ik alleen Dolby Digital/DTS/Dolby TrueHD of DTS HD-MA wil. Echter kan je geen voorkeur aangeven. Battlefield 3 ondersteund bijvoorbeeld DTS en DD en mijn voorkeur gaat uit naar DTS. Echter kan ik daar alleen maar voor kiezen door in het soundmenu van de PS3 zelf DD uit te vinken! 8)7 8)7 8)7 Hoop dat de PS4 hier toch straks een stuk beter mee omgaat, zodat je zelf kan aangeven wat je voorkeur is cq een volgorde kan aangeven, bijvoorbeeld: DTS HD-MA->Dolby TrueHD->DTS->Dolby Digital.

Waarom heb je ingesteld dat hij bij die zenders naar DTS gaat? Zover ik weet is er geen enkele provider die TV aanbiedt icm een DTS audiostream. je mag al blij zijn als men een Dolby variant als audiostream gebruikt. Ik ben blij dat ik met ORemote kan bekijken welke audiostream de receiver binnenkomt en daar zou ik dan de soundmode op kunnen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
renedis schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 07:37:
[...]
Gewone DTS op de XBox? Niet toevallig iets van DTS Neo 6 of een vorm daarvan? Sowieso zal de XBox 360 in het hoofdemenu altijd Dolby Digital 5.1 aangeven en geen DTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Geen receiver, maar ik heb afgelopen weekend de BD Speler van Onky gehaald (de 309) bij de MediaMarkt. Met de BTW actie maar 102 euro voor betaald. Ben er erg tevreden mee!

Nu doorsparen voor een Onky Receiver en mooie speakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:44
gise schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:22:
Geen receiver, maar ik heb afgelopen weekend de BD Speler van Onky gehaald (de 309) bij de MediaMarkt. Met de BTW actie maar 102 euro voor betaald. Ben er erg tevreden mee!

Nu doorsparen voor een Onky Receiver en mooie speakers!
Ff oftopic; maar je hebt nu wel een receiver en speakers? Alleen wil je een Onkyo en betere speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Op dit moment heb geen receiver en speakers staan. Ik had een oude 5.1 set waar de versterker in de Sub zat ingebouwd alleen deze set heeft het begeven dus heb alles maar weggedaan. Zit nu dus tijdelijk op geluid alleen via de tv :'(

Voor muziek heb ik even m'n ipod dock speaker in de woonkamer gezet welke ik normaal gesproken buiten gebruik welke een redelijk geluid heeft.

Edit: Ik overweeg trouwens om de TX-NR414 te kopen maar ben er nog niet helemaal uit.

[ Voor 10% gewijzigd door gise op 31-01-2013 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
FeaR schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 09:44:
[...]

Gewone DTS op de XBox? Niet toevallig iets van DTS Neo 6 of een vorm daarvan? Sowieso zal de XBox 360 in het hoofdemenu altijd Dolby Digital 5.1 aangeven en geen DTS.
Nu ga ik twijfelen aan mij zelf of die over gaat naar DTS als de Xbox start of als de game start.
Zal ik even moeten testen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
renedis schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 12:27:
[...]

Nu ga ik twijfelen aan mij zelf of die over gaat naar DTS als de Xbox start of als de game start.
Voor zover ik weet kan de Xbox geen DTS afspelen, alleen PCM 2.0 of Dolby Digital 5.1. Waarschijnlijk switcht je versterker tijdens het startup-logo naar DTS Neo 6 movie/music ofzo om het 2.0 geluid van het intro om te zetten naar surround :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppiimm123
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-05 20:19
Hallo,

Mischien een domme vraag maar,ik ben van plan om een SR313 te kopen. Maar ik twijfel nog, op de site staat dat hij 100 watt en 6 tot 16 ohm is. Ik heb hier thuis al 5 speakers van 100 watt en 8 ohm liggen. Dus nu is mijn vraag kan dit? Ik had al een beetje opgezocht over het Ohm, en het bleek dat als je speakers een hogere impadance hadden dat je dan vermogen verliest, merk ik dit verschil of moet ik een versterker van 8 ohm gaan zoeken?

MVG ppiimm123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

renedis schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 12:27:
[...]

Xbox doet geen DTS, hooguit met films. Hoofdmenu is DD, spellen zijn DD. Als je te laat je HDMI Onkyo op de input van de 360 zet heb je zelfs ws geen DD, want dan is de handshake niet goed gegaan.

De PS3 daarentegen start op met 2.0 (all ch. stereo bij mij) en in de meeste spellen DTS. Zodra ik Uncharted 3 of God of War III start bijv. springt hij netjes op DTS. Blu-Rays komen netjes in DTS-HD of bij een concert in Dolby True-HD. Heb je wel een slimline nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
Exorcist schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 22:13:
[...]
Blu-Rays komen netjes in DTS-HD of bij een concert in Dolby True-HD. Heb je wel een slimline nodig.
Euh? Ik had jaren terug de PS3 fat 80GB die ook keurig DTS-HD en True-HD doorstuurde en zelfs zo'n codec via PCM kon omzetten/doorsturen naar mijn Marantz SR5002 receiver (die had de codecs nog niet ingebouwd, maar ondersteunde ze wel als ze gedecodeerd door een bluray speler via lineair PCM op een HDMI ingang werden doorgestuurd, zo had ik toch een 7.1 DTS-HD signaal met o.a. Hellboy 2 op Bluray :P). De PS3 was toen één van de weinige blu-ray spelers die zo'n codec ook naar PCM kon omzetten. De logootjes van de HD codecs stonden ook gewoon op de oude fat versie. De slimline had eigenlijk geen extra functies op de fat geloof ik, voordeel was gewoon kleiner/zuiniger/stiller/minder warm.
ppiimm123 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 22:09:
Hallo,

Mischien een domme vraag maar,ik ben van plan om een SR313 te kopen. Maar ik twijfel nog, op de site staat dat hij 100 watt en 6 tot 16 ohm is. Ik heb hier thuis al 5 speakers van 100 watt en 8 ohm liggen. Dus nu is mijn vraag kan dit? Ik had al een beetje opgezocht over het Ohm, en het bleek dat als je speakers een hogere impadance hadden dat je dan vermogen verliest, merk ik dit verschil of moet ik een versterker van 8 ohm gaan zoeken?

MVG ppiimm123
De SR313 levert inderdaad (fabrieksopgave) 100 watt per kanaal op 6 ohm. Op 8 ohm is dit geloof ik 85 watt dus je levert dan een stukje in. Moet dus in principe alsnog prima kunnen met jouw 100 watt speakers. Het ligt ook een beetje aan de gevoeligheid van je speakers (aantal dB) en of je het volume vaak ver open wil zetten :P Mijn SR309 heeft hetzelfde vermogen als de SR313 en kan zowel mijn Jamo S606 (130W continu op 6 ohm) als B&W DM305 (8 ohm, wattage weet ik niet precies) prima en hard zat aansturen.

Ik heb verder definitief besloten om mijn Onkyo SR309 maar te houden, de puntjes van kritiek zijn zo klein dat ik bang ben dat het met een vervangend model nog wel eens erger kon worden, vooral uit de koopjeshoek van Correct :P Ik was al blij dat deze er helemaal netjes uitzag zonder krasjes enzovoorts. Nu ook een tweede paar front speakers aangesloten, erg handig dat je hier zo makkelijk tussen kan switchen of alle 4 tegelijk aansturen. Vind het alsnog een erg leuk receivertje voor het geld.

[ Voor 27% gewijzigd door Neofloppy op 01-02-2013 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neoflip schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:20:
[...]
De slimline had eigenlijk geen extra functies op de fat geloof ik, voordeel was gewoon kleiner/zuiniger/stiller/minder warm.
Jawel, nieuwere HDMI-chip en daarmee ook HDMI CEC en ook het bitstream doorsturen van DTS HD en Dolby TrueHD. De oudere versies van de PS3 konden dit inderdaad alleen omzetten naar LPCM omdat bitstream uitvoeren niet mogelijk was.
Neoflip schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 09:20:
[...]De SR313 levert inderdaad (fabrieksopgave) 100 watt per kanaal op 6 ohm. Op 8 ohm is dit geloof ik 85 watt dus je levert dan een stukje in. Moet dus in principe alsnog prima kunnen met jouw 100 watt speakers. Het ligt ook een beetje aan de gevoeligheid van je speakers (aantal dB) en of je het volume vaak ver open wil zetten :P Mijn SR309 heeft hetzelfde vermogen als de SR313 en kan zowel mijn Jamo S606 (130W continu op 6 ohm) als B&W DM305 (8 ohm, wattage weet ik niet precies) prima en hard zat aansturen.
Die 100 Watt is gemeten op slechts één kanaal op 1000 Hz en met 1% THD (vervorming). Oftewel niet representatief en daarmee is die 85 Watt dat ook niet. Als je vermogen eerlijk wilt meten dan doe je dat op minstens twee kanalen (niemand speelt mono), op een bereik van 20 - 20.000 Hz en met maximaal 0,1% THD. Dan scoort die Onkyo een stuk lager. Ook meteen de reden dat ze het vermogen niet op die manier opgeven: dat is een stuk minder aantrekkelijk om op de doos te zetten. Hoger is nu eenmaal beter volgens de normale consument.

[ Voor 54% gewijzigd door FeaR op 01-02-2013 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
Oke oke, ik laat het voortaan over aan de echte expert, meneer Fear :P Thanks voor de nuttige correcties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppiimm123
Hallo,

Dankje Neoflip en FeaR voor de nuttige reacties. Maar nu vraag ik me af, kan ik dan beter de NR414 nemen? Die zie ik opzicht ook wel zitten en bied 130 watt op 6 ohm, als ik dan 5 speakers van 100 watt en 8 ohm erop aansluit. Kan dat dan wel of ontploffen me speakers dan? :9

Alvast bedankt, ppiimm123

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op vermogen moet je niet letten, met normaal gebruik heb je maar een paar Watt nodig en dat levert elke receiver wel. Als je vol gaat spelen dan kan te weinig vermogen schadelijker zijn dan te veel vermogen, maar eigenlijk durf ik wel te stellen dat jij van je leven geen 100 echte Watts door die speakers heen gaat sturen, dat gaan je oren echt niet leuk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppiimm123
Oh oke, maar die 414 zou wel gewoon kunnen? Die zie ik namelijk wel zitten vanwege die internet features die erin zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 499835

Anoniem: 144898 schreef op maandag 05 november 2012 @ 19:05:
[...]

Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
Ben benieuwd of iemand dezelfde combinatie (Cisco dvb en Onkyo TX-NR616) foutloos werkend heeft gekregen, heb namelijk ook last van wat Henk678 beschrijft...

Thx

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 499835 op 01-02-2013 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
Ik heb nu de TX-NR717 er staan en mijn eerste indruk is positief, erg veel aansluit mogelijkheden. HDMI through is een erg fijne optie, maak daar, als ik 'gewoon' tv wil kijken, graag gebruik van. Toewijzen input/output kanalen is niet moeilijk om te doen en het is erg leuk dat je zelf namen aan de kanalen kan toewijzen. Geluid is prima en klinkt nog meer helder dan mijn 'oude' Onkyo, wat me wel opvalt is dat ik het volume behoorlijk moet opvoeren voordat ik vind dat het geluid ook een 'body' krijgt. Pas vanaf stand 60 begint het te klinken. Ideaal is ook dat je per kanaal kan aangeven welke geluidsinstelling je daarvoor wil hebben. Ik heb bijvoorbeeld voor de tuner ingesteld dat de receiver op "pure audio" moet gaan staan als ik dat selecteer. Vandaag maar eens verder met het apparaat spelen en instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Je kan per ingang het volume verhogen of verlagen, staat in de handeling. Bij mijn 616 is het gemiddelde luistervolume ongeveer "40".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

FeaR schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 10:03:
[...]
Die 100 Watt is gemeten op slechts één kanaal op 1000 Hz en met 1% THD (vervorming). Oftewel niet representatief en daarmee is die 85 Watt dat ook niet. Als je vermogen eerlijk wilt meten dan doe je dat op minstens twee kanalen (niemand speelt mono), op een bereik van 20 - 20.000 Hz en met maximaal 0,1% THD. Dan scoort die Onkyo een stuk lager. Ook meteen de reden dat ze het vermogen niet op die manier opgeven: dat is een stuk minder aantrekkelijk om op de doos te zetten. Hoger is nu eenmaal beter volgens de normale consument.
Deze manier zie je inderdaad erg vaak, en er zijn inderdaad veel consumenten die de uitkomst ervan zonder slag of staat aanvaarden.

Van de vele 'allround consumentenmerken' merken is vlgs mij Harman kardon nog wel steeds eerlijk? Die vermelden inderdaad 20-20000 vermogens, en die lijken dus inderdaad minder krachtig dan andere merken (maar 80 watt van een HK @ 20-20000 is waarschijnlijk een stuk krachtiger dan menig Onkyo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 100386 schreef op zondag 03 februari 2013 @ 09:56:
[...]
Van de vele 'allround consumentenmerken' merken is vlgs mij Harman kardon nog wel steeds eerlijk? Die vermelden inderdaad 20-20000 vermogens, en die lijken dus inderdaad minder krachtig dan andere merken (maar 80 watt van een HK @ 20-20000 is waarschijnlijk een stuk krachtiger dan menig Onkyo).
Harman Kardon en NAD zijn naar mijn weten wat terughoudender op het gebied van vermogen opgeven. Al is Harman Kardon ook al wat minder terughoudend dan ze eerst waren. Vroeger stond er op sommige Harman Kardons nog dingen als "7 x 40 Watt" en dat heb ik ook al lang niet meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:28
Ik had hem op avforums.com al gepost in het Engels, maar hier nog maar eens in de hoop dat iemand het antwoord heeft.
Hi there. I too have a TX-NR509. It was working great til last week, when all of a sudden, I experienced the following, while listening to NET radio.

- Music stopped playing.
- Reboot of the device, showed "Now initializing..." when in NET mode or USB mode.
- I had this before, so I figured a reset to factory defaults would do the trick. But no. Still "Now initializing..." in NET and USB.
- I switched to CBL/SAT to watch a movie from my SAT receiver. Image was there, but no sound.
- Same to BD/DVD, to which my media player is connected. No sound.
- I unplugged all cables (network, power, etc.). Did a factory reset again. Switched the machine back on. Still nothing.
- I looked on the Onkyo website a bit to see if there's a new firmware, and indeed there seems to be a slightly newer version than the one I have, so I figured I would install that one.
- But, problem: both 'Network' and 'Update' are grayed out in my settings on the receiver, when pressing 'Setup'. And both stay grayed out. I've waited for over an hour, but nothing changes.

So I'm really stuck here. Don't have any sound on regular channels. Am stuck with "Now initializing..." on USB and NET. And cannot update the firmware of the receiver. Not through the internet and not through USB.

I've read a lot of articles about the "Now initializing..." problem, but none of them like this. Anybody have any clue? Thanks in advance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
GoodspeeD schreef op zondag 03 februari 2013 @ 22:29:
Ik had hem op avforums.com al gepost in het Engels, maar hier nog maar eens in de hoop dat iemand het antwoord heeft.

[...]
Ik ben bang dat dit iets meer is dan software probleem. Hoe oud is je reciever? Hopelijk nog geen 2 jaar oud, dus als de sodemieter contact opnemen voor reparatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:28
renzo4000 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 07:53:
[...]

Ik ben bang dat dit iets meer is dan software probleem. Hoe oud is je reciever? Hopelijk nog geen 2 jaar oud, dus als de sodemieter contact opnemen voor reparatie!
Heya. Ik heb contact gehad met Onkyo. Zij schrijven inderdaad dat hij terug moet ter reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiks
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-05 15:44
GoodspeeD schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:24:
[...]

Heya. Ik heb contact gehad met Onkyo. Zij schrijven inderdaad dat hij terug moet ter reparatie.
Ik heb precies hetzelfde probleem met een TX-NR509, sinds gisteren. Geen geluid, geen netwerk, geen USB. Geen van de gebruikelijke trucjes (stekker eruit enz) werkt. In mei 2011 gekocht, dus ik zou nog garantie moeten hebben. Heb je rechtstreeks contact met Onkyo gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 342143

Iemand een idee om een Cisco PVR 8485, via de onkyo AB te kunnen besturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Even tip voor alle Onkyo gebruikers die last hebben van "acquiring data" hanger in de Android App.

Het probleem lost zich op als je de Onkyo een eigen statisch ip adres geeft.
Dus via de netwerkinstellingen van de Onkyo zelf.
Pas dan werkt de app prima.

Mijn fout was dat ik voor de Onkyo een ip reserveerde uit de DHCP pool in de router zelf.
Dat was blijkbaar niet voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:19
cornfed99111 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 22:26:
Even tip voor alle Onkyo gebruikers die last hebben van "acquiring data" hanger in de Android App.

Het probleem lost zich op als je de Onkyo een eigen statisch ip adres geeft.
Dus via de netwerkinstellingen van de Onkyo zelf.
Pas dan werkt de app prima.

Mijn fout was dat ik voor de Onkyo een ip reserveerde uit de DHCP pool in de router zelf.
Dat was blijkbaar niet voldoende.
Hier werkt de app goed hoor, gewoon met DHCP. Maar wel fijn dat het bij jou nu werkt, en voor de mensen die problemen hadden. Als ik onverhoopt toch nog problemen krijg, weet ik wat ik als eerste moet uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Ik vond het ook raar. Gewoon per toeval achter gekomen.
De app functioneert voor de rest ook prima, alleen DLNA bleef problemen geven.
Via de afstandsbediening werkte alles prima. Dus ik ging ervan uit dat de Onkyo het probleem niet kon zijn.
Heb nu op meerdere tablets de app uitgeprobeerd en alles werkt nu zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-11-2022
Mensen,

Heb een raar probleempje met mijn Onkyo TXNR609.

Ik gebruik deze versterker samen met een Setje JAMO 426HCS3 ofzo.. en een Klipsch KWS10 Sub.

Tijdens het kijken van Films of tv komt er bij stiltes uit mijn RearRight speaker gekraak. KAPPOT IRRITTANT!! Dit kan niet aan de speakers liggen en ligt volgens mij aan de Versterker.. Ik meen ooit eerder gelezen te hebben dat meerdere mensen zoiets hebben gehad? maar kan dit niet meer terug vinden.

Wat hebben de mensen hier aan gedaan??

hoor graag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwissel even de links en rechts rear luidsprekers om. Als dan het gekraak uit rechtsachter blijft komen komt het inderdaad door de versterker. Probeer eerst dingen uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
Dat Woutoro.
dit heb ik gedaan, maar het geluid RechtsAchter blijft irritant kraken tijdens stiltes.

ook gedaan, HDMi kabel vervangen tussen Dreambox en Versterker. Helaas ook niet het gewenste Effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:31
Klinkt herkenbaar, heb ik ook. Al wijd ik dat aan 't feit dat mijn vriendin een half jaar geleden water in de versterker heeft gegooid.. (handig plantjes erboven zetten). Maar nu hebben blijkbaar meer mensen er last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
ik heb hier sinds 3 weken last voek te doen.n, maar nu pas echt tijd gehad om onderzoek te doen.

heb geen zin om hem terug te brengen. ben ik m weer 2 maanden kwijt!!
voordat ik dat doe, wil ik zeker weten of dit het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet dat als je hem naar een hobo hifi brengt dat je hem 1-2 weken kwijt bent... Als je goed timed, dan max een week tenzij er onderdelen moeten komen die ze niet hebben. In amersfoort wordt op donderdag in de ochtend door AudioService spullen opgehaald. Andere hobo's weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127204

Ik heb sinds een aantal weken een Onkyo TXNR414. Ik heb de receiver en mijn TV ingesteld op ARC.
Ik heb alleen het probleem dat ik soms het geluid van de TV niet over de versterker kan krijgen als alleen de TV en de versterker aan staan (met de receiver op stand 'TV'). Zodra ik een bron aanzet (bv mijn HTPC) dan 'ziet' de receiver de TV opeens wel, en gaat het geluid wel via de versterker. Dit ondanks dat ik niks op de receiver heb aangepast (dus de receiver staat niet op 'PC' staat, maar gewoon op 'TV').
Als ik vervolgens de HTPC weer uit zet, gaat het geluid na een paar seconden weer via de TV zelf, en niet via de receiver.

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Anoniem: 127204 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 08:14:
Ik heb sinds een aantal weken een Onkyo TXNR414. Ik heb de receiver en mijn TV ingesteld op ARC.
Ik heb alleen het probleem dat ik soms het geluid van de TV niet over de versterker kan krijgen als alleen de TV en de versterker aan staan (met de receiver op stand 'TV'). Zodra ik een bron aanzet (bv mijn HTPC) dan 'ziet' de receiver de TV opeens wel, en gaat het geluid wel via de versterker. Dit ondanks dat ik niks op de receiver heb aangepast (dus de receiver staat niet op 'PC' staat, maar gewoon op 'TV').
Als ik vervolgens de HTPC weer uit zet, gaat het geluid na een paar seconden weer via de TV zelf, en niet via de receiver.

Meer mensen hier last van?
Denk toch dat je moet zoeken in de settings van je TV. Dat die ingesteld staat op ARC en audio op "externe luidsprekers" moet zetten oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127204

renedis schreef op maandag 11 februari 2013 @ 09:02:
[...]

Denk toch dat je moet zoeken in de settings van je TV. Dat die ingesteld staat op ARC en audio op "externe luidsprekers" moet zetten oid.
Ik had daar al gezocht, maar kon niks vinden; dit staat volgens mij allemaal goed ingesteld. Verder is gek dat, wanneer ik een bron aanzet, de receiver dan wel het geluid van de TV oppikt. Ik denk daarom dat het iets van de receiver is
Pagina: 1 ... 40 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.