Ik heb bij Correct de iets oudere Onkyo TX-SR309 gekocht, vond vooral de USB functie erg handig en de prijs was heel erg netjes (koopjeshoek, dus waarschijnlijk als showmodel gebruikt ofzo, zag er overigens wel als nieuw uit en de remote en boekje enz waren nog geseald in het plastic zakje). Mooi apparaat, maar wel enkele puntjes die mij opvielen.
1. Een lichte brom uit de receiver zelf. Ik lees hier dat sommigen een zachte brom hebben in standby stand met andere modellen en ook o.a. eigenaren van de SR313 die een "idle noise" horen. Mijn receiver is stil op standby, maar begint juist licht te brommen bij inschakelen. Het is wel een erg zacht geluid en valt eigenlijk pas op als je in een hele stille omgeving de receiver inschakeld. Niet echt storend dus, maar wel zo'n "hoort dat wel" puntje bij een nieuw gekocht apparaat.
2. Plopjes bij het schakelen tussen de ingangen. Dit uiteraard uit de speakers

Wordt gebruikt in een 5.0 opstelling zonder actieve sub/speakers.
3. Het display wordt aan de uiterst linker zijde soms minder goed verlicht dan de rest. Bij uit- en weer inschakelen receiver wordt het dan weer goed om na enkele minuten weer wat vager te worden. Dit is een heel klein stukje, uiterste 2mm links dus waar o.a. het dolby logo staat.
4. Bij pauzeren/spoelen van een film klikt de receiver steeds aangezien het signaal dan wegvalt en de receiver dan niks hoeft te doen (logisch opzich), als je dit vaker achter elkaar doet wordt het continu geklik vrij irritant. Dit hadden mijn vorige Onkyo's niet. Vraag me dus af of dit zo hoort.
Allemaal kleine (irritatie)puntjes dus en twijfel of het een retour reden moet zijn. Bevalt verder prima qua geluid enzovoorts, maar kan 'm nu nog terug sturen in de 14 dagen termijn zonder wachttijd op reparatie onder garantie enzovoorts. Ben dus benieuwd of bovenstaande punten jullie bekend voorkomen en wat het advies luidt
[
Voor 7% gewijzigd door
Neofloppy op 28-01-2013 22:39
]