Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 56 Laatste
Acties:
  • 530.197 views

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
FeaR schreef op woensdag 26 december 2012 @ 00:46:
[...]

Je zit twee keer met de 110 Volt van de Amerikaanse versie: zowel op de receiver als op de subwoofer. Je zal twee maal een converter nodig hebben om dat naar 230 Volt te krijgen. Tevens zit je ook met de garantie, als er iets kapot gaat dan zal je dat terug moeten sturen naar Amerika. En Onkyo staat er toch wel om bekend een wat onstabieler merk te zijn als het gaat om de kwaliteit. Het is geen merk dat ik aan zou schaffen zonder een makkelijke garantieverloop. Ik weet overigens niet hoe het met Onkyo zit, maar er zijn merken waarbij het Amerikaanse model minder van kwaliteit is dan de Europese variant. Bij Pioneer zie je dit veel bijvoorbeeld.

Heb je echt 7.1 nodig? Qua kant en klare 7.1 setjes staat de Philips HTR-9900 nog steeds bovenaan het lijstje als je het mij vraagt. Enige nadeel is dat die geen HDMI 1.4 en 3D doet.
hé jammer. Nee 5.1 is voldoende alleen de set is volgens mij hetzelfde als de 5.1 set die hier wordt verkocht en nog eens stukken goedkoper. Tja ik dacht dat lijkt me wel wat :9~

Maar niet doen dus. Waar ik ook nog over twijfel om de goedkopere ht-s6505 http://www.eu.onkyo.com/en/products/ht-s6505-76145.html aan te schaffen en de 250 a 300 euro die ik bespaar gebruik om de fronts te vervangen. Alleen ik twijfel dus wat beter is. ;)

PunlArjen

Verwijderd

Met een Onkyo NR-414 (of soortgelijke), is het verstanding om de PS3 dts en ac3 decoding te laten doen of kan ik dat beter over laten aan de versterker? (Aangesloten via hdmi). Je zou zeggen dat het niet veel verschil zou maken, toch heb ik het vermoeden dat de versterker het geluid beter (wellicht luider) decodeert. Wat vinden jullie?

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2012 @ 13:22:
Met een Onkyo NR-414 (of soortgelijke), is het verstanding om de PS3 dts en ac3 decoding te laten doen of kan ik dat beter over laten aan de versterker? (Aangesloten via hdmi). Je zou zeggen dat het niet veel verschil zou maken, toch heb ik het vermoeden dat de versterker het geluid beter (wellicht luider) decodeert. Wat vinden jullie?
Zolang je de PS3 met een HDMI kabel aansluit zal de PS3 het signaal niet gaan decoderen, hiervoor moet immers de analoge aansluiting van de PS3 gebruikt worden..

Na het aansluiten met een HDMI kabel op de Onkyo versterker is het wel verstandig om even in het menu van de PS3 de geluids instellingen opnieuw te configureren. Bij mij nam mijn PS3 automatisch al de ondesteunde audioformaten van de versterker over. Dus ook DTS-MA en Dolby TrueHD formaten.

Sluit je de PS3 analoog aan dan heb je "alleen" analoog stereo en doet de PS3 de decodering, en met de optische uitgang doet een PS3 alleen de oude DTS en AC3 formaten doorgeven (En doet deze het signaal van een Bluray transcoden naar deze formaten)

HDMI is de beste manier van uitvoer, maar deze moet dus even goed geconfigureerd worden.

Murphy was an optimist

GoGoHaRrY schreef op donderdag 27 december 2012 @ 05:59:
[...]
Zolang je de PS3 met een HDMI kabel aansluit zal de PS3 het signaal niet gaan decoderen, hiervoor moet immers de analoge aansluiting van de PS3 gebruikt worden..
En de omzetting naar LPCM dan? Dat gaat over HDMI ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:17
Naar aanleiding van mijn eerdere post heb ik mijn meubel aan laten passen zodat de receiver zijn warmte vrij kan.
Heb de onkyo ht-s6505 besteld. Voor mij een perfect setje met tal van mogelijkheden. En voor de huidige prijs van 448 euro lijkt mij dit setje een koopje.
Krijg hem hopelijk vandaag nog binnen. Zal mijn bevindingen nog wel posten.

Verwijderd

Ik ben van plan binnenkort een receiver aan te schaffen. Deze zal voornamelijk gebruikt worden voor het bekijken van films via mijn HTPC of blu-ray speler, luisteren van radio (af en toe), en het aansluiten van mij Wii.
Nu ben ik al een tijdje aan het kijken naar een Onkyo. Ik twijfel hierbij nog tussen een TX-NR414 of een TX-NR515.

Ik heb de verschillen bekeken tussen de 2 modellen op de Onkyo website. 1 van de verschillen is 7.1 of 5.1. Nu ben ik niet van plan een 7.1 boxen set aan te schaffen, dus daar hoef ik het niet voor te doen. Wel heeft de 515 1080p upscaling, maar dit wordt anders door de blu-ray speler gedaan (en misschien ook door de HTPC).
Iemand een goede afweging om juist voor de 414 of juist de 515 te gaan?

Daarnaast moet ik ook een nieuwe 5.1 boxen set; met relatief kleine boxjes, zonder standaard.
Nu lees ik overal dat je moet gaan luisteren naar boxen om het goed te kunnen bepalen. Maar, aangezien ik hier niet heel veel verstand van heb, heeft iemand een aantal indicatie modellen waar ik alvast naar zou kunnen kijken die bij deze set passen?

Ook heeft Onkyo combinatie setjes (receiver + boxen)? Hier heb ik nog niet heel goed naar gekeken, omdat het verschil in receiver wat lastiger is om te bepalen. Ook lees ik vaak dat de boxen bij zulke setjes niet heel goed zijn. Iemand ervaring met een soorgelijke received als de 414/515 + boxen als een Onkyo set?

Verwijderd

Goedemorgen,

Ik heb in 2008 de tx-sr606 gekocht. Op zich een hele fijn receiver. Helaas hebben veel 606 een probleem met het hdmi board en zo ook die van mij. Nu zou ik de nr.616 willen aanschaffen maar ben een beetje huiverig mbt tot mijn vorige ervaring. Is er iemand die daar uitsluitsel over kan geven?

Mvg,

Jeroen.

• Zeropaid
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Kan slechte bekabeling van invloed zijn op de basweergave?
Ik heb sindskort nieuwe canton bookshelf speakers welke de standaard surroundspeakertjes van m'n s5405 set vervangen.
Opzich ben ik tevreden met het geluid maar bij sommige nummers vervormd de bas behoorlijk, ongeacht het volume.
Pas wanneer ik de bas bijna helemaal uitzet is de vervorming (bijna) niet te horen, het verschilt echt per nummer, het ene nummer heeft een strakke bas en bij het andere nummer hoor ik dus vervorming.
Verder valt me op dat de bas erger vervormt in de stereo mode dan in de 5.1 modus.
Als oplossing heb ik de crossover op 100hz en de weergave op 5.1 gezet waardoor ik de subwoofer weer nodig heb om een beetje bas te horen.

Opzich ben ik tevreden met het geluid maar ik zou toch graag wat minder gebruik willen maken van de subwoofer ik weet alleen niet of betere bekabeling dan de oplossing gaat zijn.

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:17

Freakie1NL

Grote Baas

Vraagje, hoop dat iemand mij hiermee kan helpen gezien dit mijn eerste AV receiver is.

Heb recentelijk een Onkyo TX-SR313 aangeschaft. Nu heb ik op dit moment alleen mijn Sony blu-ray daar op aangesloten via HDMI input 1 waarna er 1 HDMI kabel naar mijn tv loopt. Dit werkt direct prima. Nu luister ik wel eens muziek via de blu-ray maar de versterker stuurt alleen geluid naar de boxen als de tv aan is. Ik heb dat op dit moment opgelost door L+R van mijn Blu-ray aan te sluiten met een tulp stekker richting de versterker te sturen waarna ik de gele video nergens aansluit. Nu werkt mijn speakerset wel zonder dat de tv aan is, als ik dan TV/CD selecteer (waar de tulp op is aangesloten). Dit moet makkelijker kunnen???

Voor mijn DVR recorder wil ik component video gaan gebruiken gezien mijn DVR geen HDMI heeft en mijn versterker geen SCART. Als ik nu de quick guide volg dan zie ik dat ik daarna nog een component richting de TV moet sturen??? Kan ik niet de compentent naar de versterker sturen met optical audio en daarna HDMI het beeld laten doorsturen???

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Freakie1NL schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 17:41:
Kan ik niet de compentent naar de versterker sturen met optical audio en daarna HDMI het beeld laten doorsturen???
Nee, de TX-SR313 ondersteunt geen Analog to Digital Conversion.

Verwijderd

Ik heb panasonic tv (txp46vte20 3Dmet viera link) en onkyo708 met HK home cinema set. Tussen tv en onkyo zit 1 hdmi kabel. Werkt perfect met bluray speler met 1 hdmi naar onkyo. Alles op 1 afstandsbediening met viere link.
Ik krijg echter geen tv geluid over mijn home cinema boxen (dus via onkyo).( Althans niet meer want heeft het wel gedaan)Ik kan met viera link via tv heel eenvoudig instellen of ik speakers van tv wil gebruiken of home cinema. Echter als ik tv kijk en home cinema selecteer komt er geen geluid via de home cinema boxen ( oknyo geeft "tv speak on" aan ). Weet iemand hoe en wat ik moet instellen op de onkyo en/of op tv zodat het tv geluid via homecinema set gaat? zoals gezegd werkt bluray goed. ik heb arc ingesteld en radio signaal vanuit onkyo kan wel over de tv speaker. Help!!!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-11 12:03
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 11:59:
Goedemorgen,

Ik heb in 2008 de tx-sr606 gekocht. Op zich een hele fijn receiver. Helaas hebben veel 606 een probleem met het hdmi board en zo ook die van mij. Nu zou ik de nr.616 willen aanschaffen maar ben een beetje huiverig mbt tot mijn vorige ervaring. Is er iemand die daar uitsluitsel over kan geven?

Mvg,

Jeroen.
Ik heb een 709 en die heeft af en toe ook een HDMI handshake probleem.

Verwijderd

Hoi,

Bij mijn 606 werkt er nog maar 1 hdmi poort. De anderen geven groene strepen door het beeld en valt het beeld steeds weg. Er zijn veel mensen die last hebben van een defect hdmi board. Wat ik eigenlijk dus wil weten of dit met de huidige versterkers van onkyo ook nog voorkomt?

Groet,

Jeroen.

Verwijderd

ik heb de Onkyo TX NR 809 en heb daar de Magnat Quantum 670 reeks bij op aangesloten,zitten wel in een hogere prijsklasse maar zijn iedere euro waard...

frontspeakers Magnat Quantum 677
rearspeakers Magnat Quantum 675
centerspeaker Magnat Quantum 67

ik kan jullie verzekeren,dit is een super combinatie,mijn active subwoofer mag ik gewoon uitlaten,frontspeakers produceren een heel goed laag,alleen bij film zet ik mijn sub aan....

• Lumics
Verwijderd schreef op zondag 30 december 2012 @ 07:14:
.....,zitten wel in een hogere prijsklasse maar zijn iedere euro waard...
Dat eerste valt best mee. 400 euro per speaker is niet extreem duur in de audio wereld (menigeen zou die set aan de onderkant van de middenklasse neerzetten). Het is maar net wat je referentiepunt is.. Dat tweede is daarentegen wel erg belangrijk. :-)

Anyway. Ik ben een tijdje in bezit van de 709 en het stoorde mij altijd dat de subwoofer altijd standaard werd ingeschakeld in de stereo modus, terwijl ik eigenlijk enkel de fronts wilde horen. Bij toeval tegen de optie 'extra bass' aangelopen in het speaker menu. Na het instellen op 'no' wordt de sub niet mee ingeschakeld in de stereo modus. Ik ben zo blij! :P

[ Voor 43% gewijzigd door Lumics op 30-12-2012 11:38 ]

Verwijderd schreef op zondag 30 december 2012 @ 07:14:
ik kan jullie verzekeren,dit is een super combinatie,mijn active subwoofer mag ik gewoon uitlaten,frontspeakers produceren een heel goed laag,alleen bij film zet ik mijn sub aan....
Dan zeg ik dat het aan je subwoofer ligt. Voor elke speaker is er een passende subwoofer te vinden om deze aan te vullen. Dat geldt voor speakers van duizenden euro's en dus ook voor de Magnats. Blijft alleen wel jammer dat je niets hebt aan de specificaties die Magnat opgeeft. Elke speaker van hen doet 20 - xxxx Hz, iets wat ze echt nooit halen.
Lumics schreef op zondag 30 december 2012 @ 11:34:
[...]
Anyway. Ik ben een tijdje in bezit van de 709 en het stoorde mij altijd dat de subwoofer altijd standaard werd ingeschakeld in de stereo modus, terwijl ik eigenlijk enkel de fronts wilde horen. Bij toeval tegen de optie 'extra bass' aangelopen in het speaker menu. Na het instellen op 'no' wordt de sub niet mee ingeschakeld in de stereo modus. Ik ben zo blij! :P
Je had ook kunnen proberen wat de receiver deed op "Pure Direct", die slaat veelal alles qua instellingen over en stuurt alles gewoon naar de twee fronts. Maar Double Bass werkt alleen als je de speakers op large hebt staan, dus in dat geval kan je ook de crossover een stuk naar beneden gooien zodat het niet too much wordt :)

[ Voor 38% gewijzigd door FeaR op 30-12-2012 13:03 ]

• Lumics
FeaR schreef op zondag 30 december 2012 @ 13:00:
[...]

Dan zeg ik dat het aan je subwoofer ligt. Voor elke speaker is er een passende subwoofer te vinden om deze aan te vullen. Dat geldt voor speakers van duizenden euro's en dus ook voor de Magnats. Blijft alleen wel jammer dat je niets hebt aan de specificaties die Magnat opgeeft. Elke speaker van hen doet 20 - xxxx Hz, iets wat ze echt nooit halen.

[...]

Je had ook kunnen proberen wat de receiver deed op "Pure Direct", die slaat veelal alles qua instellingen over en stuurt alles gewoon naar de twee fronts. Maar Double Bass werkt alleen als je de speakers op large hebt staan, dus in dat geval kan je ook de crossover een stuk naar beneden gooien zodat het niet too much wordt :)
Pure direct draaide idd wel zonder subwoofer, echter mis je dan audessy en/of het instellen van treble/bass. Daarom wilde ik graag stereo modus zonder subwoofer.

• Fuske
Enkele dagen de onkyo ht-s6505 in bezit en hier mijn bevindingen.
Ben redelijk nieuw op het gebied van home cinema systemen en heb als vergelijking /ervaring wat setjes van Samsung en een Magnat set van 10 jaar oud.

Ben erg tevreden over het systeem. Receiver werkt uitstekend ook het audessey systeem werkt boven verwachting goed. De bediening vind ik wat minder.. Oubollig menu. Enige minpuntje aan deze receiver vind ik.
Netwerk mogelijkheden werken ook uitstekend maar ook hier had ik graag een wat mooier menuutje voor gezien.
Berichten over hete receiver hebben mij even doen twijfelen maar mijn receiver wordt niet echt heet gewoon warmpjes.. Staat in een kastje voor en achter open en 5cm bovenruimte.

De speakers vind ik goed genoeg voor mijn wensen. Gewoon helder en goed. Gaan hard genoeg zonder te vervormen.
De sub had ik in eerste instantie half open gezet maar heb deze maar wat teruggeschroefd.. Wil de buren graag te vriend houden. Wil nog een rubber mat of squashballetjes eronder maken zodat het niet doordreund.

Al met al vind ik voor €450 euro dit een supersetje! Zou deze iedereen aanbevelen die gewoon een goed home cinema setje wil en iets meer wil en wil uitgeven dan de gemiddelde populaire setjes van samsung etc..

• kestemodon
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-11 23:17
Thuis hebben we nog een stereo-installatie, maar de tuner heeft er de brui aangegeven.
Komende maanden blijft de set nog wel even met stereo-boxen staan,
aangezien we een serieuze verbouwing gedaan hebben en het geld dus een beetje op is.

Daarom een vraagje over het verschil tussen de NR414 en de NR515.
Is de NR515 die honderd euro extra waard?

Maakt die upscaling echt een verschil?
kestemodon schreef op zondag 30 december 2012 @ 23:27:
Daarom een vraagje over het verschil tussen de NR414 en de NR515.
Is de NR515 die honderd euro extra waard?

Maakt die upscaling echt een verschil?
De TX-NR515 doet niet alleen upscaling, maar ook conversie. Dus als je bijvoorbeeld een bron hebt welke over Component Out beschikt (en geen HDMI) dan kan de TX-NR515 die bron outputten over HDMI. Vroeger was dat een leuke feature, nu is het redelijk achterhaald aangezien veel bronnen al over HDMI Out beschikken.

Pluspunten voor de TX-NR515 zouden voor mij vooral de uitbreidbaarheid zijn naar 7.2 waar de TX-NR414 maximaal 5.1 biedt (waar je overigens ook zo 5.2 van maakt, want de twee Subwoofer Pre-Out zijn niets meer dan een Y-splitter), een vorm van Auddysey (al is het een basic variant), HDMI op de front en Dual HDMI Out.

• npolm
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-11 17:00

npolm

P8

Heb sinds kort een Onkyo TX-SR313 en ben een behoorlijke leek op het gebied van audio.
Kan iemand mij aub helpen voor mijn feestje vanavond?

Mijn probleem:
Ik wil graag beeld van mijn PS3 op de TV en het geluid van mijn laptop via de speakers.
Hoe doe ik dit?? Want als ik muziek via de laptop wil afspelen moet ik dat bijv. via Airplay doen en dus kan ik niet tegelijkertijd op de PS3 spelen. (hdmi van de ps3 achterin de tv kan, maar er moet toch iets gemakkelijkers mogelijk zijn?))

Alvast bedankt!!

|- Rotterdam -|

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Gewoon de HDMI out van de PS3 (PS3 heeft toch HDMI??) in de game in poort van de SR313. Daarna 1 HDMI cable out naar je TV. Vervolgens zal je laptop waarschijnlijk 1 3.5 jack uitgang hebben? Die stop je in CD/TV ingang via stereo RCA.

• npolm

npolm

P8

Oke, dat lukt, maar nu komt de hamvraag: hoe zorg ik ervoor dat de muziek kan blijven lopen terwijl ik ondertussen tv kijk via hdmi of de ps3 gebruik.

|- Rotterdam -|

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Ohh op die manier. Wat je zou kunnen proberen is om de 2 RCA's in de analoge input stoppen die correspondeert met waar je de HDMI van de PS3 hebt ingestopt (Game?), daarna via HDMI naar de instellingen van de SR gaan en bij input options de RCA's toewijzen aan je game, waarbij je eventueel de HDMI nergens aan toewijst al weet ik niet wat dat met je beeld doet. Al vermoed ik dat als je HDMI trough hebt aanstaan dat dit geen probleem moet zijn. Als ik de handleiding moet geloven dat kan jij de prioriteit bepalen door op deze manier dit in te stellen (dus RCA voor HDMI) dus wat jij wilt zou volgens de handleiding moeten kunnen.

Verwijderd

Ik heb panasonic tv (txp46vte20 3Dmet viera link) en onkyo708 met HK home cinema set. Tussen tv en onkyo zit 1 hdmi kabel. Werkt perfect met bluray speler met 1 hdmi naar onkyo. Alles op 1 afstandsbediening met viera link.
Ik krijg echter geen tv geluid over mijn home cinema boxen (dus via onkyo).( Althans niet meer want heeft het wel gedaan)Ik kan met viera link via tv heel eenvoudig instellen of ik speakers van tv wil gebruiken of home cinema. Echter als ik tv kijk en home cinema selecteer komt er geen geluid via de home cinema boxen ( oknyo geeft "tv speak on" aan ). Weet iemand hoe en wat ik moet instellen op de onkyo en/of op tv zodat het tv geluid via homecinema set gaat? zoals gezegd werkt bluray goed. ik heb arc ingesteld en radio signaal vanuit onkyo kan wel over de tv speaker. Help!!!

• npolm

npolm

P8

Freakie1NL schreef op maandag 31 december 2012 @ 14:23:
Ohh op die manier. Wat je zou kunnen proberen is om de 2 RCA's in de analoge input stoppen die correspondeert met waar je de HDMI van de PS3 hebt ingestopt (Game?), daarna via HDMI naar de instellingen van de SR gaan en bij input options de RCA's toewijzen aan je game, waarbij je eventueel de HDMI nergens aan toewijst al weet ik niet wat dat met je beeld doet. Al vermoed ik dat als je HDMI trough hebt aanstaan dat dit geen probleem moet zijn. Als ik de handleiding moet geloven dat kan jij de prioriteit bepalen door op deze manier dit in te stellen (dus RCA voor HDMI) dus wat jij wilt zou volgens de handleiding moeten kunnen.
Fijn, dit lukt nu! Thanks.
Maar, nu moet ik steeds via de setup van de SR naar 'Source Setup' gaan en de 'Audio Selector' wijzigen van HDMI in Analog. Is er een manier dit mbv 1 knop te doen op de AB of op een andere manier??

|- Rotterdam -|

• npolm

npolm

P8

Direct een aanvullende vraag, is het mogelijk om het beeld van ofwel TV ofwel PS3 te hebben en tegelijkertijd muziek via mijn AppleTV? Ofterwijl muziek afspelen via dat kanaal. AppleTV werkt alleen met HDMI.

|- Rotterdam -|

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Laat maar..!

[ Voor 104% gewijzigd door Mini Poeper op 06-01-2013 20:40 ]

• Mini Poeper
Laat maar..!

[ Voor 95% gewijzigd door Mini Poeper op 06-01-2013 20:40 ]

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-11 23:41

thunder8

Het gedonder begint weer.

polm85 schreef op maandag 31 december 2012 @ 17:28:
Direct een aanvullende vraag, is het mogelijk om het beeld van ofwel TV ofwel PS3 te hebben en tegelijkertijd muziek via mijn AppleTV? Ofterwijl muziek afspelen via dat kanaal. AppleTV werkt alleen met HDMI.
Ja en nee. Als je bronnen hun beeld en geluid via HDMI aanbrengen, dan is het niet mogelijk om van bron 1 het geluid en bron 2 het beeld simultaan weer te geven.

TV kijken zou wel mogelijk zijn als je de decoder in je TV gebruikt en geen losse decoder die via je reciever is aangesloten. Zelfde geldt voor de PS3. Als deze direct op de TV is aangesloten, is het mogelijk. Maar kan me voorstellen dat je, net als ik, zoveel mogelijk je apparaten direct op je receiver aangesloten hebt en niet alles direct aan de tv hangt.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• MacorgaZ
  • Laatst online: 04-11 00:53
Even een algemene vraag, of misschien voor een SR313-bezitter: hebben jullie receivers een idle noise?
Ik heb een goedkope Samsung 5.1-set-receiver die duidelijk te horen is als het stil is tijdens een film maar ook als er geen output is, zal wel de normale ventilator zijn ofzo, maar nu vraag ik me dus af of jullie Onkyo-receiver gewoon helemaal stil/passief zijn of dat er ook geluid te horen is.

[ Voor 5% gewijzigd door MacorgaZ op 02-01-2013 18:54 ]

Bambu Lab P1S Combo

• Freakie1NL

Freakie1NL

Grote Baas

Bij de mijne is in combinatie met Jamo S426 en S420 helemaal niets te horen uit de boxen die 'stil' zijn. Alleen bij het wisselen van audio bron hoor je nog wel eens iets maar dat is gezien de werking van een versterker normaal.

• r.brands
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-03 16:51
Mensen,

Ik heb sinds gisteren een platenspeler (dual 606). Nu wil ik die aansluiten op de onkyo 608. Ik weet dat ik een phono versterker nodig heb. Deze staat in de bestelling. Zijn er nog andere tips of trucs die ik moet weten dan wel handig zijn om te weten om het optimale geluid eruit te krijgen?

dank

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:28
Ik heb dus een SR507 en "ineens" werkt mijn xbox niet meer, het lijkt wel of hij geen handshake meer wil doen. De HTPC werkte een tijdje nog wel, maar die bokt ook af en toe... Ik heb geen flauw idee waar ik het moet zoeken. Heb al een reset gedaan, mocht niet baten.

• 360x
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-10-2022
Fuske schreef op zondag 30 december 2012 @ 22:15:
Enkele dagen de onkyo ht-s6505 in bezit en hier mijn bevindingen.
Ben redelijk nieuw op het gebied van home cinema systemen en heb als vergelijking /ervaring wat setjes van Samsung en een Magnat set van 10 jaar oud.

Ben erg tevreden over het systeem. Receiver werkt uitstekend ook het audessey systeem werkt boven verwachting goed. De bediening vind ik wat minder.. Oubollig menu. Enige minpuntje aan deze receiver vind ik.
Netwerk mogelijkheden werken ook uitstekend maar ook hier had ik graag een wat mooier menuutje voor gezien.
Berichten over hete receiver hebben mij even doen twijfelen maar mijn receiver wordt niet echt heet gewoon warmpjes.. Staat in een kastje voor en achter open en 5cm bovenruimte.

De speakers vind ik goed genoeg voor mijn wensen. Gewoon helder en goed. Gaan hard genoeg zonder te vervormen.
De sub had ik in eerste instantie half open gezet maar heb deze maar wat teruggeschroefd.. Wil de buren graag te vriend houden. Wil nog een rubber mat of squashballetjes eronder maken zodat het niet doordreund.

Al met al vind ik voor €450 euro dit een supersetje! Zou deze iedereen aanbevelen die gewoon een goed home cinema setje wil en iets meer wil en wil uitgeven dan de gemiddelde populaire setjes van samsung etc..
Ben zelf ook op zoek naar een nieuwe set. Heb nu een oude Denon receiver die steeds uitvalt. Is een 4.0 setup met als front speakers de Driade 7 geloof ik, en achter 2 Mission 760i

Wil nu wel graag een 5.1, omdat ik veel game en series/films kijk en bij m'n muziek een subwoofer mis. Kwam binnen mijn budget (ongeveer €450) ook uit op de S6505. Lijkt me een prima receiver met een redelijk geluid en bass. Ik vraag me alleen af hoe muziek klinkt door de front speakers? Ik luister veel elektronisch/house/trance, is het aan te raden om dan 2 andere front speakers te kopen, of misschien 2 van m'n oude speakers te gebruiken?

Ben nogal een leek op audio gebied.. :P

• Fuske
360x schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 13:48:
[...]

Ben zelf ook op zoek naar een nieuwe set. Heb nu een oude Denon receiver die steeds uitvalt. Is een 4.0 setup met als front speakers de Driade 7 geloof ik, en achter 2 kleinere Missions (type zou ik op moeten zoeken).

Wil nu wel graag een 5.1, omdat ik veel game en series/films kijk en bij m'n muziek een subwoofer mis. Kwam binnen mijn budget (ongeveer €450) ook uit op de S6505. Lijkt me een prima receiver met een redelijk geluid en bass. Ik vraag me alleen af hoe muziek klinkt door de front speakers? Ik luister veel elektronisch/house/trance, is het aan te raden om dan 2 andere front speakers te kopen, of misschien 2 van m'n oude speakers te gebruiken?

Ben nogal een leek op audio gebied.. :P
Ik luister eigenlijk allerlei soorten muziek van house tot rock. Ik gebruik bij muziek listening mode: all channel stereo , gebruik hem dan echt als achtergrond muziek.
Zo komt door front en rear dezelfde signaal/volume en is het dus meer "ruimtevullend".
Mijn ervaringen met een Samsung surround set en een philips surround set waren vele male slechter in ieder geval.

Naar mijn mening klinkt dit erg goed. Maar zoals ik ook al aangaf ben ik ook nog maar een leek op het gebied van audio/hifi dus een pro zal zeker iets anders zeggen :+ . Maar ik denk voor €450,- dat je hier een behoorlijk setje aan hebt.

Gisteren even ter test Transformers en Fast & Furious stukjes bekeken/beluisterd in DTS. Als je het niet gewend bent... :9~

• D.S.X
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-03-2024
Net een beetje door mijn manual van mijn 515 aan het bladeren kom ik dit tegen:

Banaanstekker-compatibele luidsprekeraansluitingen
* In Europa is het gebruik van banaanstekkers om luidsprekers
aan te sluiten op een audioversterker verboden.

Weet iemand waarom deze stekker verboden zouden zijn in Europa? Zat er aan te denken om dat ook nog eens te doen, maar vraag me af waar ik deze het beste kan kopen en wat een beetje een gangbare prijs is voor deze stekkers. Hoeft nu ook weer niet in het hoge segment te zijn, maar beetje kwaliteit uiteraard wel gewenst ;)

• renzo4000
  • Laatst online: 00:19
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat ze verboden zijn omdat ze ook in vele Europese stopcontacten passen. Daarnaast moet je die pluggen alleen gebruiken voor het praktische nut en zeker niet voor het verbeteren van de geluidskwaliteit. Hier is overigens al genoeg over terug te vinden... mijn mening? lekker laten liggen en dat geld investeren in goede luidsprekerkabels ;-)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik heb voor iets van 50 eurocent per stuk een hele berg van die Nakamichi banaanstekkers van eBay gehaald:

Afbeeldingslocatie: http://farm7.staticflickr.com/6114/6288800413_1a42e5b645_z.jpg
Nakamichi banana plugs by Alex Kamsteeg, on Flickr

Werkt prima, ik hoor iig geen verschil, en het is wel makkelijk bij het loshalen en weer aansluiten.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• D.S.X
Het is ook zeker meer voor het praktische nut, verwacht er zeker geen betere geluidskwaliteit door.
Nog niet echt bij stilgestaan dat die dingen perfect in een wandcontactdoos zouden passen. Maar goed als je ze daardoor al zou moeten verbieden, dan zou er nog wel meer verboden mogen worden.

Dat wordt dus even E-bay afsporen, bedankt voor de tip AtleX :)
AtleX schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 08:44:
Ik heb voor iets van 50 eurocent per stuk een hele berg van die Nakamichi banaanstekkers van eBay gehaald:

[afbeelding]
Dat zijn de meest voorkomende hier op GoT inderdaad. Let wel op dat qua vorm de versie met een bijna gesloten ronde connector beter is dan deze vorm met paraplu/lamellen. De lamellen kunnen na verloop van tijd contact verliezen, daar heeft de andere vorm geen last van. Daarom zijn er in het hogere segment pluggen met lamellen die je aan kan draaien zodat deze uitzetten en altijd goed contact maken.

Verwijderd

Ik heb nu een paar dagen de TX-SR313 in huis, bevalt goed en werkt prima. Helaas loop ik wel tegen een probleem aan. Ik heb alle 4 de HDMI poorten in gebruik (PS3, Xbox 360, UPC box, Mediaplayer).

Het probleem wat speelt is dat ik bij het wisselen van de HDMI (bijvoorbeeld van PS3 naar de Mediaplayer) 2 keer moet drukken op de input om geluid te krijgen.. Het beeld is al wel zichtbaar op de TV. Is dit normaal? Is dit makkelijk op te lossen?

• hartlijn
  • Laatst online: 05-06-2021
:? is dit mogelijk: andere geluidsbron via headphones dan actieve bron op tv?

Ik wil graag muziek kunnen luisteren via mijn koptelefoon, terwijl de rest van de familie naar tv kan blijven kijken.

stel dat ik alle apparaten (inclusief mijn UPC box) audio + video via HDMI in aansluit op een Onkyo (bv de NR515) met één HDMI out naar tv. Bestaat er dan een optie om via mijn headphones muziek te luisteren van mijn NAS, terwijl de TV audio + video van de UPC box weergeeft?
Mogelijk dat de headphones op een tweede zone kan worden geschakeld?

• D.S.X
FeaR schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 12:11:
Dat zijn de meest voorkomende hier op GoT inderdaad. Let wel op dat qua vorm de versie met een bijna gesloten ronde connector beter is dan deze vorm met paraplu/lamellen. De lamellen kunnen na verloop van tijd contact verliezen, daar heeft de andere vorm geen last van.
Heb exact dezelfde gekocht als hierboven op de afbeelding. Komen over denk 8 tot 10 dagen wel een keer binnen vanuit HongKong :P Hoef ze niet zovaak erin en eruit te halen dus verwacht dat het wel meevalt met contact verliezen.

Wat betreft de ARC funtie, is het normaal dat het geluidsniveau zoveel lager ligt dan bij bijvoorbeeld het geluid via een HDMI aansluiting?

Verwijderd

Ik zit met een vraagsje en denk dat ik hier bij het juiste adres zit .
Ik zou graag de onkyo TX-NR 809 of de TX-NR 818 aan willen schaffen in combinatie met de BD-SP809 en de luidsprekerset van harman kardon HKTS 60, 65 àf 16 WQ . Ik hoop dat jullie mij wat raad kunnen geven . Alvast ontzettend bedankt en hopelijk tot gauw .

• GoGoHaRrY
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 00:03:
Ik zou graag de onkyo TX-NR 809 of de TX-NR 818
Deze twee zijn heel erg verglijkbaar, het 'grootste' verschil zit het in de MultiEQ XT (809) en de uitgebreidere MultiEQ XT32 (818) daarnaast beschikt de 818 ook obver nieuwere technieken voor het bi-ampen van speakers.De overige verschillen zitten een klein beetje in de featureset die verschillen zijn iets kleiner.

Als je geen S-video inputs gaat gebruiken zou ik voor de TX-NR818 gaan.

Murphy was an optimist

Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 00:03:
Ik zit met een vraagsje en denk dat ik hier bij het juiste adres zit .
Ik zou graag de onkyo TX-NR 809 of de TX-NR 818 aan willen schaffen in combinatie met de BD-SP809 en de luidsprekerset van harman kardon HKTS 60, 65 àf 16 WQ . Ik hoop dat jullie mij wat raad kunnen geven . Alvast ontzettend bedankt en hopelijk tot gauw .
Vanwaar een receiver van 800 euro op zo'n simpel all-in-one setje als van Harman Kardon?

• prinspieter
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2021
Probleempje met mijn Onkyo TX SR 508.

Ik heb de volgende zaken via HDMI aangesloten:

HDMI1 - PC
HDMI3 - Aminet 130M settopbox
HDMI4 - PLaystation 3
HDMI Out: TV - Samsung LE46C750

Ik gebruik Jamo speakers en sub

Er doet zich een probleem voor bij het switchen van zender op de digitale TV of wanneer ik op de PC bijvoorbeeld én spotify luister en aan het browsen ben. Net na het switchen van zender tv hapert het geluid zo'n 1 tot 3x voor 1 seconde. Deze zelfde pauze van 1 seconde komt voor wanneer ik op de PC meerdere dingen tegelijk doe of wanneer de Playstation veel bewerkingen doet. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? |:(

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Ik heb sinds kort een spotify premium abo en zoek naar een goede manier om mijn spotify over mijn boxen af te spelen in de huiskamer. Als ik mijn sony versterker zou vervangen voor een onkyo zou dat mogelijk moeten zijn.

Nu twijfel ik erg tussen de 414 en 515. Ik heb een 5.1 speakerset van harman kardon, dus heb niet perse de 515 nodig lijkt me. Of zitten er meerdere grote verschillen tussen deze 2 recievers? Geluidskwaliteit is hetzelfde verder neem ik aan?

Verwijderd

Ik heb onkyo tx-nr708. Via 1 hdmi 1.4 aangesloten op tv. Ik krijg geen tv geluid via de reciever naar mijn home cinema boxen. Ik heb het volgende ingesteld en protocol volgens handleiding doorlopen:
HDMI Regeling (RIHD): Aan
•Audio retour (ARC): Automatisch
•Stroomregeling: Aan
•TV-regeling: Aan
Met deze instelling wordt "TV audionuitgang" op "automatisch" gezet.

Het gekke is dat als ik tv op home cinema instel, de onkyo in display springt en <TV speak off> aangeeft, maar ik heb geen geluid. (Dus er komt signaal binnen bij onkyo). Ook kan ik met afstandbediening volume harder/ zachter zetten en krijg ik volume regeling van home cinema in beeld. Dus dat blijkt te werken. Alleen geen geluid. Ook kan ik via tv beeldscherm gewoon zicht op onkyo menu. Hieruit concludeer ik dat hdmi kabel goed moet zijn en ik klaarblijkelijk een instelling op onkyo over hoofd zie. Om gek van te worden. Wie kan mij helpen met de juiste instelling???

Verwijderd

FeaR schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 15:09:
[...]

Vanwaar een receiver van 800 euro op zo'n simpel all-in-one setje als van Harman Kardon?
Omdat ik deze boxset er goed vind uitzien en ze toch beschreven staan als goede luidsprekers . :)

• thunder8

thunder8

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2013 @ 15:35:
[...]

Omdat ik deze boxset er goed vind uitzien en ze toch beschreven staan als goede luidsprekers . :)
Dan nog is de 809/818 zware overkill voor de speakerset. Dat is waar Fear het over heeft. De set kan makkelijk toe met een 609-616 en dat scheelt gewoon een paar honderd euro.
bones schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 16:01:
Ik heb sinds kort een spotify premium abo en zoek naar een goede manier om mijn spotify over mijn boxen af te spelen in de huiskamer. Als ik mijn sony versterker zou vervangen voor een onkyo zou dat mogelijk moeten zijn.

Nu twijfel ik erg tussen de 414 en 515. Ik heb een 5.1 speakerset van harman kardon, dus heb niet perse de 515 nodig lijkt me. Of zitten er meerdere grote verschillen tussen deze 2 recievers? Geluidskwaliteit is hetzelfde verder neem ik aan?
Des te hoger het versienummer van de receiver, des te beter de kwaliteit van de voedingen even simpel gezegd. Dit resulteert in betere aansturing van de speakers, zonder meteen de kans te hebben op oversturing door een receiver die het allemaal niet meer kan bolwerken. Staar je niet blind op de opgegeven vermogen door Onkyo, die zijn in zeer "optimistisch" met de opgegeven vermogens. Let ook op dat de hogere versies analoog-digitaal conversie doen, waardoor je alleen een HDMI naar je TV hoeft te trekken en geen losse component kabel.

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:08

rg-mohwa

Phoe Hé

Ik ben al een tijdje in bezig van een Onkyo tx-sr608 icm de Jamo S606 HC 3 (met losse subwoofer). Hier heb ik altijd veel plezier van gehad. Alleen ben ik 2 maanden geleden verhuist en passen mijn zuilen niet meer naast de tv. Ik heb op dit moment ook geen geld om dit te vervangen dus heb ik de surround speakers (melkpakjes) voor gebruikt en de zuilen staan achter. alleen kan ik deze niet op Full range instellen. Is het mogelijk om de zuilen alsnog ookal staan ze als surround op full range in te stellen ?

Verwijderd

rg-mohwa schreef op maandag 07 januari 2013 @ 16:02:
Ik ben al een tijdje in bezig van een Onkyo tx-sr608 icm de Jamo S606 HC 3 (met losse subwoofer). Hier heb ik altijd veel plezier van gehad. Alleen ben ik 2 maanden geleden verhuist en passen mijn zuilen niet meer naast de tv. Ik heb op dit moment ook geen geld om dit te vervangen dus heb ik de surround speakers (melkpakjes) voor gebruikt en de zuilen staan achter. alleen kan ik deze niet op Full range instellen. Is het mogelijk om de zuilen alsnog ookal staan ze als surround op full range in te stellen ?
Kijk bij de setup van de versterker. Als in dit menu het kan bij de rear luidsprekers dan kan het. Kan het niet in het setup menu? Dan kan het niet:)

• renzo4000
@rg-mohwa, ja dat is mogelijk (althans bij mijn onkyo 616) via het menu 2. Luidspreker instellingen > 2. Luidspreker configuratie. Vervolgens zet je de rears op "full band" door helemaal naar links te klikken (uiteindelijk verschijnt full-band). Je zal je fronts op ongeveer 80hz (THX) moeten zetten (althans ik ga er vanuit dat ze niet erg laag kunnen).

Ik vraag me overigens wel af wat dit met het geluidsbeeld doet .... ik denk dat je een onwenselijk geluid gaat creëren. Wellicht moet je overwegen om de zuilen zolang op te bergen en je fronts vervangen voor degelijke boekenplank luidsprekers, denk bijv aan de BA 25 (erg populair hier op GoT).Vervolgens kunnen je rears weer terug waar ze horen ;-)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

renzo4000 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 17:16:
Ik vraag me overigens wel af wat dit met het geluidsbeeld doet .... ik denk dat je een onwenselijk geluid gaat creëren. Wellicht moet je overwegen om de zuilen zolang op te bergen en je fronts vervangen voor degelijke boekenplank luidsprekers, denk bijv aan de BA 25 (erg populair hier op GoT).Vervolgens kunnen je rears weer terug waar ze horen ;-)
Qua geluidsbeeld zal het in films niet zo heel veel doen. Rears zijn vooral voor de effecten en dan maakt het niet uit of speakers wat verder doorlopen. Met muziek in 5.1 of All Channel Stereo zal het verschil groter zijn. Overigens zou ik de rears nog steeds niet als Full Range instellen, want dat zijn ze simpelweg niet. Zet dan de crossover wat lager.

• rg-mohwa

rg-mohwa

Phoe Hé

renzo4000 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 17:16:
@rg-mohwa, ja dat is mogelijk (althans bij mijn onkyo 616) via het menu 2. Luidspreker instellingen > 2. Luidspreker configuratie. Vervolgens zet je de rears op "full band" door helemaal naar links te klikken (uiteindelijk verschijnt full-band). Je zal je fronts op ongeveer 80hz (THX) moeten zetten (althans ik ga er vanuit dat ze niet erg laag kunnen).

ik heb de even gekeken en kan ze niet full zetten 40Hz is het laagste wat de versterker wil.
wat betreft die BA25, ik heb al wel in een luisterruimte gezeten voor de BA 26 en die klonken mij zeer goed. ik wil zit er aan te denken om de Jamo set (op de sub na) eruit te doen en die te vervangen door 4x BA 26 maar daar zijn helaas de centen op dit moment nog niet voor :'(

• Mini Poeper
Ik kijk uit naar het voorjaar... Soundware speakers onder dakbeschot ophangen en aan m'n TX-NR616 koppelen! Tussendoor de A25 spelers versterken met een subje. Sinds twee weken de receiver binnen, nog steeds aan het ontdekken.

• thunder8

thunder8

rg-mohwa schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 22:16:
[...]

ik heb de even gekeken en kan ze niet full zetten 40Hz is het laagste wat de versterker wil.
wat betreft die BA25, ik heb al wel in een luisterruimte gezeten voor de BA 26 en die klonken mij zeer goed. ik wil zit er aan te denken om de Jamo set (op de sub na) eruit te doen en die te vervangen door 4x BA 26 maar daar zijn helaas de centen op dit moment nog niet voor :'(
Ga ook eens uitgebreid luisteren naar de A25. Op het htforum lees ik van heel veel mensen dat de A25 beter klinkt dan de A26. Ze zijn ook een stukje kleiner en goedkoper. Als je de A25 koopt, dan past de A225C centerspeaker er ook beter bij. (Zelfde woofers en tweeters in de speakers) Dit komt je surroundbubble ten goede.

• renzo4000
rg-mohwa schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 22:16:
[...]

Het moet volgens mij echt wel kunnen, check de handleiding:

■ Center*1, Surround*1, Surr Back*2*3*4*5
`Full Band
`40Hz to 80Hz(THX) to 100Hz, 120Hz, 150Hz,
200Hz
`None:
Select if no speaker is connected

Pagina 41

• renzo4000
Sorry voor de extra post, maar dat betreft een eigen vraag ipv een antwoord

Ik zit met de volgende vraag. Is het mogelijk dat je per luistermodus (dts, pl II music, stereo ,etc) kan aangeven of de subwoofer ingeschakeld is en de fronts op fullband? Met name voor muziek klinken de JAMO's s608 veel beter dan icm sub, aangezien ze van zichzelf al behoorlijk laag gaan.

Ik heb een erg eenvoudige sub erbij gekocht (Yamaha SW12) puur voor flms zodat het LFE signaal goed gebruikt kan worden. Nu moet ik omslachtig via het instellingen menu schakelen tussen wel of geen sub. Iemand enige idee of dit kan??

• thunder8

thunder8

Volgens mij werkt de mode "pure audio" zonder sub. Dan gaat het geluid naar je fronts en verder niet. Ik zou juist willen dat mijn sub dan wel deed, maar dat is helaas niet het geval en dan kom ik met mijn Boston Acoustics A25 laag te kort.

thunder8 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:28:
Volgens mij werkt de mode "pure audio" zonder sub. Dan gaat het geluid naar je fronts en verder niet. Ik zou juist willen dat mijn sub dan wel deed, maar dat is helaas niet het geval en dan kom ik met mijn Boston Acoustics A25 laag te kort.
High Level aansluiten, dat werkt gegarandeerd. Er zijn ook receivers op de markt die via de opties in Pure Direct ook de subwoofer aan kunnen sturen.

• thunder8

thunder8

FeaR schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:38:
[...]

High Level aansluiten, dat werkt gegarandeerd. Er zijn ook receivers op de markt die via de opties in Pure Direct ook de subwoofer aan kunnen sturen.
Weet het, maar was niet van plan ook nog eens speakerkabels naar de andere kant van de kamer te leggen voor die paar keer per jaar dat ik muziek luister. Sub staat aan de andere kant van de kamer en de subkabel was al een crime om een beetje fatsoenlijk weg te werken. ;)

Verwijderd

thunder8 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:47:
[...]

Weet het, maar was niet van plan ook nog eens speakerkabels naar de andere kant van de kamer te leggen voor die paar keer per jaar dat ik muziek luister. Sub staat aan de andere kant van de kamer en de subkabel was al een crime om een beetje fatsoenlijk weg te werken. ;)
Hoe is het geluidsbeeld in je kamer? Ben ik benieuwd naar. De midden en hoge tonen komen van een kant en het laag van een andere kant... Lijkt mij verre van ideaal.

• thunder8

thunder8

Geluidsbeeld is prima. Sub staat goed ingesteld, waardoor je sowieso niet kan plaatsen waar de bass weg komt. Hij staat niet helemaal aan de andere kant van de kamer, meer aan de zijkant halverwege. Sub heeft 2 12" speakers die zowel richting de voorste speakers als naar de achterste speakers "straalt". Het was een beste investering (600euro) maar de impact tijdens films is geweldig. Gaat door tot rond de 20Hz, dus genoeg oempf bij sublaag in films. :) Helaas niet te meer te verkrijgen in Europa, alleen nog in de USA. Het is een Epik Legend Subwoofer.

Verwijderd

Goed om te horen. Het advies is vaak om hem tussen de twee voorste luidsprekers te zetten. Mooi dat hij lekker speelt!

• thunder8

thunder8

Dat was sowieso niet mogelijk. Maar lees op het htforum dat wel vaker gezocht moet worden naar de juiste positie voor de subwoofer. Ding het liefst op de luisterpositie neerzetten en dan testen waar de bas het beste doorkomt. Daar zou de sub dan moeten staan. Ik had uiteindelijk niet zo heel veel keus waar hij kon staan, maar op de huidige positie komt hij zeker tot zijn recht. Meehelpen tijdens de momenten dat het kan en explosief als het moet in de film. Dacht dat me vorige setje best wel goed was, maar deze is meerdere klasses beter. En als je bereid bent nog veel meer uit te geven, kan het nog veel beter natuurlijk! ;)

• renzo4000
thunder8 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 14:28:
Dat klopt, al ligt het er wel aan welke audio vorm je luistert. Zo heb ik ook een behoorlijke hoeveelheid muziek met DTS en daarbij wordt de sub alsnog aangestuurd wanneer ik pure audio gebruik. Voor de overige nummers mis ik de audyssey EQ (duh! dat is het idee van pure audio... i know) die ik juist dan wel kan waarderen en mis ik behoorlijk wat "laag" die de s608 prima kan leveren.

Dus ik begrijp dat het niet mogelijk is om je sub aan bepaalde luistermodi aan af uit te laten zetten? Jammer dat er geen sneltoets is die dit eventueel zou kunnen realiseren, dat zou dan nog acceptabel zijn.

• arcanis
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06 10:25
Ik heb een probleempje die iemand misschien bekend voor komt.
We luisteren meestal radio via de tuner van de Onkyo (HT-R390), dit werkte altijd perfect.
We hebben sinds 2 dagen een htpc aangesloten op de Onkyo, echter wanneer deze aanstaat wordt de tuner elke keer binnen 1 min "gemute". Op de display blijft wel gewoon Fm staan, dus het is niet dat die na een andere input lijkt te springen?

Iemand een idee?

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-11 15:32
MacorgaZ schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 18:53:
Even een algemene vraag, of misschien voor een SR313-bezitter: hebben jullie receivers een idle noise?
Ik heb een goedkope Samsung 5.1-set-receiver die duidelijk te horen is als het stil is tijdens een film maar ook als er geen output is, zal wel de normale ventilator zijn ofzo, maar nu vraag ik me dus af of jullie Onkyo-receiver gewoon helemaal stil/passief zijn of dat er ook geluid te horen is.
Als ik mijn oor dicht in de buurt houdt (zeg binnen 30cm) dan hoor ik een zacht gebrom. Ik zit zelf op ongeveer 80cm (gebruik hem voor m'n pc speaker) en daar hoor ik al eigenlijk niets meer.

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-10 21:18

shameblaster

BB4E^Cons

Ik zie nu pas dat er een heel topic is over dit merk, denk dat mijn vraag hier beter in past.
Voor op mijn huidige kamer wil ik een nieuwe audioset aanschaffen. Ik had eerst het idee om een 2.1 set aan te schaffen van teufel (d 500) voor 375euro. Op aanraden van mijn neef ben ik mij nu aan het verdiepen in een losse stereo versterker + 2 bookshelf speakers. Dit moet als het goed is een beter geluid geven en de sub zal ik niet echt ''missen''.

Nu op 2 modellen uitgekomen:

http://hificorner.nl/hifi...erkers/a-9377-zilver.html €249

http://hificorner.nl/hifi...erkers/a-9155-zilver.html €175

De bovenste geeft iets meer watt per kanaal, vooralsnog wil ik er 2 speakers op aansluiten. Eventueel in de toekomst 2 zuilen.
Ik denk dat ik met 2 bookshelf speakers dan een aardige sound moet hebben op mijn kamer? Ik wil de speakers via de versterker op mijn pc aansluiten (3.5mm Jack).
Ik lees veel goede ervaringen mbt de boston a25, uiteraard zal ik deze eerst in een winkel beluisteren.

Met een beetje mazzel kan ik deze versterkers (of een vergelijkbare van onkyo) kopen via marktplaats. En als het echt niet anders kan, nieuw in de winkel.
Op dit moment staat de eerste versterker ''zgan'' op marktplaats met een vraagprijs van 125euro.

Vergeet ik nu nog dingen? En is een combinatie als dit aan te raden?

[ Voor 4% gewijzigd door shameblaster op 10-01-2013 01:32 ]

Cons:::BB4E

• thunder8

thunder8

renzo4000 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:34:
[...]

Dat klopt, al ligt het er wel aan welke audio vorm je luistert. Zo heb ik ook een behoorlijke hoeveelheid muziek met DTS en daarbij wordt de sub alsnog aangestuurd wanneer ik pure audio gebruik. Voor de overige nummers mis ik de audyssey EQ (duh! dat is het idee van pure audio... i know) die ik juist dan wel kan waarderen en mis ik behoorlijk wat "laag" die de s608 prima kan leveren.

Dus ik begrijp dat het niet mogelijk is om je sub aan bepaalde luistermodi aan af uit te laten zetten? Jammer dat er geen sneltoets is die dit eventueel zou kunnen realiseren, dat zou dan nog acceptabel zijn.
Met DTS heb je het probleem dat er een LFE signaal is, waardoor je sub aangestuurd wordt. Enige wat ik me zo kan bedenken als workaround is een aan-/uitschakelaar met AB te gebruiken tussen de stroomstekker van je sub. Zo kan je deze apart aan/uit schakelen. Verdient niet de schoonheidsprijs, maar werkt wel. ;)

• renzo4000
thunder8 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 09:07:
[...]

Met DTS heb je het probleem dat er een LFE signaal is, waardoor je sub aangestuurd wordt. Enige wat ik me zo kan bedenken als workaround is een aan-/uitschakelaar met AB te gebruiken tussen de stroomstekker van je sub. Zo kan je deze apart aan/uit schakelen. Verdient niet de schoonheidsprijs, maar werkt wel. ;)
Helaas werkt dat niet, hiermee worden namelijk mijn fonts niet automatisch omgezet naar full band en mis ik het laag die ik wel krijg wanneer ik dit aanpas via het menu. Maar bedankt voor het meedenken :)

• thunder8

thunder8

Is het dan niet veel handiger standaard je sub filter lager in te stellen? Als je fronts met gemak 40Hz doen, dan is het toch niet handig om je subfilter op 70-80Hz te hebben? Zodoende pakt je sub alleen de echt lage frequenties die je speakers niet aankunnen en komen ze ook pas in play als het echt nodig is. Muziek komt zelden in het echte sublaag uit en dan zou je subwoofer niet tot nauwelijks meedoen bij het afspelen van muziek.

Als je sub bij een lagere instelling van je filter niet meer hoorbaar is, ook bij films, dan is de sub geen toevoeging aan je HT-set. Dan zou je moeten gaan zoeken naar een sub die lager gaat of zonder gaan spelen. Ik dacht dat mijn vorige sub ook goed genoeg was, tot ik mijn huidige hoorde spelen. Een goede sub is een absolute aanwinst in een HT-set en verkijk je niet op het verschil tussen een goedkope rammelkast en een echte krachtpatser die de laagste filmeffect weergeeft. Goedkope subs halen vaak met moeite 30Hz en een goede sub haalt <25Hz. Mijn Epik Legend schijnt tot 20Hz te gaan en dat is echt een ervaring apart.

• Mini Poeper
Ik heb geprobeerd de receiver en BR speler te updaten, dit doet hij... maar geeft een andere versie aan dan op de website...?

TX-NR616
BD-SP309

[ Voor 8% gewijzigd door Mini Poeper op 10-01-2013 12:37 . Reden: typennummers erbij geplaatst ]

• renzo4000
thunder8 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 12:05:
Is het dan niet veel handiger standaard je sub filter lager in te stellen? Als je fronts met gemak 40Hz doen, dan is het toch niet handig om je subfilter op 70-80Hz te hebben? Zodoende pakt je sub alleen de echt lage frequenties die je speakers niet aankunnen en komen ze ook pas in play als het echt nodig is. Muziek komt zelden in het echte sublaag uit en dan zou je subwoofer niet tot nauwelijks meedoen bij het afspelen van muziek.

Als je sub bij een lagere instelling van je filter niet meer hoorbaar is, ook bij films, dan is de sub geen toevoeging aan je HT-set. Dan zou je moeten gaan zoeken naar een sub die lager gaat of zonder gaan spelen. Ik dacht dat mijn vorige sub ook goed genoeg was, tot ik mijn huidige hoorde spelen. Een goede sub is een absolute aanwinst in een HT-set en verkijk je niet op het verschil tussen een goedkope rammelkast en een echte krachtpatser die de laagste filmeffect weergeeft. Goedkope subs halen vaak met moeite 30Hz en een goede sub haalt <25Hz. Mijn Epik Legend schijnt tot 20Hz te gaan en dat is echt een ervaring apart.
Tja... ik kan uiteraard ook niet teveel verwachten van de Yamaha SW12

Probleem is dat ik zeer beperkt ben in plaatsen van de sub, ik kan hem alleen kwijt rechts naast de bank waar ik +/- 50 cm speling heb met de muur. Een grotere sub gaat niet passen zonder hem strak tegen de bank en de muur te zetten. Ik heb stiekem wel zitten kijken naar de Jamo sub 260 die wel zou kunnen ... het jammere is dat zijn grotere broer, de sub 360 net te breed wordt ... terwijl hij maar 18EUR duurder is! :'( (259 vs 277)

Iemand enig idee (of zelf ervaring) of de JAMO sub 260 wat is? Een ander vergelijkbare sub mag ook mits de prijs (max 300) en formaat (breedte max 30 cm) gelijkwaardig zijn.

• thunder8

thunder8

renzo4000 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 14:36:
[...]

Tja... ik kan uiteraard ook niet teveel verwachten van de Yamaha SW12

Probleem is dat ik zeer beperkt ben in plaatsen van de sub, ik kan hem alleen kwijt rechts naast de bank waar ik +/- 50 cm speling heb met de muur. Een grotere sub gaat niet passen zonder hem strak tegen de bank en de muur te zetten. Ik heb stiekem wel zitten kijken naar de Jamo sub 260 die wel zou kunnen ... het jammere is dat zijn grotere broer, de sub 360 net te breed wordt ... terwijl hij maar 18EUR duurder is! :'( (259 vs 277)

Iemand enig idee (of zelf ervaring) of de JAMO sub 260 wat is? Een ander vergelijkbare sub mag ook mits de prijs (max 300) en formaat (breedte max 30 cm) gelijkwaardig zijn.
Je huidige sub doet qua specs niets onder voor de Jamo subs. Je 608 speakers gaan tot 37Hz en de Sub tot 28Hz. Nu pak je dus met de sub wel een stukje onder de staanders, maar het bereik is klein, slechts 9Hz (als alle specs daadwerkelijk kloppen.) Heb je het idee dat je sub daadwerkelijk wat toevoegt aan je setup, als je het verschil in film beluistert tussen je 608 full range of 608 small - subwoofer combo?

Als de sub daadwerkelijk wat toevoegt aan je filmbelevenis, zou ik eens gaan spelen met je filter. Zet die eens richting 40-50Hz en kijk of de filmbeleving gelijk blijft en je muziek beleving beter wordt. Vooral met muziek mag een sub meedoen, maar slechts op de achtergrond aanwezig. Anders staat hij te hard of verkeerd ingesteld qua filter. Voegt de sub weinig tot niets toe aan je filmbeleving, dan zou ik hem helemaal uit je setup verwijderen.

• renzo4000
Nee het voegt voor mij zeker wel wat toe en hoewel de s608 behoorlijk laag gaan (ivm de 10" woofers aan de zijkant) halen ze nooit die 37hz. Sowieso kan je er vanuit gaan dat die fabrieksspecificaties vaak niet kloppen in praktijksituaties. Ik geloof namelijk ook nooit dat die Yamaha SW012 20hz haalt ... Spelen met de filters heb ik regelmatig gedaan ... op dit moment (met de huidige sub) laat ik de s608 op full band staan en pakt de sub ook het laag wat de s608 niet haalt, daarnaast natuurlijk het LFE kanaal bij films.

Yamaha wil nog wel eens op -6 dB meten, dan krijg je al veel mooiere waardes.

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
@fear: ik lees dergelijke opmerkingen vaker. Maar wat betekent dit nou in Jip en Gysman taal?

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:16
shameblaster schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 00:10:
Ik zie nu pas dat er een heel topic is over dit merk, denk dat mijn vraag hier beter in past.
Voor op mijn huidige kamer wil ik een nieuwe audioset aanschaffen. Ik had eerst het idee om een 2.1 set aan te schaffen van teufel (d 500) voor 375euro. Op aanraden van mijn neef ben ik mij nu aan het verdiepen in een losse stereo versterker + 2 bookshelf speakers. Dit moet als het goed is een beter geluid geven en de sub zal ik niet echt ''missen''.

Nu op 2 modellen uitgekomen:

http://hificorner.nl/hifi...erkers/a-9377-zilver.html €249

http://hificorner.nl/hifi...erkers/a-9155-zilver.html €175

De bovenste geeft iets meer watt per kanaal, vooralsnog wil ik er 2 speakers op aansluiten. Eventueel in de toekomst 2 zuilen.
Ik denk dat ik met 2 bookshelf speakers dan een aardige sound moet hebben op mijn kamer? Ik wil de speakers via de versterker op mijn pc aansluiten (3.5mm Jack).
Ik lees veel goede ervaringen mbt de boston a25, uiteraard zal ik deze eerst in een winkel beluisteren.

Met een beetje mazzel kan ik deze versterkers (of een vergelijkbare van onkyo) kopen via marktplaats. En als het echt niet anders kan, nieuw in de winkel.
Op dit moment staat de eerste versterker ''zgan'' op marktplaats met een vraagprijs van 125euro.

Vergeet ik nu nog dingen? En is een combinatie als dit aan te raden?
Als je ooit nog een aktieve sub wil aansluiten moet je voor de eerste gaan in je lijstje.
De versterker van €175 heeft geen pre-out (sub uitgang, tenminste niet aktief).
Maar dat had je misschien al gevonden.

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-10 21:18

shameblaster

BB4E^Cons

mike123 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 22:52:
[...]

Als je ooit nog een aktieve sub wil aansluiten moet je voor de eerste gaan in je lijstje.
De versterker van €175 heeft geen pre-out (sub uitgang, tenminste niet aktief).
Maar dat had je misschien al gevonden.
Ja ik had dat gezien, deze afweging moet ik nog maken. Heb vandaag toevallig via een collega speakers over kunnen nemen: de eltax monitor III
Aangezien dit zo'n koopje was, ga ik denk ik maar voor een wat duurdere versterker met het oog op op de toekomst. Op marktplaats zie ik ook versterkers voorbij komen van +/-€50(Sony) maar ik weet niet of ik daar goed aan doe.
Dit weekend hak ik de knoop door.

Cons:::BB4E

• thunder8

thunder8

renzo4000 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 16:27:
Ik geloof namelijk ook nooit dat die Yamaha SW012 20hz haalt ...
Volgens de specs op de link die jij postte is het frequentiebereik van de SW12 28-200Hz. Dan haalt die inderdaad nooit de 20Hz. ;)

• rg-mohwa

rg-mohwa

Phoe Hé

renzo4000 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 10:50:
[...]
Het moet volgens mij echt wel kunnen, check de handleiding:

■ Center*1, Surround*1, Surr Back*2*3*4*5
`Full Band
`40Hz to 80Hz(THX) to 100Hz, 120Hz, 150Hz,
200Hz
`None:
Select if no speaker is connected

Pagina 41
Je had toch gelijk maar dit kan alleen als ik de front speakers ook op full zet, en dat zijn ze helaas niet. denk ook niet dat dit het geluid ten goede zal komen.

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-11 19:15
Hallo wie kan mij aub helpen want ik word gek!

Onlangs een onkyo nr414 gekocht, bevalt super op 1 na. Elke keer als ik een film afspeel via mijn acryan of ps3 krijg ik in het begin van de film een kraak! Echt een halve sec kraak of storing het is lastig te omschrijven. Vervolgens naar de winkel gegaan en kreeg een nieuwe mee maar die had had het ook! Ik heb verschillende kabels geprobeerd zowel hdmi en luidspreker kabels. Ook andere speakers en ingangen en geprobeerd maar het blijft terug komen. Ook met muziek afspelen via usb of via wifi.

Graad adviesc of tips ;w

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 15:13

bAdmuTs

mAzE

exi22 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 18:25:
Hallo wie kan mij aub helpen want ik word gek!

Onlangs een onkyo nr414 gekocht, bevalt super op 1 na. Elke keer als ik een film afspeel via mijn acryan of ps3 krijg ik in het begin van de film een kraak! Echt een halve sec kraak of storing het is lastig te omschrijven. Vervolgens naar de winkel gegaan en kreeg een nieuwe mee maar die had had het ook! Ik heb verschillende kabels geprobeerd zowel hdmi en luidspreker kabels. Ook andere speakers en ingangen en geprobeerd maar het blijft terug komen. Ook met muziek afspelen via usb of via wifi.

Graad adviesc of tips ;w
Ik heb dat ook met mijn nr-609 en had het ook al met mijn sr-508 maar volgens mij is dat normaal. Heeft volgens mij te maken met het switchen tussen geluids vormen, zodra ik dolby digital 5.1 kijk en de mediaplayer op pauze zet hoor ik dat gekraak/geplop en schakelt de versterker over op stereo.

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:36
Door dit forum te doorzoeken heb ik niet gevonden waarnaar ik op zoek ben.
Voor het bedienen van mijn 616 gebruik ik al een paar maand de android app. Werkt naar behoren, behalve de zoekmogelijkheid voor muziek.
De 616 heb ik via de wifi stick gekoppeld aan mijn router waar ik een stick in het zitten waar al mijn muziek op staat.
Nu ga ik naar de android app: kies bij input voor: NET, DLNA, geheugenstick, Music.
Hierna heb ik de keuze uit: album, artist, composer, genre playlist, title.
In dit rijtje kan ik niet kiezen voor map. Op mijn stick heb ik mappen staan met de naam van de artiest. Heeft iemand een idee hoe ik de optie Mappen er in het rijtje bij kan krijgen ?

• SamFisher_NL
  • Laatst online: 24-11-2023
Ik twijfel tussen de Pioneer VSX 922 en de Onkyo TX-NR616. De 616 schijnt meer features te hebben (upscaling naar 4k) en mogelijk ook beter geluid (THX certified), maar heeft een ethernetaansluiting van 100Mbps. De 922 heeft echter 1Gbps ethernet aansluiting.

Is 100 Mbps wel voldoende om hd-films af te spelen vanaf mijn NAS-systeem (die een ethernet 1Gbps aansluiting heeft)?

En kan de 616 receiver ook iso's, mkv, h.264, etc. aan vanaf een NAS-ysteem?
De 922 kan dat namelijk wel.

• renzo4000
Beiden kunnen geen video files afspelen, waar heb jij deze informatie vandaan? Daarnaast kan je er vanuit gaan dat iedereen in dit topic de onkyo zal adviseren... overigens is de Pioneer die jij noemt eerder te vergelijken met de 500 reeks van Onkyo.

SamFisher_NL schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 20:03:
...en mogelijk ook beter geluid (THX certified)....
THX is een kwaliteitskeurmerk en dit keurmerk wil niet zeggen dat een versterker goed klinkt. Het wel of niet hebben van een THX-label (en zeker een Select) zou geen punt mogen zijn om een versterker op te kiezen. Genoeg versterkers zonder THX (ook in dit segment) die gelijkwaardig of zelfs beter presteren.

Verder is - zoals gezegd - de LAN alleen voor audio, niet voor video. Naar mijn weten is er nog geen één receiver die video kan doen via de (W)LAN.

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-11 15:58
Sinds kort heb ik de Onkyo TX-NR616 en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben tot nu toe! Wel een apparaat waar je na herhaaldelijk lezen van de manual pas de mogelijkheden en optimale instellingen leert kennen :)

Nu heb ik aan het netwerk een Ubuntu server hangen, deze draait miniDLNA en wordt keurig gezien door de NR616. Muziek afspelen werkt prima, alleen krijg ik m'n multichannel FLACs niet als multichannel afgespeeld maar slechts stereo. Klopt dit? In de handleiding staat:

■FLAC (.flac or .FLAC)
FLAC is a file format for lossless audio data compression.
• Sampling rates of 8 kHz, 11.025 kHz, 12 kHz, 16 kHz,
22.05 kHz, 24 kHz, 32 kHz, 44.1 kHz, 48 kHz, 64 kHz,
88.2 kHz, 96 kHz, 176.4 kHz and 192 kHz are supported.
• Quantization bit: 8 bit, 16 bit, 24 bit

Maar niets over hoeveel kanalen er ondersteunt worden.

Heeft iemand ooit multichannel FLACs kunnen afspelen over DLNA? Dat zou me nl. veel namelijk veel verder uitzoekwerk schelen.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

• SamFisher_NL
  • Laatst online: 24-11-2023
renzo4000 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 20:11:
Beiden kunnen geen video files afspelen, waar heb jij deze informatie vandaan? Daarnaast kan je er vanuit gaan dat iedereen in dit topic de onkyo zal adviseren... overigens is de Pioneer die jij noemt eerder te vergelijken met de 500 reeks van Onkyo.
De verkoper van een dealer in Pioneer vertelde mij dat de 922 alle soort bestanden (hij noemde expliciet mkv en h.264) af kon spelen en dat je dat ook via de ethernetaansluiting binnen kan halen.

Maar als op GoT wat anders wordt beweerd... ;w :+

Hieruit vloeit dan wel een nieuwe vraag voort namelijk, hoe ga ik wel iso, mkv, h.264 bestanden die op mijn nas staan afspelen op mijn (nog aan te schaffen) 5.1 speakerset en tv?

Even snel mijn setup:

- Xbox 360 (met hdmi-accessoires)
- PC (met mini-hdmi aanlsuiting op videokaart (MSI 460GTX hawk)
- WD My Book Live 2 TB (NAS) met 1Gbit ethernetaansluiting
- Nog aan te schaffen 5.1 set (budget € +/- 350, advies? :+ )
- Nog aan te schaffen AV receiver

Vanuit verschillende bronnen moet alles afgespeeld kunnen worden op 1 scherm + audioset.
Maar dan moet ik dus wel mijn iso's, mkv, h.264, etc. kunnen afspelen die op mijn NAS staan.

Een heel andere oplossing (moet nu wel oppassen dat het niet off-topic wordt) is mijn xbox 360 als extender gebruiken voor Windows media center. Maar of dan de kwaliteit altijd nog even geweldig is... Ervaringen?

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:49
SamFisher_NL schreef op zondag 13 januari 2013 @ 00:49:
[...]
Hieruit vloeit dan wel een nieuwe vraag voort namelijk, hoe ga ik wel iso, mkv, h.264 bestanden die op mijn nas staan afspelen op mijn (nog aan te schaffen) 5.1 speakerset en tv?
Heerl eenvoudig.
Mediaplayer aanschaffen en plaatsen.
Kan al vanaf een euro of 100. En die zijn er ook speciaal voor.

En al je apparatuur via een HDMI aansluiten op je receiver en van daaruit naar je TV.
Kind kan de was doen.

[ Voor 11% gewijzigd door maartend op 13-01-2013 08:48 ]

• Mini Poeper
SamFisher_NL schreef op zondag 13 januari 2013 @ 00:49:
[...]
- Nog aan te schaffen 5.1 set (budget € +/- 350, advies? :+ )
- Nog aan te schaffen AV receiver
Vindt je dit zelf wel helemaal in verhouding; een receiver van € 400,- met daaraan zes speakertjes van bij elkaar € 350,-? Een NR313 zou dit al fluitend doen...

Wellicht zou je, zoals ik dat ook doe...
Eerst fatsoenlijke boekenplank speakers erop aan sluiten en vervolgens doorsparen voor de rest van de opstelling. Persoonlijk zijn m'n vriendin en ik meer muziek- dan filmliefhebbers. Dus hebben we gekozen voor een 2.1 opstelling. Dus twee stereospeakers met een subwoofer, welke zich bij films ook goed laat horen.

Kleine surroundspeakers met subwoofer geven een piep-boem geluid, niet lekker vol.

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-11 10:08
Iemand enig idee waar ik een afstandsbediening voor een 507 kan bestellen? De site van onkyo bied niet echt uitkomst..

Hallo met Tim

Verwijderd

Pkunk schreef op zondag 13 januari 2013 @ 19:35:
Iemand enig idee waar ik een afstandsbediening voor een 507 kan bestellen? De site van onkyo bied niet echt uitkomst..
Loop naar een officiele onkyo dealer en zeg tegen die winkelier dat je een onkyo ab wilt. En dan het type nummer van de ab doorgeven en meestal valt hij wel te bestellen!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-10 18:46
Sinds afgelopen week de onkyo speakers terug gestopt in de doos, en overgestapt naar de Boston acoustics A25 speakers. ik heb de onkyo 509 nog niet opnieuw laten meten maar wat een verschil in geluid.
In de toekomst wil ik nog wel de onkyo center gaan vervangen voor een boston accoustics center.

Helaas kan ik alleen de boston A25 speakers niet op stands kwijt dus moet ik ze op mijn meubel plaatsen.
Nu zitten bij deze speakers van die rubbere plakvilts die je onderop kan plakken.
Zijn deze voldoende om de trillingen te voorkomen of zijn de Valhalla VT Feet Type 5 een betere optie?

ik ben wel benieuwd hoe deze speakers op de Onkyo 509 gaan klinken als de audyssey meting is gedaan.
Dit wil ik dus gaan doen als de speakers ingespeeld zijn. Nu vraag ik me wel af kan de Onkyo center de meting nadeling gaan beïnvloeden zodat de Boston A25 hierdoor niet goed gaan presteren?

• Gevork
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-07-2023
Vant weekend de Onkyo TX-NR616 thuis gehaald.
Ik ben eigenlijk geen pro in de hifi en audio wereld, maar ik hoor precies bij het afspelen van muziek geruis.
Is dat normaal? Kan het zijn dat de speakers niet goed zijn aangesloten?

Grtz

• renzo4000
Gevork schreef op maandag 14 januari 2013 @ 19:28:
Vant weekend de Onkyo TX-NR616 thuis gehaald.
Ik ben eigenlijk geen pro in de hifi en audio wereld, maar ik hoor precies bij het afspelen van muziek geruis.
Is dat normaal? Kan het zijn dat de speakers niet goed zijn aangesloten?

Grtz
Hoe hard is het "geruis"? Is het alleen hoorbaar wanneer wanneer je dichtbij luistert (en wanneer de muziek op pauze staat?)... Is dat het geval is kan het inderdaad een klein beetje ruis opleveren ... maar tijdens de muziek zou dit zeker niet waarneembaar moeten zijn.

Wat is de kwaliteit van de muziek? Mp3 128kbit? Probeer eens hogere kwaliteit, bijv. MP3 320kbit of FLAC. Als het dan nog ruist is er inderdaad iets niet goed aangesloten of stoort er een ander apparaat op je luidspreker en/of reciever.

Probeer ook even op pure audio mode af te spelen, hiermee worden alle EQ toevoegingen uitgesloten.

Pagina: 1 ... 39 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.