Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 56 Laatste
Acties:
  • 530.699 views

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:37
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2012 @ 10:15:
Hallo,

ik heb een TX-NR4141 gekocht en wil hier nu graag speakers bij kopen. Kunnen jullie mij hierin adviseren, rekening houdend met het volgende:

- opstelling 2 speakers of 2 speakers met (actieve) subwoofer
- voornamelijk gebruikt voor het luisteren van muziek
- geen al te grote woonkamer
- budget 300-400 euro

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Tja er zijn keuzes genoeg! Ik zou investeren 2 goede vloerstaanders (zelf heb ik de JAMO S608 uit het HCS3 pakket) waar ik erg tevreden over ben. Wellicht net iets boven je budget. Wat je ook kan doen is kijken voor 2e hands luidsprekers van een klasse hoger ... een sub heb je dan waarschijnlijk niet nodig, zeker niet voor muziek. Misschien dat Fear je nog van wat tips kan voorzien?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Verwijderd

renzo4000 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:45:
[...]

Tja er zijn keuzes genoeg! Ik zou investeren 2 goede vloerstaanders (zelf heb ik de JAMO S608 uit het HCS3 pakket) waar ik erg tevreden over ben. Wellicht net iets boven je budget. Wat je ook kan doen ik kijken voor 2e hands luidsprekers van een klasse hoger ... een sub heb je dan waarschijnlijk niet nodig, zeker niet voor muziek. Misschien dat Fear je nog van wat tips kan voorzien?
Bedankt, deze zijn inderdaad net iets te duur inderdaad.
Iemand nog andere tips?

En wie kan me uitleggen waar ik op moet letten qua specs om te bepalen of een subwoofer ook nodig is?

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-12 21:44

Quakie

quakelen

FeaR schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:33:
[...]

De A25 is een redelijke monitor waar de Soundware een setje is bestaande uit satellieten, dat is niet te vergelijken. De Soundware heeft - wat elke set met dergelijke afmetingen heeft - als nadeel dat er geen ruimte is voor een redelijke midden/laagunit waardoor de subwoofer dat voor zijn rekening neemt. De subwoofer pakt dus veel sneller op. Normaal laat je de subwoofer zo oppakken vanaf 40 - 80/100 Hz met vloerstaanders/monitoren. Vanaf 100 Hz kan het menselijk oor namelijk geluiden horen qua richting. Met kleine speakers heb je de kans dat de subwoofer al oppakt op 150 Hz of hoger (200/250 Hz komt ook voor). Voor muziek is dat - naar mijn mening - echt een no-go. Voor films maakt het al wat minder, maar sommige coversaties uit de subwoofer horen komen in plaats van uit de speakers is ook niet echt handig. Iets als een KEF KHT heeft al wat grotere units en dat zie je meteen terug in het frequentiebereik van de speakers.
Helder verhaal FeaR. Voor een leek als ik, is het nogal zoeken vandaar dat ik wil gaan voor een compleet set (5.1) ipv alles los bij elkaar of het moet aan gewezen worden. Denk je echt dat het tegen gaat vallen? Om mijn situatie te verduidelijken. Ik heb een baby van 8 maanden. Als er muziek gedraaid wordt is het bedoeld als achtergrond muziek. Er wordt denk ik meer gebruik gemaakt van 5.1 geluid bij films?
Als ik nl. een KEF set zoek kom ik uit bij de KHT 2005.3. Is dit een goede combi? Tenminste is dit het prijsverschil waard van 165euro, want deze is alweer 565euro?
Ik zoek eigenlijk gewoon een leuke setje bij de Onkyo wat gewoon goed klinkt voor een niet audiofiel. Ik heb tenslotte meer dan 12 jaar gedaan met een JVC 20watt ding.

Ik wil het liefst niet meer dan 700euro uitgeven totaal. Gezien genoemde 12jaar wil ik dus wel een aantal jaar er mee doen.

Dank je.. aangezien ik er weinig verstand van heb laat ik mijn keuze dus deels afhangen van jullie experts ;)

Edit: box maat huidige box dus op zich altijd voldeed
bxhxd 11x21x15 2weg 40watt van JVC

Ik teken nergens meer voor

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 11:08

thunder8

Het gedonder begint weer.

Als je het voornamelijk als achtergrond geluid wil gaan gebruiken zou ik gewoon 2x de A25 kopen. Deze is voor muziek goed genoeg binnen je budget. Een subwoofer is bij muziek niet meteen een vereiste en als je films gaat kijken op laag volume, dan zal de sub ook nauwelijks iets bijdragen. Nadien kan je je set altijd nog uitbreiden met nog 2 A25 speakers en een A225C center. Subwoofer mag best van een ander merk zijn en is vaak ook de duurste uit de serie. Vooral als je een subwoofer wil hebben die daadwerkelijk wat toevoegd aan een film.

Ik bezit intussen meer dan een jaar een 7.1 systeem met een Onkyo 609, 6x A25, 1x A225C en een Epik Legend Subwoofer. Veel meer kwijt dan jouw budget, maar ook hele andere eisen.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• vtrke
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-12 09:03
welke is de beste combi/aanbieding?

Onkyo TX-NR414 zwart + Boston Acoustics Soundware XS 5.1 SE voor 559 euro: http://www.besthomecinema...-soundware-xs-5-1-se.html

of

Onkyo TX-NR414 zwart + KLIPSCH HD Theater 300 5.1 systeem 110dB 100 Watt active Sub 80 Watt 40Hz-20kHz zwart/HD Theater aan ongeveer 600 euro

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:38
Ik heb een tijdje geleden mijn NAS vervangen, er staat nu een WD MyBookLive. Mijn TX NR-509 kon vanaf mijn oude NAS altijd via DLNA de muziek afspelen, maar krijgt nu een 'not authorized' melding.

Het vreemde is dat mijn TV en Xbox diezelfde muziek wel via DLNA kunnen afspelen. Iemand bekend met deze melding?

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:19
Sh0ckTr00per schreef op donderdag 29 november 2012 @ 07:31:
Ik heb een tijdje geleden mijn NAS vervangen, er staat nu een WD MyBookLive. Mijn TX NR-509 kon vanaf mijn oude NAS altijd via DLNA de muziek afspelen, maar krijgt nu een 'not authorized' melding.

Het vreemde is dat mijn TV en Xbox diezelfde muziek wel via DLNA kunnen afspelen. Iemand bekend met deze melding?
Ik heb ook een mybooklive, als je die in je netwerk vindt heb je de adminingang, als je twonky vindt heb je de dlna ingang die open staat. Wellicht even instellen op je mybook live. (geen ervaring met de combi, ik heb hem aan een gewone mediaplayer hangen) mijn onkyo is nog netwerkloos.

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

FeaR schreef op maandag 26 november 2012 @ 21:21:
[...]

DTS en DD 5.1 gaat over optische toslink en dat krijgt HDMI ook voor elkaar. Voor 99% van de games maakt het niet uit wat je gebruikt aangezien die niet verder gaan dat DD 5.1 en soms DTS 5.1 (zoals Assassin's Creed III). Enige game die ik ken die baat heeft bij HDMI is Uncharted met tot 7.1 LPCM.
Dat is niet helemaal waar toch? Of heb je het alleen over games?
Ik heb een optische toslink tussen mijn tv (Philips 7606) en Onkyo (NR-509), maar zodra ik een film met DTS audio opzet in XBMC, krijg ik geen geluid. DD5.1 gaat prima. Alle andere audioformaten ook.

Om die reden heb ik de HDMI ARC poort van de Philips nu verbonden met de versterker en de HDMI instellingen volgens mij goed gezet, maar nog steeds geen geluid. Wel reageren ze op elkaar: als ik het geluid van de versterker harder zet, gaat de volumebar op de Philips ook bewegen. Hij zegt op de TV ook dat het geluid nu over de versterker gaat lopen.

Vanwege het testen heb ik de toslink uit de versterker gehaald, maar niet uit de TV. Zou dat nog een probleem kunnen zijn? De TV hangt nogal strak tegen de muur. Die toslink krijg ik er niet uit (en zeker niet meer in) zonder de TV van de muur te halen.

Dividend for Starters

PromWarMachine schreef op donderdag 29 november 2012 @ 16:32:
[...]
Dat is niet helemaal waar toch? Of heb je het alleen over games?
Ik heb een optische toslink tussen mijn tv (Philips 7606) en Onkyo (NR-509), maar zodra ik een film met DTS audio opzet in XBMC, krijg ik geen geluid. DD5.1 gaat prima. Alle andere audioformaten ook.
Wat ik postte is waar. Optisch (en Digitale Coax ook) kunnen bitstream maximaal de gewone DTS en DD 5.1 doorsturen. Voor bitstreaming van de HD-varianten heb je HDMI nodig. Dat heeft verder niets met games of films te maken.

Dat de optische kabel in jouw geval geen DTS doorgeeft ligt niet aan de kabel, maar aan de TV. De doorvoer van DD 5.1 zie je al niet heel vaak, maar DTS 5.1 is gewoon een zeldzaamheid en zal eigenlijk vaker niet dan wel door worden gegeven vanaf een externe bron. Een interne CI-module ligt qua werking en doorgave van data net weer anders.

Bovenstaande is overigens al vele malen vaker besproken op het forum. Dat is ook het nadeel van alle apparaten naar de TV verbinden en dan de Audio Out van de TV gebruiken.
PromWarMachine schreef op donderdag 29 november 2012 @ 16:32:
[...]
Om die reden heb ik de HDMI ARC poort van de Philips nu verbonden met de versterker en de HDMI instellingen volgens mij goed gezet, maar nog steeds geen geluid. Wel reageren ze op elkaar: als ik het geluid van de versterker harder zet, gaat de volumebar op de Philips ook bewegen. Hij zegt op de TV ook dat het geluid nu over de versterker gaat lopen.
Reageren op elkaar is een ander protocol, HDMI CEC. Dat is weer wat anders dan HDMI ARC. Soms gaan ze wel samen (als dat in HDMI CEC aan moet staan om HDMI ARC te kunnen gebruiken), maar in feite zijn het twee losstaande dingen.

[ Voor 23% gewijzigd door FeaR op 29-11-2012 16:48 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

FeaR schreef op donderdag 29 november 2012 @ 16:47:
Bovenstaande is overigens al vele malen vaker besproken op het forum. Dat is ook het nadeel van alle apparaten naar de TV verbinden en dan de Audio Out van de TV gebruiken.
[...]
Dat klopt ja. Ik had ook een Youtube filmpje gevolgd waarin de settings op de Onkyo goed gezet werden, maar dat werkt dus nog niet.

Dat laatste klinkt overigens alsof er ook andere opties zijn.
Kan ik de HD-recorder en de HTPC direct op de versterker aansluiten terwijl de versterker dan zorgt dat het beeld weer naar de TV gaat? :X
Reageren op elkaar is een ander protocol, HDMI CEC. Dat is weer wat anders dan HDMI ARC. Soms gaan ze wel samen (als dat in HDMI CEC aan moet staan om HDMI ARC te kunnen gebruiken), maar in feite zijn het twee losstaande dingen.
Dit is wel nieuw voor me. Dat verklaard het in ieder geval. Nu nog een oplossing vinden :)

Dividend for Starters

PromWarMachine schreef op donderdag 29 november 2012 @ 17:28:
[...]
Kan ik de HD-recorder en de HTPC direct op de versterker aansluiten terwijl de versterker dan zorgt dat het beeld weer naar de TV gaat? :X
Waarom denk je dat receivers een "Monitor Out" hebben? Alles gewoon met HDMI op de receiver aansluiten en dan één HDMI kabel naar de TV. Bepaalde receivers kunnen zelfs analoge video-signalen (S-Video, Composiet, Component en VGA) naar HDMI omzetten zodat je echt maar één kabel naar de TV hebt lopen.

Aanvullend: je kan natuurlijk ook beeld met HDMI naar de TV versturen en geluid via een andere weg naar de receiver, maar alles via de TV is echt de laatste optie die je zou moeten kiezen.

Moet eerlijk zeggen dat ik wel het idee te krijgen dat de handleiding nog steeds netjes in de folie zit bij je...

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 29-11-2012 19:24 ]

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:16
Manual gelezen, kom hier echter niet uit.

Mijn Xbox zit aangesloten op de receiver (515). En mijn PCH200 zit op een soort passthrough
Nu zou ik eigenlijk gelijktijdig mijn Xbox willen gebruiken en naar internetradio willen luisteren. Hoe krijg ik dat in godsnaam voor elkaar?

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

FeaR schreef op donderdag 29 november 2012 @ 17:55:
[...]
Waarom denk je dat receivers een "Monitor Out" hebben? Alles gewoon met HDMI op de receiver aansluiten en dan één HDMI kabel naar de TV. Bepaalde receivers kunnen zelfs analoge video-signalen (S-Video, Composiet, Component en VGA) naar HDMI omzetten zodat je echt maar één kabel naar de TV hebt lopen.

Aanvullend: je kan natuurlijk ook beeld met HDMI naar de TV versturen en geluid via een andere weg naar de receiver, maar alles via de TV is echt de laatste optie die je zou moeten kiezen.
Ik zie inderdaad een HDMI out staan achterop. De TV kan dan ook altijd op hetzelfde HDMI kanaal staan, in plaats van steeds switchen. Eigenlijk is dit fantastisch. Jammer dat ik net alle kabels heel netjes in een zelf gemaakte veel te grote kabelgoot heb zitten, maar er uit halen is vast makkelijker dan er in doen.
Moet eerlijk zeggen dat ik wel het idee te krijgen dat de handleiding nog steeds netjes in de folie zit bij je...
Omdat je er bijna naar vraagt, wil ik het wel toelichten hoor. :)
Hij is ooit gekocht als vervanging voor m'n PC speakers op een zolderkamer. Het enige dat ik nodig had was een toslink ingang en fraaie kleine speakers.
Niet veel later kwam ineens de kans om op mezelf te gaan wonen en zo groeiden de behoeften: ik had ineens een TV met HDMI, een HD recorder met HDMI en nog later een HTPC. De meest logische manier van aansluiten is alle apparaten die beeld versturen, aansluiten op een beeldbuis.. nooit bij nagedacht dat het ook anders kon. Dom natuurlijk, maar toen ik hem kocht heb ik het boekje wel degelijk uit de verpakking gehad. ;)

Dividend for Starters

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
Ik heb me bij de laatste iBood hunt een setje Jamo 406 speakers, Jamo 210 sub en Onkyo TX-NR414 aangeschaft. De sub is vandaag als laatste binnen gekomen en hier zit een kabel (enkele tulp) bij. De sub heeft echter een rood-wit ingang.
Ik had al ergens gelezen dat je de tulpstekker op de versterker moet steken op de "pre-out subwoofer" wat logisch is en op de sub op de witte input. Op deze manier krijg ik echter langs geen kanten de sub in beweging.

Nu vroeg ik me af of dit idd. de correcte manier is want ik krijg geen beweging in de sub op deze manier. Op het display van de versterker staat "MCH PCM 5.1" en de 5 speakers werken ook oké. In de instellingen van de receiver is er ook aangegeven dat er een sub is.

Als ik de sub aansluit met rood-wit rca stekkers op de "line-out zone 2" en "zone 2" activeer op de versterker krijg ik wel geluid uit de sub. Dit lijkt me echter niet de correcte manier. Want daar is die "zone 2" niet voor bedoeld als ik het goed heb.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Jegapia schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 02:15:
Ik had al ergens gelezen dat je de tulpstekker op de versterker moet steken op de "pre-out subwoofer" wat logisch is en op de sub op de witte input. Op deze manier krijg ik echter langs geen kanten de sub in beweging.

Nu vroeg ik me af of dit idd. de correcte manier is want ik krijg geen beweging in de sub op deze manier. Op het display van de versterker staat "MCH PCM 5.1" en de 5 speakers werken ook oké. In de instellingen van de receiver is er ook aangegeven dat er een sub is.

Als ik de sub aansluit met rood-wit rca stekkers op de "line-out zone 2" en "zone 2" activeer op de versterker krijg ik wel geluid uit de sub. Dit lijkt me echter niet de correcte manier. Want daar is die "zone 2" niet voor bedoeld als ik het goed heb.
Je hebt door de subwoofer aan te sluiten op Zone 2 in ieder geval wel getest of de subwoofer werkt. Maar daarop aansluiten is inderdaad niet de correcte manier.

Maar qua aansluiten op de Subwoofer Pre-Out is gewoon goed. Heb je in de receiver wel ingesteld dat er een subwoofer aan is gesloten? En zo ja, wat zijn de instellingen? Als de crossover te laag staat kan het zijn dat de subwoofer gewoon geen signaal krijgt. En waarmee test je of de subwoofer wel werkt? Want als dat met muziek is kan het zijn dat de subwoofer gewoon niet aan wordt gestuurd.

• Sh0ckTr00per
HvdBent schreef op donderdag 29 november 2012 @ 16:04:
[...]

Ik heb ook een mybooklive, als je die in je netwerk vindt heb je de adminingang, als je twonky vindt heb je de dlna ingang die open staat. Wellicht even instellen op je mybook live. (geen ervaring met de combi, ik heb hem aan een gewone mediaplayer hangen) mijn onkyo is nog netwerkloos.
Dank voor het meedenken. In de DLNA-lijst zie ik alleen de MyBookLive-Twonky staan, dat is dezelfde als waar ik op mijn TV ook verbinding mee maak. Op de MyBook heb ik alleen op de public folder media sharing aangezet. In de map shared music staan nu een paar cd's.

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:17

masauri

aka qwybyte

Ik heb het volgende probleem met de TX-NR414.
Ik gebruik men tv als 2e scherm en heb de hdmi kabel via de onkyo zo naar de tv lopen.
Echter, als ik nu 720p hd materiaal afspeel lijkt hij het nét niet aan te kunnen om het vloeiend af te spelen.
bv.: Bij overview shots van links naar rechts happert hij om de zoveel miliseconden zodat het niet in één vloeiende beweging is.
Terwijl ik dit voordien niet had als ik de kabel rechtstreeks op de tv had aangesloten.
Ik wil natuurlijk mijn geluid ook over mijn boxen laten gaan als ik iets afspeel dus vandaar dat ik het zo aangesloten had.
Waar kan de oorzaak hiervan zitten?

De hdmi bekabeling is allemaal nieuw 1.4, de gfx kaart is een Sapphire HD 6850 1GB, iemand enig idee?

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Mijn Onkyo reciever staat nog niet in de woonkamer, maar ik loop daar al wel een klein beetje op vooruit. Er is een Android-app om de reciever te besturen, mijn andere apparatuur heeft deze functionaliteit ook.

Vandaar mijn vraag of er een Android-app is waarmee naast de Onkyo recievers ook andere apparatuur (in mijn geval een Samsung TV, Dreambox en eventueel een PS3) via Ethernet te bedienen is.

[ Voor 0% gewijzigd door GoGoHaRrY op 30-11-2012 10:37 . Reden: Tiepgriep ]

Murphy was an optimist

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11 12:13
Er is een app voor je Samsung Smart TV te bedienen. Wat voor een TV heb je?

• GoGoHaRrY
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

SemperFidelis schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 11:20:
Er is een app voor je Samsung Smart TV te bedienen. Wat voor een TV heb je?
De Samsung app werkt op mijn D6200 TV, Ook heb ik een app voor mijn Satelliet reciever en straks ook nog een app voor de Onkyo reciever. Het liefste doe ik alles combineren in 1 app (waar mogeljik ook dingen als macro's uitgevoerd kunnen worden).

Murphy was an optimist

• Jegapia
  • Laatst online: 10-08 10:34
FeaR schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 06:32:
[...]

Je hebt door de subwoofer aan te sluiten op Zone 2 in ieder geval wel getest of de subwoofer werkt. Maar daarop aansluiten is inderdaad niet de correcte manier.

Maar qua aansluiten op de Subwoofer Pre-Out is gewoon goed. Heb je in de receiver wel ingesteld dat er een subwoofer aan is gesloten? En zo ja, wat zijn de instellingen? Als de crossover te laag staat kan het zijn dat de subwoofer gewoon geen signaal krijgt. En waarmee test je of de subwoofer wel werkt? Want als dat met muziek is kan het zijn dat de subwoofer gewoon niet aan wordt gestuurd.
Ik heb het ondertussen werkend gekregen :) !

Afgelopen avond/nacht had ik dus getest met die rca kabels op de zone 2 uitgang en dan kreeg ik al geluid uit de sub met het volume op 0. Omdat ik in een appartementje woon wou ik mijn buren niet wakker maken en had ik het volume op 0 laten staan uit schrik dat anders heel de blok uit z'n bed zou daveren met mijn gepruts.

Daarnet even bezig geweest met wat test cd's en nu ook wel wat met het volume kunnen prutsen en er kwam geluid uit. Nu alles nog afstellen zodat het optimaal is en we kunnen genieten.

offtopic:
Wat ik me nu wel nog afvraag, enig idee hoe het komt dat er dan wel nog geluid uit de sub kwam met het geluid volledig dicht als die via rca was aangesloten op de zone 2 uitgang?

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:33

shades

huh ?

Hallo.

Binnenkort eindelijk mijn oude loewe aconda de deur uit. Wordt vervangen door 3jr oude 100cm plasma. Ook van loewe. Mijn huidige av-receiver is een yamaha vx657 dacht ik. Bejaard modelletje zonder hdmi. Nu had ik op mijn wensenlijst de 414 neergezet maar lees in de laatste 2 pagina's dat dat wellicht een wat mindere keuze is. Ik heb geen ervaring met onkyo (maar ben geloof ik wel van mening dat de prijs/kwalteit/mogelijkheden verhouding goed is) en kan die berichten dus niet beoordelen. Indien het idd een mindere keuze is wat is dat wel goede die daar boven valt. Er moeten tenminste 4 hdmi porten opzitten voor tv, mediaspeler, pc en een bluerayspeler.. 3D is niet aan de orde.

Al vast bedankt

https://k1600gt.nl

• slopert
  • Laatst online: 10-11 06:34
Jegapia schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:58:
[...]

offtopic:
Wat ik me nu wel nog afvraag, enig idee hoe het komt dat er dan wel nog geluid uit de sub kwam met het geluid volledig dicht als die via rca was aangesloten op de zone 2 uitgang?
Omdat op een line out van zone 2 een lijn signaal staat dat bedoelt is om een versterker op aan te sluiten, Je zou een (pre) out voor de sub van zone 1 moeten gebruiken, daar gaat het nivo mee met het normale volume.

• MauvL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-12 21:16
Na lang dubben, lezen, tests vergelijken en dit forum bezoeken heb ik eindelijk de 515 gekocht. Gisteren en vandaag best een poos zoet mee geweest.
Actief krijgen van dnla naar mijn Synology was een kwestie van Media center activeren. Dacht eerst dat Audio station genoeg was.
Dat stuk vind ik nog steeds niet soepel gaan. De DSAudio app kan ik sturen naar de 515, maar soms wil hij niet afspelen.
De Onkyo app is onhandiger, maar doet het wel. Ik snap alleen niet waar die muzieklijst vandaan komt als op beginschermpje op het muziekicoontje druk, linksonder naast volume.

Verder heb ik nog 2 vragen:
. heeft iemand toevallig de code voor rc van upc box van philips met hd en harddsk?
. Hybrid standby krijg ik niet aan de praat. Als de receiver standby staat snappen tv en upc box elkaar niet meer. Tv is een sony.

Toelichting hybrid standby:
Het werkt in principe bij de stand RHID uit - hdmi-through CBL/SAT - tv audio uitgang op Aan.
Probleem is dat volume niveau verschilt en dat bjj overschakelen naar FM of NET het keihard uit de tv knalt.
Als TV audio op Uit wordt gezet werkt doorgifte van tv signaal niet meer en is hybrid standby zinloos.

----------------
Edit:
Nieuwe ontwikkeling!
Ik heb ontdekt dat ik versie 1130-9106-0300 heb (firmware update via internet na eerste installaties), maar dat er sinds oktober een versie 1141-0108-0400 bestaat.
Helaas is er niets veranderd t.a.v. het Hybrid Standby-probleem.

[ Voor 32% gewijzigd door MauvL op 02-12-2012 17:01 ]

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-12 00:11
Ik bezit zelf de Onkyo 6405 set (Onkyo 509) en maak gebruik van een 3.1 opstelling

Nu wil ik graag de Onkyo front speakers gaan vervangen voor de Boston accoutics A25.
De Onkyo center wil ik dan later gaan vervangen.

Nu zijn de Onkyo front speakers 6 ohm en de Boston Accoustics 8 ohm.
Kunnen gezien de Ohm verschil de Boston front speakers samen met de Onkyo center op de receiver aangesloten worden of gaat dat niet werken?

Op internet lees ik hier verschillende ervaringen over.

[ Voor 13% gewijzigd door Mabili op 02-12-2012 22:00 ]

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
NR 509? Ik denk dat het wel los loopt zolang niet gek gaat doen en de grenzen gaat opzoeken. Mijn broertje heeft bij hem thuis, op een TX-SR507, 4 x een Bose 301 (8 Ohm uit mijn hoofd) en de Onkyo center speaker aangesloten, want al een lange tijd goed gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Lip op 02-12-2012 22:26 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Mabili
  • Laatst online: 16-12 00:11
Ik bedoel inderdaad de NR509. ;)
Het is dus geen probleem begrijp ik om 6 en 8 Ohm te combineren.
Nu was ik even verder aan het kijken en kwam ook uit bij de Dali Zensor 1.
Het is met de prijs gelijk aan de Boston Accoustics A25 maar ook 6 Ohm.
Iemand ervaring met de Dali Zensor 1 vooral voor muziek?

Ik heb nu wel even een lijstje van wat ik wil gaan beluisteren.
Boston Accoustics A25
Dali Zensor 1
Monitor Audio BX

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:59
Jegapia schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 12:58:
[...]

Ik heb het ondertussen werkend gekregen :) !

Afgelopen avond/nacht had ik dus getest met die rca kabels op de zone 2 uitgang en dan kreeg ik al geluid uit de sub met het volume op 0. Omdat ik in een appartementje woon wou ik mijn buren niet wakker maken en had ik het volume op 0 laten staan uit schrik dat anders heel de blok uit z'n bed zou daveren met mijn gepruts.

Daarnet even bezig geweest met wat test cd's en nu ook wel wat met het volume kunnen prutsen en er kwam geluid uit. Nu alles nog afstellen zodat het optimaal is en we kunnen genieten.

offtopic:
Ik weet niet of ik er overheen heb gelezen maar volgens mij moeten de speakers toch ook op small staan in het menu?
Anders stuurt hij toch geen signaal naar de subwoofer.
Ik heb afgelopen week ook de sub210 ontvangen van Jamo en bij een 426 set neergezet.
Testen ging goed, opnieuw ingesteld dmv de bijgeleverde microfoon bij de TXNR509, werkt nog goed, instellingen handmatig nagelopen en per ongeluk de front speakers op large gezet. En ja hoor, geen denderend subwoofer geluid. Weer op small gezet en het werkt weer.
Helaas vond de wederhelf het een verschrikkelijke kleur, bruin. Wij hebben Black Ash, dus subje gaat weer retour. Nu maar op zoek naar een niet al te grote, zwarte betaalbare sub. Geen hoogglans.
De 210 is er volgens mij niet in Black Ash. Misschien grotere broer?
Edit: de 260 is alweer te diep met 46 cm.
mike123 schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:19:
[...]
Ik weet niet of ik er overheen heb gelezen maar volgens mij moeten de speakers toch ook op small staan in het menu?
Niet per se. Als je de speakers op "large" zet dan doet de subwoofer alleen het het LFE-signaal. Dus als je dan met film zou testen dan komt er nog steeds meer dan genoeg geluid uit. Indien je de speakers op "small" zet kan je ook een bijhorende crossover instellen waardoor de subwoofer - over het algemeen genomen - inderdaad wat meer doet dan met de speakers op large.

• thunder8

thunder8

Misschien een domme vraag, maar ik heb me rot gezocht in het menu van mijn 609 maar ik kan nergens vinden waar je large of small instelt. Weet iemand waar je dat precies vind, want ik heb het idee dat dat nog 1 van de instellingen bij mij is die niet goed staat.

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
NR 609? Dat heeft dat model niet, daar kan je alleen frequenties instellen vanaf 40hz

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Lip schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:17:
NR 609? Dat heeft dat model niet, daar kan je alleen frequenties instellen vanaf 40hz
De TX-NR609 kent ook "large" en "small" alleen niet in die woorden. Speakers op "Full Band" instellen maakt deze "large". Wanneer je verder gaat stel je meteen de crossover in en worden speakers op "small" gezet. Onkyo pakt dus enkele waarden samen of laat deze niet apart inregelen. Zie ook pagina 46 van de handleiding.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 04-12-2012 10:39 ]

Verwijderd

Testing, testing ....1.2.3.... http://www.fwdmagazine.be/fwd/145410/review-onkyo-tx-nr616/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2012 11:26 ]

... blijkt de Onkyo alvast niet om power verlegen te zitten. De eerste slag van de sub die we te horen krijgen in de openingsscène van Project X doet onze testruimte meteen daveren.
Aangesloten is een actieve subwoofer, oftewel dat heeft helemaal niets te maken met het vermogen van de receiver zelf.

Hoe goed zet je je dan weg als HiFi-site :')

• mike123
FeaR schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 07:20:
[...]

Niet per se. Als je de speakers op "large" zet dan doet de subwoofer alleen het het LFE-signaal. Dus als je dan met film zou testen dan komt er nog steeds meer dan genoeg geluid uit. Indien je de speakers op "small" zet kan je ook een bijhorende crossover instellen waardoor de subwoofer - over het algemeen genomen - inderdaad wat meer doet dan met de speakers op large.
Ok, dank je wel voor de uitleg.
Ik heb toch nog een klein vraag daarover. Ik heb mijn Onkyo 509 met de bijbehorende microfoon laten afstellen.
Front speakers, Jamo 426, staan op small, en de crossover op de Onkyo word nu automatisch op 60Hz gezet.
Moet ik dan de sub instellen op 60Hz zodat deze pas gaat werken vanaf 60Hz en lager of kan ik hem ook instellen rond de 70 zodat ze vanaf een bepaald punt samen ook nog wat doen.
Ik weet dat het allemaal persoonlijk is maar een goede basis is altijd handig.
Als de speakers op Large staan werkt de sub dus alleen maar als er een LFE signaal word gestuurd?
Dus bij normaal stereo geluid doet hij dus niet mee. Als ik het goed begrijp.

De sub210 mag uiteindelijk toch blijven. Klinkt beter en is minder erg qua kleur dan de zilver grijze die er nu bij staat. (van een oude jvc home cinema set). ;)

• thunder8

thunder8

FeaR schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:38:
[...]

De TX-NR609 kent ook "large" en "small" alleen niet in die woorden. Speakers op "Full Band" instellen maakt deze "large". Wanneer je verder gaat stel je meteen de crossover in en worden speakers op "small" gezet. Onkyo pakt dus enkele waarden samen of laat deze niet apart inregelen. Zie ook pagina 46 van de handleiding.
Ok, dan heb ik hem wel goed ingesteld. :)

• green944
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-11 23:24
Jegapia schreef op vrijdag 30 november 2012 @ 02:15:
Ik heb me bij de laatste iBood hunt een setje Jamo 406 speakers, Jamo 210 sub en Onkyo TX-NR414 aangeschaft. De sub is vandaag als laatste binnen gekomen en hier zit een kabel (enkele tulp) bij. De sub heeft echter een rood-wit ingang.
De sub is voor het .1 kanaal, ook wel LFE kanaal. Dit is normaal voor extra geluid bij explosies en zo en gelimiteerd tot 120 Hz. Wat aangeraden wordt is als je een sub hebt. alle speakers op SMALL te configureren en een crossover frequentie tussen de 40-120 Hz (80 Hz is de THX standaard) in te stellen.
Met de speakers op SMALL wordt van alle kanalen alles onder de crossover frequentie naar de sub gestuurd (bijgemixd met het LFE signaal) en worden je speakers ook ontlast van lage bassen.

Je schijnt ook de bassen zowel naar de sub als de speakers te kunnen sturen (BOTH mode) maar dit is niet aan te raden omdat je dan teveel bas krijgt en rare effecten door faseverschillen kan krijgen.

De rode en witte aansluiting op de sub is wat misleidend de signalen worden bij elkaar gemixed

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik heb een Onkyo receiver met een speciale mic poort voor audio setup.
Helaas bij opnieuw opstellen receiver ben ik de microfoon kwijt of zoek.
Kun je zelf zo'n microfoontje maken en alsnog de audio setup doen. Of gaat het echter om gekalibreerde microfoon en moet ik beter maar 1 kopen?

• Starks223
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-12 15:25
Ik heb een sony dav 880 setje waar de receiver al een jaar of 3 defect van is.
De receiver wil ik nu vervangen door een Onkyo tx-nr414.
De sub, center en satelliet speakers van de oude sony set zijn 100w en 3 ohm.
Gaat dat goed komen samen met de Onkyo?

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Starks223 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 21:36:
De sub, center en satelliet speakers van de oude sony set zijn 100w en 3 ohm.
Volgens mij is minimum 4 Ohm. 3 Ohm is wel risico, dat zal versterker meer belasten. Onkyo kan 4-16 Ohm verwerken, maar 3 Ohm zou ik niet doen. Lagere Ohm is zwaarder voor versterker. Toch?

• Starks223
MrDummy schreef op woensdag 05 december 2012 @ 21:52:
[...]

Volgens mij is minimum 4 Ohm. 3 Ohm is wel risico, dat zal versterker meer belasten. Onkyo kan 4-16 Ohm verwerken, maar 3 Ohm zou ik niet doen. Lagere Ohm is zwaarder voor versterker. Toch?
In de handleiding staat "3 ohm bij 1 kHz, 10% THD".
Voor mij is dat chinees }:|

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:01
Ik heb mijn TV (Samsung 5 serie) via HDMI gekoppeld met mijn Onkyo versterker (HT-R558) en wanneer ik het geluid met de afstandbediening van mijn TV harder of zachter zet krijg ik een plop over de speakers en kort even geen geluid waarna het geluid ingesteld staat op het hogere of lagere volume.

Mijn PS3 zit ook op de receiver aangesloten en wanneer ik dan het geluid verander heb ik deze plop niet. Iemand een idee waar dit in zou kunnen zitten?
MrDummy schreef op woensdag 05 december 2012 @ 21:52:
[...]

Klopt. Echter is die paar Watt die je normaal gebruikt op 3 Ohm dan niet zo'n probleem. Het wordt pas lastig als je hard gaat spelen en dan veel vermogen op 3 Ohm nodig hebt, dan gaat het waarschijnlijk gewoon fout.
Starks223 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 22:14:
[...]
In de handleiding staat "3 ohm bij 1 kHz, 10% THD".
Voor mij is dat chinees }:|
Volgens die quote is 3 Ohm wel mogelijk, maar... alleen aangestuurd op 1000 Hz (wat dus weer niets zegt) en met een THD (dus vervorming) van 10% (!). Vervorming vanaf 0,1% is hoorbaar. Dus de 1% waar merken als Pioneer en Onkyo normaal al mee meten is slecht, maar tien procent slaat echt alles.

• Starks223
FeaR schreef op donderdag 06 december 2012 @ 07:16:
[...]

Klopt. Echter is die paar Watt die je normaal gebruikt op 3 Ohm dan niet zo'n probleem. Het wordt pas lastig als je hard gaat spelen en dan veel vermogen op 3 Ohm nodig hebt, dan gaat het waarschijnlijk gewoon fout.

[...]

Volgens die quote is 3 Ohm wel mogelijk, maar... alleen aangestuurd op 1000 Hz (wat dus weer niets zegt) en met een THD (dus vervorming) van 10% (!). Vervorming vanaf 0,1% is hoorbaar. Dus de 1% waar merken als Pioneer en Onkyo normaal al mee meten is slecht, maar tien procent slaat echt alles.
Bedankt voor de reply!
Die set was 10 jaar geleden meer dan 1000 euro dus ik had gedacht, alleen de receiver vervangen en ik ben klaar.
Kan ik de versterker op de een of andere manier kapot krijgen als ik hem met deze set gebruik?
Super hard ga ik hem niet zetten dus misschien is het toch een optie, scheelt weer geld voor nieuwe speakers en het monteren/demonteren van plinten ivm kabels.
Starks223 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 12:41:
[...]
Die set was 10 jaar geleden meer dan 1000 euro dus ik had gedacht, alleen de receiver vervangen en ik ben klaar.
Kan ik de versterker op de een of andere manier kapot krijgen als ik hem met deze set gebruik?
Super hard ga ik hem niet zetten dus misschien is het toch een optie, scheelt weer geld voor nieuwe speakers en het monteren/demonteren van plinten ivm kabels.
Niet zo snel. Als ik de Sony 880 bekijk zie ik zes aansluitingen voor speakers. En aangezien het een 5.1-systeem is betekent het dat er een passieve subwoofer bij zit. Deze kan je niet zo maar op een receiver aansluiten aangezien de meeste receivers daar geen aansluiting voor hebben. De enige die ik zo ken is de Pioneer VSX-S300 en S500.

Mocht je speakers aansluiten die de receiver niet aan kan zal de receiver in protect springen en zal er verder niets kapot gaan. Altijd wel apart dat op die kant en klare setjes speakers zitten van 3 - 4 Ohm, zo krachtig zijn de versterkers in dergelijke sets niet.

Verwijderd

N00b vraagje:

Hoe kan ik vanaf mijn Android tablet audio (en video, of kan dit laatste niet?) het handigst streaming naar mijn 515?

Ik wil bijvoorbeeld het geluid van een mediaspeler, of bijv. een videoclip op youtube kunnen luisteren via de 515. Kan dat met de standard Onkyo app (zo ja hoe dan?) of heb ik daar andere apps voor nodig?

• Starks223
FeaR schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:16:
[...]

Niet zo snel. Als ik de Sony 880 bekijk zie ik zes aansluitingen voor speakers. En aangezien het een 5.1-systeem is betekent het dat er een passieve subwoofer bij zit. Deze kan je niet zo maar op een receiver aansluiten aangezien de meeste receivers daar geen aansluiting voor hebben. De enige die ik zo ken is de Pioneer VSX-S300 en S500.

Mocht je speakers aansluiten die de receiver niet aan kan zal de receiver in protect springen en zal er verder niets kapot gaan. Altijd wel apart dat op die kant en klare setjes speakers zitten van 3 - 4 Ohm, zo krachtig zijn de versterkers in dergelijke sets niet.
de vraag is nu dus een Pioneer VSX-300 ofzo aanschaffen en daar de speakers op aansluiten of toch wachten, sparen en voor fatsoenlijke speakers met een Onkyo TX-NR414 gaan :*)
Thanks voor de info Fear!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-12 11:18
Vraagje / probleempje...

Ik heb de HT-R990 en dacht wel even een film af te spelen die op mijn PC staat.
Met muziek werkt het wel. Kwestie van een mapje delen in het DLNA netwerk en klaar.

Echter voor video-bestanden lijkt die vlieger niet op te gaan.
Is er een manier om dat makkelijk te laten werken? (Zonder aanschaf van media boxen etc..)

Verwijderd

Neywerk in receivers is voor muziek en niet voor films. Je zult een tv moeten hebben die via het netwerk films kan afspelen of anders inderdaad een mediaspeler erbij zetten.

Verwijderd

Ik heb ook even een vraag waar ik na lang speuren nog niet achter ben gekomen.

Ik heb een Onky nr609, hier heb ik een Spotify account op draaien, heb ook die smarthphone app wat goed en wel werkt.

Nou vroeg ik me af, of het ook simpelweg mogenlijk is vanaf mn laptop uit het spotify programma rechstreeks draadloos muziek door te hengelen naar mn Onkyo?

• Dweebus
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 10:14:
Neywerk in receivers is voor muziek en niet voor films. Je zult een tv moeten hebben die via het netwerk films kan afspelen of anders inderdaad een mediaspeler erbij zetten.
Via de TV moet het ook wel lukken op zich (of Xbox)
Had alleen iets anders verwacht, aangezien in het DLNA menu ook een optie "Video" staat.. Vandaar :)

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-12 14:55
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2012 @ 11:56:
Ik heb ook even een vraag waar ik na lang speuren nog niet achter ben gekomen.

Ik heb een Onky nr609, hier heb ik een Spotify account op draaien, heb ook die smarthphone app wat goed en wel werkt.

Nou vroeg ik me af, of het ook simpelweg mogenlijk is vanaf mn laptop uit het spotify programma rechstreeks draadloos muziek door te hengelen naar mn Onkyo?
soort airplay van apple idee?

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-12 14:26
Is het normaal dat een update gigantisch lang duurt?
(onkyo 515)

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:16
baronruud schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:48:
Is het normaal dat een update gigantisch lang duurt?
(onkyo 515)
omschrijf gigantisch lang.
ADHD gigantisch lang = 3 minuten

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-12 14:26
maartend schreef op maandag 10 december 2012 @ 15:58:
[...]

omschrijf gigantisch lang.
ADHD gigantisch lang = 3 minuten
Bij elkaar downloaden en installeren, bijna een uur.
(was toen ik hem voor het eerst aanzette)

[ Voor 8% gewijzigd door DeBaroN op 10-12-2012 16:02 ]

Verwijderd

matty___ schreef op maandag 10 december 2012 @ 13:38:
[...]

soort airplay van apple idee?
Geen idee hoe dat werkt bij Apple, maar zoals nu zit ik op mn bank met mn laptop op schoot.. Dan zou ik graag gewoon via spotify een track of album of wat dan ook willen selecteren dat dat vervolgens via mn receiver afgespeeld word.

nu kan dat wel, via een playlist via mn telefoon.. das eigenlijk ook maar omslachtig :P

• renzo4000
baronruud schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:02:
[...]

Jep, had ik ook ... wellicht gaat het wat sneller als je het via een usb sticky doet.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:05
Vandaag de TX-SR313 in de aanbieding op iBood / HIFI-corner, 160 eu incl verzending..

ahgod was m'n bod op dat huurhuis maar geaccepteerd :| :| :X :X :O

toettoett

• GoGoHaRrY
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Afgelopen weekend kreeg ik een paar keer de melding dat er een firmware update zou zijn voor mijn versterker. Echter heb ik deze upgrade niet uitgevoerd omdat mijn vriendin op dat moment andere plannen had met de versterker.

Nudacht ik de upgrade alsnog uit te gaan voeren maar kan ik de bijgewerkte versie helemaal niet meer vinden het lijkt er nu op dat de versie welke ik heb (van eind juli dit jaar) de meest recente is 1100-7101-0100-0000 .

Een beetje vreemd dat ik nu geen nieuwere firmware meer kan vinden .....

Murphy was an optimist

Verwijderd

baronruud schreef op maandag 10 december 2012 @ 16:02:
[...]

Volgens instructieboekje 40-60 minuten

• htwannabee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-04 14:54
Thecola schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 13:33:
Vandaag de TX-SR313 in de aanbieding op iBood / HIFI-corner, 160 eu incl verzending..

ahgod was m'n bod op dat huurhuis maar geaccepteerd :| :| :X :X :O
Heb 'm besteld bij Hifi Corner.
Voordeel is dat ie morgen dan al binnen is, kan bij Ibood wel even duren!

• Thecola
Idd, had ik ook gedaan!!
ik moet zeggen; hificorner lift lekker mee op iBood door haar aanbiedingen op iBood aan te passen ;)

toettoett

• htwannabee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-04 14:54
Ja, ik vind het wel slim. Ook al zit er waarschijnlijk niet veel marge meer op, ik heb iig een goede ervaring met de winkel en dat is toch een stukje klantenbinding!

• Night89
  • Laatst online: 11-12 11:17

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Was ik ook van plan, het moment dat ik bestel was hij gauw terug veranderd naar 209 euro :'(

Correct heeft hem voor 145 euro , levert +- de 22ste, dus dat is hetzelfde als Ibood. dan doen we dat maar! ;)

Met Vriendelijke Groet,

• Thecola
haha ze hebben 'm idd terug veranderd! Misschien toch hun eigen marge helemaal versnoept?

toettoett

Verwijderd

Zijn er meer klachten bekend over het afspelen van muziek met Spotify via iPad, aangesloten op de USB port van een Onkyo-609? Kwaliteit is prima, alleen na ongeveer 20 minuten schakelt de receiver compleet uit. Als ik 'm dan weer aanzet doet alles het weer.

• Sh0ckTr00per
Sh0ckTr00per schreef op donderdag 29 november 2012 @ 07:31:

Vreemd. Gisteren werkte het ineens wel nadat ik een rebuild had gedaan van de media library. Of dat er iets mee te maken had geen idee, maar in elk geval kan hij er nu bij.

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:21
Even een positieve ervaring van mijn kant; sinds de laatste firmware update heb ik met de 616 helemaal geen HDMI / blauwe schermen meer gehad. Hij werkt nu volledig (behalve ARC, maar dat ligt aan de tv).

Tevreden klant :)

• TripleNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-12 21:47
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 22:37:
Zijn er meer klachten bekend over het afspelen van muziek met Spotify via iPad, aangesloten op de USB port van een Onkyo-609? Kwaliteit is prima, alleen na ongeveer 20 minuten schakelt de receiver compleet uit. Als ik 'm dan weer aanzet doet alles het weer.
zelfde euvel gehad.
Zit hem in de auto-standby functie van de Onkyo. Even neuzen in het hoofdmenu (geloof optie 7 uit het hoofdje) en dat deze optie uitzetten.
In bepaalde gevallen zit de Onkyo de front USB-aansluiting als een "niet input". En bij uitblijven van een signaal kan de Onkyo zich zelf uitzetten.

Het auto-standby ( of standby na een bepaalde tijd) uitzetten was voor mij de oplossing

• mike123
TripleNL schreef op woensdag 12 december 2012 @ 10:42:
[...]

zelfde euvel gehad.
Zit hem in de auto-standby functie van de Onkyo. Even neuzen in het hoofdmenu (geloof optie 7 uit het hoofdje) en dat deze optie uitzetten.
In bepaalde gevallen zit de Onkyo de front USB-aansluiting als een "niet input". En bij uitblijven van een signaal kan de Onkyo zich zelf uitzetten.

Het auto-standby ( of standby na een bepaalde tijd) uitzetten was voor mij de oplossing
Mijn 509 gaat af en toe ook uit als ik geluid van de tv afspeel op de 509. Is aangesloten via een optische kabel. Na 30 minuten gaat de 509 spontaan uit. Begint eerst te knipperen met tekst n beeld. Waarschuwen dat hij in standby gaat en daarna klik, uit.
Zet ik hem weer aan dan kan hij gewoon ruim 3 uur aan blijven zonder uit te gaan.
Dan zit ik tussendoor ook niet aan de knoppen van de afstandbediening of het apparaat zelf.

Verwijderd

Voor een jaar of twee terug ben ik begonnen met mijn HT setup. En onkyo 508 met klipsch hd theater 1000. De fronts heb ik reeds vervangen voor S606's en de rears voor BA25's. Het valt me op wanneer ik de rears op 'large' set dat dan het laag behoorlijk inkakt. Dit is denk ik te wijten aan de receiver? Ik ben me bewust dat de receiver zeker geen topvermogen levert. Zet ik de rears op 'small' dan is het laag mooi diep.

Ik heb de BA25's ook even als fronts gehad. Icm met de klipsch subwoofer gaf dit een veel minder laag dan dat als ik de S606's als fronts gebruik. De 606's gaan lager dan de BA25's, maar het verschil is echt heel groot. Ligt dit puur aan het feit dat de BA25's moeilijker aan te sturen zijn dan de 606 fronts?

Met de 606's als fronts, de BA25's als rears geeft een mooi laag, als de sub aangezet wordt is het laag duidelijk nog dieper, dus ik ben zo tevreden:)

Dan nog even een vraag. Stuurt de receiver ook meer laag naar de fronts dan naar de rears?

• renzo4000
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 08:29:
Voor een jaar of twee terug ben ik begonnen met mijn HT setup. En onkyo 508 met klipsch hd theater 1000. De fronts heb ik reeds vervangen voor S606's en de rears voor BA25's. Het valt me op wanneer ik de rears op 'large' set dat dan het laag behoorlijk inkakt. Dit is denk ik te wijten aan de receiver? Ik ben me bewust dat de receiver zeker geen topvermogen levert. Zet ik de rears op 'small' dan is het laag mooi diep.

Ik heb de BA25's ook even als fronts gehad. Icm met de klipsch subwoofer gaf dit een veel minder laag dan dat als ik de S606's als fronts gebruik. De 606's gaan lager dan de BA25's, maar het verschil is echt heel groot. Ligt dit puur aan het feit dat de BA25's moeilijker aan te sturen zijn dan de 606 fronts?

Met de 606's als fronts, de BA25's als rears geeft een mooi laag, als de sub aangezet wordt is het laag duidelijk nog dieper, dus ik ben zo tevreden:)

Dan nog even een vraag. Stuurt de receiver ook meer laag naar de fronts dan naar de rears?
Dat ligt een beetje aan je "sound mode" die je kiest. Gebruik je bijv. een digitaal DTS spoor dan worden de rears aangestuurd waarvoor ze bedoeld zijn, dus effecten vanaf de zijkant/achterkant. Zet je hem op "all channel stereo" dan zou de versterker over alle kanalen hetzelfde uitsturen (links/rechts).

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-12 22:35
MoiZie schreef op woensdag 12 december 2012 @ 09:40:
Even een positieve ervaring van mijn kant; sinds de laatste firmware update heb ik met de 616 helemaal geen HDMI / blauwe schermen meer gehad. Hij werkt nu volledig (behalve ARC, maar dat ligt aan de tv).

Tevreden klant :)
Goed nieuws, ik heb hier namelijk ook last van op mijn 616 icm een htpc. Welke update heb je gedraaid?

Verwijderd

@renzo
Bedankt voor je antwoord. Met een DTS of DD signaal had ik dit inderdaad wel verwacht, maar dan weet ik dat als ik all ch stereo draai dat alle speakers dus hetzelfde signaal krijgen.

Dan heb ik nog een vraag mbt large of small speakers. Bij large speakers stuurt de receiver een laag signaal naar de speakers en bij small gaat het lage signaal naar de sub en dan heeft de crossover een functie. Mijn fronts zijn large, daarnaast speel ik met double bass als ik de sub aan heb staan. Heeft de crossover dan ook een functionaliteit?

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-11 08:58
Ik heb sinds een week de tx nr414 gekocht moet zeggen dat ik er heel blij mee ben enige nadeel dat me passieve subwoofer nu plaats moet maken voor een actieve subwoofer. Ik heb een 5.1 systeem van onkyo speakers en zou graag ook een actieve sub woofer willen hebben jullie misschien nog een tip voor me?

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:21
Schweino schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 17:20:
[...]

Goed nieuws, ik heb hier namelijk ook last van op mijn 616 icm een htpc. Welke update heb je gedraaid?
Gewoon de allerlaatste van de Onkyo site. Die alleen via USB werkt, via NET krijg je hem niet aangeboden.

Hdmi control aan, net standby aan, hdmi through aan. Alles werkt gewoon al een paar weken!

Verwijderd

Wat is precies het verschil tussen de Direct en Multichannel modi van de NR414? De handleiding is erg summier bij de beschrijving van Multichannel. (Pagina 32).

Wat hebben jullie als modus ingesteld bij films?

--edit: Ik heb overigens geen sub, maar een 5.0 opstelling, ben ik dan nog aangewezen op een bepaalde modus? Ik kan me voorstellen dat Direct het sub (.1) kanaal niet verdeeld over de wel aanwezige speakers.

--edit2: Het lijkt erop dat er een aantal minimale verschillen zijn mbt het kunnen gebruiken van de quick audio settings. Bij Direct is o.a. bass/trebel instelling niet in te stellen. Het is in principe ook alleen van toepassing op PCM 5.1, aangezien DTS en DD geen gebruik kunnen maken van Direct. Dit topic gaat er ook over:
http://forums.soundandvis...-Sound-modes-questions...

http://www.intl.onkyo.com...pdf/tx-nr414_manual_e.pdf

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2012 23:42 ]

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-12 19:30
Als m'n ipod via de usb aan de voorkant van m'n 414 aangesloten zit wordt 'ie herkend en kan ik de muziek van de ipod afspelen. Bedienen gaat helaas via het scherm van de tv.....
Ik heb ook een origineel Apple Docking Station, als ik deze dmv de usb aansluit en de ipod hierin zet blijft er in het scherm van de onkyo Connecting staan, maar ook na 20 minuten gebeurd er helemaal niets.
Iemand die z'n ipod (Classic 160 Gb) via de front usb met een Docking Station heeft aangesloten?

• mike123
Ik heb een vraag over de TX-NR509. Ik heb dit apparaat vorig jaar gekocht in oktober.
Ik heb de laatste firmware er al een tijdje op staan en heb eigenlijk geen problemen gehad met het afspelen vanaf mijn nas naar de Onkyo. Nu heb ik sinds een paar dagen wel problemen met het afspelen van de nas naar de Onkyo. De nas is een Synology DS508. Via de app van Synology kan je muziek streamen naar de Onkyo. Als ik dan op mijn tablet een cd selecteer en af wil spelen gebeurt er niks. De Onkyo geeft geen muziek weer. Op de Onkyo kies ik voor, NET, DLNA,DS508,MUZIEK en zo heeft het altijd gewerkt.
Als ik in de app op de tablet kies voor afspelen op de de internetradio Tangent Quattro dan speelt het zonder problemen af.
Als ik de Onkyo uit zet en weer aan maakt niks uit. Haal ik de spanning er helemaal af en schakel deze weer in en zet de Onkyo weer aan dan werkt het meestal weer wel. Tot 1 of 2 dagen later. Enig idee wat er hier aan de hand is?
De Onkyo heeft een vast ip adres.

Verwijderd

@TripleNL, thx, ga ik vanavond opzoeken en uitproberen !

• Ward85
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Ik heb inmiddels ook mijn TX-NR515 geconfigureerd ( stond al 1,5 maand in de doos klaar :-/, zie eerder post in dit topic) en moet zeggen dat ik erg tevreden ben, direct bij de installatie de laatste firmware updates gedraaid (duurde inderdaad erg lang) maar verder geen problemen met de hier eerder genoemde punten met betrekking tot het doorvoeren van HDMI singaal.

Ik heb gebruik hem op dit moment in combinatie met de Boston Acoustics Soundware XS serie. Nu nog in een 3.1 setup maar klinkt stukken beter dan mijn oude Bose 321 systeem. Die heeft me meer dan het dubbele van deze setup gekost :-/ ...

• thunder8

thunder8

Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 08:29:

Nee het ligt er niet aan dat de BA25 moeilijker aan te sturen is dan je S606. Op het moment dat je je S606 als fronts gebruikt en de BA25 als rears op small, dan kan je receiver het blijkbaar net trekken. Zet je de BA25 op large (waar die niet voor geschikt zijn trouwens), dan moet je versterker zoveel vermogen leveren over alle kanalen, dat je receiver dus inkakt.

Dat de BA25 als fronts niet zo diep gaan als een S606 is natuurlijk niet verwonderlijk. Je gaat een boekenplank speaker met een 5,25" woofer vergelijken met een staander met een 8"woofer (En 2x 5"midrange). Dat is appels met peren vergelijken en dan zal de BA25 het altijd afleggen.

Normaal gesproken zal met een film niet zo heel veel laag naar de rears gaan. Die zijn er puur voor de effecten en de echte diepe signalen horen over je sub te gaan.

Wat wel jammer is, is dat je 2 merken speakers gebruikt voor je fronts en rears. Center is nog van de Klipsch set? Dan heb je dus 3 merken speakers in je setup. Dat komt de soundbubble niet ten goede, daar elk merk/model weer een ander karakteristiek heeft. Beter is het zoveel mogelijk de speakers van hetzelde merk/model te houden. Alleen de sub mag afwijken, daar deze een heel andere gebied qua frequenties aanspreekt.

Ik heb zelf 6 BA25 speakers staan, aangevuld met een A225 Center. Dit in combinatie met een 609 receiver. Daar waar de speakers in het laag tekort komen, heb ik gecompenseerd met een behoorlijk dikke subwoofer, nl een Epik Legend met 2x12" Subwoofers. Deze vullen elkaar perfect aan en de soundbubble is heerlijk. Je hoort het geluid niet meer uit een speaker komen, maar uit een bepaalde richting. Dit kan dus ook tussen 2 speakers in liggen.

Verwijderd

Bedankt voor je antwoord. De reden dat ik voor de BA25 heb gekozen als rears is dat ik deze mooier vond klinken dan de jamo boekenplankspeakers in dezelfde prijsrange (602/603). De center moet nog vervangen worden en daar heb ik de BA225 voor op het oog of kan ik daar dan beter voor een jamo c60 gaan? Aangezien de zuilen ook jamo's betreffen.

Dan ben ik van de klipsch melkpakjes af, die voor die afmetingen een behoorlijk ruim geluid geven met een voor die afmetingen bijzondere hoogweergave.

Wat ik me wel afvraag is of de 508 nog wel een center als de BA225 of Jamo c60 aankan. Wellicht mn 508 een keer verkopen en voor een wat krachtigere receiver gaan, het blijft altijd een beetje kriebelen :p

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2012 12:59 ]

• thunder8

thunder8

Het blijft natuurlijk koffiedik kijken, maar de kans bestaat dat je de receiver net over de grens trekt als je een zwaardere center plaatst. Aan de andere kant zal de center voornamelijk de stemmen weergeven en die komen nauwelijks in de lagere regionen.

Welke van de 2 beter is, geen idee. Denk dat het luisteren wordt en het liefst in je eigen omgeving en opstelling. Maar voor de toekomst zal een zwaardere receiver zeker geen overbodige luxe zijn. Een beetje powerreserve is ook beter voor je speakers. Als de receiver ongecontroleerd gaat sturen, kan het je speakers beschadigen voordat je receiver er thermisch uit klapt. En dan ben je slechter af.

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 01:13
Even korte situatie: PC met HDMI-kabel aangesloten aan receiver, van receiver HDMI-out naar TV. Is het dan mogelijk om met de TX-SRx08-serie (of 508 om precies te zijn) de TV uit te hebben maar wel het geluid van de PC te laten klinken?
Naar mijn weten en zoektocht op internet geeft HDMI alleen audio mee als de video ook wordt weergeven (punt 1) en bijv. mijn Xbox 360 start pas echt op als de TV op HDMI wordt gezet (punt 2) dus zou ik pech hebben, maar misschien dat iemand het antwoord weet of even kan proberen?
Normaal zou ik trouwens gewoon toslink gebruiken maar dan heb ik alsnog een HDMI-kabel nodig van PC>TV voor video e.d., nogal dubbelop dus.

Twijfelde beetje waar ik het moest plaatsen omdat het door HDMI ook redelijk hardware-achtig was, maar denk dat iemand met zo'n receiver het waarschijnlijk sneller kan testen dan dat het uit specificaties blijkt :P

[ Voor 25% gewijzigd door MacorgaZ op 19-12-2012 00:18 ]

Bambu Lab P1S Combo

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-12 22:35
Ja, dat is prima mogelijk. Versterker aan zetten en TV uit laten en je hebt geluid van je PC via je versterker. Zo kan je bijvoorbeeld muziek luisteren zonder dat je TV aan hoeft te staan.

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Is het mogelijk om met de afstandbediening van KPN (Interactieve TV) het volume van mijn Onkyo TX-SR606 aan te sturen? Zo ja, hoe? Thanks.

• Rhizosis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-11 19:59
Jo-re-mi schreef op woensdag 19 december 2012 @ 08:42:
Is het mogelijk om met de afstandbediening van KPN (Interactieve TV) het volume van mijn Onkyo TX-SR606 aan te sturen? Zo ja, hoe? Thanks.
Standaard meegeleverde afstandsbedieningen die zijn niet in staat om de IR codes te leren van andere afstandsbedieningen. Hiervoor heb je een universele AB nodig die in staat is om dit wél te doen.

Kijk bijvoorbeeld eens naar de universele AB's van de Logitech Harmony series. Allen zijn in staat om zend-codes te 'leren' al dan niet voor te programmeren via de meegeleverde software.

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-12 19:01
1 Dayfly heeft vandaag een mooie aanbieding voor de Onkyo HT-R558. Deze receiver zit normaal bij de Onkyo HT-S4505, wat een model is van 2012. Deze set heb ik zelf en ik ben er erg tevreden over.
Je kunt bij 1dayfly tevens voordelig een speakerset kopen.

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 01:13
Schweino schreef op woensdag 19 december 2012 @ 07:32:
Ja, dat is prima mogelijk. Versterker aan zetten en TV uit laten en je hebt geluid van je PC via je versterker. Zo kan je bijvoorbeeld muziek luisteren zonder dat je TV aan hoeft te staan.
Oké top, dat was inderdaad een van de dingen waar het mij om ging.
Bedankt voor het snelle antwoord.

Bambu Lab P1S Combo

• Dweebus
Rhizosis schreef op woensdag 19 december 2012 @ 09:20:
[...]

Standaard meegeleverde afstandsbedieningen die zijn niet in staat om de IR codes te leren van andere afstandsbedieningen. Hiervoor heb je een universele AB nodig die in staat is om dit wél te doen.

Kijk bijvoorbeeld eens naar de universele AB's van de Logitech Harmony series. Allen zijn in staat om zend-codes te 'leren' al dan niet voor te programmeren via de meegeleverde software.
De remote van mijn Onkyo receiver (HT-R990) zou anders wel in staat moeten zijn om andere apparaten aan te sturen. Staat althans in de handleiding, niet geprobeerd.

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:01
Ben van plan om een simpel 5.1 setje te halen van rond de 450 euro.
Mijn oog viel al snel op de ht-s6505, veel foto's functies die ik wenselijk vind oa netwerkmogelijkheden.
Maar nu lees ik hier veel over de warmte ontwikkeling van de onkyo receivers.
Mijn tv kast is voor en achter helemaal open de receiver zou boven en aan de zijkanten niet veel ruimte hebben ben ik bang. Dus ik vrees een beetje dat ik wat anders kom aant verzinnen.

Mijn vraag is of dit warmte probleem zich ook bij deze set voor zal doen met de kleine speakers en actieve sub? En zo ja zijn er dan alternatieven voor dit budget?

• thunder8

thunder8

Nagenoeg alle receivers moeten hun warmte kwijt en doen dit hoofdzakelijk aan de bovenzijde en zijkant. Als je TV kast niet genoeg ruimte biedt om de warmte kwijt te kunnen, dan zal je met nagenoeg elke receiver problemen kunnen krijgen.

• JPG-89
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-12 12:07
Hulp nodig!

Gisteren de Onkyo TX-NR616 aangeschaft.

Ik wil muziek gaan streamen via mijn laptop naar mijn Onkyo receiver.

Ik heb een lan kabel hiertussen gehangen. Mijn computer ziet het Onkyo apparaat na enig gedoe wel bij media apparaten staan. Echter als ik het netwerk wil instellen op de receiver kan hier hierop geen verbinding maken.

Ik stream met WMP 12, waar ik de TX-NR616 ook kan selecteren om bepaalde afspeellijsten af te spelen. Hij kan echter geen verbinding maken met deze media server krijg ik als melding.

Ik kom er niet aan uit wat ik verkeerd doe.

Ik maak ook verbinding met mijn Samsung tv via lan om zijn bestanden te sharen, dit is echter geen probleem.

• renzo4000
Gebruik je wel upnp/dlna?. Je kan nl niet met netwerkshares werken.

• JPG-89
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-12 12:07
Ik zou niet weten hoe ik anders verbinding moet maken met de receiver. Het kan toch alleen via die functie?

Bij netwerkbeheer staat dus ook een onbekend apparaat (de receiver). Als ik bij eigenschappen van deze lan verbinding aanzet dat hij internet mag doorstromen zou ik toch ook gebruik moeten kunnen maken van de internet aps op de onkyo.

Dit werkt dus ook niet. Hij geeft aan dat er geen server connectie gemaakt kan worden.

[ Voor 60% gewijzigd door JPG-89 op 22-12-2012 16:17 ]

• GJ007
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-11 09:26

GJ007

:)

Chrizzly schreef op woensdag 19 december 2012 @ 14:55:
1 Dayfly heeft vandaag een mooie aanbieding voor de Onkyo HT-R558. Deze receiver zit normaal bij de Onkyo HT-S4505, wat een model is van 2012. Deze set heb ik zelf en ik ben er erg tevreden over.
Je kunt bij 1dayfly tevens voordelig een speakerset kopen.
heb ik besteld, icm die speakers. klonk mij niet duur voor wat je krijgt.
heb in de tussentijd alvast een klipsch sub-10 bij besteld.

kan alleen de HT-R558 niet goed plaatsen in het segment, weinig info over te vinden.
maar zie dat die her en der met de TX-SR313 wordt vergeleken kwa functionaliteit; en die wordt overal goed gereviewd.

zodra die binnen is kom ik er nog wel weer op terug, maar dat zal nog ff duren vanwege de feestdagen ...

signature

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 19:04
Hallo allen,

Ik heb sinds afgelopen week een wireless headset. Deze plug ik steeds aan de voorkant erin zodra ik hem wil gaan gebruiken.

Toen bedacht ik me opeens dat dit eigenlijk ook makkelijker zou moeten kunnen via ZONE2.
Het doel is om via de HTPC standaard geluid te hebben over mijn speakers maar indien nodig wil ik makkelijk over kunnen schakelen naar de headset.

De HTPC is middels HDMI verbonden naar de IN4 connectie. Dit werkt uiteraard gewoon goed en ik heb geluid via mijn 5 speakers.
De wireless headset heb ik aangesloten op de ZONE 2 LINE OUT. Ik heb begrepen dat de ZONE2 functie alleen analoog ondersteund maar dat is in dit geval natuurlijk niet erg. Moet ik nu voor de HTPC ook nog een analoge verbinden via tulp maken of kan hij het wel converten via de HDMI ingang?

Qua speakers etc weet ik helaas niet genoeg.
Zou iemand mij in de goede richting kunnen helpen zodat ik ook via de speakers geluid heb. Alvast bedankt

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RXbK9l.jpg

• arjentjuh
  • Laatst online: 16-09-2023
Ik ben zelf ook opzoek naar een setje van Onkyo.

Nu zag ik het volgende en kan er niet veel over vinden.

Mijn oog was namelijk gevallen op de HT-S9405 http://www.nl.onkyo.com/en/products/ht-s9405thx-43416.html serie maar nadat ik me nog meer aan het inlezen was kwam ik de Amerikaanse varriant tegen de HT-S9400 http://www.onkyousa.com/m...9400THX&class=Systems&p=i

Nu vraag ik mij af. Is dit niet gewoon dezelfde set als de 9405 alleen heeft deze 2 speakers extra en kost hij omgerekend maar zo'n 400 euro http://www.amazon.com/Onk...rk-Receiver/dp/B004VK0IOS

Als je invoerrechten eroverheen betaald ben je nog hooguit 550 euro kwijt.

Wat denken jullie hiervan? Lijkt mij dan een erg goede deal toch? Het enige waar ik nog mee zit is natuurlijk 110/230 volt maar als de receiver het zelfde is wat volgens de specs zo is dan moet dat toch goedkomen?

PunlArjen

arjentjuh schreef op woensdag 26 december 2012 @ 00:38:
Wat denken jullie hiervan? Lijkt mij dan een erg goede deal toch? Het enige waar ik nog mee zit is natuurlijk 110/230 volt maar als de receiver het zelfde is wat volgens de specs zo is dan moet dat toch goedkomen?
Je zit twee keer met de 110 Volt van de Amerikaanse versie: zowel op de receiver als op de subwoofer. Je zal twee maal een converter nodig hebben om dat naar 230 Volt te krijgen. Tevens zit je ook met de garantie, als er iets kapot gaat dan zal je dat terug moeten sturen naar Amerika. En Onkyo staat er toch wel om bekend een wat onstabieler merk te zijn als het gaat om de kwaliteit. Het is geen merk dat ik aan zou schaffen zonder een makkelijke garantieverloop. Ik weet overigens niet hoe het met Onkyo zit, maar er zijn merken waarbij het Amerikaanse model minder van kwaliteit is dan de Europese variant. Bij Pioneer zie je dit veel bijvoorbeeld.

Heb je echt 7.1 nodig? Qua kant en klare 7.1 setjes staat de Philips HTR-9900 nog steeds bovenaan het lijstje als je het mij vraagt. Enige nadeel is dat die geen HDMI 1.4 en 3D doet.

Pagina: 1 ... 38 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.