Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 56 Laatste
Acties:
  • 530.708 views

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:38
thunder8 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 09:05:
[...]

Subwoofer kan je altijd nadien aanschaffen en ik zou me dan niet blind staren op alleen B&W. Er zijn genoeg andere fabrikanten van subwoofers die veel meer bang for buck geven. (letterlijk en figuurlijk) En een subwoofer mag rustig van een andere fabrikant zijn.

Als je in de toekomst een beamer wil aansluiten, dan is het essentieel dat de receiver een 2de output heeft. Constant ompluggen tussen TV en beamer is niet waar de HDMI poort voor geschikt is. Verder zullen de B&W speakers een receiver met een beetje power wel kunnen waarderen, waardoor je, denk ik, toch wel minimaal naar een 7 of 8 serie van Onkyo mag kijken. Ga ook luisteren, misschien dat een combinatie met een ander merk receiver veel beter klinkt, niet elke speaker/receiver combinatie klinkt optimaal.
Subwoofer heeft geen inderdaad geen prioriteit. Reden dat ik richting B&W kijk is omdat ik al geruime tijd een liefhebber ben van dit merk. Van de 2de oudput was ik reeds op de hoogte, dat is ook een grote reden waarom ik ineens de versterker mee upgrade. Heb op dit moment de onkyo tx-nr515 op het oog. Heb reeds enkele keren verscheidene versterkers beluisterd op B&W 600-series.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Ja.
Ik.

• Nicklazzz
Niets concreets naar mijn inziens, wat ik me afvraag is ofdat er op dit moment nog mensen zijn die last hebben met hun tx-nr515 na eventuele updates etc.

• Nicklazzz
Raad je deze aan? Pro/contra's volgens uw mening?

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11 12:13
Pff Onkyo helpdesk is ook niet echt de snelste...

Verwijderd

Onkyo heeft een hele slechte helpdesk. Zelfs mijn lokale Onkyo dealer kon dat beämen (die heeft er ook mee te maken).

Je kan proberen iets op hun facebook pagina te zetten. Zoiets als "Are there still cases where Onkyo receivers have trouble with computer HDMI? Such as HDMI Audio device not showing in Windows."

Op de OnkyoEU facebook zitten geen helpdesk medewerkers die je antwoord geven, maar mensen uit het team van Onkyo UK enzo. Je hebt best redelijke kans dat iemand een antwoord geeft.

• SemperFidelis
Thanks, ga ik dat proberen.
Wat is in de tussentijd de beste manier om mijn laptop aan de receiver te hangen? DVI naar analog tulpjes ofzo? Ik ben hier niet zo goed in :P
SemperFidelis schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 12:05:
DVI naar analog tulpjes ofzo? Ik ben hier niet zo goed in :P
DVI is een digitaal videosignaal, daar ga je echt heel lastig geluid uit krijgen, zeker als het dan ook naar analoge RCA moet...

Makkelijkste manier is aansluiten via HDMI en dan instellen dat de laptop geluid over HDMI doet. Of kijken of de laptop iets van S/PDIF heeft. En als laatste kan je nog gebruik maken van de headphone out. Maar het hangt er helemaal van af wat voor laptop je hebt en welke uitgangen deze heeft.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
FeaR schreef op donderdag 27 september 2012 @ 00:01:
De 500 serie van Onkyo is ook enkele series lager dan de 600 serie van Yamaha en de 2100 serie van Denon, dus dat was al geen eerlijk vergelijk ;)
FeaR, bij Amazon.de zitten de 616 en de Yamaha 673 behoorlijk dicht bij elkaar (de Yamaha is €25 duurder). Is de 673 ook een klasse hoger dan de 616 of zijn deze wel vergelijkbaar? Ik kan geen directe vergelijking vinden. Ik wil er trouwens een stel B&W 684s mee aansturen (of vergelijkbaar, ben er nog niet helemaal uit - Wharfedale 10.7 zijn ook nog in the running). Stereo is voor mij net zo belangrijk als, zo niet belangrijker dan surround.

[ Voor 3% gewijzigd door Cocytus op 10-11-2012 15:40 ]

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:26
Afgelopen zaterdag besloten om mijn home cinema een upgrade te geven. Ik heb de JAMO S608 HC3 aangeschaft icm met de Onkyo 616. Ik kan je vertellen dat dit een top combinatie is. Overigens hebben ze een erg strakke aanbieding bij de Smits in Arnhem, de Onkyo 616 is daar nu €428 en de JAMO set €548.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-12 19:01
Ik heb dit weekend een Onkyo HT-R4505 set gekocht. Ben er heel erg tevreden mee, maar vond het jammer en opmerkelijk dat er geen handleiding in de doos zat. Deze moet je maar van de bijgeleverde CD of van internet halen. Er zat alleen een quickstart guide bij waarin uitgelegd wordt hoe je de boxen aan moet sluiten.
Is dit vaker bij Onkyo? Ik snap dat het geen zin heeft om de handleiding in 10 talen uit te printen, maar had toch minimaal een Engelse versie verwacht.

• Kvv1988
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-11-2012
Beste,

ik zit met een vraagje en ik hoop dat iemand mij zal kunnen helpen:

ik heb een Onkyo HTR 548
Samsung UE46ES5500
Xbox360
Belgacom TV
Blue ray speler samsung BD-C6600

Nu ik heb alle bronnen aangesloten via Hdmi naar receiver en via receiver naar Tv (van tv naar receiver nog een optische kabel omdat mijn TV geen ARC ondersteund).

Ik heb de op voorhand toegewezen hdmi poorten gebruikt op mijn receiver om alles aan te sluiten.

Nu alles werkt prima behalve mijn blue ray speler, deze start op, toont mij even het startscherm (gaat niet verder naar menu of naar een dvd) en mijn scherm wordt dan blauw en dan krijg ik de boodschap op mijn TV geen signaal...

hoe komt dit?wat doe ik verkeerd? waar moet ik op letten?

alle hulp is welkom aangezien ik hier al 2 dagen op aan het vloeken ben ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Kvv1988 op 12-11-2012 12:37 . Reden: vraag ivm Onkyo HTR548 ]

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Het is Blu Ray.

Wat dacht je ervan de BR speler rechtstreeks op de TV aan te sluiten? Met een paar verschillende kabeltjes? En daarna via een andere HDMI poort?

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:45
Kvv1988 schreef op maandag 12 november 2012 @ 12:34:

hoe komt dit?wat doe ik verkeerd? waar moet ik op letten?

alle hulp is welkom aangezien ik hier al 2 dagen op aan het vloeken ben ;)
Ik heb volgens mij ook zoiets gehad met mijn PS3. Om het op te lossen heb ik de deep color correction (pagina 40 in de handleiding geloof ik) uit moeten zetten. Hierna deed die het.

• Kvv1988
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-11-2012
haha ja idd het was hetzelfde als bij uw ps3:p

alles werkt nu, nog één vraagje:

ik zou het geluid willen versterker naar mijn boxen:

bv moet soms mijn receiver op 35-40 zetten voor hij luid genoeg speeld (bv bij films)
hoe kan ik instellen dat hij bij bv 15 al een stuk geluid versterkt naar mijn boxen toe?

hoe kan ik er voor zorgen dat als ik de receiver op 35 zet en ik van bron wissel hij niet ineens kei luid begint te spelen?

iemand een antwoord op?

[ Voor 97% gewijzigd door Kvv1988 op 13-11-2012 17:51 ]

• maartend
  • Nu online
Heb de 515 nu een poosje. Werkt erg naar behoren. Nog 1 ding uitzoeken ; wel beeld geen geluid bij HDMI-through. Maar daar moet ik even tijd voor zoeken.
maartend schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 18:04:
Heb de 515 nu een poosje. Werkt erg naar behoren. Nog 1 ding uitzoeken ; wel beeld geen geluid bij HDMI-through. Maar daar moet ik even tijd voor zoeken.
Welke audio stuur je mee? Mijn TV doet ook alleen beeld als ik bijvoorbeeld Assassin's Creed III op de PS3 speel. Reden is dat de TV niet weet wat hij met DTS 5.1 aan moet. Grote kans dat je wel beeld en geluid hebt met Dolby Digital.

• maartend
  • Nu online
FeaR schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 18:09:
[...]

Welke audio stuur je mee? Mijn TV doet ook alleen beeld als ik bijvoorbeeld Assassin's Creed III op de PS3 speel. Reden is dat de TV niet weet wat hij met DTS 5.1 aan moet. Grote kans dat je wel beeld en geluid hebt met Dolby Digital.
Popcorn Hour 200, mkv film. Werkte wel rechtstreex op TV.

• BartOtten
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:22
Ik heb de NR515 en sinds vandaag wil deze alleen nog maar stereo output leveren en kan ik geen luistermodi selecteren. Ook niet bij USB of Radio.....De versterker blijft Stereo en/of Direct tonen :S

- TV mode staat uit
- Via speakercalibratie kan ik alle aangesloten boxen bereiken (en geven ze de 'testruis')

Ben er nu al de hele avond mee bezig maar kom er niet uit. Iemand?

edit: Een Dolby Digital 5.1 speelt die wel 5.1 af. Het is dus permanent de Direct-mode. Ook als ik de luistermodi via de knoppen op de receiver probeer aan te passen.

[ Voor 18% gewijzigd door BartOtten op 13-11-2012 21:40 ]

• SemperFidelis
Ik heb dus precies hetzelfde met mijn 414 icm laptop... Xbox doet het perfect.

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Ik ben van plan om een TX-NR818 aan te gaan schaffen, dit model juist omdat deze de Audyssey MultiEQ XT32 in zich heeft. Maar ook de netwerkfunctionaliteit en de hoeveelheid HDMI aansluitingen. En omdat mijn hudige reciever (Sony STR-DB940) nog uit het DVD tijdperk stamt vind ik dat ik ook toe ben naar een reciever welke recente digitale audioformaten kan omzetten. IK heb er een paar vragen over omdat ik een aantal (frustratie) punten heb in mijn huidige setup.

Ik zag op foto's van de binnenkant van deze reciever ook twee ventilatoeren zitten, wat mij meteen de vraag over de temperatuur oproept. Wordt deze reciever zo heet dat deze ventilatoren gaan draaien bij "normale" geluidsniveaus in een huiskamer ?

Ik kan van deze reciever vrij weinig vinden over de HDMI-CEC instellingen, ik heb nu nameljik vrij vaak dat de HDMI-CEC té goed zijn werk doet en er ongewenst apparaten uit gaan. (Bijvoorbeeld Radio luisteren via de satreciever met de TV uit .... als ik de TV uit zet gaat de reciever ook meteen uit) Dat ik de basisfunctionaliteit van de reciever kan bedienen met de niet universele afstandsbedienning van de TV is dan wel weer enorm handig. Is het in de Onkyo recievers te "blocken" dat deze uit gaan als er apparaten uit gezet worden, dus zeg maar voor de power-control de Onkyo leading te maken ?

Op dit moment bezit ik nog geen reciever waarop HDMI aansluitingen zitten en gaat het audio signaal via HDMI naar de TV en dan met een optisch kabeltje terug naar de reciever, nu is het zo dat mijn TV (Samsung UE40D6200) niet elk signaal keurig doorgeeft als ik het bij 48kHz stereo en Dolby Digital hou gaat het goed maar met DTS geluid blijft het angstvallig stil op de optische kabel. Omzeil ik dit probleem door de "Audio Return Channel" functionaliteit van de TV/Reciever te gaan gebruiken ?

Als ik de audio nu direct van de bron naar de huidige reciever stuur merk ik dat de verschillende audio-formaten elk een geheel eigen delay hebben wat mij een beetje frustratie opleverd bij het sync krijgen (en houden) van beeld en geluid. Hoe is dit bij de Onkyo ? Is de delay van de verschillende formaten (PCM / Dolby Doigital / DTS) in de verschillende smaken hetzelfde of is per formaat een delay in testellen ?

Murphy was an optimist

• Nicklazzz
BartOtten schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 21:24:
Ik heb de NR515 en sinds vandaag wil deze alleen nog maar stereo output leveren en kan ik geen luistermodi selecteren. Ook niet bij USB of Radio.....De versterker blijft Stereo en/of Direct tonen :S

- TV mode staat uit
- Via speakercalibratie kan ik alle aangesloten boxen bereiken (en geven ze de 'testruis')

edit: Een Dolby Digital 5.1 speelt die wel 5.1 af. Het is dus permanent de Direct-mode. Ook als ik de luistermodi via de knoppen op de receiver probeer aan te passen.
Heb je een pm gestuurd met een mogelijke oplossing ;)

• BartOtten
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:22
BartOtten schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 21:24:

- TV mode staat uit

De oplossing is als volgt:
Druk op de BD/DVD knop op de versterker, druk vervolgens de powerknop in. Nu verschijnt er 'HDMI BD: Ignore' in beeld. Druk nogmaals op de powerknop en nu verschijnt 'HDMI BD: Use'. Fixed my problem

Dit valt geheel onder 'probeersel' en ik kan er ook niets over vinden op het internet. Iemand die hier nog wat moois en/of zinnigs over kan zeggen: gaat uw gang.

• SemperFidelis
Heb je al een oplossing?
Ik zoek nog steeds namelijk, geen idee wat er verkeerd gaat.
Zie alleen dat mijn laptop de receiver niet herkend als audioapparaat (zoals die mijn TV wel herkend).

Ik heb die Onkyo zaak in Mijdrecht gecontact.

[ Voor 5% gewijzigd door SemperFidelis op 16-11-2012 17:04 ]

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:13
Ik heb, via de iBood hunt gisteren, een Onkyo NR414 gekocht in combinatie met de Jamo S 426 HCS3 5.0 en een losse subwoofer, de Jamo 210 actieve subwoofer. Nu weet ik dat de Onkyo NR414 alleen maar een aansluiting heeft voor een actieve subwoofer. De Jamo 210 zal dus prima gaan werken.

Echter, in de specificaties van de speakers (pricewatch: Jamo S 426 HCS3 5.0 (Zwart) zie ik staan dat deze set een 'schroefaansluiting' heeft, terwijl de Onkyo gebruik maakt van banaanstekkers. Banaanstekkers op mijn kabels monteren hoeft voor mij niet, ik draai de dop wel gewoon over de + en - van de kabel. Maar, werkt dit ook zonder problemen aan de speakers-kant? Ik heb nog niet eerder gehoord van schroefaansluiting, en als ik erop google, kom ik allerlei andere apparaten tegen. Iemand die mij uit de brand kan helpen?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Rhizosis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-11 19:59
Je zal, o.a. voor de beste geleiding, bananenstekkers moeten gebruiken aan de kant van de receiver.
Aan de andere kant, de speaker kant, zul je gewoon je draden in de + en - clips kunnen drukken.

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:25
Onzin, juist banaanstekkers geeft een extra overgang ten opzichte van direct inschroeven van de kabel in de receiver. Dit gaat ook in de 414 gewoon lukken.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• fruxxxano
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-12 17:27
Bij mijn Onkyo TX-NR515 receiver en LG 42 LM640s tv werkt ARC alleen als ik de HDMI-kabel van mijn mediaspeler (AC Ryan Playon HD mini) uit de receiver haal. Zodra ik de kabel er weer instop, valt het ARC signaal meteen weg. Mijn x-box 360 zit ook op de receiver aangesloten en hier heeft hij geen problemen mee.

Is hier een oplossing voor?

• stok
  • Niet online
Ik ga binnenkort speakers aanschaffen met onderstaande specs, en vroeg mij af hoeveel W output de receiver (onkyo dus) het best kan hebben voor deze. Zou het jammer vinden een te zware of juist te lichte receiver te hebben ... Dank alvast!
Frequentiebereik op -6dB punten: 43 Hz tot 35 kHz; Systeemresonantie: 50 Hz; Gevoeligheid: 90dB (2,83V); Impedantie: 8 Ohm (steeds meer dan 4,5 Ohm); Versterkerlimieten: 50W-200W (bij 4 Ohm);

[ Voor 9% gewijzigd door stok op 18-11-2012 22:13 ]

stok schreef op zondag 18 november 2012 @ 22:12:
Ik ga binnenkort speakers aanschaffen met onderstaande specs, en vroeg mij af hoeveel W output de receiver (onkyo dus) het best kan hebben voor deze. Zou het jammer vinden een te zware of juist te lichte receiver te hebben ... Dank alvast!
[...]
Is zo niet te zeggen, hangt namelijk ook af van de ruimte waar de speakers in komen te staan en de akoustiek van de ruimte. Op zich zijn het zeker geen lastige speakers die je uit hebt gekozen met een impedantie die nooit onder de 4,5 Ohm komt en dat in combinatie met een gevoeligheid van 90 dB. Let dat een paar Watt voor een gemiddelde huiskamer al meer dan voldoende is. De 50 Watt per kanaal die ze noemen ga je dan ook echt bij lange na niet nodig hebben of je moet een feestje gaan geven. De 200 Watt per kanaal kom je sowieso niet aan met een Onkyo-receiver. Niet dat je dat ooit nodig zal hebben overigens.

Maar welke speakers zijn het? Ik middel altijd een beetje bij speakers door de prijs van de speaker per stuk/paar gelijk te houden met de versterking. Persoonlijke voorkeur natuurlijk, dat wel :)
Oveirgens gok ik dat het boekenplankspeakers zijn of minstens gesloten, want 43 Hz op -6dB is niet erg laag voor een vloerstaander.

• Zeropaid
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik heb een vraagje, ik wil m'n "melkpakjes" vervangen voor boekenplank, alleen zit ik nog met de meegeleverde kabels die ik bij m'n s5405 surroundset heb gekregen.
Deze kabels zijn extreem dun.. kan ik beter andere kabels erbij nemen of ga je dat niet (echt) merken?

Verder ga ik ervan uit dat de htr548\txsr309 opzich wel voldoende is voor de gle 430.2 a 89db 8 ohm..

• stok
  • Niet online
FeaR schreef op maandag 19 november 2012 @ 01:48:
[...]

Is zo niet te zeggen, hangt namelijk ook af van de ruimte waar de speakers in komen te staan en de akoustiek van de ruimte. Op zich zijn het zeker geen lastige speakers die je uit hebt gekozen met een impedantie die nooit onder de 4,5 Ohm komt en dat in combinatie met een gevoeligheid van 90 dB. Let dat een paar Watt voor een gemiddelde huiskamer al meer dan voldoende is. De 50 Watt per kanaal die ze noemen ga je dan ook echt bij lange na niet nodig hebben of je moet een feestje gaan geven. De 200 Watt per kanaal kom je sowieso niet aan met een Onkyo-receiver. Niet dat je dat ooit nodig zal hebben overigens.

Maar welke speakers zijn het? Ik middel altijd een beetje bij speakers door de prijs van de speaker per stuk/paar gelijk te houden met de versterking. Persoonlijke voorkeur natuurlijk, dat wel :)
Oveirgens gok ik dat het boekenplankspeakers zijn of minstens gesloten, want 43 Hz op -6dB is niet erg laag voor een vloerstaander.
B&W Matrix 3
http://bwgroup-support.co.../bw/Matrix%20Brochure.pdf

Zit te denken aan een NR609 of NR709.

Ruimte is een woonkamer van 5x5. Maar mocht ik groter gaan wonen dan moet het ook nog goed klinken natuurlijk. Gebruik nu een amp van 15jr, en zou de opvolger daarvan ook graag lang gebruiken :)

[ Voor 12% gewijzigd door stok op 19-11-2012 20:52 ]

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-12 20:12
Ik heb gisteren om te testen mijn vader's Onkyo TX-NR807 aangesloten. Het geluid klinkt bi-wired goed (alleen bi-wired aangesloten ter voorbereiding van bi-amping). Nu heb ik de speakers bi-amped aangesloten en het geluid is waardeloos. De speakers klinken heel erg wollig. Ik heb al het luisteren in de "Pure Audio" muziek modus gedaan. Het enige positieve wat het gedaan heeft is dat het stereo beeld meer als 1 geheel klinkt en minder als 2 losse speakers.

Ik heb al de polariteit gecontroleerd.
Ik heb het process met de microfoon opnieuw doorlopen en instellingen gecontroleerd.
Onkyo Receiver staat op bi-amping mode.
Het hoog los gekoppeld om te zien of het verschil maakt, dan is het midden en hoog vollledig weg.

Iemand enig idee hoe dit kan? Iemand anders op dit forum heeft met Jamo S608 wel goede resultaten hiermee behaald.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Verwijderd

Hallo,

ik heb een Onkyo TX-NR 414 gekocht, maar ik krijg geen draadloze verbinding met mijn internet. De receiver ziet het netwerk wel, maar als ik het wachtwoord heb in gevoerd en hij verbinding probeert te maken krijg ik de melding 'Connection Failed'.
De eerste keer maakte hij wel gewoon verbinding, signal 82%, maar toen ik daarna naar NET ging was mijn verbinding ook direct weer weg.
Iemand enig idee wat te doen? Alvast bedankt.

• c64flash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-11 10:26
Hallo,

Samsung UE32D6530 icm TX-NR-509.

Na mijn verhuizing krijg ik ARC niet meer aan de praat. Ik heb geen firmwares updates geïnstalleerd, HDMI instellingen staan goed. Ik kan met de remote van de receiver de tv harder en zachter zetten, zie ook het Anynet icoontje als ik dat doe. Alleen: er komt geen geluid uit de boxen. Als ik "Sources" kies op de tv, zie ik daar de receiver niet tussen staan (bij HDMI2 meen ik), terwijl dat voorheen wel het geval was. Menu van de receiver krijg ik ook op de tv te zien.

Iemand enig idee ?

Verwijderd

-NRG- schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 08:46:
Ik heb gisteren om te testen mijn vader's Onkyo TX-NR807 aangesloten. Het geluid klinkt bi-wired goed (alleen bi-wired aangesloten ter voorbereiding van bi-amping). Nu heb ik de speakers bi-amped aangesloten en het geluid is waardeloos. De speakers klinken heel erg wollig. Ik heb al het luisteren in de "Pure Audio" muziek modus gedaan. Het enige positieve wat het gedaan heeft is dat het stereo beeld meer als 1 geheel klinkt en minder als 2 losse speakers.

Ik heb al de polariteit gecontroleerd.
Ik heb het process met de microfoon opnieuw doorlopen en instellingen gecontroleerd.
Onkyo Receiver staat op bi-amping mode.
Het hoog los gekoppeld om te zien of het verschil maakt, dan is het midden en hoog vollledig weg.

Iemand enig idee hoe dit kan? Iemand anders op dit forum heeft met Jamo S608 wel goede resultaten hiermee behaald.
Over smaak valt niet te twisten.

Misschien vind je het resultaat dus gewoon niet mooi.

• GoGoHaRrY
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

c64flash schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:54:
Hallo,

Samsung UE32D6530 icm TX-NR-509.

Na mijn verhuizing krijg ik ARC niet meer aan de praat.
...
Iemand enig idee ?
Ik heb zelf een Samsung UE40D6200, deze ondersteund ARC alleen op HDMI1. Mogelijk zit bij jou de HDMI kabel niet in dezelfde aanslutiing als waar die voor de verhuizing zat,.

Murphy was an optimist

• Groentenman
Ik heb mijn TV (Samsung 5 serie) via HDMI gekoppeld met mijn Onkyo versterker (HT-R558) en wanneer ik het geluid met de afstandbediening van mijn TV harder of zachter zet krijg ik een plop over de speakers waarna het geluid ingesteld staat op het hogere of lagere volume.

Mijn PS3 zit ook op de receiver aangesloten en wanneer ik dan het geluid verander heb ik deze plop niet. Iemand een idee waar dit in zou kunnen zitten?

• Tech
  • Laatst online: 13-12 07:52
Sony TV KDL-32W4000 icm Onkyo TR-NX616
De Onkyo zit op de HDMI-2 ingang van de Sony TV aangesloten.

Als ik een DVD wil kijken, druk ik op BD/DVD op de afstandsbediening en dan springt de TV naar de HDMI-2 ingang en heb ik beeld. Tot zover geen probleem.

Als ik weer terug wil naar TV kijken, zou ik graag op 'TV' oid op de afstandsbediening drukken en zien dat de TV weer terugschakelt naar de interne tuner. Maar hij blijft dan op HDMI-2 als bron staan, dan moet ik handmatig weer via INPUT de TV op de juiste bron zetten.

Is dit op een of andere manier aan te passen?

• c64flash
GoGoHaRrY schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:16:
[...]

Ik heb zelf een Samsung UE40D6200, deze ondersteund ARC alleen op HDMI1. Mogelijk zit bij jou de HDMI kabel niet in dezelfde aanslutiing als waar die voor de verhuizing zat,.
Ik stop 'm in de port waar (ARC) bij staat... Volgens mij in mijn geval HDMI2. Maar goed, ik zal nog eens checken wanneer ik thuis ben.

• c64flash
Nog eens gechecked. ARC is inderdaad hdmi2, dus dat zit goed. Als ik de tv uit en aan zet, gaat de receiver netjes mee. Als ik CEC/anynet uitzet, krijg ik de melding dat de receiver is losgekoppeld. Als ik via tools -> CEC/anynet de apparatenlijst bekijk, zie ik geen apparaten in de lijst. Wanneer ik vernieuwen kies, gaat het balkje lopen en ik zie TR-NX509 voorbij komen. Als het zoeken is voltooid staat er echter nog steeds geen apparaat in de lijst...

Als ik sources kies, hdmi2 en dan op de remote vd receiver bv setup kies, krijg ik ook netjes het receiver menu op het scherm. Maar nog steeds geen geluid dus.

Iemand nog hints en tips ?

Verwijderd

Ter lering ende vermaeck:

Kreeg steeds Check SP wire, om dat op te lossen banaanstekkers gekocht, alles aangesloten, nog steeds zelfde probleem. Alle stekkers los, nogmaals geprobeerd, nog steeds check SP wire.

Reset gedaan, aanzetten zonder bedrading: 2 harde knallen en rook.

Case aangemaakt bij Onkyo

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:16
Kan je bij een Onkyo 515 die verbonden is met kabel aan je netwerk, muziek van je telefoon streamen naar de receiver via de wifi van je telefoon?

edit: ik wil dus met een galaxy s2 (android 4.0.4) via wifi streamen naar een onkyo 515

[ Voor 23% gewijzigd door Qosmic op 22-11-2012 14:51 ]

Stop chasing the dream, you're already living it

• Rhizosis
Beste mede-tweakers!

Op dit moment heb ik een basic Jamo 5.1 setje staan (S426) met, eveneens, een basic JVC receivertje.
Ik ben van plan om een TX-NR818 aan te gaan schaffen, maar ben ik ook erg benieuwd naar de ervaringen (pro's en con's van huidige eigenaren).
Now... Dont you worry. Met deze receiver upgrade komt er ook een upgrade van speakers aan (Focal Chorus 826V/W).

Maar in eerste instantie ben ik opzoek naar ervaringen van mensen die een 818 hebben staan. De indruk die ik van de meeste reviews kreeg is dat het met de bouwkwaliteit van de 818 goed zit.

Dingen die ik daarintegen niet zo snel kan vinden zijn mogelijke problemen / bugjes mbt firmware, recurring defecten (HDMI printplaat oid? Iets wat je bij 5x5, 6x6 en 7x7 nog wel eens voorbij ziet komen) of features die niet goed uitgewerkt zijn.

De 818 is uiteraard een apparaat waar je betaald voor de feature set icm een degelijke kwaliteit.

Ik hoor het heel erg graag van jullie!

Verwijderd

Rhizosis schreef op donderdag 22 november 2012 @ 12:48:
Beste mede-tweakers!

Op dit moment heb ik een basic Jamo 5.1 setje staan (S426) met, eveneens, een basic JVC receivertje.
Ik ben van plan om een TX-NR818 aan te gaan schaffen, maar ben ik ook erg benieuwd naar de ervaringen (pro's en con's van huidige eigenaren).
Now... Dont you worry. Met deze receiver upgrade komt er ook een upgrade van speakers aan (Focal Chorus 826V/W).

Maar in eerste instantie ben ik opzoek naar ervaringen van mensen die een 818 hebben staan. De indruk die ik van de meeste reviews kreeg is dat het met de bouwkwaliteit van de 818 goed zit.

Dingen die ik daarintegen niet zo snel kan vinden zijn mogelijke problemen / bugjes mbt firmware, recurring defecten (HDMI printplaat oid? Iets wat je bij 5x5, 6x6 en 7x7 nog wel eens voorbij ziet komen) of features die niet goed uitgewerkt zijn.

De 818 is uiteraard een apparaat waar je betaald voor de feature set icm een degelijke kwaliteit.

Ik hoor het heel erg graag van jullie!
Misschien kan je er niet zoveel over vinden omdat de bouwkwaliteit juist goed is! Want mijn ervaringen zijn met een 818 is dat ik hem geluisterd heb met Focal - monitor audio - paradigm en b&w. Wat mij opviel in stereo is dat de 818 wat dynamiek mist en een wat scherp geluid had. Alhoewel de scherpte ook aan de LS kan liggen. De MA had het minder dan de Focal. Daarna nog met een Denon 3313 geluisterd en de NAD T757 die komen muzikaal veel verder en veel meer dynamiek in het geluid. Waar de NAD de winnaar is gebleken.

• Rhizosis
Verwijderd schreef op donderdag 22 november 2012 @ 13:52:
[...]

Misschien kan je er niet zoveel over vinden omdat de bouwkwaliteit juist goed is! Want mijn ervaringen zijn met een 818 is dat ik hem geluisterd heb met Focal - monitor audio - paradigm en b&w. Wat mij opviel in stereo is dat de 818 wat dynamiek mist en een wat scherp geluid had. Alhoewel de scherpte ook aan de LS kan liggen. De MA had het minder dan de Focal. Daarna nog met een Denon 3313 geluisterd en de NAD T757 die komen muzikaal veel verder en veel meer dynamiek in het geluid. Waar de NAD de winnaar is gebleken.
Vele malen dank voor je input Woutoro!
Ik zal te zijner tijd uiteraard ook mijn ervaringen delen. Afgezien van de receiver en de luidsprekers, speelt ruimte akoestiek ook mee. Mocht het niet naar wens uitpakken dan proberen we gewoon een andere receiver / luidspreker combinatie! Ik heb in een audio winkel bij mij in de buurt geluisterd naar de B&W CM8's icm een NAD (helaas alleen vergeten welk type nr.) en dat klonk niet geheel vervelend :)

Wat is jouw ervaring met de videoprocessing kwaliteit van de 818? Hierbij doel ik op o.a. upscaling, HDMI passthrough en mogelijke delays.

Meer ervaringen zijn altijd welkom!! :)

Verwijderd

Met de upscaling zat het volgens mij wel goed. Gezien op een plasma ..GT50 van panasonic. En de Onkyo heeft een correctie systeem voor audio delay dus dat komt sowieso goed!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-12 12:35
Sinds lange tijd probeer ik mij enigzins te verdiepen in AVR apparatuur om een eerste stap te maken naar de aankoop.

Er is zoveel verschil en het maakt mij niet echt wijzer. Maar op een gegeven moment moet je gewoon een keuze maken en wil ik sowieso 'instappen'.

Mijn oog is gevallen op het instapmodel van Onkyo, de TX-NR 414. Deze wil ik combineren met Jamo S 426 HCS3 5.0. Nu lees ik over de TX-NR 414 toch wisselende reviews. Het is en blijft een instapmodel en ik verwacht van beide natuurlijk niet het einde van de wereld. Maar is er iemand die mij misschien wat meer advies kan geven met betrekking tot de bovengenoemde combinatie of de Onkyo AVR?

• Nicklazzz
Kennis van me stelde me net de vraag of het mogelijk is om met TX-NR 414 vanaf zijn iPhone & iPad via netwerk nummers af te spelen. Is dit mogelijk? Een app van onkyo is er dat weet ik maar of het daadwerkelijk mogelijk is om nummers af te spelen via netwerk met een Apple apparaat. Iemand ervaring?

[ Voor 39% gewijzigd door Nicklazzz op 23-11-2012 10:41 ]

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Nicklazzz schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:39:
Kennis van me stelde me net de vraag of het mogelijk is om met TX-NR 414 vanaf zijn iPhone & iPad via netwerk nummers af te spelen.
met mijn 509 kan ik dat wel via deze gratis app van onkyo :)

https://itunes.apple.com/...remote-2/id475639098?mt=8

werkt perfect :)

• Nicklazzz
Paulus07 schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 10:41:
[...]

met mijn 509 kan ik dat wel via deze gratis app van onkyo :)

https://itunes.apple.com/...remote-2/id475639098?mt=8

werkt perfect :)
Perfect, bedankt om je snelle reactie.

• CEx
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-10-2024

CEx

SemperFidelis schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:54:
[...]

Hmm lekker dan. Ik ga het wel even navragen bij de Support, want anders is 70% van mijn aankoop zinloos :P
Dit ligt niet aan je receiver, maar aan je laptop.
Er zijn tegenwoordig maar weinig laptops die naast beeld ook audio over HDMI sturen, de meeste desktops met mainstream (of hoger) videokaarten hebben wel de mogelijkheid.

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-12 19:30
M'n Onkyo 414 werkt prima.
Ik lees alleen hier op het forum veel problemen met een Onkyo receiver en mediaplayer.
Ook mijn Netgear NeoTV550 geeft geen beeld als 'ie via de Onkyo receiver is aangesloten. Ik heb verschillende aansluitingen op de Onkyo geprobeerd, in ieder geval Game en PC.
Als de mediaspeler rechtstreeks aan de tv hangt geeft 'ie wel beeld en geluid.

Is dit iets waar ik me bij neer moet leggen, of zijn er nog dingen die ik kan proberen? Ik wil nl. zo min mogelijk kabels tussen tv en kast hebben lopen, en nu is er weer een mediaplayer hdmi kabel bij...
Zijn er mensen die hun mediaplayer via de Onkyo hebben aangesloten en beeld hebben?

• SemperFidelis
Heb zelf ook een 414, werkt op zicht prima, maar ik kan er geen PC aanhangen want dan heb ik enkel beeld en geen geluid...
Irritante is dat ik niet weet of dat aan mn receiver ligt of aan mn laptop :(.
Dus maar terugsturen binnenkort voor een andere kijk.

Heb een mediaplayer liggen, maar ben mn AB daarvoor kwijt. Ik heb iig wel beeld want dat heb ik kunnen testen!

[ Voor 21% gewijzigd door SemperFidelis op 23-11-2012 15:39 ]

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
CEx schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:01:
[...]
Dit ligt niet aan je receiver, maar aan je laptop.
Er zijn tegenwoordig maar weinig laptops die naast beeld ook audio over HDMI sturen, de meeste desktops met mainstream (of hoger) videokaarten hebben wel de mogelijkheid.
Geen audio en wel beeld via de HDMI vanuit je laptop komt niet voor tegenwoordig?! Ik heb een hele simpele goedkope Acer van meer dan een jaar oud staan en daar komt het geluid en beeld gewoon via de hdmi hoor.
En later praat je over desktops?

Is heel simpel te testen toch? ff geluiduitvoer op hdmi zetten en klaar. Keuze hdmi niet aanwezig, dan kan het niet.

• SemperFidelis
baronruud schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 16:00:
[...]

Is heel simpel te testen toch? ff geluiduitvoer op hdmi zetten en klaar. Keuze hdmi niet aanwezig, dan kan het niet.
Rare is dat mijn Asus als 'scherm' wordt herkend en niet als audio apparaat. Hoe kan ik dat de geluidsuitvoer aanpassen?

• DeBaroN
SemperFidelis schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 16:14:
[...]

Rare is dat mijn Asus als 'scherm' wordt herkend en niet als audio apparaat. Hoe kan ik dat de geluidsuitvoer aanpassen?
Geluidsuitvoer op je laptop neem ik aan?
Configuratiescherm>Geluid

Of rechs onderin in je taakbalk > iccontje van geluid > rechtermuisknop > afspeelapparaten

[ Voor 12% gewijzigd door DeBaroN op 23-11-2012 18:45 ]

• SemperFidelis
Daar staat ie dus niet tussen ;)

• DeBaroN
Wat verwacht je daar te vinden dan? Je onkyo 414 staat er niet tussen hoor.

Waarschijnlijk wel: eigenschappen uitvoer. Die moet je op hdmi zetten

• SemperFidelis
Daar staat mn TV namelijk wel tussen als die is aangesloten.
Waar zou ik dan eigenschappen uitvoer moeten vinden? Ik kom dan bij het Realtek menu waar ik nergens uitvoer kan kiezen.

• Zeropaid
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Is het geen probleem om verschillende kabels te gebruiken qua dikte? fronts 2,5mm, de center en rear 1,5mm bijvoorbeeld?

• DeBaroN
SemperFidelis schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 20:35:
Daar staat mn TV namelijk wel tussen als die is aangesloten.
Waar zou ik dan eigenschappen uitvoer moeten vinden? Ik kom dan bij het Realtek menu waar ik nergens uitvoer kan kiezen.
Realtek is goed. Eigenschappen ?
Plaats anders ff printscreen

• SemperFidelis
http://i.imgur.com/kGCeH.png

http://i.imgur.com/WhNgY.png

http://i.imgur.com/oC3mE.png

1. Laptop aan TV
2. Laptop aan receiver
3. Laptop aan receiver

Heb alles doorgelopen bij configuratie en eigenschappen, niets te vinden...

• DeBaroN
Bij mij verschijnt plaatje 1 als ik de laptop op de receiver aansluit.

[ Voor 4% gewijzigd door DeBaroN op 23-11-2012 23:01 ]

• SemperFidelis
Tja ligt het dan aan de receiver of laptop? :p
Ik gok het eerste dus ik trek morgen de stekkers er uit en stuur hem op.

• DeBaroN
Receiver denk ik ook. Instelling goed na lopen. Ook in je hdmi instellingen.
Je hebt eerder een receiver gehad?

http://www.nl.onkyo.com/d.../1/Manual_TX-NR414_Nl.pdf

Pagina 14, heb je alles zoals daar aangegeven. Laptop op hdmi in 4.
En vooral de TIP heb je die ook zo als daar beschreven staat? pagina 47

[ Voor 67% gewijzigd door DeBaroN op 23-11-2012 23:17 ]

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:44
Ben zelf ook aan het kijken voor een nieuwe receiver met HDMI aansluitingen en HD audio ondersteuning.

Momenteel heb ik een Sony QS790 receiver en een set JBL speakers (fronts E90 / center EC35 / Rear E20 en SUB E-250). Nu is mijn keuze gevallen op de Onkyo TX-NR818 / Denon 2313 / 3312. De Onkyo is voorzien van meer opties waaronder Audyssey MultEQ XT32 room-correction.

Wie kan mij helpen een definitieve keuze te maken? Waar doe ik goed aan? En zijn er (grote) verschillen in geluid productie / klank tussen de Onkyo en Denon?

• SemperFidelis
baronruud schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 23:03:
Receiver denk ik ook. Instelling goed na lopen. Ook in je hdmi instellingen.
Je hebt eerder een receiver gehad?

http://www.nl.onkyo.com/d.../1/Manual_TX-NR414_Nl.pdf

Pagina 14, heb je alles zoals daar aangegeven. Laptop op hdmi in 4.
En vooral de TIP heb je die ook zo als daar beschreven staat? pagina 47
Jup allemaal nagelopen. Ik heb hem zojuist ingepakt, op naar Mijdrecht :p.

• DeBaroN
SemperFidelis schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 16:53:
[...]

Jup allemaal nagelopen. Ik heb hem zojuist ingepakt, op naar Mijdrecht :p.
Nou maar hopen dat die echt naar de kloten is............. :o

• SemperFidelis
Ja ben zeer benieuwd of ze het probleem kunnen dupliceren...

• miles
M’n mediaplayer (Netgear NeoTV550) werkt geeft geen beeld en geluid op tv als ‘ie via m’n onkyo 414 is aangesloten. (onkyo is via ARC aansluiting met Sony TV aangesloten)

Nu is ‘ie dus rechtstreeks met HDMI (gewone poort) aan de tv aangesloten, dan werkt ‘ie naar behoren.
Als ik nu echter de tv uitzet als ik via de mediaplayer muziek luister, dan stopt het geluid. Dat is niet handig. TV aan laten staan om muziek te luisteren vind ik helemaal niet handig.

De mediaplayer heeft de mogelijkheid een optische kabel aan te sluiten, deze kan ook in de onkyo. Ik heb echter het idee dat ik dit ergens moet activeren. Het geluid loopt volgens mij nog steeds via de HDMI kabel, als ik de tv uitzet stopt het geluid ook.
Weet iemand waar ik naar een oplossing moet zoeken, ik zie door de bomen het bos niet meer.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Vond altijd dat mijn Onkyo versterker vrij warm werd. Nu zit er ook wel een sticker op dat dat normaal is enzo, maar je bent tweaker, dus het moet gekoeld worden. Waterkoeling gaat m niet worden :+ Maar ik heb dit gisteren even snel gefabriceerd:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZukkNjagiG9N83L7xTh6X15a/full.jpg

En dat past er dan zo onder:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7ixqi5PsvgNkjH1MjjM4OsTF/full.jpg

Heb nog niet uitgebreid getest, maar ik kwam er wel al snel achter dat die tochstrip nodig was, want anders ging alle lucht naar de zijkanten IPV de versterker in. Dus nu is de luchtstroom wat meer gestuurd. Als ik nu met een felle zaklamp schijn zie ik dat er kleine stofjes de versterker uit zweven, dus de luchtstroom is er, al is het maar heel licht waarneembaar. Maar het voordeel is dan ook dat de ventilators nagenoeg onhoorbaar zijn, 2x120mm Scythe fans van 1,2cm dik en 900rpm. Bovenop de versterker ligt een eenvoudige thermostaatschakelaar op +/-25 graden ingesteld.
Heb hem er ook nog even bovenop gehad, maar dat vond ik niet zo mooi staan, en of het de koeling ten goede kwam weet ik ook niet. Denk dat dit wel scheelt.

edit: En nog een voordeel: al dat kleingeld, pennen/potloden, schroefjes en bonnetjes schuiven niet telkens meer onder de versterker :P

[ Voor 5% gewijzigd door _ferry_ op 26-11-2012 11:37 ]

• Groentenman
Groentenman schreef op woensdag 21 november 2012 @ 14:38:
Ik heb mijn TV (Samsung 5 serie) via HDMI gekoppeld met mijn Onkyo versterker (HT-R558) en wanneer ik het geluid met de afstandbediening van mijn TV harder of zachter zet krijg ik een plop over de speakers waarna het geluid ingesteld staat op het hogere of lagere volume.

Mijn PS3 zit ook op de receiver aangesloten en wanneer ik dan het geluid verander heb ik deze plop niet. Iemand een idee waar dit in zou kunnen zitten?
Kickje... :)

• maartend
  • Nu online
Geweldige mod. Meer uitleg en tekeningen worden op prijs gesteld

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Tjah het is vrij eenvoudig, en gemaakt van wat overgebleven kokers.
Je kan het evt ook van een paar houten balkjes maken ofzo, waar je dan weer een dune houten plaat bovenop legt.
Het principe is een U-vorm van 30x30 metalen koker, en toen had ik nog een plaatje 1,5mm staal liggen, wat toevallig al net zo breed was. Dus even op lengte afgeslepen, en bovenin de U-vorm gelast. Gaten voor de ventilators uitgeslepen (op een plek uitgemeten zodat er evt ook nog 2 achter kunnen), spuitbusje velgenspray pastte goed qua kleur, ventilators er in en klaar :)

• Franck
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-12-2024
_ferry_ schreef op maandag 26 november 2012 @ 12:11:
Tjah het is vrij eenvoudig, en gemaakt van wat overgebleven kokers.
Je kan het evt ook van een paar houten balkjes maken ofzo, waar je dan weer een dune houten plaat bovenop legt.
Het principe is een U-vorm van 30x30 metalen koker, en toen had ik nog een plaatje 1,5mm staal liggen, wat toevallig al net zo breed was. Dus even op lengte afgeslepen, en bovenin de U-vorm gelast. Gaten voor de ventilators uitgeslepen (op een plek uitgemeten zodat er evt ook nog 2 achter kunnen), spuitbusje velgenspray pastte goed qua kleur, ventilators er in en klaar :)
Veel mensen preferen lucht van boven uit de versterker zuigen ipv erin blazen ivbm schade en stof e.d. Of dit gebaseerd is op een mythe weet ik niet ;)

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:18

Pierre

Van nature lui!

_ferry_ schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:36:
Waterkoeling gaat m niet worden :+
[afbeelding]

En dat past er dan zo onder:
[afbeelding]
Respect _/-\o_ alleen jammer dat je dan geen waterkoeling gemaakt hebt :P

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2012 13:22 ]

• Franck
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-12-2024
Ah. Top :) Ik heb gisteren mijn onkyo 3009 binnen gekregen. Kan hem helaas nog niet testen vanwege mijn verbouwing maar ben zeer benieuwd! Het is de 3009 geworden vanwege de momenteel zeer gunstige prijs ivbm de nieuwe modellen :) De 3009 heeft echter alles wat ik wil (heb toch geen 11.1 e.d. :)

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:12:
[...]

Dat heb je listig aangepakt en nog netjes ook, komt er nog een TÜV keurmerk op met een eervolle vermelding van Dutch Design?? _/-\o_
Ik zie op de pict niet waar de koude aanzuigende lucht vandaan moet komen, ik vermoed dat je het achterste profiel hebt weggelaten??
Erg mijn best op het design heb ik niet gedaan, Geen lampjes, geborsteld aluminium of display. Maar je ziet het; het is lekker subtiel :)
Klopt, hij zuigt de lucht van achteren aan. Qua stof weet ik nog niet hoe dat uitpakt. Nu er meer flow is blijft het wellicht minder snel plakken, maar gaat er ook meer stof doorheen. In versterkers van jaren oud vind je nog wel eens van die dikke stofnesten. Maar hier zal dat wel meevallen. En anders is het even de compressor erbij, doe ik bij de computer ook 1x per jaar ofzo.

Met het plaatsen op de bovenkant zat ik even in dubio. Want stel dat hij dan niet draait, of een lagere capaciteit heeft dan de natuurlijke flow, dan zou het juist extra opwarmen, omdat hij dan nog meer afgedekt is dan nu het geval is. Ik wilde alleen extra luchtstroom, waarbij het originele ontwerp zoveel mogelijk bleef behouden. Door de tochtstrip is dat iets gewijzigd, maar ik denk dat als de ventilators niet draaien, het niet tot hogere temperaturen zal leiden dan voorheen.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Roncom
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:29
Ik ben van plan om het "instapmodel" van Onkyo de NR414 aan te schaffen, echter heb ik een vraagje over deze receiver.

Thuis heb ik Tele2, waarbij via het menu op de tv voorgeprogrammeerde radiozenders kunnen worden beluisterd. Is het mogelijk om gewone radiozenders (via internet?) te ontvangen op deze receiver? Ik vind het namelijk wel fijn om bijv alleen de radio aan te hebben en niet alleen via de tv (minpuntje aan Tele2).

• miles
@Roncom
Er zit een internetverbinding op de receiver, dus dat zal mogelijk zijn. Hij is ook klaar voor spotify, daar kan je misschien ook nog iets mee.
Ik erger me ook kapot aan tv aan tijdens het radioluisteren. Heb dan ook de analoge radio aangesloten dmv de antenne. Nu staat bij mij met één druk op de knop de radio aan.

• Paulus07
  • Niet online
heb nu een toslink kabel. deze loopt van mijn onkyo 509 naar de ps3. krijg er alleen geen geluid uit. mis ik iets?

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-12 12:35
funkeey schreef op donderdag 22 november 2012 @ 21:21:
Sinds lange tijd probeer ik mij enigzins te verdiepen in AVR apparatuur om een eerste stap te maken naar de aankoop.

Er is zoveel verschil en het maakt mij niet echt wijzer. Maar op een gegeven moment moet je gewoon een keuze maken en wil ik sowieso 'instappen'.

Mijn oog is gevallen op het instapmodel van Onkyo, de TX-NR 414. Deze wil ik combineren met Jamo S 426 HCS3 5.0. Nu lees ik over de TX-NR 414 toch wisselende reviews. Het is en blijft een instapmodel en ik verwacht van beide natuurlijk niet het einde van de wereld. Maar is er iemand die mij misschien wat meer advies kan geven met betrekking tot de bovengenoemde combinatie of de Onkyo AVR?
Een kickje, alleen heb ik mijn mening over de speakers aangepast. Van het weekend heb ik wat luistersessies gedaan en ik was toch wel erg gecharmeerd van de B&W 686. Dat betekend beginnen met een stereo opstelling, welke, volgens de verschillende verkopers met deze speakers ook prima geschikt zal zijn voor het kijken van films.

Nu vraag ik mij verder nog af of deze TX-NR 414 het aansturen van de B&W 686 goed aan kan.
Paulus07 schreef op maandag 26 november 2012 @ 20:29:
heb nu een toslink kabel. deze loopt van mijn onkyo 509 naar de ps3. krijg er alleen geen geluid uit. mis ik iets?
Hoofdletters ;)

PS3 ingesteld dat beeld over HDMI moet gaan en geluid over de optische uitgang? Maar vanwaar niet gewoon beeld en geluid over HDMI sturen en de PS3 op de receiver aansluiten met HDMI? Heb je maar één kabel met nog wat voordelen voor het geluid ook.

• Paulus07
  • Niet online
FeaR schreef op maandag 26 november 2012 @ 20:55:
[...]

Hoofdletters ;)

PS3 ingesteld dat beeld over HDMI moet gaan en geluid over de optische uitgang? Maar vanwaar niet gewoon beeld en geluid over HDMI sturen en de PS3 op de receiver aansluiten met HDMI? Heb je maar één kabel met nog wat voordelen voor het geluid ook.
Ja had hier nog een toslink kabel liggen. Dacht hang die er even tussen om te kijken of het echt beter geluid geeft of iets dergelijks. Maar ben weer terug op de HDMI audio (nu weer verder met assasins creed 3 :P)
Paulus07 schreef op maandag 26 november 2012 @ 21:05:
[...]
Ja had hier nog een toslink kabel liggen. Dacht hang die er even tussen om te kijken of het echt beter geluid geeft of iets dergelijks. Maar ben weer terug op de HDMI audio (nu weer verder met assasins creed 3 :P)
DTS en DD 5.1 gaat over optische toslink en dat krijgt HDMI ook voor elkaar. Voor 99% van de games maakt het niet uit wat je gebruikt aangezien die niet verder gaan dat DD 5.1 en soms DTS 5.1 (zoals Assassin's Creed III). Enige game die ik ken die baat heeft bij HDMI is Uncharted met tot 7.1 LPCM.

• MauvL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-12 21:16
Tweakers,
Kan iemand iets zeggen over het eventueel gemakkelijk installeren van een NAS? De handleiding van de TX-8050 (alvast gedownload) spreekt over Windows Mediaplayer (gruw....) en ik heb een Synology DS209.
Zijn de buggy dingen waarover @Miki o.a. praat inmiddels door firmware upgrades opgelost?
Dank.

• Rene Brand
  • Laatst online: 07-12 09:37
Hoi Tweakers,

Heb pas de Onkyo TX-NR509.
Met internetradio zie ik de titel van de song niet voorbij komen op de display.
Deze blijft dus leeg, terwijl als ik bv. op mijn comp. dezelfde station afpeel, wel degelijk
de titel songs laat zien.
Ook als ik mijn tv erbij aanzet, voor het Net menu zie je dat de regel van de titel gewoon leeg blijft.

Iemand enig idee ?

Rene Brand

• renzo4000
  • Laatst online: 16:26
Rene Brand schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 13:22:
Hoi Tweakers,

Heb pas de Onkyo TX-NR509.
Met internetradio zie ik de titel van de song niet voorbij komen op de display.
Deze blijft dus leeg, terwijl als ik bv. op mijn comp. dezelfde station afpeel, wel degelijk
de titel songs laat zien.
Ook als ik mijn tv erbij aanzet, voor het Net menu zie je dat de regel van de titel gewoon leeg blijft.

Iemand enig idee ?
Heb je al eens een paar keer op de "display" knop van je AB gedrukt?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Verwijderd

Hallo,

ik heb een TX-NR4141 gekocht en wil hier nu graag speakers bij kopen. Kunnen jullie mij hierin adviseren, rekening houdend met het volgende:

- opstelling 2 speakers of 2 speakers met (actieve) subwoofer
- voornamelijk gebruikt voor het luisteren van muziek
- geen al te grote woonkamer
- budget 300-400 euro

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:06

Quakie

quakelen

Ik sta op punt om mijn oude (13 jaar oude 2.0 jvc 20watt setje) stereo te vervangen voor een 5.1 set.
Nu ben ik altijd al gecharmeerd geweest van Onkyo..

Nu ben ik beetje aan het rondkijken en ik wil aan de experts vragen of het volgende matched?:

Onkyo TX-NR414 (zwart) ( 275euro)
Boston Acoustic Soundware XS 5.1 SE (399euro)

Reden van selectie.. De NR414 heeft alles wat ik nodig heb behalve airplay maar dat los ik via het netwerk wel op. Ik vind eventuele meerprijs niet waard. De reden van de Bostons is gekomen doordat ik vaak de A25 langs zie komen. Ik ben op zoek nl naar kleine speakers die wel geluid kunnen produceren... Dan heb ik wat en mijn vriendin ook...

Set gaat voornamelijk voor films en mp3 muziek gebruikt worden..

Goede combi en prijs is ook niet te hoog? Ik vind 400euro nogal veel geld maar ik vind de gewone XS 5.1 niet meer vaak terug.

Bovenstaande is bij hificorner.nl geselecteerd.

Alvast bedankt!

Ik teken nergens meer voor

Verwijderd

Quakie schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:16:
Ik sta op punt om mijn oude (13 jaar oude 2.0 jvc 20watt setje) stereo te vervangen voor een 5.1 set.
Nu ben ik altijd al gecharmeerd geweest van Onkyo..

Nu ben ik beetje aan het rondkijken en ik wil aan de experts vragen of het volgende matched?:

Onkyo TX-NR414 (zwart) ( 275euro)

Reden van selectie.. De NR414 heeft alles wat ik nodig heb behalve airplay maar dat los ik via het netwerk wel op. Ik vind eventuele meerprijs niet waard. De reden van de Bostons is gekomen doordat ik vaak de A25 langs zie komen. Ik ben op zoek nl naar kleine speakers die wel geluid kunnen produceren... Dan heb ik wat en mijn vriendin ook...

Goede combi en prijs is ook niet te hoog? Ik vind 400euro nogal veel geld maar ik vind de gewone XS 5.1 niet meer vaak terug.

Bovenstaande is bij hificorner.nl geselecteerd.

Alvast bedankt!
400 euro voor een 5.1 set is vraag laag qua prijs. Een beetje subwoofer kost alleen al meer dan de hele set. Denk dat je wel veel bang for buck gaat krijgen.
Quakie schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:16:

De reden van de Bostons is gekomen doordat ik vaak de A25 langs zie komen. Ik ben op zoek nl naar kleine speakers die wel geluid kunnen produceren... Dan heb ik wat en mijn vriendin ook...

De A25 is een redelijke monitor waar de Soundware een setje is bestaande uit satellieten, dat is niet te vergelijken. De Soundware heeft - wat elke set met dergelijke afmetingen heeft - als nadeel dat er geen ruimte is voor een redelijke midden/laagunit waardoor de subwoofer dat voor zijn rekening neemt. De subwoofer pakt dus veel sneller op. Normaal laat je de subwoofer zo oppakken vanaf 40 - 80/100 Hz met vloerstaanders/monitoren. Vanaf 100 Hz kan het menselijk oor namelijk geluiden horen qua richting. Met kleine speakers heb je de kans dat de subwoofer al oppakt op 150 Hz of hoger (200/250 Hz komt ook voor). Voor muziek is dat - naar mijn mening - echt een no-go. Voor films maakt het al wat minder, maar sommige coversaties uit de subwoofer horen komen in plaats van uit de speakers is ook niet echt handig. Iets als een KEF KHT heeft al wat grotere units en dat zie je meteen terug in het frequentiebereik van de speakers.

• Rene Brand
  • Laatst online: 07-12 09:37
renzo4000 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 14:02:
[...]

Heb je al eens een paar keer op de "display" knop van je AB gedrukt?
Had ik al geprobeerd, maar je krijgt vanalles te zien zoals bitrate etc, maar niet de titelsong op de display.
Wel vreemd want met een mp3 krijg je dit wel te zien.
Overgens staat er ook niets in de beschrijving.

Rene Brand

Pagina: 1 ... 37 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.