Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 56 Laatste
Acties:
  • 530.714 views

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
fruxxxano schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 01:14:
[...]

Bedankt voor je reactie! Dat is geen probleem, want ik wil de receiver voornamelijk via de telefoon bedienen. Werkt spotify ook makkelijk en goed zonder beeld, dus met de tv uit? Werkt Spotify Radio ook op de recieven? En is het ook mogelijk om de receiver aan te zetten via de telefoon?
Ik heb de 509 vorig jaar gekocht en die voldoet voor mij prima. Ik heb het programma Onkytroller Pro gekocht via de Play Store. Daarmee kan ik ook zoeken op de telefoon/tablet naar internetzenders. Volgens de site ondersteund het programma ook Spotify. Onkytroller
Ik kan op mijn telefoon ook Spotify selecteren alleen gebeurd er niks, ik heb geen abonnement om te proberen ;) .
Er is een proefversie van het programma.

• fruxxxano
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-12 17:27
mike123 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 21:16:
[...]

Ik heb de 509 vorig jaar gekocht en die voldoet voor mij prima. Ik heb het programma Onkytroller Pro gekocht via de Play Store. Daarmee kan ik ook zoeken op de telefoon/tablet naar internetzenders. Volgens de site ondersteund het programma ook Spotify. Onkytroller
Ik kan op mijn telefoon ook Spotify selecteren alleen gebeurd er niks, ik heb geen abonnement om te proberen ;) .
Er is een proefversie van het programma.
Cool! Maar ik heb een iPhone, dus ik heb denk ik vrij weinig aan die app. ;) Volgens mij voldoet de gratis app van Onkyo zelf ook wel. Anyway... Als het goed is kan ik het morgen zelf uitproberen.

• mike123
  • Nu online
fruxxxano schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 21:31:
[...]

Cool! Maar ik heb een iPhone, dus ik heb denk ik vrij weinig aan die app. ;) Volgens mij voldoet de gratis app van Onkyo zelf ook wel. Anyway... Als het goed is kan ik het morgen zelf uitproberen.
Dat had ik niet gelezen maar misschien kan je de iPhone "upgraden" naar Android :*) (en nu geen discussie over goed of fout, aub) :)
Als je eenmaal de gegevens van je account hebt ingesteld zal het ook vast wel werken. Ben benieuwd.
Je kan eventueel de Spotify gegevens in je Onkyo zetten via de pc. Gewoon ip adres invullen in je webbrowser en daar kan je diverse dingen aanpassen / wijzigen zonder dat via de Onkyo zelf te doen. Werkt iets makkelijker.
Zo ging dat in ieder geval bij mijn TX-NR509

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
mike123 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 21:54:
[...]

Dat had ik niet gelezen maar misschien kan je de iPhone "upgraden" naar Android :*) (en nu geen discussie over goed of fout, aub) :)
Als je eenmaal de gegevens van je account hebt ingesteld zal het ook vast wel werken. Ben benieuwd.
Je kan eventueel de Spotify gegevens in je Onkyo zetten via de pc. Gewoon ip adres invullen in je webbrowser en daar kan je diverse dingen aanpassen / wijzigen zonder dat via de Onkyo zelf te doen. Werkt iets makkelijker.
Zo ging dat in ieder geval bij mijn TX-NR509
Spotify instellen via de PC werkt niet bij de 515. Enige dat je kunt doen is aan de favorieten rotzooien en je IP instellen. Verder erg weinig.
Of ik moet iets heel erg hebben gemist.

• mike123
  • Nu online
maartend schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 21:59:
[...]

Spotify instellen via de PC werkt niet bij de 515. Enige dat je kunt doen is aan de favorieten rotzooien en je IP instellen. Verder erg weinig.
Of ik moet iets heel erg hebben gemist.
Bij mijn 509 staat het onder "my favorites" "custumer settings".
http://xxx.xxx.x.x/customer_setting/customer_setting.cgi xxx veranderen in je eigen ip adres.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 11:08

thunder8

Het gedonder begint weer.

fruxxxano schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 21:31:
[...]

Kijk eens naar Oremote. ;)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-12 13:29
steef200sx schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 21:44:
[...]

Zou ongeveer 2 weken duren werd er gezegd, maximaal echter weer 4 weken.

En er naar blijven luisteren was bij mij echt geen gehoor meer, het geluid werd ook steeds harder zwaar irritant :(
Heb je ondertussen je receiver alweer ontvangen en is het probleem natuurlijk opgelost?

• muntje
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-07-2020
Heb mijn TX NR616 inmiddels opgestuurd, en staat nu bij CE repair in Mijdrecht, de officiele reparateur van Onkyo, dus ik ben benieuwd of er wat uit komt...
Mochten ze zeggen dat er niets mis mee is dan mogen ze gelijk een monteur mee sturen, die ik dan precies zal laten zien wat er fout gaat.

Wordt vervolgd......

• fruxxxano
Heb mijn TX-NR515 inmiddels binnen en aangesloten. Hij werkt prima, geluid klinkt een stuk beter!

Het besturen van de receiver via de officiele Onkyo Remote App is niet optimaal, maar het werkt wel. De indeling van de app had een stuk beter gekund, soms is het een beetje onduidelijk en de knop om door de menu's te navigeren is gewoon ronduit slecht. Helaas is het niet mogelijk om de afgespeelde nummers naar Last.fm te "scrobbelen". Althans, ik heb deze functie nergens zien staan. De Last.fm applicatie kan helemaal niet geopend worden als je verbinding hebt via een Nederlandse internet connectie. (Niet beschikbaar in uw land...) Via de desktop en mobiele applicatie van Spotify is het wel mogelijk om via Last.fm bij te houden we je hebt geluisterd, en volgens mij is het een kleine moeite om deze functie beschikbaar te maken!

Nu gaat het wel heel erg kriebelen om mijn set uit te bereiden met surround speakers en een center speaker, eerst sparen.... ;)

Nog een vraagje, ik gebruik een AC Ryan HD Mini om films af te spelen, en ik wil dat het geluid als DTS, Dolby Digital of whatever er dan ook bij de MKV files zit naar mijn receiver gaat en dat deze het omzet naar 2.0 (en later 3.0/4.0..). Ik kan bij audio op de AC Ryan 3 dingen instellen, LPCM, LPCM Multi-Ch en Passtrough, welke moet ik dan kiezen?

En kan ik ook ergens op de receiver zien wat voor een audio spoor die ontvangt (DTS, DTS-HD etc) ?

[ Voor 19% gewijzigd door fruxxxano op 18-10-2012 17:07 ]

• Tech
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-12 07:52
fruxxxano schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 16:50:
En kan ik ook ergens op de receiver zien wat voor een audio spoor die ontvangt (DTS, DTS-HD etc) ?
Ja, op het display en als je op 'Q' drukt en naar 'Information' -> 'audio' gaat zie je wat er ontvangen en wat er uitgestuurd wordt. Tenminste, zo werkt het op een 616.

• fruxxxano
Tech schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:23:
[...]

Ja, op het display en als je op 'Q' drukt en naar 'Information' -> 'audio' gaat zie je wat er ontvangen en wat er uitgestuurd wordt. Tenminste, zo werkt het op een 616.
Thanks, hij moest dus op Passtrough staan. Als ik op de afstandsbediening op Q druk gebeurt er helemaal niks....

• Tech
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-12 07:52
fruxxxano schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:32:
[...]
Als ik op de afstandsbediening op Q druk gebeurt er helemaal niks....
Heb je eerst op 'Receiver' gedrukt, om de remote te vertellen dat hij de receiver moet besturen?

• fruxxxano
Tech schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 17:34:
[...]

Heb je eerst op 'Receiver' gedrukt, om de remote te vertellen dat hij de receiver moet besturen?
Dat was het dus! Thanks! :)

Verwijderd

Dag,

Ik wil misschien een Onkyo 414 gaan kopen. Kan ik via mijn android telefoon middels dnla muziek van mijn server afspelen op de receiver? Zo ja, kan ik dan ook gebruik maken van shuffle?

Graag een reactie. Bedankt alvast!

• eureka18
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-10 16:50
Hallo allemaal, ik heb een onkyo av receiver tx-sr313 met een onkyo rc-799m afstandsbediening. Ik heb zelf een universele afstandsbediening maar nu ben ik op zoek naar de code om de receiver te bedienen. Waar kan ik deze vinden?

• BartOtten
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33
Voor mensen bij wie de firmware update het niet goed lijkt te doen:

De Onkyo heeft soms 2 update-pakketten in 1 bestand zitten (zoiets als versie 0.1 > 0.2 en 0.2 > 0.3). In dat geval moet je TWEEMAAL een firmware-update uitvoeren. De eerste keer verwerkt die dan 0.1 > 0.2 en de tweede maal pas de 0.2 > 0.3

Ik ga er vanuit dat als je het vanaf de eerste firmware-flash netjes bijhoud je altijd alleen de 'laatste' update uitvoert en de firmware-update dus maar 1 keer hoeft te draaien.

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
muntje schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 15:39:
Daar was ik al bang voor, maar krijg het niet voor elkaar om geluid uit mijn tv te krijgen.
Dit lukt alleen als ik mijn tv als enige apparaat aansluit. Op het moment dat ik mijn mediaplayer aansluit en ik switch terug naar mijn tv, dan is mijn geluid weg, en kan ik de reciver ook via HDMI CEC niet meer vinden :-(
Ik heb hetzelfde gehad, weliswaar met een Ac Ryan mini. De mini aangesloten op de receiver en HDMI CEC werkt niet meer. Op het moment dat je de mini van de reveiver afhaald en werkt CEC prima. Ik heb mijn vermoedens dat AC Ryan zich niet heeft gehouden aan de HDMI-standaarden, waardoor het waarschijnlijk niet en/of slecht werkt.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-12 14:18

Erw

Heb een reciever aangeschaft en heb een probleem, ik sluit de dvd aan op hdmi-in en de tv op hdmi-out. Nu heb ik wel geluid via de reciever maar geen beeld op de tv.

Weet iemand een oplossing?

Kom op, je loopt nu lang genoeg op GoT rond dat je nu toch wel weet dat we wat eigen inzet verwachten?

[ Voor 22% gewijzigd door FeaR op 21-10-2012 23:39 ]

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

• PeterC86
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-08-2020
Ge hebt de handleiding ook open geslagen?

• Diamond4ever
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-10 10:09
is er een manier om de onkyo te laten zien of het geluid 24bits is? Khz kan ik wel zien maar ik zie nergens of het ook 24Bits is.

Specs PCtjuh - Specs File Servertjuh - Specs Encode Servertjuh

• henk192
  • Laatst online: 01-09-2023
wilfer schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 14:37:
[...]

Wanneer je de af te spelen mappen toevoegd in de media bibliotheek van Windows mediaplayer zou het wel moeten lukken.
Heb alles in media player gezet echter flac en ogg worden niet ondersteund door de 616, alles omgezet naar wav speelt nu wel sommige maar nog lang niet alle nummers,

video via netwerk wordt ook niet ondersteunt,

Ik ga weer verder zoeken
Tips iemand??

Verwijderd

Hallo
Ik zit namelijk met het volgende
Ik heb een Onkyo av receiver TX-NR509 en daarachter heb ik mijn full HD 1080p tv, een PlayStation 3, de blu-ray speler van onkyo: BD-SP309 en mijn laptop
Met het kijken van normale televisie is er geen probleem maar sinds kort heb ik de HD kanalen erbij op staan en als ik 1 van die kanalen probeer te kijken dan valt mijn geluid steeds weg, dat is bij alle HD kanalen zo
Bij de PlayStation 3 valt het geluid en beeld vaak weg bij het hoofdmenu van de PS3 en in de store enzo, alleen bij het spelen van spellen ervaar ik geen problemen, althans van de vele spellen had ik wel 1 spel (x-men destiny) die net als het menu van de ps3 dit probleem heeft
Voor de blu-ray speler geld het precies het zelfde de meeste blu-ray films hebben hier geen problemen bij alleen ben ik toch al wel 2 blu-ray films tegen gekomen waarbij dit voorkomt
Waar ik het meest tegen aanloop zijn de HD kanalen want dit houdt mij tegen om over te gaan op HD met meerdere kanalen
Ik heb mijn receiver, tv, blu-ray speler en PS3 allemaal vandaag nog geüpdate, het probleem blijft bestaan helaas
Ik had altijd wel een wat goedkopere HDMI kabel tussen de tv en de receiver zitten maar zelfs nu met een HDMI kabel van Monster Cable (ondersteund: Ultra High Speed with Ethernet + 13.8Gbps) die rond de €80 kosten blijft het probleem bestaan
De lengte van de kabels zijn 5m of minder behalve van de laptop die is 10m maar daar ondervind ik geen problemen mee...
Heb al boekjes doorgelezen en instellingen geprobeerd aan te passen maar dat werkt allemaal niet
Heb verschillende HDMI poorten geprobeerd maar dat werkte ook niet
De tv zit op de HDMI IN port en de rest zit in de HDMI out poorten
Wie kan mij aub helpen want ik begin mezelf echt op te vreten door dit probleem..?

Verwijderd

Na veel zoeken op internet over dit probleem ben ik er achter gekomen dat dit aan de CI+ module kan liggen
Ik\ probeer het nu voorlopig zonder een CI+ module in mijn tv
als er toch weer problemen gaan voordoen zal ik dit direct melden in deze topic

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2012 22:31 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Nee, dit is de Deep Color mode op je PS3. Zet maar eens uit, dan heb je het probleem niet meer.

(Instellingen - Beeldscherminstellingen - Diepe kleuren uitvoer (HDMI))

[ Voor 29% gewijzigd door Exorcist op 25-10-2012 17:41 ]

Verwijderd

Dank je wel voor je tip
ik heb het meteen gewijzigd in mijn ps3, ik hoop dat het probleem nu is opgelost

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Moet wel, ik had exact hetzelfde probleem met mijn Onkyo NR-509 en PS3. Succes.

Verwijderd

update over vorige topic
De informatie dat ik dus heb gelezen over de CI+ module bleek echter toch niet te helpen
Het probleem doet zich weer opnieuw voor, het geluid valt steeds weer uit bij het kijken van HD kanalen (betreft Ned. 1, 2 en 3).
De HDMI kabel zelf is uitgesloten want die is 5 m (onder de 10 m die ik heb gelezen op forums)
Het is een HDMI kabel van Monster Cable (ondersteund: Ultra High Speed with Ethernet + 13.8Gbps) die rond de €80 kosten het probleem blijft nog steeds bestaan
De tv zit op een HDMI in poort

zit het probleem dan in een instelling?
wie o wie kan mij aub helpen?
heeeeeeel irritant dat geluid dat steeds weg valt :(

• D.S.X
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-03-2024
Had even snel een vraag. Heb sinds kort een Onkyo 515 in combinatie met de ibood set van een aantal weekjes geleden dat was de Jamo S426. Nou wou ik hier speaker kabel voor halen en zat te twijfelen tussen 2x1.5mm2 en 2x2.5mm2. Voor de surroundspeakers is minimaal 10m nodig. Iemand die me hier wat meer over kan informeren?

• maartend
  • Nu online
Altijd zo dik mogelijk. dus 2,5 mm2. Is zowiezo het minimale.
Dikker is beter.
Kijk eens bij Gamma, die heeft voor een leuke prijs echt dik draad liggen (5mm2) dat best wel goed is voor de prijs.
maartend schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 23:15:
Altijd zo dik mogelijk. dus 2,5 mm2. Is zowiezo het minimale.
Meer dan 99% van de sets hier kan je aansluiten met 1,5mm² of zelfs nog dunner. Ooit wel eens gekeken hoe dik de kabel is in je speakers of receiver/versterker? Feit blijft wel dat 2,5mm² over het algemeen wat lekkerder in de terminal zit qua stevigheid. Hoe jij het stelt gaat iedereen straks 8mm² tussen zijn setje proppen :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• maartend
  • Nu online
FeaR schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 06:49:
[...]

Meer dan 99% van de sets hier kan je aansluiten met 1,5mm² of zelfs nog dunner. Ooit wel eens gekeken hoe dik de kabel is in je speakers of receiver/versterker? Feit blijft wel dat 2,5mm² over het algemeen wat lekkerder in de terminal zit qua stevigheid. Hoe jij het stelt gaat iedereen straks 8mm² tussen zijn setje proppen :P
Zo niet bekeken. Ik ga niet dikker dan 5mm2. Ach, het was al wat later op de dag na een vermoeiende dag.
Maar ik raad toch altijd 2,5mm2 aan. Dan heb je tenminste echt draad in je handen.

• D.S.X
  • Laatst online: 03-03-2024
5mm2 leek me wel een beetje overkill, denk dat ik veilig voor de 2,5mm2 ga :)
Bedankt voor de info

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12 12:32
fruxxxano schreef op donderdag 18 oktober 2012 @ 16:50:
Heb mijn TX-NR515 inmiddels binnen en aangesloten. Hij werkt prima, geluid klinkt een stuk beter!
Als je de app gebruikt, kun je ook op het "i"tje klikken in de rechter bovenhoek. Dan zie je op je telefoon wat er binnenkomt en uitgaat op de versterker :)

Carpe Diem

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
De RC-710M remote (vrij standaard), kan codes leren om zo andere apparaten aan te sturen. Dit wil ik 'uit' hebben. Oftewel als ik van input switch moet de remote de receiver blijven bedienen.

Kan dit?

Resetten van remote codes werkt niet.

• T90
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-10-2022

T90

Hallo Tweakers,

Tijdens het gamen wordt het geluid weergegeven als Multichannel, terwijl de game wel Dolby Surround ondersteund. Nu heb ik mijn PS3 d.m.v een optische kabel aangesloten en nu wordt het geluid wel weergegeven als Dolby Surround. Nou vroeg ik mij af waar dat aan ligt?

Mijn opstelling:
  • LG 40 inch Full HD LCD
  • Onkyo TX-SR 606 receiver
  • KEF KHT3005SE 5.1 (Heb eventueel nog twee speakers voor 7.1)
  • Sony PS3 Slim
  • UPC MediaBox
Alles is aangesloten d.m.v HDMI
PS3 wel ingesteld op Bitstream voor de manier van geluid uitvoeren? Staat nu op Linear PCM aangezien de receiver het als dusdanig herkent. PS3 heeft de neiging LPCM in te stellen als je via HDMI aansluit. Bij de audio-opties kiezen om handmatig in te stellen en dan alles uitvinken op DTS en DD opties na, dan moet het goed gaan.

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 15:49
Het maakt ook niet uit of je over HDMI nu een TrueHD, DTS-MA of LPCM bitstream verstuurt. De kwaliteit het toch hetzelfde. Het enige verschil zit hem in de vraag welk apparaat de omzetting van TrueHD/DTS-MA->LPCM voor haar rekening neemt. En dat proces is toch lossless dus dat maakt voor de kwaliteit niet uit.
Saturnus schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 00:40:
De RC-710M remote (vrij standaard), kan codes leren om zo andere apparaten aan te sturen. Dit wil ik 'uit' hebben. Oftewel als ik van input switch moet de remote de receiver blijven bedienen.

Kan dit?

Resetten van remote codes werkt niet.
Ja. Alle inputs op code 62503 instellen.

[ Voor 39% gewijzigd door HarmoniousVibe op 28-10-2012 14:32 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

HarmoniousVibe schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:29:
Het maakt ook niet uit of je over HDMI nu een TrueHD, DTS-MA of LPCM bitstream verstuurt. De kwaliteit het toch hetzelfde. Het enige verschil zit hem in de vraag welk apparaat de omzetting van TrueHD/DTS-MA->LPCM voor haar rekening neemt. En dat proces is toch lossless dus dat maakt voor de kwaliteit niet uit.
Klopt, maar velen vinden het toch wel tof om dingen als "DTS HD" of wat dan ook in het display te zien. Veelal samen met een leuk logootje of lampje.

• T90

T90

Het verschil tussen Multichannel en DD is zeker te horen, vandaar ook mijn vraag.
Dan doet één van de apparaten iets niet goed, want er zou geen verschil in moeten zitten. Verder betwijfel ik altijd of je met dit soort setjes het verschil ook echt hoort of eerder denkt te horen. Maar goed, dat laten we even in het midden aangezien dat altijd een lastig onderwerp is. Maar zie mijn eerdere post hoe je bitstream kan forceren.

• Timmb
  • Laatst online: 15-05-2023
Ik heb dit weekend bij m'n ouders een TX8050 geinstalleerd. Mooi ding en prima geluid icm BMW speakers. Netwerkfunctionaliteiten werken ook prima icm Android en iPad/iPod.

Ik vraag mij alleen af wat je met de videopoorten kunt...De handleiding verschaft niet veel duidelijkheid. Iemand een idee?

• T90

T90

.

[ Voor 99% gewijzigd door T90 op 31-03-2014 17:27 ]

T90 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 16:03:
Bij DD is het toch zo dat de spraak uit de center speaker komt en de ''special effects'' uit de overige vier speakers komt? Dat gebeurd namelijk wanneer ik speel met de optische kabel en bij Multichannel (HDMI) komt de spraak uit vier speakers. Center speaker wordt niet gebruikt. PS3 staat inmiddels op Bitstream
Nadeel van Multi Channel In is dat je niet weet wat er nu de receiver in komt. De PS3 pakt het geluid als het ware al uit en de receiver laat het alleen horen. Je weet dus niet of het Dolby Digital of DTS is. Indien je niet weet wat de brontrack is kan je er eigenlijk niets over zeggen. Maar bitstream DD of LPCM DD moet identiek zijn.
Timmb schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 15:48:
Ik vraag mij alleen af wat je met de videopoorten kunt...De handleiding verschaft niet veel duidelijkheid. Iemand een idee?
Videoapparatuur op aansluiten? :P
Je hebt vier Composiet-ingangen waar je apparatuur op aan kan sluiten qua beeld. Via de ene Composiet "Monitor Out" hoef je dan maar één kabel naar de TV te trekken. De Onkyo dient dan als een switch. Kans is klein dat je het gebruikt, want composiet zie je niet veel meer.

• Timmb
FeaR schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 17:20:

[...]

Videoapparatuur op aansluiten? :P
Je hebt vier Composiet-ingangen waar je apparatuur op aan kan sluiten qua beeld. Via de ene Composiet "Monitor Out" hoef je dan maar één kabel naar de TV te trekken. De Onkyo dient dan als een switch. Kans is klein dat je het gebruikt, want composiet zie je niet veel meer.
Ok, ik dacht dat je het wellicht kon gebruiken om een radio interface op je TV te zien. Maar dit klinkt aannemelijker. Bedankt! :)

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
HarmoniousVibe schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 14:29:
[...]

Ja. Alle inputs op code 62503 instellen.
Dat dacht ik ook, maar het werkt niet.

• Baldertt
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-11-2023
Vandaag bij Ibood:
Onkyo TX-NR414 5.1 Netwerk receiver en Jamo A 101 HCS5 speakerset voor 399,95 + 8,95 verzendkosten.

Ik twijfel. Mijn TX-SR308 doet het nog prima, maar spotify op de receiver spreekt me wel erg aan!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-12 16:09
Hallo Allen,

fijn dit topic :)
ik heb een vraagje: ik heb op dit moment de logitech Z-5500 voor mijn geluid,
echter zie ik nu de ibood aanbieding van vandaag en mijn vraag is: is dit een verbetering ten opzichte van mijn Logitech z-5500 set ?

Ik zal de onkyo receiver via optical aansluiten op mijn pc/mediacenter

alvast bedankt voor een reactie :)

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Verwijderd

Sinds vorige week een NR616 aangeschaft waar ik meer dan tevreden over ben. Het enige wat niet lekker werkt is de HDMI pass through met mijn Ziggo/Cisco decoder.

Als de reciever op standby staat en de pass through is ingesteld op de HDMI poort waarop mijn decoder is aangesloten, krijg ik alleen een knipperend oranje beeld afgewisseld met wat 'ruis'. Zijn er meer mensen met dit probleem of is hier een oplossing voor?

• GabrielZ
  • Laatst online: 12-12 09:34
Hierbij een vraag, ik zit in twijfel voor een nieuwe reciever en dat gaat tussen de Onkyo 616 en de pioneer 922

De voordelen van de Onkyo zijn iets meer watt per kanaal, thx certified en meer hdmi poorten

Ik kom van een pioneer 520 en deze is mij altijd uitstekend bevallen en is ook erg handig in gebruik
Tevens vind ik het design van de pioneer 922 veel mooier

Wat zou een betere aankoop zijn omdat het toch een redelijk prijzige aankoop is..
GabrielZ schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:31:
De voordelen van de Onkyo zijn iets meer watt per kanaal
Let dat dit gemeten is op een manier gemeten die helemaal niet representatief is, dus waar je eigenlijk niets over kan zeggen. Doet Pioneer ook, maar vermogens welke gemeten zijn op die manier kan je niet zo vergelijken. Verder is het verschil tussen 150 en 160 Watt miniem, het verschil tussen 1 en 2 Watt is vele malen groter.

Weet dat je voor een gemiddelde huiskamer maar een paar Watt nodig hebt om de ruimte met geluid te vullen. Welke speakers ga je op de receiver aansluiten? Als de speakers een (zeer) laag rendement hebben kan je naar het vermogen kijken.
thx certified
Zegt ook helemaal niets. Meer dan genoeg apparatuur die geen THX-certificaat heeft maar dit met gemak zou kunnen krijgen. Voor een dergelijk certificaat moet je betalen en de meeste merken doen dit liever niet zodat het niet doorberekend hoeft te worden in de prijs. Zeker een THX-Select certificaat kan door de simpelste receiver al behaald worden.
en meer hdmi poorten
Dat zijn eerder de punten waarop je een receiver uit moet zoeken, niet de twee dingen die je hierboven aanhaalt :)

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:25
En je vindt de Pioneer mooier... Het staat wel in je huiskamer! Ik zou zeggen; alleen al daarom zou je de Pioneer moeten kiezen!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-12 19:17
Heeft er iemand een oplossing om mijn muziek van Google music op mijn NR509 te krijgen? Liefst via mijn android phone?

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11 12:13
Zo, heb de iBood aangeschaft! Benieuwd naar dat apparaat, past sowieso niet eens in m'n kast. Maar daarna wel vol genieten van HD geluid :D.

• Jeroenzer
SemperFidelis schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:47:
Zo, heb de iBood aangeschaft! Benieuwd naar dat apparaat, past sowieso niet eens in m'n kast. Maar daarna wel vol genieten van HD geluid :D.
hahaha ik heb em ook!
ben benieuwd naar jou mening.

ik sluit deze aan op me pc.

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-12 22:29

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

MoiZie schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:38:
En je vindt de Pioneer mooier... Het staat wel in je huiskamer! Ik zou zeggen; alleen al daarom zou je de Pioneer moeten kiezen!
Ik ben juist van mening dat je bij een Receiver juist niet naar het Uiterlijk moet kijken. Sommige High End modellen zijn echt heel lelijk en als je dan Functionaliteit gaat laten vallen ter behoud van het uiterlijk (ervan uitgaande dat de prijs gelijk is) dan heb je het nut van een Receiver niet helemaal begrepen. Veelal is een Receiver mijns inziens het 1ste apparaat dat je evenuteel achter een kast deurtje stopt.

Het enige dat ik kan toevoegen aan deze discussie is dat ik erachter kwam dat "De Houderbaarheid" van Moderne Onkyo's t.o.v. vroeger behoorlijk is afgenomen. Pioneers "zouden" degelijker van opbouw zijn.

Ik zou echt naar punten als poorten en eventueel HDMi Processing (Component in 2 HDMi out en QDEO 4K Upscaling) kijken zodat er zoveel mogelijk kabels door je Receiver afgevangen kunnen worden en daarmee je TV ontlasten, maar dat is mijn mening.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• SemperFidelis
Jeroenzer schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:32:
[...]

hahaha ik heb em ook!
ben benieuwd naar jou mening.

ik sluit deze aan op me pc.
PC?

Ik gooi m'n Xbox, HTPC en digital receiver er aan vast :D.

Verwijderd

Ik heb gisteren mijn Onkyo TX-NR414 geinstalleerd. Ook de android app geinstalleerd op een Asus Transformer tablet. De app vindt de receiver, werkt ook wel, maar als ik de USB schijf wil browsen kom ik niet verder dan de naam van de disk en daarna "Connecting - acquiring data" en dat houdt niet meer op. Harddisk is Platinum 500gb, geformatteerd als fat32. Iemand met een oplossing? Groet, Rob

• Jeroenzer
SemperFidelis schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:08:
[...]

PC?

Ik gooi m'n Xbox, HTPC en digital receiver er aan vast :D.
ja oke, hoofd zakelijk zal ik deze gebruiken voor me pc,
ik heb nog PS3, tv... maar tv kijk ik ook via me pc/mediacenter

ben echt benieuwd!

Verwijderd

Heb een Onkyo TX-SR578. Had eerst een TX-SR507 geloof ik. Zat geen verschil in wat betreft geluid. Ik heb niet zoveel ervaring met high end apparatuur ofzo.. maar speel de meeste muziek af van een Club 3D Theatron Agrippa DTS 7.1 geluidskaart. Da's hetzelfde kaartje als de Auzentech Xplosion PCI.

Ik heb nog geen goede audio kabel daarvoor. Optische kabel is gewoon goedkoop kabeltje van electronica-online [deze]. Analoge kabel was eerst zo'n HQ kabel. Geen prettig geluid. Nu ligt daar een "Hyperwire" kabel 2xRCA -> 2xRCA met een verloopje naar minijack. Dat geluid is best redelijk! Hyperwire is wel gewoon budget, geen bekend merk ofzo. Het verloopje is beter dan de kabel zelf.

Als ik van digitaal overschakel naar analoog gaat er een wereld open aan ruimtelijkheid en onderscheid tussen instrumenten/geluiden. Ik wil niet klinken als een audiofiel ofzo ;-) maar het is echt zo. Dat digitale geluid (DAC van de Onkyo) is gewoon bagger. Ik weet niet of dat aan de toslink kabel kan liggen. Ik denk dat het meer aan de Onkyo ligt, maar ik kan me vergissen.

Als ik dat met de CD speler doe (digitaal verbonden met goedkope coax kabel, analoog met dezelfde Hyperwire kabels) gebeurt min of meer hetzelfde, hoewel het verschil minder uitgesproken is, voornamelijk omdat het analoge geluid van de PC beter is. (Dat geluidskaartje is misschien zo slecht nog niet). Digitaal mis ik dat gevoel van dat ik detail hoor, het klinkt allemaal best aardig, maar ik kan dingen niet uit elkaar halen als het ware. Analoog is dat gelijk beter, al gaat er ook wat kwaliteit verloren, dat wijt ik dan aan de analoge interconnect en de kwaliteit van de DAC van de CDspeler. Maar zelfs een enkel instrument klinkt al gelijk 10x beter.

Morgen komt er een bestelling binnen, de Cambridge Audio DacMagic 100, een budget kabel van een bekend merk (AudioQuest Evergreen 0.6M analoge interconnect), met een budget USB kabel van datzelfde merk (AudioQuest Forest USB 3.0M) en nog een coaxiale interconnect (AudioQuest VDM-A 1.0M). Dan gaan we het zien :).

Ik zal in elk geval makkelijk de CD speler kunnen testen zowel digitaal als analoog. Ik heb nog een betere analoge interconnect nodig die moet ik nog bestellen (QED Performance Audio 1). Maar ik zal in elk geval kunnen testen:
- DAC van de CD speler icm. Evergreen
- DAC van de Onkyo icm. VDM-A
- DacMagic op de CD speler met VDM-A en Evergreen
- DacMagic op de PC met usb kabel en Evergreen.

Als ik de PC wil verplaatsen kan ik ook nog de PC testen op de Onkyo met de VDM-A, maar het geluid van de CD speler en van de PC zouden in dat opzicht niet veel van elkaar moeten verschillen (doen ze nu ook niet).

Ik besef me dat ik best wel een beginner ben op dit gebied, doet me een beetje denken aan die tijd dat ik nog niks wist van computers en hardware en dat ik toen mijn processor liet doorbranden doordat ik hem verkeerd had teruggeplaatst in het socket ;-). Denk dat je alleen maar kunt leren van ervaring.

De CD speler is trouwens Onkyo C-7030.

Verwijderd

3 weken geleden de TX NR616 aangeschaft en zeer tevreden tot nu toe. Alleen kwam ik gisteren thuis en trof ik een boze vriendin aan, ze kreeg de TV niet aan ;-(

Als ik de versterker aan zet, verschijnt er 1 seconde :Check SP wire, daarna gaat de versterker weer uit. Via Internet al achterhaald dat ik de kabelaansluiting van de boxen moet checken. Ik klem nu de gestripte boxkabels direct op de schroefaansluitingen.

We niets zelf hebben gewijzigd (ik heb wel een kat die het lekker warm vind om op de apparatuur te liggen) dus ik wil voorkomen dat dit nog eens gebeurt. Iemand tips hoe ik de aansluiting iets beter kan beschermen?

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:13
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:15:
We niets zelf hebben gewijzigd (ik heb wel een kat die het lekker warm vind om op de apparatuur te liggen) dus ik wil voorkomen dat dit nog eens gebeurt. Iemand tips hoe ik de aansluiting iets beter kan beschermen?
Ja, heb wel een tip. Maar die zal ik maar niet noemen... 8)

[ Voor 35% gewijzigd door DeBaroN op 01-11-2012 14:38 ]

Verwijderd

baronruud schreef op donderdag 01 november 2012 @ 14:38:
[...]

Ja, heb wel een tip. Maar die zal ik maar niet noemen... 8)
De kat komt er ook niet meer op, daar ga ik ook voor zorgen O-)

Verwijderd

Heb ik ook gehad, receiver viel uit of wilde niet meer aan, alles weer loshalen en opnieuw bevestigen. Sindsdien nooit meer gehad. Is al een tijdje geleden dat dat was.

Ik heb de spullen nu binnen.

Cambridge Audio DacMagic100
AudioQuest Forest USB
AudioQuest Evergreen stereo
AudioQuest VDM-1 coax.

Samenvatting:
- analoog vanaf de pc klinkt nog steeds veel vetter met een goede source. Ik luister dit liedje Asteroids Galaxy Tour - Runner en op YT is het niet geweldig maar vanaf mp3 is het al veel vetter. Analoog swingt het echt. Digitaal via de DAC is het maar so-so. Er zit wel redelijke glans aan het geluid, daar valt van te genieten, maar de instrumenten swingen niet, de gitaren gieren niet. Hoewel het geluid allemaal erg helder is.
- digitaal vanaf de CD speler klinkt het vrijwel hetzelfde als via USB op de PC, alleen dan zonder de glans. Geen geluid waar ik van kan genieten.

Ik denk dat ik alsog een 1M stereo kabel erbij ga bestellen om te testen of dat niet nog wat verbetert, maar dan wel onder voorwaarde dat ik hem mag retourneren binnen 8 dagen na gebruiken. Lijkt me echter sterk dat het iets gaat geven. Op het moment.... ben ik eigenlijk van mening dat ik die DAC terug moet sturen en gewoon moet investeren in een 3m kabel van de PC naar de versterker. Dat vind ik alleen een vreemde investering maar het kost wel minstens 250 euro minder.

Als ik die andere kabel in huis heb maar ff een tweede persoon in huis halen om te luisteren, en dan zien...

• GabrielZ
  • Laatst online: 12-12 09:34
FeaR schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:29:
[...]

Let dat dit gemeten is op een manier gemeten die helemaal niet representatief is, dus waar je eigenlijk niets over kan zeggen. Doet Pioneer ook, maar vermogens welke gemeten zijn op die manier kan je niet zo vergelijken. Verder is het verschil tussen 150 en 160 Watt miniem, het verschil tussen 1 en 2 Watt is vele malen groter.

Weet dat je voor een gemiddelde huiskamer maar een paar Watt nodig hebt om de ruimte met geluid te vullen. Welke speakers ga je op de receiver aansluiten? Als de speakers een (zeer) laag rendement hebben kan je naar het vermogen kijken.

[...]

Zegt ook helemaal niets. Meer dan genoeg apparatuur die geen THX-certificaat heeft maar dit met gemak zou kunnen krijgen. Voor een dergelijk certificaat moet je betalen en de meeste merken doen dit liever niet zodat het niet doorberekend hoeft te worden in de prijs. Zeker een THX-Select certificaat kan door de simpelste receiver al behaald worden.

[...]

Dat zijn eerder de punten waarop je een receiver uit moet zoeken, niet de twee dingen die je hierboven aanhaalt :)
De speakers zijn de harman kardon hkts 60 met 2x de hkts 200 sub
Ik wil dus uitbreiden naar 7.2 en wil de jamo 606 aanschaffen als fronts en dan de 2 harman kardon fronts als surround back speakers

Wat raden jullie me aan de onkyo 616 of de pioneer 922??

Gr Gabriël

Verwijderd

Mijn setup is nu dus:

Onkyo TX-SR578 receiver
Onkyo C-7030 cdspeler (analoog verbonden)
Club 3D Theatron Agrippa DTS 7.1 geluidskaart (digitaal en analoog verbonden)
onboard geluidschip voor Zone2 (analoog) <- voor games.
Cambridge Audio DacMagic 100 (usb verbinding)

Mordaunt-Short Avant 906i zuilen
Mordaunt-Short Avant 904i center
Mordaunt-Short Premiere center, surround left, surround right
en nog 2x zo'n surround boxje als computer-speakers.
subwoofer van de Permiere set gaat dienen als versterker voor die twee boxjes denk ik. Dan heb ik 6.0 + 2.1.

er komt nog bij:

Squeezebox Touch (optische kabel naar DAC)
Synology DS413 NAS.

heerlijk! :D

plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.xen.dds.nl/files/images/speaker-layout2.png

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2012 07:09 ]

• verhulsdonck
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-02-2024
Hoi allemaal,
Ik heb een vraagje waar ik hoop dat jullie mij mee kunnen helpen. Als ik 1080p bestanden afspeel via:
PC > 10 meter hdmi 1.4 > ONKYO HTR-548 receiver > 2 meter hdmi 1.4 > Philips 8000 serie = dan zit er een hele lichte ruis op de TV. Ik neem vooralsnog aan dat dit licht aan de afstand die het zwaardere bestand moet afleggen, want bij minder zware bestanden heb ik dat niet.
Mijn vraag: Heeft een hdmi versterker zin of welke oplossing zou je aanraden (kabel korter gaat niet ;) )

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:10:
Sinds vorige week een NR616 aangeschaft waar ik meer dan tevreden over ben. Het enige wat niet lekker werkt is de HDMI pass through met mijn Ziggo/Cisco decoder.

Als de reciever op standby staat en de pass through is ingesteld op de HDMI poort waarop mijn decoder is aangesloten, krijg ik alleen een knipperend oranje beeld afgewisseld met wat 'ruis'. Zijn er meer mensen met dit probleem of is hier een oplossing voor?
Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

• HerrJP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-12 13:55

HerrJP

!!!!!

Verwijderd schreef op maandag 05 november 2012 @ 19:05:
[...]

Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
Ik heb hetzelfde probleem gehad.

-Ik heb verschillende soorten hdmi kabel geprobeerd.
-Ik heb diverse versies firmware geprobeerd.
-Ik heb diverse instellingen getest.

Helaas hielp niks :( . Op internet zijn veel gevallen bekend. Allen met deze Cisco maar verschillende recievers. Het schijnt dat de Cisco een signaaltje niet meestuurt waardoor de reciever niet wakker wordt.
Uiteindelijk was ik het zat en heb ik een humax gekocht. Sindsdien werkt het super.
De Cisco begon toch al de bekende kuren te vertonen dus dit was de druppel 8)

-o-o-0-o-o-

• SemperFidelis
Hmm zojuist m'n Xbox en laptop aangesloten op m'n receiver. Bij de Xbox gaat alles perfect maar bij mn laptop geeft hij enkel beeld en gaat het geluid via de laptop zelf.
Aan de HDMI kabel ligt het niet...
Moet ik wat instellen op de laptop zelf?
SemperFidelis schreef op maandag 05 november 2012 @ 21:30:
Dat het geluid ook over de HDMI moet gaan? Wat overigens niet bij elke laptop mogelijk is, vooral de eerste generatie laptops met HDMI deed dit niet.

• SemperFidelis
Ik heb een Asus K53E... Moet toch wel lukken? Want voorheen hing ik mijn laptop altijd direct aan de TV en dat ging prima.
Waar kan ik dit instellen? Bij configuratiescherm -> geluid zie ik enkel interne geluidskaart.

[ Voor 72% gewijzigd door SemperFidelis op 05-11-2012 21:48 ]

Verwijderd

Dat probleem heb ik ook. Mijn HDMI audio wordt niet getoond als audio device. En dat moet wel.

In het verleden heb ik een VGA driver geinstalleerd gehad waarbij het wel werkte. Alleen mijn XP installatie is zo waggel dat ik geen andere drivers meer kan installeren zonder alles kapot te maken. En ik heb nog geen zin in herinstallatie / iets nieuws.

Het is een notoir probleem van veel audio apparatuur dat ze niet goed werken met computer-HDMI. De Cambridge Audio 551R audio-video receiver bijvoorbeeld doet het (schijnbaar) niet met nVidia kaarten, en bij ATI kaarten doet ie het wel maar laat nog steeds het audio device niet zien.

Het enige wat ik je kan aanraden is een andere driver te proberen, maar anders heb je waarschijnlijk pech wat dit betreft. Ik geloof dat ik ooit een ATI driver had die specifiek bedoeld was voor de onboard audio chip die ik had. Ik denk dat deze de HDMI audio installeerde. De standaard Catalyst drivers doen dat dus niet voor mij.

edit: ja het was de Realtek HD audio driver. Ben het nu aan het testen.
edit: ik heb geen HDMI audio device wat ik kan selecteren, maar HDMI audio staat wel tussen de hardware devices. Ik heb "Audio TV Out" op de receiver aangezet en heb nu gewoon audio op de TV (en op de receiver). Maar als ik de analoge kabel naar de receiver disconnect, dan verdwijnt het geluid! Wat? Is ie nou analoog geluid over HDMI naar de TV aan het sturen? :? Ja het is een analoog signaal. Ik heb dus geen HDMI audio maar desondanks wel HDMI audio op de TV. Op 7.1 hoef ik dus niet te rekenen ;-).

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2012 23:52 ]

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:13
Ook ik heb de iBood gekocht van 30 oktober (De Onkyo NR414 met de Jamo A101HCS5 speakerset.) Via de specs kwam ik erachter dat deze receiver bananenstekker aansluitingen heeft voor de speakers. Daar er bij deze deal geen kabels zitten; even een beroep doen op jullie advies. Wat heb ik nodig om de zooi aan te sluiten? Ik heb totaal geen ervaring met bananenstekkers...

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Banaanstekkers zijn altijd een optie. Het is een aanvulling - puur voor het gemak en looks - op het gewone speakerdraad. En dat laatste heb je als basis nodig, simpel 1,5mm² - 2,5mm² zal meer dan voldoen voor deze set. Overigens kan de receiver wel banaanstekkers aan, maar voor de speakers heb je al een ander soort nodig, flexibele stekkers. Op het forum is al meer besproken over banaanstekkers en over de werking/nut, moet met de search wel te vinden zijn.

• SemperFidelis
Waarom ben ik toch zo'n digibeet... Nu krijg ik enkel geluid door de front right speakertje...

Verwijderd

Banaanstekkers is net een topic over bezig geweest.

http://gathering.tweakers...message/39228053#39228053

De Onkyo receiver heeft waarschijnlijk dopjes (engels: bung) in de banaanstekkergaten zitten. Die moet je er uit halen met een houtschroef. Even de schroef er een paar slagen in draaien en dan kun je het dopje er uit trekken.

@Semper

Wat ben je aan het doen? Geluid door enkelt een front right (ofzo) wijst meestal gewoon op dat er een analoge minijack kabel niet helemaal goed ingestoken is.

• Jeroenzer
Een vraag:

Ik heb de Onkyo TX-NR414 van de Ibood actie gekocht,
nu heb ik alles aangesloten en er komt geluid uit via de boxen :)

ik heb de set via Optical aangesloten op me pc en zo krijg ik ook geluid dus het werkt.
echter als ik aan het game ben( Nieuwe MOH) dan geef ik aan dat ik een 5.1 set heb in-game en krijg in me surround alsnog over me voorste speakers en niks bij me surround speaker. mooi voorbeeld hierbij is als er een helikopter is dat ik me omdraai in-game dat de helikopter echt achter me is, maar ik dus niks hoor uit me achterste speakers. Is dit iets wat ik moet instellen op me receiver?

Jeroenzer schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:26:
ik heb de set via Optical aangesloten op me pc en zo krijg ik ook geluid dus het werkt.
echter als ik aan het game ben( Nieuwe MOH) dan geef ik aan dat ik een 5.1 set heb in-game en krijg in me surround alsnog over me voorste speakers en niks bij me surround speaker. mooi voorbeeld hierbij is als er een helikopter is dat ik me omdraai in-game dat de helikopter echt achter me is, maar ik dus niks hoor uit me achterste speakers. Is dit iets wat ik moet instellen op me receiver?
Een PC is niet standaard in staat om 5.1 geluid uit te sturen als dit digitaal moet gebeuren. Games zijn interactief en hebben dus geen vaste audiotrack zoals een film dat wel kan hebben. Om 5.1 te krijgen zal je een geluidskaart aan moeten schaffen welke beschikt over DTS Connect en/of Dolby Digital Live. Deze software maakt in realtime DTS Surround dan wel Dolby Digital aan. Sommige moederborden ondersteunen dit, maar je ziet het vaker niet dan wel. Wat ook kan is alles met HDMI aansluiten.

Maar het probleem zit dus in de PC en niet in de receiver.

• Jeroenzer
FeaR schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:35:
[...]

Een PC is niet standaard in staat om 5.1 geluid uit te sturen als dit digitaal moet gebeuren. Games zijn interactief en hebben dus geen vaste audiotrack zoals een film dat wel kan hebben. Om 5.1 te krijgen zal je een geluidskaart aan moeten schaffen welke beschikt over DTS Connect en/of Dolby Digital Live. Deze software maakt in realtime DTS Surround dan wel Dolby Digital aan. Sommige moederborden ondersteunen dit, maar je ziet het vaker niet dan wel. Wat ook kan is alles met HDMI aansluiten.

Maar het probleem zit dus in de PC en niet in de receiver.
Hoi FeaR,

bedankt voor je reactie,
en een duidelijke ook:)

ik ga gelijk even in de Pricewatch kijken :)

Nogmaals bedankt!

UPDATE:

ik heb even rond gekeken en tot de conclusie gekomen dat de Asus Xonar D2/PM een mooie oplossing is;
http://www.asus.nl/Multim...onar_D2PM/#specifications

@ FeaR,
kan jij dit beamen ?

Alvast bedankt :)

[ Voor 12% gewijzigd door Jeroenzer op 06-11-2012 11:19 ]

• vtrke
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-12 09:03
Even wat raad voor de audio experten. Ik ben van plan de Onkyo reciever TX-NR414 aan te kopen, vooral ook omwille vd ingebouwde spotify mogelijkheden. Echter ik heb niet echt zin voor een volledige 5.1 setup, liever een 2.1 of 3.1 setup (reden, vooral geen zin in kabels over de vloer, zelfs met draadloze boxen heb je die ivm power).

Is dit mogelijk via de TX-NR414 en zoja moet ik dan aan BI-Amping doen? Welke boxen raden jullie aan?
vtrke schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:41:
Is dit mogelijk via de TX-NR414 en zoja moet ik dan aan BI-Amping doen? Welke boxen raden jullie aan?
Het is gewoon mogelijk om minder speakers aan te sluiten dan de receiver aan kan. Er zijn immers ook mensen met een 4.0 of 3.1 set, dat kan een 5.1/7.1 receiver ook allemaal aan.

Bi-Amping zijn de meningen over verdeeld. Zeker aangezien je met een receiver aan passief Bi-Amp doet aangezien het filter blijft zitten, de receiver niets verdeeld van hoge en lage tonen en je maar één en dezelfde voeding gebruikt. Vermogenswinst is eigenlijk nul aangezien het filter van de speakers het meeste vermogen weggooit aangezien je anders bijvoorbeeld je tweeter opblaast. Maar hoe dan ook is dat allemaal loze informatie aangezien je voor Bi-Amp een receiver moet hebben die minstens 7.1 is (aangezien je de surround-kanalen gebruikt als tweede versterker) en de TX-NR414 is 5.1 en heeft die mogelijkheid dus niet.

Welke speakers we aanraden is zo niet te zeggen. Dat is gewoon niet te zeggen aangezien je niets van een budget noemt en ruimte die je hebt (als in wat voor speakers je wilt). Maar audio is en blijft persoonlijk en zelf luisteren naar speakers is de enige juiste keuze.

• vtrke
FeaR schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:50:
[...]

Het is gewoon mogelijk om minder speakers aan te sluiten dan de receiver aan kan. Er zijn immers ook mensen met een 4.0 of 3.1 set, dat kan een 5.1/7.1 receiver ook allemaal aan.

Bi-Amping zijn de meningen over verdeeld. Zeker aangezien je met een receiver aan passief Bi-Amp doet aangezien het filter blijft zitten, de receiver niets verdeeld van hoge en lage tonen en je maar één en dezelfde voeding gebruikt. Vermogenswinst is eigenlijk nul aangezien het filter van de speakers het meeste vermogen weggooit aangezien je anders bijvoorbeeld je tweeter opblaast. Maar hoe dan ook is dat allemaal loze informatie aangezien je voor Bi-Amp een receiver moet hebben die minstens 7.1 is (aangezien je de surround-kanalen gebruikt als tweede versterker) en de TX-NR414 is 5.1 en heeft die mogelijkheid dus niet.

Welke speakers we aanraden is zo niet te zeggen. Dat is gewoon niet te zeggen aangezien je niets van een budget noemt en ruimte die je hebt (als in wat voor speakers je wilt). Maar audio is en blijft persoonlijk en zelf luisteren naar speakers is de enige juiste keuze.
Mijn woonkamer is 7m x 4m ongeveer, budget:max dezelfde prijs vd reciever

• vtrke
vtrke schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:57:
[...]

Mijn woonkamer is 7m x 4m ongeveer, budget:max dezelfde prijs vd reciever
En setup is ook voor een app dat nadien gemeubeld verhuurd wordt dus moet gewoon kwalitatief goede luidsprekers hebben, persoonlijke voorkeur dus minder belangrijk...

• Timmb
Is er ook een manier om met de remote app in spotify nummers te fast forwarden? Met de afstandsbediening kan het wel. Maar zou het ook graag met de iPad app kunnen

• Nicklazzz
  • Laatst online: 18-12 18:38
Daar ik aan het uitkijken ben deels mijn hifi te verbeteren had ik graag wat advies gehad.

Stel het nu met een 5.1 onkyo set, wil deze al uitbreiden met:

B&W 684
B&W HTM62
B&W 685|686

Subwoofer zal vernieuwd worden bij aanschaf huis, woon nu in appartement en heb nog plaats nog de intentie mijn onderbuur mede blij te maken van een b&w sub.

Doeleinde: dagdagelijks tv, films en muziek. Hedendaagse muziek.

Welke versterker kan ik het best nemen?

Wat moet hij aansturen? O.a.

HTPC (hdmi)
PS3
Wii
Digitale tv box (hdmi)
Laptop (hdmi)

Toekomst gericht denk ik er aan om een beamer aan te schaffen.

Verwijderd

HerrJP schreef op maandag 05 november 2012 @ 21:09:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem gehad.

-Ik heb verschillende soorten hdmi kabel geprobeerd.
-Ik heb diverse versies firmware geprobeerd.
-Ik heb diverse instellingen getest.

Helaas hielp niks :( . Op internet zijn veel gevallen bekend. Allen met deze Cisco maar verschillende recievers. Het schijnt dat de Cisco een signaaltje niet meestuurt waardoor de reciever niet wakker wordt.
Uiteindelijk was ik het zat en heb ik een humax gekocht. Sindsdien werkt het super.
De Cisco begon toch al de bekende kuren te vertonen dus dit was de druppel 8)
Ok thanks voor je antwoord! Dan wordt het gewoon tv kijken met de receiver aan :)

• SemperFidelis
SemperFidelis schreef op maandag 05 november 2012 @ 21:30:
Hmm zojuist m'n Xbox en laptop aangesloten op m'n receiver. Bij de Xbox gaat alles perfect maar bij mn laptop geeft hij enkel beeld en gaat het geluid via de laptop zelf.
Aan de HDMI kabel ligt het niet...
Weet iemand misschien wat het probleem kan zijn hier?
Als ik de HDMI uit de receiver trek en in de TV stopt gaat alles goed, maar van de receiver naar de laptop niet..

Verwijderd

Weet iemand misschien wat het probleem kan zijn hier?
Als ik de HDMI uit de receiver trek en in de TV stopt gaat alles goed, maar van de receiver naar de laptop niet..
Veel audio-video apparatuur heeft het moeilijk met computer HDMI. Als je HDMI apparaat niet verschijnt als audio device wat je kunt selecteren ("HDMI Audio") heb je waarschijnlijk een probleem. Dan vinden je receiver en je laptop elkaar niet zo leuk. Weet er verder niet het fijne van.
Jeroenzer schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 10:38:
UPDATE:

ik heb even rond gekeken en tot de conclusie gekomen dat de Asus Xonar D2/PM een mooie oplossing is;
http://www.asus.nl/Multim...onar_D2PM/#specifications

@ FeaR,
kan jij dit beamen ?

Alvast bedankt :)
Lijkt mij heel erg overdreven en onnodig om een geluidskaart van 120 euro op een dergelijke set aan te sluiten. Zeker aangezien je het digitaal gaat doen en je de kaart alleen nodig hebt voor een stukje software: Dolby Digital Live dan wel DTS Connect. Een - veel - goedkopere Asus Xonar DSX of D1 volstaat ook namelijk.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 11:08

thunder8

Het gedonder begint weer.

Nicklazzz schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 20:09:
Daar ik aan het uitkijken ben deels mijn hifi te verbeteren had ik graag wat advies gehad.

Stel het nu met een 5.1 onkyo set, wil deze al uitbreiden met:

B&W 684
B&W HTM62
B&W 685|686

Subwoofer zal vernieuwd worden bij aanschaf huis, woon nu in appartement en heb nog plaats nog de intentie mijn onderbuur mede blij te maken van een b&w sub.

Doeleinde: dagdagelijks tv, films en muziek. Hedendaagse muziek.

Welke versterker kan ik het best nemen?

Wat moet hij aansturen? O.a.

HTPC (hdmi)
PS3
Wii
Digitale tv box (hdmi)
Laptop (hdmi)

Toekomst gericht denk ik er aan om een beamer aan te schaffen.
Subwoofer kan je altijd nadien aanschaffen en ik zou me dan niet blind staren op alleen B&W. Er zijn genoeg andere fabrikanten van subwoofers die veel meer bang for buck geven. (letterlijk en figuurlijk) En een subwoofer mag rustig van een andere fabrikant zijn.

Als je in de toekomst een beamer wil aansluiten, dan is het essentieel dat de receiver een 2de output heeft. Constant ompluggen tussen TV en beamer is niet waar de HDMI poort voor geschikt is. Verder zullen de B&W speakers een receiver met een beetje power wel kunnen waarderen, waardoor je, denk ik, toch wel minimaal naar een 7 of 8 serie van Onkyo mag kijken. Ga ook luisteren, misschien dat een combinatie met een ander merk receiver veel beter klinkt, niet elke speaker/receiver combinatie klinkt optimaal.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Jeroenzer
FeaR schreef op woensdag 07 november 2012 @ 06:58:
[...]

Lijkt mij heel erg overdreven en onnodig om een geluidskaart van 120 euro op een dergelijke set aan te sluiten. Zeker aangezien je het digitaal gaat doen en je de kaart alleen nodig hebt voor een stukje software: Dolby Digital Live dan wel DTS Connect. Een - veel - goedkopere Asus Xonar DSX of D1 volstaat ook namelijk.
Oke duidelijk,
nouja het bedrag maakt me niet zo heel erg uit,
deze kaart stond me aan vanwege beide dts connect en dolby digital live aanwezigheid.

los daarvan dat ik alleen top spul wil hebben in mijn pc en daar volstaat deze geluidskaart bij mijn gevoel prima bij :)

Bedankt voor je reactie!! :D

Jeroenzer schreef op woensdag 07 november 2012 @ 15:07:
[...]
los daarvan dat ik alleen top spul wil hebben in mijn pc en daar volstaat deze geluidskaart bij mijn gevoel prima bij :)
Feit blijft dat geluidskaarten zo duur worden omdat er dan goede analoge componenten gebruikt worden. Iets wat je dus helemaal niet gaat gebruiken. Dan kan er nog wel een goede geluidskaart in je PC zitten, maar als e het niet gebruikt is het gewoon zonde. In vergelijking: ik stuur mijn set (> 10K) aan met onboard geluid ;)

• Giaccotto
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 22:20
Ook ik heb mij laten verleiden om via ibood de Onkyo TX-NR414 aan te schaffen. De geboden 'net' functionaliteiten is wat mij over de streep trok...

Over strepen gesproken... Eenmaal aangezet begon de Onkyo meteen over een update. Deze is de eerste keer gefailed, maar de tweede keer ging het wel goed. Toen het apparaat zich echter ging herstarten kwam het weer 'up' met onleesbare tekens om mijn tv scherm. Het lijkt wel op MS-DOS (maar dat leek het al) waar dan ook nog eens het grootste deel van de letters is vervangen door witte vlakken.

Niet echt werkbaar dus :-(. Wel kan ik nog genieten van de films omdat het geluid gedeelte nog prima zijn werk doet, maar als ik bijvoorbeeld het geluid harder of zachter zet verschijnt er een brede witte balk op mijn tv scherm waar eigenlijk netjes de volume regelaar had moeten staan...

Heeft iemand misschien ervaringen met bovenstaande?

• maartend
  • Nu online
Giaccotto schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:16:
Ook ik heb mij laten verleiden om via ibood de Onkyo TX-NR414 aan te schaffen. De geboden 'net' functionaliteiten is wat mij over de streep trok...

Over strepen gesproken... Eenmaal aangezet begon de Onkyo meteen over een update. Deze is de eerste keer gefailed, maar de tweede keer ging het wel goed. Toen het apparaat zich echter ging herstarten kwam het weer 'up' met onleesbare tekens om mijn tv scherm. Het lijkt wel op MS-DOS (maar dat leek het al) waar dan ook nog eens het grootste deel van de letters is vervangen door witte vlakken.

Niet echt werkbaar dus :-(. Wel kan ik nog genieten van de films omdat het geluid gedeelte nog prima zijn werk doet, maar als ik bijvoorbeeld het geluid harder of zachter zet verschijnt er een brede witte balk op mijn tv scherm waar eigenlijk netjes de volume regelaar had moeten staan...

Heeft iemand misschien ervaringen met bovenstaande?
Firmware opnieuw proberen te installeren.
En de laatste is enkel via een download en dan op usb, niet via de receiver.

• SemperFidelis
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2012 @ 01:49:
[...]

Veel audio-video apparatuur heeft het moeilijk met computer HDMI. Als je HDMI apparaat niet verschijnt als audio device wat je kunt selecteren ("HDMI Audio") heb je waarschijnlijk een probleem. Dan vinden je receiver en je laptop elkaar niet zo leuk. Weet er verder niet het fijne van.
Hmm lekker dan. Ik ga het wel even navragen bij de Support, want anders is 70% van mijn aankoop zinloos :P
maartend schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:36:
[...]

Dat firmware update via netwerk werkt sowieso niet vlekkeloos. Die van mij blijft 10 minuten hangen op 'Downloaded'.. Er gebeurt niks. Of moet ik nog meer geduld hebben?

• Jeroenzer
FeaR schreef op woensdag 07 november 2012 @ 15:16:
[...]

Feit blijft dat geluidskaarten zo duur worden omdat er dan goede analoge componenten gebruikt worden. Iets wat je dus helemaal niet gaat gebruiken. Dan kan er nog wel een goede geluidskaart in je PC zitten, maar als e het niet gebruikt is het gewoon zonde. In vergelijking: ik stuur mijn set (> 10K) aan met onboard geluid ;)
Het punt is,
ik ben het type dat het juiste spul wil hebben ongeacht wat de prijs is,
ik heb bijvoorbeeld een statief voor mijn camera gekocht. waarschijnlijk zal ik de statief hoogsten 3 keer per jaar gebruiken maar als ik het nodig heb wil ik wel dat het gewoon er is en uitmuntend werkt.

ik snap je punt, maar ik voel me goed bij deze geluidskaart en lees er goede reviews over :)

Jeroenzer schreef op woensdag 07 november 2012 @ 17:22:
[...]
Het punt is,
ik ben het type dat het juiste spul wil hebben ongeacht wat de prijs is,
ik heb bijvoorbeeld een statief voor mijn camera gekocht. waarschijnlijk zal ik de statief hoogsten 3 keer per jaar gebruiken maar als ik het nodig heb wil ik wel dat het gewoon er is en uitmuntend werkt.

ik snap je punt, maar ik voel me goed bij deze geluidskaart en lees er goede reviews over :)
Tsja, het is jouw geld. Overigens wel grappig dat je zegt dat je het juiste spul wilt hebben ongeacht de prijs en dan zo'n relatief simpele iBood-set neemt. Daarmee haal je heel je eigen stelling onderuit.

Het blijft een feit dat je een kaart koopt die goed wordt beoordeeld op zijn analoge kwaliteiten terwijl je er helemaal niets mee doet. Dat statief gebruik je maar drie keer per jaar, maar wel volledig. Je koopt toch ook geen 25 meter lange vrachtwagen om één pallet te vervoeren? En daarbij is het ook wel erg overdreven om een instap-setje van een paar honderd euro aan te sturen met een high-end kaart. Dit gaat niet om het juiste spul, dit gaat om wat je gaat gebruiken en wat niet. Feit is dat de delen die je gaat gebruiken op de kaarten die ik noemde identiek zijn. Als je die Xonar die je op het oog hebt volledig wilt benutten moet je hem analoog aansluiten, echter kan die receiver dat weer niet aan.

Nee sorry, dit komt er bij mij niet in hoe je nu redeneert.

• Giaccotto
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 22:20
maartend schreef op woensdag 07 november 2012 @ 16:36:
[...]

Is het geen probleem dat de receiver al reeds aangeeft op de laatste firmware te zitten? Ik heb namelijk wel een usbstick voorzien van de laatste firmware maar de receiver doet er vrij weinig mee. Hij laat wel zien wat er op de stick staat maar ik kan niets starten.

[ Voor 31% gewijzigd door Giaccotto op 08-11-2012 14:45 ]

• Nicklazzz
  • Laatst online: 18-12 18:38
iemand ervaring met de TX-NR515?

Verwijderd

Wat zei de topicsearch?
Pagina: 1 ... 36 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.