Als je dat doet, verwacht geen hd-kwaliteit doorgave van je video.;BartOtten schreef op zondag 30 september 2012 @ 23:49:
Kan je bij de netwerk-receivers ook een Wifi-dongle gebruiken, anders dan de officiele van Onkyo? Het lijkt me dat deze gewoon de wifi-specs volgen en dat ik dus de wifi-ontvanger van mijn AC-Ryan Playon kan gebruiken....
@biobak: Ben benieuwd hoe je de Denon ervaart... Heb hem nu een paar dagen in huis en het is even wennen, maar een aantal zaken zijn wat logischer opgezet vind ik.
Nog niet uitgebreid alles getest, moet nog eea aansluiten. Maar de overstap van Onkyo valt niet tegen (heb de Onkyo overigens -toen hij het nog deed- altijd met veel plezier gebruikt).
Nog niet uitgebreid alles getest, moet nog eea aansluiten. Maar de overstap van Onkyo valt niet tegen (heb de Onkyo overigens -toen hij het nog deed- altijd met veel plezier gebruikt).
Anoniem: 38587
Hallo,
Ik heb sinds enkele dagen:
Sony KDL-40HX750
Onkyo TX-NR414
Jamo speakers (Op het moment kan ik alleen nog de twee frontspeakers aansluiten.)
Nu kreeg ik te horen dat ik dit het best via een optische kabel aan kan sluiten.
Dit lukt en draait allemaal goed, maar ik heb wel enkele vragen.
Ik lees eigenlijk vooral over aansluiten via HDMI kabel, is dit beter? Moet deze erbij (de Onkyo quick-start guide is daar niet heel duidelijk over).
Zijn er nog instellingen op tv/receiver waar ik rekening moet houden? Ik heb op het moment bijv. wel de onkyo afstandsbediening nodig voor het instellen van het volume (ondanks dat het nu goed staat zoals in de i-manual van sony aangegeven wordt).
Alvast bedankt!
Ik heb sinds enkele dagen:
Sony KDL-40HX750
Onkyo TX-NR414
Jamo speakers (Op het moment kan ik alleen nog de twee frontspeakers aansluiten.)
Nu kreeg ik te horen dat ik dit het best via een optische kabel aan kan sluiten.
Dit lukt en draait allemaal goed, maar ik heb wel enkele vragen.
Ik lees eigenlijk vooral over aansluiten via HDMI kabel, is dit beter? Moet deze erbij (de Onkyo quick-start guide is daar niet heel duidelijk over).
Zijn er nog instellingen op tv/receiver waar ik rekening moet houden? Ik heb op het moment bijv. wel de onkyo afstandsbediening nodig voor het instellen van het volume (ondanks dat het nu goed staat zoals in de i-manual van sony aangegeven wordt).
Alvast bedankt!
Als het goed is zou HDMI voldoende moeten zijn, mits de TV over ARC (Audio Return Channel) beschikt (staat op de HDMI poort op de TV). Zo niet dan is een optische kabel noodzakelijk. Het instellen van het volume van de reciever via de tv heb je ook ARC voor nodig.
Schopje...Groentenman schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 17:36:
Ik wil mijn speakers van mijn surroundsysteem aan mijn muur ophangen. Ik heb een alles in 1 set van Onkyo 5405b. Hebben mensen ervaringen met het ophangen van de satelliet speakers aan de muur met bepaalde steunen die ook draaibaar zijn?
Ik heb toevallig ook dezelfde set
en ik heb het gedaan met de Vogels VLB-500. Ziet er strak uit en je kan ze alle kanten opdraaien die je wil.
Hier de link naar de pricewatch: pricewatch: Vogel's VLB 500 Luidsprekersteun - Wandmodel
Let op: ze zitten per 2 in een pakje.
Hier de link naar de pricewatch: pricewatch: Vogel's VLB 500 Luidsprekersteun - Wandmodel
Let op: ze zitten per 2 in een pakje.
[ Voor 6% gewijzigd door HwKok op 02-10-2012 16:20 ]
Begrijp ik goed dat bijvoorbeeld de NR515 een HDMI repeatfunctie heeft? Dat "PC - 10 meter hdmi - versterker - 10 meter hdmi - beamer" dus gezien kan worden als 10 meter HDMI vanaf PC naar beamer in plaats van 20 meter?
Ik heb laatst met de aanbieding van de BCC een Onkyo TX-NR515 gekocht. De levertijd is echter 2 weken, ik heb deze dus nog niet ontvangen.lvrijn schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 09:51:
Ik zie dus op het internet dat iedereen problemen heeft met de HDMI op de 515 en de 616. Dat wanneer de receiver een nacht op standby heeft bestaan en dan geen signaal meer doorvoert. Enige oplossing is dan stroom eraf. Is dit probleem nou echt met elke 515 en 616? Dan kan je toch beter niet deze receiver kopen? Ze zoeken al 3 maanden naar een oplossing en die is er geloof ik niet.
Ik bekijk ook regelmatig het Onky forum, ik zie dat dit probleem zich al 6 maanden voordoet en dat Onkyo hier nog steeds geen oplossing heeft gevonden. Ik krijg de indruk dat Onkyo hier niet erg druk mee bezig is.
De reden dat ik hierover begin is, ik ga binnenkort op mezelf wonen, en de receiver zal pas gebruikt gaan worden als dit een feit is.
@maartend: ervaar jij hdmi problemen?
Vandaag pas op hdmi pass-through gezet en door drukte afgelopen dagen overdag eigenlijk nix gedaan. Gewoon aangesloten, apparaten erop en mijn radio en vtuner zenders ingesteld. In de avond mag ik er natuurlijk nix mee doen, dan is het gezin thuis.
Nu nog wachten op mijn spotify abo van KPN en dan eens kijken hoe perfect het werkt.
Tot nog toe geen problemen.
[ Voor 19% gewijzigd door maartend op 03-10-2012 13:34 ]
Ik gebruik een Logitech Harmony en dat gaat prima. Receiver stond in een kast met een IR blaster voor de Onkyo (TX-SR805)
http://www.deyterra.com
Zoals ik al eerder had gezegd ligt het probleem waarschijnlijk bij net-standby. Ik heb het probleem namelijk alleen maar als dat aan staat.maartend schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 13:33:
[...]
Vandaag pas op hdmi pass-through gezet en door drukte afgelopen dagen overdag eigenlijk nix gedaan. Gewoon aangesloten, apparaten erop en mijn radio en vtuner zenders ingesteld. In de avond mag ik er natuurlijk nix mee doen, dan is het gezin thuis.
Nu nog wachten op mijn spotify abo van KPN en dan eens kijken hoe perfect het werkt.
Tot nog toe geen problemen.
Net-standby. Moet eens even uitzoeken wat dat is en of dat aanstaat.MoiZie schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:07:
[...]
Zoals ik al eerder had gezegd ligt het probleem waarschijnlijk bij net-standby. Ik heb het probleem namelijk alleen maar als dat aan staat.
moet mn av ontvanger nu wel of niet op rihd staan begrijp niet goed
wat hier mee bedoeld wordt
kan iemand mij dat uitleggen aub nog een vraag mn samsung tv heeft een arc
uitgang maar ik krijg dt niet werkend over de hmdi kabel 1.4
staat er een instelling verkeerd
alvast bedankt voor u moeite
wat hier mee bedoeld wordt
kan iemand mij dat uitleggen aub nog een vraag mn samsung tv heeft een arc
uitgang maar ik krijg dt niet werkend over de hmdi kabel 1.4
staat er een instelling verkeerd
alvast bedankt voor u moeite

Er zit een handleiding bij waar het allemaal wordt uitgelegd. Deze kan je oa hier vinden.
Ik ben benieuwd. Ik heb al ff gegoogled op net-stanby maar kan er niks over vinden.maartend schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 15:20:
[...]
Net-standby. Moet eens even uitzoeken wat dat is en of dat aanstaat.
Heb ik ook gelezen, maar wil graag jip-janneke taalCardinal schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 08:53:
Er zit een handleiding bij waar het allemaal wordt uitgelegd. Deze kan je oa hier vinden.
Anoniem: 93986
Ik wil de originele remote blijven gebruiken. Die bevalt prima en de reciever is het enige wat met een remote aangestuurd moet worden.rally schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 13:50:
Ik gebruik een Logitech Harmony en dat gaat prima. Receiver stond in een kast met een IR blaster voor de Onkyo (TX-SR805)
Ik ben inmiddels in het bezit van een Onkyo HT-R548, gelijk al m'n apparaten overgegooid naar deze nieuwe versterker en er leek wat Interference (Static Noise?) te zijn bij het kijken van TV (Humax IRHD5000 via Optical) en Films (Dune HD D1 via HDMI).
Dacht eerst dat het "Signaal" van de TV een storing binnenkreeg en dat over de boxen gooide, maar toen het ook via een Clean Source als DTS leek te gebeuren ging ik het elders zoeken.
Wat lijkt het nu te zijn, mijn "AUX" poorten. Hierop zit een BT Receiver (BlackBerry Music Gateway) wat de storing erger maakte, maar ook "verschillende" losliggende TULP Kabels veroorzaken in mindere maten het "tikkende" geluid.
Ik kan dus feitelijk geen apparaten op m'n Analoge Tulp poorten aangesloten laten aangezien deze met elk ander geluid lijken te storen, heeft iemand enig idee wat hier tegen te doen is want het is toch wel jammer dat ik tig TULP mogelijkheden heb, maar het storende geluid zelfs bij ontkoppelde en uitgeschakelde apparaten door komt (ook het verbinden met BlueTooth genereert een geluid, de muziek die eventueel word afgespeeld is dan weer niet hoorbaar en de plaatsing van de BT Receiver is ook niet relevant)
Audio Demo (vrij zacht opgenomen)
Edit: Kabels zijn t.o.v de originele LG HT552PH Setup niet veranderd, hier trad het probleem niet op, enige verschil was dat de BT Receiver via jack plug verbonden was i.p.v. TULP
Dacht eerst dat het "Signaal" van de TV een storing binnenkreeg en dat over de boxen gooide, maar toen het ook via een Clean Source als DTS leek te gebeuren ging ik het elders zoeken.
Wat lijkt het nu te zijn, mijn "AUX" poorten. Hierop zit een BT Receiver (BlackBerry Music Gateway) wat de storing erger maakte, maar ook "verschillende" losliggende TULP Kabels veroorzaken in mindere maten het "tikkende" geluid.
Ik kan dus feitelijk geen apparaten op m'n Analoge Tulp poorten aangesloten laten aangezien deze met elk ander geluid lijken te storen, heeft iemand enig idee wat hier tegen te doen is want het is toch wel jammer dat ik tig TULP mogelijkheden heb, maar het storende geluid zelfs bij ontkoppelde en uitgeschakelde apparaten door komt (ook het verbinden met BlueTooth genereert een geluid, de muziek die eventueel word afgespeeld is dan weer niet hoorbaar en de plaatsing van de BT Receiver is ook niet relevant)
Audio Demo (vrij zacht opgenomen)
Edit: Kabels zijn t.o.v de originele LG HT552PH Setup niet veranderd, hier trad het probleem niet op, enige verschil was dat de BT Receiver via jack plug verbonden was i.p.v. TULP
Oplossing:
Het probleem leek hem te zitten in de USB verbinding, de BlackBerry Music Gateway verkrijgt zijn Stroom via USB en het leek mij ideaal om dit via de Receiver te verkrijgen zodat het apparaat niet altijd aan stond. Maar dat behoort dus helaas niet tot de mogelijkheden.
[ Voor 30% gewijzigd door JunkieXP op 05-10-2012 14:44 . Reden: Kabelinformatie; Oplossing ]
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Hallo,
Ik heb gisteren mijn TX NR616 binnen gekregen,en proberen aan te sluiten.
Dit ging allemaal goed, alleen de ARC krijg ik niet werkend.
Ik heb alles toegewezen, en mijn tv ondersteund ARC.
Ik heb het nu ff tijdelijk opgelost door een extra toslink kabel ertussen te zetten, maar ik heb begrepen dat die geen HD geluidsformaten ondersteund, dus ik zou het graag werkend krijgen.
Iemand tips of ideeen??
Ik heb een Samsung UED40 6500 tv staan, en op dit moment zit daar alleen een mede8er 500x mediaplayer op aangesloten.
Ik heb gisteren mijn TX NR616 binnen gekregen,en proberen aan te sluiten.
Dit ging allemaal goed, alleen de ARC krijg ik niet werkend.
Ik heb alles toegewezen, en mijn tv ondersteund ARC.
Ik heb het nu ff tijdelijk opgelost door een extra toslink kabel ertussen te zetten, maar ik heb begrepen dat die geen HD geluidsformaten ondersteund, dus ik zou het graag werkend krijgen.
Iemand tips of ideeen??
Ik heb een Samsung UED40 6500 tv staan, en op dit moment zit daar alleen een mede8er 500x mediaplayer op aangesloten.
Even zoeken in dit topic, levert je het volgende op:BartOtten schreef op zondag 30 september 2012 @ 23:49:
Kan je bij de netwerk-receivers ook een Wifi-dongle gebruiken, anders dan de officiele van Onkyo? Het lijkt me dat deze gewoon de wifi-specs volgen en dat ik dus de wifi-ontvanger van mijn AC-Ryan Playon kan gebruiken....
Ik kan bevestigen dat dit prima werkt. Heb deze TP-link ook besteld en gisteren aangesloten op mijn TX-NR616 die ik ook gisteren heb binnengekregen.sjaool schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 14:37:
Ik kan, misschien ten overvloede, nog even bevestigen dat de TP-Link TL-WN721N zonder problemen werkt in combinatie met mijn Onkyo TX-NR609. Is in ieder geval een stuk goedkoper dan de originele WiFi dongle van Onkyo.
Ligt wel een beetje aan je hoofdrouter, ik heb een broadcom-based hoofdrouter (Linksys) en die werkte dus niet met deze TP-Link (Atheros based) in bridge mode.Quartje schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 16:28:
[...]
Even zoeken in dit topic, levert je het volgende op:
[...]
Ik kan bevestigen dat dit prima werkt. Heb deze TP-link ook besteld en gisteren aangesloten op mijn TX-NR616 die ik ook gisteren heb binnengekregen.
Edit: Sorry, ik dacht dat die TP-link een wireless router was.....
[ Voor 6% gewijzigd door DJNelis op 05-10-2012 16:38 ]
Ik heb inmiddels alles afgekoppeld van mijn TX NR616, en dan heb ik ineens geluid en geeft mijn TV ook aan dat hij via HDMI-CEC de ontvanger heeft gevonden.
Als ik vervolgens mijn mediaplayer aansluit(Mede8er 500x) dan is het geluid weer weg, en kom ik zelfs mijn OSD niet meer in.
Iemand een idee??
Als ik vervolgens mijn mediaplayer aansluit(Mede8er 500x) dan is het geluid weer weg, en kom ik zelfs mijn OSD niet meer in.
Iemand een idee??
Probleempje : heb onkyo 709 en technics sl-d2, het volume bij afspelen van vinyl is laag, moet de recieven altijd op 40 of 50 % zetten om een goed volume te hebben... heb al zitten zoeken maar vind geen oplossing... ligt dit nu aan de platenspeler of moet ik een preamp tussenzetten ? had deze receiver gekozen omdat ie een specifieke phono-aansluiting heeft...
Er is een nieuwe firmware uit voor de TX-NR616:
http://www.nl.onkyo.com/e...616-05-10-2012-81061.html
Vreemd genoeg is deze nog niet via de online update functie op het apparaat zelf beschikbaar.
Vreemd genoeg is deze nog niet via de online update functie op het apparaat zelf beschikbaar.
Ook voor de 515Tech schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 21:45:
Er is een nieuwe firmware uit voor de TX-NR616:
Hoppa
1. Improves problem of HDMI video output no longer working.
Ben benieuwd, heb zelf nog nergens last van.
[ Voor 10% gewijzigd door maartend op 07-10-2012 22:07 ]
Je kan proberen of je via IntelligentVolume de Phone-input kan boosten....Staat vast beschreven in de handleiding (lees: heb het hier niet voor de hand)Powerray2 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 21:24:
Probleempje : heb onkyo 709 en technics sl-d2, het volume bij afspelen van vinyl is laag, moet de recieven altijd op 40 of 50 % zetten om een goed volume te hebben... heb al zitten zoeken maar vind geen oplossing... ligt dit nu aan de platenspeler of moet ik een preamp tussenzetten ? had deze receiver gekozen omdat ie een specifieke phono-aansluiting heeft...
Ik zag het gister op Onkyo forum.maartend schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 22:06:
[...]
Ook voor de 515
Hoppa
1. Improves problem of HDMI video output no longer working.
Ben benieuwd, heb zelf nog nergens last van.
Ieder geval goed om te horen dat je nergens last van heb "nog".
Heb je al gekeken naar dat net-standby?
Nog 15 dagen drukte hier en dan heb ik tijd om alles eens goed uit te proberen.Phasis schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 22:56:
[...]
Ik zag het gister op Onkyo forum.
Ieder geval goed om te horen dat je nergens last van heb "nog".
Heb je al gekeken naar dat net-standby?
Owkmaartend schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 23:03:
[...]
Nog 15 dagen drukte hier en dan heb ik tijd om alles eens goed uit te proberen.
Mijn bestelling is vertraagd. Als het goed is krijg ik 'm in week 41.
Mooie update!
Juist deze week had ik een vraag 'uitgezet' rond audio streamen en HDMI ivm Windows-standby. Dit is nu zeer behoorlijk opgelost doordat ik muziek puur via het netwerk kan streamen zonder extra serversoftware voor DNLA.
Nu op zoek naar software om ook nog een playlist te maken zonder gebruik van mijn telefoon en dan ben ik helemaal rond
Juist deze week had ik een vraag 'uitgezet' rond audio streamen en HDMI ivm Windows-standby. Dit is nu zeer behoorlijk opgelost doordat ik muziek puur via het netwerk kan streamen zonder extra serversoftware voor DNLA.
Nu op zoek naar software om ook nog een playlist te maken zonder gebruik van mijn telefoon en dan ben ik helemaal rond
Is dat Home Media Function (Samba) die in de release notes genoemd wordt? Hoe werkt dat, want ik zie geen extra functie hiervoor in het NET menu? Ik had iets van een netwerk browser verwacht, zie ik iets over het hoofd?BartOtten schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 00:54:
(..) doordat ik muziek puur via het netwerk kan streamen zonder extra serversoftware voor DNLA.
Netwerk > Home Media. Die toont vervolgens elke Samba-share in je netwerk
Hmm.. je bedoelt het scherm waar ook Spotify, Last.FM enzo in staan?BartOtten schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:21:
Netwerk > Home Media. Die toont vervolgens elke Samba-share in je netwerk
Vreemd, want na de update heb ik helemaal geen optie Home Media erbij gekregen..

Dan zou ik even het versienummer van de firmware controleren......Het lijkt me sterk dat een firmware update verschillende uitkomsten kan hebben qua functionaliteit. (ps. Ik spreek over de NR515, maar de 6-serie zou het ook moeten hebben)
heb net een nr 616 aangeschaft opstelling als volgt
kabel input via humax hdmi naar onkyo dvd player hdmi naar onkyo onkyo naar tv hdmi lynksys e2000 naar onkyo netwerkkabel
alles werkt
mijn probleem:
ik zie mijn pc zie de mappen selecteer muziek zie dan ook de nummers wil een nummer afspelen (flac) krijg melding geen weergave mogenlijk
heb dit ook al bij onkyo neergelegd maar mischien heeft hier iemand een idee?
overigens ik ben een leek dus wat is samba?
kabel input via humax hdmi naar onkyo dvd player hdmi naar onkyo onkyo naar tv hdmi lynksys e2000 naar onkyo netwerkkabel
alles werkt
mijn probleem:
ik zie mijn pc zie de mappen selecteer muziek zie dan ook de nummers wil een nummer afspelen (flac) krijg melding geen weergave mogenlijk
[ Voor 5% gewijzigd door henk192 op 08-10-2012 18:02 ]
Hmm.. blijkbaar was de update toch niet goed gegaan, want ik had idd de oude firmware. Nog een keer updaten en nu heb ik wel de juiste versie, inclusief Home Media. Weird.BartOtten schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 11:27:
Dan zou ik even het versienummer van de firmware controleren......Het lijkt me sterk dat een firmware update verschillende uitkomsten kan hebben qua functionaliteit. (ps. Ik spreek over de NR515, maar de 6-serie zou het ook moeten hebben)
Mede NR515-houders,
1.) Klopt het dat de afstandsbediening geen enkele backlight achter de toetsen heeft?
2.) Ik krijg zelfs met 3 draaiende DLNA-servers, alle poorten open en de mijn firewall en anti-virus uit, geen verbinding vanaf de Onkyo om DLNA-content af te spelen. Via Foobar2000 met UPnP-plugin kan ik wel content streamen.....Het liefste zou ik mijn bibliotheek ook kunnen bedienen vanaf de Onkyo zelf. Heeft iemand van jullie dit werkend gekregen?
Groetjes,
Le me
1.) Klopt het dat de afstandsbediening geen enkele backlight achter de toetsen heeft?
2.) Ik krijg zelfs met 3 draaiende DLNA-servers, alle poorten open en de mijn firewall en anti-virus uit, geen verbinding vanaf de Onkyo om DLNA-content af te spelen. Via Foobar2000 met UPnP-plugin kan ik wel content streamen.....Het liefste zou ik mijn bibliotheek ook kunnen bedienen vanaf de Onkyo zelf. Heeft iemand van jullie dit werkend gekregen?
Groetjes,
Le me
Hoi Bart,
1) nope geen backlight op de toetsen.
2) Ik heb de dnla spelend gekregen door op de windows pc's bijv mijn music directory te delen (eenvoudig delen staat aan).
Dit heb ik gedaan op alle pc's en ik kan in de onkyo alle pc's zien en als ik dan een pc aanklik krijg ik de mappen te zien die ik op die pc heb gedeeld.
Op de pc zelf staat deze als gedeelde map als ik dit open op een andere pc
1) nope geen backlight op de toetsen.
2) Ik heb de dnla spelend gekregen door op de windows pc's bijv mijn music directory te delen (eenvoudig delen staat aan).
Dit heb ik gedaan op alle pc's en ik kan in de onkyo alle pc's zien en als ik dan een pc aanklik krijg ik de mappen te zien die ik op die pc heb gedeeld.
Op de pc zelf staat deze als gedeelde map als ik dit open op een andere pc
Is er iemand die weet wat een 609 verbruikt als de network control functie aanstaat in standby? Ik heb sinds een week Oremote en die functie moet aanstaan als je hem uit de standby wil halen met de app.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
is het display van de Onkyo tx nr 515 1 regel of 2 regels?
Stop chasing the dream, you're already living it
Is het iemand gelukt om de laatste update voor NR616 te installeren?
Ik heb al vanalles geprobeerd, maar ik krijg in het menu firmware update niet de optie voor usb.
Heb de stappen van de manual gevolgd.
Iemand misschien een paar werkende stappen?
Usb stick is 2GB, fat32 en opnieuw geformatteerd.
Heb de bestanden 1,2,3 eropgezet. Heb ook nog de 4 nieuwere uit het extra release mapje geprobeerd.
Als ik de receiver dan in usb zet en dan opnieuw aanzet met de usb stickie erin gaat hij deze laden.
Als deze dan gevonden is druk ik op home en ga ik naar firmware update. Daar kan ik dan alleen niet kiezen voor de update.
edit: Update opnieuw gedownload en uitgepakt naar de usb-stick, en nu werkt het wel.
Ik heb al vanalles geprobeerd, maar ik krijg in het menu firmware update niet de optie voor usb.
Usb stick is 2GB, fat32 en opnieuw geformatteerd.
Heb de bestanden 1,2,3 eropgezet. Heb ook nog de 4 nieuwere uit het extra release mapje geprobeerd.
Als ik de receiver dan in usb zet en dan opnieuw aanzet met de usb stickie erin gaat hij deze laden.
Als deze dan gevonden is druk ik op home en ga ik naar firmware update. Daar kan ik dan alleen niet kiezen voor de update.
edit: Update opnieuw gedownload en uitgepakt naar de usb-stick, en nu werkt het wel.
[ Voor 6% gewijzigd door _MB_ op 09-10-2012 11:12 ]
Canon Digital Ixus V2
Mooi dat het al gelukt is. Ik zat ook te zoeken, want de release notes bevat nauwelijks instructies over hoe via USB de firmware te installeren._MB_ schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:05:
Is het iemand gelukt om de laatste update voor NR616 te installeren?
Er staat een instructie op Youtube die wel duidelijk is: YouTube: ONKYO Firmware update via USB on 2012 Network Receivers
Improves problem of HDMI video output no longer working.
Het is dus verbeterd, maar nog niet opgelost....
Hoop dat het bij mij gaat werken......
Het is dus verbeterd, maar nog niet opgelost....
Hoop dat het bij mij gaat werken......
Weet iemand hoe je de inloggegevens kan invullen voor je home media share?
[ Voor 4% gewijzigd door _MB_ op 09-10-2012 12:42 ]
Canon Digital Ixus V2
Wanneer je de af te spelen mappen toevoegd in de media bibliotheek van Windows mediaplayer zou het wel moeten lukken.henk192 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 17:58:
heb net een nr 616 aangeschaft opstelling als volgt
alles werkt
mijn probleem:
Gisteren de nieuwste firmware op mijn TX NR616 gezet, en nog steeds hetzelfde probleem.
Die van mij gaat nu direct retour, ik ben er klaar mee wat een waardeloze receiver:-(
Die van mij gaat nu direct retour, ik ben er klaar mee wat een waardeloze receiver:-(
Ik heb ook nog iets raars. Als ik door de menu's heen browse, bijvoorbeeld in Spotify of Home Media, dan fluctueert de helderheid van het scherm bij het scrollen door de regels. Van gedimt tot normale helderheid.
Ik heb gezocht naar opties die hiermee te maken hebben, kan niets vinden. Niet in de Onkyo en niet in de tv.
Weet iemand waardoor dit zou kunnen komen?
Ik heb de Onkyo TR-NX616 en een Sony Bravia KDL-32W4000 tv.
Ik heb gezocht naar opties die hiermee te maken hebben, kan niets vinden. Niet in de Onkyo en niet in de tv.
Weet iemand waardoor dit zou kunnen komen?
Ik heb de Onkyo TR-NX616 en een Sony Bravia KDL-32W4000 tv.
Klinkt als Dynamisch Contrast. Met lichtere beelden zet de TV de backlight wat hoger en bij donkere delen gaat het weer naar beneden, als je door regels heen scrolt (wat dus afwisselend is) kan je dit soort flikker krijgen.Tech schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 09:18:
Ik heb ook nog iets raars. Als ik door de menu's heen browse, bijvoorbeeld in Spotify of Home Media, dan fluctueert de helderheid van het scherm bij het scrollen door de regels. Van gedimt tot normale helderheid.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
iemand?Qosmic schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 10:57:
is het display van de Onkyo tx nr 515 1 regel of 2 regels?
Stop chasing the dream, you're already living it
Één. Maar dat had je met afbeeldingen en/of YouTube toch ook wel zelf kunnen zien?
inderdaad intelligent volume op +12db gezet en ook dynamic eq +15db gezet en nu is het volume zoals het moet zijn
BartOtten schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 22:15:
[...]
Je kan proberen of je via IntelligentVolume de Phone-input kan boosten....Staat vast beschreven in de handleiding (lees: heb het hier niet voor de hand)
30 - 43Watt bronthunder8 schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 10:00:
Is er iemand die weet wat een 609 verbruikt als de network control functie aanstaat in standby? Ik heb sinds een week Oremote en die functie moet aanstaan als je hem uit de standby wil halen met de app.
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Ik heb nu al 2 maanden "last" dat de display van mijn 508 donker blijft. Dit probleem heb ik al eerder in dit topic vermeld echter was het toen opgelost met een harde reset. Nu helpt dit niet meer en was ik al bang dat het nu officieel kapot was. Echter gister sprong de display weer aan zonder dat er iemand aan de knoppen had gezeten.
Toen dacht ik nog dus niet stuk maar een uur later was de display weer uit, hebben jullie enig idee wat er stuk kan zijn? En hoe duur de reperatie daar dan van is?
Toen dacht ik nog dus niet stuk maar een uur later was de display weer uit, hebben jullie enig idee wat er stuk kan zijn? En hoe duur de reperatie daar dan van is?
Erg jammer. Dan gaat die functie vanavond nog weer uit.....
Dan maar een AB meer op de tafel, scheelt weer verbruik voor niets.
Bedankt voor de info1
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Het lijkt er op dat sinds de laatste update 'mijn favorieten' niet meer werkt.
Ik heb daar een aantal vtuner zenders instaan, maar als ik die kies krijg ik steeds 'weergave niet mogelijk'.
Als ik dan dezelfde zender via vtuner opzoek werkt het wel.
Hebben andere hier misschien ook last van?
Ik heb daar een aantal vtuner zenders instaan, maar als ik die kies krijg ik steeds 'weergave niet mogelijk'.
Hebben andere hier misschien ook last van?
Canon Digital Ixus V2
Ik had dat al._MB_ schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:37:
Het lijkt er op dat sinds de laatste update 'mijn favorieten' niet meer werkt.
favorieten uit Vtuner werken enkel als je ze in Vtuner favorieten zette. En niet in de algemene favorieten.
En als ik er naartoe ga via het netwerk (dus inlog op mijn onkyo zie ik ook waarom) Hij zet de URL niet weg in de naam.
[ Voor 11% gewijzigd door maartend op 11-10-2012 13:43 ]
En hoe doe je dat?maartend schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:42:
[...]
Ik had dat al.
favorieten uit Vtuner werken enkel als je ze in Vtuner favorieten zette. En niet in de algemene favorieten.
En als ik er naartoe ga via het netwerk (dus inlog op mijn onkyo zie ik ook waarom) Hij zet de URL niet weg in de naam.
Standaard gaan ze naar 'My Favorites'
Edit: dat van die url zie ik ook idd. Even zien of ik die handmatig kan toevoegen.
Edit2: check deze site. Kan je alle radio stations vinden: onkyo.vtuner.com
Edit3: ik heb een keer bij het toevoegen van een zender aan mij favorieten de optie gezien om een url aan te passen. Ik switchte toen van de naam naar de url, maar ik heb geen idee hoe ik dat gedaan heb. Nu lukt het niet meer.
[ Voor 31% gewijzigd door _MB_ op 11-10-2012 14:37 ]
Canon Digital Ixus V2
Als ik mijn mediaplayer(Mede8er 500x) aansluit op mijn TX NR616 met een optische kabel, klopt het dat er dan geen HD geluidssporen doorheen kunnen??
DTS HD & True HD werken alleen via HDMI, Toslink is beperkt (optische kabel) tot Dolby Digital & DTS en Stereo.
[ Voor 8% gewijzigd door Lip op 11-10-2012 15:37 ]
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Daar was ik al bang voor, maar krijg het niet voor elkaar om geluid uit mijn tv te krijgen.
Dit lukt alleen als ik mijn tv als enige apparaat aansluit. Op het moment dat ik mijn mediaplayer aansluit en ik switch terug naar mijn tv, dan is mijn geluid weg, en kan ik de reciver ook via HDMI CEC niet meer vinden
Dit lukt alleen als ik mijn tv als enige apparaat aansluit. Op het moment dat ik mijn mediaplayer aansluit en ik switch terug naar mijn tv, dan is mijn geluid weg, en kan ik de reciver ook via HDMI CEC niet meer vinden
Is het mogelijk om een van uitgangen van een pricewatch: Harmony RF Wireless AV Receiver direct aan te sluiten op de RI ingang van mijn Onkyo HT-R548?
Ik lees overal dat dit veelal door Docks en DVD Spelers word gebruikt om een Signaal door te geven, maar hoop eigenlijk dat het ook via een Mono 2.5 / 3.5mm kabel functioneerd om via een IR Oogje direct het Signaal door te geven aan een "uit het zicht staande" Receiver.
Inmiddels trouwens mijn "Charge Only" USB Kabel ontvangen in de hoop dat ik de USB Poort weer als "Power Unit" kan gebruiken, maar helaas blijft mijn BlackBerry Music Gateway (BlueTooth Audio) een "Signaal" terugsturen naar m'n receiver die in elke modus door m'n Boxen weerklinkt.
Ik lees overal dat dit veelal door Docks en DVD Spelers word gebruikt om een Signaal door te geven, maar hoop eigenlijk dat het ook via een Mono 2.5 / 3.5mm kabel functioneerd om via een IR Oogje direct het Signaal door te geven aan een "uit het zicht staande" Receiver.
Inmiddels trouwens mijn "Charge Only" USB Kabel ontvangen in de hoop dat ik de USB Poort weer als "Power Unit" kan gebruiken, maar helaas blijft mijn BlackBerry Music Gateway (BlueTooth Audio) een "Signaal" terugsturen naar m'n receiver die in elke modus door m'n Boxen weerklinkt.
[ Voor 22% gewijzigd door JunkieXP op 11-10-2012 18:19 ]
ik heb 2 weken de onkyo 616 heb me playstation xbox ac rayon en de upc horizon via hdmi
er op aan gesloten wou gister tv kijken krijg ik opeens geen beeld en geen geluid op me tv het zelfde ook op de playstation en de rest als ik de hdmi kabel van bijvoorbeeld de upc gelijk in me tv stopt dan krijg ik wel beeld dus het ligt aan de onkyo zal die kapot zijn of is het iets anders
er op aan gesloten wou gister tv kijken krijg ik opeens geen beeld en geen geluid op me tv het zelfde ook op de playstation en de rest als ik de hdmi kabel van bijvoorbeeld de upc gelijk in me tv stopt dan krijg ik wel beeld dus het ligt aan de onkyo zal die kapot zijn of is het iets anders
Stuur maar retour, heb ik ook gedaan. Er zijn erg veel mensen die hier last van hebben.
Is volgens mij gewoon een productiefout bij Onkyo die ze niet recht kunnen breien want ook de laatste firmware lost dit niet op.
Is volgens mij gewoon een productiefout bij Onkyo die ze niet recht kunnen breien want ook de laatste firmware lost dit niet op.
Ik ben in het bezit van een PS3 welke ik bij de overstap naar de HT-R548 via HDMi aan de Receiver heb gekoppeld.
Ik weet niet precies hoe het zit, maar DTS HD en Dolby True HD worden door het HDMi 1.3a Protocol van de PS3 Fat niet ondersteund (latere Slims bieden deze Support wel). Maar via (L)PCM kon deze "Raw" stream alsnog worden bereikt.
Nou stond het mij bij dat de HT-R548 o.a. Multichannel PCM 5.1 op 96kHz uit kon voeren en zelfs tot 5.1 op 192kHz kon gaan, maar zodra ik ook maar de laagste 5.1 PCM selecteer worden i.i.g. m'n Surround speakers niet langer voorzien van geluid en komt er een eenmalig een dof geluid uit de voorste speakers (dus niet het schakelen van de decoder in de receiver).
Voorbeeldscherm PS3 Audio Settings:

Ondersteunde Formaten Onkyo Receiver:
• 2-kanaals lineaire PCM (32–192 kHz, 16/20/24 bit)
• Multikanaals lineaire PCM (tot 7.1 ch, 32–192 kHz, 16/20/24 bit)
• Bitstream (DSD, Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD, DTS, DTS-HD High Resolution Audio, DTS-HD Master Audio)
Zie ik iets over het hoofd waardoor het logisch is dat het niet werkt, of is hier iets anders gaande?
Ik weet niet precies hoe het zit, maar DTS HD en Dolby True HD worden door het HDMi 1.3a Protocol van de PS3 Fat niet ondersteund (latere Slims bieden deze Support wel). Maar via (L)PCM kon deze "Raw" stream alsnog worden bereikt.
Nou stond het mij bij dat de HT-R548 o.a. Multichannel PCM 5.1 op 96kHz uit kon voeren en zelfs tot 5.1 op 192kHz kon gaan, maar zodra ik ook maar de laagste 5.1 PCM selecteer worden i.i.g. m'n Surround speakers niet langer voorzien van geluid en komt er een eenmalig een dof geluid uit de voorste speakers (dus niet het schakelen van de decoder in de receiver).
Voorbeeldscherm PS3 Audio Settings:

Ondersteunde Formaten Onkyo Receiver:
• 2-kanaals lineaire PCM (32–192 kHz, 16/20/24 bit)
• Multikanaals lineaire PCM (tot 7.1 ch, 32–192 kHz, 16/20/24 bit)
• Bitstream (DSD, Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD, DTS, DTS-HD High Resolution Audio, DTS-HD Master Audio)
Zie ik iets over het hoofd waardoor het logisch is dat het niet werkt, of is hier iets anders gaande?
Je hebt toch maar 2 vinkjes gezet bij de 2 channels op de PS3? Onderaan staan de 5.1 channels pas...
[ Voor 18% gewijzigd door MoiZie op 15-10-2012 16:34 ]
Het is een voorbeeldscherm van het Officiele Playstation Blog om de "Exacte" schrijfwijze van de Audio Formaten aan te duiden. Ik zelf heb die onderste, alsmede meerdere 5.1 los en gezamelijk aangezet maar zonder succes.MoiZie schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:33:
Je hebt toch maar 2 vinkjes gezet bij de 2 channels op de PS3? Onderaan staan de 5.1 channels pas...
Ik heb ook nog steeds problemen om ARC aan de praat te krijgenmuntje schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 15:39:
Daar was ik al bang voor, maar krijg het niet voor elkaar om geluid uit mijn tv te krijgen.
Staat aan in zowel versterker als tv, maar krijg alleen geluid met TOSLINK kabeltje.
onkyo 708
ik heb veel last van het wegvallen van het geluid. het opnieuw opstarten van de bron brengt het weer terug. vaak moet ik de fabrieks instellingen weer terugzetten om geluid weer terug te krijgen.mijn 2 buren hebben beide al een totale geluidsuitval gehad en deze kwam niet meer terug. hdmi problemen, 1 buurman kreeg een nieuwe receiver omdat hij net geen 2 jaar oud was. ze waren hem wel 2 maanden kwijt
ik heb veel last van het wegvallen van het geluid. het opnieuw opstarten van de bron brengt het weer terug. vaak moet ik de fabrieks instellingen weer terugzetten om geluid weer terug te krijgen.mijn 2 buren hebben beide al een totale geluidsuitval gehad en deze kwam niet meer terug. hdmi problemen, 1 buurman kreeg een nieuwe receiver omdat hij net geen 2 jaar oud was. ze waren hem wel 2 maanden kwijt
Hé mede tweakers.
momenteel heb ik de tx-sr607 en nu kan ik voor een leuke prijs een nieuwe tx-nr809 kopen.
hierover heb ik 2 vragen.
- is het verschil in kwaliteit merkbaar of in volume? (Heb jamo 606 set met infinity sub) aka ishet t overstappen waard?
- Kan de 809 zowel biamp als powered zone2 tegelijk? dat mis ik nu namelijk. moet elke keer biamp uitzetten dan.
EDIT:
Ik zie er van af. Wacht nog even en dan ga ik voor de 3000 reeks.
Wil graag powered bi-amp én zone 2.
De TX-NR 809 is voor een leuke prijs alleen vandaag te koop bij hifi-corner
ps. de leuke prijs is 689,- euro.
momenteel heb ik de tx-sr607 en nu kan ik voor een leuke prijs een nieuwe tx-nr809 kopen.
- is het verschil in kwaliteit merkbaar of in volume? (Heb jamo 606 set met infinity sub) aka ishet t overstappen waard?
- Kan de 809 zowel biamp als powered zone2 tegelijk? dat mis ik nu namelijk. moet elke keer biamp uitzetten dan.
EDIT:
Ik zie er van af. Wacht nog even en dan ga ik voor de 3000 reeks.
Wil graag powered bi-amp én zone 2.
De TX-NR 809 is voor een leuke prijs alleen vandaag te koop bij hifi-corner
[ Voor 19% gewijzigd door HellStorm666 op 16-10-2012 10:45 ]
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
HellStorm666 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 09:48:
Hé mede tweakers.
JEPbaronruud schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 10:27:
[...]
hier toevallig : http://hificorner.nl/tx-nr809-zwart.html
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Ik heb een Onkyo tx-sr606, fijn apparaat al helaas niet erg toereikend voor goede muziekweergave. Ik ha hiervoor 2 QUAD 303's tot mono-amps verbouwd met een 33 als receiver, dat klonk wel anders..
Maargoed , om het geluid uit mijn setje toch wat te verbeteren ben ik gaan uitzoeken hoe ik kan bi-wiren. Ik kom er helaas niet uit want mijn speakers " Arrow Zeta" hebben 3 aansluitingen. Zoals op de foto te zien.
Kan ik de zwarte terminal als Ground gebruiken en dan dus de 2 " geluste" op het extra surround kanaals van mijn versterker aansluiten? De tx-sr606 heeft hier een instelling voor..
Als ik het goed begrijp kun je deze speaker dus tri-wiren?
Maargoed , om het geluid uit mijn setje toch wat te verbeteren ben ik gaan uitzoeken hoe ik kan bi-wiren. Ik kom er helaas niet uit want mijn speakers " Arrow Zeta" hebben 3 aansluitingen. Zoals op de foto te zien.
Kan ik de zwarte terminal als Ground gebruiken en dan dus de 2 " geluste" op het extra surround kanaals van mijn versterker aansluiten? De tx-sr606 heeft hier een instelling voor..
Als ik het goed begrijp kun je deze speaker dus tri-wiren?

just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone
Ik weet niet of je met dit soort grapjes meer uit je speakers gaat halen, de TX-SRxx6 serie is een zeer zwakke serie met idem voedingen.
Heb je toevallig geen iets grotere foto?
Heb je toevallig geen iets grotere foto?

Ik kan momenteel geen andere betalen, maar voor mijn beeldvorming, wat is tegenwoordig een betaalbare +-500 euro audiofiele 7.2 receiver ? desnoods tweedehands.
[ Voor 15% gewijzigd door roborobbie op 16-10-2012 15:17 ]
Voor 500 euro zie ik zo een AVR-3312 staat op HT Forum. Nu ben ik geen hele erge fan van de AVR-3300 serie, maar voor 500 euro is het zeker niet verkeerd. Voor 525 haal je een Arcam AVR350, al mist die wel HDMI Processing en dus HD Audio. Maar genoeg keuze voor een betere receiver dan een TX-SR606.roborobbie schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 15:16:
Ik kan momenteel geen andere betalen, maar voor mijn beeldvorming, wat is tegenwoordig een betaalbare +-500 euro audiofiele 7.2 receiver ? desnoods tweedehands.
Over dat Bi-Amp op Tri-Amp speakers: ik durf het niet met zekerheid te zeggen. Ik zou denken laag en mid bij elkaar (dus bi-wire vanaf de Onkyo) en dan hoog apart. Maar aangezien je passief aan het bi-ampen bent gooit het filter van de speakers nog steeds een berg vermogen weg waardoor je effectief minder over kan/zal houden dan met single-amp hoe het nu aan is gesloten. Maar nogmaals, qua dat aansluiten durf ik het echt niet te zeggen.
Zit de middelste terminal wel verbonden met de bovenste of de onderste door middel van een brug? Op de foto lijkt het wel alsof je alleen het midden aan stuurt aangezien er geen connectie lijkt te zijn met de andere terminals.
Dat vond ik ook dus het vage.. Maar ze klinken goed zo hoor. Ik mis alleen dat beetje meer wat ik met die QUADs had.
Wat is wijsheid? laag op 1 kanaal en de 2 hoge op een ander ? Of krijg je zo juist teveel verschil?
Wat is wijsheid? laag op 1 kanaal en de 2 hoge op een ander ? Of krijg je zo juist teveel verschil?
Is er een andere benaming voor, of optie om te herkennen?FeaR schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 01:53:
[...]
Ik zou sowieso een receiver zoeken met Analog to Digital Conversion. Op die manier kan je analoog omzetten naar digitaal en dus alle apparaten op de receiver aansluiten en één HDMI-kabel naar de TV. Als de receiver dit niet ondersteunt zal je voor elke soort aansluiting een aparte kabel moeten trekken. Jammere van component plus stereo (dus de Wii en N64) is dat deze maximaal 2.0 ondersteunen en je niets aan de 5.1 hebt.
Want zo 123 kan ik het via de PW niet vinden. Dan zou ik van elk apparaat individueel de specs moeten op- nazoeken?
Dus als ik het goed begrijp, omdat de Wii geen HDMI heeft, moet je via tulpen werken. Wat dus betekent dat je maar enkel 2 speakers kun gebruiken én dat je een extra kabel naar de TV moet trekken ipv de enkele ARC-kabel? Maar ik wil toch wel heel graag bij die enkele blijven.
Maar die "upgrade" is ook makkelijk een €100,- verschil.
Klote Wii
Ik ben aan het twijfelen om een Onkyo TX-NR515 te bestellen. Deze wil ik gebruiken i.c.m. 2 Wharfedale 10.2 speakers, dit wil ik dan stap voor stap uitbreiden naar een 5.1 set.
Aangezien ik voornamelijk muziek via Spotify luister, ben ik benieuwt hoe de interface hiervan werkt. Werkt dit soepel en overzichtelijk, is het makkelijk om nummers te zoeken en een eigen gemaakt playlist af te spelen? En hoe is de kwaliteit van de muziek?
Ook las ik dat je de receiver kan bedienen met een iPhone. Werkt dit goed, snel en soepel? Is het makkelijk om nummers te zoeken via een iPhone en die dan af te spelen op de receiver in de spoitify applicatie?
Alvast bedankt!
Aangezien ik voornamelijk muziek via Spotify luister, ben ik benieuwt hoe de interface hiervan werkt. Werkt dit soepel en overzichtelijk, is het makkelijk om nummers te zoeken en een eigen gemaakt playlist af te spelen? En hoe is de kwaliteit van de muziek?
Ook las ik dat je de receiver kan bedienen met een iPhone. Werkt dit goed, snel en soepel? Is het makkelijk om nummers te zoeken via een iPhone en die dan af te spelen op de receiver in de spoitify applicatie?
Alvast bedankt!
Is het wel Tri-Wire? Dat er geen bruggen of jumpers tussen de middelste en de bovenste/onderste terminals zitten is nogal vaag.roborobbie schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:08:
Dat vond ik ook dus het vage.. Maar ze klinken goed zo hoor. Ik mis alleen dat beetje meer wat ik met die QUADs had.
Niet dat ik weet, "conversion" is een veel gebruikte benaming voor dat stukje software. Was er geen HDMI-kabel voor de Wii te krijgen? Dan heb je sowieso die conversion niet nodig.NeutraleTeun schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:27:
[...]
Is er een andere benaming voor, of optie om te herkennen?
Want zo 123 kan ik het via de PW niet vinden. Dan zou ik van elk apparaat individueel de specs moeten op- nazoeken?
Dus als ik het goed begrijp, omdat de Wii geen HDMI heeft, moet je via tulpen werken. Wat dus betekent dat je maar enkel 2 speakers kun gebruiken én dat je een extra kabel naar de TV moet trekken ipv de enkele ARC-kabel? Maar ik wil toch wel heel graag bij die enkele blijven.
Maar die "upgrade" is ook makkelijk een €100,- verschil.
Klote Wii
Dat de Wii maar 2.0 ondersteunt heeft niet met de video-aansluiting te maken. Een fabrikant kan best naar de video-uitgang nog een losse audio-uitgang maken, bijvoorbeeld een S/PDIF waardoor je wel 5.1 uit kan sturen. De PS2 deed dat bijvoorbeeld: beeld via composiet/scart, maar daarnaast wel optisch uit voor DTS en DD 5.1 naar de receiver.
Als je een Wii met Component aansluit op een receiver die geen conversion ondersteunt is het inderdaad een extra Componentkabel trekken van de receiver naar de TV. En component op zich is alleen beeld, audio moet dan ook nog van de Wii naar de receiver.
De Wii heeft standaard geen HDMI.
Net op een forum gevonden hoe iemand het voor elkaar gekregen heeft:
-9pins scart verloopstekker female
-Scart kabel male- VGA kabel female
-DVI adapter male - VGA female adapter
-DVI kabel
-HDMI adapter male - DVI-D female
Hoezo vindingrijk.
Nu is er wel een "originele" oplossing, namelijk de Wii HDMI Key
http://www.wasabidxbenelux.nl/categorie/1766/hdmi-key-wii/
Alleen wel vrij prijzig. Voor het dubbele van dit heb je weer een betere receiver.
Alleen kan die key wel upscalen (of doet de receiver dat ook dan?)
Maar het gaat mij er alleen om dat ik niet nog een extra kabel naar de TV wil trekken.
Zo grafisch perfect zijn die spellen van de Wii toch niet... en het ding is niet eens van mij.
Net op een forum gevonden hoe iemand het voor elkaar gekregen heeft:
-DVI kabel
Hoezo vindingrijk.
Nu is er wel een "originele" oplossing, namelijk de Wii HDMI Key
http://www.wasabidxbenelux.nl/categorie/1766/hdmi-key-wii/
Alleen wel vrij prijzig. Voor het dubbele van dit heb je weer een betere receiver.
Alleen kan die key wel upscalen (of doet de receiver dat ook dan?)
Maar het gaat mij er alleen om dat ik niet nog een extra kabel naar de TV wil trekken.
Zo grafisch perfect zijn die spellen van de Wii toch niet... en het ding is niet eens van mij.
Vraag me af of dat echt is of gewoon een troll. Je gaat namelijk vanaf SCART naar VGA wat al niet voor alle apparaten mogelijk is. Maar de stap daarna ga je vanaf VGA naar DVI-D en dat kan niet. VGA is analoog en dan zou je naar DVI-A moeten. En van DVI-A naar HDMI gaat niet werken. Van analoog naar digitaal moet er altijd een actieve converter tussen en dat gaat je niet lukken met een paar verloopjes.NeutraleTeun schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:44:
-DVI kabel
Hoezo vindingrijk.
Ligt eraan, veelal is iets als upscaling wel een optie in een receiver. Echter is dat nogal overrated, elke TV kan dat namelijk ook.Alleen kan die key wel upscalen (of doet de receiver dat ook dan?)
Dat laatste ben ik toch echt niet met je eens. De Marvel QDeo upscaler uit de Onkyo vind ik stukken beter dan de meeste scalers in TV's. TV's gebruiken vaak gewoon bilinear scaling of iets van dien aard. Dit is alles behalve scherp. Vaak is het beeld enorm zacht en/of is er sprake van aliasing en/of banding.FeaR schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 18:04:
[...]
Ligt eraan, veelal is iets als upscaling wel een optie in een receiver. Echter is dat nogal overrated, elke TV kan dat namelijk ook.
Voor 720p zie ik niet veel verschil, maar vooral van SD->1080p is het een wereld van verschil met de meeste TV's. Ik heb bij iemand wel eens een Samsung 8-serie gezien die wel aardig was, maar dat was dan ook veruit de beste en zelfs die komt niet in de buurt van de QDeo.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Gvd... had ik mijn keuze weer gewijzigd naar een andere serie (2 zelfs), zijn ze beiden niet geschikt voor beeld-conversion.
Weet iemand hier zo 123 welk type dat wel heeft?
Met als eis minimaal 3 HDMI + ARC, 5.1, en eventueel ethernet in een budget van €350,- ?
(mag ook een Pioneer zijn
)
Wordt er nu een beetje gek van.
Weet iemand hier zo 123 welk type dat wel heeft?
Met als eis minimaal 3 HDMI + ARC, 5.1, en eventueel ethernet in een budget van €350,- ?
(mag ook een Pioneer zijn

Wordt er nu een beetje gek van.
Onkyo doet het vanaf de 609 of 515.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Zijn ook meteen 7.2 versterkers en liggen tussen de €4- en €500,-
Vriendin ook met haar Wii ...
HEY FEAR!
Het is gewoon de tegenhanger van DAC? (want DAC ken ik wel)
Dus dat andere conversion is dan gewoon ADC?
Nu komen we ergens!!!
Dus ook niet. I give up.
Vriendin ook met haar Wii ...

HEY FEAR!
Nu komen we ergens!!!
Dus ook niet. I give up.

[ Voor 43% gewijzigd door NeutraleTeun op 16-10-2012 19:46 ]
In principe wel, echter ben ik die term ADC nog niet echt vaak - althans bewust - tegen gekomen als het gaat om conversie van analog naar digitaal qua videosignalen. Overigens doet de TX-NR579 ook conversie, zie pagina 41 van de Nederlandse handleiding.NeutraleTeun schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:12:
Je gaat echt handleidingen opzoeken en naslaan elke keer?
Daar heb ik nog niet aan gedacht, keek gewoon op de site van de fabrikant.
Maar het gaat toch die VSX-827
worden.
Is nieuwer, goedkoper, geen Onkyo warmteprobleem?, kan meer afspelen, heeft meer HDMI-ingangen, heeft iets minder video-ingangen... maar die heb ik toch niet nodig.
Maar het gaat toch die VSX-827

Is nieuwer, goedkoper, geen Onkyo warmteprobleem?, kan meer afspelen, heeft meer HDMI-ingangen, heeft iets minder video-ingangen... maar die heb ik toch niet nodig.
[ Voor 4% gewijzigd door NeutraleTeun op 16-10-2012 19:58 ]
Aangezien ik een 414 icm Android heb kan ik geen zeker antwoord geven maar zoals het bij mijn receiver en telefoon is, werkt de Spotify App op de receiver niet erg gebruiksvriendelijk (sowieso is heel het menu erg basic). Als je de receiver met je telefoon bedient is het al een heel stuk beter. Deze is iets minder fijn dan de Spotify App van Spotify voor op je telefoon, maar je kan hierbij wel heel eenvoudig playlists aanzetten en liedjes zoeken.fruxxxano schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 16:52:
Ik ben aan het twijfelen om een Onkyo TX-NR515 te bestellen. Deze wil ik gebruiken i.c.m. 2 Wharfedale 10.2 speakers, dit wil ik dan stap voor stap uitbreiden naar een 5.1 set.
Alvast bedankt!
Kortom via je telefoon bedienen prima, via de receiver erg basic.
De 515 kun je voor €390 bestellen bij Amazon Deutschland.NeutraleTeun schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:58:
Je gaat echt handleidingen opzoeken en naslaan elke keer?
Maar het gaat toch die VSX-827worden.
Ik heb ondertussen het broertje van de speakers gevonden, ze blijken Type 2 te zijn : http://www.hififorum.nl/index.php?topic=26281.new#newFeaR schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 17:04:
[...]
Is het wel Tri-Wire? Dat er geen bruggen of jumpers tussen de middelste en de bovenste/onderste terminals zitten is nogal vaag.
[...]
Hopelijk kan ik daar wat meer info vergaren.
Mijn favoriete HIFI winkel " studio Wilbert" hier in Utrecht, die ik heel hoog heb zitten, had ook nog nooit deze rare aansluiting gezien.
Bedankt voor je reactie! Dat is geen probleem, want ik wil de receiver voornamelijk via de telefoon bedienen. Werkt spotify ook makkelijk en goed zonder beeld, dus met de tv uit? Werkt Spotify Radio ook op de recieven? En is het ook mogelijk om de receiver aan te zetten via de telefoon?Kluutmaran schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:41:
[...]
Aangezien ik een 414 icm Android heb kan ik geen zeker antwoord geven maar zoals het bij mijn receiver en telefoon is, werkt de Spotify App op de receiver niet erg gebruiksvriendelijk (sowieso is heel het menu erg basic). Als je de receiver met je telefoon bedient is het al een heel stuk beter. Deze is iets minder fijn dan de Spotify App van Spotify voor op je telefoon, maar je kan hierbij wel heel eenvoudig playlists aanzetten en liedjes zoeken.
Kortom via je telefoon bedienen prima, via de receiver erg basic.
[ Voor 3% gewijzigd door fruxxxano op 17-10-2012 01:15 ]
Ik ben nu sinds een week of 3 de eigenaar van een TX-NR616.
Prima receiver voor zijn geld, maar nu heb ik toch 1 probleempje.
Aan de receiver zit mijn WD TV Live verbonden via HDMI.
Als ik beide aanzet wilt af en toe het HDMI signaal wegvallen.
ik krijg dan No signal op het scherm.
Zowel de Onkyo als de WD TV Live zijn up to date.
Het lijkt wel een beetje alsof de Onkyo eerst even warm moet worden voor die betreffende poort.
Heb het nog niet getest op de andere poorten als de receiver koud is.
Nou las ik hier al iets over defecte HDMI boards en HDMI output problemen vanuit Hybrid standby.
De problemen met Hybrid standby heb ik "gelukkig" pas 1 maal gehad, er is dan inderdaad compleet geen beeld.
In mijn geval hierboven beschreven krijg ik wel beeld maar valt deze gedurende 1-2 seconden weg.
Zowel bij het menu van de WD als bij het afspelen van content.
Prima receiver voor zijn geld, maar nu heb ik toch 1 probleempje.
Aan de receiver zit mijn WD TV Live verbonden via HDMI.
Als ik beide aanzet wilt af en toe het HDMI signaal wegvallen.
ik krijg dan No signal op het scherm.
Zowel de Onkyo als de WD TV Live zijn up to date.
Het lijkt wel een beetje alsof de Onkyo eerst even warm moet worden voor die betreffende poort.
Heb het nog niet getest op de andere poorten als de receiver koud is.
Nou las ik hier al iets over defecte HDMI boards en HDMI output problemen vanuit Hybrid standby.
De problemen met Hybrid standby heb ik "gelukkig" pas 1 maal gehad, er is dan inderdaad compleet geen beeld.
In mijn geval hierboven beschreven krijg ik wel beeld maar valt deze gedurende 1-2 seconden weg.
Zowel bij het menu van de WD als bij het afspelen van content.
Windows Vista Ultimate, AMD X2 3800+, 512MB, 128MB GeForce 6150, 250GB Barracuda, 19"w LCD
Klinkt wel plausibel wat daar staat, dus gewoon Bi-wire op de bovenste en onderste. Je ziet het niet heel veel op die manierroborobbie schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 22:59:
[...]
Ik heb ondertussen het broertje van de speakers gevonden, ze blijken Type 2 te zijn : http://www.hififorum.nl/index.php?topic=26281.new#new
Hopelijk kan ik daar wat meer info vergaren.
En het werkt! niet veel verschil maar goed.FeaR schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 07:17:
[...]
Klinkt wel plausibel wat daar staat, dus gewoon Bi-wire op de bovenste en onderste. Je ziet het niet heel veel op die manier
Werkt prima zonder beeld want op je beeldscherm zie je alleen welk nummer je aan het luisteren bent. Helaas zit Spotify Radio niet op de Onkyo Spotify App. Als je de instelling om via het net de receiver aan te mogen zetten aan hebt staan kun je de receiver en dus ook Spotify met je telefoon aanzetten.fruxxxano schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 01:14:
[...]
Bedankt voor je reactie! Dat is geen probleem, want ik wil de receiver voornamelijk via de telefoon bedienen. Werkt spotify ook makkelijk en goed zonder beeld, dus met de tv uit? Werkt Spotify Radio ook op de recieven? En is het ook mogelijk om de receiver aan te zetten via de telefoon?
YouTube: ONKYO TX-NR414 und Spotify (AVR Musik Streaming Heimkinoreceiver App)
Hier zie je de app.
Nogmaals bedankt voor je reactie! Heb de receiver besteld. (TX-NR515) Ben echt benieuwt naar het verschil in geluidskwaliteit, ik gebruik nu nog een redelijk oude pioneer surround receiver, met weinig vermogen en zonder digitale inputs. (Als je surround geluid wilt moet je elk kanaal apart met een tulp stekker aansluiten).Kluutmaran schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 12:03:
[...]
Werkt prima zonder beeld want op je beeldscherm zie je alleen welk nummer je aan het luisteren bent. Helaas zit Spotify Radio niet op de Onkyo Spotify App. Als je de instelling om via het net de receiver aan te mogen zetten aan hebt staan kun je de receiver en dus ook Spotify met je telefoon aanzetten.
YouTube: ONKYO TX-NR414 und Spotify (AVR Musik Streaming Heimkinoreceiver App)
Hier zie je de app.
Hoop dat ik geen last heb van de problemen die ik hier vaak voorbij zie komen (neem aan dat er ook wel mensen zijn die tevreden zijn met het apparaat...?) Heb het outlet model besteld van hificorner.nl.
Ik heb nergens last van, maar ik heb dat net-gedoe ook niet aanstaan. Ik ben nog bezig om alles te ontdekken aan dat ding, maar erg druk.fruxxxano schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 16:19:
[...]
Hoop dat ik geen last heb van de problemen die ik hier vaak voorbij zie komen (neem aan dat er ook wel mensen zijn die tevreden zijn met het apparaat...?) Heb het outlet model besteld van hificorner.nl.
Bi-wire kan ook geen verschil maken, of de bruggen tussen de terminals moeten zeer slecht zijn. Over Bi-Amp verschillen de meningen, maar met passief Bi-Amp zoals veel gebeurt is er in principe ook maar zeer weinig anders.roborobbie schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:14:
[...]
En het werkt! niet veel verschil maar goed.
Nog een vraagje, is het mogelijk om de gespeelde muziek in de Spotify applicatie op de Onkyo TX-NR515 te "scrobbelen" naar Last.fm?
Dit topic is gesloten.