Grom, ik heb de TX-NR509 gekocht toen ik nog op een zolderkamertje woonde. Dat wil zeggen alle toetsen + afstandsbediening van de receiver altijd binnen handbereik.
Nu ben ik op mezelf gaan wonen in een appartement en probeer ik vanuit iedere kamer de receiver te bedienen. Voornamelijk door gebruik te maken van de Android app. Hier een aantal kleine irritaties. Is dat met duurdere modellen opgelost of ligt het aan de app? Ik weet namelijk niet of de app afhankelijk van het apparaat meer / minder opties geeft.
• Sleeptimer niet in te stellen bij DLNA (ook niet via afstandsbediening!?)
• Sluit je de receiver af, dan start hij weer in dezelfde modus. Bij tuner ook op dezelfde zender. So far so good. Bij NET echter, start hij altijd bij de eerste functie (favorites) in plaats van bv DLNA.
• De random / shuffle functie wordt niet onthouden
• Random / shuffle niet in te stellen via app (heel vervelend vind ik deze)
• Sleeptimer niet in te stellen via app
Het liefst zou ik zien dat ik met één druk op de knop random muziek van m'n NAS luister. De handelingen om dat nu te bereiken:
1. Receiver aan
(2. Selecteer NET)
3. Blader naar DLNA
4. Selecteer NAS
5. Selecteer All music
6. Selecteer de eerste song
7. Wacht tot song speelt
8. Selecteer shuffle
9. Druk op > om het volgende liedje te starten, want die eerste song is altijd dezelfde, die ken ik inmiddels.
10. Profit
Gevolg: ik neem die moeite niet meer en gebruik nu de radio. Klik > Profit.
Dit lijkt een klaagzang, maar eigenlijk ben ik dik tevreden over het apparaat. Het feit dát er een app voor is, is natuurlijk briljant. Er gaat geen dag voorbij dat ik die app niet gebruik.
Tot slot is er nog het hoge verbruik bij stand-by, maar dat is inmiddels een bekend probleem.
Ook in dit topic.