Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 56 Laatste
Acties:
  • 529.209 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lj_tree schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:42:
Ik heb een vraagje over de Onkyo TX NR509 receiver. Klopt het dat deze geen transcoding functie heeft? Wil dus zeggen dat als ik een component video bron aansluit op de receiver deze niet via hdmi naar de tv kan?
Is dit op te lossen met een firmware of iets dergelijks? Ik zit nu 28 pagina's forum van onkyo door te spitten en kom het probleem meer tegen in de oudere forums maar niet in de nieuwe. wellicht een firmware update die dit verhelpt? Kan hier alleen niets over vinden op de onkyo site.
Analog to Digital Conversion zit er pas op vanaf de TX-NR579. Het is dus ook niet echt een probleem van de Onkyo, maar meer dat jij een te laag model gekocht hebt voor jouw eisen ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-06 09:46
FeaR schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 10:01:
[...]

Analog to Digital Conversion zit er pas op vanaf de TX-NR579. Het is dus ook niet echt een probleem van de Onkyo, maar meer dat jij een te laag model gekocht hebt voor jouw eisen ;)
Lol:) Ik ben nog steeds erg content met me harman kardon receiver die dit gelukkig wel heeft:) Een collega van me heeft deze receiver en kwam met deze vraag. Bedankt voor je antwoord.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-06 12:29
Sinds een aantal weken heb ik wat problemen met mijn Onkyo TX-NR609 in combinatie met de Harman Kardon KTS 16BQ/230 speakers. Als de receiver aangaat en de digitale tv decoder start nog op, dan hoor je een duidelijke ruis uit de speakers komen. Zodra de digitale tv decoder opgestart is, dan hoor je de ruis uiteraard minder, maar als je dichtbij de speakers staat dan hoor je dat deze nog steeds aanwezig is. Dit doet zich voor zowel aan de linker front box als aan de rechter achterzijde.

Ik heb de boxen al van plaats veranderd, maar dan blijft het probleem zich op dezelfde plaats voordoen. Het lijkt me dus niet aan de boxen te liggen. De kabels heb ik al vervangen, geprobeerd met de standaard bijgeleverde kabels en ook met goede kwaliteit speakerkabel. Dit zou dus eigenlijk het probleem ook niet kunnen zijn.

Iemand nog goede tips wat ik nog kan proberen? Of moet ik hem terug sturen voor een garantie check?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gromnl
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-05 15:06
Gisteravond viel tijdens het kijken naar tv het geluid van de TX-309 weg. Niet alleen bij tv, ook bij audio van AM/FM en input via de tulpstekkers blijft het stil. De receiver reageert voor de rest overal op alleen geeft dus geen geluid meer. Resetten (VCR + Stand-by) helpt niet en ook een upgrade via internet mag niet baten.

Iemand enig idee wat in eerste opslag de geest heeft gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:21
Xevoo schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 14:26:
Ik twijfel om de Onkyo TX-RX414 te halen voor het volgende setje:
pricewatch: Jamo S 426 HCS3 5.0 (Zwart)

Het moet volgens mij wel voldoende zijn om een beetje fatsoenlijk films en muziek te kunnen luisteren? Het enige waar ik tegenaan loop is het Audyssey, ik kan niet vinden of dat op de 414 zit, dit lijkt me toch wel erg makkelijk moet ik zeggen.
Ik heb deze combinatie ook thuis en klinkt erg goed, zeker voor die prijs. Op de 414 zit geen microfoon calibratie. Dit moet je met de hand doen, wat ook prima haalbaar is.

Heb je bijvoorbeeld een android telefoon dan kan je een DB meter downloaden en via de menu's in de Onkyo kan je de afstand tot de speaker instellen en geluid bijstellen tot je op alle 5 speakers gelijk aantal db's hebt. Dat geeft prima geluid :) Ik heb de afstanden ingevoerd van speaker tot zitplek en alle speakers bijgesteld tot er 70db uit kwam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-06 21:26
Wat raden jullie aan. Ik ben al een paar jaar een blije eigenaar van een TX-SR307 zonder audio passthrough van de hdmi (hihi). Ik gebruik het in combinatie met mijn XBMC machine....
Nu ben ik aan het kijken naar een nieuw model. Ik ben momenteel zeer tevreden over de geluidskwaliteit (geen DTS-HD etc). Ik wil wel graag meer HDMI in (maar dat zit op bijna alle modellen)..

Kan ik dan af met een instapmodel of moet ik toch ook richting het duurdere segment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef200sx
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:46
jeroenvdnberg schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 10:44:
Sinds een aantal weken heb ik wat problemen met mijn Onkyo TX-NR609 in combinatie met de Harman Kardon KTS 16BQ/230 speakers. Als de receiver aangaat en de digitale tv decoder start nog op, dan hoor je een duidelijke ruis uit de speakers komen. Zodra de digitale tv decoder opgestart is, dan hoor je de ruis uiteraard minder, maar als je dichtbij de speakers staat dan hoor je dat deze nog steeds aanwezig is. Dit doet zich voor zowel aan de linker front box als aan de rechter achterzijde.

Ik heb de boxen al van plaats veranderd, maar dan blijft het probleem zich op dezelfde plaats voordoen. Het lijkt me dus niet aan de boxen te liggen. De kabels heb ik al vervangen, geprobeerd met de standaard bijgeleverde kabels en ook met goede kwaliteit speakerkabel. Dit zou dus eigenlijk het probleem ook niet kunnen zijn.

Iemand nog goede tips wat ik nog kan proberen? Of moet ik hem terug sturen voor een garantie check?
Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn 609, ruis werd bij mij steeds erger, met name linksvoor en rechtsachter.
Ding is pas 5 maandjes oud :'(

Heb hem naar de winkel gebracht voor garantie.

Had ook even contact opgenomen met CE repair, die zeiden dat de voorversterker dit probleem veroorzaakt.

Meer mensen hebben hier helaas last van, en ik vraag me eigen wel af hoelang het nog goed gaat als hij weer gerepareerd is :X

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-06 23:31
voor mijn 616 receiver gebruik ik de app op mijn Android mobiel, om deze via de wifi stick in de 616 te bedienen.
Deze maakt niet elke keer verbinding. Als mijn laptop aan staat, pakt de laptop ip adres, eindigend op 73.
Als ik daarna de receiver aan zet, maakt deze geen verbinding met mijn router. Dit kan ik zien met de app "fing" die op mijn adroid alle ip adressen laat zien.
Als ik de laptop op slaap zet, daarna de receiver aan, dan pakt de receiver ip adres eindigend op 73. Als ik de laptop dan aanzet gaat die op 70 zitten en alles werkt.
Hoe kan ik er nou voor zorgen dat de receiver verbinding kan maken met wifi, als de laptop aan staat ?

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:02
Door in je router een ip adres te reserveren voor je receiver.

• Aloysxda
jopie schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 14:35:
Door in je router een ip adres te reserveren voor je receiver.
Bedankt voor je tip, maar helaas.
Dit staat in het forum van mijn router:

De Huawei kan geen ip adressen binden aan MAC adressen.
Dus wat jullie willen is niet mogelijk.
Misschien dat een toekomstige firmwareupdate dit wel mogelijk maakt.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Geef het ding een vast IP buiten de DHCP range? Dat kan je gewoon instellen in de netwerkconfiguratie.

[ Voor 36% gewijzigd door AtleX op 22-09-2012 17:25 ]

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:40
Ik heb een Onkyo 508 ding en daar hangen 2 Tannoy Signature Revolution DC4's aan.

Nu had ik hem gisteren iets harder staan dan normaal heel even kort en hoorde ik ineens ipv een bas een soort van plop zegmaar. Direct volume een slag teruggedraaid en geluid is weer ok.

Niks kapot, tweeter en woofer doen gewoon wat ze moeten doen.

Nu was ik aan het denken, is die receiver misschien wat aan de lichte kant voor deze speakers?

Specs van de speakers:
Aanbevolen versterker vermogen: 22-100W
Gevoeligheid: 87dB
Die Onkyo zegt dattie 130 of 135 watt per kanaal uit kan zenden en is een 7.1 receiver.
Dat ie dat nooit niet gaat halen snap ik, maar ben ik beter af met een wat zwaardere versterker voor deze speakers?

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de speakers maar zo hard gaan als toen ik 1x die plop hoorde.
Lijkt me voornamelijk een versterkerissue, dus ik wou het hier even vragen.

Roepen zwaarder is altijd beter heb ik weinig aan. Ik wil graag weten of de receiver wat aan de lichte kant is.

Bedankt alvast :)

• Aloysxda
Op deze manier heb ik het op kunnen lossen:

Network Standby
􀁠On
􀁠Off
Deze instelling schakelt de bediening via het netwerk in of
uit.
De NET-indicator brandt gedempt terwijl de AV-receiver
in stand-by is. Merk op dat de indicator mogelijk niet
oplicht onder bepaalde voorwaarden (➔ pagina 50).
Opmerking
• Ingesteld op “On” neemt het stroomverbruik in stand-by
enigszins toe.

Begin deze week heb ik een stroommeter aan de receiver gehangen. Standby gebruikte deze 4 watt. Nu, met wifi ON, zit dit op 6 watt. Daar kan ik wel mee leven. Nu is het in ieder geval ook mogelijk om met de android het apparaat aan te kunnen zetten.

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
vosss schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 17:28:
Ik heb een Onkyo 508 ding en daar hangen 2 Tannoy Signature Revolution DC4's aan.

Nu had ik hem gisteren iets harder staan dan normaal heel even kort en hoorde ik ineens ipv een bas een soort van plop zegmaar. Direct volume een slag teruggedraaid en geluid is weer ok.

Niks kapot, tweeter en woofer doen gewoon wat ze moeten doen.

Nu was ik aan het denken, is die receiver misschien wat aan de lichte kant voor deze speakers?

Specs van de speakers:

[...]

Die Onkyo zegt dattie 130 of 135 watt per kanaal uit kan zenden en is een 7.1 receiver.
Dat ie dat nooit niet gaat halen snap ik, maar ben ik beter af met een wat zwaardere versterker voor deze speakers?

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat de speakers maar zo hard gaan als toen ik 1x die plop hoorde.
Lijkt me voornamelijk een versterkerissue, dus ik wou het hier even vragen.

Roepen zwaarder is altijd beter heb ik weinig aan. Ik wil graag weten of de receiver wat aan de lichte kant is.

Bedankt alvast :)
Het is natuurlijk lastig om te zeggen wat deze 'plop' geweest is, vooral als buitenstaander.
Op welk volume hoorde je dit?

Maar de DC4's hebben niet de hoogste gevoeligheid, volgens Stereo.de zelfs maar 81 dB. Hiervoor kun je wel wat extra sap gebruiken en ik ga er van uit dat jouw receiver daar moeite mee kan hebben. Vooral omdat de impedantie naar bijna 4 Ohm dipt.
Ik ga het niet roepen, maar zwaarder is meestal wel wenselijk. Of je moet genoegen nemen met een lager volume.

• vosss
Petertyuh schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 18:40:
[...]

Het is natuurlijk lastig om te zeggen wat deze 'plop' geweest is, vooral als buitenstaander.
Op welk volume hoorde je dit?

Maar de DC4's hebben niet de hoogste gevoeligheid, volgens Stereo.de zelfs maar 81 dB. Hiervoor kun je wel wat extra sap gebruiken en ik ga er van uit dat jouw receiver daar moeite mee kan hebben. Vooral omdat de impedantie naar bijna 4 Ohm dipt.
Ik ga het niet roepen, maar zwaarder is meestal wel wenselijk. Of je moet genoegen nemen met een lager volume.
Bedankt voor je antwoord.

Ja op welk volume was dat, niet op standje are you nuts in elk geval. Tenminste qua geluidsniveau.
Ik speelde een map af op de xbox vanaf mijn pc via windows media center en dan is het volume standaard al zachter dan als de receiver op hetzelfde getalletje staat dan bv bij tv of radio kijken/luisteren.

Ik geloof dat de versterker ergens rond de drie kwart open stond.
Als ik radio luister dan heb ik hem nooit zo hard staan omdat het geluid gewoon harder is.

Daarom dacht ik dat de versterker gewoon even haperde omdat hij toch best ver open stond.

Dan heb ik meteen de volgende vraag. Welke AV receiver (5.1) geeft wel gewoon de watts af per kanaal waarmee geadverteerd wordt?

:)

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 17:17
Heb ook een schijnbaar eenvoudig vraagje; onze nieuwe tv heeft de mogelijkheid om films af te spelen maar ik krijg het geluid gewoon niet via ARC op de versterker. De handleiding helpt ook weinig. Het staat in de tv aan en ook op de versterker staat hdmi audio aan. Welke ingang moet de versterker bijvoorbeeld staan?
Ik kan hdmi out namelijk niet binden aan een voorkeure zoals 'tv' op de versterker!

Zie ik iets over het hoofd?

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vosss schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 19:57:
[...]
Dan heb ik meteen de volgende vraag. Welke AV receiver (5.1) geeft wel gewoon de watts af per kanaal waarmee geadverteerd wordt?
Weinig tot geen ;) Met Marantz zit je altijd wel redelijk safe aangezien die veelal de 70%-garantie geven. Denon kan je ook wel redelijk vertrouwen aangezien die close is met Marantz. Andere merken die het goed doen zijn Anthem en NAD. Harman Kardon gaf ook altijd heel netjes het minimale geleverde vermogen op, maar ik durf niet zeker te zeggen dat ze dat nu ook nog doen.

Maar als die speakers echt rond de 80 dB zitten dan heb je al zo'n 100 Watt nodig om op 100 dB uit te komen. Ik kan me zo voorstellen dat een TX-SR508 dat überhaupt niet eens kan leveren en laat staan op 4 Ohm. Alleen naar het vermogen kijken gaat hier niet op, je zoekt een versterker die stabiel op 4 Ohm kan leveren. Volgens mij doet Onkyo dat pas vanaf de 700/800 serie. Vraag is en blijft wel of je rond de 100 dB zat, want dat is echt behoorlijk veel. Zeker omdat je de plop ook maar één keer hoorde en het niet constant is zou ik niet meteen de receiver in twijfel trekken.
Het noemen van het type TV en de receiver. En wellicht ook of ARC wel werkt in een andere modus. Maar input "TV" al geprobeerd? Voor de receiver is ARC niets meer dan een extra bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
[b]FeaR schreef op zondag 23 september 2012 @ 01:26:

[...]

Het noemen van het type TV en de receiver. En wellicht ook of ARC wel werkt in een andere modus. Maar input "TV" al geprobeerd? Voor de receiver is ARC niets meer dan een extra bron.
LG 55LM760S icm Onkyo TX-NR609.
In de Onkyo heb ik onder de HDMI RHID instellingen ARC aangezet, in de tv staat ARC aan. Ik gebruik HDMI 1 die hiervoor geschikt zou zijn op de tv en die zit in de HDMI output van de Onkyo. Op de versterker heb ik alle ingang geprobeerd, ook tv/cd maar geen geluid.
Ik probeer het tijdens het spelen van een film vanaf netwerk die op andere streaming box gewoon DTS of DD geluid geeft via HDMI aan dezelfde versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
FeaR schreef op zondag 23 september 2012 @ 01:26:
[...]

Weinig tot geen ;) Met Marantz zit je altijd wel redelijk safe aangezien die veelal de 70%-garantie geven. Denon kan je ook wel redelijk vertrouwen aangezien die close is met Marantz. Andere merken die het goed doen zijn Anthem en NAD. Harman Kardon gaf ook altijd heel netjes het minimale geleverde vermogen op, maar ik durf niet zeker te zeggen dat ze dat nu ook nog doen.

Maar als die speakers echt rond de 80 dB zitten dan heb je al zo'n 100 Watt nodig om op 100 dB uit te komen. Ik kan me zo voorstellen dat een TX-SR508 dat überhaupt niet eens kan leveren en laat staan op 4 Ohm. Alleen naar het vermogen kijken gaat hier niet op, je zoekt een versterker die stabiel op 4 Ohm kan leveren. Volgens mij doet Onkyo dat pas vanaf de 700/800 serie. Vraag is en blijft wel of je rond de 100 dB zat, want dat is echt behoorlijk veel. Zeker omdat je de plop ook maar één keer hoorde en het niet constant is zou ik niet meteen de receiver in twijfel trekken.
Nouja de receiver stond iets meer dan driekwart open, vandaar dat ik de receiver in twijfel trok.

En de boxen geven harder geluid als ik via een andere bron afspeel en de receiver bv slechts half open staat en dat gaat zonder probleem.

Buiten dat ben ik me er bewust van dat de receiver een instapmodel is en dat mijn speakers die destijds 1000 euro kostte misschien een wat sjiekere receiver waard zouden kunnen zijn om het zo maar even te zeggen.

Aan de andere kant, misschien was het wel een probleem met het streamen vanaf mijn pc bedenk ik me nu ineens. Mijn pc hangt draadloos aan het netwerk en mijn xbox bedraad en ik speelde via windows media center muziek af. Dat windows media center is zo onstabiel als maar zijn kan terwijl mijn draadloos netwerk wel gewoon stabiel is (download gewoon met 11MB/s). Dus misschien was het wel gewoon een soort van hickup van windows media center en niet van de receiver? Dat zou ook kunnen toch? :)

En mocht het dan mijn receiver niet zijn dan nog zou ik eigenlijk wel een wat beter model er aan willen hangen ;)

Ik ga misschien eens testen met die oude Marantz wat ik nog heb (PM53 uit begin jaren 90 geloof ik) wat voor geluid die geeft met de Tannoy boxen. Die is op papier 2x90Watt en ik denk dat die wel stabieler is/blijft op wat hoger volume dan de Onkyo wat nu aangesloten is.

:)

=edit=
Over Marantz en Denon wat je zegt FeaR, ik neem aan dat ik ook bij die merken wat hoger moet gaan zitten dan de instapmodellen toch? Of maakt dat dan weer weinig verschil uit en zijn die merken ook gewoon met de instapmodellen veel stabieler dan de instapmodellen van Onkyo? :?

[ Voor 5% gewijzigd door vosss op 23-09-2012 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsperberg
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-08-2023
Beste Tweakers ik heb reeds de TX-SR508 aangeschaft. Ik heb een kleine test willen doen om effe het geluid te horen. Eenmaal dat alles geïnstalleerd was moest ik het geluid op 30-40 zetten zodat er redelijk geluid uitkwam (zie het zo, het stoort niemand op een andere kamer => Maar toch wel normaal laten we zeggen). De versterker loopt tot ongeveer volume 70-80. Maar is het normaal dat hij zo hoog moet staan om redelijk wat geluid te krijgen??

greetz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:20

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Omdat reparatie van m'n 509 waarschijnlijk te lang gaat duren, kan ik binnenkort misschien een nieuwe uitkiezen... Was wel erg blij met de Onkyo, dus logischerwijs wordt het er weer een.

Ik denk erover om een 515 te nemen, alleen ben ik benieuwd of het standby-verbruik bij ingeschakeld HDMI Control (dus RIHD ON) nu wel acceptabel is (bij 509 was dit ruim 20W :( ).
Volgens de manual zou de receiver in standby gaan en dan weer op 0,2W zitten. Da's netjes.

Iemand dit dit mogelijk al eens gemeten heeft?

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vosss schreef op zondag 23 september 2012 @ 12:00:
[...]
Nouja de receiver stond iets meer dan driekwart open, vandaar dat ik de receiver in twijfel trok.

En de boxen geven harder geluid als ik via een andere bron afspeel en de receiver bv slechts half open staat en dat gaat zonder probleem.

Buiten dat ben ik me er bewust van dat de receiver een instapmodel is en dat mijn speakers die destijds 1000 euro kostte misschien een wat sjiekere receiver waard zouden kunnen zijn om het zo maar even te zeggen.
Zegt niets. Zonder VU-meters weet je niet hoe veel vermogen de receiver moet leveren en of dat dus de bottleneck is. Met volume 75% open is niets mis. Veel receivers gaan pas echt veel vermogen leveren bij de laatste stappen. Laat ik het zo zeggen: mijn receiver loopt van -80 dB tot +15 dB en bij -10 tot -5 dB gaat het tweede LEDje op de VU-meter pas branden. En dan zijn er nog acht LEDjes over.
Dat zou ook kunnen toch? :)
Als het eenmalig is zal het niet snel aan de versterking liggen. Wellicht dat het wel aan de receiver ligt, maar dan in de voorversterker waar het fout gaat. Maar vermogen is vaak het probleem niet.

Blijft wel een feit dat als die speakers echt maar 81 dB zijn en op 4 Ohm dat het ronduit lastige speakers zijn. Dat zijn echt waarden van speakers van letterlijk tientallen jaren geleden.
=edit=
Over Marantz en Denon wat je zegt FeaR, ik neem aan dat ik ook bij die merken wat hoger moet gaan zitten dan de instapmodellen toch? Of maakt dat dan weer weinig verschil uit en zijn die merken ook gewoon met de instapmodellen veel stabieler dan de instapmodellen van Onkyo? :?
Instapmodellen liggen over het algemeen wel gelijk en verschillen niet heel veel. Enige wat ik met Onkyo heb is dat het mijn merk niet meer is. Niets mis met een leuke TX-NR3008, TX-NR5010 of PR-SC5509, maar ik heb het idee dat Onkyo zich meer richt op gadgets dan echt op kwaliteit. Sommigen noemen Onkyo niet voor niets als het Dealextreme-merk onder de receivers.
fsperberg schreef op zondag 23 september 2012 @ 12:40:
Beste Tweakers ik heb reeds de TX-SR508 aangeschaft. Ik heb een kleine test willen doen om effe het geluid te horen. Eenmaal dat alles geïnstalleerd was moest ik het geluid op 30-40 zetten zodat er redelijk geluid uitkwam (zie het zo, het stoort niemand op een andere kamer => Maar toch wel normaal laten we zeggen). De versterker loopt tot ongeveer volume 70-80. Maar is het normaal dat hij zo hoog moet staan om redelijk wat geluid te krijgen??
Is zo niets over te zeggen zonder de ruimte en de opstelling (akoestiek) te weten. En dan heb je ook nog dat niet elke speaker hetzelfde is (rendement en gevoeligheid van de speaker). Maar al met al is 30 - 40 niet verkeerd, het is niet zo dat je op de helft van het volume ook de helft van het vermogen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:57

JB

Cédric roelt!

.

[ Voor 99% gewijzigd door JB op 23-09-2012 15:37 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenvdnberg
steef200sx schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 21:27:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn 609, ruis werd bij mij steeds erger, met name linksvoor en rechtsachter.
Ding is pas 5 maandjes oud :'(

Heb hem naar de winkel gebracht voor garantie.

Had ook even contact opgenomen met CE repair, die zeiden dat de voorversterker dit probleem veroorzaakt.

Meer mensen hebben hier helaas last van, en ik vraag me eigen wel af hoelang het nog goed gaat als hij weer gerepareerd is :X
Ben dus (helaas?) niet de enige met dit probleem .. hoelang gaat het duren voordat hij klaar is bij jou? Ik zit ook te twijfelen om hem weg te brengen, hopelijk lost dat het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
NiGeLaToR schreef op zondag 23 september 2012 @ 10:31:
[...]

LG 55LM760S icm Onkyo TX-NR609.
In de Onkyo heb ik onder de HDMI RHID instellingen ARC aangezet, in de tv staat ARC aan. Ik gebruik HDMI 1 die hiervoor geschikt zou zijn op de tv en die zit in de HDMI output van de Onkyo. Op de versterker heb ik alle ingang geprobeerd, ook tv/cd maar geen geluid.
Ik probeer het tijdens het spelen van een film vanaf netwerk die op andere streaming box gewoon DTS of DD geluid geeft via HDMI aan dezelfde versterker.
Inmiddels Toslink er bij geprikt en wel gewoom geluid. Balen dat ik ARC niet aan de praat krijg.

Btw; via een klik aan klik uit heb ik alle av dingen die niet gebruikt worden helemaal uit ipv standby. Kost je 19,99 bij de gamma en kun je drie stekkerblokken achter zo'n kaku hangen en heb je geen standby stroomverbruik mee. Zo heb ik mijn 509 getemperd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
FeaR schreef op zondag 23 september 2012 @ 14:55:

Zegt niets. Zonder VU-meters weet je niet hoe veel vermogen de receiver moet leveren en of dat dus de bottleneck is. Met volume 75% open is niets mis. Veel receivers gaan pas echt veel vermogen leveren bij de laatste stappen. Laat ik het zo zeggen: mijn receiver loopt van -80 dB tot +15 dB en bij -10 tot -5 dB gaat het tweede LEDje op de VU-meter pas branden. En dan zijn er nog acht LEDjes over.

Als het eenmalig is zal het niet snel aan de versterking liggen. Wellicht dat het wel aan de receiver ligt, maar dan in de voorversterker waar het fout gaat. Maar vermogen is vaak het probleem niet.

Blijft wel een feit dat als die speakers echt maar 81 dB zijn en op 4 Ohm dat het ronduit lastige speakers zijn. Dat zijn echt waarden van speakers van letterlijk tientallen jaren geleden.

Instapmodellen liggen over het algemeen wel gelijk en verschillen niet heel veel. Enige wat ik met Onkyo heb is dat het mijn merk niet meer is. Niets mis met een leuke TX-NR3008, TX-NR5010 of PR-SC5509, maar ik heb het idee dat Onkyo zich meer richt op gadgets dan echt op kwaliteit. Sommigen noemen Onkyo niet voor niets als het Dealextreme-merk onder de receivers.
Volgens de fabrikant zijn ze 86dB en geen 81dB dus dan zou het toch redelijk meevallen of niet?
Of zijn 86dB luidsprekers ook al aardig lastig aan te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vosss schreef op zondag 23 september 2012 @ 17:00:
[...]
Volgens de fabrikant zijn ze 86dB en geen 81dB dus dan zou het toch redelijk meevallen of niet?
Of zijn 86dB luidsprekers ook al aardig lastig aan te sturen?
Ik haalde de test aan van stereo.de en die vertrouw ik toch wat meer dan opgegeven specificaties. En al zou het wel 86 dB zijn dan is het nog altijd op het randje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
FeaR schreef op zondag 23 september 2012 @ 18:06:
[...]

Ik haalde de test aan van stereo.de en die vertrouw ik toch wat meer dan opgegeven specificaties. En al zou het wel 86 dB zijn dan is het nog altijd op het randje.
Hmz ok. Ik denk dat ik maar eens ga bekijken waar ik mijn geld aan ga verbranden dan.
Of een beamer of een nieuwe receiver of toch eerst de DC6 erbij kopen en de DC4's naar achter verhuizen.

Keuzes keuzes :P

Overigens neem ik aan dat jij deze link gelezen hebt?
http://www.stereo.de/index.php?id=398

Dat is de Revolution en niet de Revolution Signature (duurdere serie met baspoort aan de voorkant en afgeronde behuizing).
Aan de andere kant, ook daar geeft Tannoy zelf een sensitivity (2.83 Volts @ 1m) van 87dB op, dus als dat in de praktijk maar 81 is dan zal vast die van mij ook lastig zijn.

Maargoed, dit wordt een beetje offtopic verder in het Onkyo topic. Wellicht open ik tegen de tijd zelf nog een topic voor tips voor een nieuwe receiver als ik er wat meer over uitgezocht heb op internet en een paar mogelijke kandidaten uitgefilterd heb.

In elk geval alweer bedankt voor je antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:31
Hoi

Paar vraagjes.

Die hdmi achterop een onkyo receiver, ik ga er vanuit dat deze ook het signaal doorlinkt als de versterker niet aanstaat. Dus dat ik niet elke keer mijn versterker hoef aan te zetten als ik van BD naar Xbox360 of PCH-200 overschakel.
Ik heb nl. op mijn TV maar 2 hdmi aansluitingen, zit toch al te kijken voor een nieuwe receiver, maar wil dit dan wel zeker weten.

Andere vraag ;
Ik heb nu een Denon AVR-1803 receiver.
Ik kies ervoor om toch op stereo (dus 2.0) te blijven. Ik heb er een set Tannoy Reveal op aangesloten.

Ben op zoek naar mogelijk een Onkyo die gelijkwaardig is qua geluid, maar dus wel met 4 hdmi-aansluitingen en een netwerk-aansluiting.

Wat past het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
maartend schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:26:

Die hdmi achterop een onkyo receiver, ik ga er vanuit dat deze ook het signaal doorlinkt als de versterker niet aanstaat. Dus dat ik niet elke keer mijn versterker hoef aan te zetten als ik van BD naar Xbox360 of PCH-200 overschakel.
Ik heb nl. op mijn TV maar 2 hdmi aansluitingen, zit toch al te kijken voor een nieuwe receiver, maar wil dit dan wel zeker weten.
je kunt instellen welk HDMI signaal standaard wordt doorgezet naar de TV wanneer je versterker uitstaat. Maar dat is dan wel altijd dezelfde bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Bigfoot schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:47:
[...]

je kunt instellen welk HDMI signaal standaard wordt doorgezet naar de TV wanneer je versterker uitstaat. Maar dat is dan wel altijd dezelfde bron.
Oke, dus bij veranderen van bron moet de versterker aan? Niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-12-2024
Volgens mij kan je HDMI Trough instellen op 'auto'. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar het lijkt me dat hij dan het inkomend signaal doorzet, welke poort dat dan ook is. Moet je natuurlijk wel maar 1 bron aanhebben, denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
HwKok schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 07:49:
Volgens mij kan je HDMI Trough instellen op 'auto'. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar het lijkt me dat hij dan het inkomend signaal doorzet, welke poort dat dan ook is. Moet je natuurlijk wel maar 1 bron aanhebben, denk ik..
Dat klinkt al beter.
Moet ik wel even uitzoeken of mijn PCH-200 in zijn standby-stand werkelijk geen signaal meer doorgeeft op de HDMI.

Maar oke, nu nog een zoeken die vergelijkbaar is qua kwaliteit met mijn 1803.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HwKok
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik zit zelf ook met een 'probleem'. Gisteren een film gekeken op m'n HTPC, deze is via HDMI verbonden met de receiver, welke weer het signaal doorzet naar de TV.
Tijdens de film sloeg de receiver na pakweg een uur ineens uit, om vanzelf weer aan te gaan. Dit was tijdens een scene met achtergrondmuziek, niets bijzonders. Geen extreem harde geluiden of stiltes. 10 minuten later: exact hetzelfde. Daarna geen problemen meer gehad, de film duurde iets meer dan 2 uur.

Wel irritant, alles valt weg, geluid..beeld..maar de film loopt door. Waar zou dit in kunnen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:45
maartend schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:26:
Hoi

Paar vraagjes.

Ik ben ook aan het kijken naar een receiver, zit zelf te kijken naar Onkyo en Denon. Ik kwam net in deze review van de Onkyo TX-NR515 tegen dat:
‘hybrid standby’ mode that allows HDMI information to pass through the receiver even when it’s switched off.[
Dus ik denk als je op 'hybrid standby zoek dat je wel kan vinden of dit wel of niet ondersteund is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-06 21:10

Audione0

Strijdt der titanen

Ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn Onkyo Tx-NR609 niet meer gemaakt kan worden dus de MM heeft een mailtje gestuurd met daarin de vermelding om samen naar een passende oplossing te gaan zoeken.

Nu heb ik hier een vraag over.

Door het probleem met de onkyo zijn dus 2 Kef IQ5 speakers kapot gegaan (hoge tonen doorgebrand)
Omdat Kef de onderdelen niet meer los maakt was ik genoodzaakt 2 nieuwe speakers aan te schaffen met een waarde van €500. Kan ik dit verhalen in de oplossing die MM mij wil gaan bieden? Alles staat iig zwart op wit en Onkyo heeft zn fout bevestigt.

Edit: ik heb een topic voor dit probleem aangemaakt, misschien wel zo handig. Garantie kwestie Onkyo TX-NR609

[ Voor 11% gewijzigd door Audione0 op 25-09-2012 13:08 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Phasis schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:03:
[...]

Ik ben ook aan het kijken naar een receiver, zit zelf te kijken naar Onkyo en Denon. Ik kwam net in deze review van de Onkyo TX-NR515 tegen dat:
Leuke prijs ook voor de 515. 330 euro voor de zilveren bij BCC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
maartend schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:19:
[...]

Dat mag je zeggen. Dat maakt de keuze wat makkelijker.
Ik zat anders te denken aan een Denon 1912 (model van vorig jaar) of een 1713. Maar deze zijn wel wat duurder.

Edit:
Ik zie dat Audyssey multieq ontbreekt alleen 2EQ

[ Voor 7% gewijzigd door Phasis op 25-09-2012 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:54
ik heb nu de Onkyo TX-SR 606 en wil deze verkopen de TX-NR 515 daarvoor terugkopen.
Vind hem er net wat mooier uitzien, meer hdmi ingangen, ook als ie uit staat kan ie hdmi signaal doorgeven etc.

Maar kan je hier ook aan de inputs een naam geven zoals bij sommige pioneers en denons?

Want als ik nu mn HTPC aanzet op mn 606 staat er dvd in beeld omdat hij op de dvd input van de onyo is aangesloten. Liever zie ik dan HTPC op mn display van de Onkyo.

Zelfde geldt voor mn PS3, als ik dat kanaal selecteer op mn Onkyo zie ik game/tv terwijl ik daar liever PS3 zie staan.

Is het dus mogelijk om de inputs een andere naam te geven dan de standaard?

edit: en kan je de pootjes eraf schroeven? (anders past ie niet in mn audiomeubel)

[ Voor 6% gewijzigd door Qosmic op 25-09-2012 19:58 ]

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phasis
Qosmic schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 19:48:
ik heb nu de Onkyo TX-SR 606 en wil deze verkopen de TX-NR 515 daarvoor terugkopen.
Vind hem er net wat mooier uitzien, meer hdmi ingangen, ook als ie uit staat kan ie hdmi signaal doorgeven etc.

Maar kan je hier ook aan de inputs een naam geven zoals bij sommige pioneers en denons?

Want als ik nu mn HTPC aanzet op mn 606 staat er dvd in beeld omdat hij op de dvd input van de onyo is aangesloten. Liever zie ik dan HTPC op mn display van de Onkyo.

Zelfde geldt voor mn PS3, als ik dat kanaal selecteer op mn Onkyo zie ik game/tv terwijl ik daar liever PS3 zie staan.

Is het dus mogelijk om de inputs een andere naam te geven dan de standaard?

edit: en kan je de pootjes eraf schroeven? (anders past ie niet in mn audiomeubel)
Ja dat kan gewoon zie youtube

Pootjes zullen wel hetzelfde zijn als de Onkyo die je nu heb. Kijk dus even of het daar kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef200sx
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:46
jeroenvdnberg schreef op zondag 23 september 2012 @ 14:59:
[...]

Ben dus (helaas?) niet de enige met dit probleem .. hoelang gaat het duren voordat hij klaar is bij jou? Ik zit ook te twijfelen om hem weg te brengen, hopelijk lost dat het probleem op.
Zou ongeveer 2 weken duren werd er gezegd, maximaal echter weer 4 weken.

En er naar blijven luisteren was bij mij echt geen gehoor meer, het geluid werd ook steeds harder zwaar irritant :(

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:54
Phasis schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 20:28:
[...]

Ja dat kan gewoon zie youtube

Pootjes zullen wel hetzelfde zijn als de Onkyo die je nu heb. Kijk dus even of het daar kan.
het wordt met daar niet duidelijk of je een andere naam kan geven aan de inputs?
Want dit met die input assign heb ik ook op mn 606, maar daar kan ik de naam van hdmi1 (dvd) bijvoorbeeld niet wijzigen in htpc.

en op mn 606 kunnen de pootjes er afgeschroefd worden, maar op de 515?

Stop chasing the dream, you're already living it

• jeroenvdnberg
steef200sx schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 21:44:
[...]
Zou ongeveer 2 weken duren werd er gezegd, maximaal echter weer 4 weken.
En er naar blijven luisteren was bij mij echt geen gehoor meer, het geluid werd ook steeds harder zwaar irritant :(
Je bedoeld dat de brom steeds harder werd? Heb alleen soms het gevoel dat het brommen ineens over is, om een tijdje later weer te beginnen .. Misschien toch voor de zekerheid maar wegbrengen en kijken wat ze erover zeggen. Alleen jammer dat ze geen mogelijkheid bieden om een tijdelijke vervanger mee te nemen, zodat je thuis toch nog iets hebt.

• Phasis
Qosmic schreef op woensdag 26 september 2012 @ 08:23:
[...]

het wordt met daar niet duidelijk of je een andere naam kan geven aan de inputs?
Want dit met die input assign heb ik ook op mn 606, maar daar kan ik de naam van hdmi1 (dvd) bijvoorbeeld niet wijzigen in htpc.

en op mn 606 kunnen de pootjes er afgeschroefd worden, maar op de 515?
Als je bij 2:21 kijkt zie je staan '4. Name edit'. download anders ff de manual daar zal dat zeker in staan.
Qosmic schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 19:48:
Die dingen zetten ze er niet voor niets onder hè... als je het apparaat niet kwijt kan is het wellicht beter te kijken naar een slimline van Pioneer of Marantz.

• D.S.X
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-03-2024
maartend schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:19:
Bedankt voor de tip! Vandaag de Jamo speaker set van de Ibood aanbieding gekocht en zocht nog een leuke versterker voor een mooi prijsje. Nou was mijn oog toevallig al op deze gevallen, maar bij de BCC scheelt het nogal wat in prijs :) Morgen meteen ff halen!

• Phasis
Ik heb er vandaag ook 1 besteld bij BCC. Zelf zat ik te twijfelen tussen:

Yamaha RX-V673
Denon AVR-2113
Onkyo TX-NR515

In de nieuwe whathifi magazine kwam de Yamaha als beste uit de test. Maar gezien het prijs verschil tussen de Onkyo en de rest maakte dat de keuze makkelijker.
De 500 serie van Onkyo is ook enkele series lager dan de 600 serie van Yamaha en de 2100 serie van Denon, dus dat was al geen eerlijk vergelijk ;)

• BartOtten
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-06 13:52
Omdat ik mijn Creative 5.1 setje van 10 jaar geleden al heel lang zat was (reden hoef ik denk ik niet te geven), heb ik gisteren een Jamo S426 HCS 3 Surround Speakerset aangeschaft. Welke versterker ik nu ook kies, ik ga er flink op vooruit. Maar toch zit ik nog met een flinke vraag:

Kan je beter een 5 jaar oud model kopen uit de mid-range (TX-SR875) of een wat nieuwer model uit het lagere segment (TX-SR577 of SR 608)?
Wil je kwaliteit of nieuwe snufjes als 3D, netwerk, HDMI ARC, Spotify, et cetera? Al is een 800 serie wel erg overkill voor zo'n Jamo S426 set.

• BartOtten
De meeste snufjes denk ik niet nodig te hebben. Mijn opstelling is vrij simpel:

- iMac + MiniDisplay Port > HDMI
- Digitale televisie ontvanger
- *insert versterker*
- Jamo's
- Beamer die zonder 3D gebruikt zal worden

Mijn muziek en films zullen grotendeels uit de iMac komen*

Dat de 800-serie overkill is voor de Jamo's is me duidelijk, de vraag is of de entrylevel receivers er nog het maximale uit weten te halen....Ik las hier ergens op Tweakers dat de SR606 bijvoorbeeld niet de meest constante receiver is. Of ik dit merk op de Jamo's,....ik heb geen idee. De 875 daarintegen heeft wat hitteprobleempjes met in combo met het HDMI-printplaatje.

Ik kan me indenken dat de chips in de receivers in 2 a 3 jaar toch flinke vooruitgang hebben geboekt op gebied van HD-audio. Maar nogmaals: ik ben een leek :)

*Nee, ik ga er geen 128kbit MP3-tjes mee luisteren. Adem rustig door

[ Voor 19% gewijzigd door BartOtten op 27-09-2012 03:22 ]

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:15
Ik heb een Onkyo TX-NR616 aangeschaft en zou iemand me kunnen helpen met het aansluiten van een Logitech Squeezebox?

Ik heb al geprobeerd om de squeezebox aan te sluiten via de optical aansluiting, maar ik krijg de impressie dat deze niet werken zonder dat er een HDMI connector tegelijkertijd op dezelfde Game/DVD port is aangesloten. Het lukt me in iedergeval niet om geluid te produceren.

Ik heb ook geprobeerd om het via RCA kabels (die rood/witte) aan te sluiten op de game port, maar dan lukt het me alleen op ruis te produceren.

Ik weet van de networking mogelijkheden van een 616, maar zou graag gebruik maken van mijn squeezebox. Kan iemand me helpen met of het uberhaupt mogelijk is en eventueel wat ik daarvoor moet instellen?

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:40
Je moet de optical assignen aan de port die je gebruikt. Kortom; als je geluid van je squeezebox wil horen op het moment dat je bijv. naar 'pc' gaat op de versterker (ongeacht of je die hdmi port gebruikt), moet je in de instellingen onder audio het ingangssignaal voor pc instellen op de optical die je gebruikt. Dan werkt het.

• Cardinal
Daarom had ik in dit geval voor de "game" poort gekozen. Deze stond standaard ingesteld dat:
* onder HDMI, ik geloof HDMI poort 5 stond ingesteld
* onder optical, de optical poort "game" stond assigned.

Ik had aangenomen dat als ik de squuezebox op de optical "game" aansloot, deze meteen zou werken, maar dat was niet het geval. Hoe zorg ik ervoor dat de assignment functioneert?

• Phasis
FeaR schreef op donderdag 27 september 2012 @ 00:01:
De 500 serie van Onkyo is ook enkele series lager dan de 600 serie van Yamaha en de 2100 serie van Denon, dus dat was al geen eerlijk vergelijk ;)
Owk, ik heb meer reviews gelezen waarmee ze deze vergeleken met de Denon 2100 serie. Ook kwa prijs en specs ontlopen ze mekaar niet zoveel.

• maartend
NR515 niet meer verkrijgbaar bij BCC voor die leuke prijs.
Gok genomen en bij foto klein besteld.

• Cardinal
Ik begin indicaties te krijgen dat er wat mis is met mijn Onkyo. Ik heb last dat het beeld wegvalt en vervolgens terugkomt als ik film of serie aan het kijken ben via mijn HTPC. Dit gebeurt niet continue, maar eens in de 10 minuten. Waarbij mijn TV meld dat ik naar HDMI2 zit te kijken, wat mij het gevoel geeft dat het signaal soms wegvalt.

Vraag blijft uiteraard of het aan de versterker of de HDMI kabels ligt.

• Phasis
maartend schreef op donderdag 27 september 2012 @ 11:51:
NR515 niet meer verkrijgbaar bij BCC voor die leuke prijs.
Gok genomen en bij foto klein besteld.
De NR-515 zwart is bij de Mediamarkt voor 344,- te koop

• MoiZie
Phasis schreef op donderdag 27 september 2012 @ 11:55:
[...]

De NR-515 zwart is bij de Mediamarkt voor 344,- te koop
Dat is de 414 :+
BartOtten schreef op donderdag 27 september 2012 @ 02:46:
Ik las hier ergens op Tweakers dat de SR606 bijvoorbeeld niet de meest constante receiver is. Of ik dit merk op de Jamo's,....ik heb geen idee. De 875 daarintegen heeft wat hitteprobleempjes met in combo met het HDMI-printplaatje.
De gehele TX-SRxx6 reeks tot de TX-SR806 is ronduit slecht. Dingen kakken gigantisch in bij meerkanaals gebruik. Die TX-SR606 houdt net iets van 34 Watt over per kanaal geloof ik. De nieuwere receivers van Onkyo doen het al beter, de xx6-serie moet je niet leidend nemen :)

• Phasis
Inderdaad excuus, even verkeerd gezien.

• maartend
FeaR schreef op donderdag 27 september 2012 @ 13:31:
[...]

De gehele TX-SRxx6 reeks tot de TX-SR806 is ronduit slecht. Dingen kakken gigantisch in bij meerkanaals gebruik. Die TX-SR606 houdt net iets van 34 Watt over per kanaal geloof ik. De nieuwere receivers van Onkyo doen het al beter, de xx6-serie moet je niet leidend nemen :)
Ik werk in stereo 2.0

Trouwnes, die 515 is overal weg voor die hele leuke prijs. Had er zelf bijna naast gegrepen, maar ik heb al een mail binnen dat hij onderweg is.

Edit ; en plots is bij Foto Klein de zwarte 299. Nog eens 30 euro minder.

[ Voor 21% gewijzigd door maartend op 27-09-2012 22:42 ]

• Cardinal
Cardinal schreef op donderdag 27 september 2012 @ 11:54:
Ik begin indicaties te krijgen dat er wat mis is met mijn Onkyo. [...]
Vraag blijft uiteraard of het aan de versterker of de HDMI kabels ligt.
Sjees wat ben ik veel ellende met de 616 tegengekomen op het internet. Echter de meeste issues heb ik dan weer geen last van. Anyway, probleem gevonden, Mijn HTPC stond ingesteld op 1920x1080 op 60Hz en dat laatste vond ie niet fijn, met name bij aftiteling flipt hij. Inmiddels teruggezet naar 24Hz en de problemen zijn verdwenen. Echter wel nu lag in de audio en inmiddels gecorrigeerd.

Het geluid is (vergeleken met mijn Sony STR-DB840) wel subliem, maar de Onkyo is niet bepaald een plug & play apparaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
maartend schreef op donderdag 27 september 2012 @ 17:37:
[...]

Edit ; en plots is bij Foto Klein de zwarte 299. Nog eens 30 euro minder.
En plots werkt de website niet als je wilt bestellen....klikte al op de knop 'Betalen'. Heb screenshots van het bestelproces though...

Edit: Blijkbaar maak je ook een account aan bij het bestelproces, dat staat nergens vermeld. Als je voor de 2e keer door het proces heen gaan krijg je de foutmelding dat er al een account bestaat met het gebruikte e-mailadres. Nieuw wachtwoord opvragen, inloggen...dan werkt het. Aparte manier van 'klantenbinding'.

Ik ben benieuwd of de andere shops nu volgen of dat het een foutieve prijsval was die door het 'altijd laagste prijs'-mechanisme oversloeg. Zou leuk zijn als de prijzen weer omhoog gaan voor het echt 'mazzelgevoel' ;)

[ Voor 46% gewijzigd door BartOtten op 28-09-2012 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-06 10:28

PromWarMachine

Forsaken Archer

Grom, ik heb de TX-NR509 gekocht toen ik nog op een zolderkamertje woonde. Dat wil zeggen alle toetsen + afstandsbediening van de receiver altijd binnen handbereik.
Nu ben ik op mezelf gaan wonen in een appartement en probeer ik vanuit iedere kamer de receiver te bedienen. Voornamelijk door gebruik te maken van de Android app. Hier een aantal kleine irritaties. Is dat met duurdere modellen opgelost of ligt het aan de app? Ik weet namelijk niet of de app afhankelijk van het apparaat meer / minder opties geeft. :)

• Sleeptimer niet in te stellen bij DLNA (ook niet via afstandsbediening!?)
• Sluit je de receiver af, dan start hij weer in dezelfde modus. Bij tuner ook op dezelfde zender. So far so good. Bij NET echter, start hij altijd bij de eerste functie (favorites) in plaats van bv DLNA.
• De random / shuffle functie wordt niet onthouden
• Random / shuffle niet in te stellen via app (heel vervelend vind ik deze)
• Sleeptimer niet in te stellen via app

Het liefst zou ik zien dat ik met één druk op de knop random muziek van m'n NAS luister. De handelingen om dat nu te bereiken:
1. Receiver aan
(2. Selecteer NET)
3. Blader naar DLNA
4. Selecteer NAS
5. Selecteer All music
6. Selecteer de eerste song
7. Wacht tot song speelt
8. Selecteer shuffle
9. Druk op > om het volgende liedje te starten, want die eerste song is altijd dezelfde, die ken ik inmiddels.
10. Profit :Y)

Gevolg: ik neem die moeite niet meer en gebruik nu de radio. Klik > Profit.

Dit lijkt een klaagzang, maar eigenlijk ben ik dik tevreden over het apparaat. Het feit dát er een app voor is, is natuurlijk briljant. Er gaat geen dag voorbij dat ik die app niet gebruik.

Tot slot is er nog het hoge verbruik bij stand-by, maar dat is inmiddels een bekend probleem.
Ook in dit topic.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
BartOtten schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 01:43:
[...]

En plots werkt de website niet als je wilt bestellen....klikte al op de knop 'Betalen'. Heb screenshots van het bestelproces though...

Edit: Blijkbaar maak je ook een account aan bij het bestelproces, dat staat nergens vermeld. Als je voor de 2e keer door het proces heen gaan krijg je de foutmelding dat er al een account bestaat met het gebruikte e-mailadres. Nieuw wachtwoord opvragen, inloggen...dan werkt het. Aparte manier van 'klantenbinding'.

Ik ben benieuwd of de andere shops nu volgen of dat het een foutieve prijsval was die door het 'altijd laagste prijs'-mechanisme oversloeg. Zou leuk zijn als de prijzen weer omhoog gaan voor het echt 'mazzelgevoel' ;)
En plots staat de prijs weer hoog.
Ik heb al bericht dat ik hem vandaag binnenkrijg. Ben benieuwd of hij er ook werkelijk inzit. ShowSurvey van Klein is nou niet echt goed te noemen maar deze sloeg voornamelijk op de fysieke winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-06 08:00
Ik zie dus op het internet dat iedereen problemen heeft met de HDMI op de 515 en de 616. Dat wanneer de receiver een nacht op standby heeft bestaan en dan geen signaal meer doorvoert. Enige oplossing is dan stroom eraf. Is dit probleem nou echt met elke 515 en 616? Dan kan je toch beter niet deze receiver kopen? Ze zoeken al 3 maanden naar een oplossing en die is er geloof ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Vraag

Krijg dus vandaag de 515. Ik draai 2.0, stero dus gewoon. Nix geen 7.2.

Kan ik de speakers dan beter op Zone2 aansluiten? Die is regelrecht stereo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Waarom zou je dat doen? Volgens mij heb je voor Zone 2 nog een andere losse versterker nodig (iig op de vorige serie) en bijvoorbeeld audio die binnenkomt via HDMI kan niet naar Zone 2 gestuurd worden. Als je gewoon je speakers aansluit op Front Left & Front Right en de rest uitzet in de settings heb je gewoon stereo en regelt je Onkyo de rest wel. Zo doe ik het ook op mijn 509.

[ Voor 31% gewijzigd door AtleX op 28-09-2012 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
AtleX schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:57:
Waarom zou je dat doen? Volgens mij heb je voor Zone 2 nog een andere losse versterker nodig (iig op de vorige serie) en bijvoorbeeld audio die binnenkomt via HDMI kan niet naar Zone 2 gestuurd worden. Als je gewoon je speakers aansluit op Front Left & Front Right en de rest uitzet in de settings heb je gewoon stereo en regelt je Onkyo de rest wel. Zo doe ik het ook op mijn 509.
Ik krijg hem vandaag pas binnen, ben me even aan het inlezen. En zie dus achterop die stereo aansluitingen zitten en dat lijkt me een rechtstreekse stereo aansluiting naar de speakers, niet via een losse amp.

En waarom? Blijkbaar is dat ding ook gemaakt om stereo te doen. Lijkt me dan wel zo logisch om die te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Cardinal schreef op donderdag 27 september 2012 @ 22:59:
[...]

Sjees wat ben ik veel ellende met de 616 tegengekomen op het internet. Echter de meeste issues heb ik dan weer geen last van. Anyway, probleem gevonden, Mijn HTPC stond ingesteld op 1920x1080 op 60Hz en dat laatste vond ie niet fijn, met name bij aftiteling flipt hij. Inmiddels teruggezet naar 24Hz en de problemen zijn verdwenen. Echter wel nu lag in de audio en inmiddels gecorrigeerd.

Het geluid is (vergeleken met mijn Sony STR-DB840) wel subliem, maar de Onkyo is niet bepaald een plug & play apparaat...
Geen last van, met een 616. Mijn linux-radeon based htpc speelt probleemloos 60hz af via de 616.
lvrijn schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 09:51:
Ik zie dus op het internet dat iedereen problemen heeft met de HDMI op de 515 en de 616. Dat wanneer de receiver een nacht op standby heeft bestaan en dan geen signaal meer doorvoert. Enige oplossing is dan stroom eraf. Is dit probleem nou echt met elke 515 en 616? Dan kan je toch beter niet deze receiver kopen? Ze zoeken al 3 maanden naar een oplossing en die is er geloof ik niet.
Ik heb er (inmiddels) geen last (meer) van, af en toe nog een blauw scherm bij aanzetten van de 616 en mijn tv, maar dat ligt eerder aan de videokaart in mijn htpc dan aan 1 van de andere 2 gok ik (een reboot van de htpc lost het probleem op).
Weet niet waarom het opeens weg is, misschien heb ik hdmi through en net standby uit staan (zal ik eens nakijken).
maartend schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:02:
[...]

Ik krijg hem vandaag pas binnen, ben me even aan het inlezen. En zie dus achterop die stereo aansluitingen zitten en dat lijkt me een rechtstreekse stereo aansluiting naar de speakers, niet via een losse amp.

En waarom? Blijkbaar is dat ding ook gemaakt om stereo te doen. Lijkt me dan wel zo logisch om die te gebruiken.
Je kan het met de nieuwe x1x serie prima op zone 2 aansluiten, alleen zal je alles moeten wijzigen om alles naar zone 2 te sturen. Kies gewoon zone 1 (en doe niet zo moeilijk :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
lvrijn schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 09:51:
Voor de foute prijs kan ik het risico lopen. Mocht het echt problematisch zijn dan kan die altijd nog naar MP waar ik er dan (waarschijnlijk) meer voor vang dan ik nu betaald heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
BartOtten schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:25:
[...]

Voor de foute prijs kan ik het risico lopen. Mocht het echt problematisch zijn dan kan die altijd nog naar MP waar ik er dan (waarschijnlijk) meer voor vang dan ik nu betaald heb.
Mijn idee. Hij is overal weer minimaal 100 euro duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward85
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Iemand die weet wat het verschil is tussen de Onkyo TX-NR515S en de Onkyo TX-NR515? Het lijkt erop dat de S staat voor Silver?

Heb hem net weten te bestellen voor een mooi prijsje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ward85 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:03:
Heb hem net weten te bestellen voor een mooi prijsje :)
Waar? Ik heb gisteren de zilveren voor 319 op de kop getikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ward85 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:03:
Iemand die weet wat het verschil is tussen de Onkyo TX-NR515S en de Onkyo TX-NR515? Het lijkt erop dat de S staat voor Silver?
S staat voor "Serviced" oftewel een reeds uitgeven model welke retour is gekomen en daarna is gerepareerd om opnieuw te verkopen. Vandaar dat je ze veelal tegen goede prijzen kan krijgen ten opzichte van de B welke voor "Bulk", oftwel een nieuw product staat. Zonder gekheid: B is Black en S is Silver :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward85
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Ik schrok wel na het lezen van die eerste drie woorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:40
FeaR schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 14:17:
[...]

S staat voor "Serviced" oftewel een reeds uitgeven model welke retour is gekomen en daarna is gerepareerd om opnieuw te verkopen. Vandaar dat je ze veelal tegen goede prijzen kan krijgen ten opzichte van de B welke voor "Bulk", oftwel een nieuw product. Zonder gekheid: B is Black en S is Silver :>
Leuk als google je berichtje oppikt, en erna de tekst half laat zien op google. "S staat voor "Serviced" oftewel een reeds uitgeven model welke retour is gekomen en daarna is gerepareerd om opnieuw te verkopen." _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:28
Ik wil mijn speakers van mijn surroundsysteem aan mijn muur ophangen. Ik heb een alles in 1 set van Onkyo 5405b. Hebben mensen ervaringen met het ophangen van de satelliet speakers aan de muur met bepaalde steunen die ook draaibaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
MoiZie schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:41:
[...]
Geen last van, met een 616. Mijn linux-radeon based htpc speelt probleemloos 60hz af via de 616.
Mijn Windows-Nvidia based niet, waarbij het vreemde is dat rechtstreeks op de TV wel functioneert.

Zojuist met meerdere HDMI kabels getest, maar het maakt nog geen verschil. Kan 1920x1080 op 60Hz aan als ik mijn PC op de TV aansluit, echter wil mijn PC ook niet meer 1920x1080 op 60Hz pakken, dan flipt mijn PC het terug naar 1920x1080 op 24Hz en dan heb ik weer last dat mijn geluid is versneld.

[ Voor 32% gewijzigd door Cardinal op 28-09-2012 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
BartOtten schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 13:25:
[...]

Daarom zit ik ook zo te twijfelen, hij is maar 334 nu voor de zwarte onkyo 515..
Maar ik zou gek worden als ik elke dag de stroom er van af moet halen.
MoiZie schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:41:

Ik heb er (inmiddels) geen last (meer) van, af en toe nog een blauw scherm bij aanzetten van de 616 en mijn tv, maar dat ligt eerder aan de videokaart in mijn htpc dan aan 1 van de andere 2 gok ik (een reboot van de htpc lost het probleem op).
Weet niet waarom het opeens weg is, misschien heb ik hdmi through en net standby uit staan (zal ik eens nakijken).
Ja ik las ook het één en ander over hdmi through en net standby.
Maar goed, HDMI through zie ik toch geen waarde in om het te gebruiken, aangezien je dan geen geluid hebt.. (ja via de TV maar dat is onzin). En Net standby, gebruik jij dat?

[ Voor 52% gewijzigd door lvrijn op 28-09-2012 20:40 ]

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-06 15:18

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

In mijn zoektocht naar een Leuke Low Level Receiver ben ik via de SR308, SR508 en een schuin oog naar de SR707 ineens uitgekomen op de vrij onbekende en onvindbare HTR-548.

Dit model lijkt qua specs nog het meest overeen te komen met de SR309 met extra HDMi Poort en €100,- goedkoper, maar wat is de achtergrond van deze Receiver daar deze op de Site van Onkyo niet terug te vinden is en onderdeel lijkt van een Bundel. Zelfs de Tweakers.net vermeld deze Receiver niet.

Ik ben hierdoor wat huiverig over de kwaliteit van deze Receiver, maar buiten de Upgrade mogelijkheid naar 7.1 bied deze Receiver alles wat ik van een Receiver zou willen.

Wie kan mijn argwaan zuiveren?

Als je zoekt op HT-R548 vind je al wat meer

[ Voor 4% gewijzigd door JunkieXP op 29-09-2012 00:23 ]

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• Cardinal
Cardinal schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 19:00:
[...]
Zojuist met meerdere HDMI kabels getest, maar het maakt nog geen verschil. Kan 1920x1080 op 60Hz aan als ik mijn PC op de TV aansluit, echter wil mijn PC ook niet meer 1920x1080 op 60Hz pakken, dan flipt mijn PC het terug naar 1920x1080 op 24Hz en dan heb ik weer last dat mijn geluid is versneld.
Oke, ik wordt helemaal gek. Vanavond weer veel geprobeerd, niets werkte, totdat ik een factory reset heb uitgevoerd. Sindsdien pakt hij weer mijn PC op 60Hz. (resultaten behaalt in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst). Ik ben benieuwd of het morgen blijft, of dat deze opnieuw kuren gaat vertonen. 7(8)7 :'(

Ow, mijn Logitech Squeezebox assignen is nog niet gelukt. Ik had hem assigned op port 1 aan Game, maar krijg nog steeds geen geluid. Nu als probeersel assigned aan extra1, maar kan die niet vinden _O-

[ Voor 12% gewijzigd door Cardinal op 29-09-2012 01:31 ]

Dat die HTR-548 los aan wordt geboden is apart, de HTR-serie wordt veelal geleverd in combinatie met speakers. Dus onderdeel van de all-in-one sets, zo te zien is de losse versie eerder de TX-SR313. Soms worden receivers wat ontleed voordat ze een all-in-one pakket in gaan. Wat opties halen ze er dan af, maar bij de HTR-548 zou dat niet gebeurt zijn volgens een ander topic op GoT. Zo te zien is er ook maar één winkel die de HTR als losse receiver verkoopt wat het een beetje vreemd maakt, grote kans dat ze een kant en klare set hebben ontleed nadat ze bijvoorbeeld de speakers uit die set hebben in moeten zetten.

• JunkieXP

JunkieXP

FeaR schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 01:52:
[...]

Dat die HTR-548 los aan wordt geboden is apart, de HTR-serie wordt veelal geleverd in combinatie met speakers. Dus onderdeel van de all-in-one sets, zo te zien is de losse versie eerder de TX-SR313. Soms worden receivers wat ontleed voordat ze een all-in-one pakket in gaan. Wat opties halen ze er dan af, maar bij de HTR-548 zou dat niet gebeurt zijn volgens een ander topic op GoT. Zo te zien is er ook maar één winkel die de HTR als losse receiver verkoopt wat het een beetje vreemd maakt, grote kans dat ze een kant en klare set hebben ontleed nadat ze bijvoorbeeld de speakers uit die set hebben in moeten zetten.
Het aparte van de a-combinatie en onvindbaarheid in prijsvergelijkers (en daarbij concullega's) moge inmiddels duidelijk zijn, echter kan ik hier niet uit opmaken of het nu een leuke Instapper, of een Pruts model is.

HTR-458 is gelijk aan de TX-SR313, dus een instapper. Zo ver ik in de handleiding heb kunnen vinden mis ik niets geks.

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:20

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Omdat de reparatie van mijn NR-509 wel erg lang ging duren, heeft de winkel me gisteren aangeboden een nieuw apparaat te leveren. De 509 wordt echter niet meer geleverd, dus wat dan...?

De NR-515 leek me wel wat, vooral nu de HDMI through functie met een acceptabel standby-verbruik werkt.
Als je een beetje zoekt naar gebruikersreviews, kom je erachter dat deze functie op z'n minst instabiel te noemen is. Na een dagje standby werkt het soms niet, netvoeding eruit/erin en hij gaat weer een tijdje. Ook na firmware updates nog altijd niet opgelost.
Dat soort gezooi heb ik dus geen zin in. Kleine bugjes die via een update worden opgelost zijn prima, maar voor mij belangrijke functionaliteit moet wel werken zoals verwacht en anders wil ik die functies niet hebben.

Ben nu overgestapt naar Denon (AVR1912), 1e indruk is goed. Internetradio (hier veel gebruikt) is logischer dan bij Onkyo (dat kon ook niet veel lastiger worden ;) ), rest is afwachten...

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

• MoiZie
lvrijn schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 20:37:

Maar goed, HDMI through zie ik toch geen waarde in om het te gebruiken, aangezien je dan geen geluid hebt.. (ja via de TV maar dat is onzin). En Net standby, gebruik jij dat?
Ik heb het even nagekeken. Hdmi control en dus ook hdmi through e.d. staan aan. Net standby staat uit. Ik heb met deze instellingen en de laatste firmware al een paar weken (maanden zelfs inmiddels!) geen problemen meer gehad. Kennelijk zit de "no signal" bug in de net standby functie.

En die heb ik niet nodig, dus dat is geen probleem. Voor mij dus (inclusief deze enige bug die ik kan vinden) een uitstekende receiver.

• Mini Poeper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
lvrijn schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 20:37:
Ik vind het géén onzin. Als een kind voor de TV zit de gamen hoeft niet het hele gezin mee te genieten. Helemaal stil hoeft niet, zachtjes geluid aan voor effecten lokaal via de TV.
Overige gezinsleden hebben gewoon stilte of muziek dat via de speakers komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik wil even melden dat de Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3 voorzien van de laatste VGABIOS incompatible is met de Onkyo TX-NR609.
Het werkt niet met de laatste Catalyst Software Suite Final driver 12.8 en BETA 12.9 CAP 1.
Beeld word wel weergegeven, maar de receiver blijft steeds opnieuw verbinding maken met de videokaart om geluid weertegeven. Het display op de receiver blijft knipperen, en het geluid valt tijdens het afpspelen van een MP3 steeds weer aan en uit. Erg jamer. Misschien toch maar weer overstappen op een ASUS kaart uit de laatste 7 radeon serie.

Doe ik daarna mijn oude videokaart in mijn systeem, een Asus Radeon 5770 dan werkt het wel. Hierdoor is het uitgesloten dat het aan mijn kabels ligt.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

FeaR schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 02:22:
HTR-458 is gelijk aan de TX-SR313, dus een instapper. Zo ver ik in de handleiding heb kunnen vinden mis ik niets geks.
Als ik vergelijk op uiterlijke specificaties lijkt het erop dat de TX-SR313 i.t.t. de HT-R548 beschikt over Onkyo's "WRAT" Technologie.
De HT-R548 heeft dan weer Audyssey 2EQ t.o.v. de TX-SR313.

Uiteindelijk denk ik dat de echte "Kenner" meer geeft om WRAT, maar mij als beginner maakt het eerlijk gezegd niet uit en Audyssey klinkt best "handig", echter blijkt de 2EQ variant niet al te veel belovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476327

Even een vraagje over een onkyo 509 reciever.
Wij hebben sinds kort een probleemje met de ci module gehad van onze samsung ue55d6530.

Nu zit er een nieuw mainboard in, en is de tv terug gezet naar fabrieksinstellingen met de nieuwste software.
Nu heeft de service monteur de receiver ook weer aangesloten met de tv, maar heeft ook gelijk allemaal instellingen veranderd omdat hij het niet voor mekaar kreeg.
Nu werkt de onkyo weer met de tv allemaal leuk en aardig..maar nu krijg ik voor geen mogelijkheid meer mijn ps3 werkend via de reciever.

Ik heb het zo aangesloten (zo werkte het voorheen ook)
Ps3 hdmi kabel naar > reciever hdmi kabel naar > de tv in slot hdmi2.

als ik nu op de knop GAME op me reciever druk dan krijg ik geen ps3 menu meer.
Nu heeft de service monteur van samsung in de volgende instellen gezeten en zo neer gezet.
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/s480x480/545394_422323551160055_1916867359_n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/552138_422322894493454_1605188564_n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/198813_422324194493324_961932628_n.jpg
Zou iemand mij kunnen vertellen wat nou de juiste instellingen zijn? zo dat ik weer beeld en geluid krijg uit de reciever van mijn ps3?

De opties die ik heb bij de fotos zijn
Eerste foto> Hdmi 1/2/3/4
2de foto>in1/in2
3de foto> coaxial1/2 of optical1/2

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 476327 op 30-09-2012 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
zover ik kan zien, staat er geen HDMI poort assigned aan de Game poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Zit de HDMI kabel van de PS3 nog wel in de game poort achterin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 476327

Bigfoot schreef op zondag 30 september 2012 @ 16:24:
Zit de HDMI kabel van de PS3 nog wel in de game poort achterin?
Ja deze zit er wel in.
(extra na gekeken en goed aangedrukt)
Cardinal schreef op zondag 30 september 2012 @ 16:10:
zover ik kan zien, staat er geen HDMI poort assigned aan de Game poort.
Nee dat vond ik zelf ook al zo raar..
Maar welke poort zou ik moeten selecteren?

De hdmi stekker van de reciever naar de tv zit in poort 2. en in me instelling zo als je op de foto ziet staat er hdmi 1 geselecteerd?
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
rechtstreeks op de TV doet de PS3 het wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 22:43
Ik neem aan dat je de PS via HDMI hebt aangesloten op de receiver, wellicht de poort "GAME".

Moet je even achterop kijken welke HDMI poort dat is (staat een cijfer bij), want dat weet ik zo niet uit m'n hoofd. Als je het poortnummer hebt, kan je in 'HDMI Input' bij Game de juiste HDMI ingang selecteren (HDMI 1, HDMI 2, etc).

Bij 'digital audio' kan je optical2 weghalen, aangezien het geluid via HDMI gaat.

Als je dit hebt gedaan, kan je al het goed is weer PS-en :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
Kan je bij de netwerk-receivers ook een Wifi-dongle gebruiken, anders dan de officiele van Onkyo? Het lijkt me dat deze gewoon de wifi-specs volgen en dat ik dus de wifi-ontvanger van mijn AC-Ryan Playon kan gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
Nou ik kon hem niet laten liggen voor de prijs.
Toch maar de 515 bij de mediamarkt voor 335 meegenomen.

Nu nog de jamo zwarte 608 set scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:43
Helaas heeft mijn 606 nu ook de geest gegeven vanwege een defect HDMI bord :( Geen beeld en no signal op het display bij het inschakelen als de receiver "koud" is. Als de receiver een tijdje gedraaid heeft (bijvoorbeeld radio) dan heb ik geen problemen. Aangezien ik niet zo handig ben met een soldeerbout heb ik maar een nieuwe besteld (Denon AVR1912). Misschien dat ik hem nog wel een keer laat repareren, maar ik denk dat de kosten niet opwegen. In elk geval geen Onkyo meer voor mij na deze toch wat teleurstellende ervaring. Apparaat was nog geen 3 jaar oud.
Pagina: 1 ... 34 ... 56 Laatste

Dit topic is gesloten.