Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:22

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
Ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn Onkyo Tx-NR609 niet gemaakt kan worden dus de MM heeft een mailtje gestuurd met daarin de vermelding om samen naar een passende oplossing te gaan zoeken.

Nu heb ik hier een vraag over.

Door het probleem met de onkyo zijn dus 2 Kef IQ5 speakers kapot gegaan (hoge tonen doorgebrand)
Omdat Kef de onderdelen niet meer los gemaakt worden, was ik genoodzaakt 2 nieuwe speakers aan te schaffen met een waarde van €500. Kan ik dit verhalen in de oplossing die MM mij wil gaan bieden? Alles staat iig zwart op wit en Onkyo heeft zn fout bevestigt.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zei de mediamarkt toen je ze deze vraag stelde? En wat zei Onkyo toen je dit bij hun aankaartte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Ik denk dat de mediamarkt weinig te verwijten valt mbt je kapotte speakers. Misschien dat je via onkyo iets geregeld kunt krijgen, het is immers hun product wat de oorzaak is van je kapotte speakers.

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
Ja, oke dat snap ik, maar de garantie loopt toch via de MM.
De MM zei eerst dat we even moesten afwachten wat het probleem was en of het echt aan Onkyo lag of aan mij (wat ik een logische redenatie vind). Maar nu het aan Onkyo ligt en mij in het gelijk stelt hoop ik dat er rekening gehouden is met de speakers, althans alles staat op papier en lijk me logisch dat ze hier ook rekening mee hebben gehouden.
Ik ga er iig vanmiddag even langs en kijk wel wat er uit komt.. Jammer vind ik het wel :'( Het heeft me wel 500 euro extra gekost...

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat staat er dan precies op papier. Wij kunnen een heleboel gaan vinden en zeggen maar zolang jij niet aangeeft wat Onkyo precies zegt over de bijkomende schade is het allemaal giswerk,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
Er staat op papier dat de versterker in standby modus de front speakers doorbrand. En dat repareren van het onderdeel niet meer mogelijk is en dat MM naar een passende oplossing gaat zoeken.
Hiervoor moet ik naar de mediamarkt komen..

[ Voor 10% gewijzigd door Audione0 op 25-09-2012 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat dus niets in over de bijkomende schade? Heb je dat wel aangekaart bij Onkyo?

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
Gisteren bij de MM geweest en alles is goed geregeld.. Ik heb een flinke korting op mn nieuwe receiver gehad. (Denon AVR 2313)

Onkyo had nl al rekening gehouden met het beschadigen van de speakers en hoeveel het ongeveer zou gaan kosten als ik ze had laten maken. Ze hadden zelf al onderzoek gedaan of de speakers überhaupt gemaakt konden worden en hier een begroting op gemaakt. Ik had nl doorgegeven welke speakers kapot zijn gegaan.
De MM en onkyo hebben het onderling opgelost en mij min of meer cash gegeven, en daar heb ik deze leuke receiver van gekocht, wat ik een aardige upgrade is tav de Tx-NR609 en wat me uiteindelijk 50 euro extra gekost heeft icl mn nieuwe speakers meegerekend. Dus best netjes zo!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:53

JB

Cédric roelt!

Erg netjes inderdaad. Hoe heb je kunnen aantonen dat het aan de versterker lag?

Mijn boefje is liev!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
Dit heb ik getest en schriftelijk doorgegeven en toen heeft Onkyo dit ook nog getest om uit te sluiten dat het echt zo was. Hieruit bleek dat ik gelijk had en onkyo dit schriftelijk bevestigde.

Soms is 1 + 1 = 2 eh ;)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Beetje laat, maar alsnog een schopje richting Shopping Forum aangezien dit topic daar beter op zijn plek is :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Soesje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-08 21:36

Soesje

is ook zo

Audione0 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 14:26:
Dit heb ik getest en schriftelijk doorgegeven en toen heeft Onkyo dit ook nog getest om uit te sluiten dat het echt zo was. Hieruit bleek dat ik gelijk had en onkyo dit schriftelijk bevestigde.

Soms is 1 + 1 = 2 eh ;)
Hoe heb je dit getest? Mijn Onkyo blaast tweeter van mijn center channel op, ook Kef (c6lcr).

Verwijderd

Audione0 schreef op woensdag 26 september 2012 @ 09:21:
Gisteren bij de MM geweest en alles is goed geregeld.. Ik heb een flinke korting op mn nieuwe receiver gehad. (Denon AVR 2313)

Onkyo had nl al rekening gehouden met het beschadigen van de speakers en hoeveel het ongeveer zou gaan kosten als ik ze had laten maken. Ze hadden zelf al onderzoek gedaan of de speakers überhaupt gemaakt konden worden en hier een begroting op gemaakt. Ik had nl doorgegeven welke speakers kapot zijn gegaan.
De MM en onkyo hebben het onderling opgelost en mij min of meer cash gegeven, en daar heb ik deze leuke receiver van gekocht, wat ik een aardige upgrade is tav de Tx-NR609 en wat me uiteindelijk 50 euro extra gekost heeft icl mn nieuwe speakers meegerekend. Dus best netjes zo!
Niet om te zeiken hoor maar waarom heb je dit soort info niet direct vermeld? Waarom staat dit niet allemaal in de TS? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-08 15:32
De tweeters van Kef zijn gewoon los leverbaar als onderdeel, dus je kunt ze gewoon herstellen.
Pagina: 1