Ik heb hetzelfde met mijn laptop i.c.m. versterker gehad, na een driverupdate (Radeon) was dit gelijk verholpen..Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:06:
Kabel is het dus zeker niet. Ik zal morgen eens verder gaan zoeken op die Nvidia problemen. De link die jij aangeeft is alleen voor XP en Vista. Ik draai Windows 7, misschien is daar ook iets over te vinden.
Ik heb een SR508 en mijn pc loopt met een R5770 via de 508 naar mijn plasma. Echter heb ik wel vaak dat met DTS de lipsync niet goed loopt. Ik snap de lipsync optie op de 508 ook niet, ik zet hem aan, maar merk geen verschil?
Het vreemde blijft dat de audiosync soms uit het niets opeens toch weer goed is, alsof de autio track vervroegt of het beeld ergens vertraagt?
Ik speel met VLC af, vaak loopt het geluid bij het skippen ook niet (hapert). Vreemd, want het is alleen bij DTS? Het ligt verder niet aan VLC of de PC, want anndere combinaties lijken goed te verlopen. Zijn er meer mensen die dergelijke preikelen ervaren?
Het vreemde blijft dat de audiosync soms uit het niets opeens toch weer goed is, alsof de autio track vervroegt of het beeld ergens vertraagt?
Ik speel met VLC af, vaak loopt het geluid bij het skippen ook niet (hapert). Vreemd, want het is alleen bij DTS? Het ligt verder niet aan VLC of de PC, want anndere combinaties lijken goed te verlopen. Zijn er meer mensen die dergelijke preikelen ervaren?
Ik heb dezelfde problemen met een 709 en een amino 140. Schijnt in de software te zitten. De commerciele zenders hebben er meer last van dan b.v. dicovery. Het geluid valt de eerste minuut een aantal keer weg. De versterker geeft het beeld nog wel netjes door. Daarna loopt het vervolgens ook helemaal vlekkeloos tot ik weer ga zappen. Wat een tijdelijke oplossing kan zijn is het aanpassen van de audio uitvoer van de amino.
[ Voor 16% gewijzigd door muppet99 op 22-08-2012 14:01 ]
Carpe Diem
Verwijderd
De Amino heb ik inmiddels niet meer in gebruik omdat ik TV kijk via m'n HTPC, dus daar heb ik verder ook geen last meer van gelukkig;)
Ik heb gisteren getest met mijn laptop waar een ATI video/audio kaart in zit en deze heeft totaal geen problemen. Ik heb de laptop tig keer opnieuw gestart en de audio blijft het keer op keer doen. Het lijkt dus toch een combinatie te zijn tussen de Zotac HTPC en de Onkyo TX-SR309. Ik heb nog eens de allernieuwste drivers (Nvidia Ion) geïnstalleerd op m'n HTPC en zelfs nog even de béta drivers geprobeerd maar het geluid blijft het nog vaak niet doen na een reboot. Het begint aardig frustrerend te worden
Ik heb gisteren getest met mijn laptop waar een ATI video/audio kaart in zit en deze heeft totaal geen problemen. Ik heb de laptop tig keer opnieuw gestart en de audio blijft het keer op keer doen. Het lijkt dus toch een combinatie te zijn tussen de Zotac HTPC en de Onkyo TX-SR309. Ik heb nog eens de allernieuwste drivers (Nvidia Ion) geïnstalleerd op m'n HTPC en zelfs nog even de béta drivers geprobeerd maar het geluid blijft het nog vaak niet doen na een reboot. Het begint aardig frustrerend te worden
Hier staat een onkyo 609 receiver met een jamo 5.1 melkpakje surround set. Nu wil ik de boxjes voor links/rechts vervangen door 2 grote boxen (die heb ik al een tijd staan) nu wil ik als ik film kijk dus 5.1 hebben. Maar met muziek wil ik alleen de 2 grote boxen aan + de subwoofer. Kan ik dt instellen?
Dat is standaard zo.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Muziek staat hier standaard op all ch. Neem aan dat dit all channel betekend. En ik hoor de muziek ook uit alle boxen.HarmoniousVibe schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:26:
Dat is standaard zo.
Dan zet je de receiver op "stereo"?
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Pakt die dan alleen de fronts, links en rechts?FeaR schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:48:
Dan zet je de receiver op "stereo"?
Of op 'passthrough'. Je kan dit bij Onkyo per codec zelfs instellen.
Edit: of wil je de 5.1 set aansluiten en de front melkpakjes vervangen door de nieuwe fronts? In dat geval; let op dat je 5.1 nog wel mooi gaat klinken!
Edit: of wil je de 5.1 set aansluiten en de front melkpakjes vervangen door de nieuwe fronts? In dat geval; let op dat je 5.1 nog wel mooi gaat klinken!
[ Voor 53% gewijzigd door MoiZie op 24-08-2012 17:00 ]
Dat is wel het idee achter stereo. En als je een crossover in hebt gesteld dan zal de subwoofer er ook bij betrokken worden. Maar dat kan je nu toch ook testen? Het zal niet klinken met dergelijke speakers, maar dan weet je wel waar het geluid uit komt op de diverse modi.Dacuuu schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 16:59:
[...]
Pakt die dan alleen de fronts, links en rechts?
Precies. Stereo + crossover = 2.1
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Wordt een crossover ingesteld of aangesloten, dus in menu of stekkertjes (LFE)?
Dat het een 2.1opstelling is, begrijp ik.
Dat het een 2.1opstelling is, begrijp ik.
Allebei. Je moet natuurlijk je sub aansluiten en je moet je speakers in het menu op small and de subwoofer op yes zetten.
In 99% van de gevallen zal je de crossover instellen op de receiver. Echter kan je de crossover ook op de subwoofer instellen en dan sluit je hem natuurlijk ook aanMini Poeper schreef op vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:38:
Wordt een crossover ingesteld of aangesloten, dus in menu of stekkertjes (LFE)?
vraagje. is het met de 509 mogelijk om via DLNA album art te tonen op de tv? met de remote app op me ipod werkt het wel. vroeg me af of het ook mogelijk is op de tv
[ Voor 37% gewijzigd door Paulus07 op 25-08-2012 22:17 ]
Ik woon sinds kort samen met m'n vriendin en nu hebben we inmiddels een aardige hoeveelheid consoles (ps2, wii, n64, x360) staan naast de digitale tv. Ik heb nu alles aangesloten op de tv die mijn Logitech 5500 set via de digitale coax aanstuurt. Ik was nu aan het denken om een Onkyo te halen om media mee te streamen (zover dit gaat, anders haal ik wel een HTPC oplossing erbij) en hierop de consoles en digitale tv aan te sluiten.
Vervolgens zou dit naar de TV (beeld) moeten worden gestuurd en de 5500 set, for the time being, ik weet dat elke audiofiel hiervan griezelt maar het is een stappenplan. Ik vroeg mij af wat de opties zijn tussen een Onkyo en die set qua aansluiting, elke speaker aansluiten op de Onkyo of juist uit sturen via digitale coax en door de Logitech receiver sturen.
Ik was aan het denken om een receiver (al dan niet tweedehands) te halen en in een later stadium de 5500 set weg te werken. Ik ben nu nog een beetje aan het oriënteren wat de mogelijkheden en opties zijn. Wat zijn jullie aanbevelingen qua opstelling/model?
edit: ik heb al ontdekt dat ik de wii, n64 en ps2 best via component aansluit en de ps2 heeft nog een optische audio uitgang.
Vervolgens zou dit naar de TV (beeld) moeten worden gestuurd en de 5500 set, for the time being, ik weet dat elke audiofiel hiervan griezelt maar het is een stappenplan. Ik vroeg mij af wat de opties zijn tussen een Onkyo en die set qua aansluiting, elke speaker aansluiten op de Onkyo of juist uit sturen via digitale coax en door de Logitech receiver sturen.
Ik was aan het denken om een receiver (al dan niet tweedehands) te halen en in een later stadium de 5500 set weg te werken. Ik ben nu nog een beetje aan het oriënteren wat de mogelijkheden en opties zijn. Wat zijn jullie aanbevelingen qua opstelling/model?
edit: ik heb al ontdekt dat ik de wii, n64 en ps2 best via component aansluit en de ps2 heeft nog een optische audio uitgang.
[ Voor 5% gewijzigd door analog_ op 26-08-2012 01:10 ]
Op die manier aansluiten is sowieso niet handig. Grote kans dat je TV geen Dolby Digital en DTS doorstuurt over die uitgang. Audio die consoles als de PS2 en XBox wel uit kunnen sturen. Audio door de TV is nooit de beste keuze.analog_ schreef op zondag 26 augustus 2012 @ 00:37:
Ik woon sinds kort samen met m'n vriendin en nu hebben we inmiddels een aardige hoeveelheid consoles (ps2, wii, n64, x360) staan naast de digitale tv. Ik heb nu alles aangesloten op de tv die mijn Logitech 5500 set via de digitale coax aanstuurt.
Voordeel van de Z-5500 compleet houden is dat de crossover goed in staat gesteld, de crossover instellen op een receiver kan lastig zijn aangezien de Z-5500 een variabele crossover heeft. Dus als je een reciever hebt met Digital Out dan kan ik begrijpen om die dan weer aan de Z-5500 aan te sluiten. Alleen wel zonde om een receiver als hub te gebruiken. En je mist op die manier de HD Audio die je eventueel nog kan krijgen via HDMI. Echter zie ik de meerwaarde van dergelijke formaten op een dergelijke set niet in.Vervolgens zou dit naar de TV (beeld) moeten worden gestuurd en de 5500 set, for the time being, ik weet dat elke audiofiel hiervan griezelt maar het is een stappenplan. Ik vroeg mij af wat de opties zijn tussen een Onkyo en die set qua aansluiting, elke speaker aansluiten op de Onkyo of juist uit sturen via digitale coax en door de Logitech receiver sturen.
Ik zou sowieso een receiver zoeken met Analog to Digital Conversion. Op die manier kan je analoog omzetten naar digitaal en dus alle apparaten op de receiver aansluiten en één HDMI-kabel naar de TV. Als de receiver dit niet ondersteunt zal je voor elke soort aansluiting een aparte kabel moeten trekken. Jammere van component plus stereo (dus de Wii en N64) is dat deze maximaal 2.0 ondersteunen en je niets aan de 5.1 hebt.Ik was aan het denken om een receiver (al dan niet tweedehands) te halen en in een later stadium de 5500 set weg te werken. Ik ben nu nog een beetje aan het oriënteren wat de mogelijkheden en opties zijn. Wat zijn jullie aanbevelingen qua opstelling/model?
[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 26-08-2012 10:08 ]
Geluid via de TV is inderdaad een slecht idee. Waarschijnlijk heb je momenteel niet eens surround. Is makkelijk te zien overigens; als je op het display van je Z-5500 het Dolby Digital logo te zien krijg is alles ok.
Maar goed, wat betreft de nieuwe opstelling; ik zou het als volgt doen: satellieten van de Z-5500 direct aansluiten op de Onkyo. Die dingen hebben een nominale impedance van 8Ω en een nominale sensitivity van 93,5dB. Dit betekent dat ze heel makkelijk zijn aan te sturen.
Je subwoofer sluit je dan via de control pod aan op de receiver dmv van een simpele jack naar RCA-kabel. Niet ideaal, maar het probleem met de subwoofer is nu eenmaal dat deze een proprietary aansluiting (die met een D-SUB/VGA-achtige connector) heeft en deze dus echt alleen met de CP is te gebruiken. Op deze manier heb je in ieder geval surround, kun je al je apparaten fatsoenlijk aansluiten en worden de DAC en de crossover van de receiver gebruikt.
@FeaR: de limitatie tot stereo heeft natuurlijk helemaal niets met component te maken, maar met de keuze van Nintendo om geen digitale geluidsuitgangen te ondersteunen. Zie bijvoorbeeld de PS2. De beste manier om deze aan te sluiten is ook middels component, maar deze voorziet ook gewoon in een optical out en surround.
Maar goed, wat betreft de nieuwe opstelling; ik zou het als volgt doen: satellieten van de Z-5500 direct aansluiten op de Onkyo. Die dingen hebben een nominale impedance van 8Ω en een nominale sensitivity van 93,5dB. Dit betekent dat ze heel makkelijk zijn aan te sturen.
Je subwoofer sluit je dan via de control pod aan op de receiver dmv van een simpele jack naar RCA-kabel. Niet ideaal, maar het probleem met de subwoofer is nu eenmaal dat deze een proprietary aansluiting (die met een D-SUB/VGA-achtige connector) heeft en deze dus echt alleen met de CP is te gebruiken. Op deze manier heb je in ieder geval surround, kun je al je apparaten fatsoenlijk aansluiten en worden de DAC en de crossover van de receiver gebruikt.
@FeaR: de limitatie tot stereo heeft natuurlijk helemaal niets met component te maken, maar met de keuze van Nintendo om geen digitale geluidsuitgangen te ondersteunen. Zie bijvoorbeeld de PS2. De beste manier om deze aan te sluiten is ook middels component, maar deze voorziet ook gewoon in een optical out en surround.
[ Voor 14% gewijzigd door HarmoniousVibe op 26-08-2012 09:12 ]
Hmm heb een probleempje met m'n Onkyo opeens. Heb m'n media center, xbox etc. erop aangesloten en dan een HDMI kabel via de OUT naar m'n TV, zodat je tv gewoon op HDMI1 kan staan en hij alles doorstuurt.
Maar opeens van de 1 op andere dag staat er nu dat er geen signaal is. De HDMI kabel is nog gewoon goed. Rechtstreeks m'n XBOX op de TV via hdmi werkt ook. Alleen via m'n Onkyo komt er dus geen signaal meer binnen.
Als ik op het schermpje van de Onkyo kijk staat er wel het HDMI tekentje enzo dat er dus een signaal verstuurd wordt en het geluid werkt ook gewoon maar krijg geen beeld binnen op m'n TV, wat kan dit zijn?
Maar opeens van de 1 op andere dag staat er nu dat er geen signaal is. De HDMI kabel is nog gewoon goed. Rechtstreeks m'n XBOX op de TV via hdmi werkt ook. Alleen via m'n Onkyo komt er dus geen signaal meer binnen.
Als ik op het schermpje van de Onkyo kijk staat er wel het HDMI tekentje enzo dat er dus een signaal verstuurd wordt en het geluid werkt ook gewoon maar krijg geen beeld binnen op m'n TV, wat kan dit zijn?
Facts don't care about your feelings
Ik heb hier sinds enkele maanden een TX-NR509 staan waar ik behoorlijk tevreden mee ben.
Alleen heb ik zodra ik de Theater-Dimensional stand gebruik last van statische achtergrondruis. Dit is duidelijk te horen als er niets wordt afgespeeld, maar het volume van de ruis blijft gelijk zodat het enkel hoorbaar is bij zachte geluiden en stilte. De ruis wordt wel meegeschaald als ik het volume op de versterker verander.
Op een normaal volume voor films en muziek is deze ruis wat mij betreft vrij storend, zeker bij films waar nog wel eens wat stille scenes in zitten.
Nu weet ik dat T-D een DSP stand is, en de versterker dus met het signaal gaat rommelen wat bijna altijd wat ruis veroorzaakt, maar hebben anderen ook een dergelijke hinderlijke ruis wanneer deze stand gebruikt wordt?
Alleen heb ik zodra ik de Theater-Dimensional stand gebruik last van statische achtergrondruis. Dit is duidelijk te horen als er niets wordt afgespeeld, maar het volume van de ruis blijft gelijk zodat het enkel hoorbaar is bij zachte geluiden en stilte. De ruis wordt wel meegeschaald als ik het volume op de versterker verander.
Op een normaal volume voor films en muziek is deze ruis wat mij betreft vrij storend, zeker bij films waar nog wel eens wat stille scenes in zitten.
Nu weet ik dat T-D een DSP stand is, en de versterker dus met het signaal gaat rommelen wat bijna altijd wat ruis veroorzaakt, maar hebben anderen ook een dergelijke hinderlijke ruis wanneer deze stand gebruikt wordt?
Verwijderd
Probleem is inmiddels verholpen. Probleem zat in de Zotac HTPC; in het BIOS was een instelling "HDA" welke op auto stond. Deze heb ik op disabled gezet en sindsdien zijn de problemen weg. Waarschijnlijk is deze instelling voor de SPDIF aansluiting op de Zotac en heeft deze lopen zieken. In het BIOS staat verder niet wat "HDA" doet of betekend dus het is me verder een raadsel. Anyway, het werktIk heb gisteren getest met mijn laptop waar een ATI video/audio kaart in zit en deze heeft totaal geen problemen. Ik heb de laptop tig keer opnieuw gestart en de audio blijft het keer op keer doen. Het lijkt dus toch een combinatie te zijn tussen de Zotac HTPC en de Onkyo TX-SR309. Ik heb nog eens de allernieuwste drivers (Nvidia Ion) geïnstalleerd op m'n HTPC en zelfs nog even de béta drivers geprobeerd maar het geluid blijft het nog vaak niet doen na een reboot. Het begint aardig frustrerend te worden
Heb ook een 509 en als ik die op T-D zet heb ik pas lichte ruis vanaf stand 70 (zo'n beetje de max, dus). Dit is echter niet specifiek voor deze modus, want dit heb ik ook in stereo en de diverse upmix-modi. Alleen bij Pure Audio en Direct is de ruis nagenoeg weg. Alleen als ik aan de volumeknop draai in de range 75-max hoor ik een héél lichte crackle.slashhead89 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 10:41:
Ik heb hier sinds enkele maanden een TX-NR509 staan waar ik behoorlijk tevreden mee ben.
Ik heb sinds kort een HT-S 5405, oftewel een HT-R548 receiver inclusief 5.1 boxen.
Nu heb ik hier een vreemd probleem mee. Of eigenlijk 2, maar eerst maar deel 1 oplossen:
Ik werk met de opstelling: HTPC --> Onkyo --> Samsung UE46ES6570.
Dit werkt allemaal prima opzich, totdat het op HD-audio aankomt, oftewel DTS-HD en Dolby TrueHD.
Ik heb al dagenlang fora afgezocht en oplossingen voorbij zien komen, helaas zonder resultaat.
Wat is het probleem?
Als ik op m'n HTPC (met AMD A4-3400 Apu -> AMD CCC drivers up to date!) een film aanzet met DTS-HD geluid of Dolby TrueHD geluid, kan ik via TotalMedia Theatre 5 Trial via de information zien dat dit ook daadwerkelijk afspeelt. De bron is dus ok, hij speelt ook vloeiend af, geen problemen.
Echter! M'n receiver blijft maar volhouden dat het 'gewoon' DTS is (bij DTS-HD) en bij Dolby TrueHD zegt hij dat het LPCM is. De logo's van DTS-HD Master en Dolby True HD blijven dus te allen tijde uit en ik heb het gevoel dat dit met een instelling ergens toch goed te krijgen moet zijn.
Wat heb ik al gedaan?
Op de HTPC:
* AMD HDMI audio volledig ingesteld via configuratiescherm-> geluid. Dus echanhements uitgeschakeld en exclusive mode ingeschakeld.
* Realtek geluidsapparaten (van mn Asrock A75M moederbord) gedisabled;
Op de Receiver:
* HDMI op passtrough gezet
* Alle listening modes op 'direct' gezet. Niet dat het helpt, maar dat heb ik ergens gelezen: dus het proberen waard
* Bij source setup de Fixed mode uitgezet
Daarnaast heb ik het boekje wel een paar keer doorgelezen maar ook hier geen resultaat.
Waar moet ik het zoeken? Ik ben zo langzamerhand alle mogelijkheden wel tegengekomen.
Alvast heel hartelijk dank.
Nu heb ik hier een vreemd probleem mee. Of eigenlijk 2, maar eerst maar deel 1 oplossen:
Ik werk met de opstelling: HTPC --> Onkyo --> Samsung UE46ES6570.
Dit werkt allemaal prima opzich, totdat het op HD-audio aankomt, oftewel DTS-HD en Dolby TrueHD.
Ik heb al dagenlang fora afgezocht en oplossingen voorbij zien komen, helaas zonder resultaat.
Wat is het probleem?
Als ik op m'n HTPC (met AMD A4-3400 Apu -> AMD CCC drivers up to date!) een film aanzet met DTS-HD geluid of Dolby TrueHD geluid, kan ik via TotalMedia Theatre 5 Trial via de information zien dat dit ook daadwerkelijk afspeelt. De bron is dus ok, hij speelt ook vloeiend af, geen problemen.
Echter! M'n receiver blijft maar volhouden dat het 'gewoon' DTS is (bij DTS-HD) en bij Dolby TrueHD zegt hij dat het LPCM is. De logo's van DTS-HD Master en Dolby True HD blijven dus te allen tijde uit en ik heb het gevoel dat dit met een instelling ergens toch goed te krijgen moet zijn.
Wat heb ik al gedaan?
Op de HTPC:
* AMD HDMI audio volledig ingesteld via configuratiescherm-> geluid. Dus echanhements uitgeschakeld en exclusive mode ingeschakeld.
* Realtek geluidsapparaten (van mn Asrock A75M moederbord) gedisabled;
Op de Receiver:
* HDMI op passtrough gezet
* Alle listening modes op 'direct' gezet. Niet dat het helpt, maar dat heb ik ergens gelezen: dus het proberen waard
* Bij source setup de Fixed mode uitgezet
Daarnaast heb ik het boekje wel een paar keer doorgelezen maar ook hier geen resultaat.
Waar moet ik het zoeken? Ik ben zo langzamerhand alle mogelijkheden wel tegengekomen.
Alvast heel hartelijk dank.
Probleem zit niet in de Onkyo, maar in de bron. Als de receiver iets als "LPCM" laat zien betekent dat de audio al reeds in de bron (in dit geval de HTPC) onder handen is genomen. De receiver weet dan niet meer of het DTS HD of Dolby TrueHD is. DTS en DD staat op "BITSTREAM" ingesteld. Oftewel de bron stuurt dan het signaal bitje voor bitje naar de receiver. De receiver doet dan het geluid en herkent het dan ook. Dus het is een instelling op de HTPC. Kijk eens of je ergens kan kiezen om de HD Audio hetzelfde uit te sturen als de gewone versies. Ik ben niet erg bekend met dat soort dingen, dus ik kan je alleen de goede kant aanwijzen.
Kan de HTPC wel direct DTS-HD uitsturen? Ik heb namelijk ditzelfde probleem met PS3 (zelfde set als jij hebt) en dit komt omdat de PS3 niet direct DTS-HD signalen kan uitsturen omdat de chip dit niet ondersteund. Hierdoor wordt het omgezet naar DTS. De DTS-HD signalen komen ook alleen maar voor wanneer ik de PS3 op bitstream zette, misschien heb jij hier ook een instelling voor...
Jawel, als ik de eigenschappen va de AMD HDMI output bekijk, staan DTS-HD en Dolby TrueHD ertussen als soorten audio die de APU 'kan' versturen.
Fear, bedankt voor je antwoord. Het lijkt er inderdaad op dat het hem zit in de uitvoer van de HTPC. Samen met mijn Samsung-TV heb ik het idee dat het gaat om een 'handshake' probleem van de combinatie. De TV maakt deel uit van de ketting en voor zover ik kan lezen, geeft deze het probleem. Kijk maar eens hier: http://www.avsforum.com/t...ming-issues-for-ati-5xxxs
Met een aanpassing in de driver van de monitor, zou dus uiteindelijk bitstream doorgegeven kunnen worden naar de receiver. Best vergezocht, maar het lijkt toch de enige oplossing te zijn..
Fear, bedankt voor je antwoord. Het lijkt er inderdaad op dat het hem zit in de uitvoer van de HTPC. Samen met mijn Samsung-TV heb ik het idee dat het gaat om een 'handshake' probleem van de combinatie. De TV maakt deel uit van de ketting en voor zover ik kan lezen, geeft deze het probleem. Kijk maar eens hier: http://www.avsforum.com/t...ming-issues-for-ati-5xxxs
Met een aanpassing in de driver van de monitor, zou dus uiteindelijk bitstream doorgegeven kunnen worden naar de receiver. Best vergezocht, maar het lijkt toch de enige oplossing te zijn..
Dat geldt voor zover ik kan zien alleen als je je TV als schakelpunt gebruikt:
HTPC -> TV -> audioset. Je TV hoeft helemaal niet te handshaken met je HTPC. Sterker nog, je HTPC ziet je TV niet eens.
HTPC -> TV -> audioset. Je TV hoeft helemaal niet te handshaken met je HTPC. Sterker nog, je HTPC ziet je TV niet eens.
[ Voor 31% gewijzigd door HarmoniousVibe op 27-08-2012 20:08 ]
Dat leek mij ook (klinkt ook logisch) maar verderop in de thread kwam ik toch een hele discussie tegen waarin wordt uitgelegd dat de tv wel degelijk deel uitmaakt van de handshake, ook al staat die niet tussen receiver en HTPC in!HarmoniousVibe schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 20:08:
Dat geldt voor zover ik kan zien alleen als je je TV als schakelpunt gebruikt:
Oh. Nou simpel dan. Koppel je TV af en speel dan een filmpje. Als je persé een GUI nodig hebt koppel je TV dan even middels VGA ofzo direct aan je PC.
Als je dan wel TrueHD/DTS-MA hebt dan ligt het inderdaad daar aan. Zo niet, dan ligt het dus niet aan je TV.
Als je dan wel TrueHD/DTS-MA hebt dan ligt het inderdaad daar aan. Zo niet, dan ligt het dus niet aan je TV.
[ Voor 69% gewijzigd door HarmoniousVibe op 27-08-2012 20:21 ]
Verwijderd
Er is iets wat ik niet snap aan de werking van mijn Onkyo TX-NR509.
Ik heb mijn upc-box en blu-ray op hdmi aangesloten.
Ik heb de tv via hdmi out aangesloten.
Ik heb de hdmi in de tv op de arc aangesloten..
Op de Onkyo heb ik RIHD aan staan evenals: HDMI through en audio return channel.
Eerst zet ik de upc-box aan (aangesloten op cbl/sat)
Als ik de tv aanzet springt na een aantal seconden de Onkyo vanzelf ook aan.
De Onkyo springt dan aan op cbl/sat, zoals het hoort.
Na 2 seconden springt de Onkyo dan vanzelf over op tv/cd en moet ik hem handmatig weer op cbl/sat zetten.
Het is een beetje een luxeprobleem dus. De onkyo afstandbediening laat ik altijd liggen tijdens het tv kijken.
Maar ik moet hem altijd alsnog pakken om hem op cbl/sat te zetten.
Heeft iemand suggesties over de instellingen of de reden waarom hij overspringt?
Ik snap het niet.
Ik heb mijn upc-box en blu-ray op hdmi aangesloten.
Ik heb de tv via hdmi out aangesloten.
Ik heb de hdmi in de tv op de arc aangesloten..
Op de Onkyo heb ik RIHD aan staan evenals: HDMI through en audio return channel.
Eerst zet ik de upc-box aan (aangesloten op cbl/sat)
Als ik de tv aanzet springt na een aantal seconden de Onkyo vanzelf ook aan.
De Onkyo springt dan aan op cbl/sat, zoals het hoort.
Na 2 seconden springt de Onkyo dan vanzelf over op tv/cd en moet ik hem handmatig weer op cbl/sat zetten.
Het is een beetje een luxeprobleem dus. De onkyo afstandbediening laat ik altijd liggen tijdens het tv kijken.
Maar ik moet hem altijd alsnog pakken om hem op cbl/sat te zetten.
Heeft iemand suggesties over de instellingen of de reden waarom hij overspringt?
Ik snap het niet.
Verwijderd
HwKok: Weet je zeker dat je TMT goed hebt ingesteld ? (software moet je ook instellen, die nemen HW instellingen niet automatisch aan cq. over !)
Dus soundcard selecteren, audio output (HDMI) en mixing mode op 'Original Primary Audio Only. Zie bijvoorbeeld ook: http://www.arcsoft.com/to...-to-set-audio-output.html . Want zoals ik jouw post lees doet TMT de decodering van het signaal, en heb je niet ingesteld dat er een bitstream signaal moet worden verstuurd.
Of het iets uitmaakt is een ander: Je kan een boom opzetten over argumenten of het uitmaakt dat je je HTPC het DTS-HD/TrueHD (beide lossless) signaal laat decoderen naar het oorspronkelijke LPCM signaal en dat laat versturen, of dat je het bitstream signaal verstuurt en je receiver laat decoderen. Dat levert in feite beide keren hetzelfde LPCM signaal op nl. Maar dat is meer iets voor de maanlicht-discussietopics.
Dus soundcard selecteren, audio output (HDMI) en mixing mode op 'Original Primary Audio Only. Zie bijvoorbeeld ook: http://www.arcsoft.com/to...-to-set-audio-output.html . Want zoals ik jouw post lees doet TMT de decodering van het signaal, en heb je niet ingesteld dat er een bitstream signaal moet worden verstuurd.
Of het iets uitmaakt is een ander: Je kan een boom opzetten over argumenten of het uitmaakt dat je je HTPC het DTS-HD/TrueHD (beide lossless) signaal laat decoderen naar het oorspronkelijke LPCM signaal en dat laat versturen, of dat je het bitstream signaal verstuurt en je receiver laat decoderen. Dat levert in feite beide keren hetzelfde LPCM signaal op nl. Maar dat is meer iets voor de maanlicht-discussietopics.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2012 23:35 ]
Misschien je versterker zelf op Direct zetten. Is misschien een heel basaal iets maar als neo cinema oid staat ingesteld krijg je nooit DTS-HD.
Verwijderd
In principe 'klikt' de versterker over naar DTS-HD/TrueHD als ie dat signaal ontvangt (maar het is inderdaad mede afhangend van wat je hebt ingesteld bij source instellingen -> surround mode, wat default nog op 'last valid' staat)Groentenman schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 23:28:
Misschien je versterker zelf op Direct zetten. Is misschien een heel basaal iets maar als neo cinema oid staat ingesteld krijg je nooit DTS-HD.
He Groentenman en G_M_C, bedankt voor jullie meedenken.
De instellingen in TMT stonden 'goed', dat wil zeggen geen PCM uitgifte maar original audio. Hiermee krijg ik geen bitstreaming aan de praat.
Zet ik het echter op Mix to compressed PCM audio, dan wordt alles in PCM doorgegeven en geeft de receiver keurig Multichannel PCM 5.1 aan. Inderdaad G_M_C, de receiver klikt automatisch naar het beste signaal en dat is dus LPCM.
Omdat het niet veel uitmaakt of het nu in de HTPC gedecodeerd wordt of in de receiver, leg ik me er maar bij neer dat het op deze manier werkt, ook al heb ik dan de 'eyecandy' niet van oplichtende DTS-HD of TrueHD lichtjes.
In ieder geval is het geluid duidelijk beter (bioscoopachtig) en aangezien ik niet bijzonder veel films heb met DTS-HD of TrueHD vind ik het ook niet erg om zo af en toe even via een externe player te kijken. Voor de rest gebruik ik XBMC en wie weet werkt het straks ook gewoon vlekkeloos met een nieuwere versie daarvan.
Bedankt allen.
De instellingen in TMT stonden 'goed', dat wil zeggen geen PCM uitgifte maar original audio. Hiermee krijg ik geen bitstreaming aan de praat.
Zet ik het echter op Mix to compressed PCM audio, dan wordt alles in PCM doorgegeven en geeft de receiver keurig Multichannel PCM 5.1 aan. Inderdaad G_M_C, de receiver klikt automatisch naar het beste signaal en dat is dus LPCM.
Omdat het niet veel uitmaakt of het nu in de HTPC gedecodeerd wordt of in de receiver, leg ik me er maar bij neer dat het op deze manier werkt, ook al heb ik dan de 'eyecandy' niet van oplichtende DTS-HD of TrueHD lichtjes.
In ieder geval is het geluid duidelijk beter (bioscoopachtig) en aangezien ik niet bijzonder veel films heb met DTS-HD of TrueHD vind ik het ook niet erg om zo af en toe even via een externe player te kijken. Voor de rest gebruik ik XBMC en wie weet werkt het straks ook gewoon vlekkeloos met een nieuwere versie daarvan.
Bedankt allen.
Verwijderd
Je weet zeker dat je bron een DTSHD / TrueHD spoor bevat ? En bij TMT dan dus ook een originele Bluray is? Want als ik me goed herinner was mijn versie van TMT (2) nogal kieskeurig over de bronnen; MKV met TrueHD speelt ie niet met bitstream af. Het moest en zou een origineel zijn.
Dit terwijl MPC-HT plus ffdshow tryouts zelfs mijn backup op MKV van (mn zeldzame) BD Akira speelt (met gebitstreamede TrueHD 5.1 @ 192KHz/24 bits
). Dus vogel wat meer zou ik zeggen, software / aansluiten (moet echt HDMI->HDMI zijn vziw) / drivers (gebruik bv. de AMD HDMI audio driver van Realtek zelf, niet die bij het CCC komt. Dat doe ik bv. ook).
Op/via mijn HD5770 waarbij mn Onkyo 875 (uit 2007) als secondary op de HDMI is aangesloten gaat eea prima. Lijkt me sterk dat het met nieuwere generaties videokaarten/receivers niet zal gaan.
PS: Zorg er in ieder geval voor dat op de onkyo HDMI audio out UIT staat. Anders zal de onkyo maximaal de hoogst mogelijke kwaliteit die je TV aankan verwerken, want dat is de maximale kwaliteit die hij naar je TV kan sturen. En in principe hoef je geen geluid van je receiver NAAR je TV (of iets anders) over HDMI te sturen, dus wees er zeker van dat uit staat
Dit terwijl MPC-HT plus ffdshow tryouts zelfs mijn backup op MKV van (mn zeldzame) BD Akira speelt (met gebitstreamede TrueHD 5.1 @ 192KHz/24 bits
Op/via mijn HD5770 waarbij mn Onkyo 875 (uit 2007) als secondary op de HDMI is aangesloten gaat eea prima. Lijkt me sterk dat het met nieuwere generaties videokaarten/receivers niet zal gaan.
PS: Zorg er in ieder geval voor dat op de onkyo HDMI audio out UIT staat. Anders zal de onkyo maximaal de hoogst mogelijke kwaliteit die je TV aankan verwerken, want dat is de maximale kwaliteit die hij naar je TV kan sturen. En in principe hoef je geen geluid van je receiver NAAR je TV (of iets anders) over HDMI te sturen, dus wees er zeker van dat uit staat
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2012 00:16 ]
Yep, heb ik. Voor het proberen heb ik een originele Bluray gebruikt. Hieruit krijg ik PCM, geen bitstream. Evenals samples die ik heb gedownload, dit zijn allemaal mt2s bestanden.Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 00:08:
Je weet zeker dat je bron een DTSHD / TrueHD spoor bevat ? En bij TMT dan dus ook een originele Bluray is? Want als ik me goed herinner was mijn versie van TMT (2) nogal kieskeurig over de bronnen; MKV met TrueHD speelt ie niet met bitstream af. Het moest en zou een origineel zijn.
MKV´s downmixt ´ie naar DTS of Dolby, daar krijg je met TMT5 helemaal geen bitstream uit vandaan., voor zover ik weet.
Goed idee, ga ik proberen!drivers (gebruik bv. de AMD HDMI audio driver van Realtek zelf, niet die bij het CCC komt. Dat doe ik bv. ook).
Aansluitingen zijn overigens allemaal 1.4 HDMI. Van HTPC naar Onkyo en van Onkyo naar TV.
[ Voor 8% gewijzigd door HwKok op 29-08-2012 00:21 ]
Verwijderd
Hallo,
Ik heb laatst mijn TX-NR609 ingeruild voor een TX-NR515 maar nu blijkt dat deze laatste geen VGA in aansluiting heeft. Alleen maar HDMI, RCA component en zo'n geel tulp stekkertje.
Wat is nu de beste/goedkoopste manier om mijn (oude) laptop die alleen een vga uit heeft aan te sluiten? Dit is zeker niet met alleen een verloopkabeltje te regelen?
Verder vroeg ik me af of het mogelijk is om de pauze tussen het afspelen van 2 MP3tjes uit te schakelen? Nu zit er een stilte van een paar seconden tussen elk nummer maar bij DJ sets heb ik natuurlijk liever dat de nummers naadloos in elkaar overlopen. Is dat ergens in te stellen?
Ik heb laatst mijn TX-NR609 ingeruild voor een TX-NR515 maar nu blijkt dat deze laatste geen VGA in aansluiting heeft. Alleen maar HDMI, RCA component en zo'n geel tulp stekkertje.
Wat is nu de beste/goedkoopste manier om mijn (oude) laptop die alleen een vga uit heeft aan te sluiten? Dit is zeker niet met alleen een verloopkabeltje te regelen?
Verder vroeg ik me af of het mogelijk is om de pauze tussen het afspelen van 2 MP3tjes uit te schakelen? Nu zit er een stilte van een paar seconden tussen elk nummer maar bij DJ sets heb ik natuurlijk liever dat de nummers naadloos in elkaar overlopen. Is dat ergens in te stellen?
Gedaan, helaas zonder resultaat.Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 11:48:
[...]
Kies na installeren in TMT de ATI/AMD HDMI audio device als geluidskaart.
Bij Original Audio wordt DTS-HD omgezet naar DTS, met als gevolg hele harde knallen/plop-geluiden bij het afspelen.
Bij Mix to PCM ontvangt de receiver zoals ik al zei PCM en is het geluid goed.
Ik heb de receiver TX-NR616 nu sinds afgelopen zaterdag. Het volgende is er bij mij aan de hand, als de set is uitgezet en ik deze de volgende dag weer wil gebruiken heb ik geen beeld. Wel het geluid van de drie sources die zijn aangesloten. HDMI output naar de Samsung TV lijkt niet te werken, tv ziet geen signaal.Gray|IA schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 23:11:
Zonet de eerste keer dat ik men receiver niet meer kon starten met de afstandsbediening.![]()
Toevallig dat er net vandaag een fix voor is uitgekomen.
Het uit en weer aanzetten van de receiver geeft geeft fix. Compleet de voeding eraf en er weer op dan werkt alles weer. Moet aangeven dat ik nog geen software update heb uitgevoerd sinds de aankoop. Ik ben daar altijd terughoudend in. Zijn er mensen met soortgelijke ervaringen en wat is jullie adviies. Upgrade?
If you see me collapse, pause my Garmin!🚶🏃
Upgrade ja.. Zonder dat heeft zoeken maar oplossing geen zin, want... Step 1: update!
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Doe de update via usb niet rechtstreeks van internet, dat gaat sneller en is volgens mij ook betrouwbaarder
Done, en toch bedraad (ik zag je reactie later). Ritueel werd wel twee keer doorlopen waarvan de eerste dik drie kwartier duurde en de tweede sessie ongeveer één kwartier. Wel moest ik alles opnieuw instellen van de HDMI, namen en FM zenders. Nu maar hopen dat de nieuwe firmware beter is.Bigfoot schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 21:57:
Doe de update via usb niet rechtstreeks van internet, dat gaat sneller en is volgens mij ook betrouwbaarder
Nee, die bug bestaat daar nog steeds in. Heb er zelf ook last van. Voor nu HDMI through en network standby uitgezet, dat limiteert de bug tot een incidenteel geval.
waarschijnlijk heb je nu nog niet de nieuwste firmware. Heb ik ook gehad. Heb je dit gecontroleerd ?proza schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 23:44:
[...]
Done, en toch bedraad (ik zag je reactie later). Ritueel werd wel twee keer doorlopen waarvan de eerste dik drie kwartier duurde en de tweede sessie ongeveer één kwartier. Wel moest ik alles opnieuw instellen van de HDMI, namen en FM zenders. Nu maar hopen dat de nieuwe firmware beter is.
Ik weet niet precies waar ik het moet vragen dus ik stel de vraag hier maar even.
Ik wil een nieuwe a/v receiver gaan aanschaffen. Nu heb ik gezien dat er zijn met wifi om daarmee in een thuisnetwerk te verbinden.
Wat ik zou willen is dat de receiver muziek vanaf mijn nas draadloos kan afspelen. Ik wil dat doen met mijn tablet dus met de tablet kies ik muziek nummers op de nas en kies ik de a/v receiver als speler. (dit alles moet draadloos gaan.)
Weet iemand of dit mogelijk is met een a/v receiver?
Ik wil een nieuwe a/v receiver gaan aanschaffen. Nu heb ik gezien dat er zijn met wifi om daarmee in een thuisnetwerk te verbinden.
Wat ik zou willen is dat de receiver muziek vanaf mijn nas draadloos kan afspelen. Ik wil dat doen met mijn tablet dus met de tablet kies ik muziek nummers op de nas en kies ik de a/v receiver als speler. (dit alles moet draadloos gaan.)
Weet iemand of dit mogelijk is met een a/v receiver?
Verwijderd
Probeer eens MPC-HT met ffdshow tryouts + Haali mediasplitter, icm een MKV die TrueHD heeft of een M2TS met DTS-MA ?HwKok schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 13:08:
[...]
Gedaan, helaas zonder resultaat.
Bij Original Audio wordt DTS-HD omgezet naar DTS, met als gevolg hele harde knallen/plop-geluiden bij het afspelen.
ffdshow moet je instellen als 'preferred' in MPC-HT, en (HD)DTS/(DD)TrueHD als codec laten ondersteunen in de lijst. Dan bij output de formaten aanvinken die je wil streamen. Geef ook aan dat ie 16 en 24 bit interen PCM kan streamen.
Probeer dan te streman, eens zien wat ie doet. Werkt het nog niet helemaal juist, stel dan in 'try PCM first' ofzo (een optie die je naast de opties voor streamen vindt). Soms moet een receiver eerst een frame PCM krijgen, voordat ie een frame met TrueHD/DTS-MA herkent.
Probeer het eens, je ziet vanzelf welke opties je nodig hebt, of in kan stellen zoals ik beschrijf. En zorg ervoor dat de geluidsinstellingen van CCC (die zitten erin tegenwoordig
Ik vraag dit om zeker ervan te zijn dat het niet aan TMT ligt, want daar ligt toch nog steeds mn eerste verdenking.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2012 19:02 ]
Ik heb het met LAV-filters geprobeerd (lijkt me hetzelfde te werken). Ook geen resultaat.Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 14:29:
[...]
Probeer eens MPC-HT met ffdshow tryouts + Haali mediasplitter, icm een MKV die TrueHD heeft of een M2TS met DTS-MA ?
ffdshow moet je instellen als 'preferred' in MPC-HT, en (HD)DTS/(DD)TrueHD als codec laten ondersteunen in de lijst. Dan bij output de formaten aanvinken die je wil streamen. Geef ook aan dat ie 16 en 24 bit interen PCM kan streamen.
Probeer dan te streman, eens zien wat ie doet. Werkt het nog niet helemaal juist, stel dan in 'try PCM first' ofzo (een optie die je naast de opties voor streamen vindt). Soms moet een receiver eerst een frame PCM krijgen, voordat ie een frame met TrueHD/DTS-MA herkent.
Probeer het eens, je ziet vanzelf welke opties je nodig hebt, of in kan stellen zoals ik beschrijf. En zorg ervoor dat de geluidsinstellingen van CCC (die zitten erin tegenwoordig) niets verstoren.
Ik vraag dit om zeker ervan te zijn dat het niet aan TMT ligt, want daar ligt toch nog steeds mn eerste verdenking.
Ik ga nu over op het geheel verwijderen van de drivers en starten vanaf scratch met de laatste drivers.
Dit is de versie die nu actief is op mijn set, het lijkt mij dat dit de meest laatste versie is.Aloysxda schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 12:18:
[...]
waarschijnlijk heb je nu nog niet de nieuwste firmware. Heb ik ook gehad. Heb je dit gecontroleerd ?
TX-NR616, Version 1130-9106-0300
http://www.nl.onkyo.com/e...616-10-08-2012-81061.html
[ Voor 20% gewijzigd door proza op 30-08-2012 22:27 ]
Vreemd. Mijn 509 doet op de PS3 en HTPC prima DTS-HD en Dolby TrueHD, dus het zal ongetwijfeld een instelling zijn. In de HTPC zit een Ati 5670..niets speciaals. Ik gebruik verder Media Player Classic, K-Lite Codec Pack en ... niets.HwKok schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 13:08:
[...]
Gedaan, helaas zonder resultaat.
Verwijderd
hallo
ik heb een probleem met mijn geluid van de ht-r380,
alleen mijn linker speakers doen het als ik tv kijk,
zet ik de radio aan doen ze het allemaal ,weet iemand hoe dit komt ik snap er niets meer van heb al van alles gedaan maar niets helpt.
alvast bedankt
zet ik de radio aan doen ze het allemaal ,weet iemand hoe dit komt ik snap er niets meer van heb al van alles gedaan maar niets helpt.
alvast bedankt
Verwijderd
Dit is pas sinds kort
Gelieve voortaan een post aan te passen door middel van de
-knop en niet het topic binnen 24 uur te kicken.
Gelieve voortaan een post aan te passen door middel van de
[ Voor 81% gewijzigd door FeaR op 01-09-2012 19:29 ]
Radio als via de interne tuner of radio door middel van een extern apparaat? Dat maakt nogal uit qua waar het probleem kan zitten. Probleem zit dus niet in de speakers aangezien die het wel allemaal doen. En wat versta je onder "alles al gedaan"? Kabel tussen de TV en receiver gewisseld? Andere bron op dezelfde ingang aangesloten? TV op een andere ingang aangesloten? Etc...Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:30:
hallo
alvast bedankt
Verwijderd
Via de radio van de versterker .
Het stomme is dat ze het altijd gedaan hebben .
We hadden nieuwe meubels dus alles weer op nieuwe aangesloten .
Toen begon het .en een dag later werkt het wel .maar nu niet meer .
Het stomme is dat ze het altijd gedaan hebben .
We hadden nieuwe meubels dus alles weer op nieuwe aangesloten .
Toen begon het .en een dag later werkt het wel .maar nu niet meer .
Even het volgende ik heb de Onkyo TX-NR616. Op mijn TV één HDMI en is dus als master gekoppeld aan de receiver. De Wii van de kinderen zit op de game aangesloten op basis van RGB, beeld en geluid werkt.
Echter heeft de vrouw des huize een hekel aan het geluid van de Wii en wil tegelijkertijd luisteren naar de radio (FM selector) met behoud van het beeld van de Wii. Is dit mogelijk, klinkt als een HDMI pass-through oid.
Echter heeft de vrouw des huize een hekel aan het geluid van de Wii en wil tegelijkertijd luisteren naar de radio (FM selector) met behoud van het beeld van de Wii. Is dit mogelijk, klinkt als een HDMI pass-through oid.
Verwijderd
Net MPC-HT plus madVR plus LAVFilters opnieuw geïnstalleerd/geupgrade naar de nieuwste versies. Akira met TrueHD streamt zoals verwacht. Kan geen DTSHD testen, maar dat zal ook wel werken.HwKok schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 19:17:
[...]
Ik heb het met LAV-filters geprobeerd (lijkt me hetzelfde te werken). Ook geen resultaat.
Ik ga nu over op het geheel verwijderen van de drivers en starten vanaf scratch met de laatste drivers.
Ik snap niet wat er aan de hand is bij jouw setup.
Kan je evt. wat details van het systeem of hardware geven, misschien dat we het probleem kunnen spotten.
Dit is wat ik heb staan:
inventaris: HTPC
Hierop draait Win7 Ultimate
Gekoppeld via HDMI op een Onkyo HT-R548, welke alles doorstuurt naar mn tv via HDMI, de Samsung UE46ES6570.
Ik heb alle drivers van ATI/AMD verwijderd. Driversweeper gebruikt. De laatste drivers weer geinstalleerd.
XBMC verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Deze guide gevolgd: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=128480.
Maar helaas zegt XBMC net als in het begin: failed to initialize audio device.
Wanneer ik de bestanden afspeel met MPC-HC zie ik bij de ReClock staan bij audio: bitstream passtrough. Echter, geen geluid uit de receiver. Pak ik een film met DTS of Dolby, slaat de receiver keurig aan op DTS of Dolby en hoor ik wel geluid.
Gekoppeld via HDMI op een Onkyo HT-R548, welke alles doorstuurt naar mn tv via HDMI, de Samsung UE46ES6570.
Ik heb alle drivers van ATI/AMD verwijderd. Driversweeper gebruikt. De laatste drivers weer geinstalleerd.
XBMC verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Deze guide gevolgd: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=128480.
Wanneer ik de bestanden afspeel met MPC-HC zie ik bij de ReClock staan bij audio: bitstream passtrough. Echter, geen geluid uit de receiver. Pak ik een film met DTS of Dolby, slaat de receiver keurig aan op DTS of Dolby en hoor ik wel geluid.
[ Voor 17% gewijzigd door HwKok op 02-09-2012 19:44 ]
Verwijderd
Ahhh, nu komen we ergens. Reclock en bitstream is een no-no. Het is OF decoderen naar PCM en reclock gebruiken OF bitstreamen en geen reclock gebruiken.HwKok schreef op zondag 02 september 2012 @ 19:21:
Dit is wat ik heb staan:
Ik draai W7, niets bijzonders ermee gedaan. Overigens wel ervoor gezorgd dat DX9 is geïnstalleerd, dat/die is niet automagisch geïnstalleerd.
Qua drivers: CCC, zonder audio driver en in plaats daarvan de ATI HDMI driver. Niets meer, geen reclock, of xmbc whatever drivers ofzo. En dan niets anders dan MPC-HT, LAVFilters en madVR. MPC dan madVR als renderer kiezen, en audio output = ATI hdmi audio. Dat werkt altijd bij mij.
Mijn systeem: gigabyte EP45-DS4 (onboard audio gewoon geactiveerd) / QX9650 / 8GB DDR2 / HD 5770. Primair een LCD monitor (DVI), Onkyo TX-SR875 secondary (HDMI).
PS: (ik vond Reclock altijd teveel gedoe om dat goed in te stellen. Als je av/syncproblemen hebt moet je een krachtigere cpu nemen, en de VIDEO renderer goed instellen, en dat betekent madVR gebruiken)
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2012 20:45 ]
Bedankt voor je tips, maar wederom geen resultaat.
Ik heb ReClock verwijderd en de instellingen in MPC aangepast. Drivers verwijderd incl. met DriverSweeper, drivers opnieuw geinstalleerd met Audio drivers apart. Resultaat:
DTS-HD: geen geluid, totaal geen input op de receiver. Geen enkel lampje licht op, zelfs degenen niet die aanstaan als ik 'gewoon' in Windows zit (Audyssey / HDMI / PCM). Alleen de [A] van speakers A blijft aanstaan.
Dolby TrueHD: heeeeel erg stotterend beeld, wel met geluid, maar ik denk ongeveer op een snelheid van 3fps. Receiver geeft aan dat hij PCM ontvangt.
Ik ben bang dat de enige manier om het goed te krijgen een complete herinstallatie van Windows is
En dan nog is het hopen op resultaat. Ik word er een beetje gek van zo langzamerhand.
Ik heb ReClock verwijderd en de instellingen in MPC aangepast. Drivers verwijderd incl. met DriverSweeper, drivers opnieuw geinstalleerd met Audio drivers apart. Resultaat:
DTS-HD: geen geluid, totaal geen input op de receiver. Geen enkel lampje licht op, zelfs degenen niet die aanstaan als ik 'gewoon' in Windows zit (Audyssey / HDMI / PCM). Alleen de [A] van speakers A blijft aanstaan.
Dolby TrueHD: heeeeel erg stotterend beeld, wel met geluid, maar ik denk ongeveer op een snelheid van 3fps. Receiver geeft aan dat hij PCM ontvangt.
Ik ben bang dat de enige manier om het goed te krijgen een complete herinstallatie van Windows is
[ Voor 6% gewijzigd door HwKok op 02-09-2012 23:37 ]
Probleem eindelijk opgelost!
Het bleek inderdaad te verhelpen met een EDID-override. Tulli van het AVS-forum heeft er 1 voor me gemaakt en nu werkt het perfect! Ik denk dat de combinatie HTPC + mijn Onkyo + mijn TV het niet zo goed met elkaar kon vinden. Nu gelukkig wel
Hier het bewuste bestand in een post van Tulli: http://www.avsforum.com/t...-5xxxs/3240#post_22366829
Iedereen bedankt voor het meedenken
Het bleek inderdaad te verhelpen met een EDID-override. Tulli van het AVS-forum heeft er 1 voor me gemaakt en nu werkt het perfect! Ik denk dat de combinatie HTPC + mijn Onkyo + mijn TV het niet zo goed met elkaar kon vinden. Nu gelukkig wel
Hier het bewuste bestand in een post van Tulli: http://www.avsforum.com/t...-5xxxs/3240#post_22366829
Iedereen bedankt voor het meedenken
Dezelfde vraag heb ik ook eens in het HDMI-kabel-topic gevraagd: -klik-proza schreef op zondag 02 september 2012 @ 11:34:
Even het volgende ik heb de Onkyo TX-NR616. Op mijn TV één HDMI en is dus als master gekoppeld aan de receiver. De Wii van de kinderen zit op de game aangesloten op basis van RGB, beeld en geluid werkt.
Zit er veel verschil tussen Toslink kabels? Bij Coax kabel zit veel verschil omtrent het signaal verlies.Op Ebay veel Toslink kabels te vinden voor niet al te veel geld.
Verschil in diverse toslink kabels zit hem vooral in de mantel. De goedkopere kabels zijn zeer dun en breken sneller dan de wat duurdere kabels met een dikkere mantel. Maar in de basis is het allemaal gelijk: een fiber welke licht van A naar B brengt. Ook qua connector zit de ene soms wat beter vast dan de andere, maar dingen als verguld zijn puur voor de show. Als je de kabel netjes neerlegt en er niet maar naar omkijkt werkt goedkoop net zo goed als duurder. Ikzelf neem altijd iets duurdere omdat ik de drang heb kabels wat strakker op te binden of langs hoeken te leggen. Overigens is het bij Digitale Coax ook discutabel wat wel of niet nodig is, maar daar zijn andere topics voorDacuuu schreef op woensdag 05 september 2012 @ 14:16:
Zit er veel verschil tussen Toslink kabels? Bij Coax kabel zit veel verschil omtrent het signaal verlies.Op Ebay veel Toslink kabels te vinden voor niet al te veel geld.
Iemand ervaring met reparatieduur van Onkyo apparatuur?
Heb mijn NR509 bij de winkel (onder garantie) ter reparatie aangeboden, kreeg netjes na enkele dagen een email dat hij doorgestuurd is naar de leverancier en dat dit mogelijk iets vertraging kon opleveren.
Is nu een maand weg
Probleem heeft te maken met de netfuncties (internetradio/DLNA), volgens mij is dat een apart printje achterin de versterker. Lijkt me kwestie van uitwisselen, maar da's misschien te makkelijk gedacht van me.
Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat ze hier meer dan een uurtje aan besteden, gezien de prijs van een dergelijk apparaat.
Heb mijn NR509 bij de winkel (onder garantie) ter reparatie aangeboden, kreeg netjes na enkele dagen een email dat hij doorgestuurd is naar de leverancier en dat dit mogelijk iets vertraging kon opleveren.
Is nu een maand weg
Probleem heeft te maken met de netfuncties (internetradio/DLNA), volgens mij is dat een apart printje achterin de versterker. Lijkt me kwestie van uitwisselen, maar da's misschien te makkelijk gedacht van me.
Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat ze hier meer dan een uurtje aan besteden, gezien de prijs van een dergelijk apparaat.
Ik heb van de MM te horen gekregen dat de externe reparatiedienst 15 werkdagen de tijd heeft om het apparaat te repareren. Als reparatie binnen die tijd niet mogelijk is volgt geld terug of een vervangend apparaat.
Choose life
Dat lijkt me best redelijk, ik ga de winkel eens mailen hoe zij erover denken...
ik heb een probleem met mijn 608 of sub.
ik krijg mijn sub niet goed afgesteld, ik heb een elac sub 101 esp maar waar ik hem ook plaats het lukt niet.
in bepaalde films verwacht ik geluid, dat moet ook wel op dat moment geloof ik, maar dan hoor ik niks. weet niet of het uit maakt maar het zijn wel gedownloade films.
de bas die er is uit komt is soms wel goed maarik vindt hem vaak vervelend, vooral bas wat een tijd door dreunt.
niet boem boem boem maar meer boeeeeeeeeeeeeeem
nu heb ik ergens ookt gelezen dater iemand was op een forum die ook een 608 had en met het zelfde probleem zat.
nu wil ik eigenlijk wel een andere versterker maar wie zegt niet dat het aan de sub ligt?
iemand enig idee, zijn er meer bekende problemen met de 608 en subwoofers.?
ik krijg mijn sub niet goed afgesteld, ik heb een elac sub 101 esp maar waar ik hem ook plaats het lukt niet.
in bepaalde films verwacht ik geluid, dat moet ook wel op dat moment geloof ik, maar dan hoor ik niks. weet niet of het uit maakt maar het zijn wel gedownloade films.
de bas die er is uit komt is soms wel goed maarik vindt hem vaak vervelend, vooral bas wat een tijd door dreunt.
niet boem boem boem maar meer boeeeeeeeeeeeeeem
nu heb ik ergens ookt gelezen dater iemand was op een forum die ook een 608 had en met het zelfde probleem zat.
nu wil ik eigenlijk wel een andere versterker maar wie zegt niet dat het aan de sub ligt?
iemand enig idee, zijn er meer bekende problemen met de 608 en subwoofers.?
Zelf heb ik een TX-NR509 en heb sindskort het probleem dat wanneer ik naar de TV/CD mode ga de receiver vast blijft staan op DOCK. Dit was eerder niet het geval en ik heb het idee (dus niet zeker) dat het is begonnen met de nieuwe settop box Amino A140 van lijbrandt.
De receiver zit aangesloten op een Samsung smart tv met ARC, verder zit er een ps3 en dus de Amino Settop box op aangesloten.
Hetgeen ik heb geprobeert; Alle HDMI en utp afgekoppeld en dan op TV/CD gezet, ook dan blijft hij vast staan op dock. Ik heb ook de receiver aangesloten op de tv hdmi input zonder ARC zonder resultaat. Ik kan niets geks vinden in de instellingen, alles staat naar mijn mening goed..
Verder heb ik geen Ipod Docking station oid, heeft er ook nooit op aangesloten gezeten. Met de instellings mogelijkheden van de Settopbox Amino kan ik niet zoveel.
Verder werkt de Receiver perfect.
Ik hoop dat er iemand is die dit probleem herkent en eventueel een oplossing weet.
/Edit:
Ben er eindelijk achter.. de oplossing is té simpel.. Gewoon in TV/CD mode zetten en dan door dezelfde knop op het front van de receiver ingedrukt te switchen tussen "tv/cd - tape - dock"...
De receiver zit aangesloten op een Samsung smart tv met ARC, verder zit er een ps3 en dus de Amino Settop box op aangesloten.
Hetgeen ik heb geprobeert; Alle HDMI en utp afgekoppeld en dan op TV/CD gezet, ook dan blijft hij vast staan op dock. Ik heb ook de receiver aangesloten op de tv hdmi input zonder ARC zonder resultaat. Ik kan niets geks vinden in de instellingen, alles staat naar mijn mening goed..
Verder heb ik geen Ipod Docking station oid, heeft er ook nooit op aangesloten gezeten. Met de instellings mogelijkheden van de Settopbox Amino kan ik niet zoveel.
Verder werkt de Receiver perfect.
Ik hoop dat er iemand is die dit probleem herkent en eventueel een oplossing weet.
/Edit:
Ben er eindelijk achter.. de oplossing is té simpel.. Gewoon in TV/CD mode zetten en dan door dezelfde knop op het front van de receiver ingedrukt te switchen tussen "tv/cd - tape - dock"...
[ Voor 10% gewijzigd door MasterFreak op 07-09-2012 23:46 ]
Hoi,Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 20:30:
hallo
alvast bedankt
Ik heb een soortgelijk probleem, bij mijn TX-NR515 maar dan andersom. Bij alle bronnen heb ik geluid over alle speakers (links,rechts en center), behalve bij FM (via Ziggo kabel)., dan doet de rechter speaker het niet. Dat is dus helemaal intern, dus aan de aansluitingen kan het niet liggen. De coax kabel deed het prima op de vorige receiver.
Ik kan natuurlijk nog wel radio ontvangen via internet (mindere kwaliteit) of digitaal via Humax decoder (iets omslachtiger).
Hij kwam nieuw uit de doos en kwam meteen met firmware updates die ik maar heb uitgevoerd. Zou het een gedeeltelijk foutgelopen firmware update kunnen zijn?
Ik heb nog een call gelogd bij Onkyo, maar na 3 dagen nog geen respons (behalve het toegewezen ticketnr).
Ben benieuwd of dit herkenbaar is.
Verwijderd
Ben bang dat mijn 609 van juni 2011 ook het slachtoffer is geworden van een HDMI-board fail. Beeld valt op alle hdmi-aansluitingen regelmatig weg. Alleen geluid blijft. Is mijn conclusie redelijk in de buurt?
Nu toch ook wel wat spijt dat ik toen ik m kocht voor de goedkoopste prijs ben gegaan. Bij Amazon.de gekocht. Terugsturen is wat lastig. Weet iemand misschien een 'mannetje' in Amsterdam die misschien, als dat nodig is een board kan vervangen...
Nu toch ook wel wat spijt dat ik toen ik m kocht voor de goedkoopste prijs ben gegaan. Bij Amazon.de gekocht. Terugsturen is wat lastig. Weet iemand misschien een 'mannetje' in Amsterdam die misschien, als dat nodig is een board kan vervangen...
Dan heb je dus nog garantie,dat handelen ze daar perfect af, als je nog in het bezit bent van de aankoopbon.Verwijderd schreef op zondag 09 september 2012 @ 10:09:
Ben bang dat mijn 609 van juni 2011 ook het slachtoffer is geworden van een HDMI-board fail. Beeld valt op alle hdmi-aansluitingen regelmatig weg. Alleen geluid blijft. Is mijn conclusie redelijk in de buurt?
Ik heb iedergeval goede ervaring met CE Repair in Mijdrecht officiële Onkyo Repair center in Nederland.
http://www.cerepair-mijdrecht.nl/contact.php
[ Voor 7% gewijzigd door Habana op 09-09-2012 19:53 ]
Eind deze maand wil ik dus de TX-NR515 aan gaan schaffen. Grote noodzaak was er niet, aangezien mijn huidige receiver nog voldoet, maar ja dat HDMI trekt mij wel en gewoon het setje compleet maken.
Tegenwoordig hebben alle apparatuur een UTP ingang: TV, BR-speler en bovengenoemde receiver. Ik heb slechts één kabel ter beschikking. Is aansluiten aan receiver voldoende, geeft deze dit via HDMI door of dien ik er een goedkope 1 Gbps switch erbij te plaatsen?
Tegenwoordig hebben alle apparatuur een UTP ingang: TV, BR-speler en bovengenoemde receiver. Ik heb slechts één kabel ter beschikking. Is aansluiten aan receiver voldoende, geeft deze dit via HDMI door of dien ik er een goedkope 1 Gbps switch erbij te plaatsen?
Voldoende voor wat?
[ Voor 25% gewijzigd door HarmoniousVibe op 10-09-2012 14:18 ]
Verwijderd
Dank voor het adresje...die gaan we onthouden.Habana schreef op zondag 09 september 2012 @ 18:02:
[...]
Dan heb je dus nog garantie,dat handelen ze daar perfect af, als je nog in het bezit bent van de aankoopbon.
Ik heb iedergeval goede ervaring met CE Repair in Mijdrecht officiële Onkyo Repair center in Nederland.
http://www.cerepair-mijdrecht.nl/contact.php
Maar vandaag alles eens nagelopen. Er moest gewit worden, en het meubel met de 609 moest toch verplaatst worden. ..
Mini Poeper schreef op maandag 10 september 2012 @ 13:47:
Nu is de ethernet kabel aangesloten aan TV en kan ik de media bestanden benaderen op m'n NAS, zo ook internet op de TV is mogelijk. Als dezelfde kabel in receiver gestopt wordt kan ik mij voorstellen dat ik iig de muziekbestanden kan benaderen en afspelen, maar hoe zit dit dan met de foto en video bestanden op de NAS en de internet mogelijkheden op TV? Dien ik dan een extra UTP kabel aan TV te koppelen of geeft de receiver deze netwerkmogelijkheden door aan de TV dmv de HDMI ethernet kabel?HarmoniousVibe schreef op maandag 10 september 2012 @ 14:18:
Voldoende voor wat?
Anders gezegd: fungeerd de receiver dan als switch? Indien ja, dan dient deze zeker wel aan te zijn?
Neen. Je zult een switch moeten kopen of een aantal apparaten indien mogelijk draadloos aansturen.
Ethernet-over-hdmi wordt voor zover ik weet eigenlijk nog nergens gebruikt helaas.
Ethernet-over-hdmi wordt voor zover ik weet eigenlijk nog nergens gebruikt helaas.
Verwijderd
Dubbel met Actieve Harman Kardon subwoofer aansluiten op Onkyo HT-R380.
Maar zoals gezegd gaat het niet lukken. Receiver mist de Subwoofer Pre-Out welke de subwoofer nodig heeft.
Maar zoals gezegd gaat het niet lukken. Receiver mist de Subwoofer Pre-Out welke de subwoofer nodig heeft.
[ Voor 89% gewijzigd door FeaR op 13-09-2012 22:00 ]
Verwijderd
Dus ik kan nu een nieuwe reciever kopen en deze weg doen!! *knip* Voor het aanbieden van producten is het forum niet bedoeld, daar hebben we Vraag & Aanbod voor.Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 17:20:
Dubbel met hoe sluit ik mijn actieve subwoofer aan op een onkyo HT-R380.
Gelieve het bij één topic te houden, dus verder in Actieve Harman Kardon subwoofer aansluiten op Onkyo HT-R380.
[ Voor 158% gewijzigd door FeaR op 13-09-2012 22:02 ]
Voor het bedienen van mijn Onkyo receiver gebruik ik de onkyo android app. Dit werkt super. Nu zit er op de app rechtsboven een knop: TV remote. Weet iemand wat je hiermee kunt ?
Zou het mogelijk zijn om met deze app de tv te bedienen ?
Zou het mogelijk zijn om met deze app de tv te bedienen ?
Ik ben op zoek naar een nieuwe receiver ter vervanging van mijn Marantz SR5004 en mijn oog is gevallen op die nieuwste serie van Onkyo. Ik twijfel op dit moment tussen de TX-NR515, TX-NR616 en TX-NR717. de 414 en lager vallen af vanwege gebrek aan de Audyssey Room Calibration en hoger wordt het me wat te duur. Kwa features zijn de verschillen tussen deze drie voor mijn gebruik niet zo schokkend en dus is de voor de hand liggende keuze de 515. Deze mist echter wel de THX-certificatie maar afaik is dat gewoon een marketing ding? (Mijn logitech setje had het ook)
Ik heb erg veel zogenaamde "reviews" gelezen maar dat zijn over het algemeen gewoon leuke marketingverhaaltjes die alle features aanprijzen en zeggen hoe geweldig het ding klinkt.
Ik heb nergens een serieuze vergelijking (op basis van luisteren en meten) kunnen vinden tussen de modellen onderling of producten van andere merken.
Weet er iemand (uit ervaring of op basis van zinvolle tests) of en wat er voor verschillen in geluidskwaliteit ik kan verwachten tussen deze modellen?
Ik heb erg veel zogenaamde "reviews" gelezen maar dat zijn over het algemeen gewoon leuke marketingverhaaltjes die alle features aanprijzen en zeggen hoe geweldig het ding klinkt.
Ik heb nergens een serieuze vergelijking (op basis van luisteren en meten) kunnen vinden tussen de modellen onderling of producten van andere merken.
Weet er iemand (uit ervaring of op basis van zinvolle tests) of en wat er voor verschillen in geluidskwaliteit ik kan verwachten tussen deze modellen?
Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW
Wat voor speakers heb je?
Vanaf de 7-serie zitten er wel weer een klasse dikkere versterkers in, als je grote fronts hebt dan kun je daar wel profijt van hebben.
Vanaf de 7-serie zitten er wel weer een klasse dikkere versterkers in, als je grote fronts hebt dan kun je daar wel profijt van hebben.
Ah dat is interessante informatie.
Ik heb een 4.0-set bestaande uit 2x Magnat Quantum 605 Vloerstaanders (front) en 2x Magnat Quantum 603 boekenplank (rear).
Dus vrij groot denk ik, maar het vermogen an sich maak ik me niet zo druk om, tenzij je zegt dat dat ook op lagere volumes beter is voor de geluidskwaliteit? Ze hebben iig allemaal meer vermogen dan ik nu heb (100 Watt per kanaal).
Heb je toevallig een bron over die versterkers?
Ik heb een 4.0-set bestaande uit 2x Magnat Quantum 605 Vloerstaanders (front) en 2x Magnat Quantum 603 boekenplank (rear).
Dus vrij groot denk ik, maar het vermogen an sich maak ik me niet zo druk om, tenzij je zegt dat dat ook op lagere volumes beter is voor de geluidskwaliteit? Ze hebben iig allemaal meer vermogen dan ik nu heb (100 Watt per kanaal).
Heb je toevallig een bron over die versterkers?
[ Voor 9% gewijzigd door martijnve op 16-09-2012 17:57 ]
Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW
Vanwaar de stap van Marantz naar Onkyo? Voor het bedrag van de TX-NR717 koop je bijvoorbeeld ook richting een Marantz SR7005 en die zet ik toch wel hoger dan de Onkyo, vooral qua merk en kwaliteit. Geld wat ik overigens nooit uit zou geven als je een set hebt met als basis een set Magnat Quantum 605.martijnve schreef op zondag 16 september 2012 @ 16:05:
Ik ben op zoek naar een nieuwe receiver ter vervanging van mijn Marantz SR5004 en mijn oog is gevallen op die nieuwste serie van Onkyo. Ik twijfel op dit moment tussen de TX-NR515, TX-NR616 en TX-NR717.
Hallo allemaal,
Sinds enige weken heb ik een Onkyo TX-NR414.
Aangesloten apparaten:
Samsung 7000 serie op de hdmi out
Samsung blueray speler op de brd hdmi ingang.
Humax op de cable/sat hdmi ingang.
Updates gedaan, is laatste firmware, reciever is continu op netwerk aangesloten.
Op zich werkt dit prima samen. Passtrough gaat ook goed en met reciever aan ook mooi geluid.
Als ik echter een audio cd in de blueray speler wil afspelen gebeuren er rare dingen.
- De tv gaat aan en laat de inhoud van de cd zien. (hoeft voor mij niet bij een audio cd)
- Na 5 minuten spelen valt het beeld van de tv op zwart, schakeld het geluid van de reciever terug naar de speakers van de tv.
- Elke paar minuten gaat de tv weer even aan maar het geluid blijft over de speakers van de tv gaan, lukt niet meer om het via de reciever te laten lopen. Alleen hele circus uit en opnieuw starten helpt ...voor 5 a 6 minuten.
Weet iemand wat er aan de hand is en hoe dit op te lossen.
bvd voor hulp, Ed.
Sinds enige weken heb ik een Onkyo TX-NR414.
Aangesloten apparaten:
Samsung 7000 serie op de hdmi out
Samsung blueray speler op de brd hdmi ingang.
Humax op de cable/sat hdmi ingang.
Updates gedaan, is laatste firmware, reciever is continu op netwerk aangesloten.
Op zich werkt dit prima samen. Passtrough gaat ook goed en met reciever aan ook mooi geluid.
Als ik echter een audio cd in de blueray speler wil afspelen gebeuren er rare dingen.
- De tv gaat aan en laat de inhoud van de cd zien. (hoeft voor mij niet bij een audio cd)
- Na 5 minuten spelen valt het beeld van de tv op zwart, schakeld het geluid van de reciever terug naar de speakers van de tv.
- Elke paar minuten gaat de tv weer even aan maar het geluid blijft over de speakers van de tv gaan, lukt niet meer om het via de reciever te laten lopen. Alleen hele circus uit en opnieuw starten helpt ...voor 5 a 6 minuten.
Weet iemand wat er aan de hand is en hoe dit op te lossen.
bvd voor hulp, Ed.
Edho
HDMI CEC uitzetten?
Ik heb een problem met mijn Onkyo SR 707 waarbij hij tijdens het gamen, vanzelf besluit om van HDMI source te wisselen. Dit zorgt er dus voor dat ik met een zwart scherm blijf zitten. Heel erg vervelend.
Is dit een bekend probleem met dit model, of weet iemand hier iets van? Ik heb geen garantie meer maar ben toch benieuwd wat de mogelijkheden zijn. Het gebeurd niet altijd maar het is toch zeker wel irritant.
Is dit een bekend probleem met dit model, of weet iemand hier iets van? Ik heb geen garantie meer maar ben toch benieuwd wat de mogelijkheden zijn. Het gebeurd niet altijd maar het is toch zeker wel irritant.
Ik gebruik de receiver alleen icm mijn pc, er hangt geen display aan. De marantz is lastig te bedienen op deze manier. (bijvoorbeeld even de lage tonen terugdraaien omdat er iemand in huis slaapt is zeer lastig op het twee-regelige display) De Onkyo kan via een android-app worden bediend.FeaR schreef op zondag 16 september 2012 @ 18:16:
[...]
Vanwaar de stap van Marantz naar Onkyo? Voor het bedrag van de TX-NR717 koop je bijvoorbeeld ook richting een Marantz SR7005 en die zet ik toch wel hoger dan de Onkyo, vooral qua merk en kwaliteit. Geld wat ik overigens nooit uit zou geven als je een set hebt met als basis een set Magnat Quantum 605.
Verder hebben de onkyo's spotify ingebouwd en zou ik daardoor muziek kunnen spelen zonder mijn (stroomvretende) game-pc aan te hoeven hebben staan.
Tevens is voor zover ik kan vinden de sr7005 bijna twee keer zo duur als de tx-nr717. (€1169 vs €635)
Ik om de TX-NR717 tegen voor 800 euro voor de zwarte versie en de zilveren versie is wat duurder, de SR7005 van Marantz lag ook om en nabij die koers. €635 voor een TX-NR717 kom ik zo niet tegen.Weet niet of de SR7005 überhaupt nog lekker te leveren is aangezien de SR7007 er nu aan zit te komen. Overigens schijnt Marantz tegenwoordig ook Spotify te doen en ik zie zo enkele Marantz-apps staan in de Android Store. Was overigens puur ter interesse vanwaar de overstap. Blijft wel dat ik nooit een TX-NR717 of zelfs een TX-NR616 zou nemen voor een paar Magnat speakers.martijnve schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 11:43:
[...]
Ik gebruik de receiver alleen icm mijn pc, er hangt geen display aan. De marantz is lastig te bedienen op deze manier. (bijvoorbeeld even de lage tonen terugdraaien omdat er iemand in huis slaapt is zeer lastig op het twee-regelige display) De Onkyo kan via een android-app worden bediend.
Verder hebben de onkyo's spotify ingebouwd en zou ik daardoor muziek kunnen spelen zonder mijn (stroomvretende) game-pc aan te hoeven hebben staan.
Tevens is voor zover ik kan vinden de sr7005 bijna twee keer zo duur als de tx-nr717. (€1169 vs €635)
Amazon.de levert de 717 voor het genoemde bedrag.
Ik twijfel om de Onkyo TX-RX414 te halen voor het volgende setje:
pricewatch: Jamo S 426 HCS3 5.0 (Zwart)
Het moet volgens mij wel voldoende zijn om een beetje fatsoenlijk films en muziek te kunnen luisteren? Het enige waar ik tegenaan loop is het Audyssey, ik kan niet vinden of dat op de 414 zit, dit lijkt me toch wel erg makkelijk moet ik zeggen.
pricewatch: Jamo S 426 HCS3 5.0 (Zwart)
Het moet volgens mij wel voldoende zijn om een beetje fatsoenlijk films en muziek te kunnen luisteren? Het enige waar ik tegenaan loop is het Audyssey, ik kan niet vinden of dat op de 414 zit, dit lijkt me toch wel erg makkelijk moet ik zeggen.
Zit er niet op, start bij de TX-NR515 met Audyssey 2EQ. Bij de TX-NR818 en hoger wordt het MultEQ XT32.Xevoo schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 14:26:
ik kan niet vinden of dat op de 414 zit, dit lijkt me toch wel erg makkelijk moet ik zeggen.
Is het noodzakelijk om te hebben of kan je ook prima zonder? Het is eigenlijk mijn eerste 5.0 setje (de subwoofer heb ik nog nietFeaR schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 14:35:
[...]
Zit er niet op, start bij de TX-NR515 met Audyssey 2EQ. Bij de TX-NR818 en hoger wordt het MultEQ XT32.
Verder de 414 een goede koop voor 288?
Lastig, sommigen vinden het een must maar anderen hebben er niets mee en regelen liever het de hand in. Denk dat voor een eerste setje het wel makkelijk kan zijn. Alhoewel ik ook redelijk wat posts hier voorbij zie komen waar Audyssey er een potje van maakt. Maar als guideline kan het zeker wel handig zijn. Al is het zonder subwoofer wel een stuk handiger op een set in te stellen: alles op large en klaar ben jeXevoo schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 14:36:
[...]
Is het noodzakelijk om te hebben of kan je ook prima zonder? Het is eigenlijk mijn eerste 5.0 setje (de subwoofer heb ik nog niet) dus weet niet in hoeverre zoiets makkelijk in te stellen is.
Dan zal het wel de 414 worden gezien deze nu ook met de prijs goed is gezakt door de ibood actieFeaR schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 14:40:
[...]
Lastig, sommigen vinden het een must maar anderen hebben er niets mee en regelen liever het de hand in. Denk dat voor een eerste setje het wel makkelijk kan zijn. Alhoewel ik ook redelijk wat posts hier voorbij zie komen waar Audyssey er een potje van maakt. Maar als guideline kan het zeker wel handig zijn. Al is het zonder subwoofer wel een stuk handiger op een set in te stellen: alles op large en klaar ben je
Ik heb een vraagje over de Onkyo TX NR509 receiver. Klopt het dat deze geen transcoding functie heeft? Wil dus zeggen dat als ik een component video bron aansluit op de receiver deze niet via hdmi naar de tv kan?
Is dit op te lossen met een firmware of iets dergelijks? Ik zit nu 28 pagina's forum van onkyo door te spitten en kom het probleem meer tegen in de oudere forums maar niet in de nieuwe. wellicht een firmware update die dit verhelpt? Kan hier alleen niets over vinden op de onkyo site.
Is dit op te lossen met een firmware of iets dergelijks? Ik zit nu 28 pagina's forum van onkyo door te spitten en kom het probleem meer tegen in de oudere forums maar niet in de nieuwe. wellicht een firmware update die dit verhelpt? Kan hier alleen niets over vinden op de onkyo site.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Dit topic is gesloten.
![]()