Toon posts:

Actieve Harman Kardon subwoofer aansluiten op Onkyo HT-R380

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik zit met een Probleem!! ik ben al jaren n het bezit van mijn onkyo HT-R380 reciever maar heb net een subwoofer ( actieve ) gekocht van harman kardon maar krijg hem met geen mogelijkheid aangesloten wieowie kan mij daar mee helpen !! ik word er een beetje moedeloos van!!!

mvg,
Gritters

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik kijk naar de achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://hi-techreviews.net/wp-content/uploads/2010/10/Onkyo-HT-S3300.jpg

dan heb je geen low level outputs. Dat betekent dus dat je de high level outputs (speakerdraden) moet gebruiken.
Ik weet niet wat voor subwoofer je hebt, maar als die high level inputs heeft dan moet je dus die gebruiken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 15:49
Volgens mij hebben de meeste HK's ook geen high-level inputs. Dat zal in dat geval dus niet gaan. De R380 was onderdeel van een set (HT-S5404 ofzo) en is daarmee doorgaans nogal beperkt wat betreft flexibiliteit.

Kun je je sub nog ruilen? Dan heb je 2 keuzes: je kunt je een actieve kopen met high level inputs of weer een passieve. Dat laatste zou ik NIET doen. 'The way forward' vanaf zo'n HTiB is echt een actieve sub. Als je nu weer een passieve sub koopt kun je die veel kans niet aansluiten op je nieuwe receiver, die je in de toekomst wellicht gaat aanschaffen. Dit had je zelf waarschijnlijk ook al bedacht, gezien het feit dat je een nieuwe actieve sub hebt aangeschaft, maar je bent dus vergeten dat jouw receiver alleen high-level outputs heeft.

Je kunt overigens ook gewoon een nieuwe receiver kopen uiteraard :)

[ Voor 21% gewijzigd door HarmoniousVibe op 13-09-2012 17:28 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-12 23:54
Kun je hem niet op de koptelefoonuitgang aansluiten, met zo'n verloopkabel naar rood/wit cinch waarvan je dan vervolgens er eentje pakt....

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 15:49
Bigfoot schreef op donderdag 13 september 2012 @ 18:39:
Kun je hem niet op de koptelefoonuitgang aansluiten, met zo'n verloopkabel naar rood/wit cinch waarvan je dan vervolgens er eentje pakt....
Haha, inventief, maar hoogstwaarschijnlijk schakelt Onkyo al het andere geluid uit zodra er iets daarop wordt aangesloten. Die van mij in ieder geval wel.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Bigfoot
Soms laten ze het wel aanstaan als je de koptelefoonstekker er net niet helemaal in steekt, kun je nog proberen

• TweakMaster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 12:09
In de caraudio wereld heb je ook high-low converters.. niet ideaal maar beter als nieuw kopen wanneer je de sub/versterker niet kan ruilen.. http://caradio.nl/index.p...oofdgroep=121&subgroep=93

Ryzen cloud9

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik er wel een beetje uit ben, moet gewoon een andere reciever halen. Iemand nog interesse in een onkyo reciever of ruilen evt. Maar wel bedankt voor de moeite.

• Bigfoot
Ik wil het setje evt wel ruilen met een Kenwood VR-7070 receiver, deze heeft wel een actieve subwoofer uitgang (maar geen HDMI)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is dan wel weer jammer, ik was eigenlijk wel erg blij dat ik daar drie ingangen heb want op de tv heb ik er te weinig. Ik zal eerst eens kijken wat dat ding kan doen wat tweemaster zegt misschien is dat helemaal niet zo'n slecht idee! Ik kom er op terug. Bedankt mensen
Pagina: 1