Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:08

StrongArmLance

Endless flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Leuk, een nieuwe versie van de youtube app op de market.

Echter het volgende probleem:

Bij het installeren krijg ik de melding dat de pakket gegevens onjuist ondertekend zijn. Ik moet de vorige versie eerst verwijderen. Dat gaat niet omdat het een systeem app is...

Kan het te maken hebben met de rom die ik draai waar misschien net een andere versie van youtube opstaat dan de market verwachte? Een wanam rom heb ik trouwens. Of ligt het aan de sgs2?

Ik vind het erg raar. Heb dat soort problemen nog nooit op de market gehad.

[ Voor 9% gewijzigd door MetalManic op 27-06-2012 21:53 ]

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:01
MetalManic schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 21:51:
Leuk, een nieuwe versie van de youtube app op de market.

Echter het volgende probleem:

Bij het installeren krijg ik de melding dat de pakket gegevens onjuist ondertekend zijn. Ik moet de vorige versie eerst verwijderen. Dat gaat niet omdat het een systeem app is...

Kan het te maken hebben met de rom die ik draai waar misschien net een andere versie van youtube opstaat dan de market verwachte? Een wanam rom heb ik trouwens. Of ligt het aan de sgs2?

Ik vind het erg raar. Heb dat soort problemen nog nooit op de market gehad.
Als je Wanam draait heb je root toegang. En als je root toegang hebt, kan je eender welke app verwijderen. Dit doe je of door de apk uit de map /system/app te verwijderen, of door in een application manager met root toegang (zoals ES file explorer) het programma te uninstallen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:08

StrongArmLance

Endless flow

Dus ik heb de telefoon in de pc gedaan Odin gestart, de PIT en de MD5 geselecteerd in PDA.
Het mislukt, ik kan nog in DL mode, maar "can't open serial M port"

en soms ook:

<OSM> Enter CS for MD5..
<OSM> Check MD5.. Do not unplug the cable..
<OSM> Please wait..
<OSM> I9100XWKK2_I9100KPNKJ1_I9100XXKI4_HOME.tar.md5 is valid.
<OSM> Checking MD5 finished Sucessfully..
<OSM> Leave CS..
<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 0)

Hij begint niet eens :/

Na paar keer opnieuw opstarten lijkt hij het te doen..

Jaaa, Jaaa, Jaaa... BIJNA

PASS!

[ Voor 57% gewijzigd door StrongArmLance op 27-06-2012 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
AllSeeyinEye schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:19:
[...]

Als je Wanam draait heb je root toegang. En als je root toegang hebt, kan je eender welke app verwijderen. Dit doe je of door de apk uit de map /system/app te verwijderen, of door in een application manager met root toegang (zoals ES file explorer) het programma te uninstallen.
Verwijderen is gelukt...

Echter nu is de melding incompatible update...

Nu dus helemaal geen youtube meer :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
MetalManic schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:48:
[...]

Verwijderen is gelukt...

Echter nu is de melding incompatible update...

Nu dus helemaal geen youtube meer :-(
Power button 2 seconden ingedrukt houden / reboot
Play Store
Youtube
Installeren

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
AllSeeyinEye schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 22:55:
[...]

Power button 2 seconden ingedrukt houden / reboot
Play Store
Youtube
Installeren
Dat werkte :-)

waar is die reboot voor? Omdat het een systeem app betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 23:45
MetalManic schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 23:00:
[...]

Dat werkte :-)

waar is die reboot voor? Omdat het een systeem app betreft?
Zoiets. Hij liep bij mij ook te miepen over een paar updates vandaag (update van xxx is mislukt, maar zonder duidelijke foutmelding). Na een herstart kon ik ineens wel updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-10 17:55
Heb de draad even doorgelopen.
Sinds de update naar Android 4.0.3. heb ik het bekende probleem dat de batterij gewoon heel matig is (ca 15 uur).
Welke firmware lost dit probleem nu op, of moeten we daar nog op wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
pitchdown schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:52:
Heb de draad even doorgelopen.
Sinds de update naar Android 4.0.3. heb ik het bekende probleem dat de batterij gewoon heel matig is (ca 15 uur).
Welk modem gebruik je? En welke ROM?
Wat sync je? Facebook? Exchange?
Batterij vretende apps geinstalleerd zoals Juicedefender, Euro2012?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pitchdown schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:52:
BetterBatteryStats installeren en kijken wat de boosdoener is. Ligt niet aan een specifieke firmware.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Android-Versie : 4.0.3
Kernal : 3.0.15-9100XWLDP-CL524746
Buildnummer : IML74K.XWLPD
Waar kan ik modem vinden?
Nog een linkje waar ik betterbatterystats kan binnenhalen?

Ik heb facebook en 2 exchange-boxen erop staan. Ik zag in de standaard-statistieken van de batterij-gebruikers beide niet hoog in de lijst staan. Kan dat kloppen?
Euro2012 staat erop maar gebruik ik niet. Kan alleen niet vinden hoe deze te verwijderen.
AllSeeyinEye schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 11:53:
[...]

Welk modem gebruik je? En welke ROM?
Wat sync je? Facebook? Exchange?
Batterij vretende apps geinstalleerd zoals Juicedefender, Euro2012?

[ Voor 5% gewijzigd door pitchdown op 28-06-2012 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
pitchdown schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:01:
Ik heb facebook en 2 exchange-boxen erop staan. Ik zag in de standaard-statistieken van de batterij-gebruikers beide niet hoog in de lijst staan. Kan dat kloppen?
Euro2012 staat erop maar gebruik ik niet. Kan alleen niet vinden hoe deze te verwijderen.
[...]
Facebook, zeker als je m mededelingen laat versturen (en hij dus automatisch synct), vreet batterij.
Exchange, op de meest recente versie (4.1) na, vreet batterij.
Euro2012, de officiele versie, vreet batterij.

Verwijderen doe je met een (goede) filemanager, zoals ES file Explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Facebook sync uitgezet.
Hoe controleer ik de versie van de exchange-cliënt en hoe upgrade ik deze naar 1.4?
Euro2012 verwijderd --> thx

Batterystats draait ook inmiddels!
AllSeeyinEye schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:04:
[...]

Facebook, zeker als je m mededelingen laat versturen (en hij dus automatisch synct), vreet batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31
AllSeeyinEye schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:04:
[...]

Dat valt wel mee, als je het proces even weg-swiped in het multi-task-scherm/taskswitcher nadat je hem open hebt gehad. Anders is het idd een zuig-app die je proc heel raar belast. Maar toegegeven, Friendcaster doet dit veel beter :)

Er zijn overigens meer apps dit dit rare gedrag vertonen, zoals engadget en stumbleupon. Watchdog Lite let bij mij op apps die dat doen, en waarschuwt me even als ik er een vergeet te killen ;)
Geen last van om eerlijk te zijn, met stock samsung spul (wat pitchdown ook gewoon draait). Het is wel 'aanwezig', maar van een push app accepteer ik dat. Na het killen van de AudioOut-wakelock is mijn telefoon ondanks 2 exchangeboxen hartstikke batterij-vriendelijk.
Amen.
Verwijderen van apps met een file manager? Wat is er mis met het standaard appmenu onder instellingen van Android zelf?

Edit: is dat trouwens allemaal niet veel meer een discussie voor hier: [Samsung Galaxy SII] Batterijduur ?

[ Voor 17% gewijzigd door Henk op 28-06-2012 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Henk schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:14:
[...]

Verwijderen van apps met een file manager? Wat is er mis met het standaard appmenu onder instellingen van Android zelf?
Ik vind een file manager overzichtelijker. Daarnaast kan die batch verwijderen. En ook systeemapps, die je in het app menu op z'n best alleen uit kan zetten, kan je met een file manager gewoon deinstalleren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:20:
[...]

Ik vind een file manager overzichtelijker. Daarnaast kan die batch verwijderen. En ook systeemapps, die je in het app menu op z'n best alleen uit kan zetten, kan je met een file manager gewoon deinstalleren ;)
als je echt overzichtelijk je apps bij elkaar wilt hebben kun je beter titanium backup gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:22:
[...]

als je echt overzichtelijk je apps bij elkaar wilt hebben kun je beter titanium backup gebruiken
Die vind ik dan net niet overzichtelijk, teveel kleurtjes. Daarnaast vind ik die te duur voor een app die functionaliteit heeft die veelal gratis ook te vinden is.
Voor backup gebruik ik overigens BackDrop Root. Ooit aangeschaft voor nog geen euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AllSeeyinEye schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:24:
[...]
Voor backup gebruik ik overigens BackDrop Root. Ooit aangeschaft voor nog geen euro.
Die geheel niet meer wordt bijgwerkt en dev reageert niet op suggesties dus nogal spijt van de investering :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
AllSeeyinEye schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:24:
[...]

Die vind ik dan net niet overzichtelijk, teveel kleurtjes. Daarnaast vind ik die te duur voor een app die functionaliteit heeft die veelal gratis ook te vinden is.
TB vind ik persoonlijk een hele fijne, kwa functie, maar de layout is idd ranzig. En het hele backup-gebeuren is voor mij een beetje komen te vervallen, door AppExtractor. Geen geneuzel meer met backuppen van apps of wat dan ook, gewoon een complete Nandroid backup draaien, en waar nodig daar alles weer uit halen, met een mooiere front-end ook nog :) Heerlijk. TB is alleen nog maar functioneel als backup app als je versies zou willen backuppen, maar ik ben eigenlijk geen app tegen gekomen waarbij ik dat zou willen.

Bij mij is TB dus eigenlijk vervallen in een app-deinstaller/freezer, en heeft AppExtractor de backupfunctie overgenomen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Henk op 28-06-2012 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-10 16:55
Henk schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:14:

Geen last van om eerlijk te zijn, met stock samsung spul (wat pitchdown ook gewoon draait). Het is wel 'aanwezig', maar van een push app accepteer ik dat. Na het killen van de AudioOut-wakelock is mijn telefoon ondanks 2 exchangeboxen hartstikke batterij-vriendelijk.
Hoe heb je dat trouwens voor elkaar gekregen? Ik heb al die meldingstonen en toetstonen etc uit staan, maar heb soms toch Audio_Out wakelocks. Uiteraard boven het muziek luisteren etc.

Ik heb overigens de laatste tijd suspend_backoff wakelocks, ik heb het gevoel dat die te maken hebben met die nieuwe whatsapp popups. Die houden de S2 wakker ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Franco10 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 13:29:
[...]

Hoe heb je dat trouwens voor elkaar gekregen? Ik heb al die meldingstonen en toetstonen etc uit staan, maar heb soms toch Audio_Out wakelocks. Uiteraard boven het muziek luisteren etc.

Ik heb overigens de laatste tijd suspend_backoff wakelocks, ik heb het gevoel dat die te maken hebben met die nieuwe whatsapp popups. Die houden de S2 wakker ofzo.
Popups zijn sowieso vervelend, als iets dringend is kunnen ze bellen :P De statusbalk voldoet toch goed genoeg als notificatie middel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
AllSeeyinEye schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 13:34:
[...]

Popups zijn sowieso vervelend, als iets dringend is kunnen ze bellen :P De statusbalk voldoet toch goed genoeg als notificatie middel?
Ja het ziet er wel leuk uit en als je niet heel bezig bent zie je alle berichten langskomen zonder de app te openen. Maar het is idd heel vervelend als je net een recordpoging doet bij temple run ofzo :P

Maar ik zag een paar x nadat ik S2 een tijd had laten liggen een flinke drain, heb het niet bijgehouden maar volgens mij waren er vaak popups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Franco10 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 13:29:
[...]

Dat was even de nodige frustratie inderdaad, die ik eigenlijk teveel in dit topic heb gespuid (deels veroorzaakt omdat het hele concept 'wakelock' nergens anders besproken wordt en ik in de eerste instantie dacht dat het een rom-bug was), en dingen de schuld ervan geven die het eigenlijk niet waren ;)

Uiteindelijk dit topic aangemaakt: [ICS] AudioOut_1 Battery drain wakelock bug. Let's kill it!

Nu was die in de eerste instantie georienteerd op de AO1 wakelock, maar opzich kun je voor andere wakelocks natuurlijk dezelfde handelswijze gebruiken :)

[ Voor 8% gewijzigd door Henk op 28-06-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Wanam heeft weer een nieuwe update. En dit keer met de Siyah kernel, geen idee waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Franco10 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 10:08:
Wanam heeft weer een nieuwe update. En dit keer met de Siyah kernel, geen idee waarom.
Scheelt weer dat ik die toch al had draaien. Bespaart me weer een extra kernel flash ;)

Iets anders. Ik heb een Bluetooth Carkit met audio streaming. Dit werkt prima, maar alleen bij de stock player krijg ik ook de songinfo op m'n display te zien.
Ik heb een hoop andere music players geprobeerd, maar geen van allen sturen dit ook mee.
Iemand een goede tip voor een player die dit wel doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Blindfold schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 10:17:
[...]

Scheelt weer dat ik die toch al had draaien. Bespaart me weer een extra kernel flash ;)
Ben eigenlijk altijd heel tevreden geweest met CF-Root. Wat voegt siyah toe voor de standaard gebruiker die niet aan undervolting etc doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Franco10 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 10:28:
Wat voegt siyah toe voor de standaard gebruiker die niet aan undervolting etc doet?
Niets. Qua snelheid, smoothness, accuduur, stabiliteit etc. ga je er sowieso niets op vooruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Brad Pitt schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 10:36:
[...]

Niets. Qua snelheid, smoothness, accuduur, stabiliteit etc. ga je er sowieso niets op vooruit :)
Juist ja, dat dacht ik ook altijd. Heb ooit Siyah en nog een andere geprobeerd, ik merkte geen verschil. Alleen omdat je zo gretig naar een verschil gaat zoeken ga je volgens mij sneller door je accu haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

[...]

Ben eigenlijk altijd heel tevreden geweest met CF-Root. Wat voegt siyah toe voor de standaard gebruiker die niet aan undervolting etc doet?
Voor de standaard gebruiker niet zoveel, maar de dualboot wilde ik gaan uitproberen, dus had ik al Siyah erop staan.
Ik ben alleen te lui om nu ook echt een tweede rom erop te zetten, maar goed. Ik kan het wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MB-
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:32
Iemand hier die een bedrijf/iemand weet die tegen betaling de IMEI van een galaxy s2 via JTAG kan herstellen?
Door een verkeerde flash is de efs vernachelt en geen van de software tools (gsII_repair, ktool, efspro en ansansam) kunnen het meer repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Franco10 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 10:08:
Wanam vind ik inmiddels echt een van de meest inconsistente rom-bouwers :P Normale roms zit een soort (d)evolutie in, features worden gestaag vervangen, toegevoegd or whatsoever, maar bij wanam kan het echt van de een op de andere rom totaal veranderd/omgeslagen zijn. Zijn blue-theme is leuk, maar zoiets als een Siyah-kernel is voor mij eigenlijk een show-stopper, en Wanam gaat steeds minder dingen in zijn roms stoppen die ik juist zo prettig vond werken. Opzich vind ik eht toepassen van mods op een minimale rom best een goed idee, kitchen-like, maar dan moet je het wel een beetje overzichtelijk houden waar je nu precies mee bezig bent...

Aan de andere kant, ik draai heel lekker op 11.7, blijf daar voorlopig ook gewoon bij, en denk dat ik over een tijdje maar eens naar paranoid ga kijken als ik weer de kriebels krijg. Ik ben op dit moment al blij dat mijn batterij het normaal uit wil houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:34
Ik denk dat ik ook terug ga naar 11.7 al is het alleen maar vanwege dat ik dan niet op het roaming netwerk hoef te zitten. En zeker icm Jkay add-on van vertimus is het gewoon prima.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
l3art schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:10:
Ik denk dat ik ook terug ga naar 11.7 al is het alleen maar vanwege dat ik dan niet op het roaming netwerk hoef te zitten. En zeker icm Jkay add-on van vertimus is het gewoon prima.
Als je over een ROM Jkay én Vertumus doet, dan maakt het nagenoeg niet meer uit welke ROM je pakt. Zipalignen en deodexen doen ze toch allemaal. Doe dan een Frankenstein, heb je het minste kans op dingen verzieken en je kan zelf eruit knikkeren wat je niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:11:
[...]

Als je over een ROM Jkay én Vertumus doet, dan maakt het nagenoeg niet meer uit welke ROM je pakt. Zipalignen en deodexen doen ze toch allemaal. Doe dan een Frankenstein, heb je het minste kans op dingen verzieken en je kan zelf eruit knikkeren wat je niet gebruikt.
Wanam 11.7 heeft nog wat andere handige voordeeltjes, zoals homebutton lagfix. Ow, en dat andere waar ik aan dacht was lidroid, maar dat zit natuurlijk ook in jkay/vertumus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Henk schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:20:
[...]

Wanam 11.7 heeft nog wat andere handige voordeeltjes, zoals homebutton lagfix. Ow, en dat andere waar ik aan dacht was lidroid, maar dat zit natuurlijk ook in jkay/vertumus :)
Wat doet dat dan? Want ik heb met 1x drukken terug naar home, 2x drukken een custom app (Jkay en daarvoor met home my home). Lag heb ik er nog nooit op gehad, ook niet op oudere builds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 14:25:
[...]

Wat doet dat dan? Want ik heb met 1x drukken terug naar home, 2x drukken een custom app (Jkay en daarvoor met home my home). Lag heb ik er nog nooit op gehad, ook niet op oudere builds.
Dan heb je dus wel lag. Doordat de telefoon ca. een halve seconde 'wacht' of jij een tweede keer drukt (in de stock-based roms om naar dat voice-menu te gaan), wacht hij ook met terug naar home gaan. Druk je binnen die halve seconde niet nog een keer, pas dan gaat hij naar home. Maar als je dus naar home wilt, zit je wel die halve seconde te wachten (om de simpele reden dat het andersom ook niet zou gaan, anders zou je bij een bedoelde dubbel-klik eerst naar home vliegen en daarna pas de dubbel-klik actie uitvoeren).

En ja, dat frustreerde me enorm :P

Zie ook deze video, voor een voorbeeld van de lag: YouTube: SGSII Home Button Delay

[ Voor 30% gewijzigd door Henk op 29-06-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

[...]

Ik heb zowaar nog een voordeel reden gevonden voor Siyah voor de standaard gebruiker.
Tenminste. Als die standaard gebruiker veel via USB oplaadt. Ik laad regelmatig op via computer, of usb plug in auto en in Siyah kun je de charging current via USB wijzigen, zodat het net zo snel gaat als via je normale lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blindfold schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 17:18:
[...]
in Siyah kun je de charging current via USB wijzigen, zodat het net zo snel gaat als via je normale lader.
Al eens zelf een test gedaan om te zien in hoeverre dat in de praktijk ook daadwerkelijk scheelt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 18:13

Arjan A

Cenosillicafoob

Brad Pitt schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 17:20:
[...]

Al eens zelf een test gedaan om te zien in hoeverre dat in de praktijk ook daadwerkelijk scheelt? :)
Ja, als ik mijn SGS2 aan de USB van de autoradio heb hangen (echt USB dus) en de navigatie van Google gebruik, loopt de batterij leeg.
Als ik de charging current opvoer, kan ik toch opladen tijdens het rijden.

Voor de rest maakt het me niet zoveel uit.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

je kunt gewoon al uitrekenen hoeveel het scheelt omdat de USB standaard op 450mA laadt en de AC adapter op 650mA, als je USB dus op 650 zet zal hij sneller gaan.

edit: 44,4% sneller eigenlijk (((650-450)/450)*100)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2012 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 17:27:
je kunt gewoon al uitrekenen hoeveel het scheelt omdat de USB standaard op 450mA laadt en de AC adapter op 650mA, als je USB dus op 650 zet zal hij sneller gaan.

edit: 44,4% sneller eigenlijk (((650-450)/450)*100)
Je meent het! Dus als ik mijn voltage van m'n CPU met 10% verlaag gaat ie DUS ook 10% langer mee? Nice!

Dingen die je kán instellen hoeven niet persé te betekenen dat ze ook werken (zoals het zou moeten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 17:32:
[...]

Je meent het! Dus als ik mijn voltage van m'n CPU met 10% verlaag gaat ie DUS ook 10% langer mee? Nice!

Dingen die je kán instellen hoeven niet persé te betekenen dat ze ook werken (zoals het zou moeten).
Allereerst vindt ik het best een slechte vergelijking, daarnaast: ben je altijd zo wantrouwend? Ja je stelt je telefoon wel op stil in maar dat hoeft niet persé zo te zijn dat hij stil is. Een beetje vertrouwen in de wereld heb je ook wel nodig hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 17:34:
Allereerst vindt ik het best een slechte vergelijking
Dat mag, maar zo makkelijk als het werd gesteld is het gewoon niet, vandaar mijn onzin vergelijking.
daarnaast: ben je altijd zo wantrouwend?
Ja, omdat er op fora over het algemeen fanboy/onzin/onwetendheid dingen staan. Elke nieuwe kernel is sneller, elke nieuwe Rom is smoother, elke keer gaat de accu langer mee. Really? Welnu, neen. Allemaal pure B.S.
Een beetje vertrouwen in de wereld heb je ook wel nodig hoor.
Helaas is dat een zeer optimistische maar niet altijd goed werkende instelling.

[ Voor 6% gewijzigd door Brad Pitt op 29-06-2012 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

[...]

Ik heb wel gemerkt dat het een stuk langzamer gaat om te laden via USB dan via een lader.
Bij USB laden is het natuurlijk sowieso iets gecompliceerder omdat je output ook 650 moet halen. Als je een USB hubje hebt die dat niet haalt, dan schiet je er niets mee op.
Mijn simplele conclusie is dan dat het nooit kwaad kan om de snelheid via USB gelijk te zetten aan de normale lader snelheid als je bron genoeg prik heeft.

Maar als ik het ga testen en het is ook daadwerkelijk sneller. Ga je dan om? Anders ga ik de moeite niet doen hoor ;) Dan blijf ik tevreden met m'n gevoel dat het sneller is.
Als iemand z'n beslissing voor Siyah afhangt van bewijs of ie echt sneller of niet via USB oplaadt, dan ga ik binnenkort wat testjes doen.
(al gok ik dat jij zelf wel heel goed uitzoekt wat wel en niet nuttig voor je is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Henk schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 13:54:
[...]

Wanam vind ik inmiddels echt een van de meest inconsistente rom-bouwers :P Normale roms zit een soort (d)evolutie in, features worden gestaag vervangen, toegevoegd or whatsoever, maar bij wanam kan het echt van de een op de andere rom totaal veranderd/omgeslagen zijn. Zijn blue-theme is leuk, maar zoiets als een Siyah-kernel is voor mij eigenlijk een show-stopper, en Wanam gaat steeds minder dingen in zijn roms stoppen die ik juist zo prettig vond werken. Opzich vind ik eht toepassen van mods op een minimale rom best een goed idee, kitchen-like, maar dan moet je het wel een beetje overzichtelijk houden waar je nu precies mee bezig bent...

Aan de andere kant, ik draai heel lekker op 11.7, blijf daar voorlopig ook gewoon bij, en denk dat ik over een tijdje maar eens naar paranoid ga kijken als ik weer de kriebels krijg. Ik ben op dit moment al blij dat mijn batterij het normaal uit wil houden :)
Ja soms heb je echt het idee dat hij zelf geen idee heeft van wat er nou wel of niet in moet. Maar uiteindelijk zitten er nagenoeg geen bugs in zijn rom en werkt het gewoon snel en smooth, dat maakt veel goed.

Ik zit zelf ook nog op 11.6 werkt gewoon goed totdat het gaat kriebelen hoef ik niet te flashen.
Blindfold schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 17:18:
[...]

Ik heb zowaar nog een voordeel reden gevonden voor Siyah voor de standaard gebruiker.
Tenminste. Als die standaard gebruiker veel via USB oplaadt. Ik laad regelmatig op via computer, of usb plug in auto en in Siyah kun je de charging current via USB wijzigen, zodat het net zo snel gaat als via je normale lader.
Als het goed werkt is die wel handig. Een vriend heeft een Xperia S, die is echt heel snel vol omdat die ook een zwaardere lader heeft, best handig. Maar die telefoon is zo brak dat ie ook meteen weer leeg is, dat dan weer wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:31
ik heb alweer een onwijs vervelende OS bug. aangezien ik het nu al met meerdere roms heb gehad lijkt het me stug dat die allemaal fout zijn? Nou doe ik vaak al een factory reset voor ik er een nieuwe rom opzet wat kan ik nog meer doen om gewoon echt rigoureus alles eraf te knallen? Want ik moet echt van die bug af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Crazyanz schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 21:59:
ik heb alweer een onwijs vervelende OS bug. aangezien ik het nu al met meerdere roms heb gehad lijkt het me stug dat die allemaal fout zijn? Nou doe ik vaak al een factory reset voor ik er een nieuwe rom opzet wat kan ik nog meer doen om gewoon echt rigoureus alles eraf te knallen? Want ik moet echt van die bug af.
Waarom denk je dat het een bug is? Dat is het cpu gebruik van apps. Als jij bijvoorbeeld een exchange account pusht, dan zal je Android OS zo'n 40 tot 50% op zn minst uitmaken van het batterijverbruik. Facebook erbij? Met push notifications? Dan kan je rustig op 70 tot 80% rekenen.

Een ROM met veel transition effects en animaties? Dan gaat bij schermtijd het OS gebruik ook hard omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
ik heb twee telefoons (1 van werk) en mijn sgs2 ligt dus vaak gewoon dag niets te doen. Daarnaast heb ik dit ding al 13 maanden en weet ik wel hoe het verbruik met mijn gebruik hoort te zijn.

Om je een beeld te geven hij ontlaad met een dikke 5% per uur (waar dit 1-2% hoort te zijn). En systeem gebruik is 81%

[ Voor 5% gewijzigd door haakjesluiten op 29-06-2012 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Crazyanz schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 22:05:
ik heb twee telefoons (1 van werk) en mijn sgs2 ligt dus vaak gewoon dag niets te doen. Daarnaast heb ik dit ding al 13 maanden en weet ik wel hoe het verbruik met mijn gebruik hoort te zijn.

Om je een beeld te geven hij ontlaad met een dikke 5% per uur (waar dit 1-2% hoort te zijn). En systeem gebruik is 81%
Heb je al eens met BetterBatteryStats gekeken? Deze is te verkrijgen via het betreffende XDA topic. Die zou je na 13 maanden toch ook wel een keertje gevonden moeten hebben zou je zeggen, als je zegt te weten hoe het verbruik hoort te zijn... ;) Daarnaast kan het (afhankelijk hoe je de batterij laadt) ook een hardware probleem zijn. ;)

Ik heb zojuist op mijn telefoon 12.1 van WanamLite geflashed, ben benieuwd of deze een betere battery usage heeft tov 12.0 en 11.9 (die het tot nu toe het beste doet bij mij).

[ Voor 107% gewijzigd door CH4OS op 30-06-2012 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Man, ik snap er niks van.

Een hele nieuwe rom, weer helemaal vanaf 0.
Apps terug gezet met Titanium Backup, en mn data usage doet weer raar.

Android OS slokt weer een hoop data op, soms wel 20MB per dag.
Iemand hier meer last van? Of houdt mn telefoon me voor de gek?
Mijn vriendin heeft hetzelfde met een stock ROM.
En het erge is.. Ik kan nergens een fatsoenlijk antwoord of oplossing vinden.

Alles staat uit aan sync, auto update, noem 't maar op..
Eigenlijk ben ik ten einde raad en ben ik van plan terug te stappen naar GB.
En ik lees overal dat meerdere toestellen hier last van hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 23:20:

Apps terug gezet met Titanium Backup,
Contradictie. Doe nu eens een wipe zonder TB. Ik gok dat het een bepaalde app is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
"alpha" versie van Jellybean voor de sgs2: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1739763

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Mooi, benbenieuwd of Samsung zich aan de 18 maanden support cyclus houdt ze kunnen iig niet zeggen dat de sgs2 4.1 niet aan kan zoals bij de sgs1 toen met ics.

Hoop het wel want bij ics kwamen de devs ook pas echt verder na Samsung leaks

[ Voor 20% gewijzigd door haakjesluiten op 01-07-2012 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deregtx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-08 17:57
Ik heb een probleem met het upgraden van de firmware van mijn Galaxy S2.

Hij draait al sinds december een beta versie van Android 4.0.3 dus dacht ik ik ga de Release candidate van CyanogenMod 9. Dus volg ik de Update Guide van CyanogenMod en ik zet er clockworkmod op om dan daarmee vanaf de SD kaart CyanogenMod erop to zetten... Maar zodra ik in de recoverymode van clockworkmod zit reageert hij niet meer dus niet omhoog of omlaag etc.. Ik heb het nu velen malen opnieuw geprobeerd. en ook met andere versies van clockworkmod maar dan reageert hij wel maar kan hij de SD niet mounten.

Nu weet ik dus niet hoe ik het oude stock recovery mode terug moet krijgen..
Of zijn er nog andere opties?

Ik hoop dat iemand me hier wat advies kan geven.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
deregtx schreef op maandag 02 juli 2012 @ 01:20:
Ik heb een probleem met het upgraden van de firmware van mijn Galaxy S2.

Hij draait al sinds december een beta versie van Android 4.0.3 dus dacht ik ik ga de Release candidate van CyanogenMod 9. Dus volg ik de Update Guide van CyanogenMod en ik zet er clockworkmod op om dan daarmee vanaf de SD kaart CyanogenMod erop to zetten... Maar zodra ik in de recoverymode van clockworkmod zit reageert hij niet meer dus niet omhoog of omlaag etc.. Ik heb het nu velen malen opnieuw geprobeerd. en ook met andere versies van clockworkmod maar dan reageert hij wel maar kan hij de SD niet mounten.

Nu weet ik dus niet hoe ik het oude stock recovery mode terug moet krijgen..
Of zijn er nog andere opties?

Ik hoop dat iemand me hier wat advies kan geven.

Alvast bedankt :)
Het makkelijkst lijkt me om een stock rom te flashen (bijvoorbeeld XWLPD, de nederlandse ICS update), en dan de bijbehorende CF-Root. Vanuit daar kan je makkelijk de CM9 installatie gids volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-10 06:50
Crazyanz schreef op zondag 01 juli 2012 @ 11:06:
Mooi, benbenieuwd of Samsung zich aan de 18 maanden support cyclus houdt ze kunnen iig niet zeggen dat de sgs2 4.1 niet aan kan zoals bij de sgs1 toen met ics.

Op Twitter is het min of meer bevestigd dat hij komt. Ik heb ook de indruk dat de stap van 4.0 naar 4.1 een heel stuk kleiner is dan van 2.3 naar 4.0.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-09 15:10
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 23:20:

Apps terug gezet met Titanium Backup, en mn data usage doet weer raar.

Android OS slokt weer een hoop data op, soms wel 20MB per dag.
Iemand hier meer last van? Of houdt mn telefoon me voor de gek?
Mijn vriendin heeft hetzelfde met een stock ROM.
En het erge is.. Ik kan nergens een fatsoenlijk antwoord of oplossing vinden.

Alles staat uit aan sync, auto update, noem 't maar op..
Eigenlijk ben ik ten einde raad en ben ik van plan terug te stappen naar GB.
En ik lees overal dat meerdere toestellen hier last van hebben..
Bekend probleem ik heb het ook. in Juni heb ik via Android systeem 300 MB data verstookt aan....??????
Wat ik heb gedaan...ben nog aan t testen of het ook werkt....
- Google backup uitgezet
- Ik heb alle sync uitgezet.
- En met android 4.0 kan je achtergrond gegeven beperken als je een limiet aan data insteld.

Meer kan ik zelf niet vinden / bedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Ik zit hard te verzinnen wat dit kan zijn... probeer anders eens deze tool: Google Play: 3G Watchdog Pro

Die heeft mij in mijn desire-tijdperk geleerd dat de HTC facebook sync erg gretig kon zijn, waar de gewone stats alleen 'android systeem' lieten zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op maandag 02 juli 2012 @ 10:01:
Ik zit hard te verzinnen wat dit kan zijn... probeer anders eens deze tool: Google Play: 3G Watchdog Pro

Die heeft mij in mijn desire-tijdperk geleerd dat de HTC facebook sync erg gretig kon zijn, waar de gewone stats alleen 'android systeem' lieten zien :)
Mja ik gebruik geen Facebook app.

Ik heb zoals eerder aangeraden weer gewiped en nu geen Titanium Backup terug gezet.
Apps die ik verder weinig gebruikte heb ik er nu ook af gelaten..
Ben benieuwd wat dit gaat opleveren, en anders idd maar een 3G monitoring tool proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 10:02:
[...]

Mja ik gebruik geen Facebook app.
Het was maar een voorbeeld ;) Ik knalde in 2 dagen door mijn datalimiet heen omdat HTC het nodig vond elk uur alle foto's voor 300 contacten op high-res binnen te trekken :X
Ik heb zoals eerder aangeraden weer gewiped en nu geen Titanium Backup terug gezet.
Apps die ik verder weinig gebruikte heb ik er nu ook af gelaten..
Ben benieuwd wat dit gaat opleveren, en anders idd maar een 3G monitoring tool proberen.
Succes :) Wat ik trouwens doe voor apps restoren is apk-extractor gebruiken, overzichtelijke app en veel prettiger restoren imho, en scheelt met zijn UI wat frustratie als je zo vaak aan het reflashen bent ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Henk op 02-07-2012 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Henk schreef op maandag 02 juli 2012 @ 10:01:

Ook heb ik elke app verwijderd waarvan ik het idee heb dat die niet nuttig is.
Ook via apps naar google play store app gegaan. Buffer en data leeg gemaakt.

Ik zal de watchdog proberen. Ik heb wel facebook maar die gebruikt niet veel volgens android. Maar het kan best op de achtergrond van Android wel gretig zijn.

Benieuwd of we er achter kunnen komen aangezien er best wat mensen zijn met het probleem maar nog niemand de echte oplossing heeft |:(

Edit: http://www.3gwatchdog.fr/ Jammer ik heb wel de Pro nodig als ik per app wil zien wat het gebruik is. Vanavond maar kijken of ik de pro kan vinden.

[ Voor 7% gewijzigd door Nixo op 02-07-2012 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Nixo schreef op maandag 02 juli 2012 @ 10:34:
[...]

Ook heb ik elke app verwijderd waarvan ik het idee heb dat die niet nuttig is.
Ook via apps naar google play store app gegaan. Buffer en data leeg gemaakt.

Ik zal de watchdog proberen. Ik heb wel facebook maar die gebruikt niet veel volgens android. Maar het kan best op de achtergrond van Android wel gretig zijn.

Benieuwd of we er achter kunnen komen aangezien er best wat mensen zijn met het probleem maar nog niemand de echte oplossing heeft |:(

Edit: http://www.3gwatchdog.fr/ Jammer ik heb wel de Pro nodig als ik per app wil zien wat het gebruik is. Vanavond maar kijken of ik de pro kan vinden.
Als dit niet werkt is er een nog rigoureuzere optie, namelijk de telefoon via wifi laten verbinden met een AP die achter een computer hangt. Wireshark of een andere protocol-sniffer erop, en kijken met welke services (veelvuldig) verbinding wordt gemaakt. Aan de hand daarvan 1 voor 1 verdachte apps freezen met TB totdat het dataverbruik (ineens :P ) minder is, en de verdachte app gevonden is. Als dit niet werkt is het dus wat werk, maar vinden, gaan we hem wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Henk schreef op maandag 02 juli 2012 @ 12:59:
[...]

Als dit niet werkt is er een nog rigoureuzere optie, namelijk de telefoon via wifi laten verbinden met een AP die achter een computer hangt. Wireshark of een andere protocol-sniffer erop, en kijken met welke services (veelvuldig) verbinding wordt gemaakt. Aan de hand daarvan 1 voor 1 verdachte apps freezen met TB totdat het dataverbruik (ineens :P ) minder is, en de verdachte app gevonden is. Als dit niet werkt is het dus wat werk, maar vinden, gaan we hem wel ;)
Ok dat gaat me te ver. Vooral omdat ik het niet meer volg :p Ik ga eerst 3g watchdog pro proberen om het probleem te vinden. Zag vandaag wel dat Facebook 1mb op de achtergrond in gebruik had op 3g. Verder nog even afwachten en onderzoeken.

Anders gewoon full whipe en factory reset. Pech dat mn gegevens weg zijn...kom ik wel overheen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En daar gaan we weer.. ik begin nu eigenlijk best ontzettend pissig te worden.
WAT IS HIER AAN DE HAND MAN!?!!?

Android OS heeft sinds mijn vorige post al weer 6MB!!!!! lopen verbruiken! (oftewel in +/- 4 uur).
Ik heb inmiddels een app "My Data Manager" gedownload om te monitoren (en inmiddels ene NetQin Security).
3G Watchdog (free) was niet erg overzichtelijk en weet ook niet waar ik daar de "logs" kan vinden.

Maar ik ben nu bijna op het punt om ICS achter me te laten en terug te gaan naar GB.
Ik heb dit probleem nog nooit gehad onder ICS, maar het -blijft- maar bezig nu.
En ik heb echt geen FLAUW idee wat de oorzaak kan zijn....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2012 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:55:

Android OS heeft sinds mijn vorige post al weer 6MB!!!!! lopen verbruiken! (oftewel in +/- 4 uur).
Ik heb inmiddels een app "My Data Manager" gedownload om te monitoren (en inmiddels ene NetQin Security).
3G Watchdog (free) was niet erg overzichtelijk en weet ook niet waar ik daar de "logs" kan vinden.

Maar ik ben nu bijna op het punt om ICS achter me te laten en terug te gaan naar GB.
Toen je overging van GB naar ICS, ging dat gepaard met een full wipe?
(nb, zodra je backups van apps restored, is het in mijn ogen gene full wipe meer).

Zo nee: doe dat alsnog. Kijk dan of dit euvel er ook is na een schone installatie. Ga stuk voor stuk je apps (met netwerktoegang) installeren en kijk waar het fout gaat.

Edit
Ik lees net terug dat je dat al gedaan hebt. Je kunt nu dus het beste monitoren

[ Voor 3% gewijzigd door AllSeeyinEye op 02-07-2012 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op maandag 02 juli 2012 @ 15:19:
[...]

Toen je overging van GB naar ICS, ging dat gepaard met een full wipe?
(nb, zodra je backups van apps restored, is het in mijn ogen gene full wipe meer).

Zo nee: doe dat alsnog. Kijk dan of dit euvel er ook is na een schone installatie. Ga stuk voor stuk je apps (met netwerktoegang) installeren en kijk waar het fout gaat.
Ik heb mijn telefoon al heel vaak gewiped..

Afgelopen keer heb ik dus ook geen backup terug gezet.
Ik ben mijn apps handmatig terug gaan zetten, zonder data restores.

Wat mij trouwens wel op valt, is dat ik bij Apps bepaalde Google services disable.
O.a. Google Contacts Sync, Bookmarks Sync, etc.. alleen als ik er op klik zijn ze wel actief...
Dan "Force Stop" ik ze weer, maar zouden deze apps niet uit moeten blijven op deze manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk

Wat ASE^ zegt, of anders 3G watchdog PRO gebruiken. Ik link niet voor niets naar die app ;)

3G watchdog laat processen echt inhoudelijk zien, geen idee of Data Manager dat doet.
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 15:25:
[...]

Ik heb mijn telefoon al heel vaak gewiped..

Afgelopen keer heb ik dus ook geen backup terug gezet.
Ik ben mijn apps handmatig terug gaan zetten, zonder data restores.

Wat mij trouwens wel op valt, is dat ik bij Apps bepaalde Google services disable.
O.a. Google Contacts Sync, Bookmarks Sync, etc.. alleen als ik er op klik zijn ze wel actief...
Dan "Force Stop" ik ze weer, maar zouden deze apps niet uit moeten blijven op deze manier?
Ok, je forceert de app om te stoppen? That's it? Dan is het niet zo heel gek dat ze zichzelf later weer gestart hebben. Eventuele verantwoordelijke voor je dataverbruik zou deze sync gewoon kunnen zijn.

Ga naar accounts & sync, ga naar google services, of hoe het ook precies heet, en zet die vinkjes uit ;) Annuleer een eventuele sync die nog bezig is, en blijf voor de rest van het proces af.

[ Voor 33% gewijzigd door Henk op 02-07-2012 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Ik heb een aparte tab voor Google services, dus gok ik dat het iets anders is.

Vrijwel alle topics die dit behandelen én die een 'oplossing' hebben, geven aan dat Backup van Google accounts de boosdoener zou zijn.
Systeeminstellingen / Back-up maken en terugzetten / Back-up mijn gegevens uitvinken.

Andere suggesties zijn:

- widgets die updaten
- Facebook contacten die syncen
- Google+ sync
- (reguliere) contact sync met Google Contacts

Verder: met Henk. Task killers zijn afschuwelijke dingen voor je telefoon. Ze maken data corrupt en een aantal tasks / apps hebben dusdanige rechten dat ze toch automatisch weer opstarten. En dan dus mogelijk opnieuw beginnen met syncen. En als dan het proces afgebroken wordt, kan de sync door blijven lopen, waarna het proces opnieuw gestart wordt en een nieuwe sync begint.

Geef eens een volledige lijst van de apps en services die je gebruikt.

[ Voor 104% gewijzigd door AllSeeyinEye op 02-07-2012 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

For the info;
Ik gebruik geen task killers.
Wat ik wel doe is Google services "disablen" in de all app lijst.
O.a. Google sync's etc, en ook zet ik autosync uit.

Lijkt me stug dat dat het probleem is, maar ik ga gewoon een dag monitoren.
Al die services heb ik weer "enabled" en autosync laat ik uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op maandag 02 juli 2012 @ 18:15:
For the info;
Ik gebruik geen task killers.
Wat ik wel doe is Google services "disablen" in de all app lijst.
O.a. Google sync's etc, en ook zet ik autosync uit.

Lijkt me stug dat dat het probleem is, maar ik ga gewoon een dag monitoren.
Al die services heb ik weer "enabled" en autosync laat ik uit.
Succes, en vooral eigenwijs net-niet doen wat we hier voorstellen. Maar hoe jij vervolgens denkt dat wij je er mee kunnen helpen, ontgaat me.

Laten we het weer over firmwares hebben! :)

Ik ben nog steeds erg benieuwd naar paranoid, zeker omdat ik sinds een paar dagen ook een android tablet heb, en sommige dingen van de tablet ERG goed bevallen. Zelfs zo goed dat ik me afvraag waarom ze dat bij alles groter dan 3,5" telefoons niet gewoon doorgevoerd hebben :P Als ik me niet vergis is het ook gewoon grotendeels gebaseerd op CM9, waarvan ik hoop dat ze JB _erg_ snel doorzetten op de S2, omdat het een populair device is enzo :)

Nu ben ik alleen erg benieuwd wat de gemiddelde paranoid-GoTter vindt van paranoid. Is het stabiel, zijn er een paar bugs, of is het gewoon nog niet geschikt als daily driver? Ik ben redelijk zeikerig als het gaat om bugs etc ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Henk op 02-07-2012 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 18:49
Crazyanz schreef op zondag 01 juli 2012 @ 11:06:

De Galaxy S2 kan makkelijk Jelly Bean aan inderdaad, ik ga zelfs zo ver door te stellen dat de S2 de K-versie makkelijk gaat draaien. Samsung gaat die niet leveren, maar XDA zal wel bewijzen dat K ook goed gaat draaien ;)

Ik zou het echt slecht vinden als Samsung JB niet levert. Vooralsnog geef ik ze het voordeel van de twijfel en denk dat ze het wel gaan doen. Alleen jammer dat Kies mijn telefoon niet meer herkent sinds ICS :P Wil namelijk updaten zonder wipen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
marhalm schreef op maandag 02 juli 2012 @ 21:57:
[...]

De Galaxy S2 kan makkelijk Jelly Bean aan inderdaad, ik ga zelfs zo ver door te stellen dat de S2 de K-versie makkelijk gaat draaien. Samsung gaat die niet leveren, maar XDA zal wel bewijzen dat K ook goed gaat draaien ;)

Ik zou het echt slecht vinden als Samsung JB niet levert. Vooralsnog geef ik ze het voordeel van de twijfel en denk dat ze het wel gaan doen. Alleen jammer dat Kies mijn telefoon niet meer herkent sinds ICS :P Wil namelijk updaten zonder wipen etc.
Dat kan nog steeds hoor, een Odin flash is opzich identiek aan een Kies-flash. Maar ook met kies moet je wipen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
Nixo schreef op maandag 02 juli 2012 @ 09:53:
[...]

Bekend probleem ik heb het ook. in Juni heb ik via Android systeem 300 MB data verstookt aan....??????
Wat ik heb gedaan...ben nog aan t testen of het ook werkt....
- Google backup uitgezet
- Ik heb alle sync uitgezet.
- En met android 4.0 kan je achtergrond gegeven beperken als je een limiet aan data insteld.

Meer kan ik zelf niet vinden / bedenken
Ik had op m'n oude Gio per ongeluk eens locatiebepaling ofzo aangezet, of die optie dat je niet navigeert door GPS, maar door zendmasten. Ik had toen in 2 weken ruim 700 MB verstookt. Toen ik deze opties uitzette was het weer normaal. Daar al eens naar gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
Henk schreef op maandag 02 juli 2012 @ 22:00:
[...]

Dat kan nog steeds hoor, een Odin flash is opzich identiek aan een Kies-flash. Maar ook met kies moet je wipen ;)
Thx :)

Wipen, ach ja de diehards zeggen dat het moet, maar de 99% doet dat natuurlijk niet. Ik vind het een kolerewerk om mijn 90 apps opnieuw te installeren en overnieuw te beginnen met games. Ook mn personalisatie is dan weg. Ik flash wel gewoon en als ik bugs heb doe ik wel een wipe.

Maar ik ben van mening dat Adroid toch voldoende noob-proof moet zijn zodat wipen na een update niet nodig hoeft te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Backup van je spellen maken. Je apps worden automatisch opnieuw gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 15:56
Henk schreef op maandag 02 juli 2012 @ 21:23:
[...]

Nu ben ik alleen erg benieuwd wat de gemiddelde paranoid-GoTter vindt van paranoid. Is het stabiel, zijn er een paar bugs, of is het gewoon nog niet geschikt als daily driver? Ik ben redelijk zeikerig als het gaat om bugs etc ;)
Prima ROM, draait heel stabiel. Zelf heb ik niet heel veel lopen sjoemelen aan de setting maar ik heb wel een aantal apps in Tablet Mode draaien, en die lopen ook gewoon soepel. De ROM is gewoon goed voor dagelijks gebruik, heb niet echt een bug ontdekt die het onbruikbaar maakt.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic, dus weg.

[ Voor 93% gewijzigd door janvanduschoten op 03-07-2012 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Ik heb Autosync alleen 's nachts uit, heb een data limiet van 250MB en ben er nog nooit overheen gegaan.

Doe nou gewoon eens, er vanuit gaande dat je probleem nog speelt, een reboot naar CWM, clear cache, clear Dalvik, clear data. Eventueel gevolgd door een schone installatie van een ROM naar keuze.

Kijk het een uurtje of twee aan zonder apps te installeren. Probleem niet opgetreden? Dan 1 voor 1 of van mijn part per 5 je apps installeren en opnieuw elimineren tot het probleem gevonden is.

Doe vooral géén data restore van de app data (behalve van spellen waarvan je zeker weet dat ze het probleem niet veroorzaken).

Géén services disablen. Dat kan er juist voor zorgen dat andere processen in een loop belanden en het probleem veroorzaken.

[ Voor 13% gewijzigd door janvanduschoten op 03-07-2012 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 09:10:
[...]

Ik heb Autosync alleen 's nachts uit, heb een data limiet van 250MB en ben er nog nooit overheen gegaan.

Doe nou gewoon eens, er vanuit gaande dat je probleem nog speelt, een reboot naar CWM, clear cache, clear Dalvik, clear data. Eventueel gevolgd door een schone installatie van een ROM naar keuze.

Kijk het een uurtje of twee aan zonder apps te installeren. Probleem niet opgetreden? Dan 1 voor 1 of van mijn part per 5 je apps installeren en opnieuw elimineren tot het probleem gevonden is.

Doe vooral géén data restore van de app data (behalve van spellen waarvan je zeker weet dat ze het probleem niet veroorzaken).

Géén services disablen. Dat kan er juist voor zorgen dat andere processen in een loop belanden en het probleem veroorzaken.
Ik ben erg blij met de hulp hier. Ik heb gister Watchdog pro erop gezet. En so far nog geen problemen.

Maar zoals je kan zien in het datagebruik in deze post: Nixo in "[Samsung Galaxy SII - I9100] Ervaringentopic (deel 7)" is het verstandig om rustig een week of twee te meten. Het gebeurde namelijk met pieken dat er veel data consumptie was.

Wel zie ik dat facebook echt een datavretende app is. Maar dat valt gewoon onder de app zelf :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 09:10:
[...]

Jammer genoeg is dit niet te meten op zo een korte termijn.

Wat me ook op viel was dat "Automatic restore" onder "Backup & Reset" wel aangevinkt stond.
Dat terwijl "Back up my data" uit gevinkt stond, en daardoor "Automatic restore" greyed out werd.
Wie weet gaat daarom Android toch proberen Automatic restores uit te voeren?
Deze setting heb ik dus uit gevinkt, en vannacht mijn telefoon op 3G laten liggen.
Data usage is hetzelfde gebleven, al is het nog geen goede test natuurlijk.

Ik tast nog steeds een beetje in het duister en heb eigenlijk geen tijd om een troubleshoot van ~twee weken uit te voeren.
Ik gebruik mijn telefoon en de gebruikelijk apps gewoon te veel.

PS: Traffic Monitor is trouwens een prima gratis app die je data logt.
Je kan er zelfs de services zien die onder een bepaalde app/service draait.
Uiteraard krijgt "System" traffic een beknopte omschrijving, zonder specifieke services, helaas.

Maar tot op heden positief ingesteld.
Een nacht monitoren (van 23:00 tot ongeveer 7:00) zonder data usage van mijn Android OS.
Aan de andere kant kan hij ineens in 3 uur tijd 6-7MB data slurpen, dus ik juich nog niet te vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Vanmorgen een aardige mod zelf ietsjes aangepast (eigen background erin gedaan, zelfde als die van m'n homescreen). Het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1KqMxTYyTw1lbf3GzULhTq9Y/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-10 11:07

emzed

*

Henk schreef op maandag 02 juli 2012 @ 21:23:
[...]
Laten we het weer over firmwares hebben! :)
...
Ik ben nog steeds erg benieuwd naar paranoid, zeker omdat ik sinds een paar dagen ook een android tablet heb, en sommige dingen van de tablet ERG goed bevallen. Zelfs zo goed dat ik me afvraag waarom ze dat bij alles groter dan 3,5" telefoons niet gewoon doorgevoerd hebben :P Als ik me niet vergis is het ook gewoon grotendeels gebaseerd op CM9, waarvan ik hoop dat ze JB _erg_ snel doorzetten op de S2, omdat het een populair device is enzo :)

Ik heb Paranoid een tijd gedraaid en ga hem waarschijnlijk opnieuw installeren. Ik had een oude backup teruggezet omdat ik dacht dat de ROM niet goed was. Maar het was WEER Vodafone die een of andere malle storing had. Het wordt weer eens tijd voor iets op het KPN netwerk. Maar... je vroeg om firmware commentaar.

Wat ik positief vind aan Paranoid:
- Tablet mode in settings en in Gmail -> wat een genot!!! Voor de overige apps vind ik het te klein. Ook de notificaties in tablet mode kunnen met niet bekoren. Op een tablet zou ik het meteen doen!
- OTA updates via de standaard optie in settings. Welke ROM heeft dat nog meer?
- Nederlands standaard in spellingscontrole (de rode onderstreping, klik: en dan suggestie krijgen)
- Je kunt zeggen van zijn thema/branding wat je wilt, maar het groene poppetje in de bootanimation is een keer wat anders dan de ranzige duistere animaties die andere rombakkers er vaak op zetten.
- Optie om vanuit menu de settings van Paranoid te backuppen.

Wat ik mis:
- Een slider in de notificatiebalk om helderheid aan te passen. Is dit apart te flashen?
- Customizing van batterijicoon, charging animation.
- Geen echte kitchen aan boord zoals Omega.

Stabiliteit: neutraal

[ Voor 2% gewijzigd door emzed op 03-07-2012 20:56 . Reden: nog een plus punt erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
emzed schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 20:44:
[...]
Wat ik mis:
- Een slider in de notificatiebalk om helderheid aan te passen. Is dit apart te flashen?
Dit werkt dan eventueel toch ook wel :P

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/S2/Screenshot_2012-07-03-21-03-57.png

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 03-07-2012 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-10 11:07

emzed

*

@Brad Pitt
Ja werkt wel, maar toch minder lekker. Ik 'mis' deze onzichtbare slider vaak net met de vingers. Een echte schuifbalk werkt wat prettiger IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Brad Pitt schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 20:52:
[...]

Dit werkt dan eventueel toch ook wel :P

[afbeelding]
Even tussendoor welke ROM/Theme is dat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Franco10 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 22:56:
[...]
Even tussendoor welke ROM/Theme is dat? :P
Paranoid Android 1.5 met Galaxy S3 icoontjes, niets speciaals ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Brad Pitt schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 23:13:
[...]

Paranoid Android 1.5 met Galaxy S3 icoontjes, niets speciaals ;)
Bevalt die tablet mode een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .je
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 17:22

.je

verhaal
Heb je 'm geroot? Installeer "superuser" (redelijk standaard na root) en daarna "LBE". "LBE" houdt je applicaties in de gaten en geeft aan wat je eventueel kan blokkeren, tevens heeft het een mooie "monitor" voor data gebruik, gescheiden op het niveau van 3G en Wifi! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Franco10 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 23:34:
Bevalt die tablet mode een beetje?
Gebruik die alleen voor Instellingen en een enkele andere app. Maak wel enorm veel gebruik van de custom dpi mogelijkheid, heb een groot aantal apps op 200dpi gezet. Eenmaal daar aan gewend ziet tekst er op de andere Roms wel heel groot uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Brad Pitt schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 23:48:
[...]

Gebruik die alleen voor Instellingen en een enkele andere app. Maak wel enorm veel gebruik van de custom dpi mogelijkheid, heb een groot aantal apps op 200dpi gezet. Eenmaal daar aan gewend ziet tekst er op de andere Roms wel heel groot uit :)
Ja die leek me ook een beetje te veel van het goeie, maar de rest ziet er veelbelovend uit, veel tevreden kreten ook van gebruikers.

Hoe zit het met de batterijduur? En hoe scrollt dat nou? Dacht dat je daarom geen cm9 wilde hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Franco10 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 23:53:
[...]
Hoe zit het met de batterijduur? En hoe scrollt dat nou? Dacht dat je daarom geen cm9 wilde hehe
Batterij is normaal, scrollen is wel "smooth" maar sucks wel uiteraard ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-10 11:58
Ik heb de laatste Resurrection ROM geinstalleerd nadat ik maanden van versie 1.0 gebruik heb gemaakt (beide ICS). Nadat ik de laatste versie heb geinstalleerd kom ik er alleen niet achter hoe ik de trilfunctie van de hardware knoppen kan verlagen. De instelling stond ooit onder "geluid", maar zie het nu niet meer staan. Wie-o-wie weet dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
matz schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 16:47:
Ik heb de laatste Resurrection ROM geinstalleerd nadat ik maanden van versie 1.0 gebruik heb gemaakt (beide ICS). Nadat ik de laatste versie heb geinstalleerd kom ik er alleen niet achter hoe ik de trilfunctie van de hardware knoppen kan verlagen. De instelling stond ooit onder "geluid", maar zie het nu niet meer staan. Wie-o-wie weet dit ?
Niet-Sammy roms hebben de optie aan of uit. Instellen kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:34
Brad Pitt schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 23:48:
[...]

Ow je kan het dus aan en uit zetten? Dat wist ik niet. Misschien ook ooit maar een keer proberen dan.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Aangezien dit tegenwoordig het algemene firmware topic is: de eerste Android 4.0.4 firmware van Samsung is gelekt :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QAldLbaGi0uzGgmITWny2G3V/full.png

Downloadpagina van SamMobile: klik
Rechtstreekse download vanaf Hotfile.

Ik heb hem zelf nog niet draaien; ik ben nu JKay 14.1 aan het testen op XXLPW. Ik hoop dat JKay deze ook snel gaat ondersteunen, dan ga ik sowieso over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Eergisteren WanamLite 12.2 geïnstalleerd, de ROM is nu echt een fijne ROM als het om stroomverbruik gaat! Ikzelf internet en doe vrij weinig, dus de telefoon is veel in deep sleep geweest en na ruim 11 uur gebruik was er 23% van de stroom verbruikt (ik laad elke nacht mijn telefoon op).
gwystyl schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 20:11:
Aangezien dit tegenwoordig het algemene firmware topic is: de eerste Android 4.0.4 firmware van Samsung is gelekt :)

[afbeelding]

Ik heb hem zelf nog niet draaien; ik ben nu JKay 14.1 aan het testen op XXLPW. Ik hoop dat JKay deze ook snel gaat ondersteunen, dan ga ik sowieso over.
Algemene SGS2 firmware topic neem ik aan dat je bedoeld? ;)

[ Voor 57% gewijzigd door CH4OS op 04-07-2012 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 13:35
CptChaos schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:03:
Eergisteren WanamLite 12.2 geïnstalleerd, de ROM is nu echt een fijne ROM als het om stroomverbruik gaat! Ikzelf internet en doe vrij weinig, dus de telefoon is veel in deep sleep geweest en na ruim 11 uur gebruik was er 23% van de stroom verbruikt (ik laad elke nacht mijn telefoon op).
[...]
Algemene SGS2 firmware topic neem ik aan dat je bedoeld? ;)
12.0 had een slechte batterijtijd, haalde geen eens een dag. Nu 12.1 en helemaal prima! Ik durf eigenlijk niet naar 12.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Pred schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 22:17:
[...]

12.0 had een slechte batterijtijd, haalde geen eens een dag. Nu 12.1 en helemaal prima! Ik durf eigenlijk niet naar 12.2.
Dat heb ik ook met Wanam. Hij doet maar wat: ene keer is het super, een andere keer ronduit slecht.
Draai zelf nog 11.7 of iets dergelijks. Die doet het goed, en heb eigenlijk geen zin om weer verder te klooien :P

Misschien eens tijd maken om naar cyanogenmod over te stappen :Y

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
gwystyl schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 20:11:

[afbeelding]

Ik was m ook tegengekomen. Draai echter naar volle tevredenheid op LPG en heb geen zin om naar een stock ROM te gaan, dus laat de officiele geleakte release aan me voorbij gaan. Binnen een week heeft vrijwel iedere (populaire) ROM ongetwijfeld een LQ5 versie, dan gaan we wel verder kijken :)

Pagina: 1 ... 78 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.