AllSeeyinEye schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 09:10:
[...]
Ik heb Autosync alleen 's nachts uit, heb een data limiet van 250MB en ben er nog nooit overheen gegaan.
Doe nou gewoon eens, er vanuit gaande dat je probleem nog speelt, een reboot naar CWM, clear cache, clear Dalvik, clear data. Eventueel gevolgd door een schone installatie van een ROM naar keuze.
Kijk het een uurtje of twee aan zonder apps te installeren. Probleem niet opgetreden? Dan 1 voor 1 of van mijn part per 5 je apps installeren en opnieuw elimineren tot het probleem gevonden is.
Doe vooral géén data restore van de app data (behalve van spellen waarvan je zeker weet dat ze het probleem niet veroorzaken).
Géén services disablen. Dat kan er juist voor zorgen dat andere processen in een loop belanden en het probleem veroorzaken.
Jammer genoeg is dit niet te meten op zo een korte termijn.
Wat me ook op viel was dat "Automatic restore" onder "Backup & Reset" wel aangevinkt stond.
Dat terwijl "Back up my data" uit gevinkt stond, en daardoor "Automatic restore" greyed out werd.
Wie weet gaat daarom Android toch proberen Automatic restores uit te voeren?
Deze setting heb ik dus uit gevinkt, en vannacht mijn telefoon op 3G laten liggen.
Data usage is hetzelfde gebleven, al is het nog geen goede test natuurlijk.
Ik tast nog steeds een beetje in het duister en heb eigenlijk geen tijd om een troubleshoot van ~twee weken uit te voeren.
Ik gebruik mijn telefoon en de gebruikelijk apps gewoon te veel.
PS: Traffic Monitor is trouwens een prima gratis app die je data logt.
Je kan er zelfs de services zien die onder een bepaalde app/service draait.
Uiteraard krijgt "System" traffic een beknopte omschrijving, zonder specifieke services, helaas.
Maar tot op heden positief ingesteld.
Een nacht monitoren (van 23:00 tot ongeveer 7:00) zonder data usage van mijn Android OS.
Aan de andere kant kan hij ineens in 3 uur tijd 6-7MB data slurpen, dus ik juich nog niet te vroeg.