Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Mijn hele swype is verdwenen na installatie van paranoid. De bèta versie installeren lukt ook niet vanwege een parseerfout...

Wel jammer omdat swype juist bij de foon werd meegeleverd
Is het officiële swype toetsenbord dat Samsung mee leverde er opnieuw op te zetten?

[ Voor 37% gewijzigd door MetalManic op 14-06-2012 17:05 ]

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MetalManic schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 16:57:
Is het officiële swype toetsenbord dat Samsung mee leverde er opnieuw op te zetten?
Probeer het? :P Swype is, zoals je ziet, gewoon prima werkende te krijgen op deze Rom.

[ Voor 14% gewijzigd door Brad Pitt op 14-06-2012 17:22 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Brad Pitt schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 17:20:
[...]

Probeer het? :P Swype is, zoals je ziet, gewoon prima werkende te krijgen op deze Rom.
Als ik de originele app zou hebben zou ik dat doen... dacht met touchpal een goeie vervanger te hebben gevonden maar die is echt niet in te stellen op de paranoid Rom... zelfs de tablet versie werkt niet... hij mist dan de rechterkant van het toetsenbord.

[ Voor 10% gewijzigd door MetalManic op 14-06-2012 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MetalManic schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 19:26:
Als ik de originele app zou hebben zou ik dat doen... dacht met touchpal een goeie vervanger te hebben gevonden maar die is echt niet in te stellen op de paranoid Rom... zelfs de tablet versie werkt niet... hij mist dan de rechterkant van het toetsenbord.
Net als Swype en Swiftkey doet ook Touchpal het op die Rom gewoon helemaal prima hoor.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/S2/Screenshot_2012-06-15-09-25-23.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Vaag, ik heb alle dpi instellingen geprobeerd.... en het toetsenbord is in 95% van de gevallen te groot. Bij 1 variant is het toetsenbord maar de helft van man scherm...

Maar eh... ik heb mijn toestel wel in tabletmode staan en zo te zien staat de jouwe in telefoon mode... ben benieuwd of je het ook voor elkaar krijgt in de tabletmode...

[ Voor 33% gewijzigd door MetalManic op 15-06-2012 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MetalManic schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:45:
Maar eh... ik heb mijn toestel wel in tabletmode staan en zo te zien staat de jouwe in telefoon mode... ben benieuwd of je het ook voor elkaar krijgt in de tabletmode...
Tabletmode draai ik niet want zie daar echt nul komma nul voordeel van op een scherm van dit formaat. Toetsenbord ook reeds weer verwijderd want vind Swype gewoon het allerfijnste, was slechts een test :)

Edit: Swype doet het (gelukkig) perfect in de tablet mode, Touchpal (couldn't care less) kapt inderdaad rechts af.

[ Voor 12% gewijzigd door Brad Pitt op 15-06-2012 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
ok. Maar ik ben dus niet gek dat ik het toetsenbord niet goed krijg op mijn tabletmode... jij was met je tests dus appels met peren aan het vergelijken brad :-)

Ik vind de tabletmode zelf trouwens erg fijn werken op dit formaat...

[ Voor 18% gewijzigd door MetalManic op 15-06-2012 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-03-2023
MetalManic schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 11:03:
ok. Maar ik ben dus niet gek dat ik het toetsenbord niet goed krijg op mijn tabletmode... jij was met je tests dus appels met peren aan het vergelijken brad :-)

Ik vind de tabletmode zelf trouwens erg fijn werken op dit formaat...
Kan je jouw dpi instellingen eens geven (ook van apps bv) ?
Draai je tablet mode of hybrid ? Bij tablet had ik de indruk dat het wel erg klein werd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The-Dude schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 11:12:
Bij tablet had ik de indruk dat het wel erg klein werd...
Daarom. Gewoon telefoon-mode doen, sommige apps op tablet mode zetten en alles is gewoon top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
The-Dude schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 11:12:
[...]

Kan je jouw dpi instellingen eens geven (ook van apps bv) ?
Draai je tablet mode of hybrid ? Bij tablet had ik de indruk dat het wel erg klein werd...
Tabletmode en bij hybrid: global density , user density en status bar density op 120. Apps zet ik veelal op 160 dpi

EDIT: UPDATE voor Paranoid is er. Versie 1.2. Via instellingen, paranoid-instellingen, update!!!! :-) Ben ermee bezig ;-)

Dat wordt weer een heleboel instellen :-) Paranoidinstellingen zijn weer anders en uitgebreider!!

Edit... vage shit... Google plat store is verdwenen, mail App ook en nu Apple ook... en er zal nog wel meer missen... :-(

Het opnieuw flashen van gapps hybrid was hiervoor de oplossing :-)

[ Voor 38% gewijzigd door MetalManic op 15-06-2012 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-10 23:28
Brad Pitt schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 10:55:
[...]

Tabletmode draai ik niet want zie daar echt nul komma nul voordeel van op een scherm van dit formaat. Toetsenbord ook reeds weer verwijderd want vind Swype gewoon het allerfijnste, was slechts een test :)

Edit: Swype doet het (gelukkig) perfect in de tablet mode, Touchpal (couldn't care less) kapt inderdaad rechts af.
Nooouu.. na jouw bericht gezien te hebben en Touchpal getest te hebben zie ik toch enige verbeteringen tov Swype.

+ Toets omhoog schuiven voor nummer / omlaag voor symbool.
+ Gebruikerswoordenboek importeren en exporteren
+ Suggesties voor meerdere talen tegelijk
+ Swypen over backspace om een heel woord weg te halen

Maar ook nadelen

- Vaak typt die het 2de woord ook met hoofdletter :s
- Voorspelling iets minder goed
- Als de voorspelling niet klopt 3 tikken ipv 2 om het woord te veranderen..

Maar vooral het idee dat de gebruikerswoordenboek geimporteerd en exporteerd kan worden is een must vind ik als je zo vaak van roms verwisseld en wiped zoals ik. Swype elke x alles opnieuw leren is a pain in the ass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 20:10
Ik heb mij S2 geroot middels CF-root kernel met CWM 5.0.2.7 erin verwerkt (CF-Root-SGS2_XW_XEN_KK2-v5.0-CWM5). Ik wil graag CWM 5.8.1.5 erop zetten (touch versie) maar dat lukt niet om de zip file via CWM 5.0 (http://download2.clockwor...ouch-5.8.1.5-galaxys2.zip) in recovery erop te krijgenn, d.w.z. de zip file installeert wel, maar na booten in recovery, kom ik weer bij de oude versie uit. Of kan dit niet op bovenstaande kernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pe Nis schreef op zondag 17 juni 2012 @ 09:14:
Ik heb mij S2 geroot middels CF-root kernel met CWM 5.0.2.7 erin verwerkt (CF-Root-SGS2_XW_XEN_KK2-v5.0-CWM5). Ik wil graag CWM 5.8.1.5 erop zetten (touch versie) maar dat lukt niet om de zip file via CWM 5.0 (http://download2.clockwor...ouch-5.8.1.5-galaxys2.zip) in recovery erop te krijgenn, d.w.z. de zip file installeert wel, maar na booten in recovery, kom ik weer bij de oude versie uit. Of kan dit niet op bovenstaande kernel?
Die zip file bevat geheel geen recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een tijdje CM9 zit ik nu op SlimICS, moet zeggen dat het erg lekker werkt!
Eigenlijk een soort AOKP maar dan anders en vooral kleiner haha.
Batterij lijkt ook uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 18:21
Brad Pitt schreef op zondag 17 juni 2012 @ 09:24:
[...]

Die zip file bevat geheel geen recovery.
Wat zit er dan in? :F

Maar het ligt aan de kernel of je wel of niet Touch Recovery support krijgt.

[ Voor 17% gewijzigd door CRXed op 17-06-2012 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
My bad, excuses... Zit er inderdaad wel in :$
Maar het ligt aan de kernel of je wel of niet Touch Recovery support krijgt.
Zou gewoon een kernel flashen waar een touch recovery in zit, is wel zo makkelijk, mocht het op deze manier niet lukken. Vind zelf sommige implementaties echter erg slecht , zoals die van Fluxxi bijvoorbeeld. YMMV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 juni 2012 @ 10:19:
Na een tijdje CM9 zit ik nu op SlimICS, moet zeggen dat het erg lekker werkt!
Eigenlijk een soort AOKP maar dan anders en vooral kleiner haha.
Batterij lijkt ook uitstekend!
SlimICS leek me ook altijd wel aantrekkelijk alleen jammer dat er geen Nederlands in zit, dat vind ik toch wat fijner werken dan Engels (al zou ik prima overweg kunnen met een engels toestel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-09 23:22
Zijn er mensen die de F1 galaxy nexus rom gebruiken of gebruikt hebben? Ik wil deze graag op m'n galaxy zetten, maar ik las dat de huidige kernel ervoor zorgt dat je geen data verbinding kan opzetten. Iemand hier ervaring mee?

Momenteel wanamlite 10.weetikveel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gruijters schreef op maandag 18 juni 2012 @ 00:04:
Ik wil deze graag op m'n galaxy zetten, maar ik las dat de huidige kernel ervoor zorgt dat je geen data verbinding kan opzetten.
Flash je toch een andere kernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Laatst online: 02-10 18:21
Brad Pitt schreef op zondag 17 juni 2012 @ 17:26:
Zou gewoon een kernel flashen waar een touch recovery in zit, is wel zo makkelijk, mocht het op deze manier niet lukken. Vind zelf sommige implementaties echter erg slecht , zoals die van Fluxxi bijvoorbeeld. YMMV :)
Verrek, ik heb Fluxxi kernel geinstalleerd omdat ik er goede dingen over had gelezen en deze inderdaad wel lekker werkt, maar pas na jouw opmerking zie ik dat deze een touch recovery heeft 8)7 Inderdaad niet een van de mooiste, maar ach, als ie maar werkt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 15:56
Vandaag ook maar eens lopen klooien met Paranoid. Opzich een leuke goed werkende rom, leuk om even te testen. Maar dat gescroll van CM9 roms :X, ik heb het gevoel dat het zelfs nóg erger is bij Paranoid. Ik kijk het nog even aan maar denk dat ik toch wel weer terug ga naar aan Samsung-base.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CRXed schreef op maandag 18 juni 2012 @ 00:24:
[...]
Inderdaad niet een van de mooiste, maar ach, als ie maar werkt :9
Wat ik wel even zou doen is het aanraken-om-te-selecteren uitzetten in de flashbare Fluxi-tool. Heb al paar keer gehad dat ik wilde scrollen en daarmee een functie onbedoeld activeerde. Echt waanzinnig irritant gewoon :(
SCARfaceE schreef op maandag 18 juni 2012 @ 01:54:
Maar dat gescroll van CM9 roms :X, ik heb het gevoel dat het zelfs nóg erger is bij Paranoid. Ik kijk het nog even aan maar denk dat ik toch wel weer terug ga naar aan Samsung-base.
Ja echt waardeloos. Even snel omlaag scrollen. Oh nee. Scroll, scroll, scroll :X Ben helaas een beetje gewend nu aan die custom dpi's maar ben inderdaad ook bang dat dit niet lang op het toestel zal blijven staan nee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Gruijters schreef op maandag 18 juni 2012 @ 00:04:
Zijn er mensen die de F1 galaxy nexus rom gebruiken of gebruikt hebben? Ik wil deze graag op m'n galaxy zetten, maar ik las dat de huidige kernel ervoor zorgt dat je geen data verbinding kan opzetten. Iemand hier ervaring mee?

Momenteel wanamlite 10.weetikveel
Ik gebruik die F5 galaxy nexus rom, en ik vind hem prima! Kom van de stock Samsung rom af, en vind dit echt een verademing. Geen enkel probleem met data verbindingen.

Wel probleem met de auto brightness, die werkt niet (bekend probleem). Maar daardoor ben ik erachter gekomen dat ik het eigenlijk zonder auto brightness veel relaxter vind. Ik heb hem nu gewoon standaard op 80% staan en dat werkt bijna altijd prima. Had toch eerst met enige regelmaat dat hij de brightness niet snel genoeg aanpaste.

Ander probleem is dat het automatisch scherm aanpassen (landscape/portrait) niet zo soepel werkt, dat is af en toe wel irritant.

Maar dat is het enige eigenlijk. Misschien dat er iets vaker een appje crasht, maar dat weet ik nog niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
Morgoth schreef op maandag 18 juni 2012 @ 10:49:
[...]

Ik gebruik die F5 galaxy nexus rom, en ik vind hem prima! Kom van de stock Samsung rom af, en vind dit echt een verademing. Geen enkel probleem met data verbindingen.

Wel probleem met de auto brightness, die werkt niet (bekend probleem). Maar daardoor ben ik erachter gekomen dat ik het eigenlijk zonder auto brightness veel relaxter vind. Ik heb hem nu gewoon standaard op 80% staan en dat werkt bijna altijd prima. Had toch eerst met enige regelmaat dat hij de brightness niet snel genoeg aanpaste.

Ander probleem is dat het automatisch scherm aanpassen (landscape/portrait) niet zo soepel werkt, dat is af en toe wel irritant.

Maar dat is het enige eigenlijk. Misschien dat er iets vaker een appje crasht, maar dat weet ik nog niet zeker.
Bedankt voor je reactie d:)b vanmiddag ook maar eens deze rom installeren.

Een vraagje nog;

Als je whatsapp d.m.v. Titanium backup weer restored op de nieuwe rom, blijven de bestaande gesprekken/groepsgesprekken intact? Of wordt dit al standaard gerestored?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij een directe link geven naar de officiele SGS2 2.3.6 ROM?
En dan het liefst die de standaard kernel bevat?

Mijn vriendin had wat problemen, dat ding geupgrade naar ICS met root, maar problemen zijn niet verholpen.
Nu wil ik via TriangleAway die melding weg halen en downgraden naar GB zonder root, zodat ze terug naar de winkel kan om er naar te laten kijken (d'r audio out lijkt stuk te zijn).

Ff op een rijtje voor mezelf;
TriangleAway installeren en draaien (onder rooted ICS), officiele GB ROM flashen via Odin, en het zou klaar moeten zijn, toch?
Of moet ik dan nog iets speciaals doen voor de kernel, zodat de root weg is?

Bedankt alvast.
Ben aardig thuis in ICS roms en kernels, maar ik ben ook pas begonnen met flashen bij ICS.
Het downgraden en verwijderen van root is me nog onduidelijk allemaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Denk dat je 1 van deze 2 wilt (moet te google'n zijn):

Netherlands KPN - I9100XWKK2 / I9100KPNKJ1 (Android 2.3.6 Gingerbread)
Netherlands XEN - I9100XWKK2 / I9100XENKJ1 (Android 2.3.6 Gingerbread)

[ Voor 6% gewijzigd door woekele op 18-06-2012 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gruijters schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:12:
[...]
Als je whatsapp d.m.v. Titanium backup weer restored op de nieuwe rom, blijven de bestaande gesprekken/groepsgesprekken intact? Of wordt dit al standaard gerestored?
Doe gewoon in Whatsapp zelf een backup maken van je conversaties, zijn die meteen weer terug na de flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woekele schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:37:
Denk dat je 1 van deze 2 wilt (moet te google'n zijn):

Netherlands KPN - I9100XWKK2 / I9100KPNKJ1 (Android 2.3.6 Gingerbread)
Netherlands XEN - I9100XWKK2 / I9100XENKJ1 (Android 2.3.6 Gingerbread)
Thanks, is gelukt via SamMobile.

Nu rest me nog 1 vraag wat betreft dat root verwijderen en die gele driehoek weg te krijgen;
Wat is het verschil precies tussen secure en insecure kernels?
Als ik via TriangleAway die gele driehoek weg haal onder d'r huidige ICS ROM, en vervolgens die XWKK2 flash via Odin, krijg ik dan ook meteen de stock kernel terug?
Oftewel; is dan de root weg en is hij weer zo goed als origineel? Of komt hier het secure en insecure kernel verhaal om de hoek kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ik heb geen idee, heb alleen nog maar officiele roms geflashed. Ik hoorde dat je anders iets met een usb-jig moest doen oid. TriangleAway zegt me weinig :)

Maar doel van TriangleAway is zo te lezen counter resetten + triangle removen. Dus dan zou je counter op 0 moeten staan. En na een flash met odin (doe ook ff de factory reset erna) ben je inderdaad terug op stock, inclusief kernel.

[ Voor 43% gewijzigd door woekele op 18-06-2012 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:51
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2012 @ 12:11:
[...]

Als ik via TriangleAway die gele driehoek weg haal onder d'r huidige ICS ROM, en vervolgens die XWKK2 flash via Odin, krijg ik dan ook meteen de stock kernel terug?
Oftewel; is dan de root weg en is hij weer zo goed als origineel? Of komt hier het secure en insecure kernel verhaal om de hoek kijken..
Ja dat kan, en dan heb je inderdaad een helemaal stock samsung rom terug. Zolang je zelf niet met kernels aan het flashen gaat, heb je niets te maken met secure of insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Ik draai al een 9 maanden customs roms op mn s2. nu moet ik mn telefoon ter reparatie opsturen (geen geluid meer via 3,5 mm aansluiting). Ik wil graag mn s2 terugflashen naar een stock rom. Hoe ga dit in zn werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Dat is hierboven zojuist besproken geloof ik :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woekele schreef op maandag 18 juni 2012 @ 14:15:
Dat is hierboven zojuist besproken geloof ik :S
Haha, precies.

Lees de posts hier boven maar.
Ik zit met hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
F1 nexus rom zojuist geflashed. Ik had een full wipe gedaan. Het typen gaat nu wel erg laggy... Hoe zou dit kunnen? Rest van de rom is lekker snel. Helaas wel wat handigheidjes ingeleverd tov wanamlite...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:02
Gruijters schreef op maandag 18 juni 2012 @ 11:12:
[...]

Bedankt voor je reactie d:)b vanmiddag ook maar eens deze rom installeren.

Een vraagje nog;

Geen idee, maar whatsapp heeft zelf een backup functie.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
Whatsapp heeft inderdaad een eigen backup functie.

Ik heb nu wel iets frustrerends met mijn stock android toetsenbord. Woordenboek werkt niet.. Heb alle instellingen doorlopen, maar niets helpt.

Edit: ander toetsenbord bood de uitkomst.

F1 rom

[ Voor 9% gewijzigd door Gruijters op 18-06-2012 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de ParanoidAndroid gebruikers alhier: versie 1.4 is up :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Jammer dat de update (OTA) alle instellingen in Paranoid Settings overhoop heeft gegooid bij mij. Moet alles weer opnieuw instellen. Had geen Paranoid Backup van m'n laatste instellingen |:( , dus voor iedereen die gaat updaten even een Paranoid Backup maken (en natuurlijk altijd een Nandroid ;) ).

[ Voor 7% gewijzigd door SCARfaceE op 19-06-2012 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb nu op een partitie DragonICS staan. Deze bevalt ook wel goed. Paranoid en deze is waar ik nog tussen zit te twijvelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Gruijters schreef op maandag 18 juni 2012 @ 19:41:
Whatsapp heeft inderdaad een eigen backup functie.

Ik heb nu wel iets frustrerends met mijn stock android toetsenbord. Woordenboek werkt niet.. Heb alle instellingen doorlopen, maar niets helpt.

Edit: ander toetsenbord bood de uitkomst.

F1 rom
Dus ik kan het gewoon verwijderen en bij het opnieuw installeren komen de gesprekken er automatisch weer te staan? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52
MensionXL schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:38:
[...]

Dus ik kan het gewoon verwijderen en bij het opnieuw installeren komen de gesprekken er automatisch weer te staan? :)
De backup wordt automagisch om 4.00 (s morgens) gemaakt. Je kan ook handmatig backuppen (menu/meer/reservekopie)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Als je geen SD-kaart hebt, moet je wel oppassen natuurlijk bij een factory reset oid (logisch) :)

[ Voor 22% gewijzigd door woekele op 19-06-2012 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
woekele schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 16:10:
Als je geen SD-kaart hebt, moet je wel oppassen natuurlijk bij een factory reset oid (logisch) :)
Zie geen enkele reden de interne SD te wipen als je een andere Rom wilt flashen, maar dat terzijde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
MensionXL schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 15:38:
[...]

Correct, bij opnieuw installeren, op je huidige of een andere telefoon, wordt gevraagd of je de gesprekshistorie wilt herstellen. Inclusief groepsgesprekken. Elke dag wordt er om 4.00 een backup gemaakt, maar je kan dit ook handmatig bij instellingen doen.

Daarnaast als je met titanium backup een backup maakt van Apps, in dit geval whatsapp, worden de gesprekken op de moment ook gebackupt. In principe overbodig doordat whatsapp dit zelf als verzorgd.

[ Voor 4% gewijzigd door Gruijters op 19-06-2012 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Gruijters schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:16:
[...]

Correct, bij opnieuw installeren, op je huidige of een andere telefoon, wordt gevraagd of je de gesprekshistorie wilt herstellen. Inclusief groepsgesprekken. Elke dag wordt er om 4.00 een backup gemaakt, maar je kan dit ook handmatig bij instellingen doen.

Daarnaast als je met titanium backup een backup maakt van Apps, in dit geval whatsapp, worden de gesprekken op de moment ook gebackupt. In principe overbodig doordat whatsapp dit zelf als verzorgd.
Top, bedankt! :)

Even iets anders: ik heb mijn S2 nu precies een half jaar en heb al die tijd het OS steeds bijgewerkt. Zou een clean install van Android het geheel efficiënter maken waardoor het misschien sneller en zuiniger wordt? Of is dat totaal niet aan de orde bij Android? :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MensionXL schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:31:
[...]
Zou een clean install van Android het geheel efficiënter maken waardoor het misschien sneller en zuiniger wordt? Of is dat totaal niet aan de orde bij Android? :)
Sneller wellicht marginaal, zuiniger denk ik niet. Doe bij een Rom wissel wel vaak een wipe van "alles" maar niet de SD-card. Vind het een gedoe om "even" alle data heen en weer te pompen, gaat sowieso met tempo nul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Ligt het aan mij (de ROM Paranoid dus) of is het niet meer mogelijk om muziek te delen via Whatsapp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SCARfaceE schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 02:09:
Ligt het aan mij (de ROM Paranoid dus) of is het niet meer mogelijk om muziek te delen via Whatsapp?
Heb dit nog nooit in Whatsapp gezien eigenlijk. Wel audio die je zelf even kan opnemen en dan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Brad Pitt schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 09:25:
[...]

Heb dit nog nooit in Whatsapp gezien eigenlijk. Wel audio die je zelf even kan opnemen en dan sturen.
Ja dat kan nog wel, maar voorheen was het ook mogelijk om hele audiofiles te sturen. Zal wel eruit gehaald zijn door copyrightschending of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-10 08:56
Dat kan bij mijn ROM nog steeds (F1 galaxynexus). Gewoon op het paperclipje drukken, en dan op het microfoontje. Je krijgt dan (bij mij) een twee keuze menu: Whatsapp of Muziek. Whatsapp is dat je geluid opneemt en verstuurt en Muziek is dat je bestaande audiobestanden (en dus bv. muziek nummers) kan selecteren en versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Laatst online: 05-01 16:13
barzi schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 15:13:
Dat kan bij mijn ROM nog steeds (F1 galaxynexus). Gewoon op het paperclipje drukken, en dan op het microfoontje. Je krijgt dan (bij mij) een twee keuze menu: Whatsapp of Muziek. Whatsapp is dat je geluid opneemt en verstuurt en Muziek is dat je bestaande audiobestanden (en dus bv. muziek nummers) kan selecteren en versturen.
Yep, werkt ook in Wanamlite 12.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:51
Ik heb zo het vermoeden dat het niets te maken heeft met de rom, maar alles met de whatsapp versie die je draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-10 08:56
gwystyl schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 15:44:
Ik heb zo het vermoeden dat het niets te maken heeft met de rom, maar alles met de whatsapp versie die je draait.
Ik draai op dit moment de nieuwste WhatsApp versie en volgens mij de functie er altijd ingezeten (met uitzondering van de iPhone versie). Dus of SCARfacE ziet iets over het hoofd, of het ligt wel degelijk aan zijn ROM. Ik zou toch tekenen voor het eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Waarschijnlijk is het dan omdat ik Apollo heb draaien als muziekspeler. Even een andere zetten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:38

Satom

Verzamel ervaringen

Vandaag een bericht gekregen dat er een nieuwe Swype update was, deze vervolgens geïnstalleerd en ging alleemaal goed. Totdat ik er gebruik van ging maken, alles hapert en stottert als een malle. Terwijl de telefoon zelf prima werkt.. iemand anders die deze mening deelt? (Na de update van vandaag(?)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Ik kan volledige nummers delen in whatsapp via Google Music

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Ja het ligt aan Apollo muziek speler zoals ik eerder zei. Sorry voor de moeite had het natuurlijk zelf ook kunnen checken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
SCARfaceE schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 21:21:
Ja het ligt aan Apollo muziek speler zoals ik eerder zei. Sorry voor de moeite had het natuurlijk zelf ook kunnen checken ;).
Ik zie het ook niet in mn whatsapp hoor. Heb speciaal Rocket player geinstalleerd en als standaard musicplayer ingesteld maar ook dat werkt niet... Google music heb ik niet op mn foon en ik kan m ook niet downloaden via de market. Via googlemusic.com krijg ik de melding dat het niet beschikbaar is voor mijn land...

Via een link hier op tweakers heb ik google music 4.0.1 weten down te loaden. Ik heb m geïnstalleerd en bij openen crasht ie meteen. Volledigheidshalve, ik heb in het verleden al wel een invite gekregen voor Google music. Heb het op mn htc desire ook met veel plezier gebruikt. Iemand enig idee waarom dit niet werkt op de S2?

EDIT, heb een nieuwere versie van XDA die het schijnbaar wel doet.

[ Voor 38% gewijzigd door MetalManic op 22-06-2012 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Laatst online: 05-01 16:13
Vliegtuig02 schreef op donderdag 21 juni 2012 @ 20:14:
Vandaag een bericht gekregen dat er een nieuwe Swype update was, deze vervolgens geïnstalleerd en ging alleemaal goed. Totdat ik er gebruik van ging maken, alles hapert en stottert als een malle. Terwijl de telefoon zelf prima werkt.. iemand anders die deze mening deelt? (Na de update van vandaag(?)).
Heb nog maar 2 berichten ermee getikt na update maar daarbij ik herken je problemen niet. Er stond trouwens wel expliciet bij dat het om beta versie ging waarbij je bugs kon verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:28
Welke ROM draaien jullie nu? Ik draai nu een nightly van CM begin juli, wil wel weer wat anders. Maarja zie niet veel bijzonders de laatste tijd. Tablet mode boeit mij niet zoveel eerlijk gezegd.

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruijters
F1 Galaxy Nexus is een erg fijne rom mits je ASOP roms prefereert. Minimaal en de pure ICS ervaring zonder poespas.

Nog geen bug of iets tegengekomen, maar draait wel nog pas op mijn Galaxy. Dus nog even afwachten of dit o blijft de komende weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediax
  • Laatst online: 12-09 16:36
Inmiddels afgestapt van Resurrection, batterij ging steeds harder achteruit per update... (ondanks de vele battery improvements die hij meldde.. :X ) Daarom nu slimics aan het proberen, is in ieder geval lekker rap. Ben nu benieuwd naar de batterij, paar maanden geleden haalde ik met de AOSP Resurrection nog makkelijk 2 dagen met de Thoravukk kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-10 00:31
Zucht weer een rom (neatrom lite) die na een week ineens system bug heeft. Je zou bijna terug gaan naar 2.3....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 16:02
Hier draait al ruim een week de omega 15 black themed rom op de S2 met the insecure kernel.
Tot nu toe schijnt die goed te bevallen bij de vrouw.\
Nog nergens over horen klaren.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 08:22
ik heb een s2 met ics 4.03 (zelf geupgrade via odin). Dit is een toestel van mijn werk en er is een nieuwe app op mijn werk beschikbaar die alleen op 2.3.6 en lager draait. Ik moet dus downgraden.
Ik weet wel hoe ik moet downgraden. Ik vraag me alleen af of bestaande apps en userdata ook meegenomen worden (zoals bij upgraden wel het geval is)? Of ben ik na de downgrade alle apps en userdata kwijt?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Bij een dergelijke upgrade of downgrade (van versie 4 naar versie 2 of vice versa) zou ik sowieso een factory reset doen ivm voorkomen mogelijk vage problemen. Alleen wat op de sd-kaart staat blijft dan ongemoeid,maar de rest is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Gruijters schreef op vrijdag 22 juni 2012 @ 18:06:
F1 Galaxy Nexus is een erg fijne rom mits je ASOP roms prefereert. Minimaal en de pure ICS ervaring zonder poespas.

Nog geen bug of iets tegengekomen, maar draait wel nog pas op mijn Galaxy. Dus nog even afwachten of dit o blijft de komende weken.
Welke kernel kan je het beste met deze rom gebruiken ? Heb de F1 al een tijdje draaien, uiterst tevreden maar begint alweer een beetje te jeuken :D .

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-10 23:22
Het begint bij mij ook alweer te jeuken. Heb sinds Brad's aangepaste Wanamlite (waarvoor dank) niets meer geflasht...
Nu ik bijna klaar ben met mijn hertentamens, ga ik toch ff rondkijken. Eerste wat mij opviel, is die paranoid rom.
Hoe zijn de ervaringen hiermee? En dan wat betreft de accuduur?

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Q_7 schreef op zondag 24 juni 2012 @ 12:49:
[...]

Welke kernel kan je het beste met deze rom gebruiken ? Heb de F1 al een tijdje draaien, uiterst tevreden maar begint alweer een beetje te jeuken :D .
Mijn jeuk werd gisteren dusdanig erg dat ik geflashed heb: SalmanROM. Ik draaide AllianceROM (lpg), zelf van Jkay voorzien. Overigens zonder problemen.
SalmanROM is ook LPG, maar dan out of the box van Jkay voorzien.

Heb zonder full wipe geflashed en dat is wellicht waarom com.android.phone FC's gaf. Ook de bij de ROM horende mod voor transparent contacts/phone gaf FC's, ondanks dat ik bij beiden de gegevens heb geschoond (in app info) en een fix permissions gedaan heb.
Ik had nog uit een ander theme een S3 phone/contacts apk staan. Die erin gezet en alles werkt soepel en snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Ik word een beetje para van de paranoidROM. Het lijkt wel alsof er bij elke nieuwere versie meer problemen ontstaan. Bij de laatste versie heb ik ongeveer elk half uur wel dat er een willekeurige app compleet vast komt te zitten. Het toestel reageert dan nergens meer op. Hij bevriest gewoon. Het enige wat dan helpt is de foon uitzetten door lang op de powerknop te drukken.

Is dit een meer voorkomend probleem? Ik heb er hier nog niets over gelezen. Ook over het batterijgebruik van de ROM ben ik niet te spreken. Ik heb ook zware drains op de momenten dat een app bevriest. 30 % eraf is geen uitzondering in die gevallen... Misschien toch maar weer s een normale rom flashen. Ik ga nu maar s op zoek naar een snelle 100% stabiele rom + kernel met een goed batterijverbruik. Paranoid was leuk voor even maar is mij te instabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
MetalManic schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:57:
Ik word een beetje para van de paranoidROM. Het lijkt wel alsof er bij elke nieuwere versie meer problemen ontstaan. Bij de laatste versie heb ik ongeveer elk half uur wel dat er een willekeurige app compleet vast komt te zitten. Het toestel reageert dan nergens meer op. Hij bevriest gewoon. Het enige wat dan helpt is de foon uitzetten door lang op de powerknop te drukken.

Is dit een meer voorkomend probleem? Ik heb er hier nog niets over gelezen. Ook over het batterijgebruik van de ROM ben ik niet te spreken. Ik heb ook zware drains op de momenten dat een app bevriest. 30 % eraf is geen uitzondering in die gevallen... Misschien toch maar weer s een normale rom flashen. Ik ga nu maar s op zoek naar een snelle 100% stabiele rom + kernel met een goed batterijverbruik. Paranoid was leuk voor even maar is mij te instabiel.
Vrijwel alle Sammy based ROMs zijn volledig stabiel.
Ik gebruik de laatste weken naar grote tevredenheid CFroot LPD, waarmee met normaal gebruik (4 uur schermtijd, browsen, tapatalk, weinig youtube/video, exchange en gmail, facebook en whatsapp) 24 uur op een acculading goed te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Laatst online: 03-10 09:31
AllSeeyinEye schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:06:
[...]

Vrijwel alle Sammy based ROMs zijn volledig stabiel.
Ik gebruik de laatste weken naar grote tevredenheid CFroot LPD, waarmee met normaal gebruik (4 uur schermtijd, browsen, tapatalk, weinig youtube/video, exchange en gmail, facebook en whatsapp) 24 uur op een acculading goed te doen is.
QFT. Ik gebruik Wanam 11.7, gebaseerd op de LPD versie, en die draait hier ook goed. I.t.t. de LP8 rom geen AudioOut_1 bug, een dag met een accu is heel goed te halen, ondanks Exchange pushmail. Enige waar ik wel eens last van heb is een hard energie-verbruikende app in de BG zoals Facebook (of Engadget/Stumbleupon) die letterlijk in een uur je accu helemaal leeg kan trekken... is dat een sammy of een ICS-issue in het algemeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Henk schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:09:
[...]

QFT. Ik gebruik Wanam 11.7, gebaseerd op de LPD versie, en die draait hier ook goed. I.t.t. de LP8 rom geen AudioOut_1 bug, een dag met een accu is heel goed te halen, ondanks Exchange pushmail. Enige waar ik wel eens last van heb is een hard energie-verbruikende app in de BG zoals Facebook (of Engadget/Stumbleupon) die letterlijk in een uur je accu helemaal leeg kan trekken... is dat een sammy of een ICS-issue in het algemeen?
Waarom draai je 11.7 ipv 11.9? Is 7 stabieler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Henk schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:09:
[...]

Voor Facebook gebruik ik Friendcaster. Ik herken die bug dus niet. De officiele FB app is overigens een brak geprogrammeerde app die bekend staat om zijn batterij onvriendelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
MetalManic schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:21:
[...]

Waarom draai je 11.7 ipv 11.9? Is 7 stabieler?
Ik had ruzie met sowieso 12.0 en 11.9 ook geloof ik... gelijk na boot al instabiel doen, en een reset hielp niets, weet al niet meer wat het precies was, maar zal spontane reboot ofzo geweest zijn.

Ik heb toen de XLPD release gekozen omdat er daar op XDA veel meer mods voor zijn dan die XLPF, dat is handiger als je ineens wat wilt modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Ik draai dan weer wel een LPG ROM. Alleen mijn modem is LPD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:47
MetalManic schreef op maandag 25 juni 2012 @ 11:57:

Hmmm, hier juist (eindelijk) het tegenovergestelde. Zit op 1.4 en nooit last van crashes + uitstekende batterijduur (2 dagen). Heb je je toestel goed gewiped voordat je paranoid installeerde? Gewoon standaard installatie (incl. Siyah kernel)?
Je kunt proberen een keer alles te wipen (dus ook storage en system (pas daarmee op, niet perongeluk rebooten na wipen van /system) en dalvik etc. Een compleet schone lei helpt in ieder geval met het ontdekken of het probleem daadwerkelijk van de rom af kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Morphix schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:42:
[...]

Hmmm, hier juist (eindelijk) het tegenovergestelde. Zit op 1.4 en nooit last van crashes + uitstekende batterijduur (2 dagen). Heb je je toestel goed gewiped voordat je paranoid installeerde? Gewoon standaard installatie (incl. Siyah kernel)?
Je kunt proberen een keer alles te wipen (dus ook storage en system (pas daarmee op, niet perongeluk rebooten na wipen van /system) en dalvik etc. Een compleet schone lei helpt in ieder geval met het ontdekken of het probleem daadwerkelijk van de rom af kwam.
Ik heb bij de installatie van versie 1.1 alles gewiped. bij het updaten naar 1.2, 1.3, en 1.4 niet meer. Wel nog een keer alles cacher en de dalvik opgeschoond.

Misschien geef ik het later weer s ene kans. Vond het een leuke ervaring maar ben nu een beetje uitgepriegeld en wil weer een telefoon ipv een heel klein tablet ;-)

Edit. Zo, wanam 11.7 staat er op. Mn eerste reactie was BAH wat groot is alles ;-) Nu weer even mee gespeeld, andere launcher en ik ben er eigenlijk wel blij mee!! Dit is de allereerste keer dat ik zie dat de market al mn apps weer uit zichzelf op de foon zet. Handig. Scheelt weer een hoop gedoe met Titanium.

Van Paranoid zal ik het meeste de hybride Gmail-app missen. dat vond ik toch wel erg mooi... maar ja ;-)

[ Voor 18% gewijzigd door MetalManic op 25-06-2012 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
MetalManic schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:49:
[...]

Ik heb bij de installatie van versie 1.1 alles gewiped. bij het updaten naar 1.2, 1.3, en 1.4 niet meer. Wel nog een keer alles cacher en de dalvik opgeschoond.

Misschien geef ik het later weer s ene kans. Vond het een leuke ervaring maar ben nu een beetje uitgepriegeld en wil weer een telefoon ipv een heel klein tablet ;-)

Edit. Zo, wanam 11.7 staat er op. Mn eerste reactie was BAH wat groot is alles ;-) Nu weer even mee gespeeld, andere launcher en ik ben er eigenlijk wel blij mee!! Dit is de allereerste keer dat ik zie dat de market al mn apps weer uit zichzelf op de foon zet. Handig. Scheelt weer een hoop gedoe met Titanium.

Van Paranoid zal ik het meeste de hybride Gmail-app missen. dat vond ik toch wel erg mooi... maar ja ;-)
Gelijk de reden dat ik nog even bij stock-sammy roms blijf. Ik kan gewoon niet te veel zooien met een telefoon die kuren vertoont, zelfs mijn brakke exchange agenda was al een reden om het ding te vervloeken :P En ik weet ook dat als ik paranoid ga gebruiken, ik niet meer terug wil, dus die gaan we pas proberen als het ding een beetje uit de dev-fase is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben inmiddels over gestapt op Omega V15.
Tijd lang Thebyuet 4.0 ofzo gebruikt, maar zelfs na een Full Wipe ging mijn Android OS opeens weer data vreten via 3G.
Binnen een paar dagen at hij weer 50MB van mijn limit op, echt niet normaal.

Iemand anders hier al eens last van gehad?
Kan ook nergens achterhalen waar het vandaan komt, het gebeurd allemaal op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:05:
Ben inmiddels over gestapt op Omega V15.
Tijd lang Thebyuet 4.0 ofzo gebruikt, maar zelfs na een Full Wipe ging mijn Android OS opeens weer data vreten via 3G.
Binnen een paar dagen at hij weer 50MB van mijn limit op, echt niet normaal.

Iemand anders hier al eens last van gehad?
Kan ook nergens achterhalen waar het vandaan komt, het gebeurd allemaal op de achtergrond.
Als dat een AOKP ROM is, dan: ja, daarvan had ik ook last. Alleen dan met de ter ziele gegane Paranoid ROM. Gebruikte zelfs data als ik mobiel internet uitgezet had :s

Overigens werkt de Gallery ook nog niet helemaal lekker, ik heb hem ingesteld op alleen via wifi mn picasa albums te synchroniseren, maar toen ik van het weekend even op een verjaardag een album geupload had, heeft hij direct, via 3G, alles gesynct. 90MB weg van mijn 250MB limiet (gelukkig had ik een zuinige maand en trek ik het nog wel met de overgebleven 50 MB voor een week).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
Dacht ik slim te zijn..
gebruik al tijden spike's pure.ICS, maar v7.5 heeft heel slecht bereik en batterij op mijn telefoon.
Dus ik denk naja ik flash wel alleen de phone sectie, heeft odin toch de hele firmware geinstalleerd :?

dus nu geniet ik *ahem* van de stock samsung firmware voor T-Mobile.. iig wel 4.0.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op maandag 25 juni 2012 @ 15:12:
[...]

Als dat een AOKP ROM is, dan: ja, daarvan had ik ook last. Alleen dan met de ter ziele gegane Paranoid ROM. Gebruikte zelfs data als ik mobiel internet uitgezet had :s
Nee, het was gewoon een custom Samsung ROM.
Geen flauw idee, misschien was het een combinatie van kernel en ROM ofzo, I dont know.
Na een full wipe was 't even weg, maar later begon het gewoon weer.

Omega V15 lijkt 't aardig te doen, gebruik ook gewoon de kernel die bij de ROM geleverd wordt (CF-root XWLPG).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39
Yonah schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:34:
Dacht ik slim te zijn..
gebruik al tijden spike's pure.ICS, maar v7.5 heeft heel slecht bereik en batterij op mijn telefoon.
Dus ik denk naja ik flash wel alleen de phone sectie, heeft odin toch de hele firmware geinstalleerd :?

dus nu geniet ik *ahem* van de stock samsung firmware voor T-Mobile.. iig wel 4.0.3
ik draai ook al n hele tijd op die rom
ervoor op de 7.0. Geen klachten

ik had wel last met andere roms; geen playstore youtube, gtalk kunnen gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2019
draai nu al een tijdje checkrom. vrij tevreden mee. helaas doet mn standaard browser het niet meer (crasht alsmaar) maar dolphin lijkt toch sneller en beter.

vind batterylife alleen niet erg goed en hij laadt sinds de laatste checkrom update érg traag op.
welke kernel (en radio? of heb ik daar niks aan) geeft mij beste bat life en stabiliteit?

hoef niet vanalles aan te kunnen passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Voor de geïnteresseerde CM9 RC0 RC1 :+ is uit.

Gebruik CM9 nu dik 1,5 maand en voel geen enkele behoefte om iets anders te flashen. Zeer stabiel, haal de dag makkelijk met 1 batterij lading.

Tevens heeft CM9 heeft de Exchange mail app al een tijdje gefixed dus niet meer die vervelende batterydrain bug die al in Android zit sinds 2.3 (en ook nogsteeds in 4.0.4 aanwezig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Jay-v schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 09:16:
Voor de geïnteresseerde CM9 RC0 is uit.

Gebruik CM9 nu dik 1,5 maand en voel geen enkele behoefte om iets anders te flashen. Zeer stabiel, haal de dag makkelijk met 1 batterij lading.

Tevens heeft CM9 heeft de Exchange mail app al een tijdje gefixed dus niet meer die vervelende batterydrain bug die al in Android zit sinds 2.3 (en ook nogsteeds in 4.0.4 aanwezig is).
Welke drain? Ik heb met Wanam totaal geen last van drain van exchange, nooit gehad ook eigenlijk, ook niet met stock GB or whatsoever. AudioOut_1 is een ander verhaal (die houdt nu weer van me :( ) maar het schijnt dat je device op stil zetten dit kan verhelpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Henk schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:56:
[...]

Welke drain? Ik heb met Wanam totaal geen last van drain van exchange, nooit gehad ook eigenlijk, ook niet met stock GB or whatsoever. AudioOut_1 is een ander verhaal (die houdt nu weer van me :( ) maar het schijnt dat je device op stil zetten dit kan verhelpen...
Wanam gebruikt Samsung Email en Exchange apk's.
CM/AOKP/AOSP gebruikt Google Email en Exchange apk's

;)
(zelf zet ik ook altijd de Google Email en Exchange apk in de gebruikte ROM (voor zover die er niet al in staat), simpelweg omdat vrijwel alle apps met een Samsung jasje er in mijn optiek absouut niet uit zien. Google email heeft dezelfde skin als Gmail.

[ Voor 20% gewijzigd door AllSeeyinEye op 27-06-2012 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Henk schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:56:
[...]
Niet iedereen heeft er last van. Het probleem treed vaak op als je wisselt van netwerk (wifi-3g of andersom) en de Exchange server tijdelijk niet bereikbaar is. De email app komt dan in een loop en houd de verbinding open en de telefoon wakker. Dat is in CM9 opgelost sinds de email apk versie 4.1 heeft.

Zie CM9 fix: http://review.cyanogenmod.com/#/c/16265/
Het originele android issue: https://android-review.googlesource.com/#/c/36780/

Het is reeds gefixed in android maar Samsung gebruikt nog een oudere versie van de mail.apk waardoor de SGS3 er ook nog last van heeft.

Zie bijvoorbeeld: http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=31246

Ik heb er last van op alle Samsung Roms, dit is de reden dat Samsung roms onbruikbaar zijn met de Originele e-mail apk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Jay-v schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 09:16:
Voor de geïnteresseerde CM9 RC0 is uit.
Waarom noem je het RC0? Volgens mij is het gewoon RC1: http://get.cm/get/jenkins/3494/cm-9.0.0-RC1-galaxys2.zip :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
@Jay-v: Duidelijk, thanks voor je uitleg. Omdat de AudioOut ook op stille stand lekker blijft drainen hier zit ik steeds meer naar CM9 based roms te kijken, maar als ik het ene euvel in mag ruilen voor het andere schiet dat natuurlijk niet op :+

Stille stand maakt trouwens ook geen ene bliksem uit, ik weet niet of ik er inmiddels om moet huilen of lachen :S

Edit: Jeeej! Ook het uitschakelen van trillingen als het scherm wordt aangeraakt helpt niet. Kut :(

Edit2: Ok, het is iets met de telefoon. Word ik gebeld/bel ik, dan start de audioout_1 wakelock, en gaat hij niet meer uit. Alle processen killen met de task manager (wis ram) zorgt ervoor dat de wakelock gesloten wordt, maar zodra ik gebeld wordt is het weer bal. Argh :+

Ik ga hier denk ik maar even een apart topic over openen of zo :+

Edit: Eindelijk een oplossing, en dit in een mooi topic in elkaar geflanst. Straks ook even Engelse versie op XDA posten :)

[ICS] AudioOut_1 Battery drain wakelock bug. Let's kill it!

[ Voor 49% gewijzigd door Henk op 27-06-2012 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Die bedoelde ik natuurlijk :). Was nog niet helemaal wakker blijkbaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 10:24

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Henk schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 13:10:

*knip*

Ik ga hier denk ik maar even een apart topic over openen of zo :+
Goed idee! d:)b

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:13
Nou een half jaar ofzo geleden is het scherm van mn SGS2 gescheurd, toen een tijdje met een Nokia Lumia rond gelopen en toen die kapot was gevallen 2 maanden geleden een tijdje met een SGS1 rondgelopen met MIUI scotland erop. Afgelopen weekend mn SGS2 laten maken (150 euro lichter) en daar ook MIUI scotland erop gezet.

Maar dat valt wel een beetje tegen, heb niet het gevoel dat de ROM veel sneller is op een SGS2 dan op een SGS1. In games merk je het wel maar de UI is niet veel soepeler... Iemand anders die nog een andere MIUI variant gebruikt die beter is? Want MIUI werkt toch wel erg lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-10 19:20

StrongArmLance

Endless flow

Op ICS op mijn vaders SGSII dus, hij wordt er helemaal gek van (iets met totaal niet technisch)
Van KPN, hij wil koste wat het kost terug, ik heb tot nu toe gevonden dat je iets met Odin moet doen, maar hoe en wat?
Als iemand mij dat kan vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Er is op het web voldoende hierover voldoende geschreven, heb niet echt de indruk dat je hebt gezocht. Ja, je moet een stock ROM flashen met ODIN (als PDA over het algemeen) en nee, daar gaat je bin-counter niet van omhoog.

En als je geen zin hebt in moeilijk doen kun je altijd nog naar een Customer care center van KPN, flashen zij hem voor je.

[ Voor 73% gewijzigd door CH4OS op 27-06-2012 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

CptChaos schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 20:06:
Er is op het web voldoende hierover voldoende geschreven, heb niet echt de indruk dat je hebt gezocht. Ja, je moet een stock ROM flashen met ODIN (als PDA over het algemeen) en nee, daar gaat je bin-counter niet van omhoog.
Ja, heb ik wel, alleen blijven een paar dingen nog onduidelijk.

Odin?
Wat is de originele firmware voor KPN.

Okee, ik ga opzoek de stock rom :D

[ Voor 6% gewijzigd door StrongArmLance op 27-06-2012 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Volgens mij is er niet echt een stock KPN ROM ik heb diverse stock ROMs gedraaid, werkten allemaal met KPN, geen enkel probleem. Maar als je hebt gevonden dat je met Odin het moet flashen, dan staat er ook bij hóe je het moet flashen met Odin. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance

StrongArmLance

Endless flow

CptChaos schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 20:20:
Volgens mij is er niet echt een stock KPN ROM ik heb diverse stock ROMs gedraaid, werkten allemaal met KPN, geen enkel probleem. Maar als je hebt gevonden dat je met Odin het moet flashen, dan staat er ook bij hóe je het moet flashen met Odin. ;)
Windows Phones zijn veel makkelijker te flashen :/
Maar, bedankt :)

Het vinden van een gingerbread stockrom lukt nog niet :/

[ Voor 6% gewijzigd door StrongArmLance op 27-06-2012 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Pagina: 1 ... 77 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.