Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:28
Ben ik spontaan blind geworden of is de Samsung Galaxy SII - Custom roms & Custom firmware topic spoorloos?

Wou namelijk een update de deur uit doen mbt wanamlite 11.9 (bevalt goed, geen lag, alles werkt; persoonlijk alleen facebook bug (constant op 25% cpu gebruik, wat ik met vk niet had/heb (dual boot)) en wifi drain (met wifi connected draint ie wel 10% per uur, terwijl op h+ dit gewoon 3% oid is)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:02
Dit is het zelfde topic alleen met nieuwe TS en naamsverandering.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-10 19:15
AllSeeyinEye schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:37:
[...]

Installeer een kernel met root. Die zal normaliter ook CWM hebben.
Download CM9 / de gewenste ROM
Backup je /efs map (sommige kernels kunnen dit ook vanuit CWM)
Maak een Nandroid backup met CWM
wipe data / dalvik / cache
Installeer via CWM de door jou gekozen ROM

Klaar :)
Het kan nog simpeler, maar dan kan je geen backup maken van je huidige rom.
Download de CM9 Resurrection Edition naar je pc.
Download GApps op je telefoon.
Flash CM9 met Odin. Telefoon gaat automatisch naar CWM
Flash GApps met CWM
Klaar.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 21:25
Mocht je idd CM9 overwegen, lees dan even de ervaringen met de verschillende nightlies. De laatste 2 weken zat er een vervelende bug in.
Ik draai nu de 0603 nightly, en voor mij voelt hij weer goed. Snel, geen unlock bug meer. Ik blijf hier wel een tijdje op zitten. Nog geen vervelende dingen tegen gekomen en voelt lekker aan.
Ik gebruik de lps modem en standaard kernel die ik naar 1G heb underclocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaan007
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-09 14:30
Na maanden naar volle tevredenheid CheckRom 6 gebruikt te hebben, heb ik de laatste paar weken aardig geëxperimenteerd te hebben met verschillende ICS roms, allen gebaseerd op de originele firmware. Ik geef de voorkeur aan een rom gebaseerd op de stock firmware vanwege de betere hardware aansturing. Heb CyanogenMod paar weken terug ook nog wel geprobeerd, maar was toen iig nog verre van stabiel. Wellicht dat dat nu beter is.

Heb het idee dat vrijwel alle stock based roms enkel van elkaar verschillen door de verschillende 'mods' en thema's. Nu draai ik sinds een paar dagen NEAT rom XWLPG, wat in feite gewoon een stock rom met CF-root is. Heb Jkay framework erover heen geflasht en de app gekocht, prima combinatie.
Hou het waarschijnlijk voorlopig hierop totdat Checkrom ICS uit is.

Wat is jullie laatste ervaring met al die op stock-gebaseerde roms op xda? En waarom staan sommige (Criskelo, Foxhound) in Original Dev, terwijl het merendeel in de 'gewone' Dev sectie staat? Zie af en toe door de bomen het bos niet meer met al die weinig zeggende termen als clean, battery friendly en stable.

Waarom beweert elke rom toch de beste te zijn, terwijl de enige prestatie verschillen mogelijk zijn door een andere kernel te gebruiken met bijvoorbeeld overclock/undervolting of bepaalde scripts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op maandag 04 juni 2012 @ 15:37:
[...]

Installeer een kernel met root. Die zal normaliter ook CWM hebben.
Download CM9 / de gewenste ROM
Backup je /efs map (sommige kernels kunnen dit ook vanuit CWM)
Maak een Nandroid backup met CWM
wipe data / dalvik / cache
Installeer via CWM de door jou gekozen ROM

Klaar :)
lol, ja ik weet dat dat de stappen zijn. Alleen voor iedere stap moet je weer naar een andere guide toe :P

Die eerste stap (kernel met root) is ook nodig om een backup van /efs te kunnen maken? Is er dan geen risico dat deze map beschadigd raakt bij kernel flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 17:08:
[...]

lol, ja ik weet dat dat de stappen zijn. Alleen voor iedere stap moet je weer naar een andere guide toe :P

Die eerste stap (kernel met root) is ook nodig om een backup van /efs te kunnen maken? Is er dan geen risico dat deze map beschadigd raakt bij kernel flashen?
Voor de dingen die een guide nodig hebben, (flashen van kernel). Zie de TS.
Voor ROM flashen zie het topic van de ROM naar keuze.
Acties in CWM wijzen zichzelf.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

gabn88 schreef op maandag 04 juni 2012 @ 20:40:
Ben ik spontaan blind geworden of is de Samsung Galaxy SII - Custom roms & Custom firmware topic spoorloos?

Wou namelijk een update de deur uit doen mbt wanamlite 11.9 (bevalt goed, geen lag, alles werkt; persoonlijk alleen facebook bug (constant op 25% cpu gebruik, wat ik met vk niet had/heb (dual boot)) en wifi drain (met wifi connected draint ie wel 10% per uur, terwijl op h+ dit gewoon 3% oid is)...
Inmiddels is 12 er ook al, of deze Maandag er ook al was weet ik eigenlijk niet. Maar idd, de battery usage is met Wanam erg netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Irritant, ik heb de officiele Samsung XEN Firmware met LP7 en nu heeft hij automatisch een update gedownload, maar die wil ik niet, de huidige firmware bevalt prima. Geen zin om weer factory-reset e.d. te gaan doen omdat het nu ineens LPD is ipv LP7 etc. Maar je kunt dus niet zeggen dat je de update NIET wilt, elke keer popt hij weer up en er blijft een notification staan dat je de update moet installeren. Kom er niet meer vanaf :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

CptChaos schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 19:24:
[...]
Inmiddels is 12 er ook al, of deze Maandag er ook al was weet ik eigenlijk niet. Maar idd, de battery usage is met Wanam erg netjes!
Zondag al zelfs:

Brad Pitt in "[Samsung Galaxy SII - I9100] Firmware Topic"

Had zelf net 11.9 erop gezet en had een vage bug met m'n contacten, dus moest ook nog full wipe doen :'( (data wel veilig, maar duurt allemaal langer).
Nu wacht ik nog even met upgraden naar 12, want ik krijg nou niet echt het idee dat het zoveel verschil maakt.

[ Voor 27% gewijzigd door Blindfold op 05-06-2012 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:21
woekele schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 20:32:
Irritant, ik heb de officiele Samsung XEN Firmware met LP7 en nu heeft hij automatisch een update gedownload, maar die wil ik niet, de huidige firmware bevalt prima. Geen zin om weer factory-reset e.d. te gaan doen omdat het nu ineens LPD is ipv LP7 etc. Maar je kunt dus niet zeggen dat je de update NIET wilt, elke keer popt hij weer up en er blijft een notification staan dat je de update moet installeren. Kom er niet meer vanaf :(
Menu - Instellingen - Over het Toestel - Software-update - Vinkje bij automatisch bijwerken en serverberichten uitzetten?
Overigens hoef je van LP7 naar LPD geen factory reset te doen hoor, alles blijft prima werken.

[ Voor 6% gewijzigd door gwystyl op 05-06-2012 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Dat vinkje uitzetten werkt denk ik alleen vóór dat de update ge-download is. Nu helpt het in elk geval niet meer :/

Maar als factory-reset niet nodig is, voer ik de update waarschijnlijk gewoon uit. Was bang dat je zonder factory reset vage problemen kunt krijgen, zoals battery drain etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31
woekele schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:10:
Dat vinkje uitzetten werkt denk ik alleen vóór dat de update ge-download is. Nu helpt het in elk geval niet meer :/

Maar als factory-reset niet nodig is, voer ik de update waarschijnlijk gewoon uit. Was bang dat je zonder factory reset vage problemen kunt krijgen, zoals battery drain etc.
Nah, dat is alleen van GB naar ICS, en binnen de ICS updates van pre-LP9 naar LP9 en alles wat daarna komt, waar de LPD dus gewoon bij hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Zojuist OlloSII XWLPF geflashed, en de eerste indrukken zijn goed. Minder opties als een AOKP of AOSP-rom, maar opzich is dat ook niet écht een probleem. Hoewel ik wel graag wat mag tweaken met instellingen is de snelheid van deze ROM prima. Hij zou érg zuinig moeten zijn qua verbruik van de accu, dus het zal me benieuwen. Zit net in m'n eerste cycle, dus ik kan nu nog niet veel zeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Scyth op 06-06-2012 18:34 ]

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

LP7 is dan toch ook pre-LP9, Henk? :D Of werkt de nummering niet zo.

[ Voor 3% gewijzigd door woekele op 06-06-2012 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
woekele schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 18:42:
LP7 is dan toch ook pre-LP9, Henk? :D Of werkt de nummering niet zo.
Daar leek eerst wel logica in te zitten, maar die is de laatste tijd een beetje weg. Kijk voor de lol maar eens op SamMobile wanneer welke firmware is uitgekomen. Dan zie je dat LPD, LP7, LPF, LPG en LPW nogal door elkaar lopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-10 16:55
Scyth schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 18:33:
Zojuist OlloSII XWLPF geflashed, en de eerste indrukken zijn goed. Minder opties als een AOKP of AOSP-rom, maar opzich is dat ook niet écht een probleem. Hoewel ik wel graag wat mag tweaken met instellingen is de snelheid van deze ROM prima. Hij zou érg zuinig moeten zijn qua verbruik van de accu, dus het zal me benieuwen. Zit net in m'n eerste cycle, dus ik kan nu nog niet veel zeggen.
Dat is WanamLite met een andere kernel en wat andere aanpassingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Franco10 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 19:46:
[...]

Dat is WanamLite met een andere kernel en wat andere aanpassingen?
Nee, dat is een Sammy ROM met Vertumus theme en een paar andere aanpassingen. Dat is dus zoals nagenoeg iedere andere Sammy ROM. De enige unieke ROM's zijn Paranoid, CM9 en een enkele andere ROM. De rest is 'gewoon' Sammy of AOKP met een theme of OTA app.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:28
AllSeeyinEye schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 20:43:
[...]

Nee, dat is een Sammy ROM met Vertumus theme en een paar andere aanpassingen. Dat is dus zoals nagenoeg iedere andere Sammy ROM. De enige unieke ROM's zijn Paranoid, CM9 en een enkele andere ROM. De rest is 'gewoon' Sammy of AOKP met een theme of OTA app.
Dat is wel heel kort door de bocht, er kan ook nog wel wat verschil in tweaks, bijgeleverde kernel + settings etc. zitten hoor :P Maar goed.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
gabn88 schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 21:01:
[...]

Dat is wel heel kort door de bocht, er kan ook nog wel wat verschil in tweaks, bijgeleverde kernel + settings etc. zitten hoor :P Maar goed.. ;)
Kernel kan je zelf naar wens kiezen (even daargelaten dat sommige kernels wel/niet AOKP/Sammy ondersteunen)
Settings en tweaks zijn in vrijwel alle ROMs identiek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
Ik ben bezig om een Aroma installer te maken voor miuiscotland.. En hier wil ik graag wat modems aan toevoegen.. aangezien ik zelf voor dit toestel geen ander modem heb geprobeerd dan in de rom zat, heb ik geen idee welke nou populair zijn..

ik wil er tussen de 5 en 10 in zetten denk ik..

http://www.veyka.co.uk/radios/

edit:
wat ik verder vindt is dat deze over algemeen het meest gebruikt worden.
KE7, KH3, KI3, KI4, KL1, LPS, NEKF2, NELP2 & NELP3.

maar NELP3 zit er dan weer niet tussen..

Edit 2:
Deze heb ik er nu in zitten en ook de keuze tussen siyah en neak.. ga hem nu testen..!

[ Voor 30% gewijzigd door thommy86 op 07-06-2012 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje;

Ik heb NOVA 3 aangeschaft (top game overigens), maar loop wel ergens tegen aan;
De singleplayer loopt soepel onder ICS, alleen de multiplayer kan naar mijn mening stukken soepeler.

Zijn er mensen nog op Gingerbread die onder games betere prestaties ervaren?
Ik zit er namelijk aan te denken om terug te stappen naar GB (CheckROM) om dit te testen.
Alleen heb ik verder nooit een GB ROM geinstalleerd en weet verder niet of dit hetzelfde werkt.
Lees namelijk overal enorm positieve geluiden over CheckROM, o.a. de snelheid en batterijduur.

Dus ik heb zojuist CheckROM v6 gedownload.
Zou ik deze gewoon op dezelfde manier kunnen flashen via CWM?
Zo ja, kan ik dan ook via TitaniumBackup mijn apps gewoon terug kunnen zetten? Of gaat dat problemen opleveren?

Het liefst zou ik de graphic settings van NOVA 3 een tandje naar beneden schroeven, wat bij lagere toestellen gebeurd.. aangezien ik gameplay/performance prefereer boven uber graphics.
Alleen dit lijkt geen optie, of ik moet iets over het hoofd zien?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2012 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 10:43:
Dus ik heb zojuist CheckROM v6 gedownload.
Zou ik deze gewoon op dezelfde manier kunnen flashen via CWM?
Ja hoor geen probleem, wel een full wipe doen (na een Nandroid backup te hebben gemaakt uiteraard).
Zo ja, kan ik dan ook via TitaniumBackup mijn apps gewoon terug kunnen zetten? Of gaat dat problemen opleveren?
Geen enkel probleem nee, zo lang je het bij de /data apps houdt. Geen /system dingen gaan restoren.

Zou eerst echter alleen even Nova proberen als je op CheckRom zit. Bevalt het niet: Nandroid restore, klaar.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:09:
[...]

Ja hoor geen probleem, wel een full wipe doen (na een Nandroid backup te hebben gemaakt uiteraard).

[...]

Geen enkel probleem nee, zo lang je het bij de /data apps houdt. Geen /system dingen gaan restoren.

Zou eerst echter alleen even Nova proberen als je op CheckRom zit. Bevalt het niet: Nandroid restore, klaar.
Okay, here we go :)

Laat hier wel even m'n bevindingen weten.
Zal gewoon de "stock" versie van CheckROM v6 proberen.
Is misschien ook wel handig om eens getest te hebben toch? Puur de performance onder games (en dan bijv met name NOVA 3 MP).

EDIT: Oke, weinig resultaat.
Quadrant benchmark score GB: 3300. Met mijn ICS ROM was dat 4500.
En ingame weinig verbetering, ook weinig verslechtering overigens.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2012 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:24:
[...]

Okay, here we go :)

Laat hier wel even m'n bevindingen weten.
Zal gewoon de "stock" versie van CheckROM v6 proberen.
Is misschien ook wel handig om eens getest te hebben toch? Puur de performance onder games (en dan bijv met name NOVA 3 MP).

EDIT: Oke, weinig resultaat.
Quadrant benchmark score GB: 3300. Met mijn ICS ROM was dat 4500.
En ingame weinig verbetering, ook weinig verslechtering overigens.
Welke kernel heb je, ik haal met ics rom en fluxi kernel 5500+ punten

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quadrant is 100% meaningless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --3S--
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-02 14:18
Ik gebruik sinds vandaag voor het eerst CyanogenMod> CM9, 0603 nightly. (Hiervoor heb ik alleen de Lite'ning Rom gebruikt)

Er is alleen 1 ding waar ik me aan begin te ergeren: de intensiteit van 'Trillen bij aanraking' vind ik te hoog. Dit kan ik volgens mij nergens veranderen. De enige optie is óf aan óf uit, en ik wil het wel aan hebben staan maar niet zo intens.

Zie ik iets over het hoofd? Of weet iemand of er hier een app voor is? Ik heb zelf niks kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Echt niet. Quadrant zegt echt alles. Als je daar een hoge score hebt, dan heb je gewoon de allervetste soepelst draaiende telefoon ooit.
Ik heb trouwens gehoord dat als je op je hoofd staat en Apple uitscheldt in de microfoon tijdens het draaien van Quadrant, dat je CPU gewoon spontaan hardwarematig beter wordt en dat je score dan verdubbelt en je een speciale custom ROM met kernel krijgt met ultieme smoothness en battery life.
(moeten wel goede scheldwoorden zijn, want van Apple is stom kreeg ik maar 2 punten extra).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

--3S-- schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 20:57:
Ik gebruik sinds vandaag voor het eerst CyanogenMod> CM9, 0603 nightly. (Hiervoor heb ik alleen de Lite'ning Rom gebruikt)

Er is alleen 1 ding waar ik me aan begin te ergeren: de intensiteit van 'Trillen bij aanraking' vind ik te hoog. Dit kan ik volgens mij nergens veranderen. De enige optie is óf aan óf uit, en ik wil het wel aan hebben staan maar niet zo intens.

Zie ik iets over het hoofd? Of weet iemand of er hier een app voor is? Ik heb zelf niks kunnen vinden...
Bij Siyahkernel kun je als ik me niet vergis via exTweaks app de intensiteit instellen.
Maar er is vast ook een scriptje/instructie voor waarmee je de benodigde parameter kunt aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-10 22:21
Zelf stoor ik me aan het gebrek aan notification light van de CM9 rom, maar kan misschien aan mij liggen, dat het niet werkt. Iemand ook een probleem met dit? Google wil ook niet heel veel zinnig antwoorden erover, alleen dat de I9100G versie pas notification light heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-10 20:29
P-Storm schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 00:27:
Zelf stoor ik me aan het gebrek aan notification light van de CM9 rom, maar kan misschien aan mij liggen, dat het niet werkt. Iemand ook een probleem met dit? Google wil ook niet heel veel zinnig antwoorden erover, alleen dat de I9100G versie pas notification light heeft gekregen.
Keyword is bln
Kijk eens naar de fluxi kernel met breathing effect

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blindfold schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 23:56:
Echt niet. Quadrant zegt echt alles. Als je daar een hoge score hebt, dan heb je gewoon de allervetste soepelst draaiende telefoon ooit.
Ik heb trouwens gehoord dat als je op je hoofd staat en Apple uitscheldt in de microfoon tijdens het draaien van Quadrant, dat je CPU gewoon spontaan hardwarematig beter wordt en dat je score dan verdubbelt en je een speciale custom ROM met kernel krijgt met ultieme smoothness en battery life.
(moeten wel goede scheldwoorden zijn, want van Apple is stom kreeg ik maar 2 punten extra).
Hahaha thx! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-10 22:21
ny-hardcore schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 07:15:
[...]

Keyword is bln
Kijk eens naar de fluxi kernel met breathing effect
Ah, dat is een stuk beter, en blijkbaar over het hoofd gezien dat het toestel geen LED notification heeft. Maar BLN werkt inderdaad goed :), bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Ik draai sinds gisteren de paranoid rom en ik ben na een hoop te hebben gecustomized helemaal blij :-)

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
P-Storm schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 12:00:
[...]
Maar BLN werkt inderdaad goed :), bedankt voor de tip.
< gaat vast naar het S2 Batterij topic om de vraag te lezen waarom nu "opeens" de accu sneller leegloopt ;) >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat vreselijk irritant dat de haptic feedback nog niet volledig uit te schakelen is bij CM9.
herinner met dat dit met cm7 wel mogelijk was. kan de intensiteit wel aanpassen met siyah er bij.. maarja dat is het ook net niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 18:21
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2012 @ 13:53:
wat vreselijk irritant dat de haptic feedback nog niet volledig uit te schakelen is bij CM9.
herinner met dat dit met cm7 wel mogelijk was. kan de intensiteit wel aanpassen met siyah er bij.. maarja dat is het ook net niet
Waar heb jij nog feedback dan? Het enige waar het bij CM9 nog niet uit kan is bij het unlocken, verder kan alles uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:29

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb sinds een paar dagen een Samsung Galaxy SII i9100 en heb vandaag de firmware geüpdatet naar de nieuwste versie met Android 4.0.3...

Het eerste wat me opviel was dat al mijn schermpjes weer "Samsung standaard" waren dus kon ik weer een uur bezig om al mijn shortcuts etc. op de goede plek te zetten. Maar het ergste is nog dat Lotus Traveler sinds de update zeer instabiel is. Om de haverklap krijg ik het bericht dat het gecrasht is en de e-mail en calendar widgets van Traveler doen het ook niet meer. :(

Ook weer gezoek om Swype weer aan te zetten - origineel stond dat standaard aan maar na de update stond het uit. Terwijl ik er net aan gewend was...

Maarja ondanks die minpuntjes is het sowieso een geweldige telefoon en de toevoeging van face unlock in de nieuwe Android is ook heel leuk. :)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 18:21
Mx. Alba schreef op zondag 10 juni 2012 @ 15:54:
en de toevoeging van face unlock in de nieuwe Android is ook heel leuk. :)
voor 1 dag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Face unlock.apk is een van de dingen die ik standaard uit een rom knikker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ben iemand die het scherm altijd veel gebruikt, en na een tijdje een gekleurde achtergrond te hebben ingewisseld voor een geheel zwarte background merk ik echt verschil in batterij consumptie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Mx. Alba schreef op zondag 10 juni 2012 @ 15:54:
Ik heb sinds een paar dagen een Samsung Galaxy SII i9100 en heb vandaag de firmware geüpdatet naar de nieuwste versie met Android 4.0.3...

Het eerste wat me opviel was dat al mijn schermpjes weer "Samsung standaard" waren dus kon ik weer een uur bezig om al mijn shortcuts etc. op de goede plek te zetten. Maar het ergste is nog dat Lotus Traveler sinds de update zeer instabiel is. Om de haverklap krijg ik het bericht dat het gecrasht is en de e-mail en calendar widgets van Traveler doen het ook niet meer. :(

Ook weer gezoek om Swype weer aan te zetten - origineel stond dat standaard aan maar na de update stond het uit. Terwijl ik er net aan gewend was...

Maarja ondanks die minpuntjes is het sowieso een geweldige telefoon en de toevoeging van face unlock in de nieuwe Android is ook heel leuk. :)
Ik gebruik siyah kernel ivm de dualboot optie dus de ene rom gebruik ik voor mijn werk, dus met Lotus Traveler en de andere om mee te experimenteren. De stock LPG versie werkt prima met raveler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Ik heb in ieder geval een mailtje gestuurd naar de verantwoordelijke bij ons datacenter. Zij moesten zo nodig Apple en Samsung phones verplichten voor gebruik met Traveler - ik heb nu een Samsung phone met de officiële nieuwste firmware van Samsung en Traveler werkt niet (goed). Lost u het maar op. ;)

Mijn users heb ik in ieder geval ook een mailtje gestuurd om voorlopig hun firmware niet te updaten...

De nieuwe Android-versie ziet er trouwens wel weer wat gelikter uit. Vooral de nieuwe GMail app ziet er heel goed uit. Dat face unlock was inderdaad leuk voor een uurtje maar ik heb het er weer af gehaald en weer gewoon een pattern erop. Ik vind trouwens de nieuwe versie van het pattern wel heel makkelijk over de schouder heen mee te "lezen" met die grote groene cirkels die om de stipjes heen komen...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --3S--
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-02 14:18
Blindfold schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 23:58:
[...]

Bij Siyahkernel kun je als ik me niet vergis via exTweaks app de intensiteit instellen.
Maar er is vast ook een scriptje/instructie voor waarmee je de benodigde parameter kunt aanpassen
Hiermee is het gelukt, bedankt :)

Ik ben trouwens best een noob op dit gebied. Zijn er grote verschillen in de SiyahKernels? Ik gebruik nu v3.3.1 (sinds 15 minuten) en het lijkt allemaal wel goed te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 15:56
Mx. Alba schreef op zondag 10 juni 2012 @ 21:57:
Ik vind trouwens de nieuwe versie van het pattern wel heel makkelijk over de schouder heen mee te "lezen" met die grote groene cirkels die om de stipjes heen komen...
"Patroon zichtbaar maken" uitvinken en weg zijn die grote groene cirkels.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

SCARfaceE schreef op zondag 10 juni 2012 @ 22:02:
[...]

"Patroon zichtbaar maken" uitvinken en weg zijn die grote groene cirkels.
En dan ook "Vibrate on touch" aan - goede oplossing. :)

(Ik heb die van mij op Engels staan. Ik vind dat veel beter werken dan Nederlands...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Nou een half uur XDA door zitten pitten, maar er zijn zoveel custom roms (waar is dat nou weer voor nodig :| ) dat ik er echt niet aan uitkom.

Het enige wat ik wil is gewoon een kale android versie net als die van Nexus, zonder de Touchwizz dus kan iemand mij aub een rom aanwijzen welke ik kan flashen :(

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Q_7 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 15:56:
Nou een half uur XDA door zitten pitten, maar er zijn zoveel custom roms (waar is dat nou weer voor nodig :| ) dat ik er echt niet aan uitkom.

Het enige wat ik wil is gewoon een kale android versie net als die van Nexus, zonder de Touchwizz dus kan iemand mij aub een rom aanwijzen welke ik kan flashen :(
Als je een standaard Rom installeert met root rechten, dan kun je Touchwiz gewoon freezen via Titanium Backup en dan is ie ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Er is natuurlijk verschil tussen kale Android (AOSP) zoals op de Galaxy Nexus en de Android zoals op de S2 maar dan zonder Tochwizz.
Misschien voldoet een andere Launcher al voor jou?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raad Rootbox rom aan: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1696419

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Niet online

Q_7

Het is dat een Android 4.0.3 (4) veel soepeler draait dan een rom waar Samsung aan heeft zitten sleutelen, heb ook andere launchers geprobeerd maar vind het niet soepel genoeg.

Android op Nexus werkt gewoon 10/10 terwijl het kwa hardware minder is als de S2, nooit een hapering vastloper oid.

Bedankt voor de link Alwinn , maar vind hem net niet als ik de plaatjes mag geloven, btw is er wel een rom voor de S2 net als die van de Nexus ?

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q_7 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:11:
Het is dat een Android 4.0.3 (4) veel soepeler draait dan een rom waar Samsung aan heeft zitten sleutelen, heb ook andere launchers geprobeerd maar vind het niet soepel genoeg.

Android op Nexus werkt gewoon 10/10 terwijl het kwa hardware minder is als de S2, nooit een hapering vastloper oid.

Bedankt voor de link Alwinn , maar vind hem net niet als ik de plaatjes mag geloven, btw is er wel een rom voor de S2 net als die van de Nexus ?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1601518

Dit is de 'pure nexus rom' voor de S2.

Ik heb hem gebruikt, maar mis wat opties die Rootbox wel heeft. Zo heeft Rootbox de mogelijkheid om de batterij percentages weer te geven, en wat andere AOKP settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Al die AOSP ROM's voor de S2 hebben deze problemen. Ik dacht dat er ook nog iets met de camera was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

jelmervos schreef op maandag 11 juni 2012 @ 16:18:
Al die AOSP ROM's voor de S2 hebben deze problemen. Ik dacht dat er ook nog iets met de camera was?
Nope, camera is naar mijn mening net zo prima als in een Samsung rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Niet online

Q_7

Medetweakers! Dank voor de hulp, heb nu de Pure Nexus rom erop gezet, en in 1 woord, PERFECT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Q_7 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 17:08:
Medetweakers! Dank voor de hulp, heb nu de Pure Nexus rom erop gezet, en in 1 woord, PERFECT!
Ik ben benieuwd naar je verder ervaringen (snelheid/accu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 22:00
Ik ben wel benieuwd naar de verschillen tussen de standaard rom of een aosp rom zoals F1.

Ik bedoel meer, werkt de camera onder de stock beter dan in aosp.
Of is de agenda in het algemeen handiger onder stock of aosp.

Werkt aosp sneller dan de stock rom ?

Kan iemand zijn of haar mening geven hierover ?

[ Voor 7% gewijzigd door Signs op 11-06-2012 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Signs schreef op maandag 11 juni 2012 @ 21:20:
Ik ben wel benieuwd naar de verschillen tussen de standaard rom of een aosp rom zoals F1.

Ik bedoel meer, werkt de camera onder de stock beter dan in aosp.
Of is de agenda in het algemeen handiger onder stock of aosp.

Werkt aosp sneller dan de stock rom ?

Kan iemand zijn of haar mening geven hierover ?
Zoveel mensen, zoveel meningen. Persoonlijk ben ik erg tevreden met m'n Samsung Rom (Wanamlite). Anderen zweren bij een AOSP ROM. Daarnaast heeft ieder z'n eigen favoriet van die soorten ROM's.
Hardware support is optimaal bij Samsung ROM en wordt steeds beter en is ondertussen wellicht al net zo goed bij AOSP ROM's.
Als je geen Samsung apps wilt, maar minder risico wilt lopen dat sommige hardware zaken iets minder werken dan kun je ook een Samsung ROM nemen waar dit al uitgesloopt is.
Maar er zullen ook genoeg mensen zijn die toch een AOSP ROM soepeler vinden lopen, dus uiteindelijk is toch m'n advies: probeer het gewoon even uit.
Is waarschijnlijk sneller dan wegwijs worden uit alle meningen dat ROM .... het beste, snelste, zuinigste, etc. is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Voor de meest aparte en toch perfect werkende rom , kijk eens naar de paranoid android Rom. Ik ben er erg tevreden mee. Vind hem er echt uit springen. Al kost het een hoop setten van settings qua dpi waarden...

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1668719

[ Voor 14% gewijzigd door MetalManic op 12-06-2012 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
MetalManic schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 00:08:
Voor de meest aparte en toch perfect werkende rom , kijk eens naar de paranoid android Rom. Ik ben er erg tevreden mee. Vind hem er echt uit springen. Al kost het een hoop setten van settings qua dpi waarden...

Eensch, van alle niet-samsungstock roms is dit de meest uitspringende.
Toch vind ik de stockroms nog het meest vloeiende zeker met de touchwiz ux/5 launcher.
Ik gebruik nu de stock LPG-versie van Wanam met TW UX 1.5.1 van benevenzijnnaamkwijtmaarzoekmaaropxda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Thombias schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 08:26:
[...]

Eensch, van alle niet-samsungstock roms is dit de meest uitspringende.
Toch vind ik de stockroms nog het meest vloeiende zeker met de touchwiz ux/5 launcher.
Ik gebruik nu de stock LPG-versie van Wanam met TW UX 1.5.1 van benevenzijnnaamkwijtmaarzoekmaaropxda.
In de ROM die ik gebruik (Alliance ICS v2) zit ook de TW UX 1.5.1 launcher. Heb er heel even mee gespeeld, maar toch weer snel terug naar Apex. In de TW launcher mis ik simpelweg teveel dingen die het gebruik net even makkelijker / aangenamer maken, zoals:

- verticaal grid in drawer
- tabbladen in drawer
- scrollen van dock
- swipen op dock
- swipe gestures op scherm
- keuze in animaties

Toch dingen waar ik inmiddels niet meer zonder kan (ok, tabbladen in drawer is 'luxe' en zou ik zonder kunnen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 09:27:
[...]

In de ROM die ik gebruik (Alliance ICS v2) zit ook de TW UX 1.5.1 launcher. Heb er heel even mee gespeeld, maar toch weer snel terug naar Apex. In de TW launcher mis ik simpelweg teveel dingen die het gebruik net even makkelijker / aangenamer maken, zoals:

- verticaal grid in drawer
- tabbladen in drawer
- scrollen van dock
- swipen op dock
- swipe gestures op scherm
- keuze in animaties

Toch dingen waar ik inmiddels niet meer zonder kan (ok, tabbladen in drawer is 'luxe' en zou ik zonder kunnen :P)
Hebben ze al betere folderondersteuning in Apex? Ik was er wel van gecharmeerd, maar toen ik handmatig al m'n folders met 1 icoon tegelijk moest vullen was ik er snel klaar mee :(
Dus maar weer terug naar Go Launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Blindfold schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:31:
[...]

Hebben ze al betere folderondersteuning in Apex? Ik was er wel van gecharmeerd, maar toen ik handmatig al m'n folders met 1 icoon tegelijk moest vullen was ik er snel klaar mee :(
Nee dat is nog hetzelfde, en inderdaad handiger in Go Launcher. Aan de andere kant verplaats ik niet vaak apps als ze eenmaal geïnstalleerd zijn, dus vind ik dat geen dealbreaker. Verder vind ik Apex net wat fijner aanvoelen (cleaner, sneller) dan Go Launcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Blindfold schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 10:31:
[...]

gwystyl schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:06:
[...]

Nee dat is nog hetzelfde, en inderdaad handiger in Go Launcher. Aan de andere kant verplaats ik niet vaak apps als ze eenmaal geïnstalleerd zijn, dus vind ik dat geen dealbreaker. Verder vind ik Apex net wat fijner aanvoelen (cleaner, sneller) dan Go Launcher
Ik heb een batch folder action. Maar ik heb dan ook Apex Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

gwystyl schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:06:
[...]

Ik vond hem er zeker gelikt uitzien. Go Launcher heeft wel functionele iconen, maar echt mooi vind ik ze niet.

Ik heb zo'n homescreen copy app om je apps van de ene launcher naar de andere te kunnen zetten, maar helaas werkt dat niet om Go Launcher items naar Apex over te zetten.
Misschien iets anders zoeken om makkelijk folders te maken in TW Launcher en die dan te migreren naar Apex.
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:11:
[...]

[...]

Ik heb een batch folder action. Maar ik heb dan ook Apex Pro...
Hey. Ik heb een deja vu. Volgens mij hebben we eerder in dit topic hetzelfde gesprek gehad 8)

[ Voor 16% gewijzigd door Blindfold op 12-06-2012 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Blindfold schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 11:14:

[...]

Hey. Ik heb een deja vu. Volgens mij hebben we eerder in dit topic hetzelfde gesprek gehad 8)
Blindfold in "[Samsung Galaxy SII - I9100] Firmware Topic"
AllSeeyinEye in "[Samsung Galaxy SII - I9100] Firmware Topic"

check :). Batch folder actions zijn idd wel handig, maar de rest van de Pro functies boeien me niet zo, dus ik houd het bij de gratis versie....

[ Voor 27% gewijzigd door gwystyl op 12-06-2012 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-10 08:56
Q_7 schreef op maandag 11 juni 2012 @ 17:08:
Eigenlijk naar aanleiding van deze reactie de F1 GalaxyNexus ROM op mijn SII gezet en wat bevalt ie goed! Lekker snel, basic en alles werkt tot op heden. Aanrader dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
gwystyl schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:31:
[...]

Blindfold in "[Samsung Galaxy SII - I9100] Firmware Topic"
AllSeeyinEye in "[Samsung Galaxy SII - I9100] Firmware Topic"

check :). Batch folder actions zijn idd wel handig, maar de rest van de Pro functies boeien me niet zo, dus ik houd het bij de gratis versie....
Die batch folder actions kunnen mij dan weer gestolen worden (heb welgeteld 1 folder op mn homescreen), ik vind de custom tabs in de drawer en de dock swipe gestures juist erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:16:
[...]
ik vind de custom tabs in de drawer en de dock swipe gestures juist erg fijn.
Same here ja, zou niet meer zonder kunnen zelfs :) Uitzetten dat je niet wilt zien en de rest in tabjes indelen :P

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/S2/Screenshot_2012-06-12-13-23-35.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Brad Pitt schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:25:
[...]

Same here ja, zou niet meer zonder kunnen zelfs :) Uitzetten dat je niet wilt zien en de rest in tabjes indelen :P

[afbeelding]
Lol, je hanteert bijna dezelfde indeling ook nog :P

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/sh/ciyt8amld1baif2/3plrhvR41V/Screenshot_2012-06-12-13-33-14.png

[ Voor 3% gewijzigd door AllSeeyinEye op 12-06-2012 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Niet online

Q_7

barzi schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 12:33:
[...]

Eigenlijk naar aanleiding van deze reactie de F1 GalaxyNexus ROM op mijn SII gezet en wat bevalt ie goed! Lekker snel, basic en alles werkt tot op heden. Aanrader dus!
Mijn eerste ervaringen met de Nexus rom zijn ook super, alleen 3 puntjes, ( na een dag gebruik )

Telefoon ontwaakt een beetje te laat
Auto brightness werkt niet altijd goed
Trilfunctie tijdens het typen is niet uit te zetten en de tril intensiviteit is ook niet aan te passen

Buiten deze 3 puntjes werkt het perfect.
Verder gaat de accu zeker langer mee als de standaard Samsung rom.

[ Voor 9% gewijzigd door Q_7 op 12-06-2012 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-10 22:17
Trillen bij toetsaanslag kun je in CM9 uitzetten onder instellingen - taal en invoer - instellingen van android toetsenbord (knop rechts).
Is in de F1 rom denk ik hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-10 11:13
Ik ben afgelopen zaterdag overgestapt van de VK rom naar Omega.
Dit lijkt een positieve invloed te hebben op de accuduur; daar waar bij de eerste 's nachts ongeveer 30% verbruik had, is dit nu nog maar 10%. Hij lijkt dus met name in idle een heel stuk zuiniger te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Heb hier iemand die graag Android 4 op zijn I9100G wil hebben, maar zowel Kies als de software-update optie in de telefoon zeggen dat er geen update beschikbaar is, volgens Google schijnt dit een aparte versie van de I9100 te zijn?

PDA: I9100GXXLB1
PHONE I9100GXXKL4
CSC: I9100GDBTKL2
Build Info: Sun Feb 26 16:53:04 KST 2012
Android versie 2.3.6
Basband-versie: I9100GXXKL4
Kernelversie: 2.6.35.7 dpi@DELL164 #2
Buildnummer: Gingerbread.XXLB1

Komt hier ooit via Kies/software-update v4 voor beschikbaar?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
JeroenV_ schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 09:56:
Ik ben afgelopen zaterdag overgestapt van de VK rom naar Omega.
Dit lijkt een positieve invloed te hebben op de accuduur; daar waar bij de eerste 's nachts ongeveer 30% verbruik had, is dit nu nog maar 10%. Hij lijkt dus met name in idle een heel stuk zuiniger te zijn.
Ik vind een verlies van 10% in een nacht (tenzij je heeeeele lange nachten maakt) toch eerlijk gezegd vrij veel; ik verlies in een nacht (van circa 6 à 7 uur) toch maximaal 4 tot 5%, afhankelijk van of ik er aan denk om autosync uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
Raven schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:24:
Heb hier iemand die graag Android 4 op zijn I9100G wil hebben, maar zowel Kies als de software-update optie in de telefoon zeggen dat er geen update beschikbaar is, volgens Google schijnt dit een aparte versie van de I9100 te zijn?

PHONE I9100GXXKL4
Android versie 2.3.6

Geen idee, maar CM9 draait er in elk geval wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Maar het hoort via de normale wegen te kunnen, overal staat dat versie 4 voor de S2 via Kies en OTA te krijgen is. Telefoon is nu maar op de terugweg naar de winkel met het verzoek een normale i9100 te sturen en niet de "G" variant. Er is trouwens wel wat verschil tussen de 2 lees ik net: http://www.digitalversus....cessing-power-n23912.html

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-03-2023
MetalManic schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 00:08:

Kan je dat van die dpi waarden even toelichten ?
Wat is dat juist, hoe doe je het en wat is het voordeel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 18:05
Ik heb een i9100 van een vriend gekregen, die hij heeft gebricked, volgens hem had ie hem al wel geroot. Backup had ie niet, dus ik weet ook niet precies welke cfroot erop zou moeten (ik gok een van de KE series, aangezien wat vrienden dat van mij ook hebben.). Ik kan nog wel laden in recovery mode en in download mode.

Recovery mode kom ik in CWM 4.0.0.4 terecht, maar dan kan ie de sdcard niet mounten.
Flash ik hem via odin met een andere rom en heb ik CWM 5, dan kan ie de sdcard wel mounten maar geeft ie een 'assert fail', dit met meerdere ROMs (waaronder CyanogenMod 7.1 en 9.0)

Iemand een idee waar ik moet beginnen?

Compromises are for the weak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Je kan in recovery én in download modus komen. Het is dus geen brick :)

Flash met Odin de ROM die je hier kunt downloaden.

Een geroote kernel staat er ook bij, inclusief de instructies voor het hoe en wat.
Tot slot staat er (uiteraard) een downloadlinkje voor Odin bij.

edit:
De stap van het uit de telefoon halen van de batterij is m.i. pure bullshit :+

[ Voor 11% gewijzigd door AllSeeyinEye op 13-06-2012 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raven schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 10:24:

PHONE I9100GXXKL4
Android versie 2.3.6

ik dacht ooit gelezen te hebben dat er geen officiele plannen zijn voor ics op de I9100G, maar custom kan natuurlijk altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Custom zou kunnen, maar vind het (persoonlijk) niet kunnen dat ze zonder te zeggen een tweede versie van de S2 uitbrengen maar die niet van een update voorzien terwijl de ander die wel krijgt. Maar goed, 't toestel is al onderweg terug naar de winkel (zal er morgen wel zijn), daarna maar eens kijken of ze een niet-G variant opsturen en anders geld terug en ergens anders bestellen.

De PW hier gaf trouwens ook niet aan dat het een andere versie betrof.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Raven schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 18:37:
Custom zou kunnen, maar vind het (persoonlijk) niet kunnen dat ze zonder te zeggen een tweede versie van de S2 uitbrengen maar die niet van een update voorzien terwijl de ander die wel krijgt. Maar goed, 't toestel is al onderweg terug naar de winkel (zal er morgen wel zijn), daarna maar eens kijken of ze een niet-G variant opsturen en anders geld terug en ergens anders bestellen.

De PW hier gaf trouwens ook niet aan dat het een andere versie betrof.
Hier staat dat er wel een officiele update voor de I9100G is. Ook op SamMobile is er één te vinden. Die is wel Frans, maar dat moet niet uitmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zowel Kies als OTA gaven niets aan, wel raar :? .
Van jouw link: "....and update by using Samsung Kies if the firmware update already reach your region."
Ik denk dat de regio waar die telefoon wegkwam nog geen update heeft gekregen.

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 13-06-2012 20:10 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
The-Dude schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 16:55:
[...]

Kan je dat van die dpi waarden even toelichten ?
Wat is dat juist, hoe doe je het en wat is het voordeel ?
Dpi betekent dots per inch. Met deze Rom denkt je foon dat ie een tablet is. Hij geeft dus alles weer als een tablet. Aangezien je foon kleiner is wordt alles dus erg klein. Dit kan je aan passen door de dpi waardes aan te passen in de instellingen. Dpi 160 is een mooie waarde voor de apps. Ik zou zeggen. Lees het xda forum. Flash de Rom en ga er mee spelen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Leuke grap daarnet... omdat ik inmiddels toch weer last begin te krijgen van de heerlijke AudioOut_1 drain, en heeel zeker weet dat het niet _mijn_ geluid is wat de wakelocks veroorzaakt, besloten om van LP8 naar LPG te gaan. Netjes wipe gedaan enzo. Doet de homeknop het niet meer :P Wel om het scherm te unlocken, maar verder nakkes, nada.

Wanam LPG is dus geen optie meer :+ Nu maar een rom gaan zoeken die niet zo draint, want dit vind ik niet echt grappig meer, minder dan een dag met een grotendeels idlende telefoon is niet je-dat. Of zou een andere kernel hier misschien in kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Ik draai naar volle tevredenheid AllianceROM v2.2, zelf voorzien van een gemodde Jkay (weg met dat groen :P) en de CFroot LPD kernel.

Omdat ik de zin van het tot een minimum leeg laten lopen van mijn telefoon niet inzie heb ik op 40% de lader erin gedaan. Ik had toen een 'aan' tijd van 17 uur en een schermtijd van 3 uur. Bij gelijkblijvend gebruik zou ik dan ruimschoots 4 uur schermtijd en makkelijk 24 uur standby moeten hebben gehaald.

Met
1x exchange account, uurlijks mail ophalen
1x gmail account
Van 7.00 tot 18.00 auto sync aan
100% wifi aan
Alleen thuis mobiele data uit
facebook, geen meldingen aan

Ik heb overigens geen spelletjes gespeeld. Schermtijd is Opera Mobile, Tapatalk, Whatsapp, email, Facebook (friendcaster) en gmail.

Met name het wisselen naar deze kernel heeft voor mijn gevoel flink bijgedragen in de verbetering van de accutijd / vermindering van de drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Henk schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 10:43:
Leuke grap daarnet... omdat ik inmiddels toch weer last begin te krijgen van de heerlijke AudioOut_1 drain, en heeel zeker weet dat het niet _mijn_ geluid is wat de wakelocks veroorzaakt, besloten om van LP8 naar LPG te gaan. Netjes wipe gedaan enzo. Doet de homeknop het niet meer :P Wel om het scherm te unlocken, maar verder nakkes, nada.

Wanam LPG is dus geen optie meer :+ Nu maar een rom gaan zoeken die niet zo draint, want dit vind ik niet echt grappig meer, minder dan een dag met een grotendeels idlende telefoon is niet je-dat. Of zou een andere kernel hier misschien in kunnen helpen?
Hier een S2 die hetzelfde gedrag vertoond, ook met AudioOut_1. Meerdere ROM's (alleen officiële) geprobeerd, altijd met full wipe. Verder geen verdachte apps of widgets geïnstalleerd. Toch elke keer last van drain: met geluk houdt ie 12 uur vol als je hem amper gebruikt.

Het valt me op dat Android-systeem meestal boven aan staat bij accu verbruik. Terwijl op mijn Galaxy Nexus dit eigenlijk altijd Scherm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
jelmervos schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:22:
[...]

Hier een S2 die hetzelfde gedrag vertoond, ook met AudioOut_1. Meerdere ROM's (alleen officiële) geprobeerd, altijd met full wipe. Verder geen verdachte apps of widgets geïnstalleerd. Toch elke keer last van drain: met geluk houdt ie 12 uur vol als je hem amper gebruikt.

Het valt me op dat Android-systeem meestal boven aan staat bij accu verbruik. Terwijl op mijn Galaxy Nexus dit eigenlijk altijd Scherm is.
Exchange, mocht je dat gebruiken, houdt de cpu vaak in gebruik als je de sync op push en/of nooit zet.
Facebook officiele app houdt de telefoon vaak wakker, helemaal als je meldingen aan hebt staan
UEFA EK app houdt de telefoon 100% wakker
Syncen van picasa albums / google fotos loopt soms vast waardoor slaapstand voorkomen wordt. Beter handmatig te syncen (bijvoorbeeld nadat je foto's toegevoegd hebt).

Ik heb zelf al zeker 2 maanden geen ROMs meer waarin Android OS (cpu) een groter verbruik heeft dan het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
AllSeeyinEye schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:32:
[...]

Exchange, mocht je dat gebruiken, houdt de cpu vaak in gebruik als je de sync op push en/of nooit zet.
Facebook officiele app houdt de telefoon vaak wakker, helemaal als je meldingen aan hebt staan
UEFA EK app houdt de telefoon 100% wakker
Syncen van picasa albums / google fotos loopt soms vast waardoor slaapstand voorkomen wordt. Beter handmatig te syncen (bijvoorbeeld nadat je foto's toegevoegd hebt).

Ik heb zelf al zeker 2 maanden geen ROMs meer waarin Android OS (cpu) een groter verbruik heeft dan het scherm.
Was het bij mij exchange maar, dan wist ik iig waar het van kwam. De AudioOut_1 (en _0 idem ) zou te fixen zijn door bepaalde geluiden uit te schakelen, maar ook dat helpt niet.

Ik had net wel weer heerlijk last van problemen met exchange sync na het terugzetten van mijn nandroid LP8 backup. Niet mijn dag dit geloof ik :P

Anders maar even proberen de LP8 te factory-resetten, eerst had ik geen last van deze bug :S En morgen maar even proberen of een andere kernel anders iets gaat doen, want ik ben het echt zat :P

[ Voor 4% gewijzigd door Henk op 14-06-2012 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Waarom niet updaten naar een recentere versie?

LP8 -> XWLP9 -> DXLP9 -> XWLPD -> XWLPE -> XWLPF -> XWLPG

[ Voor 23% gewijzigd door AllSeeyinEye op 14-06-2012 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
AllSeeyinEye schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:49:
Waarom niet updaten naar een recentere versie?

LP8 -> XWLP9 -> DXLP9 -> XWLPD -> XWLPE -> XWLPF -> XWLPG
Omdat LP9 harige kamelenballen zoog, en ik net de wanam gebaseerd op LPG probeerde, maar daarbij dus mijn homebutton besloot dat ik het lekker zelf mocht gaan doen :+

Zometeen maar proberen of een LPD het wel lekker doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henk schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:52:
en ik net de wanam gebaseerd op LPG probeerde, maar daarbij dus mijn homebutton besloot dat ik het lekker zelf mocht gaan doen :+
Home button doet het prima op Wamam's LPG Rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Henk schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:52:
[...]

Omdat LP9 harige kamelenballen zoog, en ik net de wanam gebaseerd op LPG probeerde, maar daarbij dus mijn homebutton besloot dat ik het lekker zelf mocht gaan doen :+

Zometeen maar proberen of een LPD het wel lekker doet...
Er is meer dan alleen Wanam. Ik heb een tijd terug ook een paar versies van Wanam gedraaid, maar hij weet zelf niet wat hij wil met zijn ROM. Ik heb het idee dat het hem er alleen maar om gaat dat hij als eerste de meest recente release heeft gebruikt. Er wordt te vaak veranderd van systeem apps, kernel en bepaalde instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AllSeeyinEye schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:56:
Er is meer dan alleen Wanam. Ik heb een tijd terug ook een paar versies van Wanam gedraaid, maar hij weet zelf niet wat hij wil met zijn ROM.
Ach ja je moet sowieso bij elke Rom nog zelf van alles aanpassen dus welke je pakt is op zich best irrelevant aangezien ze allemaal op hetzelfde gebaseerd zijn. Vind zijn kleine blauwe aanpassingen wel okay en "dus" gebruik ik zijn Rom. Een andere Rom gebaseerd op hetzelfde framework zal gewoon eender zijn/presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
AllSeeyinEye schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 11:56:
[...]

Er is meer dan alleen Wanam. Ik heb een tijd terug ook een paar versies van Wanam gedraaid, maar hij weet zelf niet wat hij wil met zijn ROM. Ik heb het idee dat het hem er alleen maar om gaat dat hij als eerste de meest recente release heeft gebruikt. Er wordt te vaak veranderd van systeem apps, kernel en bepaalde instellingen.
Dat ben ik met je eens, hij doet echt hele vage dingen, maar veel dingen verander ik dan ook zelf weer. Wanam is voor mij eigenlijk niet meer dan een deodexed stock-rom met een leuke theme en toevallig de tweaks (o.a. verwijderen van de home button lag en de lidroid toggles) die ik wil. Ik gooi er zelf gelijk apex launcher in, die hij eerst notabene meebundelde maar nu weer vergeet :P

Maar de houdbaarheid van wanam is sowieso niet heel hoog, hij heeft een SIII gekocht en ik heb een beetje het idee dat dat zijn nieuwe kindje gaat worden ;)

@Brad: Hier bokte hij na de eerste reboot direct (na de flash en de eerste boot nergens last van). Apex, TW, maakte allemaal niet uit. Unlocken in widgetlocker met homebutton kon wel. Daarom gelijk terug naar LP8 gegaan, maar wanam 12 is weer een release die gevoelsmatig (niet meer, niet minder) naar de knoppen is voor me :P

Het mooiste is nog dat android-exchange service kennelijk ook bepaalde dingen op het interne geheugen doen, want dat begon gelijk te kloten nadat ik de nandroid backup had teruggezet. Account verwijderd, telefoon opnieuw gestart, account toevoegen, en weer sync problemen. Uiteindelijk na 3 x booten en sync periodes verandered deed hij het weer... :S

Morgen anders maar eens naar paranoid android kijken, ziet er erg interessant uit, maar vandaag de tijd niet om dat goed in te richten en te testen :)

Edit: ik weet dat ik niet te vroeg mag juichen, maar het lijkt erop dat het heen en weer gerotzooi tussen de roms, de AudioOut_1 heeft laten zien wie de baas is ofzo :+ Geen wakelocks meer...

Edit2: Te vroeg gejuicht, the bitch is back. Ik haat het ding :/

[ Voor 6% gewijzigd door Henk op 14-06-2012 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-03-2023
MetalManic schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 21:44:
[...]

Dpi betekent dots per inch. Met deze Rom denkt je foon dat ie een tablet is. Hij geeft dus alles weer als een tablet. Aangezien je foon kleiner is wordt alles dus erg klein. Dit kan je aan passen door de dpi waardes aan te passen in de instellingen. Dpi 160 is een mooie waarde voor de apps. Ik zou zeggen. Lees het xda forum. Flash de Rom en ga er mee spelen :-)
Voor de meeste dingen lukt het vrij goed, maar Swiftkey krijg ik niet in orde.
Owel is het gewoon te klein om deftig op te kunnen typen, ofwel schaalt het totaal fout met veel zwarte gaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
The-Dude schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 12:26:
[...]

Voor de meeste dingen lukt het vrij goed, maar Swiftkey krijg ik niet in orde.
Owel is het gewoon te klein om deftig op te kunnen typen, ofwel schaalt het totaal fout met veel zwarte gaten...
Same Here. Gelukkig werkt het stock android toetsenbord wel erg lekker. Had ik lang niet gebruikt maar is goed verbeterd de laatste jaren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Zo... draai (na factory reset) nu op de 11.7 LPD van wanam. Geen audioout wakelocks meer, ik ben benieuwd of het bij deze wel zo blijft :P

[ Voor 7% gewijzigd door Henk op 14-06-2012 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MetalManic schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 13:38:
Same Here. Gelukkig werkt het stock android toetsenbord wel erg lekker. Had ik lang niet gebruikt maar is goed verbeterd de laatste jaren..
Zowel het standaard toetsenbord als wel Swiftkey en Swype doen het hier prima op Paranoid Android?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/S2/Screenshot_2012-06-14-16-47-27.png Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/S2/Screenshot_2012-06-14-16-47-42.png

Pagina: 1 ... 76 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.