Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
Henk schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 12:58:
Wanam maakt er imho een steeds grotere puinbak van. Elke release weer wat andere features erin/uit modden, naderhand met bugfixes komen... en niet omdat het allemaal ontwerpkeuzes zijn, maar omdat het gewoon zo uitkomt met dependencies lijkt het.

Best jammer, want ik vind versie 11.2 echt geweldig fijn, maar zou graag met die features een LPD draaien...
Grootste grap was imho toen hij in 11.7 standard MTP heeft enabled waardoor je niet normaal in gebruikelijke usb modus kwam - why?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:57

Arjan A

Cenosillicafoob

Geen idee waarom, maar hij levert wel netjes een zip waarmee je MTP weer kan uitzetten. Heb ik ook meteen maar gedaan.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:28
Nog wat voer voor de discussie:

Wanamlite 11.9 geflashed (met samsung apps, siyah 3.2.3.?6 geloof ik, mtp aan (geniaal stukje software) en homebuttonfix v2 (deze bleek later alleen voor 11.8 te zijn). Na 10.5 uur nog 70% batterij over (2000mAh batterij). Alles werkt soepeltjes, stukken beter dan de vorige release die ik van hem had (als je wilt weten welke moet je even zoeken in deze thread :P).

De batterij gaat beduidend langer mee dan met CM9. Oftewel, tussen samsung roms zal het verschil misschien klein zijn, maar er is wel degelijk verschil tussen roms (dit was op de SGS ook zo). Verder werkt die laatste Wanam bijna net zo soepel als CM9, dus dit wordt een blijvertje. Het scrollen gaat sowieso een stuk beter :) En auto-backlight etc. werkt ook gewoon :)

EDIT: Nu voor het eerst wifi geprobeert met wanam en in 3.5 uur ruim 35 % van de batterij af, terwijl de telefoon gewoon als baksteen fungeerde op het bureaublad :S Had wel een mailtje, dus de BLN was wel de hele tijd actief, maar dan is 10% per uur nog steeds belachelijk veel! :S

EDIT2: Wss bad flash! Na nu weer opnieuw geflashed te hebben zie ik voor het eerst het wanamlite bootscreen en lijkt alles wel prima te werken.

[ Voor 21% gewijzigd door gabn88 op 30-05-2012 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-03-2023
Zijn er mensen hier die het V6 Supercharger script ( http://forum.xda-develope...hp?t=991276&highlight=sii ) al hebben getest ?
Ik hoor daar veel goeds over, maar die openingspost is zo chaotisch dat ik er niet aan uit geraak wat ik juist moet doen.
Voor ICS roms is er blijkbaar wel een andere versie nodig heb ik begrepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:43
Kan iemand mij een modem adviseren voor het gebruik op T-Mobile netwerk.
Ik draai al een tijdje CM9 en dat bevalt goed, maar als ik het park in loop bijv. dan valt de verbinding al half weg.
Heb na aanleiding van het FP bericht ook de Blitsen app gedownload en zie dat ik daar ook ver onder de maat scoor. Waar het gemiddelde 888 kBps down is, is de mijne 426 kBps, maar goed dat kan ook aan andere factoren liggen...

[ Voor 37% gewijzigd door gebruikershaes op 29-05-2012 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kreator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-04 21:05

kreator

Wie niet waagt, verliest niet

Hoi,

Ik ben mij nu een tijdje aan het inlezen in de custom rom scene en de enige reden dat ik het niet heb gedaan is omdat ik veel gebruik maakte van mijn telefoon en geen crash wilde. Nu heb ik een Tab 2 gekocht, dus kan ik 's avonds sowieso wel lekker prutsen met als gevolg dat ik graag de Cyanogenmod wil installeren op mijn galaxy s 2.

Ik vraag me alleen nog 1 ding af.

Als ik deze handleiding lees: http://wiki.cyanogenmod.c...y_S_II:_Full_Update_Guide
Dan zie ik daar op een gegeven moment staan dat het rooten buiten de scope van het document valt. Ik heb op deze site wel een manier gevonden om te rooten:
http://galaxys2root.com/g...-s2-i9100-icsandroid-4-0/

Moet ik eerst die root toegang verkrijgen en dan pas de cyanogenmod handleiding volgen of moet dat in de volgorde die in de wiki staat beschreven?

Het zal wel een n00bvraag zijn, maar daar wil ik graag wat zekerheid over... Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Laatst online: 15:57

Arjan A

Cenosillicafoob

The-Dude schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 18:45:
Zijn er mensen hier die het V6 Supercharger script ( http://forum.xda-develope...hp?t=991276&highlight=sii ) al hebben getest ?
Ik hoor daar veel goeds over, maar die openingspost is zo chaotisch dat ik er niet aan uit geraak wat ik juist moet doen.
Voor ICS roms is er blijkbaar wel een andere versie nodig heb ik begrepen...
Nee, niet getest, en met zo'n openingspost word ik ook een beetje huiverig....
De ICS-versie staat overigens in de eerste comment eronder.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-10 08:56
Wat is het verschil in thema tussen WanamLite stock themed en de 'normale' versie? Ik kan nergens een afbeelding vinden van het verschil in de thema's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
barzi schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 13:47:
Wat is het verschil in thema tussen WanamLite stock themed en de 'normale' versie? Ik kan nergens een afbeelding vinden van het verschil in de thema's.
Themed is ICS-blauw in bijv. de notificatie balk, stock is de normale kleur groen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31
Voor de fans; Jkay voor ICS is uit: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1667846

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik zat er al aan te denken het hier te melden, maar wist niet of het onder custom rom zou vallen :). Is meer een mod, maar wel een zeer fijne.
Ter info, het framework waar Henk naar verwijst is gratis, maar is verder niet instelbaar. Als je in het verleden gedoneerd hebt, kan je 'Deluxe Settings' krijgen, anders kan je hem kopen voor € 1,99 in de Play Store. Met die deluxe settings kan je verschillende lock screens kiezen en aanpassen, en een heleboel dingen instellen aan de notificatiebalk.
Ik draai hem zelf op een verder stock XWLPD (officiele NL firmware die ook via KIES verspreid is, alleen geroot met CF-Root), maar hij is ook beschikbaar voor XXLPS en XWLPF. Later volgen meer XW en XX firmwares, en komen er thema's zoals ze eerder ook voor JKay's mod voor gingerbread beschikbaar waren (andere kleuren, batterijsoorten enz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paranoid Android v0.2 is ook uit. Heb hem over 1 geflashed en kreeg vervolgens FC's en apps die ineens weg waren en rare resoluties van apps. Heb maar een factory reset gedaan en ga nu alles maar opnieuw instellen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-10 09:30
kreator schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 10:15:
Hoi,

Ik ben mij nu een tijdje aan het inlezen in de custom rom scene en de enige reden dat ik het niet heb gedaan is omdat ik veel gebruik maakte van mijn telefoon en geen crash wilde. Nu heb ik een Tab 2 gekocht, dus kan ik 's avonds sowieso wel lekker prutsen met als gevolg dat ik graag de Cyanogenmod wil installeren op mijn galaxy s 2.

.....

Het zal wel een n00bvraag zijn, maar daar wil ik graag wat zekerheid over... Alvast bedankt!
Hoi,

ik weet er ook niet zoveel van maar ik heb de meest recente CM9 erop gezet via de volgende guide:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1419102

"Using the noob-proof ODIN method:
- Download CM9 Resurrection Edition
- Download GApps and put it onto your internal sdcard
- Open Odin
- Choose cm-9-XXXXXXXX-ODIN-galaxys2.tar.md5 as PDA
- Boot your phone into download mode
- Connect your device via usb to your computer
- Wait till Odin has fully recognized your phone
- Hit the start button and wait till the flash process is finished
- Device boots automatically into recovery
- Flash GApps
- Reboot into CM9
- Follow above steps to update CM9 to lastest available version (Upgrading from earlier version of CyanogenMod 9)"

Daarna dan dus dit :

Upgrading from earlier version of CyanogenMod 9:
- Copy CM9 ZIP to your internal SDCard
- Boot into Recovery
- Flash CM9 zip
- Reboot

Alles wat je nodig hebt staan in die post.
Eenmaal alles gedownload was het vrij simpel :)
Nu hoop ik alleen dat het een beetje correct is.
Mijn SII doet het iig prima.

[ Voor 8% gewijzigd door Hoyden op 30-05-2012 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xheroxkefx
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-03 15:56
Iemand een idee waarom NEAK 1.4.2 bij elke boot busybox 1.19.3-CM7 erop gooit? en hoe ik dit tegen kan gaan? ik heb 1.18.2 of lager nodig voor de supercharged script

@thedude ik heb het gebruikt, bij GB en ICS. ik kan niet meer zonder.
fenominaal!

[ Voor 20% gewijzigd door xheroxkefx op 30-05-2012 21:12 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 18:38
xheroxkefx schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 21:11:
fenominaal!
Zou je kunnen beschrijven wat het voor jou aantrekkelijk/fenomenaal maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoyden schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 20:49:
[...]

Hoi,

ik weet er ook niet zoveel van maar ik heb de meest recente CM9 erop gezet via de volgende guide:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1419102

"Using the noob-proof ODIN method:
- Download CM9 Resurrection Edition
- Download GApps and put it onto your internal sdcard
- Open Odin
- Choose cm-9-XXXXXXXX-ODIN-galaxys2.tar.md5 as PDA
- Boot your phone into download mode
- Connect your device via usb to your computer
- Wait till Odin has fully recognized your phone
- Hit the start button and wait till the flash process is finished
- Device boots automatically into recovery
- Flash GApps
- Reboot into CM9
- Follow above steps to update CM9 to lastest available version (Upgrading from earlier version of CyanogenMod 9)"

Daarna dan dus dit :

Upgrading from earlier version of CyanogenMod 9:
- Copy CM9 ZIP to your internal SDCard
- Boot into Recovery
- Flash CM9 zip
- Reboot

Alles wat je nodig hebt staan in die post.
Eenmaal alles gedownload was het vrij simpel :)
Nu hoop ik alleen dat het een beetje correct is.
Mijn SII doet het iig prima.
Of je zorgt dat je root krijgt op de stock rom en boot dan vervolgens naar recovery (met ClockWorkMod, CWM), lijkt mij veel makkelijker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-10 09:30
CptChaos schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 21:26:
[...]
Of je zorgt dat je root krijgt op de stock rom en boot dan vervolgens naar recovery (met ClockWorkMod, CWM), lijkt mij veel makkelijker. :)
Klinkt allemaal zo simpel maar tis een hoop info allemaal. Ik heb dit gevonden als zijnde "lijkt goed te doen" en dat was ook zo. :o
"Stock rom" bijv zegt me niet zoveel. Is dat bijv. ook de 4.0.3 van Lux. :? 8)7 Die had ik er namelijk opstaan.
Vandaar dat ik deze "noob proof" versie heb gedaan. Zegt genoeg.

Ik wil ook een Desire-Z voorzien van een andere mod, maar dat lijkt niet zo simpel. Na ja, anders maar niet :P

[ Voor 15% gewijzigd door Hoyden op 30-05-2012 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
fenominaal!
Ik heb het ook even op Gingerbread getest (met mijn oude Nexus One), maar ook hier geraakte ik er niet helemaal aan uit hoe ik het juist moest instellen. Ik had daarna ook niet het gevoel dat het beter liep dan ervoor.

Maar zoals ik reeds zei: Ik hoor er zoveel goede dingen over, dat ik dus nog steeds benieuwd ben om het werkend te krijgen.

Kan je even schetsen hoe ik het installeer op ICS en met welke instellingen juist ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hoyden schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 22:30:
Klinkt allemaal zo simpel maar tis een hoop info allemaal. Ik heb dit gevonden als zijnde "lijkt goed te doen" en dat was ook zo. :o
"Stock rom" bijv zegt me niet zoveel. Is dat bijv. ook de 4.0.3 van Lux. :? 8)7 Die had ik er namelijk opstaan.
Vandaar dat ik deze "noob proof" versie heb gedaan. Zegt genoeg.

Ik wil ook een Desire-Z voorzien van een andere mod, maar dat lijkt niet zo simpel. Na ja, anders maar niet :P
Stock ROM is gewoon de ROM van Samsung zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-10 16:52
TS voorzien van een update. Let ook op de titelfix.

Vanaf heden is dit het topic waarin alle firmware besproken kan worden, zowel officieel als custom en zowel GB als ICS.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een vraagje wel modem raden jullie aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 14:39:
Ik had een vraagje wel modem raden jullie aan ?
Welkom op GoT.

Eigen inzet wordt hier gewaardeerd. Welke modems heb je bijvoorbeeld al geprobeerd? En wat zijn je ervaringen hiermee?

Daarnaast is het altijd fijn als een vraag volledig is. Zo kan ik uit jouw post niet opmaken of je in Taiwan of in NL woont. Maakt ook nogal wat uit voor de modem.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit in holland en gebruik nu XXLPW heb nog geen andere geprobeerd. Heb sinds gister een galaxy s2 met resurrection remix v2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
En heb je klachten over de huidige radio?
Of: wat denk je dat er beter is aan een andere radio?
Wat heb je zelf al gezocht? En wat heb je gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja merk vandaag dat ik hier in schagen slecht 3g connectie heb. Met mijn oude samsung galaxy s was dit wel wat beter. Heb zelf nog niks gezocht ik dacht vraag het hier even aangezien mensen hier meer ervaringen hebben met de galaxy s2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:15

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Hallo & welkom :)

Voordat je een vraag stelt verwachten we wel dat je eigen inzet toont, het forum is geen helpdesk. Lees anders eerst eens Het algemeen beleid, daarin staat veel info over het hoe & wat van het forum.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh okay dan ga ik even zelf zoeken maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 18:04
Nou wachten tot CheckRom eindelijk een ICS uitvoering uit gaat brengen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Na bijna een half jaar zonder Jkay heb ik er niet direct meer behoefte aan. Voldoende alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snakeye2209
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 18:04
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 08:06:
Na bijna een half jaar zonder Jkay heb ik er niet direct meer behoefte aan. Voldoende alternatieven.
Is ook zo, moet zeggen dat ik uiterst tevreden ben met VK. Ook deze ROM heeft nu versie 5.0 uit met de JKAY mod erin.
Zit nu op 4.8 en bevalt me goed. Denk wel dat ik nog meer uit de batterij kan halen. Haal er ruim 24 uur uit en bijna 3 uur aan schermtijd, met de 2000mAh batterij.
Standaard Kernel.

Maar de ROM is uiterst stabiel en dat vind ik belangrijker dan ultra lange schermtijd/batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Gisteren Litenin 3.4 geinstalleerd op de S2 van de vrouw
eerste reactie was goed, vooral haar bericht dat dropbox heel lief was voor haar

ze kreeg een s3 melding, en 48GB voor de komende 2 jaar ?
Ik vermoed dat ze daar iets met de settings hebben uitgespookt, zodat ze op een s3 lijkt te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

FreshMaker schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 08:54:
Gisteren Litenin 3.4 geinstalleerd op de S2 van de vrouw
eerste reactie was goed, vooral haar bericht dat dropbox heel lief was voor haar

ze kreeg een s3 melding, en 48GB voor de komende 2 jaar ?
Ik vermoed dat ze daar iets met de settings hebben uitgespookt, zodat ze op een s3 lijkt te werken
Pas maar op. Ik had eerst ook een gehackte versie van Dropbox geinstalleerd zodat ie dacht dat het een Nexus was en ik 25GB erbij kreeg. Dit werd na korte tijd weer teruggedraaid en het schijnt dat ze hebben overwogen iedereen die dit truucje had gebruikt te bannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Blindfold schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 10:27:
[...]

Pas maar op. Ik had eerst ook een gehackte versie van Dropbox geinstalleerd zodat ie dacht dat het een Nexus was en ik 25GB erbij kreeg. Dit werd na korte tijd weer teruggedraaid en het schijnt dat ze hebben overwogen iedereen die dit truucje had gebruikt te bannen.
Ach ze doen maar
( ik heb meerdere accounts, waarvan 3 betaalde )

we zien wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Ik heb vanwege een gebroken scherm mn SGS2 een half jaar niet gebruikt. Gisteren eindelijk het scherm laten replacen en het werkt weer super. Eindelijk ook de kans om ICS-Roms te proberen. Na wat te hebben gestruind in dit forum heb ik besloten om voor Wanamlite Stable blue ICS & Stock themed te gaan. Kan gewoon met CWM worden geflashed dus lekker makkelijk.
De rom heb ik gedownload op de site van wanam zelf. Dus geen mirror of zo. De ROM heet GT-I9100_WanamLite.XWLPF.V11.9.NO-WIPE

Affijn...

Na een backup (gelukkig maar) en data wipe, cache wipe en dalvik wipe heb ik de ROM geflashed, Dat duurde vaag genoeg maar een seconde of vier. Maar kreeg een melding dat het was gelukt en dat ik moest rebooten. Daarna bleef de phone dik een half uur hangen in het beginscherm van de phone zelf (dus Samsung Galaxy S II in witte letters)

Een tweede poging resulteerde in het zelfde resultaat.
Ik kan hetzelfde probleem niet in deze thread terugvinden. Mis ik iets?

Wie helpt mij weer een klein beetje op weg met mn SGS2. Excuses voor mn Noobvraag maar na een half jaar geen SGS2 ben ik het een beetje kwijt....

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MetalManic schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 11:36:
Ik kan hetzelfde probleem niet in deze thread terugvinden. Mis ik iets?
Rom al eens nogmaals gedownload? Misschien is de download niet goed gegaan en is het flashen daarom zogenaamd al klaar na vier seconden. Duurt normaal gesproken uiteraard een stuk langer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Ga ik doen. De rom was wel gewoon dik 243 mb groot. Maar een klein foutje is natuurlijk al genoeg. Thnks Brad :-)

Kan het niet iets te maken hebben met een verkeerde regio ofzo?? Vorig jaar moest ik vaak opletten of ik wel de juiste regio had en nu was er gewoon maar 1 versie...

[ Voor 42% gewijzigd door MetalManic op 01-06-2012 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Het zou niet uit horen te maken, maar als je nu eerst eens de laatste CF root kernel flasht, zodat je de meest recente versie van CWM hebt. Na een half jaar stilstand (=achteruitgang) zal de versie die je had flink verouderd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Ook een goed plan. Heb het idee dat ik nu wel snel kan genieten van een icsrom :-)

Die CF Roots zijn wel "regiogebonden" volgens mij...

ALLERLaatste noobvraag ;-) welke is geschikt voor mijn nederlandse toestel??

CF-Root-SGS2_XX_NEE_LPD-v5.5-CWM5.zip
CF-Root-SGS2_XW_OXX_LPE-v5.5-CWM5.zip
CF-Root-SGS2_XW_OXI_LPF-v5.5-CWM5.zip
CF-Root-SGS2_XX_OXA_LPW-v5.5-CWM5.zip

[ Voor 64% gewijzigd door MetalManic op 01-06-2012 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
MetalManic schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 12:30:
Ook een goed plan. Heb het idee dat ik nu wel snel kan genieten van een icsrom :-)

CF-Root-SGS2_XW_XEN_KK2-v5.0-CWM5.zip heb ik gebruikt :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Nu online
MetalManic schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 12:30:

Welke rom heb je? Behalve Nederlands dan he :). Ik ga dan uit van I9100XWLPD_I9100XENLP5_XEN. Ik heb daarvoor CF-Root-SGS2_XX_NEE_LPD-v5.5-CWM5.zip gebruikt, omdat de basis hetzelfde is (XWLPD). De XX in de bestandsnaam is een typfout, als je hem flasht zegt de telefon dat het XW is. Voor CF-Root is de basis belangrijker dan de CSC, maar als beide kloppen is het het mooist.

btw, als je die wanamlite die je hierboven noemt hebt, is er niets meer over van je Nederlandse rom. Je hebt dan I9100XWLPF, en deze bevat al de bijbehorende CF-Root.
De makkelijkste methode om je telefoon weer min of meer kaal te krijgen is
  • FlashI 9100XWLPD_I9100XENLP5_XEN met Odin op de PC, vul het bestand in bij PDA (ongeveer 620 mb?)
  • Pak CF-Root-SGS2_XX_NEE_LPD-v5.5-CWM5.zip uit en flash CF-Root-SGS2_XX_NEE_LPD-v5.5-CWM5.tar. Weer met Odin op de PC, invullen bij PDA (ongeveer 8,2mb)
  • Reboot naar CWM en clear cache, dalvik-cache en eventueel wiope data/factory reset (let op dan zijn al je instellingen en programma's weg, de inhoud van je SD-kaart blijft wel behouden)
Als je wil kan je hierna wanamlite zip-bestand op je sd-kaart zetten en die van uit CWM flashen.
Om de driehoek bij het opstarten weg te krijgen na het flashen van CF-Root kan je TriangleAway gebruiken

[ Voor 36% gewijzigd door gwystyl op 01-06-2012 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

gwystyl schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 13:25:
[...]

Welke rom heb je? Behalve Nederlands dan he :). Ik ga dan uit van I9100XWLPD_I9100XENLP5_XEN. Ik heb daarvoor CF-Root-SGS2_XX_NEE_LPD-v5.5-CWM5.zip gebruikt, omdat de basis hetzelfde is (XWLPD). De XX in de bestandsnaam is een typfout, als je hem flasht zegt de telefon dat het XW is. Voor CF-Root is de basis belangrijker dan de CSC, maar als beide kloppen is het het mooist.

btw, als je die wanamlite die je hierboven noemt hebt, is er niets meer over van je Nederlandse rom. Je hebt dan I9100XWLPF, en deze bevat al de bijbehorende CF-Root.
Ah, bedankt voor de informatie. Ik vroeg me ook af welke CF-Root je kunt gebruiken voor XEN + LPD.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
@ gwystyl

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik heb op dit moment het volgende:

Baseband-versie: I9100XXLPX
Kernelversie: 2.6.35.14-Siyah-v2beta6 gm@ubuntu #52
Buildnummer: Touch X-POWER+ XWKI8 1.0

Gaat in dat geval jouw verhaal ook op??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

AllSeeyinEye schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:58:
TS voorzien van een update. Let ook op de titelfix.

Vanaf heden is dit het topic waarin alle firmware besproken kan worden, zowel officieel als custom en zowel GB als ICS.
Ziet er goed uit. Als iedereen nu eerst eens de TS zou lezen voordat ze een vraag posten, dan zou het een hoop onnodige vragen schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Blindfold schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:43:
[...]

Ziet er goed uit. Als iedereen nu eerst eens de TS zou lezen voordat ze een vraag posten, dan zou het een hoop onnodige vragen schelen.
Als ik weer eens tijd heb zal ik kijken of ik er iets over veelgebruikte ROMs en Kernels in kan proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
MetalManic schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:37:
@ gwystyl

Probeer deze eens: NEAK 1.4.2x, de laatste versie voor GB roms. Indien gewenst ook als .tar te krijgen (klik even op downloads en zoek de juiste op). NB, niet de latere versies (2.0.xx versies) pakken, die zijn specifiek voor ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:43:
[...]

Als ik weer eens tijd heb zal ik kijken of ik er iets over veelgebruikte ROMs en Kernels in kan proppen.
[RENEWED!][UPDATE 31/05] INDEX of ROM's [Android Development]
Misschien handig om als basis te gebruiken? :)

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Staat in m'n tapatalk favorieten ;)
Overigens is dat niet wat ik in dit topic wil vermelden. Daar zal waarschijnlijk eerst een polletje aan vooraf moeten gaan.

Roms zijn dan ook minder belangrijk, vind ik. Ze presteren allen vrijwel gelijk, de uitzonderingen daargelaten, alleen de thema's zijn meestal anders.
Kernels zijn dan weer wel interessant :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floydje07
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-09 20:32
Ik hoor eigenlijk niemand meer over Lite'ning Rom. Zit nu op versie 3.2, maar ik blijf erbij dat ik op GB 2.3 stock vele betere batterijprestaties had. Heb alle kernels als geprobeerd..

Dat vind ik wel jammer, want daarvoor ben ik gaan rooten enz. Ga toch maar eens opzoek naar een batterijvriendelijke Rom, in combinatie met de aankoop van een extended battery. Heb al veel roms gehoord hier, dus heb nog genoeg te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Voor de mensen die ook een custom dpi draaien en het zat zijn om elke keer weer terug naar 240 dpi te gaan om hun apps te kunnen updaten zijn er een paar opties:

- installeer een andere store die niet checkt op dpi (bijv. blackmarket).
Voordelen: snelle oplossing, makkelijk uit te voeren
nadelen: je weet nooit echt zeker of je betrouwbare apps download. Andere stores hebben vaak ook betaalde apps gratis, dus het is een moreel dilemma of je hieraan mee wilt doen.

- Installeer LCD Density Pro. Dit is een progje om je DPI aan te kunnen passen. Bij de Pro versie worden ook alternatieve Market bestanden geleverd welke geen dpi check hebben.
Voordelen: euh. ik heb deze zelf nooit gebruikt, dus ik zou het niet kunnen zeggen, maar ik lees dat de aangepaste bestanden ook goed werken.
Nadelen: kost geld.

- Installeer zelf aangepast bestanden:
Deze oplossing heb ik gekozen. Xda user Plagueboy heeft zelf z'n bestanden aangepast en was zo vriendelijk ze te delen.
Pas op: Een collega ging het ook meteen proberen en die gaf aan dat hij problemen kreeg met z'n google contacten, dus lees eerst het topic goed voordat je hiermee aan de slag gaat en maak een Titanium & Nandroid backup voor de zekerheid.
Zie hier voor het topic van Plagueboy

Voordelen: gratis. Werkt. Up to date (3.5.19 bestanden beschikbaar)
Nadelen: je bent met systeembestanden aan het kloten en dat kan soms problemen geven.

- pas zelf je bestanden aan
http://android-reverse.bl...oogle-play-store-dpi.html

voordelen: Je bent niet afhankelijk van anderen om bestanden aan te passen bij een nieuwe versie, maar je voelt jezelf wel de übertweaker als je het zelf hebt gedaan ipv kant en klare files te gebruiken

nadelen: Volgens mij is de handleiding verouderd, aangezien ze het nog over Vending.apk hebben en tegenwoordig is het Phonesky.apk.
Is meer werk en meer risico op fouten.

Nu vraag ik me alleen af of het Firmware topic het meest geschikte is hiervoor, maar aangezien je root rechten moet hebben ervoor ga ik het toch wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 15:10:
[...]

Over Kernels gesproken. Iemand ervaring met de Fluxi kernel?
Heb even het XDA topic bekeken en heeft de standaard opties voor over/under- clockers/volters.
Ben behalve een klein uitstapje naar Siyah eigenlijk niet meer naar een andere kernel gegaan omdat de stock prima z'n werk doet, maar ben altijd benieuwd naar ervaringen met kernels (misschien gaat ie wel een jaar mee zonder opladen ofzo ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
Ik draai de stock rom, met speedmod kernel, scheelt nogal in het warmte probleem met de lpd rom

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
Blindfold schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 15:58:
Voor de mensen die ook een custom dpi draaien en het zat zijn om elke keer weer terug naar 240 dpi te gaan om hun apps te kunnen updaten zijn er een paar opties:
[...}
Nu vraag ik me alleen af of het Firmware topic het meest geschikte is hiervoor, maar aangezien je root rechten moet hebben ervoor ga ik het toch wagen.
Nuttige info.. En helemaal op z'n plaats hoor..!

Zelf moet ik nog steeds gaan spelen met paranoid android.. ik heb hem als second rom staan.. maar heb er nog geen tijd voor gevonden.. Ik vind het wel leuk dat ze er toch proberen er iets heel anders van te maken..

het weekend maar eens proberen..!

edit..

Ik draai nu siyah omdat ik gebruik maak van de dualboot.. maar van het weekend nog NEAK geprobeerd.. en ik merk eerlijk gezegd weinig verschil.. misschien af en toe een warmte verschil.. in dit geval in het voordeel van NEAK..

[ Voor 13% gewijzigd door thommy86 op 01-06-2012 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 15:14
Ik draai Hydra H2O en die heeft volgens mij ook een dpi aanpassing gedaan. Alles staat in ieder geval een stuk kleiner op mijn scherm ;)

Echter heb ik geen probleem met updates vanuit de market, kan alles gewoon installeren. Hoe komt dat dan?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MetalManic schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 14:37:
@ gwystyl

Siyah is een rooted kernel, je hoeft dan alleen CWM op te starten en daarin te kiezen voor Recovery of de telefoon rebooten naar Recovery? :? Of mis ik nu iets?
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 15:10:
Ook niet echt, want ook bij de kernels onderling merk je weinig prestatie en batterij verbruik verschillen, zoals al diverse keren gezegd in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

The_Fes schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 16:54:
[...]

Ik draai Hydra H2O en die heeft volgens mij ook een dpi aanpassing gedaan. Alles staat in ieder geval een stuk kleiner op mijn scherm ;)

Echter heb ik geen probleem met updates vanuit de market, kan alles gewoon installeren. Hoe komt dat dan?
Wellicht heeft hij al meteen in de ROM een aangepaste market gezet.
Sowieso hebben niet alle applicaties last van deze bug. Van sommige krijg je wel updates en van andere weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
floydje07 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 15:22:
Ik hoor eigenlijk niemand meer over Lite'ning Rom. Zit nu op versie 3.2, maar ik blijf erbij dat ik op GB 2.3 stock vele betere batterijprestaties had. Heb alle kernels als geprobeerd..

Dat vind ik wel jammer, want daarvoor ben ik gaan rooten enz. Ga toch maar eens opzoek naar een batterijvriendelijke Rom, in combinatie met de aankoop van een extended battery. Heb al veel roms gehoord hier, dus heb nog genoeg te doen :)
Ik gebruik zelf 3.1 met Siyah. Heb ook een extended aangeschaft (2000 ipv 1650) en alles is eigenlijk wel prima nu. De nieuwere versies gaven eerder problemen dan verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
CptChaos schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 17:55:
Ook niet echt, want ook bij de kernels onderling merk je weinig prestatie en batterij verbruik verschillen, zoals al diverse keren gezegd in het topic.
Ben ik niet met je eens.

Cf root is bijvoorbeeld een standaard kernel
Speedmod is een geoptimaliseerde standaard kernel
NEAK is een goed aanpasbare kernel
Siyah is een dual boot kernel
Thorravuk is puur voor aosp en cm9

Kan je een boel leuks over schrijven hoor ;)

We zijn hier op GoT. Het kan aangepast worden. Waarom? Omdat het kan!

[ Voor 6% gewijzigd door AllSeeyinEye op 01-06-2012 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 19:16:
Kan je een boel leuks over schrijven hoor ;)
Schrijven wel, staan hele fora vol mee. Echter in de praktijk is het verschil gewoon verwaasloosbaar.
We zijn hier op GoT. Het kan aangepast worden. Waarom? Omdat het kan!
Dat is dan ook de enige reden. Ben na maandenlange kerneltests, undervolt acties, bootscripts en dergelijke gewoon lekker bij stock CF root uitgekomen. Is snel, smooth, stabiel. Geen enkele andere custom kernel doet "alles" beter. Is gewoon of-of. Wat er ook wordt beweerd door de overenthousiaste kernel aanbidders op de fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Niemand hier die MIUI gebruikt voor z'n SGS2? Ik heb gisteren op de HTC Desire van m'n moeder maar MIUI er opgezet voor d'r, maar ik vind het toch ook wel smooth werken.

Twijfel of ik het ook op m'n galaxy zal zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Brad Pitt schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 19:34:
[...]

Schrijven wel, staan hele fora vol mee. Echter in de praktijk is het verschil gewoon verwaasloosbaar.

[...]

Dat is dan ook de enige reden. Ben na maandenlange kerneltests, undervolt acties, bootscripts en dergelijke gewoon lekker bij stock CF root uitgekomen. Is snel, smooth, stabiel. Geen enkele andere custom kernel doet "alles" beter. Is gewoon of-of. Wat er ook wordt beweerd door de overenthousiaste kernel aanbidders op de fora.
Dat het verschil verwaarloosbaar is daarin heb je gelijk. Maar dat maakt het tweaken niet minder leuk ;)
Het blijft toch een stukje placebo effect en persoonlijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:08
RekZ schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 19:49:
Niemand hier die MIUI gebruikt voor z'n SGS2? Ik heb gisteren op de HTC Desire van m'n moeder maar MIUI er opgezet voor d'r, maar ik vind het toch ook wel smooth werken.

best wel lang gebruikt om mijn S2, de GB versie en de ICS versie van miuiandroid.com
maar toch meer terug naar samsung rom.

Reden:
accuduur en crashes van systeem onder v4/ics
Gingerbread was wel iets beter.

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Het lukte gisteren niet om de Wanam ROM goed te flashen. verschillende kernels geprobeerd maar niks werkte. Toen heb ik maar Litening 3.2 erop gezet. Erg mooi hoor. Maar met deze ROM heb ik last van erg veel FC's. Bijvoorbeeld Whatsapp, Nu sport en verschillende musicplayers.

Zijn dit bekende problemen of heb ik gewoon pech?? Op het forum van van Litening kom ik dezelfde problemen niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff een noob vraag maar ik kom er maar niet uit. Ik heb Whatsapp, heb het met TitaniumBackUp gebackuped. Dan krijg je in het mapje TitaniumBackUp 3 bestandjes van de Whatsapp-backup. Nou heb ik die 3 bestandjes van mn telefoon afgehaald en op mn pc gezet. Als ik nou mijn tel flash naar n andere rom. Dan zou ik toch mijn volledige whatsapp terug kunnen krijgen door die Whatsapp-backup terug in de folder van Titaniumbackup te stoppen en dan zou ik via TitaniumBackUp Whatsapp moeten kunnen herstellen??? of werkt het anders? dit lijkt mij het logisch maar nu lukt het al niet (voor het flashen). Ik kan herstellen niet aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 11:43:
Ff een noob vraag maar ik kom er maar niet uit. Ik heb Whatsapp, heb het met TitaniumBackUp gebackuped. Dan krijg je in het mapje TitaniumBackUp 3 bestandjes van de Whatsapp-backup. Nou heb ik die 3 bestandjes van mn telefoon afgehaald en op mn pc gezet. Als ik nou mijn tel flash naar n andere rom. Dan zou ik toch mijn volledige whatsapp terug kunnen krijgen door die Whatsapp-backup terug in de folder van Titaniumbackup te stoppen en dan zou ik via TitaniumBackUp Whatsapp moeten kunnen herstellen??? of werkt het anders? dit lijkt mij het logisch maar nu lukt het al niet (voor het flashen). Ik kan herstellen niet aanklikken.
Het titanium backup verhaal daar gelaten; als jouw whatsapp geschiedenis nog op je (interne) SD kaart staat, en je installeert whatsapp via de play store, krijg je tijdens de installatie de mogelijkheid om je geschiedenis te restoren :)

Ik denk dus dat het handiger is om je 2e telefoon eerst te voorzien van die SD-bestandjes, daarna whatsapp te installeren ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Henk op 02-06-2012 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de ingewijden onder ons die Netchip kennen: zijn nieuwe FrozenAOKP Rom staat online. Even getest, wel smooth maar weer die vreselijke brakke CM9-manier van scrollen dus snel terug naar Wanam 11.9 it is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 11:45:
[...]

Het titanium backup verhaal daar gelaten; als jouw whatsapp geschiedenis nog op je (interne) SD kaart staat, en je installeert whatsapp via de play store, krijg je tijdens de installatie de mogelijkheid om je geschiedenis te restoren :)

Ik denk dus dat het handiger is om je 2e telefoon eerst te voorzien van die SD-bestandjes, daarna whatsapp te installeren ;)
Oké bedankt.

Maar ik heb nog een aantal apps waarvan ik de gesprekken, en de daarbij behorende media, niet wil verliezen (ChatOn, Zello etc.). Ik wil het dus echt goed doen met TitaniumBackUp want ik weet dat het mogelijk is.

En 2e telefoon??? mis ik iets? Of bedoel je mn telefoon zodra die geflashed is. Dus flashen --> bestandjes erop zetten --> whatsapp vanuit de playstore installeren --> klaar. Maar zoals ik al zei, dit zorgt er denk ik niet voor dat alle media bij de juiste personen blijft staan en voor de overige apps die ik wil behouden werkt dit niet.

Ik ben dus echt opzoek naar de werking van TitaniumBackUp. Inet helpt me niet veel verder

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2012 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 18:21
Verwijderd schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 12:03:
[...]Ik ben dus echt opzoek naar de werking van TitaniumBackUp. Inet helpt me niet veel verder
Je zegt dat je die bestandjes van je telefoon hebt afgehaald? Dan ziet TB geen herstelbestanden meer natuurlijk.
Als je ze terugzet in de TB map op je SD kaart, dan kan je daarna weer herstellen met TB.
Ik heb het iig al vaak zat gedaan.

Trouwens, je hoeft om een nieuwe ROM te flashen helemaal geen bestanden van je SD kaart af te halen. Je SD kaart wordt niet aangeraakt bij flashen van een ROM.

Wat ik altijd doe voordat ik flash:
-backup met TB van alle programma's/data
-alles van mijn SD kaart kopieren naar mijn PC
-NAND backup met CWM
-flashen

Om de Whatsapp-geschiedenis te bewaren kan je ook doen wat Henk zegt:
-Ga in Whatsapp naar de opties en dan naar "meer" en maak zelf een laatste backup van je gesprekken
-Kopieer de map Whatsapp van je SD naar je computer
-flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Omslachtig gedoe met TB, dat gebruik ik alleen nog maar om apps te freezen :P

Mijn workflow bij flashen.

1) Nandroid backup van huidige rom
2) Nieuwe rom flashen
3) App extractor vanaf SD installeren
4) Met app extractor de rest restoren :)

En waar nodig, naar inzicht, dingen als factory reset en dingen kopieren naar mijn PC, tussendoor :P

Ik ben me bewust dat TB bepaalde dingen kan, zoals het mee-backuppen van SD-data, maar dat zijn functies die ik bij het switchen van roms nooit gebruik/nodig heb :)

[ Voor 44% gewijzigd door Henk op 02-06-2012 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Dude
RekZ schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 19:49:

Grote fan van Miui hier !
Vroeger op mijn Nexus One ook altijd Miui 2.3 gehad. Was super stabiel en smooth.

Nu op mijn SGSII direct Miui v4 gezet en dat draait als een zonnetje!

Ik vind heel de UI van Miui gewoon veel aangenamer dan stock android, of touchwiz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killforyou
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-07-2023
Kan iemand mij misschien helpen?
Mijn samsung S2 had alleen een DBT sales code, hierdoor kreeg ik via kies geen firmware update naar Android 4.0.

Ik heb daarna via http://www.sammobile.com de laatse XEN stock firmware gedownload
om deze via ODIN te updaten.
Vervolgens in download mode het gedownloade XEN fw geprobeerd te flashen met ODIN.
Ik kreeg hierbij een failed bericht en mn toestel was soft bricked!!
Op het scherm had ik een oranje driehoek, maar Odin herkende hem gelukkig nog wel.

Ik ben vervolgens volop gaan googlen en heb een aantal andere fw geprobeerd maar
kreeg mijn telefoon niet uit de download stand.
Met wat geluk kwam ik op een site die het probleem van de soft brick met onderstaande fw en pit had opgelost.
I9100GXWKJ2_I9100GODDKJ2_I9100GDDKI1_HOME.tar.md5
omap4_all_20110627_emmc.pit

Mijn toestel start weer op alleen dit is ook weer versie 2.3.6 en heeft nu een aziatische sales codes:P
MAL INU e.d.

Ik ben dus weer bij af! Heb geprobeerd om de firmwares met een pit in te lezen maar ook niet veel succes.
Elke keer als ik probeer te flashen wordt mn toestel soft-bricked.
Ik kan nu gelukkig wel elke keer weer terug.

Mijn toestel heeft nu de onderstaande gegevens.

Modelnummer: GT-I9100
Android-versie: 2.3.6
Baseband-versie: I9100GDDKI1
Kernelversie: 2.6.35.7 root@DELL88 #2
Buildnummer: Gingerbread.XWKJ2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
@killforyou: Je hebt een I9100G! Die is niet compatible met de gewone i9100 firmwares. Er is was tot voor kort ook (nog) geen ICS voor, zie dit forum in XDA voor wat er wel beschikbaar is: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1550

Topic met alle I9100G ICS officiele firmwares: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1679636

Als hij aan je verkocht is als i9100, en/of als galaxy S2 die ICS kan draaien kun je de standaard firmware terugflashen en teruggaan naar de verkoper. Je hebt namelijk niet het product gekregen waar je om gevraagd hebt :)

[ Voor 116% gewijzigd door Henk op 02-06-2012 14:12 . Reden: ICS voor de i9100G is uit :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killforyou
Henk schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 14:07:
@killforyou: Je hebt een I9100G! Die is niet compatible met de gewone i9100 firmwares. Er is was tot voor kort ook (nog) geen ICS voor, zie dit forum in XDA voor wat er wel beschikbaar is: http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1550

Topic met alle I9100G ICS officiele firmwares: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1679636

Als hij aan je verkocht is als i9100, en/of als galaxy S2 die ICS kan draaien, kun je de standaard firmware terugflashen en teruggaan naar de verkoper. Je hebt namelijk niet het product gekregen waar je om gevraagd hebt :)
Klopt, ik probeer ook de FW daarvan..
Alleen met de bovenstaande krijg ik mn toestel weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Killforyou schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 14:11:
[...]

Klopt, ik probeer ook de FW daarvan..
Alleen met de bovenstaande krijg ik mn toestel weer aan.
Voor je verder gaat, zou ik eerst even een jig van ebay scoren... Als je telefoon zo moeilijk doet over alles zou ik iig niet zonder willen zitten ;)

Verder zou ik gewoon eerst de firmware flashen die met je tel meekwam, factory resetten (full wipe, inclusief SD met de code die hier terug al een paar keer genoemd is), daarna de LP6 ICS erop proberen...

De handleiding voor de I9100G ICS flash is ook iets anders dan we gewend zijn zo te zien:
Instructions For Flashing ICS:
Extract the firmware
Open the included Odin
Put your device in Recovery MODE (Home + Volume up + Power)
Wipe Data/Factory reset
Wipe Cache
Take Out Your battery & put it back in
Put your device into Download MODE (Home + Volume Down + Power)
Click PDA and select *.tar.md5
Then finally click START!
Lijkt erop dat er een aparte odin is, het pullen van je accu hoeft bij de i9100 ook niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Henk op 02-06-2012 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killforyou
Henk schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 14:14:
[...]

Voor je verder gaat, zou ik eerst even een jig van ebay scoren... Als je telefoon zo moeilijk doet over alles zou ik iig niet zonder willen zitten ;)

Verder zou ik gewoon eerst de firmware flashen die met je tel meekwam, factory resetten (full wipe, inclusief SD met de code die hier terug al een paar keer genoemd is), daarna de LP6 ICS erop proberen...

De handleiding voor de I9100G ICS flash is ook iets anders dan we gewend zijn zo te zien:

[...]

Lijkt erop dat er een aparte odin is, het pullen van je accu hoeft bij de i9100 ook niet.
Thx Henk, ik kan in ieder geval weer iets verder.. Ik zal eerst even de links van jou doornemen voordat ik weer ga flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Killforyou schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 14:18:
[...]

Thx Henk, ik kan in ieder geval weer iets verder.. Ik zal eerst even de links van jou doornemen voordat ik weer ga flashen.
Welcome :) Kleine tips over jig's als je er op zit te wachten: Als je ze besteld, haal ze uit de UK of een ander EU land. Er zal vast een chinees zijn die ze voor 50 cent minder maakt, maar shipping uit hongkong kan soms een paar weken duren, waar ik de ervaring heb dat UK orders overwegend binnen een weekje binnen zijn de laatste tijd (is wel eens anders geweest :P )...

De mijne was deze, werkt goed :)

[ Voor 3% gewijzigd door Henk op 02-06-2012 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killforyou
Henk schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 14:24:
[...]

Welcome :) Kleine tips over jig's als je er op zit te wachten: Als je ze besteld, haal ze uit de UK of een ander EU land. Er zal vast een chinees zijn die ze voor 50 cent minder maakt, maar shipping uit hongkong kan soms een paar weken duren, waar ik de ervaring heb dat UK orders overwegend binnen een weekje binnen zijn de laatste tijd (is wel eens anders geweest :P )...

De mijne was deze, werkt goed :)
Henk je bent een topper:) Heb nu 4.03 er op draaien. Heb de franse fw erop gezet en de instructies gevolgd van http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1679636

Heb ook meteen dezelfde jig als jou besteld:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
Ik heb bij het downloaden naar een andere rom de stekker eruit getrokken omdat hij al 2 uur niks meer deed. Nu doet me telefoon he le maal niks meer hij wil zelfs niet meer aanspringen. Ook als je de oplader erin steekt reageert hij niet. Is de telefoon nu dood of is er misschien nog wat te redden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Reticulum schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 22:28:
Ik heb bij het downloaden naar een andere rom de stekker eruit getrokken omdat hij al 2 uur niks meer deed. Nu doet me telefoon he le maal niks meer hij wil zelfs niet meer aanspringen. Ook als je de oplader erin steekt reageert hij niet. Is de telefoon nu dood of is er misschien nog wat te redden ?
Laat de batterij er eens een kwartier uit en kijk eens wat hij dan aangeeft (eventueel met oplader)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Brad Pitt schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 11:58:
Voor de ingewijden onder ons die Netchip kennen: zijn nieuwe FrozenAOKP Rom staat online. Even getest, wel smooth maar weer die vreselijke brakke CM9-manier van scrollen dus snel terug naar Wanam 11.9 it is :)
Thanks, hier keek ik naar uit!
The-Dude schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 13:57:
[...]

Grote fan van Miui hier !
Vroeger op mijn Nexus One ook altijd Miui 2.3 gehad. Was super stabiel en smooth.

Nu op mijn SGSII direct Miui v4 gezet en dat draait als een zonnetje!

Ik vind heel de UI van Miui gewoon veel aangenamer dan stock android, of touchwiz.
Hmm, wellicht toch het overwegen waard voor mij. Hoe staat het met de accuduur tegenover ICS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En Wanamlite 12.0 is nu ook weer uit :)

Changelog:
Update base to XWLPG
DXLP9 modem
Cf-root LPG kernel
Hacked Stock LPG Email App
Fixed minor Video player UI bug
Disabled check spelling (available on the keyboard)
Fixed Email contacts completion
Contact shortcut on the Dialer
Stock LPG FontsRemoved
Removed Custom Boot animation (This will not remove your current boot animation from “/data/local”, All Wanamlite custom boot animations will be available here)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommy86
RekZ schreef op zondag 03 juni 2012 @ 14:27:
Hmm, wellicht toch het overwegen waard voor mij. Hoe staat het met de accuduur tegenover ICS?
Miui v4 is op samsungrom gebaseerd.. dus batterij verschil zul je niet echt merken..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Laatst online: 15:07

Satom

Verzamel ervaringen

Batterij met Miui v4 is erger dan stock Samsung ICS, in ieder geval bij mij, maar dat weerhoud mij er niet van om daarvan af te stappen :9

Maar zit met nog een vraag; ben op zoek naar een "stock" de-odexed I9100 ICS Rom, welke kan ik daarvoor het beste pakken? Want ik krijg het niet voor elkaar om een stock ICS Rom te de-odexen. (Ga het gebruiken voor de vertaling van Miui v4, heb op dit moment de Engelse en de Nederlandse vertaling vind ik persoonlijk niet fijn.. wil het liever gebaseerd hebben op originele Rom, vandaar dat ik een de-odexed Rom zoek die eenvoudig te de-compilen is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
Agent-X schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 22:42:
[...]

Laat de batterij er eens een kwartier uit en kijk eens wat hij dan aangeeft (eventueel met oplader)
Heb het geprobeerd, helemaal geen teken van leven. Ik ga hem morgen maar even afgeven bij een gsm winkel misschien dat zij hem weer wakker kunnen maken en zo niet dan gaat hij de verkoop in voor onderdelen ofzo. De telefoon zelf is als nieuw, eigenlijk echt zonde. Heb echt al alles geprobeerd maar hij gaat gewoon niet meer aan :(!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:08
Vliegtuig02 schreef op zondag 03 juni 2012 @ 16:41:
Batterij met Miui v4 is erger dan stock Samsung ICS, in ieder geval bij mij, maar dat weerhoud mij er niet van om daarvan af te stappen :9

Maar zit met nog een vraag; ben op zoek naar een "stock" de-odexed I9100 ICS Rom, welke kan ik daarvoor het beste pakken? Want ik krijg het niet voor elkaar om een stock ICS Rom te de-odexen. (Ga het gebruiken voor de vertaling van Miui v4, heb op dit moment de Engelse en de Nederlandse vertaling vind ik persoonlijk niet fijn.. wil het liever gebaseerd hebben op originele Rom, vandaar dat ik een de-odexed Rom zoek die eenvoudig te de-compilen is).
Xwlpf neatrom by sale.

Ga je obv micode patchrom doen?
Is mij nooit goed gelukt. Veel rejects bij patchen

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Reticulum schreef op zondag 03 juni 2012 @ 20:06:
[...]

Heb het geprobeerd, helemaal geen teken van leven. Ik ga hem morgen maar even afgeven bij een gsm winkel misschien dat zij hem weer wakker kunnen maken en zo niet dan gaat hij de verkoop in voor onderdelen ofzo. De telefoon zelf is als nieuw, eigenlijk echt zonde. Heb echt al alles geprobeerd maar hij gaat gewoon niet meer aan :(!
Ik heb een keer iets soortgelijk iets gehad waarin het oplaadlogo bleef flikkeren. Dit was verholpen nadat ik de batterij er ee hele nacht had uitgehaald. Het kan natuurlijk dat het bij jou wat anders is.

Succes er mee iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
Ik heb al een tijd hydrogen ICS op m'n telefoon staan (versie: HyDrOG3N-ICS-20120427-SGS2). Aangezien m'n accu eindelijk een dag mee gaat (kernel 3.0.29-NETCHIP-q2a6614b), wil ik het bij deze rom houden.

Aangezien ik graag mijn interne toestelgeheugen wil bekijken op mijn Mac, wil ik graag dit geheugen mounten. Als ik kijk bij settings>storage, zie ik dat er 1,97 gb beschikbaar is aan internal storage. En onder SD card staat internal storage ter grootte van 11,50 gb.

Hoe kan ik dit interne toestelgeheugen van 11,5 gb bekijken op mijn Mac? Als ik een usb kabel aansluit, gebeurt er niets, behalve dan dat het toestel opgeladen wordt. Als ik een micro sd kaart in het toestel stop, kan ik deze wel bekijken via m'n Mac.

(ik heb gezocht naar deze info via Google en als zoekwoord in dit topic, maar ik heb deze info niet gevonden. Wellicht kijk ik er overheen. Desondanks is alle hulp welkom.)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:47
Wellicht bij storage > usb instellingen (menuknop)? Sommige roms hebben ondersteuning voor verschillende usb-modi, misschien dat de default instelling niet (bij jou) niet lekker werkt met mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Reticulum schreef op zondag 03 juni 2012 @ 20:06:
[...]

Heb je er al eens een jig in geduwd? Dan gaat hij normaal direct (en dan echt direct) naar de download modus. Als dat niet werkt, zou je wel eens een dure presse papier kunnen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
Bij 'Media Device (MTP) staat dat ik op www.android.com/filetransfer moet checken als gebruiker van een Mac. Ik heb Android File Transfer geinstalleerd en de instructies opgevolgd (http://support.google.com...r.py?hl=en&answer=1120329).

Ik kan kiezen voor 3 usb mod bij settings>storage>USB computer connectioni:
-MTP
-PTP
-Mass Storage

Uitsluitend als ik kies voor 'Mass Storage', reageert Android File Transfer met de prachtige melding 'Kan geen verbinding maken met apparaat. Probeer opnieuw verbinding te maken of start uw apparaat opnieuw.'

Een tijd terug had ik Lite'ning erop. Android 2.3.4-5? Toen moest ik (uit het hoofd) het volgende doen om altijd een werkende usb verbinding te krijgen tussen Mac en toestel: 'Settings>connections>usb something something>file transfer> 'check'.

Balen dat het nu niet werkt, want ik heb zojuist het toestel opnieuw opgestart en ik krijg nu de melding: 'Geen Android-apparaat gevonden. Sluit uw Android-apparaat aan met een USB-kabel om aan de slag te gaan.' :(

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
AllSeeyinEye schreef op zondag 03 juni 2012 @ 21:10:
[...]

Heb je er al eens een jig in geduwd? Dan gaat hij normaal direct (en dan echt direct) naar de download modus. Als dat niet werkt, zou je wel eens een dure presse papier kunnen hebben...
Met een hard brick heeft een jig geen zin helaas. De telefoon doet echt niks meer behalve warm worden als je hem aan de oplader legt. Ik heb gelukkig een mooie tutorial gevonden hoe je een hard brick moet repareren, enkele kosten zijn een soldeerboutje van een tientje.

http://www.androidworld.n...-zelf-ongedaan-maken.html

De telefoon heeft ook nog garantie, denk niet dat als ik hem opstuur ze kunnen zien dat er met de software is gerommeld want tenslotte gaat hij nieteens meer aan, dus opsturen is ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satom
  • Laatst online: 15:07

Satom

Verzamel ervaringen

ny-hardcore schreef op zondag 03 juni 2012 @ 20:12:
[...]

Xwlpf neatrom by sale.

Ga je obv micode patchrom doen?
Is mij nooit goed gelukt. Veel rejects bij patchen
Bedankt, nee ben niet van plan dat te gaan doen. Heb al vragen gesteld aan het Miui Team en de response was minimaal.. En ik heb Miui.nl gevraagd waar het precies misgaat met het decompilen en recompilen.. hier kreeg ik een reactie op, met de vraag hoe ik het dan deed.. hierop heb ik netjes geantwoord, maar kreeg daarna geen reactie.. wel weet ik dat iets gemist heb in de uitleg.. maar ja.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapzak
  • Laatst online: 04-10 19:39

Aapzak

Your genuine OS hopper

In het SGS1 topic wordt weleens de vraag gesteld welk modem nou het fijnst is, in dat topic is er een hele grote meerderheid fan van 1 bepaald modem (ZSJPG, draaide ik zelf ook naar volle tevredenheid).

Ik heb dit topic een beetje gescand maar krijg het idee dat er voor de SGS2 niet echt 1 favoriet modem is of vergis ik me daarin? Gebruiken jullie dan de modemsversies die ook in stock zitten voor NL? Of is er stiekum toch wel een favoriet modem?

PSN ID: Aapzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel3vb
  • Laatst online: 29-09 14:16
Ik heb sinds eergisteren een probleem met mijn Galaxy S2 en ben er nog niet helemaal achter waardoor het komt.
Nadat ik gisteren mijn telefoon van de lader afhaalde ging het batterij icoon knipperen. Op dat moment even geen aandacht aan besteed, want daar had ik geen tijd voor. Afgelopen nacht weer mijn telefoon opgeladen en vanochtend bleef het icoon nog steeds knipperen. Ook was ie niet 100% opgeladen. Zojuist op stage nog even wat geprobeerd en toen gaf de Galaxy aan dat hij werd opgeladen, terwijl ik alleen een usb kabel in me Galaxy had gestoken, maar niet in de PC ??

Oke lang verhaal, maar ik vraag me af of dit nu een firmware probleem is of dat mijn USB connector kapot is?
Iemand hier die eerder dit probleem is tegen gekomen?

Galaxy S2
Versie 4.0.3 (standaard ROM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:47
Het klinkt als een kapotte USB aansluiting, dit komt heel veel voor. Je kan altijd eens een factory reset proberen, maar ik zet mn geld op hardware problemen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel3vb
  • Laatst online: 29-09 14:16
Ah leuk :(
Was er al bang voor. Ga maar eens contact opnemen met GSMwijzer.nl en hopen dat ze niet al te moeilijk doen. Mijn Galaxy S2 is namelijk van 26-5-2011, dus net iets ouder dan 1 jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
michel3vb schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:59:
Mijn Galaxy S2 is namelijk van 26-5-2011, dus net iets ouder dan 1 jaar!
zit 2 jaar garantie op, dus lijkt me niet echt een probleem

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het probleem met die battery issues? Ik heb nu nog stock ICS, maar met de stap van Stock GB naar stock ICS is mijn gebruiksduur op een acculading bijna verdubbeld.

Weten jullie zeker dat er niet wat apps zijn die gewoon niet lekker met ICS werken die de boel frustreren?

Overigens wil ik CM9 gaan installeren, maar aangezien ik voor het eerst een custom rom ga installeren zoek ik eigenlijk een stappenplaan waar alles in staat. Wat ik tot nu toe vindt is allemaal erg gefragmenteerd.

Root staat in guide 'a' vervolgens staat in guide 'b' hoe je een backup van /efs maakt en in de volgende guide hoe je cwm installeerd en dan op de wiki can CM hoe je met CWM CM9 installeerd.

Weet iemand hier een link naar een stap voor stap guide hoe je van Stock rom naar CM9 gaat inclusief alle benodigde backups/rooten etc?

Als niemand iets weet dan doe ik het wel met die wir war aan guides en zet ik zelf een geïntegreerde lijst online, maar ik haat het wiel opnieuw uitvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-10 23:17

TRaSH

koffie ?

michel3vb schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:59:
Ah leuk :(
Was er al bang voor. Ga maar eens contact opnemen met GSMwijzer.nl en hopen dat ze niet al te moeilijk doen. Mijn Galaxy S2 is namelijk van 26-5-2011, dus net iets ouder dan 1 jaar!
Je kan het ook bij een service punt proberen.
Schijnt een reparatie van niks te wezen.
Ik heb hem laten opsturen had hem binnen een week terug.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:11
michel3vb schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:56:
Ik heb sinds eergisteren een probleem met mijn Galaxy S2 en ben er nog niet helemaal achter waardoor het komt.
Nadat ik gisteren mijn telefoon van de lader afhaalde ging het batterij icoon knipperen. Op dat moment even geen aandacht aan besteed, want daar had ik geen tijd voor. Afgelopen nacht weer mijn telefoon opgeladen en vanochtend bleef het icoon nog steeds knipperen. Ook was ie niet 100% opgeladen. Zojuist op stage nog even wat geprobeerd en toen gaf de Galaxy aan dat hij werd opgeladen, terwijl ik alleen een usb kabel in me Galaxy had gestoken, maar niet in de PC ??

Oke lang verhaal, maar ik vraag me af of dit nu een firmware probleem is of dat mijn USB connector kapot is?
Iemand hier die eerder dit probleem is tegen gekomen?

Galaxy S2
Versie 4.0.3 (standaard ROM)
Heb ik ook gehad en de USB poort een beetje schoonmaken en de usb-kabel heel vaak in en uit pluggen heeft het voor mij opgelost. Ik denk dus dat de pinnetjes bij mij wat geoxideerd waren oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
Verwijderd schreef op maandag 04 juni 2012 @ 14:32:
Wat is het probleem met die battery issues? Ik heb nu nog stock ICS, maar met de stap van Stock GB naar stock ICS is mijn gebruiksduur op een acculading bijna verdubbeld.

Weten jullie zeker dat er niet wat apps zijn die gewoon niet lekker met ICS werken die de boel frustreren?

Overigens wil ik CM9 gaan installeren, maar aangezien ik voor het eerst een custom rom ga installeren zoek ik eigenlijk een stappenplaan waar alles in staat. Wat ik tot nu toe vindt is allemaal erg gefragmenteerd.

Root staat in guide 'a' vervolgens staat in guide 'b' hoe je een backup van /efs maakt en in de volgende guide hoe je cwm installeerd en dan op de wiki can CM hoe je met CWM CM9 installeerd.

Weet iemand hier een link naar een stap voor stap guide hoe je van Stock rom naar CM9 gaat inclusief alle benodigde backups/rooten etc?

Als niemand iets weet dan doe ik het wel met die wir war aan guides en zet ik zelf een geïntegreerde lijst online, maar ik haat het wiel opnieuw uitvinden.
Installeer een kernel met root. Die zal normaliter ook CWM hebben.
Download CM9 / de gewenste ROM
Backup je /efs map (sommige kernels kunnen dit ook vanuit CWM)
Maak een Nandroid backup met CWM
wipe data / dalvik / cache
Installeer via CWM de door jou gekozen ROM

Klaar :)

Pagina: 1 ... 75 ... 118 Laatste

Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.