Hallo CRXed. Dank voor je reactie. Alle drie varianten geprobeerd maar zonder resultaat. Blijf dezelfde melding houden dat het usb-device niet wordt herkend. Ondertussen nog weer een nieuwere CM9 geinstalleerd, alles gewiped incl. Dalvik. Helaas geen verbetering. Nog andere goede tips, want ik kende deze instelling niet. Wel weer wat geleerd dus.CRXed schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 00:18:
[...]
Je hebt meerdere manieren om je SGS2 te verbinden bij CM9.
Als USB Mass Storage, als Camera device (PTP) en als Media device (MTP)
Ga naar Settings - opslagruimte - menu - USB-computeraansluiting en kies er 1 die wel werkt.
Verwijderd
Hallo,
Ik heb vandaag siyah kernel geflasht en daarna heb ik CM rom erop gezet. Is het normaal dat siyah kernel dan weg is? Kan het kwaad als ik nu siyah kernel opnieuw flash? Hiervoor gebruikte ik stockrom en een cf-root.
En ik kan de camera niet gebruiken met CM. Hij zegt dat ik er een sd kaartje moet instoppen. Is dit een issue of ligt het aan de instellingen.
Alvast bedankt
Ik heb vandaag siyah kernel geflasht en daarna heb ik CM rom erop gezet. Is het normaal dat siyah kernel dan weg is? Kan het kwaad als ik nu siyah kernel opnieuw flash? Hiervoor gebruikte ik stockrom en een cf-root.
En ik kan de camera niet gebruiken met CM. Hij zegt dat ik er een sd kaartje moet instoppen. Is dit een issue of ligt het aan de instellingen.
Alvast bedankt
Heb het zelf nog niet meegemaakt dat cm een foutmelding gaf bij het maken van foto's. Moet er welbij zeggen dat ik altijd een sdkaar in mij toestel gehad heb. Heb je die er wel inzetten?Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 23:42:
Hallo,
Alvast bedankt
Verwijderd
Nee er zit geen kaart in maar het moet toch ook lukken zonder?kaaasje schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 23:54:
[...]
Heb het zelf nog niet meegemaakt dat cm een foutmelding gaf bij het maken van foto's. Moet er welbij zeggen dat ik altijd een sdkaar in mij toestel gehad heb. Heb je die er wel inzetten?
Al naar de instellingen van je camera en storage gekeken?Verwijderd schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 23:58:
[...]
Nee er zit geen kaart in maar het moet toch ook lukken zonder?
Denk toch echt dat het aan je drivers op de PC ligt.thefly21 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 21:38:
[...]
Hallo CRXed. Dank voor je reactie. Alle drie varianten geprobeerd maar zonder resultaat. Blijf dezelfde melding houden dat het usb-device niet wordt herkend. Ondertussen nog weer een nieuwere CM9 geinstalleerd, alles gewiped incl. Dalvik. Helaas geen verbetering. Nog andere goede tips, want ik kende deze instelling niet. Wel weer wat geleerd dus.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=961956
1.uninstall previous drivers (control panel)
2.reboot
3.install new drivers
4.reboot!!
5.plug in your device and have fun!
Verwijderd
Gebruik intern geheugen aangevinkt bij opslagbeheer. zonder resultaatCRXed schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 00:09:
[...]
Al naar de instellingen van je camera en storage gekeken?
Camera instelling is maar heel beperkt.
Verwijderd
Bij installatie van een andere app. kreeg ik volgende foutmelding;
"Geen SD-kaart! Je moet een SD-kaart hebben om Swiftkey te installeren en uit te voeren. Plaats de kaart en probeer het nogmaals, of zorg dat je SD-kaart niet als schijfstation of via een USB-verbinding is gedeeld."
Iemand die weet wat dit betekent?
Een paar pagina's terug las ik dat sommige kernels interne en externe sd's wisselen. Zou het hiermee te maken kunnen hebben?
"Geen SD-kaart! Je moet een SD-kaart hebben om Swiftkey te installeren en uit te voeren. Plaats de kaart en probeer het nogmaals, of zorg dat je SD-kaart niet als schijfstation of via een USB-verbinding is gedeeld."
Iemand die weet wat dit betekent?
Een paar pagina's terug las ik dat sommige kernels interne en externe sd's wisselen. Zou het hiermee te maken kunnen hebben?
Even over dat full wipe gebeuren met Wanamlite; ik ben van 10.9 (LP7) naar 11.6 (LPD) gegaan zonder een wipe. En raad eens.. Geen problemen of wat dan ook, draait zoals het moet draaien. Een wipe is dus heel vaak niet nodig, ookal zegt de developer zelf 'MUST'. (Natuurlijk wel aangeraden om mogelijke problemen te voorkomen en zodat de developer minder gezeur krijgt.)
PSN ID: Beest41
Verwijderd
Probleem opgelost na opnieuw flashen met siyah kernel.SCARfaceE schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 01:14:
Even over dat full wipe gebeuren met Wanamlite; ik ben van 10.9 (LP7) naar 11.6 (LPD) gegaan zonder een wipe. En raad eens.. Geen problemen of wat dan ook, draait zoals het moet draaien. Een wipe is dus heel vaak niet nodig, ookal zegt de developer zelf 'MUST'. (Natuurlijk wel aangeraden om mogelijke problemen te voorkomen en zodat de developer minder gezeur krijgt.)
Kan iemand mij vertellen of het laggy scrollen in CM9 al verholpen is? Dat is de enige reden dat ik een tijdje terug weer naar WanamLite gegaan ben.
Maar daar (ook bij andere Samsung based ROM's) wordt mn verbinding met het (GSM) netwerk soms verbroken en ben ik dus niet bereikbaar.
Dat had ik bij CM9 niet.
Heb trouwens ook zo'n extended battery besteld. De telefoon voelt nu gewoon fijne. En ligt beter in de hand.
Heb hem bij mobielbereikbaar voor 25,00 euro zonder verzendkosten besteld.
Maar daar (ook bij andere Samsung based ROM's) wordt mn verbinding met het (GSM) netwerk soms verbroken en ben ik dus niet bereikbaar.
Dat had ik bij CM9 niet.
Heb trouwens ook zo'n extended battery besteld. De telefoon voelt nu gewoon fijne. En ligt beter in de hand.
Heb hem bij mobielbereikbaar voor 25,00 euro zonder verzendkosten besteld.
Wat gek dat jij met CM9 wel gewoon bereikbaar bent en met een Samsung based rom niet. Neem aan dat je met Wanamlite dit probleem dus ook nog steeds hebt aangezien dit een samsung based rom is. Maar lijkt me dat dat niet bereikbaar zijn toch ook op een andere manier opgelost moet kunnen worden dan met alleen CM9.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ik ben over het algemeen wel bereikbaar. Maar soms verschijnt er rechts bovenin een rondje met een streep er doorheen. Als ik dan de statusbalk naar beneden sleep, zie ik dat er "Geen netwerk" staat. Dat verdwijnt meestal vanzelf weer. En het is maar een paar seconden. Maar toch vervelend.
Het is inderdaad met ook met mn huidige ROM... WanamLite.
Ik denk dat het misschien met een andere modem is op te lossen. Wat denken jullie?
Is er een plek waar verschillende modems worden verzameld? En werken die allemaal op WanamLite?
Ik denk dat het misschien met een andere modem is op te lossen. Wat denken jullie?
Is er een plek waar verschillende modems worden verzameld? En werken die allemaal op WanamLite?
Mja 80% van de mensen zal het wel smooth vinden, 20% niet. Als je tot die 20% behoort (zoals ondertekende) "kan" je zo'n Rom gewoon niet gebruiken. Maak een Nandroid en probeer de laatste nightly. Je hoeft uiteraard niet eens alles weer in te stellen om het te testen. Gewoon een grote lijst of website openen en even scrollen. Je zal zien dat het (nog steeds) heel anders is dan met een Samsung Rom. Ieder zijn ding. Is het te doen: rest van de Rom instellen. Is het het toch net niet: restore Nandroid. Kost je hooguit een uurtjeKiTsEr schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 03:32:
Kan iemand mij vertellen of het laggy scrollen in CM9 al verholpen is? Dat is de enige reden dat ik een tijdje terug weer naar WanamLite gegaan ben.
Nickname does not reflect reality
Ik had het zelfde met Miui (ook samsung based) heb het de laatste tijd niet meer gezien.. Maar ik zou inderdaad even een andere modem proberen. Op XDA zal wel een topic zijn over modems..KiTsEr schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 09:12:
Ik ben over het algemeen wel bereikbaar. Maar soms verschijnt er rechts bovenin een rondje met een streep er doorheen. Als ik dan de statusbalk naar beneden sleep, zie ik dat er "Geen netwerk" staat. Dat verdwijnt meestal vanzelf weer. En het is maar een paar seconden. Maar toch vervelend.
Ik zal eens ff gaan zoeken. Wordt wel vervelend namelijk.thommy86 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:52:
[...]
Ik had het zelfde met Miui (ook samsung based) heb het de laatste tijd niet meer gezien.. Maar ik zou inderdaad even een andere modem proberen. Op XDA zal wel een topic zijn over modems..
Ik zie hier mensen het hebben over LP8, LP9 etc. Gaat dit over het modem?
Waar kan ik dit soort gegevens vinden in mn telefoon? Is dat de baseband?
De meestgenoemde termen gaan over het PDA gedeelte, ofwel het grootste gedeelte van de rom.KiTsEr schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 16:08:
[...]
Ik zal eens ff gaan zoeken. Wordt wel vervelend namelijk.
Ik zie hier mensen het hebben over LP8, LP9 etc. Gaat dit over het modem?
Waar kan ik dit soort gegevens vinden in mn telefoon? Is dat de baseband?
Je kan hier achter komen door bij het belscherm *#1234# in te typen.
Verder wordt het modem/phone gedeelte (staat ook bij *#1234#) kan invloed hebben op wifi/gps/gsm ontvangst.
Als je naar menu - systeeminstellingen - over het toestel gaat is het PDA gedeelte af te lijden uit het Buildnummer (bij mij IML74.XWLPD, ik heb de XWLPD stock rom geflasht), en modem/phone inderdaad uit de Baseband (bij mij I9100XXLPW).
Galaxy S 2 Shipped Modem Collection Wel even een kleine kanttekening, dat in de TS niet alle modems staan, maar ook in het topic zelf nog modems en downloadlinks vermeld worden.
[ Voor 21% gewijzigd door 13art op 23-05-2012 18:34 ]
Ik ga denk ik ook weer eens op zoek naar een nieuwe custom rom.
Dat touchwiz begint te irriteren. (Zeker nieuwe, geen contact in de telefoon app.)
Suggesties? Ik zit nu op Litening 2.9, maar zoek eigenlijk een nieuwe rom die toch bijna 100% stabiel is.
(Gekke issues met met 2.9 is dat een alarm wel in te stellen is, maar de clock app crashed altijd na het instellen van een alarm. En soms krijg ik de melding: Alleen noodoproepen, dus moet ik restarten.)
Zat zelf te denken aan CM9, weet niet of de radio nou eindelijk eens werkt, maar dat boeit eigenlijk minimaal. Dus liefst een Full Function ASOP of een stabiele Samsung derivaat. Eventuele aanraders?
Dat touchwiz begint te irriteren. (Zeker nieuwe, geen contact in de telefoon app.)
Suggesties? Ik zit nu op Litening 2.9, maar zoek eigenlijk een nieuwe rom die toch bijna 100% stabiel is.
(Gekke issues met met 2.9 is dat een alarm wel in te stellen is, maar de clock app crashed altijd na het instellen van een alarm. En soms krijg ik de melding: Alleen noodoproepen, dus moet ik restarten.)
Zat zelf te denken aan CM9, weet niet of de radio nou eindelijk eens werkt, maar dat boeit eigenlijk minimaal. Dus liefst een Full Function ASOP of een stabiele Samsung derivaat. Eventuele aanraders?
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Als je ASOP wil denk ik meteen aan Hydrog3n.
Of Resurrection, op basis van AOKP. Ik ben niet de enige die hier hele goede ervaringen mee heeft. Veel in te stellen en zeer stabiel en snel. Maar mijn ervaring met alternatieven is redelijk beperkt, ik zit al bij Westcrip sinds de vroege beta's van ICS.l3art schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 19:41:
Als je ASOP wil denk ik meteen aan Hydrog3n.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Hmm, heb paar dagen geleden met behulp van AllSeeyinEye mijn telefoon geroot (er ging iets fout, iets met GB versie enzo
) maar heb de standaard Samsung ROM erop laten staan.
Nu heb ik het een paar dagen zo gedraaid en tot nu toe al gekke dingen mee gemaakt en de telefoon vaak moeten herstarten.
Om op te noemen:
Camera die vast liep tijdens foto's maken.
Telefoon die uit zichzelf opnieuw ging opstarten.
Traag tot niet werkende telefoon (rebooten was enige optie)
Wissen van iconen op mijn bureaublad (alles was ineens weg.. gelukkig hebben we een backup).
En ga zo maar door..
Heb de afgelopen dagen de telefoon (in mijn ogen te) vaak opnieuw moeten starten en wil er dus een andere ROM op gooien.
Welke ROM past er het best bij de NEAK kernel? Ik weet dat AllSeeyinEye DarkyROM ofzo draait, maar heeft iemand daar ook een mooie link van? Heb wel iets gevonden, maar je zult zien, ik flash het verkeerde
..
En is het nog handig dat ik bepaalde dingen doe voor het of juist na het flashen? Many many Thanks!
Nu heb ik het een paar dagen zo gedraaid en tot nu toe al gekke dingen mee gemaakt en de telefoon vaak moeten herstarten.
Om op te noemen:
Camera die vast liep tijdens foto's maken.
Telefoon die uit zichzelf opnieuw ging opstarten.
Traag tot niet werkende telefoon (rebooten was enige optie)
Wissen van iconen op mijn bureaublad (alles was ineens weg.. gelukkig hebben we een backup).
En ga zo maar door..
Heb de afgelopen dagen de telefoon (in mijn ogen te) vaak opnieuw moeten starten en wil er dus een andere ROM op gooien.
Welke ROM past er het best bij de NEAK kernel? Ik weet dat AllSeeyinEye DarkyROM ofzo draait, maar heeft iemand daar ook een mooie link van? Heb wel iets gevonden, maar je zult zien, ik flash het verkeerde
En is het nog handig dat ik bepaalde dingen doe voor het of juist na het flashen? Many many Thanks!
5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5
Darkyrom heet tegenwoordig UniROM.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=25784755
Maar ook Wanam is erg populair en een Frankenstein doet het ook altijd goed.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Welke raad je aan? Wanam hoor ik zo nu en dan nog wel eens voorbij komen.. Zitten er grote verschillen in onderling?AllSeeyinEye schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 20:26:
Als ik *#1234# in type staat er bij csc unknown. Zou het kunnen dat daar mijn netwerk problemen door komen? Of hebben jullie dat ook?
Het draait! Alles (apps / data / contacten / mail) nu aan het recoveren ! Ziet er gelikt uit! Mis alleen mijn Swype toetsenbordAllSeeyinEye schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 20:26:
http://beta.swype.comZanzibar-1337 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 23:34:
[...]
Het draait! Alles (apps / data / contacten / mail) nu aan het recoveren ! Ziet er gelikt uit! Mis alleen mijn Swype toetsenbord
Registreren, en downloaden !
Verwijderd
Nog een vraagje ivm de modem.
Hoe kan ik weten welke modem ik moet gebruiken? Ik heb altijd maar 1 of 2 streepjes ontvangst.
Hoe kan ik weten welke modem ik moet gebruiken? Ik heb altijd maar 1 of 2 streepjes ontvangst.
Ontvangst kan aan veel factoren liggen, weer, omgeving en afstandVerwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 01:24:
Nog een vraagje ivm de modem.
Er zijn geen wonder-modems die het bereik verdubbelen
2 streepjes is niet slecht, je hebt bereik.
heb je mobiel data nodig, zoniet, kan je nl. proberen om de netwerkmodus op GSM (2G) te zetten, en zien of dat beter bereik geeft ( en spaart daarmee ook je batterij nog eens extra )
Voor een snelle koppeling kan je deze app gebruiken ( als het niet in de rom zou zitten )
Verwijderd
bedankt voor de snelle reactie.FreshMaker schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 01:34:
[...]
Ontvangst kan aan veel factoren liggen, weer, omgeving en afstand
Er zijn geen wonder-modems die het bereik verdubbelen
2 streepjes is niet slecht, je hebt bereik.
heb je mobiel data nodig, zoniet, kan je nl. proberen om de netwerkmodus op GSM (2G) te zetten, en zien of dat beter bereik geeft ( en spaart daarmee ook je batterij nog eens extra )
Voor een snelle koppeling kan je deze app gebruiken ( als het niet in de rom zou zitten )
Ik vergelijk mijn ontvangst met iemand die bij mij is. Vandaag op het werk bvb. had iemand volledig ontvangst en ik maar max 2. Dit beïnvloed ook de snelheid van mobiel data veronderstel ik.
Nee heb ik niet, bij staat er I9100NEELP4KiTsEr schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 21:36:
Als ik *#1234# in type staat er bij csc unknown. Zou het kunnen dat daar mijn netwerk problemen door komen? Of hebben jullie dat ook?
Ik weet niet wat je basissnelheid moet zijn, maar ondervind je problemen met de snelheid ?Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 01:56:
[...]
bedankt voor de snelle reactie.
Ik vergelijk mijn ontvangst met iemand die bij mij is. Vandaag op het werk bvb. had iemand volledig ontvangst en ik maar max 2. Dit beïnvloed ook de snelheid van mobiel data veronderstel ik.
Vaak zijn de 'streepjes' maar een visual aid, en niet echt betrouwbaar te noemen
Ik heb meegemaakt dat er 2 identieke toestellen op hetzelfde netwerk een speedtest uitvoeren, en de persoon met "meer" signaal, toch een slechte DLsnelheid heeft
Probeer het eens met een speedtest, dan kan je zien of het echt zo is.
Stond toevallig ook in mijn backup! Thanks! Hij werkt!FreshMaker schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 01:20:
[...]
http://beta.swype.com
Registreren, en downloaden !
Verwijderd
Ik heb mijn rom in het engels staan.. Alleen nu wil ik navigation in het nederlands.. Iemand een idee waar je dat kan instellen?
Ei
Wellicht zit daar mijn probleem van mn wegvallende netwerk.
Hoe zou ik die csc weer goed kunnen krijgen?
Edit:
Ik heb heel mn sd kaart leeg gemaakt, alles gewipet en daarna via odin sammobile firmware geflashed.
Nu heb ik wel wat staan bij csc.
En bij de instellingen kan ik nu ook mn imei nummer zien.
Nu even een paar dagen testen of het netwerk niet meer wegvalt.
Daarna weer vrolijk verder flashen ;-)
Oké. Thanx.
Wellicht zit daar mijn probleem van mn wegvallende netwerk.
Hoe zou ik die csc weer goed kunnen krijgen?
Edit:
Ik heb heel mn sd kaart leeg gemaakt, alles gewipet en daarna via odin sammobile firmware geflashed.
Nu heb ik wel wat staan bij csc.
En bij de instellingen kan ik nu ook mn imei nummer zien.
Nu even een paar dagen testen of het netwerk niet meer wegvalt.
Daarna weer vrolijk verder flashen ;-)
[ Voor 35% gewijzigd door Kitser op 24-05-2012 20:48 ]
Volgens mij moet je dan een language pack downloaden via de app zelf. Heb het zelf ook geinstalleerd en volgens mij heb je bij de installatie de keuze welke taal/TTP je kiest.Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:26:
Ik heb mijn rom in het engels staan.. Alleen nu wil ik navigation in het nederlands.. Iemand een idee waar je dat kan instellen?
Lijkt erop dat je min of meer gelijk hebt. Ik heb dezelfde drivers geinstalleerd op een andere pc en daar krijg ik wel verbinding. Althans, ik kan weer verbinding maken met Odin. SD-kaart lezen doet ie nog steeds niet. Ben weer terug naar een standaard ROM. Bedankt voor je hulp.CRXed schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 00:15:
[...]
Denk toch echt dat het aan je drivers op de PC ligt.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=961956
[...]
Groet,
Frank
De rom was leuk, maar de maker was vreselijk vol van zichzelf. En de thread op XDA is afschuwelijk.RekZ schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:34:
Sinds vandaag is het project "Hydrog3n" gestoptRuzie tussen de makers schijnt...
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik vond het een leuke rom, lekker basic. Maar heb de laatste versie niet meer geïnstalleerd. Ineens zat er een theme manager in, en Sense rommel enzo. Daar wilde ik die rom niet voor, ik wilde de ICS look en feel.AllSeeyinEye schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:39:
[...]
De rom was leuk, maar de maker was vreselijk vol van zichzelf. En de thread op XDA is afschuwelijk.
Nu maar even kijken wat er dan te vinden is
Inderdaad, wat irritant is dat zeg. Hij werd ook he-le-maal de hemel in geprezen op zijn thread. Was opzich wel een goeie rom, dat dan weer wel.AllSeeyinEye schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:39:
[...]
De rom was leuk, maar de maker was vreselijk vol van zichzelf. En de thread op XDA is afschuwelijk.
Heeft iemand CriskeloROM v10 al geprobeerd?The_Fes schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:38:
[...]
Ik vond het een leuke rom, lekker basic. Maar heb de laatste versie niet meer geïnstalleerd. Ineens zat er een theme manager in, en Sense rommel enzo. Daar wilde ik die rom niet voor, ik wilde de ICS look en feel.
Nu maar even kijken wat er dan te vinden isZit te denken aan F1 Galaxy Nexus
Na tegenvallende batterij prestaties in Darky/Alliance/Uni-rom v1 met LPQ, Supercore en Neak kernel heb ik Criskelo XWLPD geflasht. Ben er erg tevreden mee. Batterij lijkt het ook langer uit te houden, al kan ik dat na een paar dagen beter beoordelen.
Persoonlijk vind ik die fancy iconen niet mooi. Ik ben nu voor Hydra-H²o v1.2.1 gegaan. Net als Hydrog3n een AOKP rom. Heb hem gewoon over Hydrog3n heen geinstalleerd, zonder whipe dus. Werkt tot nu toe prima.sjaan007 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 13:56:
[...]
Heeft iemand CriskeloROM v10 al geprobeerd?
Na tegenvallende batterij prestaties in Darky/Alliance/Uni-rom v1 met LPQ, Supercore en Neak kernel heb ik Criskelo XWLPD geflasht. Ben er erg tevreden mee. Batterij lijkt het ook langer uit te houden, al kan ik dat na een paar dagen beter beoordelen.
Wat me al op viel:
- Die aroma installer is wel mooi, erg gebruiksvriendelijk en makkelijk om tijdens installatie een aantal opties te kunnen instellen
- De verhoogde dpi is wel even wennen, alles is ineens zo klein, en iconen staan zo ver uit elkaar. In Gmail en de browser is het wel fijn.
Voorlopig ben ik wel tevreden
Wow het is GTST-tijd bij Hydr0G3n.
Hello guys and girls,
Netchip will no longer be working on this ROM and to be honest I don't blame him. He was the one who made this ROM possible and done most of the dev work. He did not by any means get a fair share of the donations made and TeamHacksung got nothing at all, Paradoxxx just scammed the money from the community and bought himself a new PC instead of the GNEX that the Pledgie was for. Netchip is the one that deserved that money!!
There are many more things I could say to slander Paradoxxx further but I am writing this on behalf of Netchip and wish not to provoke the situation further. With that said, this ROM will probably die in the near future and I have already found a new home as I think you all should do too.
Thanks for reading.
Dus er zullen geen updates meer van deze ROM komen lijkt me...Originally Posted by Paradoxxx View Post
Yey, you've only talked to netchip those last days and didn't came to me to get my version of the fact. And yeah, I bought a PC instead of the Nexus, as most people here know.
But anyway, as you said, HyDrOG3NICS is over. Mod close this thread.
... Of je leest even de posts in dit topic vanaf gister middag...Snakeye2209 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:10:
Wow het is GTST-tijd bij Hydr0G3n.
[...]
[...]
Dus er zullen geen updates meer van deze ROM komen lijkt me...
Ik heb de nieuwe (originele iets dikkere samsung) 2000 mAh batterij vandaag ontvangen... Moet zeggen dat de feel wel heel anders is! Moet echt wel even wennen hoor! Heb hem van foneshop.com.
Nu maar weer eens naar buiten, tis geen weer om binnen te zitten!
Nu maar weer eens naar buiten, tis geen weer om binnen te zitten!
Verwijderd
Weer een (domme?) vraagje:
Is firmware en rom hetzelfde?
Kan ik elke rom/firmware met alle kernels gebruiken? Ik wil nl een beetje experimenteren maar ben voorzichtig om niet te bricken.
Om precies te zijn. Ik heb siyah kernel met cm9. Ik wil gebruik maken van dualboot. Kan ik als tweede rom een firmware van sammobile gebruiken.
Kan ik elke rom/firmware met alle kernels gebruiken? Ik wil nl een beetje experimenteren maar ben voorzichtig om niet te bricken.
Om precies te zijn. Ik heb siyah kernel met cm9. Ik wil gebruik maken van dualboot. Kan ik als tweede rom een firmware van sammobile gebruiken.
De termen worden door elkaar gebruikt, al probeer ik zelf onderscheid te maken tussen niet aangepaste firmware van Samsung zelf of door anderen aangepaste/gemaakte firmwares (ROM)Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 02:23:
Weer een (domme?) vraagje:
Niet elke combinatie is mogelijk; je moet vooral opletten of je kernel geschikt is voor Android 2.3 Gingerbread of Android 4.0 Ice Cream Sandwich. Als je van alle dingen de laatste neemt zijn ze waarschijnlijk geschikt voor ICS. Siyah kan je gebruiken met elke sammobile firmware. De eerdere versies met GB, de latere versies met ICS. Dualboot zit er pas sinds versie 3.1 in geloof ik, dus die kan je alleen gebruiken in combinatie met ICS.Kan ik elke rom/firmware met alle kernels gebruiken? Ik wil nl een beetje experimenteren maar ben voorzichtig om niet te bricken.
Ik neem aan dat je de nieuwste ICS firmware I9100XWLPD wil flashen in combinatie met de laatste Siyah 3.2.6 (?) en een redelijk recente CM9 nightly. Dat is mogelijk.
[ Voor 7% gewijzigd door gwystyl op 26-05-2012 09:59 . Reden: linkjes toegevoegd ]
En in een heel enkel geval zijn er ook nog kernels die alleen te gebruiken zijn met een AOSP/AOKP/CM9 rom, de thoravukk kernel bijvoorbeeld. Die draait niet op Samsung gebaseerde roms.
Nu update naar 4.8 van VK doet e-mail het niet meer (gmail wel). Cache leegmaken heeft ook niet geholpen. Daarom nu maar CM9. **Hoe krijg ik de plaatjes van facebook gekoppeld aan mijn contactpersonen met CM9?
[ Voor 25% gewijzigd door gabn88 op 26-05-2012 11:46 ]
Mijn telefoon wilt opeens niet meer booten. Echt compleet out of the blue kreeg ik een reboot om vervolgens te blijven hangen op de bootscreen. Ik draai Wanamlite 11.6 met Siyahkernel 3.2.5. Even een andere kernel flashen kijken of dat helpt, anders Nandroid restore
.
Edit: Andere kernel hielp niet, Nandroid wel.
Edit: Andere kernel hielp niet, Nandroid wel.
[ Voor 8% gewijzigd door SCARfaceE op 26-05-2012 14:58 ]
Verwijderd
Hartstikke bedankt voor de heldere uitleg en de linkjes...Echt top.gwystyl schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 09:57:
[...]
De termen worden door elkaar gebruikt, al probeer ik zelf onderscheid te maken tussen niet aangepaste firmware van Samsung zelf of door anderen aangepaste/gemaakte firmwares (ROM)
[...]
Niet elke combinatie is mogelijk; je moet vooral opletten of je kernel geschikt is voor Android 2.3 Gingerbread of Android 4.0 Ice Cream Sandwich. Als je van alle dingen de laatste neemt zijn ze waarschijnlijk geschikt voor ICS. Siyah kan je gebruiken met elke sammobile firmware. De eerdere versies met GB, de latere versies met ICS. Dualboot zit er pas sinds versie 3.1 in geloof ik, dus die kan je alleen gebruiken in combinatie met ICS.
Ik neem aan dat je de nieuwste ICS firmware I9100XWLPD wil flashen in combinatie met de laatste Siyah 3.2.6 (?) en een redelijk recente CM9 nightly. Dat is mogelijk.
Ik ga der vanavond werk van maken. Moest er iets zijn dan stoor ik jullie weer.
Het lukt mij niet meer om mijn telefoon te rooten
Ik heb al een aantal keer zonder problemen geroot via Chainfires kernel maar 2 weken terug begon mijn telefoon raar te doen aan de lader. Ik dacht er aan om hem terug te sturen dus heb toen SuperSU ge-deinstalleerd en de stock kernel terug geflashed en een volledige wipe gedaan. Inmiddels heeft het probleem zich vanzelf opgelost en wilde ik weer gaan rooten.
Ik heb nu weer gewoon Chainfires Kernel gepakt uit http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1103399
versie CF-Root-SGS2_XW_XEN_LP7-v5.4-CWM5.zip
Kernel geflashed en ook nog maar eens een keer een full wipe gedaan. Lijkt allemaal goed gegaan maar SuperSU zegt bij het starten:
Root Checker zegt ook dat er geen root is. Ik kan overigens wel gewoon in CWM recovery booten dus de kernel is geinstalleerd.
Hoe kan ik dit fixen?
Edit: Alweer opgelost. Ik SuperSU.zip vanuit CWM geflashed en nu werkt het wel.
Ik heb al een aantal keer zonder problemen geroot via Chainfires kernel maar 2 weken terug begon mijn telefoon raar te doen aan de lader. Ik dacht er aan om hem terug te sturen dus heb toen SuperSU ge-deinstalleerd en de stock kernel terug geflashed en een volledige wipe gedaan. Inmiddels heeft het probleem zich vanzelf opgelost en wilde ik weer gaan rooten.
Ik heb nu weer gewoon Chainfires Kernel gepakt uit http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1103399
versie CF-Root-SGS2_XW_XEN_LP7-v5.4-CWM5.zip
Kernel geflashed en ook nog maar eens een keer een full wipe gedaan. Lijkt allemaal goed gegaan maar SuperSU zegt bij het starten:
code:
1
| There is no SU binary installed and SuperSU cannot install it. This is a problem! |
Root Checker zegt ook dat er geen root is. Ik kan overigens wel gewoon in CWM recovery booten dus de kernel is geinstalleerd.
Hoe kan ik dit fixen?
[ Voor 4% gewijzigd door Polster op 27-05-2012 12:28 ]
Mijn (korte) hands-on vergelijk van CM9 met VK.
Allereerst: Op de SGS ben ik een grote fan van CM9!
Maar... Op de SGS II voelt CM9 nog niet aan als af.
Mijn bevindingen:
1. Op CM9 gaat mijn batterij met extended battery pack (2000 mAh) alsnog minder lang mee dan op VK met de originele (1650 mAh batterij). Ik gebruikte dezelfde modem. Dit zal er deels ook aan liggen dat de auto-brightness niet werkt en ik deze handmatig op maximaal heb gezet voor de felle zon (anders zie je geen flikker
) (zie punt 2).
2. Op CM9 werkt auto-brightness niet goed (veel te traag, soms helemaal niet).
3. Ondanks dat CM9 helemaal lag-free werkt (en dat is echt een zalige ervaring!), zijn er nog kleine bugs aanwezig, die ervoor zorgen dat bij mij 1 app een paar keer vastliep. Daarnaast krijg ik whatsapp berichten pas als ik toevallig zelf whatsapp open, of anders pas heel laat.
4. Daarnaast was het iets een gedoe om alles werkend te krijgen, aangezien een aantal opties standaard verkeerd staan. Zo wordt de sd-kaart niet automatisch aangekoppeld (dit moest je via opslag -> sd koppelen doen). En zal de notification drawer buttons (bovenin) in eerste instantie maar 4 knoppen bedragen, maar staan er al wel meer aangevinkt bij de desbetreffende optie in het menu. Dit geeft een beetje het "niet af" gevoel, waar ik bij de SGS geen last van had.
Wat wel geniaal werkt bij CM9 is:
- Apollo (de standaard muziek player)
- een goede agenda widget op het home scherm
- een fijne agenda app
- veel customization mogelijk en thema's genoeg te vinden online
Al met al denk ik dat ik hem wel een paar dagen hou, mochten er nog issue's bijkomen dan vermeld ik dat uiteraard en dan zal ik wss weer iets anders proberen. Vooral omdat ik de 2000mAh pack heb is de batterij issue niet zo belangrijk (ik haal het eind van de dag en meer kan je tegenwoordig niet verwachten, tenzij je de telefoon als brick gebruikt).
Allereerst: Op de SGS ben ik een grote fan van CM9!
Maar... Op de SGS II voelt CM9 nog niet aan als af.
Mijn bevindingen:
1. Op CM9 gaat mijn batterij met extended battery pack (2000 mAh) alsnog minder lang mee dan op VK met de originele (1650 mAh batterij). Ik gebruikte dezelfde modem. Dit zal er deels ook aan liggen dat de auto-brightness niet werkt en ik deze handmatig op maximaal heb gezet voor de felle zon (anders zie je geen flikker
2. Op CM9 werkt auto-brightness niet goed (veel te traag, soms helemaal niet).
3. Ondanks dat CM9 helemaal lag-free werkt (en dat is echt een zalige ervaring!), zijn er nog kleine bugs aanwezig, die ervoor zorgen dat bij mij 1 app een paar keer vastliep. Daarnaast krijg ik whatsapp berichten pas als ik toevallig zelf whatsapp open, of anders pas heel laat.
4. Daarnaast was het iets een gedoe om alles werkend te krijgen, aangezien een aantal opties standaard verkeerd staan. Zo wordt de sd-kaart niet automatisch aangekoppeld (dit moest je via opslag -> sd koppelen doen). En zal de notification drawer buttons (bovenin) in eerste instantie maar 4 knoppen bedragen, maar staan er al wel meer aangevinkt bij de desbetreffende optie in het menu. Dit geeft een beetje het "niet af" gevoel, waar ik bij de SGS geen last van had.
Wat wel geniaal werkt bij CM9 is:
- Apollo (de standaard muziek player)
- een goede agenda widget op het home scherm
- een fijne agenda app
- veel customization mogelijk en thema's genoeg te vinden online
Al met al denk ik dat ik hem wel een paar dagen hou, mochten er nog issue's bijkomen dan vermeld ik dat uiteraard en dan zal ik wss weer iets anders proberen. Vooral omdat ik de 2000mAh pack heb is de batterij issue niet zo belangrijk (ik haal het eind van de dag en meer kan je tegenwoordig niet verwachten, tenzij je de telefoon als brick gebruikt).
Het is sowieso een feit dat CM9 niet af is. Het zijn immers nightlies. Echter heb ik van geen van de door jou omschreven problemen last. Zo heb ik mijn SGS2 voor het laatst opgeladen en losgekoppeld afgelopen zaterdagmiddag rond 13h. Momenteel zit mijn batterij op 34%. Ik heb gewoon de stock battery. Het is wel zo dat ik hem niet heel intensief heb gebruikt (half uurtje surfen, beetje whatsappen, twee keer een aantal minuten gebeld en een kleine demo gegeven van ICS/CM9 aan een vriend van mij).
[ Voor 57% gewijzigd door HarmoniousVibe op 27-05-2012 20:42 ]
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Ik heb sinds korte tijd het probleem dat, wanneer ik mijn telefoon uit mijn broekzak haal, hij soms is uitgevallen. En als ik 'm weer aandoe heeft hij ineens zo'n 20% battery drain dan voordat hij was uitgevallen. De laatste keer dat dit gebeurde ging mijn battery life van 34% voor het uitvallen ineens naar 12% gelijk nadat ik 'm weer had aangedaan en de telefoon werd ook warm in mijn broekzak rond het uitvallen.
Draai CM9, iemand misschien bekend met dit probleem?
Draai CM9, iemand misschien bekend met dit probleem?
Hmm, ik weet niet of dat bij de SGS2 ook zo is, maar bij de HTC Desire zijn er problemen bekend met het oververhit geraken van de batterij en/of het toestel. Dit leidt tot een shutdown of uitval van het apparaat. Dit is bij de Desire een hardwarematig probleem en heeft niks met de ROM te maken voor zover ik weet. En nogmaals, ik weet niet of dit voor de SGS2 ook geldt. Worst case scenario zul je hem moeten RMA'en.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
SuperSU had je ook gewoon in de market kunnen vindenPolster schreef op zondag 27 mei 2012 @ 12:20:
WanamLite 11.8 is uit.
Updated base to XWLPF
4 way reboot
New boot animation thanks to vidwhal
Cf-root LPF kernel (updated CWM Recovery)
XXLPX Modem
Iemand die trouwens weet welke muziek app dit is, die te zien is op deze screenshot? Ik zag hem ook in de Resurrection Remix ROM zitten die ik ook geprobeerd heb, maar ben vergeten met Titanium Backup een back-up te maken van de app. Ik wil de app namelijk ook gaan gebruiken op WanamLite, die ik weer teruggezet heb.
[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 28-05-2012 01:02 ]
Haal je toch gewoon de apk uit de zip van die Rom...CptChaos schreef op maandag 28 mei 2012 @ 01:00:
Iemand die trouwens weet welke muziek app dit is, die te zien is op deze screenshot? Ik zag hem ook in de Resurrection Remix ROM zitten die ik ook geprobeerd heb, maar ben vergeten met Titanium Backup een back-up te maken van de app.
Had ik nog niet eens aan gedacht, doe ik gelijk even, ik hoop dat ik de juiste te pakken heb, de bestandsnaam is '222Music.apk' of 'music2.apk', ben benieuwd.Brad Pitt schreef op maandag 28 mei 2012 @ 01:03:
Haal je toch gewoon de apk uit de zip van die Rom...
EDIT:
Uitgaande van google resultaten op de bestandsnaam, ga ik ervan uit dat het music2.apk is.
EDIT2:
Het is inderdaad music2.apk, via dropbox op mijn foon gezet, maar kan hem dan niet installeren. Moet ik hem dan apart flashen met recovery mode, zoals ook de GApps moeten bij bijvoorbeeld CM9? Installatie van onbekende bronnen toestaan heb ik al aan staan.
EDIT3:
Frapante is wel, de versie die ik uit Resurrection Remix heb gehaald was 4.x MB, heb nu net eentje van internet geplukt, die is 2.8MB. Ben benieuwd.
EDIT4:
Die 2.8MB versie krijg ik geïnstalleerd, maar krijg bij het opstarten na een tijdje de melding "Muziek is gestopt", jammer...
[ Voor 57% gewijzigd door CH4OS op 28-05-2012 01:33 ]
Volgens mij is dat gewoon Google Music. Hier de laatste versie (dacht ik). http://db.tt/zla86P1i
Excuus voor de lelijke opmaak: vanaf mobiel...
Je kan de app ook in je system/app neer zetten.. Of anders een zip maken die je kan flashen..CptChaos schreef op maandag 28 mei 2012 @ 01:05:
[...]
Had ik nog niet eens aan gedacht, doe ik gelijk even, ik hoop dat ik de juiste te pakken heb, de bestandsnaam is '222Music.apk' of 'music2.apk', ben benieuwd.
EDIT:
Uitgaande van google resultaten op de bestandsnaam, ga ik ervan uit dat het music2.apk is.
EDIT2:
Het is inderdaad music2.apk, via dropbox op mijn foon gezet, maar kan hem dan niet installeren. Moet ik hem dan apart flashen met recovery mode, zoals ook de GApps moeten bij bijvoorbeeld CM9? Installatie van onbekende bronnen toestaan heb ik al aan staan.
EDIT3:
Frapante is wel, de versie die ik uit Resurrection Remix heb gehaald was 4.x MB, heb nu net eentje van internet geplukt, die is 2.8MB. Ben benieuwd.
EDIT4:
Die 2.8MB versie krijg ik geïnstalleerd, maar krijg bij het opstarten na een tijdje de melding "Muziek is gestopt", jammer...
513 is meest recente momenteelAllSeeyinEye schreef op maandag 28 mei 2012 @ 08:11:
Volgens mij is dat gewoon Google Music. Hier de laatste versie (dacht ik). http://db.tt/zla86P1i
Google music 4.1.513
Deze nieuwe versie werkt overigens wél op mijn foon. Ben helemaal blij!
Thnx!
Vandaag met CM9: 10 à 11 uur van de lader, nog 63% over. Wel met 2000 mAh, maar ook 15 minuten temple run, meerdere whatsapp etc. Prima dus; ook maximale helderheid continu. Wel vanochtend de nieuwst siyah kernel geflashed (zonder kernel cleaner, fyi)
Wel 1 keer spontane reboot tijdens het bekijken van youtube, daarnaast 2 keer totaal vastgelopen (1 keer tijdens temple run, en 1 keer tijdens "patroon vergrendeling", alleen opnieuw opstarten hielp nog. Bij de tweede keer was er na opnieuw opstarten ook ineens ruim 10% van de batterij af. Daarnaast 1 keer dat tijdens het gesprek na 6 minuten de radio uitviel (totaal verbinding weg, terwijl ik op de zelfde plek bleef); een vliegtuigstand aan/uit en een minuut wachten en toen deed hij het weer.
Op zich wel redelijk tevreden over CM9 nu (met die batterij). Alleen jammer van die twee vastlopers en de reboot; komt altijd op ongelegen momenten, zelfde geldt voor het uitvallen van de radio.
Bdw, die comment over nightlies zal ik niet serieus nemen... Bij de SGS zijn het namelijk ook nightlies, maar die zijn wel een stuk stabieler dan deze.
EDIT: net gewoon 2 keer achter elkaar dat de radio uitviel tijdens een gesprek, daarom nu op wanamlite 11.9.
Wel 1 keer spontane reboot tijdens het bekijken van youtube, daarnaast 2 keer totaal vastgelopen (1 keer tijdens temple run, en 1 keer tijdens "patroon vergrendeling", alleen opnieuw opstarten hielp nog. Bij de tweede keer was er na opnieuw opstarten ook ineens ruim 10% van de batterij af. Daarnaast 1 keer dat tijdens het gesprek na 6 minuten de radio uitviel (totaal verbinding weg, terwijl ik op de zelfde plek bleef); een vliegtuigstand aan/uit en een minuut wachten en toen deed hij het weer.
Op zich wel redelijk tevreden over CM9 nu (met die batterij). Alleen jammer van die twee vastlopers en de reboot; komt altijd op ongelegen momenten, zelfde geldt voor het uitvallen van de radio.
Bdw, die comment over nightlies zal ik niet serieus nemen... Bij de SGS zijn het namelijk ook nightlies, maar die zijn wel een stuk stabieler dan deze.
EDIT: net gewoon 2 keer achter elkaar dat de radio uitviel tijdens een gesprek, daarom nu op wanamlite 11.9.
[ Voor 4% gewijzigd door gabn88 op 28-05-2012 21:32 ]
Temple run loopt bij mij ook vast op CM9. De rest van de problemen die jij omschrijft heb ik niet. Geen vastlopers, geen reboots, geen verlies van verbinding. Ik gebruik wel gewoon de standaard CM9 kernel. Super tevreden over CM9.gabn88 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 20:28:
Vandaag met CM9: 10 à 11 uur van de lader, nog 63% over. Wel met 2000 mAh, maar ook 15 minuten temple run, meerdere whatsapp etc. Prima dus; ook maximale helderheid continu. Wel vanochtend de nieuwst siyah kernel geflashed (zonder kernel cleaner, fyi)
Ja en dat was dus net het gene dat niet werkte ;-)Occy74 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 00:27:
[...]
SuperSU had je ook gewoon in de market kunnen vinden
Ik draai op dit moment CheckROM V6 (GB ROM). Is het gewoon mogelijk om nu via CWM (na wipe) de nieuwste CM9 nightly the installeren? Of moet ik daar een speciale handleiding voor volgen? Dit kon ik zo snel niet vinden namelijk.
In het kort, JA.barzi schreef op maandag 28 mei 2012 @ 23:13:
Ik draai op dit moment CheckROM V6 (GB ROM). Is het gewoon mogelijk om nu via CWM (na wipe) de nieuwste CM9 nightly the installeren? Of moet ik daar een speciale handleiding voor volgen? Dit kon ik zo snel niet vinden namelijk.
Dit traject heb ik ca 2 maanden geleden afgelegd, en heb er geen spijt van.
Onder CM9 vind je de externe sd kaart onder /mnt/emmc
En ik gebruik Nova Launcher Prime waar ik erg tevreden over ben.
Ik vroeg me dit eigenlijk ook af, omdat in verschillende draadjes bij 'installation' nog een hoop andere dingen staan die ik niet bij andere roms doe...barzi schreef op maandag 28 mei 2012 @ 23:13:
Temple Run loopt bij mij af en toe ook vast met mijn AOKP rom. Wel vervelend, want dan moet je weer helemaal overnieuw beginnen met de objectivesJay-v schreef op maandag 28 mei 2012 @ 21:47:
[...]
Temple run loopt bij mij ook vast op CM9. De rest van de problemen die jij omschrijft heb ik niet. Geen vastlopers, geen reboots, geen verlies van verbinding. Ik gebruik wel gewoon de standaard CM9 kernel. Super tevreden over CM9.
Ik begin altijd met de makkelijke methode: gewoon de zip flashen en opnieuw opstarten. Als dat problemen oplevert, of vage klachten, dan doe ik een factory reset/wipe, en als het dan nog niet goed is, lees ik de meeste ervaringen en tips van mensen in de thread van de rom door en probeer ik daar wat dingen van. Sommige dingen zijn niet voor iedereen nodig, maar om het bij iedereen te laten werken raden ze vaak een heel uitgebreid stappenplan aan voor het flashen van een rom. Zelf nadenken en selectief dingen proberen en restoren kan een heleboel uitmaken.RekZ schreef op maandag 28 mei 2012 @ 23:56:
[...]
Ik vroeg me dit eigenlijk ook af, omdat in verschillende draadjes bij 'installation' nog een hoop andere dingen staan die ik niet bij andere roms doe...
Voor mensen die het probleem hebben dat de pc de SD kaart niet ziet bij het koppelen. Check ff of je de USB-foutopsporing aan hebt gevinkt bij ontwikkelaars opties dit wil voor veel mensen ook nog wel eens helpen...
hoi
Ter info: Wanamlite V11.9 is uit.
- Fixed (Disabled) Home button double click
- Fixed CrtTv animation
- Fixed Root files conflict (Removed ChainDD files)
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
Verwijderd
ik ben laatst via kies overgestapt op ICS, vervolgens kwam er een week later weer een kleine update en sindsdien is mijn batterij echt een ramp. Als ik hem 's ochtends uit de lader haal en een paar berichten per uur whatsapp en misschien een half uurtje per dag op internet zit, mag ik hopen dat ik het met mijn batterij haal voordat ik naar bed ga . Nu zit ik te denken om een custom rom erop te gaan zetten.Gezien ik hier weinig verstand van heb ben ik op zoek naar een gemakkelijk te gebruiken rom, die vlot is, lange batterij levensduur en zo'n beetje volledig af is (oftewel the whole package).
Kan iemand mij een paar of als er echt 1 uit springt 1 opnoemen die hieraan voldoet??
Kan iemand mij een paar of als er echt 1 uit springt 1 opnoemen die hieraan voldoet??
Die zijn er nietVerwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 12:48:
[ Voor 16% gewijzigd door Brad Pitt op 29-05-2012 12:53 ]
Verwijderd
er zullen er toch vast wel zijn met een lange batterij levensduur, die wel snel is en gemakkelijk te bedienen?
Als er een Rom helemaal te gek was met alle opties die je maar wilt, dan zou iedereen die waarschijnlijk wel draaien en zou niet iedereen een voorkeur voor een eigen Rom hebben. Lees je een beetje in over de verschillende Roms. Er komen er genoeg langs in dit topic en kijk zelf even welke voor jou het beste is.Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 12:48:
ik ben laatst via kies overgestapt op ICS, vervolgens kwam er een week later weer een kleine update en sindsdien is mijn batterij echt een ramp. Als ik hem 's ochtends uit de lader haal en een paar berichten per uur whatsapp en misschien een half uurtje per dag op internet zit, mag ik hopen dat ik het met mijn batterij haal voordat ik naar bed ga . Nu zit ik te denken om een custom rom erop te gaan zetten.Gezien ik hier weinig verstand van heb ben ik op zoek naar een gemakkelijk te gebruiken rom, die vlot is, lange batterij levensduur en zo'n beetje volledig af is (oftewel the whole package).
Lees je ook goed in mbt wat je moet doen als het fout gaat
Open een paar threads op XDA en je weet genoeg.Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 12:55:
er zullen er toch vast wel zijn met een lange batterij levensduur, die wel snel is en gemakkelijk te bedienen?
Rom thread X: Wowww, amazing batterylife and speed! This Rom is the best!
Rom thread Y: Wowww, amazing batterylife and speed! This Rom is the best!
Rom thread Z: Wowww, amazing batterylife and speed! This Rom is the best!
Zegt allemaal geen foek. Presteren allemaal eender. Zowel qua snelheid als accuduur etc. etc.
Wanam maakt er imho een steeds grotere puinbak van. Elke release weer wat andere features erin/uit modden, naderhand met bugfixes komen... en niet omdat het allemaal ontwerpkeuzes zijn, maar omdat het gewoon zo uitkomt met dependencies lijkt het.Rincewind schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 11:34:
Ter info: Wanamlite V11.9 is uit.
- Fixed (Disabled) Home button double click
- Fixed CrtTv animation
- Fixed Root files conflict (Removed ChainDD files)
Best jammer, want ik vind versie 11.2 echt geweldig fijn, maar zou graag met die features een LPD draaien...
Versie 11.9 draait ook gewoon helemaal super. Maar als 11.2 ook top is, waarom veranderenHenk schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 12:58:
Best jammer, want ik vind versie 11.2 echt geweldig fijn, maar zou graag met die features een LPD draaien...
Ik zit nog steeds te kutten met agenda & exchangeBrad Pitt schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 12:59:
[...]
Versie 11.9 draait ook gewoon helemaal super. Maar als 11.2 ook top is, waarom veranderen

Ik draai ook gewoon 11.6 omdat dat gewoon heel goed werkt. Je hoeft niet per se elke update mee te doen. Hoewel de flash handjes wel gaan jeuken natuurlijk..
Gewoon uit het niets begint het soms weer. Maar dat heeft met de brakke app van samsung te maken. Voor de rest weinig problemen gehad met Wanam, behalve die SoD problemen die met de uitdraai van samsung te maken had.
Exchange is echt een drama zeg! Sjonge jonge. Ik had een tijdje dat het met de wakelocks gewoon heel goed zat. Bijna helemaal geen drain en wakker worden met hetzelfde percentage als dat je gaat slapenHenk schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 13:01:
[...]
Ik zit nog steeds te kutten met agenda & exchangeheb nog steeds de hoop dat een nieuwe versie het op kan lossen
Gewoon uit het niets begint het soms weer. Maar dat heeft met de brakke app van samsung te maken. Voor de rest weinig problemen gehad met Wanam, behalve die SoD problemen die met de uitdraai van samsung te maken had.
[ Voor 68% gewijzigd door Franco10 op 29-05-2012 13:05 ]
Ik draai nu de Hydrog3n ICS rom 20120512 en ik moet zeggen dat ik echt verbaasd ben over deze rom... Zo haalde ik eerst net aan een dag met mijn batterij en kan ik er nu makkelijk 2 halen met het zelfde gebruik... Ik weet overigens niet wat de oorzaak is maar dit is de beste ICS batterijduur voor mij sinds honeycomb...
Enige nadeel aan deze rom vind ik de auto brightnes die echt super traag reageerd maar dat los je op door hem even op manual te zetten...
Edit: Enige jammere is dat er voorlopig denk geen nieuwe versies uitkomen omdat de makers het niet helemaal eens zijn over wat dingen.. Maar voor mij geen probleem de huidige versie draait ook het beste tot nu toe voor mij!
Enige nadeel aan deze rom vind ik de auto brightnes die echt super traag reageerd maar dat los je op door hem even op manual te zetten...
Edit: Enige jammere is dat er voorlopig denk geen nieuwe versies uitkomen omdat de makers het niet helemaal eens zijn over wat dingen.. Maar voor mij geen probleem de huidige versie draait ook het beste tot nu toe voor mij!
[ Voor 19% gewijzigd door misterdjus op 29-05-2012 13:40 ]
hoi
Wanam 11.7 loopt m'n accu gewoon heel hard leeg.
Ga nu maar eens 11.9 proberen
Heeft niks met de Rom te maken hoorfrankivo schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 13:32:
Wanam 11.7 loopt m'n accu gewoon heel hard leeg.
[ Voor 9% gewijzigd door Brad Pitt op 29-05-2012 13:36 ]
Verwijderd
gezien ik een blauw mens ben zit ik te denken om misschien Liteϟning ROM v3.2 (als het goed is de nieuwste versie die er bestaat??) erop te zetten. Zijn er mensen die hier bekend mee zijn en mij kunnen vertellen of hier de batterij levensduur van mijn galaxy s2 ten goede zal doen?
OMGVerwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 13:49:
gezien ik een blauw mens ben zit ik te denken om misschien Liteϟning ROM v3.2 (als het goed is de nieuwste versie die er bestaat??) erop te zetten. Zijn er mensen die hier bekend mee zijn en mij kunnen vertellen of hier de batterij levensduur van mijn galaxy s2 ten goede zal doen?
Als je vaker dit soort acties doet (ergens om vragen wat de laatste 10 posts aan de orde geweest is), kan ik me voorstellen dat 'ze' je blauw geslagen hebben
Het ging onder vorige Wanam releases stukken beter.Brad Pitt schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 13:36:
[...]
Heeft niks met de Rom te maken hoorCheck met BetterBatteryStats de boosdoener(s).
Als het onder 11.9 niet beter gaat, moet ik me er inderdaad maar eens beter in gaan verdiepen
Verwijderd
nou sorry hoor maar zoals ik hierboven lees hebben jullie het over ene Wanamlite rom en niet de light'ningAllSeeyinEye schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 13:56:
[...]
OMG
Als je vaker dit soort acties doet (ergens om vragen wat de laatste 10 posts aan de orde geweest is), kan ik me voorstellen dat 'ze' je blauw geslagen hebben
Lightning Rom draait onwaarschijnlijk goed. Haal een week op één lading met absurd heavy useVerwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:06:
nou sorry hoor maar zoals ik hierboven lees hebben jullie het over ene Wanamlite rom en niet de light'ning
Prima, maar reageer dan niet.
[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 29-05-2012 14:14 ]
Verwijderd
weetje wat het is met al die topics op welk forum dan ook. als een buitenstaander die er eigenlijk zo goed als niks van af weet een simpele vraag stelt kan er nergens normaal geantwoord worden. omdat de gene die er alles van af weten niet de moeite willen nemen om zulke mensen ook gewoon even te helpen. Als dit jou topic is zoals er staat vind ik dat je al helemaal je verantwoordlijkheid op je moet nemen door gewoon een normaal antwoord te geven. Ik heb een vraag over de naar mijn mening nieuwste light'ning rom v3.2, vervolgens zegt iemand dat het daar de afgelope 10 posts over gaat. nou kijk ik de afgelope 10 post en daar staat alleen van alles over Wanamlite V11.9??
Samenvatting van de posts in het afgelopen uur:Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:06:
[...]
nou sorry hoor maar zoals ik hierboven lees hebben jullie het over ene Wanamlite rom en niet de light'ning
Het boeit vrijwel geen reet welke ROM je op je telefoon zet. Het komt aan op persoonlijke voorkeur.
Batterij-gebruik hangt af, in volgorde van belangrijkheid / 'dorst':
- Schermgebruik
- Spellen / cpu gebruik door apps
- Wakelocks door apps
- Autosync (en dan met name exchange)
- mate van UC en UV
Zie bovenste deel van mijn antwoord, de bovenstaande reactie van BP en de eerdere reactie van Blindfold.Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 14:19:
weetje wat het is met al die topics op welk forum dan ook. als een buitenstaander die er eigenlijk zo goed als niks van af weet een simpele vraag stelt kan er nergens normaal geantwoord worden. omdat de gene die er alles van af weten niet de moeite willen nemen om zulke mensen ook gewoon even te helpen. Als dit jou topic is zoals er staat vind ik dat je al helemaal je verantwoordlijkheid op je moet nemen door gewoon een normaal antwoord te geven. Ik heb een vraag over de naar mijn mening nieuwste light'ning rom v3.2, vervolgens zegt iemand dat het daar de afgelope 10 posts over gaat. nou kijk ik de afgelope 10 post en daar staat alleen van alles over Wanamlite V11.9??
[ Voor 43% gewijzigd door AllSeeyinEye op 29-05-2012 14:24 ]
Om heel de discussie af te breken:
Heb al enkele maanden Lite'ning rom. Ben er zelf zeer tevreden over en bugs (als er die toevallig zijn) worden in volgende versies eruit gehaald. Ook de aangepaste kernel van lite'ning rom ben ik zeer tevreden over.
Batterij gebruik is beter als stock samsung rom. Maar zoals bovenstaande post, kunnen veel instellingen het batterij-gebruik beïnvloeden.
Verder is hij zeer stabiel.
Heb al enkele maanden Lite'ning rom. Ben er zelf zeer tevreden over en bugs (als er die toevallig zijn) worden in volgende versies eruit gehaald. Ook de aangepaste kernel van lite'ning rom ben ik zeer tevreden over.
Batterij gebruik is beter als stock samsung rom. Maar zoals bovenstaande post, kunnen veel instellingen het batterij-gebruik beïnvloeden.
Verder is hij zeer stabiel.
Let op:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.