EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Om een indicatie te geven: Na 8 uur onderweg te zijn nog 69% over. Scherm heeft 63% verbruikt (in 53 minuten). Dan nog 6 minuten gebeld en 10 whatsapp. En daarnaast nog BLN wake lock on (oftewel de lampjes aan) van ruim 2 uur, waarin hij niet in deep sleep ging, maar op 100Mhz doorzoemde. Voor het eerst super tevreden met mijn telefoon!
EDIT: standaard kernel (siyah 3.2.3). Daarnaast 1uur en 45 minuten wifi aan gehad, waarvan 45 minuten ook echt verbonden (had weinig invloed op batterij).
Ik heb modem XXLPS, deze had 6hr en 44 minuten "good signal". De telefoon is 4h en 33 minuten awake geweest (wss ook door de bln aan van ruim 2 uur). Deep sleep van 3h en 40m.Poor signal 30m, no data van 30m en no or unknown signal van 30m (toen had ik me pin nog niet ingevoerd denk ik).
Ook geen aangepast kloksnelheden trouwens. UV ik bij mij SGS ook nooit gedaan, het maakt een stabiele rom altijd minder stabiel en een slechte rom wordt er toch niet beter door is mijn ervaring (had ook heel vaak SoDs met UV, waar ik een gruwelijke hekel aan heb). OC heb ik wel soms gedaan met mijn SGS, maar in mijn ogen is dit met de SGSII niet nodig, en het zorgt ervoor dat je batterij nog sneller draint als je scherm aan is en hij dus op hoge toeren draait.. Zit er ev. nog wel aan te denken om de 1200Mhz stap helemaal uit te zetten, deze lust hem ook volgens mij..
EDIT2:
Settings alsvolgt: Alle animaties uit
Account & sync: friendcaster & dropbox uit, whatsapp, facebook, studentmail (exchange) en gmail aan. Wel alle foto sync dingetjes uit.
Weergave: Alles uit
Beveiliging: patroon als lockscreen.
Time-out scherm: 30s, helderheid automatisch
Geluid: Aanraakgeluid uit, geluid schermvergrendeling uit.
GPS uit
Bewegingsactivering uit
[ Voor 57% gewijzigd door gabn88 op 18-05-2012 17:03 ]
Draai je verder de standaard kernel? Verder nog aanpassingen wat betreft kloksnelheden/voltages?gabn88 schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 16:47:
De nieuwste VK (4.7.3) is echt een aanrader. Ik heb mijn post van gisteren geupdate, daar staat het hele verhaal; maar omdat ik bang ben dat er overheen gelezen wordt wil ik het nogmaals benadrukken dat deze mij 10x beter bevalt dan wanam 11.5. (mooier/smoother/beter met de batterij)
Om een indicatie te geven: Na 8 uur onderweg te zijn nog 69% over. Scherm heeft 63% verbruikt (in 53 minuten). Dan nog 6 minuten gebeld en 10 whatsapp. En daarnaast nog BLN wake lock on (oftewel de lampjes aan) van ruim 2 uur, waarin hij niet in deep sleep ging, maar op 100Mhz doorzoemde. Voor het eerst super tevreden met mijn telefoon!
Momenteel is het vrij nipt om het einde van de dag te halen.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 13:57:
[...]
Wat is 'snel'? Ik haal met een Sammy based ROM ruim een dag:
[afbeelding] [afbeelding]
DarkyROM ICS v1
NEAK v2.0.4x
Ik begon op 95%. Screenshot is van 12%. Op 100% dus zeker nog een uur schermtijd extra mogelijk of een aantal uur standby.
Ik hoop toch ooit aan 36uur te geraken...
Dan neem ik aan dat je deze er al in hebt? Kleine investering voor 10% langer standby.. Oftewel, dan kan je met VK rom al wel aan zo'n 30 uur komen (heb hem zelf namelijk niet).The-Dude schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 19:57:
[...]
Momenteel is het vrij nipt om het einde van de dag te halen.
Ik hoop toch ooit aan 36uur te geraken...
Zou voor die kleine meerprijs dan altijd de originele nemen i.p.v. een no-name accu waarvan de daadwerkelijke capaciteit een pure gok isgabn88 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 13:44:
Dan neem ik aan dat je deze er al in hebt? Kleine investering voor 10% langer standby.. Oftewel, dan kan je met VK rom al wel aan zo'n 30 uur komen (heb hem zelf namelijk niet).
Nickname does not reflect reality
Het punt is juist dat deze 10% meer batterijduur heeft dan de originele (1800mAh vs 1650mAh), daarnaast is het geen noname, maar 1 van de beste merken voor accu's. Ook al op de SGS. Zoek maar eens op xda naar alle lovende reacties.Brad Pitt schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 14:34:
[...]
Zou voor die kleine meerprijs dan altijd de originele nemen i.p.v. een no-name accu waarvan de daadwerkelijke capaciteit een pure gok is
Ik doelde uiteraard op de originele Extended battery van 2000mAh. Reviews op fora doen mij niet zoveel. Zo is elke Rom sneller dan de vorige, elke kernel miraculeus en haalt men 7 uur scherm-aan tijd met een nieuwe accu.gabn88 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 15:08:
Het punt is juist dat deze 10% meer batterijduur heeft dan de originele (1800mAh vs 1650mAh), daarnaast is het geen noname, maar 1 van de beste merken voor accu's. Ook al op de SGS. Zoek maar eens op xda naar alle lovende reacties.
Ja, maar dan heb je een dikkere case nodig voor die 2000mahBrad Pitt schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 15:12:
[...]
Ik doelde uiteraard op de originele Extended battery van 2000mAh. Reviews op fora doen mij niet zoveel. Zo is elke Rom sneller dan de vorige, elke kernel miraculeus en haalt men 7 uur scherm-aan tijd met een nieuwe accu.
Maar ik koop die binnenkort zelf denk ik, dus dan zal ik je mijn (kritische) oordeel wel laten horen
@both Bij nader inzien valt het idd nog wel mee op de foto's
@R86Bakker @CRXed @Brad Pitt: Nu begin ik toch wel nieuwsgierig te worden naar dat ding, waar hebben jullie die gekocht dan? Misschien dat ik ze gewoon allebei koop die polarcell en originele 2000mAh.. zo'n investering is dat ook nog weer niet en dan kan ik uitproberen of het idd zo fijn is
Gevonden: Amazon.de voor nog geen 25 euro.
[ Voor 32% gewijzigd door gabn88 op 20-05-2012 09:19 ]
Nee, nog niet. Daar ik de SGSII nog maar 3 dagen in mijn bezit heb...gabn88 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 13:44:
[...]
Dan neem ik aan dat je deze er al in hebt? Kleine investering voor 10% langer standby.. Oftewel, dan kan je met VK rom al wel aan zo'n 30 uur komen (heb hem zelf namelijk niet).
Maar ik plan wel op termijn die ofiiciele samsung batterij van 2000mAh erin te steken.
Telefoon wordt er wat dikker van, maar ik heb er foto's van gezien en dat ziet er nog heel schappelijk uit !
De telefoon is met de 2000mAh accu er in juist veel fijner en zoals 'ie vanaf het begin had moeten zijngabn88 schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 15:35:
Ja, maar dan heb je een dikkere case nodig voor die 2000mahDe meeste mensen kopen geen dunne mobiel, om die ruimte op te vullen met een (in mijn ogen lelijke) extra dikke battery case
Zit gewoon in dezelfde case als voorheen trouwens. Pakt fijner vast, langere accuduur, helemaal top.
[ Voor 10% gewijzigd door Brad Pitt op 19-05-2012 15:38 ]
Exactly! Die mega dunne telefoontjes van tegenwoordig, ik vind het maar niks.Brad Pitt schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 15:38:
[...]
De telefoon is met de 2000mAh accu er in juist veel fijner en zoals 'ie vanaf het begin had moeten zijn
Zit gewoon in dezelfde case als voorheen trouwens. Pakt fijner vast, langere accuduur, helemaal top.
Met de Samsung extended battery + case ligt de SGS2 veel lekkerder in de hand.
Hier nog iemand, die de mening van de heren hierboven deelt. Extended battery is gewoon een must-haveCRXed schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 19:01:
[...]
Exactly! Die mega dunne telefoontjes van tegenwoordig, ik vind het maar niks.
Met de Samsung extended battery + case ligt de SGS2 veel lekkerder in de hand.
Ik heb ook zitten denken om toch maar die batterij aan te schaffen.. maar hoe zit het met hoestjes voor om de telefoon.. Die passen natuurlijk niet meer.. ik wil er dan gelijk een paar bestellen maar de meesten hier hebben er een rubber hoestje erom heen.. Had jij er ook zo een..?Brad Pitt schreef op zaterdag 19 mei 2012 @ 15:38:
De telefoon is met de 2000mAh accu er in juist veel fijner en zoals 'ie vanaf het begin had moeten zijn
Edit:
Dit gaat te ver:
YouTube: Galaxy S II i9100 3200mAh Extended Battery from Mugen Power Battery
iemand advies adres?
[ Voor 54% gewijzigd door thommy86 op 20-05-2012 01:18 ]
Had een rubber hoesje als tijdelijke bescherming totdat de SGP Capsule binnen was. Plaatjes: voor en achter.thommy86 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 01:08:
maar hoe zit het met hoestjes voor om de telefoon.. Die passen natuurlijk niet meer.. ik wil er dan gelijk een paar bestellen maar de meesten hier hebben er een rubber hoestje erom heen.. Had jij er ook zo een..?
Met deze cover en incl. extended 2000mAh batterij past hij eventueel ook nog steeds in de Zenis dock
Nice.. Waar heb je de batterij vandaan.. Want heb gezien dat ze in Engeland een tientje goedkoper zijn.. Als ik er 5 bestel, scheeld dat nog al..Brad Pitt schreef op zondag 20 mei 2012 @ 01:26:
[...]
Had een rubber hoesje als tijdelijke bescherming totdat de SGP Capsule binnen was. Plaatjes: voor en achter.
Met deze cover en incl. extended 2000mAh batterij past hij eventueel ook nog steeds in de Zenis dock
Inderdaad dan ook in Engeland besteld bij Amazonthommy86 schreef op zondag 20 mei 2012 @ 01:38:
Nice.. Waar heb je de batterij vandaan.. Want heb gezien dat ze in Engeland een tientje goedkoper zijn..
Is vlekkeloos gegaan gelukkig, enige vreemde is dat adfree niet meer wil werken. Iemand enig idee?
Ook kwam ik erachter dat in deze rom geen swype zit. Heb dit via het swype beta programma alsnog geinstalleerd en dit werkt gelukkig zonder problemen.
Wellicht dat VK een proxy in je APN heeft opgenomen? Dat is meestal de reden dat adfree niet goed werkt. Als dat zo is dan moet je even je APN aanpassen.JeroenV_ schreef op zondag 20 mei 2012 @ 12:17:
Zojuist ook update gedaan van hyperdroid 7 (GB rom) naar vk 4.7.3.
Is vlekkeloos gegaan gelukkig, enige vreemde is dat adfree niet meer wil werken. Iemand enig idee?
Ook kwam ik erachter dat in deze rom geen swype zit. Heb dit via het swype beta programma alsnog geinstalleerd en dit werkt gelukkig zonder problemen.
[ Voor 0% gewijzigd door AllSeeyinEye op 20-05-2012 13:35 . Reden: Damn you autocorrect... ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Brad Past de SGP Capsule nog over de extented Samsung batterij? Mijn oog was op die case gevallen maar maak gebruik van de extended batterij.Brad Pitt schreef op zondag 20 mei 2012 @ 13:14:
Of Adaway proberen, zie vooralsnog weinig verschil tussen beide apps en draai nu dus even deze.
Alleen de lokale. Bij synchronisatie staat dat internet wordt gesynchroniseerd. Iemand een idee hoe ik dit terug krijg?
Ja hoor, de Capsule past erna zelfs béter aangezien deze eigenlijk was gemaakt voor de (iets dikkere) Koreaanse variant van de S2Razer schreef op zondag 20 mei 2012 @ 13:28:
Brad Past de SGP Capsule nog over de extented Samsung batterij? Mijn oog was op die case gevallen maar maak gebruik van de extended batterij.
Ik probeerde dus Adaway te installeren, dan zegt ie dat er geen ruimte meer is en dat de target veranderd moet worden naar /data/data/hosts. Dat doe ik dus en probeer het nog een keer, dan geeft hij een foutmelding en vraagt een symlink te creeeren, wederom druk ik op OK en dan komt hij met de foutmelding dat ik waarschijnlijk S-ON heb wat gerelateerd is aan HTC. Maar de app heeft volgens SU wel de benodigde rechten, tevens kan ik met rootexplorer gewoon alle mappen inzien
Iemand een oplossing?
Dan nog een klein vraagje, kan ik gewoon een ROM flashen met de bovenstaande tutorial in CMR en gaat de binary counter dan omhoog?
Had ik nog 1 laatste vraag, ik weet dat ik vervelend ben
Veel dank alvast!
Je backup zal naar verwachting gewoon volstaan, goed dat je ter meerder zekerheid ook je efs extra gebackupt hebt.
Bij flashen in CWM zal de counter niet omhoog gaan.
Nee, aan mijn apn is niets aangepast, net gechecked. De melding die ik kreeg van adfree is dat mijn versie te oud zou zijn, en ik moet updaten. Nu had ik een verse titanium backup gemaakt voor de flash en die teruggezet (zonder data), maar ook na opnieuw installeren uit de market zelfde verhaal. Adfree ging ook niet vragen om SU toegang, wat ik ook al vreemd vond.AllSeeyinEye schreef op zondag 20 mei 2012 @ 13:11:
[...]
Wellicht dat VK een proxy in je APN heeft opgenomen? Dat is meestal de reden dat adfree niet goed werkt. Als dat zo is dan moet je even je APN aanpassen.
Heb nu de tip van adaway geprobeerd, en die werkt wel gewoon.
Net even deze Kernel erop gezet, maar krijg van verschillende "check root" programma's terug dat hij niet geroot is.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 12:13:
[...]
Geen paniek.
NEAK .tar: klik hier
Telefoon uitzetten (power 10 sec inhouden)
Download mode
Odin
Reboot.
Draai overigens ICS.
Nog tips?
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Dat is een reactie op mijn post? heb je een link, aangezien wat googlen op chainfire niet erg in de goede richting lijkt te wijzen..l3art schreef op zondag 20 mei 2012 @ 17:06:
Even rooten met chainfire en dan weer opnieuw proberen Neak erop te zetten.
Chainfire - CFalexrins schreef op zondag 20 mei 2012 @ 17:28:
[...]
Dat is een reactie op mijn post? heb je een link, aangezien wat googlen op chainfire niet erg in de goede richting lijkt te wijzen..
zijn kernel is CF root
Dat was mijn veronderstelling ook. Ik zie ook bij "kernel versie" 3.0.30-NEAK-2.0.4x
Verder start hij ook op met een mooie oranje driehoek.
Dus alles wijst erop dat hij geroot is, maar tooltjes zoals "root check" en "Root check basic" ontkennen dit...
Geen oplossing, maar hier zelfde probleem. Ik denk dat het komt doordat de gekozen root methode geen alternatieve (unsecure) kernel flasht. Blijkbaar is dit nodig voor AdAway om het hosts bestand te kunnen aanpassen.Durazno schreef op zondag 20 mei 2012 @ 14:28:
Ik heb mijn S2 geroot met de volgende tutorial op XDA http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1501719
Ik probeerde dus Adaway te installeren, dan zegt ie dat er geen ruimte meer is en dat de target veranderd moet worden naar /data/data/hosts. Dat doe ik dus en probeer het nog een keer, dan geeft hij een foutmelding en vraagt een symlink te creeeren, wederom druk ik op OK en dan komt hij met de foutmelding dat ik waarschijnlijk S-ON heb wat gerelateerd is aan HTC. Maar de app heeft volgens SU wel de benodigde rechten, tevens kan ik met rootexplorer gewoon alle mappen inzien
Het is vreemd, want ook ES File Explorer kan wel gewoon aanpassingen maken in /system.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Heb je SU er wel op staan? En zo ja, update de binaries daarvan eens.
Nee, het enige dat ik gedaan heb is NEAK .tar erop gezet met Odin, aangezien ik ICS draai. Verder geen extra tools of iets.AllSeeyinEye schreef op zondag 20 mei 2012 @ 18:25:
@root probleem
Heb je SU er wel op staan? En zo ja, update de binaries daarvan eens.
Waar kan ik SU vinden? (ik zie bijv. http://www.rootingdroid.com maar weet niet of je dit bedoelt?
[ Voor 4% gewijzigd door AllSeeyinEye op 20-05-2012 18:52 ]
Oke, stapje verder!AllSeeyinEye schreef op zondag 20 mei 2012 @ 18:52:
Het is een app die op je telefoon moet staan. Evt haal je 'm uit deze market.
Maar: krijg nu de melding "there is no SU binary installed etc.."
Na wat googlen zie ik diverse meldingen dat het rooten toch niet goed gegaan is? Maar ik heb de kernel geflashed die je voorstelde, kun je me helpen?
Kan je wel in CWM komen (tijdens het booten vol up, home en power ingedrukt houden, zodra je Samsung Galaxy S2 ziet kan je power loslaten (anders gaat het toestel weer uit))?alexrins schreef op zondag 20 mei 2012 @ 19:33:
[...]
Oke, stapje verder!
Maar: krijg nu de melding "there is no SU binary installed etc.."
Na wat googlen zie ik diverse meldingen dat het rooten toch niet goed gegaan is? Maar ik heb de kernel geflashed die je voorstelde, kun je me helpen?
Zo ja, dan even deze zip flashen. Die installeert busybox en SU.
Mocht je geen CWM hebben, dan deze thread even doornemen, de juiste kernel uitzoeken en in Odin flashen. Daarna kan je een andere custom kernel sowieso gebruiken (hoeft dan ook niet meer via Odin, kan dan ook via CWM).
(zelfde topic trouwens als dat l3art gelinkt heeft
De door mij aangedragen NEAK kernel gaat er vanuit dat je al root/busybox/su hebt
Help! Which file do I use ?
Listen closely, for I will say zis only once!
Go to Settings -> About phone -> Kernel Version. Note the string present there:
2.6.35.7-I9100XXKG1-CL349526
Daar staat dus nu die bij "kernel versie" 3.0.30-NEAK-2.0.4x.. Hoe zie ik dan nu welke kernel ik moet hebben?
(dank voor de hulp zover btw!)
Welke ROM heb je?alexrins schreef op zondag 20 mei 2012 @ 19:55:
Ik was inmiddels inderdaad daar ook al aan het lezen, tot ik het volgende tegenkwam:
Help! Which file do I use ?
Listen closely, for I will say zis only once!
Go to Settings -> About phone -> Kernel Version. Note the string present there:
2.6.35.7-I9100XXKG1-CL349526
Daar staat dus nu die bij "kernel versie" 3.0.30-NEAK-2.0.4x.. Hoe zie ik dan nu welke kernel ik moet hebben?
(dank voor de hulp zover btw!)
CF Root KPN LP9alexrins schreef op zondag 20 mei 2012 @ 20:08:
De stock rom: ICS 4.0.3 (KPN rom)
Mocht je NEAK willen gebruiken nadat je CF root gebruikt hebt voor root access, dan is er een nieuwere versie al verschenen. Ik raad je wel aan om voordat je je in het custom gebeuren stort, je eerst in te lezen / enige kennis op te doen van de verschillende aspecten
[ Voor 35% gewijzigd door AllSeeyinEye op 20-05-2012 20:12 ]
En eens, zal de volgende keer uitgebreider lezen.
Mijn doel was ook om hem alleen te root-en. Dat leek toch aardig staight forward, zonder je he-le-maal te verdiepen in het geheel.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1662101
ik, en het crashed af en toe, verstaat je soms slecht, en t duurt lang voor hij reageert, wat hij vaak dan nog verkeerd doetRekZ schreef op zondag 20 mei 2012 @ 21:14:
Iemand S Voice al geprobeerd?
Ik vind het redelijk goed reageren.. alleen zie ik de meer waarde nog niet.. totaal geen siri vergelijking.. het laat je vooral de telefoon bedienen en ingesproken dingen zoeken in google..RekZ schreef op zondag 20 mei 2012 @ 21:14:
Iemand S Voice al geprobeerd?
Ik zit sinds zaterdag met een probleem. Na twee weken geen nieuwe rom geflashed te hebben wilde ik de nieuwe nightlies van cyanogenmod weer is proberen. Echter als ik de telefoon in de recovery opstart (CWM based recovery v5.0.2.7) en het bestand poog te flashen krijg ik de volgende foutmelding:
"E: Can't mount /sdcard/"
Als ik het probleem google krijg ik de suggestie een nieuwe sdcard klasse 6 aan te schaffen. Of een nieuwe versie van CWM te installeren. Nu is het aanschaffen van een nieuwe sdcard volgens mij sowieso geen oplossing en op het moment dat ik de update probeer te flashen krijg ik de volgende foutmelding:
E: Can't mount /sdcard/update.zip
Vervolgens heb ik doormiddel van odin de originele software teruggeflashed in de hoop het probleem te verhelpen. Ook dit gaf echter niet het gewenste resultaat. Nu mijn vraag, heeft iemand hier ervaring met dit probleem en zo ja hoe heb je dit op weten te lossen?
Er zijn namelijk AOSP/CM9 builds die internal en external sd omdraaien en/of /emmc gebruiken voor de internal sd
I9100XXLPQ_I9100OXALPQ_I9100XXLPQ_HOME.tar Poolse ics firmware
Daarnaast heb ik de telefoon geroot via odin met
CF-Root-SGS2_XX_XEO_LPQ-v5.3-CWM5
Daarnaast draaide ik voor ik de nieuwe nightlies wilde starten de versie van 29 april als ik mij niet vergis, voordat ik die geflashed had draaide ik ook een nightlies versie van cyanogenmod.
Dat maakt niet uit als je nog in de recovery zit. SD is SD op dat moment.AllSeeyinEye schreef op maandag 21 mei 2012 @ 15:30:
Wat draai je nu? En welke kernel draai je nu?
Er zijn namelijk AOSP/CM9 builds die internal en external sd omdraaien en/of /emmc gebruiken voor de internal sd
Normaal wel, maar er zijn kernelversies geweest, ik meen van Siyah én van NEAK, die internal en external in CWM omgedraaid hadden. Dat zorgde voor onaangename verrassingen bij het formatteren van de 'internal' -> verlies van foto's en muziek voor een aantal mensen.Brad Pitt schreef op maandag 21 mei 2012 @ 15:38:
[...]
Dat maakt niet uit als je nog in de recovery zit. SD is SD op dat moment.
Dat is de optie die ik moet gebruiken. Normale SD bedoelt de kernel in de S2 kennelijk de externe SD mee, die ik dus niet heb.
PSN ID: Aapzak
Ik snap waar je heen wilt. Ik heb echter eenmaal een kernel geflashed en dat was een speedmod kernel. Het probleem kan dus niet veroorzaak zijn doordat ik een nieuwe kernel geflashed heb. Ik zit te kijken en krijg het vermoeden dat de interne sd gewoon echt naar de klote is. De computer herkent hem namelijk wel, ik kan ook zien wat er op staat, maar zodra ik een bestand naar de interne sd probeer te kopieren geeft hij aan dat het apparaat niet aangesloten is.AllSeeyinEye schreef op maandag 21 mei 2012 @ 15:47:
[...]
Normaal wel, maar er zijn kernelversies geweest, ik meen van Siyah én van NEAK, die internal en external in CWM omgedraaid hadden. Dat zorgde voor onaangename verrassingen bij het formatteren van de 'internal' -> verlies van foto's en muziek voor een aantal mensen.
Kan je in CWM wel de juiste mappen mounten? dus
Advanced
mount /system
mount /data
etc.
En daarna flashen, waarbij je het te flashen bestand eerst op je interne SD gezet hebt.
Krijg dezelfde melding als jij nu krijgt.. als ik zip from sd kies..
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
Vind persoonlijk gewoon de stock kernel het "beste". Is snel, stabiel en met prima accuduur.Rincewind schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:36:
Wat is momenteel de beste kernel voor de SII ? Ik draai momenteel Wanamlite V11.1 en wil graag naar 11.6 gaan maar twijfel tussen de CF en Siyah kernel. Iemand een suggestie ?
Uiteraard kan je gewoon elke kernel naar keuze proberen en indien het niks is weer terug gaan naar stock. Al die kernels die zogenaamd accu besparen en sneller zijn geloof ik persoonlijk niet in. Je kan alleen (echt) accu besparen door een andere governor te gebruiken dan wel te gaan rommelen met snelheden waardoor je telefoon minder snel en/of soepel wordt. Er is echt geen magische kernel die én veel sneller, én veel smoother én een veel betere accuduur heeft dan stock, imho
Je had helemaal gelijk, ben wat te voorbarig geweest met m'n conclusies! Hartstikke bedankt allemaal.thommy86 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:25:
Als ik je probleem lees, zou ik zeggen.. kies voor de optie..install zip from internal SD cart.. ik heb er niet eens een externe inzitten.. en moet bijna altijd die optie kiezen..
Krijg dezelfde melding als jij nu krijgt.. als ik zip from sd kies..

Zag ook dat er een nieuwe VK is, namelijk 4.8. Misschien vandaag eens flashen.
Daarnaast ben ik ook 2 bugs tegen gekomen in 4.7.3:
1. Alarm werkt niet, tenzij je slim alarm aanzet! (dit is echt een grote bug!)
2. Bluetooth connecten met mijn jabra headset werkte wel, maar hij disconnect direct weer. Oftewel niet bruikbaar.
Misschien dat iemand met een xda account dit door kan geven aan de developer?
[ Voor 9% gewijzigd door gabn88 op 21-05-2012 18:01 ]
Dat is een geheel normale waarde die je met elke Rom en kernel zou moeten kunnen halen hoor...wizzlewaxx schreef op maandag 21 mei 2012 @ 17:56:
Ik heb eindelijk in darky-rom met phenomenal kernel een perfecte ics rom gevonden voor de optimale batterij duur met 3,5uur scherm aan tijd met de standaard i9100 batterij!
Ik heb een hoop roms geprobeert. Hydrogen, ressurection, vk, wanam en miui, maar dit heb k nog nooit gehaald hoor. Een scherm aan tijd van 3,5 uur zie ik ook bij andere galaxy s2 bezitters niet gebeuren, mss bij jou wel standaard maar ik ben er blij mee iigBrad Pitt schreef op maandag 21 mei 2012 @ 18:07:
[...]
Dat is een geheel normale waarde die je met elke Rom en kernel zou moeten kunnen halen hoor...
Zelfde rom, maar andere kernel en niet op 100% begonnen, en het screenshot is op 12% genomen....wizzlewaxx schreef op maandag 21 mei 2012 @ 18:15:
[...]
Ik heb een hoop roms geprobeert. Hydrogen, ressurection, van , wanam en miui, maar dit heb k nog nooit gehaald hoor. Een scherm aan tijd van 3,5 uur zie ik ook bij andere galaxy s2 bezitters niet gebeuren, mss bij jou wel standaard maar ik ben er blij mee iig
Als je niet met die settings wil spelen moet je gewoon de CF-Root kernel gebruiken. Al die andere kernels met hippe namen en oneindige features lijsten zijn voor de gemiddelde gebruiker overbodig. Als je 15 programma's op de achtergrond hebt draaien dan zul je altijd een hogere drain hebben, ongeacht welke kernel je gebruikt.
Gewoon een clean custom rom installeren zonder de extra troep, paar apps freezen en gaan met die banaan. Geniet van je telefoon en maak je niet druk over een paar procent meer of minder.
Ik gebruik WanamLite, soms heb ik nachten waar ik gewoon wakker wordt met hetzelfde percentage, gewoon 0 tot 1 % de hele nacht. En soms is het 5% of meer. En het zijn altijd apps die aan staan of de exchange die weer es raar doet.
Al die verschillende kernels of magische spreuken hebben mijns inziens vooral een placebo effect.
11.7 is trouwens uit:
AOSP ICS Ringtones
Kies & Kies wifi support
Remote & SimCard change support
Authorized unknown sources
Enabled Auto update software (it will update your Google framework to 4.0.4)
Removed USB Host enabler (you may still need to apply MTP patch if you didn't wipe your data)
Fixed MyPhoneExplorer support
Cleaned Touchwiz (no default icons & widgets)
SGS3 Fonts (Smaller Arabic font) & Shutdown animation
Other small things i don't remember
[ Voor 19% gewijzigd door Franco10 op 21-05-2012 18:24 ]
Ik heb gisteren 4.7.3 ook erop gezet, maar vanmorgen ging mijn alarm gewoon af en in de auto connecte mijn ck-15w carkit zonder problemen. Had bewust voor deze rom gekozen omdat ik er weinig gekke dingen over las, dus jouw verhaal komt me niet bekend voor.gabn88 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 18:00:
Daarnaast ben ik ook 2 bugs tegen gekomen in 4.7.3:
1. Alarm werkt niet, tenzij je slim alarm aanzet! (dit is echt een grote bug!)
2. Bluetooth connecten met mijn jabra headset werkte wel, maar hij disconnect direct weer. Oftewel niet bruikbaar.
Ik had gehoopt dat het nooit zo ver zou komen, maar ik zit echt met mijn handen in mijn haar. Dit is de situatie:
Ik heb een S2 die gewoon netjes de Officiële Samsung versie van ICS draait. Deze heb ik vervolgens geroot door middel van CWM en een zip bestand die daarvoor nodig was. Dit ging allemaal goed.
Helaas wilde ik vervolgens S-Voice proberen en heb er alles aan gedaan om dit voor elkaar te krijgen... Dit heeft nogal verkeerd uitgepakt, want ik heb mijn build.prop bestand door middel van SE Explorer veranderd zodat de servers van Vlingo zouden denken dat ik een S3 heb. Hierna ging ik mijn phone rebooten, maar hij bleef haken op het Samsung Galaxy S2 logo.
Nou heb ik van alles geprobeerd, waaronder het flashen van de stock ROM, maar dit wilde niet lukken. Ik neem aan dat dit ook komt omdat ik het build.prop bestand heb aangepast. Odin geeft de error: MD5 Hash value is invalid. Nou heb ik met mijn stomme kop uit wanhoop een .pit file geflashed... En nu zijn de rapen helemaal gaar, want mijn S2 geeft het volgende scherm: "Firmware upgrade encountered an issue. Please select recovery mode in Kies & try again." Ik weet niet in hoeverre dit betekent dat ik mijn S2 gebricked heb, maar ik denk dat het (bijna) niks scheelt. Ik kan daarentegen nog wel in de download mode komen, dus er is (denk ik) nog hoop! Recovery mode is onbereikbaar, aangezien ik dan op het scherm kom met de waarschuwing. Ik weet dat ik eigenlijk zelf een oplossing moet zoeken, maar aangezien ik alleen maar dieper in de problemen kom zou ik het heel erg op prijs stellen als er iemand ook maar kan zeggen wat er aan de hand is.
Ik hoop dat iemand me uit deze vervelende situatie kan helpen! Alvast duizendmaal dank!
Als je in de Download mode zit kan je niet via Odin een (.tar) Rom flashen dan?Wesverbruggen schreef op maandag 21 mei 2012 @ 19:43:
Ik hoop dat iemand me uit deze vervelende situatie kan helpen! Alvast duizendmaal dank!
Ja dat zou moeten lukken, maar Odin geeft dan dit aan: "MD5 Hash value is invalid." Is hier een oplossing voor?Brad Pitt schreef op maandag 21 mei 2012 @ 19:53:
[...]
Als je in de Download mode zit kan je niet via Odin een (.tar) Rom flashen dan?
Ja. De ROM (of een andere ROM) opnieuw downloaden.Wesverbruggen schreef op maandag 21 mei 2012 @ 20:02:
[...]
Ja dat zou moeten lukken, maar Odin geeft dan dit aan: "MD5 Hash value is invalid." Is hier een oplossing voor?
Okee top, ik ga het meteen proberen en laat wel wat horen. Bedankt voor het snelle antwoord!AllSeeyinEye schreef op maandag 21 mei 2012 @ 20:04:
[...]
Ja. De ROM (of een andere ROM) opnieuw downloaden.
Je bent mijn held haha! Zo simpel, maar zo effectiefAllSeeyinEye schreef op maandag 21 mei 2012 @ 20:04:
[...]
Ja. De ROM (of een andere ROM) opnieuw downloaden.
Edit: En Brad Pitt ook heel erg bedankt natuurlijk!
[ Voor 9% gewijzigd door Falcuz op 21-05-2012 20:52 ]
Uiteraard, heb bij beide roms de volgende stappen doorlopen;AllSeeyinEye schreef op maandag 21 mei 2012 @ 20:46:
Gapps wel geflashed na de installatie van de AOKP/CM9 roms? (Ressurection is toch AOKP?)
stock firmware geinstalleerd
siyah kernel geinstalleerd
factory reset
wipe cache
wipe dalvik
install cm9
install gapps
factory reset
vervolgens krijg ik met geen mogelijkheid verbinding op het netwerk, terwijl dit wel het geval is bij de stock firmware. Snap er niks van...
Zal er wellicht weinig mee te maken hebben hoor maar waarom die tweede factory reset eigenlijk?kaaasje schreef op maandag 21 mei 2012 @ 21:32:
[...]
vervolgens krijg ik met geen mogelijkheid verbinding op het netwerk, terwijl dit wel het geval is bij de stock firmware. Snap er niks van...
Welk modem wordt met beide ROM's mee geinstalleerd? Anders zou je ook nog de XXLPS modem los kunnen flashen, die werkt gegarandeerd op alle NL netwerken. Dan kan je de modem als oorzaak uitsluiten.kaaasje schreef op maandag 21 mei 2012 @ 21:32:
[...]
Ik heb sinds enkele dagen mijn telefoon geroot. Eerst via Odin CWM 5.5 erop gezet daarna een aantal standaard roms geprobeerd en uiteindelijk CM9 geinstalleerd. Echter, kan ik op een of ander manier niet meer bij m'n SD-kaart en ook niet meer flashen via Odin wat dus eerder wel lukte. Bij het aansluiten ziet de laptop wel dat er iets aangesloten wordt maar het lijkt erop dat ie het signaal niet herkent. Krijg de foutmelding dat het apparaat niet goed werkt en niet wordt herkend terwijl ik al tig keer de meest recente drivers heb geinstalleerd. Wie kan me helpen, omdat ik denk dat het geen driver probleem is. Overigens usb-foutopsporing staat uit.
Op mijn SGS2 draait CM9-20120517-Nightly-galaxys2
Kernel: 3.0.30-cm-g6804ca8
Alle help is welkom want ik kan het echt niet vinden.
Groet Frank
Ik heb het met mijn vorige telefoon gehad dat de rom pas goed geinstalleerd werd nadat ik de factory reset na installatie pas erover heen gooide, dus zodoende is dat een beetje een tik van me geworden. Ga zodadelijk proberen de XXLPS modem te flashen. Laat jullie wel weten wat het resultaat is.Brad Pitt schreef op maandag 21 mei 2012 @ 21:58:
[...]
Zal er wellicht weinig mee te maken hebben hoor maar waarom die tweede factory reset eigenlijk?
Edit; Heeft iemand toevallig de losse modem nog ergens op zijn pc staan?
[ Voor 6% gewijzigd door kaaasje op 21-05-2012 23:24 ]
Volgens mij is dit gewoon een kwestie van je APN goed instellenkaaasje schreef op maandag 21 mei 2012 @ 21:32:
[...]vervolgens krijg ik met geen mogelijkheid verbinding op het netwerk, terwijl dit wel het geval is bij de stock firmware. Snap er niks van...
Je hebt meerdere manieren om je SGS2 te verbinden bij CM9.thefly21 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 22:30:
Alle help is welkom want ik kan het echt niet vinden.
Als USB Mass Storage, als Camera device (PTP) en als Media device (MTP)
Ga naar Settings - opslagruimte - menu - USB-computeraansluiting en kies er 1 die wel werkt.
Bij mass storage loopt mijn telefoon vast en krijg ik na een paar tellen de melding dat de UI is gestopt. Geen idee wat het probleem kan zijn. Bij het installeren van 11.6 een full wipe gedaan, dus dat kan het niet zijn.
edit:
En opeens na het opnieuw disabelen en het weer enabelen van MTP doet hij het nu opeens wel....
Vreemd hoor.
[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 22-05-2012 01:16 ]
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
--VK--ICS-XWLPD-V4.8-Multi-Language
ChangeLog: V4.8
PDA: XWLPD
Kernel: Siyah v3.2.4
CSC: LPLB9
• Fix Lag TouchWiz and Auto Show/Hide indicators
• Fix Language Contacts and phone*
• New Camera
• Add S3 live-wallpaper
• Add S3 audio ( alarms, notifications, ringtones, ui )
• Add Stock Email
• Update Apex launcher v 1.2.0
• And some small bug...
Ben benieuwd. Ga wel met een full-wipe flashen dit keer.
Op de site van ChainFire. XDA thread is hierNeutraleGast schreef op maandag 21 mei 2012 @ 20:12:
Hoe kan ik de I9100XWLPD kernel rooten? Ik kan geen CF Root voor XWLPD vinden op xda.
Oh vandaar dat ik hem niet kon vinden in de TS. Volgens mij een typfoutje van CF, want hier staat dat XXLPD_NEE gepost is, maar even later wordt gemeld dat het toestel daarna XWLPD weergeeft.l3art schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 08:48:
[...]
Verwarrende is dat de XWLPD er niet is maar wel de XXLPD
edit: oeps dat waren twee posts achter elkaar niet helemaal de bedoeling.
Uit Galaxy S2 Shipped modems collection een hele lijst met radios (modems). En uit de CyanogenMod discussie thread is ook nog een aantal via CWM te flashen modems te vissen.kaaasje schreef op maandag 21 mei 2012 @ 23:21:
[...]
Ik heb het met mijn vorige telefoon gehad dat de rom pas goed geinstalleerd werd nadat ik de factory reset na installatie pas erover heen gooide, dus zodoende is dat een beetje een tik van me geworden. Ga zodadelijk proberen de XXLPS modem te flashen. Laat jullie wel weten wat het resultaat is.
Edit; Heeft iemand toevallig de losse modem nog ergens op zijn pc staan?
[ Voor 26% gewijzigd door gwystyl op 22-05-2012 08:55 ]
Als er in de tussentijd geen full wipe versie langs is gekomen dan zal het moeten gaan denk ik.Rincewind schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 07:38:
Ik ga straks Wanamlite 11.7 installeren 'over' 11.1. Is het leeggooien van de Dalvik-cache dan voldoende ?
Maar voor de zekerheid wel eerst een nandroid backup voordat je hem er overheen zet. En dan gewoon proberen.
Verwarrende is dat de XWLPD er niet is maar wel de XXLPD
edit: oeps dat waren twee posts achter elkaar niet helemaal de bedoeling.
[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 22-05-2012 08:49 ]
Nope je moet een full wipe doen.Rincewind schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 07:38:
Ik ga straks Wanamlite 11.7 installeren 'over' 11.1. Is het leeggooien van de Dalvik-cache dan voldoende ?
Waarop baseer je deze uitspraak als ik vragen mag?Franco10 schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 10:23:
Nope je moet een full wipe doen.
Ik heb gelezen dat Wanam aangaf dat je bij overgang van LP8 naar LP9 wel moest wipen.Brad Pitt schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 10:27:
[...]
Waarop baseer je deze uitspraak als ik vragen mag?
Maar goed. Dat zei hij ook toen mensen problemen kregen met de contacts applicatie en daar was een clear data ook afdoende om het te fixen.
Hartstikke bedankt, het probleem is er helaas niet mee opgelost[b][message=38271740,noline]
Uit Galaxy S2 Shipped modems collection een hele lijst met radios (modems). En uit de CyanogenMod discussie thread is ook nog een aantal via CWM te flashen modems te vissen.
Moeten was een groot woord, maar hij raadde het sterk aan vanwege de grote hoeveelheid extra commits die er in LP9 tov LP8 zaten.Blindfold schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 11:45:
[...]
Ik heb gelezen dat Wanam aangaf dat je bij overgang van LP8 naar LP9 wel moest wipen.
Maar goed. Dat zei hij ook toen mensen problemen kregen met de contacts applicatie en daar was een clear data ook afdoende om het te fixen.
Ik vind persoonlijk wanam LP8 nog steeds een van de betere, de hele LP9 release zoog hard door de deep sleep of death en dat is een bijsmaak die het bij mij even niet kwijt raakt
Die baseer ik op die mensen op XDA die het toch beter weten en geen full wipe doen en dan komen klagen over bugs. Een expert als jij kan het vast wel zonder wipe doen. Zoals hierboven vermeld adviseerde wanam zelf sterk een wipe te doen.Brad Pitt schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 10:27:
[...]
Waarop baseer je deze uitspraak als ik vragen mag?
Hij vroeg of het leeggooien van de dalvik cache voldoende was, dat doet de rom vanzelf tijdens het flashen.
Een full wipe en daarna dingen terugzetten kost in mijn ervaring veel minder tijd dan tegen beter weten in geen wipe doen en vervolgens fora afzoeken om bugs op te lossen.
Ik dwing hem niet tot een wipe met een pistool tegen zn hoofd hoor.
Het was even een gedoe omdat jij alle nieuwste builds wil gebruiken, maar ik vind de nieuwe LPD wel heel fijn. Maar dat is altijd erg persoonlijk en er zit altijd wel een tikkeltje placebo effect in.Henk schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:54:
[...]
Ik vind persoonlijk wanam LP8 nog steeds een van de betere, de hele LP9 release zoog hard door de deep sleep of death en dat is een bijsmaak die het bij mij even niet kwijt raakttel daarbij op dat wanam voor mij bij LP8 de ideale combi had gevonden tussen samsung en AOSP-feel, maar dat hij met elke release weer wat anders besluit in te bouwen/weg te laten, en ik zit wel even lekker op LP8/11.2
Zo voelt 11.6 nét iets sneller met een gps fix etc, maar dat kan ook maar een gevoel zijn.
Hij moet het wel gewoon basic houden vind ik, en LITE zoals de naam verteld. Al die mensen op XDA die dan weer een of andere iets er bij in willen hebben, pff
[ Voor 40% gewijzigd door Franco10 op 22-05-2012 15:45 ]
Ik had eerst ook geschreven dat ie het hoogstens aanraadde, maar ik las het nog even terug en hij schreef toch echt:Henk schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 14:54:
[...]
Moeten was een groot woord, maar hij raadde het sterk aan vanwege de grote hoeveelheid extra commits die er in LP9 tov LP8 zaten.
bronquote: WanamYOU HAVE TO WIPE YOUR DATA BEFORE UPDATING TO ANY LP9 BASED.
Dat is uiteraard alsnog geen factory reset maar kwaad kan het sowieso niet nee. Doe het zelf ook altijd hoorBlindfold schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 20:24:
Ik had eerst ook geschreven dat ie het hoogstens aanraadde, maar ik las het nog even terug en hij schreef toch echt:
Problemen met KIES horen in Het Samsung KIES topic.