Acties:
  • 0 Henk 'm!
Draai nu even als test de gerootte XDA versie van deze Rom en hij is wel supersmooth. Maar ja, verder uiteraard nul leuke dingen mee te doen dus maar weer terug naar Paranoid. Die best mag scrollen zoals dit het doet :P

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-10 13:05
Zo na goeie 3 maanden tevreden gebruiker te zijn van Lite'ning Rom ben ik overgestapt op Resurrection Remix...
Eerste conclusies: Cool :)

Lite'ning rom lijkt weer dood te zijn.
Iemand nog wat tips met Resurrection rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-10 11:07

emzed

*

frye schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 15:38:
Zo na goeie 3 maanden tevreden gebruiker te zijn van Lite'ning Rom ben ik overgestapt op Resurrection Remix...
Eerste conclusies: Cool :)

Lite'ning rom lijkt weer dood te zijn.
Iemand nog wat tips met Resurrection rom?
Ik draai hem nu een paar dagen, en heb nu al zeker 3 of 4 keer een spontane reboot gehad. Mijn apps zijn niet anders dan voorheen. En daar zit niets obscuurs tussen, in de zin van automatische proces killers o.i.d.

Dit weekend ga ik met voor de vakantie nog een keer goed bezinnen op een stabiele ROM en dat wordt waarschijnlijk Paranoid of standaard CM 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Mijn telefoon zit in een reboot loop. Het enige wat ik kan bereiken is de download modus.

Nu dacht ik heel simpel een nieuwe stock rom erop te zetten, maar dat heeft helaas niets uitgehaald. Nu ik dit topic nog eens goed teruglees, heb ik behalve de PDA file, ook een CSC en een PHONE (modem) file nodig.

PDA files bij de vleet. Maar waar vind ik de juiste CSC en Phone file?
Deze 3 moeten 1 totaal pakket zijn met matchende versies neem ik aan?

Zijn bijvoorbeeld de files van SamMobile (1,50 aanmeldkosten) geschikt om via Odin alle 3 de files te 'flashen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:51
Nou die heb je niet altijd percee nodig hoor. Maar goed op XDA zijn ook gewoon de originele roms te vinden en vaak zit daar ook wel een CSC en/of Phone bij. Maar ook weer niet standaard

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Stpan schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 12:31:
Mijn telefoon zit in een reboot loop. Het enige wat ik kan bereiken is de download modus.

Nu dacht ik heel simpel een nieuwe stock rom erop te zetten, maar dat heeft helaas niets uitgehaald. Nu ik dit topic nog eens goed teruglees, heb ik behalve de PDA file, ook een CSC en een PHONE (modem) file nodig.

PDA files bij de vleet. Maar waar vind ik de juiste CSC en Phone file?
Deze 3 moeten 1 totaal pakket zijn met matchende versies neem ik aan?

Zijn bijvoorbeeld de files van SamMobile (1,50 aanmeldkosten) geschikt om via Odin alle 3 de files te 'flashen'?
Je kan ook gewoon de Siyah (of een andere) kernel flashen via Odin, naar recovery booten, wipen en een rom flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
Stpan schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 12:31:

registreren is gratis hoor.

http://www.sammobile.com/...=1&m=GT-I9100&r=1#regiona kies de juiste versie en flash deze met odin. (staan alle benodigde bestanden gewoon in)

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Thanks voor bovenstaande antwoorden. Ik ga ermee aan de slag. (met de 4.0.4 Android versie inclusief pit, modem en csc file). Ik hoop dat deze methode mijn telefoon uit die eeuwige reboot modus haalt.

De kernel flashen wil ik nog even niet doen, ik wil alles 'stock' houden. Maar (lekenvraag) flash ik de kernel niet automatisch als ik Odin deze 3 bestanden laat overschrijven?

Ik zie dat Odin ook je bootloader kan overschrijven. Is dat enigszins aan te bevelen als bovenstaande stap niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stpan schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:19:
Thanks voor bovenstaande antwoorden. Ik ga ermee aan de slag. (met de 4.0.4 Android versie inclusief pit, modem en csc file). Ik hoop dat deze methode mijn telefoon uit die eeuwige reboot modus haalt.

De kernel flashen wil ik nog even niet doen, ik wil alles 'stock' houden. Maar (lekenvraag) flash ik de kernel niet automatisch als ik Odin deze 3 bestanden laat overschrijven?

Ik zie dat Odin ook je bootloader kan overschrijven. Is dat enigszins aan te bevelen als bovenstaande stap niet werkt?
De Sammy (stock) 4.0.4 moet je juist met de kernel flashen, de meeste andere kernels geven problemen met deze ROM namelijk.

Verder zou ik de bootloader niet overschrijven; de oude bootloader ondersteunt de jig, de nieuwe niet ;)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 13:27:
[...]

De Sammy (stock) 4.0.4 moet je juist met de kernel flashen, de meeste andere kernels geven problemen met deze ROM namelijk.

Verder zou ik de bootloader niet overschrijven; de oude bootloader ondersteunt de jig, de nieuwe niet ;)
Ah thanks, dan maar even trial and error tot ik een versie op SamMobile tegenkom met de CSC & Phone.

Nog een vraag: welk stuk (ROM, kernel of bootloader) zorgt ervoor dat je als je de SGS2 oplaadt, er zo'n batterij iccoontje komt? Ik kan wel oploaden namelijk, maar het icoontje is statisch. Kortom, dat stukje software is kaput. Welke is dat?

[ Voor 8% gewijzigd door Stpan op 06-07-2012 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Jay-v schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 12:43:
[...]

Je kan ook gewoon de Siyah (of een andere) kernel flashen via Odin, naar recovery booten, wipen en een rom flashen.
Ok, ik ben nu toe aan dit stukje.

Alleen 'gewoon Siyah flashen' is voor mij Chinees. Vragen hoe ik dat moet doen. Is dat voor dit topic of in een custom rom topic?

En helpt dat iets gezien:
Nog een vraag: welk stuk (ROM, kernel of bootloader) zorgt ervoor dat je als je de SGS2 oplaadt, er zo'n batterij iccoontje komt? Ik kan wel oploaden namelijk, maar het icoontje is statisch. Kortom, dat stukje software is kaput. Welke is dat?

[ Voor 26% gewijzigd door Stpan op 06-07-2012 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stpan schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 15:28:
[...]

Ok, ik ben nu toe aan dit stukje.

Alleen 'gewoon Siyah flashen' is voor mij Chinees. Vragen hoe ik dat moet doen. Is dat voor dit topic of in een custom rom topic?
Je hoeft niet persé Siyah te flashen. CFroot (zit dichter bij stock), NEAK, SpeedMod en nog een aantal kernels zijn even goed. Aangezien je een beginner bent op het custom ROM gebied, adviseer ik je CF root.
Hier vind je het topic over deze kernel op XDA. Daarin staat ook duidelijk uitgelegd wat je moet doen om dit te flashen.
En helpt dat iets gezien:

[...]
Weet ik niet...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Thanks, ik ga er later dit weekend nog even naar kijken, voor nu alweer genoeg tijd verspilt.

Op zich gaat het me er niet om dat ik een custom rom wil. Ik wil eigenlijk dat m'n toestel uit de reboot loop komt en dat ik hem weer kan gebruiken. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45
Stpan schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 15:54:
Thanks, ik ga er later dit weekend nog even naar kijken, voor nu alweer genoeg tijd verspilt.

Op zich gaat het me er niet om dat ik een custom rom wil. Ik wil eigenlijk dat m'n toestel uit de reboot loop komt en dat ik hem weer kan gebruiken. :'(
CF-Root is nu ook uit voor XXLQ5, dus dat maakt het al weer makkelijker als je bij 4.0.4 wil blijven.
- zet telefoon in download mode (vol down + home + power indrukken als telefoon uit staat), dan volume up om te bevestigen
- flash de firmware door I9100_CODE_I9100XXLQ5_CL753921_REV02_user_low_ship.tar.md5 in te vullen bij Odin bij het PDA gedeelte, MODEM_I9100XXLQ5_REV_02_CL1165929.tar.md5 bij modem en GT-I9100-MULTI-CSC-OXALQ5.tar.md5 bij CSC. Laat alles verder zo staan als het stond, en druk op start
- start de telefoon op. Dit kan even duren
- zet de telefoon weer in download mode, en vul nu CF-Root-SGS2_XX_OXA_LQ5-v5.5-CWM5.tar in bij het PDA gedeelte.

Als het goed is, is de telefoon al leeggehaald met het flashen van de 4.0.4 firmware XXLQ5, maar eventueel kan je dat nog een keer doen vanuit de recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

CptChaos schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 21:03:
Eergisteren WanamLite 12.2 geïnstalleerd, de ROM is nu echt een fijne ROM als het om stroomverbruik gaat! Ikzelf internet en doe vrij weinig, dus de telefoon is veel in deep sleep geweest en na ruim 11 uur gebruik was er 23% van de stroom verbruikt (ik laad elke nacht mijn telefoon op).
[...]
Algemene SGS2 firmware topic neem ik aan dat je bedoeld? ;)
Hmmm, ik doe ik weining met phone. Bel meestal vanop werk met vast toestel en mail doe ik op pc. Vooral sms feitelijk. (data is wel continue op op edge en bln ook op)

Haal toch 'makkelijk' 3 tot 4 dagen. (bijna 3 uur screen time ongeveer)(wel met 2000mah). Net ff gekeken en ik heb 2dagen en 1u en zit op 71percent (36 mins screentime wel maar ok)

Dus ik vind 23 percent voor elf uur wel redelijk veel. In deep sleep zou telefoon veel minder moeten verbruiken dan 2percent.(of je moet gamen op telefoon, dat haalt batterij gemiddelde wel naar beneden)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Tja ik vind het ook veel, maar krijg het zelf ook niet minder. Ook ik gebruik sinds ICS zo'n 2% per uur. (wel de standaard batterij). Eerder was het 1% per uur, maar dat red ik nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Ik heb hydra rom met fluxxi kernel, alles beetje undervolt. Dat is het

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
gwystyl schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 16:23:
[...]

CF-Root is nu ook uit voor XXLQ5, dus dat maakt het al weer makkelijker als je bij 4.0.4 wil blijven.
Dank u! Ik ga ermee aan de slag. (hoewel ik meer en meer begin te vrezen dat het apparaat echt goed gebricked is...En dat door Vodafone Mobile Protect, of toch gewoon kapotte hardware ergens?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanavond wordt checkrom v7 gereleased, gebaseerd op Sammy 4.0.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-10 15:31
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 15:45:
Vanavond wordt checkrom v7 gereleased, gebaseerd op Sammy 4.0.4
Hij is al te downloaden hoor: http://checkrom.com/threa...m-revohd%E2%84%A2-v7.844/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 14:00
korte vraag: ik heb Samsung Galaxy S2 - galaxys2 / nightly mod geinstalleerd. Is dit nu de laatste versie van CyanogenMod 9.0-RC1! ? Want het installeren ging niet ff zo 1,2,3 ;-)

(http://download.cyanogenm...ice=galaxys2&type=nightly)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
... Maar ik sla deze base over totdat de kernel problemen opgelost zijn. Ik hoef geen Samsung paper weight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39
iemand al dat JB experiment geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabn88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-10 15:46
BasZer schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 17:45:
korte vraag: ik heb Samsung Galaxy S2 - galaxys2 / nightly mod geinstalleerd. Is dit nu de laatste versie van CyanogenMod 9.0-RC1! ? Want het installeren ging niet ff zo 1,2,3 ;-)

(http://download.cyanogenm...ice=galaxys2&type=nightly)
Ik weet het verder ook niet, maar een nightly is nooit een RC ;) nightlies zijn het nieuwste van het nieuwste (soms instabiel). RC is wat meer getest en dan is de "branch" een tijdlang dicht geweest en zijn er alleen bugfixes en geen nieuwe features geaccepteerd.

Ik heb trouwens de nieuwste nighly icm wanamlite 11.9 beiden met de dual boot van siyah 3.3.2 en het werkt super! Dat dual booten is ook echt snel (en handig)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 12:09
Wat mij nou net eigenlijk opviel: bij status info zie ik bij serienummer "unknown" staan. Ik weet niet of dit altijd zo is geweest? Mijn s2 was al vanuit de winkel voorgeinstalleerd met 4.0.3 en heb 2 keer geflashed met een unsecure kernel voor XWLPD kernel.

Vervolgens 2x ressurection remix geprobeerd en vervolgens weer terug naar stock XWLPD-XEN firmware. Daarna counter ge-reset met een Jig. (wat mij al verbaasde omdat ik dacht dat deze niet op ics bootloader werkte)

Hebben of hadden jullie wel een serienummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smartje74 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 22:14:
Wat mij nou net eigenlijk opviel: bij status info zie ik bij serienummer "unknown" staan. Ik weet niet of dit altijd zo is geweest? Mijn s2 was al vanuit de winkel voorgeinstalleerd met 4.0.3 en heb 2 keer geflashed met een unsecure kernel voor XWLPD kernel.

Vervolgens 2x ressurection remix geprobeerd en vervolgens weer terug naar stock XWLPD-XEN firmware. Daarna counter ge-reset met een Jig. (wat mij al verbaasde omdat ik dacht dat deze niet op ics bootloader werkte)

Hebben of hadden jullie wel een serienummer?
serienummer zie ik inderdaad ook niet sinds ICS (welke rom dan ook) en dat je jig werkt komt omdat de ressucection remix een lagere bootloader flasht, de GB versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 22:17:
[...]

serienummer zie ik inderdaad ook niet sinds ICS (welke rom dan ook) en dat je jig werkt komt omdat de ressucection remix een lagere bootloader flasht, de GB versie
Ah duidelijk. Is het aan te raden of noodzakelijk om dan weer een ics bootloader te flashen? Veel over gelezen op xda maar verschillende overtuigingen dus niet heel eenduidig. Schijnt ook een risico aan te zitten.

En ik maar denken dat een bootloader automatisch in een complete Samsung firmware zit... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spenser
  • Laatst online: 04-10 12:11
Vorige week heb ik een S2 gekregen, hiervoor had ik een HD2.
Voor een HD2 is het eigenlijk noodzakelijk om een custom rom er op te zetten in verband met WM6.5.
Maar deze samsung S2 met android 4.0.3, loopt erg goed.

Mijn vraag is wat voegt bijvoorbeeld ''Resurrection'' of ''CM9'' toe aan de samsung S2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Even voor iedereen die tijdens het modden last krijgt van problemen met het imei nummer, je kunt het zelf verhelpen! Tijdje terug was mijn telefoon zijn imei nummer vergeten :p. Moet ff kijken of ik de site kan vinden waarvan ik de uitleg (voor een groot gedeelte) gehaald heb. Is nml. wel interesant om in de TS te vermelden (retourtje Samsung service point zal niet helpen, in de meeste gevallen moet het terug naar samsung zelf.)

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spenser schreef op zondag 08 juli 2012 @ 14:48:

Mijn vraag is wat voegt bijvoorbeeld ''Resurrection'' of ''CM9'' toe aan de samsung S2?
Behalve wat tweaks die eea zouden moeten versnellen en het geheugen gebruik van bepaalde apps en processen zouden verbeteren, is de aanpasbaarheid en de volledige controle over je toestel het belangrijkst. Daarnaast worden in de custom roms over het algemeen de recentere en meer stabiele builds als basis genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 14:18
Iemand die al wat meer weet over de got brickbug?

Ik heb zelf ook maar eens de got brickbug apk van Chainfire geinstalleerd, en inderdaad heeft mijn toestel ook deze chip firmware bug.. Nu flash ik regelmatig nieuwe roms, en doe ik een full wipe.
Maar hoe ik het nu begrepen heb is het belangrijk om een safe kernel te gebruiken.

Maar hoe zit het dan bijvoorbeeld met een full wipe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
azz_kikr schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 12:18:
Heb deze er nu ook op gezet en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben. In de afgelopen 4 uur, slechts 3% leeggelopen. Dit op het mobiele data netwerk. Dat is meer dan de helft van wat ik had met Wanam. Rom zelf is ook best prettig al zeg ik het zelf.

Nu nog even verder kijken of het met de huidige settings allemaal stabiel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 22:17:
[...]

Andere mensen die kunnen vertellen of ze een serienummer hebben met stock of custom rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

smartje74 schreef op zondag 08 juli 2012 @ 20:00:
[...]

Andere mensen die kunnen vertellen of ze een serienummer hebben met stock of custom rom?
Stock, heb gewoon een serie nummer. Draai wel CF-root kernel.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
hmm nu twee keer gehad dat de telefoon niet helemaal wakker wil worden. En hij blijft hangen in de trilstand. Telefoon blijft dan constant trillen en is niet meer wakker te krijgen. Batterij moet er dan uit gehaald worden en dan stopt (uiteraard het trillen) en daarna weer opnieuw opgestart worden.

Enig idee in welke richting ik dit moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

l3art schreef op zondag 08 juli 2012 @ 21:24:
hmm nu twee keer gehad dat de telefoon niet helemaal wakker wil worden. En hij blijft hangen in de trilstand. Telefoon blijft dan constant trillen en is niet meer wakker te krijgen. Batterij moet er dan uit gehaald worden en dan stopt (uiteraard het trillen) en daarna weer opnieuw opgestart worden.

Enig idee in welke richting ik dit moet zoeken?
Heb dit ook een keer meegemaakt. Vond het erg vreemd. Lijkt een kernel issue, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Weet niet of het echt een kernell issue is, denk zelf eerder aan UV settings etc. Heb tot nu toe precies de settings overgenomen zoals de op XDA staan in de OP van de Fluxi XX kernel. Daar ook dit probleem al gepost.
Zat zelf te denken of misschien het voltage van de 200Mhz (het laagste aantal Mhz waarmee ik draai) kan zijn aangezien het bij het 'wakker' worden van het toestel optreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 15:56
l3art schreef op zondag 08 juli 2012 @ 23:04:
Weet niet of het echt een kernell issue is, denk zelf eerder aan UV settings etc. Heb tot nu toe precies de settings overgenomen zoals de op XDA staan in de OP van de Fluxi XX kernel. Daar ook dit probleem al gepost.
Zat zelf te denken of misschien het voltage van de 200Mhz (het laagste aantal Mhz waarmee ik draai) kan zijn aangezien het bij het 'wakker' worden van het toestel optreed.
Zal waarschijnlijk aan de UV settings liggen ja. Elk toestel reageert anders op UV het is gewoon zelf stap voor stap omlaag brengen tot het moment dat het niet meer lekker werkt, ga je weer een stapje omhoog en heb je jouw 'optimale' settings. Het kost wel wat tijd natuurlijk. Wat je ook kan doen is omhoog gaan met stapjes van 25mv op je instellingen zoals je ze nu hebt.

Wel heb ik vaak gelezen dat het echt minimaal extra batterijduur oplevert, dus of het het waard is? Voor mij in ieder geval niet, voor veel anderen weer wel.

[ Voor 9% gewijzigd door SCARfaceE op 09-07-2012 00:15 ]

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paranoid Android, custom ICS Rom, serienummer gewoon zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
Brad Pitt schreef op maandag 09 juli 2012 @ 01:46:
[...]

Paranoid Android, custom ICS Rom, serienummer gewoon zichtbaar.
Zelfde Rom, Serienummer: unknown,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-10 15:31
Omega ics v15: imei nummer wel zichtbaar, serienummer unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
Vreemd van die serienummers. Zou dit kunnen komen door het flashen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-10 12:54

geerttttt

Manisch positief

azz_kikr schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 12:18:
Die Fluxxi kernel klinkt goed. Wat mij betreft mag de processor zelfs wel wat langzamer lopen als de batterijtijd daardoor ruim meer wordt.

Ik zoek in ieder geval iets van een optimalisatie voor mijn rom. Ik draai nu MIUI op android 4.0.3. Kan ik dan gewoon die kernel erin zetten? Of zitten daar haken en ogen aan? Moet zeggen dat ik nog redelijk nieuw ben op android roms e.d.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
geerttttt schreef op maandag 09 juli 2012 @ 09:01:
[...]
Die Fluxxi kernel klinkt goed. Wat mij betreft mag de processor zelfs wel wat langzamer lopen als de batterijtijd daardoor ruim meer wordt.
Undervolten is relatief zinloos, underclocken zal wat beter werken. Een max van 1000MHz merk je toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:30
geerttttt schreef op maandag 09 juli 2012 @ 09:01:
[...]

Ik zoek in ieder geval iets van een optimalisatie voor mijn rom. Ik draai nu MIUI op android 4.0.3. Kan ik dan gewoon die kernel erin zetten? Of zitten daar haken en ogen aan? Moet zeggen dat ik nog redelijk nieuw ben op android roms e.d.
Fluxxi is alleen voor AOSP/OAKP Roms, werkt volgens mij niet op MIUI (Samsung based versies)
of ie werkt op cMIUI (CM9 based MIUI) durf ik niet te zeggen

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-10 16:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Brad Pitt schreef op maandag 09 juli 2012 @ 10:26:
[...]

Undervolten is relatief zinloos, underclocken zal wat beter werken. Een max van 1000MHz merk je toch niet.
Ok, ja ik draai nu Fluxxi met cMIUI. Dus nu even kijken wat goede specs zijn. Mijn max is nu 1100mhz. Zou 100mhz minder veel schelen?

En wat zijn aanraders qua instellingen?

Sowieso, om batterij te besparen, je hebt nog dingen als juicedefender enzo... maakt dat nou veel verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Apart dat ze daar niet over tweeten, en wel over dat er 4.0.4 dingen komen, waaronder één voor Rusland

Ik ga deze wel vast downloaden, en dan flashen als JKay zijn mod beschikbaar heeft en Chainfire CF-Root heeft aangepast (al verwacht ik dat LQ5 ook wel gaat werken)

edit: nvm, ik zie dat we over dezelfde firmware praten, al noemen ze het anders in verschillende posts.

[ Voor 8% gewijzigd door gwystyl op 09-07-2012 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

geerttttt schreef op maandag 09 juli 2012 @ 15:33:
[...]

Ok, ja ik draai nu Fluxxi met cMIUI. Dus nu even kijken wat goede specs zijn. Mijn max is nu 1100mhz. Zou 100mhz minder veel schelen?

En wat zijn aanraders qua instellingen?

Sowieso, om batterij te besparen, je hebt nog dingen als juicedefender enzo... maakt dat nou veel verschil?
Ja die maken zeker verschil.

In de negatieve zin dan. Veel van dat soort programma's gooien allemaal dingen uit het geheugen die helemaal niet actief zijn en dus geen batterijverbruik kosten. Deze dingen worden dan automatisch weer opgestart (wat wel weer batterij kost) en daarna weer vrolijk gekillt door het tooltje.
Uiteindelijk verbruiken deze tools (meestal) meer dan dat ze opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-10 16:55
Afbeeldingslocatie: http://dl.xda-developers.com/attachdl/2620070a21cd7b860941e1427bcd0de1/4ffb6316/1/1/8/7/9/4/7/Screenshot_2012-07-09-23-25-00.jpg

Nog even geduld hebben :) Wanam wacht op de CF-Root kernel naar eigen zeggen

[ Voor 12% gewijzigd door Franco10 op 10-07-2012 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paranoid Android 1.6 is trouwens released, voor de liefhebbers van deze Rom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Shit, ik heb dus cMIUI geinstalleerd. En ik was er net redelijk tevreden over, tot ik gister ineens terwijl ik wilde bellen merkte dat mijn microfoon niet werktte. Ik had zelf een koptelefoon in op dat moment.

Bel ik zonder koptelefoon , dus op de normale manier, hoor ik zelf ook niks en horen ze mij niet.

Na een reboot werktte het wel weer prima. Maar nu vandaag merk ik net dat ik hetzelfde probleem weer heb. En muziek afspelen via speaker werkt ook niet. Via mn oordopjes werkt het trouwens nog wel.

Iemand enig idee hoe dit kan? Ik heb alle apps al gesloten door de task manager, maar dat maakt geen verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
Ik ben er nog niet helemaal uit betreft het Serienummer 'Unknown' verhaal.

Nu heb ik staan: Unknown
Na flashen van ICS bootloader: 0009ca6038****
Via ADB: 304D09ca6038**** (dus op eerste paar karakters na gelijk als na flashen ICS bootloader)
Op sticker onder accu: RF1C50****

Wat is nu juist? Komt bij jullie het serienummer overeen met het serienummer op de sticker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

En het lijkt door Spirit FM te komen, een appje welke FM radio afspeelt... Iemand een alternatief ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier naast mij nog liefhebbers van CM9?(:
Ik kan tegenwoordig geen Samsungrom meer aanraken door al de vervelende leaks waarbij pas weken later blijkt hoe brak ze zijn..
Samsung heeft een erg goede 2.3 neergezet qua software, maar de 4.0.X is dramatisch.
Toch jammer.

Ook hoop ik dat de S2 nog een tijdje levend blijft, 2 (kernel!)devs hebben ons alweer verlaten namelijk: Fluxi hij maakte erg goede kernels.
En gokhanmoral van Siyah, niet veel bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 11:04:
Ik kan tegenwoordig geen Samsungrom meer aanraken door al de vervelende leaks waarbij pas weken later blijkt hoe brak ze zijn..
Samsung heeft een erg goede 2.3 neergezet qua software, maar de 4.0.X is dramatisch.
Toch jammer.
Wat een onzin... ik heb met 4.0.3 LPD een ervaring te pakken die 2.3 ver overstijgt, op diverse vlakken, en na het vinden van de app die mijn accu drainde en de corrupte exchange afspraak die mijn calendar sync onmogelijk maakte (en ook al op 2.3 voor problemen zorgde ;) ), heb ik een geweldig toestel.
Ook hoop ik dat de S2 nog een tijdje levend blijft, 2 (kernel!)devs hebben ons alweer verlaten namelijk: Fluxi hij maakte erg goede kernels.
Nadeel voor veel kernel-bouwers is denk ik ook wel dat er weinig winst/eer te behalen valt. De Samsung stock kernels zitten erg goed in elkaar, en custom kernels bieden gewoon weinig extra. Waarom dan zoveel energie in zoiets stoppen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Henk schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 11:16:
[...]

Wat een onzin... ik heb met 4.0.3 LPD een ervaring te pakken die 2.3 ver overstijgt, op diverse vlakken, en na het vinden van de app die mijn accu drainde en de corrupte exchange afspraak die mijn calendar sync onmogelijk maakte (en ook al op 2.3 voor problemen zorgde ;) ), heb ik een geweldig toestel.
Eensch; ik vind 4.0.3. stock (in mijn geval nu XWLPG, maar XWLPD was ook goed) veel fijner werken dan 2.3
[...]

Nadeel voor veel kernel-bouwers is denk ik ook wel dat er weinig winst/eer te behalen valt. De Samsung stock kernels zitten erg goed in elkaar, en custom kernels bieden gewoon weinig extra. Waarom dan zoveel energie in zoiets stoppen? :)
Ik hoop alleen dat ChainFire nog even zijn root-kernels blijft maken, dan ben ik verder tevreden met stock. Ik hoef alleen wat samsung-meuk te verwijderen en wat kleurtjes aan te passen, verder bevalt stock prima. Ik ben een beetje klaar met de wispelturige rombouwers die bij elke leak een nieuwe rom uitbrengen, constant dingen uit de rom gooien en de volgende versie er weer in en te weinig tijd nemen/krijgen om hun rom stabiel te maken. Vaak is er weer een nieuwe firmware uit (gaat weer hard de laatste tijd), dus beginnen alle schapen op XDA weer te mekkeren/blaten om de laatste versie, of die nou beter is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 10:05:
[...]
Een nacht monitoren (van 23:00 tot ongeveer 7:00) zonder data usage van mijn Android OS.
Aan de andere kant kan hij ineens in 3 uur tijd 6-7MB data slurpen, dus ik juich nog niet te vroeg.
Dag mensen,

Om even op dit verhaal terug te komen;
Het leek een tijdje goed te gaan, tot hij opeens weer in 1-2 uur tijd 5MB gebruikte.
Ik heb de hoop opgegeven, en heb ook niet de moeite genomen om een nieuwe Samsung ROM te flashen.

Ben sinds gisteren over gestapt op MIUI V4 en bevalt prima (draait ook op een Sammy ROM I know).
Snel, leuke aanpassingen met al die themas en icoontjes.. hier kan ik weer even mee vooruit.

Bedankt voor alle moeite in ieder geval.
Wellicht dat een nieuwe ROM flashen een oplossing had geboden, maar ik keek al langer naar MIUI en het uiterlijk beviel me altijd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 11:37:
[...]

Eensch; ik vind 4.0.3. stock (in mijn geval nu XWLPG, maar XWLPD was ook goed) veel fijner werken dan 2.3

[...]

Ik hoop alleen dat ChainFire nog even zijn root-kernels blijft maken, dan ben ik verder tevreden met stock. Ik hoef alleen wat samsung-meuk te verwijderen en wat kleurtjes aan te passen, verder bevalt stock prima. Ik ben een beetje klaar met de wispelturige rombouwers die bij elke leak een nieuwe rom uitbrengen, constant dingen uit de rom gooien en de volgende versie er weer in en te weinig tijd nemen/krijgen om hun rom stabiel te maken. Vaak is er weer een nieuwe firmware uit (gaat weer hard de laatste tijd), dus beginnen alle schapen op XDA weer te mekkeren/blaten om de laatste versie, of die nou beter is of niet.
Mm toen ik LPD probeerde was toch vooral de home-button bijzonder traag en het multitaskingschermpje opvallend laggy :F
Ooit CM9 geprobeerd of een afgeleide?

Wat betreft kernelmakers: tja misschien een goed punt.

En dat gezeik met nieuwe versies heb je met CM9 niet (;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 11:04:
Toch jammer.

Ik ben het wel met je eens, CM9 is gewoon super goed nu. Ik zie geen reden meer om een Samsung rom te draaien. Met Samsung roms heb ik steeds weer een ander issue (battery drain, wakelocks, exchange gezeur).

CM9 is lekker clean. De AOSP agenda, mail client etc vind ik prettiger werken dan de Samsung variant.
Natuurlijk kan je bloatware ook wel weer uit een Samsung rom halen. Het is niet veel werk maar je moet het wel na elke update weer opnieuw doen.

Ik blijf lekker bij CM9 of een op CM9 gebaseerde rom. Binnenkort wellicht de eerste CM10 releases :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 12:08:
[...]

Mm toen ik LPD probeerde was toch vooral de home-button bijzonder traag en het multitaskingschermpje opvallend laggy :F
Ooit CM9 geprobeerd of een afgeleide?
Ik heb CM9 gedraaid vanaf kerst tot ongeveer maart, toen de eerste fatsoenlijke Sammy roms uitkwamen. Er zat wel steeds verbetering in, maar ik miste het vloeiende van de Sammy roms en ik wil samsung dive werkend hebben omdat het mijn werktelefoon is.
Wat betreft kernelmakers: tja misschien een goed punt.

En dat gezeik met nieuwe versies heb je met CM9 niet (;
Nee dat is waar, die gaan inderdaad wel uit van het verbeteren van de huidige rom. Misschien dat ik CM10 wel weer ga proberen, want het zal nog wel ff duren voor Samsung met JellyBean roms komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31
Jay-v schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 12:10:
[...]

Ik ben het wel met je eens, CM9 is gewoon super goed nu. Ik zie geen reden meer om een Samsung rom te draaien. Met Samsung roms heb ik steeds weer een ander issue (battery drain, wakelocks, exchange gezeur).

CM9 is lekker clean. De AOSP agenda, mail client etc vind ik prettiger werken dan de Samsung variant.
Natuurlijk kan je bloatware ook wel weer uit een Samsung rom halen. Het is niet veel werk maar je moet het wel na elke update weer opnieuw doen.
Je kan er ook voor kiezen, niet elke update te draaien ;) Het kan mij echt aan de anus oxideren of ik nou LPQ, LPD of een andere lettercombi draai, lekker werken is lekker werken, en als ik behalve een release nummer niets merk... jeh... dan maar geen update :)
Ik blijf lekker bij CM9 of een op CM9 gebaseerde rom. Binnenkort wellicht de eerste CM10 releases :).
Ik wacht even op CM10. Ik ben zoals al gezegd erg tevreden met mijn huidige rom, CM10 moet zichzelf eerst maar bewijzen. Maar ik vind met vlagen custom roms leuk, nu heb ik vooral de periode weer te pakken dat ik mijn telefoon gebruik, ipv elke keer in het CWM menu zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jay-v schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 12:10:
[...]

Toch nog iemand die het met me eens is O-)
Welke kernel draai jij er het liefst bij dan?
Nu Fluxi is gestopt zoek ik wat nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 12:59:
[...]

Ik draai de standaard CM9 kernel. Zou niet weten waarom ik een andere moet nemen. Ik UV niet en gebruik geen BLN of dualboot :). Draait allemaal super stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 12:59:
[...]

Waarom zoek je wat nieuws dan, de kernel werkt toch nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fluxi gestopt? Why.... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geerttttt schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 10:02:
Shit, ik heb dus cMIUI geinstalleerd. En ik was er net redelijk tevreden over, tot ik gister ineens terwijl ik wilde bellen merkte dat mijn microfoon niet werktte. Ik had zelf een koptelefoon in op dat moment.

Bel ik zonder koptelefoon , dus op de normale manier, hoor ik zelf ook niks en horen ze mij niet.

Na een reboot werktte het wel weer prima. Maar nu vandaag merk ik net dat ik hetzelfde probleem weer heb. En muziek afspelen via speaker werkt ook niet. Via mn oordopjes werkt het trouwens nog wel.

Iemand enig idee hoe dit kan? Ik heb alle apps al gesloten door de task manager, maar dat maakt geen verschil...
Hey Geertttttt,

Hoe bevalt CMIUI jouw ten opzichte van stock of de gewone MIUI?

Ik draai al een tijdje (met redelijke tevredenheid) Galnet MIUI, alleen dat project is nu helaas stilgezet dus ben ik opzoek naar wat anders.

cMIUI spreekt mij wel redelijk als maar als het verschil minimaal is dan heeft het wat mij betreft geen zin om alles weer opnieuw in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Brad Pitt schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 09:25:
Paranoid Android 1.6 is trouwens released, voor de liefhebbers van deze Rom :)
@Brad,

Draait hij naar genoegen?? Ik zag 'm ook net op XDA dus ben nu mn Wanam aan het nandroiden en ik knal dan Paranoid 1.6 erop. ;) :)

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Kan je bij Phandroid, ook de balk met de klok etc gewoon naar boven verplaatsen ipv onderaan zoals hij in de screenshots staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

MetalManic schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:37:
[...]

@Brad,

Draait hij naar genoegen?? Ik zag 'm ook net op XDA dus ben nu mn Wanam aan het nandroiden en ik knal dan Paranoid 1.6 erop. ;) :)
ZIt te overwegen om ook eens een keer wat anders te proberen dan Wanam. Doe jij Paranoid in plaats van, of ga je dual booten?

Ik vraag me namelijk af of dat dual boot een beetje aan te raden is. Kan ik namelijk altijd nog makkelijk terugswitchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Blindfold schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:55:
[...]

ZIt te overwegen om ook eens een keer wat anders te proberen dan Wanam. Doe jij Paranoid in plaats van, of ga je dual booten?

Ik vraag me namelijk af of dat dual boot een beetje aan te raden is. Kan ik namelijk altijd nog makkelijk terugswitchen.
Ik dualboot niet. Niet uit principe of zo maar heb er geen trek in. Vind 1 Rom om mee ter spelen genoeg. Als ik wat anders wil doe ik wat anders. Ben enkele weken geleden wel van Paranoid afgestapt omdat ik te vaak had dat mn foon hel;emaal vast zat. Volgens XDA zijn zo'n beetje alle bugs er weer uit dus ik ga m weer fijn proberen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

MetalManic schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 16:03:
[...]

Ik dualboot niet. Niet uit principe of zo maar heb er geen trek in. Vind 1 Rom om mee ter spelen genoeg. Als ik wat anders wil doe ik wat anders. Ben enkele weken geleden wel van Paranoid afgestapt omdat ik te vaak had dat mn foon hel;emaal vast zat. Volgens XDA zijn zo'n beetje alle bugs er weer uit dus ik ga m weer fijn proberen!!
Ja. Ik wil ook maar spelen met 1 Rom, maar Wanam draait nu al een tijdje erg stabiel, dus kan ik mooi prutsen, maar toch als het nodig is snel naar stabiele situatie (en 's avonds weer naar prutsmodus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Toen ik overstapte van Paranoid naar Wanam (met een full wipe) begon mn foon na de installatie al mn apps weer te downloaden en te installeren. Nu ik weer van Wanam naar paranoid ben overgestapt (met een full wipe) doet mn foon dat niet. Ik dacht dat dat gebeurde omdat alle apps in mn google back-up zijn opgenomen. Is er een manier om het terugzetten van de apps weer automatisch te laten verlopen? (svp geen oplossingen met Titanium... Gewoon iets dat de market ze zelf terugzet....) . Kan het te maken hebben met het feit dat in deze rom een lagere versie zit van de play store?? (3.5.15 en op Wanam had ik 3.7.nogwat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-10 12:24
l3art schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:50:
Kan je bij Phandroid, ook de balk met de klok etc gewoon naar boven verplaatsen ipv onderaan zoals hij in de screenshots staat?
Ja. In de afbeeldingen die je ziet staat de telefoon op de zgn. Tablet mode. Ziet er leuk uit, maar kost eigenlijk vooral schermruimte en voegt niet zo veel toe. Je hebt zelf de keuze of je tablet mode of phone mode aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt

geerttttt

Manisch positief

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 15:27:
[...]

Hey Geertttttt,

Hoe bevalt CMIUI jouw ten opzichte van stock of de gewone MIUI?

Ik draai al een tijdje (met redelijke tevredenheid) Galnet MIUI, alleen dat project is nu helaas stilgezet dus ben ik opzoek naar wat anders.

cMIUI spreekt mij wel redelijk als maar als het verschil minimaal is dan heeft het wat mij betreft geen zin om alles weer opnieuw in te stellen.
Tja ik draai hem sinds gister maar hij bevalt me wel. Er zit die fluxi kernel in waarbij je je cpu dus wat kunt instellen. Daarnaast heeft hij ook dat leuke crt screen-off effect als je het scherm uit zet. Dat had ik al wel langer willen hebben dus dat is een leuke meevaller.

Verder lijkt hij goed snel te reageren, ik had een probleem met de speaker maar dat lijkt vooralsnog te maken te hebben met een app die gewoon niet goed werktte (Spirit fm, das een fm radio app).

Hij bevalt mij tot nu toe in ieder geval zeker niet gek. Ohja er zit ook een OTA update optie in. Nog niet getest omdat ik de nieuwste heb, maar dat zou dus lekker makkelijk moeten zijn met flashen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
MetalManic schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 16:21:
Toen ik overstapte van Paranoid naar Wanam (met een full wipe) begon mn foon na de installatie al mn apps weer te downloaden en te installeren. Nu ik weer van Wanam naar paranoid ben overgestapt (met een full wipe) doet mn foon dat niet. Ik dacht dat dat gebeurde omdat alle apps in mn google back-up zijn opgenomen. Is er een manier om het terugzetten van de apps weer automatisch te laten verlopen? (svp geen oplossingen met Titanium... Gewoon iets dat de market ze zelf terugzet....) . Kan het te maken hebben met het feit dat in deze rom een lagere versie zit van de play store?? (3.5.15 en op Wanam had ik 3.7.nogwat)
Heb je GoogleApps geflashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
SCARfaceE schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:05:
[...]

Heb je GoogleApps geflashed?
ja. Hybride Gapps bedoel je toch??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
MetalManic schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:10:
[...]

ja. Hybride Gapps bedoel je toch??
Ja die bedoel ik. Meestal als je je google-account instelt staat daar de back-up en herstelt het automatisch. Kijk eens bij Systeeminstellingen > Back-up & herstel of automatisch terugzetten aangevinkt staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
SCARfaceE schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:12:
[...]

Ja die bedoel ik. Meestal als je je google-account instelt staat daar de back-up en herstelt het automatisch. Kijk eens bij Systeeminstellingen > Back-up & herstel of automatisch terugzetten aangevinkt staat.
Dat heb ik meteen gecheckt en die stonden aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
MetalManic schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:15:
[...]

Dat heb ik meteen gecheckt en die stonden aangevinkt.
Dan weet ik het ook niet, ik neem aan dat je rebooten ook al hebt geprobeerd.
Wat je wel zou kunnen doen (nog steeds omslachtig en niet automatisch) is via de browser op de pc naar Google Play gaan en via My Apps alles pushen naar je mobiel. Niet ideaal maar het werkt wel sneller dan via de Play app.

Edit: en als je de nieuwste Google Play zou willen proberen hier een link naar de download: Google Play

[ Voor 15% gewijzigd door SCARfaceE op 10-07-2012 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
SCARfaceE schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:22:
[...]

Dan weet ik het ook niet, ik neem aan dat je rebooten ook al hebt geprobeerd.
Wat je wel zou kunnen doen (nog steeds omslachtig en niet automatisch) is via de browser op de pc naar Google Play gaan en via My Apps alles pushen naar je mobiel. Niet ideaal maar het werkt wel sneller dan via de Play app.

Edit: en als je de nieuwste Google Play zou willen proberen hier een link naar de download: Google Play
Bedankt voor het meedenken. Ik heb inmiddels de apps die ik echt vaak gebruikte al van de playstore gehaald. Misschien was dit wel een mooie kans om eens alle overbodige apps eraf te laten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geerttttt schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 13:42:
[...]

Waarom zoek je wat nieuws dan, de kernel werkt toch nog steeds?
Ik moet alvast weer verder kijken natuurlijk, naar the next big thing(;

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:53:
Ik moet alvast weer verder kijken natuurlijk, naar the next big thing(;
Elke nieuwe custom kernel is sowieso sneller smoother stabieler en heeft een véél betere accuduur. Lees de betrouwbare user reviews maar op die sites. Scherm-aan tijden van minimaal acht uur zijn makkelijk haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik ben momenteel bezig met Cyanogenmod op mijn S2 te zetten maar voordat ik dat doe, zoek ik graag nog even uit hoe ik terug kan naar de stock firmware. Op SamMobile probeer ik een stock firmware voor mijn telefoon te zoeken maar de PDA en CSC wijken steeds af. Dit is wat mijn telefoon zegt bij *#1234#:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/31662/got/Screenshot_2012-07-10-17-57-27.png

SamMobile heeft dus niks voor deze PDA en CSC.

Kan iemand mij advies geven? Het gaat mij erom dat als Cyanogenmod niet bevalt dat ik dan zonder problemen weer terug kan naar de stock rom. :) Ik vind het wel de moeite waard om Cyanogenmod erop te zetten omdat de stock rom me enorm ergert doordat ik de dingen die ik wil doen niet kan gebruiken of niet goed kan gebruiken.

Heb hier een goede stock rom gevonden geloof ik: http://www.samsdroid.com/...-403-ics-netherlands.html :)

[ Voor 23% gewijzigd door MensionXL op 10-07-2012 19:26 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:31

sjaool

Every life should have 9 cats

Brad Pitt schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:57:
[...]

Elke nieuwe custom kernel is sowieso sneller smoother stabieler en heeft een véél betere accuduur. Lees de betrouwbare user reviews maar op die sites. Scherm-aan tijden van minimaal acht uur zijn makkelijk haalbaar.
Precies, dat is nu juist de reden dat ik nog steeds Lite'ning Rom v6.1 XXKH3 draai.
Ik heb al een paar keer andere ICS custom roms geprobeerd maar geen enkele kan mij bekoren (of ik kan niet wennen aan ICS). ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 17:57:
[...]

Ik weet het ik weet het |:(
Maar toch probeer ik van alles tegen beterweten in

Heb jij trouwens ooit wel eens iets gezegd wat niet sarcastisch is?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2012 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MensionXL schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:09:
Ik ben momenteel bezig met Cyanogenmod op mijn S2 te zetten maar voordat ik dat doe, zoek ik graag nog even uit hoe ik terug kan naar de stock firmware. Op SamMobile probeer ik een stock firmware voor mijn telefoon te zoeken maar de PDA en CSC wijken steeds af. Dit is wat mijn telefoon zegt bij *#1234#:

[afbeelding]

Kan iemand mij advies geven? Het gaat mij erom dat als Cyanogenmod niet bevalt dat ik dan zonder problemen weer terug kan naar de stock rom. :) Ik vind het wel de moeite waard om Cyanogenmod erop te zetten omdat de stock rom me enorm ergert doordat ik de dingen die ik wil doen niet kan gebruiken of niet goed kan gebruiken.

Heb hier een goede stock rom gevonden geloof ik: http://www.samsdroid.com/...-403-ics-netherlands.html :)
Die is prima!
Je zult van Cyanogenmod gaan houden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
MensionXL schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 18:09:

[afbeelding]

Vergeet niet eerst alleen een kernel te flashen met CWM (cf-root kernel bv.) en een Nandroid backup te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

SCARfaceE schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 20:57:
[...]

Vergeet niet eerst alleen een kernel te flashen met CWM (cf-root kernel bv.) en een Nandroid backup te maken.
Dat heb ik inderdaad allebei van tevoren gedaan, toch bedankt voor de tip nog! Inmiddels draai ik al een paar uur Cyanogenmod 9 en het is toch wel een hele verbetering :D

Iemand alleen een suggestie voor een goede radio app? Spirit Free werkt niet echt lekker merk ik :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MensionXL schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 22:03:
[...]

Dat heb ik inderdaad allebei van tevoren gedaan, toch bedankt voor de tip nog! Inmiddels draai ik al een paar uur Cyanogenmod 9 en het is toch wel een hele verbetering :D

Iemand alleen een suggestie voor een goede radio app? Spirit Free werkt niet echt lekker merk ik :)
Tune In Radio. Geen FM, wel een bijzonder goede (en ook nog vrij mooie) radio app

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 19:32:
[...]
Heb jij trouwens ooit wel eens iets gezegd wat niet sarcastisch is?
Heel soms staat er ook wel eens wat nuttigs tussen hoor, gewoon goed zoeken :)

[ Voor 24% gewijzigd door Brad Pitt op 11-07-2012 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-08 07:41
Weet iemand waar ik de officiele 4.0.4 kan downloaden ?
Op Sammobile kom ik er niet meer bij. Steeds geeft die alleen de laatste vijf firmwares van compleet andere toestellen weer. Die overzichtspagina van alle firmwares voor de S2 (of enig ander toestel) kom ik niet meer bij.

Deze wil ik dan met Odin Mobile flashen.