Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 17:15
Ik zit met een dilemma,
Ik wil van mijn Raspberry Pi een Airplay audio ontvanger maken via Wifi (http://trouch.com/2012/08...lay-audio-with-raspberry/), maar ik kan maar 1 kanaal op mijn speakers ontvangen: pricewatch: Logitech X-530
En op deze speakers komt al het audio signaal van mijn PC binnen.
Hoe zorg ik ervoor dat ik 2 audio signalen kan binnen krijgen op deze speakers?
Ik kwam deze kabel al tegen maar deze is eigenlijk precies omgedraaid:
http://www.icidu.com/nl/c...io-split-cable-0-25m.html

En ik heb in mijn PC een pricewatch: Creative X-Fi Titanium Fatal1ty Champion Series kaart zitten alleen wil ik audio kunnen streamen van mijn iPhone naar de raspberry zonder dat de PC aan hoeft.

Heeft iemand een idee hoe dit dilemma opgelost kan worden?

Edit:
Ik kwam inmiddels deze site tegen waar in uitgelegd werdt dat dit niet de juiste manier is met een Y audio cable.
http://www.epanorama.net/circuits/linesum.html
Ook kwam ik het volgende topic tegen: 1 paar luidsprekers op 2 pc's welke gedeeltelijk antwoord gaf op mijn vraag. Helaas zoek ik iets waar geen eigen interactie voor nodig is. Iets wat zelf herkent dat er een signaal op binnenkomt en dan automatisch schakeld. Als dit een beetje erg offtopic is dan maak ik wel een eigen topic aan.

[ Voor 24% gewijzigd door ReTechNL op 23-01-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Het is zeker nog niet mogelijk om Netflix te kijken op de Pi? (Aangezien het wel werkt op mijn linuxbased WD live, neem ik aan dat de libaries er wel zijn).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 18:45
Pixarr schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:14:
Heb een Calibre server draaien op 192.168.0.102:8080, nu wil ik deze vanaf een externe ip benaderen, dat is 217.123.xxx.xxx:8080, maar dan krijg ik een foutmelding, kan geen verbinding maken. Poort 8080 is geopend in de router. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik kan hem gewoon bereiken.

Waar ik nog weleens last van heb is dat als ik mn externe ip vanaf binnen probeer te benaderen dat het lijkt alsof het niet werkt. Misschien een goed idee om je extern ip weg te halen. ;)

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Dutch Lion schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:55:
[...]

Ik kan hem gewoon bereiken.

Waar ik nog weleens last van heb is dat als ik mn externe ip vanaf binnen probeer te benaderen dat het lijkt alsof het niet werkt. Misschien een goed idee om je extern ip weg te halen. ;)
Hij doet het inderdaad alweer. Ik heb de router gereset. Toen was het opgelost.

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Weet iemand een werkende USB-Micro-WiFi adapter die direct werkt?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashtestdummy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 17:16

crashtestdummy

Ajoeto member

Firesphere schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 21:36:
Ik heb de icidu nano usb wireless 150N. Werkt direct.

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:10
Ik heb een probleem met m'n wifi op m'n Rpi, maar ik kom er niet achter wat het probleem is.... ik ben ook nogal een Linux-n00b, dus dat scheelt misschien ;)

Ik had een mini-wifi-adaptertje wat m'n ouders nog hadden liggen, die werkte perfect. Ik heb er zelf een besteld (lijkt identiek), maar die disconnect de hele tijd... Het gaat om een

code:
1
Bus 001 Device 004: ID 0bda:8176 Realtek Semiconductor Corp. RTL8188CUS 802.11n WLAN Adapter

iwconfig geeft netjes m'n eigen netwerk aan op wlan0.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
wlan0     IEEE 802.11bgn  ESSID:"Xcalibur"  Nickname:"<WIFI@REALTEK>"
          Mode:Managed  Frequency:2.412 GHz  Access Point: 38:60:77:51:B3:B6   
          Bit Rate:150 Mb/s   Sensitivity:0/0  
          Retry:off   RTS thr:off   Fragment thr:off
          Power Management:off
          Link Quality=99/100  Signal level=71/100  Noise level=0/100
          Rx invalid nwid:0  Rx invalid crypt:0  Rx invalid frag:0
          Tx excessive retries:0  Invalid misc:0   Missed beacon:0

ifconfig wisselt tussen een ip-adres en "up broadcast multicast", wat er op lijtk dat hij gedisconnect is?

code:
1
2
3
4
5
6
7
wlan0     Link encap:Ethernet  HWaddr e8:4e:06:0c:e1:26  
          inet addr:192.168.178.20 Bcast:192.168.178.255  Mask:255.255.255.0
          UP BROADCAST RUNNING MULTICAST  MTU:1500  Metric:1
          RX packets:5 errors:0 dropped:328 overruns:0 frame:0
          TX packets:4 errors:0 dropped:13 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:1000 
          RX bytes:49421 (48.2 KiB)  TX bytes:20805 (20.3 KiB)

code:
1
2
3
4
5
6
wlan0     Link encap:Ethernet  HWaddr e8:4e:06:0c:e1:26  
          UP BROADCAST MULTICAST MTU:1500  Metric:1
          RX packets:18 errors:0 dropped:358 overruns:0 frame:0
          TX packets:19 errors:0 dropped:13 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:1000 
          RX bytes:51967 (50.7 KiB)  TX bytes:24357 (23.7 KiB)

De vraag is: hoe kom ik erachter waardoor hij disconnect?
En hoe los ik dit op, uiteraard? :)

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Firesphere schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 21:36:
Ja, deze. Bij mij al 4 maanden probleemloos 24/7 in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
Ha, die heb ik dus ook, iets minder probleemloos :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De LogiLink WLAN USB-20 Nano adapter (o.a. Conrad), doet het ook - out of the box - op Rasbian Wheezy.

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Xcalibur schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 11:26:
Als je op "RTL8188CUS" zoekt bij http://elinux.org/RPi_Ver...orking_USB_Wi-Fi_Adapters staan er her en der wat linkjes bij. Misschien helpt dat je verder?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
Thanks, gaan we eens proberen :)

Edit: ik heb inmiddels de Adafruit Occidentalis v 0.2 erop staan, die expliciet mijn wifi adapter vermeld. Na het booten krijg ik verbinding via de wifi, maar het blijft eruit klappen.... begin te denken dat het adaptertje een beetje brak is, toch die andere nog maar eens proberen.

[ Voor 81% gewijzigd door Xcalibur op 27-01-2013 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Woohoo, raspberry pi ook besteld, lekker via de studievereniging, dus die zal overmorgen of woensdag wel beschikbaar zijn!

Mijn plan:

- MPD (Music Player Daemon) erop draaien, als database voor internet radio streams. En eventueel als ik ooit een NAS heb voor alle muziek
- PulseAudio server op de rasberry installeren, zodat ik ook van mijn Desktop muziek kan streamen naar de Pi.
- Ik ben bezig met iets vergelijkbaars als ScrapDMX aan het ontwikkelen. Alle LED strips worden ook aan de Raspberry Pi verbonden.
- Software ontwikkelen die de functie van een wekker implementeert: op bepaalde tijden een configureerbare stream in MPD selecteren en afspelen. Een halfuur voor dat specifieke tijdstip langzaam de LED strips aanzetten (ala Philips Wake up light).

Resultaat:
- Control center voor lampen
- Muziek beheren vanaf Desktop/telefoon
- Chill wakker worden met de wekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Ik heb een probleempje;

Op het moment draai ik XBMC (raspbian) en heb daarnaast een subsonic installatie draaien. Nu wil ik die laatste graag beschikbaar maken over het internet. Dus heb mooi de poort geforward op mijn router. Wanneer ik mijn ip plus de poort voor subsonic intyp in mijn browser dan krijg ik geen verbinding. Op mijn lokale netwerk heb ik geen enkel probleem (subsonic werkt erg goed op de raspberry).

Wanneer ik sudo netstat -lnp doe om te kijken of hij daadwerkelijk een poort gebruikt zie ik dat het "Foreign Adress" aangeduid is als :::* terwijl poorten die ik wel kan benaderen van buitenaf als 0:0:0:0:* staan.

Weet iemand hoe ik dit kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
Ik probeer mijn pi in te richten als webserver. Maar ik loop nou tegen deze error aan:

dpkg: error: failed to write status database record about 'libgtk-3-common' to '/var/lib/dpkg/status': No space left on device

Ik gebruik een 8GB kaart. Enige wat er nu opstaat is schone Wheezy die geupdate is. Lijkt me niet dat die kaart dan al vol moet zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@Crazyanz, als je een console open hebt op de Pi moet je even df -h intypen. Dan zie je hoeveel ruimte je nog over hebt. En heb je wel via raspi-config het filesystem ge-expand dat hij wel je hele 8GB gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Laatst online: 07-09 09:11
!null schreef op zondag 27 januari 2013 @ 19:24:
@Crazyanz, als je een console open hebt op de Pi moet je even df -h intypen. Dan zie je hoeveel ruimte je nog over hebt. En heb je wel via raspi-config het filesystem ge-expand dat hij wel je hele 8GB gebruikt?
goeie hij heeft inderdaad niet de beschikking over de volle 8GB, krijg alleen ook een error als ik via rapi-config probeer te expanden :+

Opgelost: Ben maar even overnieuw begonnen, gekut nam meer tijd inbeslag dan een verse start :+

[ Voor 17% gewijzigd door haakjesluiten op 27-01-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 10:17
lasharor schreef op zondag 27 januari 2013 @ 16:35:
Ik heb een probleempje;

Op het moment draai ik XBMC (raspbian) en heb daarnaast een subsonic installatie draaien. Nu wil ik die laatste graag beschikbaar maken over het internet. Dus heb mooi de poort geforward op mijn router. Wanneer ik mijn ip plus de poort voor subsonic intyp in mijn browser dan krijg ik geen verbinding. Op mijn lokale netwerk heb ik geen enkel probleem (subsonic werkt erg goed op de raspberry).

Wanneer ik sudo netstat -lnp doe om te kijken of hij daadwerkelijk een poort gebruikt zie ik dat het "Foreign Adress" aangeduid is als :::* terwijl poorten die ik wel kan benaderen van buitenaf als 0:0:0:0:* staan.

Weet iemand hoe ik dit kan fixen?
Probeer eens met de iptables te spelen.

iptables -t nat -A INPUT -i eth0 -p udp -m udp --dport PORT -j ACCEPT

Op de plek van PORT het poort nr. En eventueel verdere info veranderen.
Na reboot moet dit overnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-08 11:47
Zijn er hier eigenlijk nog mensen met USB problemen?
Als ik hem een paar uur laat liggen werken mijn USB poorten voor een klein halfuurtje terug , maar derna vallen ze weer uit.

Na wat opzoeking merk ik dat er verschillende problemen waren. Ik heb ondertussen een powerd USB hub erop aangesloten maar dat lost het probleem niet op.

PS: Wat ik wel raar vind is, dat ik mijn Pi van power kan voorzien via die powerd USB hub , of is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Heb je een oude RPi met polyfuses voor de USB-poorten?
Zo ja dan moet je die misschien een paar dagen geven om bij te komen. En een powered hub gebruiken inderdaad.

Verder zijn er meer mensen die hun Pi voeden via een powered hub dus ja dat is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
mcDavid schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:20:
Zo ja dan moet je die misschien een paar dagen geven om bij te komen. En een powered hub gebruiken inderdaad.

Verder zijn er meer mensen die hun Pi voeden via een powered hub dus ja dat is normaal.
Ik heb hem nog maar 2 weken en het is model B , valt dat ook onder oud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Maar als ik met m'n Pi (die ook ik pas 2 weken oid heb) de Pi voed vanaf een powered USB hub en vervolgengs de hub weer aansluit op de Pi, dan geeft m'n lichtjes op halve sterkte en wil hij niet echt opstarten :P Ik dacht eigenlijk dat dat wel goed zou gaan, maar gaat denk ik alleen goed bij erg goedkope USB hubs. Nu heb ik dus een adapter en ook nog een powered usb hub nodig, omdat ik ook een 2.5inch harde schijf eraan heb hangen (die ik weer niet rechtstreeks aan de Pi kan hangen, want trok ook teveel stroom (pi de hele tijd rebooten zodra de hdd begon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 20:00

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Xcalibur schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 11:26:

Het kan ook een stroomprobleem zijn. Die RTL8188CUS trekt teveel stroom, hij laat bij mij raspbmc vaak vastlopen..
!null schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:33:
Maar als ik met m'n Pi (die ook ik pas 2 weken oid heb) de Pi voed vanaf een powered USB hub en vervolgengs de hub weer aansluit op de Pi, dan geeft m'n lichtjes op halve sterkte en wil hij niet echt opstarten :P Ik dacht eigenlijk dat dat wel goed zou gaan, maar gaat denk ik alleen goed bij erg goedkope USB hubs. Nu heb ik dus een adapter en ook nog een powered usb hub nodig, omdat ik ook een 2.5inch harde schijf eraan heb hangen (die ik weer niet rechtstreeks aan de Pi kan hangen, want trok ook teveel stroom (pi de hele tijd rebooten zodra de hdd begon).
Meet de voltages eens met een multimeter op de meetpunten. Bij mij werkt een Ipad adapter (die 2A zou moeten kunnen leveren) niet, op de meetpunten stond maar 1.8V..
mcDavid schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:20:
Een paar dagen lijkt me wel erg overdreven ;) Zodra ze zijn afgekoeld zou het weer moeten werken..

[ Voor 14% gewijzigd door Mr_gadget op 28-01-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
Mijn probleem wordt toch erger , een minuut na opstarten valt eth0 en de USB poorten al weg , ik kan dus geen firmware updates of niets doen. Ik hoop dat de USB hub het probleem is en ga morgen als mijn Pi USB poorten afgekoeld zijn zonder HUB eens proberen , maar ik vrees dat deze Pi rijp is voor de vuilnisbak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 20:00

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Heb je de voltages al gechecked? Zou hem zeker niet in de vuilnisbak smijten, desnoods desolder je de fuse en maak je er een soldeerbrugje van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
Ik kan wel een voltmeter ergens eens lenen, maar ik was net even aant zoeken naar de meetpunten op het bordje en vind ze niet meteen ( beetje een leek op dat gebied ) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
Nog iets , bij mijn revision (cat /proc/cpuinfo) staat 000f , ik dacht dat enkel tot 0006 was uitgebracht?

(ik veronderstel dat mijn versie dus zelfs geen polyfuses meer heeft trouwens , ik vind ze ook niet op het bordje)

[ Voor 36% gewijzigd door roel0 op 29-01-2013 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:57
Net weer een herinnering van de preciesheid van computers gehad.

Geen van mijn USB poorten en de ethernet van de pi waren kapot. Ik kon dus geen USB apparaten gebruiken en zonder ethernet kon ik ook geen dmesg oid uitvoeren.
Na al mijn Sd kaartjes geflashed te hebben met verschillende systemen en verschillende power adapters gebruikt te hebben, heb ik een van de foutmeldingen tijdens het opstarten mbt USB gefotografeerd en door google gehaald. Bleek dat het zat in de USB kabel van de stroom input:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roel0
Misschien even leuke info voor mensen met USB problemen:
Ik heb net ( nadet ik 2 adapters van 5V/1A had getest , waarvan 1 van Samsung dus zou het normaal juist moeten zijn) een 5V/2A aangesloten, en tot hiertoe heb ik nog geen problemen gehad , ondertussen heel mijn Pi kunnen updaten en even super mario bros 3 gespeeld. Hopelijk is het probleem nu definitief van de baan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 21:36

Garyu

WW

ovigo schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 07:55:
[...]

Als het je alleen om Headless muziek gaat is mpd wellicht ook een optie. Heb ik hier al een paar weken naar tevredenheid draaien :)
Dank voor de tip. Heb eerst XMBC met Yatse geprobeerd, maar dat kan gewoon teveel en daardoor moet je af en toe redelijk veel moeite doen voor een simpel mp3'tje.

Nu draait MPD op Raspbian, heb wel even moeten stoeien om het aan de praat te krijgen. MPD configuratie wilde op de een of andere manier maar niet lukken, maar het ding loopt nu echt headless en werkt prima.

Alleen het volume kan ik niet instellen, als ik bijvoorbeeld typ $ mpc volume 80, dan krijg ik error: problems setting volume. Heb al wat gezocht, en lijkt een probleem met permissies op het audio-device te zijn. Maar wat ik ook probeer, ik krijg het niet opgelost. Ik heb een "mpd" user, die onderdeel is van de groep "audio", en audio heeft rechten op alles gekregen.
Iemand ideeen? Nu moet ik naar de versterker toe lopen en daar het volume regelen... Misschien is dit een Raspberry ding?

En verder ben ik nog een beetje aan het spelen met de beste client. Ik heb een redelijk audio-collectie, maar lang niet alles daarvan is altijd relevant. Als ik voor mijn dochtertje een kinder-CD aan wil zetten, ben ik urenlang aan het scrollen/zoeken tot ik die gevonden heb, het zou makkelijker zijn als die bijvoorbeeld allemaal bij elkaar staan. Heb nog niks gevonden waar ik dat soort "profielen" aan kan maken. Dit is niet echt RPi-gerelateerd, maar misschien heeft iemand nog een goede tip? Dan kan ik de WAF misschien verhogen en heb ik een goedkope Sonos-oplossing bij elkaar getoverd :).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als Linux leek heb ik mij vanavond toch gewaagd aan het installeren van de RPi met Raspbian in combinatie met MATE, ik wil simpelweg een GUI hebben zodat ik met mijn muis kan spelen. Ik ben niet zo sterk in zwarte vensters met knipperende cursors. Het installeren van Raspbian ging vlot. Toen die gereboot was moest ik even zoeken wat te doen.

Eerst met vi sources.list aanpassen, waarbij ik de werking van vi uit moest zoeken (wat trouwens prima gelukt is). Nu is MATE aan het installeren. Daarna hoop ik dat ik een GUI heb zodat mijn RPi ingezet kan worden als client voor Concerto.

Als dit lukt ga ik Concerto eens flink uittesten in combinatie met de RPi. Mocht het een succes zijn dan ga ik mijn schoolleiding eens attenderen op dit systeem, daar men een nieuw info-systeem wil gaan aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

In plaats van vi kan je beter nano gebruiken, dat zit als het goed is ook bij de standaard-geinstalleerde packages, en dat werkt net iets intuitiever :).

Kan je trouwens niet met de Raspbian installer ook een GUI installeren, er staat me iets van bij dat ik zoiets bij de installatie gezien heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ik kreeg het niet als standaard optie (althans, wat ik gezien en gelezen heb én binnen mijn kennis). Ik heb inmiddels de GUI draaiende met MATE en lightDM. Nu start de RPi automatische op met een desktop. Toen ik de muiscursor zag kreeg ik een smile van oor tot oor. Heb ik het toch maar weer voor elkaar gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Ik geloof dat de standaard desktopmanager LXDE is, die bij Raspbian wordt meegeleverd.
Maar in ieder geval goed om zo wat Linux-ervaring bij elkaar te sprokkelen :).

De "Quick-start Guide" van Raspberry Pi zegt trouwens het volgende:
5. Booting your Raspberry Pi for the first time
a)
Follow the Quick start guide on page 1
b)
On first boot you will come to the Raspi-config window
c)
Change settings such as timezone and locale if you want
d)
Finally, select the second choice:
expand_rootfs
and say ‘yes’ to a reboot
e)
The Raspberry Pi will reboot and you will see raspberrypi login:
f)
Type:
pi
g)
You will be asked for your Password
h)
Type:
raspberry
i)
You will then see the prompt:
pi@raspberry ~ $
j)
Start the desktop by typing:
startx
k)
You will find yourself in a familiar-but-different desktop environment.
l)
Experiment, explore and have fun!

[ Voor 65% gewijzigd door Garyu op 07-02-2013 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Jep, dat had gekund. Mijn RPi heeft eerst een poosje dienst gedaan als RaspBMC speler. Dat kaartje heb ik er uit gehaald en nu ben ik op een ander kaartje begonnen met een Raspbian installatie zodat ik makkelijk de RPI heen en weer kan slepen om als mediacenter of als Linux machientje te functioneren. Straks weer terug naar een bakje met diskettes om zo iedere keer een ander systeem te kunnen draaien ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of gewoon meerdere RPi's kopen :)

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

sypie schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:48:
<> Straks weer terug naar een bakje met diskettes om zo iedere keer een ander systeem te kunnen draaien ;-)
haha, die zouden ze als mini bij de AH moeten hebben. Maar zo werkt het idd wel. Alleen dan wel GB ipv KB, en vele maken kleiner.
Vergeet niet je disks te labellen en ergens bij te houden wat je waar doet - in die voet heb ik mezelf al geschoten.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
ik ben van plan om binnekort een wireless media server te maken van de raspberry pi in de auto, maar ik heb geen scherm op de raspberry pi nodig omdat ik de film/muziek etc. wil streamen. iemand die wat kan aanraden? of gewoon xbmc gebruiken?
heb overigens zelf wel een beetje gezocht, maar kon niet echt iets vinden

[ Voor 15% gewijzigd door megadoom op 09-02-2013 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Ik zou dan een linux-distro gebruiken met daarop een auto-opstart ding die afspeelt wat je wilt afspelen. Volgens mij is dit makkelijker dan een RaspBMC installatie waarbij je mogelijk nog extra dingen moet toevoegen die misschien niet eens kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

megadoom schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 01:05:
ik ben van plan om binnekort een wireless media server te maken van de raspberry pi in de auto, maar ik heb geen scherm op de raspberry pi nodig omdat ik de film/muziek etc. wil streamen. iemand die wat kan aanraden? of gewoon xbmc gebruiken?
heb overigens zelf wel een beetje gezocht, maar kon niet echt iets vinden
Ik snap niet helemaal wat je nou wil gaan doen? Er een soort NAS van maken voor in de auto? Of moet ie ook de audio/video decoderen? En waarom wireless? Wat voor clients zou je gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
Garyu schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 10:03:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je nou wil gaan doen? Er een soort NAS van maken voor in de auto? Of moet ie ook de audio/video decoderen? En waarom wireless? Wat voor clients zou je gebruiken?
sorry voor de onduidelijkheid.
het doel is om een 64gb usb stick en een wifi dongle aan de raspberry pi te doen, op die usb stick komen allemaal videos en de wifi dongle as access point te gebruiken zodat ik met mn mobiel/tablet via wifi files van de raspberry pi kan streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Ah, dan hoef je inderdaad niet veel te doen - gewoon standaard raspbian installeren en een samba-server inrichten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 17:19

Adonias

Oe! Buttons :9

Ik wil hetzelfde, maar dan niet met samba, maar minidlna voor video en subsonic voor muziek. Ga denk ik wel een aparte 3G wifi router in de auto zetten en hang de boel aan een 9Ah accu om het starten van de auto op de vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-09 13:34
Ik maak op het moment gebruik van een RPi met OpenELEC/XBMC en het wil me maar niet lukken om te streamen vanaf mijn NAS. uPnP staat tevens ook aan. Heeft iemand een idee waar ik moet zoeken?

Wat niet lukt:
TwonkyMedia - Ik zie TwonkyMedia wel verschijnen als ik naar DLNA-apparaten zoek. Als ik ermee verbind zie ik ook de mappen Videos en Photos en bijbehorende submappen. Kijk ik in deze mappen zie ik geen enkel bestand. Ga ik via mijn PC naar de webinterface van TwonkyMedia zie ik de videos wel.

Microsoft Network Share - zelfde verhaal als hierboven.

handmatig toevoegen device (IP) - zelfde verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel fungeert mijn pi als een Owncloud server(aan te raden). Heeft iemand ervaring met raid op de pi met usbsticks? Om toch de betrouwbaarheid een beetje op te krikken wou ik raid 1 opstelling maken.

Owncloud heeft een aantal handige plugins zodat je bookmarks, muziek, kalender etc kan syncen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 09:24:
Momenteel fungeert mijn pi als een Owncloud server(aan te raden). Heeft iemand ervaring met raid op de pi met usbsticks? Om toch de betrouwbaarheid een beetje op te krikken wou ik raid 1 opstelling maken.

Owncloud heeft een aantal handige plugins zodat je bookmarks, muziek, kalender etc kan syncen,
In plaats van RAID kan je ook een dagelijkse backup draaien van de ene stick op de andere. Dan heb je niet alleen redundancy maar ook backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RIAD 1 moet prima kunnen met mdadm, zolang je maar bij RAID 1 of 0 blijft. Ik draai hier een ZFS RAID 1 op 2 USB sticks (dan wel niet op een RPi) en daar gaat prima. Verwacht alleen wel een stuk mindere prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Garyu schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 09:42:
[...]

In plaats van RAID kan je ook een dagelijkse backup draaien van de ene stick op de andere. Dan heb je niet alleen redundancy maar ook backup.
Gezien de zeer grote kans op uitval bij USB-sticks lijkt me dat je sowieso RAID wilt voor de bedrijfszekerheid, en aanvullend een backup (op een andere locatie) voor datazekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isitlightagain
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-09 22:22
Iemand nog wat typische tweakers ideeën die je kan uitvoeren op de PI? krijg er morgen een paar binnen namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Isitlightagain schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:08:
Iemand nog wat typische tweakers ideeën die je kan uitvoeren op de PI? krijg er morgen een paar binnen namelijk :)
De mijne (nouja de volgende, ik heb er al 2 in gebruik :) ) wordt een 'boordcomputer' voor in de auto. Met onder meer een autoradio functie voor internet radio (kan ik naar de Nederlandse radio luisteren hier in Ierland), en GPS tracking. Ik ga er een Adafruit display kit voor gebruiken, zitten ook 5 knoppen op. En als het lukt, een custom 3D geprint frontje.

Misschien ook een leuk idee, maar misschien kan je wat beter aangeven in wat voor projecten je geinteresseerd bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isitlightagain
Als ik even snel rondkijk op op de link ( thanks Garyu :-) ) zie ik daar al veel moois tussen staan. Als eerste wil ik de PI's gaan gebruiken voor verschillende dingen, externe backup, owncloud, test webserver, en dat soort dingen. Geen idee hoeveel zo'n pi aan kan, maar daarvoor kan je goed testen. Ik zie ook al mooie ideeën zoals Traffic monitoring, de pi in 'space', waarschijnlijk zit daar zeker wel wat moois tussen. Een autoradio klinkt ook zeer interessant trouwens, so much to do in so little time..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 17:44
Ik zag afgelopen dagen ook een tweakblogvoorbij komen om vanaf de pi (met een radio transmitter) van die radio gestuurde stopcontacten aan te sturen (van de action, blokker, elro etc) denk dat ik toch ook een pi ga bestellen daarvoor :-)

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
N3oC schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 21:58:
Ik zag afgelopen dagen ook een tweakblogvoorbij komen om vanaf de pi (met een radio transmitter) van die radio gestuurde stopcontacten aan te sturen (van de action, blokker, elro etc) denk dat ik toch ook een pi ga bestellen daarvoor :-)
Dat is het voornaamste onderwerp van het [GPIO] Raspberry Pi topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 17:44
CurlyMo schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 22:18:
[...]

Dat is het voornaamste onderwerp van het [GPIO] Raspberry Pi topic
Dank, zover was ik (nog) niet met lezen :X :P

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petermetroid
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-08 21:10
Weet iemand of er een werkende torrent cliënt is voor raspbmc? Ik heb het hele internet afgezocht maar vaak zijn het remotes voor Windows apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovigo
  • Laatst online: 08-09 18:59
petermetroid schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 23:15:
Weet iemand of er een werkende torrent cliënt is voor raspbmc? Ik heb het hele internet afgezocht maar vaak zijn het remotes voor Windows apparatuur.
Transmission is denk ik wat je zoekt. (Zelf goede ervaringen mee onder Arch, snelle google lijkt aan te geven dat het ook werkend te krijgen is onder raspbmc)

[ Voor 16% gewijzigd door ovigo op 12-02-2013 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petermetroid
ovigo schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 23:17:
[...]

Transmission is denk ik wat je zoekt. (Zelf goede ervaringen mee onder Arch, snelle google lijkt aan te geven dat het ook werkend te krijgen is onder raspbmc)
Die heb ik ook maar als ik hem geïnstalleerd heb dan zegt hij niet te kunnen verbinden.
Moet je iets in de instelling en doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isitlightagain
Heb je bij preferences enable web client 'aangevinkt?', weet niet precies hoe het op de pi werkt, wss zou het wel niet aanvinken zijn..linux.. heb 'm onder een windows 7 af en toe draaien..

[ Voor 15% gewijzigd door Isitlightagain op 13-02-2013 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Raspbmc en Transmission zou moeten werken: http://myraspberryexperie...nsmission-to-work-in.html

Niet kunnen connecten? Waar naartoe?

[ Voor 13% gewijzigd door Garyu op 13-02-2013 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XBian en Tranmission gaat ook prima samen :) Binnenkort beschikbaar via de main repo:

code:
1
2
3
4
5
sudo su
cd /home/xbian/
wget http://jb.xenserver.sk/xbian/xbian-package-transmission1.0.deb
apt-get install libcurl3 libevent-dev
dpkg -i xbian-package-transmission1.0.deb

Geconfigureerd en wel.

Voor andere pakketten zie: Download torrent & newsserver package

[ Voor 6% gewijzigd door CurlyMo op 13-02-2013 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Sh4wn schreef op zondag 27 januari 2013 @ 15:49:
Woohoo, raspberry pi ook besteld, lekker via de studievereniging, dus die zal overmorgen of woensdag wel beschikbaar zijn!

Mijn plan:

- MPD (Music Player Daemon) erop draaien, als database voor internet radio streams. En eventueel als ik ooit een NAS heb voor alle muziek
- PulseAudio server op de rasberry installeren, zodat ik ook van mijn Desktop muziek kan streamen naar de Pi.
- Ik ben bezig met iets vergelijkbaars als ScrapDMX aan het ontwikkelen. Alle LED strips worden ook aan de Raspberry Pi verbonden.
- Software ontwikkelen die de functie van een wekker implementeert: op bepaalde tijden een configureerbare stream in MPD selecteren en afspelen. Een halfuur voor dat specifieke tijdstip langzaam de LED strips aanzetten (ala Philips Wake up light).

Resultaat:
- Control center voor lampen
- Muziek beheren vanaf Desktop/telefoon
- Chill wakker worden met de wekker.
Let wel op dat het geluid uit de jack, via MPD, bezonder slecht is. Ik wilde ook een MPD servertje maken van mijn RPi, maar heb hem verkocht omdat het niet om aan te horen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

zAo schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 12:15:
[...]

Let wel op dat het geluid uit de jack, via MPD, bezonder slecht is. Ik wilde ook een MPD servertje maken van mijn RPi, maar heb hem verkocht omdat het niet om aan te horen was.
Je kan er wel een USB-soundcard aanhangen, dan kan je ook voor betere kwaliteit kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Laatst online: 10:03

iChaos

It's Lupus.

MPD doet het wel lekker, maar met mijn router (WRT120N) had ik constant last van crashes op de router wanneer MPD draaide :( De Pi doet nu wel 3 weken 24/7 draaien als UPnP server met MediaTomb, gecombineerd met BubbleUPNP op de telefoons en tablets, en XBMC in de slaapkamers en woonkamer een uitstekende combinatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petermetroid
Ik heb een nieuw probleem: Ik start mijn rb p op en ik kreeg de volgende error: Error in mount_storage: mount_common: could not mount/dev/mmcb1k0p2
19.706111 System halted.

Iemand een idee?
Ik heb een soort gelijk probleem gehad een panic error waardoor ik alles overnieuw op de sd kaart moest zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:03

Compizfox

Bait for wenchmarks

Mocht je een receiver hebben, dan kun je hem ook via HDMI aansluiten en daar het geluid op gooien.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Garyu schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:08:
[...]

Je kan er wel een USB-soundcard aanhangen, dan kan je ook voor betere kwaliteit kiezen.
Heb dit gedaan(met de nieuwe final build van RaspBMC, schijnt DTS beter te ondersteunen), maar dan krijg ik geen DD5.1 of DTS via optical eruit? Zit al dagen te proberen, her installeren van allerlei dingen. Maar het lukt me niet. Tips? Heb geen receiver met HDMI helaas :-(

[ Voor 8% gewijzigd door ralph0603 op 13-02-2013 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 20:15
Ik heb sinds gisteren Xbian draaien op m'n Pi. Xbian werkt prima en ziet er top uit, maar ik krijg mijn afstandsbedieningen niet aan de praat. Schijnt een probleem te zijn met de CEClib, maar ik vind het wel extreem vervelend om Xbian met m'n phone aan te sturen ipv simpel met de afstandsbediening.

Is er trouwens iemand die weet hoe ik mijn Logitech Harmony One+ moet instellen voor XBMC? Heb een aantal dingen geprobeerd en heb 't nog niet werkend gekregen. Bovenstaand verhaal is alleen van toepassing op de afstandsbediening van de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Eindelijk dat ding eens uit de kast gehaald, draai er momenteel een minecraft server op. Moest de CPU wel wat omhoog gooien omdat er nogal lag was.

Prima ding voor 2 personen, meer heb ik nog niet getest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

Zo vandaag mijn afgebroken C6 elco vervangen blijkbaar een veelvoorkomend probleem.

Hij werkte prima (ook zonder trouwens) maar nu is de SD card houder kapot, een kant van de SD kaart blijft niet goed zitten. Ook dat komt vaker voor dan eens.
En ook hier biedt Ebay weer een uitkomst en binnenkort weer eens solderen, nu een metalen stevige SD kaart houder op het PCB.

Hopelijk blijft het hierbij ;-)

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

Helaas zijn de twee gaatjes net niet groot genoeg om moederbord schroefjes te gebruiken. Hiermee vervalt gelijk ook de mogelijkheid om van die moederbord-afstandsbusjes te gebruiken.
Heeft iemand daar een oplossing voor bedacht, anders dan simpelweg het ietsjes opboren van de gaatjes?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
Ik ben op zoek naar een monitor voor de RPI, maar met de volgende eisen:
* Minimaal 9inch (maar mag ook veel groter)
* Vierkant(-ish)
* Kleine omlijsting / randen
* Dun
* Batterijen als voeding (edit: voorkeur, maar begrijp dat dit vaak niet zal lukken)
* HDMI
* CEC ondersteuning

Het zal dus dienst gaan doen als een soort schilderij, voor wie hem nog niet door had ;)

Iemand enig idee waar ik zoiets kan vinden?

[ Voor 7% gewijzigd door SaphuA op 18-02-2013 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
SaphuA schreef op maandag 18 februari 2013 @ 15:58:
Ik ben op zoek naar een monitor voor de RPI, maar met de volgende eisen:
* Minimaal 9inch (maar mag ook veel groter)
* Vierkant(-ish)
* Kleine omlijsting / randen
* Dun
* Batterijen als voeding
* HDMI
* CEC ondersteuning

Het zal dus dienst gaan doen als een soort schilderij, voor wie hem nog niet door had ;)

Iemand enig idee waar ik zoiets kan vinden?
Op samenkopen.net kom je nog wel eens wat schermen tegen uit industriele toepassingen (kiosks enzo). Niet altijd even dun echter... En momenteel zie ik ze niet.

Wat je ook zou kunnen doen is een tablet nemen en er linux op zetten, dan heb je eigenlijk hetzelfde maar met een kleinere formfactor (en nog krachtiger ook).

Als je echt graag met een pi wilt werken zou je ook aan een mimo scherm kunnen denken: http://www.mimomonitors.com, die werken wel via USB dus je kan de HDMI niet gebruiken (ook zal je geen geweldige performance hebben met video gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Ik zou graag mijn Pi gebruiken om een PVR (met alleen USB) te ontsluiten en de Pi als "virtuele USB diskdrive" te laten werken. Dus: [PVR] <-> USB <-> [Pi] <-> LAN <-> ..Wereld..

De PVR werkt met een externe (USB-HDD), maar die wil ik dus vervangen door de Pi. Het grote voordeel is dat de bestanden dan meteen via het netwerk toegankelijk worden, en ik dus ook automatisch kan backuppen en dergelijke. Dit is in de huidige setup niet mogelijk, omdat er geen internetconnectie naar mijn PVR mogelijk is.

Om dit mogelijk te maken, moet de Pi-USB-interface dus doen alsof ie een peripheral in plaats van een host is. De hardware schijnt dit te ondersteunen, maar wat ik tot nog toe op internet heb kunnen vinden is niet heel erg bemoedigend.

Ik wil dus eigenlijk zoiets nabootsen: http://hsti.com/products/wirelessmediastick
The Wireless Media Stick™ sees shared media files from your networked computers and presents them to the media player’s USB port as if the files were stored locally. Once you select a file for playback on your media player, the Wireless Media Stick™ then streams that file via your wireless router from any PC, Mac, laptop, Macbook, NAS device or Android Smartphone/Tablet. Files are not copied or moved from the original location. Plug the Wireless Media Stick™ into the USB port of your media player and stream your media files instantly.
(maar dan wired, en niet wireless)

Iemand ideeen of dat zou kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 09:58
Lijkt mij mogelijk. Zal wel wat werk zijn om 1. die USB poort ipv host als device te configureren en 2. software te maken die hetzelfde doet als die stick.

Jammer dat de software van die stick niet opensource is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Garyu schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 15:44:
Ik zou graag mijn Pi gebruiken om een PVR (met alleen USB) te ontsluiten en de Pi als "virtuele USB diskdrive" te laten werken. Dus: [PVR] <-> USB <-> [Pi] <-> LAN <-> ..Wereld..
<>
Iemand ideeen of dat zou kunnen?
Wat ik wel weet is dat sommige TV's de HD encrypten om sharen tegen te gaan. Maar als je een PVR/TV hebt die dat niet doet zou het moeten werken en is het een vrij geniale toevoeging op de Raspberry als Media Center.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Ik kan nu de USB-HDD aan mijn computer hangen en gewoon de opnames bekijken, dus inderdaad niet encrypted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Als ik het goed heb zit wel het ethernet ook op USB, geen idee of je per poortje de boel op device kan zetten of dat dat met de hele groep gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Laatst online: 10:52
Beetje offtopic:

gratis colocatie voor je raspberry pi

http://raspberrypicolocatie.nl/index.php

bij pcextreme

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 09:58
Wow, dat is cool :) Meteen even zien of ik daar wat interessante toepassingen kan voor bedenken..

Proxy, VPN zijn enkele die al meteen in me opkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Meer suggesties:

http://raspberrypicolocatie.nl/toepassingen.php

Trouwens let er wel op dat je zelf moet zorgen dat de PI bij het DC komt en dat je hem ook weer zelf op moet halen (of laten versturen voor 7,50)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

offtopic:
Wat is eigenlijk het voordeel van daar een VPN draaien ipv thuis?

Zou je er ook een owncloud op kunnen draaien? Dan misschien wel leuk!

[ Voor 35% gewijzigd door franssie op 22-02-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhmobiel
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-10-2022
Ik vind het een gaaf idee. Overweeg er zeker een aan te schaffen hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Ik heb zojuist een 2e exemplaar aangeschaft hiervoor :)

Mijn anders staat als mediacenter maar dat is nog een oude en heeft 256MB.

Misschien kan ik beter de 512mb versie als media center gebruiken alleen moet ik dan de licence key weer kopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

franssie schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 14:33:
offtopic:
Wat is eigenlijk het voordeel van daar een VPN draaien ipv thuis?

Zou je er ook een owncloud op kunnen draaien? Dan misschien wel leuk!
Waarom niet? Ik heb ook owncloud op mijn Pi draaien.

Je zit dan wel snel aan de beperking in schijf-grootte als je hem in een colo hebt hangen, dan moet je alweer snel extra HDD-ruimte gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Je kan er bijv 2 32gb usb sticks aan hangen + een groot sd kaatje dan heb je genoeg voor een zooi documenten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Wat ik niet echt kan vinden. Is zo'n Raspberry goed genoeg voor een VPN (in combinatie met de colocatie) zodat ik daarmee bijvoorbeeld NOS / Eredivisie streams kan bekijken?
Dus zeg maar geospoofing.

Wat ik lees is dat OpenVPN nogal heavy CPU veroorzaakt en dat de verbinding dan inkakt...
In het andere geval zou het een mooi alternatief zijn dan mijn ingehuurde VPN verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 10:17
DarkFire1985 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 15:37:
Wat ik niet echt kan vinden. Is zo'n Raspberry goed genoeg voor een VPN (in combinatie met de colocatie) zodat ik daarmee bijvoorbeeld NOS / Eredivisie streams kan bekijken?
Dus zeg maar geospoofing.

Wat ik lees is dat OpenVPN nogal heavy CPU veroorzaakt en dat de verbinding dan inkakt...
In het andere geval zou het een mooi alternatief zijn dan mijn ingehuurde VPN verbinding.
Ik draai hier een openvpn, en dat werkt goed hoor, de volledige 650 A 700 kb's van mijn ziggo upload heb ik tot mijn beschikking. Misschien dat een PPTP vpn minder cpu vraagt, maar PPTP is ook minder veilig geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Ik denk wel dat dat mogelijk is, draai ook gewoon prima OpenVPN op mijn router (linksys wrt320n met dd-wrt). Nu heb ik niet getest wat maximale snelheid is die ik kan halen, maar kan prima meer dan 1MB/s halen. (router hangt aan 100/100mbit verbinding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:39
Ik heb een USB kabel van Nokia CA-101D werkt deze ook? Ik durf hem er niet zomaar in te steken. Ik kan wel mensen vinden die hem voor de 256 hebben gebruikt maar nog niet voor de 512v (rev B )

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Met USB kabel bedoel je wellicht USB-Lader? Kabels kan je altijd proberen (maar let wel waar je ze inplugt), laders kunnen wat onder of overgedimensioneerd zijn.
Als een recente geschakelde USB lader voor een telefoon rond de 500mA tot 1000mA (1A) kan leveren zou ik 'm aansliuten. Rev B heb ik niet maar lijkt me niet dat dat een verschil maakt. Ik gebruik van alles als voeding, inclusief micro-USB laders maar ook USB poorten van modems, TV's
. Alles waar een USB-HDD aan kan hangen zou geschikt moeten zijn, inclusief 1 extra dingetje (zoals bij een WIFI-USB kaartje).
* franssie geeft geen garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Hij is stabiel op dit moment, hij zit nu aangesloten op de server. Ik heb alleen maar stroom + LAN, de rest doe ik allemaal via putty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

mooi! Wat HDMI moet er ook nog wel bij kunnen denk ik. pas als je optische muizen en USB powered HDD gaat gebruiken heb je een gevoede hub nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 11:53

Zalmanman

So long,

Het is me net gelukt om er de Logitech Media Server op te zetten, zodat ik mijn Squeezebox goed kan aansturen. Raspbian erop, SSH aanzetten en http://allthingspi.webspace.virginmedia.com/lms.php volgen. Via fstab mijn hardeschijf zijn/haar UUID gekoppeld aan de /media/muziek map en de /media/video map. Werkt prima! Sabnzb+ draait ook goed, maar het verifiëren/uitpakken duurt lang. Deels zal dat aan de CPU liggen, maar deels ook aan de schrijfsnelheid van de HDD. Nouja, dat vogel ik nog wel uit. Vooralsnog heb ik het humeur van m'n pa een beetje verpest, want mijn RPi is nu sneller dan de NAS ˆˆ (Mijn oude man wil trouwens een Nixie klok (met van die oude Nixie buisjes) maken met de RPi als "hart", maar daarvoor zal hij GPIO binnenkort wel gaan stalken :+)

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:41
Nog een stukje over een router unbricken dmv de seriële poort op je RPi:
De crossplatform app developer: Unbricking your router with a Raspberry Pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
Zalmanman schreef op zondag 24 februari 2013 @ 14:25:
Het is me net gelukt om er de Logitech Media Server op te zetten, zodat ik mijn Squeezebox goed kan aansturen. Raspbian erop, SSH aanzetten...
SSH staat toch standaard aan en IP kan dmv DNS worden gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 22:58
Garyu schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:08:
[...]

Ok, slechte kwaliteit van de analoge audio-out dus.

Zijn er meer gebruikers die dit kunnen beamen? Was namelijk van plan om een Raspberry aan mijn oude CRT tv te hangen met XBMC en analoog audio uit naar mijn stereo set (yamaha pianocraft, alleen annaloog in..) as it still works.

Maar als ik dit zo lees heb ik toch mijn twijfels, is het echt zo slecht? Beter voor een andere optie gaan?

[ Voor 4% gewijzigd door Isaja op 25-02-2013 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 15:28

jvhaarst

Eendracht maakt macht

De analoge audio uit die op de RasPi zit is bagger en is ook alleen bedoeld voor simpele piepjes enzo.
Ik heb hem zelf aan de stereo gehangen met een USB geluids-"kaart" van een paar euro, en voor mij is dat prima geluid.
Ik zou het gewoon even testen.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Ik heb 'm nu wel gewoon voor MP3'tjes aan de versterker hangen en het gaat best hoor, maar reken niet op heel goede kwaliteit. Het kraakt/piept/stottert niet of zo, dus het kan best gebruikt werden. Wel is het geluid vrij vlak en kan je niet veel verwachten in laag en hoog.

Pagina: 1 ... 31 ... 54 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Opmerkingen & vragen over de levering van de Raspberry Pi of de cameramodule kunnen in <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494256">Raspberry Pi: aankoop&amp;levering</a>
Als je XBMC op je Pi wilt draaien: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1511319">~~~~~~~~~~~~~~~[Mediaplayer] Raspberry Pi met XBMC</a>
Als je dingen aan en uit wilt zetten met je Pi: <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1514963">~~~~~~~~~~~~~~~[GPIO] Raspberry Pi</a>.

Lijstje met <a href="http://elinux.org/RPi_USB_Wi-Fi_Adapters">geteste USB WLAN stickjes</a>
Lijstje met <a href="http://elinux.org/RPi_Powered_USB_Hubs">geteste USB hubs</a>

~~~[/html]