Goed, heb onlangs een NAS aangeschaft, en nu wil ik er een mediaspelertje bij hebben zodat mijn PC zo goed als overbodig wordt (staat nu nog puur aan omdat daar XBMC op draait via TV-Out richting TV. (en projector overigens, maar dat is zelden).
Raspberry lijkt me een mooie en goedkope optie. Ik zit alleen met het feit dat ik geen hdmi richting mijn audiosetje krijg, dus dat moet via optical (coax of toslink).
Ik ben ook nog een boxee box aan het overwegen, maar het feit dat dat eigenlijk depricated is, xbmc toch wat flexibeler is en toch nog best aan de prijs, ga ik toch maar even kijken hoe ik om dit probleem kan tackelen. Heb al aardig veel gegoogled en ook dit topic doorgelezen... De enige opties die ik heb zijn:
• Een nieuwe audioset kopen
• Een receiver ertussen zetten
• Een nieuwe TV die de hdmi kan doorlussen via optical out
• Een hdmi-switch/converterbox kopen
• Een usb-geluidskaartje met optical out kopen.
Waarbij de laatste de meest goedkope optie is natuurlijk, maar kan nu niet echt uit dit topic opmaken of dit al gelukt is bij mensen. Ik zag de volgende link al voorbijkomen:
http://dx.com/p/c-media-c...pdif-optical-output-15746
Mijn vragen:
Is hier iemand gelukt om dit aan de praat te krijgen, dus via optical out? Zo ja, ook met alle geluidsformaten? Ik moet er echt 5.1 uit kunnen krijgen, dat is echt een must. Waar moet je rekening mee houden? Heeft het nog gevolgen voor de raspberry (zijn er haperingen, gaat het stotteren, veroorzaakt het crashes?). Is het allemaal simpel te installeren en configureren?
Alle tips zijn welkom!