Toon posts:

GoT op je mobiel

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14:00

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

zeef schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 21:31:
Ik voel met je mee en blijf aandacht vragen voor mobiel GoT. De focus ligt nu op de nieuwe lay out en daarmee leggen we vast een basis voor touch (tablet) en deels mobiel.
En waarnaa de basis wordt afgewerkt met platform afhankelijke 'apps'. Weet ik nu al welke de voorkeur krijgt, welke de 'mwah het werkt' wordt en welke waarschijnlijk amper aandacht krijgt. Dit zal nog een paar maanden zeker duren, je komt op een punt dat gewoon niets meer recht te praten is. Maarja, als je het enkel doet om wat ophemeling te krijgen vanuit een bepaalde groep.. Juig ik zulke 'offsite' conversie-sites des te meer aan.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 01:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

SinergyX schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 09:36:
[...]

En waarnaa de basis wordt afgewerkt met platform afhankelijke 'apps'.
Een goeie mobiele site heeft geen apps nodig. Als die wel nodig zijn heeft de mobiele site domweg gefaald. Ik kan me wel belangrijkere dingen bedenken waar het forum mee uitgebreid kan worden in dezelfde tijd die het zou kosten om nutteloze apps te gaan onderhouden.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het waren initieel de worden van Crisp die ik aanhaalde, de laatste 2 round-ups wordt nog steeds groot gesproken over de 2 apps (waar WP dus compleet buiten de boot valt), wel iets over nieuwe layout, maar nog bizar weinig focus op mobiele weergave (of gebruikersgemak ervan).

Uiteindelijk moet je toch je beschikbare mankracht opdelen over die 2 groepen, ik neem aan dat GoT op de Apps toch ook nog steeds een wens is/in de planning staat.

[Voor 23% gewijzigd door SinergyX op 25-01-2012 12:59]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Misha
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 23-10 21:06
De mobiele weergave van Tweakers.net optimaliseren staat gewoon nog op de roadmap hoor. Alleen logischerwijze kan zoiets überhaupt pas gestart worden wanneer het nieuwe ontwerp van Tweakers af is. Of dan direct wordt gestart met de mobiele weergave kan ik je niet zeggen

Een app voor Windows Phone staat niet op de planning, enkel in ons achterhoofd. Ook ik zie onze apps het liefst goed vertegenwoordigd zijn op alle relevante platformen

GoT in de app staat op de planning, maar wanneer we daar mee kunnen starten is nog even afwachten

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Misha schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:22:
GoT in de app staat op de planning, maar wanneer we daar mee kunnen starten is nog even afwachten
Wat een tijdverspilling. :)

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 12:04

JvS

Ik heb hem zelf ook

NMe schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 12:13:
[...]

Een goeie mobiele site heeft geen apps nodig. Als die wel nodig zijn heeft de mobiele site domweg gefaald. Ik kan me wel belangrijkere dingen bedenken waar het forum mee uitgebreid kan worden in dezelfde tijd die het zou kosten om nutteloze apps te gaan onderhouden.
technisch is het inderdaad niet nodig. Toch blijkt het veelal veel handiger te zijn even een app te openen dan naar een favoriet te surfen.

Je kan het ook andersom stellen: Een goeie mobiele site heeft geen browser nodig op een telefoon, maar kan je direct met een druk op een fijne knop via een app benaderen.

Maat volgens mij is de facebook manier wel erg goed. Gewoon een goeie mobiele site (die gewoon werkt als een app met knopjes enzo) en een losse app die gewoon die site aanroept. Dan kunnen mensen die perse geen apps willen gebruiken, de site via de browser benaderen en kunnen de mensen die het handig vinden om een appje te openen gewoon een app gebruiken.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat zeg ik hierboven ook al ergens, maar die bedoeling haal ik niet uit Misha's post.

• Gonadan
  • Laatst online: 15:06

Gonadan

Admin Foto & Video
JvS schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:23:
[...]
technisch is het inderdaad niet nodig. Toch blijkt het veelal veel handiger te zijn even een app te openen dan naar een favoriet te surfen.

Je kan het ook andersom stellen: Een goeie mobiele site heeft geen browser nodig op een telefoon, maar kan je direct met een druk op een fijne knop via een app benaderen.

Maat volgens mij is de facebook manier wel erg goed. Gewoon een goeie mobiele site (die gewoon werkt als een app met knopjes enzo) en een losse app die gewoon die site aanroept. Dan kunnen mensen die perse geen apps willen gebruiken, de site via de browser benaderen en kunnen de mensen die het handig vinden om een appje te openen gewoon een app gebruiken.
En toch doet de Facebook-app meer dan dat. Er zitten besturingsfunctionaliteiten in die de mobiele website niet heeft. Daarnaast heb je nog de mogelijkheid van notificaties.
Nofi maar ik vind dat je wel erg je mening ten opzichte van de apps probeert door te duwen, er kunnen toch ook gewoon afwijkende meningen bestaan? Die hoeven echt niet minder valide te zijn. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

JvS schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:23:
[...]

Dat is dus eigenlijk gewoon een ingewikkelde bookmark link functie die app dan ;)

:P

• MueR
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 12:06

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Gonadan schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:33:
Nofi maar ik vind dat je wel erg je mening ten opzichte van de apps probeert door te duwen, er kunnen toch ook gewoon afwijkende meningen bestaan? Die hoeven echt niet minder valide te zijn. :)
De mening is niet minder valide, de oplossing is echter niet handig. Als er toch behoefte is aan een mobiele site (bijvoorbeeld door gebrek aan een native app voor Windows Phone of Blackberry), waarom zou je dan een hoop extra tijd besteden aan het maken van een aparte app voor iOS en Android, plus nog eens die mobiele site? Dan kan je toch beter een mobiele site maken die goed functioneert, met daarbij een shell app die eigenlijk niets anders doet als de mobiele site openen?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

• Gonadan
  • Laatst online: 15:06

Gonadan

Admin Foto & Video
MueR schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:55:
De mening is niet minder valide, de oplossing is echter niet handig. Als er toch behoefte is aan een mobiele site (bijvoorbeeld door gebrek aan een native app voor Windows Phone of Blackberry), waarom zou je dan een hoop extra tijd besteden aan het maken van een aparte app voor iOS en Android, plus nog eens die mobiele site? Dan kan je toch beter een mobiele site maken die goed functioneert, met daarbij een shell app die eigenlijk niets anders doet als de mobiele site openen?
Wederom een mening. Het is een keuze, waarvan ik al aangaf hem te begrijpen en het ermee eens te zijn, die gemaakt wordt aan de hand van verschillende behoeften. Daar heb ik het ook verder niet over.

Er wordt echter steeds gesteld dat een app per definitie niets toe te voegen heeft boven een mobiele website en daarmee nutteloos is. Dat is pertinent onwaar.

Er zijn legio voordelen van een app boven een mobiele website. Echter kiest Tweakers vanwege andere behoeften voor een mobiele website. Logisch en begrijpelijk, maar dat maakt een app niet nutteloos. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• alex3305
  • Laatst online: 19-10 23:53
In feite is het maken van een goede mobiele website of voor wat mij betreft een app geen probleem als je de veredelde GoT-rss reader :+ die er nu al is als basis gebruikt. Het uiteindelijk doel wat ik had met mijn app, was om snel de laatste x-berichten te kunnen lezen op GoT en dat kan dan nu.

Wat er echter nog mist aan functionaliteit is het inloggen en alle functies daaraan gerelateerd. Om zoiets te verwerken in een website of app is in feite niet extreem moeilijk. Sterker nog het zou vrij gemakkelijk zijn. Het zou namelijk al simpelweg kunnen door de huidige RSS key te gebruiken die je toegewezen krijgt van Tweakers. De reden dat ik dit echter niet verder heb uitgewerkt is natuurlijk privacy. Omdat got.ram.io niet binnen het Tweakers-domein wordt gehost is er geen toezicht op.

Mijn 'wens' als ik het zo mag noemen, zou dan ook zijn om de bestaande website verder uit te werken binnen het Tweakers domein, met dus toezicht op de broncode en al het verkeer vanuit Tweakers. Dan is er namelijk een mobiel GoT die redelijk tot goed functioneert terwijl er vanuit het devteam minimale tijd (controle) ingestoken hoeft te worden. Mocht er daarnaast een echte, vanuit Tweakers, mobiel GoT worden ontwikkeld, dan kan deze versie gewoonweg vervallen.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat jij een voordeel vind van een app, vind een ander juist niet fijn werken, per saldo dus ook een mening. (buiten knoppen en - wat trouwens lang niet op elk OS kan - menu integratie, kan ik bijzonder weinig bedenken). Of in mijn geval, ik draai WP, is elke App die zij op dit moment bouwen compleet nutteloos.

Toch is facebook daar perfecte voorbeeld van, de WM6.5 variant, waarin de mobiele site veel beter is dan de mobiele app, maar ook waar anderen de software . Andere kant kan je ook een forum compatible maken met bestaande apps, zoals Tapatalk (wat waarschijnlijk voor GoT geen optie zal zijn) of andere vorm van RSS/generiek systeem.

Beide staan gewoon in de planning, kan best begrijpen dat als je effort (kosten) hebt gestoken in je eigen Android/iOS dev-team, je daar ook gebruik van wil maken, maar zolang dit dus niet ten nadele gaat van een generiek platform waar elke bezoeker heen kan (ok, buiten pre-historische browsers zoals op WM5 :P)

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

NMe schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:29:
[...]

Wat een tijdverspilling. :)
De Financial Times is het met je eens: http://www.w3.org/QA/2012...financial_times_expe.html ;)

Intentionally left blank

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het is ook gewoon logisch. Zelfs iets simpels als een shell-app met eventueel nog wat platformspecifieke mappings van knoppen naar features is nog lastig te onderhouden. Zeker voor Android waar je rekening moet houden van zo veel verschillende devices maar ook voor iets als iOS waar je "alleen" rekening hoeft te houden met wat verschillende resoluties en form factors is het lastig om alles bij te houden, zeker als je features op je site gaat veranderen. Je bent gewoon beter af als je site zó goed is dat een aparte app domweg niet meer nodig is. Zeker op iOS, waar je een webapp gewoon op je homescreen kan zetten (geen idee of dat op Android/Windows Mobile ook kan) is er niet écht een reden om nog een app te maken en te onderhouden. Zelfs het gebruik van de menu-knop is niet echt nodig als je webapp goed opgezet is.

Dus ja, ik vind het tijdverpilling om heden ten dage met HTML5/JS/CSS in de hand nog een app te maken/onderhouden voor een site als Tweakers.

[Voor 8% gewijzigd door NMe op 25-01-2012 23:11]

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

NMe schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:10:
Zeker op iOS, waar je een webapp gewoon op je homescreen kan zetten (geen idee of dat op Android/Windows MobilePhone ook kan)
fixed that & :Y wat WP7 betreft..

Overigens is zelfs GoT prima te doen op een lumia800.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mobile bestaat gewoon nog hoor :P

En 'prima' is wel erg vaag, alleen het menu al is 1 complete ramp.

[Voor 51% gewijzigd door SinergyX op 26-01-2012 15:10]

• Misha
Interessant interview

• BtM909
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kende je niet?

Hou dit dan in de gaten: http://www.w3.org/QA/

W3 lijkt behoorlijk vernieuwend bezig te zijn de laatste paar jaren :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Misha
Ooh ik ken het wel hoor, alleen dat interview kende ik nog niet ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 14:40
Ik heb toch een tijdje erover nagedacht om dit topic weer te kicken, maar toch besloten om het te doen. Indien niet gewenst mag het topic gesloten worden.

Dit draadje is gestart in 2011, precies een jaar geleden. Zoals in de TS te lezen valt is dit eigenlijk de v2 van een topic die al jaren geleden is gesloten (Dacht ik). Al jaren lang willen mensen het forum bezoeken op een mobiele telefoon; afgelopen jaren is dit explosief gestegen en in de meeste gevallen hebben bedrijven dit gerealiseerd.

Tweakers.net is dit helaas niet gelukt, want mankracht en geld tekort. In barre economische tijden moet er nou eenmaal gesneden worden in kosten, belangrijkste is dat de running costs gedekt zijn en dat de site voor kan blijven bestaan.

Echter zie ik wel nieuwe zaken gedevved worden die mij minder prioriteit lijkt te hebben dan een mobiele versie van GoT. (Een volledig werkende met HK toegang etc). Jullie kozen ervoor om devtijd te stoppen in een salariskompas, die we natuurlijk al een beetje hadden maar die was uiteraard niet leesbaar / moeilijk leesbaar op de mobiele device (Het 'wat verdient de ICTér'-topic)

Nu steken jullie zoveel tijd in een project om één topic mobiel te krijgen, kunnen jullie beter geen universele oplossing bedenken ? 8)7 :+

Zonder gekheid, een Salariskompas is leuk maar een Mobiel GoT dient meer gebruikers (Wel gebruikers die er al zijn, zo'n salariskompas trekt misschien nieuwe gebruikers aan). En een Salariskompas was er in feite al alleen zonder grafische schil en met de mobiel niet leesbaar of moeilijk leesbaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alex3305
Ik wil best (en graag zelfs) meewerken aan een mobiele GoT met makkelijke post toegang en HK toegang. Eventueel in een Android app verwerkt zodat alle data op het mobieltje staat in plaats van mijn hosting.

Echter heb ik het gevoel dat het niet zoveel nut heeft om te doen. Ik denk namelijk dat Mobiel GoT in Tweakers 7 zal zitten...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubinski
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 25-10-2018

Rubinski

Dodelijk blond!

alex3305 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 19:53:
[...]

Echter heb ik het gevoel dat het niet zoveel nut heeft om te doen. Ik denk namelijk dat Mobiel GoT in Tweakers 7 zal zitten...
Maar wanneer komt dat uit ...

Software is like sex, it's better when it's free

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alex3305
Dat is nog maar de vraag :). Maar goed, het zou mijn inziens beter zijn als er eventueel ook wat vrijwilligers aangetrokken zouden kunnen worden voor dit soort projecten, zoals mobiele apps en sites. Waarbij de broncode openbaar is - en gedeeld wordt - voor de interne devvers van Tweakers, zodat die het project ook bij kan houden.

Uiteindelijk is Tweakers natuurlijk ontstaan uit hobby en zou het mooi zijn als goede hobby-programmeurs hieraan bij kunnen dragen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Misha
RedHat schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 19:50:
Ik heb toch een tijdje erover nagedacht om dit topic weer te kicken, maar toch besloten om het te doen. Indien niet gewenst mag het topic gesloten worden.

Dit draadje is gestart in 2011, precies een jaar geleden. Zoals in de TS te lezen valt is dit eigenlijk de v2 van een topic die al jaren geleden is gesloten (Dacht ik). Al jaren lang willen mensen het forum bezoeken op een mobiele telefoon; afgelopen jaren is dit explosief gestegen en in de meeste gevallen hebben bedrijven dit gerealiseerd.

Tweakers.net is dit helaas niet gelukt, want mankracht en geld tekort. In barre economische tijden moet er nou eenmaal gesneden worden in kosten, belangrijkste is dat de running costs gedekt zijn en dat de site voor kan blijven bestaan.

Echter zie ik wel nieuwe zaken gedevved worden die mij minder prioriteit lijkt te hebben dan een mobiele versie van GoT. (Een volledig werkende met HK toegang etc). Jullie kozen ervoor om devtijd te stoppen in een salariskompas, die we natuurlijk al een beetje hadden maar die was uiteraard niet leesbaar / moeilijk leesbaar op de mobiele device (Het 'wat verdient de ICTér'-topic)

Nu steken jullie zoveel tijd in een project om één topic mobiel te krijgen, kunnen jullie beter geen universele oplossing bedenken ? 8)7 :+

Zonder gekheid, een Salariskompas is leuk maar een Mobiel GoT dient meer gebruikers (Wel gebruikers die er al zijn, zo'n salariskompas trekt misschien nieuwe gebruikers aan). En een Salariskompas was er in feite al alleen zonder grafische schil en met de mobiel niet leesbaar of moeilijk leesbaar.
Je maakt nu een wat rare, maar wel begrijpelijke aanname die ik graag even wil verduidelijken: er is geen dev-capaciteit beschikbaar gesteld voor het Salariskompas. Hoe of wat het ontwikkelt gaat worden, dat weet ik niet precies. Ik weet wel dat al onze beschikbare mankracht naar onze nieuwe layout gaat (en daarvoor verwijs ik graag naar onze .plans en als je zin hebt, dit artikel van ACM: reviews: Praktisch geheugenbeheer in Java bij Tweakers.net). Ik snap dat de headline van onze redactie wat verwarrend kan zijn. "Tweakers ontwikkelt Salariskompas" had wellicht beter "Tweakers wil in de toekomst een eigen Salariskompas ontwikkelen en vraagt daar voor nu jullie input" kunnen zijn, maar dat is net te lang :+

Al onze capaciteit zit momenteel in 7.0. Dat vind ik, net als jij, erg jammer omdat we op veel fronten nog veel zaken kunnen verbeteren. Echter is 7.0 zo'n mega klus dat we momenteel niet anders kunnen.

Verder snap ik niet echt de opmerking dat een topic mobiel wordt: volgens mij zijn er geen plannen om het Salariskompas te integreren in de app. Gezien ik de product manager ben van onze apps denk ik dat ik er wel van zou weten. Het zou natuurlijk erg tof zijn om, als we eenmaal een Salariskompas hebben, hier een aparte app van te maken. Maar dat is voor zover ik weet nog toekomstmuziek

Wat betreft de updates voor onze apps: ik kan je niet beloven dat in de eerstvolgende update het forum gaat zitten. Onze apps kunnen we op heel veel fronten nog flink verbeteren. Ik optimaliseer liever eerst wat we op het moment hebben, dan dat we alvast iets anders gaan integreren maar nooit echt kunnen "afmaken", omdat we met teveel zaken tegelijkertijd bezig zijn. Voorlopig zullen we, totdat 7.0 af is, niets gaan veranderen aan de apps (afgezien van noodzakelijk onderhoud en bugs die blocking zijn).

Ik wil in ieder geval niet dat je denkt dat een mobiel bereikbaar GoT niet op onze eigen verlanglijstjes staat. Het is zelfs een van mijn persoonlijke favorieten. En als we het doen, dan moet het in 1 keer goed zijn, geen halfbakken oplossing

Verder kan ik denk ik wel melden dat een specifiek mobiel GoT niet in 7.0 gaat zitten. We houden wel zoveel mogelijk rekening met mobiele devices, maar bouwen er niet specifiek voor

Projecten met een openbare broncode vind ik zelf heel erg tof, alleen weet ik niet hoe onze Technology-afdeling daar over denkt en ben ik bang dat we er zelf (vanuit Product) nog niet klaar voor zijn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubinski

Rubinski

Dodelijk blond!

Project met openbare broncode vind ik ook een goed idee maar ik denk dat onze liefste devvers daar niet zo tevreden mee gaan zijn...

Ik vind het echt jammer dat de focus zo weinig gelegd wordt op een mobiel GoT algemeen. Er is tweakers.mobi, en de Tweakers 7 zal een verbetering zijn op mobiel vlak, maar ik vind het spijtig dat je zegt dat er niet specifiek voor gebouwd wordt. De apps van bijvoorbeeld XDA - dat gebaseerd is op Tapatalk - is zo fijn om mee te werken maar ik heb precies de indruk dat Tweakers een nieuwe layout belangrijker vind dan support van mobile devices (alhoewel je daarmee je doelpubliek aanzienlijk verhoogt).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Rubinski schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 21:44:
Project met openbare broncode vind ik ook een goed idee maar ik denk dat onze liefste devvers daar niet zo tevreden mee gaan zijn...
Dat vereist een hele andere inrichting van onze organisatie, en de grote vraag is wat het op zal leveren. Uiteraard stellen wij grote eisen aan onze eigen code en de vraag is of de gemiddelde contributor vanuit de community daaraan kan voldoen. Daarnaast is onze codebase ook nog eens behoorlijk complex.
Ik vind het echt jammer dat de focus zo weinig gelegd wordt op een mobiel GoT algemeen. Er is tweakers.mobi, en de Tweakers 7 zal een verbetering zijn op mobiel vlak, maar ik vind het spijtig dat je zegt dat er niet specifiek voor gebouwd wordt. De apps van bijvoorbeeld XDA - dat gebaseerd is op Tapatalk - is zo fijn om mee te werken maar ik heb precies de indruk dat Tweakers een nieuwe layout belangrijker vind dan support van mobile devices (alhoewel je daarmee je doelpubliek aanzienlijk verhoogt).
Een nieuwe layout is een uitgelezen kans om deze ook (meer) mobile-friendly te maken. Om eerlijk te zijn zie ik meer in een goed opgezette website die ook op mobiele devices goed werkt dan in ontsluiting van het forum middels een app (meerdere platformen, zal nooit alle functionaliteit kunnen herbergen of tegen ontzettend hoge ontwikkelkosten etcetera).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alex3305
Om mijn onduidelijkheid even te verduidelijken, met openbaar bedoelde ik eigenlijk tussen de vrijwilligers en devvers van Tweakers. Dat er bijvoorbeeld geen backdoor functionaliteit ingebouwd wordt.

Het is namelijk weldegelijk mogelijk - op een eenvoudige manier zelfs - om de onofficiële mobiele got (http://got.ram.io) aan te passen zodat hierin private fora ingezien kunnen worden per user, zelfs zonder inlogfunctionaliteit.

Over dit issue heb ik in het verleden (toen ik versie 1 lanceerde) contact gehad met zeef, echter was deze bang dat ik persoonlijke gegevens op zou slaan. Alhoewel dat zeker te begrijpen is, was dat allerminst mijn intentie. Wel zijn er zeker verschillende mogelijkheden tot een juiste mobiele GoT met medewerking vanuit de forum-crew en dev-crew.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

crisp schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 22:15:
Een nieuwe layout is een uitgelezen kans om deze ook (meer) mobile-friendly te maken. Om eerlijk te zijn zie ik meer in een goed opgezette website die ook op mobiele devices goed werkt dan in ontsluiting van het forum middels een app (meerdere platformen, zal nooit alle functionaliteit kunnen herbergen of tegen ontzettend hoge ontwikkelkosten etcetera).
Er blijft toch wel een enorm verschil tussen 'mobile-friendly' en een mobile versie van GoT, je kan me niet vertellen dat je voor alle gangbare mobiele browsers en resoluties geen problemen gaat krijgen als je dit forum ook volwaardig PC-brower based wil maken. Layout-based zou je al bizar veel kunnen, maar in de huidige versie kan je geen client-based sessies opslaan met eigen layouts, dat naast ieder zijn persoonlijke instellingen (wel/geen icons, 25-100 per pagina, zoeken in huidig topic).

En zeker nu met de 'app' hype zie ik nog eerder een mobiele variant komen van GoT voor de 2 bekende platformen, dan dat er met elk generiek mobiele browser op GoT 'normaal' kan worden gewerkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubinski

Rubinski

Dodelijk blond!

Zoals SinergyX als zegt is er ook volgens mij nog een groot verschil tussen "mobile-friendly" en een mobile versie van GoT. Voor mij hoeft het niet echt in een app, kijk maar wat een fantastisch _/-\o_ werk Alex heeft neergezet met http://got.ram.io. Dit toont dat het dus wel effectief mogelijk is - zelfs met weinig mankracht -. got.ram.io vind ik echt goed maar het is zo spijtig dat het read-only is.
Kunnen de devvers geen beroep doen op de code van Alex en hier inlogfunctionaliteit aan toevoegen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alex3305
Ik hoef en wil niet eens inlogfunctionaliteit in mijn app - althans niet op mijn server - hebben. Dat brengt namelijk de volgende problemen met zich mee:
[list=1]
• Tweakers crew en users zullen mijn site hopelijk niet vertrouwen. Daardoor kan ik dus ook de toegang kwijt raken tot GoT. Een IP-ban lijkt me namelijk vrij gemakkelijk.
• Wat doe ik met deze gegevens? Voortbordurend op punt 1. Stel ik krijg ruzie hier met zeef of Daniël of Femme. Zal niet direct gebeuren, maar ga ik dan mijn app weggooien of gewoon logingegevens opslaan?

Wat zijn hier de oplossingen voor? Hier zijn drie mogelijkheden:
[list=1]
• Het project open maken voor devvers van Tweakers (is het al op request) met een SVN/Git server bij Tweakers. Alleen heeft dit nog steeds bovenstaande nadelen.
• Hetzelfde als punt één inclusief het hosten bij Tweakers. Dan kan de crew ten alle tijden inzage krijgen in de gegevens.
• De snelste oplossing; in een cookie/sessie de RSS key opslaan. Deze is gebruiker- (of sessie) identiek. Echter zitten daar weer bovenstaande nadelen aan...

Anyway, er zijn een paar oplossingen waar ik best aan mee wil werken. Hetzelfde geld eventueel voor tweakers.mobi. Het is niet dat ik gespecialiseerd ben in mobiele websites, maar ik heb mezelf er zeker wel voldoende in verdiept om er het een en ander vanaf te weten. Verder is het voor mij een prioriteit - en dat was de eerste reden voor mijn mobiele GoT - dat gebruikers ook gemakkelijk kunnen inzoomen. Iets wat je nogal eens mist bij mobiele pagina's zoals die van nu.nl of Engadget.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22-10 16:47
alex3305 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 22:16:
Om mijn onduidelijkheid even te verduidelijken, met openbaar bedoelde ik eigenlijk tussen de vrijwilligers en devvers van Tweakers. Dat er bijvoorbeeld geen backdoor functionaliteit ingebouwd wordt.

Het is namelijk weldegelijk mogelijk - op een eenvoudige manier zelfs - om de onofficiële mobiele got (http://got.ram.io) aan te passen zodat hierin private fora ingezien kunnen worden per user, zelfs zonder inlogfunctionaliteit.

Over dit issue heb ik in het verleden (toen ik versie 1 lanceerde) contact gehad met zeef, echter was deze bang dat ik persoonlijke gegevens op zou slaan. Alhoewel dat zeker te begrijpen is, was dat allerminst mijn intentie. Wel zijn er zeker verschillende mogelijkheden tot een juiste mobiele GoT met medewerking vanuit de forum-crew en dev-crew.
Ja, ik zie dezelfde risico's die je verderop noemt en nog een paar extra. We hebben ook een verantwoordelijkheid inzake veiligheid en privacy naar users toe en de enige manier is om dat in eigen beheer te houden.

Laat ik voorop stellen dat ik helemaal niets weet van coden. Dus of het wel of niet makkelijk is om voor Henkboard een veilige mobiele omgeving te maken waarmee je goede mobiele functionaliteit hebt, daar kan geen goede inschatting van maken. Heb zo'n vermoeden dat het volledig aanbieden van de GoT ervaring op mobiel niet een eenvoudige klus is. Want een hobbysite zijn we al lang niet meer. :)

En daarmee is het grootste probleem meteen een showstopper geworden. Want de ellende is dat je om dit samen te doen ook bij ons capaciteit moet vrijmaken en die is er nu gewoonweg niet. Zie de post van Misha hierboven.

Als de druk van de ketel is wil ik wel eens een balletje opgooien of we in de toekomst niet eens iets kunnen doen waar we de devcommunity bij betrekken. Dat wil wel zeggen dat er aan onze kant de nodige capaciteit vrijgemaakt moet worden. Geen idee of het kan en als het kan in wat voor opzet dat dan zou moeten gebeuren maar nee hebben we en ja kunnen we krijgen. :)

Overigens ben ik het helemaal eens met Misha : we doen het goed of we doen het niet. De reader is leuk maar voor een echte forumverslaafde niet voldoende. Hier kan ik wel toegeven dat mijn iPad met 3G mede is aangeschaft (voor 80%) voor het bekijken van een zeker forum..... :+

[Voor 7% gewijzigd door zeef op 08-05-2012 23:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alex3305
Ik snap helemaal wat je wilt zeggen zeef. Ben het er ook wel mee eens, maar misschien is het belangrijk om nu naar het belang van de community te kijken en misschien wel met een halfbakken GoT mobiel hobbyproject te komen.

Als ik even mijn Google Analytics induik, zie ik dat ik op een slechte dag 100 bezoeken heb en gemiddeld rond de 250 bezoeken per dag. Echter zie ik ook bij elke piek die ik heb weer dat er dan ergens op het forum (of Twitter of de frontpage) de link genoemd wordt. Er is dus zeker wel behoefte aan!

Wat jij zegt dat er dan dev-capaciteit naar zo'n officiële mobiele site toe zou moeten klopt inderdaad. Maar dan moet je denken aan maximaal een uur in de week tijdens het ontwikkelen door mij of een andere ontwikkelaar en daarna steeds minder. Het enige wat een Tweakers-dev zou moeten doen is de code controleren op eventuele fouten en zoals ik eerder al zei backdoors. Abo's kunnen voor mij part ook de boel nog testen, dan heb je ook meteen je beta-testers. Ik noem maar wat hè.

Wat voor mijn pagina ideaal zou zijn, zijn eigenlijk twee gebreken: posten en privé fora. Beiden zouden mogelijk moeten zijn wanneer de site @tweakers gehost zou worden waar het altijd gecontroleerd kan worden. Sterker nog, je zou zelfs een dev het geheel online laten zetten.

Maar goed, zelf vind ik dit dus gewoonweg een gebrek aan Tweakers en dat vind ik jammer, erg jammer zelfs. Tweakers.mobi is namelijk ook niet perfect, verre van zelfs. Ik kan zeker 3 bugs opnoemen die op veel pagina's aanwezig zijn, maar toch gebruik ik het elke dag!

[Voor 1% gewijzigd door alex3305 op 09-05-2012 01:12. Reden: :( Ik kan mezelf even niet lekker verwoorden vandaag. Kleine duidelijkheid toegevoegd in de derde alinea...]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zeef
Ik vind het net zo jammer maar het is voorlopig even niet anders. Met een uur in de week aan capaciteit gaan we ook geen zoden aan de dijk zetten, zover ben ik dan wel ingevoerd in de codebase. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik denk dat de populariteit van alex's site enorm stuk hoger zou liggen als er inderdaad een inlog optie zou zijn (DM's, reacties posten, posthistory etc), maar zoals gezegt geeft dat flinke security issues.

Ik kan de 'gebrek aan mankracht' dan wel begrijpen mits ook de apps geen aandacht krijgen. Dat WP7 in dat opzicht nog een ondergeschoven kindje is, kan ik deels begrijpen, maar als er wel gewoon voldoende dev-capaciteit op de apps van Android en iOS worden gezet, is gewoon commercieel populair bezig zijn ipv (imho nog altijd de 'core' van GoT) bezig te zijn voor je community.

(al gaat got.ram.io soms op mijn Lumia de mist in, met aantal keer in/uitzoemen krijg ik weer volledig breedte, maar na een stukje scrollen schiet hij net weer iets buiten beeld).

[Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 09-05-2012 12:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 23-10 16:19

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
SinergyX schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:48:
maar als er wel gewoon voldoende dev-capaciteit op de apps van Android en iOS worden gezet, is gewoon commercieel populair bezig zijn ipv (imho nog altijd de 'core' van GoT) bezig te zijn voor je community.
Afgezien van (simpele) bug-fixes is er ook al even geen dev-capaciteit voor de andere apps.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Misha
SinergyX schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:48:

Ik kan de 'gebrek aan mankracht' dan wel begrijpen mits ook de apps geen aandacht krijgen. Dat WP7 in dat opzicht nog een ondergeschoven kindje is, kan ik deels begrijpen, maar als er wel gewoon voldoende dev-capaciteit op de apps van Android en iOS worden gezet, is gewoon commercieel populair bezig zijn ipv (imho nog altijd de 'core' van GoT) bezig te zijn voor je community.
Ik heb geen idee waar je dit vandaan haalt, ik heb het notabene nog hierboven gepost... er is geen dev-capaciteit gereserveerd voor de verdere ontwikkeling van de apps. Het enige dat we doen is onderhoud. Is het stuk en loopt er bloed uit, dan fixen we het. Net als bij alle andere zaken. Is de website stuk? Dan fixen we het. Is de nieuwsbrief stuk? Dan fixen we het. Etc etc. Ik weet niet hoe ik dit nog duidelijker kan maken?

Volgens mij kunnen we in dit topic nog heel lang doorgaan, maar het antwoord zal niet anders worden: al onze capaciteit zit in de nieuwe versie van Tweakers. In de nieuwe versie bouwen we niet een specifiek Mobiele GoT. Het enige dat we wel doen is waar mogelijk rekening houden met touch devices

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubinski

Rubinski

Dodelijk blond!

Misha schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 20:17:
[...]

Volgens mij kunnen we in dit topic nog heel lang doorgaan, maar het antwoord zal niet anders worden: al onze capaciteit zit in de nieuwe versie van Tweakers. In de nieuwe versie bouwen we niet een specifiek Mobiele GoT. Het enige dat we wel doen is waar mogelijk rekening houden met touch devices
Wat bedoelen jullie nu precies met "rekening houden met touch devices"? Wil dat zeggen dat er nieuwe mobiele templates zullen worden gemaakt of bedoel je gewoon dat jullie bijvoorbeeld in de plaats van Flash te serveren nu HTML5 video's gaat gebruiken?

Er is namelijk een groot verschil tussen mobile-friendly en mobile-compatible ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Misha
Bijvoorbeeld: stel dat ergens een slider voor gebruikt wordt (bijvoorbeeld een filter), dan werkt ie ook op touch devices :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubinski

Rubinski

Dodelijk blond!

Compatible dus :-(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alex3305
Maar goed, dan zal ik het maar direct posten zonder er een heel verhaal aan te hangen. Laat mij gewoonweg een echte mobiele GoT ontwikkelen en daarna hosten op tweakers.mobi / tweakers.net op basis van mijn huidige versie en we zijn van het gezeik af :+.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hup hup barbatruuk: gewoon een open sollicatie schrijven naar Tweakers / VNU recruiting :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• F.West98
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 14:59

F.West98

Alweer 12 jaar hier

alex3305 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 22:54:
Maar goed, dan zal ik het maar direct posten zonder er een heel verhaal aan te hangen. Laat mij gewoonweg een echte mobiele GoT ontwikkelen en daarna hosten op tweakers.mobi / tweakers.net op basis van mijn huidige versie en we zijn van het gezeik af :+.
Eventueel ken ik nog wel iemand die een android app erbij kan maken ;)

2x Dell UP2716D | i7 6700K | 64GB RAM | Samsung 850 1TB | ASUS ROG Maximus VIII Formula | GTX960
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• alex3305
Ik wist niet dat ik jou IRL kende :9. Android en iPhone development heb ik tevens ook al gedaan (met certificaat), dus dat zou het probleem niet zijn. Echter denk ik dat een goede website een betere optie is dan platform-specifieke apps.

• Rubinski

Rubinski

Dodelijk blond!

alex3305 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 22:54:
+1
alex3305 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:17:
Ik wist niet dat ik jou IRL kende :9. Android en iPhone development heb ik tevens ook al gedaan (met certificaat), dus dat zou het probleem niet zijn. Echter denk ik dat een goede website een betere optie is dan platform-specifieke apps.
Daar heb je een punt. Een goede mobiele website is inderdaad best om mee te beginnen. Heb je daarna nog tijd over kan je altijd eens proberen aan de grootste mobiele platformen (Android, iOS, WP7). Het voordeel van een app is dat die bepaalde zaken kunnen aanroepen die je niet kan vanaf een website. Voorbeeld: Share mogelijkheden in Android

• zeef
Met heel veel moeite ga ik een eind maken aan de discussie. We hebben nu al onze capaciteit in de nieuwe versie van Tweakers zitten. Dat wil zeggen dat we geen tijd over hebben om andere projecten -hoe nobel ook- voldoende te ondersteunen en begeleiden. 'Even' mobiel GoT bouwen is wishfull thinking. Je wil niet weten hoeveel tijd wij kwijt zijn met alleen onderhoud en up to date houden van 'gewoon' GoT.

Het gaat er daarom nu niet komen, als mobiel GoT er gaat komen en ik weet zeker dat het in de toekomst gaat komen, dan ontwikkelen we dat zelf. Inloggen op private fora heeft dermate grote gevolgen voor de privacy van mensen dat het gewoonweg ondenkbaar is om dat via derden te laten lopen. Aan ons is het vertrouwen geschonken om zorgvuldig om te gaan met de persoonsgegevens en dat vertrouwen kunnen én willen we niet overdragen.

Discussie gaat ons niet verder brengen en is op dit moment niet meer dan een herhaling van zetten. Een slot erop zetten zou wel erg kinderachtig zijn dus dat doe ik niet maar nieuwe inzichten en antwoorden komen er niet totdat de de nieuwe versie van Tweakers live staat en de daarbij behorende periode van bugfixes en tweaks achter de rug is. Mijn dringend verzoek is om dit topic tot dan te laten rusten.

Wat ik wel ga doen is kijken of we voor de periode daarna een crowdsourcing/devcontest/summerschool kunnen regelen waarbij we jullie je tanden in een onderdeel van de site kunnen zetten. Op het moment dat daar meer over bekend is zal ik een apart topic daarover openen. Het heeft geen zin om daar nu vragen over te stellen omdat er op dit moment nog geen invulling bekend is.

Terdege besef ik me dat dit voor velen een teleurstelling zal zijn, ik priegel ook met GoT op mijn SGS II maar er is een keuze gemaakt om alle capaciteit in te zetten voor de nieuwe versie van Tweakers en dat is dan ook wat we gaan doen de komende tijd.

Conclusie : Heb geduld en laat dit topic rusten tot na de lancering van de nieuwe versie van Tweakers. van dit uitstel komt geen afstel.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

zeef schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:51:
Conclusie : Heb geduld en laat dit topic rusten tot na de lancering van de nieuwe versie van Tweakers. van dit uitstel komt geen afstel.
Mischien wat kleine teasers posten van de nieuwe T.net layout? :>

• zeef
Nou kan ik heel flauw een wit blokje posten : laat ik dat niet doen. Als er iets is om te laten zien dan komt dat vanzelf.

• Rubinski

Rubinski

Dodelijk blond!

Ik ben eens benieuwd naar die nieuwe versie van Tweakers :)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

zeef schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:14:
Nou kan ik heel flauw een wit blokje posten : laat ik dat niet doen. Als er iets is om te laten zien dan komt dat vanzelf.
Was ook verder niet serieus bedoeld :P Als ik kritisch kijk naar de huidige site op mobiele weergave, zijn er eigenlijk maar een paar puntjes die echt irritant werken, al zouden die al opgelost worden, kan ik wel leven met de huidige weergave op een mobiel.

• RedHat
Bedankt voor de info zeef. Worden spoilers ook compatible in de nieuwe layout? Die zijn nu iig niet leesbaar op een std Iphone met safari. (bg color word zwart bij select, blijft dus zwart op zwart :+ )

• alex3305
Eigenlijk vind ik het gewoonweg een teleurstellend antwoord van je zeef. Een techsite met een van de grootste en drukbezochtste fora in de Benelux zonder mobiele variant in 2012. Ik kan er gewoonweg niet bij dat het per se allemaal in-house ontwikkeld moet worden met zo'n community. Een "crowdsourcing/devcontest/summerschool" zou ik dan zelf ook niet zien zitten.

Ik ga in ieder geval nadenken over wat ik nu met mijn variant ga doen...

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

En als er een subdomeintje wordt gemaakt welke naar de bekende got.ram.io linkt?

http://m(obile).gathering.tweakers.net
En dan aanbieden als unsupported feature....
Lijkt me toch niet zo heel lastig? Misschien een paar kleine aanpassingen in de DeviceDetect?

[Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 10-05-2012 23:03]

Waar ga je heen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zeef
alex3305 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 22:22:
Eigenlijk vind ik het gewoonweg een teleurstellend antwoord van je zeef. Een techsite met een van de grootste en drukbezochtste fora in de Benelux zonder mobiele variant in 2012. Ik kan er gewoonweg niet bij dat het per se allemaal in-house ontwikkeld moet worden met zo'n community. Een "crowdsourcing/devcontest/summerschool" zou ik dan zelf ook niet zien zitten.

Ik ga in ieder geval nadenken over wat ik nu met mijn variant ga doen...
We vinden het allemaal jammer maar dit is de koers waarvoor gekozen is en willen we de nieuwe layout (wat meer een compleet nieuwe site is) eens afkrijgen dan moeten prioriteiten gekozen worden. Wacht nu gewoon tot het af is en dan zien we verder. Alles wat je nu wil doen met de huidige site is in feite een verspilling van tijd omdat deze binnen nu en .. maanden obsolete is geworden.

We en zeker ik ben je zeer erkentelijk voor je werk tot nu toe. Als het gaat over inloggen, om toegang geven tot private fora en met name de informatie daar in dan is er maar een partij die dat kan en mag en dat zijn wij zelf. In sommige afgeschermde fora staan dingen die mensen niet naar buiten willen hebben over relaties, werk, financiën etc. etc. Dat vertrouwen is aan de community geschonken om de informatie te delen en aan ons om die te beschermen. Daarom staan we er op om dat deel van Tweakers in eigen beheer te houden.

Nogmaals, de teleurstelling is niet alleen heel begrijpelijk, die wordt ook echt door ons gedeeld. De oplossing is niet sleutelen aan het oude maar vooruitkijken naar het nieuwe. En dat nieuwe dat komt er aan!

[Voor 6% gewijzigd door zeef op 11-05-2012 01:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

zeef schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:51:
Met heel veel moeite ga ik een eind maken aan de discussie. We hebben nu al onze capaciteit in de nieuwe versie van Tweakers zitten. Dat wil zeggen dat we geen tijd over hebben om andere projecten -hoe nobel ook- voldoende te ondersteunen en begeleiden. 'Even' mobiel GoT bouwen is wishfull thinking. Je wil niet weten hoeveel tijd wij kwijt zijn met alleen onderhoud en up to date houden van 'gewoon' GoT.<>
Sorry maar dan doet Tweakers iets heel erg fout. Als het in de lucht houden (edit nieuwe versie van een FP bouwen valt imho daar ook onder) van een site zoveel moeite kost dat je niet (edit: op andere vlakken) kan ontwikkelen naar iets nieuws, blijf je bezig met fouten uit het verleden te stelpen. Schoenmakers schijnen op kapotte schoenen te lopen.
Dat gezegd hebbende snap ik dat nood prio heeft, maar dat verhaal kan maar zoo lang verteld worden.

edit zoveel:// dat niet openbare fora niet gedeeld worden lijkt me overigens logisch.

[Voor 7% gewijzigd door franssie op 11-05-2012 02:28]

Keep Calm, Carry On Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zeef
Juist daarom worden nu fonkelnieuwe schoenen gemaakt op nieuwe leesten en met nieuwe materialen die veel toekomstbestendiger zijn. Robuuster, slijtvaster en veel minder poetsbeurten en herstel nodig hebben in de toekomst. Zodat je na het ontwerp, maak en inloop proces op den duur meer ruimte over hebt voor andere dingen. Of dat een slechte beslissing is? Ik denk het niet.

Goed, we blijven hangen in dezelfde discussie en dat brengt geen oplossing. Een herhaald verzoek : laat dit nou even rusten tot we klaar zijn met de nieuwe versie van Tweakers.

• magnifor
  • Laatst online: 13:37
magnifor schreef op woensdag 30 november 2011 @ 17:25:
[...]

Wat ik mij gewoon afvraag is waarom het zo lang duurt dat GoT fatsoenlijk op de mobiele telefoon te bekijken is. Er wordt al een tijdje naar gevraagd en als andere sites dat hebben waarom tweakers niet? Leuk dat men bezig is met een leuke touch interface maar ik prefereer gewoon een goed werkende mobiele template voor het forum. Voor zover ik begrijp liggen er plannen op tafel maar is er niets concreet. Zal mij niet verbazen als we straks een jaar verder zijn en nog steeds geen mobiele template hebben.
November komt nu best dichtbij en nog steeds geen mobiele template (of in ieder geval iets wat er op lijkt). Het mag er nu toch echt komen hoor.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dit topic nogmaals schoppen laat die mobiele template echt niet sneller komen. Zeef vroeg vlak boven je nog dit topic te laten rusten tot die nieuwe versie van Tweakers er is. Die versie is er nog niet. Wat wil je nou precies bereiken met deze schop?

• Hooglander1
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Met de huidige resolutie's zijn ook geen mobiele templates meer nodig, dus wat dat betreft valt het mee.

Je stelling is daar: "Wat ik mij gewoon afvraag is waarom het zo lang duurt dat GoT fatsoenlijk op de mobiele telefoon te bekijken is."

Nou ja, de technologie is nu wél zo ver :+

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• magnifor
NMe schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:29:
Dit topic nogmaals schoppen laat die mobiele template echt niet sneller komen. Zeef vroeg vlak boven je nog dit topic te laten rusten tot die nieuwe versie van Tweakers er is. Die versie is er nog niet. Wat wil je nou precies bereiken met deze schop?
Misschien even een update of we de nieuwe versie binnenkort hoeven te verwachten of dat we weer een jaar mogen wachten.
Hooglander1 schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:30:
Met de huidige resolutie's zijn ook geen mobiele templates meer nodig, dus wat dat betreft valt het mee.

Je stelling is daar: "Wat ik mij gewoon afvraag is waarom het zo lang duurt dat GoT fatsoenlijk op de mobiele telefoon te bekijken is."

Nou ja, de technologie is nu wél zo ver :+
Niets is fijner dan een goede mobile versie dat goed schaalt naar je scherm. En verder is een desktop versie voor een smartphone overkill omdat je dan te veel kB/mB's gebruikt omdat je teveel onnodige dingen binnenhaalt. We leven in een datalimieten tijdperk en is daarom elke megebyte die je kan besparen mooi meegenomen.

• zeef
Updates? hoe bedoelt u?

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

En blijven opletten natuurlijk ;)
Tweakers steekt zijn site in de avond van 1 november in het nieuw. "Something awesome is about to happen." Van 'Geek to Chiq' … ^EB
Al schijnt dat de releaseparty te zijn, niet persé de exacte datum.

[Voor 12% gewijzigd door Hooglander1 op 17-09-2012 13:48]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hooglander1 schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:30:
Niet helemaal waar, ook met de huidige resolutie vind ik het behoorlijk vervelend dat GoT geen mobiel template heeft. Maar het maakt niet uit hoe vaak dit topic geschopt wordt. Straks met de nieuwe layout wordt het allemaal iets meer mobile-friendly maar uiteindelijk is dat ook maar een halve oplossing. Het concept mobiele templates staat al hoog op de verlanglijst maar er is voorlopig blijkbaar (nog) geen tijd voor. Hier porren om updates of überhaupt schoppen laat het niet sneller gaan, en net zo min heeft de forumcrew de schop nodig om in te zien dat het nodig is. Weten we allang, maar devtijd moet vrijgemaakt worden en kost geld. Er zijn ook andere dingen die minstens net zo belangrijk zijn.
Hooglander1 schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:48:
Al schijnt dat de releaseparty te zijn, niet persé de exacte datum.
Klopt. :)

[Voor 12% gewijzigd door NMe op 17-09-2012 13:55]

• magnifor
Prima, alleen ik lees nergens wanneer het ongeveer uitkomt?

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

magnifor schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:59:
[...]

Prima, alleen ik lees nergens wanneer het ongeveer uitkomt?
When it's done. Als er een releasedatum was geweest had 'ie op die pagina's gestaan. ;)

• magnifor
Goed, ik wacht af. Alleen jammer dat het allemaal veel te lang duurt en zelfs nog een halve oplossing is.

• zeef
magnifor schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:10:
Goed, ik wacht af. Alleen jammer dat het allemaal veel te lang duurt en zelfs nog een halve oplossing is.
Geloof me, je bent niet de enige die hiervan baalt.

• MueR
  • Laatst online: 12:06

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

magnifor schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:10:
Tja, done when it's done is de beste optie hoor. Je kan een harde datum stellen en vervolgens een halfbakken systeem hebben wat vol bugs zit (de EA methode), of releasen als het klaar is en alle brekende of irritante issues opgelost zijn, zodat je daarna direct door kan met feedback verwerken (de Blizzard methode).

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

• RedHat
Nu TW7 al een tijdje online is, en de meeste dingen gerealiseerd zijn, wordt er binnen T.net hier al een beetje serieus over gesproken?

Elke ochtend als ik uit bed kom drink ik een bak koffie en ga een grote boodschap doen. Ik trek m'n broek van m'n kont af ga zitten en tegelijkertijd open ik GoT. Dan moet ik een morele keuze maken, pipi vasthouden of inzoomen. Als ik inzoom gegarandeerd natte broek, als ik pipi vast moet houden kan ik niet zoomen en dus niets lezen.

Het zou mijn ochtenden er echt véél makkelijker op maken :9

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

RedHat schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:44:
Nu TW7 al een tijdje online is, en de meeste dingen gerealiseerd zijn, wordt er binnen T.net hier al een beetje serieus over gesproken?

Elke ochtend als ik uit bed kom drink ik een bak koffie en ga een grote boodschap doen. Ik trek m'n broek van m'n kont af ga zitten en tegelijkertijd open ik GoT. Dan moet ik een morele keuze maken, pipi vasthouden of inzoomen. Als ik inzoom gegarandeerd natte broek, als ik pipi vast moet houden kan ik niet zoomen en dus niets lezen.

Het zou mijn ochtenden er echt véél makkelijker op maken :9
Er wordt al aan gewerkt; zie plan: Development-round-up - Iteratie #31 onder kopje 'Responsive website' ;)

Intentionally left blank

• RedHat
crisp schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:46:
[...]

Er wordt al aan gewerkt; zie plan: Development-round-up - Iteratie #31 onder kopje 'Responsive website' ;)
Maar daar wordt niets gezegd over GoT. Of ik lees niet goed / er abuis overheen.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

RedHat schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:47:
[...]

Maar daar wordt niets gezegd over GoT. Of ik lees niet goed / er abuis overheen.
In principe maken we de hele website responsive, dus inclusief GoT.

Intentionally left blank

• RedHat
crisp schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:51:
[...]

In principe maken we de hele website responsive, dus inclusief GoT.
Dat is goed nieuws!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hoe verloopt het nu inmiddels? Nieuws over de 'responsive' site was uit maart, we zitten al 6 maanden verder en buiten wat kleine zaken aan reageren merk ik nog bar weinig (ik was ook geen voorstander van dat notificatie-ding).

• _David_
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 12:19

_David_

FP ProMod

llama llama duck

plan: Development-round-up - Iteratie #39
Responsive

Ook in deze iteratie is weer aan het responsive design van Tweakers gewerkt. In de release van de vorige iteratie is het responsive design van het forum vrijgegeven en in deze iteratie is hard gewerkt om de responsive website en het responsive forum verder te verbeteren. Het aanmaken van nieuwe topics is nu ook responsive en de paginering is in deze iteratie aangepakt. Verder zijn verschillende bugs opgelost. Het responsive ontwerp is nu nog alleen beschikbaar voor abonnees. Als je abonnee bent en je toegang wilt, kun je jezelf in het abonneeforum aanmelden.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Misha
SinergyX schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 17:31:
Hoe verloopt het nu inmiddels? Nieuws over de 'responsive' site was uit maart, we zitten al 6 maanden verder en buiten wat kleine zaken aan reageren merk ik nog bar weinig (ik was ook geen voorstander van dat notificatie-ding).
Dan zet je het uit.

Een site van het formaat Tweakers is niet zo 1, 2, 3 geschikt te maken voor de mobiel. In maart waren we pas net begonnen. Het gaat nog even duren voordat het eerste deel van t.net klaar is

• Rubinski

Rubinski

Dodelijk blond!

Worden de apps ondertussen nog verder ontwikkeld of staat die ontwikkeling ook op hold?

• Misha
Rubinski schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:20:
Worden de apps ondertussen nog verder ontwikkeld of staat die ontwikkeling ook op hold?
We doen voorlopig enkel onderhoud. Er zijn verder nog geen plannen voor de native apps

• sokolum01
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 23-10 15:38
Nog Tapatalk binnenkort, iemand?

Een geliefd feature dat al stamt uit 2010, dus gewenst is.... Met zoveel knowhow in huis kan ik mij niet voorstellen dat het 4 jaar en langer moet gaan duren om dit geregeld te krijgen.

Ik reageer hier omdat de vorige thread gesloten is....
Tapatalk mogelijkheid

[Voor 6% gewijzigd door sokolum01 op 29-01-2014 02:26]

• Khayma
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 14:04
En waarom zou je tapatalk gebruiken als de responsive allang af is en perfect werkt?

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Appleman schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 03:14:
En waarom zou je tapatalk gebruiken als de responsive allang af is en perfect werkt?
'perfect'? Niet eens in de buurt van 'aardig'.

• CodeCaster
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

Appleman schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 03:14:
Informatiedichtheid en de onmogelijkheid te zoomen is een van de redenen waarom responsive zeker niet 'perfect' genoemd mag worden. Vergelijk:

As always, we are nailed to a cross of our own construction.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Maar als je de rechter zo fijn vind, waarom forceer je die view dan niet gewoon op je telefoon?

• Floppus
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19-10 15:41

Floppus

Adviseur

Customer Experience matters

Ik kan niet product / development spreken, maar denk je niet dat het handiger is dat gekeken wordt naar responsive wensen en daar mogelijkheden voor in te passen, dan dingen weer in een app te gaan gooien - terwijl die juist net aan de kant zijn geschoven?

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

Hooglander1 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:40:
Maar als je de rechter zo fijn vind, waarom forceer je die view dan niet gewoon op je telefoon?
Dat heb ik allang gedaan, maar van de huidige uitwerking mag zeker niet beweerd worden dat deze perfect is. Wellicht werkt hij fijn op een Apple.

[Voor 14% gewijzigd door CodeCaster op 29-01-2014 09:45]

• Misha
Wij beweren zelf toch ook niet dat ons RWD perfect is? Het is sowieso een illusie om een 'perfect' iets op te leveren. Dat is ons doel ook niet eens geweest. Een gebruiker mag zelf er van vinden wat hij vindt. Als hij het perfect vindt, dan vind ik dat een enorm compliment :)

Feedback over wat beter kan is altijd welkom. Dat is ook een van de redenen waarom we al in een zeer vroeg stadium wat Tweakers bij het project hebben betrokken. De een was er al meteen over te spreken, de ander pas na een tijdje na wat feedback & aanpassingen en weer een ander vond het allemaal maar niets, ondanks de feedback & aanpassingen. Dat kan en mag allemaal. Ik ben zelf van mening dat we een goed RWD hebben opgeleverd, en als ik de meerderheid van de reacties die ik heb gelezen mag geloven, is dat ook wat de gemiddelde Tweaker vindt. :)

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

Ik reageer alleen op Appleman, val jullie verder niet aan. Ik was ook bij de feedback betrokken, en zodra werd gemeld dat zoomen mede dankzij Apple niet ingeschakeld kan worden, heb ik de responsive vaarwel gezegd. Iedereen blij. :)

• Verstekbakker
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
De nieuwe mobiele site is prima wat mij betreft. Wat ik alleen een beetje mis is dat ik voorheen "per ongeluk" nieuwe linkjes (licht groen) zag van de Frontpage en dus getriggered werd om te kijken wat het nieuws was.

In de nieuwe situatie vergeet ik steeds dat de FP bestaat. Misschien een idee om die tracker die je normaal op je desktop kunt instellen, op dezelfde breedte als het gewone scherm te maken en dan tevoorschijn kunnen toveren door hem van een in te stellen zijkant op beeld te swipen? Dat je gewoon heel vlug kunt zien wat de nieuwe nieuwsitems zijn en wat je nog meer in de tracker hebt ingesteld. Dat de nieuwe linkjes lichtgroen worden is namelijk echt heel handig.

Of dat hij eronderaan hangt en pas begint te laden als je door naar beneden scrollt en dan scroll je zo door in je tracker.

Zit ik trouwens wel op de goede plek met mij ideeën of ben ik weer spuit 11?

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Wat wel handig zou zijn als je de informatiedichtheid zelf enigszins kan instellen. Volgens mij is de lettergrootte nu alsnog aardig afhankelijk per apparaat of het fijn is of niet.

Ik heb alleen geen flauw benul of zoiets haalbaar is. :)

• Misha
Verstekbakker schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:17:
De nieuwe mobiele site is prima wat mij betreft. Wat ik alleen een beetje mis is dat ik voorheen "per ongeluk" nieuwe linkjes (licht groen) zag van de Frontpage en dus getriggered werd om te kijken wat het nieuws was.

In de nieuwe situatie vergeet ik steeds dat de FP bestaat. Misschien een idee om die tracker die je normaal op je desktop kunt instellen, op dezelfde breedte als het gewone scherm te maken en dan tevoorschijn kunnen toveren door hem van een in te stellen zijkant op beeld te swipen? Dat je gewoon heel vlug kunt zien wat de nieuwe nieuwsitems zijn en wat je nog meer in de tracker hebt ingesteld. Dat de nieuwe linkjes lichtgroen worden is namelijk echt heel handig.

Of dat hij eronderaan hangt en pas begint te laden als je door naar beneden scrollt en dan scroll je zo door in je tracker.

Zit ik trouwens wel op de goede plek met mij ideeën of ben ik weer spuit 11?
Het is praktischer om een nieuw topic aan te maken (er van uitgaande dat je er al op heb gezocht en geen lopende discussie hebt gevonden erover). Dat maakt het allemaal een stukje makkelijker om te verwerken etc. :)

• Verstekbakker
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
Ik had ooit eens gepost hier, daarom kwam deze weer bovendrijven. Ik zal eens zoeken.

• Arie-
  • Registratie: december 2008
  • Niet online
Ik heb dit topic doorzocht op "resolutie", "resize" en "afbeelding" en volgens mij is dit nog niet ter sprake gekomen. Ik heb een android telefoon en er bestaat het Post je Homescreen! - Deel 2 topic. Nu is het nooit de bedoeling geweest afbeeldingen op hoge resolutie te plaatsen, maar dit is volgens mij altijd oogluikend toegestaan. Zelf heb ik dit ook nooit erg gevonden, maar nu ik GoT wat vaker middels de browser op mijn telefoon bezoek, bedacht ik me opeens dat dit best wel eens in de MB's kan gaan lopen. Neem bijvoorbeeld kanem0chi in "Post je Homescreen! - Deel 2". Dit bericht zal zo'n 1MB van je datalimiet slurpen. Ik vind dit zelf niet zo'n groot probleem, maar het is wel handig om rekening mee te houden. Is het de bedoeling dat deze regels worden aangescherpt? Zien jullie liever meer topic reports? Of zullen we het laten zoals het is? Dan moet ik alleen zelf maar wat beter opletten tijdens het browsen :).

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Er zijn gewoon regels dat grote plaatjes geresized moeten worden om de grootte acceptabel te houden. ;) Plaatjes van een paar MB inline worden weggemod, maar dan moeten ze natuurlijk wel gespot worden. :)

De post die je linkt heeft trouwens geen plaatje dat groter is dan ~350KB, en dat is er maar eentje. De rest is allemaal kleiner. In dat soort gevallen zul je je vooral zelf vooraf bij het openen van het topic moeten bedenken of het nou wel handig is om een topic vol plaatjes te openen vanaf een mobiele verbinding. ;)

[Voor 45% gewijzigd door NMe op 03-02-2014 19:14]

• Misha
Ik ben het met mijn collega eens. We kunnen niet alles gaan oplossen. We verwachten dat de gebruiker ook zelf een beetje kan nadenken of het wijs is om dergelijke topics te openen vanaf een 3G verbinding ;)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Daarnaast komen mobiele browser vendoren ook met oplossingen. Zie ook: nieuws: Google brengt datacompressietechnologie naar mobiele versies Chrome

• Arie-
  • Registratie: december 2008
  • Niet online
Ik snap dat ik het betreffende bericht had kunnen melden, maar als niemand het als negatief ervaart lijkt me dat niet wenselijk om te doen ;). De intentie van mijn post was meer om te peilen wat 'men' hier van vindt.
ps. Ik rekende 4 screenshots á ~250KB≈1MB.

• kaspermalfroid
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 29-09 00:40
console schreef op woensdag 30 november 2011 @ 12:08:
We blijven Tweakers, dus een App voor persoonlijk gebruik bouwen mag geen probleem zijn denk ik? ;)

Ik heb voor mezelf voor WP7 een Tweakers.net Nieuws App gebouwd. Daar kan ik zowel offline (artikelen worden opgeslagen op je localstorage - vooral handig als je toch wat te lezen wilt hebben als er geen internet beschikbaar is) als online nieuwsberichten lezen.
Ik ben momenteel op zoek naar zo iets voor Android. Ik heb momenteel geen mobiel internet, maar lees wel graag Tweakers.net onderweg. Ik vond onlangs de Tweakers.net app voor Android:
Google Play: Tweakers
Spijtig genoeg heeft deze niet de mogelijkheid om artikels offline op te slaan. Een spijtige zaak, het zou leuk zijn om bijvoorbeeld aan te kunnen vinken automatisch nieuwe artikels te downloaden via WiFi en dan de artikels van de laatste week bij te houden.

• alex3305
Kun je anders niet kijken naar zoiets als Google Play Kiosk? Ik weet niet of Tweakers daar een feed heeft?

• Pinin
  • Laatst online: 21-09 22:20
Ik vind het responsive design mooi en over het algemeen goed werken, echter vind ik in het forum het pulldown menu (o.a. forumlijst, bookmarks e.d.) te klein en dicht op andere knoppen zitten.

There is no such thing as too much coriander.

• Whatson
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online
Stoute Bugs
Kun je beter daar plaatsen
Pagina: 1 2 3 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee