GoT op je mobiel

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 18:56
Geachte Managementteam, Admins, Devvers en anderzijds betrokkenen,

Een aantal jaar geleden is er een topic gestart wat ging over een mobiele versie van GoT. Tweakers.net heeft al een mooie mobiele pagina wat overigens prima werkt met DeviceDetect.

Op het moment dat ik GoT open op mijn iPhone moet ik inzoomen / uitzoomen en veel scrollen om het nog werkbaar te houden. Erg jammer, want ik open GoT niet zo heel vaak op mijn telefoon omdat het zoomen/scrollen mij tegen staat.

Nu las ik in het oude gesloten topic dat er geen tijd / budget voor was en dat het op korte termijn ook niet zou komen. Nu zijn we weer een aardig tijdje verder en ik dacht, misschien is er al iets veranderd.

Tot mijn grote verbazing ben ik een ander React forum op mijn mobiel tegengekomen die wel gewoon mobiel ondersteunt (Viva). Heb er even mee lopen spelen en het werkt fantastisch.

Is er al wat meer bekend over GoT op je mobiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Liever niet, zonde van het geld. Of dan als het persé moet optioneel houden. Met mijn N79 met Opera erop loopt het prima (browser past tekstbreedte netjes aan) en zie ik tenminste hoe het eruit hoort te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:30

Onbekend

...

Je kan met custom CSS het e.e.a. aanpassen, waaronder de regelafstand tussen de verschillende topics. Dat scheelt de helft scrollen. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Je zou eens het Vivaforum moeten openen op je mobiel. Dat werkt zoveel prettiger. Dat is een beetje hoe ik het bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

FOK! heeft het anders ook goed voor elkaar :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
LuNaTiC schreef op zondag 24 april 2011 @ 11:09:
FOK! heeft het anders ook goed voor elkaar :)
Inderdaad. Maar ik haalde VIVA aan omdat dat forum ook op React draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:42
RedHat schreef op zondag 24 april 2011 @ 11:21:
[...]

Inderdaad. Maar ik haalde VIVA aan omdat dat forum ook op React draait.
Uiteindelijk maakt dat weinig uit volgens mij. Het is enkel CSS wat dit bepaalt (am i right?)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Maverick schreef op zondag 24 april 2011 @ 11:24:
[...]

Uiteindelijk maakt dat weinig uit volgens mij. Het is enkel CSS wat dit bepaalt (am i right?)
Deels, maar waarschijnlijk wordt er ook gebruik gemaakt van een simpelere template.

Overigens draaien wij al jaren geen standaard React meer maar een zwaar gemodificeerde versie (wat overigens niet veel uitmaakt, maar wel wil zeggen dat we 'on our own' zijn als het gaat om het toevoegen van functionaliteit).

Het (gebrek aan) tijd-argument geldt nog steeds, maar we zijn ons er van bewust dat een goede mobiele ervaring steeds belangrijker wordt.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 22:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

wat ik al een verademing zou vinden als er bovenaan de pagina een link zou komen waarmee je helemaal naar beneden kan springen. Ik scroll me gek op mijn ipod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Opera Mobile 11 voor Android heeft daar een knopje voor die bij het scrollen verschijnt op het scherm.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Grootste irritatie is bij mij het moeten inzoomen om het van normale afstand leesbaar te maken waardoor je ook nog eens horizontaal moet scrollen. Ik wil het liefst een normale grootte lettertype waarbij de zinnen afgebroken worden op het einde van het scherm. Die functionaliteit zou bij mij eigenlijk al 90% van de irritaties wegnemen.

De andere 10% zijn eigenlijk alle buttons. Je blijft aan het inzoomen om iets enigsinds aanklikbaar te maken. Die 2 dingen zou voor mij de functionaliteit van GoT op je mobiel enorm vergroten.

[ Voor 22% gewijzigd door RedHat op 25-04-2011 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:08

NMe

Quia Ego Sic Dico.

crisp schreef op zondag 24 april 2011 @ 12:47:
[...]

Het (gebrek aan) tijd-argument geldt nog steeds, maar we zijn ons er van bewust dat een goede mobiele ervaring steeds belangrijker wordt.
Stiekem is die mobiele ervaring zo'n 2 jaar geleden al opgehouden met "belangrijk worden" en is hij nu gewoon belangrijk zonder werkwoord. Dat er geen budget of tijd is geloof ik meteen, maar ik heb wel het idee dat het belang van een goede mobiele site nog steeds een beetje onderschat wordt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:55

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik weet dat het ook weer door meerdere mensen wordt aangevraagd in: Android/Iphone App: inventarisatie wensen

Ook ik ben een van de mensen die voor een app is.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-05 22:42

Zeror

Ik Henk 'm!

Outerspace schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 12:40:
Ook ik ben een van de mensen die voor een app is.
Ik ben tegen een app. Daarmee beperk je enorm het aantal gebruikers dat die app kan gebruiken. Lang niet iedereen heeft een fancy telefoon die de app kan draaien. Een mobile-template voor GoT is veel beter en daarmee is het publiek ook veel groter.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:43

Sherlock

No Shit

Rakkerzero schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 12:50:
[...]
Lang niet iedereen heeft een fancy telefoon die de app kan draaien.
Misschien niet iedereen, maar vrijwel iedereen die ik ken met ook maar een beetje interesse in elektronica in het algemeen heeft een smartphone. Daarnaast worden er ook nog steeds meer en meer smartphones verkocht, dus dat aantal blijft stijgen.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:10

MsG

Forumzwerver

Ik zou het ook wel waarderen dat je forumsettings op mobiel gebruik anders kunnen zijn dan op de desktop. Ik heb hem op de desktop op 100 posts per pagina. Op mijn iPhone slurpt dat echter geheugen, wat kan resulteren van een afsluitende Safari. Bovendien laad het daardoor wat traag, terwijl ik vaak alleen geïnteresseerd ben in de laatste 5 posts bij mijn Bookmarks.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Sherlock schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 12:58:
[...]

Misschien niet iedereen, maar vrijwel iedereen die ik ken met ook maar een beetje interesse in elektronica in het algemeen heeft een smartphone. Daarnaast worden er ook nog steeds meer en meer smartphones verkocht, dus dat aantal blijft stijgen.
Een smartphone... Niet iedere smartphone kan apps draaien. En als er aan een app gedacht wordt, komt toch vaak Iphone of Android naar boven. Waar ben je dan als Windows Mobile/blackberry gebruiker? Nergens, want jij kan daar niks mee.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sherlock schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 12:58:
[...]

Ja. En dan heb je een hele mooie iPhone-app waarmee een Androidgebruiker alsnog niks kan. En als het maken van een mobiele template blijkbaar al zoveel tijd en geld in beslag neemt, dan denk je niet dat het maken van 4-5 verschillende apps nog véél erger zou zijn?

Doe maar lekker een mobiel template. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 07:44

Mystikal

It never hurts to help!

TrailBlazer schreef op zondag 24 april 2011 @ 12:51:
wat ik al een verademing zou vinden als er bovenaan de pagina een link zou komen waarmee je helemaal naar beneden kan springen. Ik scroll me gek op mijn ipod
Helemaal mee eens. Ik ben in het bezit van een Xoom en het naar beneden scrollen is echt een kriem, ook op een tablet... Een simpele button zou inderdaad volstaan. Eentje boven en eentje onderaan de pagina!
Lijkt mij technisch niet zo'n ingewikkeld tijdrovend (en dus niet dure) optie.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Of je instellingen kunnen veranderen per sessie/device. 100ppp is op een iPhone niet te doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 12:45
Ik was net op zoek naar dit topic. Een ander forum waar ik veel op kom (kanyetothe.com <- niet aan te raden als je geen kanyefan bent) heeft ook een mooie mobiele versie.

Afbeeldingslocatie: http://i.iimmgg.com/images/is5th/a34b4a02cea397495aadbf58c0bf9ac8.png Afbeeldingslocatie: http://i.iimmgg.com/images/is5th/cf5557c6d9a4ab77e778dc444e5f57f3.png

Zit de laatste tijd steeds meer op GoT en het zou wel wat aangenamer surfen zijn denk ik.

Hoop dat het er snel komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

offtopic:
Hip, die iPhone-stijl op een Androidfoon. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
NMe schreef op donderdag 28 april 2011 @ 17:59:
offtopic:
offtopic:
Beter een iPhone style dan helemaal geen style :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 12:45
NMe schreef op donderdag 28 april 2011 @ 17:59:
offtopic:
Al is het ubuntu/dos style ;)
Maakt mij niet uit (kan je in dit geval bij die site ook niet voor kiezen) zoiets werkt lekker :)
Mist nog wel de magische myReact knop 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Een subtiel kickje. Hoopte er op dat het managementteam misschien hier wat meer over kon vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-05 00:49

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

Is er inmiddels meer bekend hierover? Ben er zelf inmiddels ook wel benieuwd naar wat T.net hiermee van plan is. Vooral scrollen is inderdaad een pain in the ass. Daarnaast werkt de melding voor nieuwe replies niet goed, zodra ik erop klik, wordt de text wel geladen, maar niet de post-layout.

[ Voor 44% gewijzigd door GiantLeap op 03-06-2011 14:25 ]

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat laatste klinkt als een bug met jouw specifieke telefoon(software). Ik denk dat je daar beter even een topic voor kunt openen in Lieve Devvers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Nog een klein kickje.

Is er echt helemaal niemand van T.net die hier wat nuttigs over kan vertellen?

Spoilers op de iPhone 4 zijn ook niet te lezen (Of is hier een truuk voor?).

Kan ik ergens doneren om budget beschikbaar te maken ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Dat gaat niet direct noch indirect naar budget voor mobiele templates.

Die vraag was ook niet 'serieus-serieus' bedoeld. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door RedHat op 11-06-2011 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

RedHat schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 22:22:
Budget is geen probleem, mankracht wel ;)

Er zijn wel plannen om later dit jaar meer met mobiel te gaan doen if time allows, maar concrete toezeggingen kunnen we nog niet doen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
crisp schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 22:29:
[...]

Budget is geen probleem, mankracht wel ;)

Er zijn wel plannen om later dit jaar meer met mobiel te gaan doen if time allows, maar concrete toezeggingen kunnen we nog niet doen...
Dit doet mij al deugd :)

En Spoiler-tags op de iPhone 4? Is daar een 'oplossing' voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Spoiler tags zouden sowieso met een stukje javascript wat leuke progressive enhancement kunnen gebruiken. Het ding gewoon zo stylen zoals nu, en vervolgens middels JS een nieuwe CSS-class eraan hangen die het ding compleet verbergt totdat je op het woord "spoiler" klikt en dan uitvouwt. Maar goed, dat lijkt me een FR die in Lieve Devvers thuishoort, niet hier. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

NMe schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 22:32:
Spoiler tags zouden sowieso met een stukje javascript wat leuke progressive enhancement kunnen gebruiken. Het ding gewoon zo stylen zoals nu, en vervolgens middels JS een nieuwe CSS-class eraan hangen die het ding compleet verbergt totdat je op het woord "spoiler" klikt en dan uitvouwt. Maar goed, dat lijkt me een FR die in Lieve Devvers thuishoort, niet hier. ;)
Volgens mij is dat ook al eens zo voorgesteld in LD ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het mag ook in de App ;), misschien dat het kan met de RSS? Die wordt alleen niet handig gelezen in een standaard RSS reader voor een forum (Hottopic deed dat destijds beter voor een manier die werkt voor een forum).
NMe schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 22:32:
Zoals op Fok! :p

[ Voor 17% gewijzigd door Marzman op 11-06-2011 22:44 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

crisp schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 22:34:
[...]

Volgens mij is dat ook al eens zo voorgesteld in LD ;)
Ongetwijfeld. :P
Marzman schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 22:42:
Het mag ook in de App ;), misschien dat het kan met de RSS? Die wordt alleen niet handig gelezen in een standaard RSS reader voor een forum (Hottopic deed dat destijds beter voor een manier die werkt voor een forum).
Ik zou juist liever zien dat Tweakers weer afstand neemt van het hele app-verhaal en een goede mobiele site opzet. De mogelijkheden van HTML5, CSS3 en javascript zijn zowat eindeloos en met local storage en wat leuke styling kun je in no time een mobiele "app" maken in de vorm van een website. Maar goed, ik kan me voorstellen dat dat een beetje mosterd na de maaltijd is nu er een iPhone- en Android-app op de plank ligt. Ik vind het zelf zonde van de moeite; als die tijd in een goed functionerende mobiele site was gestoken dan had dat cross-platform gewerkt. :)
Zoals op Fok! :p
Liever niet. Fok! doet voor spoilers noch aan graceful degradation noch aan progressive enhancement. Zet javascript uit en je kan de spoiler helemaal niet meer gebruiken. Dat kan mooier zoals ik hierboven omschreef. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

NMe schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 23:33:
[...]
Ik zou juist liever zien dat Tweakers weer afstand neemt van het hele app-verhaal en een goede mobiele site opzet. De mogelijkheden van HTML5, CSS3 en javascript zijn zowat eindeloos en met local storage en wat leuke styling kun je in no time een mobiele "app" maken in de vorm van een website. Maar goed, ik kan me voorstellen dat dat een beetje mosterd na de maaltijd is nu er een iPhone- en Android-app op de plank ligt. Ik vind het zelf zonde van de moeite; als die tijd in een goed functionerende mobiele site was gestoken dan had dat cross-platform gewerkt. :)
Development van de apps is uitbesteed, dus in die zin heeft ons dat veel minder tijd gekost (enkel het maken van een interface) dan wanneer we een overhaul gedaan zouden hebben van onze mobiele site. Dat laatste staat dus wel op de agenda maar zonder vast tijdsplan.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:37

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

RedHat schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 22:22:
Nog een klein kickje.

Is er echt helemaal niemand van T.net die hier wat nuttigs over kan vertellen?

Spoilers op de iPhone 4 zijn ook niet te lezen (Of is hier een truuk voor?).

Android phone kopen? Jouw grootste irritatie is dan gelijk weg.
Op mijn HTC Desire, wordt alle tekst netjes afgebroken aan het eind van het scherm, zodat je niet horizontaal hoeft te scrollen.

Heeft mij zeer veel irritatie gescheeld bij vele websites. Kan nu namelijk prima door het forum bladeren...

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:23
DNA_Saint schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:40:
[...]

Op mijn HTC Desire, wordt alle tekst netjes afgebroken aan het eind van het scherm, zodat je niet horizontaal hoeft te scrollen.

Heeft mij zeer veel irritatie gescheeld bij vele websites. Kan nu namelijk prima door het forum bladeren...
Je kunt zelfs op een iPhone eventueel ook Opera Mobile gebruiken. Deze doet dat ook zeer netjes.

Zelfs op een Android phone vind ik dat Opera dat netter afhandelt dan de ingebouwde browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

DNA_Saint schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:40:
[...]

Jammer dat er dan gelijk een paar honderd nieuwe irritaties bij komen :+
Zullen we iemands keuze voor een bepaalde telefoon/OS/platform aan mensen zelf overlaten?

Je kan voor de spoilers iig op het Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/view.gif-knopje drukken, waarna je de tekst kan lezen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
fsfikke schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:48:
[...]

Je kan voor de spoilers iig op het [afbeelding]-knopje drukken, waarna je de tekst kan lezen.
Dan moet je weer back knop drukken. Op desktop heb ik ppp op 100 staan, ietwat veel om nuttig te gebruiken op de telefoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Je gaat alleen nogal snel door je dataverkeer heen. Dit is een klein draadje en is al 690 KB. Op een beetje topic zit je op een paar MB data per pageview. Bovendien kan ik de tekst wel centreren maar past de volledige breedte niet op mijn Android.

Een mobiele template of integratie in de app zou ik ook wel waarderen. Met apparte settings voor plaatjes en het aantal reacties (dat staat bij mij op 50 voor de desktop, dat wil ik mobiel niet zeker niet met de huidige template).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

RedHat schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:50:
[...]

Dan moet je weer back knop drukken. Op desktop heb ik ppp op 100 staan, ietwat veel om nuttig te gebruiken op de telefoon. :)
Anders kan je de spoiler selecteren, copyen en pasten om te lezen.

edit:
@hieronder: Geen idee? Ik heb ook geen oplossing voor wereldvrede, excuses daarvoor...

[ Voor 13% gewijzigd door fsfikke op 13-06-2011 14:59 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

fsfikke schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:53:
[...]

Anders kan je de spoiler selecteren, copyen en pasten om te lezen.
En hoe los je het op dat je al snel tegen de 1MB per pageview zit?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296939

Jullie kunnen er natuurlijk ook voor opteren om direct een multiplatform app te schrijven met behulp van PhoneGap. Met behulp van HTML5, CSS3 en JS kan je een mooie app ontwikkelen die op de grootste platformen draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat zeg ik hierboven al, en waarom zou je daar PhoneGap voor nodig hebben? Domweg een nieuw template op de site zetten werkt prima hoor, daar heb ik geen third party framework (met alle risico's van dien) voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik me niet vergis had jij het gewoon over een mobiele website. Ik praat hier over een app. Per os zullen jullie dan een aparte app in de market / store / ... hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Ofwel een wrapper om een website :P

En de toegevoegde waarde van de wrapper is dan... Dat je hip kan zeggen dat je een app hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je een "app" nodig om een goede mobiele website te verkopen is er iets niet goed aan je site. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:12

sus

is druk :+

crisp schreef op zondag 12 juni 2011 @ 00:13:
[...]

Development van de apps is uitbesteed, dus in die zin heeft ons dat veel minder tijd gekost (enkel het maken van een interface) dan wanneer we een overhaul gedaan zouden hebben van onze mobiele site. Dat laatste staat dus wel op de agenda maar zonder vast tijdsplan.
Waar kan ik terecht met vragen/opmerkingen over de huidige iOS-app? Want ik heb zowel hier als op devtrack daar al een melding van gemaakt, maar daar krijg ik geheel niets terug, ook geen reactie dat ik fout zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

sus schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 19:49:
[...]

Waar kan ik terecht met vragen/opmerkingen over de huidige iOS-app? Want ik heb zowel hier als op devtrack daar al een melding van gemaakt, maar daar krijg ik geheel niets terug, ook geen reactie dat ik fout zit...
Op devtrack heb je wel een reactie gehad hoor:
Welja. Schoppen maar. Je punt is opgenomen op de backlog van mobile. Standaard wil ik het houden zoals het is. Misschien maken we er een voorkeur van dat je die eventueel kan omdraaien. Echter krijgt deze feature geen hoge prio

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:12

sus

is druk :+

whoepsie, gemist. voortaan ff F5 drukken blijkbaar, deze had ik nog in mijn cache... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Toch een klein kickje.

Nu met de nieuwe trend kwa datalimieten en men dus niet meer onbeperkt of een groot datalimiet heeft is dit onderwerp weer meer dan actueel.

Met de nieuwe datalimieten kun je met een normaal abonnement nog maar 100 pagina's op GoT opvragen ongeveer. Dit werpt toch wel weer nieuw licht op de zaak imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RedHat schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 17:32:
Met de nieuwe datalimieten kun je met een normaal abonnement nog maar 100 pagina's op GoT opvragen ongeveer. Dit werpt toch wel weer nieuw licht op de zaak imho.
Afgezien hiervan zou een mobile GoT-versie erg handig en nice zijn natuurlijk. Maar devtijd is nog altijd schaars bij T.net, hopelijk snel opgelost, de vacature is in ieder geval niet meer beschikbaar, geeft hoop!

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-03 15:45

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Voor de geïnteresseerden en die het topic "Welke Tools heb jij gemaakte" niet volgen:

GOT Mobile

Niet de volledige T.net site maar toch al een goed begin door een tweakertje _/-\o_

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Zijn er ondertussen nog vorderingen? Staat het trouwens al vast ofdat er al dan niet een mobiele app komt? Ik kijk er in ieder geval naar uit...

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-05 02:20
In dit interview: http://www.emerce.nl/nieu...view-winnaar-website-jaar zegt Daniel dat er tijdens de overhaul veel rekening met mobiele devices wordt gehouden. Wat dat precies in gaat houden geen idee en of het over de FP of GOT gaat weet ik ook niet, maar daar kunnen andere vast meer over zeggen.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
Jippie, we krijgen een overhaul :+

Of is de verrassing nu verpest ? :X

[ Voor 35% gewijzigd door aZuL2001 op 17-11-2011 23:51 ]

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Alhoewel ik natuurlijk niet voor de crew kan spreken, maar wel als maker van de hierboven benoemde onofficiële Mobiele GoT. Kan ik jullie wel verzekeren dat de (onofficiële) mobiele GoT (web)app in de huidige vorm zal blijven bestaan op got.ram.io. Hiervoor is toestemming van zeef (forum coördinator).

Echter wil ik bij de crew toch aandringen tot een officiële mobiele website (voor GoT). Waarin ik natuurlijk graag wil meewerken met de eventuele kennis en code die ik in het huidige project gebruik. Er is namelijk toch wel redelijke vraag naar, vooral als ik ga kijken naar de volgende statistieken van Mobile GoT:

code:
1
2
3
4
Periode van 22 september 2011 tot 17 november 2011
--------------------------------------------------
3.068 bezoeken, waarvan 1.265 uniek met 15.252 paginaweergaves.
4,97 pagina's per bezoek met een gemiddelde tijd van 3 minuten en 58 seconden.

Alhoewel het dus geen recordbrekende getallen zijn, laat wel zien dat in ieder geval zowat 3000 mensen, welke regelmatig GoT bezoeken interesse heeft in een mobiele GoT en dat er wel degelijk gelezen wordt op deze site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het feit dat je site geen schrijftoegang biedt en geen toegang geeft tot de afgeschermde fora draagt ook bij aan lagere cijfers denk ik. :P Dat er vraag naar is, dat is wel duidelijk lijkt me. :)

Wat ik van die overhaul gehoord heb is dat er voornamelijk gefocust wordt op het touchvriendelijker maken van de site zelf, maar (nog) niet aan een mobiel template gewerkt wordt. Bij mijn weten staat dat nog ergens op de planning, maar voor wanneer dat zal iemand van kantoor moeten zeggen, daar weet ik niks van. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
NMe schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 00:28:
Het feit dat je site geen schrijftoegang biedt
Kan niet in de huidige opzet :-(
en geen toegang geeft tot de afgeschermde fora draagt ook bij aan lagere cijfers denk ik. :P
Dat mocht niet :-( :9
Dat er vraag naar is, dat is wel duidelijk lijkt me. :)

Wat ik van die overhaul gehoord heb is dat er voornamelijk gefocust wordt op het touchvriendelijker maken van de site zelf, maar (nog) niet aan een mobiel template gewerkt wordt. Bij mijn weten staat dat nog ergens op de planning, maar voor wanneer dat zal iemand van kantoor moeten zeggen, daar weet ik niks van. :P
Dat klinkt wel goed. Maar in ieder geval zullen we dan morgen afwachten. Zoals ik net in mijn post al zei, ik hoop op wat positiefs de komende tijd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alex3305 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 00:04:
Alhoewel ik natuurlijk niet voor de crew kan spreken, maar wel als maker van de hierboven benoemde onofficiële Mobiele GoT. Kan ik jullie wel verzekeren dat de (onofficiële) mobiele GoT (web)app in de huidige vorm zal blijven bestaan op got.ram.io. Hiervoor is toestemming van zeef (forum coördinator).

Echter wil ik bij de crew toch aandringen tot een officiële mobiele website (voor GoT). Waarin ik natuurlijk graag wil meewerken met de eventuele kennis en code die ik in het huidige project gebruik. Er is namelijk toch wel redelijke vraag naar, vooral als ik ga kijken naar de volgende statistieken van Mobile GoT:

code:
1
2
3
4
Periode van 22 september 2011 tot 17 november 2011
--------------------------------------------------
3.068 bezoeken, waarvan 1.265 uniek met 15.252 paginaweergaves.
4,97 pagina's per bezoek met een gemiddelde tijd van 3 minuten en 58 seconden.

Alhoewel het dus geen recordbrekende getallen zijn, laat wel zien dat in ieder geval zowat 3000 mensen, welke regelmatig GoT bezoeken interesse heeft in een mobiele GoT en dat er wel degelijk gelezen wordt op deze site.
Jouw website is zeker en vast handig, maar het is uiteraard spijtig dat er geen mogelijkheid is om te kunnen posten, wat toch wel een van de belangrijkste taken is van een forum. Als ik me niet vergis was dat een bewuste keuze omdat je dat niet zou mogen oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Anoniem: 296939 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 10:46:
[...]

Jouw website is zeker en vast handig, maar het is uiteraard spijtig dat er geen mogelijkheid is om te kunnen posten, wat toch wel een van de belangrijkste taken is van een forum. Als ik me niet vergis was dat een bewuste keuze omdat je dat niet zou mogen oid ?
Wij willen niet dat inloggegevens van onze gebruikers bij derde partijen terecht (kunnen) komen, daarom staan we het niet toe.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

crisp schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:10:
[...]

Wij willen niet dat inloggegevens van onze gebruikers bij derde partijen terecht (kunnen) komen, daarom staan we het niet toe.
En idem met besloten fora :)

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

alex3305 schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 00:32:
[...]
Kan niet in de huidige opzet :-(
[...]
Dat mocht niet :-( :9
Oh, I know. Ik ben ten dele bekend met de afspraken die je gemaakt hebt met zeef. :P Het was ook geen verwijt maar een reden waarom de cijfers veel lager zullen zijn dan ze potentieel kunnen zijn als je die features wel zou kunnen toevoegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

NMe schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 00:28:
[...]
Touchfriendly is inderdaad een eis voor de nieuwe layout (en ik heb toevallig gisteren een tablet besteld :P). Mobile staat ook op de roadmap, maar dat zal ergens na de overhaul (nieuwe layout & taxonomie) pas gaan spelen waarschijnlijk.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Over welke termijn praten we hier dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Er is nu overigens wel al een 'Reageer op GoT'-balk welk je zou kunnen gebruiken. Daarvoor hoef je in feite maar eenmaal op GoT ingelogd te zijn voor zover ik weet. Al weet ik niet 100% zeker of dit op ip-adres gaat.

En wat hij zegt ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Anoniem: 296939 schreef op zondag 20 november 2011 @ 23:16:
Over welke termijn praten we hier dan?
Volgens mij over *ergens volgend jaar*, waarbij gezegd moet worden dat de roadmap volgens mij nog niet final is en er ook inhoudelijk (dus o.a. of dat ook het forum omvat of niet) nog niets over te zeggen is. Het enige dat ik dus feitelijk kan zeggen is dat er wel plannen in die richting zijn, maar het nog te vroeg is om daar echt iets over te kunnen zeggen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 21:25
We zijn niet de enige met wensen en de devcapaciteit is beperkt. Weet dat mobiel GoT ook hoog op mijn wensenlijst staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardcoresmurf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-07-2024

hardcoresmurf

Quod licet Iovi non licet bovi

iemand op tweakers.net heeft al een mobiele site gemaakt namelijk got.ram.io

edit:
topic niet helemaal gelezen :F

[ Voor 24% gewijzigd door hardcoresmurf op 21-11-2011 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Topic niet lezen en blaten= topic overschrijven. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

crisp schreef op zondag 12 juni 2011 @ 00:13:

Ik snap deze opmerking niet helemaal. Eerder las ik dat er budget is, maar geen dev tijd, maar hier lees ik dat het maken van de app wordt uitbesteed. Is het maken van een interface alsnog dermate tijdrovend dat er om die reden nog geen tijdsplan is?

Zo er een financiele prikkel mogelijk zijn om het bouwen van apps te versnellen? Zeg dat als 2000 user bereid zijn 2.50 (of 5000 keer 1 euro) te betalen voor die app er een dergelijke app versneld zou komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Als het gaat om een app waarbij je met je account kan inloggen dan verkies ik het scenario waarbij we zelf de touts in handen houden. Er is inmiddels een mobiele reader gemaakt. De wens van mobiel GoT is helder en bekend. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Laatst online: 13:18
We blijven Tweakers, dus een App voor persoonlijk gebruik bouwen mag geen probleem zijn denk ik? ;)

Ik heb voor mezelf voor WP7 een Tweakers.net Nieuws App gebouwd. Daar kan ik zowel offline (artikelen worden opgeslagen op je localstorage - vooral handig als je toch wat te lezen wilt hebben als er geen internet beschikbaar is) als online nieuwsberichten lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Met zo'n vorm persoonlijk gebruik heb ik geen probleem. Met apps verkopen of dingen doen met accounts/verborgen fora zichtbaar maken wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Anoniem: 22659 schreef op maandag 28 november 2011 @ 20:27:
[...]

Ik snap deze opmerking niet helemaal. Eerder las ik dat er budget is, maar geen dev tijd, maar hier lees ik dat het maken van de app wordt uitbesteed. Is het maken van een interface alsnog dermate tijdrovend dat er om die reden nog geen tijdsplan is?

Zo er een financiele prikkel mogelijk zijn om het bouwen van apps te versnellen? Zeg dat als 2000 user bereid zijn 2.50 (of 5000 keer 1 euro) te betalen voor die app er een dergelijke app versneld zou komen?
Die interface heeft niks met het ontwikkelen van apps te maken natuurlijk. Apps staan afgezien van een API helemaal los van de site. Met de huidige ontwikkelingen op appgebied zou ik sowieso geen app willen ontwikkelen maar gewoon de site een goed mobiel template geven en dan desnoods zoals Facebook doet een app maken die alleen maar een browservenster zonder adresbalk bevat. Als ik het goed begrepen heb wordt dat ook het doel van het mobiele project als daaraan begonnen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

zeef schreef op maandag 28 november 2011 @ 21:37:
Als het gaat om een app waarbij je met je account kan inloggen dan verkies ik het scenario waarbij we zelf de touts in handen houden. Er is inmiddels een mobiele reader gemaakt. De wens van mobiel GoT is helder en bekend. :)
Is er al iets bekend over wanneer er een mobiele app voor GoT (en evt. Tweakblogs) komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Ik wil nu niet bitchen maar als zelfs fok en viva (een vrouwen forum!!!) een fatsoenlijke mobiele template hebben wordt het volgens mij hoog tijd dat tweakers ook een fatsoenlijke mobiele template krijgt. Kom op, het is een technologie site en een van de eerste dingen die je tegenwoordig van zo'n site verwacht is een forum die je fatsoenlijk op je telefoon kan bekijken.

De app is uitbesteed, kan dan die mobiele template ook niet uitbesteed worden? Volgens mij kan het zelfs nog door een freelancer worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 20:05
magnifor schreef op woensdag 30 november 2011 @ 17:03:
Ik wil nu niet bitchen maar als zelfs fok en viva (een vrouwen forum!!!) een fatsoenlijke mobiele template hebben wordt het volgens mij hoog tijd dat tweakers ook een fatsoenlijke mobiele template krijgt. Kom op, het is een technologie site en een van de eerste dingen die je tegenwoordig van zo'n site verwacht is een forum die je fatsoenlijk op je telefoon kan bekijken.

De app is uitbesteed, kan dan die mobiele template ook niet uitbesteed worden? Volgens mij kan het zelfs nog door een freelancer worden gemaakt.
En wat verwacht je nou?

Er is aangegeven door de crew dat er wel degelijk naar een mobiele oplossing wordt gekeken, maar dat er op dit moment wordt gewerkt aan het touch-friendly maken van de huidige layout zodat alle touch devices hiermee kunnen werken. Verwacht je nou dat men het werk neerlegt en gelijk specifiek een mobiel template gaan maken? Moet dit dan ook voor tablets werken? Ja? Mooi. Daar is men dus mee bezig.

De app is tegenwoordig niet meer uitbesteed. Er is zelfs al een release geweest van de app die intern is gemaakt.

Heb gewoon even geduld. T.net heeft een beperkte hoeveelheid devvers en er moeten prioriteiten worden gesteld. Dit zijn niet altijd de prioriteiten die jij wilt, maar het is niet anders. Gaan lopen bitchen op GoT gaat echt niet helpen.

just my 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
MuddyMagical schreef op woensdag 30 november 2011 @ 17:11:
[...]

En wat verwacht je nou?

Er is aangegeven door de crew dat er wel degelijk naar een mobiele oplossing wordt gekeken, maar dat er op dit moment wordt gewerkt aan het touch-friendly maken van de huidige layout zodat alle touch devices hiermee kunnen werken. Verwacht je nou dat men het werk neerlegt en gelijk specifiek een mobiel template gaan maken? Moet dit dan ook voor tablets werken? Ja? Mooi. Daar is men dus mee bezig.

De app is tegenwoordig niet meer uitbesteed. Er is zelfs al een release geweest van de app die intern is gemaakt.

Heb gewoon even geduld. T.net heeft een beperkte hoeveelheid devvers en er moeten prioriteiten worden gesteld. Dit zijn niet altijd de prioriteiten die jij wilt, maar het is niet anders. Gaan lopen bitchen op GoT gaat echt niet helpen.

just my 2 cents
Wat ik mij gewoon afvraag is waarom het zo lang duurt dat GoT fatsoenlijk op de mobiele telefoon te bekijken is. Er wordt al een tijdje naar gevraagd en als andere sites dat hebben waarom tweakers niet? Leuk dat men bezig is met een leuke touch interface maar ik prefereer gewoon een goed werkende mobiele template voor het forum. Voor zover ik begrijp liggen er plannen op tafel maar is er niets concreet. Zal mij niet verbazen als we straks een jaar verder zijn en nog steeds geen mobiele template hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Omdat zoiets tijd kost. Tijd die vervolgens niet aan andere dingen kan worden besteed. Hoewel vrijwel iedereen wel zo'n template wil hebben, is het historisch niet gelukt daar een devver voor vrij te maken. Nu er wat meer devvers zijn, bestaat die mogelijkheid misschien wel bij de overhaul. Dan zal er misschien geen directe mobiele template zijn, maar bij een touch-friendly interface is de basis al gelegd.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Aan de andere kant willen freelance devvers ook best meehelpen :). Het is niet voor niets dat ik die mobiele (read-only) versie heb gemaakt. Omdat ik het wachten beu was en omdat ik wel wil meehelpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
magnifor schreef op woensdag 30 november 2011 @ 17:25:
[...]

Wat ik mij gewoon afvraag is waarom het zo lang duurt dat GoT fatsoenlijk op de mobiele telefoon te bekijken is. Er wordt al een tijdje naar gevraagd en als andere sites dat hebben waarom tweakers niet? Leuk dat men bezig is met een leuke touch interface maar ik prefereer gewoon een goed werkende mobiele template voor het forum. Voor zover ik begrijp liggen er plannen op tafel maar is er niets concreet. Zal mij niet verbazen als we straks een jaar verder zijn en nog steeds geen mobiele template hebben.
We kunnen beter 1 mobiel vriendelijke site maken dan 4 app's in de lucht houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrbitZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 13:07
Helemaal mee eens! Een goede mobiel website hoeft echt niet onder te doen voor een app, neem bijvoorbeeld de mobiele website van facebook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zeef schreef op woensdag 30 november 2011 @ 20:09:
[...]

We kunnen beter 1 mobiel vriendelijke site maken dan 4 app's in de lucht houden. :)
Of je breidt de T.net-app uit en zet er een icoontje GoT bij ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
zeef schreef op woensdag 30 november 2011 @ 20:09:
[...]

Dat begrijp ik maar het punt wat ik wil maken is dat het bij Tweakers erg lang duurt in vergelijking met andere sites. Heb altijd het idee gehad dat mobiele gebruiksgemak nooit echt hoog in de prio lijst heeft gestaan. :)

En nu we terug in de tijd gaan met datalimieten enzo is een goede geoptimaliseerde mobiele template een must imo.

[ Voor 12% gewijzigd door magnifor op 01-12-2011 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik ga er vanuit dat wanneer Tweakers hun nieuwe mobiele versie van T.net + GoT lanceren in een app en/of mobiele website het totally kickass gaat worden. Je moet tenslotte als website van het jaar goed vertegenwoordig blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

magnifor schreef op donderdag 01 december 2011 @ 10:53:
En nu we terug in de tijd gaan met datalimieten enzo is een goede geoptimaliseerde mobiele template een must imo.
Een goede mobiele template is voor een tech-site al jaren een must, maar ja...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Laatst online: 13:18
OrbitZ schreef op woensdag 30 november 2011 @ 20:46:
Helemaal mee eens! Een goede mobiel website hoeft echt niet onder te doen voor een app, neem bijvoorbeeld de mobiele website van facebook!
Een mobile website hoeft idd niet onder te doen voor een App. Alleen je kan niet de interne functies aanroepen van een telefoon wat je met een App wel weer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

Anoniem: 296939 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 10:47:
[...]
Of je breidt de T.net-app uit en zet er een icoontje GoT bij ... ?
Wat een geweldig idee, afgezien van het feit dat dat dus inhoudt dat je dus juist dan meerdere apps gaat onderhouden.
WP7, IOS en Android zijn niet zó goed geschreven dat je de app van de ééne naar de andere kunt porten door bij het compilen "-ios51" op de commandprompt mee te geven. Dit is exact waarnaar gerefereerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hooglander1 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 11:45:
[...]

Een goede mobiele template is voor een tech-site al jaren een must, maar ja...
Toch zijn die datalimieten een behoorlijk grote extra reden om het toch eens op te pakken. Ik zit tegen het einde van mijn maandelijkse bundel veel minder mobiel op GoT omdat ik tegen mijn limiet aan zit. Toch zonde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

console schreef op donderdag 01 december 2011 @ 17:00:
[...]
Een mobile website hoeft idd niet onder te doen voor een App. Alleen je kan niet de interne functies aanroepen van een telefoon wat je met een App wel weer kan.
Leg eens uit welke interne functies je zou willen die niet al in een webapp kunnen en toegevoegde waarde hebben voor GoT :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
magnifor schreef op donderdag 01 december 2011 @ 10:53:
[...]

Dat begrijp ik maar het punt wat ik wil maken is dat het bij Tweakers erg lang duurt in vergelijking met andere sites. Heb altijd het idee gehad dat mobiele gebruiksgemak nooit echt hoog in de prio lijst heeft gestaan. :)

Daar zijn we ons echt wel van bewust. Meer dan dat zelfs. Niet dat we niet willen of onderkennen dat het van belang is, er zijn alleen nog andere dingen (en hier komt de dooddoener) die nog belangrijker zijn of waar we nog meer mensen mee helpen.

Er zijn zoveel wensen en helaas maar beperkte capaciteit qua development dus keuzes tussen zaken/features/verzoeken moeten worden gemaakt, hoe vervelend ook. Een mobiel forum dat volwaardig werkt is niet iets dat we 'even' doen dus dat idee concurreert met andere issues.

Waar het kan pakken we het in ieder geval mee. Daarbij denk ik dan aan het 'touch friendly' maken van het geheel in de standaard setting ipv het maken van apps. Met de devicegrade kunnen we dan wat zaken versimpelen en met CSS nog wat trucen uithalen bij bijvoorbeeld schermformaat. Het gaat erom dat we alle focus willen leggen bij een template die op alle devices kan worden ingezet. Dat zorgt ervoor dat we maar een set hoeven bij te houden en daar de volle aandacht aan kunnen geven ipv de aandacht en inzet verdelen over minstens 2 templates en 3 of meer apps. :)

Met dank aan Crisp voor de uitleg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:34

F.West98

Alweer 16 jaar hier

ik zou zeggen, site meer touch friendly is ie al als je enkel wiethoofd's knoppen erin zet. O-)

Verder, er zijn de laatste tijd dingen toegevoegd die toch minder belangrijk zijn dan een mobiele layout?
- Sociale knoppen
- Verbeterde site pinning
- Frontpage reviews (er verschijnen in css topic enkel styles om het terug te doen)
- Notificatiesysteem
- Keurmerk logo's
- Jobs verbetering (wie heeft nog geen adblocker/abo/css om die dingen te verbergen)
- Strenge wachtwoorden en dan weer minder?
Zijn dit niet dingen die minder belangrijk zijn dan een mobiele site?

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

F.West98 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 20:57:
ik zou zeggen, site meer touch friendly is ie al als je enkel wiethoofd's knoppen erin zet. O-)

Verder, er zijn de laatste tijd dingen toegevoegd die toch minder belangrijk zijn dan een mobiele layout?
[...]
Zijn dit niet dingen die minder belangrijk zijn dan een mobiele site?
Dat mag jij vinden, maar dat maakt niet dat het ook zo is natuurlijk...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Ik vindt een mobiele website overbodig, want als ik met Dolphin webbrowser naar tweakers.net op mijn HTC Desire HD surf dan werkt de site gewoon prima en wil ik dat ik en knopje beter in kan klikken dan zoom ik gewoon even in.

Maar ik plaats reacties op GoT via mijn HTC Desire HD gewoon via de gewone tweakers.net website en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Anoniem: 318025 schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 12:06:
Ik vindt een mobiele website overbodig, want als ik met Dolphin webbrowser naar tweakers.net op mijn HTC Desire HD surf dan werkt de site gewoon prima en wil ik dat ik en knopje beter in kan klikken dan zoom ik gewoon even in.

Maar ik plaats reacties op GoT via mijn HTC Desire HD gewoon via de gewone tweakers.net website en dat werkt prima.
Fijn dat je die overbodig vind. Echter zijn er hier ook mensen met of een langzame verbinding of met een datalimiet die wel graag een mobiele versie zouden willen. Een simpel voorbeeld, de huidige frontpage is zo'n 320kB, de huidige index pagina van GoT weegt zo'n 155kB, maar tweakers.mobi is maar 9.3kB en mijn onofficiële mobiele GoT zelfs een kleine 26kB. Daarmee zou je respectievelijk 97% en 83% van je dataverkeer besparen (mits mijn berekening correct is :9).

Daarnaast vind ik wat grotere knoppen en lettertypes helemaal niet erg hoor. Voor mij mag het namelijk allemaal wel iets groter en ruimer worden. Soms voelt Tweakers namelijk wat bekrompen aan voor mij. Maar goed, dat zijn natuurlijk allemaal meningen. Echter is de boven genoemde bandbreedtebesparing geen mening, maar wel degelijk een feit.

Google Analytics op tweakers.mobi is stuk trouwens. Geeft een 400 bad request terug.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
BtM909 schreef op maandag 05 december 2011 @ 13:43:
[...]

Leg eens uit welke interne functies je zou willen die niet al in een webapp kunnen en toegevoegde waarde hebben voor GoT :)
Zie ook de voordelen van een webapp maar het is een keuze. Een webapp zal nooit zo lekker soepel draaien als een echte native app.
Voordeel qua functionaliteit eigenlijk maar 1:
- Aanroep van de camera/foto lirrary om met iOS/Android direct foto's te kunnen uploaden (naar Tweakers storage of een andere image provider).

CISSP! Drop your encryption keys!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

laurens0619 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 13:31:
[...]

Zie ook de voordelen van een webapp maar het is een keuze. Een webapp zal nooit zo lekker soepel draaien als een echte native app.
Nee hoor. Sterker nog, heel veel "native apps" zijn gewoon browserschermpjes zonder adresbalk. Facebook en Twitter voor Android bijvoorbeeld. Native apps gaan steeds en steeds meer naar een raamwerkje om een website heen en dat zal ook nog wel aanhouden.
Voordeel qua functionaliteit eigenlijk maar 1:
- Aanroep van de camera/foto lirrary om met iOS/Android direct foto's te kunnen uploaden (naar Tweakers storage of een andere image provider).
Kunnen browsers (in elk geval op Android) ook.

Pagina: 1 2 3 Laatste