Het lukt mij nooit om tekst te copy/pasten in m'n Facebook app
Waanzinnig irritant
Waanzinnig irritant
De browsers op AndroidNMe schreef op donderdag 22 december 2011 @ 13:38:
[...]
Nee hoor. Sterker nog, heel veel "native apps" zijn gewoon browserschermpjes zonder adresbalk. Facebook en Twitter voor Android bijvoorbeeld. Native apps gaan steeds en steeds meer naar een raamwerkje om een website heen en dat zal ook nog wel aanhouden.
[...]
Kunnen browsers (in elk geval op Android) ook.
[ Voor 10% gewijzigd door laurens0619 op 22-12-2011 14:06 ]
CISSP! Drop your encryption keys!
laurens0619 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:03:
[...]
Over de camera:
Foto uploaden zal je in Android wel lukken. Praten we over gebruiksvriendelijkheid dan wil je ook direct een foto kunnen maken en deze uploaden. Dat gaat je niet lukken uit de browser (behalve met Flash, maar geen idee hoe camera support vanuit de mobiele flash is)
Het kán dus wel.Ondersteuning voor camera-invoer: ontwikkelaars kunnen camerafunctionaliteit direct in websites integreren
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Wat mij betreft heeft tweakers.net hier in de laatste vijf jaar de plank echt behoorlijk mis geslagen. De planning voor een mobiele layout (destijds nog een PDA layout) is er schijnbaar al sinds 2003. Sinds 2006-2007 wordt er vanuit de community steeds luider om geroepen en vanaf 2009 is het eigenlijk van de zotte dat er geen fatsoenlijke mobiele site met forum is.magnifor schreef op woensdag 30 november 2011 @ 17:25:
[...]
Wat ik mij gewoon afvraag is waarom het zo lang duurt dat GoT fatsoenlijk op de mobiele telefoon te bekijken is. Er wordt al een tijdje naar gevraagd en als andere sites dat hebben waarom tweakers niet? Leuk dat men bezig is met een leuke touch interface maar ik prefereer gewoon een goed werkende mobiele template voor het forum. Voor zover ik begrijp liggen er plannen op tafel maar is er niets concreet. Zal mij niet verbazen als we straks een jaar verder zijn en nog steeds geen mobiele template hebben.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Intentionally left blank
[ Voor 29% gewijzigd door SinergyX op 27-12-2011 13:25 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
dan heb je zeker de iOS app niet gezien. ik kan een reactie alleen aanklikken als deze te lang is om in het standaard hokje te staan en dat is een probleem, want het lijkt erop dat dat standaard hokje gewoon een afbeelding is, want alle links in korte reacties werken niet. de links in de langere reacties worden geopend in het hokje dat je ziet als je het aanklikt wat prima is voor tekst maar niet voor sites. Je houd namelijk nog maar een kwart over van je beeldscherm. Bovendien is er geen enkele manier van filtering mogelijk (via het modsysteem), kan je je eigen modscores niet zien, is het niet mogelijk om DM's te lezen, is er geen mogelijkheid voor de V&A pagina's, kan je helemaal niets met de geïntegreerde twitter optie, zijn er constant crashes na het plaatsen van een reactie (waardoor die reactie ook niet eens geplaatst wordt), is er geen forum optie, kan er niet gesorteerd worden op categorie (mobiel, internet, TV, hacks, enz).Laatste #10 plan wordt enkel Android en iOS genoemd, maar WP7 loopt qua app nog bizar achter qua opties en features voor zelfs de frontpage.
BeideSinergyX schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:23:
Maar wordt de 'developmentcapaciteit' nu ingezet voor gewoon een mobiele site, of weer via apps?
De WP app is niet van ons, en vooralsnog liggen er volgens mij geen plannen voor een eigen WP app...Laatste #10 plan wordt enkel Android en iOS genoemd, maar WP7 loopt qua app nog bizar achter qua opties en features voor zelfs de frontpage.
Intentionally left blank
Hier wil ik nog wel op inhaken, ik zie namelijk legio voordelen van een app die je niet zomaar kunt maken met een website.BtM909 schreef op maandag 05 december 2011 @ 13:43:
Leg eens uit welke interne functies je zou willen die niet al in een webapp kunnen en toegevoegde waarde hebben voor GoT
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Maar kan je aan de andere kant ook legio nadelen van een app opnoemen, met de belangrijkste toch wel de platform-afhankelijkheid.Gonadan schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:00:
Hier wil ik nog wel op inhaken, ik zie namelijk legio voordelen van een app die je niet zomaar kunt maken met een website.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Die dingen kun je ook allemaal maken als de app in feite gewoon de webversie van het forum is met een raamwerkje eromheen dat die functies die je noemt afvangt. Dát werkend houden is veel eenvoudiger dan een complete app up to date houden.Gonadan schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:00:
[...]
Hier wil ik nog wel op inhaken, ik zie namelijk legio voordelen van een app die je niet zomaar kunt maken met een website.
De menuknop bevat de onderdelen als categorieën, myreact, active topics, DM's, bookmarks e.d. De zoekknop start de zoekfunctie van GoT. Vasthouden van een post geeft een contextmenu met reageren, citeren of modtools (kan je vanaf de plee modden). Een 'swipe' naar links of rechts bladert door het topic.
Dat is dan ook het enige serieuze nadeel wat ik kan bedenken, namelijk dat het extra werk is.SinergyX schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:36:
Maar kan je aan de andere kant ook legio nadelen van een app opnoemen, met de belangrijkste toch wel de platform-afhankelijkheid.
Eens.Dan ben ik blij dat ze voor een en/en gaan ipv een of/of situatie, zolang er maar geen voortrekkerij gaat komen tussen deze 2 groepen of binnen een groep onderling.
Maar dan moet je er dus wel een app van maken. Dat is dus wat een app als meerwaarde biedt.NMe schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:38:
Die dingen kun je ook allemaal maken als de app in feite gewoon de webversie van het forum is met een raamwerkje eromheen dat die functies die je noemt afvangt. Dát werkend houden is veel eenvoudiger dan een complete app up to date houden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Dat is precies wat NMe bedoelt, een mooie middenweg als je toch de voordelen van een app wilt, maar het gemak en investering qua onderhoud van een mobiele website. De haalbaarheid daarvan weet ik niet, maar dat hoeven we hier ook niet te bespreken.Rakkerzero schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:55:
Een combinatie kan toch ook? Een app die als browser functioneert voor een mobiele site. Op die manier kan eenvoudig je site en dergelijke updaten, terwijl de navigatie (naar Myreact, prefs, etc..) via de app zelf gebeurd.
Contextmenu kan wel. Swipe input, menuknop, zoekknop allemaal niet.Hooglander1 schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:48:
Volgens mij zijn de voordelen die jij noemt ook wel te doen met app. Swipen, context menu's e.d. kunnen volgens mij ook wel met een mobiele website tegenwoordig.
[ Voor 19% gewijzigd door Gonadan op 10-01-2012 11:04 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dan zit je dus nog met je platform, de site zelf zou dan ook al deze navigatie moeten hebben, dat het nu van de app dan weer wat overbodig maakt.Rakkerzero schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:55:
Een combinatie kan toch ook? Een app die als browser functioneert voor een mobiele site. Op die manier kan eenvoudig je site en dergelijke updaten, terwijl de navigatie (naar Myreact, prefs, etc..) via de app zelf gebeurd.
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 24-01-2012 15:31 ]
Dankje en je hebt helemaal gelijkNMe schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 11:40:
Nee, gelukkig niet. Nou vertrouw ik de maker van die site wel, maar het zou nogal wat zijn als mensen daar in konden loggen en daarmee eigenlijk hun accountgegevens uit handen geven. Of stel ik zou inloggen; de maker van die site heeft dan in principe vrije toegang tot een aantal van de meest besloten fora op deze site.
Niet helemaal. Het punt over open-sourcen en clientside zaken doen is an sich niet zo'n probleem. Het grote probleem vanuit GoT (welke ik overigens ook helemaal begrijp!) is dat het op een externe server gehost wordt. Zou het dus binnen het tweakers.net domein gehost worden, zodat eventueel een beheerder kan ingrijpen wanneer dat nodig is en ten alle tijden de bron kan inzien, dan zou het niet zo'n groot issue zijn. Althans dat is wat ik weet over deze kwestieBtM909 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 12:53:
Daar zou wel omheen te bouwen zijn (alleen clientside dingen doen) en alles open sourcen
Ik gaf een technische oplossing's reply op NMealex3305 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:30:
[...]
Niet helemaal. Het punt over open-sourcen en clientside zaken doen is an sich niet zo'n probleem. Het grote probleem vanuit GoT (welke ik overigens ook helemaal begrijp!) is dat het op een externe server gehost wordt. Zou het dus binnen het tweakers.net domein gehost worden, zodat eventueel een beheerder kan ingrijpen wanneer dat nodig is en ten alle tijden de bron kan inzien, dan zou het niet zo'n groot issue zijn. Althans dat is wat ik weet over deze kwestie.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
BtM909 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 12:53:
Daar zou wel omheen te bouwen zijn (alleen clientside dingen doen) en alles open sourcen
Eerst de nieuwe lay out en dan gaan we verder kijken. Die wordt in ieder geval 'touch friendly' dus daarmee gaan we de goede kant op. We zijn er dan nog niet maar de wens 'mobiel forum' is gehoord.BtM909 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 20:28:
Je maakt er een grapje van, maar eigenlijk is 't toch dieptriest...
[ Voor 9% gewijzigd door zeef op 24-01-2012 20:34 ]
Ach, Tweakers.net blijft zijn charmes hebben. Een technologiesite die vér achter loopt op gebied van technologie op zijn ontechnologische concurrentenSinergyX schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 21:05:
Ach in iedergeval kunnen we binnenkort het 10-jarig 'verzoek voor mobiele versie' vraagtopic gaan vieren
[ Voor 14% gewijzigd door RedHat op 24-01-2012 21:15 ]
Verwijderd
Tegelijkertijd is er geen kritischer publiek dan tweakers. Ik snap best dat de devvers van Tweakers.net iets grondig willen doen, in plaats van houtje-touwtjeoplossingen zoals je die wel vindt bij niet-techsites. En het ontwikkelen van een nieuwe lay-out legt natuurlijk ook behoorlijk beslag op je capaciteiten.RedHat schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 21:13:
[...]
Dit is geen rant / kritiek naar de organisatie, maar gewoon puur het uiten dat ik het óntzettend jammer vind dat er te weinig budget / personeel / etc is om dit te realiseren. Dit terwijl het bij andere site's wel zo is (En dus eigenlijk jullie een stuk markt laten liggen, want waarom lukt het iedereen wel behalve jullie; dan klopt er toch iets niet aan jullie verdienmodel of uitgavepatroon als gelijkwaardige of beduidend minder gelijkwaardige sites dit wel lukt).
Dat is ook zeker een belangrijk deel van het verhaal. Elke dag die het duurt is ook een dag te lang, dat besef ik me maar al te goed. Het is alleen op dit moment even niet anders.Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 21:54:
[...]
Tegelijkertijd is er geen kritischer publiek dan tweakers. Ik snap best dat de devvers van Tweakers.net iets grondig willen doen, in plaats van houtje-touwtjeoplossingen zoals je die wel vindt bij niet-techsites. En het ontwikkelen van een nieuwe lay-out legt natuurlijk ook behoorlijk beslag op je capaciteiten.
Mjah, als je het introduceert met de melding dat dit dé oplossing is, dan kan je een hoop kritiek verwachten. Maar als je dit drie jaar geleden had geimplementeerd met de medeling dat er een 'echte' variant aan zou komen, dan had dit vast ook kritiek gehad, maar hadden we ook op mobiele apparaten kunnen tweaken. En houtje touwtje... Ik denk dat 95% tevreden is met een mobiel forum waarmee je soepel kan navigeren, fatsoenlijk op een smaller scherm berichten kon lezen, kon reageren en waarbij zaken als quotes en links werkbaar zijn...Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 21:54:
[...]
Tegelijkertijd is er geen kritischer publiek dan tweakers. Ik snap best dat de devvers van Tweakers.net iets grondig willen doen, in plaats van houtje-touwtjeoplossingen zoals je die wel vindt bij niet-techsites. En het ontwikkelen van een nieuwe lay-out legt natuurlijk ook behoorlijk beslag op je capaciteiten.
En waarnaa de basis wordt afgewerkt met platform afhankelijke 'apps'. Weet ik nu al welke de voorkeur krijgt, welke de 'mwah het werkt' wordt en welke waarschijnlijk amper aandacht krijgt. Dit zal nog een paar maanden zeker duren, je komt op een punt dat gewoon niets meer recht te praten is. Maarja, als je het enkel doet om wat ophemeling te krijgen vanuit een bepaalde groep.. Juig ik zulke 'offsite' conversie-sites des te meer aan.zeef schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 21:31:
Ik voel met je mee en blijf aandacht vragen voor mobiel GoT. De focus ligt nu op de nieuwe lay out en daarmee leggen we vast een basis voor touch (tablet) en deels mobiel.
Een goeie mobiele site heeft geen apps nodig. Als die wel nodig zijn heeft de mobiele site domweg gefaald. Ik kan me wel belangrijkere dingen bedenken waar het forum mee uitgebreid kan worden in dezelfde tijd die het zou kosten om nutteloze apps te gaan onderhouden.SinergyX schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 09:36:
[...]
En waarnaa de basis wordt afgewerkt met platform afhankelijke 'apps'.
[ Voor 23% gewijzigd door SinergyX op 25-01-2012 12:59 ]
Wat een tijdverspilling.Misha schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:22:
GoT in de app staat op de planning, maar wanneer we daar mee kunnen starten is nog even afwachten
technisch is het inderdaad niet nodig. Toch blijkt het veelal veel handiger te zijn even een app te openen dan naar een favoriet te surfen.NMe schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 12:13:
[...]
Een goeie mobiele site heeft geen apps nodig. Als die wel nodig zijn heeft de mobiele site domweg gefaald. Ik kan me wel belangrijkere dingen bedenken waar het forum mee uitgebreid kan worden in dezelfde tijd die het zou kosten om nutteloze apps te gaan onderhouden.
En toch doet de Facebook-app meer dan dat. Er zitten besturingsfunctionaliteiten in die de mobiele website niet heeft. Daarnaast heb je nog de mogelijkheid van notificaties.JvS schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:23:
[...]
technisch is het inderdaad niet nodig. Toch blijkt het veelal veel handiger te zijn even een app te openen dan naar een favoriet te surfen.
Je kan het ook andersom stellen: Een goeie mobiele site heeft geen browser nodig op een telefoon, maar kan je direct met een druk op een fijne knop via een app benaderen.
Maat volgens mij is de facebook manier wel erg goed. Gewoon een goeie mobiele site (die gewoon werkt als een app met knopjes enzo) en een losse app die gewoon die site aanroept. Dan kunnen mensen die perse geen apps willen gebruiken, de site via de browser benaderen en kunnen de mensen die het handig vinden om een appje te openen gewoon een app gebruiken.
Nofi maar ik vind dat je wel erg je mening ten opzichte van de apps probeert door te duwen, er kunnen toch ook gewoon afwijkende meningen bestaan? Die hoeven echt niet minder valide te zijn.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat is dus eigenlijk gewoon een ingewikkelde bookmark link functie die app danJvS schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:23:
[...]
technisch is het inderdaad niet nodig. Toch blijkt het veelal veel handiger te zijn even een app te openen dan naar een favoriet te surfen.
Je kan het ook andersom stellen: Een goeie mobiele site heeft geen browser nodig op een telefoon, maar kan je direct met een druk op een fijne knop via een app benaderen.
Maat volgens mij is de facebook manier wel erg goed. Gewoon een goeie mobiele site (die gewoon werkt als een app met knopjes enzo) en een losse app die gewoon die site aanroept. Dan kunnen mensen die perse geen apps willen gebruiken, de site via de browser benaderen en kunnen de mensen die het handig vinden om een appje te openen gewoon een app gebruiken.
De mening is niet minder valide, de oplossing is echter niet handig. Als er toch behoefte is aan een mobiele site (bijvoorbeeld door gebrek aan een native app voor Windows Phone of Blackberry), waarom zou je dan een hoop extra tijd besteden aan het maken van een aparte app voor iOS en Android, plus nog eens die mobiele site? Dan kan je toch beter een mobiele site maken die goed functioneert, met daarbij een shell app die eigenlijk niets anders doet als de mobiele site openen?Gonadan schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:33:
Nofi maar ik vind dat je wel erg je mening ten opzichte van de apps probeert door te duwen, er kunnen toch ook gewoon afwijkende meningen bestaan? Die hoeven echt niet minder valide te zijn.
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Wederom een mening. Het is een keuze, waarvan ik al aangaf hem te begrijpen en het ermee eens te zijn, die gemaakt wordt aan de hand van verschillende behoeften. Daar heb ik het ook verder niet over.MueR schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:55:
De mening is niet minder valide, de oplossing is echter niet handig. Als er toch behoefte is aan een mobiele site (bijvoorbeeld door gebrek aan een native app voor Windows Phone of Blackberry), waarom zou je dan een hoop extra tijd besteden aan het maken van een aparte app voor iOS en Android, plus nog eens die mobiele site? Dan kan je toch beter een mobiele site maken die goed functioneert, met daarbij een shell app die eigenlijk niets anders doet als de mobiele site openen?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Intentionally left blank
[ Voor 8% gewijzigd door NMe op 25-01-2012 23:11 ]
fixed that &NMe schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:10:
Zeker op iOS, waar je een webapp gewoon op je homescreen kan zetten (geen idee of dat op Android/Windows MobilePhone ook kan)
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
[ Voor 51% gewijzigd door SinergyX op 26-01-2012 15:10 ]
Interessant interviewcrisp schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 22:38:
[...]
De Financial Times is het met je eens: http://www.w3.org/QA/2012...financial_times_expe.html
Verwijderd
Maar wanneer komt dat uit ...alex3305 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 19:53:
[...]
Echter heb ik het gevoel dat het niet zoveel nut heeft om te doen. Ik denk namelijk dat Mobiel GoT in Tweakers 7 zal zitten...
Je maakt nu een wat rare, maar wel begrijpelijke aanname die ik graag even wil verduidelijken: er is geen dev-capaciteit beschikbaar gesteld voor het Salariskompas. Hoe of wat het ontwikkelt gaat worden, dat weet ik niet precies. Ik weet wel dat al onze beschikbare mankracht naar onze nieuwe layout gaat (en daarvoor verwijs ik graag naar onze .plans en als je zin hebt, dit artikel van ACM: reviews: Praktisch geheugenbeheer in Java bij Tweakers.net). Ik snap dat de headline van onze redactie wat verwarrend kan zijn. "Tweakers ontwikkelt Salariskompas" had wellicht beter "Tweakers wil in de toekomst een eigen Salariskompas ontwikkelen en vraagt daar voor nu jullie input" kunnen zijn, maar dat is net te langRedHat schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 19:50:
Ik heb toch een tijdje erover nagedacht om dit topic weer te kicken, maar toch besloten om het te doen. Indien niet gewenst mag het topic gesloten worden.
Dit draadje is gestart in 2011, precies een jaar geleden. Zoals in de TS te lezen valt is dit eigenlijk de v2 van een topic die al jaren geleden is gesloten (Dacht ik). Al jaren lang willen mensen het forum bezoeken op een mobiele telefoon; afgelopen jaren is dit explosief gestegen en in de meeste gevallen hebben bedrijven dit gerealiseerd.
Tweakers.net is dit helaas niet gelukt, want mankracht en geld tekort. In barre economische tijden moet er nou eenmaal gesneden worden in kosten, belangrijkste is dat de running costs gedekt zijn en dat de site voor kan blijven bestaan.
Echter zie ik wel nieuwe zaken gedevved worden die mij minder prioriteit lijkt te hebben dan een mobiele versie van GoT. (Een volledig werkende met HK toegang etc). Jullie kozen ervoor om devtijd te stoppen in een salariskompas, die we natuurlijk al een beetje hadden maar die was uiteraard niet leesbaar / moeilijk leesbaar op de mobiele device (Het 'wat verdient de ICTér'-topic)
Nu steken jullie zoveel tijd in een project om één topic mobiel te krijgen, kunnen jullie beter geen universele oplossing bedenken ?![]()
Zonder gekheid, een Salariskompas is leuk maar een Mobiel GoT dient meer gebruikers (Wel gebruikers die er al zijn, zo'n salariskompas trekt misschien nieuwe gebruikers aan). En een Salariskompas was er in feite al alleen zonder grafische schil en met de mobiel niet leesbaar of moeilijk leesbaar.
Verwijderd
Dat vereist een hele andere inrichting van onze organisatie, en de grote vraag is wat het op zal leveren. Uiteraard stellen wij grote eisen aan onze eigen code en de vraag is of de gemiddelde contributor vanuit de community daaraan kan voldoen. Daarnaast is onze codebase ook nog eens behoorlijk complex.Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 21:44:
Project met openbare broncode vind ik ook een goed idee maar ik denk dat onze liefste devvers daar niet zo tevreden mee gaan zijn...
Een nieuwe layout is een uitgelezen kans om deze ook (meer) mobile-friendly te maken. Om eerlijk te zijn zie ik meer in een goed opgezette website die ook op mobiele devices goed werkt dan in ontsluiting van het forum middels een app (meerdere platformen, zal nooit alle functionaliteit kunnen herbergen of tegen ontzettend hoge ontwikkelkosten etcetera).Ik vind het echt jammer dat de focus zo weinig gelegd wordt op een mobiel GoT algemeen. Er is tweakers.mobi, en de Tweakers 7 zal een verbetering zijn op mobiel vlak, maar ik vind het spijtig dat je zegt dat er niet specifiek voor gebouwd wordt. De apps van bijvoorbeeld XDA - dat gebaseerd is op Tapatalk - is zo fijn om mee te werken maar ik heb precies de indruk dat Tweakers een nieuwe layout belangrijker vind dan support van mobile devices (alhoewel je daarmee je doelpubliek aanzienlijk verhoogt).
Intentionally left blank
Er blijft toch wel een enorm verschil tussen 'mobile-friendly' en een mobile versie van GoT, je kan me niet vertellen dat je voor alle gangbare mobiele browsers en resoluties geen problemen gaat krijgen als je dit forum ook volwaardig PC-brower based wil maken. Layout-based zou je al bizar veel kunnen, maar in de huidige versie kan je geen client-based sessies opslaan met eigen layouts, dat naast ieder zijn persoonlijke instellingen (wel/geen icons, 25-100 per pagina, zoeken in huidig topic).crisp schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 22:15:
Een nieuwe layout is een uitgelezen kans om deze ook (meer) mobile-friendly te maken. Om eerlijk te zijn zie ik meer in een goed opgezette website die ook op mobiele devices goed werkt dan in ontsluiting van het forum middels een app (meerdere platformen, zal nooit alle functionaliteit kunnen herbergen of tegen ontzettend hoge ontwikkelkosten etcetera).
Verwijderd
Ja, ik zie dezelfde risico's die je verderop noemt en nog een paar extra. We hebben ook een verantwoordelijkheid inzake veiligheid en privacy naar users toe en de enige manier is om dat in eigen beheer te houden.alex3305 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 22:16:
Om mijn onduidelijkheid even te verduidelijken, met openbaar bedoelde ik eigenlijk tussen de vrijwilligers en devvers van Tweakers. Dat er bijvoorbeeld geen backdoor functionaliteit ingebouwd wordt.
Het is namelijk weldegelijk mogelijk - op een eenvoudige manier zelfs - om de onofficiële mobiele got (http://got.ram.io) aan te passen zodat hierin private fora ingezien kunnen worden per user, zelfs zonder inlogfunctionaliteit.
Over dit issue heb ik in het verleden (toen ik versie 1 lanceerde) contact gehad met zeef, echter was deze bang dat ik persoonlijke gegevens op zou slaan. Alhoewel dat zeker te begrijpen is, was dat allerminst mijn intentie. Wel zijn er zeker verschillende mogelijkheden tot een juiste mobiele GoT met medewerking vanuit de forum-crew en dev-crew.
[ Voor 7% gewijzigd door zeef op 08-05-2012 23:54 ]
[ Voor 1% gewijzigd door alex3305 op 09-05-2012 01:12 . Reden: :( Ik kan mezelf even niet lekker verwoorden vandaag. Kleine duidelijkheid toegevoegd in de derde alinea... ]
[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 09-05-2012 12:49 ]
Afgezien van (simpele) bug-fixes is er ook al even geen dev-capaciteit voor de andere apps.SinergyX schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:48:
maar als er wel gewoon voldoende dev-capaciteit op de apps van Android en iOS worden gezet, is gewoon commercieel populair bezig zijn ipv (imho nog altijd de 'core' van GoT) bezig te zijn voor je community.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Ik heb geen idee waar je dit vandaan haalt, ik heb het notabene nog hierboven gepost... er is geen dev-capaciteit gereserveerd voor de verdere ontwikkeling van de apps. Het enige dat we doen is onderhoud. Is het stuk en loopt er bloed uit, dan fixen we het. Net als bij alle andere zaken. Is de website stuk? Dan fixen we het. Is de nieuwsbrief stuk? Dan fixen we het. Etc etc. Ik weet niet hoe ik dit nog duidelijker kan maken?SinergyX schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 12:48:
Ik kan de 'gebrek aan mankracht' dan wel begrijpen mits ook de apps geen aandacht krijgen. Dat WP7 in dat opzicht nog een ondergeschoven kindje is, kan ik deels begrijpen, maar als er wel gewoon voldoende dev-capaciteit op de apps van Android en iOS worden gezet, is gewoon commercieel populair bezig zijn ipv (imho nog altijd de 'core' van GoT) bezig te zijn voor je community.
Verwijderd
Wat bedoelen jullie nu precies met "rekening houden met touch devices"? Wil dat zeggen dat er nieuwe mobiele templates zullen worden gemaakt of bedoel je gewoon dat jullie bijvoorbeeld in de plaats van Flash te serveren nu HTML5 video's gaat gebruiken?Misha schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 20:17:
[...]
Volgens mij kunnen we in dit topic nog heel lang doorgaan, maar het antwoord zal niet anders worden: al onze capaciteit zit in de nieuwe versie van Tweakers. In de nieuwe versie bouwen we niet een specifiek Mobiele GoT. Het enige dat we wel doen is waar mogelijk rekening houden met touch devices
Eventueel ken ik nog wel iemand die een android app erbij kan makenalex3305 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 22:54:
Maar goed, dan zal ik het maar direct posten zonder er een heel verhaal aan te hangen. Laat mij gewoonweg een echte mobiele GoT ontwikkelen en daarna hosten op tweakers.mobi / tweakers.net op basis van mijn huidige versie en we zijn van het gezeik af.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Verwijderd
+1alex3305 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 22:54:
Maar goed, dan zal ik het maar direct posten zonder er een heel verhaal aan te hangen. Laat mij gewoonweg een echte mobiele GoT ontwikkelen en daarna hosten op tweakers.mobi / tweakers.net op basis van mijn huidige versie en we zijn van het gezeik af.
Daar heb je een punt. Een goede mobiele website is inderdaad best om mee te beginnen. Heb je daarna nog tijd over kan je altijd eens proberen aan de grootste mobiele platformen (Android, iOS, WP7). Het voordeel van een app is dat die bepaalde zaken kunnen aanroepen die je niet kan vanaf een website. Voorbeeld: Share mogelijkheden in Androidalex3305 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:17:
Ik wist niet dat ik jou IRL kende. Android en iPhone development heb ik tevens ook al gedaan (met certificaat), dus dat zou het probleem niet zijn. Echter denk ik dat een goede website een betere optie is dan platform-specifieke apps.
Mischien wat kleine teasers posten van de nieuwe T.net layout?zeef schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:51:
Conclusie : Heb geduld en laat dit topic rusten tot na de lancering van de nieuwe versie van Tweakers. van dit uitstel komt geen afstel.
Was ook verder niet serieus bedoeldzeef schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:14:
Nou kan ik heel flauw een wit blokje posten : laat ik dat niet doen. Als er iets is om te laten zien dan komt dat vanzelf.
[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 10-05-2012 23:03 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
We vinden het allemaal jammer maar dit is de koers waarvoor gekozen is en willen we de nieuwe layout (wat meer een compleet nieuwe site is) eens afkrijgen dan moeten prioriteiten gekozen worden. Wacht nu gewoon tot het af is en dan zien we verder. Alles wat je nu wil doen met de huidige site is in feite een verspilling van tijd omdat deze binnen nu en .. maanden obsolete is geworden.alex3305 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 22:22:
Eigenlijk vind ik het gewoonweg een teleurstellend antwoord van je zeef. Een techsite met een van de grootste en drukbezochtste fora in de Benelux zonder mobiele variant in 2012. Ik kan er gewoonweg niet bij dat het per se allemaal in-house ontwikkeld moet worden met zo'n community. Een "crowdsourcing/devcontest/summerschool" zou ik dan zelf ook niet zien zitten.
Ik ga in ieder geval nadenken over wat ik nu met mijn variant ga doen...
[ Voor 6% gewijzigd door zeef op 11-05-2012 01:09 ]
Sorry maar dan doet Tweakers iets heel erg fout. Als het in de lucht houden (edit nieuwe versie van een FP bouwen valt imho daar ook onder) van een site zoveel moeite kost dat je niet (edit: op andere vlakken) kan ontwikkelen naar iets nieuws, blijf je bezig met fouten uit het verleden te stelpen. Schoenmakers schijnen op kapotte schoenen te lopen.zeef schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:51:
Met heel veel moeite ga ik een eind maken aan de discussie. We hebben nu al onze capaciteit in de nieuwe versie van Tweakers zitten. Dat wil zeggen dat we geen tijd over hebben om andere projecten -hoe nobel ook- voldoende te ondersteunen en begeleiden. 'Even' mobiel GoT bouwen is wishfull thinking. Je wil niet weten hoeveel tijd wij kwijt zijn met alleen onderhoud en up to date houden van 'gewoon' GoT.<>
Conclusie : Heb geduld en laat dit topic rusten tot na de lancering van de nieuwe versie van Tweakers. van dit uitstel komt geen afstel.
[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 11-05-2012 02:28 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
November komt nu best dichtbij en nog steeds geen mobiele template (of in ieder geval iets wat er op lijkt). Het mag er nu toch echt komen hoor.magnifor schreef op woensdag 30 november 2011 @ 17:25:
[...]
Wat ik mij gewoon afvraag is waarom het zo lang duurt dat GoT fatsoenlijk op de mobiele telefoon te bekijken is. Er wordt al een tijdje naar gevraagd en als andere sites dat hebben waarom tweakers niet? Leuk dat men bezig is met een leuke touch interface maar ik prefereer gewoon een goed werkende mobiele template voor het forum. Voor zover ik begrijp liggen er plannen op tafel maar is er niets concreet. Zal mij niet verbazen als we straks een jaar verder zijn en nog steeds geen mobiele template hebben.
Misschien even een update of we de nieuwe versie binnenkort hoeven te verwachten of dat we weer een jaar mogen wachten.NMe schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:29:
Dit topic nogmaals schoppen laat die mobiele template echt niet sneller komen. Zeef vroeg vlak boven je nog dit topic te laten rusten tot die nieuwe versie van Tweakers er is. Die versie is er nog niet. Wat wil je nou precies bereiken met deze schop?
Niets is fijner dan een goede mobile versie dat goed schaalt naar je scherm. En verder is een desktop versie voor een smartphone overkill omdat je dan te veel kB/mB's gebruikt omdat je teveel onnodige dingen binnenhaalt. We leven in een datalimieten tijdperk en is daarom elke megebyte die je kan besparen mooi meegenomen.Hooglander1 schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:30:
Met de huidige resolutie's zijn ook geen mobiele templates meer nodig, dus wat dat betreft valt het mee.
Je stelling is daar: "Wat ik mij gewoon afvraag is waarom het zo lang duurt dat GoT fatsoenlijk op de mobiele telefoon te bekijken is."
Nou ja, de technologie is nu wél zo ver
Al schijnt dat de releaseparty te zijn, niet persé de exacte datum.Tweakers steekt zijn site in de avond van 1 november in het nieuw. "Something awesome is about to happen." Van 'Geek to Chiq' … ^EB
[ Voor 12% gewijzigd door Hooglander1 op 17-09-2012 13:48 ]
Niet helemaal waar, ook met de huidige resolutie vind ik het behoorlijk vervelend dat GoT geen mobiel template heeft. Maar het maakt niet uit hoe vaak dit topic geschopt wordt. Straks met de nieuwe layout wordt het allemaal iets meer mobile-friendly maar uiteindelijk is dat ook maar een halve oplossing. Het concept mobiele templates staat al hoog op de verlanglijst maar er is voorlopig blijkbaar (nog) geen tijd voor. Hier porren om updates of überhaupt schoppen laat het niet sneller gaan, en net zo min heeft de forumcrew de schop nodig om in te zien dat het nodig is. Weten we allang, maar devtijd moet vrijgemaakt worden en kost geld. Er zijn ook andere dingen die minstens net zo belangrijk zijn.Hooglander1 schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:30:
Met de huidige resolutie's zijn ook geen mobiele templates meer nodig, dus wat dat betreft valt het mee.
Klopt.Hooglander1 schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:48:
Al schijnt dat de releaseparty te zijn, niet persé de exacte datum.
[ Voor 12% gewijzigd door NMe op 17-09-2012 13:55 ]
When it's done. Als er een releasedatum was geweest had 'ie op die pagina's gestaan.magnifor schreef op maandag 17 september 2012 @ 13:59:
[...]
Prima, alleen ik lees nergens wanneer het ongeveer uitkomt?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq