Sinds enkele dagen was hier een discussie met een ene Jeroen over een op te zetten forum.
Vandaag kreeg ik een nieuwsbrief van het bewonersinitiatief Soest:
Juni 2011: Workshop Thuisnetwerk, Forum, Tuinboringen, Voortgang Aanleg
Workshop Thuisnetwerk
Op 23 juni wordt in het Glasvezelcentrum Soest (Koningsweg 2-02) een gratis workshop gehouden over de aanleg van een thuisnetwerk. Bij de aanleg van glasvezel, die net is gestart in Boerenstreek en Overhees, is in veel gevallen geen wijziging nodig, maar vaak wordt dit feit aangegrepen om de aangesloten apparaten zoals PC, Radio en Televisie te updaten naar bijv. digitaal of HD en een nieuw thuisnetwerk. In dat geval zijn meestal andere kabels nodig en Soester Iwan van Toren laat tijdens deze workshop zien wat erbij komt kijken.
De deur is open vanaf 19.30, programma begint om 20.00 uur.
LET OP: ER IS MAAR BEPERKT PLAATS!
Reserveer daarom tijdig uw gratis deelname. Dat kan in het glasvezelcentrum zelf (elke dag open, behalve op zondag) of via de mail: info@soestopglasvezel.nl.
Nieuw onafhankelijk forum voor (toekomstige) XMS gebruikers
Soester en zelf toekomstig XMS-gebruiker in Overhees Jheroen heeft speciaal voor (toekomstige) gebruikers van XMS via glasvezel een onafhankelijk forum opgericht. Dit forum is per 14-06-2011 actief, en zal nog moeten groeien, maar dat kunnen we dus met zijn allen vanaf nu doen. Er lopen contacten met het GlasvezelCentrum, het bewonersinitiatief en hopelijk zal ook XMS de nodige bijdragen leveren.
Hier is het te vinden:
http://www.xmsnetgebruikers.nl/. Maak er dus gebruik van, stel vragen en als je ervaringen heb, deel ze hier!
Tuinboringen
De werkzaamheden in de Boerenstreek zijn van start. Er zijn wel wat onduidelijkheden omtrent de tuinboringen bij mensen die zich NIET hebben aangemeld voor glasvezel. Het is de bedoeling dat men daar expliciet WEL of GEEN toestemming voor geeft. Als er bij de aannemer geen voorkeur bekend is, gaan ze in principe wel de tuinboring uitvoeren, omdat ze dan toch bezig zijn en het op een later moment veel extra werk kost.
Wilt u dus EXPLICIET GEEN tuinboring: geef dat dan zo snel mogelijk aan via de antwoordkaart van Reggefiber of kom langs in het GlasvezelCentrum aan de Koningsweg om dit te regelen, om eventuele problemen ermee te vermijden! Een email naar soest@reggefiber.nl is ook voldoende met daarin uw adres en uw voorkeur voor wel of geen tuinboring.
Voortgang Aanleg Boerenstreek/Overhees
Op dit moment wordt er druk gewerkt in Boerenstreek en Overhees om de basis-infrastructuur voor het nieuwe glasvezelnetwerk aan te leggen. Hier en daar worden ook al de eerste huisaansluitingen gerealiseerd. We hebben helaas nog steeds geen detailplanning, maar de mensen die het aangaat krijgen via de aannemer en Reggefibder directe informatie waar nodig of van toepassing.
Hieronder geven we wel de globale planning weer. Naar verwachting zal rond 12 juli 2011 de eerste huisaansluiting actief in gebruik genomen kunnen worden!
Startdatum Einddatum Mei Juni Juli Aug. Sept. Okt. Nov. Dec.
Aanleg basis infrastructuur AP02 (Boerenstreek/OH) 16 mei 2011 8 juli 2011
Realisatie huisaansluitingen AP02 (Boerenstreek/OH) 11 juli 2011 19 sept 2011
Aanleg basis infrastructuur AP01 (Overhees) 11 juli 2011 5 sept 2011
Realisatie huisaansluitingen AP01 (Overhees) 19 sept 2011 21 okt 2011
Aanleg basis infrastructuur AP08 (Soesterberg) 5 sept 2011 4 nov 2011
Realisatie huisaansluitingen AP08 (Soesterberg) 24 okt 2011 16 dec 2011
Elke woensdag vanaf 19:30 in Happerij&Tapperij de Tamboerijn Overhees:
Open inloop voor informatie en aanmeldingen!
GlasvezelCentrum Soest • Koningsweg 2 .02 • 035 - 588 05 35
ma: 12:00 - 18:00 | di-za: 10:00 - 18:00 | zo: gesloten
Deze nieuwsbrief opzeggen
Het forum dat genoemd wordt in de nieuwsbrief is het beruchte forum van Jeroen. En deze wordt dus onder de vlag van XMs gepromoot en dat vindt ik bedenkelijk.
Verder heeft hij op zijn forum een kopje tweakers met daarop een lijst van alle tweakers gebruikers met verwijzingen naar allerlei tweakers items. Dit vindt ik ronduit jatwerk en dat heb ik hem ook laten weten:
Beste jeroen,
Ik weet niet of dit forum veel zal toevoegen, er is al een prima XMS forum zoals je weet;
XMS Glasvezel ervaring - XII maar hier werd je niet al te vriendelijk ontvangen. Ik weet niet waarom je overigens in dit forum een overzicht hebt gemaakt van de tweakersleden met verwijzingen naar de tweakers site. De mensen daar zullen er niet erg blij mee zijn. Bovendien is het niet erg netjes om ongevraagd info te jatten.
Hoe dit verder gaat aflopen weet ik niet...........
Update:
Alles wat we hier posten wordt één op één gekopieerd naar zijn forum