XMS Glasvezel ervaring - XII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 69.662 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
Oproep

Kunnen XMS klanten met vreemde telefonieproblemen (bepaalde locaties onbereikbaar, stiltes, uitvallende verbindingen) een email sturen naar denan.nospam@gmail.com met daarin een omschrijving van het probleem? Er is onderzoek geweest naar de issues waarover mensen hier klagen maar de problemen zijn niet te reproduceren en zijn ook niet generiek. Het overgrote merendeel van de klanten ervaart geen problemen. Om wat dieper te graven heb ik graag wat testcases en bij voorkeur worden dat Tweakers ;).

Aub alleen reageren als een specifiek probleem vaak voorkomt, het probleem moet te testen zijn en als iets slechts 1x per 3-4 weken gebeurt is dat te weinig voor een goede testcase.

Info die in de email moet staan:
- Het telefoonnnummer
- Wat is het probleem?
- Hoe vaak komt het voor?
- Waar bel je heen? (onnet/offnet)
- Wat voor telefoon heb je
- Waarop zit je telefoon aangesloten (DRG/Genexis/etc.. Aub typenummer vermelden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:09
Hint: einde discussie ? ;-)

Als iemand een forum wil beginnen, laat hem lekker doen.
Ik haal mijn info toch hier. (Net als veel tweakers denk ik.)

En overige XMS mensen stuur ik ook hierheen of naar de helpdesk XMS.

P.s. Ik ken Denan :9

[ Voor 5% gewijzigd door sjansen op 15-06-2011 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
sjansen schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:01:
En overige XMS mensen stuur ik ook hierheen of naar de helpdesk XMS.

P.s. Ik ken Denan :9
En kent denan jou ook? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:09
{Off-topic}
Als ik maar blond haar had, voorgevel, strak shirtje, kort rokje...
Dan weet ik zeker dat je me kende..
Zo genoeg geouwehoerd.

{Back to topic}

Denan of andere die het weten; Al iets meer bekend over het EPG probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:06:
[...]

En kent denan jou ook? 8)
Ik ken jou wel wuhahahahaha :9 :P
Ff wat relaxder doen hier nu hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:11
Ik ken denan, famous, nick en een heleboel meer waar ik telefonisch contact mee heb gehad.
Wie overtreft mij? :p

Behalve denan want die speelt vals ;)

[ Voor 15% gewijzigd door White_Collar op 15-06-2011 17:21 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 17:15:
Ik ken denan, famous, nick en een heleboel meer waar ik telefonisch contact mee heb gehad.
Wie overtreft mij? :p

Behalve denan want die speelt vals ;)
dankzij mijzelf ken je mij :) hahaha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brous
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37

brous

No Soap for you!!

Vanmorgen monteur langs geweest om eens te kijken waar het probleem zit. Hij heeft een laser op één (of 2) vezels gezet en toen naar de "wijkcentrale" gereden om te kijken waar het probleem zat. De woning was inderdaad verkeerd aangesloten. Hij heeft het e.e.a. aangepast en nu werkt het perfect!

Internet is super snel en hebben het goede telefoonnummer. Nu eens kijken hoe de digitale tv werkt!

Good morning! And in case I don't see you: good afternoon, good evening and good night!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:09
Rekenblok schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 09:17:
[...]

Daar ben ik het ook met je eens, kan er ook niks anders van maken.
Neem jou niets kwalijk maar XMS, jij bent een toffe peer denk ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Nee, ben heel gemeen ;)

[ Voor 77% gewijzigd door White_Collar op 15-06-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
sjansen schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 16:37:
{Off-topic}
Als ik maar blond haar had, voorgevel, strak shirtje, kort rokje...
Dan weet ik zeker dat je me kende..
Zo genoeg geouwehoerd.

{Back to topic}

Denan of andere die het weten; Al iets meer bekend over het EPG probleem ?
En nu val je door de mand; mensen die me echt kennen weten dat mijn voorkeur bij roodharigen ligt :)

Ontopic: epg (ook voor de nieuwe zenders) staat nog open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
EPG werkt nog niet. Wel zijn één HD en Ketnet/Canvas HD toegevoegd aan het pakket. En zo is op de HD-zenders nu een HD-logo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
elwinvangestel schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 22:03:
EPG werkt nog niet. Wel zijn één HD en Ketnet/Canvas HD toegevoegd aan het pakket. En zo is op de HD-zenders nu een HD-logo te zien.
Ja inderdaad, de naam is wel nog gewoon een en canvas maar er staat HD boven.

Overigens je kunt bij een en canvas nu kiezen tussen de SD en de HD variant zie ik. Dat kan door op de info knop te drukken en dan kun je kiezen tussen High definition en Standard Definiton, net zoals je op sommige kanalen tussen het geluid kan kiezen. Leuke functie, ik hoop dat ze dat op alle kanalen gaan doorvoeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
ik222 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 22:11:
[...]

Overigens je kunt bij een en canvas nu kiezen tussen de SD en de HD variant zie ik. Dat kan door op de info knop te drukken en dan kun je kiezen tussen High definition en Standard Definiton, net zoals je op sommige kanalen tussen het geluid kan kiezen. Leuke functie, ik hoop dat ze dat op alle kanalen gaan doorvoeren :)
Heeft het voordelen dan ?

Als je een SD tv hebt dan is SD toch top ? als je een full HD tv hebt inc hd decoder dan is HD toch op ?
waarom zou je op je Full HD tv met hd decober SD willen zien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
MiK schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 22:18:
[...]

Als je een SD tv hebt dan is SD toch top ? als je een full HD tv hebt inc hd decoder dan is HD toch op ?
Tussen SD en HD heeft niet echt veel nut.
(Je kiest voor een SD box of een HD box. Je gaat geen SD kijken met een HD box)

Maar wat wel interessant is om te kiezen tussen ondertiteling of geen ondertiteling.
en het kiezen tussen 2.0 of 5.1 geluid stream, ik luister bij sommige programma's liever 2.0 dan 5.1.

Heeft iemand een oplossing voor de teletekst ondertiteling op de BBC zenders?
Zou dit ook normale ondertiteling kunnen zijn ipv de teletekst ondertiteling?
Misschien doorzichtige teletekst ondertiteling? Dit was vroeger ook mogelijk bij analoog, kijkt prettiger. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Gangster93 op 15-06-2011 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
MiK schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 22:18:
[...]

Soms vind ik het wel leuk om SD en HD te vergelijken maar je hebt gelijk, in principe is het niet nuttig want je laat hem normaal toch altijd op HD staan.

Wat betreft ondertiteling en geluid is dat inderdaad veel nuttiger wat dat betreft, ik hoop ook dat het binnenkort mogelijk wordt om altijd tussen alle sporen in de stream te kiezen. Want bij dingen die niet echt 5.1 zijn stuur ik liever gewoon 2.0 naar mijn versterker.

[ Voor 25% gewijzigd door ik222 op 15-06-2011 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Op mijn logitec Harmony heb ik altijd twee niet gebruikte knoppies voor 2.0 en 5.1 (gekozen op de mn versterker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Nick39 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 21:21:
[...]
Hij krijgt of heeft binnenkort vezel en wilde daarom maar zelf een XMS forum op gaan zetten.
Moet je zelf weten,maar dan moet je niet hier gaan spammen.
Een moderator heeft dat bericht ook verwijderd (en nee niet op mijn verzoek) .
Verder heb ik zoals gezegd weinig zin in een XMS deel op GOT hier verder over door te gaan,het gaat geheel off topic.
man waar maak jij je druk over? Als iemand een xms forum wil opzetten moet hij dat zelf weten. Welkom op internet, waar de gebruikers zelf bepalen wat handig is en wat niet.
Ps: dat van die .eu naam kapen, volgens mij ben je echt ernstig in de war want daar valt helemaal niets te kapen, .eu heeft nauwelijks waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
ik222 schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 22:11:
[...]

Als ik op Info druk krijg ik alleen info over het programma, geen keuze tussen SD en HD?

Edit: ah ik moet natuurlijk wel aanzetten dat ik dat wil aanpassen, haha!

Bij ARTE kun je overigens nu ook kiezen voor Duits/Frans en HD/SD. SD heeft een andere programmering zo blijkt?

[ Voor 12% gewijzigd door elwinvangestel op 15-06-2011 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:45
Dat voelt weer als een meevaller, waar we gisteren nog hoorden dat het misschien volgende week geregeld zou zijn, staan ze er vandaag opeens op, één en Canvas HD. :) Dat is mooi, nu kunnen we onze aandacht volledig focussen op het toegevoegd krijgen van BBC One HD, zo'n beetje de enige belangrijke zender die we alleen nog in SD hebben die wel in HD bestaat (ik bedoel, NHK World HD zou natuurlijk ook mooi zijn, maar zal ik voorlopig niet over zeuren).

Hopelijk voor het einde van de maand nog, anders hebben we bij de finales van Wimbledon de bizarre keuze uit 2D SD (op BBC One) of 3D HD (op BBC HD), maar zal het voor het overgrote deel van de IPTV-kijkers meest voor de hand liggende formaat, namelijk gewoon plat brilletjesloos HD, niet beschikbaar zijn, vanwege het ontbreken van BBC One HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Mr. Jinx schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 23:18:
[...]

man waar maak jij je druk over? Als iemand een xms forum wil opzetten moet hij dat zelf weten. Welkom op internet, waar de gebruikers zelf bepalen wat handig is en wat niet.
Ps: dat van die .eu naam kapen, volgens mij ben je echt ernstig in de war want daar valt helemaal niets te kapen, .eu heeft nauwelijks waarde.
Bedankt voor je toevoeging aan dit topic...

Kunnen we nu gewoon on topic weer gaan en de grimmige sfeer die er de laatste dagen een beetje was achter ons laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
denan schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 10:04:
[...]

Dat twitteraccount is iets van Marketing.. en daar staan hooguit een paar woorden in. Persoonlijk lijkt het me nuttiger om een duidelijk verhaal te plaatsen bij elke storing met de oorzaak/gevolgen. Het lijkt me geen goed idee om dat krampachtig in 140 tekens te proppen.
Misschien is het wel zinvol om gepland onderhoud te communiceren bijvoorbeeld via de mail. Als gevolg van bijvoorbeeld onderhoud aan het internet kun je niet op de XMS pagina komen waardoor je niet weet dar er onderhoud plaatsvind met als gevolg veel onnodig telefoonverkeer naar XMS. Maar ook storingen die bekend zijn kunnen gecommuniceerd worden via mail, wie krijgt tegenwoordig geen mail binnen op de mobiel.
Ook dit scheelt onnodig telefoonverkeer en in plaats van het beantwoorden van al deze telefoontjes kunnen ze zich beter bezig houden met oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Jheroen schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:42:
[...]

ik ben ook moderator op het grootste ziggo gebruikers forum wat uit eenzelfde idee ontstaan is.
Het beste van ziggo vind je terug op www.zaggo.nl :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Da's mooi dan kunnen jullie daar mooi verder babbelen over ziggo....

Wat heeft ziggo met XMS te maken?
Of heb ik gemist dat XMS DVB-C van ziggo gaat aanbieden?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Trouwens nog even terugkomend op de HD / SD keuze, voor mensen met een PVR is dit wel degelijk nuttig bedenk ik me nu. Namelijk in SD kun je veel meer opnemen dan in HD, dit vanwege de lagere bitrate van de SD streams.

[ Voor 12% gewijzigd door ik222 op 16-06-2011 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:08

GerkeP

Vragen mag altijd........

Op 13th street mist de ondertiteling :(

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 15:26
Donderdag 23 juni op Canvas (HD) 21:15 Bruce Parry - Amazon in HD dus _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 14:18

Goku33

Ownage!

Op de storingspagina staat eindelijk wat over EPG.

storing EPG informatie van een aantal zenders
Op dit moment is er een probleem met de EPG informatie van een aantal zenders, de informatie van deze zenders wordt tijdelijk niet weergegeven.

Wel heel summier... nog steeds geen idee wanneer we weer gewoon makkelijk kunnen opnemen, etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:57
In het tweede kwartaal [...] zullen de Amino set-top boxen van het type A140 SD-HD en A540 SD-HD PVR uitgeleverd gaan worden.
Is er al bekend wanneer de nieuwe set-top boxen beschikbaar zijn? Het tweede kwartaal is bijna voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
lethargy schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:59:
[...]

Is er al bekend wanneer de nieuwe set-top boxen beschikbaar zijn? Het tweede kwartaal is bijna voorbij.
Er is nooit gecommuniceerd dat het ook daadwerkelijk het tweede kwartaal word. Dat was glashart media en daar hebben jullie niks mee te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Goku33 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 11:28:
Op de storingspagina staat eindelijk wat over EPG.

storing EPG informatie van een aantal zenders
Op dit moment is er een probleem met de EPG informatie van een aantal zenders, de informatie van deze zenders wordt tijdelijk niet weergegeven.

Wel heel summier... nog steeds geen idee wanneer we weer gewoon makkelijk kunnen opnemen, etc.?
EPG werkt weer! (reboot van de STB kan nodig zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
Rekenblok schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 12:06:
Er is nooit gecommuniceerd dat het ook daadwerkelijk het tweede kwartaal word. Dat was glashart media en daar hebben jullie niks mee te maken ;)
Ja maar... Ja maar... ;( ;(

Nevertheless: wat staat er op de planning. Ik ken een hele kudde mensen die op de 540 aan het wachten zijn namelijk!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
* swima voelt zich helemaal een kuddedier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
* White_Collar ook. Zit ook te wachten op de 540.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Wat zijn de veranderingen bij een 540 tov 532?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Malt007 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:28:
Wat zijn de veranderingen bij een 540 tov 532?
250GB ipv 160GB en HDMI 1.3 ipv 1.2(?)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
laten we zeggen dat er 99.9999999999999% zekerheid is dat men eerst de bestaande voorraad opmaakt voordat ze de 540 gaan leveren. Zou ook kapitaalvernietiging zijn als de ISP's dat niet zouden doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had vanochtend voor het eerst toch weer de metalen klik in plaats van de beltoon,waarop ik gelijk weer de kiestoon kreeg.
Navraag bij de ontvangende partij ,de telefoon was daar gewoon over gegaan,en bij opnemen kreeg men een dode lijn.
Raar,heb hier weken geen last van gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:41:
Had vanochtend voor het eerst toch weer de metalen klik in plaats van de beltoon,waarop ik gelijk weer de kiestoon kreeg.
Navraag bij de ontvangende partij ,de telefoon was daar gewoon over gegaan,en bij opnemen kreeg men een dode lijn.
Raar,heb hier weken geen last van gehad..
Hou even in de gaten of het vaker gebeurt.. en zoja: -> denan in "XMS Glasvezel ervaring - XII"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Laatst online: 13:57
Rekenblok schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:10:
* lethargy ook. Zit ook te wachten op de 540.
Dan blijf ik ook nog maar even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luuk1983 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:30:
[...]

250GB ipv 160GB en HDMI 1.3 ipv 1.2(?)
En een nieuwe chipset.
In de PDF bij de *40 serie STB's staat het volgende:
'The new range of HD STBs from Amino Communication uses the new STi7105 from STMicroelectronics'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Laatst online: 02:17
Ter info aan alle (potentiele) XMS klanten, de verhuisprocedure/termijn van XMS is nogal klantonvriendelijk..

Hier is mijn ervaring, ik heb een paar weken terug een verhuizing aangevraagd binnen het servicegebied van XMS (Hilversum), op het nieuwe adres zit ook al een glasvezelaansluiting, er hangt echter nog een soort van dummykastje (leeg Genexis kastje).. Op het oude adres heb ik een Packetfront met vast IP, waar alles prima werkt.. Op het nieuwe adres is een vast IP helaas niet mogelijk, tegenslag #1 maar overkomelijk.. Tegenslag #2 is echter een die in deze tijd echt niet meer kan imho.. Wat is het geval, de zogenaamde procedure van monteur die langs moet komen om op het nieuwe adres de boel werkend te maken (kastje vervangen?) daar een termijn van 20 dagen voor schijnt te hebben en dat als klap op de vuurpijl die termijn pas ingaat zodra de boel op het oude adres is afgesloten (in mijn geval 1 juli).. XMS laat je dus infeite doodleuk bij een verhuizing maximaal 3 weken zonder TV/Radio, telefoon en internet zitten.. Wat vinden we daar nou van?

Ik heb nog gevraagd of de monteur niet eerder kon komen om de boel alvast aan te sluiten op het nieuwe adres zodat op 1 juli de boel in 1x overkan van de oude naar de nieuwe aansluiting, maar dat was niet mogelijk.. Lekker dan..

Not amused! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Inflatable schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:27:

Op het oude adres heb ik een Packetfront met vast IP, waar alles prima werkt.. Op het nieuwe adres is een vast IP helaas niet mogelijk, tegenslag #1 maar overkomelijk..
Bij een Genexis wordt via DHCP altijd hetzelfde IP uitgedeeld. Het is dus onnodig om 24,95 te betalen voor een vast IP, want het hebt immers altijd hetzelfde IP.
Zie ook http://www.nieuwlandopgla...d=3&limit=6&limitstart=12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Laatst online: 02:17
Dat is dan meegenomen, maar waarom een termijn van maximaal bijna 3 weken zonder bij verhuizing?? Ik snap het probleem niet waarom ze de boel op het nieuwe adres niet eerder gereed kunnen maken voor de verhuizing van de aansluiting.. Waarom gaat de termijn van maximaal 20 dagen voor de monteur pas in zodra het oude adres is afgesloten?? :|

Ben ik straks dus mogelijk wekenlang o.a. niet telefonisch bereikbaar, en via mijn XMS e-mail etc ook niet..

Kan toch niet.. Beetje serviceprovider regelt dat binnen een dag tegenwoordig..

[ Voor 21% gewijzigd door Inflatable op 16-06-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
XMS valt onder reggefiber/GHM jammer genoeg is reggefiber/GHM niet echt een klantvriendelijk bedrijf...
Ze doen gewoon wat ze zelf willen en met klanten hebben ze letterlijk en figuurlijk niets te maken...
XMS kan hier ook niets voor je doen aangezien dit een dochteronderneming is en niets te vertellen heeft.

Als het werkt werkt het, werkt het niet>> zoek het maar uit.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
denan schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:21:
[...]

Hou even in de gaten of het vaker gebeurt.. en zoja: -> denan in "XMS Glasvezel ervaring - XII"
Met mij in de cc als je mail stuurt a.u.b ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Dus voor de Amino A540:

XMS officieel:
In de loop van 2011 komt er een nieuwe settopbox met recorder: de Amino M540. Het grootste verschil tussen beide boxen is de grootte van de harde schijf. De Amino M532 heeft een harde schijf grootte van 160GB en de Amino M540 van 250GB. Beide settopboxen kosten € 249,-. Ter zijner tijd is het ook mogelijk om de Amino 130M tegen bijbetaling om te ruilen voor de Amino M540. Let op!: Het is niet mogelijk om de Amino M532 later in te ruilen voor de Amino M540.

Glashart officieel:
In het tweede kwartaal zal tevens een Turks pakket met 32 basis, 14 plus en 4 sport zenders geintroduceerd worden. Een Arabisch pakket zal ook in dit tweede kwartaal volgen. Tenslotte zullen de Amino set-top boxen van het type A140 SD-HD en A540 SD-HD PVR uitgeleverd gaan worden.

Ik hoop dat het, het wachten waard was... En hopen dat de actie dan ook 50 euro is met inruil. Ik heb daar 3x over gemaild en gebelt, maar ze konden niks toezeggen helaas. Straks is de inleg ineens 100 euro ofzo... maar ik ga maar uit van de 50 euro die wordt gesuggereerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 14:21:
[...]

+ @rekenblok verwacht voorlopig ff geen mail,zit de komende 3 weken in Griekenland.. zal de thuisblijvers vragen op te letten.
Bedankt voor de feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
fast-server schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 17:14:
XMS valt onder reggefiber/GHM jammer genoeg is reggefiber/GHM niet echt een klantvriendelijk bedrijf...
Ze doen gewoon wat ze zelf willen en met klanten hebben ze letterlijk en figuurlijk niets te maken...
XMS kan hier ook niets voor je doen aangezien dit een dochteronderneming is en niets te vertellen heeft.

Als het werkt werkt het, werkt het niet>> zoek het maar uit.
Zo werkt het natuurlijk niet. Reggefiber/GHM zijn er niet op uit om klantjes te pesten (want zo breng je het). Je hebt gewoon te maken met een grote organisatie en om de logistieke processen in de hand te houden zijn er vaste afspraken mbt opleverprocessen. Verder is het ook niet waar dat XMS als afnemer niets kan doen aan een proces wat niet lekker loopt. Juist omdat ze een dochteronderneming zijn is er aardig wat invloed op de processen en de besluitvorming; loopt iets niet lekker dan is het XMS vrij om met reggefiber om tafel te gaan om een nieuw proces in te richten.

@inflate: heb je al contact gehad met rekenblok? Ik weet dat er voor verhuizingen/opleveringen wat nieuwe processen in de pijplijn zitten, wellicht kan hij je helpen met de oplevering in je nieuwe woning (of in ieder geval een goede reden geven waarom het niet per direct mogelijk is).

[ Voor 11% gewijzigd door denan op 16-06-2011 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:22

Fiber

Beaches are for storming.

* Fiber wenst Nick een fijne vakantie...

Afbeeldingslocatie: http://www.depers.nl/UserFiles/Image/2008/200812/20081209/griekenland.rellen.oproerpolitie.425.jpg

http://www.depers.nl/buit...irca-170-arrestaties.html

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
offtopic: Nick gaat zich daar vast vermaken.. al heb ik nu al medelijden met die grieken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
denan schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 17:58:
[...]

Zo werkt het natuurlijk niet. Reggefiber/GHM zijn er niet op uit om klantjes te pesten (want zo breng je het). Je hebt gewoon te maken met een grote organisatie en om de logistieke processen in de hand te houden zijn er vaste afspraken mbt opleverprocessen. Verder is het ook niet waar dat XMS als afnemer niets kan doen aan een proces wat niet lekker loopt. Juist omdat ze een dochteronderneming zijn is er aardig wat invloed op de processen en de besluitvorming; loopt iets niet lekker dan is het XMS vrij om met reggefiber om tafel te gaan om een nieuw proces in te richten.
"klantje pesten" zijn jouw woorden en niet die van mij (was ook niet mijn intentie om het zo te laten overkomen)
Rekenblok schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:48:
Ik kreeg het verzoek van XMS een tijdje geleden om te zeggen dat het het een dienst is van Glashart media dus bij deze.
Klant heeft een probleem.
XMS: het is een dienst van GHM en niet van ons dus wij kunnen niets voor je doen.
Klant kan geen contact opnemen met GHM en het probleem word niet opgelost.

Hoe noemen ze deze constructie bij XMS/GHM ?

"dan zoek je maar een andere provider"
Als je geen alternatief hebt (XMS only regio) en je bent wel afhankelijk van een snelle verbinding en een vast IP wat zijn je opties dan? precies er zijn geen andere opties.

Of het nou zo bedoeld is of niet XMS/GHM komt over als een trage aanbieder met een #care mentaliteit
In de wijk waar ik woon heeft bijna niemand meer XMS om die redenen, als je wel snel internet nodig hebt maar geen vast IP dan kun je zo overstappen naar de kabel en dat heeft bijna iedereen ook gedaan.

Als je een bedrijf bent en een dure investering gedaan hebt dan wil je dat toch ook terugverdienen?
Dan kun je beter de problemen en gebreken oplossen en zorgen dat je bestaande klanten vasthoud en oude klanten weer terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Dan kun je beter de problemen en gebreken oplossen
Stel je eens voor dat ze problemen oplossen ;)
* White_Collar is nog steeds in aan het wachten op de pm van rfbroek......

[ Voor 55% gewijzigd door White_Collar op 16-06-2011 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
fast-server schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 19:10:
"klantje pesten" zijn jouw woorden en niet die van mij (was ook niet mijn intentie om het zo te laten overkomen)
Zo kwam het inderdaad over maar als dat niet je intentie was heb ik niets getypt :)
Klant heeft een probleem.
XMS: het is een dienst van GHM en niet van ons dus wij kunnen niets voor je doen.
Klant kan geen contact opnemen met GHM en het probleem word niet opgelost.

Hoe noemen ze deze constructie bij XMS/GHM ?
Dat is zeker niet de bedoeling. XMS (of de andere ISP's) zijn altijd het eerst contactpunt bij storingen, of de dienst nou inhouse valt of bij een externe leverancier ingekocht is. "Het is een GHM dienst" lijkt me dan ook een beetje te kort door de bocht en niet de bedoeling van XMS.

Verder kan ik je garanderen dat de het care% bij XMS (helpdesk, medewerkers en directie) erg hoog ligt. Juist om de kwaliteit van de dienstverlening te vergroten (de grote groei van de afgelopen maanden had zeker effect op de wachttijden en dus kwaliteit) heeft men zowel bij de CSD als de achterliggende afdelingen veel nieuwe mensen aangenomen.

Maar wat zit jou dan specifiek dwars aan een dienst van XMS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 14:19
Stel dat ik een Amino 130M heb van buiten het GHM netwerk, met dus totaal andere firmware daarop. Wat zouden dan de mogelijkheden zijn om deze toch op het netwerk te gebruiken, of mooier nog, te flashen met de juiste firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ToniW schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:44:
Stel dat ik een Amino 130M heb van buiten het GHM netwerk, met dus totaal andere firmware daarop. Wat zouden dan de mogelijkheden zijn om deze toch op het netwerk te gebruiken, of mooier nog, te flashen met de juiste firmware?
Als hij niet de juiste key/identificatie heeft: geen. Veel van die amino's zijn ook gelocked en kunnen niet voorzien worden van een andere firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 16:21
denan schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 21:46:
[...]

Als hij niet de juiste key/identificatie heeft: geen. Veel van die amino's zijn ook gelocked en kunnen niet voorzien worden van een andere firmware.
Ik ben alleen nog maar gelockte Amino's bij tele2 tegengekomen... die doet zich voor als een samsung (het 'oude' tv platform van tele2).
Een normale Amino doet zich voor als een Amino (duh) in zn DHCP requests. En best kans dat die gewoon werkt, mits de betreffende identifier door XMS (of whatever) herkend wordt.

Mocht dat niet lukken, dan kun je 'm vaak wel in update mode forceren, al dan niet via jtag, en zo alsnog zn firmware erin krijgen. En als ook dat een verkeerde vendor-ID meegeeft, dan kun je nog altijd een dhcp request simuleren en zo de multicast adressen van de boot- en firmware's achterhalen en die zelf via een dhcp lease forceren.

Onmogelijk? Nee, lang niet altijd. Makkelijk? uh... als je bekend bent met dhcp opties, wireshark, multicast, linux enz.. dan wel ;)

Als iemand hier ook al eens mee aan 't klooien is geweest en een tele2 ding aan de gang gekregen heeft.... Amino (Tele2) hergebruiken voor andere netwerken

[ Voor 7% gewijzigd door DJSmiley op 16-06-2011 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Rekenblok schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 19:37:
[...]* rfbroek is nog steeds in aan het wachten op de pm van rfbroek......
* rfbroek zal wel achterlijk zijn, maar probeert er nog steeds achter te komen hoe hij Rekenblok een pm kan sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 16:21
rfbroek schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:16:
[...]

* rfbroek zal wel achterlijk zijn, maar probeert er nog steeds achter te komen hoe hij Rekenblok een pm kan sturen
Klik eens op Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif of Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/dm.gif bij z'n naam ;) (afhankelijk van je gebruikte template)

Wel even bij je eigen settings PM aanzetten als je ook berichten terug wilt kunnen ontvangen
( my react - voorkeuren - privacy dm aanvinken )

[ Voor 27% gewijzigd door DJSmiley op 16-06-2011 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rfbroek schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:16:
[...]

Eerst moet je even bij je instellingen "PM" direct messages aanzetten.
Daarna kun je op het "poppetje, met het tekst balonnetje" klikken bij Rekenblok zn naam.
Daarna wijst de rest voorzich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Dank heren, het was inderdaad die instelling!

@Rekenblok - ik stuur je morgen of Zaterdag een pm. Alvast dank!

vr gr Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Sinds enkele dagen was hier een discussie met een ene Jeroen over een op te zetten forum.
Vandaag kreeg ik een nieuwsbrief van het bewonersinitiatief Soest:

Juni 2011: Workshop Thuisnetwerk, Forum, Tuinboringen, Voortgang Aanleg
Workshop Thuisnetwerk
Op 23 juni wordt in het Glasvezelcentrum Soest (Koningsweg 2-02) een gratis workshop gehouden over de aanleg van een thuisnetwerk. Bij de aanleg van glasvezel, die net is gestart in Boerenstreek en Overhees, is in veel gevallen geen wijziging nodig, maar vaak wordt dit feit aangegrepen om de aangesloten apparaten zoals PC, Radio en Televisie te updaten naar bijv. digitaal of HD en een nieuw thuisnetwerk. In dat geval zijn meestal andere kabels nodig en Soester Iwan van Toren laat tijdens deze workshop zien wat erbij komt kijken.
De deur is open vanaf 19.30, programma begint om 20.00 uur.
LET OP: ER IS MAAR BEPERKT PLAATS!
Reserveer daarom tijdig uw gratis deelname. Dat kan in het glasvezelcentrum zelf (elke dag open, behalve op zondag) of via de mail: info@soestopglasvezel.nl.

Nieuw onafhankelijk forum voor (toekomstige) XMS gebruikers
Soester en zelf toekomstig XMS-gebruiker in Overhees Jheroen heeft speciaal voor (toekomstige) gebruikers van XMS via glasvezel een onafhankelijk forum opgericht. Dit forum is per 14-06-2011 actief, en zal nog moeten groeien, maar dat kunnen we dus met zijn allen vanaf nu doen. Er lopen contacten met het GlasvezelCentrum, het bewonersinitiatief en hopelijk zal ook XMS de nodige bijdragen leveren.
Hier is het te vinden: http://www.xmsnetgebruikers.nl/. Maak er dus gebruik van, stel vragen en als je ervaringen heb, deel ze hier!

Tuinboringen
De werkzaamheden in de Boerenstreek zijn van start. Er zijn wel wat onduidelijkheden omtrent de tuinboringen bij mensen die zich NIET hebben aangemeld voor glasvezel. Het is de bedoeling dat men daar expliciet WEL of GEEN toestemming voor geeft. Als er bij de aannemer geen voorkeur bekend is, gaan ze in principe wel de tuinboring uitvoeren, omdat ze dan toch bezig zijn en het op een later moment veel extra werk kost.
Wilt u dus EXPLICIET GEEN tuinboring: geef dat dan zo snel mogelijk aan via de antwoordkaart van Reggefiber of kom langs in het GlasvezelCentrum aan de Koningsweg om dit te regelen, om eventuele problemen ermee te vermijden! Een email naar soest@reggefiber.nl is ook voldoende met daarin uw adres en uw voorkeur voor wel of geen tuinboring.

Voortgang Aanleg Boerenstreek/Overhees
Op dit moment wordt er druk gewerkt in Boerenstreek en Overhees om de basis-infrastructuur voor het nieuwe glasvezelnetwerk aan te leggen. Hier en daar worden ook al de eerste huisaansluitingen gerealiseerd. We hebben helaas nog steeds geen detailplanning, maar de mensen die het aangaat krijgen via de aannemer en Reggefibder directe informatie waar nodig of van toepassing.
Hieronder geven we wel de globale planning weer. Naar verwachting zal rond 12 juli 2011 de eerste huisaansluiting actief in gebruik genomen kunnen worden!
Startdatum Einddatum Mei Juni Juli Aug. Sept. Okt. Nov. Dec.
Aanleg basis infrastructuur AP02 (Boerenstreek/OH) 16 mei 2011 8 juli 2011
Realisatie huisaansluitingen AP02 (Boerenstreek/OH) 11 juli 2011 19 sept 2011
Aanleg basis infrastructuur AP01 (Overhees) 11 juli 2011 5 sept 2011
Realisatie huisaansluitingen AP01 (Overhees) 19 sept 2011 21 okt 2011
Aanleg basis infrastructuur AP08 (Soesterberg) 5 sept 2011 4 nov 2011
Realisatie huisaansluitingen AP08 (Soesterberg) 24 okt 2011 16 dec 2011

www.soestopglasvezel.nl | info@soestopglasvezel.nl | twitter.com/glasvezelsoest

035 - 300 01 01

Elke woensdag vanaf 19:30 in Happerij&Tapperij de Tamboerijn Overhees:
Open inloop voor informatie en aanmeldingen!
GlasvezelCentrum Soest • Koningsweg 2 .02 • 035 - 588 05 35
ma: 12:00 - 18:00 | di-za: 10:00 - 18:00 | zo: gesloten

Deze nieuwsbrief opzeggen

Het forum dat genoemd wordt in de nieuwsbrief is het beruchte forum van Jeroen. En deze wordt dus onder de vlag van XMs gepromoot en dat vindt ik bedenkelijk.

Verder heeft hij op zijn forum een kopje tweakers met daarop een lijst van alle tweakers gebruikers met verwijzingen naar allerlei tweakers items. Dit vindt ik ronduit jatwerk en dat heb ik hem ook laten weten:

Beste jeroen,
Ik weet niet of dit forum veel zal toevoegen, er is al een prima XMS forum zoals je weet; XMS Glasvezel ervaring - XII maar hier werd je niet al te vriendelijk ontvangen. Ik weet niet waarom je overigens in dit forum een overzicht hebt gemaakt van de tweakersleden met verwijzingen naar de tweakers site. De mensen daar zullen er niet erg blij mee zijn. Bovendien is het niet erg netjes om ongevraagd info te jatten.

Hoe dit verder gaat aflopen weet ik niet...........

Update:

Alles wat we hier posten wordt één op één gekopieerd naar zijn forum :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Rekenblok schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 13:10:
* wiebo66 ook. Zit ook te wachten op de 540.
De 532 werkt prima :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Inflatable schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:27:
... Op het nieuwe adres is een vast IP helaas niet mogelijk, tegenslag #1 maar overkomelijk.. Tegenslag #2 is echter een die in deze tijd echt niet meer kan imho...
#2 is planning, en dat is anno nu niet veel anders dan in het verleden; waarbij ik niet wil zeggen dat ik je frustraties niet snap. #1 vind ik 'in deze tijd' echt belachelijk; het lijkt me of een bewuste keuze het niet te implementeren, of een product wat nooit ontwikkeld had mogen worden, laat staan aangeschaft :D

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
rfbroek schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:24:
Dank heren, het was inderdaad die instelling!

@Rekenblok - ik stuur je morgen of Zaterdag een pm. Alvast dank!

vr gr Ronald
Ik ben benieuwt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Elk moment dat ik het woord Griekenland hoor schrik ik... gelukkig is het allemaal in Athene,maar als de luchtverkeersleiding gaat staken kan er geen vliegtuig het Griekse luchtruim binnen... ik ga al 10 jaar naar hetzelfde hotel op Rhodos en ken de lokale bevolking goed,met name de oorarts en het medicare ziekenhuis :(
denan schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 18:13:
[...]

offtopic: Nick gaat zich daar vast vermaken.. al heb ik nu al medelijden met die grieken! ;)
Ik heb een keer de Griekse ME in actie gezien en vergeleken bij die lui zijn onze M.E.-ers poesjes.
Ze gebruiken zelfs Tasers.
Verder staken ze in de zomermaanden allemaal.. noemen ze daar alleen siesta.
En je moet oppassen voor de "munical police" een soort van bijzondere parkeerwachten met vergaande bevoegdheden.
Ze pikken altijd de taxi's met toeristen er uit.
Rij je zonder gordel dan betaal je 300 euro,zit je met zijn 3-en in een taxi dan ben je 900 euro kwijt.

[ Voor 32% gewijzigd door Nick39 op 17-06-2011 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Klinkt echt als een plek waar ik graag op vakantie zou gaan...not

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk1983 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:19:
[...]

Klinkt echt als een plek waar ik graag op vakantie zou gaan...not
Heb ik in het dorpje waar ik heen ga geen last van hoor.
Ik ga naar Rhodos en de eigenaar van het hotel heeft een tweede huis in Turkije,daar ben je met de snelboot in iets minder dan een uur,hij regelt de visa dus we kunnen overal heen.
In Athene overleeft niemand behalve Grieken,het verkeer daar heeft maar een regel: vertrouw op je eigen rem en op die van degene achter je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
denan schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 19:38:
[...]

Maar wat zit jou dan specifiek dwars aan een dienst van XMS?
Wat mij dwars zit is dat ik meer als een half jaar geen fatsoenlijke internet dienst heb gehad, ik heb echt alles aan gedaan om dit op te lossen.

De enige die er wat mee heeft gedaan is rekenblok.

Daarnaast klapte de telefoon er steeds uit waardoor ik iedere keer met mijn mobiel moest bellen.
Achteraf blijkt het dus gewoon een profiel fout te zijn geweest die er in is geslopen toen ik IPTV aanvroeg.
Ik heb vele malen gevraagd staat het profiel wel goed? ja hoor dat was allemaal prima, het zal wel aan je eigen setup liggen...

Het probleem is uiteindelijk opgelost nadat het profiel op 100Mbps is gezet (actie) en daarna weer terug naar 50Mbps.

Voor alle ellende heb ik van XMS nooit enige excuses ontvangen, daarnaast had het XMS wel gesierd om met een betere compensatie te komen dan € 15 (die ik zelf nog nergens kan terug vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Voor alle ellende heb ik van XMS nooit enige excuses ontvangen, daarnaast had het XMS wel gesierd om met een betere compensatie te komen dan € 15 (die ik zelf nog nergens kan terug vinden)
Daar had ik ook om gevraagd intern, maar uit eindelijk mag/kan daar niet over beslissen. Ik had je graag een half jaartje op 100 mbit gezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ijdod schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 07:43:
[...]
#2 is planning, en dat is anno nu niet veel anders dan in het verleden; waarbij ik niet wil zeggen dat ik je frustraties niet snap. #1 vind ik 'in deze tijd' echt belachelijk; het lijkt me of een bewuste keuze het niet te implementeren, of een product wat nooit ontwikkeld had mogen worden, laat staan aangeschaft :D
Hij gaat over naar een ander type netwerk (packetfront->genexis) en binnen Genexis is de netwerkopbouw anders. "echte" static IP's zijn daar niet geimplementeerd maar de DHCP server deelt de IP's wel uit op basis van het aansluitID (en slaat die ook op). Zolang de DHCP server niet 'stuk' gaat blijft zijn IP hetzelfde. Downtime maakt niet uit aangezien de IP configuratie in een backup file staat.
fast-server schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 09:39:
Het probleem is uiteindelijk opgelost nadat het profiel op 100Mbps is gezet (actie) en daarna weer terug naar 50Mbps.

Dus je had een probleem wat veroorzaakt werd door een fout profiel (dat zou eigenlijk niet mogelijk moeten zijn) en dat is opgelost? Heb je na afloop een klachtenbrief gestuurd? XMS zal niet zomaar een bedrag crediteren als er geen schriftelijke klacht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Darkangle schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:12:
Er is een technisch verschil tussen een RSS feed gebruiken voor content generatie en zelf de content ook opslaan. De feed gebruiken mag meestal wel, het daadwerkelijk opniew aanbieden (niet door de t-net servers gehost) mag vaak weer niet.

Ik heb hier vaker disputen over gezien, en die pakte meestal negatief uit voor de partij die content kopieerd.

Ik raad aan dit lekker uit te zetten, om gezeur te voorkomen.
Ik sluit me hierbij aan. Ik post hier op tweakers uit eigen keuze en met een disclaimer in mijn .sig en ben ook akkoord gegaan met de tweakers voorwaarden toen ik hier een account aanmaakte. Ik geef geen akkoord voor het reposten van mijn reacties op een ander forum waarvoor ik geen toestemming heb gegeven en waarbij mijn reacties zonder uitleg/context/disclaimer verkeerd opgevat kunnen worden.

add: het staat je natuurlijk vrij om reacties van me te kopiëren en te herschrijven zodat het een volledig verhaal is.

[ Voor 6% gewijzigd door denan op 17-06-2011 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:29
Vrienden, de RSS discussie pak ik verder op. Maak je daar niet druk over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zeef schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:34:
Vrienden, de RSS discussie pak ik verder op. Maak je daar niet druk over. :)
Het is verdwenen,wil niet zeggen dat ie er verder niets mee doet maar het is in elk geval niet meer zichtbaar,bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
denan schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 10:22:
[...]

Hij gaat over naar een ander type netwerk (packetfront->genexis) en binnen Genexis is de netwerkopbouw anders. "echte" static IP's zijn daar niet geimplementeerd maar de DHCP server deelt de IP's wel uit op basis van het aansluitID (en slaat die ook op). Zolang de DHCP server niet 'stuk' gaat blijft zijn IP hetzelfde. Downtime maakt niet uit aangezien de IP configuratie in een backup file staat.
Daarmee is het dus een operationele keuze, daar DHCP prima in staat is vaste adressen aan specifieke hosts toe te kennen. Verder vermoed ik dat de onderliggende techniek een aantal features gebruikt die moet voorkomen dat een eindgebruiker zomaar een willekeurig adres op de link zet. Dit zou vaste adressen in de weg kunnen zitten.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ijdod schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:09:
Daarmee is het dus een operationele keuze, daar DHCP prima in staat is vaste adressen aan specifieke hosts toe te kennen. Verder vermoed ik dat de onderliggende techniek een aantal features gebruikt die moet voorkomen dat een eindgebruiker zomaar een willekeurig adres op de link zet. Dit zou vaste adressen in de weg kunnen zitten.
Klopt, en dat doen we daar dus ook al. IP's worden gelocked aan specifieke hosts maar de static IP's in genexis gebieden delen we uit via DHCP. In packetfront gebieden krijg je een IP dat buiten de DHCP config valt en dient een klant zelf ip+subnet in te vullen. Eigenlijk krijgt genexis dus een gratis static IP en kost het geld in packetfront gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
denan schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:14:
[...]

Klopt, en dat doen we daar dus ook al. IP's worden gelocked aan specifieke hosts maar de static IP's in genexis gebieden delen we uit via DHCP. In packetfront gebieden krijg je een IP dat buiten de DHCP config valt en dient een klant zelf ip+subnet in te vullen. Eigenlijk krijgt genexis dus een gratis static IP en kost het geld in packetfront gebieden.
Maaarrr... het zou niet de eerste keer zijn dat er wat fout gaat waardoor je Genexis alsnog een ander IP krijgt. Komt gelukkig niet heel vaak voor, maar het is wel mogelijk. Ik maak me d'r niet zo druk om, maar handig is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Luuk1983 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 13:27:
Maaarrr... het zou niet de eerste keer zijn dat er wat fout gaat waardoor je Genexis alsnog een ander IP krijgt. Komt gelukkig niet heel vaak voor, maar het is wel mogelijk. Ik maak me d'r niet zo druk om, maar handig is anders.
Die dingen die dan fout gaan zouden bij de packetfront static IP configuratie ook voor problemen zorgen. Verder is het hele proces rond DHCP configuraties in maart aangepast zodat alles een stuk robuuster werkt en de kans op fouten minimaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen in Leiden en Alphen:

Zojuist een brief gekregen, per 12 juli zal in genoemde plaatsen ook DVB-C actief zijn.
Frequentie: 304 Mhz
Symbol rate: 6875
Netwek nummer : 1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Nick39 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:17:
Voor de mensen in Leiden en Alphen:

Zojuist een brief gekregen, per 12 juli zal in genoemde plaatsen ook DVB-C actief zijn.
Frequentie: 304 Mhz
Symbol rate: 6875
Netwek nummer : 1000
Dat klinkt goed!, betekend dat ook dat ik in mijn Samsung Full HD tv een module moet plaatsen of is dat niet nodig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nee je hebt geen module nodig, gewoon een DVB-C tuner is voldoende. DVB-C van Glashart Media bevat namelijk geen encryptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
ik222 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:19:
Nee je hebt geen module nodig, gewoon een DVB-C tuner is voldoende. DVB-C van Glashart Media bevat namelijk geen encryptie.
Heeft het voordelen ? geen HD kanalen dat weet ik dan wel. maar als je een pluspakket afneemt heb je die dan ook in DVB-C ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nee via DVB-C heb je altijd enkel de 39 basiszenders (die je ook analoog kan ontvangen) in digitale SD kwaliteit.

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 17-06-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MiK schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:20:
[...]

Heeft het voordelen ? geen HD kanalen dat weet ik dan wel. maar als je een pluspakket afneemt heb je die dan ook in DVB-C ?
Nee, alleen de basis analoge kanalen zijn in dvb-c te zien, voor het digitale zender pakket heb je altijd de amino nodig.
ik222 was me voor ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 17-06-2011 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
ik222 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:22:
Nee via DVB-C heb je altijd enkel de 39 basiszenders (die je ook analoog kan ontvangen) in digitale SD kwaliteit.
Wel leuk dat ze het aanbieden :) maar ik zal er niet al teveel aan hebben. Ik ga er naturlijk wel mee spelen, maar ik heb een Amino 110 in de slaapkamer voor mijn beeldbuis tv en een Amino 532 voor mijn Samsung Full HD tv.

Deze laatste ga ik dan gewoon aanslingeren op DVB-C.

Als ik een oude ziggo decoder zou hebben, kan deze dan ook werken op XMS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:22

Fiber

Beaches are for storming.

Yep. Daar was het in eerste instantie zelfs speciaal voor bedoeld...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MiK schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:25:
[...]

Wel leuk dat ze het aanbieden :) maar ik zal er niet al teveel aan hebben. Ik ga er naturlijk wel mee spelen, maar ik heb een Amino 110 in de slaapkamer voor mijn beeldbuis tv en een Amino 532 voor mijn Samsung Full HD tv.

Deze laatste ga ik dan gewoon aanslingeren op DVB-C.

Als ik een oude ziggo decoder zou hebben, kan deze dan ook werken op XMS ?
Ja wel voor het dvb-c signaal.
Nu was Fiber me voor, ik nok er mee hoor ;)
Gaat trouwens op voor het analoge aanbod van TV en Radio.

[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 17-06-2011 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet speciaal op zit te wachten, maar het is wel makkelijk, Ik ga het als backup instellen als DTV niet werk, die gaat als het goed is over de vezel waar het internet op zit.

Analoog en DVB-C zit op de andere vezel als ik mij niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MiK schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:30:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet speciaal op zit te wachten, maar het is wel makkelijk, Ik ga het als backup instellen als DTV niet werk, die gaat als het goed is over de vezel waar het internet op zit.

Analoog en DVB-C zit op de andere vezel als ik mij niet vergis.
Ik zeg Nick's :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Rekenblok schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:58:
Zojuist een extra bericht binnengekregen over de belgische zenders:

Er zijn wat problemen ontstaan bij het toevoegen van ketnet/canvas HD en één HD.
Verwachting is dat deze alsnog volgende week worden toegevoegd aan het pakket.
Deze zijn er dus inmiddels al, maar nu ben ik toch wel benieuwd wat voor problemen er zijn/waren, want het lijkt erop dat we nog niet de kwaliteit HD-streams hebben die we gewend zijn, maar de lage bitrate "KPN versies". Zie odo966 in "IPTV op je HTPC". Is dit een tijdelijke oplossing? Zitten de VRT-zenders niet gewoon op de mediagateway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
odo966 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 15:23:
[...]

Deze zijn er dus inmiddels al, maar nu ben ik toch wel benieuwd wat voor problemen er zijn/waren, want het lijkt erop dat we nog niet de kwaliteit HD-streams hebben die we gewend zijn, maar de lage bitrate "KPN versies". Zie odo966 in "IPTV op je HTPC". Is dit een tijdelijke oplossing? Zitten de VRT-zenders niet gewoon op de mediagateway?
Dan klopt er iets niet nee, want op Caiway zit Een HD op ruim 10 mbits..
Misschien de KPN streams voor overbrugging er op gezet ?

[ Voor 4% gewijzigd door Nick39 op 17-06-2011 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Het sarcasme druipt er vanaf. Dus laat maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
rfbroek schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 17:31:
[...]

Het sarcasme druipt er vanaf. Dus laat maar.
Dat maak je er toch echt zelf van ;) , want die smilie moest eigenlijk verwoorden dat het niet negatief bedoelt was en dat ik het op een luchtige manier bedoelde gezien de discussie die we een paar dagen geleden voerden. Mijn pm box staat overigens nog steeds voor jou open. :)

Lees: schiet eens op met de pm versturen zodat ik morgen alvast op het werk aan je probleem kan werken. ;)

[ Voor 34% gewijzigd door White_Collar op 17-06-2011 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Nick39 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 16:22:
Dan klopt er iets niet nee, want op Caiway zit Een HD op ruim 10 mbits..
Misschien de KPN streams voor overbrugging er op gezet ?
Hopelijk is dat het idee, inderdaad, aangezien 1 juni gezegd was (hoewel, ook toen al stond er op bepaalde plaatsen "gepland" voor deze zenders in plaats van expliciet 1 juni, dus er was kennelijk al twijfel of het ging lukken). In dat geval is het een mooi gebaar om in de tussentijd alvast de KPN streams door te geven, onder het motto: beter dan niets. Misschien is achteraf gezien de eerder deze week genoemde planning van "onder voorbehoud volgende week" nog steeds de planning, maar dan voor de uiteindelijke volle bitrate untouched doorgifte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Zo iets vermoed ik ook , kijkend naar de situatie. Of het ook klopt eldurf ik niet met 100% te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:56
Hier in Amersfoort ligt analoge TV er weer uit. Ze gaan kijken naar het probleem en hopen het morgen te hebben opgelost :')

Tot zover de film...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:40
Storing op analoog tv signaal is weg amersfoort kattenbroek
Hebben meer mensen hier last can? Ik krijg net mijn vrouw op mijn dak dat ze boven geen beeld meer heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:28:
[...]

Ja wel voor het dvb-c signaal.
Nu was Fiber me voor, ik nok er mee hoor ;)
Gaat trouwens op voor het analoge aanbod van TV en Radio.
hahahaha... nu ben ik in de gelegenheid om een opmerking te maken :P :9
Let op... daar komt ie : Je word oud Nick ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 21:55:
[...]

hahahaha... nu ben ik in de gelegenheid om een opmerking te maken :P :9
Let op... daar komt ie : Je word oud Nick ;)
Als ik zo oud wordt als ik er uit zie heb ik nog heel lang te gaan ;)
Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is inmiddels al een aantal keren voorgekomen, maar: verdere flamewars worden niet getolereerd. Hou het ontopic, zo niet, dan kun je (ongeacht wie er begon) een OW verwachten.