Als je maar onthoudt dat ik de auteur ben en het intellectueel eigendom ervan bij mij berust, dus mocht je het in een boek verwerken dan liggen de royality's bij mij.wiebo66 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 21:33:
@Nick, voor al jouw klachten kunnen we een extra deel maken in dit forum![]()
Maar even los daarvan @rfbroek.
Het niet bellen van de helpdesk is dom.
Gewoon om de simpele reden dat van je telefoontjes een registratie wordt gemaakt.
Die je ook op je online rekening/beloverzicht terug kan zien. Ook al is je ervaring dat er niets mee gedaan wordt dan nog heb je dat nodig om je klachten te onderbouwen. Mocht je later op welke manier dan ook compensatie gaan eisen dan moet je wel kunnen aantonen dat je op zijn minst zoveel keer kontakt opgenomen hebt. Er wordt van jou ook verwacht dat je moeite doet om het probleem onder de aandacht te houden. Bovendien blijft de status van een ticket dan actueel en komt ie vanzelf bij iemand die hem wel oppikt. Je kan wel roepen,ik ondervind al vanaf die en die tijd problemen maar als je die niet meldt dan ben je voor de wet zelf ook nalatig.
Bovendien werken veel providers met een systeem dat een klacht op een gegeven moment als er geen input komt,laat "verdwijnen". Het gebeurt heel vaak dat de klant wel meldt dat er problemen zijn maar als je dat maar een of 2 keer doet dan is de melding incidenteel in plaats van structureel.
Oracle bijvoorbeeld ( een veel gebruikt systeem ) doet dat ook,gewoon om te voorkomen dat tickets onnodig open blijven staan omdat een klant of een medewerker vergeet de melding/ticket weer af te melden. Bij mij was het Rekenblok en nog iemand dus opgevallen dat de klacht open bleef staan en actueel bleef en heeft netwerkbeheer zelf ook actie ondernomen om de problemen op te lossen.
Als iemand niet meer belt,is de conclusie: het probleem zal wel opgelost zijn,heel terecht.
Vooral omdat Netwerk beheer ook op afstand software in je glasvezel apparatuur kan veranderen.
Doen ze bv een update,of veranderen ze iets en komen er daarna geen klachten meer dan is het terecht om aan te nemen dat die actie het probleem verholpen heeft. Bel jij weer,dan weet men dat dit niet zo is. Als xms en of netwerkbeheer zelf continue met klanten moet gaan bellen met de vraag,is het probleem verholpen, dan is men alleen nog maar daarmee bezig.
Op zich zou het wel handig zijn als in "jouw xms systeem" updates werden geplaatst zodat je ziet dat er iets gedaan wordt.
Ik heb ook veel problemen gehad,maar door te bellen wist ik wel dat bv netwerkbeheer dit of dat gedaan had,bv in een wijkkast of aan mijn glasvezel apparatuur. Ik vind het terecht dat men van je mag verwachten dat je bij klachten ook zelf de vinger aan de pols blijft houden of feedback geeft en dus belt,het is notabene gratis. Een opmerking in een forumdeel dat niet eens van XMS is,en waar mensen vrijwillig zelf dingen oppikken,is wat anders dan een klacht. Bovenstaand is niet negatief naar jou bedoeld.