XMS Glasvezel ervaring - XII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:
  • 69.660 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wiebo66 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 21:33:
@Nick, voor al jouw klachten kunnen we een extra deel maken in dit forum :) :)
Als je maar onthoudt dat ik de auteur ben en het intellectueel eigendom ervan bij mij berust, dus mocht je het in een boek verwerken dan liggen de royality's bij mij.

Maar even los daarvan @rfbroek.
Het niet bellen van de helpdesk is dom.
Gewoon om de simpele reden dat van je telefoontjes een registratie wordt gemaakt.
Die je ook op je online rekening/beloverzicht terug kan zien. Ook al is je ervaring dat er niets mee gedaan wordt dan nog heb je dat nodig om je klachten te onderbouwen. Mocht je later op welke manier dan ook compensatie gaan eisen dan moet je wel kunnen aantonen dat je op zijn minst zoveel keer kontakt opgenomen hebt. Er wordt van jou ook verwacht dat je moeite doet om het probleem onder de aandacht te houden. Bovendien blijft de status van een ticket dan actueel en komt ie vanzelf bij iemand die hem wel oppikt. Je kan wel roepen,ik ondervind al vanaf die en die tijd problemen maar als je die niet meldt dan ben je voor de wet zelf ook nalatig.
Bovendien werken veel providers met een systeem dat een klacht op een gegeven moment als er geen input komt,laat "verdwijnen". Het gebeurt heel vaak dat de klant wel meldt dat er problemen zijn maar als je dat maar een of 2 keer doet dan is de melding incidenteel in plaats van structureel.
Oracle bijvoorbeeld ( een veel gebruikt systeem ) doet dat ook,gewoon om te voorkomen dat tickets onnodig open blijven staan omdat een klant of een medewerker vergeet de melding/ticket weer af te melden. Bij mij was het Rekenblok en nog iemand dus opgevallen dat de klacht open bleef staan en actueel bleef en heeft netwerkbeheer zelf ook actie ondernomen om de problemen op te lossen.
Als iemand niet meer belt,is de conclusie: het probleem zal wel opgelost zijn,heel terecht.
Vooral omdat Netwerk beheer ook op afstand software in je glasvezel apparatuur kan veranderen.
Doen ze bv een update,of veranderen ze iets en komen er daarna geen klachten meer dan is het terecht om aan te nemen dat die actie het probleem verholpen heeft. Bel jij weer,dan weet men dat dit niet zo is. Als xms en of netwerkbeheer zelf continue met klanten moet gaan bellen met de vraag,is het probleem verholpen, dan is men alleen nog maar daarmee bezig.

Op zich zou het wel handig zijn als in "jouw xms systeem" updates werden geplaatst zodat je ziet dat er iets gedaan wordt.

Ik heb ook veel problemen gehad,maar door te bellen wist ik wel dat bv netwerkbeheer dit of dat gedaan had,bv in een wijkkast of aan mijn glasvezel apparatuur. Ik vind het terecht dat men van je mag verwachten dat je bij klachten ook zelf de vinger aan de pols blijft houden of feedback geeft en dus belt,het is notabene gratis. Een opmerking in een forumdeel dat niet eens van XMS is,en waar mensen vrijwillig zelf dingen oppikken,is wat anders dan een klacht. Bovenstaand is niet negatief naar jou bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:25
MiK schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 17:49:
[...]

Ik denk dat heel veel mensen waaronder ik het erg waarderen dat jij hier bent en in je prive tijd dingen voor ons doet.

Afgezien van dat, waarom is het eigenlijk nodig ? waarom kan het via een XMS huis medewerker die in zijn prive tijd hier rond hangt wel mogenlijk dingen snel te fixen of bepaalde afdelingen aan te sturen wel, en via de reguliere weg niet ? beleidsvoering ?

Jij hebt het maar over flamen etc etc, dat zijn FRUSTRATIES van gebruikers van XMS die diensten afnemen en daar voor betalen. Maar ook betalen voor half werkende diensten en die daar ook nog eens extra tijd voor moeten vrij maken om bepaalde de dingen op te lossen, facturatie klachtbrieven e.d.

Het liefst zou je zien dat iedereen positief was over XMS of in ieder geval zou zwijgen over de structurele problemen die ze hebben. Maar dat is nu het mooie van een forum, dat je gewoon neer kan zetten wat er speelt of aan de hand is, ja en ook frustratie`s.

Ik spreek hier overigens alleen voor mijzelf en niet voor andere gebruikers.

En op sommige dingen moet je gewoon niet reageren of helemaal geen tijd aan besteden.
Welke tijd? Hij zegt hierboven gewoon dat hij geen contact op neemt met xms. Waardoor hij xms niet in de gelegenheid stelt om het op te lossen. Waardoor het hier continu te herhalen gewoon flamen naar XMS is.
Zie ook het lijbrandt topic. Het continu herhalen van je problemen word niet op prijs gesteld en dat is ook gezegd door een mod in dat topic.
Afgezien van dat, waarom is het eigenlijk nodig ? waarom kan het via een XMS huis medewerker die in zijn prive tijd hier rond hangt wel mogenlijk dingen snel te fixen of bepaalde afdelingen aan te sturen wel, en via de reguliere weg niet ? beleidsvoering ?
Het gaat er niet om Waarom. Het is een extra support middel die ik zo nu en dan aanbied.
Hij kiest er zelf voor om niet meer te bellen, dan kan je van xms ook niet verwachten dat xms in een glazenbol ziet van "hé die klant heeft problemen". Dus hoe kan je concluderen dat het via de reguliere weg niet gaat?
Het liefst zou je zien dat iedereen positief was over XMS of in ieder geval zou zwijgen over de structurele problemen die ze hebben. Maar dat is nu het mooie van een forum, dat je gewoon neer kan zetten wat er speelt of aan de hand is, ja en ook frustratie`s.
Natuurlijk zie ik het liefst dat iedereen positief is over XMS. Maar als dat niet zo is dan zeggen ze dat hier. Ik verbied dat ook niet maar als je structureel blijft klagen zonder er zelf ook moeite voor te doen om het probleem op te lossen dan vind ik dat je hier niet mag klagen. Zo simpel is het.
Ik vind het overigens wel knap dat je voor mij kan denken: "in ieder geval zou zwijgen over de structurele problemen die ze hebben".
Wat op tweakers niet mag is structureel klagen zonder dat je zelf moeite hebt gedaan om het probleem op te lossen. Om dat vervolgens in mijn schoenen te schuiven is een beetje krom.
En op sommige dingen moet je gewoon niet reageren of helemaal geen tijd aan besteden.
Uiteindelijk bepaal ik zelf waarop ik wel en niet reageer een waar ik wel en niet tijd in besteed.
Maar als je graag wilt dat ik er gewoon niet op reageer dan is dat ook goed hoor, ik hou me mond wel.

Ik heb overigens nog steeds geen pm ontvangen van rfbroek met informatie. Wat mijn onderbouwing van "geen moeite doen om probleem op te lossen maar wel klagen" alleen maar versterkt.

[ Voor 26% gewijzigd door White_Collar op 12-06-2011 10:26 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:08

GerkeP

Vragen mag altijd........

Iemand hier al de HD versie gezien van de beide Belgische zenders? Ik heb ze hier nog steeds niet.......

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb even een vraagje over digitale tv van XMS. Als je iptv en internet neemt, is het dan de bedoeling dat je internet en iptv gescheiden houd, of kun je alles over dezelfde ethernet kabel laten lopen?

Dus van het modem 1 ethernet kabel naar bv de woonkamer, daar een switch plaatsen en dan heb je internet en iptv. Of dient dit gescheiden te zijn, en moet je als het ware 2 apparte netwerken aanleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr. Jinx schreef op zondag 12 juni 2011 @ 11:28:
Ik heb even een vraagje over digitale tv van XMS. Als je iptv en internet neemt, is het dan de bedoeling dat je internet en iptv gescheiden houd, of kun je alles over dezelfde ethernet kabel laten lopen?

Dus van het modem 1 ethernet kabel naar bv de woonkamer, daar een switch plaatsen en dan heb je internet en iptv. Of dient dit gescheiden te zijn, en moet je als het ware 2 apparte netwerken aanleggen?
Bij het packetfront moet je in elk geval 2 gescheiden netwerken aanleggen.
En uit de starttopic lees ik dat de Genexis ook iptv over poort 2 krijgt dus ook daar zou je een gescheiden netwerk moeten aanleggen.

Als je binnen de 100 mbits blijft kan je natuurlijk wel je kabel splitsen als je een 8 aderige UTP kabel gebruikt, 4 voor Internet en 4 voor iptv. en aan het eind dan de ene stekker in je pc hangen en de andere in de amino...

[ Voor 23% gewijzigd door Nick39 op 12-06-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Rekenblok schreef op zondag 12 juni 2011 @ 10:04:
[...]

Welke tijd? Hij zegt hierboven gewoon dat hij geen contact op neemt met xms. Waardoor hij xms niet in de gelegenheid stelt om het op te lossen. .......

....Hij kiest er zelf voor om niet meer te bellen, .....

....Ik heb overigens nog steeds geen pm ontvangen van rfbroek met informatie. Wat mijn onderbouwing van "geen moeite doen om probleem op te lossen maar wel klagen" alleen maar versterkt.
Goed lezen is een kunst.

Ik zei ik ben GESTOPT met bellen. Voorheen belde ik vaak en het hielp NIETS, en daarom bel ik niet meer.
Ik weet niet waarom ik je een pm moet sturen, volgens mij zei ik in mijn vorige post wat mn problemen zijn.

Omdat ik merk dat je niet goed leest zeg ik het nog eens:

Quote:
@ Rekenblok - heel aardig dat je me wil helpen. Als je zorgt dat mijn telefonie altijd goed werkt (dus de gesprekskwaliteit, geen echo, goede bereikbaarheid en geen ingesprekstoon vooraf als ik wil gaan bellen), dat de programmagids accuraat is, dat mijn setupbox niet steeds een minuut moet refreshen en vast zit als ik van zender wissel, aan mij gestuurde mail niet meer verdwijnt, en last but not least: ik niet iedere keer 2,5 euro hoef te betalen omdat ik mijn factuur niet automatisch kan laten afschrijven hoor je mij niet meer klagen.

Deb nr 10160

Verder kan ik je vertellen dat ik blijf klagen zolang XMS haar problemen niet oplost. Jij mag dat gerust flamen noemen of zeiken of klagen om het klagen, dat laat me koud. Feit is dat bellen naar de helpdesk me zelden heeft geholpen, dus uit ik mijn ERVARINGEN (zie topic titel) hier. Misschien niet leuk voor XMS dat ik mn vinger op de zere plek blijf leggen, maar het is mn volste recht.

Vr groet Ronald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
rfbroek schreef op zondag 12 juni 2011 @ 14:32:
[...]

Goed lezen is een kunst.

Ik zei ik ben GESTOPT met bellen. Voorheen belde ik vaak en het hielp NIETS, en daarom bel ik niet meer.
Ik weet niet waarom ik je een pm moet sturen, volgens mij zei ik in mijn vorige post wat mn problemen zijn.

Quote:
@ Rekenblok - heel aardig dat je me wil helpen. Als je zorgt dat mijn telefonie altijd goed werkt (dus de gesprekskwaliteit, geen echo, goede bereikbaarheid en geen ingesprekstoon vooraf als ik wil gaan bellen), dat de programmagids accuraat is, dat mijn setupbox niet steeds een minuut moet refreshen en vast zit als ik van zender wissel, aan mij gestuurde mail niet meer verdwijnt, en last but not least: ik niet iedere keer 2,5 euro hoef te betalen omdat ik mijn factuur niet automatisch kan laten afschrijven hoor je mij niet meer klagen.

Deb nr 10160

Verder kan ik je vertellen dat ik blijf klagen zolang XMS haar problemen niet oplost. Jij mag dat gerust flamen noemen of zeiken of klagen om het klagen, dat laat me koud. Feit is dat bellen naar de helpdesk me zelden heeft geholpen, dus uit ik mijn ERVARINGEN (zie topic titel) hier. Misschien niet leuk voor XMS dat ik mn vinger op de zere plek blijf leggen, maar het is mn volste recht.

Vr groet Ronald.
Pssst: Er staat in mijn bericht: een pm (personal message ook wel direct message) sturen naar me dus niet in dit topic. ;) Als ik vraag of je dat wilt doen dan kan je dat toch gewoon doen? Dit is namelijk de standaard procedure die ik hanteer om mensen te helpen. Of vraag ik dan te veel?

Voor de rest zie ik nergens terug dat je tussen 12-06-2011 en 2010-06-25 ook maar gebeld hebt met de helpdesk. Alle gesprekken worden gelogd in het systeem en ik zie NERGENS terug dat je überhaupt contact hebt gehad met de helpdesk over bovenstaande problemen. OP 2010-03-29 11:47:00 is je voicemail ingesproken met het bericht dat als je nog het twee seconde probleem nog speelt contact op moet nemen met XMS. Als je dat volgens de logs dat niet doet. Dan gebeurt er gewoon niks. ;)

Tot slot: gaan we deze discussie nu sluiten en zetten we hem even voort in een pm uitwisseling. Niet iedereen hoeft niet mee te genieten van jou privé gegevens.

[ Voor 7% gewijzigd door White_Collar op 12-06-2011 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Kan iemand wat doen aan de EPG, de helft van de zenders geeft weer "geen gegevens beschikbaar"
Lijkt wel of dit een handmatige actie is bij Glashart, omdat dit altijd in het weekeinde fout gaat?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@loveparade, lijkt nu inderdaad structureel te worden.

Ik zet hem even op het lijstje om hem door te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Rekenblok schreef op zondag 12 juni 2011 @ 15:11:

Dank je, kun je dan gelijk informeren naar een hd en canvas hd?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Stond al op mijn lijstje :) Want daar was ik al nieuwsgierig na waarom deze na 12 dagen nog steeds niet is toegevoegd :P

[ Voor 63% gewijzigd door White_Collar op 12-06-2011 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 15:26
Loveparade schreef op zondag 12 juni 2011 @ 11:25:
Iemand hier al de HD versie gezien van de beide Belgische zenders? Ik heb ze hier nog steeds niet.......
Hier in Amersfoort ook nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
MiK schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 17:49:
[...]

Ik denk dat heel veel mensen waaronder ik het erg waarderen dat jij hier bent en in je prive tijd dingen voor ons doet.

Afgezien van dat, waarom is het eigenlijk nodig ? waarom kan het via een XMS huis medewerker die in zijn prive tijd hier rond hangt wel mogenlijk dingen snel te fixen of bepaalde afdelingen aan te sturen wel, en via de reguliere weg niet ?
Spijker. Kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Rekenblok schreef op zondag 12 juni 2011 @ 15:11:

Als je dan toch gaat bellen, kun je misschien vragen waar de ondertiteling voor Discovery Travel & Living en Travel HD blijft? ;-)

EPG doet het hier ook al dagen niet, je gaat het toch missen als je het gewend bent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
elwinvangestel schreef op zondag 12 juni 2011 @ 21:12:
[...]

EPG doet het hier ook al dagen niet, je gaat het toch missen als je het gewend bent. :)
Haha inderdaad, stiekem kijk je toch best vaak even in met name de mini EPG om even te kijken wat er op komt :) Maar goed ik verwacht dat de EPG dinsdag wel weer gefixt zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:32

Fiber

Beaches are for storming.

...

Vr groet Ronald.
Je vergeet alleen dat dit Tweakers is, geen XMS Helpdesk Forum. Zo nu en dan je beklag doen is prima, maar als dat het enige is wat je kan, dan kopen we daar verder weinig voor. Wat we vooral missen is verdere opbouwende bijdragen aan het Tweakers forum.

Bewondering trouwens voor het geduld en de zelfbeheersing van Rekenblok en co. Ik zou het niet op kunnen brengen.

On Topic, ik ben ook verslaafd aan die mini EPG. De gewone EPG gebruik ik nauwelijks, maar de mini EPG is echt briljant. Hopelijk fixen ze hem gauw weer.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 12:23:
[...]

Ik had het niet eens gezien dat deze persoon zoveel klachten had,ik denk dat je van mij ook wel zo'n lijstje kan maken hoewel je mij niet snel zal betrappen op scheldwoorden.

De moraal (niet moreel,foei) is in mijn verhaal dat ik juist bij xms ben gebleven door jouw inzet en die van Denan die verder gaat dan elke webcare medewerker.
Terwijl die ervoor betaald krijgen en jullie niet. (voor de hier op het forum geboden hulp)
In mijn geval heeft jouw inzet ervoor gezorgd (en de reggefiber mensen die op de achtergrond het nodige hebben gedaan,al dan niet aangestuurd door jou/Denan) dat ik bij XMS gebleven ben.

[...]

Hoewel ik dus niet dreigde maar echt de overstap had aangevraagd,is je werk dus niet voor niets geweest en het management van XMS zou dat eigenlijk eens moeten horen.
Werkt telefonie nu stabliel bij je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:26:
[...]

Bij Nick zover ik van hem heb doorgekregen wel.
Bij mij is het 2 seconden probleem opgelost,
maar nu dikwijls een ander probleem.

De telefoon gaat hier over, ik neem hem aan, en krijg dan de toon te horen die je normaal ook hoort als je de telefoon oppakt voordat je gaat bellen.
De partij die naar mij belde, daar gaat de telefoon nog steeds voor over, en die komt uiteindelijk bij mijn vm terecht.

Ook als ik zelf soms wil gaan bellen, dan gaat de telefoon aan de andere kant over, maar ik krijg weer de toon te horen die je hoort voordat je gaat bellen.
Aan de andere zijde gaat dan de telefoon nog gewoon over, als die opnemen krijgen ze een dode lijn te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
[...]

Ja sinds modem vervanging en opnieuw inladen van software en nog wat dingetjes aan jullie kant is het probleem helemaal opgelost. Afgelopen zaterdag nog even gebeld of alles ok is. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door White_Collar op 13-06-2011 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 14:03

BLACKfm

o_O

Iemand toevallig last van traag internet? Hier in Arnhem zit ik met een ping van niks en internet dat niet boven de 1mbit uitkomt (enkele torrents aan staan die normaal enkele MB/s doen, maar nu gezamelijk maar 100KB max hebben)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1338584299.png
één van de vele resultaten die een beetje rond dit gemiddelde blijven hangen.

Lijk het pas sinds vandaag/vanavond (kwam om 17:00 me bed uit :P) te hebben.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Laatst online: 03-08 19:51
Ik heb glas in Amersfoort. Als ik een tracert doe (over wifi) naar een url, dan krijg ik vaak time-outs:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
tracert nu.nl

Traceren van de route naar nu.nl [62.69.179.198]
via maximaal 30 hops:

1     1 ms     1 ms     4 ms  192.168.2.1
  2     5 ms     2 ms     2 ms  85.223.41.1
  3     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  4     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  5     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  6     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  7     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  8     4 ms     5 ms     5 ms  vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.
45]
  9     5 ms     3 ms     3 ms  vlan335.newxr1.nik-asd.internl.net [217.149.196.
45]
 10     5 ms     4 ms     5 ms  br1.ams.terremark.net [195.69.145.48]
 11     6 ms     6 ms     4 ms  t9-3.gw1.ams2.terremark.net [85.112.0.73]
 12     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 13     8 ms     4 ms     5 ms  62.69.179.198

De trace is voltooid.

Vanaf de gateway gaat het dus mis (85.223.41.1) richting het vlan van internl.

Hebben meerdere mensen dit nu of heeft iemand wellicht een oplossing/verklaring? :/

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dat is volkomen normaal, dat komt doordat de netwerkapparatuur op die hops blijkbaar is ingesteld om niet te reageren om ICMP requests (ping). Voor de werking van het internet maakt dat helemaal niets uit, het is gewoon een keuze van de netwerkbeheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Laatst online: 03-08 19:51
Ok, duidelijk. Dank!

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

500 % ! Hulde !
De laatste aanpassing die jullie gedaan hebben nam bij mij alle problemen die Famous nu meldt en die ik ook ervaarde,helemaal weg.
De dienst is stabiel en betrouwbaar.

[ Voor 32% gewijzigd door Nick39 op 13-06-2011 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
BLACKfm schreef op maandag 13 juni 2011 @ 02:13:
Iemand toevallig last van traag internet? Hier in Arnhem zit ik met een ping van niks en internet dat niet boven de 1mbit uitkomt (enkele torrents aan staan die normaal enkele MB/s doen, maar nu gezamelijk maar 100KB max hebben)

[afbeelding]
één van de vele resultaten die een beetje rond dit gemiddelde blijven hangen.

Lijk het pas sinds vandaag/vanavond (kwam om 17:00 me bed uit :P) te hebben.
modem en router al van de stroom afgehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Mede door de goede tips en antwoorden op mijn vragen ben ik overgestapt op XMS. Ben redelijk tevreden en dan voornamelijk over het internet. Ik heb alleen nog wel wat vraagjes dus wie weet kunnen jullie me verder helpen.

Op speedtest.net gaat de snelheid binnen 1 test vaak erg op en neer. Daar had ik eerder geen last van ook niet met een nog snellere verbinding (ziggo 120Mbit). Daarbij haal ik de 100Mbit ook nooit, zowel up als down. Dit verbaasd me wel enigzins aangezien ik veel lees over mensen die er zelfs overheen gaan. Ik ben trouwens niet ontevreden hoor, meestal zit ik op 85/85 down/up. Modem/Router is het zeker niet aangezien het 1 van de zwaarste drayteks is en ik hiervoor al hogere resultaten heb gehaald met Ziggo.

Grootste probleem vind ik echter de Amino 532. Zodra ik dat ding bedien heb ik het gevoel of ik terug ben in 2003 ofzo. Zo ontzettend traag en lelijk vergeleken met de humax die ik hiervoor had en dan heb ik het nog niet eens over het uiterlijk van het apparaat zelf. Zijn er andere opties dan de Amino en wat zijn de ervaringen daarmee? Of moet dat nog allemaal op de markt gaan verschijnen de komende jaren/maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Mensen alsjeblieft. Ik het niet voor niks een startpost geschreven, je bent nu al de 5 de die een vraag stelt die nota bene in de FAQ staat.

Afbeeldingslocatie: http://xms.pbservers.nl/image/xms.gif
FAQ

:? Jullie bieden 50 mbit aan, maar haal je dit daadwerkelijk ook?.
In de meeste gevallen haal je de 50 mbit gewoon, het komt voor dat de 50 mbit niet word gehaald, meestal ligt dit probleem aan de router , doordat deze de 50 mbit net niet kan routeren naar de wan. Om te controleren of het inderdaad de router is die hier de boos doener is, is het verstandig om de pc rechtstreeks aan te sluiten op het modem en vervolgens een speedtest uit te voeren.

:? Kan ik ook andere settopboxen gebruiken i.p.v de animo?
Nee dat is niet mogelijk

[ Voor 12% gewijzigd door White_Collar op 13-06-2011 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Mijn reactie lezen blijft moeilijk....

Het ligt niet aan de router aangezien ik dat al uitgesloten heb. Daarnaast heb ik geen grote problemen met de snelheid ansich, maar vooral met het feit dat de snelheid niet stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Malt007 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 15:00:

Het ligt niet aan de router aangezien ik dat al uitgesloten heb. Daarnaast heb ik geen grote problemen met de snelheid ansich, maar vooral met het feit dat de snelheid niet stabiel is.
Je bent nummer X die dat heeft gezegd. Ik heb zo vaak dat argument gehoord bij mij in het xms huis terwijl later bleek dat wel de router is.
Hoe heb je de router uitgesloten?
Verder: trek de kabel van iptv er eens uit. En test eens opnieuw en dan niet zo'n verschrikkelijke flash test maar een fatsoenlijke 1000 mb file.
Pff begin jij nu ook al zo?

[ Voor 18% gewijzigd door White_Collar op 13-06-2011 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 11:43:
[...]
500 % ! Hulde !
De laatste aanpassing die jullie gedaan hebben nam bij mij alle problemen die Famous nu meldt en die ik ook ervaarde,helemaal weg.
De dienst is stabiel en betrouwbaar.
Wat is precies die laatste aanpassing geweest ?
Want die zouden ze dan bij mij ook nog eens kunnen doen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Zoals in het bericht staat is dat ding ook getest met een ziggo 120Mbit verbinding die die snelheid ook gewoon haalde. En nogmaals het draait niet om de snelheid ansich maar om het feit dat de snelheid niet stabiel is. Daarnaast staat er ook nog dat ik gewoon 85mbit up en down haal dus dat is snel zat.

En deze router is niet een huis en tuin apparaatje maar 1 waar bedrijven >25 man op draaien.

Ik vind het een beetje jammer hoe je op mijn vraag reageerd in 1e instantie. Beweren dat ik niet goed de beginpost lees, vervolgens geen antwoord op mijn vraag geven en dan alsnog weer ergens anders antwoord op geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Welk type draytek is het dan? ik had een 2930n en die kon ook maar 45Mbps aan.

IPTV is gewoon traag... daarom heb ik nu weer satelliet.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 19:17
Een foute instelling is ook zo gemaakt en kan ook de oorzaak zijn.
Je zult dus eerst moeten kijken of het probleem aan de XMS kant ligt of aan je eigen kant.
En het gaat er niet om dat Rekenblok (en rest) je niet geloofd dat je router goed is, maar maakt het zoeken naar het probleem wel een stuk makkelijker.

Dus test je internet eens door een workstation rechtstreeks eens op de glasvezel modem te zetten en bekijk dan je snelheid eens door een groot bestand te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Malt007 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 15:25:
Zoals in het bericht staat is dat ding ook getest met een ziggo 120Mbit verbinding die die snelheid ook gewoon haalde. En nogmaals het draait niet om de snelheid ansich maar om het feit dat de snelheid niet stabiel is. Daarnaast staat er ook nog dat ik gewoon 85mbit up en down haal dus dat is snel zat.

En deze router is niet een huis en tuin apparaatje maar 1 waar bedrijven >25 man op draaien.
Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst Met andere woorden, ga toch eerst maar eens testen met de router er tussen uit ;)

Ook de reputatie / prijs van een router zegt verder niet veel, het kan altijd dat deze toch de oorzaak is om welke reden dan ook. Dus eerst zonder router testen.

[ Voor 25% gewijzigd door ik222 op 13-06-2011 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
En.. (en dit is wellicht een goede voor de startpost) de snelheidstests van speedtest.net zijn onbetrouwbaar voor het meten van glasvezel snelheden. Gebruik een FTP of newsserver om het te testen (bij voorkeur met 3 of 4 sessies tegelijk) en niet die website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
ik222 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 15:47:
[...]

Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst Met andere woorden, ga toch eerst maar eens testen met de router er tussen uit ;)

Ook de reputatie / prijs van een router zegt verder niet veel, het kan altijd dat deze toch de oorzaak is om welke reden dan ook. Dus eerst zonder router testen.
Yup, en dat bedoel ik dus ook ;)

maar nogmaals:
trek de kabel van iptv er eens uit. En draai een speed test opnieuw, maar dan niet met een verschrikkelijke flash test maar een fatsoenlijke 1000 mb file op internet.
Ik ben niet een helpdesk medewerker die zijn standaard protocol afgaat, ik zelf heb een D-link 855 in combinatie met een 1000 mbit switch die 3 servers van een 100/100 fiber verbinding voorziet en nog 2 laptops en 1 vaste pc. Ik weet dus ongeveer wel waar ik over praat ;)
denan schreef op maandag 13 juni 2011 @ 15:52:
En.. (en dit is wellicht een goede voor de startpost) de snelheidstests van speedtest.net zijn onbetrouwbaar voor het meten van glasvezel snelheden. Gebruik een FTP of newsserver om het te testen (bij voorkeur met 3 of 4 sessies tegelijk) en niet die website.
Ben bezig ftp op te zetten + start post tekst word nu aangepast.

eddit:

Ik heb met speedtest X getest maar ik haal 10-70 mbit van de 50 of 100 mbit.
In de meeste gevallen ligt het aan de speedtester zelf dat hij een lage waarde aangeeft. Verstandig is om de snelheid te testen door een kabel rechtstreeks aan te sluiten op het modem. Speedtest websites worden afgeraden om mee te testen zoals bijvoorbeeld: speedtest.net. de snelheidstests van speedtest.net zijn onbetrouwbaar voor het meten van glasvezel snelheden. Gebruik een FTP of newsserver om het te testen (bij voorkeur met 3 of 4 sessies tegelijk) en niet die website. Onderstaande websites zijn ook nog een optie.
Mirrors 100mb en 1000 mb files:
Server XMS: http://home.xmsnet.nl/speedtest/100mb.bin
Privé server Rekenblok (100/100 fiber thuis hosting) http://speedtest.pbservers.nl/1000mb.bin

[ Voor 63% gewijzigd door White_Collar op 13-06-2011 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
X@gameserver:/var/www$ sudo wget http://www.streamservice.nl/1000mb.bin
[sudo] password for X:
--2011-06-13 16:22:45-- http://www.streamservice.nl/1000mb.bin
Herleiden van www.streamservice.nl... 91.199.167.220, 2a00:f10:111:1::80:1
Verbinding maken met www.streamservice.nl|91.199.167.220|:80... verbonden.
HTTP-verzoek is verzonden; wachten op antwoord... 200 OK
Lengte: 104857600 (100M) [application/octet-stream]
Wordt opgeslagen als: â1000mb.binâ

100%[======================================>] 104.857.600 6,50M/s in 15s

2011-06-13 16:23:00 (6,67 MB/s) - 'â1000mb.binâ' opgeslagen [104857600/104857600]

X@gameserver:/var/www$ dir
1000mb.bin
X@gameserver:/var/www$
Zelfs zo testen klopt er weinig van. Want bij het binnen halen van een 1000 mb file zie je dat ik maar "6.5 mb/s" haal terwijl speedtest 95 mbit aangeeft.

[ Voor 16% gewijzigd door White_Collar op 13-06-2011 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:21
Rekenblok schreef op maandag 13 juni 2011 @ 15:57:
[...]

Mirrors 100mb en 1000 mb files:
Server XMS: http://home.xmsnet.nl/speedtest/100mb.bin
Privé server Rekenblok (100/100 fiber thuis hosting) http://speedtest.pbservers.nl/1000mb.bin[/b]
Hangt die xms homeserver soms ook op een 100Mbit link?
Connecting to home.xmsnet.nl|217.149.192.61|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 104783872 (100M) [application/octet-stream]
Saving to: `100mb.bin'

100%[======================================>] 104,783,872 8.95M/s in 13s

2011-06-13 17:32:39 (7.70 MB/s) - `100mb.bin' saved [104783872/104783872]
Bij een server van Leaseweb kom ik wel ruim boven de 100Mbit uit
Connecting to 85.17.128.2:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 104857600 (100M) [application/octet-stream]
Saving to: `100mb.bin.1'

100%[======================================>] 104,857,600 54.9M/s in 1.8s

2011-06-13 17:34:03 (54.9 MB/s) - `100mb.bin.1' saved [104857600/104857600]
Dit is dan wel niet vanaf het xms netwerk getest (is een pctje @ kantoor), maar goed, dat zal niet extreem veel uitmaken, dan nog zou ik wel 100Mbit+ moeten kunnen halen imho

Maar idd, ftp snelheidstesten zijn een stuk representatiever dan flashbased spul, zeker bij snelle verbindingen. Wel moet de andere kan snel genoeg zijn, en niet met een 100Mbit kaartje aan t net hangen

[ Voor 13% gewijzigd door DJSmiley op 13-06-2011 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@DJSmiley,

De specs van de home server van XMS ken ik helaas niet. Misschien dat Denan dat wel weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die speedstest zut (flash) al eens geinstalleerd op mn server thuis (1gb/s netwerk) en kom op snelheden van 50-180 uit, zeer varieerend. En ja, ik ben de enige op t netwerk en aan mn switch stats te zien is het test verkeer ook het enige. Dus inderdaad, die flash meuk heb je helemaal niets aan.
Verder hangt 1 en ander ook af van de routering, en in welke volgorde je pakketjes aankomen en hoe lang daar op gewacht moet worden. Speedtests zijn nutteloos, hoe dan ook. Het exacte getal varieert per moment en per verbinding die je maakt.

Edit: Ik kom met wget van die file op 30mbit/s uit en met een speedtest (flash) op een eigen server buiten xms op 47mbit/s. Maar t viel me ook op dat die download er traag op gang kwam. Als ik die file even heen en weer schuif naar die host buiten xms met scp haal ik 48 up en 52 down. Maar das elke keer dat ik t probeer toch weer anders.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2011 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Rekenblok schreef op maandag 13 juni 2011 @ 16:43:
@DJSmiley,

De specs van de home server van XMS ken ik helaas niet. Misschien dat Denan dat wel weet?
Die is gecapped op 50mbit..... In het verleden tenminste. Kan goed dat het ondertussen 100mbit is, maar dan wel shared.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op maandag 13 juni 2011 @ 16:37:
[...]

Hangt die xms homeserver soms ook op een 100Mbit link?

[...]

Bij een server van Leaseweb kom ik wel ruim boven de 100Mbit uit

[...]

Dit is dan wel niet vanaf het xms netwerk getest (is een pctje @ kantoor), maar goed, dat zal niet extreem veel uitmaken, dan nog zou ik wel 100Mbit+ moeten kunnen halen imho

Maar idd, ftp snelheidstesten zijn een stuk representatiever dan flashbased spul, zeker bij snelle verbindingen. Wel moet de andere kan snel genoeg zijn, en niet met een 100Mbit kaartje aan t net hangen
Probeer deze eens:

http://speedtest.edutel.nl/files/1024MByte.bin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
Sinds mijn nieuwe router Linksys E4200 is mijn snelheid zeer goed te noemen.Deze is zeer stabiel en snel.
Getest draadloos .. Upload blijft iets achter maar toch.Deze snelheid is met tv (animo M532) aan 2 laptops aan draadloos Ps3 aan via lan.
Dit haalde ik niet met mijn Sitecom Wl351.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1339289028.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
nette 10.1 MB/s.
Misschien die als standaard aanhouden dan maar?

edit: @DJsmiley

ftp://ftp.tudelft.nl/pub/Speedtest/100MB -> 10.2 MB/s
http://ftp.nluug.nl/pub/F....2-RELEASE-i386-disc1.iso -> 9.1 MB/s

[ Voor 21% gewijzigd door Gangster93 op 13-06-2011 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:21
Daar haal ik zo'n 12Mb/sec

home.xmsnet.nl is dus niet echt nuttig als speedtest voor hogere snelheden.

Mijn ervaringen zijn dat de uni's altijd wel goede snelheden bieden
ftp://ftp.tudelft.nl/pub/Speedtest/100MB -> haal ik zo'n 53Mb/sec
http://ftp.nluug.nl/pub/F....2-RELEASE-i386-disc1.iso -> 64Mb/sec

Maar er zijn maar weinig servers die echt >30Mb/sec (300Mbit) halen.

Als speedtest binnen het XMS netwerk is de route ernaartoe echter minstens zo belangrijk. Je kan wel leuk een 10Gbit doos hebben, maar als de routering naar XMS via china gaat oid is die nog altijd traag voor xms gebruikers. Mooiste zou idd een 100 of 1000Mb file op een snelle server binnen het XMS netwerk (bij voorkeur 10Gbit uplink en een SSD voor die paar Gb, dan is ook de io niet de bottleneck). Als nu 10 mensen een 1Gb bestandje gaan testen tegelijk zal de snelheid snel naar beneden gaan als gevolg van de zoektijden..

Speedtesten buiten het netwerk van XMS zijn te wispelturig. Naast de drukte op de peerings kan routering ook ineens veranderen (en dus andere resultaten geven). Ook al is een goede NL host (leaseweb, tudelf of whatever) redelijk stabiel naar andere NL providers, dat is geen garantie voor de toekomst.

[ Voor 41% gewijzigd door DJSmiley op 13-06-2011 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:16
Hier een linkje voor de Speedtest van BBNed: http://www.bbned.nl/speedtest/ . Het biedt bestanden aan van 32Mb, 100Mb en 1000Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

XMS internet doet het weer, never mind,

[ Voor 89% gewijzigd door Fiber op 13-06-2011 19:50 . Reden: opgelost ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 11:09
Nou nou je voelt je nogal aangevallen, ik heb het er over hoe IK het zie, ik betrek er geen andere mensen bij.

Ik baseer mijn mening op ervaringen met helpdesken dan afgelopen 8 jaar Als Telecom/Alarm/xDSL monteur.
Ik heb van alles gehoord en mee gemaakt. De service van providers en dienstverleners zijn zwaar onder de maat, dit komt omdat alles moet concureren. XMS daar in tegen vindt ik niet bepaald goedkoop, en als alles diensten werken dan is er niets over te klagen. Maar als het niet werkt dan is de helpdesk van XMS gewoon ronduit slecht, een maand 4x bellen waarom ik geen extra zender +hd pakket heb terwijl ik daar al een maand voor betaal is al erg zat, antwoorden die steeds worden beantwoord met "we zijn er mee bezig" maar waarmee dan kunt u wat meer info geven want ik wacht al een maand en betaal al een maand "meneer u moet gewoon nog even geduld hebben" Niemand weet wat daar, dit is maar een voorbeeld van wat ik met XMS heb meegemaakt.

Je moet maar geduld hebben vooral je bek houden, nee prima toch dan doen we dat, maar verdedig jou clubje gewoon! is top!

Nogmaals je werk hier wordt door mensen echt wel gewaardeerd en dat ik zei "je moet niet overal op reageren" dan bedoel ik echt niet mezelf maar mensen die in jou ogen niet correct handelen, t was maar een tip, t was niet de bedoel dat je je zo aangesproken had moeten voelen.
Rekenblok schreef op zondag 12 juni 2011 @ 10:04:
[...]

Welke tijd? Hij zegt hierboven gewoon dat hij geen contact op neemt met xms. Waardoor hij xms niet in de gelegenheid stelt om het op te lossen. Waardoor het hier continu te herhalen gewoon flamen naar XMS is.
Zie ook het lijbrandt topic. Het continu herhalen van je problemen word niet op prijs gesteld en dat is ook gezegd door een mod in dat topic.

[...]

Het gaat er niet om Waarom. Het is een extra support middel die ik zo nu en dan aanbied.
Hij kiest er zelf voor om niet meer te bellen, dan kan je van xms ook niet verwachten dat xms in een glazenbol ziet van "hé die klant heeft problemen". Dus hoe kan je concluderen dat het via de reguliere weg niet gaat?

[...]

Natuurlijk zie ik het liefst dat iedereen positief is over XMS. Maar als dat niet zo is dan zeggen ze dat hier. Ik verbied dat ook niet maar als je structureel blijft klagen zonder er zelf ook moeite voor te doen om het probleem op te lossen dan vind ik dat je hier niet mag klagen. Zo simpel is het.
Ik vind het overigens wel knap dat je voor mij kan denken: "in ieder geval zou zwijgen over de structurele problemen die ze hebben".
Wat op tweakers niet mag is structureel klagen zonder dat je zelf moeite hebt gedaan om het probleem op te lossen. Om dat vervolgens in mijn schoenen te schuiven is een beetje krom.

[...]

Uiteindelijk bepaal ik zelf waarop ik wel en niet reageer een waar ik wel en niet tijd in besteed.
Maar als je graag wilt dat ik er gewoon niet op reageer dan is dat ook goed hoor, ik hou me mond wel.

Ik heb overigens nog steeds geen pm ontvangen van rfbroek met informatie. Wat mijn onderbouwing van "geen moeite doen om probleem op te lossen maar wel klagen" alleen maar versterkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Als je gestopt ben met bellen, en er is verder geen terugbelactie of wat dan ook bekend bij XMS

Dan ben ik het wel eens met Rekenblok, ik ben het best wel met je eens dat je mag klagen, en je negatieve ervaringen mag posten, Maar je moet ook problemen proberen op te lossen met XMS

Anders kan je inderdaad blijven zeiken, problemen lossen niet altijd vanzelf op :)
[...]

Goed lezen is een kunst.

Quote:

Deb nr 10160

Vr groet Ronald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Malt007 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 15:25:

Ik vind het een beetje jammer hoe je op mijn vraag reageerd in 1e instantie. Beweren dat ik niet goed de beginpost lees, vervolgens geen antwoord op mijn vraag geven en dan alsnog weer ergens anders antwoord op geven.
Gaat er niet om of je router goed of niet is gaat erom dat je een serieuze test moet doen zonder je router ertussen en met IPTV uitgeschakeld zodat je geen mogelijk stoorzenders hebt. Als je snelheid zonder deze mogelijke stoorzenders ook instabiel is dan kan je router en IPTV wegstrepen als mogelijk probleem.Daarnaast zijn tests op Speedtest.net een aardige indicatie maar absoluut niet betrouwbaar. Vooral de upload is bij veel test servers daar niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Malt007 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 14:33:
Op speedtest.net gaat de snelheid binnen 1 test vaak erg op en neer. Daar had ik eerder geen last van ook niet met een nog snellere verbinding (ziggo 120Mbit). Daarbij haal ik de 100Mbit ook nooit, zowel up als down. Dit verbaasd me wel enigzins aangezien ik veel lees over mensen die er zelfs overheen gaan. Ik ben trouwens niet ontevreden hoor, meestal zit ik op 85/85 down/up. Modem/Router is het zeker niet aangezien het 1 van de zwaarste drayteks is en ik hiervoor al hogere resultaten heb gehaald met Ziggo.
Je DTV gaat van je internet snelheid af bij een 100 mbits verbinding.
Als je dus je amino aan hebt,plus wat overhead en de QOS reserveert ook nog wat om te bellen (lijkt me handig dat als je je verbinding leegtrekt je ook nog kan bellen) lever je in.
Het verschil met Ziggo is dat daar je digitale tv los staat van je internetsnelheid.
Maar als je met bv 2 amino's lekker een forse HD stream gaat kijken dan blijft er van je 100 mbits netto nog 70 mbits over minus de overhead en het telefoondeel blijft er dan effectief zo'n 65 mbits over voor je internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Nogmaals je werk hier wordt door mensen echt wel gewaardeerd en dat ik zei "je moet niet overal op reageren" dan bedoel ik echt niet mezelf maar mensen die in jou ogen niet correct handelen, t was maar een tip, t was niet de bedoel dat je je zo aangesproken had moeten voelen.
Ik zie heel veel dingen voorbij komen waarop ik denk: hmm dat doe je niet handig. Maar zeg ik daar wat van: nee.
Maar als je echt heel bond maakt, en in mijn ogen niet eerlijk bezig bent dan zeg ik daar wat van, maar wel onderbouwt anders heb je er weinig van.
Het probleem is dat hij hier klaagt maar nooit XMS heeft gebeld tussen de periode nu en 2010 en maar klagen dat er niks gebeurd. Dat is toch logisch dat er niks gebeurt? Daarom vind ik dat je niet mag klagen.
Eerst bellen en aangeven en daarna pas klagen dat het lang duurt.
Er is een verschil tussen bellen, het aangeven, dan klagen, onderbouwen en Alleen klagen op het forum hoe slecht het is. Ben je met me eens dat niet de way to go is?

Overigens voel ik me niet aangevallen al kom ik nu wat feller over als normaal omdat ik hier vrij duidelijk over wil komen wat ik er van vind, al krijg ik het idee dat de boodschap van mij niet helemaal overkomt, want je citeert continu het stuk "je mag niet klagen op dit forum" terwijl ik dat niet zeg. Natuurlijk mag je gewoon klagen maar dan mag ik er wel vanuit gaan dat iemand daarvoor al wel regelmatig heeft gebeld met XMS. Maar structureel klagen op het tweakers forum word gewoon niet gewaardeerd omdat dat niks toevoegt aan een topic. Maar goed, die discussie moet je maar voeren met een moderator van het forum internetproviders en hosting want ik ben geen moderator.

[ Voor 28% gewijzigd door White_Collar op 13-06-2011 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Nick > Wat is precies die laatste aanpassing Tel. geweest ?
Kreeg namelijk op mn eerste keer vragen no answer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

De boel ligt er hier uit pc3905, onderhoud geweest?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Geen idee, ik heb ook nog geen storings bericht gehad. Misschien even bellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Rekenblok schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 08:17:
Geen idee, ik heb ook nog geen storings bericht gehad. Misschien even bellen ?
Inmiddels werkt het weer, verbinding lijkt er uit te hebben gelegen tussen 04.08 en 06.31 uur

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Ik heb mijn router gecontroleerd op de site van de beginpost en de snelheid wordt als excellent omschreven maar het ging ook niet om de snelheid zelf. Het ging alleen over de stabiliteit van de snelheid maar ik begrijp dat speedtest.net niet representatief is. Daarnaast heb ik ook geen rekening gehouden met IPTV, daarvoor excuses.

Ik had ook nog een andere vraag over IPTV, ik vind de amino 532 waardeloos. Ik hoop niet dat iemand zich weer aangevallen voelt maar dit apparaat is zo traag en de interface is zo oudewets vergeleken met een fatsoenlijke DVB-C receiver. Weet iemand of er betere alternatieven zijn of dat deze nog komen op de korte termijn? Ik heb ook een Dune mediaspeler staan met een IPTV mogelijkheid en ik vroeg me af of er mensen zijn die daar ervaring mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Malt007 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:21:
Ik had ook nog een andere vraag over IPTV, ik vind de amino 532 waardeloos. Ik hoop niet dat iemand zich weer aangevallen voelt maar dit apparaat is zo traag en de interface is zo oudewets vergeleken met een fatsoenlijke DVB-C receiver. Weet iemand of er betere alternatieven zijn of dat deze nog komen op de korte termijn? Ik heb ook een Dune mediaspeler staan met een IPTV mogelijkheid en ik vroeg me af of er mensen zijn die daar ervaring mee hebben.
De interface zit niet in de Amino532 maar is onderdeel van de middleware die GHM maakt voor het IPTV platform. De laatste tijd is men aardig op stoom aan het komen met updates en er komen regelmatig nieuwe diensten en interface verbeteringen uit. Als het goed is zou de 532 +GHM interface een stuk sneller moeten zijn dan de standaard KPN/UPC boxen en persoonlijk vind ik de interface ook een stuk mooier. :)
Update gewoon regelmatig je firmware en houd de site van glashart media in de gaten.

Een eigen IPTV box is btw niet te gebruiken tenzij je zelf middleware bouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Klopt het trouwens dat de HD van een M532 altijd blijft draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 00:37:
@ Nick > Wat is precies die laatste aanpassing Tel. geweest ?
Kreeg namelijk op mn eerste keer vragen no answer.
Dat weet ik dus ook niet, daarmee moet je bij Operatortje zijn. Het is van buitenaf gedaan. Ik was een testpersoon maar die test is me prima bevallen. Ook een bewijs dat regelmatig XMS bellen wel werkt.

Ik vind dat klagen over XMS moet kunnen,heb dat ook veelvuldig gedaan. Wat ik nu bij een persoon zie is dat hij zonder zelf nog wat te ondernemen op een naar mijn inziens onbeschofte manier dingen eist van Rekenblok,waarvan ik denk,het is goed dat ik niet bij die helpdesk zat want dan schoof ik het papiertje mooi onderaan. Ik heb ook wel eens eisen gesteld,maar gewoon in een brief of telefoongesprek met xms en dan mag je mijns inziens best eisen stellen als je voldaan hebt aan jouw plicht om jezelf en XMS op de hoogte te stellen van je klachten. Ik heb ook wel eens eisen gesteld aan XMS op het forum maar wel gekoppeld aan voortdurende meldingen aan de helpdesk.
Maar om nu hier op een forum waar iemand vrijwillig aanwezig is een compleet eisenpakket te overhandigen met een soort van "je regelt het maar" houding,sorry dat gaat mij zelfs als professioneel klager te ver. Ik ben overwonnen.. ik erken mijn nederlaag _/-\o_ maar of je nu zo met mensen om moet gaan en dan ook nog verwachten dat er op korte termijn iets gedaan wordt gaat ver.
Officieel kun je zeggen,dat eisen die je hier stelt genegeerd mogen worden,dit is niet de helpdesk van XMS.

Ik ben misschien ook vervelend geweest (heb een keer persoonlijk nogal boos gedaan tegen Denan,ook door persoonlijke omstandigheden hetgeen we netjes uitgesproken hebben en waar ik mijn excuus voor heb aangeboden,omdat ik een grapje niet voor een grapje zag) maar ik kreeg netjes status overzichten,werd netjes gebeld zowel door XMS als door Reggefiber,heb zelfs op het punt gestaan echt weg te gaan,zelfs de aanvraag al bij Ziggo gedaan maar vond het niet fatsoenlijk van mezelf omdat XMS,Denan en Rekenblok al zoveel voor me hebben gedaan,ben gebleven en een week later resulteerde het in 2 prachtige stabiele diensten waar ik nu erg tevreden over ben. Dat er organisatorisch bepaalde dingen niet vlotjes lopen bij XMS klopt,blijkbaar groeit men sneller dan men aan kan,maar laat dat dan per brief aan het management weten. Dat Rekenblok zich bepaalde dingen erg aantrekt vind ik persoonlijk niet meer dan logisch,omdat hij zijn stinkende best doet,ook buiten werktijd,om problemen opgelost te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerios
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05-2023

qwerios

Digital Pizza Crew

Het valt mij op dat ik de laatste tijd steeds vaker "geen informatie beschikbaar" zie in de EPG van bepaalde kanalen. Alle discovery channels bijvoorbeeld en dit weekend was RTL7 ook niet beschikbaar.

De snelheid van de menu's in de settop box is idd niet geweldig maar dat vind ik van het menu van mijn tv zelfs ook evenals de tijd die het tegenwoordig kost om je tv uberhaupt aan te zetten. De M532 gaat in ieder geval wel lekker snel aan.

Een simpele wijziging die ik overigens graag zou willen zien is dat de menu's door lopen. Dus op omhoog drukken springt naar laatste item.

Regio Almere trouwens.

How many software programmers does it take to screw in a lightbulb? None, that's a hardware problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Ok, dus ik moet het voorlopig doen met de 532. Hebben jullie ook zoveel last van een trage reactie op de afstandsbediening? Ik gebruik de logitech harmony one en het lijkt wel een seconde te duren voor er reactie komt. Als je ondertussen meerdere keren gedrukt hebt omdat je denkt dat je niet goed richtte gebruikt de 532 elke keer dat je de knop ingedrukt hebt, heel vervelend. Ik heb het trouwens ook geprobeerd met de originele afstandsbediening (met nog nieuwe batterijen) en deze was zover mogelijk, nog trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Experimenteer eens wat met de plaatsing van de Amino. Hij schijnt wat gevoelig te zijn voor reflecties en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
qwerios schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:44:
Het valt mij op dat ik de laatste tijd steeds vaker "geen informatie beschikbaar" zie in de EPG van bepaalde kanalen. Alle discovery channels bijvoorbeeld en dit weekend was RTL7 ook niet beschikbaar.
Er is een probleem met de aanlevering van EPG data, GHM is daar al mee bezig. Zodra het verholpen is (ik zag vanmorgen een melding langskomen) zou alles weer goed moeten werken.

@malt:
Ik heb thuis ook regelmatig issues met de logitech, mijn dreambox is 2x zo traag met die ab dan met de standaard AB. Begin eerst eens met het testen van meerdere locaties zoals fiber al aangaf (reflectie of IR interference vanuit de TV) met de standaard AB. Mijn ervaring is dat hij speersnel is en direct moet reageren. Bij twijfel kun je altijd een keer bij een XMS huis langsgaan om te zien hoe snel het daar werkt (en of er verschil zit tussen die STB en je eigen STB).

[ Voor 33% gewijzigd door denan op 14-06-2011 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Niet online
Bij de Logitech kun je ook de tijd tussen de verschillende knopcommando's instellen. Misschien dat dat ook helpt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerios

qwerios

Digital Pizza Crew

denan schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 12:30:
[...]

Er is een probleem met de aanlevering van EPG data, GHM is daar al mee bezig. Zodra het verholpen is (ik zag vanmorgen een melding langskomen) zou alles weer goed moeten werken.
Super! Dank voor de feedback en nogmaals dank dat jullie de tijd nemen dit topic in de gaten te houden _/-\o_

How many software programmers does it take to screw in a lightbulb? None, that's a hardware problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
denan schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:46:
diensten en interface verbeteringen uit. Als het goed is zou de 532 +GHM interface een stuk sneller moeten zijn dan de standaard KPN/UPC boxen en persoonlijk vind ik de interface ook een stuk mooier. :)
Weet je ook hoe de zapsnelheid (van iptv) is in vergelijking met UPC digitale TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Mr. Jinx schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:29:
[...]

Weet je ook hoe de zapsnelheid (van iptv) is in vergelijking met UPC digitale TV?
Ik ken alleen de SD box van UPC.. en die is tergend traag.
IPTV is (zo uit mijn hoofd) max 1-1.5 seconden per zap (SD, HD duurt net iets langer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
pieterrr schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:02:
Klopt het trouwens dat de HD van een M532 altijd blijft draaien?
Klopt, zo gauw je een zender kijkt wordt deze opgenomen. Als je dan op pauze drukt kun je zelfs terugspoelen. Erg handig als je iets gemist hebt :).

Ik weet alleen niet of hij ook in standby blijft draaien, hier gaat alle apparatuur dmv een stekkerblok van het stroom af wanneer er geen gebruik van gemaakt wordt.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Niet online
The Wizard schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:26:
[...]
Ik weet alleen niet of hij ook in standby blijft draaien, hier gaat alle apparatuur dmv een stekkerblok van het stroom af wanneer er geen gebruik van gemaakt wordt.
Het ging mij juist om de draaiende harde schijf tijdens standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 20:06

Jheroen

Jheroen

Modbreak:Dat is niet toegestaan op GoT om reclame te maken (commercieel en non-commercieel) voor andere fora. Niet dat we alles hier willen houden, helemaal niet. Vriendelijk is het niet om gebruikers heen en weer te loodsen voor discussies en onderwerpen.

[ Voor 80% gewijzigd door bjck op 14-06-2011 21:34 ]

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 20:06

Jheroen

Jheroen

Een offtopic discussie over een eigen forum voer je maar ergens anders.

[ Voor 81% gewijzigd door IEF op 28-06-2011 20:03 ]

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
[afbeelding]
FAQ

In de meeste gevallen haal je de 50 mbit gewoon, het komt voor dat de 50 mbit niet word gehaald, meestal ligt dit probleem aan de router , doordat deze de 50 mbit net niet kan routeren naar de wan. Om te controleren of het inderdaad de router is die hier de boos doener is, is het verstandig om de pc rechtstreeks aan te sluiten op het modem en vervolgens een speedtest uit te voeren.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2711/5832611753_15439d8c68_o.png

Terwijl ik weer eens van de wachtmuziek van de helpdesk aan het genieten was, kon ik zo'n open deur niet laten gaan, natuurlijk :D

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

ijdod schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 18:26:
[afbeelding]
FAQ

[afbeelding]

Terwijl ik weer eens van de wachtmuziek van de helpdesk aan het genieten was, kon ik zo'n open deur niet laten gaan, natuurlijk :D
De inkopper dat je een 50 Mbit verbinding test met een bestand van max 1 MByte?
Misschien eens de startpost goed doorlezen en 2 pagina's terug ? ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:45
Loveparade schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 18:31:
[...]

De inkopper dat je een 50 Mbit verbinding test met een bestand van max 1 MByte?
Misschien eens de startpost goed doorlezen en 2 pagina's terug ? ;)
Ach mensen leren het nooit :)

@ijdood (hieronder):
Nou nou.. Het is gewoon niet tactisch om net na zo'n discussie een snelheidstest te gaan posten waarin je dezelfde 'fout' maakt.

[ Voor 20% gewijzigd door Caelorum op 14-06-2011 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Oh jee, dat ik dat nu gemist heb zeg. En inderdaad, met een test van een groot bestand is de snelheid, na een minuut of 5, inderdaad wel het dubbele! [/sarcasm] Speciaal voor de ongelovigen:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3485/5833271632_fba31553ef_o.png
Een uur na dit screenshot stond de teller al op 10 Mbyte.

...seriously...

Ik zal mijn eerste gedachten bij deze reacties maar niet herhalen. Dit probleem loopt al sinds pasen, en heeft geen ene ruk te maken met het al dan niet geschikt zijn van speedtest.nl om de snelheid te testen. Voor het doel van deze test is speedtest.nl namelijk uitstekend geschikt.

Net de helpdesk gesproken. 3e lijn heeft ticket gesloten, 'want op de ASR is niets te zien'. Leuk. Ik had minstens te horen willen krijgen dat de ticket gesloten was. 'Ook heeft de klant niet getest met een andere PC enz enz, het probleem zit in de gebruikte linux router'. WTF? Als de heren 3e lijn de ****** tickets eens lezen, hadden ze kunnen zien dat dit wel degelijk (en herhaaldelijk) getest is. Niet in de laatste plaats omdat ik zelf eerst mijn eigen infra controleer voor ik escaleer. Wat niet wil zeggen dat daar 'dus' geen fouten zouden kunnen zitten... maar netwerk infra is mijn dagelijks brood, ik durf daarom de stelling wel enigszins aan dat ik weet wat ik doe, wat dat betreft.

..maar goed, er gaat iemand langs komen om te meten. Ben benieuwd.

[ Voor 13% gewijzigd door ijdod op 14-06-2011 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

ijdod schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 18:56:
...maar goed, er gaat iemand langs komen om te meten. Ben benieuwd.
Dat is toch mooi dan, meten is weten, en wie ongelijk heeft krijgt de rekening, wel zo eerlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Fiber schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 19:13:
[...]

Dat is toch mooi dan, meten is weten, en wie ongelijk heeft krijgt de rekening, wel zo eerlijk. :)
Dat is an sich niet slecht, maar dat was mij al eerder beloofd, en heeft men in plaats daarvan de ticket gesloten. Verder is er geen enkele reden waarom niet zo lang moet duren Probleem is daarbij wisselend van aard, hoewel je dan doorgaans vooral moet denken aan 'net bruikbaar' en 'onbruikbaar'. Pikant detail is dat de enige buur waarvan ik weet dat hij glasvezel gebruikt, dezelfde problemen kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Voor het doel van deze test is speedtest.nl namelijk uitstekend geschikt........
maar netwerk infra is mijn dagelijks brood, ik durf daarom de stelling wel enigszins aan dat ik weet wat ik doe, wat dat betreft.
Maar wel met een plaatje komen van speedtest.nl Wat de slechte speedtester website ooit is om snelheid testen uit te voeren voor fiber verbindingen :/
Niet persoonlijk bedoelt, maar dan vraag ik me sterk af hoe je erbij komt dat speedtest.nl uiterst geschikt is om een fiber verbinding te testen met een file van amper 1 mb. Ik ben heel benieuwt naar je onderbouwing :P
Het word tijd voor een topic waarschuwing onderin het topic, ik ben het een beetje zat om telkens opnieuw te verwijzen naar de topic start post aan de mensen die hem niet hebben gelezen.

Bij zo'n lage snelheid zijn er nog een paar opties mogelijk:

- fiber breuk naar jou woning toe.
- De fiber zit los in jou modem en moet opnieuw bevestigt worden.
- De fiber zit los in de ASR en moet er beter ingedrukt worden.
- De fiber is vies op het contact punt en moet schoongemaakt worden.
- Een configuratie fout waardoor de provisioning order naar jou modem niet goed is verlopen waardoor het modem een verkeerd internet profiel heeft kregen alla: 100 kb/s. Maar omdat bij mij weten nog nooit is gebeurt vermoed ik dat er iets mis is met de fiber zelf.

3e lijn bestaat overigens niet bij XMS. Netwerkbeheer is geen 3e lijn maar gewoon Reggefiber ;)

[ Voor 16% gewijzigd door White_Collar op 14-06-2011 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Ik begin toch echt m'n EPG te missen. Zeker als ik een programma wil opnemen moet ik het nu handmatig invoeren.

Probleem toch groter dan we denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
De storing is bij Glashart media aangemeld. Kreeg een storings mail van XMS tweede lijn vanmiddag.
Ze zijn druk in de weer om de toevoer van EPG informatie te herstellen naar XMS klanten. ;)
Het euvel zal waarschijnlijk snel gefixt worden. Verwachte eind tijd stond er helaas niet in.

[ Voor 53% gewijzigd door White_Collar op 14-06-2011 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Rekenblok schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 19:48:
[...]

Maar wel met een plaatje komen van speedtest.nl Wat de slechte speedtester website ooit is om snelheid testen uit te voeren voor fiber verbindingen :/
Niet persoonlijk bedoelt, maar dan vraag ik me sterk af hoe je erbij komt dat speedtest.nl uiterst geschikt is om een fiber verbinding te testen met een file van amper 1 mb. Ik ben heel benieuwt naar je onderbouwing :P
Ik ben het direct met je eens dat speedtest vrij waardeloos is om te zien of je 50 mbit haalt. Echter, waar ik hem voor gebruik is een indikatie van enige performance, daar die van mij aardig richting 0 gaat. Enige megabits aan throughput hoort zelfs speedtest wel aan te geven. Ik zie het als een indicator; en 's mijns inziens voldoet 'ie daarin. Het liefst zou ik er iperf of vergelijkbaar tegenaan gooien, maar ik heb momenteel geen beschikking over een endpoint die voldoende snelheid kan leveren om daar iets mee te kunnen.
Bij zo'n lage snelheid zijn er nog een paar opties mogelijk:

- fiber breuk naar jou woning toe.
- De fiber zit los in jou modem en moet opnieuw bevestigt worden.
- De fiber zit los in de ASR en moet er beter ingedrukt worden.
- De fiber is vies op het contact punt en moet schoongemaakt worden.
- Een configuratie fout waardoor de provisioning order naar jou modem niet goed is verlopen waardoor het modem een verkeerd internet profiel heeft kregen alla: 100 kb/s. Maar omdat bij mij weten nog nooit is gebeurt vermoed ik dat er iets mis is met de fiber zelf.
Dat ligt voor de hand, ja. Men verdacht eerst de ASR, maar na vervanging was het probleem niet weg. Het probleem is wisselend, wat an sich kan bij bovenstaande door bv andere temperaturen of vochtigheid. Echter, en zijn twee punten die bovenstaande wat minder waarschijnlijk maken:
- Naaste buur heeft vergelijkbare problemen (en wordt even goed geholpen :P )
- De meest opmerkelijke blijft dat protocol 41 verkeer (IPv6 tunnel) wel de volle mep haalt. Dat sluit de usual suspects qua bekabeling redelijk uit.

Verder zou ik verwachten dat bij een slechte kabel(verbinding) er diverse errorcounters oplopen. Dat zou op de modem of ASR terug te zien moeten zijn.
3e lijn bestaat overigens niet bij XMS. Netwerkbeheer is geen 3e lijn maar gewoon Reggefiber ;)
If it walks like a duck, and they call it a duck... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
je bent de tweede met deze opmerking in dit topic: "- De meest opmerkelijke blijft dat protocol 41 verkeer (IPv6 tunnel) wel de volle mep haalt. Dat sluit de usual suspects qua bekabeling redelijk uit.
"

Maar bij hem ging het om een ipv4 tunnel. Want volgens mij had iemand anders in dit topic het zelfde probleem en de zelfde opmerking dat bij een tunnel het wel gewoon goed gaat. En je hebt echt heel simpel een utp kabel rechtstreeks aan het modem gehangen? ik blijf het echt heel vreemd probleem vinden.
Helaas zit ik niet zo diep in de materie om dit soort problemen te supoorten in dit topic, godzijdank dat ik geen webcare ben anders was ik door de mand gevallen :P

Het blijft een raar probleem.

[ Voor 21% gewijzigd door White_Collar op 14-06-2011 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Jheroen schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:42:
[...]

in eerste instantie misschien wel maar met de bedoeling om tzt de informatie juist te bundelen. niet iedereen zal aan dat forum deel (willen) nemen maar ik merk hier in het dorp (waar we dankzij een bewonersinitiatief nu ffth krijgen) dat veel mensen geen forum kunnen vinden waar alleen xmsnet zaken besproken kunnen worden.

ik ben ook moderator op het grootste ziggo gebruikers forum wat uit eenzelfde idee ontstaan is.
Als je moderator bent op het ziggo forum focus je dan daarzo op :) hier is wat ons betreft denk ik wel alles te vinden over XMS IPTV etc etc.

Even over dat EPG, waarom moet dat zo lang duren ? ik ben geneigd om ook te gaan bellen, ik wed dat het probleem al bekend is bij XMS. Ik persoonlijk vindt het wel een belangrijk iets wat bij IPTV hoort, iets waar zelfs tijdens avonden en weekenden dat een helpdesk niet open is naar gekeken moet worden en zelfs opgelost worden. En ik vindt het sowiso raar dat het lang moet duren, ik begin de kennis en techniek bij XMS of bij glashart wel een beetje in twijfel te trekken.

Ik denk dat IPTV altijd wel een zorgkindje gaat blijven.

Nooit problemen met Internet en telefonie gebruik ik alleen als faxlijn, sporadisch gebruik ik deze en dan werkt het altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Ik kreeg het verzoek van XMS een tijdje geleden om te zeggen dat het het een dienst is van Glashart media dus bij deze:
. En ik vindt het sowiso raar dat het lang moet duren, ik begin de kennis en techniek bij XMS of bij glashart wel een beetje in twijfel te trekken.
;)

Overigens zou ik nu niet bellen, het is erg druk *kijkend op de queue monitor*

[ Voor 12% gewijzigd door White_Collar op 14-06-2011 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Wie de rekening stuurt is ook verantwoordelijk...
Als een leverancier van XMS de zaken niet op orde heeft dan moet XMS gewoon zorgen dat het geregeld word of een andere leverancier zoeken die het wel goed voor elkaar heeft.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Zojuist een extra bericht binnengekregen over de belgische zenders:

Er zijn wat problemen ontstaan bij het toevoegen van ketnet/canvas HD en één HD.
Verwachting is dat deze alsnog volgende week worden toegevoegd aan het pakket.

Onder voorbehoud dus, voordat ik dood word gepm't waarom het volgende week nog steeds niet in het basis pakket zit :P
fast-server schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:57:
Wie de rekening stuurt is ook verantwoordelijk...
Als een leverancier van XMS de zaken niet op orde heeft dan moet XMS gewoon zorgen dat het geregeld word of een andere leverancier zoeken die het wel goed voor elkaar heeft.
Ik geef alleen maar door wat mij verzocht is O-) al ben ik het natuurlijk met je eens. Sale it when it works ;)
Maar over het algemeen ervaar ik niet zoooo veel problemen dat het niet werkbaar is. Het werkt goed totdat er een storing optreed ;)

[ Voor 60% gewijzigd door White_Collar op 14-06-2011 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:45
De op 1 juni nieuw toegevoegde zenders zoals de nieuwe BBC's hebben overigens nooit EPG-info gehad, voor zover ik heb kunnen zien. Dit speelt dus al langer dan de huidige ontbrekende EPG's op o.a. NL-zenders, en is wellicht een apart probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
klopt, was mij ook al opgevallen. Ik vermoed dat dat even los staat van het algemene geen EPG informatie. Ik zet hem ook even op het lijstje hoe dat precies zit ;).

Mijn eind opdracht van mijn eerst jaar media moet over een week af. Daarna zal ik even het lijstje afwerken en na vragen hoe dat precies zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwerios

qwerios

Digital Pizza Crew

Is er ergens een informatie site (rss feed?) beschikbaar met storingen/problemen bij glashart? Ik haal al mijn info uit deze thread op het moment en moet daar dus de mensen hier lastig vallen met vragen (of andere doen dat sneller dan ik). Als ik maar kan zien dat het probleem bekend is en dat er naar gekeken wordt ben ik al een heel stuk verder. Lees: hoef ik de helpdesk niet te bellen.

Ik kan op de XMS site niks vinden over de EPG storing. Dingen gaan stuk en kosten tijd om te fixen, dat weet je nu eenmaal met complexe systemen. Ik ben alleen maar op zoek naar (betrouwbare) informatie danwel bevestiging van het probleem. En als ik dat kan doen zonder rekenblok of denan lastig te vallen hebben zij meer tijd voor de mensen met echte problemen.

EDIT: Voor de grap ook eens zo'n speedtest gedaan. Geloof dat het wel aardig werkt op het moment :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1341270575.png

[ Voor 12% gewijzigd door qwerios op 14-06-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
qwerios schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:27:
Is er ergens een informatie site (rss feed?) beschikbaar met storingen/problemen bij glashart? Ik haal al mijn info uit deze thread op het moment en moet daar dus de mensen hier lastig vallen met vragen (of andere doen dat sneller dan ik). Als ik maar kan zien dat het probleem bekend is en dat er naar gekeken wordt ben ik al een heel stuk verder. Lees: hoef ik de helpdesk niet te bellen.

Ik kan op de XMS site niks vinden over de EPG storing. Dingen gaan stuk en kosten tijd om te fixen, dat weet je nu eenmaal met complexe systemen. Ik ben alleen maar op zoek naar (betrouwbare) informatie danwel bevestiging van het probleem. En als ik dat kan doen zonder rekenblok of denan lastig te vallen hebben zij meer tijd voor de mensen met echte problemen.
Service berichten vanuit glashart media word alleen naar klanten van glashart media gestuurd (XMS, concepts ectra...)

Hier vind je de storing pagina van xms: http://xmsnet.nl/werkzaamheden/storingen
Helaas geen notitie van de EPG zie ik, jammer. :/ Overigens vallen jullie mij nooit lastig hoor met dit soort vragen. Ik help in principe iedereen met plezier hier op tweakers.

edit lol @ speedtest: "faster than 96% of NL"
Dan is een gratis upgrade naar 100 mbit toch ook niet nodig nick? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door White_Collar op 14-06-2011 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Rekenblok schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:48:
Ik kreeg het verzoek van XMS een tijdje geleden om te zeggen dat het het een dienst is van Glashart media dus bij deze:

[...]
;)

Overigens zou ik nu niet bellen, het is erg druk *kijkend op de queue monitor*
Dat is dan weer zo slap het, het boeit mij echt helemaal niets wie het levert. Ik kan glashart media niet bellen alleen XMS ik betaal XMS en XMS stuurt mij aanmaningen als ik niet zou betalen. XMSnet levert mij diensten van bedrijf X en met X heb ik niets van doen.

XMS is goed bezig! verantwoordelijkheden afschuiven met als reden "zeg maar dat het een dienst is van Glashart media" bah.

XMS neem je verantwoordelijkheden! maak betere afspraken betreft service en storingen! en leg het balletje niet bij een leverancier van jullie waar ik als klant nul , niets mee van doen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Rekenblok schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:29:En je hebt echt heel simpel een utp kabel rechtstreeks aan het modem gehangen?
Yup. De oorspronkelijke kabel had idd tussen de deur gezeten, en heb ik vervangen. De kabels nog eens extra getest met een Fluke tester, ze voldoen aan de signaalspecs voor cat6 (wat het ook zijn).
ik blijf het echt heel vreemd probleem vinden.
Je bent niet de enige. Ik heb er zelf ook geen 123 'oh dat is het' oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
MiK schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:47:
[...]

Dat is dan weer zo slap het, het boeit mij echt helemaal niets wie het levert. Ik kan glashart media niet bellen alleen XMS ik betaal XMS en XMS stuurt mij aanmaningen als ik niet zou betalen. XMSnet levert mij diensten van bedrijf X en met X heb ik niets van doen.

XMS is goed bezig! verantwoordelijkheden afschuiven met als reden "zeg maar dat het een dienst is van Glashart media" bah.

XMS neem je verantwoordelijkheden! maak betere afspraken betreft service en storingen! en leg het balletje niet bij een leverancier van jullie waar ik als klant nul , niets mee van doen heb.
Daar ben ik het ook met je eens, kan er ook niks anders van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
MiK schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 22:47:
De afspraken mbt service en storingen zijn er zeker, wat voornamelijk fout gaat is de informatievoorziening richting de klant (via www.xmsnet.nl). Ik ga zo eens iemand porren om de storingen/werkzaamheden pagina sneller te updaten (en in het geval van generieke issues een uitgebreid verhaal te plaatsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 09:17:
[...]

De afspraken mbt service en storingen zijn er zeker, wat voornamelijk fout gaat is de informatievoorziening richting de klant (via www.xmsnet.nl). Ik ga zo eens iemand porren om de storingen/werkzaamheden pagina sneller te updaten (en in het geval van generieke issues een uitgebreid verhaal te plaatsen).
Toppie :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

denan schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 09:17:
[...]

Kun je dan ook gelijk regelen dat ze de storingen/meldingen koppelen aan het twitteraccount?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Loveparade schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 10:02:
Kun je dan ook gelijk regelen dat ze de storingen/meldingen koppelen aan het twitteraccount?
Dat twitteraccount is iets van Marketing.. en daar staan hooguit een paar woorden in. Persoonlijk lijkt het me nuttiger om een duidelijk verhaal te plaatsen bij elke storing met de oorzaak/gevolgen. Het lijkt me geen goed idee om dat krampachtig in 140 tekens te proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Logisch, maar een linkje of verwijzing naar de storingspagina past best... Marketing tweet vast liever promo bla bla nonsens. ;) En toch, elke storing is een kans om hem goed op te lossen. En elke klacht is een kans om hem netjes af te handelen... (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Fiber schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 10:20:
Logisch, maar een linkje of verwijzing naar de storingspagina past best... Marketing tweet vast liever promo bla bla nonsens. ;) En toch, elke storing is een kans om hem goed op te lossen. En elke klacht is een kans om hem netjes af te handelen... (8>
Klopt.. maar dan liever via een eenduidig en duidelijk kanaal :) Als je storingsmeldingen laat vertalen door iemand anders bestaat altijd de kans dat het fout gaat, zoals bvb gebeurde bij die twitterberichten over de nikhef storing.
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is inmiddels al een aantal keren voorgekomen, maar: verdere flamewars worden niet getolereerd. Hou het ontopic, zo niet, dan kun je (ongeacht wie er begon) een OW verwachten.