XMS Glasvezel ervaring - XII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 69.658 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Tnx. Openemen weet ik nog niet of ik dat ga doen. Wanneer je uitzendinggemist via je tv kan kijken lijkt me dat niet echt nodig. En dan kan ik achteraf misschien nog die HD-PVR box kopen? Is het kwaliteitsverschil dan erg groot bij opnemen met een HD box of een HD PVR box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
ijdod schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 09:38:
[...]

Ik heb ook geen glazen bol, dus ik weet niet hoe je op een week komt. Probleem speelt vanaf het Paasweekeinde.

[...]

Intensiteit van helpdesk bellen: regelmatig, maar niet dagelijks. Zou ook niet uit moeten maken...

De bewuste defecte hardware is afgelopen woensdag vervangen, verneem ik net. Had gisteren niet het gevoel dat eea goed liep. Afgesproken het weekeinde aan te kijken.
De wat intensievere en "lastigere" problemen duren inderdaad heel lang bij XMS. Terwijl als je binnen een dag het juiste mannetje hebt, en die de tijd heeft, het zo opgelost kan worden. Wanneer er hardware vervangen moet worden duurt het natuurlijk langer, maar er lijkt soms teveel bureaucratie daar met problemen die buiten de "standaard" problemen valt.
Helaas zelf ook ondervonden. Zonder tweakers zou het misschien wel langer dan 3 maanden hebben geduurd ipv 2. En verwacht ook geen extraatje of een excuus... Je krijg je abbogeld terug en thats it... Helaas.

Echter zijn de problemen die de helpdesk zelf kan oplossen wel weer snel, al ligt het er soms aan wie je aan de lijn hebt :) Verder ben ik gewoon tevreden hoor, maar sommige dingen kunnen echt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 17:01

GerkeP

Vragen mag altijd........

stansfield schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 10:07:
Tnx. Openemen weet ik nog niet of ik dat ga doen. Wanneer je uitzendinggemist via je tv kan kijken lijkt me dat niet echt nodig. En dan kan ik achteraf misschien nog die HD-PVR box kopen? Is het kwaliteitsverschil dan erg groot bij opnemen met een HD box of een HD PVR box?
Dat uitzending gemist valt zwaar tegen programma's waar vage rechten op zitten kun je daar niet terug zien, kortgezecht eigenlijk alleen maar NL programma's, en dat is dus niet zoveel.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-09 07:45
Iemand ook 'problemen' met de zachte LFE volumes? ik kijk nu x-Factor en ik moet de sub helemaal open draaien wil ik wat bas terug krijgen. Normaliter is dat niet nodig.

Ik kijk het trouwens via het DD signaal dus dat zou dan toch goed moeten doorkomen ?

nog erger, de sub schakelt zichzelf helemaal omdat ie niets (niet genoeg) binnen krijgt... :'(

[ Voor 16% gewijzigd door Whizzy op 03-06-2011 23:27 ]

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Whizzy schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 23:24:
Iemand ook 'problemen' met de zachte LFE volumes? ik kijk nu x-Factor en ik moet de sub helemaal open draaien wil ik wat bas terug krijgen. Normaliter is dat niet nodig.

Ik kijk het trouwens via het DD signaal dus dat zou dan toch goed moeten doorkomen ?

nog erger, de sub schakelt zichzelf helemaal omdat ie niets (niet genoeg) binnen krijgt... :'(
Idem hier. Ik zie ook op mijn receiver dat de publieke omroep en RTL/SBS continu 5.1 uitzenden ook wanneer de bron dat zeker niet is. Men converteert en bewerkt het bronsignaal dus tot een 5.1 upmix.

Ik vermoed dat stereo naar 5.1 conversie die de zenders gebruiken nogal conservatief ingesteld is met betrekking tot LFE. Waarschijnlijk denken ze hiermee klachten omtrent te harde explosies te voorkomen. Dit gaat helaas wel ten koste van een realistisch geluidsbeeld.

Op BBC HD en Brava HD is het trouwens beter. Als de bron stereo is dan zenden ze ook echt Dolby Digital 2.0 uit en niet een upmix naar 5.1.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIKDCC
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 13:36
Ik kan 'n Amino 130M overnemen van iemand bij onsbrabantnet, zal de amino de firmware bij aansluiten in Amersfoort automatisch updaten naar de XMS firmware of gaat dat niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
NIKDCC schreef op zondag 05 juni 2011 @ 11:07:
Ik kan 'n Amino 130M overnemen van iemand bij onsbrabantnet, zal de amino de firmware bij aansluiten in Amersfoort automatisch updaten naar de XMS firmware of gaat dat niet werken?
Yup, Die update automatisch naar de juiste ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:53
denan schreef op zondag 05 juni 2011 @ 12:05:
[...]

Tenzij OBN een customized firmware draait op hun huidige boxen, net zoals Tele2

Amino (Tele2) hergebruiken voor andere netwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op zondag 05 juni 2011 @ 12:05:
[...]

Aanvullend: geldt dat voor de Amino's van alle internet providers op het Glashart netwerk? bijvoorbeeld een XMS Amino gebruiken bij Lijbrandt of bij Concepts?

Dit om een miskoop op Marktplaats te voorkomen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 22:53
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 12:56:
[...]

Aanvullend: geldt dat voor de Amino's van alle internet providers op het Glashart netwerk? bijvoorbeeld een XMS Amino gebruiken bij Lijbrandt of bij Concepts?

Denk het wel. Alle Glashart-Amino's die ik heb gezien (van zowel Solcon als XMS) doen zich netjes voor als Aminoaminet130fisys of whatever het vendor-id is. En dan matched ie wel met de dhcp server en krijgt ie de juiste settings verder.

Alleen die verrekte tele2 amino doet zich voor als een Samsung stb.

Daarnaast kun je een stb van Solcon of XMS ook formatteren en zo een update forceren, waarna ie alsnog zn firmware download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2011 @ 12:56:
[...]

Alle GHM isp's hebben dezelfde basisfirmware in hun STB's staan. Die kun je dus om en om gebruiken. Het enige wat van belang is is dat je de dienst bij je ISP aan laat zetten zodat je bij een eerste boot in het juiste firmware subnet terecht komt.

@dj: dat heeft vast te maken met het feit dat het (vorige) t2 iptv platform een samsung oplossing was.

[ Voor 8% gewijzigd door denan op 05-06-2011 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als ik Studio Brussel wil ontvangen moet ik gebruik gaan maken van IPTV. Hoe gaat dat in zijn werk voor alleen radio? Heb ik dan verplicht een apart kastje nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Jelte schreef op zondag 05 juni 2011 @ 17:50:
Als ik Studio Brussel wil ontvangen moet ik gebruik gaan maken van IPTV. Hoe gaat dat in zijn werk voor alleen radio? Heb ik dan verplicht een apart kastje nodig?
Ja, IPTV werkt altijd met een losse amino settopbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Voor de mensen die BBC hd missen: De zender is zonder vooraankondiging naar een andere transponder geswitched. In de loop van de dag zal het signaal hersteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Dat BBC HD zou switchen was al een poosje bekend, ze hebben vorige week zelfs nog een reminder geplaatst op hun website!
http://www.bbc.co.uk/blog...o_bbc_hd_channels_on.html

Oude modulatie DVB-S1, nieuwe modulatie DVB-S2

Ze hebben bij GHM gewoon weer lopen slapen |:(

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fast-server schreef op maandag 06 juni 2011 @ 10:29:
Dat BBC HD zou switchen was al een poosje bekend, ze hebben vorige week zelfs nog een reminder geplaatst op hun website!
http://www.bbc.co.uk/blog...o_bbc_hd_channels_on.html

Oude modulatie DVB-S1, nieuwe modulatie DVB-S2

Ze hebben bij GHM gewoon weer lopen slapen |:(
Er is zelfs naar de cable operators een brief gestuurd maar Glashart heeft de post niet gezien.
Of XMS niet ingelicht waardoor er verkeerde info komt over verwisselingen van transponders..
Maar op zo'n beetje elk sat forum en bbc forum was het bekend.
Ze zijn ook niet van kanaal veranderd maar hebben de modulatie veranderd waardoor een hogere compressie mogelijk is en meer capaciteit vrij komt.
http://www.ukfree.tv/fullstory.php?storyid=1107051833
http://www.satellites.co....-hd-tp-switch-dvb-s2.html
http://whatonsat.blogspot...els-switch-to-dvb-s2.html
http://www.telecompaper.c...bc-hd-to-switch-to-dvb-s2
Enz enz enz.
Hier was even aan en uitzetten van de set voldoende om weer beeld te krijgen, lage signaal kwaliteit maar dat zal wel aan de wolkbreuk boven Leiden liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elwinvangestel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05-2022
Kan aan mij liggen, maar op 406 ontvang ik gewoon BBC HD, postcode 5502 (OnsBrabantNet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 11:01:
[...]

Er is zelfs naar de cable operators een brief gestuurd maar Glashart heeft de post niet gezien.
Of XMS niet ingelicht waardoor er verkeerde info komt over verwisselingen van transponders..
Maar op zo'n beetje elk sat forum en bbc forum was het bekend.
Ze zijn ook niet van kanaal veranderd maar hebben de modulatie veranderd waardoor een hogere compressie mogelijk is en meer capaciteit vrij komt.
http://www.ukfree.tv/fullstory.php?storyid=1107051833
http://www.satellites.co....-hd-tp-switch-dvb-s2.html
http://whatonsat.blogspot...els-switch-to-dvb-s2.html
http://www.telecompaper.c...bc-hd-to-switch-to-dvb-s2
Enz enz enz.
Hier was even aan en uitzetten van de set voldoende om weer beeld te krijgen, lage signaal kwaliteit maar dat zal wel aan de wolkbreuk boven Leiden liggen.
Of de partij die het signaal oppikt heeft liggen slapen en heeft het niet doorgegeven aan GHM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 20:06

Jheroen

Jheroen

even iets anders, weet iemand waarom het 'officiele of niet officiele' xms forum al 3 jaar offline is? http://www.xmsforum.nl/

[ Voor 7% gewijzigd door Jheroen op 06-06-2011 12:37 ]

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
gebrek aan inzit/interesse van de mensen die het onofficiële forum in beheer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 20:06

Jheroen

Jheroen

denan schreef op maandag 06 juni 2011 @ 12:41:
gebrek aan inzit/interesse van de mensen die het onofficiële forum in beheer hebben.
is er ook een officieel forum dat je weet? ik heb het tot nu toe nog niet gevonden, wordt dit jaar ook xms abonnee dus wilde alvast wat gaan lezen... :/

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op maandag 06 juni 2011 @ 12:31:
[...]

Of de partij die het signaal oppikt heeft liggen slapen en heeft het niet doorgegeven aan GHM.
Kan ook.. was laatst bij Ziggo met Rai Uno... Zo BBC HD heeft meer gedaan.. Lijkt wel of ze op de wide beam staan..bewolkt weer en signaal ontvangst nu 90%, signaal kwaliteit 100%
Alleen jammer, ik had gehoopt dat ze de resolutie omhoog hadden gegooid maar die blijft 1440x1080i. Bitrate is dezelfde gebleven.. zo rond de 16 mbits.
Leuk als je toch de zaken in eigen hand kan houden met een eigen schoteltje....
Oops.. internet of Tweakers is opeens traag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Jheroen schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:09:
[...]

is er ook een officieel forum dat je weet? ik heb het tot nu toe nog niet gevonden, wordt dit jaar ook xms abonnee dus wilde alvast wat gaan lezen... :/
Dit tweakers forum is het meest actieve en objectieve forum. .en er zijn XMS/reggefiber medewerkers actief.

add; BCC HD feed was inderdaad al weer hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nick39 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 13:18:
[...] Lijkt wel of ze op de wide beam staan..bewolkt weer en signaal ontvangst nu 90%, signaal kwaliteit 100%
De nu gebruikte modulatie/fec is 1.8 dB gunstiger dan de vorige :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mrbeam schreef op maandag 06 juni 2011 @ 14:32:
[...]

De nu gebruikte modulatie/fec is 1.8 dB gunstiger dan de vorige :-)
het klinkt niet veel.. maar het is een dijk van een signaal !
Alleen waarom moeten die engelsen altijd afwijken, ze horen bij de EG maar niet bij de EU,rijden links,andere resoluties.. altijd 14:6 en vanochtend gewoon een 4:3 uitzending op een HD kanaal.. natuurlijk,doen ze hier ook..maar dit is echt een specifiek HD kanaal.. maar goed,qua documentaires vormen ze gelukkig ook een uitzondering..
Vooral als ze zijn ingesproken door David Attenborough...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Doku's van "Horizon" zijn i.d.d. erg goed, staan vaak ook allemaal op usenet :)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Nick39 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:20:
[...]

het klinkt niet veel.. maar het is een dijk van een signaal !
Alleen waarom moeten die engelsen altijd afwijken, ze horen bij de EG maar niet bij de EU,rijden links,andere resoluties.. altijd 14:6 en vanochtend gewoon een 4:3 uitzending op een HD kanaal.. natuurlijk,doen ze hier ook..maar dit is echt een specifiek HD kanaal.. maar goed,qua documentaires vormen ze gelukkig ook een uitzondering..
Vooral als ze zijn ingesproken door David Attenborough...
Hoezo 14:6? Je bedoelt filmformaat. Dat is hier toch 2.35:1 of 2,4:1. Zoveel wijkt dat niet af. (2,33:1). Of bedoel je de manier van encoden? Het is inderdaad 1440:1080i anamorphic. Zullen ze wel doen om bitrate te besparen. Het zijn minder pixels dan 1920x1080i. :P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 18:32
Moet ik nog ergens op letten, wanneer ik gebruik wil maken van het DVB-C signaal i.c.m. een CI module? Of werken ze allemaal als het standaard logo van dvb-c te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
marigo schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 15:51:
Moet ik nog ergens op letten, wanneer ik gebruik wil maken van het DVB-C signaal i.c.m. een CI module? Of werken ze allemaal als het standaard logo van dvb-c te vinden is?
CI module heb je niet nodig, enkel een DVB-C tuner is al voldoende. En ja het moet in principe met elke willekeurige TV met DVB-C tuner werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
Thx! Volgens mij heb ik het eea door elkaar gehaald. Zo te zien heb je een CI module alleen nodig wanneer het signaal versleuteld is. Mijn TV heeft in een ingebouwde dvb-c tuner dus ik ga even in de manual kijken hoe je dit kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

ik222 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 15:56:
[...]

CI module heb je niet nodig, enkel een DVB-C tuner is al voldoende. En ja het moet in principe met elke willekeurige TV met DVB-C tuner werken.
Niet allemaal;-)

Ik heb een aantal LG tv's gezien die wel dvb-c ondersteunen, maar niet zonder CI interface, en dus niet werken met Glashart.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Loveparade schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 18:01:
[...]

Niet allemaal;-)

Ik heb een aantal LG tv's gezien die wel dvb-c ondersteunen, maar niet zonder CI interface, en dus niet werken met Glashart.
Ja oke maar dat zegt dan wat over de televisie die slechte software heeft ;) Wat ik natuurlijk bedoel is dat het signaal van GHM niet gecodeerd is en dat je in die zin dus geen CI+ module nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
't Is gelukt om gebruik te maken van de ingebouwde dvb-c tuner. Deze vond meteen glashart Veenendaal.
Bij mijn philips tv (8404) was het enkel het omzetten van antenne naar kabel in het configuratie menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 8 juni is het Wereld IPv6-dag. Er wordt die dag wereldwijd gekeken of invoering IPv6 (opvolger van het huidige, steeds krappere systeem IPv4) problemen geeft bij internetters. Diverse sites, waaronder Google en Facebook zetten IPv6 aan, náást de reguliere toegang. Wie benieuwd is naar de eigen IPv6-status: ipv6test.google.com en ipv6 Test

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2011 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
dubbelpost. Casema DEMOS frustraties komen weer boven

[ Voor 94% gewijzigd door ijdod op 07-06-2011 23:20 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Mau_Maus schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 11:25:
[...]

De wat intensievere en "lastigere" problemen duren inderdaad heel lang bij XMS. Terwijl als je binnen een dag het juiste mannetje hebt, en die de tijd heeft, het zo opgelost kan worden. Wanneer er hardware vervangen moet worden duurt het natuurlijk langer, maar er lijkt soms teveel bureaucratie daar met problemen die buiten de "standaard" problemen valt.
Helaas zelf ook ondervonden. Zonder tweakers zou het misschien wel langer dan 3 maanden hebben geduurd ipv 2. En verwacht ook geen extraatje of een excuus... Je krijg je abbogeld terug en thats it... Helaas.

Echter zijn de problemen die de helpdesk zelf kan oplossen wel weer snel, al ligt het er soms aan wie je aan de lijn hebt :) Verder ben ik gewoon tevreden hoor, maar sommige dingen kunnen echt beter.
Dat gaat nog leuk worden, daar het een technisch gezien uitdagend probleem is. Het is geen clear-cut geval van een apparaat waar rook uit komt. :P

Deze post is gedaan middels tethering met een GPRS telefoon... wat nu snel aanvoelt.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ik wacht al maanden op restitutie van XMS, rekenblok heeft het wel aangevraagd maar ze hebben er bij XMS nog niets aan gedaan.

Lijkt mij verstandig dat XMS, reggefiber etc. eens stopt met verder uitrollen en eerst de bestaande problemen oplost.
Als ze dat niet doen dan kunnen ze steeds meer puin gaan ruimen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:50
Op mijn stapel klacht brieven werd na twee maanden nog niet gereageerd, was het zelf bijna vergeten. Na een belletje hadden ze het nog niet in behandeling genomen, na 2.5 maand kreeg ik een brief dat ik restutie kreeg. Moest er zelf wel voor bellen, dus misschien moet je gewoon even bellen om te vragen wat de status is van t ontvangst van je klacht brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:08
fast-server schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 23:46:
Ik wacht al maanden op restitutie van XMS, rekenblok heeft het wel aangevraagd maar ze hebben er bij XMS nog niets aan gedaan.

Lijkt mij verstandig dat XMS, reggefiber etc. eens stopt met verder uitrollen en eerst de bestaande problemen oplost.
Kan je mij even je postcode en huisnummer opnieuw op de pm zetten?
Dan zal ik klachten een schopje geven in de goede richting geven ;)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Wanneer ik digitale TV neem kan ik dan maar op 1 tv digitale tv bekijken? Ik heb begrepen dat het bij KPN standaard op 2 tv's mogelijk is.Hoe is dat bij XMS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
stansfield schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:07:
Wanneer ik digitale TV neem kan ik dan maar op 1 tv digitale tv bekijken? Ik heb begrepen dat het bij KPN standaard op 2 tv's mogelijk is.Hoe is dat bij XMS?
Zie xms site, startpost en dit hele forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij Ziggo komt Crime & Investigation Network per 4 juli in de plaats van het dan gestopte Hallmark Channel.
Is er al bij XMS bekend welke zender er in de plaats komt van Hallmark ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Nick39 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:44:
Bij Ziggo komt Crime & Investigation Network per 4 juli in de plaats van het dan gestopte Hallmark Channel.
Is er al bij XMS bekend welke zender er in de plaats komt van Hallmark ?
Sinds wanneer ben jij geïnteresseerd in de zenders van xms? ;)
fast-server schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 23:46:

Ter info:
Er is een creditering geweest voor zowel het digitale basis pakket als het plus pakket om je te gemoed te komen. Volgende keer je facturur beter controleren :P

[ Voor 46% gewijzigd door White_Collar op 08-06-2011 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
stansfield schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 09:07:
Start post niet gelezen? staat er zelfs letterlijk in :+
XMS heeft op dit moment vier type Amino's. Waarvan één die op dit moment nog niet is uitgebracht.
Door de keuze van de juiste settopbox iets gemakkelijker te maken kan je onderstaand schema gebruiken.
Een settopbox kun je door op de volgende link te klikken: https://mijn.xmsnet.nl/instellingen.php?wat=iptv aanschaffen.
XMS ondersteunt op dit moment maximaal 3 settopboxen en is in elke mix te gebruiken. (bijvoorbeeld 3 keer de 532)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rekenblok schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:36:
[...]

Sinds wanneer ben jij geïnteresseerd in de zenders van xms? ;)
Dat zal ik denk ik altijd wel blijven aangezien digitale tv nu eenmaal mijn interesse heeft.
Hallmark maakt ook bij jullie deel uit van het pluspakket,maar er is nog niet gecommuniceerd wat er gebeurd nu deze zender niet langer beschikbaar is volgende maand,dus ik was nieuwsgierig of deze zender bij jullie ook vervangen wordt door een ander of gewoon verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Ik heb helaas geen toegang nu tot de interne mail anders had ik je het mogelijk kunnen vertellen.

voor de mensen uit leusden:
Storing Digitale Televisie Leusden
Momenteel ondervinden onze klanten in een deel van Leusden hinder van een storing. Mogelijk kunt u geen gebruik maken van digitale televisie via uw Amino settopbox.

De oorzaak is in onderzoek, wij proberen dit probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen. Onze excuses voor de overlast.
En voor de mensen uit Amersfoort - Zielhorst:
Telefonie in Zielhorst
08 June 2011
In Zielhorst functioneert telefonie van XMS niet optimaal. Af en toe wordt de verbinding gedurende een gesprek verbroken of krijgen mensen die bellen naar klanten uit Zielhorst direct de voicemail. Er wordt door alle betrokken partijen zeer hard gewerkt om de problemen op te lossen. U kunt hierbij helpen! Indien u, als klant in Zielhorst, problemen heeft ondervonden met telefonie willen wij u vragen het betreffende probleem te melden op het speciale mailadres.

Vermeld in het mailtje duidelijk uw naam, adres, telefoonnummer, datum en tijdstip van de verstoring en omschrijving van de verstoring.

[ Voor 45% gewijzigd door White_Collar op 08-06-2011 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo.... vandaag heeft Reggefiber een deel v/d aansluitingen van Portaal Amersfoort gemigreerd.
Dus Portaal zit daar nu niet meer tussen.

Was wel ff vervelend hier, want iptv en telefonie deden niets meer.
Ze hadden een zooitje gemaakt dervan ;)
Maar gelukkig heeft onze oud internl'ler dat opgelost :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2011 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet of ze hier ook gaan klooien met de Portaal aansluitingen.. ik ben veel te blij dat alles nu goed werkt,telefoon,internet,als een zonnetje !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeps alle aansluitingen worden omgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Betekend dat ook dat wij als de portaal woning klanten ook een vrije provider keuze krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:02:
Omgezet naar waar... draaien we nu nog op een soort subnetje en gaan we naar KPN of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R2L schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 17:29:
De laatste maand van Q2 is inmiddels begonnen, en ik vraag me af hoe het met die nieuwe animo 540 pvr settopbox zit? Wordt die nou eindelijk eens leverbaar? :9
Tja, ik heb ook besloten om te wachten op 540. Ik had natuurlijk ook niet verwacht, dat die met veel tam-tam meer dan een halfjaar vantevoren aangekondigd zou worden. De eerste berichten over de 540 kwamen al eind vorig jaar....

Is toch wel een beetje een teleurstelling. In augustus zit mijn eerste jaar bij XMS erop en kan ik mijn "keuze" gaan heroverwegen. Mag toch hopen, dat ik die 540 dan inmiddels wel in huis heb. :)

Ik ben wel van plan om te gaan heroverwegen. Het afgelopen jaar zijn er, IPTV uitgezonderd, eigenlijk nauwelijks interessante ontwikkelingen geweest. De concurrentie lijkt echter veel actiever te zijn op dat gebied. Links en rechts worden er snelheidsverhogingen doorgevoerd bijvoorbeeld, waardoor andere providers mogelijk interessanter zijn geworden. Ik denk wel, dat ik "aan het glas" blijf, maar na de vakantieperiode ga ik toch eens goed vergelijken tussen de providers die actief zijn op het glas (en waarschijnlijk ter referentie ook met Ziggo. KPN dsl zie ik niet zo zitten). Voor 2 euro per maand ga ik niet switchen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 11:53:
[...]

Tja, ik heb ook besloten om te wachten op 540. Ik had natuurlijk ook niet verwacht, dat die met veel tam-tam meer dan een halfjaar vantevoren aangekondigd zou worden. De eerste berichten over de 540 kwamen al eind vorig jaar....

Is toch wel een beetje een teleurstelling. In augustus zit mijn eerste jaar bij XMS erop en kan ik mijn "keuze" gaan heroverwegen. Mag toch hopen, dat ik die 540 dan inmiddels wel in huis heb. :)

Ik ben wel van plan om te gaan heroverwegen. Het afgelopen jaar zijn er, IPTV uitgezonderd, eigenlijk nauwelijks interessante ontwikkelingen geweest. De concurrentie lijkt echter veel actiever te zijn op dat gebied. Links en rechts worden er snelheidsverhogingen doorgevoerd bijvoorbeeld, waardoor andere providers mogelijk interessanter zijn geworden. Ik denk wel, dat ik "aan het glas" blijf, maar na de vakantieperiode ga ik toch eens goed vergelijken tussen de providers die actief zijn op het glas (en waarschijnlijk ter referentie ook met Ziggo. KPN dsl zie ik niet zo zitten). Voor 2 euro per maand ga ik niet switchen natuurlijk.
Naar mijn idee heb je bij 'glas' hetzelfde als bij ADSL: je hebt één platform dat door één partij beheerd wordt, waardoor de providers zich amper ECHT kunnen onderscheiden. Natuurlijk is het goed om te vergelijken. Maar voor mij persoonlijk zie ik heel weinig verschillen tussen de verschillende aanbieders. Maar als voor jou die weinige verschillen nou net juist de dingen zijn die je belangrijk vind, dat is dat het overwegen waard natuurlijk :)

Edit: op de nieuwe site van Reggefiber kan je makkelijk vergelijken :) http://reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl/vergelijking

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk1983 op 09-06-2011 12:08 . Reden: Linkie toegevoegd ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
Rekenblok schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:40:
[...]

Start post niet gelezen? staat er zelfs letterlijk in :+

[...]
Misschien had ik mijn vraag verkeerd gesteld. Hoeveel setup boxen krijg je bij een standaard digitale tv pakket met een HD Setupbox. Bij KPN krijg je er 2 in bruikleen. Krijg je er bij XMS 1 voor 0 euro?

Nog een andere vraag. Werkt een XMS ook met CI/CI+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:58

Fiber

Beaches are for storming.

Luuk1983 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 12:06:
...
Edit: op de nieuwe site van Reggefiber kan je makkelijk vergelijken :) http://reggefiber.glasvezel-vergelijken.nl/vergelijking
Handig! Valt alleen nog weinig te kiezen voor mij, 8 smaken XMS, that's it. Wellicht na de "Omzetting" meer keus?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 23:02:
Dus Leiden word ook omgezet naar reggefiber betekend dit dat ik dan ook over kan stappen naar Tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Helaas.....
Het is niet mogelijk om met de door u opgegeven postcode, glasvezeldiensten aan te vragen.

LoL
rjn27 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 12:43:
[...]
Dus Leiden word ook omgezet naar reggefiber betekend dit dat ik dan ook over kan stappen naar Tweak
Als dat gaat gebeuren denk ik niet dat XMS veel klanten overhoud.
Hoop uiteraard wel dat dit mogelijk word>> meer voor minder en rdns :9

[ Voor 64% gewijzigd door fast-server op 09-06-2011 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

stansfield schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 12:12:
[...]

Misschien had ik mijn vraag verkeerd gesteld. Hoeveel setup boxen krijg je bij een standaard digitale tv pakket met een HD Setupbox. Bij KPN krijg je er 2 in bruikleen. Krijg je er bij XMS 1 voor 0 euro?

Ook dat staat allemaal in de startpost ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
fast-server schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 12:47:
Helaas.....
Het is niet mogelijk om met de door u opgegeven postcode, glasvezeldiensten aan te vragen.

LoL

[...]

Als dat gaat gebeuren denk ik niet dat XMS veel klanten overhoud.
Hoop uiteraard wel dat dit mogelijk word>> meer voor minder en rdns :9
Ik hoop ook dat een overstap in Leiden dan mogelijk word afwachten maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stansfield schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 12:12:
[...]

Ik kan ook verwijzen naar de startpost maar:
Aanmelden voor Digitale Televisie kan via ‘Mijn XMS’. Als u zich aanmeldt voor digitale televisie dan betaalt u € 4,95 per maand voor het digitaal basispakket en krijgt u de eerste digitale settopbox gratis. Wilt u nu of in de toekomst ook HD-TV gaan ontvangen dan is de speciale HD-settopbox nodig. Deze HD-settopbox kunt u op het moment dat u het digitale basispakket bestelt aanschaffen tegen een meerprijs van € 110,-. Eventueel is de box ook los te bestellen als tweede settopbox, u betaalt dan € 199,-. Bestellen kan via "Mijn XMS".
XMS heeft niets te maken met CI en CI+
Als je tv een ingebouwde tuner heeft voor DVB-C dan kun je het basispakket van analoge tv,digitaal ontvangen in een veel betere kwaliteit.
Dit zijn dus de 38+ zenders uit het analoge pakket.
(Uitgezonderd in Leiden,daar ben je aangewezen op uitsluitend het analoge signaal van uiterst beroerde kwaliteit omdat Reggefiber weinig zin heeft om in het Leidse net te investeren.)

Voor digitale tv werkt XMS met IPTV, voor digitale tv heb je dus altijd de setup box nodig.
Het is niet mogelijk om de digitale tv zenders zoals bij Ziggo, via een DVB-C tv te ontvangen, ook niet als die tv voorzien is van een CI of CI+ slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zover ik heb begrepen worden alle Portaal aansluitingen gemigreerd.
Dit houd kortbondig in, dat evt. tussenstations (kleine centrales) ertussen uit worden gehaald.
Bij mij heeft dit als resultaat, dat de ping iets beter is (lager), en de download iets slechter.

Ik heb ook sinds de migratie nu de keuze uit 4 providers.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2011 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Klinkt goed! Heeft het ook nog consequenties voor tv en telefoon?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:26:
Zover ik begrepen heb van een monteur worden alle portaal woningen gemigreerd.
Want Reggefiber heeft deze overgenomen.
Dit houd kortbondig in, dat evt. tussenstations (kleine centrales) ertussen uit worden gehaald.
Bij mij heeft dit als resultaat, dat de ping iets beter is (lager), en de download iets slechter.

Oke klink goed ben benieuwd op wat voor termijn dit gaat gebeuren in Leiden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik kreeg netjes een brief van XMS toen dit ging gebeuren.
De brief kwam wel wat kortdag, een dag van te voren.
Ik ga er dus vanuit, dat XMS alle klanten van Portaal op de hoogte stelt zodra dit gebeurd in hun regio.
En dit zal denk ik gefassseerd gedaan worden.

Of dit directe consequenties heeft voor diensten durf in niet te zeggen.
In eerste instantie zou ik zeggen Nee.
Maar aangezien mijn ping en download veranderd zijn, durf ik dus niet glashart nee te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:06:
..., durf ik dus niet glashart nee te zeggen.
LOL _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:9 :P viel mij ook op toenk het getyped had :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 07:46
Hallo medetweakers,

Mij viel op dat het geluid van de telefoon veel zachter is dan toen ik adsl van telfort had. Het geluid is dermate zacht dat het met de telefoon op max volume soms nog moeilijk is om mensen te verstaan. Iemand een idee of je er wat aan kan doen? En heeft het nut de helpdesk te bellen?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Luuk1983 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:01:
Hallo medetweakers,

Mij viel op dat het geluid van de telefoon veel zachter is dan toen ik adsl van telfort had. Het geluid is dermate zacht dat het met de telefoon op max volume soms nog moeilijk is om mensen te verstaan. Iemand een idee of je er wat aan kan doen? En heeft het nut de helpdesk te bellen?
Ik herken het niet, al een ander telefoontoestel geprobeerd?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:26:
Zover ik heb begrepen worden alle Portaal aansluitingen gemigreerd.

Ze blijven met hun fikken van onze wijkpop af, ik heb het ding zien bouwen,ik heb foto's van zijn geboorte en ik passeer hem 3x daags bij het honden uitlaten.
Desnoods laat ik hem op de monumentenlijst zetten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:34:
[...]

Ze blijven met hun fikken van onze wijkpop af, ik heb het ding zien bouwen,ik heb foto's van zijn geboorte en ik passeer hem 3x daags bij het honden uitlaten.
hahahahahahahahaha... je laat me weer vrolijk lachen :)
Nee, maar een wijkcentrale word ook niet weggehaald.
Het zijn vaak de meer kleinere centrales, die vaak in complexen zelf zit, zoals flats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
Nick39 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:34:
[...]

Nick zou het dan toch gaan gebeuren dat we eerdaas over kunnen stappen naar bv Tweak ze hebben nu een actie.
Je krijgt een netbook als je een alles in een pakket afsluit bij tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rjn27 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:52:
[...]

Nick zou het dan toch gaan gebeuren dat we eerdaas over kunnen stappen naar bv Tweak ze hebben nu een actie.
Je krijgt een netbook als je een alles in een pakket afsluit bij tweak.
Ik denk niet dat we dat op zo'n korte termijn gaan meemaken,maar misschien hebben ze een leuke actie tegen die tijd.
Ik heb nog niet gekeken naar een andere provider,en ik wil beslist mijn digitale tv pakket bij Ziggo houden en ik weet niet of dat bij tweak ook kan.
Op de snelheid na ben ik over internet tevreden en de telefoon problemen zijn helemaal verholpen... voor een verschil van 5 euro of zo stap ik niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjah... bij mij is alles nog niet okey.
Maar goed als je gaat overstappen, dan moet je ook maar weer afwachten wat je daar krijgt.
Maar het is wel verleidelijk, zo'n gratis netbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Word anders wel erg stil in dit topic :N

[ Voor 4% gewijzigd door White_Collar op 10-06-2011 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 18:58:
Word anders wel erg stil in dit topic :N
jah en dat kunnen we jou niet aandoen hé ;) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
klopt :)

Dat is al een reden om niet bij xms weg te gaan :+

[ Voor 77% gewijzigd door White_Collar op 10-06-2011 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rekenblok schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 19:10:
klopt :)

Dat is al een reden om niet bij xms weg te gaan :+
Een netbook is dat in elk geval niet.
Gratis bestaat niet dus uiteindelijk betaal je zo'n netbook toch, ik heb al 2 asus netbooks, 2 tablets dus dat is voor mij niet interessant.
Als,en dat is echt als,ik zou overstappendan moet daar wel wat anders tegenover staan.
Kan ik 100 mbits krijgen voor hetzelfde geld als dat ik nu 50 heb, dan wordt het interessant.
Moet ik naar digitale tv van Reggefiber,dan is het niet interessant.
Scheelt het maar 5 euro of zo per maand dan ga ik niet over naar een concurrent.
Het loopt hier nu goed en als ik voor 5 euro minder weer een bak ellende over me heen ga krijgen dan is me dat echt niet waard.
Kan ik bij xms 100 mbits krijgen voor 10 euro meer, dan doe ik dat.
Ik geef nu door de door mijzelf gekozen combi tv en digitale tv van Ziggo en internet en telefonie van XMS al veel meer uit dan een concurrerend pakket,maar het is nu wel zoals ik het wil.
Een concurrent moet dus wel met wat meer over de brug komen dan 5 euro verschil of een netbookje.
Zowieso kan ik bij Tweak al geen abonnementen vinden waarbij ik mijn Ziggo tv kan behouden dus voorlopig zie ik concurrentie al niet zitten als ik weer voor honderden euro's aan decoders moet gaan kopen en mijn ci+ tv niet kan gebruiken.
Bij tweak hebben we ook geen Rekenblok of Denan dus...
Ik zou voor een maand mijn xms abbo opkunnen zeggen en terugvallen op de Ziggo account van mijn zoon, meld ik me dan opnieuw aan bij XMS dan krijg ik 100 mbits voor hetzelfde geld...
Ik hoef mezelf nu niet steeds weer te bellen om te zien of mijn telefoon het doet en begin daar langzamerhand weer in te vertrouwen.
Straks heb ik netbook nummer zoveel maar weer een onbetrouwbare telefoondienst.

De kans dat ik dan met alles naar Ziggo overstap is dan groter maar ik wil eigenlijk gewoon rust in de tent en die heb ik nu.
Dat is me wel wat waard,hoewel dat natuurlijk een momentopname is gebaseerd op de huidige kwaliteit van de diensten die XMS nu biedt.

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 10-06-2011 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brous
  • Laatst online: 12-09 13:37

brous

No Soap for you!!

Afgelopen maandag kwam eindelijk de monteur om m'n modem te plaatsen (glaskabel lag al 2 maanden binnen maar de wijk werd nog niet opgeleverd). Dinsdag de diensten van XMS erop gekregen en ik was heel blij :*). Digitale decoder zou nog komen maar internet ging als een trein! Andere provider opgezegd en modem retour gestuurd. Maar helaas het is me niet gegund gisteravond opeens verbinding weg. Analoge tv doet het nog goed maar telefoon en internet niet. Modem en router opnieuw opgestart maar nog steeds niets.

Meteen XMS gebeld maar konden het modem niet zien dus doorgestuurd naar 2 of 3de lijn en zouden me terugbellen. Vanavond maar eens gebeld om te vragen wat de status was en het zou weer moeten werken, alleen werkt het nog niet. De meneer van XMS heeft nog het e.e.a. nagekeken maar kon niets vinden totdat ik het stroom van de modem ging halen. Hij zag mijn modem nog terwijl hij echt van de stroom was.

Nu denken ze dat de kabel is omgewisseld met die van iemand anders 8)7 . Heb ik weer! Komt er woensdag een monteur langs om het te controleren dus zit ik totdan zonder internet en doe ik het maar via m'n mobiel :(

Heeft iemand dit ook al een keer gehad? :X

Good morning! And in case I don't see you: good afternoon, good evening and good night!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
@brous,

glasvezel kruising komt wel eens voor bij de aanleg. De test om dit uit te sluiten is inderdaad om het modem van de stroom af te halen. De eerste lijn kijkt in het modem, als deze niet line down aangeeft dan is er meestal spraken van een vezel kruising tussen twee klanten. De netwerkbeheerder kan dit oplossen door de juiste connectie id te koppelen aan jou vezel line. Andere mogelijkheid is om de vezel fysiek te wisselen van poort met de andere fiber (althans ik dacht dat dat ook een mogelijkheid was).

2 de lijn heeft geen klant contact. Daar zijn de eerste lijners voor ;) Alleen bij uitzonderlijke gevallen belt de 2 de lijn de klant rechtstreeks.

Waarschijnlijk bedoel je met 3de lijn de netwerkbeheerder = Reggefiber want die komt waarschijnlijk even langs om te kijken met welke klant jij omgewisseld bent.
Vervelend dat je niet gebruik kan maken van de diensten. Hoop dat je het even kan uithouden :)

[ Voor 4% gewijzigd door White_Collar op 10-06-2011 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Luuk1983 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 12:06:
[...]

Inderdaad, niet handig maar ook niet juist. Volgens de postcodecheck is er op mijn adres geen glasvezelaansluiting mogelijk!, en toch heb ik die al 6 jaar :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De programmagids werkt ook maar half vandaag.
Ook was ik weer een uur niet telefonisch bereikbaar.
Ik wacht nog steeds op het moment dat alle diensten het 1 dag allemaal tegelijk goed doen.
Prutsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
rfbroek schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 00:18:
De programmagids werkt ook maar half vandaag.
Ook was ik weer een uur niet telefonisch bereikbaar.
Ik wacht nog steeds op het moment dat alle diensten het 1 dag allemaal tegelijk goed doen.
Prutsers.
En gisteren dan?

Toch ben ik nieuwsgierig waarom je bij xms blijft terwijl je niet tevreden bent sinds het begin. Je enige bijdragen aan de xms topic is alleen scheld woorden met een * er tussen en niet echt inhoudelijk.
En vaak post je de volgende zin erbij: ik ga ook overstappen naar Ziggo.
Dan vraag ik mij af, waarom blijf je bij XMS? Je hebt toch al zeker 6 keer aangekondigd te vertrekken bij XMS en over te stappen naar Ziggo. Wat houd je tegen om het niet te doen?

De citaten waarin je aankondigt dat je naar ziggo gaat:
Iemand nog een bemoedigend woord voor ik overstap naar Ziggo?
Volgende maand zit ik met alle diensten bij Ziggo en ik ga deze maand vol ellende uit principe niet betalen.
Daarom klaag ik en stap ik binnenkort over naar Ziggo.
Dus laat ik je gerust stellen - zodra ik weer in Soest ben ga ik overstappen naar Ziggo.
Volgende maand bestel ik Ziggo en dan mogen ze die Amino in hun **** proppen :-)
.
Volgende maand zit ik met alle diensten bij Ziggo en ik ga deze maand vol ellende uit principe niet betalen.
En tot slot de opsomming van alle quotes van jou die eigenlijk wel in elk bericht terug is te vinden:
ik verwacht ook niet dat er verbetering gaat komen.

Telefoon is nog steeds waardeloos: Onbetrouwbaar, vaak niet bereikbaar, slechte geluidskwaliteit, eerste stukken van t gesprek die wegvallen, faxen gaat niet tot matig, keuzemenu's werken soms niet. Helpdesk bellen heeft het nog nooit opgelost. Dat was vanaf het begin al zo en is niet verbeterd - sterker nog: De laatste tijd is het weer verslechterd.
Samen met de nog altijd onbetrouwbare telefonie heb ik hier geen 60 euro in de maand meer voor over.
Ik zal iedereen die naar XMS vraagt het ten sterkste afraden!
Telefonie is trouwens nooit betrouwbaar geweest tot op de dag van vandaag.
Het blijft een schande dat XMS nergens op reageert. Er worden allerlei terugbel beloftes gemaakt die niet worden nagekomen.
Daarom klaag ik en stap ik binnenkort over naar Ziggo.
Dus de onbetrouwbare telefonie, de vele spam, ontbrekende ondertitels en teletekst, missende zenders, niet werkende on demand diensten en een gebrekkige helpsdek houden mij nog steeds ontevreden.
XMS loopt gewoon al meer dan een jaar te prutsen met DTV,
En de telefonie is ook nog steeds onbetrouwbaar, na bijna 5 jaar gepruts.
Dus laat ik je gerust stellen - zodra ik weer in Soest ben ga ik overstappen naar Ziggo.
Al met al wacht ik toch maar met overstappen naar Ziggo, eerlijk is eerlijk.
Ik had een tijdje goede hoop dat XMS zn zaakjes voor elkaar had, maar de laatste tijd is het weer om te janken.
Maar zoals vaker is gebleken lijkt ook dat weer een tijdelijke verbetering te zijn.
Als dit een herhaling is van gister zijn het echt mongolen die dit beheren
Wilde net TV kijken - die gids klopt nog steeds niet.
Ging net iemand bellen - 2 seconden kwijt.
K*Tzooi
Ahh nu doet de programmagids het weer niet. "Geen gegevens beschikbaar" op veel kanalen.
Echt geweldig.
Prutsers.
Moreel van het verhaal: Als het grote boze XMS niet bevalt en je bent van mening dat het allemaal slecht is, wat houd je tegen om over te stappen?
Geen één provider is heilig en perfect, ik snap de frustratie maar het feit dat je gaat overstappen naar Ziggo is voor mij niet echt motiverend om mijn hulp aan jou aan te bieden waarin bijna 100% van mijn privé tijd in zit om jou problemen op te lossen.

Alleen als ik zeker weet dat ik niet alles niet voor niks heb gedaan en de tijd die ik erin investeer ook resulteert in een tevreden xms klant. Wil ik best mijn hand in het vuur voor je steken en mag je mij een pm sturen met je postcode en huisnummer en een uitgebreide uitleg met wat er precies niet goed gaat en gelieve in die pm de flames naar XMS eruit te houden, hou het informatief zodat ik snel aan de slag kan.

Als je snel bent met je beslissing kan ik je deze Zaterdag nog even bellen om het één en ander te bespreken om je problemen zo veel mogelijk op te lossen.

Ik ga nu lekker slapen, moet straks weer een heleboel klanten te woord staan ;)

[ Voor 134% gewijzigd door White_Collar op 11-06-2011 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brous

brous

No Soap for you!!

Rekenblok schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 22:16:
@brous,

glasvezel kruising komt wel eens voor bij de aanleg. De test om dit uit te sluiten is inderdaad om het modem van de stroom af te halen. De eerste lijn kijkt in het modem, als deze niet line down aangeeft dan is er meestal spraken van een vezel kruising tussen twee klanten. De netwerkbeheerder kan dit oplossen door de juiste connectie id te koppelen aan jou vezel line. Andere mogelijkheid is om de vezel fysiek te wisselen van poort met de andere fiber (althans ik dacht dat dat ook een mogelijkheid was).

2 de lijn heeft geen klant contact. Daar zijn de eerste lijners voor ;) Alleen bij uitzonderlijke gevallen belt de 2 de lijn de klant rechtstreeks.

Waarschijnlijk bedoel je met 3de lijn de netwerkbeheerder = Reggefiber want die komt waarschijnlijk even langs om te kijken met welke klant jij omgewisseld bent.
Vervelend dat je niet gebruik kan maken van de diensten. Hoop dat je het even kan uithouden :)
Foutje kan altijd gebeuren het is alleen vervelend dat je meteen zonder internet zit en bijna niets meer kan :)
Ik heb zelf de 2de lijn niet aan de telefoon gehad, stond even in de wacht. Reggefiber komt inderdaad even langs om te kijken wat er nu fout gaat.

Good morning! And in case I don't see you: good afternoon, good evening and good night!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
brous schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 08:43:
[...]

Foutje kan altijd gebeuren het is alleen vervelend dat je meteen zonder internet zit en bijna niets meer kan :)
Ik heb zelf de 2de lijn niet aan de telefoon gehad, stond even in de wacht. Reggefiber komt inderdaad even langs om te kijken wat er nu fout gaat.
Houd ons even op de hoogte van de ontwikkeling. Dan weten we gelijk ook weer of het is opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Yay.. daar gaan we weer... (of nog steeds???):

< smtp10.mail.sp.isp-net.nl #5.0.0 smtp; 554 Service unavailable; Client host [smtp10.mail.sp.isp-net.nl] blocked using Barracuda Reputation; http://www.barracudanetwo...on/?r=1&ip=82.215.39.xxx>

Dat laatste ip-adres is dus mijn huidig ip-adres. Ben ik nu geblockd of alles wat door smtp10 wordt verzonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Moraxv schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 10:29:

< smtp10.mail.sp.isp-net.nl #5.0.0 smtp; 554 Service unavailable; Client host [smtp10.mail.sp.isp-net.nl] blocked using Barracuda Reputation; http://www.barracudanetwo...on/?r=1&ip=82.215.39.xxx>

Dat laatste ip-adres is dus mijn huidig ip-adres. Ben ik nu geblockd of alles wat door smtp10 wordt verzonden?
Afbeeldingslocatie: http://xms.pbservers.nl/image/xms.gif
FAQ
  • :? Mijn verzonden mail komt terug met de melding: reason: 554 5.6.0 Your mail message was flagged as spam. Message not accepted.
  • Het lijkt erop dat de webmail server op de spam list is beland, Bel even met xms zodat ze ervan weten. Zodat ze een verzoek indienen om xms er weer vanaf te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moraxv schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 10:29:

De mailserver staat weer in de blocklist,waardoor indirect jij dus ook.. eigenlijk elke klant.
Was gisteren al,mijn apotheek gebruikt ook Barracuda en daar kan ik per mail mijn herhaal receptenlijst heensturen dan staat het later op de dag klaar, lukt ook niet via de XMS mail vandaar dat ik g-mail gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Rekenblok schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 00:48:
[...]

En gisteren dan?

Toch ben ik nieuwsgierig waarom je bij xms blijft terwijl je niet tevreden bent sinds het begin. Je enige bijdragen aan de xms topic is alleen scheld woorden met een * er tussen en niet echt inhoudelijk.
En vaak post je de volgende zin erbij: ik ga ook overstappen naar Ziggo.
Dan vraag ik mij af, waarom blijf je bij XMS? Je hebt toch al zeker 6 keer aangekondigd te vertrekken bij XMS en over te stappen naar Ziggo. Wat houd je tegen om het niet te doen?

De citaten waarin je aankondigt dat je naar ziggo gaat:

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

En tot slot de opsomming van alle quotes van jou die eigenlijk wel in elk bericht terug is te vinden:

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Moreel van het verhaal: Als het grote boze XMS niet bevalt en je bent van mening dat het allemaal slecht is, wat houd je tegen om over te stappen?
Geen één provider is heilig en perfect, ik snap de frustratie maar het feit dat je gaat overstappen naar Ziggo is voor mij niet echt motiverend om mijn hulp aan jou aan te bieden waarin bijna 100% van mijn privé tijd in zit om jou problemen op te lossen.

Alleen als ik zeker weet dat ik niet alles niet voor niks heb gedaan en de tijd die ik erin investeer ook resulteert in een tevreden xms klant. Wil ik best mijn hand in het vuur voor je steken en mag je mij een pm sturen met je postcode en huisnummer en een uitgebreide uitleg met wat er precies niet goed gaat en gelieve in die pm de flames naar XMS eruit te houden, hou het informatief zodat ik snel aan de slag kan.

Als je snel bent met je beslissing kan ik je deze Zaterdag nog even bellen om het één en ander te bespreken om je problemen zo veel mogelijk op te lossen.

Ik ga nu lekker slapen, moet straks weer een heleboel klanten te woord staan ;)
Of XMS moet als de sodemieter prio hoog geven en problemen zsm oplossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Of je maakt gebruik van iemand die zijn privé tijd wilt opofferen om jou probleem op te lossen.
Zie het als een luxe i.p.v maar de hele tijd hier in dit topic te flamen naar XMS toe wat totaal geen zin heeft.

[ Voor 30% gewijzigd door White_Collar op 11-06-2011 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Alleen als ik zeker weet dat ik niet alles niet voor niks heb gedaan en de tijd die ik erin investeer ook resulteert in een tevreden xms klant.
Ik had het niet eens gezien dat deze persoon zoveel klachten had,ik denk dat je van mij ook wel zo'n lijstje kan maken hoewel je mij niet snel zal betrappen op scheldwoorden.

De moraal (niet moreel,foei) is in mijn verhaal dat ik juist bij xms ben gebleven door jouw inzet en die van Denan die verder gaat dan elke webcare medewerker.
Terwijl die ervoor betaald krijgen en jullie niet. (voor de hier op het forum geboden hulp)
In mijn geval heeft jouw inzet ervoor gezorgd (en de reggefiber mensen die op de achtergrond het nodige hebben gedaan,al dan niet aangestuurd door jou/Denan) dat ik bij XMS gebleven ben.
X-RelayHost: 65.54.190.95
Resent-To: ***@xmsnet.nl
Resent-Date: Thu, 31 Mar 2011 06:23:33 -0700
Resent-From: ***@hotmail.com
Date: Thu, 31 Mar 2011 15:23:28 +0200 (MEST)
From: Ziggo Klantenservice <No-ReplY@ziggo.nl>
Reply-To: No-ReplY@ziggo.nl
To: ***@hotmail.com
Subject: RE: PC2315 - Vraag - Internet - Annuleren opzeggen [REF:**194611955**]
Geachte heer ***********,
Uw aanvraag voor de volgende dienst: Het Alles-in-een Extra pakket, is geannuleerd.
Vertrouwende u hiermee voldoende ingelicht te hebben.

Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat voor u klaar; u bereikt ons telefonisch op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Bel met uw Ziggo-telefoonlijn het telefoonnummer 1200 (gratis) of 0900 - 1884 (€ 0,10 per minuut) met een andere ttelefoonaansluiting. Stel uw vraag ook eens aan Tess, onze virtuele medewerkster. Zij staat altijd voor u klaar op www.ziggo.nl/klantenservice. Bovendien stelt u al uw vragen eenvoudig via het online contactformulier op www.ziggo.nl/contactformulier. Uiteraard wanneer het u uitkomt.

Met vriendelijke groet,
K****** - P******, Marina
Afdeling Klantenservice
Ziggo
Hoewel ik dus niet dreigde maar echt de overstap had aangevraagd,is je werk dus niet voor niets geweest en het management van XMS zou dat eigenlijk eens moeten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brous

brous

No Soap for you!!

Rekenblok schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 10:20:
[...]
Houd ons even op de hoogte van de ontwikkeling. Dan weten we gelijk ook weer of het is opgelost :)
Gaan we doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
[...]blah je zou overstappen blah blah
De belangrijkste quote liet je weg: Dat ik het me financieel niet kan permiteren om over te stappen.
Overstappen naar Ziggo betekent aansluitkosten en de prijs van een decoder. Als jij die voor me betaalt stap ik morgen over. Dat zal uberhaupt nog wel eens gaan gebeuren, maar momenteel ben ik dus nog veroordeeld tot XMS.

Daarbij heb ik als betalende klant het volste recht mijn ongenoegen te uiten.

Het feit dat jij zoveel quotes wist te vinden bewijst destemeer hoe lang het al niet goed werkt, anders had ik niets om over te klagen he.

/edit @Rekenblok - als er meer mensen als jij bij XMS zouden werken zou het goed komen. Ik sprak jou niet persoonlijk aan in mijn posts.

Gr Ronald

[ Voor 9% gewijzigd door rfbroek op 11-06-2011 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
rfbroek schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 14:24:
[...]

De belangrijkste quote liet je weg: Dat ik het me financieel niet kan permiteren om over te stappen.
Overstappen naar Ziggo betekent aansluitkosten en de prijs van een decoder. Als jij die voor me betaalt stap ik morgen over. Dat zal uberhaupt nog wel eens gaan gebeuren, maar momenteel ben ik dus nog veroordeeld tot XMS.

Daarbij heb ik als betalende klant het volste recht mijn ongenoegen te uiten.

Het feit dat jij zoveel quotes wist te vinden bewijst destemeer hoe lang het al niet goed werkt, anders had ik niets om over te klagen he.

/edit @Rekenblok - als er meer mensen als jij bij XMS zouden werken zou het goed komen. Ik sprak jou niet persoonlijk aan in mijn posts.

Gr Ronald
Dat klopt, maar structureel flamen naar een bedrijf is niet gewenst hier op tweakers. Dat is één van de regels die op dit forum gelden. Er word een oplossing aangeboden door mij, maar als je daar geen gebruik van maakt vind ik eigenlijk dat je dan ook niet mag klagen. Er word namelijk een oplossing voor je aangeboden :)

Want het komt nu meer over als: klagen om het klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Niet online
rfbroek schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 14:24:
[...]
Wat heeft de helpdesk gedaan aan je klachten dan? En heb je elke keer gebeld als je klachten had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
pieterrr schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 16:18:
[...]

Wat heeft de helpdesk gedaan aan je klachten dan? En heb je elke keer gebeld als je klachten had?
Pieter van precies dit soort opmerkingen word ik zo pissig he.

Ik ben gestopt met de helpdesk bellen.
Als er steeds van alles beloofd wordt en er niks wordt opgelost word je zo gefrustreerd dat je denkt laat maar.
Bovendien kan ik wel aan de gang blijven met bellen want er is altijd wel iets dat niet goed werkt.

Je suggereert dat ik geen recht heb om te klagen als ik niet elke keer de helpdesk bel (om me van het kastje naar de muur laat sturen), en dat ik een zeikerd ben.

Dit topic heet "XMS Glasvezel ervaring", en wat ik doe is posten hoe ik XMS ervaar, niks meer of minder. Dat heeft niks met flamen te maken.

Als XMS zn zaken voor elkaar had zou ik hier niet klagen, DAT is waar het om gaat. Ik betaal voor een product en dat hoort in orde te zijn. Overal kan er wel s wat fout gaan, maar XMS lijkt er een gewoonte van te maken.

@ Rekenblok - heel aardig dat je me wil helpen. Als je zorgt dat mijn telefonie altijd goed werkt (dus de gesprekskwaliteit, geen echo, goede bereikbaarheid en geen ingesprekstoon vooraf als ik wil gaan bellen), dat de programmagids accuraat is, dat mijn setupbox niet steeds een minuut moet refreshen en vast zit als ik van zender wissel, aan mij gestuurde mail niet meer verdwijnt, en last but not least: ik niet iedere keer 2,5 euro hoef te betalen omdat ik mijn factuur niet automatisch kan laten afschrijven hoor je mij niet meer klagen.

Vr groet Ronald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Rekenblok schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 12:11:
Of je maakt gebruik van iemand die zijn privé tijd wilt opofferen om jou probleem op te lossen.
Zie het als een luxe i.p.v maar de hele tijd hier in dit topic te flamen naar XMS toe wat totaal geen zin heeft.
Ik denk dat heel veel mensen waaronder ik het erg waarderen dat jij hier bent en in je prive tijd dingen voor ons doet.

Afgezien van dat, waarom is het eigenlijk nodig ? waarom kan het via een XMS huis medewerker die in zijn prive tijd hier rond hangt wel mogenlijk dingen snel te fixen of bepaalde afdelingen aan te sturen wel, en via de reguliere weg niet ? beleidsvoering ?

Jij hebt het maar over flamen etc etc, dat zijn FRUSTRATIES van gebruikers van XMS die diensten afnemen en daar voor betalen. Maar ook betalen voor half werkende diensten en die daar ook nog eens extra tijd voor moeten vrij maken om bepaalde de dingen op te lossen, facturatie klachtbrieven e.d.

Het liefst zou je zien dat iedereen positief was over XMS of in ieder geval zou zwijgen over de structurele problemen die ze hebben. Maar dat is nu het mooie van een forum, dat je gewoon neer kan zetten wat er speelt of aan de hand is, ja en ook frustratie`s.

Ik spreek hier overigens alleen voor mijzelf en niet voor andere gebruikers.

En op sommige dingen moet je gewoon niet reageren of helemaal geen tijd aan besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Amen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Niet online
rfbroek schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 16:46:
[...]
Ik ben gestopt met de helpdesk bellen.
Ik ben van mening dat je een bedrijf de kans moet geven om iets op te lossen. Als je niet belt kun je natuurlijk ook geen 100% oplossing verwachten.

Dat kun je dan uiteraard in een ervaringentopic posten, maar ik vind het op z'n zachtst gezegd opmerkelijk dat je dan niet je conclusies trekt over een bedrijf. Dat bespaart je dan ook een hoop frustraties. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
[quote]rfbroek schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 16:46:
[...]

Dit topic heet "XMS Glasvezel ervaring", en wat ik doe is posten hoe ik XMS ervaar, niks meer of minder. Dat heeft niks met flamen te maken.

Hier worden ervaringen uitgewisseld en van tijd tot tijd helpen gebrukers elkaar.
De echte problemen horen thuis bij een helpdesk, het ventileren van de problemen kan en mag hier wel maar in principe hoort de oplossing van je problemen niet hier vandaan te komen.
Het zou prettig zijn als iedereen zich aan de etiquette zou houden.
@Nick, voor al jouw klachten kunnen we een extra deel maken in dit forum :) :)
Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is inmiddels al een aantal keren voorgekomen, maar: verdere flamewars worden niet getolereerd. Hou het ontopic, zo niet, dan kun je (ongeacht wie er begon) een OW verwachten.