Ik heb een aantal Amino's gekocht op Marktplaats om mee te spelen. In eerste instantie gewoon binnen mn eigen netwerk, later op glasvezel voor IPTV.
De bedoeling is om m'n eigen configuratie in de STB's te zetten, en zo oa zelf kanaalindeling en layout te kunnen ontwerpen.
De Amino's van XMS (A110) en Solcon (A130M) heb ik inmiddels kunnen resetten. Bij de A110 was dit simpelweg update in menu forceren en nieuwe fw ernaartoe multicasten, bij de A130M heb ik via een jtag kabel het flash geformatteerd waarna deze ook zn nieuwe fw ophaalde.
Alleen de Tele2 (A532) is me dit nog niet gelukt. Deze is aardig dichtgespijkerd, en draait volgens mij een redelijke customized firmware.
Via een jtag kabel kom ik bij deze niet in IntactOS, dus een flash format wil niet. Een firmware geforceerd flashen via dhcp wil ook niet (ik heb zowel de bootloade als de firmware zelf al geprobeerd mee te sturen)
Enige wat ik nog niet geprobeerd heb is om 'm via een JMACX call te forceren om te updaten.
Maar omdat ie op dit moment dus niet verder boot bij gebrek aan een tele2 verbinding kan ik verder niets testen.
Ook op toetsenbord of afstandsbediening reageerd ie totaal niet.
DHCP request zoals ie doet na het opstarten (hij doet zich voor als een Samsung)
Jtag log na het booten
Geen Intact os dus...
Bij de Solcon A130 ging dat wel goed:
- Heeft iemand een suggestie wat ik nog meer kan proberen om dat ding in update-mode te krijgen?
- Wie heeft een A532 op Tele2 en kan een full wireshark capture maken van het hele bootproces?
De bedoeling is om m'n eigen configuratie in de STB's te zetten, en zo oa zelf kanaalindeling en layout te kunnen ontwerpen.
De Amino's van XMS (A110) en Solcon (A130M) heb ik inmiddels kunnen resetten. Bij de A110 was dit simpelweg update in menu forceren en nieuwe fw ernaartoe multicasten, bij de A130M heb ik via een jtag kabel het flash geformatteerd waarna deze ook zn nieuwe fw ophaalde.
Alleen de Tele2 (A532) is me dit nog niet gelukt. Deze is aardig dichtgespijkerd, en draait volgens mij een redelijke customized firmware.
Via een jtag kabel kom ik bij deze niet in IntactOS, dus een flash format wil niet. Een firmware geforceerd flashen via dhcp wil ook niet (ik heb zowel de bootloade als de firmware zelf al geprobeerd mee te sturen)
Enige wat ik nog niet geprobeerd heb is om 'm via een JMACX call te forceren om te updaten.
Maar omdat ie op dit moment dus niet verder boot bij gebrek aan een tele2 verbinding kan ik verder niets testen.
Ook op toetsenbord of afstandsbediening reageerd ie totaal niet.
DHCP request zoals ie doet na het opstarten (hij doet zich voor als een Samsung)
Jtag log na het booten
Initialising NOR Flash Amino Communications IntActOS-32 AmiNET Multicast BootROM, version 1.41.07 File: NAND Flash size detected as 64 MBytes File: Remapping block size from 16 KBytes to 32 KBytes to make INFS 1.2 fit Video: PAL-I, CVBS-RGBON, HDNONE Video: HDNONE overridden with HD720P Ethernet: External PHY clock Ethernet: TERIDIAN 78Q2123 PHY Ethernet: STB7109 MAC at 0xB8110000 IRQ:2 Ethernet: MAC address 00:02:02:29:5E:5A Platform: AMINET532 (Compact PVR) No viable U-Boot to run File: NAND Flash size detected as 64 MBytes File: Remapping block size from 16 KBytes to 32 KBytes to make INFS 1.2 fit bootos AMINET.img AMINET.img Uncompressing Linux... Ok, booting the kernel.
Geen Intact os dus...
Bij de Solcon A130 ging dat wel goed:
Ethernet: MAC address 00:02:02:2C:47:EB Platform: AMINET130M Hit ENTER to stop normal operation ... I> I>format This will erase all files in device 0 Do you want to continue? (Y/N) Yes Automatic format choice: picking INFS 1.1 for small NAND Flash device No partition table found Checking 2048 Blocks... 100% Erasing... 100%
- Heeft iemand een suggestie wat ik nog meer kan proberen om dat ding in update-mode te krijgen?
- Wie heeft een A532 op Tele2 en kan een full wireshark capture maken van het hele bootproces?