XMS Glasvezel ervaring - XII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 69.659 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:09
Ik moet wel zeggen dat die "videotheek" nu aardig wat films heeft, helaas alle horror films niet in HD, er is overigens heel veel nog niet in HD.

HD is overigens wel 1 euro duurder dan SD films.

Ik geef zelf liever 20 euro uit aan een blu ray disk dan 6 euro voor een film die je maar 15 dagen op 1 decoder kan bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sobat
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:40
Wingie schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 21:46:
Storing op analoog tv signaal is weg amersfoort kattenbroek
Hebben meer mensen hier last can? Ik krijg net mijn vrouw op mijn dak dat ze boven geen beeld meer heeft
hier ook geen beeld meer....

The LawnMooherMen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hier in Hilversum ook geen DVB-C, Analoge TV en FM-radio.

http://www.xmsnet.nl/werkzaamheden/storingen

Storing televisiesignaal Amersfoort, Hilversum en omstreken
Momenteel is er een televisiestoring in Amersfoort, Hilversum en omstreken. Het probleem is in onderzoek en wordt zo spoedig mogelijk opgelost.

[ Voor 69% gewijzigd door Mrbeam op 17-06-2011 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:25
Yup. Noc heeft weer wat te doen vandaag :)
Ze zijn bezig met het traceren van de bron van het probleem en natuurlijk de oplossing er van.

[ Voor 53% gewijzigd door White_Collar op 17-06-2011 23:37 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier idd Analoog ook knock down.
Vooral dat analoog radio het niet doet vind ik vervelend.

@ Nick > Wanneer ga je btw. weg naar Rhodos.
Mooi gebied overigens hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:32

Fiber

Beaches are for storming.

Gek, analoog doet het hier gewoon, Amersfoort 3812. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Rekenblok schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 19:51:
[...]

Dat maak je er toch echt zelf van ;) , want die smilie moest eigenlijk verwoorden dat het niet negatief bedoelt was en dat ik het op een luchtige manier bedoelde gezien de discussie die we een paar dagen geleden voerden. Mijn pm box staat overigens nog steeds voor jou open. :)

Lees: schiet eens op met de pm versturen zodat ik morgen alvast op het werk aan je probleem kan werken. ;)
Rekenblok: Mijn oprechte excuses. Ik interpreteerde je opmerking blijkbaar helemaal verkeerd.

Ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik vanwege gezondheidsproblemen wat prikkelbaarder ben dan gewoonlijk, en door de sfeer van afgelopen week oordeelde ik te snel en verkeerd, en dat spijt me.

Door die problemen weet ik ook niet precies wanneer ik de pm af heb, ik wil in alle rust duidelijk en redelijk samenvatten wat mij dwars zit.

Nogmaals excuses en je hoort van me.

gr Ronald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sommige zenders analoog doen het idd ook,
met veel sneeuw vaak daarbij (nogmeer dan normaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Ik heb nog geen afmelding gehad van de storing. Hebben jullie nog steeds heel veel sneeuw in het beeld of allen famous?

[ Voor 3% gewijzigd door White_Collar op 18-06-2011 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p1k0
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Hallo Rekenblok, hier in Amersfoort Vathorst 3825 analoog nog sneeuw en dvb-c ligt eruit

Groeten Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Ik weet het. Net een klant gehad met deze melding.

Zodra de tweede lijn er is zal ik het gelijk even na vragen of ze al weten wanneer het ongeveer opgelost zal zijn.

edit: Ze zijn nog steeds bezig

[ Voor 63% gewijzigd door White_Collar op 18-06-2011 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Zojuist een update ontvangen:

Het probleem is gedeeltelijk hersteld doordat er nu gebruik word gemaakt van een backup route vanuit Utrecht.
Oorzaak zit in een glasvezel storing/breuk bij eurofiber. Daar zijn ze natuurlijk bezig om het te herstellen :)

Kunnen jullie aangeven welke zenders er wel werken en welke niet?

Dvb-c is nog niet hersteld. En nog niet bekend wanneer het hersteld is.

[ Voor 26% gewijzigd door White_Collar op 18-06-2011 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 23:59:
Hier idd Analoog ook knock down.
Vooral dat analoog radio het niet doet vind ik vervelend.

@ Nick > Wanneer ga je btw. weg naar Rhodos.
Mooi gebied overigens hoor.
Morgenochtend,we komen nu al zo'n 10 jaar in de streek Ialyssos/Trianta,er is internet op de kamer,gratis,en wifi op het strand,en er is een internet cafe in het hotel,maar mijn vakantie is heilig,ik neem geen laptop mee en geen internet.
rfbroek schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 00:18:
[...]

Rekenblok: Mijn oprechte excuses. Ik interpreteerde je opmerking blijkbaar helemaal verkeerd.

Nogmaals excuses en je hoort van me.

gr Ronald.
Netjes Ronald !!

[ Voor 21% gewijzigd door Nick39 op 18-06-2011 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe plannen van Ziggo en mogelijk een idee voor XMS:
Ziggo heeft - om iedere abonnee met de huidige digitale decoder van dit interactief aanbod dat het standaardpakket gaat versterken te kunnen laten meegenieten – plannen om de huidige digitale decoder en de huidige CI+ module op een later moment interactief te maken. Ook is Ziggo bezig om mobiel kijken naar Ziggo zenders op elk zelf gewenste plek op de wereld mogelijk te maken. Hiervoor is dan alleen een draadloze of mobiele internetverbinding nodig.

Het zou natuurlijk ideaal zijn als het dvb-c deel van XMS zou zou worden uitgebreid dat je met een speciale module ( ze zijn al te koop voor Ziggo ) video on demand diensten kan aanbieden,dan heb je helemaal geen amino meer nodig.
Of even lekker je lokale nieuwszender bekijken op je telefoon.
Meer over de plannen van de concurrent: http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=5506

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:21
Nick39 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:39:
Nieuwe plannen van Ziggo en mogelijk een idee voor XMS:
Ziggo heeft - om iedere abonnee met de huidige digitale decoder van dit interactief aanbod dat het standaardpakket gaat versterken te kunnen laten meegenieten – plannen om de huidige digitale decoder en de huidige CI+ module op een later moment interactief te maken. Ook is Ziggo bezig om mobiel kijken naar Ziggo zenders op elk zelf gewenste plek op de wereld mogelijk te maken. Hiervoor is dan alleen een draadloze of mobiele internetverbinding nodig.

Het zou natuurlijk ideaal zijn als het dvb-c deel van XMS zou zou worden uitgebreid dat je met een speciale module ( ze zijn al te koop voor Ziggo ) video on demand diensten kan aanbieden,dan heb je helemaal geen amino meer nodig.
Of even lekker je lokale nieuwszender bekijken op je telefoon.
Meer over de plannen van de concurrent: http://www.totaaltv.nl/?action=nieuws&id=5506
dvb-c bij Ziggo (en anderen) gebruiken docsis voor de upstream, om zo vod diensten te bedienen. Bij RF-over-fiber is de standaard implementatie echter alleen downstream, er is geen retourband. Er zijn wel retourbandoplossingen over fiber, maar daar hangt een enorme kostenpost aan: Catv modules zijn niet retourgeschikt bij de klant, en het hele verdere traject idem.

Mobiele oplossingen: Ja, dat kan, maar dan zit je wel met een stukje rechten. Mobiel of draadloos thuis (via je eigen wifi) kan, authenticatie kan dan op basis van IP. Maar ja, dan moet je wel bijhouden wie wel en wie niet TV heeft. IP ranges toestaan lukt ook niet, want je kan ook internet-only nemen. En die mogen dus weer geen tv kijken. Bij UPC/Ziggo heb je perse tv nodig om klant te worden, dus is hun eigen ip's toestaan voldoende.
Is dus erg lastig of prijzig om dat technisch te realiseren, rekening houdend met de eisen/criteria van de contentproviders.

Enige waar ik persoonlijk wel meerwaarde in zie is het toevoegen van het (basis) hd pakket aan DVB-C, net zoals bv Caiway doet.

[ Voor 3% gewijzigd door DJSmiley op 18-06-2011 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Al zou het technisch kunnen, Reggefiber/XMS gaan dat natuurlijk nooit doen, iptv is hun belangrijkste platform, DVB-C is een extraatje, maar zal nooit interactief worden, als ze dat interactief gaan maken hadden ze er net zo goed helemaal voor kunnen kiezen.

Voor mobiel hebben we toch al de Slingbox enzo...?

HD, ach, over een jaar of 5 is denk ik alles HD en bestaat SD niet meer... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Fiber schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:14:
Al zou het technisch kunnen, Reggefiber/XMS gaan dat natuurlijk nooit doen, iptv is hun belangrijkste platform, DVB-C is een extraatje, maar zal nooit interactief worden, als ze dat interactief gaan maken hadden ze er net zo goed helemaal voor kunnen kiezen.

Voor mobiel hebben we toch al de Slingbox enzo...?

HD, ach, over een jaar of 5 is denk ik alles HD en bestaat SD niet meer... ;)
Hoeveel mensen hebben een Slingbox? Denk dat de meeste t nieteens kennen.

Reggefiber / XMS zal het trouwens worst wezen of het dvb-c of iptv is, het hele TV gebeuren is Glashart Media. Dat dat toevallig via de vezels van Reggefiber loopt is dan zo, maar in theorie zou XMS ook gewoon een eigen tv platform kunnen bouwen. Wel is het iets waar een provider (of leverancier zoals ghm) op kan verdienen. En omdat dit niet kan op DVB-C (bij glasvezel) is het logisch dat de focus ligt op het IPTV verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dacht dat Reggefiber Glashart opgekocht had, of is dat weer een andere Glashart, ik kan al die clubjes nooit zo goed uit elkaar houden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Nick39 schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:17:
Voor de mensen in Leiden en Alphen:

Zojuist een brief gekregen, per 12 juli zal in genoemde plaatsen ook DVB-C actief zijn.
Frequentie: 304 Mhz
Symbol rate: 6875
Netwek nummer : 1000
De start post is geupdate :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Fiber schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:27:
Dacht dat Reggefiber Glashart opgekocht had, of is dat weer een andere Glashart, ik kan al die clubjes nooit zo goed uit elkaar houden... ;)
Reggefiber = Glashart
Maar tegenwoordig is de klemtoon: was. Omdat ze toch maar weer onder hun eigen naam gaan opereren.

De naam Glashart media blijft bij mij weten wel intact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Rekenblok schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:51:
[...]

Misschien ook de nieuwe UFTU+Genexis Core modellen toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
DJSmiley schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:57:
[...]

Misschien ook de nieuwe UFTU+Genexis Core modellen toevoegen?
welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
En waarom zou ik een modem toevoegen aan het lijstje terwijl deze nog nergens worden ingezet?
Lijkt mij niet echt handig :P

[ Voor 34% gewijzigd door White_Collar op 18-06-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DJSmiley schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 11:50:
[...]

dvb-c bij Ziggo (en anderen) gebruiken docsis voor de upstream, om zo vod diensten te bedienen. Bij RF-over-fiber is de standaard implementatie echter alleen downstream, er is geen retourband. Er zijn wel retourbandoplossingen over fiber, maar daar hangt een enorme kostenpost aan: Catv modules zijn niet retourgeschikt bij de klant, en het hele verdere traject idem.
Wrong.
De nieuwe CI+ module beschikt over een ethernet verbinding waarbij het niet uitmaakt of deze nu aan je router hangt of niet zolang ie maar met internet verbonden is.
De retourverbinding hoeft dus niet via je catv module te gebeuren.
Dat kan ook niet want een ci+ tv heeft geen mogelijkheid om via de kabel aansluiting "terug te praten"
Heen gaat dus over coax, terug gaat via je gewone internet verbinding en het gebruikte protocol maakt daarbij niet uit.
Het is voldoende als XMS zijn eigen versie van een ci+ module uitbrengt.
De module vervangt de amino en kan simpel aan de hand van het mac adres herkend worden.
Heb je geen abonnement,dan worden retour opdrachten zoals ga naar deze of deze zender gewoon genegeerd.
Het voordeel is dat er voor bv HDTV geen dure decoder hoeft te worden gekocht en dat binnen elk gebied je je eigen apparatuur kan blijven gebruiken.
Je blijft gewoon IPTV aanbieden waarbij wat je ziet via de RF module aan je tv wordt aangeboden en wat je aan opdrachten geeft via de CI+ module wordt verstuurd.
Je hebt dus geen streams die al die tijd in de lucht moeten blijven.
Daarnaast zijn natuurlijk ook steeds meer tv's die voor de ontvangst al een ethernet aansluiting hebben.
Het zou geen vervangende service hoeven te zijn,maar een aanvullende,naast de traditionele amino's.
UPC gaat de module ook gebruiken naast de traditionele mediaboxen,de klant krijgt dus de keuze, of je gebruikt de mediabox,of je gebruikt de module.
Met de huidige economische ontwikkelingen zullen mensen steeds vaker gaan verhuizen en dus ook van provider wisselen.
Eigenlijk is het ook een enorme verspilling als mensen die al een HD tv hebben,een HD decoder los moeten kopen waarin 90% gebeurt van wat de huidige HD tv ook zelf kan.

[ Voor 23% gewijzigd door Nick39 op 18-06-2011 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• booboo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10-2022
Zit ik net een week op XMS, nu al een storing van 24 uur............
Kan me niet herinneren dat ZIGGO ooit zo'n lange storing had.
Uberhaupt haast nooit een storing gehad.

Zijn er bij XMS vaker storingen, of is dit een uitzondering?
En storingen van die lengte, komt dat wel vaker voor?
Hoop niet de verkeerde keus gemaakt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
booboo schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:13:

Als je op Analoog doelt: 24 uur storingen heb ik niet heel erg vaak mee gemaakt.
Maar bij Ziggo kan het ook wel eens mis gaan op analoog tv:

http://www.hoorngids.nl/n...visie_lijkt_opgelost.html ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vrijdagavond 17 juni 21.40 uur is er een storing in het analoge radio- en televisiesignaal in Amersfoort, Hilversum en omstreken. Het signaal wordt zo spoedig mogelijk hersteld, onze excuses voor het ongemak.
hoop dat ze nu ook eens met euro komen. elke keer is er wat hier op xmsnet.
eerst maand telfoon en nu weer tv. ze willen gewoon dat we met ze alle over gaan zekker naar ander :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
booboo schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:13:

Tegen kabelbreuken is weinig te beginnen... een paar maanden geleden hebben vandalen gewoon met breekijzers een heel verdeelstation van Ziggo gesloopt.

Voor de mensen die wel alle diensten hebben,kijk niet er van op als de BBC opeens een verkeerd beeld doorgeeft.
Een van de transponders is defect geraakt,met heeft een oudere "reserve" Astra satelliet op 28 graden oost ingezet om een paar transponders te "backuppen" en ze zijn een beetje aan het schakelen,daarnet opeens een 3D beeld op BBC 1 HD.
Op de Hotbird zijn ze wat Rai uno beelden aan het swappen en aan het herinrichten vanwege de komst van een paar RAI HD kanalen.
BBC switcht om de een of andere vage reden nu ook steeds tussen de "wide beam" voor heel Europa waardoor ie hier ietsjes minder is,en dan vervolgens weer terug naar de "Narrow Beam." welke de hotspot op Engeland heeft (en waar wij lekker van mee profiteren..) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:37:
Sinds vrijdagavond 17 juni 21.40 uur is er een storing in het analoge radio- en televisiesignaal in Amersfoort, Hilversum en omstreken. Het signaal wordt zo spoedig mogelijk hersteld, onze excuses voor het ongemak.
hoop dat ze nu ook eens met euro komen. elke keer is er wat hier op xmsnet.
eerst maand telfoon en nu weer tv. ze willen gewoon dat we met ze alle over gaan zekker naar ander :(
Tja. Tegen breuken in een fiber valt weinig te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 09:51

j1nx

Geek - Enjoying life

Rekenblok schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:51:
[...]

YYYYIIIIIIIIIHHHHAAAAAAAAAAA

Eindelijk DVB-C in Leiden. Helemaal toppie. Mijn telefoon lijn is ook al maanden storings vrij. Man het word nog eens wat met dat XMS ;)

Nu hopen dat de analoge kwaliteit ook direct aangepakt word als ze de DVB-C in de headend gaan hangen. Weet iemand welke bron ze naar de headend gaan gebruiken voor DVB-C in Leiden. (Eindelijk een glas-draadje?) Of hebben ze een gezamelijke headend opgezet tussen Alphen en Leiden en word al het TV verkeer anders geleid?

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Niet online
Rekenblok schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:39:
[...]Tja. Tegen breuken in een fiber valt weinig te doen..
Geografisch gescheiden routes voor zoiets belangrijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UPDATE

https://twitter.com/#!/search/eurofiber

Het betreft een breuk in de hoofd aanvoerlijn van Eurofiber langs de A12.

18-06-2011, 12:37 uur - Statusupdate #4
Nieuwe informatie van onze leverancier: het blijkt een flinke glasvezelbreuk te betreffen bij Veenendaal, waar momenteel aan wordt gewerkt door EuroFiber (glasvezel-leverancier). Niet alleen datacenter(s) in Amersfoort hebben hier last van, maar ook internet van diverse providers, radio, televisie en PIN verkeer in Amersfoort, Hilversum en omstreken ligt deels plat.

De verwachting is dat een oplossing niet lang meer op zich laat wachten.

18-06-2011, 13:00 uur - Statusupdate #5
Ook XMSNet bevestigt de storing. Ziggo bevestigt de storing indirect; hun eigen website ligt ook plat. EuroFiber heeft overigens nog niets op hun website gemeld. Op Twitter zijn diverse meldingen te vinden van PIN-, internet- en telefoniestoringen.

(Nick speelt even voor Rekenblok vandaag ;) )

[ Voor 25% gewijzigd door Nick39 op 18-06-2011 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Eigenlijk zou XMS ook wel wat actiever mogen twitteren. Hebben we het al over gehad, ik weet het, maar het blijft een gemis. Voor dit soort status updates is Twitter inderdaad een ideaal medium. Dan houdt je de communicatie in eigen hand en voorkom je heel veel gespeculeer, telefoontjes, klachten en onzekerheid. Kom op XMS, voeg je eens naar deze moderne tijd en wordt eens wat opener...
https://twitter.com/#!/xmsglasvezel
https://twitter.com/#!/search/%23xms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jsnab
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-09-2021
Sinds vorige maand heb ik de beschikking over een glasvezelaansluiting van XMS. Echter zit ik met een probleem waar ik niet helemaal uit kom.De situatie is zo dat ik een SBS2003 server achter een Dlink-dir655 heb staan, aangesloten op XMSnet. Internet, bellen en TV doen het prima.Alleen mijn inkomende Vpn verbindingen naar de server niet.

Ik heb het probleem dat er nog maar 1 inkomende vpn verbinding over poort 1723 kan binnen komen. Als er 1 verbinding actief is krijgt iemand anders die verbinding wil maken foutcode: 736.

Nu heb ik contact opgenomen met XMS,zij zeggen dat er niks geblokkeerd wordt, goed dacht ik laat ik is een andere router proberen ook zonder resultaat. Toen heb ik alles aangesloten op een Ziggo verbinding en alles werkt vlekkeloos met dezelfde Dlink-dir655. Dus het ziet er naar uit dat XMS toch iets blokkeert.

Iemand suggesties of hetzelfde meegemaakt?

Imac 24" 4GB 640GB,Iphone 4,Ipad 2 64GB 3g, Ps3 60 GB, Synology DS209, Acryan Playon HD 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 15:03:
Eigenlijk zou XMS ook wel wat actiever mogen twitteren. Hebben we het al over gehad, ik weet het, maar het blijft een gemis. Voor dit soort status updates is Twitter inderdaad een ideaal medium. Dan houdt je de communicatie in eigen hand en voorkom je heel veel gespeculeer, telefoontjes, klachten en onzekerheid. Kom op XMS, voeg je eens naar deze moderne tijd en wordt eens wat opener...
https://twitter.com/#!/xmsglasvezel
https://twitter.com/#!/search/%23xms
Snap je helemaal,maar Eurofiber zwijgt zelf ook,zowel op twitter als op hun storingen page.
Via this webpage Eurofiber will provide information and updates when a network interruption occurs, hindering multiple customers and services. There are no interruptions at present.
Eurofiber is een zakelijke glasvezeldienst met een open netwerk waar klanten gebruik van kunnen maken.
Zo zijn diverse netwerken via Eurofiber gekoppeld hetgeen gewoon 1000x goedkoper is dan eigen netwerken gaan ingraven,vergunningen.. noem maar op.
Alsof je een treinrails voor je eigen treintje aanlegt naast een al bestaande spoorweg.
KPN gebruikt Eurofiber, Ziggo gebruikt Eurofiber, XMS gebruikt Eurofiber,De diverse banken gebruiken het voor hun pindiensten,het is een beetje de Ams-ix maar dan de weg er tussen.
Vergelijk het met Tennet,die de hoogspanningsmasten beheert,als elke electriciteits maatschappij zijn eigen hoogspanningsnetwerken ging ophangen.
Eurofiber zorgt dus voor koppelingen tussen netwerken en de kans dat een van die kabels gesloopt wordt is zo klein.. en er wordt ook geen heel netwerk plat gelegd want elk netwerk heeft wel een aparte ingang en alles is dubbel uitgevoerd.
Alleen zo'n hoofdverbinding..ja hoe moet je dat dubbel doen... aan de andere kant van de snelweg nog zo'n kabel leggen met een schakelaartje er tussen ?
Helaas blijkt nu dat het getroffen gebied blijkbaar nog geen andere koppeling heeft, of beiden komen uit als een ring op de Eurofiber.

Het is misschien jammer dat XMS er minder over Twittert,aan de andere kant met een simpele opdracht weet je het zelf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Er word nu gewerkt aan een status update op de storing website van XMS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nick39 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 15:24:
...
Het is misschien jammer dat XMS er minder over Twittert,aan de andere kant met een simpele opdracht weet je het zelf ook.
Tuurlijk, maar nu moet je er naar zoeken. Als het de moeite waard zou zijn om XMS te volgen zou ik de informatie gepushed krijgen op mijn telefoon, is ook beter voor XMS zelf: Liever zelf (slecht) nieuws brengen dan het aan anderen over laten.

Goeie info btw, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
XMS is nu bezig met een status update ;)

eddit:

Sinds vrijdagavond 17 juni 21.40 uur is er een storing in het analoge radio- en televisiesignaal in Amersfoort, Hilversum en omstreken. Er is een onderbreking van het aanvoersignaal, als onderdeel van een grotere storing bij een leverancier. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing.

Vermoedelijk zal pas zeer laat op de zaterdagavond of in de zaterdagnacht het probleem geheel verholpen zijn. Onze excuses voor het ongemak.

[ Voor 85% gewijzigd door White_Collar op 18-06-2011 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 15:46:
[...]

Tuurlijk, maar nu moet je er naar zoeken. Als het de moeite waard zou zijn om XMS te volgen zou ik de informatie gepushed krijgen op mijn telefoon, is ook beter voor XMS zelf: Liever zelf (slecht) nieuws brengen dan het aan anderen over laten.

Goeie info btw, dank!
Helemaal mee eens... ergens in mijn achterhoofd heb ik ook zoiets van,maak eens een foto van zo'n breuk als monteur en twitter die, dan kan iedereen eens zien welk een werk het is en zal er ook misschien meer begrip zijn, er is geen slechtere vorm van communicatie dan non communicatie.
Misschien is daar 1 iemand aan toegewezen ( als elke monteur zo maar ongeauthoriseerd zou gaan twitteren weet de concurrent ook alles) en die is er dan weer net niet op zaterdag.
Voor wat ik er links en rechts van begrepen heb,ik werk natuurlijk voor geen enkele organisatie,is er bij graafwerkzaamheden een kabel met een paar 100 vezels doorgejast,die met de hand moeten worden gelast en dan ook nog eens professioneel worden afgedicht.
Iemands portemonnee zal open moeten,al zal het wel verzekeringswerk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nick39 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:05:
[...]
Voor wat ik er links en rechts van begrepen heb,ik werk natuurlijk voor geen enkele organisatie,is er bij graafwerkzaamheden een kabel met een paar 100 vezels doorgejast,die met de hand moeten worden gelast en dan ook nog eens professioneel worden afgedicht.
...
Wow, dat is nog eens wat anders dan 2 vezeltjes in mijn voortuin, hoop wel dat ze een kleurcode hebben of zo, anders wordt het nog een hele puzzel. Straks linken ze mij nog rechtstreeks aan de AMS IX... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 16:25:
[...]

Wow, dat is nog eens wat anders dan 2 vezeltjes in mijn voortuin, hoop wel dat ze een kleurcode hebben of zo, anders wordt het nog een hele puzzel. Straks linken ze mij nog rechtstreeks aan de AMS IX... ;)
Dat heb ik me ook wel eens serieus afgevraagd.. hoe dat zit... want zelfs met kleuren ga je dat niet redden.
Het enige dat ik me kan voorstellen is dat ze vanuit beide centrales aan het begin en eind er een signaal op zetten,vezel voor vezel,en dat ze dat dan meten.. misschien nog eens op googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 17:24
in principe hebben de isp's niets te maken met de fysieke laag waarop ze leveren. Ik ben het met je eens dat het fantastisch zou zijn om bij zulke grote outages direct een live verslag te hebben maar als ISP kun je dat niet afstemmen met de fysieke beheerder.

@mrbeam:
geografisch gescheiden routes zijn leuk (en natuurlijk voor de backbone ingericht) maar je zult altijd in delen van het netwerk stukken hebben waarbij een aap met een graafmachine je hele netwerk stuk kan trekken. Je kunt achteraf altijd wel roepen dat iets anders moet maar vooraf je complete netwerk 100% redundant (incl stroom) uitvoeren is onbetaalbaar. Zoals het netwerk nu ingericht is zijn de stadsnetwerken redundant, de wijknetten redundant, de koppeling met de ams-ix redundant en binnenkort ook de koppeling tussen InterNLnet en Reggefiber.

[ Voor 28% gewijzigd door denan op 18-06-2011 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Niet online
@denan
Helder vehaal. Het zal altijd wel een trade-off zijn tussen kosten en redundancy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
[...]

Helemaal mee eens... ergens in mijn achterhoofd heb ik ook zoiets van,maak eens een foto van zo'n breuk als monteur en twitter die, dan kan iedereen eens zien welk een werk het is en zal er ook misschien meer begrip zijn, er is geen slechtere vorm van communicatie dan non communicatie.
Misschien is daar 1 iemand aan toegewezen ( als elke monteur zo maar ongeauthoriseerd zou gaan twitteren weet de concurrent ook alles) en die is er dan weer net niet op zaterdag.
Ik heb begrepen dat het blikseminslag is geweest waarbij een groot deel van het glas gesmolten is

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Er zijn wegwerkzaamheden op de a12 begreep ik ? in Leiden/Zoeterwoude staan borden dat je vanaf de a4 niet op de a12 kan komen door wegwerkzaamhedeb.

Is de kans niet groot dat het door de wegwerkzaamheden komt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
MiK schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 21:46:
Er zijn wegwerkzaamheden op de a12 begreep ik ? in Leiden/Zoeterwoude staan borden dat je vanaf de a4 niet op de a12 kan komen door wegwerkzaamhedeb.

Is de kans niet groot dat het door de wegwerkzaamheden komt ?
Dat sluit ik niet uit. Maar het staat vast dat het de fiber is bij de A12 die kapot is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
18-06-2011, 19:20 uur - Statusupdate #8

Inmiddels is bekend dat het blikseminslag is geweest, waarbij de glasvezel(s) is/zijn beschadigd. De beschadigde plek is gelocaliseerd en reparatie wordt nu gestart. De oplossing (reparatie) lijkt dichtbij!

bron: http://www.storingsinformatie.nl/#8

ik weet overigens niet of dit bericht ook klopt.

[ Voor 16% gewijzigd door White_Collar op 18-06-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 15:28

Schonhose

Retro Icoon

18-06-2011, 23:11 uur - Statusupdate #9

Zojuist is de storing, die ca. 24 uur heeft aangehouden, verholpen. Een officiele verklaring zal nog volgen. Wij zullen voor verdere informatievoorziening per mail contact met u opnemen als wij meer informatie ontvangen van onze leveranciers. Onze welgemeende excuses voor het ongemak; we begrijpen dat voor een groot deel van onze klanten en de klanten van andere getroffen partijen de downtime tot zeer vervelende situaties heeft geleid, en zullen alles op alles zetten om maatregelen te nemen om een gelijke situatie in het vervolg op te kunnen vangen over een 3e verbinding.
Helaas nog geen DVB-C in regio Amersfoort

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
klopt, en ik hoorde dat het beeld ook zeer slecht is.
Ik vermoed dat er maandag nog het één en ander verandert moet worden aan de kant van glashart media om alles weer draaiend te krijgen. Of op het traject zelf. Dat kan natuurlijk ook nog ;)

[ Voor 12% gewijzigd door White_Collar op 19-06-2011 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet zeggen ben heel blij dat alles weer werkt.
en beeld is zo lang ik xms heb nog niet zo goed geweest als nu
dus niets meer aan doen hilversum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant :)
Dus het is nu beter als voor de kabelbreuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 00:45:
Interessant :)
Dus het is nu beter als voor de kabelbreuk?
ja klopt helemaal dus hoop dat ze er nu niets meer aan doen beeld is geweldig hier nu .
maar ja wachten rustig weer af want ken mijn niet echt voorstellen .
dat het zo blijft nu hier in eens goed beeld komt mijn nieuwe tv helemaal
tegoede hier nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar je hebt het over analoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ja want digitaal is digitaal dus goed beelf of haperingen/blokjes
Analoog is met of zonder ¨sneeuw¨

Maar als je Analoog op een LCD/LED/Plasma zet kom die tv echt niet tot zijn recht :P
Behalve eventueel op een beeldbuis :P maar ik hoop voor jou dat je die niet nieuw heb gekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MiK schreef op zondag 19 juni 2011 @ 01:03:
Ja want digitaal is digitaal dus goed beelf of haperingen/blokjes
Dat dacht ik voorheen ook altijd :)
Maar kijk hier eens: Verwijderd in "OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel III)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou de storing is dan wel opgelost, maar beeld is net als voorheen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Zucht, Die discussie ga ik niet weer met je beginnen.... 1 = 1 en een 0 = 0...
En er is altijd een beeld technicus die een persoonlijke voorkeur heeft kwa kleur temperatuur.

Echter, als het om pressies de zelfde uitzending gaat en daar zitten verschillen in, dan is er inderdaad iets aan de hand.

[ Voor 24% gewijzigd door White_Collar op 19-06-2011 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Dvb-c werkt ook weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Niet online
Nick39 schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:39:
[...]Een van de transponders is defect geraakt,met heeft een oudere "reserve" Astra satelliet op 28 graden oost ingezet om een paar transponders te "backuppen" en ze zijn een beetje aan het schakelen,daarnet opeens een 3D beeld op BBC 1 HD.
Dat zal wel op BBC HD zijn geweest, want daar zijn testen aangekondigd en worden finales Wimbledon in 3D uitgezonden.
http://www.bbc.co.uk/blog...on-the-future-of-tv.shtml
Op de Hotbird zijn ze wat Rai uno beelden aan het swappen en aan het herinrichten vanwege de komst van een paar RAI HD kanalen.
Paar? Er is 1 RAI HD zender (gecodeerd) gestart, van meerdere is mij niets bekend.
BBC switcht om de een of andere vage reden nu ook steeds tussen de "wide beam" voor heel Europa waardoor ie hier ietsjes minder is,en dan vervolgens weer terug naar de "Narrow Beam." welke de hotspot op Engeland heeft (en waar wij lekker van mee profiteren..) .
Heb je daar een bron van? Er hangt idd sinds een paar weken op 28.2E Astra 1d (welke zwaar inclinded is en dus onbruikbaar is voor DTH), maar deze is in gebruik ver buiten Europa. Ik merk hier geen enkele problemenen met de ontvangst van de BBC-HD signalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Niet online
Hier ook weer als vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op zondag 19 juni 2011 @ 11:37:
[...]

Zucht, Die discussie ga ik niet weer met je beginnen.... 1 = 1 en een 0 = 0...
En er is altijd een beeld technicus die een persoonlijke voorkeur heeft kwa kleur temperatuur.

Echter, als het om pressies de zelfde uitzending gaat en daar zitten verschillen in, dan is er inderdaad iets aan de hand.
Volgens mij heb je het laatste stukje niet gelezen:

Maar ik zie het ook bij buitenlandse zenders die Glashart Media zelf van de SAT haalt en bij Studio040 die lokaal wordt binnengehaald.

Dus dezelfde verbeteringen, op dezelfde dag, op alle zenders.
Maargoed als je me niet gelooft ook prima. Ik heb verder ook geen zin om die welles-nietes discussie weer aan te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Natuurlijk is er per uitzending een verschil. Maar waar je niet rekening mee houd is een beeldtechnicus die een persoonlijke voorkeur heeft. En de "verbetering" waar je het steeds over hebt komt daar vandaan, naar mij mening. Maar ik krijg het idee dat je die stap gewoon overslaat in je redenatie over de onderbouwing "beeld is verbeterd".
Want als ik je berichten af ga zie ik nergens een opmerking of onderbouwing waarom het niet gewoon de beeldtechnicus is. Je komt dan met het argument: alle zenders, maar alle zenders hebben ook allemaal een andere beeld technicus.
Ik weet overigens niet wat je job verder is maar ik doe een opleiding als beeldtechnicus ;) vandaar dat ik daar op hamer :)

[ Voor 41% gewijzigd door White_Collar op 19-06-2011 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:00:
Want als ik je berichten af ga zie ik nergens een opmerking of onderbouwing waarom het niet ook gewoon de beeldtechnicus kan zijn?
Ok bij deze:

mark1978 in "OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel III)"

Deze dingen hebben volgens mij weinig te maken met het werk wat een beeldtechnicus doet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2011 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:07:
[...]

Ok bij deze:

mark1978 in "OnsBrabantNet / OnsNetEindhoven (Deel III)"

Deze dingen hebben volgens mij weinig te maken met het werk wat een beeldtechnicus doet.
Ik zie niet een onderbouwing bij die link waarom het geen beeldtechnicus kan zijn. Gewoon iemand die een opmerking maakt.

Je weet dat je nu een grove fout maakt? ;)

[ Voor 14% gewijzigd door White_Collar op 19-06-2011 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bewegingsonscherpte...

Dat gaat een beeldtechnicus niet fixen :)

Als bij pannings een vloeiender beeld heb met minder artefacts dan kan dat onmogelijk door een beeldtechnicus komen. Zeker als dit ook nog eens op alle zenders waar te nemen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:13:
Bewegingsonscherpte...

Dat gaat een beeldtechnicus niet fixen :)

Als bij pannings een vloeiender beeld heb met minder artefacts dan kan dat onmogelijk door een beeldtechnicus komen. Zeker als dit ook nog eens op alle zenders waar te nemen is.
Artefacts kan een beeldtechnicus inderdaad niet fixen. Maar over artefacts heb jij het nooit over gehad. Altans niet dat ik kan herrineren in dit topic. Je liet op sceens zien dat bij de enne uitzending het beeld killer was dan bij de andere. voorbeeld was van jou life and cooking. Dat was een duidelijk voorbeeld van dat het een beeldtechnicus was die een andere voorkeur had.

Artefacts krijg je bij te snelle beelden en te weinig bitrate. Lijkt mij vrij logisch :P (als je doelt op blokjes)

[ Voor 7% gewijzigd door White_Collar op 19-06-2011 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rekenblok schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:17:
[...]

Artefacts kan een beeldtechnicus inderdaad niet fixen. Maar over artefacts heb jij het nooit over gehad. Altans niet dat ik kan herrineren in dit topic. Je liet op sceens zien dat bij de enne uitzending het beeld killer was dan bij de andere. voorbeeld was van jou life and cooking. Dat was een duidelijk voorbeeld van dat het een beeldtechnicus was die een andere voorkeur had.
Klopt. Maar dat ging over de kleuren. De verbeteringen als gevolg van dit onderhoud gaan over een strakker, vloeiender beeld. Beter kan ik het niet verwoorden.

Dat kleurprobleem is de laatste maanden overigens redelijk stabiel nu.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2011 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:22:
Klopt. Maar dat ging over de kleuren. De verbeteringen als gevolg van dit onderhoud gaan over een strakker, vloeiender beeld. Beter kan ik het niet verwoorden.

Dat kleurprobleem is de laatste maanden overigens redelijk stabiel nu.
Heb je daarvan nog een concreet voorbeeld? *alla plaatjes ;) *
Blijft moeilijk te discussiëren met weinig martiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er (nog) geen capture/plaatje van. Wellicht eens kijken of ik een oude capture kan gebruiken om te vergelijken met een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:45
@Alexander01, toch nog even naar de core van jouw verhaal:
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 20:03:
Echter is gebleken, als resultaat van het onderhoud van dinsdag 24 mei, dat er naast het 1 op 1 doorzetten van het bronsignaal, toch nog meer factoren spelen tijdens het transport die invloed hebben op de beeldkwaliteit.
Want dit blijft voor mij een fundamentele tegenspraak.

Als we met 1-op-1 doorzetten bedoelen dat wij via onze glasvezel IPTV-dienst dezelfde bitstream binnenkrijgen, en onze Amino of HTPC dus dezelfde bitstream zit te decoderen, als iemand die bijvoorbeeld dezelfde zender in Engeland of waar dan ook van de satelliet plukt. Tot zo ver ben je het hier toch mee eens?

Hoe kan het dan zijn dat er daarnaast nog factoren zijn die invloed hebben op de beeldkwaliteit? Als die bitstream niet verandert, verandert het beeld toch echt ook niet.

En het kan dan toch ook niet, dat enig onderhoud opeens invloed heeft op het beeld van alle zenders, want die zijn allemaal 1-op-1 doorgezet vanaf hele verschillende bronnen: Technicolor, BBC, andere satellietzenders, etc.

Met alle respect voor jouw oog voor details, en als er iets aan de hand zou zijn, zou ik het ook willen weten, maar ik krijg het met de funamentele eigenschappen van een 1-op-1 untouched doorgifte niet beredeneerd hoe het überhaupt zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
tja.. 1:1 is idd 1:1, daar valt weinig tussen te brengen. Verschillen kunnen onstaan als men gaat re-encoden, transcoden, maar dan is het geen 1:1 meer.

Letterlijk 1:1 vanaf Technicolor zal het niet zijn, in het tussentraject worden er nog wel wat dingen aan toegevoegd/verwijderd (denk aan bv sommige ondertitelings of geluidssporen, info over publisher enz). Maar de feitenlijke stream zal niet aangepast worden lijkt me. Ik weet alleen niet in hoeverre kleurprofielen ook kunnen meegegeven worden, en door een stb bv opgepikt worden. Dan zou een beeld er anders uit kunnen zien ondanks dat de stream 1:1 gelijk blijft)

Maar als er andere bronnen gebruikt worden (andere transponders/bitrates vanaf een schotel, andere satteliet of whatever) of andere encoders, dan is het prima verklaarbaar. Alleen zal dat wel bekend zijn bij de betreffende partijen, en niet ineens bij een storing geimplementeerd worden (allang blij dat de storing verholpen is)

Enige kwaliteitsverschillen die er kunnen zijn voor of na een storing zal het analoge deel zijn. Digitaal is digitaal, 1=0. Bij analoog is het signaalnivo afhankelijk van de lichtsterkte op de vezel. Ik kan me zo voorstellen als ze een noodroute moeten pakken die kilometers langer is (=meer demping) dat de signaalwaardes veranderen. Wereldschokkend zou dat echter niet zijn. (idem voor een las, elke las/connector is immers wat extra demping)
fast-server schreef op zondag 19 juni 2011 @ 18:50:
Een optisch signaal komt aan of niet, er zit geen verschil in het beeld als het signaal zwakker zou zijn.
Bij RF-over-fiber wel. Output van de CPE is afhankelijk van de lichtsterkte op de vezel.
De Genexis OCF-14 module bv: http://www.genexis.nl/downloads/datasheet-ocg-14.pdf
- 66 dBμV typical @ -10 dBm input
- 72 dBμV typical @ -7 dBm input
- 76 dBμV typical @ -5 dBm input
Als je daar dus je eigen splittermeuk weer achter hebt kan er wel degelijk kwaliteitsverschil zichtbaar zijn op analoog

(Ik neem aan dat ze de OCG-14C versie gebruiken, kabelaars hanteren 65dBuV, en 80-90dBuV van de OCG-14A lijkt me veel te veel voor een normale huisaansluiting)

[ Voor 23% gewijzigd door DJSmiley op 19-06-2011 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Een optisch signaal komt aan of niet, er zit geen verschil in het beeld als het signaal zwakker zou zijn.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

odo966 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:52:
@Alexander01, toch nog even naar de core van jouw verhaal:

[...]

Want dit blijft voor mij een fundamentele tegenspraak.

Als we met 1-op-1 doorzetten bedoelen dat wij via onze glasvezel IPTV-dienst dezelfde bitstream binnenkrijgen, en onze Amino of HTPC dus dezelfde bitstream zit te decoderen, als iemand die bijvoorbeeld dezelfde zender in Engeland of waar dan ook van de satelliet plukt. Tot zo ver ben je het hier toch mee eens?

Hoe kan het dan zijn dat er daarnaast nog factoren zijn die invloed hebben op de beeldkwaliteit? Als die bitstream niet verandert, verandert het beeld toch echt ook niet.

En het kan dan toch ook niet, dat enig onderhoud opeens invloed heeft op het beeld van alle zenders, want die zijn allemaal 1-op-1 doorgezet vanaf hele verschillende bronnen: Technicolor, BBC, andere satellietzenders, etc.

Met alle respect voor jouw oog voor details, en als er iets aan de hand zou zijn, zou ik het ook willen weten, maar ik krijg het met de funamentele eigenschappen van een 1-op-1 untouched doorgifte niet beredeneerd hoe het überhaupt zou kunnen.
Het is en blijft voor mij ook een raadsel.
Vast staat wel dat het niet alleen hier in Eindhoven voorkomt:
GuiltyNL schreef op maandag 18 april 2011 @ 00:30:
DVB-C van Ziggo in SD is voor de belangrijkste zenders zo goed als vrij van compressie artefacts en de kleuren zijn goed. GHM DVB-C lijkt meer zichtbare compressie te hebben, de kleuren lijken fletser en soms lijk ik iets te zien dat op interlacing lijkt, vooral bij snellere beelden is dat te zien.

Het detail van mijn Ziggo DVB-C is veel beter dan GHM DVB-C.

GHM DVB-C was mijn hoop om het hele glasvezelpakket toch nog nuttig te laten zijn, maar nu ook daar de kwaliteit teleurstellend van is, blijft er op TV gebied niets meer over.
Loekie schreef op zondag 27 maart 2011 @ 14:36:
[...]

Hier ook maar gedaan, kaartje van glashart deventer erbij gehaald en dat lijkt te werken.
Analoog is vergelijkbaar met ziggo, digitaal stuk minder scherp, contrast out of whack en bewegingsonscherpte, mja, dan toch maar schotel erbij voor HD binnenkort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
DVB-C van Ziggo in SD is voor de belangrijkste zenders zo goed als vrij van compressie artefacts en de kleuren zijn goed. GHM DVB-C lijkt meer zichtbare compressie te hebben, de kleuren lijken fletser en soms lijk ik iets te zien dat op interlacing lijkt, vooral bij snellere beelden is dat te zien.
Overdrijven is ook een vak :)
Zal wel aan mij liggen. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door White_Collar op 19-06-2011 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2011 @ 20:30:
[...]
Het is en blijft voor mij ook een raadsel.
Vast staat wel dat het niet alleen hier in Eindhoven voorkomt:
Maar ben je het er nu mee eens dat we onveranderde streams krijgen of niet? Want ik probeerde de discussie eigenlijk iets verder te brengen door de tegenspraak in jouw verhaal zo duidelijk mogelijk neer te zetten. Je kunt vind ik niet blijven volhouden dat we zenders 1:1 doorgezet krijgen maar dat er "daarnaast nog wat factoren de beeldkwaliteit beïnvloeden".

Het voelt voor mij dan alsof je zegt inderdaad in principe te weten dat 10 + 10 gelijk aan 20 is, maar dat je vanmiddag 20 mandarijnen gekocht hebt, en toen je thuiskwam waren het er toch echt maar 19. En vorige week hoorde je van iemand in Zwolle waarbij ook zoiets gebeurd was. En dat je dan aan de wiskundeleraar vraagt om eens uit te leggen hoe dat nou kan, want voor jou is het een raadsel. :)

Nogmaals, ik wil jouw bevindingen niet ter zijde schuiven, of je ontmoedingen in je zoektocht naar de waarheid, integendeel. Maar je zult denk ik met hardere voorbeelden moeten komen, en moeten uitleggen hoe je 1:1 doorgifte ermee kunt verenigen. Want momenteel zit er gewoon een tegenspraak in je redenering. Òf de 1:1 doorgifte is een mythe, òf de verhalen over vermeende verschillen kloppen niet of zijn slechts subjectieve waarnemingen. Het kan niet allebei waar zijn.
Is dit op dezelfde apparatuur vergeleken? Want de zenders zijn ook interlaced hè? Deinterlacing gebeurt bij de kijker thuis, en hoeft er in principe niet op alle apparatuur even goed uit te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

odo966 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 21:53:
[...]

Maar ben je het er nu mee eens dat we onveranderde streams krijgen of niet? Want ik probeerde de discussie eigenlijk iets verder te brengen door de tegenspraak in jouw verhaal zo duidelijk mogelijk neer te zetten. Je kunt vind ik niet blijven volhouden dat we zenders 1:1 doorgezet krijgen maar dat er "daarnaast nog wat factoren de beeldkwaliteit beïnvloeden".

Het voelt voor mij dan alsof je zegt inderdaad in principe te weten dat 10 + 10 gelijk aan 20 is, maar dat je vanmiddag 20 mandarijnen gekocht hebt, en toen je thuiskwam waren het er toch echt maar 19. En vorige week hoorde je van iemand in Zwolle waarbij ook zoiets gebeurd was. En dat je dan aan de wiskundeleraar vraagt om eens uit te leggen hoe dat nou kan, want voor jou is het een raadsel. :)

Nogmaals, ik wil jouw bevindingen niet ter zijde schuiven, of je ontmoedingen in je zoektocht naar de waarheid, integendeel. Maar je zult denk ik met hardere voorbeelden moeten komen, en moeten uitleggen hoe je 1:1 doorgifte ermee kunt verenigen. Want momenteel zit er gewoon een tegenspraak in je redenering. Òf de 1:1 doorgifte is een mythe, òf de verhalen over vermeende verschillen kloppen niet of zijn slechts subjectieve waarnemingen. Het kan niet allebei waar zijn.
Laat ik het zo zeggen: De bedoeling is 1:1 doorgifte (het zijn immers de originele 233.81.233.x en 224.1.3.x Technicolor IP's die op netwerkniveau worden doorgezet in het IPTV VLAN van Glashart Media). Echter, als in de praktijk blijkt dat het beeld op alle zenders ineens beter is geworden na onderhoud, dan lijkt het mij dat je niet meer kan spreken van 1:1 doorgifte. Dan gaat er toch ergens iets fout, of staat er iets niet goed.

Ik meen ook ooit eens ergens gelezen te hebben dat Eindhoven een eigen IP-headend heeft. Misschien heeft dat er mee te maken.

/edit
hier stond het.
Er was dus al een IP-headend opgezet in de tijd van PlusTV door Hertzinger (die natuurlijk weer voor het goedkoopste spul is gegaan). Misschien verklaard dat al die fluctuaties in beeldkwaliteit (als alles nog steeds via dat headend loopt).
Is dit op dezelfde apparatuur vergeleken? Want de zenders zijn ook interlaced hè? Deinterlacing gebeurt bij de kijker thuis, en hoeft er in principe niet op alle apparatuur even goed uit te zien.
Dat interlacing verhaal is wat vaag inderdaad. Maar compressieartefacts en fletse kleuren is iets wat niet aan de tv kan liggen. Dat zit echt in het signaal.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2011 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nou ja dat die beeldkwaliteitverschillen er uberhaupt zijn zijn staat wat mij betreft absoluut niet vast, ik heb ze in elk geval nooit kunnen waarnemen.

Met alle respect maar volgens mij zit je echt in een soort tunnelvisie. Je ziet dat er onderhoud is geweest, als gevolg daarvan denk je dat het beeld dan wel anders zal zijn. En als laatste zoek je random een paar berichten op dit forum die deze visie bevestigen waardoor je het zelf gaat geloven.

Ik raak er steeds meer van overtuigd dat er ook gewoon geen wisselingen in kwaliteit zijn, voornamelijk omdat al meerdere malen is gebleken dat als jij verschillen denkt te zien na onderhoud achteraf blijkt dat het onderhoud totaal niets te maken heeft met dingen die de beeldkwaliteit kunnen beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die verschillen zijn er gewoon. OBN_webcare bevestigde het toch ook: 'we krijgen meer van die geluiden de laatste paar dagen'. Dat jij het steeds niet ziet wil natuurlijk niet zeggen dat het niet bestaat. Misschien speelt het wel helemaal niet in jou gebied.
Ik raak er steeds meer van overtuigd dat er ook gewoon geen wisselingen in kwaliteit zijn, voornamelijk omdat al meerdere malen is gebleken dat als jij verschillen denkt te zien na onderhoud achteraf blijkt dat het onderhoud totaal niets te maken heeft met dingen die de beeldkwaliteit kunnen beinvloeden.
'Achteraf blijkt dat het onderhoud totaal niets te maken heeft met dingen die de beeldkwaliteit kunnen beinvloeden'. Weet je dan wat voor onderhoud het was? Het is in ieder geval geen onderhoud bij Technicolor geweest.
Bovendien zag ik dat onderhoud pas naderhand. In mijn eerste melding had ik het daar nog helemaal niet over.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2011 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nou een aantal keer heb je toch duidelijk een antwoord gepost op een navraag wat voor onderhoud het was. Net als bij de laatste keer toen je iemand van technicolor een mail gestuurd hebt. Daaruit bleek toen toch duidelijk dat dit onderhoud geen betrekking had op de beeldkwaliteit of dat het er uberhaupt niet geweest was.

En daarnaast als je het over IPTV hebt, dat is overal (binnen WGDO) hetzelfde want het wordt gewoon op netwerkniveau gedistribueerd. Immers iedereen opent precies dezelfde technicolor ip's. Dus als het bij jou daar zo is dan moet het hier ook zo zijn :)

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 20-06-2011 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik222 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 10:08:
Nou een aantal keer heb je toch duidelijk een antwoord gepost op een navraag wat voor onderhoud het was.
Maar dat was pas in latere posts toen ik doorhad dat er onderhoud was geweest.
In mijn eerste post had ik het nog niet over onderhoud.
Net als bij de laatste keer toen je iemand van technicolor een mail gestuurd hebt. Daaruit bleek toen toch duidelijk dat dit onderhoud geen betrekking had op de beeldkwaliteit of dat het er uberhaupt niet geweest was.
Daarom kan ik Technicolor ook uitsluiten in dit verhaal.
En daarnaast als je het over IPTV hebt, dat is overal (binnen WGDO) hetzelfde want het wordt gewoon op netwerkniveau gedistribueerd. Immers iedereen opent precies dezelfde technicolor ip's. Dus als het bij jou daar zo is dan moet het hier ook zo zijn :)
Zoals je hier kunt lezen gaat het zowel over IPTV als DVB-C.

Ik begrijp dat het voor iedereen moeilijk te geloven is. Als ik die verschillen nooit met eigen ogen had kunnen zien zou ik hier ook zweren dat het onmogelijk was.
Maar het punt is gemaakt, dus ik zal niet langer offtopic gaan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Niet online
Dat is ook voo iedereen het probleem. Kom nu maar eens met de nodige HQ screengrabs die je verhaal onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Mrbeam schreef op maandag 20 juni 2011 @ 10:42:
Dat is ook voo iedereen het probleem. Kom nu maar eens met de nodige HQ screengrabs die je verhaal onderbouwen.
En dan aub niet die shots die je altijd post. Pak een voor/na vergelijking van een blok dat nooit anders is, zoals een reclamespot. Je andere posts bewijzen niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:08

GerkeP

Vragen mag altijd........

Vanaf woensdag in de aanbieding bij Aldi voor 139 euro, schijnt beter te zijn dan de slingbox, de Vulkano van EnVivo: http://www.teknihall.nl/index.php?id=1219&L=1

Opnemen en op afstand kijken (zou dat beter werken dan die M532 van Amino?)

[ Voor 19% gewijzigd door GerkeP op 20-06-2011 14:59 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Je hebt alsnog je Amino nodig om je IPTV signaal binnen te krijgen en om te zetten voor de Vulkano

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
En die Vulkano accepteert kennelijk alleen analoge input, dus dat gaat ook niet echt opschieten ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
internet + tv down in Soest?

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
ja, ----> http://xmsnet.nl/nieuws/storing_te_soest

[ Voor 158% gewijzigd door White_Collar op 20-06-2011 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
Ah excuses! Tweakers is toch meestal het eerste wat ik check. Enig idee vanaf hoe laat dit al bezig is? Ook al vooruitzichten wanneer het mogelijk opgelost is?

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Laatst online: 01-09 12:38
Hier in Amersfoort doet alles het nog, maar iptv heeft haperingen. Is dat hieraan gerelateerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 19:51
Hier ook haperingen, in Amersfoort.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
CultFreak schreef op maandag 20 juni 2011 @ 19:44:
Hier ook haperingen, in Amersfoort.
Nope, dat moet er los van staan. De storing in soest is een hardware outage waardoor niets werkt totdat de hardware vervangen is. Dat heeft verder geen impact op andere gebieden.

Wel heeft de EPG data leverancier momenteel een andere storing waardoor GHM op dit moment geen EPG data meer ontvangt. Ook daar is men mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Mini EPG doet het toch wel? Of is dat nu nog de cache?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesparkle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 15:26
Ook hier in Amersfoort sinds vanmiddag 16:00u (toen ik begon met kijken) veelvuldig kortstondige beeld freezes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
bluesparkle schreef op maandag 20 juni 2011 @ 20:33:
Ook hier in Amersfoort sinds vanmiddag 16:00u (toen ik begon met kijken) veelvuldig kortstondige beeld freezes.
Klopt bij mij ook. Lijkt mij hier ook niet helemaal goed te gaan. Bij mij loste het probleem op door mijn modem 10 seconde van de stroom te halen en de digitale box een harde reset te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Vanmiddag een van mijn beste ervaring ooit met de XMS helpdesk gehad!.

Ik wilde samen met mijn vriend een film uit de videotheek kijken (in het xms menu) maar wist de code niet om te betalen. Ik bellen, aardig snel aan de beurt, maar diegene wist het even niet en ik hing in de wacht. Opeens de verbinding verbroken!..... hmm Maar ik werd na 1 minuut gewoon teruggebeld :D er is geen helpdesk die dat ooit heeft gedaan. En met het goeie antwoord.

Hulde XMS! ik ga niet overdrijven want ik weet ook hoe het anders kan zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
MiK schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:09:
Vanmiddag een van mijn beste ervaring ooit met de XMS helpdesk gehad!.

Ik wilde samen met mijn vriend een film uit de videotheek kijken (in het xms menu) maar wist de code niet om te betalen. Ik bellen, aardig snel aan de beurt, maar diegene wist het even niet en ik hing in de wacht. Opeens de verbinding verbroken!..... hmm Maar ik werd na 1 minuut gewoon teruggebeld :D er is geen helpdesk die dat ooit heeft gedaan. En met het goeie antwoord.

Hulde XMS! ik ga niet overdrijven want ik weet ook hoe het anders kan zijn
Goh wie zou dat toch zijn geweest. ;)

* White_Collar niet maar mijn collega's hebben ook hart voor de zaak ;)

[ Voor 7% gewijzigd door White_Collar op 20-06-2011 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Eerlijk is eerlijk, ook ik ben goed geholpen vandaag
Belde de helpdesk vanwege de storing in Soest en kreeg ene Puk aan de lijn.
Stond me keurig en vriendelijk te woord en wist mij zelfs te overtuigen dat alles goed zou komen!

*is nu verliefd op de helpdesk* :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
Heb ook nog nooit 1 klacht tegen gekomen van de helpdesk en ik heb ze al vaak gebeld.
Iedere keer netjes te woord gestaan.Werd ook terug gebeld of de problemen waren verholpen.
Van mij kant dikke 10 voor de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Rekenblok schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:16:
[...]

Goh wie zou dat toch zijn geweest. ;)

* boswandeling niet maar mijn collega's hebben ook hart voor de zaak ;)
Maar ook niet allemaal hoor... na heel lang wachten rond de 30 minuten gooide jou collega die waarschijnlijk geen hart van de zaak had boos de hoorn op de haak toen ik netjes vertelde dat ik al 4x gebeld had in 2 maanden voor het zelfde probleem maar en totaal geen terugkoppeling was geweest.

Maar als goed dat soort lui houden het daar toch nooit lang vol, zitten snel in de ziektewet met een depressie :D

[ Voor 9% gewijzigd door boswandeling op 20-06-2011 22:17 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is inmiddels al een aantal keren voorgekomen, maar: verdere flamewars worden niet getolereerd. Hou het ontopic, zo niet, dan kun je (ongeacht wie er begon) een OW verwachten.