XMS Glasvezel ervaring - XII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste
Acties:
  • 69.372 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225757

rfbroek schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:27:
[...] kreeg ene Puk aan de lijn.
Stond me keurig en vriendelijk te woord [...]
Heb ik een maand geleden ook aan de lijn gehad, maar dan achter het Lijbrandt nummer ;)
Bijzonder hulpvaardig en vriendelijk idd!
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-05 19:32
* White_Collar overweegt een vakantie job achter de helpdesk van XMS te nemen.
Straks lees ik comentaar over mij zelf dat ik niet geschikt ben voor xms telefonie support 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door White_Collar op 20-06-2011 23:37 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-05 17:24
Laat ik de vraag nog maar eens stellen:

Waar blijft de uitrol van de 200 Mbit in andere XMS gebieden dan Zeewolde?

Al ruim een jaar staat op de XMS homepage te lezen dat dit in de loop van 2010 ( !! ) zal gebeuren....

Deze dienst is vooralsnog alleen in Zeewolde beschikbaar! Voor deze dienst is een abonnement bij XMS met tenminste Internet voorwaardelijk. Voor andere steden en/of gebieden waar XMS levert, geldt dat XMS in de loop van 2010 ook daar de snelheid van 200 Mb/s gaat bieden. Zodra er meer informatie over andere steden waar deze dienst beschikbaar komt, zal deze op de website van XMS komen te staan.

O-)

[ Voor 47% gewijzigd door MrPompidom op 21-06-2011 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:11
MrPompidom schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 08:03:
Vind je dit werkelijk interessant? Ik vind het persoonlijk totaal niet interessant en wel op de volgende redenen:
• Als ik zie wat de meerprijs van 100Mbit is, dan wil ik niet eens weten wat 200Mbit gaat kosten
• Toen ik tijdelijk 100Mbit kreeg met de XMS actie haalde ik die snelheid zelden. Vaak is de server van de versturende partij de bottleneck. Die enkele keren dat ik daadwerkelijk in de buurt kwam van 10MB/sec kan ik op één hand tellen.

Maar feit blijft wel dat 200Mbit aangekondigd is en er nog steeds niet is, dat is niet zo netjes.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-04 21:15

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Volgens mij moet voor 200Mbit de hardware dit ook aan kunnen.

Denk dat er relatief veel gebieden/huizen zijn waar nog 100Mbit hardware hangt (geen idee of de POPs ook aangepast moeten worden). In ieder geval kost het nogal wat om dat allemaal te upgraden om zo 200Mbit/s mogelijk te maken, denk dat ze die tijd en geld liever in nieuwe uitrol van glasvezel steken, en als er eenmaal echt noodzaak is voor meer dan 100Mbit, dat er ook upgrade gaat worden.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 17:01
Robinski schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 09:59:
Volgens mij moet voor 200Mbit de hardware dit ook aan kunnen.

Denk dat er relatief veel gebieden/huizen zijn waar nog 100Mbit hardware hangt (geen idee of de POPs ook aangepast moeten worden). In ieder geval kost het nogal wat om dat allemaal te upgraden om zo 200Mbit/s mogelijk te maken, denk dat ze die tijd en geld liever in nieuwe uitrol van glasvezel steken, en als er eenmaal echt noodzaak is voor meer dan 100Mbit, dat er ook upgrade gaat worden.
Upgraden is erg duur...
- Niet elke switchblade ondersteunt 100 en 1000Mbit SFP's tegelijk, dus soms moet er een complete extra blade geplaatst worden in de betreffende areapop
- SFP moet vervangen worden voor een gigabit versie, of omgepatched worden in de areapop
- CPE bij klant moet vervangen worden voor een gigabit model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-04 12:20
Ik heb nu al een uurtje de melding "Gidsinformatie wordt ververst" handig 8)7 over het beeld heen staan.
Vorige keer heb ik de STB opnieuw opgestart en was de melding weg.

- Blijft de gidsinfo update hangen
- of duurt dit standaard lang
- of is er iets anders niet in orde.

Er staat niets over te lezen bij de storingen op de XMS site.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-05 19:13

GerkeP

Vragen mag altijd........

CultFreak schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:07:
Ik heb nu al een uurtje de melding "Gidsinformatie wordt ververst" handig 8)7 over het beeld heen staan.

Gisteren bij ons het zelfde, herstarten is de enige oplossing helaas

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
DJSmiley schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:02:
Upgraden is erg duur...
- Niet elke switchblade ondersteunt 100 en 1000Mbit SFP's tegelijk, dus soms moet er een complete extra blade geplaatst worden in de betreffende areapop
- SFP moet vervangen worden voor een gigabit versie, of omgepatched worden in de areapop
- CPE bij klant moet vervangen worden voor een gigabit model.
Dat geloof ik direct. Echter, wat ik totaal niet snap is dat je dan een nieuw netwerk (zoals in Wijchen) aanlegt en vervolgens bij de mensen thuis allemaal 100Mbit Genexis modems ophangt. Ik kan in Wijchen niet in de POP kijken natuurlijk, maar ik durf erom te wedden dat deze ook niet geschikt is voor 200Mbit. Das hetzelfde als dat ze nu nieuwe snelwegen aanleggen en deze toch weer 2 baans maken. Maak er dan 3 baans van als je toch bezig bent. Je weet dat op termijn het toch niet voldoende is.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Loveparade schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:09:
[...]

Gisteren bij ons het zelfde, herstarten is de enige oplossing helaas
Dus hij blijft inderdaad hangen? Melding riching de helpdesk dan maar.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

CultFreak schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:40:
[...]

Dus hij blijft inderdaad hangen? Melding riching de helpdesk dan maar.
Volgens mij is dat een Known error om maar even in ITIL termen te spreken ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:27

Fiber

Beaches are for storming.

MrPompidom schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 08:03:

Al ruim een jaar staat op de XMS homepage te lezen dat dit in de loop van 2010 ( !! ) zal gebeuren....

Deze dienst is vooralsnog alleen in Zeewolde beschikbaar! Voor deze dienst is een abonnement bij XMS met tenminste Internet voorwaardelijk. Voor andere steden en/of gebieden waar XMS levert, geldt dat XMS in de loop van 2010 ook daar de snelheid van 200 Mb/s gaat bieden. Zodra er meer informatie over andere steden waar deze dienst beschikbaar komt, zal deze op de website van XMS komen te staan.

O-)
Het staat inderdaad redelijk pontificaal op de XMS site. Niet alleen daar, maar op meerdere plaatsen wordt de 200 Mbit genoemd, om nog maar niet te spreken over dat verkeersbord met einde maximumsnelheid. Het was bij de aankondiging ook redelijk groot in het nieuws. Beetje flauw om er wel reclame mee te maken terwijl het in de praktijk vrijwel nergens waar gemaakt wordt. Gaat bijvoorbeeld een nieuw project als Woudenberg 200 Mbit krijgen? Een heel dorp wordt in 1 keer aangesloten. Lijkt me inderdaad wel handig om alles direct Gigabit proof te maken.Zo niet dan kunnen die loze kreten inderdaad beter van de site gehaald worden.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-04 09:35

Mojo

The Power Within

CultFreak schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 10:07:

Zet je STB eens een hele nacht van de spanning af, als het kan zelfs samen met je modem. Helpt meestal wel.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Ik denk zelf dat het 200Mbps verhaal zo zit:

Reggefiber: waarom upgraden naar 200Mbps 99% van de mensen heeft toch nog geen 100Mbps

Dit komt vooral omdat de 100Mbps upgrade gewoon te duur is ( € 30 extra ) terwijl het voor reggefiber niets meer kost per maand, alleen XMS etc kost het een paar dubbeltjes extra door een iets hoger verbruik van het dataverkeer.

Als reggefiber/XMS slim zijn dan verlagen ze de prijs van het 100Mbps pakket naar € 7,50 per maand.
Heel veel klanten zullen dan upgraden en dan maken ze een euro of 6 (excl. B.T.W.) per klant meer winst.
Van die extra winst kunnen ze dan de Gigabit CPE's plaatsen in nog aan te sluiten gebieden en op plaatsen waar de CPE vervangen moet worden (defecten etc)

Als hun netwerk een hogere snelheid aankan is het ook meer waard dus het zou een win/win/win situatie zijn.
Ze kunnen dan ook 200Mbps gaan aanbieden voor een lagere prijs € 15 tot € 20 per maand extra t.o.v. 50Mbps.

De meeste mensen downloaden gewoon en hebben niet zo veel aan de mega upload van XMS
Die mensen hebben bij ziggo voor 67 euro per maand alles in 1 met 120Mpbs
Alles in 1 met 100Mbps kost bij bij XMS € 85

Waarom zouden die mensen een abonnement bij XMS nemen want:
Ze zijn duurder
Bieden minder download snelheid
Ze zijn een nieuwe aanbieder (nieuw is eng)

[ Voor 0% gewijzigd door fast-server op 21-06-2011 12:05 . Reden: / ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Komt nog bij dat het huidige 100 Mbit pakket in de praktijk natuurlijk geen echte 100 Mbit is omdat je tv en zo er nog af gaat. Blijft er dus netto iets van 80 Mbit over. Ik vind de stap van 50 Mbit naar 80 Mbit een te kleine stap voor 30 Euro. Maar 200 echte Mbit vind ik een heel ander verhaal, dat is 4 keer zo snel als 50 Mbit en dus wel een significante stap vooruit. En in het komende 'Cloud' tijdperk wordt upload ook steeds belangrijker. LOL, straks is mijn 4G mobieltje nog sneller dan mijn vaste glasvezel lijntje... ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Fiber op 21-06-2011 12:18 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Is de 50 MBit dan ook niet maar 40MBit vanwege de TV? Dan is het een verdubbeling ;)

Ik heb net jaartje of 8 echt 100MBit full duplex achter de rug en het went vanzelf wel die lagere snelheden. Eigenlijk kan ik nu weinig niet, wat ik daarvoor wel kon. Eigenlijk alleen down/uploaden met 12,5MB/s zit er niet meer in.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:00
Zodra de hardware 200 Mbit capable zou zijn (in de praktijk is het dan waarschijnlijk meteen Gigabit-capable), zal 100 Mbit natuurlijk weer wel echt 100 Mbit zijn. (Het gaat er nu vanaf omdat je tegen de fysieke limiet aanloopt, niet omdat ergens staat dat je internetsnelheid inclusief IPTV-verbruik is.)

@CultFreak: nee, bij 50 Mbit gaat IPTV er als het goed is dus niet vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

odo966 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:32:
Zodra de hardware 200 Mbit capable zou zijn (in de praktijk is het dan waarschijnlijk meteen Gigabit-capable), zal 100 Mbit natuurlijk weer wel echt 100 Mbit zijn. (Het gaat er nu vanaf omdat je tegen de fysieke limiet aanloopt, niet omdat ergens staat dat je internetsnelheid inclusief IPTV-verbruik is.)

@CultFreak: nee, bij 50 Mbit gaat IPTV er als het goed is dus niet vanaf.
Inderdaad 50 Mbit is echt 50 Mbit.

Zodra de hardware Gigabit is wel, ja, maar daar kopen we nu niets voor. Nu gaat je iptv gebruik gewoon van de 100 Mbit af, en dan reken ik met 80 Mbit netto nog redelijk optimistisch. Daar heb ik geen 30 Euro per maand extra voor over.

@ CultFreak, Daarom heb ik ook die 30 Euro extra niet over voor die zogenaamde 100 Mbit van nu, in de praktijk ga ik het verschil met 50 Mbit nauwelijks merken.

[ Voor 9% gewijzigd door Fiber op 21-06-2011 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:14
Eigenlijk ook van de ratten bezeken, verkapte 100 mbit voor 30 euro extra :)
Als ik het zo bekijk zijn er nogal wat technische handelingen nodig om in de buurt van ziggo te komen qua concurentie.

Met de huidige config in bijv Leiden is het niet haalbaar om hoger dan 80 a 100 mbit internet te komen, om echte 100 mbit of hoger te komen, moeten de modems in huis dus vervangen worden, en eventueel in de wijkcentrale ook div apparatuur.

Wat ik hier eigenlijk stiekem hoor, is dat er nogal wat geinvesteerd moet worden in dit nu al ¨verouderde¨ glasvezelnetwerk.

Ik heb persoonlijk voldoende aan 50 mbit up/down maar op den duur zou 100 echte mbits mij echt heel gelukkig kunnen maken. Tenslotte had ik vroeger bij Xs4all basic 512kbit down en 64 kbit en was ik daar ook heel gelukkig mee, vond het toen meeeer dan genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-05 01:55
Hier ook problemen met de digitale TV.. Zender tijdelijk niet beschikbaar berichten in beeld etc.. De boel werkt vervolgens weer na een reset of andere zender kiezen.. Kan niet de bedoeling zijn.. XMS/GHM heeft dus nog wel wat werkt te doen..

[ Voor 28% gewijzigd door Inflatable op 21-06-2011 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Laatst online: 02-05 09:49
Hier ook last van de "Gidsinformatie wordt ververst"-bug, sinds een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411826

Hoe werkt de Amino M532 bij jullie?

Bij mij vrij waardeloos. Dat het zappen traag gaat snap ik maar dat het apparaat zelf zo idioot traag is vind ik eigenlijk onacceptabel. Het scrollen door een willekeurig menu (guide, uitzending gemist enz.) gaat zo achterlijk traag dat je het aantal kliks moet tellen omdat het balkje er rustig achteraan wappert.

Klopt het dat je zenders niet kan ordenen? De standaard volgorde van XMS bevalt me niet zo en ik kan nergens iets vinden over het wijzigen van deze volgorde.

Ik vind het echt een WAARDELOOS apparaat en wil als het kan een nieuwe maar ik lees overal dat dat niet/moeilijk mogelijk is. Maar ik erger me er zo aan dat het me verrek 500 euro mag kosten om het op te lossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:22
Inflatable schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 19:11:
Hier ook problemen met de digitale TV.. Zender tijdelijk niet beschikbaar berichten in beeld etc.. De boel werkt vervolgens weer na een reset of andere zender kiezen.. Kan niet de bedoeling zijn.. XMS/GHM heeft dus nog wel wat werkt te doen..
Hier (Zeewolde) speelt hetzelfde probleem... Heb het tot nu toe alleen op NL1 gemerkt, eerst bevriest het beeld, en dan de melding 'Zender tijdelijk niet beschikbaar'. Een switch naar een andere zender en weer terug en hij doet het weer.
Op mijn mediacenter heb ik er ook last van. Hier had ik beeld, en toen deze wegviel de melding dat het tv-signaal te zwak was.
Probleem had ik gisteren voor het eerst (in elk geval gisteren voor het eerst gemerkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Anoniem: 411826 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:41:

Bij mij vrij waardeloos. Dat het zappen traag gaat snap ik maar dat het apparaat zelf zo idioot traag is vind ik eigenlijk onacceptabel. Het scrollen door een willekeurig menu (guide, uitzending gemist enz.) gaat zo achterlijk traag dat je het aantal kliks moet tellen omdat het balkje er rustig achteraan wappert.

Klopt het dat je zenders niet kan ordenen? De standaard volgorde van XMS bevalt me niet zo en ik kan nergens iets vinden over het wijzigen van deze volgorde.

Ik vind het echt een WAARDELOOS apparaat en wil als het kan een nieuwe maar ik lees overal dat dat niet/moeilijk mogelijk is. Maar ik erger me er zo aan dat het me verrek 500 euro mag kosten om het op te lossen!
Je kan er weinig aan veranderen, een nieuwe gaat precies hetzelfde doen, dus ik zou er niet al te veel moeite voor doen.

Ik ben er inmiddels al aan gewend, moet eerlijk zeggen dat ik niet beter weet en er verder ook geen probleem mee heb.

P.S.
Jij bent ook snel, vandaag geregistreerd, en dit is meteen je eerste post :P

[ Voor 3% gewijzigd door boswandeling op 21-06-2011 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MiK schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:02:
[...]

Je kan er weinig aan veranderen, een nieuwe gaat precies hetzelfde doen, dus ik zou er niet al te veel moeite voor doen.

Ik ben er inmiddels al aan gewend, moet eerlijk zeggen dat ik niet beter weet en er verder ook geen probleem mee heb.
Gatverdarrie, wat dat betreft is Ziggo dus veel beter omdat je dan gewoon een Humax kan gebruiken.
Ik hoop dat de M540 een stuk beter is want ik erger me kapot!

PS: Ik ben niet nieuw hier, ben het wachtwoord/gebruikersnaam van m'n oude account kwijt. Plus ik ben gewoon snel geirriteerd :)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 411826 op 21-06-2011 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Anoniem: 411826 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:07:
[...]

Gatverdarrie, wat dat betreft is Ziggo dus veel beter omdat je dan gewoon een Humax kan gebruiken.
Ik hoop dat de M540 een stuk beter is want ik erger me kapot!
Moa of ziggo beter is kan ik niet zeggen... Ik denk als je wat eerder in dit topic had gekomen, had je dit ook kunnen weten. Tegenwoordig kan je nergens meer van uitgaan, reviews lezen etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MiK schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:11:
[...]

Moa of ziggo beter is kan ik niet zeggen... Ik denk als je wat eerder in dit topic had gekomen, had je dit ook kunnen weten. Tegenwoordig kan je nergens meer van uitgaan, reviews lezen etc etc.
Hmm zonde. Maar ik had weinig keuze, had alles al van XMS en dit was voor mij de makkelijkste/snelste oplossing. De kabel aansluiting zit verstopt achter m'n piano in de verkeerde hoek van de kamer....zodoende.

Maar ik verwachte niet dat er ano 2011 nog zulke waardeloze ontvangers bestonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-04 22:00
MiK schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:11:
[...]

Ergens vanuit gaan is het begin van alle fouten.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
Ik heb nergengs last van met het zappen met de Animo M532.
Gebruik een Logitech one heb de interval op 0 ms gezet en toen werkte hij perfect zap super snel gaat gelijk aan geen problemen meer . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
pieter01 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:21:
Ik heb nergengs last van met het zappen met de Animo M532.
Gebruik een Logitech one heb de interval op 0 ms gezet en toen werkte hij perfect zap super snel gaat gelijk aan geen problemen meer . :)
Welke interval ? ga ik dat ook eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
" interval op 0 ms " ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
Onder apparaat opties ( Set top Box) dan naar vertraging aan passen en dan intertoetsvertraging op 0 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

L201 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:18:
[...]

Hier (Zeewolde) speelt hetzelfde probleem... Heb het tot nu toe alleen op NL1 gemerkt, eerst bevriest het beeld, en dan de melding 'Zender tijdelijk niet beschikbaar'. Een switch naar een andere zender en weer terug en hij doet het weer.
Op mijn mediacenter heb ik er ook last van. Hier had ik beeld, en toen deze wegviel de melding dat het tv-signaal te zwak was.
Probleem had ik gisteren voor het eerst (in elk geval gisteren voor het eerst gemerkt).
Had het gisteravond ook een keer met 13th Street. Heb alle (Modem, Amino) stekkers er een minuutje uitgetrokken en sindsdien geen last meer.

Edit: Had eigenlijk wel een beetje op een reactie gehoopt van aan XMS / ReggeFiber verbonden forum leden op de voorgaande discussie over 200Mbit... ;)

Concrete vraag: Wanneer gaat XMS / ReggeFiber Gigabit nou echt uitrollen? Wanneer hebben we ipv keus uit 10/50/100 Mbit keus uit bijvoorbeeld 100/500/1000 MBit? De XMS site noemt 2010 voor 200 Mbit, maar dat gaan we niet meer halen dus... ;) Maar wat is dan nu de planning? 2012? 2015? 2020? Als de voorraad 100 Mbit modems op is? Never nooit niet, vergeet het maar? O-)

[ Voor 26% gewijzigd door Fiber op 22-06-2011 01:23 . Reden: Edit: ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
pieter01 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:42:
Onder apparaat opties ( Set top Box) dan naar vertraging aan passen en dan intertoetsvertraging op 0 zetten.
Done, maar moet eerlijk zeggen dat ik weinig verschil merk. maar dat is even vluchtig testen. In het dagelijkse gebruik kom ik er vast wel achter wa thet verschil is met de standaard ingestelde 100ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MiK schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 06:58:
[...]

Done, maar moet eerlijk zeggen dat ik weinig verschil merk. maar dat is even vluchtig testen. In het dagelijkse gebruik kom ik er vast wel achter wa thet verschil is met de standaard ingestelde 100ms
Heb ik ook al gedaan, helpt geen zak, zelfde trage reactie. Met de originele afstandsbediening is hij net zo traag dus wat dat betreft kan je ook geen wonderen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
Anoniem: 411826 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 20:41:

Hm, dat klinkt nog niet erg als een vooruitgang. Waar ik benieuwd naar ben is of er nog meer mensen zijn die goed kunnen vergelijken met digitale tv van een kabelaar (Ziggo/UPC) en XMS. En dan met name IPTV.

Wat ik tot nu toe heb kunnen vinden:
  • IPTV (GHM) heeft een hogere bitrate omdat het vaak 1 op 1 wordt doorgezet, dus over het algemeen betere kwaliteit
  • Zapsnelheid is net zo traag/snel als de dtv decoders van upc/ziggo. Zappen duurt 1 a 2 seconden.
  • De GUI is net als bij kabel niet spectaculair en ook traag
Persoonlijk zag ik als voordeel dat je met IPTV overal in huis ethernet kunt aanleggen (heb nu de mogelijkheid) ipv coax te moeten gebruiken. Coax is altijd wat stugger en gedoe met splitters, zwak signaal, versterkers enzo. Het sprak mij wel aan per kamer 1 internet en 1 iptv aansluiting te maken, alles gescheiden door 2 losse ethernet kabels (met vlans werken gaat me nog wat te ver).

Is er nog een performance verschil tussen de Amino M532 en M130 (zonde recorder)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Fiber schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 00:51:
[...]

Edit: Had eigenlijk wel een beetje op een reactie gehoopt van aan XMS / ReggeFiber verbonden forum leden op de voorgaande discussie over 200Mbit... ;)

Concrete vraag: Wanneer gaat XMS / ReggeFiber Gigabit nou echt uitrollen? Wanneer hebben we ipv keus uit 10/50/100 Mbit keus uit bijvoorbeeld 100/500/1000 MBit? De XMS site noemt 2010 voor 200 Mbit, maar dat gaan we niet meer halen dus... ;) Maar wat is dan nu de planning? 2012? 2015? 2020? Als de voorraad 100 Mbit modems op is? Never nooit niet, vergeet het maar? O-)
Het zou inderdaad prettig zijn als iemand met meer banden bij XMS/RF iets zou kunnen uitleggen, i.p.v. dat wij alleen maar aan het speculeren zijn over hoe een en ander zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:06
Meer mensen die last hebben dat ze gebeld worden door het volgende nummer:
003931600000 ?

Is een nummer uit Italië, en wanneer je opneemt, dan hoor je meteen de ingesprekstoon, alsof er meteen opgelegd wordt door de andere kant.
Ik heb de laatste tijd dat ik een paar keer per dag door dit nummer gebeld wordt, en als ik even op internet zoek, dan ben ik niet de enige ( http://whocallsme.com/Phone-Number.aspx/003931600000 )
Heb het vermoeden dat het zoiets is dat ze hopen dat je terugbelt en je dan ongemerkt naar een of ander duur betaal nummer belt.
Vrij irri, alhoewel de meeste telefoontjes komen wanneer ik toch niet thuis ben.
Is er anders een manier om het te blokkeren?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 21:30
Robinski schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 14:35:
Het zou inderdaad prettig zijn als iemand met meer banden bij XMS/RF iets zou kunnen uitleggen, i.p.v. dat wij alleen maar aan het speculeren zijn over hoe een en ander zit.
Gigabit is momenteel leverbaar op één locatie (met een 200/200Mbit internet dienst) maar men is bezig om de levering van 200Mbit internet te integreren in de leverprocessen. Momenteel zou dat (op zeewolde na) allemaal handwerk zijn en gezien de impact (CPE vervangen, ASR vervangen, repatchen) is handwerk niet te doen.

Zodra het in de reguliere processen opgenomen is, en het geen ad-hoc methode is, zal de levering van 200Mbit (of meer?) internet mogelijk zijn in de andere gebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dank voor je uitleg. Enig idee over een tijdschema? Denken we hier in maanden of jaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Fiber schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:11:
Dank voor je uitleg. Enig idee over een tijdschema? Denken we hier in maanden of jaren?
Scherper dan asap kan ik het helaas niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

denan schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:03:
[...]

Gigabit is momenteel leverbaar op één locatie (met een 200/200Mbit internet dienst) maar men is bezig om de levering van 200Mbit internet te integreren in de leverprocessen. Momenteel zou dat (op zeewolde na) allemaal handwerk zijn en gezien de impact (CPE vervangen, ASR vervangen, repatchen) is handwerk niet te doen.

Zodra het in de reguliere processen opgenomen is, en het geen ad-hoc methode is, zal de levering van 200Mbit (of meer?) internet mogelijk zijn in de andere gebieden.
Bedankt voor de uitleg.
Ben overigens nog wel benieuwd of nieuwe netwerken al standaard volledig Gbit voorbereid zijn of dat dit binnenkort standaard zo aangelegd zal worden. Het lijkt mij toch wel voordeliger nu al vast Gbit systemen neer te zetten dan later nog een en ander te vervangen.

En verder is het gewoon afwachten dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269348

onsbrabantnet verlengt de "Uitzending Gemist promotie" tot 31 december 2011.
Gaat XMS dit ook volgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Anoniem: 269348 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:41:
Ik kan me niet voorstellen dat er uberhaupt mensen zijn die hiervoor een betaald abonnement willen nemen. Die programma's waarvoor je dat zou willen staan er nooit bij ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Loveparade schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 17:32:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat er uberhaupt mensen zijn die hiervoor een betaald abonnement willen nemen. Die programma's waarvoor je dat zou willen staan er nooit bij ;)
idd.
Als het ooit betaald pakket gaat worden, ga ik dat zeker niet in deze toestand afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 17:01
Robinski schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 15:43:
[...]

Bedankt voor de uitleg.
Ben overigens nog wel benieuwd of nieuwe netwerken al standaard volledig Gbit voorbereid zijn of dat dit binnenkort standaard zo aangelegd zal worden. Het lijkt mij toch wel voordeliger nu al vast Gbit systemen neer te zetten dan later nog een en ander te vervangen.

En verder is het gewoon afwachten dus
In Winterswijk wordt het netwerk iig wel 1Gbit. Dat is een van de 'nieuwste' Reggefiber gebieden. Dit is ook een van de eerste waar de nieuwe UFTU + Core CPE's ingezet worden.
(bron: www.winterswijkopglasvezel.eu )

Als dit ook voor de andere nieuwe Reggefiber gebieden gaat gelden dan geld dit voor alle gebruikers in het betreffende gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Jsnab schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 15:09:
Sinds vorige maand heb ik de beschikking over een glasvezelaansluiting van XMS. Echter zit ik met een probleem waar ik niet helemaal uit kom.De situatie is zo dat ik een SBS2003 server achter een Dlink-dir655 heb staan, aangesloten op XMSnet. Internet, bellen en TV doen het prima.Alleen mijn inkomende Vpn verbindingen naar de server niet.

Ik heb het probleem dat er nog maar 1 inkomende vpn verbinding over poort 1723 kan binnen komen. Als er 1 verbinding actief is krijgt iemand anders die verbinding wil maken foutcode: 736.

Nu heb ik contact opgenomen met XMS,zij zeggen dat er niks geblokkeerd wordt, goed dacht ik laat ik is een andere router proberen ook zonder resultaat. Toen heb ik alles aangesloten op een Ziggo verbinding en alles werkt vlekkeloos met dezelfde Dlink-dir655. Dus het ziet er naar uit dat XMS toch iets blokkeert.

Iemand suggesties of hetzelfde meegemaakt?
Ter info:
Na aanleiding van jou bericht op tweakers en de daarop volgende mail die naar support@xmsnet.nl is verstuurt die door een oplettende collega van mij gespot en onderschept is, is er na overleg met de tweede lijn direct een ticket ingesloten bij noc. De netwerk beheerder zal dit vermoedelijk gaan oplossen. We wachten daarom op hun antwoord of oplossing. ;)

Leuk detail: Ik heb nog een leuke discussie gehad met mijn collega (die vanmiddag direct telefonisch contact had opgenomen met jou nadat je de mail verstuurt) over jou issue. Wij konden ook geen logische verklaring vinden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Uitzending gemist gebruikte ik vroeger nog wel eens, maar sinds ik een amino met hdd gebruik ik t niet meer, Ook omdat sbs6 reportage niet meer in uitzending gemist zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Haha, dit is humor in mijn XMS factuur:
Digitale televisie Eredivisie Live
€ 13.95 per maand, over de periode 31-05-2011 tot 01-08-2011 € -28.36
€ 13.95 per maand, over de periode 01-07-2011 tot 01-08-2011 € 13.95
Iets toevoegen en er meteen weer afhalen :P Hoezo star factureringssysteem :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Dat is gewoon een handmatige correctie geweest. Het nadeel is dat je dat soort factuurregels wel moet laten staan. Het lijkt wellicht onoverzichtelijk maar dit is de enige manier om te laten zien wat er exact met de te factureren artikelen gebeurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

Rekenblok schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:23:
[...]

Ter info:
Na aanleiding van jou bericht op tweakers en de daarop volgende mail die naar support@xmsnet.nl is verstuurt die door een oplettende collega van mij gespot en onderschept is, is er na overleg met de tweede lijn direct een ticket ingesloten bij noc. De netwerk beheerder zal dit vermoedelijk gaan oplossen. We wachten daarom op hun antwoord of oplossing. ;)

Leuk detail: Ik heb nog een leuke discussie gehad met mijn collega (die vanmiddag direct telefonisch contact had opgenomen met jou nadat je de mail verstuurt) over jou issue. Wij konden ook geen logische verklaring vinden. ;)
PPTP VPN is altijd gezeik.

Geef maar door dat ze het moeten zoeken in de routing van GRE headers (IP protocol 47). Cheap-ass consumenten routers kunnen bijvoorbeeld maar voor 1 IP adres GRE pakketten routeren. Dit zorgt ervoor dat je dus maar 1 actieve PPtP VPN connectie kan opzetten.

Aangezien de klant met dezelfde router op een ziggo verbinding wel meerdere VPN connecties aan kan, zit er dus ergens bij XMS een router die niet met de GRE headers overweg kan (Cheap ass router dus ;) )

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Jsnab schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 15:09:
Sinds vorige maand heb ik de beschikking over een glasvezelaansluiting van XMS. Echter zit ik met een probleem waar ik niet helemaal uit kom.De situatie is zo dat ik een SBS2003 server achter een Dlink-dir655 heb staan, aangesloten op XMSnet. Internet, bellen en TV doen het prima.Alleen mijn inkomende Vpn verbindingen naar de server niet.

Ik heb het probleem dat er nog maar 1 inkomende vpn verbinding over poort 1723 kan binnen komen. Als er 1 verbinding actief is krijgt iemand anders die verbinding wil maken foutcode: 736.

Nu heb ik contact opgenomen met XMS,zij zeggen dat er niks geblokkeerd wordt, goed dacht ik laat ik is een andere router proberen ook zonder resultaat. Toen heb ik alles aangesloten op een Ziggo verbinding en alles werkt vlekkeloos met dezelfde Dlink-dir655. Dus het ziet er naar uit dat XMS toch iets blokkeert.

Iemand suggesties of hetzelfde meegemaakt?
Mijn collega wilt graag contact met je opnemen voor nader onderzoek. Is het mogelijk dat je je 06 nummer of een ander telefoonnummer waarop we jou kunnen bereiken aan ons door geeft?
Je kunt het door mailen naar mijn privé mail: info@pbservers.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
j1nx schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 10:34:
[...]

PPTP VPN is altijd gezeik.

Geef maar door dat ze het moeten zoeken in de routing van GRE headers (IP protocol 47). Cheap-ass consumenten routers kunnen bijvoorbeeld maar voor 1 IP adres GRE pakketten routeren. Dit zorgt ervoor dat je dus maar 1 actieve PPtP VPN connectie kan opzetten.

Aangezien de klant met dezelfde router op een ziggo verbinding wel meerdere VPN connecties aan kan, zit er dus ergens bij XMS een router die niet met de GRE headers overweg kan (Cheap ass router dus ;) )
Knap dat je aan zo'n bericht al kan concluderen dat reggefiber cheap ass ASR ophangt.
Terwijl het misschien ook gewoon een configuratie fout kan zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Rekenblok schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 10:40:
[...]

Knap dat je aan zo'n bericht al kan concluderen dat reggefiber cheap ass ASR ophangt. Terwijl het ook gewoon een configuratie fout kan zijn...
;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) <- Die had je gemist achter die statement

Ik hoop echter dat jullie er uit komen, want het is mij nooit gelukt _/-\o_ (in ons lokaal test netwerk)

Dat GRE is echt een bitch!

Het kan natuurlijk ook best iets anders zijn ook hoor, toen ik het bericht las kreeg ik weer kippenvel op mijn rug terug denkende aan mijn eigen GRE nachtmerrie. Dacht geef jullie even een aanwijzing in waar het misschien in kan zitten.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

VM.
Berichten doorsturen als geluidsbestand naar email werkt weer eens niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Nouja, ik ga er vanuit dat noc gewoon genoeg kennis in huis heeft om dit te fixen ten slot van rekening zijn hun noc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Rekenblok schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 10:40:
[...]
Knap dat je aan zo'n bericht al kan concluderen dat reggefiber cheap ass ASR ophangt.
Terwijl het misschien ook gewoon een configuratie fout kan zijn...
"t is allemaal Cisco of Packetfront.. en de dure variant. Lijkt me inderdaad eerder configuratiefout of bugje in de gebruikte IOS versie of het packetfront OS. Het dure spul heeft vaak zat 'vage' issues.. kijk maar naar de problemen die ze bij AMS-IX op de Nikhef hebben gehad (die volgens mij toch echt opgelost zijn na die laatste bugfix?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denan schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 10:48:
[...]

kijk maar naar de problemen die ze bij AMS-IX op de Nikhef hebben gehad (die volgens mij toch echt opgelost zijn na die laatste bugfix?).
Nou.. ze hebben afgelopen dagen nog 2 keer achter elkaar een goeie down gehad.
Maar kan uiteraard ander probleem geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269348 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 10:45:
VM.
Berichten doorsturen als geluidsbestand naar email werkt weer eens niet :|
en 1,5 uur later kwam die binnen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Anoniem: 269348 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 10:55:
[...]

Nou.. ze hebben afgelopen dagen nog 2 keer achter elkaar een goeie down gehad.
Maar kan uiteraard ander probleem geweest zijn.
Niet gemerkt overigens, blijkbaar doet die nieuwe back-up z'n werk naar behoren... :)

Zou analoge tv nu weer helemaal goed moeten zijn? Ik moet m'n tv een keer opnieuw instellen. O-)

Wel een ramp trouwens hoor, dat analoog, zenders zoeken, naam geven, op volgorde zetten, wat een gedoe. Toch wel een groot voordeel van digitaal, dat werkt direct. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 14-04 16:30
Mr. Jinx schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:48:
[...]

Hm, dat klinkt nog niet erg als een vooruitgang. Waar ik benieuwd naar ben is of er nog meer mensen zijn die goed kunnen vergelijken met digitale tv van een kabelaar (Ziggo/UPC) en XMS. En dan met name IPTV.

• IPTV (GHM) heeft een hogere bitrate omdat het vaak 1 op 1 wordt doorgezet, dus over het algemeen betere kwaliteit
  • Zapsnelheid is net zo traag/snel als de dtv decoders van upc/ziggo. Zappen duurt 1 a 2 seconden.
IPTV via Glashart Media (Reggefiber) krijgt veel zenders direct van MediaGateway (Technicolor) aangeleverd echter bij digitale kabel tv van UPC/Ziggo en volgens mij ook Caiway e.d. is dit ook het geval. Dus daar is GHM alleen gunstiger als je het vergelijkt met de huidige KPN glasvezel streams (kwaliteit) echter die gaat later dit jaar als het goed is ook verbeteren. Of Tele2 IPTV en helemaal Digitenne (DVB-T).

Spijtig is ook inderdaad wat Jeroen ook al aangeeft is dat helaas vrijwel alle aanbieders van digitale tv de klanten niet de mogelijkheid geven om zenders te sorteren (kabelproviders als Ziggo,Caiway die vrij verkrijgbare Samsung,Humax decoders toestaan en CI+ aanbieders). Soms kun je de zenders niet sorteren doordat deze functionaliteit (bewust) niet ingebouwd is in de firmware van de desbetreffende decoder.

Bij UPC heeft er eind vorig jaar nog een petitie over gelopen en heeft men toen aangegeven dat dit pas in 2012 voor bestaande decoders mogelijk gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Is er al een uitslag van het laatste klant tevredenheidsonderzoek??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-02 21:37
j1nx schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 10:45:
[...]

;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) <- Die had je gemist achter die statement

Ik hoop echter dat jullie er uit komen, want het is mij nooit gelukt _/-\o_ (in ons lokaal test netwerk)

Dat GRE is echt een bitch!

Het kan natuurlijk ook best iets anders zijn ook hoor, toen ik het bericht las kreeg ik weer kippenvel op mijn rug terug denkende aan mijn eigen GRE nachtmerrie. Dacht geef jullie even een aanwijzing in waar het misschien in kan zitten.
Even inhaken op dit probleem. Ik ben ook hier even aan het testen geweest. En ook hier lukt het niet om meer dan 1 incoming PPTP VPN verbinding op te zetten.

Lokaal heb ik GRE wel voor elkaar (zelfbouw router d.m.v. iptables).

Dus hiermee kan worden uitgesloten dat het een eindgebruiker gerelateerd probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Mr. Jinx schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:48:
[...]

Persoonlijk zag ik als voordeel dat je met IPTV overal in huis ethernet kunt aanleggen (heb nu de mogelijkheid) ipv coax te moeten gebruiken. Coax is altijd wat stugger en gedoe met splitters, zwak signaal, versterkers enzo. Het sprak mij wel aan per kamer 1 internet en 1 iptv aansluiting te maken, alles gescheiden door 2 losse ethernet kabels (met vlans werken gaat me nog wat te ver).

Is er nog een performance verschil tussen de Amino M532 en M130 (zonde recorder)?
LOL, zie ineens "funrider" zijn reply naar Mr. Jinx.

Dacht heuhh, dat heb ik helemaal niet gezegt :D WTF ze hebben mijn account gehacked.

Ben ik helemaal niet, trapte er wel in 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wiebo66 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 14:17:
Is er al een uitslag van het laatste klant tevredenheidsonderzoek??
Zal binnen nu en een week bekend moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
mocht je het nog niet gelezen hebben:
Werkzaamheden 29 juni

Op woensdag 29 juni, vinden er verschillende werkzaamheden plaats die invloed kunnen hebben op alle diensten van XMS.

E-mail: In de nacht van woensdag 29 juni wordt tussen 00.00 en 01.00 uur onderhoud aan onze e-mailservers uitgevoerd. In deze periode kunt u geen XMS e-mail ophalen via de webmail of de POP3-server. Wel kunt u dan nog e-mails versturen via de SMTP-server. De e-mails die in deze periode binnenkomen, gaan niet verloren en worden na de werkzaamheden alsnog afgeleverd.

Analoge radio en televisie: In de nacht van woensdag 29 juni, wordt er lokaal onderhoud uitgevoerd aan het analoge radio- en televisiesignaal. In de steden Bathmen, Deventer, Enschede, Rijssen, Ruurlo en Twello zullen tussen 02.00 en 06.00 uur verschillende zenders circa 20 minuten per zender onderbroken worden.

Alle diensten: In de ochtend van woensdag 29 juni vinden er tussen 05.00 en 07.00 uur werkzaamheden aan ons netwerk plaats. In deze periode kan uw telefoonverbinding, uw internetverbinding of uw radio- en televisiesignaal kort onderbroken worden.

Wij proberen de overlast tot een minimum te beperken. Onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225047

Loveparade schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 17:32:
[...]

Smaken verschillen. Hier in huis is het vooral mijn vriendin die er gebruik van maakt. Maar als het ooit betaald wordt dan moet het zeker niet meer dan een euro of 5 per maand gaan kosten. Ik vind het wel ok als het een gratis dienst blijft. Extra service naar je klant toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Anoniem: 269348 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 16:41:
Mag ik wel hopen. Tot nu toe de enige manier waarop wij bepaalde programma's kunnen terugkijken (al is het aanbod wel erg karig). In december hebben wij besloten om te wachten op de Amino 540. De laatste berichten waren, dat Glashart ze in Q2 zou gaan leveren. Maar vanuit XMS blijft het akelig stil. Zal dus nog wel even gaan duren. (Misschien hadden ze beter een half jaartje kunnen wachten met het aankondigen van het apparaat.)

Wordt het trouwens niet weer eens tijd voor een nieuwsbrief? De laatste is, als ik me niet vergis, in april verstuurd. (Of hoort die maar 4x per jaar te komen?)

Gisteren een film gehuurd. Dat werkte overigens perfect.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 24-06-2011 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Laatst online: 16:12
Wij hebben glasvezel tot in de meterkast, maar hier word nog geen gebruik van gemaakt. Hoelang duurt het voordat de verbinding operationeel is vanaf de aanvraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
My-life schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:53:
Wij hebben glasvezel tot in de meterkast, maar hier word nog geen gebruik van gemaakt. Hoelang duurt het voordat de verbinding operationeel is vanaf de aanvraag?
Hangt ervan af of de vezels nog aangesloten zijn. Zoja: paar minuten. Zo nee: paar dagen. Dan moet er een monteur langs om de vezel te patchen in de wijkcentrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Max 20 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Laatst online: 16:12
Ok, dan heb ik nog een paar weken om aan te vragen :) . thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

My-life schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:44:
Kun je bij een aanvraag geen datum opgeven per wanneer je het zou willen hebben?
Is alles vast gepland en eventueel aangesloten zodat je binnen een minuut online kunt zijn!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Zou analoog nu weer helemaal goed moeten zijn, omgeving Amersfoort, na de kabelbreuk van vorige week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Robinski schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:54:
[...]

Kun je bij een aanvraag geen datum opgeven per wanneer je het zou willen hebben?
Is alles vast gepland en eventueel aangesloten zodat je binnen een minuut online kunt zijn!?
Nee, De aannemer neemt met jou contact op voor een afspraak als dat nodig is.
Anders kan je binnen enkele uren online zijn.

Nadat xms het bewijs van oplevering door de aannemer heeft ontvangen, zal het ongeveer max 48 uur duren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Fiber schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 17:04:
Zou analoog nu weer helemaal goed moeten zijn, omgeving Amersfoort, na de kabelbreuk van vorige week?
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

My-life schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:44:
Welk gebied woon je? In Wijchen is de aannemer nog bezig, dus daar kan het doorgaans zelfs al binnen 5 werkdagen! :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

j1nx schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 14:40:
[...]
Nu hopen dat de analoge kwaliteit ook direct aangepakt word als ze de DVB-C in de headend gaan hangen. Weet iemand welke bron ze naar de headend gaan gebruiken voor DVB-C in Leiden. (Eindelijk een glas-draadje?) Of hebben ze een gezamelijke headend opgezet tussen Alphen en Leiden en word al het TV verkeer anders geleid?
Iemand van de (semi) XMS mensen hier die antwoord weet op; Weet iemand .......?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ik kwam er vandaag achter dat DTMF tonen niet werken via XMS.
Het alarm van mijn ouders belt naar mij als er wat is, ik moet dan bevestigen met 2x een 0 anders blijft de centrale bellen.
Het werkte dus niet, dacht eerst dat het aan mijn toestel lag, maar die werkte wel op een gewone KPN en een KPN IPB aansluiting.

XMS zegt dat ze geen alarmlijn ondersteunen, dat snap ik omdat die lijn niet beveiligd is.
Ik zit niet bij een officiele meldkamer dus ik heb die garantie ook niet nodig.

Het kan geen VOIP probleem zijn aangezien IPB ook gewoon VOIP is en daar werkt het wel ondanks die rotte experiabox, bij de kabelaars werkt het ook gewoon.

Waarom ondersteund XMS eigenlijk geen DTMF tonen?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Iemand anders ook problemen zo rond Arnhem? 6823BR en net klapte internet constant eruit.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Het is hier al een paar dagen op en af. 6834

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
het is bij mij al 6 maanden op en af.. gemiddeld knalt de verbinding er zo'n 2 x per uur uit, router reset nodig om het weerwerkend te krijgen.. (2317)

klantenservice is stug en doet niets.. moet er constant achter aan zitten.. erg jammer..

mijn buik er vol van, van de week is mijn ziggo alles in 1 geactiveerd.. nu lekker storingsvrij 120 Mbit over de kabel, in mijn situatie net zo duur als XMS en ruim 2 x zo snel..

bij mij komt XMS er niet meer in.. heb een hoop meegemaakt maar nog nooit zo slecht geholpen/behandeld door een klantenservice.. achteraf verklaar ik mezelf voor gek dat ik nog zo lang heb gewacht met opzeggen

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gisteren was ik vanaf de middag niet meer op internet geweest maar vanavond blijft internet er steeds 1-2 seconden uit klappen en soms wat langer. Vaak ook hele hoge ping, in ieder geval flinke packet loss.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
nedernakker schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 22:38:
het is bij mij al 6 maanden op en af.. gemiddeld knalt de verbinding er zo'n 2 x per uur uit, router reset nodig om het weerwerkend te krijgen.. (2317)

klantenservice is stug en doet niets.. moet er constant achter aan zitten.. erg jammer..

mijn buik er vol van, van de week is mijn ziggo alles in 1 geactiveerd.. nu lekker storingsvrij 120 Mbit over de kabel, in mijn situatie net zo duur als XMS en ruim 2 x zo snel..

bij mij komt XMS er niet meer in.. heb een hoop meegemaakt maar nog nooit zo slecht geholpen/behandeld door een klantenservice.. achteraf verklaar ik mezelf voor gek dat ik nog zo lang heb gewacht met opzeggen
Jammer om te horen. Als je eerder had geklaagd hier, had ik je kunnen helpen. ;)
Veel plezier met je 120 mbit. Je zult er geen spijt van krijgen denk ik :)

[ Voor 4% gewijzigd door White_Collar op 25-06-2011 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
psychoclown schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 22:39:
Gisteren was ik vanaf de middag niet meer op internet geweest maar vanavond blijft internet er steeds 1-2 seconden uit klappen en soms wat langer. Vaak ook hele hoge ping, in ieder geval flinke packet loss.
kan jij mij een pm sturen met de gegevens? en postcode en huisnummer :)
fast-server schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 22:32:
Het is hier al een paar dagen op en af. 6834
Geld ook voor jou als je wilt ;)

Tijd om weer wat verbindingen te fixen :Y)

* White_Collar heeft bijna zijn eerste jaar Media afgerond :)

[ Voor 32% gewijzigd door White_Collar op 25-06-2011 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:09
Rekenblok schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 00:47:
Tijd om weer wat verbindingen te fixen :Y)
Rekenblok heeft er zin in.... :Y
* EricJH heeft bijna zijn eerste jaar Media afgerond :)
Gefeliciteerd. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jsnab
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-09-2021
Venga AB schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 14:20:
[...]

Even inhaken op dit probleem. Ik ben ook hier even aan het testen geweest. En ook hier lukt het niet om meer dan 1 incoming PPTP VPN verbinding op te zetten.

Lokaal heb ik GRE wel voor elkaar (zelfbouw router d.m.v. iptables).

Dus hiermee kan worden uitgesloten dat het een eindgebruiker gerelateerd probleem is.
Helaas kom ik er met XMS net er niet uit. Het laatste telefonische contact wat ik heb gehad was echt een fiasco. Het enige wat hun mij nu konden melden is dat VPN niet ondersteund wordt en dat het misschien te maken heeft omdat er meerdere soorten diensten o.a. digitale televisie over dezelfde lijn gaat. Dat zou dan een conflict met authenticatie op de lijn opleveren.

Ik vind persoonlijk dat dit gewoon zou moeten werken ongeacht of een provider dit ondersteund of niet. Als een provider zegt niks te blokkeren en toestaat om eigen servers te draaien achter de verbinding, dien je het ook te ondersteunen.

Imac 24" 4GB 640GB,Iphone 4,Ipad 2 64GB 3g, Ps3 60 GB, Synology DS209, Acryan Playon HD 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Jsnab schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 10:26:
[...]

Helaas kom ik er met XMS net er niet uit. Het laatste telefonische contact wat ik heb gehad was echt een fiasco. Het enige wat hun mij nu konden melden is dat VPN niet ondersteund wordt en dat het misschien te maken heeft omdat er meerdere soorten diensten o.a. digitale televisie over dezelfde lijn gaat. Dat zou dan een conflict met authenticatie op de lijn opleveren.

Ik vind persoonlijk dat dit gewoon zou moeten werken ongeacht of een provider dit ondersteund of niet. Als een provider zegt niks te blokkeren en toestaat om eigen servers te draaien achter de verbinding, dien je het ook te ondersteunen.
Echter dit verhaal bleek later niet te kloppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Jsnab schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 10:26:
[...]

Heh jammer.

Is het topic hier nu ook mee gesloten, of blijven ze verder zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

fast-server schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 22:00:
Ik kwam er vandaag achter dat DTMF tonen niet werken via XMS.
Het alarm van mijn ouders belt naar mij als er wat is, ik moet dan bevestigen met 2x een 0 anders blijft de centrale bellen.
Het werkte dus niet, dacht eerst dat het aan mijn toestel lag, maar die werkte wel op een gewone KPN en een KPN IPB aansluiting.

XMS zegt dat ze geen alarmlijn ondersteunen, dat snap ik omdat die lijn niet beveiligd is.
Ik zit niet bij een officiele meldkamer dus ik heb die garantie ook niet nodig.

Het kan geen VOIP probleem zijn aangezien IPB ook gewoon VOIP is en daar werkt het wel ondanks die rotte experiabox, bij de kabelaars werkt het ook gewoon.

Waarom ondersteund XMS eigenlijk geen DTMF tonen?
DTMF ondersteunen ze wel, behoort gewoon te werken. Heb je een Genexis? Zo ja, PM even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
j1nx schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 18:45:
Iemand van de (semi) XMS mensen hier die antwoord weet op; Weet iemand .......?
Een headend plaatsen is duurder dan een directe koppeling op de feed.. 99% kans dat het dus de feed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Rekenblok schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 00:44:
[...]

Jammer om te horen. Als je eerder had geklaagd hier, had ik je kunnen helpen. ;)
Veel plezier met je 120 mbit. Je zult er geen spijt van krijgen denk ik :)
het is natuurlijk van de zotte als ik hier op een forum voor gevorderde gebruikers pas een oplossing voor mijn probleem zou kunnen vinden.

de klantenservice zou dit ook moeten kunnen..

maar als op een gegeven moment een medewerker daar aan de telefoon heb en die vraagt mij of ik ngo internet heb als ik mijn router stekekr er uit trek... dan krijg ik toch wel mijn twijfels...

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
nedernakker schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 14:53:
maar als op een gegeven moment een medewerker daar aan de telefoon heb en die vraagt mij of ik ngo internet heb als ik mijn router stekekr er uit trek... dan krijg ik toch wel mijn twijfels...
Nu ken ik het verloop van dat gesprek niet, maar het is niet eens zo gek.
Ze kunnen dit vragen om te testen of je niet toevallig per ongeluk op het draadloze netwerk van je buren zit.
Als je je router uitzet en je zou nogsteeds verbinding hebben, dan is dat meteen duidelijk (er vanuit gaande dat je pc/notebook ook draadloos is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
[...]

het is natuurlijk van de zotte als ik hier op een forum voor gevorderde gebruikers pas een oplossing voor mijn probleem zou kunnen vinden.

de klantenservice zou dit ook moeten kunnen..

Waarom zou het van de zotte zijn? Ik zou het meer als een luxe zien....
En wat is er zo raar aan die vraag?

[ Voor 17% gewijzigd door White_Collar op 25-06-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Los daarvan: als jij je router eruit trekt kan hij zien of er wellicht nog steeds een verbinding actief is.. en er dus sprake kan zijn van een verkeerd gepatchde vezel.

Les 1: callscripts zijn irritant.. maar ze zijn er met een reden.. zoals ik in het verleden ook al eens heb mogen ervaren.

[ Voor 11% gewijzigd door denan op 25-06-2011 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-05 10:22
Denk toch dat er iets niet klopt aan het digitale signaal wat meegegeven wordt.

Ik zit nu Transformers op rtl 5 te kijken HD, de animo staat op direct doorsturen qua signaal, mijn Denon zegt een 3/2/.1 signaal te ontvangen, 48khz, -4db.

Maar in alle scenes hoor ik totaal geen geluid uit de achterspeakers. !?

Iemand die hetzelfde heeft ?

Ja speakers werken, (speaker test gedaan direct via de Denon)

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
@Whizzy: RTL geeft altijd een volledig 5.1 signaal door en daardoor geeft je versterker ook aan een signaal binnen te krijgen met alle kanalen erin. Echter vult RTL lang niet altijd al die kanalen, als de originele bron geen 5.1 is laten ze de achterste kanalen gewoon leeg. Heb daar hier ook last van.

Daarom zou ik ook zo graag zien dat de amino software een optie krijgt om ook via de toslink aansluiting stereo uit te sturen. Het liefste zie ik dat gebeuren door gewoon bij elke zender een keuze mogelijk te maken tussen alle geluidsporen in de stream. Want als de versterker een stereo signaal binnen krijgt kan hij deze tenminste zelf upmixen waardoor er ook wat geluid uit de achterste luidsprekers komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-05 10:22
ik222 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 21:22:
@Whizzy: RTL geeft altijd een volledig 5.1 signaal door en daardoor geeft je versterker ook aan een signaal binnen te krijgen met alle kanalen erin. Echter vult RTL lang niet altijd al die kanalen, als de originele bron geen 5.1 is laten ze de achterste kanalen gewoon leeg. Heb daar hier ook last van.

Daarom zou ik ook zo graag zien dat de amino software een optie krijgt om ook via de toslink aansluiting stereo uit te sturen. Het liefste zie ik dat gebeuren door gewoon bij elke zender een keuze mogelijk te maken tussen alle geluidsporen in de stream. Want als de versterker een stereo signaal binnen krijgt kan hij deze tenminste zelf upmixen waardoor er ook wat geluid uit de achterste luidsprekers komt.
Dat kan toch wel ? Mijn animo kan ook gewoon stereo uitsturen waarna ik de Denon het werk laat doen. Ik vond het juist zo mooi dat er direct een dolby digital signaal binnen komt :|

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Niet via toslink in elk geval, enkel via HDMI is die instel mogelijkheid er vanuit het menu. Maar dat 5.1 signaal vult RTL nu eenmaal op die manier in dus daar is niks aan te doen.
Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is inmiddels al een aantal keren voorgekomen, maar: verdere flamewars worden niet getolereerd. Hou het ontopic, zo niet, dan kun je (ongeacht wie er begon) een OW verwachten.