XMS Glasvezel ervaring - XII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 69.451 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-05 22:20
ik222 schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 21:31:
Niet via toslink in elk geval, enkel via HDMI is die instel mogelijkheid er vanuit het menu. Maar dat 5.1 signaal vult RTL nu eenmaal op die manier in dus daar is niks aan te doen.
Ok, ik ga idd via HDMI , dan maar terug naar stereo en het upmixen aan de Denon overlaten. thx.

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:15
fast-server schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 22:00:
Ik kwam er vandaag achter dat DTMF tonen niet werken via XMS.
Het alarm van mijn ouders belt naar mij als er wat is, ik moet dan bevestigen met 2x een 0 anders blijft de centrale bellen.
Het werkte dus niet, dacht eerst dat het aan mijn toestel lag, maar die werkte wel op een gewone KPN en een KPN IPB aansluiting.

XMS zegt dat ze geen alarmlijn ondersteunen, dat snap ik omdat die lijn niet beveiligd is.
Ik zit niet bij een officiele meldkamer dus ik heb die garantie ook niet nodig.

Het kan geen VOIP probleem zijn aangezien IPB ook gewoon VOIP is en daar werkt het wel ondanks die rotte experiabox, bij de kabelaars werkt het ook gewoon.

Waarom ondersteund XMS eigenlijk geen DTMF tonen?
Toevallig een Visonic Powermax ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Jsnab schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 10:26:
[...]

Helaas kom ik er met XMS net er niet uit. Het laatste telefonische contact wat ik heb gehad was echt een fiasco. Het enige wat hun mij nu konden melden is dat VPN niet ondersteund wordt en dat het misschien te maken heeft omdat er meerdere soorten diensten o.a. digitale televisie over dezelfde lijn gaat. Dat zou dan een conflict met authenticatie op de lijn opleveren.

Ik vind persoonlijk dat dit gewoon zou moeten werken ongeacht of een provider dit ondersteund of niet. Als een provider zegt niks te blokkeren en toestaat om eigen servers te draaien achter de verbinding, dien je het ook te ondersteunen.
Is jou VPN toevallig ook traag.

Ik had een jaar geleden een Wrt-320 met daarover VPN en dat ging 20/20 mbit.. OP een bepaald moment haalde ik met dezelde VPN net aan 2 mbit.

Ik heb en e3000 maat daarover VPN maar dat geeft geen verschil. Mocht je nou merken dat je verbinding ook erg traag is over VPN kunnen, dan zouden ze weleens de VPN kunnen afknijpen, zo niet bewust dan moeten ze het toch maar oplossen denk ik. Wij leven in een land waar *afknijpen* van ongelimiteerd internet "not done" is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-05 16:07
Via mijn Fritzbox 7340, die achter de XMS aansluiting hangt, lukt het ook niet om boven de 12Mbps komen. Nou denk ik niet zo zeer dat dit komt omdat XMS een policy gebruikt om VPN verkeer te rate-limiten, maar meer dat de hardware de bottleneck is die de klant gebruikt.

Wanneer mijn tunnel actief is staat de cpu op 99% en blijft de up- en download tussen de 10 en 12 Mbps hangen. Dit is soms net iets te weinig om een leuke film te streamen :)

Wanneer er aan beide kanten een dikke router hangt, zal dit probleem waarschijnlijk over zijn. Maar dit heb heb ik (nog) niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:43

GerkeP

Vragen mag altijd........

Ik haal met mijn Untangle doos met de zaak 40 Mbit over VPN, en dat komt omdat ik op de zaak niet meer bandbreedte heb

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-05 16:07
Dan zal die "doos" wel redelijke specs hebben.
Conclusie: de meeste consumenten routers trekken het gewoonweg niet om een vpn van genoeg bandbreedte te voorzien.

Tijd voor een upgrade. :)

Edit: Wat trekt deze doos aan vermogen?

[ Voor 10% gewijzigd door marigo op 26-06-2011 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Is een virtuele server met dedicated netwerkkaart. Mijn server met Vmware esxi gebruikt gemiddeld ongeveer 25 watt ;)

Voor meer informatie over untangle: www.untangle.com

Voor Vpn heb je inderdaad aardig wat rekenkracht nodig, en dat ontbreekt bij de standaard routers.

[ Voor 22% gewijzigd door GerkeP op 26-06-2011 21:25 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269348

Telefonie is goed aan het klooien afgelopen dagen.
Vanavond ook weer, geluid valt gewoon weg tijdens het gesprek.
Verbinding blijft wel in stand, maar je hoort niets meer.
Daarna terug gebeld, en wel verbinding, maar geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Vandaag komt de aannemer bij ons glasvezel aansluiten. Wat is dan eigenlijk het vervolgtraject van XMS? Ik heb het in laten gaan vanaf 1 juli. Weet iemand hoe het dan gaat.

En ik heb nog een vraag. Ik ga dus wonen in een nieuwbouwhuis. Maar hoe gaat het met digitale tv moet je dan de standaard kabel die naar je tv uitgang in de muur vervangen? Of werkt de setup box draadloos en heef die alleen stroom nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Voor IPTV heb je een aparte netwerk kabel nodig van de XMS CPE naar je IPTV media box.
Voor Analoog en DVB-C heb je een aparte coax kabels nodig van de XMS CPE naar je TV's/Radio's.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
IPTV Is digitale tv? Sorry ben echt een leek.

Dus dan zou ik voor beneden de coax kabel (die er volgens mij standaard in zit) kunnen vervangen door een netwerkkabel. En dan zou ik die coaxkabel naar boven kunnen doen waar we gewoon analoog tv gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:37
stansfield schreef op maandag 27 juni 2011 @ 09:56:

IPTV Is digitale tv? Sorry ben echt een leek.
Kijk eens in de start post ;)

[ Voor 34% gewijzigd door White_Collar op 27-06-2011 10:12 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-05 16:35

Goku33

Ownage!

Ziggo gaat inmiddels ook de standaard commerciele zenders in HD-kwaliteit én de uitzending gemist functionaliteit aan het standaard digitale TV pakket toevoegen. Begint XMS nu niet wat achter te lopen volgens jullie? Naast de snellere download die Ziggo al biedt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Is het nu werkelijk zo dat bepaalde type verbindingen niet werken via XMS???

Ik ben namelijk dagen bezig geweest om VPN over IPSec werkend te krijgen en nu lijkt het alsof XMS mogelijk dat verkeer niet routeert. Ik dacht dat IPSec niet afhankelijk was van GRE, maar als dat niet werkt zal IPSec mogelijk ook niet werken. Kan iemand dat bevestigen?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

ari3 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 14:33:
Is het nu werkelijk zo dat bepaalde type verbindingen niet werken via XMS???

Ik ben namelijk dagen bezig geweest om VPN over IPSec werkend te krijgen en nu lijkt het alsof XMS mogelijk dat verkeer niet routeert. Ik dacht dat IPSec niet afhankelijk was van GRE, maar als dat niet werkt zal IPSec mogelijk ook niet werken. Kan iemand dat bevestigen?
Geen probleem hier, ik gebruik IPSec zonder problemen.
Wat voor hardware gebruik je?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Kun je rekenen? reken er maar niet op dat XMS dit gaat doen.

Ziggo heeft ook de snelheden verhoogd een poos geleden... We wachten er bij XMS nog steeds op.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als men ook dezelfde pakketstructuur als Ziggo gaat toepassen dan liever niet. Vind het namelijk enorm onhandig bij Ziggo dat je voor alle HD zenders het duurste pakket nodig hebt met daarin een hoop zenders die ik toch nooit kijk. Dan heb ik liever zoals bij XMS een apart HD pakket met daarin alle HD zenders die niet in het basispakket zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:57
ik222 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:42:
Als men ook dezelfde pakketstructuur als Ziggo gaat toepassen dan liever niet. Vind het namelijk enorm onhandig bij Ziggo dat je voor alle HD zenders het duurste pakket nodig hebt met daarin een hoop zenders die ik toch nooit kijk. Dan heb ik liever zoals bij XMS een apart HD pakket met daarin alle HD zenders die niet in het basispakket zitten.
Dat wel, maar Ziggo heeft nu dus een hele hoop HD zenders in het basispakket, zoals de RTL zenders en de SBS zenders. DAT vind ik een goed idee. En daarnaast hebben ze alles wat met 'gemist' te maken heeft, zoals RTL gemist, uitzending gemist en SBS gemist toegevoegd aan het standaard pakket, zonder een extra abonnement.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:46

OMD

fast-server schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:26:
Kun je rekenen? reken er maar niet op dat XMS dit gaat doen.

Ziggo heeft ook de snelheden verhoogd een poos geleden... We wachten er bij XMS nog steeds op.
Daarom ga ik dus over naar een alles in 1 pakket van ziggo. sneller en goedkoper en je je krijgt meer voor hetzelfde geld. Ben bijna 3 jaar XMS abonnee geweest. Vind het wel welletjes zo...

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 20:54

The Wizard

Moderator Mobile
Nog bij meer mensen waar Discovery Travel & Living, Science en World eruit ligt?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269348

The Wizard schreef op maandag 27 juni 2011 @ 20:38:
Nog bij meer mensen waar Discovery Travel & Living, Science en World eruit ligt?
klopt idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saboteur
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-06-2020
Moet eerlijk toegeven dat ik ondertussen ook wel een snelheid verhoging had verwacht.
Ziggo wordt nu steeds aantrekkelijker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Luuk1983 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:56:
[...]

Dat wel, maar Ziggo heeft nu dus een hele hoop HD zenders in het basispakket, zoals de RTL zenders en de SBS zenders. DAT vind ik een goed idee. En daarnaast hebben ze alles wat met 'gemist' te maken heeft, zoals RTL gemist, uitzending gemist en SBS gemist toegevoegd aan het standaard pakket, zonder een extra abonnement.
Dat "alles" gemist pakket van Ziggo (net gemist) is zeer sumier ten op zichte van het uitzending gemist pakket van XMS. Of Ziggo mist niets of ze letten niet op.
Neemt niet weg dat als de concurrenten het "gratis" aanbieden xms het niet kan verkopem om te verkopen.

Maar we weten inmiddels wel dat gratis niet bestaat. :) :)

Als je alleen maar geinteresseerd bent in analoge televisie is Ziggo maar liefst 60 % duurder dan XMS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
wiebo66 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 22:08:
[...]

Dat "alles" gemist pakket van Ziggo (net gemist) is zeer sumier ten op zichte van het uitzending gemist pakket van XMS. Of Ziggo mist niets of ze letten niet op.
Neemt niet weg dat als de concurrenten het "gratis" aanbieden xms het niet kan verkopem om te verkopen.
Volgens het artikel:
Naast de hd-zenders biedt Ziggo voortaan ook zonder extra kosten toegang tot TV Gemist waarin Uitzending Gemist, RTL Gemist en SBS/Net5 Gemist zijn opgenomen. Het programma-aanbod op TV Gemist is tot tien dagen terug te bekijken. Het TV Standaard-pakket geeft ook recht op het on demand bekijken van drie wisselende series en tien wisselende films.
Bron: nieuws: Ziggo voegt meer hd-zenders toe aan basispakket

Dat lijkt me toch EXACT het betaalde gemist pakket van XMS?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Luuk1983 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 22:14:
[...]

Volgens het artikel:

[...]

Welk betaald gemist pakket? Het is nog steeds gratis hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Oproep: voor een serieuze gooi naar het webcare team van xms ben ik opzoek naar mensen die ik In de afgelopen half jaar heb geholpen. Kunnen deze mensen in het kort vertellen hoe ze het ervaren hebben door mij geholpen te worden. De op los tijd die ik nodig had en natuurlijk wat je daar van vond. Dit kan mijn sollicitatie zeer bevoorderen ;) mocht je tijd hebben dan kan je dit per pm versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:44

inXs

known as inXs

Nou bij mij wordt de digitale tv steeds dramatischer, niet qua beeldkwaliteit, maar wel kwa beschikbaarheid... Ik heb de animo 110 overigens.. Het begon eigenlijk met het aanzetten van de animo (wij doen altijd de gehele stroom eraf), dan hadden we eerst een 30tal seconden wit beeld... De afgelopen 3 weken bleef dit witte beeld eeuwig aan en moest ik de animo resetten om vervolgens 30 seconden later eindelijk tv te krijgen, nu heb ik al 2 dagen 3 van de 7 keer dat hij vindt dat ik geen internetverbinding heb, de ene keer wel, de andere keer dus niet... Normaal internet op het netwerk werkt prima....

Is dit bij iemand bekend? PB? Vathorst dus. Ik wil overigens wel vertellen hoe ik jouw hulp ervaren heb ;)

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225047

stansfield schreef op maandag 27 juni 2011 @ 09:01:
Vandaag komt de aannemer bij ons glasvezel aansluiten. Wat is dan eigenlijk het vervolgtraject van XMS? Ik heb het in laten gaan vanaf 1 juli. Weet iemand hoe het dan gaat.

En ik heb nog een vraag. Ik ga dus wonen in een nieuwbouwhuis. Maar hoe gaat het met digitale tv moet je dan de standaard kabel die naar je tv uitgang in de muur vervangen? Of werkt de setup box draadloos en heef die alleen stroom nodig?
Ligt er een beetje aan of je na de aannemer nog gekozen hebt voor een monteur van XMS die alles komt aansluiten. Zonder monteur gaat het als volgt:

- Aannemer levert de aansluiting op.
- Op 1 juli zorgt XMS ervoor dat het signaal actief is en kan jij alles aansluiten.
- Je kabels voor digitale TV en/of IPTV sluit je aan op het kastje (modem) wat de aannemer heeft aangesloten. Je hebt dus niks meer te maken met je oude aansluitingen en het werkt niet draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
inXs schreef op maandag 27 juni 2011 @ 23:40:
Nou bij mij wordt de digitale tv steeds dramatischer, niet qua beeldkwaliteit, maar wel kwa beschikbaarheid... Ik heb de animo 110 overigens.. Het begon eigenlijk met het aanzetten van de animo (wij doen altijd de gehele stroom eraf), dan hadden we eerst een 30tal seconden wit beeld... De afgelopen 3 weken bleef dit witte beeld eeuwig aan en moest ik de animo resetten om vervolgens 30 seconden later eindelijk tv te krijgen, nu heb ik al 2 dagen 3 van de 7 keer dat hij vindt dat ik geen internetverbinding heb, de ene keer wel, de andere keer dus niet... Normaal internet op het netwerk werkt prima....

Is dit bij iemand bekend? PB? Vathorst dus. Ik wil overigens wel vertellen hoe ik jouw hulp ervaren heb ;)
Op onze 110 hebben we dat ook, stroom gaat er elke keer af en de meest keren bij het opstarten moet je handmatig stekkertje eruit/erin doen om het apparaat op te laten starten. De PVR heeft nergens last van, maar die start zo langzaam op, lijkt wel dat ie na elke update langzamer wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
Mr. Jinx schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:17:
[...]

Nu ken ik het verloop van dat gesprek niet, maar het is niet eens zo gek.
Ze kunnen dit vragen om te testen of je niet toevallig per ongeluk op het draadloze netwerk van je buren zit.
Als je je router uitzet en je zou nogsteeds verbinding hebben, dan is dat meteen duidelijk (er vanuit gaande dat je pc/notebook ook draadloos is).
dat is wel gek als je al hebt aangegeven dat je geen wireless in je pc hebt en er 1 pc bedraad naar router en weer door naar modem zit. er hing een historie van 4 pagina's achter en het probleem zit simpelweg niet in mijn binneninstallatie.. ben al 200 uur aan het aanpassen en testen geweest.. er heeft hier zelfs professionele cisco apparatuur gehangen om mijn installatie uit te sluiten..

neem van mij aan, de andere kant van de telefoon had totaal geen clue wat hij aan het doen was.
Rekenblok schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 15:25:
[...]

Waarom zou het van de zotte zijn? Ik zou het meer als een luxe zien....
sorry, ik betaal geld voor een dienst, als die dienst niet werkt en ik benader de klantenservice, verwacht ik dat die serieus hun best doen om mijn probleem op te lossen.. of sturen ze iedereen die ze niet kunnen helpen door naar GoT?
[...]

En wat is er zo raar aan die vraag?
lees hierboven
denan schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 16:31:
[...]

Los daarvan: als jij je router eruit trekt kan hij zien of er wellicht nog steeds een verbinding actief is.. en er dus sprake kan zijn van een verkeerd gepatchde vezel.

Les 1: callscripts zijn irritant.. maar ze zijn er met een reden.. zoals ik in het verleden ook al eens heb mogen ervaren.
tja, alle keren dat ik ze gebeld heb is volgens XMS de lijnmeting correct.. maar toch gaat er ergens iets mis.. omdat de verbinding van mijn glasmodem naar internet wegvalt.. dit hebben we getest door met PRTG network monitor zowel intern als naar externe locaties te pingen met interval van 10 sec. na verloop van tijd vallen dan de verbinding naar de gateway van XMS en andere willekeurige websites er uit (ja, ook met meerdere routers getest) en deze verbinding komt vanzelf na 10 minuten weer online of ik reset de boel en kan sneller weer doorwerken.

geloof me, ik heb samen met een zeer ervaren deskundige alles meerdere malen van voor tot achter getest, het probleem zit hem in de lijn van XMS.. en ik vind dat ik ze ruim de kans heb gegeven het op te lossen.

maar stel je eens voor dat je zit te internetbankieren en al 7 betalingen heb ingevoerd en je connectie knalt er uit net voordat je ze gaat bevestigen? en zo zijn er legio voorbeelden..

callscripts ok.. maar begin dan met de regel: als deze klant al 11x door het callscript is heen geweest en probleem nog niet opgelost, gaarne doorschakelen naar 2e lijn...

Het maakt me niet uit dat jullie het opnemen voor XMS, het gaat bij veel mensen vast ook perfect (is het hier ook 2,5 jaar gegaan) maar het is een ervaringen topic en dit is mijn ervaring, XMS en ik zijn uit elkaar omdat ik niet tevreden ben over hun dienstverlening en manier van handelen, wil gewoon dat mensen dit ook kunnen lezen.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Laatst online: 04-04 21:30
nedernakker schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 07:20:
neem van mij aan, de andere kant van de telefoon had totaal geen clue wat hij aan het doen was.
Niet elke 1e lijner heeft evenveel ervaring.. dat is logisch. Verder is de helpdeskcapaciteit bij XMS de afgelopen maanden sterk uitgebreid. Veel nieuwe mensen die nog veel te leren hebben dus.
sorry, ik betaal geld voor een dienst, als die dienst niet werkt en ik benader de klantenservice, verwacht ik dat die serieus hun best doen om mijn probleem op te lossen.. of sturen ze iedereen die ze niet kunnen helpen door naar GoT?
Fouten kunnen altijd gemaakt worden. XMS is wel bezig om het supportstuk anders in te richten en verder te professionaliseren. Zo komt er een "officiële" webcare (succes met je sollicitatie Rekenblok!) en komen er speciale lijntjes richting "specialisten" die lastige problemen zoals de jouwe op kunnen pakken en van begin tot eind probleemeigenaar zijn.
tja, alle keren dat ik ze gebeld heb is volgens XMS de lijnmeting correct.. maar toch gaat er ergens iets mis.. omdat de verbinding van mijn glasmodem naar internet wegvalt.. dit hebben we getest door met PRTG network monitor zowel intern als naar externe locaties te pingen met interval van 10 sec. na verloop van tijd vallen dan de verbinding naar de gateway van XMS en andere willekeurige websites er uit (ja, ook met meerdere routers getest) en deze verbinding komt vanzelf na 10 minuten weer online of ik reset de boel en kan sneller weer doorwerken.
Klinkt als een CPE of een wijkrouter issue. Dit zou in principe redelijk makkelijk te testen moeten zijn door iemand van netwerkbeheer, vooral als het om de 10 minuten voorkomt.
callscripts ok.. maar begin dan met de regel: als deze klant al 11x door het callscript is heen geweest en probleem nog niet opgelost, gaarne doorschakelen naar 2e lijn...

Het maakt me niet uit dat jullie het opnemen voor XMS, het gaat bij veel mensen vast ook perfect (is het hier ook 2,5 jaar gegaan) maar het is een ervaringen topic en dit is mijn ervaring, XMS en ik zijn uit elkaar omdat ik niet tevreden ben over hun dienstverlening en manier van handelen, wil gewoon dat mensen dit ook kunnen lezen.
Natuurlijk mag jij je ervaring delen, maar het verschil tussen deze post en je eerdere post is dat je dit keer veel meer uitleg hebt gegeven over de problemen die je hebt ervaren. Dat maakt je kritiek duidelijker en beter te begrijpen en zorgt ervoor dat XMS ook kan leren van deze fouten. Zoals ik al zei komen er in de nieuwe supportprocessen medewerkers/productspecialisten die juist dit soort 'vage' issues beter kunnen oppakken. Voor jou te laat maar wellicht voor anderen met 'vreemde' problemen een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-02 21:37
Jsnab schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 10:26:
[...]

Helaas kom ik er met XMS net er niet uit. Het laatste telefonische contact wat ik heb gehad was echt een fiasco. Het enige wat hun mij nu konden melden is dat VPN niet ondersteund wordt en dat het misschien te maken heeft omdat er meerdere soorten diensten o.a. digitale televisie over dezelfde lijn gaat. Dat zou dan een conflict met authenticatie op de lijn opleveren.

Ik vind persoonlijk dat dit gewoon zou moeten werken ongeacht of een provider dit ondersteund of niet. Als een provider zegt niks te blokkeren en toestaat om eigen servers te draaien achter de verbinding, dien je het ook te ondersteunen.
En toch ben ik benieuwd of dit nog verder onderzocht of opgelost wordt, aangezien het toch een probleem is gerelateerd aan XMS (of InterNLnet) is en niet van de eindgebruiker.

Rekenblok, denan, kunnen jullie hier inhoudelijk wat mee of ligt dit buiten jullie bereik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Venga AB schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:14:
En toch ben ik benieuwd of dit nog verder onderzocht of opgelost wordt, aangezien het toch een probleem is gerelateerd aan XMS (of InterNLnet) is en niet van de eindgebruiker.

Rekenblok, denan, kunnen jullie hier inhoudelijk wat mee of ligt dit buiten jullie bereik?
Ik heb het momenteel druk dus ik heb niet echt veel tijd om een nette probleembeschrijving uit het forum te destilleren. Als iemand me een (zo volledig mogelijke) beschrijving van het probleem kan geven kan ik het intern aankaarten. -> denan.nospam@gmail.com

(aangezien het een lastig probleem is verwacht ik wel minimaal een a4tje ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Venga AB schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:14:
[...]

Ik was achter de schermen al aan het onderzoeken of ik hier iets mee kan :)

Edit: Staat op dit moment uit bij noc ;)

[ Voor 4% gewijzigd door White_Collar op 28-06-2011 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
The Wizard schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 06:55:
[...]

Op onze 110 hebben we dat ook, stroom gaat er elke keer af en de meest keren bij het opstarten moet je handmatig stekkertje eruit/erin doen om het apparaat op te laten starten. De PVR heeft nergens last van, maar die start zo langzaam op, lijkt wel dat ie na elke update langzamer wordt.
Ik had dat in het begin ook super vaak met mijn 110... Heb toen een keer een nieuwe had, en toen ging het heel lang goed. Tot de "nieuwe software" met neiwue uiterlijk erop kwam. sinsdien heb ik 9 van de 10 keer dat wit beeld lang blijft staan... dan ff stroom er af en erop, en het doet het weer. Lijkt me toch een software ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Mau_Maus schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:46:
[...]

Ik had dat in het begin ook super vaak met mijn 110... Heb toen een keer een nieuwe had, en toen ging het heel lang goed. Tot de "nieuwe software" met neiwue uiterlijk erop kwam. sinsdien heb ik 9 van de 10 keer dat wit beeld lang blijft staan... dan ff stroom er af en erop, en het doet het weer. Lijkt me toch een software ding.
Mmmm, toch behoorlijk irritant, vooral nu hij "vindt" dat ik geen internetverbinding meer heb...

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Ik heb nooit problemen met mijn box maar laar die dan ook altijd op de stroom.

ik heb hier ook wel eens hier gelezen dat de box updates binnen krijgt als die niet gebruikt wordt. Als je de box dus gaat uitzetten, geheel van de stroom haalt, kan het dus helemaal misgaan. Misschien accepteren dat het beter is om sommige apparaten niet uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:09

Fiber

Beaches are for storming.

wiebo66 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:12:
... Misschien accepteren dat het beter is om sommige apparaten niet uit te zetten.
Leer eens fatsoenlijk quoten! ;)

Verder wel mee eens. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Ter info: Storingsmelding vanuit reggefiber->grote storing in Hilversum. Men is aan het onderzoeken waar het probleem zit maar alle klanten van ISP's actief op het reggefiber netwerk in Hilversum zijn down sinds 13:30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
ik heb hier ook wel eens hier gelezen dat de box updates binnen krijgt als die niet gebruikt wordt. Als je de box dus gaat uitzetten, geheel van de stroom haalt, kan het dus helemaal misgaan. Misschien accepteren dat het beter is om sommige apparaten niet uit te zetten.
Zolang de amino's iets van 10 tot 15W verbruiken als ze stand-by staan vind ik dat absolute onzin. Dus omdat ze die Amino's niet robuust kunnen maken moeten we ze maar aan laten staan? Ik vind het gewoon een design flaw van het apparaat en een software issue als het komt omdat de stroom eraf gaat. Dus mensen die een Amino regelmatig verplaatsen (bijvoorbeeld om op andere plekken TV te kijken) moeten maar slikken dat ie regelmatig kuren vertoont? Sorry hoor, maar ik accepteer het ook niet als ik mijn router of switch van de stroom haal dat het mogelijk is dat deze niet goed opstart, of dat ik mijn computer altijd maar op stand by moet zetten omdat bij helemaal afsluiten je de kans hebt dat deze raar gaat doen.

Ik haal overigens mijn 130M altijd van de stroom (al ruim een jaar lang) aan het einde van de dag en ik heb tot nu toe maar 2 keer gehad dat ik geen IP toegewezen kreeg. Overduidelijk een configuratieprobleem, maar ook toen werd iets gezegd in de trant van dat ik de amino maar niet van de stroom moest halen. Belachelijk gedoe. Verder doet het ding het altijd overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheReactor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-06-2011
@Luuk1983 een iphion ontvanger verbruikt minder dan dat als ie aan staat.

iphion heeft vandaag haar website vernieuwd. Een aantal GNA interNLnet klanten heeft meegedaan in een pilot van iphion TV. Ik heb er ook een tijdje mee mogen spelen. Ik heb eens contact gezocht met de vraag wanneer ze nu echt gaan leveren in Amsterdam. Het formele antwoord was 'kunnen we nog niet zeggen'.

Het informele antwoord was dat de laatste puntjes op de I worden gezet en het aanbod dat in Nuenen beschikbaar is http://www.iphion.nl/consumenten/Nuenen deze maand nog naar Amsterdam komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Luuk1983 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 22:14:
[...]

Volgens het artikel:

[...]

Volgens mij zelfs "meer" dan het gemist-pakket van Glashart (XMS geeft dat alleen maar door). Tenminste, volgens mij zit dat laatste stukje "on-demand-content" er nu niet bij.

Volgens mij wordt Ziggo - met deze uitbreiding - weer aardig concurrerend. Om het plat te zeggen: ze zijn een beste inhaalslag aan het maken. Het duurste Alles-in-1 pakket van Ziggo komt nu qua prijs overeen met het 50/50 abo van XMS met eeen HD-pakket erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
denan schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:47:
Ter info: Storingsmelding vanuit reggefiber->grote storing in Hilversum. Men is aan het onderzoeken waar het probleem zit maar alle klanten van ISP's actief op het reggefiber netwerk in Hilversum zijn down sinds 13:30.
Internet werkt in Hilversum. Analoge TV, DVB-C en FM-radio niet.
IPTV kan ik nu niet controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Luuk1983 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:50:
[...]

Zolang de amino's iets van 10 tot 15W verbruiken als ze stand-by staan vind ik dat absolute onzin. Dus omdat ze die Amino's niet robuust kunnen maken moeten we ze maar aan laten staan? Ik vind het gewoon een design flaw van het apparaat en een software issue als het komt omdat de stroom eraf gaat. Dus mensen die een Amino regelmatig verplaatsen (bijvoorbeeld om op andere plekken TV te kijken) moeten maar slikken dat ie regelmatig kuren vertoont? Sorry hoor, maar ik accepteer het ook niet als ik mijn router of switch van de stroom haal dat het mogelijk is dat deze niet goed opstart, of dat ik mijn computer altijd maar op stand by moet zetten omdat bij helemaal afsluiten je de kans hebt dat deze raar gaat doen.

Ik haal overigens mijn 130M altijd van de stroom (al ruim een jaar lang) aan het einde van de dag en ik heb tot nu toe maar 2 keer gehad dat ik geen IP toegewezen kreeg. Overduidelijk een configuratieprobleem, maar ook toen werd iets gezegd in de trant van dat ik de amino maar niet van de stroom moest halen. Belachelijk gedoe. Verder doet het ding het altijd overigens.
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn. Bovendien is mijn huiskamer configuratie zo dat alles op 1 stekker doos zit waar de stroom gewoon vanaf gaat als ik de boel niet gebruik, ofwel dan zou ik voor de animo box een speciale stekkeraansluiting moeten gaan maken. Ik heb namelijk nu alles mooi weggewerkt in een zelf gemaakt meubel.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
denan schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 13:47:
En de storing is inmiddesl weer afgemeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
nedernakker schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 07:20:
[...]

heeeeeeeeeel lang verhaal :>
Mocht je nog bedenken, of het nog graag opgelost hebben via een alternatieve route. Dan mag je mij een pm sturen met je klanten nummer / deb nummer. Dan ga ik het voor je proberen op te lossen.

[ Voor 77% gewijzigd door White_Collar op 28-06-2011 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Niet online
Rekenblok schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:59:
[...]En de storing is inmiddesl weer afgemeld :)
Iets te vroeg dan, want nog steeds werken de eerder genoemde diensten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Mrbeam schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:19:
[...]

Iets te vroeg dan, want nog steeds werken de eerder genoemde diensten niet.
De aanmelding die ik ontvangen had was alleen over internet en telefonie. Mocht het analoog niet werken dan zou ik even bellen naar de service desk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online

Ben ik het niet mee eens en zal het ook nooit accepteren. Als zo'n box kapot gaat door het van het stroomt te halen, dan is dat een slechte eigenschap en ontwerpfout van het apparaat als die er niet tegen kan. En klopt hij kan updates binnenhalen in standby. Maar je kan ook handmatig af en toe een update doen. Ik heb nooit problemen gehad met updates, vaak komen die er wel in al die paar minuten weer aanstaat. Maar goed tijdje geleden zijn hier ook discussies en 'voor en tegens' geweest.

Het is voor mij ieder geval duidelijk, dat het witte scherm een software dingetje is. Met de 130 trouwens geen problemen, en daar doe ik het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen210
  • Laatst online: 11-04 18:49
Ik heb een vraag voor de meer ervaren Amino gebruikers waar ik niet uitkom. Ook niet na het lezen van de FAQ of de handleiding waarnaar wordt verwezen door XMS.
Wat ik wil is als volgt. Ik wil bijv. Nu we er toch zijn op vakantie herhaaldelijk opnemen. Dit lukt me op geen enkele manier.

Wat ik tot nu toe heb gevonden is via de TV gids naar morgen proberen te gaan. Dit lukt echter niet omdat hij dan blijft hangen op de gidsinformatie wordt ververst zodra ik op morgen sta. En volgens mij kan ik dan alsnog maar 1 aflevering opnemen. (Wat me echter dus ook al niet automatisch lukt voor alleen morgen)
Bij de aflevering die vandaag al is geweest zie ik geen optie om de reeks op te nemen.

Ik weet wel dat je handmatig kan opnemen, maar dit lijkt me niet de bedoeling om voor elke dag een handmatige opname aan te maken. Helemaal niet als je meerdere series kijkt.

Met andere woorden, wie kan mij vertellen hoe ik herhaaldelijk een serie kan opnemen met de Amino. Het lijkt me dat dit toch wel mogelijk moet zijn in 2011?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
jeroen210 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 20:07:
Met andere woorden, wie kan mij vertellen hoe ik herhaaldelijk een serie kan opnemen met de Amimo. Het lijkt me dat dit toch wel mogelijk moet zijn in 2011?
Niet. Die optie zit er op dit moment nog niet in.
Neemt niet weg dat ze niet bezig zijn met de ontwikkeling ervan. Want als ik zie dat KPN het kan dan vermoed ik dat Glashart media op dit moment hard bezig is om deze optie er ook in te bouwen.

[ Voor 30% gewijzigd door White_Collar op 28-06-2011 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen210
  • Laatst online: 11-04 18:49
Hmm dan zou ik dit als tip willen meegeven voor XMS qua verbeteringen. Is wel een beetje een tegenvaller.

Kan je me dan misschien wel vertellen hoe ik er voor kan zorgen dat ik in ieder geval de opname van morgen automatisch kan opnemen zonder dat "de gidsinformatie wordt ververst" in beeld blijft staan?

Bedankt voor het antwoord en de hulp.

Edit zo te zien is je bericht nog gewijzigd. Niet alleen KPN kan het maar ook UPC en vast ook andere. Heb het er op dit moment mee te doen maar als XMS / Glashart media inderdaad zou volgen zou dit erg mooi zijn :D

[ Voor 23% gewijzigd door jeroen210 op 28-06-2011 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Niet online
Rekenblok schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 15:22:
[...]De aanmelding die ik ontvangen had was alleen over internet en telefonie. Mocht het analoog niet werken dan zou ik even bellen naar de service desk. :)
PowerOn/of van de Genisis en het werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
Gaat 538 TV aangeboden worden? Volgens dit bericht gaat de zender 4 juli van start en gaan UPC en Ziggo hem doorgeven. RTL is eigenaar van de zender dus mij lijkt dat er toch al een verbinding ligt met het RTL-distripunt.

[ Voor 0% gewijzigd door ari3 op 29-06-2011 11:25 . Reden: spelling ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Mau_Maus schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 17:00:
[...]

Ben ik het niet mee eens en zal het ook nooit accepteren. Als zo'n box kapot gaat door het van het stroomt te halen, dan is dat een slechte eigenschap en ontwerpfout van het apparaat als die er niet tegen kan. En klopt hij kan updates binnenhalen in standby. Maar je kan ook handmatig af en toe een update doen. Ik heb nooit problemen gehad met updates, vaak komen die er wel in al die paar minuten weer aanstaat. Maar goed tijdje geleden zijn hier ook discussies en 'voor en tegens' geweest.

Het is voor mij ieder geval duidelijk, dat het witte scherm een software dingetje is. Met de 130 trouwens geen problemen, en daar doe ik het zelfde.
Je gaat je computer toch ook niet van de stroom halen als die nog bezig is met updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Zit gewoon na 18:00 op Animal planet, dus ik vermoed dat het gewoon uitgezonden gaat worden, het is geen apart kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
jeroen210 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 20:15:
Hmm dan zou ik dit als tip willen meegeven voor XMS qua verbeteringen. Is wel een beetje een tegenvaller.

Kan je me dan misschien wel vertellen hoe ik er voor kan zorgen dat ik in ieder geval de opname van morgen automatisch kan opnemen zonder dat "de gidsinformatie wordt ververst" in beeld blijft staan?

Bedankt voor het antwoord en de hulp.

Edit zo te zien is je bericht nog gewijzigd. Niet alleen KPN kan het maar ook UPC en vast ook andere. Heb het er op dit moment mee te doen maar als XMS / Glashart media inderdaad zou volgen zou dit erg mooi zijn :D
Yup. Ik weet alleen niet of het ook mogelijk is. Kpn gebruikt wel de iptv techniek maar heeft een ander kastje.
Ik heb helaas geen geruchten gehoord die erop wijzen dat glashart er mee bezig is. Het is voor mij een kwestie van hopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 23-05 12:55
Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 14:14:
[...]

Volgens mij zelfs "meer" dan het gemist-pakket van Glashart (XMS geeft dat alleen maar door). Tenminste, volgens mij zit dat laatste stukje "on-demand-content" er nu niet bij.

Volgens mij wordt Ziggo - met deze uitbreiding - weer aardig concurrerend. Om het plat te zeggen: ze zijn een beste inhaalslag aan het maken. Het duurste Alles-in-1 pakket van Ziggo komt nu qua prijs overeen met het 50/50 abo van XMS met eeen HD-pakket erbij.
Een gemis bij Glashart Media/Reggefiber tv blijft nog steeds het niet aanbieden van Sport1 en Film1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
wiebo66 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 01:18:
[...]

Je gaat je computer toch ook niet van de stroom halen als die nog bezig is met updates!
Dan staat het in beeld ;) En die kan je gewoon wel helemaal uitzetten en van de stroom als je wil, zonder problemen :) Beetje erg groot verschil met digitale ontvanger

[ Voor 23% gewijzigd door Mau_Maus op 29-06-2011 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
funrider schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 10:46:
[...]

Een gemis bij Glashart Media/Reggefiber tv blijft nog steeds het niet aanbieden van Sport1 en Film1.
Nog één keer dan:
Film1 en sport 1 zijn eigendom van chellomedia. Om dit aan te kunnen bieden stelt chellomedia absurde eisen mbt minimale garanties. In het kort; als GHM film1 wil aanbieden moeten ze chellomedia garanderen dat er een minimaal aantal klanten actief is dat groter is dan de huidige klantenbase van Film1.

Komt er niet.. tenzij elke WGDO/WBA+ glasvezelklant IPTV neemt en bereid is om voor film1 te betalen. Anders legt GHM geld toe op de levering.. en niet zo'n klein beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Toch jammer. Film1 valt natuurlijk wel te ondervangen door zelf te downloaden maar als echte sport kijker zul je dus (ook) een kabel abbo moeten nemen. Was er trouwens geen sprake van een fusie met Eredivisie Live? Of is dat al weer van de baan? Ik meende zoiets opgevangen te hebben ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Niet online
denan schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:19:
[...]In het kort; als GHM film1 wil aanbieden moeten ze chellomedia garanderen dat er een minimaal aantal klanten actief is dat groter is dan de huidige klantenbase van Film1.

Komt er niet.. tenzij elke WGDO/WBA+ glasvezelklant IPTV neemt en bereid is om voor film1 te betalen. Anders legt GHM geld toe op de levering.. en niet zo'n klein beetje.
Toch is dat vreemd. Pas als Film1 als product beschikbaar wordt gemaakt, en GHM-wederverkopers ermee gaan adverteren, kunnen er aantallen gemaakt worden. Bovendien kan ik me niet voorstellen dat het aansluiten van een paar Film1 streams prijzig is. Desnoods pakt GHM ze van de satelliet. Iedere betalende abonnee is er toch inkomsten, waarom dan zo moeilijk doen over minimale aantallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
ari3 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 11:41:
[...]
Toch is dat vreemd. Pas als Film1 als product beschikbaar wordt gemaakt, en GHM-wederverkopers ermee gaan adverteren, kunnen er aantallen gemaakt worden. Bovendien kan ik me niet voorstellen dat het aansluiten van een paar Film1 streams prijzig is. Desnoods pakt GHM ze van de satelliet. Iedere betalende abonnee is er toch inkomsten, waarom dan zo moeilijk doen over minimale aantallen...
Hint: "chellomedia".. chello.. upc... ? GHM heeft daar weinig over te zeggen.

Door enorme minimale garanties te vragen (je moet voor 40k klanten de rechten afdragen.. of je er nu 1 hebt of 39.999) voorkom je natuurlijk dat een concurrerende partij film1 kan leveren op haar netwerk. GHM moet die rechten afdragen als ze film1 willen leveren en de aantallen die Film1 vraagt zijn nooit te halen.

In ander nieuws (voor de mensen op zoek naar Hindi Film1):
Het Star TV pakket is vanaf vandaag te krijgen bij XMS:

• STAR Plus (kanaal 501): Een Hindi zender met algemene entertainment, zoals drama series, spelshows etc.
• STAR Gold (kanaal 502): Een zender met Hindi Bollywood films
• STAR One (kanaal 503): Een zender met entertainment gericht op kijkers in de leeftijd van 16 tot 34 jaar
• STAR News (kanaal 504): Een zender met Hindi News, met onder anderen een doorlopende nieuwsuitzending, achtergrondinformatie en documentaires.

€16,- per maand.

[ Voor 3% gewijzigd door denan op 29-06-2011 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Mau_Maus schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 10:55:
[...]

Dan staat het in beeld ;) En die kan je gewoon wel helemaal uitzetten en van de stroom als je wil, zonder problemen :) Beetje erg groot verschil met digitale ontvanger
Bovendien moet je het vergelijken met de eis dat je PC ten alle tijden op standby moet, omdat het kan zijn dat er eventueel, wellicht, misschien een update plaats gaat vinden. Zo gauw je de stroom eraf haalt dan gaat de boel misschien kapot...

Ik wil gewoon de stroom eraf halen, klaar, het kost mijn gewoon geld als ik het niet doe. Dan maar een update bij het opstarten van het apparaat, hoe lang kan het duren via glasvezel, nietwaar?

Maar goed, het probleem zit hem dus daarin? Zou dat op te lossen zijn met een update (hoe ironisch :P ) ?
Of is de enige mogelijkheid om dus een andere animo aan te schaffen?

[ Voor 10% gewijzigd door inXs op 29-06-2011 13:27 ]

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Je kan hem laten testen in een XMS huis. Als er iets mis mee is dan krijg je een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venga AB
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-02 21:37
Rekenblok schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:45:
[...]

Ik was achter de schermen al aan het onderzoeken of ik hier iets mee kan :)

Edit: Staat op dit moment uit bij noc ;)
Top :D
denan schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 11:32:
[...]

Ik heb het momenteel druk dus ik heb niet echt veel tijd om een nette probleembeschrijving uit het forum te destilleren. Als iemand me een (zo volledig mogelijke) beschrijving van het probleem kan geven kan ik het intern aankaarten. -> denan.nospam@gmail.com

(aangezien het een lastig probleem is verwacht ik wel minimaal een a4tje ;))
Als er bij noc op korte termijn niets uitkomt, dan wil ik wel een gedegen onderzoek en probleemomschrijving maken. Hier ook druk, druk ;)

P.S. Mailadres zonder .nospam neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Venga AB schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 14:36:
Als er bij noc op korte termijn niets uitkomt, dan wil ik wel een gedegen onderzoek en probleemomschrijving maken. Hier ook druk, druk ;)

P.S. Mailadres zonder .nospam neem ik aan?
Nope.. met nospam. Nieuwe mailbox speciaal voor fora :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Ter info: morgen gaat waarschijnlijk de nieuwsbrief verstuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Spannend...! Nog spectaculaire nieuwtjes? Tipje van de sluier...? <+:) :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Fiber schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 15:33:
Spannend...! Nog spectaculaire nieuwtjes? Tipje van de sluier...? <+:) :Y
Er staat een stukje geschreven over wat er gaat gebeuren met uitzending gemist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Rekenblok schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 15:04:
Hehe, het is niet handig dat aan te kondigen, nou gaat iedereen je de rest van de avond vragen wat erin komt te staan :P (Iets over Amino 540 O-) ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Luuk1983 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:09:
[...]

Hehe, het is niet handig dat aan te kondigen, nou gaat iedereen je de rest van de avond vragen wat erin komt te staan :P (Iets over Amino 540 O-) ?)
Dat is een makkelijke: nop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Luuk1983 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:09:
[...]

Ik vind het gewoon leuk om jullie te pesten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

OK, laat ik eens een leuk lijstje maken, met voor elk wat wils...
  • 100 Mbit optie wordt 10 Euro
  • Uitrol schema met planning voor Gigabit
  • XMS Altijd online, ook bij storing (Naar voorbeeld van xs4all)
  • UZG ook in 2012 nog gratis
  • RTL en SBS HD zenders in basispaket
  • Aankondiging programmeerbare PVR
  • Rekenblok VP XMS WebCare
Lijkt me een leuk lijstje, ben benieuwt wat er van uitkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubris
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

hubris

X-Life Crew

Rekenblok for president, ik ben voor! _/-\o_

X-Life crew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Fiber schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 16:56:
OK, laat ik eens een leuk lijstje maken, met voor elk wat wils...
  • 100 Mbit optie wordt 10 Euro
  • Uitrol schema met planning voor Gigabit
  • XMS Altijd online, ook bij storing (Naar voorbeeld van xs4all)
  • UZG ook in 2012 nog gratis
  • RTL en SBS HD zenders in basispaket
  • Aankondiging programmeerbare PVR
  • Rekenblok VP XMS WebCare
Lijkt me een leuk lijstje, ben benieuwt wat er van uitkomt...
Dat lijstje vind ik een goed plan. Lijkt me wel een mooi lijstje eigenlijk :)

[ Voor 97% gewijzigd door White_Collar op 29-06-2011 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrarifreak
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ziet er nog best wel ok uit eigelijk het klantenonderzoek.
over algemeen is ieder aardig tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
Bijna morgen, ik kan niet wachten...... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Komt die ook online?
Ik gebruik de xmsmail niet meer, dus ontvang de nieuwsbrief ook niet meer (ook de facturen niet ;) )

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Loveparade schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 08:16:
[...]

Komt die ook online?
Ik gebruik de xmsmail niet meer, dus ontvang de nieuwsbrief ook niet meer (ook de facturen niet ;) )
Je kan ook gewoon een forward instellen? Ik krijg mijn facturen (en nieuwsbrieven) gewoon op mijn gmail adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

En je kan ook nog even in de webmail gluren... Maar online zou inderdaad ook wel handig zijn. Komt vast wel, of anders een copy/paste in dit draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-05 09:21
Hallo;

Heeft iemand al een speedtestje gedaan na de werkzaamheden van 29-6 op speedtest.net?
Vreemde is dat ik nu pieken meet van 350Mbit/down en upload niet hoger dan 60Mbit.ping 4ms
Eerder heb ik meer realistische waarden van 96Mbit/87Mbit 2ms gemeten.
Ik heb een 100/100 abbo bij xms en woon in Hilversum.
Wat zijn jullie ervaringen?

Mvg Jacques

[ Voor 5% gewijzigd door jacques1971 op 30-06-2011 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Het viel me op dat volgens 'Mijn XMS' ik 2 STB's heb:
U heeft al 2 settopboxen besteld:

Type Status Verzendinformatie
HD settopbox Opgeleverd (nog) geen verzendinformatie beschikbaar.
SD settopbox Opgeleverd Zending afgeleverd [2010-04-14]
Dit klopt echter niet. De SD box is teruggestuurd en omgeruild voor de HD box. Ik heb dus maar één HD box hier. Moet dit aangepast worden, of maakt het niet uit?

[ Voor 3% gewijzigd door Luuk1983 op 30-06-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
jacques1971 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 10:21:
Hallo;

Heeft iemand al een speedtestje gedaan na de werkzaamheden van 29-6 op speedtest.net?
Vreemde is dat ik nu pieken meet van 350Mbit/down en upload niet hoger dan 60Mbit.ping 4ms
Eerder heb ik meer realistische waarden van 96Mbit/87Mbit 2ms gemeten.
Ik heb een 100/100 abbo bij xms en woon in Hilversum.
Wat zijn jullie ervaringen?

Mvg Jacques
Er zijn geen aanpassingen geweest in het internet gedeelte. Puur toeval dat het andere waardes aangeeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Luuk1983 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 11:23:
Het viel me op dat volgens 'Mijn XMS' ik 2 STB's heb:

[...]

Dit klopt echter niet. De SD box is teruggestuurd en omgeruild voor de HD box. Ik heb dus maar één HD box hier. Moet dit aangepast worden, of maakt het niet uit?
Dit is een puur administratieve vermelding en zal weinig gevolgen hebben. Waarschijnlijk hebben ze je omruilactie handmatig doorgevoerd ipv via het systeem, daardoor weet de portal niet wat je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
De nieuwsbrief is niet echt nieuws...

Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
fast-server schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:02:
De nieuwsbrief is niet echt nieuws...

Jammer
De nieuwsbrief is wel zeker nieuws voor 99% van de klanten van XMS. Niet iedereen zit op tweakers :)

Verder weet je nu de uitslag van het klanttevredenheidsonderzoek en dat UZG tot eind dit jaar gratis blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Heeft iemand al een nieuwsbrief ? ik heb het vermoeden dat sinds mijn facturen op mijn verzoek direct naar mijn prive mail adres verzonden wordt, ik geen nieuwsbrief meer krijg

Kan iemand eventueel hier posten ?

[ Voor 17% gewijzigd door boswandeling op 30-06-2011 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Jeps! gelezen, ik ging al van een "nieuwsbrief" maar dit zijn gewoon de resultaten van een tevredenheids onderzoek.

Als ik zo lees dan zou ik ook stiekem wel denken dat t eigen personeel geinstrueerd is ook mee te doen om alle cijfers handmatig en semi legaal op te krikken :P

Maar als je niet teveel blind staart op de goeie cijfers/balken dan zie je dat ook aardig wat klanten niet tevreden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
MiK schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:36:
Jeps! gelezen, ik ging al van een "nieuwsbrief" maar dit zijn gewoon de resultaten van een tevredenheids onderzoek.

Als ik zo lees dan zou ik ook stiekem wel denken dat t eigen personeel geinstrueerd is ook mee te doen om alle cijfers handmatig en semi legaal op te krikken :P

Maar als je niet teveel blind staart op de goeie cijfers/balken dan zie je dat ook aardig wat klanten niet tevreden zijn.
Iets naar onderen scrollen, daar staan de andere items uit de nieuwsbrief.

Wat betreft het KTO: je ziet de aantallen bij elke vraag staan.. Het totale aantal mensen dat XMS in dienst heeft kan geen significante deuk schoppen in de resultaten van dit KTO. En wat betreft ontevredenheid: De resultaten van een KTO zijn altijd gekleurd, ontevreden mensen zullen sneller een KTO invullen en bij elke vraag een 1 of "zeer ontevreden" aanklikken. Dat zie je in de resultaten ook terug; kijk maar eens hoeveel mensen de snelheid "zeer slecht" vinden en hoeveel mensen vervolgens overal 'zeer slecht' ingevuld hebben. Dat zijn waarschijnlijk klanten die het ergens niet mee eens zjin geweest en vervolgens een KTO gebruiken om hun onvrede te uiten over een specifieke dienst.

Of geloof jij echt dat er steeds 10-12 mensen zijn die alles als "zeer slecht/slecht" ervaren, inclusief de internet snelheid (waarvan wij allemaal weten dat hij gehaald zal worden). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
De kans is idd klein, stel dat ik nou in 3 maanden tijd 3x storing heb waarin alles er een halve dag of langer uitligt, geef ik alles de slechtsmogenlijke beoordeling, als klant wordt je namelijk toch niet serieus genomen, en al helemaal niet als het alleen op een bepaald adres is. Tis immers maar een enkele klant.

Vaak zat wordt je weggestuurd met een tip alsof je een achterlijke bent. Bij elke helpdesk die ik aanklop blaas ik alles tegenwoordig zo op, anders nemen ze je gewoon niet meer serieus. Bij XMS ben ik vaak zat van het kastje naar de muur gestuurd, modem uit en spanning er weeer op nieuwe router etc. Bullshit maar dan zijn ze weer even van je af. Ik zou het niet gek vinden als mensen vaak problemen met XMS hebben gehad, ze alles waarderen op tot op de slechte keuze mogenlijkheid. Reeel is het niet, maar dit is een selectief groepje mensen die denk ik ook aantal problemen hebben of hebben gehad en ook niet serieus genomen zijn.

Ik heb btw het onderzoek niet ingevuld :) wist niet eens dat deze liep

[ Voor 3% gewijzigd door boswandeling op 30-06-2011 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jsnab
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-09-2021
MiK schreef op zondag 26 juni 2011 @ 11:00:
[...]

Is jou VPN toevallig ook traag.

Ik had een jaar geleden een Wrt-320 met daarover VPN en dat ging 20/20 mbit.. OP een bepaald moment haalde ik met dezelde VPN net aan 2 mbit.

Ik heb en e3000 maat daarover VPN maar dat geeft geen verschil. Mocht je nou merken dat je verbinding ook erg traag is over VPN kunnen, dan zouden ze weleens de VPN kunnen afknijpen, zo niet bewust dan moeten ze het toch maar oplossen denk ik. Wij leven in een land waar *afknijpen* van ongelimiteerd internet "not done" is
Ik heb de snelheid van de VPN verbinding nog niet gemeten. Het meten wordt nu ook een beetje lastig aangezien ik de server weer terug verhuist heb naar een xs4all verbinding.

Imac 24" 4GB 640GB,Iphone 4,Ipad 2 64GB 3g, Ps3 60 GB, Synology DS209, Acryan Playon HD 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Laatst online: 05:00
Is het trouwens nog steeds mogelijk een Animo 130M om te ruilen voor een M532 of straks een M540?

En wanneer komt die M540 nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295271

MiK schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:24:
Heeft iemand al een nieuwsbrief ? ik heb het vermoeden dat sinds mijn facturen op mijn verzoek direct naar mijn prive mail adres verzonden wordt, ik geen nieuwsbrief meer krijg

Kan iemand eventueel hier posten ?
Ik heb hem ook nog niet gehad, en ik heb hem in al die jaren wel altijd keurig gehad op m'n hoofd mail account. Hij zal dus nog wel niet aan iedereen verstuurd zijn gok ik dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-03 18:53

j1nx

Geek - Enjoying life

MiK schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:36:

plus het feit dat je dus geen optie hebt/had om "voldoende" te stemmen. En dan zie ik "voldoende" als; "ongeveer als verwacht"

Nu moet je kiezen tussen "matig" wat ik dus interpreteer als niet voldoende / onder verwachting en "goed", wat ik toch echt interpreteer als iets wat boven verwachting is.

Ik denk dat vrijwel alle "goed" stemmen dus gewoon als "voldoende" gezien moeten worden. En als je al die uitslagen dus steeds leest als "voldoende" dan is er weinig om over op te scheppen.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-05 20:29
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1364280153.png

/cry.

Het is nog steeds in behandeling, dat wel.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Hmm, dat is een duidelijk geval: Vezeltje vies :)

edit: nouja bijna altijd ;)

[ Voor 24% gewijzigd door White_Collar op 30-06-2011 20:31 ]

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is inmiddels al een aantal keren voorgekomen, maar: verdere flamewars worden niet getolereerd. Hou het ontopic, zo niet, dan kun je (ongeacht wie er begon) een OW verwachten.