Zo de eerste echte echte Cataclysm raid wipe fest. We zijn gisteren 9 keer gewiped op Magmaw

Goed dit klinkt misschien slecht.... Maar voor ruim 3 kwart van de members was het onze eerste keer om oog in oog te staan tegenover Magmaw *gulp*
In een nutshell:
- Positioning is IMPORTANT!!!!
De andere hunter(ard) stond 3 keer (net niet achter mekaar) NIET in melee range van Magmaw en dan krijgt die Pillar of Flame op hem, dus op de melee DPS = wipe
- De kiter moet ook gehealed worden
Ik was de hunter die aan het kiten was, ging best aardig overigens, maar was 2 keer dood gegaan omdat een healer of niet healde of omdat ik net out of range liep. Maar kiter dood = wipe
- Niet geraakt worden door de head slam van Magmaw
Want dan raak je behoorlijk slowed en ga je dood door de AoE, dit overkwam me 1 keer na een fout van de eerder genoemde hunter(ard) Mijn plan was om de add's nog snel te killen voordat ze bij de melee DPS waren.
Ook al ging het niet lekker, niemand had verwacht dat we hem in 1 try konden doden. We hebben hem tot 66% gekregen en konden de cycle 2 keer doorlopen. Dit gaat over het algemeen best goed, misschien zelfs verassend goed. Al met al gezien onze vorige ervaring met Argaloth in Baradin Hold lijkt het erop dat we veel gegroeid als raid party. Langzaam aan begint er een vaste 10 man raid party te vormen en gaan we werken aan de kleine dingen.
Ik vond het een geslaagde raid night en ik ben ervan overtuigd dat we maandag verder komen dan 66% We gaan nu allemaal ons best doen om betere gear te krijgen. Een member in het algemeen want die heeft 2 PvP equips die die moet lozen om mee te gaan.
*eerste guild kick van een high lvl is ook al gevallen ivm aanmelden voor de raid en dan afzeggen omdat je niet kan vanwege een bezoek naar je ouders, maar toch nog een half uur in de chat ragen dat je voor onbepaalde tijd niet meer hoeft op te geven voor raids*
Vraagje:
Hoe laten jullie de kiter zijn werk doen? Laten jullie de hunter de add's gewoon rond kiten, of laten jullie de hunter naar de DPS toe komen zodat de add's ge-AoE'd worden en dus asap dood gaan. Ik heb tot nu toe het 2de gedaan met de guild maar het voelt wat onnatuurlijk aan... *iets over een vaag gevoel*
En zijn 2 ranged DPS wel genoeg voor Magmaw? Ik kreeg een beetje de indruk dat het best nog weinig was en dat we er wel 1 of zelfs 2 extra konden gebruiken. De GM vond het wel goed zo kwa opzet, maar het zit me nog een beetje dwars. Dit was onze party set-up:
Warrior(Tank)/Paladin(Off tank)/Druid(Healer)/Priest(Healer)/Druid(DPS)/Hunter/Hunter/Death Knight/Mage/Rogue
[
Voor 16% gewijzigd door
Jveer op 17-05-2011 15:21
. Reden: 2 vragen toegevoegd ]