[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 31.792 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 16:57
Goedeavond,

Ik heb wat advies nodig.

Bij de volgende config wat voor psu raden jullie mij aan.

1100T amd x6 phenomII
4GB Ram
gtx550 msi cylone II (op doos staat op de 12V minimaal 24a)

lieft ook een redelijk stille PSU met mogelijk om mijn cpu over te clocken naar 4,0 ghz (heb al genoeg koeling)

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 16:57
tevens dit is mijn kast lc-10 ms-tech
afmeting huidige voeding 14.00 cm x 14.90 cm x 8.50 cm

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakulukia
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-09 05:41
amdboy1983 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 20:24:
Goedeavond,

Ik heb wat advies nodig.

Bij de volgende config wat voor psu raden jullie mij aan.

1100T amd x6 phenomII
4GB Ram

lieft ook een redelijk stille PSU met mogelijk om mijn cpu over te clocken naar 4,0 ghz (heb al genoeg koeling)
deze is goed zat:http://tweakers.net/price...!-pure-power-l7-300w.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:35
Ik heb momenteel een aantal jaren oude coolermaster extreme power 430W voeding (met 120mm fan) in mijn mediacenter pc. Aangezien ik binnenkort een aantal onderdelen van deze mediacenter pc wil gaan upgraden, vraag ik mij af of het voor mij loont om de coolermaster voeding te vervangen door een nieuwere voeding.
Uitgebreide specificaties van deze voeding kan ik niet meer vinden, volgens mij moet het deze zijn:
http://tweakers.net/price...-power-430w.html#tab:info

De coolermaster presteert nog prima, maar vraag me af of ik met een andere voeding de mediacenter pc nog stiller kan maken. De pc wordt ook gebruikt om te gamen op de tv, dus de voeding zal de volgende delen van stroom moeten voorzien:
- AM3 quad core
- Mid range Ati videokaart (5670/5770/6670)
- 2 120mm case fans
- Verder gewoon de standaard pc delen

Is het zonde geld om hierin te investeren of bevelen jullie aan om een nieuwe voeding te zoeken? Zo ja, welke stille voeding zouden jullie aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:52
je zou ook de fan kunnen vervangen zodat die stiller wordt bespaar je toch weer wat geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 10:43
Welke van deze 2 is kwalitatief de beste voeding, er komt een i7 2600k, 6950, 8gb ram, 3 hdd's. Lichte overklok moet mogelijk zijn.

pricewatch: XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)

of

pricewatch: Corsair Enthusiast TX650 V2

De xfx is modulair wat wel een voordeel is qua kabel management. Maar welke is kwalitatief de beste?

Van de xfx kan ik geen ampèrages vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door dewil1990 op 22-05-2011 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Aangezien ik een aantal leuke onderdelen op de kop heb kunnen tikken, waaronder een nette kast zonder voeding, ben ik nu dus zeker op zoek naar een goede voeding.

De CM extreme power 430W gaat van mijn mediacenter naar de budget desktop die ik aan het samenstellen ben. Voor de mediacenter pc wil ik dan ook gelijk een goede/stille voeding aanschaffen, echter ik zie door de bomen het bos niet meer... Belangrijkste vind ik dat de voeding stil is en de volgende delen (+ wat reserve) van stroom kan voorzien:
- Phenom II X4
- HD5770 (of vergelijkbaar)
- 2 x 2gb ddr3
- 1 à 2 HD's

Mijn budget voor de voeding is +/- 50 euro. Welke voeding kan ik volgens jullie het beste pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
  • Laatst online: 15:52
pricewatch: XFX Pro 450W

denk dat die wel voldoende is voor jou systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Is die beter en (belangrijker) stiller dan bijvoorbeeld de Be Quiet Pure power L7 530W?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
amdboy1983 schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 20:24:
24A op de 12V is idd minimaal maar dit is zonder CPU overklok.
Dan moet je op zoek naar een voeding welke zo'n 31A op de 12V kan leveren. Moet de voeding ook nog ergens anders aan voldoen behalve stil?
Dat zou ik niet doen, verbruik kan makkelijk over de 300W gaan.
Spurlie schreef op zondag 22 mei 2011 @ 02:04:

Mijn budget voor de voeding is +/- 50 euro. Welke voeding kan ik volgens jullie het beste pakken?
De pricewatch: Seasonic S12II 380W, de XFX Pro voedingen zijn namelijk niet zo stil. Be Quiet is in mijn ogen zo goed als nooit interessant, te duur.
whiplash1990 schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 14:00:
Welke van deze 2 is kwalitatief de beste voeding, er komt een i7 2600k, 6950, 8gb ram, 3 hdd's. Lichte overklok moet mogelijk zijn.
Een HD6950 en geen twee? Want de twee 650W voedingen die je noemt voldoen precies aan de eisen met een tweede HD6950.
De xfx is modulair wat wel een voordeel is qua kabel management. Maar welke is kwalitatief de beste?
De XFX Pro 650W en Corsair TX650V2 zijn zo goed als identiek, de XFX XXX 650W levert iets mindere prestaties maar is dus modulair. Als je liever een modulaire voeding wil zou ik gewoon de XFX XXX nemen aangezien ik niet verwacht dat je het verschil ooit zal merken.

Als het gaan om maar een HD6950 en een niet al te grote CPU overklok, voldoen de pricewatch: XFX Pro 450W ook makkelijk.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
-The_Mask- schreef op zondag 22 mei 2011 @ 22:29:
De pricewatch: Seasonic S12II 380W, de XFX Pro voedingen zijn namelijk niet zo stil. Be Quiet is in mijn ogen zo goed als nooit interessant, te duur.
Gaat 380w niet krapjes worden met de eerder genoemde delen? Heb ik dan nog wat reserve over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Met een Phenom II X4 en HD5770 ga je heel veel moeite hebben om over de 200W te komen, rest is nog zuiniger. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
Top, Na het lezen van deze review gaat zometeen de order de deur uit voor de Seasonic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:57
Phenom II 955
4gb DDR3
Blu-Ray
DVD
HD6850
2 HDD's

Ik lees overal dat de volgende voeding aangeraden wordt: pricewatch: XFX Pro 450W . Lijkt me dan ook meer dan voldoende voor m'n systeem, maar ik vraag het toch nog maar even. :)

*Edit: oh, en een eventuele tweede HD6850 kan ik er later nog bij prikken?

[ Voor 11% gewijzigd door Emgeebee op 23-05-2011 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:22
Meer dan genoeg inderdaad, en van wat ik verder in dit topic zo lees is het ook een prima voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
Ha,

mijn voeding is vanochtend overleden en dus ben ik op zoek naar een nieuwe. Mijn systeem:

Moederbord,
i7 920
Nvidia 560 ti
6gb ram
2 sata harddisks
ide dvd/cd lezer/schrijver

Ik wil in ieder geva een optie houden om te upgraden naar een sli setup of naar een high end grafische kaart. Verder zullen er in de toekomst nog wel 1 of 2 extra sata schijven bijkomen.

Welke voeding en welk wattage raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Michielgb schreef op maandag 23 mei 2011 @ 13:51:
*Edit: oh, en een eventuele tweede HD6850 kan ik er later nog bij prikken?
Als je niet gaat overklokken zal het idd moeten gaan, als je wel van plan was de CPU over te klokken ga dan voor de 550W versie.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:57
Owke een snelle vraag: die voeding van chieftec heb ik besteld he. Was 100 euro nu opeens 70 euro?!

En hij is bronze ipv silver/gold? Mischien een betere optie of nogsteeds een prima voeding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:57
-The_Mask- schreef op maandag 23 mei 2011 @ 18:02:
[...]

Als je niet gaat overklokken zal het idd moeten gaan, als je wel van plan was de CPU over te klokken ga dan voor de 550W versie.
Ik zie net dat de volgende voeding bij mij om de hoek in Utrecht direct af te halen is:
http://www.mycom.nl/Produ...Stream-Pro-500WATT/230076

Is 5 euro duurder dan de XFX 450W, maar heeft 50W extra én is modulair. Mijn vraag is dan ook, is deze (net zo) goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Jasper 99 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 15:25:
Owke een snelle vraag: die voeding van chieftec heb ik besteld he. Was 100 euro nu opeens 70 euro?!
Voorraad lozen, 100 euro was al heel goedkoop. 70 euro is gewoon 8)7 :P Maar wel is er maar één te koop, dus als je hem bij één webshop koopt kan de rest hem al niet eens meer krijgen voor 70 euro.
En hij is bronze ipv silver/gold? Mischien een betere optie of nogsteeds een prima voeding ?
Op 80PLUS.org is die als 80 PLUS Gold gecertificeerd, maar in reallife is waarschijnlijk eerder Silver is ook maar met de hakken over de sloot Gold ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Michielgb schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 17:06:
Is 5 euro duurder dan de XFX 450W, maar heeft 50W extra én is modulair. Mijn vraag is dan ook, is deze (net zo) goed?
Nee het is een stap terug ik zou het niet doen. Beter is er trouwens ook niet, dus zoeken heeft geen zin. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door -The_Mask- op 24-05-2011 17:55 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
-The_Mask- schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 17:27:
[...]
Voorraad lozen, 100 euro was al heel goedkoop. 70 euro is gewoon 8)7 :P Maar wel is er maar één te koop, dus als je hem bij één webshop koopt kan de rest hem al niet eens meer krijgen voor 70 euro.

[...]

Op 80PLUS.org is die als 80 PLUS Gold gecertificeerd, maar in reallife is waarschijnlijk eerder Silver is ook maar met de hakken over de sloot Gold ;)
Hey,

Ja ik heb me ene retour gestuurd (had hem nog niet geopend) Krijg morgen me unit voor 76 euro. Is toch weer 103-76-6.75= ong 20 euro winst door even terug te sturen. Maar op de verpakking staat echt bronze ipv silver.. Terwijl op de site staat of silver of bronze dus ik snap het niet echt meer, zullen ze gewoon sommige als bronze en andere als silver clasificeren? Maar hij is het dus wel waard?

Ik zie nog iets wat ik graag wil veranderen, namelijk ik heb 1 4pin connector nodig voor mijn extra fans (4 stuks) nu moet ik daar een totaal nieuwe kabel voor aansluiten (die 4 x 4 pins + 1 x nogiets geeft)
Is er niet een 15pin S-ata kabel naar 4 pin ? Of iets anders waar ik me fans op kan aansluiten zonder dat ik dus extra kabel moet weg werken?

[ Voor 16% gewijzigd door Jasper 99 op 24-05-2011 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Jasper 99 schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:56:
[...]
zullen ze gewoon sommige als bronze en andere als silver clasificeren?
Nee dat denk ik niet. Je moet het 'probleem' o.a. bij de maker van de voeding CWT zoeken. Die heeft waarschijnlijk een heel goed exemplaar naar 80plus.org gestuurd. Deze voeding deed net, maar dan ook net Gold. CWT zelf heeft de voeding dan ook bestempeld als Silver. Nu schijnt er alleen ook een iets mindere efficiente versie te zijn, dit is ook de versie waar de Corsair TX950W op gebaseerd is. Deze voeding is echter op 80plus.org als 80 PLUS Silver gecertificeerd. Deze voeding vind je alleen niet bij CWT op 80plus.org, dit is denk ik ook de reden. Het is namelijk een stuk goedkoper om een 80 Plus certificaat te krijgen als je zegt dat je voeding een CWT DSG 950W is dan testen ze hem namelijk niet, maar gaan ze gewoon uit van de gegevens die ze al hebben van de CWT DSG 950W.
CWT heeft overigens de iets minder efficiente welke 80PLUS Silver deed op 80PLUS.org bestempeld als Brons, dat is dus ook de reden dat je dat op jouw voeding en ook op de Corsair TX950W ziet. Maar het kan dus wel zijn dat jouw exemplaar goed genoeg is voor 80 PLUS Silver.

Hoop dat je het wat snapt, zoniet het is gewoon een hele goede voeding voor zijn geld. :p
Maar hij is het dus wel waard?
Absoluut! :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Hey, ja ik begrijp het :) maar op de psu zelf staat wel het zilver label, op de verpakking staat bronze dus ik denk dat ze gewoon te lui zijn om de verpakking alleen voor dit model aan te passen (De rest heeft namelijk wel bronze) Maar dan is het prima :D heb ik hem toch voor +/- 80 euro kunnen kopen :D !

Maar nog een idee voor die kabel management stuff? dus een 15pin connector naar 4pin molex? Of andere manier om die extra kabel te besparen (moet nu de 4 x 4 pin molex kabel erin gooien :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Snap niet wat je bedoelt met die laatste twee zinnen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Uhm die voeding is modulair, maar ik heb voor mijn fans 1 x een 4 pin molex aansluiting nodig, nu moet ik dus een extra kabel gebruiken puur voor dat. Ik heb al wel wat lopen zoeken en kon een 15pin sata (voor stroom harddisks etc) connector naar 4 pin molex vinden maar dat kost snel al weer 10 euro. Is er mischien een betere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Heeft de fan alleen een 4 pins molex aansluiting? Dat is namelijk niet gangbaar, soms heeft die wel een 4 pins molex aansluiting maar dan normaal gesproken ook nog de normale 3 pins fan aansluiting. Deze aansluiting kan gewoon op het moederbord.

Heeft de fan alleen een molex aansluiting, zou je die eraf kunnen knippen en hem ergens aan de voeding draden zetten. Niet zo netjes wel goedkoop. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
-The_Mask- schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 00:24:
Heeft de fan alleen een 4 pins molex aansluiting? Dat is namelijk niet gangbaar, soms heeft die wel een 4 pins molex aansluiting maar dan normaal gesproken ook nog de normale 3 pins fan aansluiting. Deze aansluiting kan gewoon op het moederbord.

Heeft de fan alleen een molex aansluiting, zou je die eraf kunnen knippen en hem ergens aan de voeding draden zetten. Niet zo netjes wel goedkoop. :p
Nee de fans hebben 3 pins maar ik heb er 9. 4 zitten dus via een 4 pins molex je weet wel zo'n male en female unit die zitten allemaal in elkaar maar ik heb dus 1 vier pin molex nodig, maar wil dat eigenlijk omzeilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 19:54
Ola,

Ik probeer al even uit te vogelen wat voor n voeding ik zal moeten gaan gebruiken voor mn nieuwe build.

Setup:

Asus P6T7 WS Supercomputer
Xeon W3520 2.66 , wordt oc'd . Ooit vervangen door 980 oid
3x 5870 in cf
Perc5i met wat schijven
Mogelijk een revodrive
Een gfc 9800 gt. (Physx)
Oh en wsl 12gb 1600 geheugen.

Alles wordt watergekoeld met extern spul (geen stroom van mobo, op de fans na).

Ik zit te kijken naar 1kw voedingen, lichter durf ik niet echt te gaan, zeker ivm mogelijke uitbreidingen ooit.

Afijn, nu ben ik met reviews wel wat wijzer geworden, maar ik wil toch een (deels?) Modulaire, betrouwbare voeding hebben, die dit met gemak trekt en als t ff kan ook zo efficient mogelijk is.

Ik zie door de bomen t bos niet meer :/
Antec quattro series leken me wel wat, maar ocz? Of was t corsair? Kunnen er ook wat van.
Ruimte geen probleem ,

Iemand een suggestie? (Reviews kan ik dan denk ik wel vinden)

Edit: ik neig naar een ocz zx1000, iemand die daar een mening/feit over kan geven?

[ Voor 66% gewijzigd door KaWaReZ op 25-05-2011 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Jasper 99 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 01:33:
[...]

Nee de fans hebben 3 pins maar ik heb er 9. 4 zitten dus via een 4 pins molex je weet wel zo'n male en female unit die zitten allemaal in elkaar maar ik heb dus 1 vier pin molex nodig, maar wil dat eigenlijk omzeilen!
Juist, maar dan kun je wel de eerste molex er afknippen en hem ergens anders aansluiten.
KaWaReZ schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 01:41:
Edit: ik neig naar een ocz zx1000, iemand die daar een mening/feit over kan geven?
De OCZ is idd een leuke kandidaat. Beter zou zijn de pricewatch: Super Flower Golden Green SF-1000P14XE alleen daar zit je nogal met de leverbaarheid. Beste koop doe je met de pricewatch: Chieftec Nitro BPS-950C maar deze is bijna uitverkocht en hierbij moet je wel een paar verloopjes gebruiken omdat de voeding anders niet genoeg aansluitingen heeft.

Edit: de OCZ ZX serie schijnt bij hoge load nogal eens last te hebben van coil whine.

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 25-05-2011 11:35 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
Hmmmm ,
er komt sowieso ruis uit de pc (fans en hdd's) dus weet niet hoe het gegil zal klinken,,

de chieftec (weinig tot geen ervaring met het merk) , de prijs is wat "laag" maar de verloopjes doen t em, (wil daar juist vanaf)
de super flower golden.... nooit van gehoord... de leverbaarheid staat me wel wat tegen.

de corsair HX1000W pricewatch: Corsair HX1000W
en deze OCZ pricewatch: OCZ Z Series 1000W Modular
zien er ook weer (kwa prijs en specs) redelijk aantrekkelijk uit...

zucht... voel me net een wijf.... mmmm ja maar die is mooi rood (die antec quattro's vind ik er mooi uitzien)
dank iig voor je vorige replu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
KaWaReZ schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:23:
Hmmmm ,
er komt sowieso ruis uit de pc (fans en hdd's) dus weet niet hoe het gegil zal klinken,,
Vooral irritant. ;)
de chieftec (weinig tot geen ervaring met het merk) , de prijs is wat "laag"
De prijs is extreem goed, voor meer info zie de vorige pagina.
maar de verloopjes doen t em, (wil daar juist vanaf)
Oké dan valt die helaas af.
de super flower golden.... nooit van gehoord...
Erg goed ding, ook weer erg goede prijs. Reviews genoeg, ook onder andere namen KingWin Lazer Gold en NZXT Hale90, welke beide gebaseerd zijn op dit design.
de leverbaarheid staat me wel wat tegen.
Ja mij ook.
de corsair HX1000W pricewatch: Corsair HX1000W
Niet meer interessant, is al lang achterhaald.
Geen goede voeding en geen goede prijs, ook al een tijdje EOL.

Je zou de pricewatch: Silverstone Strider Gold ST1000-G ook kunnen overwegen. Of nog een stukje duurder de pricewatch: NZXT Hale90 1000W dit is dus een Super Flower Golden Green van 1000W. Maar de beste koop blijft de Super Flower Golden Green van 1000W. Als je het niet erg vind om hem in Duitsland te halen zou ik dat gewoon doen.

Hier vind je meer Duitse webshops, en hier een review van het kleine broertje van 800W.

[ Voor 6% gewijzigd door -The_Mask- op 25-05-2011 14:02 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Jasper 99 schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 01:33:
[...]

Check dit artikel eens :) Volgens mij zoek je zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
Woooh...... thx voor de lange reply + moeite

t bedrijf e-bug valt af ivm recensies.

zit wat vaker op ebay te kijken, meeste spul voor zowel motor als pc haal ik uit DE
zal eens kijken of ik die flower op de kop kan tikken en anders wordt t de nzxt :)

Merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 03:03
Ik heb nu een pricewatch: Cooler Master Silent Pro Gold 600W in mijn lijstje staan, maar ik twijfel nog steeds of het een degelijke optie is. Volgens Icec_Old is een pricewatch: XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) zo goed of beter (in ieder geval beter dan de Silent Pro M versie, zie http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36103679 ), is dit ook zo?

Eerder werd de Zalman ZM600-HP al afgewezen maar ik weet niet precies waarom ( http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36102461 ). Hij zou gebaseerd zijn op een gebrekkig design, maar een vriend van me gebruikt deze voeding al langer zonder problemen.

Het systeem waar de voeding in moet: gallery: ChromeBallz

Edit: Bijna vergeten te vragen, maar voor een big tower zou ik volgens enkele reviews een verlengingskabel voor de 20+4 connector nodig moeten hebben om via het kabelmanagement bij het moederbord te komen. Kan dit enig kwaad of gaan prestaties/kwaliteit hiervan onderuit?

[ Voor 12% gewijzigd door Khrome op 26-05-2011 14:39 ]

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3LoXy
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-07 14:38
Goeie avond(nacht) allemaal,

Ik heb even een vraagje ivm mijn voeding, wegens aanschaf van nieuwe hardware wil ik graag even een bevestiging dat mijn huidige voeding voldoende is.

Mijn huidige voeding is een Antec Truepower 750 W, nu is mijn vraag of deze voldoende is voor de volgende hardware: Azerty.nl Winkelmand Link

Naast de hardware in de link komen hier ook nog 2 interne Samsung SpinPoint F4EG bij, een Samsung SpinPoint F3, een Seagate Barracuda en een WD. Ook zou er in de toekomst nog een geluidskaart bij moeten kunnen.

Dus is deze Antec in staat om de hardware met de nodige stroom te voorzien? Ik denk zelf van wel, maar ik wou toch even zeker zijn omdat mijn laatste voeding letterlijk ontploft is kort nadat er 3 schijven werden bijgeplaatst (Geen idee of dat de reden van de ontploffing was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteeel draai ik het volgende systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB€ 62,-€ 62,-
1Cooler Master CM 690 II Advanced€ 80,77€ 80,77
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 240,90€ 240,90
1Cooler Master Real Power M520€ 66,62€ 66,62
1Corsair Force F120 (34nm) 120GB€ 180,06€ 180,06
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 74,50€ 74,50
1MSI R6950-2PM2D2GD5€ 229,90€ 229,90
1Asrock P67 Extreme4 (B3)€ 109,73€ 109,73
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.044,48

Ik merk dat zodra ik ga overclocken de voeding het niet prettig gaat vinden om het te trekken (regelmatig valt hij uit).

Nu draai ik hier ook een Waterkoeling set bij net als deze meneer volgens onderstaande link:

http://www.overclockers.c...master-cm690-ii-advanced/

Nu is mijn vraag, als ik crossfire wil draaien en de pc wil overclocken naar 4,5 ghz, welke voeding zou er in passen om dit te trekken, de max lengte van de voeding mag max 1 cm groter wezen dan de huidige voeding, of ik moet de kast aan de achterkant iets open zagen.

Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanou
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-04-2022
Ik ben van plan een "be quiet! Dark Power Pro P9 850W" te kopen is dit een degelijke voeding?
Ik ga MSI 6950 Twin Frozr III OC Crossfire gebruiken. mss dat dit handig is om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
ChromeBallz schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 14:35:
Ik heb nu een pricewatch: Cooler Master Silent Pro Gold 600W in mijn lijstje staan, maar ik twijfel nog steeds of het een degelijke optie is. Volgens Icec_Old is een pricewatch: XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) zo goed of beter (in ieder geval beter dan de Silent Pro M versie, zie http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36103679 ), is dit ook zo?
Wat zijn precies de eisen aan de voeding? Efficient? Stil? Modulair? Of alle drie of iets anders?
Eerder werd de Zalman ZM600-HP al afgewezen maar ik weet niet precies waarom ( http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36102461 ). Hij zou gebaseerd zijn op een gebrekkig design, maar een vriend van me gebruikt deze voeding al langer zonder problemen.
Probleem is dat er één of meerdere condensators er na een tijdje wel eens mee ophouden en dat de voeding nogal eens in de beveiliging schiet bij een high-end videokaart door de slechte implementaties van de OCP's. Zal wel een beetje onbegrijpelijk zijn denk ik, maar het gaat er om dat het iig geen aanrader is en dat de voeding veel te duur is voor wat je er voor krijgt.
V3LoXy schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 00:41:
Goeie avond(nacht) allemaal,

Ik heb even een vraagje ivm mijn voeding, wegens aanschaf van nieuwe hardware wil ik graag even een bevestiging dat mijn huidige voeding voldoende is.

Mijn huidige voeding is een Antec Truepower 750 W, nu is mijn vraag of deze voldoende is voor de volgende hardware: Azerty.nl Winkelmand Link

Naast de hardware in de link komen hier ook nog 2 interne Samsung SpinPoint F4EG bij, een Samsung SpinPoint F3, een Seagate Barracuda en een WD. Ook zou er in de toekomst nog een geluidskaart bij moeten kunnen.
Met gemak. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent198
  • Laatst online: 20-10-2023
heuy,

Gisteren mijn nieuwe gtx 560 ti in mijn pc gestoken en wat blijkt, de pc pleurt uit als ik hem load, dus maar mijn noname naab 500watt voeding vervangen!

Heb ff een vraagje voor welke voeding ik nou moet kiezen,

Mijn specs:
i7 860, watergekoeld met 230v pomp
asus p55 mobo
gtx 560 ti over een maand of 2 nog een erbij
2x wd 73gb raptors + in de toekomst nog 1tb sprintpoint

Ik zat zelf te denken dat ik wel genoeg zou hebben met een 650 watt, alleen mijn budget is zeer beperkt tot ong 70-80 euro. Het liefst een modulaire vanwege mijn casebuild, maar hoeft niet per se.

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 427 SOHC
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-07 08:52
pricewatch: XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 08:30:
Nu is mijn vraag, als ik crossfire wil draaien en de pc wil overclocken naar 4,5 ghz, welke voeding zou er in passen om dit te trekken, de max lengte van de voeding mag max 1 cm groter wezen dan de huidige voeding, of ik moet de kast aan de achterkant iets open zagen.
Ik heb niet naar de maten gekeken, maar ik zou een van deze drie halen (als het past)
pricewatch: XFX PRO750W
pricewatch: XFX Black Edition 750W
pricewatch: Corsair AX750
De laatste twee zijn modulair.
keanou schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:00:
Ik ben van plan een "be quiet! Dark Power Pro P9 850W" te kopen is dit een degelijke voeding?
Ik ga MSI 6950 Twin Frozr III OC Crossfire gebruiken. mss dat dit handig is om te weten.
Veel te duur voor wat je krijgt, voor dat geld haal je een veel betere voeding. Maar ga je ook overklokken? Welke CPU heb je en wat is de rest van de PC? Wat zijn de eisen aan de voeding? Modulair, stil, efficient?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
-The_Mask- schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:22:
[...]
Wat zijn precies de eisen aan de voeding? Efficient? Stil? Modulair? Of alle drie of iets anders?
Alle drie. Met de videokaart in het systeem op idle moet ik er bij kunnen slapen in principe, alhoewel het denk ik moeilijk is om daar overheen te komen. Mijn huidige systeem is ook al niet zo heel stil dus dat komt wel goed.

Voor een goede voeding heb ik ook wel wat extra's over, de prijs van een cm silent pro gold 600 vind ik het wel waard als er geen goedkoper equivalent is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stil, efficiënt en modulair: Seasonic X-560 & Seasonic X-660

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
660W is nergens voor nodig.
pricewatch: Seasonic X-560
pricewatch: Super Flower SF-550P14PE
Bij de eerste zal de fan niet aanslaan als de PC idled bij de tweede zal de fan zelfs waarschijnlijk helemaal niet aan slaan.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
-The_Mask- schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 23:01:
660W is nergens voor nodig.
pricewatch: Seasonic X-560
pricewatch: Super Flower SF-550P14PE
Bij de eerste zal de fan niet aanslaan als de PC idled bij de tweede zal de fan zelfs waarschijnlijk helemaal niet aan slaan.
Gezien de bijna identieke prijs, zou ik voor de pricewatch: Cooler Master Silent Pro Gold 600W gaan of de Seasonic X-560?

De 560 staat wel bij AMD als geschikt voor de 6970, maar het systeem uit mijn wenslijst gaat uiteindelijk ook wel wat meer hd's en fans krijgen alsmede een lichte overclock. Is de 560 van zo een hoge kwaliteit dat hij uiteindelijk een betere keuze is dan de 600?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SheepShifter
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 31-05 00:10
vraagje aan the mask,

Ik heb U al eerder hier overgevraagd maar bent vergeten :(
ik ben van plan om dit te kopen:

i7-2600k
asus sabertooth p67
gtx 560 ti sli
ocz vertex 3 120gb

zou een xfx 650 xxx edition hier voldoende voor wezen?
ik ben later ooit wel van plan om verder een kleine overclock te doen.

Alvast hartelijk dank :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
ChromeBallz schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 19:45:
[...]

Gezien de bijna identieke prijs, zou ik voor de pricewatch: Cooler Master Silent Pro Gold 600W gaan of de Seasonic X-560?
De Seasonic X-560.
De 560 staat wel bij AMD als geschikt voor de 6970, maar het systeem uit mijn wenslijst gaat uiteindelijk ook wel wat meer hd's en fans krijgen alsmede een lichte overclock. Is de 560 van zo een hoge kwaliteit dat hij uiteindelijk een betere keuze is dan de 600?
De Seasonic is in werkelijk alles beter volgens mij.
Seasonic is volledig modulair, Coolermaster niet, Seasonic levert stabielere spanningen, met minder rimple/noise. Is een stillere voeding en is semi-passief. Onderdelen zijn van betere kwaliteit en hoogstwaarschijnlijk kan de Seasonic ook meer leveren, al maakt dit voor jouw weinig uit. Beide voedingen kunnen gewoon meer dan genoeg leveren voor jouw.
Ctown666 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 21:12:
vraagje aan the mask,

Ik heb U al eerder hier overgevraagd maar bent vergeten :(
Je bent vergeten wat ik had geantwoord de vorige keer? Je kunt gewoon je vorige posts bekijken als je bijvoorbeeld op je eigen nickname klikt.
ik ben van plan om dit te kopen:

i7-2600k
asus sabertooth p67
gtx 560 ti sli
ocz vertex 3 120gb

zou een xfx 650 xxx edition hier voldoende voor wezen?
ik ben later ooit wel van plan om verder een kleine overclock te doen.
Een kleine overklok moet wel prima kunnen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Ik wil van de zomer ongeveer de volgende computer aanschaffen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS, 1TB€ 46,-€ 46,-
1Aerocool Vs-9€ 31,75€ 31,75
1Intel Core i5 2500 Boxed€ 162,95€ 162,95
1Samsung SH-B123L/BSBP (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM)€ 49,99€ 49,99
1OCZ Agility 3 SATA III 2.5" SSD 60GB€ 104,-€ 104,-
1Mushkin Silverline 8GB DDR3 PC3-10666 9-9-9-24€ 63,-€ 63,-
1MSI R6870 HAWK€ 145,86€ 145,86
1Asrock P67 Pro3 (B3)€ 100,50€ 100,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 704,18

Het budget voor de voeding is E60,- ik vind het niet belangrijk of de voeding modulair is, wel vind ik het belangrijk dat de voeding relatief stil is. De PC gaat verder niet overgeklokt worden.

Tot nu toe heb ik de volgende twee producten op het oog:
pricewatch: Corsair Builder CX600
pricewatch: OCZ ModXStream Pro 600W

Iemand tips?

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Jouw PC neemt hooguit zo'n 250W, een 600W voeding is dus echt nutteloos en niet echt efficient als de PC idled. Een voeding welke 22A op de 12V kan leveren is dus al meer dan genoeg, dus een 300W voeding welke (bijna) al zijn vermogen op de 12V kan leveren en twee 6 pins PCI-e stekkers heeft zal al voldoen. Helaas zul je zulke voedingen amper vinden. Dus de pricewatch: XFX Pro 450W lijkt mij de beste keuze, met jouw PC waarschijnlijk onhoorbaar.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
-The_Mask- schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:51:
Jouw PC neemt hooguit zo'n 250W, een 600W voeding is dus echt nutteloos en niet echt efficient als de PC idled. Een voeding welke 22A op de 12V kan leveren is dus al meer dan genoeg, dus een 300W voeding welke (bijna) al zijn vermogen op de 12V kan leveren en twee 6 pins PCI-e stekkers heeft zal al voldoen. Helaas zul je zulke voedingen amper vinden. Dus de pricewatch: XFX Pro 450W lijkt mij de beste keuze, met jouw PC waarschijnlijk onhoorbaar.
Thanks voor het advies, maar hoe kom je op max 250W voor de hele computer? de GPU heeft volgens de specs al 225W nodig bij full-load. De CPU gaat tot max 95W, ik zat zelf te twijfelen of een 450W PSU wel genoeg zou zijn, daarom ben ik bij 600W gaan kijken.

Edit: volgens NewEgg's PSU calculator moet ik minstens 444W hebben, alhoewel zijn dat soort tootljes natuurlijk een beetje vaag.

[ Voor 10% gewijzigd door roy-t op 29-05-2011 14:53 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De videokaart neemt max zo'n 150W, ook volgens de specs, TDP is 151W. Calculators heb je niks aan er zijn genoeg 450W voedingen namelijk welke deze PC niet stabiel draaiende kunnen houden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 09:40
The Mask, jij vindt BeQuiet veel te duur voor wat je krijgt maar het is wel goed spul toch? Ik ben in de veronderstelling dat je van BeQuiet gewoon goede voedingen krijgt en ook toppers (Dark Power Pro bv.).

Dat de prijs dan wat aan de hoge kant is vind ik zelf niet zo erg, als maar duidelijk is dat je een goede voeding treft.

Heb zelf een Darkpower Pro 550 met MSI 6950 Twin Frozr II/OC, Core i7 2600 en Asrock P67 Extreme6 bordje. Doe geen overklok, maar dingetje bevalt goed en lijkt lekker efficient te zijn met deze hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
-The_Mask- schreef op zondag 29 mei 2011 @ 16:31:
De videokaart neemt max zo'n 150W, ook volgens de specs, TDP is 151W. Calculators heb je niks aan er zijn genoeg 450W voedingen namelijk welke deze PC niet stabiel draaiende kunnen houden.
Ik heb het nog even gecontroleerd en op de site (alternate) waar ik keek stond een fout, 151W TDP klopt inderdaad. Ik zal zeker die 450W overwegen!

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rookie no. 1 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 16:43:
The Mask, jij vindt BeQuiet veel te duur voor wat je krijgt maar het is wel goed spul toch? Ik ben in de veronderstelling dat je van BeQuiet gewoon goede voedingen krijgt en ook toppers (Dark Power Pro bv.).

Dat de prijs dan wat aan de hoge kant is vind ik zelf niet zo erg, als maar duidelijk is dat je een goede voeding treft.

Heb zelf een Darkpower Pro 550 met MSI 6950 Twin Frozr II/OC, Core i7 2600 en Asrock P67 Extreme6 bordje. Doe geen overklok, maar dingetje bevalt goed en lijkt lekker efficient te zijn met deze hardware.
Lijkt lekker efficiënt te zijn? Welke metingen heb je om die uitspraak te ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
Goede vraag ;)

Ik heb zo'n watt-meter geval er een keer opgezet en een tijdje gekeken wat het verbruik was i.r.t. de componenten. Nou is dat misschien niet zo nauwkeurig, maar het viel me mee.

Weet zo even niet de gegevens meer en mijn B2 mainboardje is in RMA voor een B3, dus waarden kan ik zo even niet opduikelen.

Maar mijn vraag staat nog: met BeQuiet haal je gewoon een goede voeding in huis, toch? Prijzen niet meegerekend, puur om fysieke eigenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
rookie no. 1 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 16:43:
Dark Power Pro's zijn geen toppers, het zijn redelijke voedingen. Alleen de prijs laat het als een high-end voedingen zien. Kwaliteit en prestaties zijn niet meer dan redelijk.
Als de prijs aan de hoge kant is bekend het dat je veel betere voedingen had kunnen krijgen.
rookie no. 1 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 17:24:
Maar mijn vraag staat nog: met BeQuiet haal je gewoon een goede voeding in huis, toch? Prijzen niet meegerekend, puur om fysieke eigenschappen.
Nee, geen slechte trouwens, gewoon een redelijke voeding welke verkocht wordt als zijnde een high-end merk, waardoor je veel betere voedingen zult vinden voor minder of hetzelfde geld.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
OK, duidelijk. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 17:54
i5 2500K OCed
2x 6950 OCed
8GB DDR3
SSD 60GB
1TB HD
CD-ROM drive
3 case fans

Gaat dat lukken met deze voeding pricewatch: Nexus Tranquillity RX-8500
Lijkt mij geen probleem..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
-The_Mask- schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:05:
[...]
De Seasonic X-560.

[...]

De Seasonic is in werkelijk alles beter volgens mij.
Seasonic is volledig modulair, Coolermaster niet, Seasonic levert stabielere spanningen, met minder rimple/noise. Is een stillere voeding en is semi-passief. Onderdelen zijn van betere kwaliteit en hoogstwaarschijnlijk kan de Seasonic ook meer leveren, al maakt dit voor jouw weinig uit. Beide voedingen kunnen gewoon meer dan genoeg leveren voor jouw systeem.
Dank! Ben ik er eindelijk uit welke voeding ik moet hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:47
ik zou heel graag een paar foto's van een voeding die ik heb gekocht op de forum willen zetten. Ik heb het geprobeerd door een nieuwe bericht samen te stellen, maar ik krijg dan een script.

Misschien niet het juiste plaats om zo'n vraag te stellen, maar ik heb nooit eerder foto's op tweakers gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Je moet het plaatje eerst uploaden op een site (zoals http://immio.com) dan krijg je een link naar dat plaatje en dan zet je die hier tussen [img]en[/img].

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
sjakietrekhakie schreef op zondag 29 mei 2011 @ 18:38:
Gaat dat lukken met deze voeding pricewatch: Nexus Tranquillity RX-8500
Lijkt mij geen probleem..?
Mag idd geen probleem zijn, maar als je de voeding nog niet hebt zou ik hem ook niet nemen, zijn namelijk wel beteren te krijgen voor minder.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
Ik ben opzoek naar een voeding van 650 Watt of hoger. Maximale budget ligt rond de 100 euro. De voeding moet stabiel zijn EN modulair. Nu heb ik zelf deze op het oog:

http://www.kitguru.net/co...ruepower-new-650w-review/
De voeding is te krijgen voor 109 euro en komt erg goed uit diverse review's.

Kopen of heeft iemand een beter alternatief?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ook een PC waar je die voeding voor gaat gebruiken? :+
Zonder de specs van je set-up is er geen degelijk advies mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:51:
Heb je ook een PC waar je die voeding voor gaat gebruiken? :+
Zonder de specs van je set-up is er geen degelijk advies mogelijk.
Als jij dat wilt:

Q9400 @3.4 op Gigabyte DS3 MoBo (p35 chipset)
4X 2Gb Ram
1 Samsung f2 500Gb
1 Intel x25 80Gb
1 Optical
4 Casefans
ASus 6990 GPU

Ik zit nu met een Antec 550 Basiq plus en mijn systeem trekt het gek genoeg (gezien de GPU ;) ) allemaal wel. Het systeem is stabiel en benchmark resultaten zijn naar verwachting. Maar met het oog op te toekomst zoek ik net ff wat meer prik. Ben bang dat als ik er nog wat fans en disken bij stop, dat hij het dan net niet trekt. :X

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
roy-t schreef op zondag 29 mei 2011 @ 17:02:
[...]

Ik heb het nog even gecontroleerd en op de site (alternate) waar ik keek stond een fout, 151W TDP klopt inderdaad. Ik zal zeker die 450W overwegen!
Heb je dan nog meer/andere eisen, want een betere voor dat geld zal je iig niet vinden. Zelfs niet voor 10 euro meer.
ChojinZ schreef op maandag 30 mei 2011 @ 12:49:
Kopen of heeft iemand een beter alternatief?
De pricewatch: XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) door de betere prijs/prestatie.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
-The_Mask- schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:17:
[...]

Heb je dan nog meer/andere eisen, want een betere voor dat geld zal je iig niet vinden. Zelfs niet voor 10 euro meer.

[...]

De pricewatch: XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) door de betere prijs/prestatie.
tx, zal ff wat reviews doorspitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
-The_Mask- schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:17:
[...]

Nee ik zat alleen nog even te kijken of hij wel alle stekkers had (geen zin om er meteen een verloopje op te moeten zetten).

Hij staat nu in mijn wenslijst, en daar gaat die voeding ook niet snel meer uit :)

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
-The_Mask- schreef op maandag 30 mei 2011 @ 11:14:
[...]

Mag idd geen probleem zijn, maar als je de voeding nog niet hebt zou ik hem ook niet nemen, zijn namelijk wel beteren te krijgen voor minder.
Heb hem nog niet gekocht. Welke zou je aanraden als alternatief dan?

Heb heel specifiek gezocht naar 80 Plus, Modulair, minimaal 800W en een redelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Waarom minimaal 800W? Het zou mij verbazen als een goede 650W het niet zo gaan trekken, maar met 750W zit je sowieso ruim genoeg.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Heb het nog even nagerekend met een PSU calculator en die raadde minimaal 702W aan. Met 750W zou dus ruim voldoende moeten zijn.

Voor welke zou jij gaan dan? Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Er zijn zoveel verschillende PSU calculators en allemaal met een andere uitkomst, maar ik zou geen één weten welke met een antwoord kwam waar je wat mee kan...

De pricewatch: XFX Black Edition 750W of pricewatch: Corsair AX750

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een kleine voeding (dacht zelf aan een SFX) van z'n 150W voor mijn nieuwe HTPC

#ProductPrijsSubtotaal
1Anysee E30TCPlus€ 137,65€ 137,65
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 60,-€ 60,-
1Silverstone SST-ML03B€ 54,98€ 54,98
1Scythe Shuriken Rev. B€ 21,94€ 21,94
1Enermax Aurora Micro Wireless€ 56,01€ 56,01
1AMD Athlon II X2 255€ 48,69€ 48,69
1LG CH10LS20 (10x, SATA-300, dual-layer, Zwart, Retail)€ 53,81€ 53,81
1be quiet! SFX Power 300 Watt€ 40,78€ 40,78
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 17,52€ 17,52
1Asus M4A78LT-M LE€ 40,90€ 40,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 532,28

Videokaart moet ik nog uitzoeken passief en low profile

Iemand die hulp kan bieden ? _/-\o_

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2011 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
@ The Mask:

een antec HCP 1200 ... is dat wat? (in vergelijking met die flower?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:42:
Ik ben op zoek naar een kleine voeding (dacht zelf aan een SFX) van z'n 150W voor mijn nieuwe HTPC
In de behuizing moet een standaard ATX voeding, SFX zal niet passen dus. Dus je zou een PicoPSU kunnen nemen van 150W.
Andere optie is de pricewatch: be quiet! Pure Power L7 300W maar deze is niet heel erg efficient.
Andere optie is een Huntkey Jumper 300W, maar ik weet niet hoe lang het duurt voordat die leverbaar is. Dit is iig wel de beste voeding welke ik ken en ook de meest efficiënte welke je kunt kopen.
Zie ook http://www.anandtech.com/show/4069/huntkey-300w-80plus-gold
Videokaart moet ik nog uitzoeken passief en low profile
HD6450? Of moeten er ook games op worden gespeelt?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Ik heb op dit moment de volgende PC:

Intel Core 2 Quad Q9550 (@3,83 Ghz)
4GB DDR2 (@900Mhz)
Asus DirectCU II GTX 580 (2x8 pins)
2x Samsung Spinpoint F3 1TB
DVD brander
Cooler Master CM960 kast

Op dit moment draait dit allemaal (wonderbaarlijk) op mijn drie jaar oude Cooler Master Real Power M520. Bij mijn videokaart kwam een splitter van 8 pins naar 2x 6 pins voor in de voeding. Van deze twee uitgangen is er slechts een aangesloten, aangezien ik maar twee aansluitingen op mijn voeding heb voor de videokaart. De tweede aansluiting is in gebruik voor de tweede 8 pin aansluiting van mijn videokaart :)

Toch ben ik op zoek naar een nieuwe voeding, omdat mijn huidige voeding dus eigenlijk gewoon tekort komt :)

Wat zijn de eisen? Stil, efficient én modulair. Prijs is uiteraard belangrijk, maar niet doorslaggevend. De voeding moet uiteindelijk een langetermijninvestering zijn. Daarnaast wil ik kwaliteit, dus dan ben ik bereid om daar ook iets meer voor uit te geven :)

In de toekomst zal ik waarschijnlijk upgraden naar de nieuwste intel processor (huidige generatie of volgende). Ook die zal ik dan zo ver mogelijk willen overclocked (op lucht). De videokaart blijft voorlopig wel hetzelfde, maar zal ik ook nog wel zover mogelijk willen overclocken (incl. voltage verhogen). Nu blijf ik daar vanaf, omdat ik gok dat ik al krap genoeg zit met mijn huidige voeding :p

In dual gpu's ben ik niet geinteresseerd. Wel in zeer goede single gpu's (zoals de GTX 580, niet de 590) en deze zo ver mogelijk overclocken op lucht, incl. voltage verhogen. Voorlopig blijf ik echter bij de 580 :p

Ooit zal er ook vast wel een SSD'tje bijkomen :p

Ik heb zelf wel een voeding in gedachten, maar wil eerst kijken welke reacties ik van jullie krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
KaWaReZ schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 12:41:
@ The Mask:

een antec HCP 1200 ... is dat wat? (in vergelijking met die flower?)
De Antec HCP-1200 is elektrisch gezien de beste voeding met een vermogen van meer dan 1kW. Eén van de nadelen is echter dat die niet echt heel modulair is, veel vaste kabels.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Benotti schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:05:
Ik heb zelf wel een voeding in gedachten, maar wil eerst kijken welke reacties ik van jullie krijg :)
pricewatch: Seasonic X-560 of pricewatch: Super Flower SF-550P14PE

Beide voedingen hebben (mocht het nodig zijn) geen moeite met 100W meer. De SuperFlower is namelijk een verbeterde Golden Green van 650W en de Seasonic is gebaseerd op hetzelfde design als de X-850.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
heb toch veel kabels nodig ;)

merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
-The_Mask- schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:29:
[...]

Beide voedingen hebben (mocht het nodig zijn) geen moeite met 100W meer. De SuperFlower is namelijk een verbeterde Golden Green van 650W en de Seasonic is gebaseerd op hetzelfde design als de X-850.

Had zelf ook de Seasonic X-560/X-660 in gedachten, waarbij ik neigde naar de X-660. De Asus DirectCU II GTX 580 kan immers een dikke 100 watt extra verstoken wanneer er flink overgeclocked wordt en het voltage wordt verhoogd. Belangrijker echter is dat het prijsverschil tussen die twee maar €5 is bij CD-ROM-LAND Breda. Voor €5 draai ik mijn hand niet om en je zult die extra 100 watt ooit maar nodig hebben. Kun je het beter hebben ook :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:29:
[...]

Wat is dan de reden voor Super Flower om deze voeding als 550W te verkopen?
Kan me niet voor stellen dat ze gewoon zo lief zijn bijvoorbeeld. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Benotti schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:01:
Had zelf ook de Seasonic X-560/X-660 in gedachten, waarbij ik neigde naar de X-660. De Asus DirectCU II GTX 580 kan immers een dikke 100 watt extra verstoken wanneer er flink overgeclocked wordt en het voltage wordt verhoogd. Belangrijker echter is dat het prijsverschil tussen die twee maar €5 is bij CD-ROM-LAND Breda. Voor €5 draai ik mijn hand niet om en je zult die extra 100 watt ooit maar nodig hebben. Kun je het beter hebben ook :p
Voor de 5 euro hoef je het idd niet te doen, maar niet de SuperFlower Golden King van 550W dus?

Review (KingWin Lazer Platinum is hetzelfde)
The load testing results for the Kingwin LZP-550 were OUTSTANDING. There really are no two ways about it. To put into perspective the closest unit we have seen in terms of all around performance to this unit, in this output range, was the Seasonic X-560 and this unit trumped that unit in every way. If we start at the top and make our way down we see that the 12v rail has a total peak drop of just 0.06v over its capacity while the minor rails dropped by just 0.02v over testing. That represents some of the very best cumulative regulation that we have seen to date, and easily outpaces the X-560. Moving on, the Kingwin LZP-550 is advertised as being 80Plus Platinum compliant so that lends itself to the obvious question of; how efficient is it really in our testing? The answer that question we have to say that, well, the unit was 89.58% to 92.18% efficient at 120v and 87.76% to 91.29% efficient at 100v. That means that not only was the unit 80Plus Platinum efficient, it hit those same marks in our more rigorous and realistic 45C ambient test environment! Overall I think we have to emphasize again that these results are outstanding and a significant improvement over the results that had previously been market leading in this realm (that we have tested).

In our Transient Load Testing today, the loaded 12v rail dropped by a peak value of ~320mV while the 5v rail dropped by a peak value of ~140mV. While these values may seem large, it is important to note that this a 550W unit and we have seen much worse results from units with much larger capacities than this. Compared to the X-560, we find that the unit returns a bit of mixed results showing both better values (12v) and worse values (5v). Bottom line however, the Transient Load Test results are very good and the units overall load testing results are simply amazing.
De Seasonic X serie is trouwens alles behalve slecht, maar dit is gewoon ongekend. :D

Ook betreft stilte, bij kamertemp gaat de fan van de voeding niet eens draaien, zelfs niet onder full load.

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 31-05-2011 16:15 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:09:
[...]

Wat is dan de reden voor Super Flower om deze voeding als 550W te verkopen?
Kan me niet voor stellen dat ze gewoon zo lief zijn bijvoorbeeld. :P
Op 550W is die goed voor 80PLUS Platinum, bij 650W is die 'maar' goed voor 80PLUS Gold.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
-The_Mask- schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:11:
[...]

Voor de 5 euro hoef je het idd niet te doen, maar niet de SuperFlower Golden King van 550W dus?

Review (KingWin Lazer Platinum is hetzelfde)

[...]

De Seasonic X serie is trouwens alles behalve slecht, maar dit is gewoon ongekend. :D

Ook betreft stilte, bij kamertemp gaat de fan van de voeding niet eens draaien, zelfs niet onder full load.
Had de SuperFlower eigenlijk niet eens meegenomen in mijn overweging. Ik zal de review nog wel lezen, maar op het eerste gezicht heeft de Seasonic X-660 mijn voorkeur. Ik *gok* dat kwalitatief gezien de verschillen heel klein zullen zijn? Sowieso is de Seasonic X-660 kwalitatief gezien van hoge kwaliteit voor zover ik weet. Hoewel prijs niet doorslaggevend is, is de SuperFlower toch alweer €20 duurder, welke ik dan liever in mijn zak hou, als het me niet iets noemenswaardigs oplevert.

Bij een load van minder dan 20% draait de fan van de Seasonic ook niet. Een mooie feature, maar niet onderscheidend van de SuperFlower tov de Seasonic dus :)

Maar zoals gezegd zal ik de review nog wel ff lezen voor ik mijn definitieve beslissing neem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:11:
[...]

Op 550W is die goed voor 80PLUS Platinum, bij 650W is die 'maar' goed voor 80PLUS Gold.
Aha, die ratings natuurlijk. Bedankt voor de opheldering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Benotti schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:29:
[...]
Ik *gok* dat kwalitatief gezien de verschillen heel klein zullen zijn?
Kwalitatief is het verschil klein en welke de beste kwaliteit leverd durf ik ook niet te zeggen. Wel zijn de prestaties van de SuperFlower in bijna alles net wat beter dan de Seasonic.
Hoewel prijs niet doorslaggevend is, is de SuperFlower toch alweer €20 duurder, welke ik dan liever in mijn zak hou, als het me niet iets noemenswaardigs oplevert.
De efficientie is wat beter, maar dit zul je niet merken op je energie rekening normaal gesproken. De spanningen zijn wat stabieler, maar ook verschil maakt niet uit voor de rest van de PC. De fan van de SuperFlower zal misschien helemaal niet gaan draaien, als je casetemp niet te hoog is. Terwijl de Seasonic waarschijnlijk wel zal draaien, maar ook dit verschil maakt weinig uit want de Seasonic zal je ook niet horen. Dus samengevat de SuperFlower is in heel veel dingen net wat beter, maar het meeste merk je niet. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Heb vanochtend de Seasonic X-660 besteld, morgen in huis :) De SF is idd net wat beter met alles, maar met de Seasonic ga ik wss ook dik tevreden zijn :) Bovendien een goede €20 goedkoper en een stuk beter leverbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NedStar
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 15:45
Nu sta ik op het punt om een nieuwe pc (AMD) te kopen. Ik wil voor de zekerheid even kijken of ik het goed heb.

De Corsair AX750 kabels - AnandTech

Nu ben ik voor de 6970 een 6x PCIe pin en 8x PCIe pin kwijt, dit twee keer dus dan zouden alle vier de kabels op moeten zijn?
Daarbij gebruikt de GA-990FXA-UD5 een:

1 x 24-pin ATX main power connector
1 x 8-pin ATX 12V power connector

Nu zag ik dat de voeding ATX 4+4-pin 60cm + 20/24-pin 60cm heeft dus dat zit voor het mobo wel goed?
Verder ben ik ook benieuwd of 750 watt wel genoeg is eigenlijk, aangezien de 6970 stock al max 306 watt pakt lijkt 750 watt me wat aan de korte kant?

Dit is de eerste keer dat ik voor een crossfire oplossing gaat dus ik wil even zeker weten of ik het allemaal goed heb.

Alvast bedankt.

He who controls the past commands the future. He who commands the future conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Laatst online: 20-05 21:10
ik zoek een goede, maar ook goedkope voeding voor MSI R6870 HAWK, maar ik heb geen idee wat goed is. wat zal ik kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:29
NedStar schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 17:32:
Nu sta ik op het punt om een nieuwe pc (AMD) te kopen. Ik wil voor de zekerheid even kijken of ik het goed heb.

De Corsair AX750 kabels - AnandTech

Nu ben ik voor de 6970 een 6x PCIe pin en 8x PCIe pin kwijt, dit twee keer dus dan zouden alle vier de kabels op moeten zijn?
Daarbij gebruikt de GA-990FXA-UD5 een:

1 x 24-pin ATX main power connector
1 x 8-pin ATX 12V power connector

Nu zag ik dat de voeding ATX 4+4-pin 60cm + 20/24-pin 60cm heeft dus dat zit voor het mobo wel goed?
Verder ben ik ook benieuwd of 750 watt wel genoeg is eigenlijk, aangezien de 6970 stock al max 306 watt pakt lijkt 750 watt me wat aan de korte kant?

Dit is de eerste keer dat ik voor een crossfire oplossing gaat dus ik wil even zeker weten of ik het allemaal goed heb.

Alvast bedankt.
Die 306 is de powerconsumption van een volledig systeem, stel dat de voeding in dat systeem 90% efficient is dan is de stroomvraag dus nog maar 306*0.9=275W. 3dmark06 is natuurlijk niet de zwaarst denkbare systeembelasting maar ik denk dat je zelden de 500W zal halen. 750W is ruim voldoende. Ik heb zelf ook een AX750, vanwege de stilte en de 7 jaar garantie.

edit: en ja, je kan alle pci-e voedingsstekkers gebruiken en dan heb je voor het moederbord nog de 4+4 cpu stroom stekker en de 24pin stekker. Je komt alleen in de problemen als je moederbord 2x een 8pin +24pin hebben wil.

[ Voor 6% gewijzigd door haarbal op 01-06-2011 20:51 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
NedStar schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 17:32:
Klopt.
Idd
Verder ben ik ook benieuwd of 750 watt wel genoeg is eigenlijk, aangezien de 6970 stock al max 306 watt pakt
Gelukkig niet, want dan zou het betekenen dat als de videokaart niks doet die al 140W zou verbruiken, dit is het verbruik van het hele systeem. Een HD6970 doet onder games zo'n 190W en de max is 250W (met overklok)
lijkt 750 watt me wat aan de korte kant?
750W is heel ruim en laat dus heel veel ruimte over voor overklokken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
megadoom schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 20:39:
ik zoek een goede, maar ook goedkope voeding voor MSI R6870 HAWK, maar ik heb geen idee wat goed is. wat zal ik kopen?
Een XFX Pro 450W is goedkoop en goed.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
-The_Mask- schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 20:54:
[...]

Een XFX Pro 450W is goedkoop en goed.
450w? ik hoorde ook een paar 600W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
idk, werd mij aangeraden op videokaart topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Een HD6870 neemt max 150W de rest van de PC vaak ook maar 150W max en normaal gesproken zul je zelf onder de 250W blijven.

Dus de XFX Pro 450W is meer dan genoeg en een betere voeding voor minder dan 50 euro zul je ook niet vinden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NedStar
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 15:45
Toppie, bedankt voor de informatie.

He who controls the past commands the future. He who commands the future conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik wou een voeding gaan kopen, omdat die van mij momenteel veel lawaai maakt.
Dat is de voornaamste reden, en dat ik SLI overweeg wil ik ook nog eens wat meer vermogen hebben.
Ik dacht zelf aan een pricewatch: Corsair HX850W
Hij schijnt erg stil te zijn, modulair en energie zuinig. De punten die ik in een nieuwe voeding zoek.

Momenteel is dit mijn systeem:
Intel i7 920
Nvidia 470GTX
MSI Pro-E x58 moederbord
Kingston 6GB DDR3 1333Mhz
3HDD's van het merk Samsung (1) en Western Digital (2) (Totaal 2,5TB)
Extra koeler op de videokaart en CPU.

En nu was mijn vraag of deze voeding een goede keuze is. Energie zuinig en stil zijn de punten waar ik echt om vraag. Modulair zou een leuke extra zijn. :)

Budget is er niet echt, tja dan praten wij niet over een voeding die €200,- gaat kosten, dus denk rond de €75/€150,- euro voor een nieuwe voeding waar ik het de komende 5 jaar het liefst mee kan redden.
Ik hou SLI of anders overclocking open, dus een voeding met minimaal 750 watt kan geen kwaad. :)

Alvast bedankt! :)

An  a day keeps the doctor away.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.