[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 27 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 31.793 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als we de experts mogen geloven, dan is dat een goede voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Is idd een goede voeding maar staat niet bekend om zijn stilte, als die echt wat moet doen.

Ik zou de pricewatch: Corsair AX750 nemen, deze staat wel bekend om zijn stilte en is ook semi-passief. Meer dan genoeg ook voor SLi en overklok.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Ik kom er eigenlijk niet echt meer uit dus vandaar mijn volgende vraag.

Momenteel ben ik bezig met het samenstellen van een nieuwe game pc.
De onderdelen die ik tot nu toe op het oog heb zijn de volgende:

MSI P67A-G45 (B3)
Antec Performance One P183 V3
Corsair XMS3 (8GB)
Crucial RealSSD C300 64GB
Intel Core i5 2500K / 3.3 GHz (Dit kan nog de 2600k worden, hangt een beetje van mijn uiteindelijke budget af)
Sony Optiarc AD-7260S
Cooler Master Hyper 212 Plus
Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ
MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC

Qua voeding ben ik het dus even helemaal kwijt. Ik zat aan dieX FX Core Edition PRO550W uit de BBG te denken, maar ik weet dus niet of dit voldoende gaat zijn. Waarschijnlijk wil ik ergens volgend jaar gaan overclocken en misschien een 2e graka erbij.

Alvast dank aan iedereen die een goede voedingstip heeft O+

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kerf8809
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-11-2022
Hey allemaal, ik heb een vraag over combinatie van mijn voeding (ZM600-hp) en potentiele aanschaf van een MSI GTX560Ti (Twin frocer 2 OC)

Requirements van MSI site: 500W met minimum 12V current rating of 30A

Persoon met +/- zelfde opstelling: probleem dat pc afsluit: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?p=4862102
=>Conclusie hier was “you are hitting OCP from 12v2 rail”
=> 12v1 zou 38A geven en de 12v2 18 A (niet genoeg) waardoor OCP in werking schiet
=>Oplossing: molex naar PCI-E converter om dit niet meer voor te hebben (is dit veilig? in een andere post hier (tweakers) wordt gezegd van wel)

Specs zalman PSU: http://techwiki.hardwarec...NDY4/Zalman-ZM600-HP-PSU/
=>dus elke 12V rail kan 16A geven? 2x 16 = 32 > 30 (requirements) = voldoende zou ik denken?

Review Zalman PSU
: http://www.hardwaresecret...Power-Supply-Review/402/9

Als ik nog wat verder zoek (op tweakers): Hitte probleem Intel Q9450 / Asus 9800GX2
=>heeft een 9800GX2 hebben in combinatie met zelfde voeding, dus denk ik dat de voeding ook wel 560Ti aankan, niet?

Andere site ivm 12V ampere: http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=131483
=>zegt dat je totaal Watt over 12v moet delen door 12 om totaal ampere te krijgen dat voeding kan leveren
=>504Watt / 12 = 42 A = dus genoeg?

System specs (aangekocht Januari 2008):
Zalman ZM600-HP
Gigabyte GA-X38-DS4
Q6600 (G0) met Zalman CNPS9700 LED
4x 1GB Kingston HyperX 800Mhz DDR2
2x Hitachi Deskstar 7K500 500GB
8800 GT => MSI GTX560Ti (Twin frozer 2 OC)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

-The_Mask- schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 20:27:
Is idd een goede voeding maar staat niet bekend om zijn stilte, als die echt wat moet doen.

Ik zou de pricewatch: Corsair AX750 nemen, deze staat wel bekend om zijn stilte en is ook semi-passief. Meer dan genoeg ook voor SLi en overklok.
Of te wel, miskoop voor mensen die een stille pc willen?
Ik heb nu 650Watt, maar staat niet bekent om zijn stilte, hij vreet energie en is niet modulair.
Helaas zijn de kabels niet gesleevede... Dat is wel een minpunt, verder is de 80Plus Gold certificatie een zeer mooi eigenschap, en zeker dat de ventilator, net zoals de CPU koeler, vanzelf uitgaat als er weinig te doen is. :)

Snoet waar ik me nog zorgen over maak is de kabels, dat ik dus niet zo'n lelijke bult in mijn pc kast krijg van kabels. Maar voor de kabels ga ik nog wel ff foto's Googelen. :)

Edit: een geweldige afbeelding gevonden, aangezien deze voeding in precies de zelfde pc behuizing als die van mij staat. :)
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/_uf9tbo84Myw/TbvZ2a0LsuI/AAAAAAAAAUQ/jalcaOfta1c/Internals%20Scaled.JPG

Gaan we perfectionistisch doen, dan kon hij het nog wat beter weg werken, maar dit is al een goed voorbeeld.
Denk dat het deze wordt, bedankt! :)

[ Voor 16% gewijzigd door iApp op 03-06-2011 11:57 ]

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 19:55

TimvH

Kletsmajoor

Ik heb een XFX HD 6870 gewonnen, mijn oude voeding van 400 watt gaat dat natuurlijk niet trekken ;-)
Ik wil graag hulp met het uitzoeken van een nieuwe voeding om inventaris: PC te voeden.
Ik wil nog een keer upgraden naar AM3+ als de Bulldozer serie uit is, dus het zou fijn zijn als jullie daar ook naar willen kijken.

Mvg Tim_ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
HardCoreGamer schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 11:54:
[...]
Of te wel, miskoop voor mensen die een stille pc willen?
Veel mensen belasten de voeding niet heel veel en dan is die wel stil en vaak genoeg maakt de rest van de PC nog meer lawaai tijdens load.
Tim_ofzo schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 19:03:
Ik heb een XFX HD 6870 gewonnen, mijn oude voeding van 400 watt gaat dat natuurlijk niet trekken ;-)
Ik wil graag hulp met het uitzoeken van een nieuwe voeding om inventaris: PC te voeden.
Ik wil nog een keer upgraden naar AM3+ als de Bulldozer serie uit is, dus het zou fijn zijn als jullie daar ook naar willen kijken.
Ga je ook overklokken? Moet de voeding modulair zijn? Stil? Erg efficient? Of gewoon goedkoop en goed?
Renquin schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 11:08:
Qua voeding ben ik het dus even helemaal kwijt. Ik zat aan dieX FX Core Edition PRO550W uit de BBG te denken, maar ik weet dus niet of dit voldoende gaat zijn. Waarschijnlijk wil ik ergens volgend jaar gaan overclocken en misschien een 2e graka erbij.
Niet voor een tweede HD6950 en overklok.

pricewatch: XFX PRO650W
pricewatch: XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)
pricewatch: Super Flower Golden Green SF-650P14XE
pricewatch: XFX Black Edition 750W
pricewatch: Seasonic X-660
Deze voedingen zijn een goede koop, drie zijn modulair en twee niet. Hoe duurder hoe beter, maar het zijn allemaal goede voedingen.
kerf8809 schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 11:30:
Hey allemaal, ik heb een vraag over combinatie van mijn voeding (ZM600-hp) en potentiele aanschaf van een MSI GTX560Ti (Twin frocer 2 OC)

Requirements van MSI site: 500W met minimum 12V current rating of 30A

Persoon met +/- zelfde opstelling: probleem dat pc afsluit: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?p=4862102
=>Conclusie hier was “you are hitting OCP from 12v2 rail”
Dat kan idd komt nogal vaak voor bij deze voeding. Is een FSP Epsilon, de hier op gebaseerde OCZ voeding heeft ook precies hetzelfde.
=> 12v1 zou 38A geven en de 12v2 18 A (niet genoeg) waardoor OCP in werking schiet
=>Oplossing: molex naar PCI-E converter om dit niet meer voor te hebben (is dit veilig? in een andere post hier (tweakers) wordt gezegd van wel)
Dat is idd de juiste oplossing. Zou alleen alleen eerst op de normale manier (zonder verloopje van molex naar 6 pins PCI-e) proberen. Valt de voeding uit bij hoge belasting van de videokaart pak dan het verloopje.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

@The_Mask, ik neem het onzekere voor het zekere, ik bestel de Corsair Professional Gold AX750.
Want ik ben nu bezig om een stille PC te maken, en die 200 Watt extra voeding maak ik nu nog geen gebruik van, en als die herrie maakt kan ik deze net zo goed houden. :)

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH

TimvH

Kletsmajoor

-The_Mask- schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 20:15:
[...]

Ga je ook overklokken? Moet de voeding modulair zijn? Stil? Erg efficient? Of gewoon goedkoop en goed?
Misschien een beetje, modulair is niet nodig maar het is toch wel fijn.
Zo stil hoeft het van mij niet te zijn, en efficiëntie maakt me ook niet zo veel uit, het licht eraan hoeveel het in prijs scheelt.
Ook liever niet al te duur maar wel goede ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Laatst online: 17-09-2024
-The_Mask- schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 20:15:
[...]

Niet voor een tweede HD6950 en overklok.

pricewatch: XFX PRO650W
pricewatch: XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)
pricewatch: Super Flower Golden Green SF-650P14XE
pricewatch: XFX Black Edition 750W
pricewatch: Seasonic X-660
Deze voedingen zijn een goede koop, drie zijn modulair en twee niet. Hoe duurder hoe beter, maar het zijn allemaal goede voedingen.
Dank voor de tips! Ga er morgen eens wat beter naar kijken :)

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Tim_ofzo schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 22:40:
[...]

Misschien een beetje, modulair is niet nodig maar het is toch wel fijn.
Zo stil hoeft het van mij niet te zijn, en efficiëntie maakt me ook niet zo veel uit, het licht eraan hoeveel het in prijs scheelt.
Ook liever niet al te duur maar wel goede ;-)
De pricewatch: XFX Pro 450W zou ik dan doen een echt goede voeding voor weinig en meer dan genoeg voor jouw. Modulair zou ik dan niet nemen voor een vergelijkbare modulaire voeding moet je zo'n 70 euro betalen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH

TimvH

Kletsmajoor

-The_Mask- schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 23:20:
[...]

De pricewatch: XFX Pro 450W zou ik dan doen een echt goede voeding voor weinig en meer dan genoeg voor jouw. Modulair zou ik dan niet nemen voor een vergelijkbare modulaire voeding moet je zo'n 70 euro betalen.
Kan ik met die voeding later ook een AM3+ setje gebruiken met mijn huidige videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Met gemak, een grote overklok is ook geen probleem.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH

TimvH

Kletsmajoor

-The_Mask- schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 23:33:
Met gemak, een grote overklok is ook geen probleem.
Ik ga hem morgen bestellen, bedankt!
EDIT: ik zag pricewatch: OCZ Fatal1ty 550W net staan en dacht dat ik misschien beter die kan nemen, voor ruim een tientje meer (een vriend van mij kan hem altijd noch ophalen daar in eindhoven als hij weer eens naar PSV is) een voeding die Modulair is en 100 watt meer kan leveren lijkt dit mij toch een betere koop. (de rode LED's zijn ook wel aardig O-) )
Is het verstandig om toch deze te nemen?

Mvg Tim_ofzo

[ Voor 53% gewijzigd door TimvH op 04-06-2011 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat is een veel mindere voeding, ik zou hem niet halen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH

TimvH

Kletsmajoor

Ik denk dat ik toch maar een Modulaire voeding neem, achter de mobotray is weinig plaats om alle kabels te verbergen, dus als ik ze niet gebruik moeten ze daar achter, bij een modulaire haal je het er gewoon vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkcarlaza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 20:29
Ik vraag mij af of de PSU die ik heb wel ok is voor mijn systeem.

Het gaat om de Antec Earthwatts EA-430D Green.

Mijn systeem:
Asus M4A88TD-M EVO/USB3
Phenom II X2@X4 3.6GHz 1.3625
HD 6950 2GB stock
2*2GB DDR3 1333MHz 1.5v
2HDD 7.2k 1DVD
3 120mm case fans

Power Balanced, Cool 'n Quiet aan, ASUS TurboUlocker (net als TurboBoost of TurboCore). In idle staat mijn CPU op 800MHz 0.996v en GPU 600 core, 900 mem 1.0250v.

Het gaat mij vooral om de idle toestand van de pc, met een simpele stroommeter trekt deze setup ongeveer 70-80W. In een review van de E-350 zie je dat deze ruim 50W verbruikt in idle met een PC Power & Cooling Silencer 610 Watt voeding tegenover 25W met een pico-PUS aangesloten op een passieve power brick. Dat is ruim de helft!.

Ik probeer mijn verbruik niet alleen te verlagen, mijn huidige 430D is tevens het luidrustigste component in mijn kast.

De PSU is bronze gecertificeerd, ook op youtube zie ik dat in idle in de 40W mogelijk is, dus wellicht is een vervanging van de fan ook voldoende aangezien mijn systeem simpelweg niet minder kan verbruiken? Dit laatste zou behoorlijk wat geld schelen, iets wat ik er anders qua efficientie-winst pas na vele jaren uit zou halen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH

TimvH

Kletsmajoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Ik vroeg me nog even af wat men vind van deze PSU: pricewatch: OCZ ModXStream Pro 500W als net iets krachtiger en modulair alternatief voor pricewatch: XFX Pro 450W

(in deze configuratie)

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die voeding echt krachtiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Zover ik in oa deze review lees haalt de OCZ echt 500W, net als dat de XFX echt 450W haalt.

Ik las namelijk wat rare dingen over de XFX 450W, zoals hier dat de 12V regulatie wel heel erg schommelde.

[ Voor 36% gewijzigd door roy-t op 04-06-2011 19:50 ]

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, ik weet niet wat die OCZ intern voor ding is. Als je echt meer Watts wil hebben zou ik eerder voor de Seasonic S12II 520W gaan.
Zul je zien dat de XFX intern een S12II is straks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH

TimvH

Kletsmajoor

Ik heb toch maar de pricewatch: XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) besteld, dan kan ik er altijd nog wat bij zetten enzo ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ja volgens de specs 2A meer op de 12V.
roy-t schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 19:44:
Ik las namelijk wat rare dingen over de XFX 450W, zoals hier dat de 12V regulatie wel heel erg schommelde.
Het is alleen niet representatief om zoveel ampère van de 3,3V en 5V te trekken.
Zie bijvoorbeeld: http://www.kitguru.net/co...0w-power-supply-review/6/ zelfde voeding met veel betere resultaten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
Ah thanks, die review had ik ook gevonden, ik had geen idee dat de andere review de voeding op zo'n gekke manier belastte.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxRenéxX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-06 09:03
Ik zoek een leuke PSU voor mijn systeem. Die ik nu heb ik waarschijnlijk niet krachtig genoeg.

Set-up:
- AMD Phenom II 965 BE (140 watt editie) > Wil ik overclocked laten lopen op 3.8 GhZ stock voltages.
- 2x ATI HD5870 1 gig @ stock
- OCZ Vertex 60 gig
- 2 DVD-Rom modules
- 2 120mm Fans
- 2 80mm Fans
- 1 Samsung Spinpoint 1TB
- 4 gig GeiL DDR3-1333MhZ CAS 7 op 1.6V
- Sound Blaster X-Fi Extreme Audio

Wil met de voeding een tijd mee kunnen zodat ik later ook kan upgraden naar een i7 sandybridge of iets dergelijks zonder de voeding aan te moeten passen dus ik wil graag wat hoofdruimte. Dacht zelf aan een XFX 850W Core Edition. Wil maximaal ~120 euro uitgeven. Graag suggesties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

850 Watt lijkt me overdreven, een goede 650 Watt voeding moet voldoende zijn volgens mij.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2011 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxRenéxX
Zit nu met een Real Power 620W voeding. Misschien is cooler master niet het beste merk maar een 30W hogere voeding geeft mij geen rustig gevoel. 750W zou ik ook niet erg vinden maar ik wil graag flink wat hoofdruimte ik zit niet echt te wachten op een systeem dat net genoeg stroom heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De Coolermaster Real Power M620 kan maar 516W leveren op de 12V, een 650W voeding welke bijna al zijn vermogen op de 12V kan leveren zal gewoon voldoen. En dat is dan niet maar 30W meer maar eerder 130W meer. ;) Sandy Bridge is waarschijnlijk alleen maar zuiniger, dus dat maakt ook niet uit.

Heb je ook nog eisen aan de voeding? Modulair? Aangezien de Coolermaster dit ook was en de XFX Pro series niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxRenéxX
Het liefste wel maar ik ben maar een 18-jarig studentje, dus heb niet bepaald geld in overvloed. Als het kan, graag. Kost het mij 30 euro extra voor dezelfde kwaliteit, liever niet. Die 650W zit me toch niet lekker, maar kom alstublieft maar met suggesties en wat links. 650W maar een 750W voeding zou ik ook graag willen bekijken. Ik weet zelf helaas niet wat een voeding kwalitatief goed of slecht maakt. Ik vertrouw op jullie expertise als ik dat zo mag zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je huidige 620 Watt voeding is dus een 516 Watt voeding. Een goede 650 Watt voeding is dus een grote vooruitgang.
XFX 650W XXX Edition is een betaalbare optie.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2011 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxRenéxX
Dat is inderdaad een mooie voeding voor een leuke prijs. Toch ben ik te koppig om 650 Watt te nemen... het geeft me toch geen zeker gevoel! Ik denk dat ik er 30 euro bovenop gooi en de XFX 750W Black Edition neem. Een tussenweg tussen een overkill 850 Watt voeding en een vermoedelijk sterk genoeg 650 Watt voeding. Modulair, 104 euro en jaagt 740 Watt over de 12V lijn. Ik weet dat ik dat niet nodig heb maar het geeft mij wel een rustig gevoel om te weten dat ik nog 150-100 Watt over heb :) Al mocht dat hem niet worden dan weet ik nu waar ik naar moet zoeken en wat belangrijk is voor mij. Wist vanmorgen nog niks over 12V rails en Amperes over die rail.

Bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Een HD5870 neemt tijdens games en 3DMark max zo'n 150W en alleen tijdens Furmark of vergelijkbaar programma 200W max. Twee nemen dus max 300W tijdens games en 400W tijdens Furmark.
De CPU zal max zo'n 175W verbruiken, de rest van de PC neemt hooguit zo'n 25W van de 12V.
Zit je samen dus op zo'n 600W piek, maar deze piek je in werkelijk nooit halen. Alles voor 100% op full load is niet te doen.

De XFX die hierboven al genoemt is kan dit leveren en is een erg goede voeding voor zijn geld.

De XFX Black Edition van 750W is ook een erg goede voeding voor zijn geld, maar in principe heb je die dus niet nodig en ook niet met Sandy Bridge.

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 05-06-2011 22:56 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxRenéxX
Hmm nu heb je mij weer voer gegeven om over te denken :P even een nachtje over slapen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 01:05

faust2016

You yes have my shirt

Mn huidige setup bestaat uit:
AMD 1090T, 5870+5850 CF, Asus Crosshair IV Formula, 2 HDD's, 1 SSD, een DVD brander, een pomp voor de waterkoeling (20~25 watt dacht ik) en een stuk of 10 ventilatoren.

Dit alles zit nu aangesloten op een Corsair HX650W, die het overigens prima trekt. De 1090T loopt 24/7 op 4.1 GHz en de GPU's op 950/1200@ 1.175v.

Nu ga ik binnenkort mn 1090T+C4F ruilen voor een i5 2500K+Gigabyte P67-UD4. De 2500K zal zeker overklokt worden, als het meezit tot 4.5+ GHz voor 24/7. Nu is mijn vraag of ik hier mijn voeding meer mee belast dan met de 1090T en of ik dan ook moet kijken naar een grotere voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Als je de spanning op de CPU een beetje laag kan houden voor 4,5GHz zal het verbruik eerder lager liggen, maar ik verwacht iig geen probleem.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 01:05

faust2016

You yes have my shirt

Okidoki, bedankt :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

faust2016 schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:26:
Mn huidige setup bestaat uit:
AMD 1090T, 5870+5850 CF, Asus Crosshair IV Formula, 2 HDD's, 1 SSD, een DVD brander, een pomp voor de waterkoeling (20~25 watt dacht ik) en een stuk of 10 ventilatoren.

Dit alles zit nu aangesloten op een Corsair HX650W, die het overigens prima trekt. De 1090T loopt 24/7 op 4.1 GHz en de GPU's op 950/1200@ 1.175v.

Nu ga ik binnenkort mn 1090T+C4F ruilen voor een i5 2500K+Gigabyte P67-UD4. De 2500K zal zeker overklokt worden, als het meezit tot 4.5+ GHz voor 24/7. Nu is mijn vraag of ik hier mijn voeding meer mee belast dan met de 1090T en of ik dan ook moet kijken naar een grotere voeding.
waar ruil je zo`n setup, wil ik ook wel!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om je een indruk te geven;
- http://www.hardocp.com/ar...2500k_processors_review/6
i5 2500K @ 4.3Ghz verbruikt iig minder dan een standaard 1100T (weet niet welk voltage de i5 2500K hier stond, maar ik denk zo'n 1.35V). Kans is dus idd zeer klein dat ie op 4.5Ghz meer verbruikt dan een 1090T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Vergeet niet dat mobo's ook nog heel wat verschil kunnen maken en dat verhoging van de de spanning het verbruik exponentieel laat stijgen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom zei ik ook dat het een indruk was.. ;)

Maar ze gebruikten een MSI GD65 bord welke vrij zuinig is en Vcore was daar 1.25, das redelijk laag. Dus bij een hogere Vcore zal het verbruik dan idd wel wat hoger liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 03:03
-The_Mask- schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:05:
[...]
De Seasonic X-560.

[...]

De Seasonic is in werkelijk alles beter volgens mij.
Seasonic is volledig modulair, Coolermaster niet, Seasonic levert stabielere spanningen, met minder rimple/noise. Is een stillere voeding en is semi-passief. Onderdelen zijn van betere kwaliteit en hoogstwaarschijnlijk kan de Seasonic ook meer leveren, al maakt dit voor jouw weinig uit. Beide voedingen kunnen gewoon meer dan genoeg leveren voor jouw.
Na nog wat peinzen ben ik toch aan het denken aan de mogelijkheid om later SLI 6970 (of misschien een nvidia alternatief) te gebruiken. Is de pricewatch: Seasonic X-760 80+ Gold Hybrid silent fan control hiervoor een goede keuze? Ik neem aan dat deze van vrijwel identieke kwaliteit is dan de 560.

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
ChromeBallz schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 02:39:
[...]

Na nog wat peinzen ben ik toch aan het denken aan de mogelijkheid om later SLI 6970 (of misschien een nvidia alternatief) te gebruiken. Is de pricewatch: Seasonic X-760 80+ Gold Hybrid silent fan control hiervoor een goede keuze? Ik neem aan dat deze van vrijwel identieke kwaliteit is dan de 560.
De Seasonic X-760 is idd een erg goede voeding maar de pricewatch: Corsair Professional Gold AX750 is de zelfde voeding maar dan goedkoper en met langere garantie.

Maar de pricewatch: Lepa G-series G700-MA 700W is helemaal een goede koop. Lepa is een merk van Ecomaster wat ook eigenaar is van Enermax. De Lepa's zijn dan ook gewoon Enermax voedingen met een ander stickertje en goedkoper. Deze is alleen zo goedkoop dat ik denk dat de prijs niet klopt maar je kunt het iig proberen. ;)

LEPA G Series 700W Power Supply Review @ HardOCP
Enermax Modu87+ 700W Power Supply Review @ Jonnyguru
Zoals je kunt zien prima voedingen alleen de prijs en de looks is niet iedereen even tevreden over, maar met deze prijzen is het iig wel een winnaar. :)

Ik zou voor je de Lepa besteld (als je dat doet) wel even de webshop e-mailen als je echt de Lepa G700MA krijgt voor deze prijs.

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 08-06-2011 22:00 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ben ik een beetje blind, maar ik wil niet dat ik diegene opzadel, voor wie het
gaat worden, met problemen:

Desktop pc =
HP Pav Media Center TV PC m7660
http://h10025.www1.hp.com...nl&product=3299175&dlc=nl

Huidige voeding =
http://h20141.www2.hp.com...Number&SearchPN=5188-2625

Nu zit ik zelf te kijken naar gewoon een goedkope kwalitatief 'goede' en kwam ik op
Be Quiet uit. Echter WELKE moet ik kopen?

Sowieso wil ik >300 watt alleen kan ik nu niet zo 1,2,3 achterhalen of ik een ATX12V 2.0
of een ATX12V 2.3 nodig heb.

Iemand?
Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:01
Dit wordt zo ongeveer mijn nieuwe pc-setup:

#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Windows 7 Professional SP1 (UK, OEM, 64-Bit)€ 113,74€ 113,74
1Intel 320 120GB€ 165,82€ 165,82
1Kingston HyperX KHX1333C9D3B1K2/8G€ 65,82€ 65,82
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 86,39€ 86,39
1MSI 870A-G54€ 69,75€ 69,75
2Sapphire HD 6450 1GB DDR3€ 39,81€ 79,62
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 581,14

Uitgebreid met:
2x bestaande DVD/RW drives op IDE
5x bestaande HDD
En dit alles in een Coolermaster Stacker die ik nog heb:
pricewatch: Cooler Master CM Stacker CM Stacker ATX / BTX

Ik zal geen games gaan spelen, wel een triple monitor setup (photoshop, videobewerking, office)

Vraag me af of 650W hiervoor niet wat aan de krappe kant is, zeker als ik nog ietsje zou willen uitbreiden...

Voeding die ik zoek moet zijn:
- betrouwbaar/goede kwailteit
- modulair
- stil
- liefst onder 100 euro

Zit hier een beetje naar te kijken, al gaan die Corsairs eigenlijk boven budget ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Professional Gold AX650€ 115,50€ 115,50
1Corsair Professional Gold AX750€ 132,54€ 132,54
1XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan)€ 67,65€ 67,65
1XFX Black Edition 750W€ 93,97€ 93,97
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 409,66

Feel free to Buy me a coffee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 16:15:
Nu zit ik zelf te kijken naar gewoon een goedkope kwalitatief 'goede' en kwam ik op
Be Quiet uit. Echter WELKE moet ik kopen?
De Be Quiet's moeten allemaal zo'n 40 euro inclusief verzenden kosten en daar haal je ook de veel betere pricewatch: Corsair Builder CX430 V2 voor, deze zou ik dus nemen. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
musicpixel schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:30:
Dit wordt zo ongeveer mijn nieuwe pc-setup:
Raar systeem, waarom bijvoorbeeld twee HD6450's? Alle moderne AMD kaarten met DisplayPort kunnen gewoon drie individuele beeldschermen aansturen.
Vraag me af of 650W hiervoor niet wat aan de krappe kant is, zeker als ik nog ietsje zou willen uitbreiden...
Nou krap wordt het zeker niet, elke moderne goede voeding moet gewoon kunnen want zijn allemaal wel minimaal 300W.
- modulair
Dit beslist nodig? 300W modulaire goede voedingen zijn er bijvoorbeeld amper. En echt nodig moet het ook niet zijn, aangezien zulke voedingen sowieso niet heel veel aansluitingen hebben.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
-The_Mask- schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:27:
[...]
Raar systeem, waarom bijvoorbeeld twee HD6450's? Alle moderne AMD kaarten met DisplayPort kunnen gewoon drie individuele beeldschermen aansturen.

[...]
Nou krap wordt het zeker niet, elke moderne goede voeding moet gewoon kunnen want zijn allemaal wel minimaal 300W.

[...]
Dit beslist nodig? 300W modulaire goede voedingen zijn er bijvoorbeeld amper. En echt nodig moet het ook niet zijn, aangezien zulke voedingen sowieso niet heel veel aansluitingen hebben.
2x 6450 omdat ze:
- fanless zijn
- goedkoop zijn
- er 3x hp lp2065 (dvi) op aangesloten gaat worden in portrait en landscape, dus geen displayport->dvi verloop nodig
(maar ik sta open voor suggesties...)

300W lijkt me wat weinig... je hebt toch wel gelezen dat er nog 5x HDD en 2x DVD bij komt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:46:
[...]

De Be Quiet's moeten allemaal zo'n 40 euro inclusief verzenden kosten en daar haal je ook de veel betere pricewatch: Corsair Builder CX430 V2 voor, deze zou ik dus nemen. :)
Ik mag er in deze, sorry dat ik het vraag, blind vanuit gaan dat deze dan ook dé juiste is?
Dan ga ik je namelijk hard danken zo en meteen bestellen. Als je dat nog kunt laten weten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
waarom doe je niet ff een test, vul al je gegevens in en je krijgt iig een indicatie welke sterkte voeding je nodig hebt.
http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

zo heb ik mijn a-open 430w voeding vervangen door een BeQuiet 480w bronze 80+

[ Voor 17% gewijzigd door Jerdek op 08-06-2011 22:11 ]

Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat die test allemaal een ander advies geven en daarbij niet heel betrouwbaar zijn :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2011 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
@HetRatje: Als het goed is wel, al werkt het linkje naar de huidige voeding van jouw niet.

@Jerdek: Daar heb je in principe helmaal niks aan. De uitkomst is een nietszeggend iets. De ene 300W voeding kan immers een zwaardere PC aan dan een andere 600W voeding. En dan heb je nog tientallen andere dingen waar je rekening mee moet houden en wat zo'n calculator niet doen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
klopt, er zijn verschillende test, maar deze kwam en komt toch goed in de richting bij mij iig

@ the mask, klopt,maar je kunt iig globaal het verbruik van je systeem berekenen, en aan de hand daarvan gaan zoeken, specs en reviews lezen

bovenstaande link geeft je iig veel invulmogelijkheden, t/m fans en watercooling toe
hij staat niet voor niets in het openingstopic van deel 27 he

[ Voor 67% gewijzigd door Jerdek op 08-06-2011 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:12:
@HetRatje: Als het goed is wel, al werkt het linkje naar de huidige voeding van jouw niet.
Wat irritant, en slordig van mij ;), zie het inderdaad, is waarschijnlijk een gecachede view
/ zoekopdracht geweest.

Anyway, bestel 'm gewoon, wat ik zo zelf zie moet het afdoende zijn. Van die calculators
word ik al helemaal niet wijs, kan beter zoeken wat er NU voor voeding in zit en dan een
iets grotere variant nemen, deze Corsair ziet er :) uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
@ het ratje, je kunt ook verschillende calculators gebruiken he, weet je iig hoeveel vermogen je nodig hebt, daarna jezelf verder inlezen.
Er is online zat te vinden over ervaringen met alle mogelijke voedingen
denk ook wat in de toekomst, dus iets meer vermogen voor als je nog eens wat extra's erbij koopt of paar fans meer enzo

[ Voor 22% gewijzigd door Jerdek op 08-06-2011 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of geen calculators gebruiken en wel leren van de kennis van mensen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
@ icec_old
dan zal ie heel uitgebreide specs moeten neertikken hier, want je zult toch aan de hand daarvan een berekening moeten maken

Ik had bij het begin van de bouw van mijn systeem een 430w, heb die geupgrade naar een 480w en heb zelfs na een boel erbij proppen nog genoeg over.

Een goede stabiele voeding is buiten je mobo en processor een van de belangrijkste onderdelen van je pc he :)

[ Voor 49% gewijzigd door Jerdek op 08-06-2011 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laten we het erop houden, gezien de link naar betreffende pc, dat het nou niet
echt een racemonster is, wat ik weet heeft die vriendin enkel ooit eens wat
geheugen laten bijprikken maar geen noemenswaardige onderdelen in de
vorm van HD's, VGA-kaarten en noem het allemaal maar op :). Dus gewoon
een normale voeding waar ze weer even een jaar of 1.5/2 mee vooruit kan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
ja gewoon op best bang for your budget zoeken dan, ik heb voor mijn highend pc ook bewust voor een wat duurdere voeding gekozen

je kunt natuurlijk ook op V&A een leuk jong gebruikte aanschaffen he :)

de meeste tweakers hebben er nog doos en alles bij, vaak nog met garantie en bon ook!

[ Voor 40% gewijzigd door Jerdek op 08-06-2011 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, maar heb 'm 'snel' nodig, dus beter even een nieuwe ;) die netjes binnen
1 á 2 werkdagen door een mooi oranje busje kan worden bezorgd hier thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
hahaha, ja ok, dan bestellen of ff naar lokale pcboer he, ik woon in Breda, daar zit ook CDRomland
dan is snel een bus of autoritje;)

en heb nog die A-open van 430 w liggen, das handig voor nood, heb ik wel eens ff bij pcklantje ingebouwd tijdelijk, tot ze nieuwe voeding binnen hadden
Die verpats ik niet, want ook handig voor eigen nood;)

@ ratje,
heb hier nog wel 300W liggen uit hp pc, mag je ophalen voor 10 eurie, verzenden is +7 eurie, kan er ook binnen 2 dagen zijn. >:)

[ Voor 75% gewijzigd door Jerdek op 08-06-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
musicpixel schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 21:52:
[...]

2x 6450 omdat ze:
- fanless zijn
- goedkoop zijn
- er 3x hp lp2065 (dvi) op aangesloten gaat worden in portrait en landscape, dus geen displayport->dvi verloop nodig
(maar ik sta open voor suggesties...)
Met de pricewatch: XFX HD 5450 650M 1GB DDR3 DP HDMI DVI PCI-E (HD-545X-ZRH2) en pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter samen met een HDMI naar DVI verloopje of kabel moet je drie DVI monitoren kunnen aansturen.
En anders is er ook nog de pricewatch: Sapphire FleX HD 5670 die kan standaard drie monitoren (komt een HDMI naar DVI verloopje bij) aansturen zonder Actieve DP -> DVI converter.
300W lijkt me wat weinig... je hebt toch wel gelezen dat er nog 5x HDD en 2x DVD bij komt? ;)
Heb ik. :) Maar jouw PC heeft gewoon niet echt iets dat veel neemt. CPU's blijven vaak onder de 100W, de videokaarten nemen ook weinig en een HD neemt ook niet heel veel.

Maar goede 300W voedingen voor een mooie prijs met genoeg aansluitingen zijn erg schaars.
pricewatch: XFX Pro 450W lijkt mij wel een goede voeding voor jouw deze is alleen niet modulair.
pricewatch: Seasonic M12II 520W is in principe de goedkoopste goede voeding die voldoet, ook aan de modulaire eis.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jerdek schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 22:41:

@ ratje,
heb hier nog wel 300W liggen uit hp pc, mag je ophalen voor 10 eurie, verzenden is +7 eurie, kan er ook binnen 2 dagen zijn. >:)
Zie 'm nu net, thanks. Echt toaal niet meer gezien sorry, voeding is al besteld.
Bedankt voor alle moeite in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
-The_Mask- schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 00:04:
Maar goede 300W voedingen voor een mooie prijs met genoeg aansluitingen zijn erg schaars.
pricewatch: XFX Pro 450W lijkt mij wel een goede voeding voor jouw deze is alleen niet modulair.
pricewatch: Seasonic M12II 520W is in principe de goedkoopste goede voeding die voldoet, ook aan de modulaire eis.
Kwam net nog een ander moederbord tegen:
pricewatch: Gigabyte GA-870A-UD3
Deze heeft nog 2 extra SATA poorten + 2x eSATA (handig) + Firewire (spaart weer extra kaartje uit)

Die Seasonic lijkt me een nette voeding maar zou met 2x extra HDD's aansluitingen tekort komen. Nou heb ik hier nog wel een molex->2xSATA verloopje liggen, of raad je dat af?

Op termijn zal een deel van de harde schijven verhuizen naar een home-server, maar daar heb ik nog even geen budget voor ;)

Als ik trouwens even snel reken:
8xHDD = 100W
2xDVD = 40W
MB+proc = 210W
Video = 60W
Memory = 30W?
=totaal 440W... is dit hoe het werkt?

En tnx voor de videokaart tips...
Heb besloten dat het de Sapphire Flex HD 5670 wordt...

[ Voor 18% gewijzigd door musicpixel op 09-06-2011 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
musicpixel schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 12:43:
[...]
Die Seasonic lijkt me een nette voeding maar zou met 2x extra HDD's aansluitingen tekort komen. Nou heb ik hier nog wel een molex->2xSATA verloopje liggen, of raad je dat af?
Nee hoor dat werkt altijd prima.
Als ik trouwens even snel reken:
8xHDD = 100W
2xDVD = 40W
MB+proc = 210W
Video = 60W
Memory = 30W?
=totaal 440W... is dit hoe het werkt?
Ongeveer, alleen alles dan wat minder overdreven. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door -The_Mask- op 09-06-2011 20:52 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicpixel
Okee, dan wordt het de Seasonic...

Bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 20:46
Binnenkort wil ik ook een systeem in elkaar steken. Ik ben niet erg thuis in voedingen, vandaar mijn vraag ook hier. Onderstaand mijn te bouwen setup:

#ProductPrijsSubtotaal
2Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 42,-€ 84,-
1Sony Optiarc AD-5260S Zwart€ 16,95€ 16,95
1Corsair Obsidian 650D€ 131,09€ 131,09
1Noctua NH-U12P SE2€ 55,95€ 55,95
4Noctua NF-P12, 120mm€ 17,30€ 69,20
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 246,90€ 246,90
1Intel 510 120GB€ 226,35€ 226,35
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 68,18€ 68,18
1MSI N560GTX-Ti Hawk€ 209,90€ 209,90
1Asus P8P67 Deluxe (3.0)€ 181,-€ 181,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.289,52

Opmerkingen hierover:
1.) Het aantal fans is nog niet helemaal bekend
2.) De CPU wil ik minimaal kunnen OC-en tot 4,2~4,4GHz
3.) Ik wil graag de mogelijkheid behouden om dezelfde voeding te gebruiken bij een toekomstige uitbreiding, waarbij ik zelf denk aan:
a.) RAM van 8 naar 16 GB (dus van 2x4GB naar 4x4GB)
b.) wat meer HDD's (max. 5 denk ik =totaal, dus incl. 1 SSD)
c.) een betere videokaart (= vaak meer vermogen, bijvoorbeeld een GTX570/HD6970 oid) of 2way SLI
d.) een insteekkaart (SSD/geluid/RAID)

Het budget reikt tot 150 euro voor een goede (bij voorkeur gold gecertificeerde en modulaire) voeding. Zelf had ik me natuurlijk al in een aantal voedingen verdiept, waarbij de X-560 en de X-660 me de beste opties leken.

Het belangrijkste wat ik me afvraag is in hoeverre ik het beste toch voor de X-660 kan gaan (de prijs maakt hierin het verschil niet), in plaats van de X560. Daarnaast zag ik dat deze voedingen niet SLI gecertificeerd zijn en ik vraag me af of dit meer marketing is of dat het echt iets van betekenis is.

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Voor SLi sowieso gaan voor de pricewatch: Seasonic X-660, anders heb je ook te weinig aansluitingen. SLi certificaat is idd marketings onzin. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Hm ok, dat dacht ik al dat het onzin was. Wellicht komt SLI pas over 1,5 jaar, maar dan heb ik in ieder geval de mogelijkheid daartoe. :)

Volgens mij heb ik bij deze nieuwe setup al zat aan 560W, denk je niet? Echter heeft ie dus slechts een 2x6pin voor de videokaart dus dan zit je straks te kijken. Wat ik me dan afvraag is of de voeding van 660W wel fatsoenlijk efficiënt is bij bijvoorbeeld de eerste 1,5 jaar zonder SLI en dus minder hoog verbruik. Nu zag ik op HardOCP dat bij een belasting van 170W de efficiëntie rond de 87% ligt en bij 50% load deze 89,4% is (bron). Dit is op zich nog best netjes of mis ik iets?

Daarbij vroeg ik me nog af of SLI met de X-660 goed kan. Uitgaande dat een ge-OCde HAWK 300W per kaart verstookt (maal 2 voor 2-way SLI) incl. een ge-OCde cpu tot zeg 4,4GHz (ook nog goed voor 100~150W, incl. mobo+ram+hdd's). De +12v rail van de X-660 kan maximaal 54A ofwel 648W leveren. Kan jij, -The_Mask-, hier nog enige duidelijkheid in geven?

[ Voor 3% gewijzigd door Aardwolf op 10-06-2011 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Een GTX 560 Ti verbruikt geen 300W, dat is ongeveer het verbruik van een GTX 580 een GTX 560 Ti verbruikt max zo'n 200W en tijdens games is de max zo'n 150W.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Ik heb het over de HAWK he, geen gewone Ti! En dan ook nog eens zelf verder ge-OCed bij 100% load. Zie hier: http://www.hardocp.com/ar..._hawk_video_card_review/9

Ik vond het zelf ook wel fors, maar goed, ik neem aan dat ze niet betaald worden om te zeggen dat het wattage 100W hoger ligt dan wat jij noemt..... :? Ze noemen ook dat het minstens 60W meer is (zonder zelf een OC te hebben gedaan) dan een gewone Ti versie, met eigen OC eroverheen zou het dan ook wel kunnen kloppen naar mijn inziens.
At the desktop with no video card installed, our test system pulls 150 Watts out of the wall outlet. Installing the MSI N560GTX-Ti Hawk increased that power draw to 172 to 174 Watts. (Actual power usage fluctuates slightly as background tasks come online and terminate, consuming memory, spending CPU time, and accessing the hard drive and network.) The MSI N560GTX-Ti Hawk used roughly the same amount of power at idle as the reference NVIDIA GeForce GTX 560 Ti. It drew a few watts less than the AMD Radeon HD 6950.

When we loaded up BC2, power consumption peaked around 450 Watts for the MSI N560GTX-Ti Hawk video cards. That is about 90 Watts more than the AMD Radeon HD 6950, and about 60 watts more than the reference NVIDIA GeForce GTX 560 Ti.

When we overclocked the MSI N560GTX-Ti Hawk video cards, power usage increased a little more than we anticipated. Seeing a 500+ Watt power draw from a computer with a $250 video card is unusual. The first sample we received from MSI peaked at 511 Watts when overclocked. The second card was overclocked to a slightly lesser degree and peaked at 499 Watts.
Dus maal 2 in mijn vorige post, dan kom ik op die vraag uit. ;)

[ Voor 66% gewijzigd door Aardwolf op 11-06-2011 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Metingen van het hele systeem in plaats van de videokaart laten altijd wat rare beelden zien, de X-660 kan gewoon twee GTX 560 Ti's aan ook met overklok, zolang je het houdt bij luchtkoeling.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Oké, dan houd ik het op de X-660. Bedankt voor je advies! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vampiria
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-02-2024

Vampiria

lief klein meisje

Ik heb op dit moment een zalman 600W voeding van 4-5 jaar oud, mijn nieuwe systeem wil niet booten

Nieuw systeem:
Intel Core i7 2600K
Mugen 2 Rev.B SCMG-2100
Asus P8Z68-V PRO
AMD Radeon HD 6950
8 GB DDR3-2000 Kit(2x4)
3 sata hdd's

Mijn oude systeem met een Intel duo core 6850 werkte wel prima met deze voeding echter met dit nieuwe systeem wil hij niet opstarten. Ledjes bij de CPU en geheugen gaan knipperen en de fan van de CPU probeerd te draaien maar verder gebeurd er niets.

Lijkt mij dat dit gewoon aan de voeding ligt toch?

pricewatch: OCZ ModXStream Pro 700W
Zou dit wel voldoende moeten zijn of...?

Edit> Doh ik zie nu dat ik post onder de naam van mijn vriendin... zucht :P Ik ben geen lief klein meisje...

[ Voor 8% gewijzigd door Vampiria op 12-06-2011 09:13 ]

~Vampiria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Jouw systeem verbruikt hooguit 300W, de Zalman moet het dan ook gewoon aankunnen. Voeding zou stuk kunnen zijn, maar ik denk eerder aan iets anders.

De OCZ zou ik trouwens niet nemen, niet echt een goede voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Laatst online: 13:42
-The_Mask- schreef op zondag 12 juni 2011 @ 16:08:
Jouw systeem verbruikt hooguit 300W, de Zalman moet het dan ook gewoon aankunnen. Voeding zou stuk kunnen zijn, maar ik denk eerder aan iets anders.

De OCZ zou ik trouwens niet nemen, niet echt een goede voeding.
Lekkere onderbouwing... Als je niks nuttigs te zeggen hebt...

300 watt is nooit voldoende.
http://www.bit-tech.net/h...-radeon-hd-6950-review/10
6950 verbruikt onder load al 250 watt, 2600k ook al 150+-
Ik lees inderdaad wel dat de OCZ niet echt een super voeding is.

Een Cooler Master Silent pro m700 moet toch priima zijn?

[ Voor 11% gewijzigd door sbmuc op 13-06-2011 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Misschien eerst even naar jezelf kijken, je geeft mij nu gewoon gelijk. Bij Bit-tech verbruikt het hele systeem met HD6950 ook nog geen eens 300W.

En Coolermaster staat nu ook niet echt bekend om hun goede voedingen. Nu is dit wel een van weinigen die wel goed is maar deze is aan de dure kant en heeft ook nogal weinig PCI-e aansluitingen voor een 700W voeding.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er moet inderdaad wel voldoende prik zijn om het systeem op te laten starten.
MIsschien de voeding even testen met een ander systeem?
Had je al gedaan... Dat is de voeding dus uitgesloten.
sbmuc schreef op maandag 13 juni 2011 @ 09:06:
[...]

Lekkere onderbouwing... Als je niks nuttigs te zeggen hebt...
Misschien moet je eerst even kijken naar iemand's posthistorie voordat je zo begint te blaten ;)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2011 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killfrenzy9
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-06-2015
Ik ben van plan om een nieuwe pc te bouwen met een Asrock H61DE/S3 moederbord, een XFX HD 6870, 4GB ddr 3 geheugen en een intel core i5 2400. Ik ben niet zo thuis in de voedingen en heb als advies gekregen een Corsair Builder CX500 te nemen, is dit verstandig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
Korte vraag, als het goed is zijn de kabels van een pricewatch: Seasonic X-560 lang genoeg om het kabelmanagement "aan te kunnen" van een pricewatch: Aerocool Xpredator Black Edition - Maar mocht het nodig zijn, zijn er verlengkabels voor de 4+4 aansluiting en kunnen die kwaad? (want die moet van helemaal onderin, achterdoor naar boven in de hoek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Die zijn er ongetwijfeld, maar verwacht dat het niet nodig is.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khrome
-The_Mask- schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 13:41:
Die zijn er ongetwijfeld, maar verwacht dat het niet nodig is.
Dus het kan geen kwaad? Ik kreeg altijd de indruk dat zulke verlengkabeltjes niet wenselijk zijn omdat dit tot een instabiel systeem kan leiden. Nu verwacht ik zelf ook dat dit niet nodig zal zijn maar ik wil het toch even zeker weten zodat ik voorbereid kan zijn ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Laatst online: 20-05 21:10
hallo,
ik heb een nieuwe voeding nodig, maar ik weet niet precies wat ik moet kopen.
ik ga een MSI R6870 HAWK kopen, maar daarvoor heb ik een "grotere" voeding nodig.

ik heb:
mobo: P43 NEO-F
cpu: intel core 2 quad q8200
500 gb hdd 7200 rev/min
nvidia geforce 6600 (die ga ik vervangen met: MSI R6870 HAWK)
2x2 gb ddr2
en 1 optische drive

liefst iets dat goedkoop is, maar ook wel dat het goed werkt

[ Voor 8% gewijzigd door megadoom op 14-06-2011 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
De XFX Pro 450W is goedkoop, goed en meer dan genoeg.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
zou OC'en ook werken? niet dat t nodig is, mr kan altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alikebap
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik wil een systeem samenstellen met een Phenom X4 955 en een GTX560 ti , 4GB ram en een 1.5TB harde schijf

Is een corsair builder CX430 voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
megadoom schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 19:55:
zou OC'en ook werken? niet dat t nodig is, mr kan altijd.
Beste overklok op de CPU en videokaart mag geen probleem zijn voor de voeding.
alikebap schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:17:
Ik wil een systeem samenstellen met een Phenom X4 955 en een GTX560 ti , 4GB ram en een 1.5TB harde schijf

Is een corsair builder CX430 voldoende?
Zonder overklok net, maar ik zou de XFX Pro 450W nemen die kan zo'n 75W meer op de 12V leveren, heeft wel genoeg aansluitingen voor de videokaart en is van wat betere kwaliteit zonder echt veel meer te kosten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
OC'en ook op grafische kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alikebap
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-08-2024
-The_Mask- schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:24:
[...]

Beste overklok op de CPU en videokaart mag geen probleem zijn voor de voeding.

[...]

Zonder overklok net, maar ik zou de XFX Pro 450W nemen die kan zo'n 75W meer op de 12V leveren, heeft wel genoeg aansluitingen voor de videokaart en is van wat betere kwaliteit zonder echt veel meer te kosten.
Ok, bedankt. Is het zo dat als je een cpu overclockt zonder het voltage te verhogen, deze toch meer verbruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Beide een leuke overklok mag idd geen probleem zijn.
alikebap schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:40:
[...]

Ok, bedankt. Is het zo dat als je een cpu overclockt zonder het voltage te verhogen, deze toch meer verbruikt?
Ja, gaat linear omhoog, bij het verhogen van de spanning zelfs kwadratisch.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na een hele discussie met wat techneuten, kom ik het voor de zekerheid maar even hier vragen:

huidig systeem:
1 x GIGA-BYTE GA-880GA-UD3H (880G, pci-e & onboard, ddr3, 8 channel, raid)
1 x AMD Phenom II Quad 945 (3.0 ghz, 8 mb, am3, 95 watt, boxed)
1 x SCYTHE Mugen 2 Rev B SCMG-2100 (s775, sAM2, s478, s939, s754, s940, s1366)
1 x KINGSTON ValueRam (4096 mb, 1333 mhz, CL9, 1.5 v, non-ecc, unbuffered, kit of 2)
1 x ANTEC Performance One P183 (black, no psu, atx)
1 x SAMSUNG Spinpoint F3 (1000 gb, sata/300, 8.9 ms, 7200 rpm, 32 mb, 3.5")
1 x OCZ Vertex 2 (60 gb, sata/300, 285 mbps, 275 mbps)
1 x CORSAIR CX (400 watt, atx)
1 x SAMSUNG SyncMaster 2053BW

nu heb ik vandaag een videokaart voor dat systeem besteld (Asus 6950 DCII 2gb)
zegt de één: "die voeding is sterk genoeg" zegt de ander: "onder maximale belasting gaat die voeding dat zeker niet overleven".

Moet ik nu een sterkere voeding plaatsen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abeltje130
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-03-2024
nvm

[ Voor 96% gewijzigd door Abeltje130 op 15-06-2011 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:51:
"onder maximale belasting gaat die voeding dat zeker niet overleven".
Dit is sowieso niet waar een goede voeding (wat de CX400 is) gaat sowieso niet kapot als je er te veel van trekt, die schakelt gewoon netjes uit.
Moet ik nu een sterkere voeding plaatsen of niet?
Nee zonder overklok moet de CX400 het gewoon prima aan kunnen, wel heb je een verloopje van (2x) molex naar 6 pins PCI-e nodig, aangezien de CX400 een aansluiting te weinig heeft.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, bedankt voor de replys. ga even kijken voor een verloopje(of zit dat standaard bij de Asus?).

bedoel je deze -> http://www.power4pc.be/we...ar_6-pin_pcie_jzzn98.html

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2011 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
vraagje, wat gebeurt er, als de voeding te klein is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V1ncam
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-12-2021
Hoi voor dit systeem werd mij de voeding afgeraden ( ander topic, ben hier naar doorverwezen ), maar er is nog niet gezegd waarom. Welk voeding raadden jullie aan?

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Blue 6Gb/s WD10EALX, 1TB€ 47,49€ 47,49
1Lite-On iHAS324 Zwart€ 19,90€ 19,90
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 34,-€ 34,-
1Intel Core i5 2300 Boxed€ 141,-€ 141,-
1Scythe Gouriki 3 700W€ 82,-€ 82,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 30,26€ 30,26
1XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort Black Edition(HD-687A-ZNBC)€ 158,97€ 158,97
1Asrock P67 Extreme4€ 125,95€ 125,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 639,57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt al meer dan genoeg aan een 450Watt model, de XFX Pro 450W bijvoorbeeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2011 16:18 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.