Bedankt, gelijk even een mailtje gestuurdwouzer1977 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 12:36:
[...]
V&A aangeboden: Recom Power Engine 450 Watt Plus
is iemand in heerenveen die zo 1 aanbied. Misschien handig.
Hm, zit nog wat te twijfelen.
Ik kan die recom 450 watt voor 20 euro ophalen, maar ik kan ook deze kopen: http://www.mycom.nl/Produ...Stream-Pro-500WATT/230076
Of de XFX pro 450 watt wat hierboven staat maar als ik voor een nieuwe voeding ga wil ik wel een modulaire voeding. Wat zouden jullie mij aanraden. Recom 450w, OCZ ModXStream of XFX?
Ik kan die recom 450 watt voor 20 euro ophalen, maar ik kan ook deze kopen: http://www.mycom.nl/Produ...Stream-Pro-500WATT/230076
Of de XFX pro 450 watt wat hierboven staat maar als ik voor een nieuwe voeding ga wil ik wel een modulaire voeding. Wat zouden jullie mij aanraden. Recom 450w, OCZ ModXStream of XFX?
De Recom en OCZ zou ik sowieso niet nemen, de XFX is met afstand de beste voeding en is erg goedkoop.
Als het beslist modulair moet zou je de pricewatch: Sharkoon Rush Power M SHA-R400M nog kunnen overwegen maar dit is wel een stap terug, maar wel beter dan de OCZ en Recom.
Als het beslist modulair moet zou je de pricewatch: Sharkoon Rush Power M SHA-R400M nog kunnen overwegen maar dit is wel een stap terug, maar wel beter dan de OCZ en Recom.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Verwijderd
hallo ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. de fan in mijn voeding doet het niet meer en voeding word dus warm en dan valt de pc uit. nu vraag ik me af wat is slimmer om te doen. goedkope nieuwe voeding kopen / voeding kopen met het idee dat ik binnenkort een nieuwe game pc koop.
het huidige systeem is een dell -_- en de voeding zit boven in de kast.
specs: Q6600 / 8800gtx
ik wil binnenkort ook een een nieuwe pc kopen / bouwen en wil daarvoor een corsair HX 850 watt gebruiken.
mijn vraag is dus kan ik die hx 850w nu al kopen en in me oude computer doen. op foto's zie ik maar een fan uitgang en dat is de bovenkant dus dat zou in me huidige pc tegen de kast aan zitten. hoe slecht is dat en wat voor voeding zou ik anders nu moeten kopen die bovenin me huidige pc past?.
alvast bedankt voor jullie help
het huidige systeem is een dell -_- en de voeding zit boven in de kast.
specs: Q6600 / 8800gtx
ik wil binnenkort ook een een nieuwe pc kopen / bouwen en wil daarvoor een corsair HX 850 watt gebruiken.
mijn vraag is dus kan ik die hx 850w nu al kopen en in me oude computer doen. op foto's zie ik maar een fan uitgang en dat is de bovenkant dus dat zou in me huidige pc tegen de kast aan zitten. hoe slecht is dat en wat voor voeding zou ik anders nu moeten kopen die bovenin me huidige pc past?.
alvast bedankt voor jullie help
Ik zie steeds meerde XFX pro 450W opduiken o.a. bij de best buy guides. Is dit ook de betere voeding als je kunt kiezen tussen de Corair builder CX430, Be quiet Pure power L7 430W en de XFX pro 450W: http://tweakers.net/price.../664/267236;246586;279913
Het gaat met met name om kwaliteit en geluidsproductie.
@ the Mask je favoriete site HWI heeft een vergelijkingstest met voedingen in het magazine en hebben hierbij ook ripple meegenomen. Helaas wordt van de bovenstaande 3 voedingen alleen de Be quiet getest.
Het gaat met met name om kwaliteit en geluidsproductie.
@ the Mask je favoriete site HWI heeft een vergelijkingstest met voedingen in het magazine en hebben hierbij ook ripple meegenomen. Helaas wordt van de bovenstaande 3 voedingen alleen de Be quiet getest.
Het lijkt mij beter om de fan van de voeding te vervangen voor een vergelijkbare. Voeding kies je normaal gesproken ook als laatste en niet als eerste.Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2011 @ 17:35:
hallo ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. de fan in mijn voeding doet het niet meer en voeding word dus warm en dan valt de pc uit. nu vraag ik me af wat is slimmer om te doen. goedkope nieuwe voeding kopen / voeding kopen met het idee dat ik binnenkort een nieuwe game pc koop.
Qua kwaliteit absoluut, qua stilte zou ik niet weten dan zou je ze eigenlijk alle drie in één review moeten zien, maar dat zal wel tegenvallen.piethoogland schreef op zondag 08 mei 2011 @ 20:55:
Ik zie steeds meerde XFX pro 450W opduiken o.a. bij de best buy guides. Is dit ook de betere voeding als je kunt kiezen tussen de Corair builder CX430, Be quiet Pure power L7 430W en de XFX pro 450W: http://tweakers.net/price.../664/267236;246586;279913
@ the Mask je favoriete site HWI
Ze durven het zeker niet online te publiceren.heeft een vergelijkingstest met voedingen in het magazine en hebben hierbij ook ripple meegenomen. Helaas wordt van de bovenstaande 3 voedingen alleen de Be quiet getest.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik kon hem ook online niet vinden mocht je er echt interesse in hebben dan wil ik hem wel scannen en mailen.
In verband met een videokaart upgrade een korte vraag.
Huidig systeem:
Core i7 920@3200MHz
OZC 6144MB @1600MHz
HD4890 @850/975MHz
Tagan 550W
Nu wil ik de HD4890 vervangen voor een standaard GTX570. Is de voeding voldoende en is er ruimte voor overklokken of moet ik kijken voor een zwaardere voeding en zo ja, welke capaciteit?
Huidig systeem:
Core i7 920@3200MHz
OZC 6144MB @1600MHz
HD4890 @850/975MHz
Tagan 550W
Nu wil ik de HD4890 vervangen voor een standaard GTX570. Is de voeding voldoende en is er ruimte voor overklokken of moet ik kijken voor een zwaardere voeding en zo ja, welke capaciteit?
Nee hoeft niet hoor, wat mij overigens opviel was hun advies bij het nieuwe gamesysteem. Staat ook weer nergens op, een pricewatch: Scythe Gouriki 3 Plug-in 700W. Niet alleen zijn er geen fatsoenlijke reviews van, ook is het 100% zeker dat er betere voeding voor hetzelfde of minder zijn. Het blijft voor HWI schijnbaar extreem moeilijk een goede voeding te herkennen.piethoogland schreef op maandag 09 mei 2011 @ 00:41:
Ik kon hem ook online niet vinden mocht je er echt interesse in hebben dan wil ik hem wel scannen en mailen.
Er zijn heel veel verschillende Tagan's van 550W, wat is dus het typenr. van die van jouw?X-t-r-e-m-e schreef op maandag 09 mei 2011 @ 13:55:
Tagan 550W
AMD Nieuwsdiscussie
Ik heb gisteren met een energiemeter (voltcraft 3000) het verbruik van mijn pc (zonder andere toebehoren) gemeten tijdens het gamen (Starcraft 2 , max settings)
resultaat:
gemiddeld 140W
piek 180W
dat voor: AMD X6 1055T stock, 4gb, paar fans, Ati 5850HD stock.
Dus tot hoeverre zijn de TDP waardes waar?
Als ik dit zo zie zijn voedingen over 600W nogal overkill (ik heb geen SLI/crossfire geprobeerd maar ik neem aan dat ik dat maar max 150W bij kan tellen)
mijn oude pc, Intel c2d E8400, 8800GTS die had een gebruik van 240W tijdens gamen.
resultaat:
gemiddeld 140W
piek 180W
dat voor: AMD X6 1055T stock, 4gb, paar fans, Ati 5850HD stock.
Dus tot hoeverre zijn de TDP waardes waar?
Als ik dit zo zie zijn voedingen over 600W nogal overkill (ik heb geen SLI/crossfire geprobeerd maar ik neem aan dat ik dat maar max 150W bij kan tellen)
mijn oude pc, Intel c2d E8400, 8800GTS die had een gebruik van 240W tijdens gamen.
Bij CPU's heb je niet heel veel aan TDP's daar krijgt een hele serie dezelfde TDP, vooral bij Intel, bij AMD is TDP wel vaak het max verbruik. Bij videokaarten geeft nVidia tegenwoordig een onzin waarde, de videokaarten kunnen vaak genoeg veel meer verbruiken dan hun TDP. Bij de videokaarten van AMD (ATi) klopt de TDP wel.
Dat jij zo'n laag verbruik krijgt te zien kan o.a. komen doordat je de videokaart en CPU lang niet maximaal belast. Een HD5850 heeft een TDP van 151W en kan ook zo'n 150W max verbruiken, al zul je dit in games niet halen.
Dat jij zo'n laag verbruik krijgt te zien kan o.a. komen doordat je de videokaart en CPU lang niet maximaal belast. Een HD5850 heeft een TDP van 151W en kan ook zo'n 150W max verbruiken, al zul je dit in games niet halen.
AMD Nieuwsdiscussie
Typenr. is TG550-U01. Ik heb hem al een jaar of 6 denk ik.Er zijn heel veel verschillende Tagan's van 550W, wat is dus het typenr. van die van jouw?
Onderstaand de specificaties.
http://netwin-d.com/PSU-Tagan-TG550-U01.htm
[ Voor 18% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 10-05-2011 09:54 ]
Denk dat het wel tijd wordt voor een nieuwe voeding dan. Met een voeding welke 42A kan leveren op de 12V heb je genoeg. Zijn wel een aantal 550W voedingen die dit wel kunnen leveren maar de Tagan haalt dat iig niet.X-t-r-e-m-e schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 09:53:
[...]
Typenr. is TG550-U01. Ik heb hem al een jaar of 6 denk ik.
Onderstaand de specificaties.
http://netwin-d.com/PSU-Tagan-TG550-U01.htm
Dit zijn drie leuke voedingen:
pricewatch: XFX Pro 550W als je niet echt eisen aan de voeding hebt, maar gewoon een goede voeding wil hebben.
pricewatch: XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) voor als je een modulaire voeding wil.
pricewatch: Seasonic X-560 als je een hele stille, modulaire en één van de beste voedingen wil hebben.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik heb een i3-2100T en een intel DH67BL mAtx boardje. Om de boel wat efficienter en zuiniger te maken wil ik hier graag een pico PSu van 120 watt + een adapter van 90 watt aansluiten. Op de pico PSU ontbreekt doorgaans de 12V (4 pins) aansluiten. Zou dit problemen kunnen geven?
Zonder start die sowieso niet, maar er zijn wel verloopjes van molex naar 4 pins CPU.
AMD Nieuwsdiscussie
Bedankt voor je input. Heeft het echter nog zin om voor een zwaardere voeding te kiezen als bijvoorbeeld de Seasonic X-660. Ik zal nooit SLI of Crossfire draaien maar wellicht dat toekomstige PC-componenten meer verbruiken.-The_Mask- schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 13:00:
[...]
Denk dat het wel tijd wordt voor een nieuwe voeding dan. Met een voeding welke 42A kan leveren op de 12V heb je genoeg. Zijn wel een aantal 550W voedingen die dit wel kunnen leveren maar de Tagan haalt dat iig niet.![]()
Dit zijn drie leuke voedingen:
pricewatch: XFX Pro 550W als je niet echt eisen aan de voeding hebt, maar gewoon een goede voeding wil hebben.
pricewatch: XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) voor als je een modulaire voeding wil.
pricewatch: Seasonic X-560 als je een hele stille, modulaire en één van de beste voedingen wil hebben.
Of heb ik bij de Seasonic X-560 nog overhead?
Oh, als laatste nog het volgende. Ik heb een Lian Li v1100 case en de ruimte voor de powersupply is rechts onderin. Ik kan de voeding indien nodig 180graden draaien. Is het nu verstandig de 120mm fan naar boven of naar onder te richten. Overigens is de kast onder het zilveren plaatje geperforeerd.

[ Voor 13% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 11-05-2011 11:03 ]
Ik zie het zo snel nog niet gebeuren dat je met de Seasonic X-560 niet genoeg hebt als je maar gebruik maakt van één videokaart met één GPU. Maar aan de andere kant is de X-660 niet heel veel duurder, dus de keuze is aan jouw.
Normaal doe je de fan aan de onderkant, maar kan de voeding dan niet minder goed lucht aanzuigen in jouw behuizing door het metalen plaatje?
Normaal doe je de fan aan de onderkant, maar kan de voeding dan niet minder goed lucht aanzuigen in jouw behuizing door het metalen plaatje?
[ Voor 24% gewijzigd door -The_Mask- op 11-05-2011 11:07 ]
AMD Nieuwsdiscussie
De voeding rust wel op het steuntje op het metalen plaatje. Ik probeer het wel gewoon als ik een nieuwe voeding heb gekocht. De kast is redelijk koel omdat ik gebruik maak van externe waterkoeling. Alleen de koperen blokken geven warmte af in de kast.
MIjn allerlaatste vraag is of het rendement van de X-660 normaal zal zijn in mijn systeem. Ik heb wel eens gelezen dat als een voeding niet volledig wordt benut het rendement ook lager uitvalt.
Of is het verschil peanuts tussen de X-560 en X-660. Ik neig toch naar de X-660, gering prijsverschil en wellicht in de toekomst worden kaarten ook standaard dual of quad gpu
MIjn allerlaatste vraag is of het rendement van de X-660 normaal zal zijn in mijn systeem. Ik heb wel eens gelezen dat als een voeding niet volledig wordt benut het rendement ook lager uitvalt.
Of is het verschil peanuts tussen de X-560 en X-660. Ik neig toch naar de X-660, gering prijsverschil en wellicht in de toekomst worden kaarten ook standaard dual of quad gpu
Het verschil in rendement is verwaarloosbaar zijn beide op hetzelfde design gebaseerd.
AMD Nieuwsdiscussie
Huidig systeem
Q9559
P5Q Premium
Msi Cyclone GTX460 1GB OC
Waterpompje (laing)
8 Casefans
Fan Controller
1x Dvd Brander
1x HDD
2x SSD
500 Watt NEOHE Antec Voeding
ik heb bij meerdere systemen in het verleden altijd tegenslagende overclockpogingen gehad,
ondertussen is niets gelijk aan het eerste systeem waar ik ook teleurstellende pogingen had,
iets doet mij vermoeden dat met het huidig systeem mijn voeding toch aan de lage kant is, en dat hij door hoge clocks en hoge Vcore instabiel wordt,
de voeding is denk ik wel voldoende, maar levert hij ook wel een stabiele spanning voor de Core om zijn werk te doen?
ik heb tweedehands een 900 Watt antec Gamer voeding gekocht voor een prikje, zo ben ik zeker dat ik op 600Watt verbruik nog steeds een goede vlakke spanning heb voor mijn overclock,
ook omdat ik in de toekomst wel naar meer verbruikende videokaarten ga upgraden is een zwaardere voeding aan te raden.
toch wou ik nog even checken bij jullie of mijn idee klopt of niet klopt.
My Question, vallen mijn overclockresultaten tegen door een te zwakke/instabiele voeding?
Q9559
P5Q Premium
Msi Cyclone GTX460 1GB OC
Waterpompje (laing)
8 Casefans
Fan Controller
1x Dvd Brander
1x HDD
2x SSD
500 Watt NEOHE Antec Voeding
ik heb bij meerdere systemen in het verleden altijd tegenslagende overclockpogingen gehad,
ondertussen is niets gelijk aan het eerste systeem waar ik ook teleurstellende pogingen had,
iets doet mij vermoeden dat met het huidig systeem mijn voeding toch aan de lage kant is, en dat hij door hoge clocks en hoge Vcore instabiel wordt,
de voeding is denk ik wel voldoende, maar levert hij ook wel een stabiele spanning voor de Core om zijn werk te doen?
ik heb tweedehands een 900 Watt antec Gamer voeding gekocht voor een prikje, zo ben ik zeker dat ik op 600Watt verbruik nog steeds een goede vlakke spanning heb voor mijn overclock,
ook omdat ik in de toekomst wel naar meer verbruikende videokaarten ga upgraden is een zwaardere voeding aan te raden.
toch wou ik nog even checken bij jullie of mijn idee klopt of niet klopt.
My Question, vallen mijn overclockresultaten tegen door een te zwakke/instabiele voeding?
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Als je deze voeding had verwacht ik niet dat die het probleem was/is.
AMD Nieuwsdiscussie
idd, die heb ik, vreemd, ik heb echt lage overclock resultaten geboekt met alles wat ik al op deze voeding aangsloten heb,
wat 70% van de overclockers makkelijk haalde met dezelfde cpus haalde ik nooit.
4 cpu's...
bij andere systemen waar die ik van scratch bouwde had ik nooit overclock problemen ...
Toch bedankt.
wat 70% van de overclockers makkelijk haalde met dezelfde cpus haalde ik nooit.
4 cpu's...
bij andere systemen waar die ik van scratch bouwde had ik nooit overclock problemen ...
Toch bedankt.
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
Om het heel simpel te stellen, ik ben aan het overwegen om een EVGA GeForce GTX 560 Ti, 1GB, SuperClocked te kopen. Ik vraag me alleen af of mijn voeding dit gaat trekken. Het is een 4 jaar oud beestje maar ipst. Het is een en Enermax Liberty 620W
De requirements van de gpu zijn best stevig http://www.evga.com/products/pdf/01G-P3-1563.pdf
en ik vraag me of ik met het aantal ampere niet in de knoop kom.
De rest van het systeem is een:
p8p67 bordje
i5-2500K
HyperX 8GB
Noctua NH-C12P SE14
een 3tal harde schijven
OCZ Vertex 3
als iemand een idee heeft graag.
De requirements van de gpu zijn best stevig http://www.evga.com/products/pdf/01G-P3-1563.pdf
en ik vraag me of ik met het aantal ampere niet in de knoop kom.
De rest van het systeem is een:
p8p67 bordje
i5-2500K
HyperX 8GB
Noctua NH-C12P SE14
een 3tal harde schijven
OCZ Vertex 3
als iemand een idee heeft graag.
Verwijderd
ik kwam dit tegen op tom's hardware, misschien iets voor de openings post.
http://www.tomshardware.c...em-manufacturer,2913.html
http://www.tomshardware.c...em-manufacturer,2913.html
1: Corsair CMPSU-1200AX €230,55
2: be quiet! Dark Power Pro P8 1200W € 240,90
3: SilverStone ST1200-G €209.50
4: Antec TruePower Quattro 1200
Mijn overigen hardware:
Case: Raven 01
Mainboard: GA-890GPA-UD3H
CPU: AMD Phenom II 1100T X6 @ 3.3GHz.
GPU01: HD 6970 2GB GDDR5 Crossfire.
RAM: HyperX Kingston 16GB DDR3 @1.6GHz CL 9-9-9-24
PSU: Nog Geen
HDD: 2TB Seagate + 1TB Hitachi
LCD Monitor: iMac 27.
De corsair heb ik geleezen dat hij zeer effiecent is en goeie voltages doorgeeft, de bequiet vertouw ik niet helemaal, silverstone ja is in mijn ogen niet slecht want ik heb hier een silverstone raven o1 kast en die doet het uitstekent, antec ja ik denk dat ik daar als laatst voor zou kiezen omdat ie maar een 95mm fan heeft.
2: be quiet! Dark Power Pro P8 1200W € 240,90
3: SilverStone ST1200-G €209.50
4: Antec TruePower Quattro 1200
Mijn overigen hardware:
Case: Raven 01
Mainboard: GA-890GPA-UD3H
CPU: AMD Phenom II 1100T X6 @ 3.3GHz.
GPU01: HD 6970 2GB GDDR5 Crossfire.
RAM: HyperX Kingston 16GB DDR3 @1.6GHz CL 9-9-9-24
PSU: Nog Geen
HDD: 2TB Seagate + 1TB Hitachi
LCD Monitor: iMac 27.
De corsair heb ik geleezen dat hij zeer effiecent is en goeie voltages doorgeeft, de bequiet vertouw ik niet helemaal, silverstone ja is in mijn ogen niet slecht want ik heb hier een silverstone raven o1 kast en die doet het uitstekent, antec ja ik denk dat ik daar als laatst voor zou kiezen omdat ie maar een 95mm fan heeft.
[ Voor 27% gewijzigd door Gamersblood op 14-05-2011 09:36 . Reden: Reqeust van de moderator. ]
1200W is zware overkill. Zelfs 850W is al belachelijk veel. Neem een kwalitatief goede voeding, zoals deze
Zelfs die is al overkill. Zelfs met CF 6970.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Ik wil graag een nVidia GTX 580 kopen. Specs als volgt (zie onder). Nou weet ik alleen niet of die Enermax Modu82+ 625W dat gaat trekken. Van iemand die de kaart heeft, hoorde ik dat je voeding maar 1x 12v rails mag hebben, en de mijn heeft triple. Beetje merkwaardig verhaal, eigenlijk.
Maar goed, als iemand ervaring heeft met deze combo van videokaart + voeding; of als je anderszins er iets meer over weet, dan hoor ik het graag.
Bij voorbaat dank.
---
Intel i7 980x | Scythe Mugen II | Asus P6X58D Premium | 6G HyperX | ASUS ENGTX285 | X-Fi Titanium | Logitech Z-5500 | 2x Caviar Black WD2001FASS | LG GGW-H20L Blu-ray rewriter | Enermax Modu82+ 625W | Lian Li PC-B25F | Dell 2707WFP
Maar goed, als iemand ervaring heeft met deze combo van videokaart + voeding; of als je anderszins er iets meer over weet, dan hoor ik het graag.
Bij voorbaat dank.
---
Intel i7 980x | Scythe Mugen II | Asus P6X58D Premium | 6G HyperX | ASUS ENGTX285 | X-Fi Titanium | Logitech Z-5500 | 2x Caviar Black WD2001FASS | LG GGW-H20L Blu-ray rewriter | Enermax Modu82+ 625W | Lian Li PC-B25F | Dell 2707WFP
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW
Ja maar ik wou er nog 6HDD's bij doen, en ik denk dat een OC marge dat daar ook wel rekening gehouden moet worden, wat ik ook wou weten is zullen die Corsaiar of die silverstone mn systeem niet doorbranden.?,BeefHazard schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 21:20:
1200W is zware overkill. Zelfs 850W is al belachelijk veel. Neem een kwalitatief goede voeding, zoals deze
Oja en is corsair een slecht voeding merk?
[ Voor 3% gewijzigd door Gamersblood op 14-05-2011 09:48 . Reden: Nog een vraagje, ik wou niet een heel bericht erbij doen, dat word geloof ik niet zo op prijs gesteld. Dus vandaar. ]
Gisteren de voeding vervangen. Had het eerst nog geprobeerd met de Tagan. Ging goed, maar na een lange speelsessie in Rift begon de voeding erg veel lawaai te maken. Ik rook ook een brandlucht. Heb de PC meteen uitgezet en net de Seasonic X-660 geinstalleerd.-The_Mask- schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 11:04:
Ik zie het zo snel nog niet gebeuren dat je met de Seasonic X-560 niet genoeg hebt als je maar gebruik maakt van één videokaart met één GPU. Maar aan de andere kant is de X-660 niet heel veel duurder, dus de keuze is aan jouw.
[ Voor 5% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 14-05-2011 14:40 ]
Ook dan is 1200w overkill, en Corsair is zeker GÉÉN slecht merk, het is juist 1 van de beste merken die je kan krijgen.Gamersblood schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 09:38:
[...]
Ja maar ik wou er nog 6HDD's bij doen, en ik denk dat een OC marge dat daar ook wel rekening gehouden moet worden, wat ik ook wou weten is zullen die Corsaiar of die silverstone mn systeem niet doorbranden.?,
Oja en is corsair een slecht voeding merk?
Als je echt zwaar gaat overclocken lijkt me een 1000W ook ruim voldoende als je een A-merk kiest zoals Antec of Corsair.
Bedankt voor de tip, die 1200w wou ik eigenlijk ook voor de toekomst want die voeding zal het toch wel zo'n 5 jaar volhouden hoop ik zo?Redblader schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 15:40:
[...]
Ook dan is 1200w overkill, en Corsair is zeker GÉÉN slecht merk, het is juist 1 van de beste merken die je kan krijgen.
Als je echt zwaar gaat overclocken lijkt me een 1000W ook ruim voldoende als je een A-merk kiest zoals Antec of Corsair.
Als ik met een single kaart nog net 220W haal @full (AMD 1055T, Ati 5850) zou ik zeggen dat je aan 650W ook wel genoeg hebt.
Heel veel mensen kopen te veel overkill aan voeding, dat is zonde. De meeste systemen hebben echt genoeg aan een 300W (1 gpu). Ga maar is een keer meten met een energiemeter en ge zult het zien.
Heel veel mensen kopen te veel overkill aan voeding, dat is zonde. De meeste systemen hebben echt genoeg aan een 300W (1 gpu). Ga maar is een keer meten met een energiemeter en ge zult het zien.
Dat is al 786 tijdens het draaien van crysis 2 en die gebruikt maar 1 100% die andere gerbuikt hij gemiddeld maar voor de helft, als ik dan ook nog ga OC'en gaat het verbruik nog wel omhoog en dan someteeen ook nog met 8 HDD's gaat het ook vrij hard.Kakulukia schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 17:38:
Als ik met een single kaart nog net 220W haal @full (AMD 1055T, Ati 5850) zou ik zeggen dat je aan 650W ook wel genoeg hebt.
Wat bedoel je met "786 tijdens crysis 2"? 786W lijkt me sterk. Mijn systeem piekt op ~750-800W tijdens dat soort spellen. Hoeveel verbruikt een HDD eigenlijk, ik dacht maar ~10W?
hoe kan het dat je met een 600watt voeding geen 2 580's kan voeden is dat omdat die te weinig ampère leveren ?
en als dat zo is moeten we dan minder naar wattage kijken en meer naar hoeveel ampère heb je eigenlijk nodig?
en als dat zo is moeten we dan minder naar wattage kijken en meer naar hoeveel ampère heb je eigenlijk nodig?
Een 600W voeding kan best 2 580's hebben, mits deze voeding ook zoveel W kan leveren op 12V. Sommige voedingen zeggen bijv. dat ze 600W kunnen leveren, maar dan blijkt dat te zijn onderverdeeld in bijv. 200W op de 3/5v en 400W op de 12v.
In dit filmpje gebruikten ze een merk X 600W voeding. Hij gaf ook al aan dat je niet moet verwachten dat zulke 600W voedingen ook daadwerkelijk 600W kunnen leveren. Dat is 1 reden om up te graden naar een betere voeding. Een andere is dat een 600W voeding echt moet pieken om 2 580's te voeden. Op piek niveau zijn voedingen meestal niet zo efficiënt en je hebt een grote dat een piek de voeding te veel belast.
De belasting van het geteste 580 SLI systeem vind ik ook behoorlijk laag. Ik heb zelf iets meer hardware maar verbruik tijdens games zo 650W. Mogelijk komt dat omdat ze ook de CPU aan het stressen waren.
In dit filmpje gebruikten ze een merk X 600W voeding. Hij gaf ook al aan dat je niet moet verwachten dat zulke 600W voedingen ook daadwerkelijk 600W kunnen leveren. Dat is 1 reden om up te graden naar een betere voeding. Een andere is dat een 600W voeding echt moet pieken om 2 580's te voeden. Op piek niveau zijn voedingen meestal niet zo efficiënt en je hebt een grote dat een piek de voeding te veel belast.
De belasting van het geteste 580 SLI systeem vind ik ook behoorlijk laag. Ik heb zelf iets meer hardware maar verbruik tijdens games zo 650W. Mogelijk komt dat omdat ze ook de CPU aan het stressen waren.
Dat zijn ook pieken maar De HD 6970 Verbruikt toch meer als die Nvidia kaarten? Maar is die 1200AX Corsair een goede voeding hij is nu onderweg, ik hoop het zo.Max Hunt schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:20:
Wat bedoel je met "786 tijdens crysis 2"? 786W lijkt me sterk. Mijn systeem piekt op ~750-800W tijdens dat soort spellen. Hoeveel verbruikt een HDD eigenlijk, ik dacht maar ~10W?
[ Voor 9% gewijzigd door Gamersblood op 17-05-2011 00:00 ]
Volgens mij is het juist andersom, maar ik kan het fout hebben.Gamersblood schreef op maandag 16 mei 2011 @ 23:58:
[...]
Dat zijn ook pieken maar De HD 6970 Verbruikt toch meer als die Nvidia kaarten? Maar is die 1200AX Corsair een goede voeding hij is nu onderweg, ik hoop het zo.
Nee je hebt gelijk die GTX 580 Is sneller maar vreet ook meer hij was ook duurder, daarom heb ik hem toen niet gekocht was toch eenprijs verschil, terwijl de snelheid er niet naar was, niet zoveel. oja en is een Geekbench Score van 12271 goed?ulTimaS schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 00:04:
[...]
Volgens mij is het juist andersom, maar ik kan het fout hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door Gamersblood op 17-05-2011 00:15 ]
Mijn broertje heeft nu een overgeclockte E6750 (zonder voltageverhoging nog, wacht op de cooler) met een Twin Frozr 275 GTX OC aan een Antec Earthwatts 500W. Omdat MSI aangeeft dat je 40A minimaal op je 12v lijn moet hebben, lijkt deze voeding een beetje te zwak. Als hij de kaart heeft ingebouwd geeft hij aan dat er een 'hoog piepend geluid' uit de voeding kwam, wat volgens zijn eigen ervaring ook al zo was bij zijn vorige 8800 GTS 320MB. De sticker op de voeding geeft een vermogen van 17A per rail aan, en er zitten twee rails die 12V leveren, wat dus een totaal maakt van 34A. Tegenover de 40A wat volgens MSI aangeraden is, komt hij dus wat tekort, en aangezien de voeding ook al weer wat jaartjes oud is (schat een jaar of 4) twijfel ik over de capaciteit.
Moet ik een nieuwe voeding voor hem halen of zijn jullie een andere mening toegedaan? BvD
Moet ik een nieuwe voeding voor hem halen of zijn jullie een andere mening toegedaan? BvD
| system specs |
Verwijderd
"Such as, buying something that is not gonna blow up..."knoffy schreef op maandag 16 mei 2011 @ 13:23:
hoe kan het dat je met een 600watt voeding geen 2 580's kan voeden is dat omdat die te weinig ampère leveren ?
[video]
Dat is zo ongeveer de beste voeding die er is: overclock3d review van de Corsair 1200. 't Is alleen behoorlijk overkill voor zo'n systeemMaar is die 1200AX Corsair een goede voeding hij is nu onderweg, ik hoop het zo.
Hopen dat azerty een beetje snel is.Max Hunt schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 00:51:
[...]
Dat is zo ongeveer de beste voeding die er is: overclock3d review van de Corsair 1200. 't Is alleen behoorlijk overkill voor zo'n systeem
Goedemiddag,
Ik ben even benieuwd wat voor voeding ik nodig heb *minimaal aantal wattage*voor het volgende systeem.
amd 1090T 6 core cpu
msi gtx 550 videokaart
2 tb hitachi hdisk
4 gb kingston geheugen *valueram*
1x dual layer dvd brander/speler.
Ik ben even benieuwd wat voor voeding ik nodig heb *minimaal aantal wattage*voor het volgende systeem.
amd 1090T 6 core cpu
msi gtx 550 videokaart
2 tb hitachi hdisk
je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.
Rond de 400W zou al genoeg zijn, mits 80+. Je kan overwegen om iets zwaarders te kopen zodat je bij een evt upgrade van je videokaart wat meer speling heb. Ik zou kijken naar een goede 500w voeding voor dit systeem, dan heb je wat bufferamdboy1983 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:03:
Goedemiddag,
amd 1090T 6 core cpu
msi gtx 550 videokaart
2 tb hitachi hdisk
| system specs |
Een voeding welke minimaal 25A kan leveren op de 12V.amdboy1983 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:03:
Zou de pricewatch: XFX Pro 450W nemen, door de erg goede prijs/prestatie/kwaliteit verhouding.
Een 80 PLUS certificaat maakt de voeding niks beter hoor.
AMD Nieuwsdiscussie
Hoe is Zo'n voeding nou tegen over een BeQuiet Dark Power 1200W?Max Hunt schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 00:51:
[...]
Dat is zo ongeveer de beste voeding die er is: overclock3d review van de Corsair 1200. 't Is alleen behoorlijk overkill voor zo'n systeem
De Be Quiet is een stap terug en veel te duur, maar waarom neem je geen goede 650W voeding of zo?
AMD Nieuwsdiscussie
Ik wil groot dat vind ik mooi, ik vind het ideee van Goede Stevig en gewoon belachelijk Voeding, Puur Het idee/gevoel, Antec lijkt me ook geen slechte of heb ik het mis?-The_Mask- schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:13:
De Be Quiet is een stap terug en veel te duur, maar waarom neem je geen goede 650W voeding of zo?
[ Voor 7% gewijzigd door Gamersblood op 17-05-2011 22:19 ]
Ik heb een vraag over het volgende systeem:
i7 2600K CPU (ben van plan over te klokken ~4Ghz)
4GB geheugen
HD6970 crossfire (lichte overklok)
2x SSD + 1 SATA schijf
1 DVD-writer
Is een Cooler Master Voeding Silent Pro Gold (800Watt) dan voldoende?
4GB geheugen
2x SSD + 1 SATA schijf
1 DVD-writer
Cooler master is bagger, ga Voor Corsair, XFX, of Seasonic gold. wat voor geheugen neem je?nuker schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:21:
Ik heb een vraag over het volgende systeem:
4GB geheugen
2x SSD + 1 SATA schijf
1 DVD-writer
[ Voor 3% gewijzigd door Gamersblood op 17-05-2011 22:23 ]
Kingston 1333Mhz. Deze voeding had ik al en ik wilde eigenlijk geen nieuwe kopen. Deze voeding krijgt overigens gewoon goede reviews dus ik zie het probleem niet.Gamersblood schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:22:
[...]
Cooler master is bagger, ga Voor Corsair, XFX, of Seasonic gold. wat voor geheugen neem je?
Je hebt er alleen helemaal niks aan, dus waarom niet gewoon de beste 750W voeding? Heb je ook nog meer dan genoeg ruimte om over te klokken. Houd je ook nog geld over voor nuttigere dingen.Gamersblood schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:17:
[...]
Ik wil groot dat vind ik mooi, ik vind het ideee van Goede Stevig en gewoon belachelijk Voeding, Puur Het idee/gevoel,
De pricewatch: Antec HCP-1200 leverd de beste prestaties van alle 1kW of meer voedingen. De Quattro van 1200W is te duur.Antec lijkt me ook geen slechte of heb ik het mis?
AMD Nieuwsdiscussie
Is ook niet nodig.nuker schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:28:
[...]
Deze voeding had ik al en ik wilde eigenlijk geen nieuwe kopen.
AMD Nieuwsdiscussie
Beter Als die Corsair 1200AX?-The_Mask- schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:30:
[...]
Je hebt er alleen helemaal niks aan, dus waarom niet gewoon de beste 750W voeding? Heb je ook nog meer dan genoeg ruimte om over te klokken. Houd je ook nog geld over voor nuttigere dingen.
[...]
De pricewatch: Antec HCP-1200 leverd de beste prestaties van alle 1kW of meer voedingen. De Quattro van 1200W is te duur.
Ja idd, ik zeg het verkeerd, sorry.[...]
Een 80 PLUS certificaat maakt de voeding niks beter hoor.Of bedoel je wat anders?
Coolermaster bagger? Explain yourselfGamersblood schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 22:22:
[...]
Cooler master is bagger, ga Voor Corsair, XFX, of Seasonic gold. wat voor geheugen neem je?
| system specs |
Word vaak beweent hier op tweeakters, dan ga ik ervan uit dat het zo is, als je nog vragen of antwoorden hebt dan hoor ik dat nog ik ga nu slapen.ride277 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 23:06:
[...]
Ja idd, ik zeg het verkeerd, sorry.
[...]
Coolermaster bagger? Explain yourself
[ Voor 11% gewijzigd door Gamersblood op 17-05-2011 23:16 ]
Van wat ik ervan gelezen heb, ja. Zie bijv. deze reviewBeter Als die Corsair 1200AX?
Iets ja, de Corsair is alleen qua uiterlijk weer de betere van de twee. De Antec heeft heel wat vast kabels terwijl de Corsair bijvoorbeeld volledig modulair is. De OCZ ZX 1250 zou ook een mooie optie zijn ware het niet dat je in mijn ogen veel beter een Corsair AX750 kunt halen.
Vooral vroeger ja, tot de Silent Pro en Silent Pro Gold kwamen, de rest was/is matig/slecht meestal. De Silent Pro (Gold) zijn alleen dan weer aan de dure kant.
AMD Nieuwsdiscussie
Dat het hier op tweakers wordt beweerd zegt niks, graag onderbouwing met reviews of grote hoeveelheden dode PSU's.Gamersblood schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 23:15:
[...]
Word vaak beweent hier op tweeakters, dan ga ik ervan uit dat het zo is, als je nog vragen of antwoorden hebt dan hoor ik dat nog ik ga nu slapen.
| system specs |
waar ik met die antec mee zit is het feit dat die fan toch een stuk kleiner is, maar opzicht vind ik het ook een prachtig stuk hardware, misschien annuleer ik die 1200AX en neem ik dan deze.-The_Mask- schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 23:34:
[...]
Iets ja, de Corsair is alleen qua uiterlijk weer de betere van de twee. De Antec heeft heel wat vast kabels terwijl de Corsair bijvoorbeeld volledig modulair is. De OCZ ZX 1250 zou ook een mooie optie zijn ware het niet dat je in mijn ogen veel beter een Corsair AX750 kunt halen.
[...]
Vooral vroeger ja, tot de Silent Pro en Silent Pro Gold kwamen, de rest was/is matig/slecht meestal. De Silent Pro (Gold) zijn alleen dan weer aan de dure kant.
Dus die van kan ik er dan net zo goed uithalen?
Niet direct grote hoeveelheden kapotte voedingen maar gewoon niet stabiele voedingen, wat zorgt voor een korte levensduur en/of minder stabiele PC.ride277 schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 00:49:
[...]
Dat het hier op tweakers wordt beweerd zegt niks, graag onderbouwing met reviews of grote hoeveelheden dode PSU's.
Zie bijvoorbeeld maar via Google, waarschijnlijk meer dan de helft van de Coolermaster voedingen zijn afraders.
Coolermaster GX serie gemaakt door Acbel is bagger, meeste Elite en eXtreme zijn ook slecht, Realpower's en UCP's zijn vaak matig. Silent Pro (Gold) zijn wel goed, maar weer aan de dure kant.
Was als grap bedoelt, omdat de voeding toch zo zuinig is.Gamersblood schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:23:
[...]
Dus die van kan ik er dan net zo goed uithalen?
AMD Nieuwsdiscussie
Hallo samen, na een hoop onzekerheid heb ik toch maar besloten om een account aan te maken en in ieder geval om opheldering te vragen. Ik ben namelijk al een tijdje bezig om onderdelen bij elkaar te sprokkelen, en ik kom niet uit de voeding, vandaar ook dat ik hier een bericht plaats
.
Met de PSU calculator die waarschijnlijk wel algemeen bekend is, ben ik voor mijn systeem op ongeveer 355 watt uitgekomen. Naast het feit dat ik misschien een verkeerd onderdeel heb ingevuld achterwege latend, weet ik niet of ik nu op zoek moet naar een voeding van ongeveer 355 watt, of dat ik rekening moet houden met toekomstige upgrades(wat ik overigens wel als optie wil openhouden). Verder weet ik niet of ik ook rekening moet houden met de capacitor aging, aangezien de efficiëntie minder wordt over tijd. Hier heb ik het advies van de website opgevolgd aangaande hoe lang de PSU in mijn bezit is(10 tot 20% procent toevoegen wanneer de PSU meer dan een jaar gebruikt wordt). Bij een aging van 20% procent kom ik al op 415 watt, wat wel een verschil is met 355.
Ik weet dus niet in welke richting ik moet zoeken, rekening houdend met capacitor aging en toekomstige upgrades. Verder weet ik dat een teveel aan watt ook slecht kan zijn voor een pc, maar ik weet dan weer niet waar die grens ligt.
Hier heb ik een lijst van mijn huidige onderdelen(nogmaals: dit is de eerste keer dat ik een pc bouw, als ik ergens verkeerde/incompatible onderdelen heb neergezet, zeg het a.u.b.)
cpu: i5-2400
mobo: Asrock P67 Pro3 (B3)
RAM: Kingston HyperX Genesis KHX1333C7AD3K2/4G
HDD OS(SSD): Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB
HDD DATA: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
DVD: Lite-On IHAS124 Zwart
GPU: Sapphire HD5830 XTREME
Bij voorbaat dank.
Met de PSU calculator die waarschijnlijk wel algemeen bekend is, ben ik voor mijn systeem op ongeveer 355 watt uitgekomen. Naast het feit dat ik misschien een verkeerd onderdeel heb ingevuld achterwege latend, weet ik niet of ik nu op zoek moet naar een voeding van ongeveer 355 watt, of dat ik rekening moet houden met toekomstige upgrades(wat ik overigens wel als optie wil openhouden). Verder weet ik niet of ik ook rekening moet houden met de capacitor aging, aangezien de efficiëntie minder wordt over tijd. Hier heb ik het advies van de website opgevolgd aangaande hoe lang de PSU in mijn bezit is(10 tot 20% procent toevoegen wanneer de PSU meer dan een jaar gebruikt wordt). Bij een aging van 20% procent kom ik al op 415 watt, wat wel een verschil is met 355.
Ik weet dus niet in welke richting ik moet zoeken, rekening houdend met capacitor aging en toekomstige upgrades. Verder weet ik dat een teveel aan watt ook slecht kan zijn voor een pc, maar ik weet dan weer niet waar die grens ligt.
Hier heb ik een lijst van mijn huidige onderdelen(nogmaals: dit is de eerste keer dat ik een pc bouw, als ik ergens verkeerde/incompatible onderdelen heb neergezet, zeg het a.u.b.)
cpu: i5-2400
mobo: Asrock P67 Pro3 (B3)
RAM: Kingston HyperX Genesis KHX1333C7AD3K2/4G
HDD OS(SSD): Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB
HDD DATA: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
DVD: Lite-On IHAS124 Zwart
GPU: Sapphire HD5830 XTREME
Bij voorbaat dank.
Voor deze PC heb je een voeding nodig welke twee PCI-e connectors heeft voor de HD5830, voedingen die dit hebben beginnen vaak bij 450W, al zou een hele goede 300W voeding ook kunnen voldoen. Waar het eigenlijk omgaat is het vermogen op de 12V, hoe hoger hoe beter de voeding is meestal.
De XFX Pro 450W lijkt mij een prima voeding voor jouw.
Wat betreft de PC als het een gamesysteem moet worden dan zou ik eerder wat minder aan de CPU uitgeven (Phenom II X4 bijvoorbeeld) en wat meer aan de videokaart (HD6870/GTX560Ti/HD6950 bijvoorbeeld) is voor games een betere verhouding. Maar dan kun je beter zijn in [BBG aanschaf] Gamesysteem
Wat betreft de PC als het een gamesysteem moet worden dan zou ik eerder wat minder aan de CPU uitgeven (Phenom II X4 bijvoorbeeld) en wat meer aan de videokaart (HD6870/GTX560Ti/HD6950 bijvoorbeeld) is voor games een betere verhouding. Maar dan kun je beter zijn in [BBG aanschaf] Gamesysteem
AMD Nieuwsdiscussie
ok even een snelle vraag over wat voor een voeding ik moet kopen.
Ik wil: Modulaire voeding
Ik heb: XFX Pro 750W (die ga ik dan verkopen via tweakers)
Ik heb nu een 580 en wil eventueel nog een 580 gaan draaien en beide overclocken verder een i7 950 2 x 1tb harddisk 1x SSD ocz 60gb Asus Sabertooth x58 etc etc.
Volgens mij was voor 2x 580 een 850w het minumum vandaar de overstap, ik wil sowieso modulair want ik baal stiekem nu een beetje dat ik gewoon een normale hebt ivb met cable management.
Ik zag deze :
pricewatch: Huntkey X7 900W
Enige voeding rond de 100 euro met 900w die ook nog een silver certificaat heeft? Is hij dan best goed?
Thx
Ik wil: Modulaire voeding
Ik heb: XFX Pro 750W (die ga ik dan verkopen via tweakers)
Ik heb nu een 580 en wil eventueel nog een 580 gaan draaien en beide overclocken verder een i7 950 2 x 1tb harddisk 1x SSD ocz 60gb Asus Sabertooth x58 etc etc.
Volgens mij was voor 2x 580 een 850w het minumum vandaar de overstap, ik wil sowieso modulair want ik baal stiekem nu een beetje dat ik gewoon een normale hebt ivb met cable management.
Ik zag deze :
pricewatch: Huntkey X7 900W
Enige voeding rond de 100 euro met 900w die ook nog een silver certificaat heeft? Is hij dan best goed?
Thx
Huntkey = Prutsmerk, meer kan ik er niet van zeggen
. Ik heb geen idee of ze met deze voeding verandering daar in hebben gebracht, maar Huntkey is in dit topic altijd nog afgeraden..
Volgensmij moet een pricewatch: Corsair Enthusiast TX850 V2 meer als zat zijn.
Volgensmij moet een pricewatch: Corsair Enthusiast TX850 V2 meer als zat zijn.
[ Voor 85% gewijzigd door D4NG3R op 18-05-2011 22:32 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Nu zijn de meeste Huntkey voedingen idd vaak met 100W overrated en is de kwaliteit en prestaties vaak ook niet al te hoog. Toch kun je dat niet van elke Huntkey voeding zeggen. De beste 300W voeding die ik zo zou weten komt namelijk van Huntkey. De Jumper en X7 series van Huntkey zijn dan ook prima voedingen en dat geld ook voor de Huntkey X7 900W, zie bijvoorbeeld deze review. De vraag is alleen of de voeding echt voor die prijs bij Salland leverbaar is en zo ja hoe lang je dan moet wachten. Prijs is trouwens wel normaal van de voeding en de prijs is heel laag trouwens voor zo'n goede voeding. Wat betreft de Corsair VX850W V2 die is dus niet modulair. Wat betreft het verbruik dat gaat ook een beetje eraan liggen of je de OCP uit gaat zetten. Houd je die aan blijft een GTX580 op zo'n 300W maar ja dan heeft het overklokken weinig zin volgens mij aangezien die op standaard kloks al naar de max 300W gaat. Zet je de OCP uit dan kan die zonder overklok al naar de 350W gaan tijdens Furmark.
AMD Nieuwsdiscussie
Huntkey is de troep om je hardware te laten branden had er een 700w huntkey. zit nu zonder omdat ik niet wil dat hij mn 2* HD 6970 gaat slopen, ik wacht net zolang tot ik die voeding heb Corair kan ik niet afbreken meer, als straf moet ik werken op m'n iMac 27.-The_Mask- schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 23:07:
Nu zijn de meeste Huntkey voedingen idd vaak met 100W overrated en is de kwaliteit en prestaties vaak ook niet al te hoog. Toch kun je dat niet van elke Huntkey voeding zeggen. De beste 300W voeding die ik zo zou weten komt namelijk van Huntkey. De Jumper en X7 series van Huntkey zijn dan ook prima voedingen en dat geld ook voor de Huntkey X7 900W, zie bijvoorbeeld deze review. De vraag is alleen of de voeding echt voor die prijs bij Salland leverbaar is en zo ja hoe lang je dan moet wachten. Prijs is trouwens wel normaal van de voeding en de prijs is heel laag trouwens voor zo'n goede voeding. Wat betreft de Corsair VX850W V2 die is dus niet modulair. Wat betreft het verbruik dat gaat ook een beetje eraan liggen of je de OCP uit gaat zetten. Houd je die aan blijft een GTX580 op zo'n 300W maar ja dan heeft het overklokken weinig zin volgens mij aangezien die op standaard kloks al naar de max 300W gaat. Zet je de OCP uit dan kan die zonder overklok al naar de 350W gaan tijdens Furmark.
[ Voor 4% gewijzigd door Gamersblood op 18-05-2011 23:30 ]
Gelukkig onderbouw je dit bijna net zo goed als ik deed.
AMD Nieuwsdiscussie
piece.-The_Mask- schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 23:35:
Gelukkig onderbouw je dit bijna net zo goed als ik deed.
Hoi,
ik wil binnenkort een nieuwe videokaart kopen (pricewatch: Sapphire HD5830 XTREME) en ik heb nog een Tagan-voeding van 4 jaar terug in mijn pc zitten (pricewatch: Tagan TG500-U25, 500W (ATX, EPS12V 2.9). Deze voeding heeft twee 6-pins connectors voor de videokaart en mij werd aangeraden om hier even na te vragen of die videokaart in het onderstaande systeem voldoende stroom krijgt om in leven te blijven. Zouden jullie daar een antwoord op kunnen geven?
ik wil binnenkort een nieuwe videokaart kopen (pricewatch: Sapphire HD5830 XTREME) en ik heb nog een Tagan-voeding van 4 jaar terug in mijn pc zitten (pricewatch: Tagan TG500-U25, 500W (ATX, EPS12V 2.9). Deze voeding heeft twee 6-pins connectors voor de videokaart en mij werd aangeraden om hier even na te vragen of die videokaart in het onderstaande systeem voldoende stroom krijgt om in leven te blijven. Zouden jullie daar een antwoord op kunnen geven?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Western Digital Caviar Black WD1001FALS | € 69,99 | € 69,99 |
1 | Samsung Syncmaster T260HD | € 0,- | € 0,- |
1 | Logitech X-540 | € 0,- | € 0,- |
1 | Gigabyte GA-P35-DQ6 | € 0,- | € 0,- |
1 | Intel Core 2 Duo E6700 | € 0,- | € 0,- |
1 | Kingston ValueRAM KVR800D2D4F5K2/4G | € 0,- | € 0,- |
1 | Asus EN8800 GTX/HTDP | € 0,- | € 0,- |
1 | Tagan TG500-U25, 500W (ATX, EPS12V 2.9) | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 228,96 |
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Let wel op dat een voeding in kracht terug loopt, dus een sesonic 550 of xfx of Corsair zou geen overbodige luxe zijn. edit waarom ga je niet voor een 6870?Sudden schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 23:38:
Hoi,
ik wil binnenkort een nieuwe videokaart kopen (een Radeon 5830 Xtreme) en ik heb nog een Tagan-voeding van 4 jaar terug in mijn pc zitten (pricewatch: Tagan TG500-U25, 500W (ATX, EPS12V 2.9). Deze voeding heeft twee 6-pins connectors voor de videokaart en mij werd aangeraden om hier even na te vragen of die videokaart in het onderstaande systeem voldoende stroom krijgt om in leven te blijven. Zouden jullie daar een antwoord op kunnen geven?
# Product Prijs Subtotaal 1 Western Digital Caviar Black WD1001FALS € 69,99 € 69,99 1 Samsung Syncmaster T260HD € 0,- € 0,- 1 Logitech X-540 € 0,- € 0,- 1 Gigabyte GA-P35-DQ6 € 0,- € 0,- 1 Intel Core 2 Duo E6700 € 0,- € 0,- 1 Kingston ValueRAM KVR800D2D4F5K2/4G € 0,- € 0,- 1 Asus EN8800 GTX/HTDP € 0,- € 0,- 1 Tagan TG500-U25, 500W (ATX, EPS12V 2.9) € 0,- € 0,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 228,96
Mag totaal geen probleem zijn vergeet ook niet dat het verbruik van een HD5830 ook een stuk lager ligt onder zowel idle als load.
AMD Nieuwsdiscussie
Loopt een voeding dan niet terug?-The_Mask- schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 23:53:
Mag totaal geen probleem zijn vergeet ook niet dat het verbruik van een HD5830 ook een stuk lager ligt onder zowel idle als load.
Ik heb nog nooit een voeding zien lopen.
AMD Nieuwsdiscussie
owke heb nu een mooie gezien hier op tweakers..
Antec TruePower Quattro 1000
Zie verschillende reviews ene van overclockersclub daar krijgt hij gold en de andere hebben ze het over de 3.3v riple dat die nog niet goed genoeg is. Enig idee of het gaat uitmaken bij een 1000w voeding als ik 2x 580 wil draaien?
Antec TruePower Quattro 1000
Zie verschillende reviews ene van overclockersclub daar krijgt hij gold en de andere hebben ze het over de 3.3v riple dat die nog niet goed genoeg is. Enig idee of het gaat uitmaken bij een 1000w voeding als ik 2x 580 wil draaien?
Wat was je van plan bij het overklokken en hoe ver?
Waarom zou je niet eerst de Huntkey proberen?
Waarom zou je niet eerst de Huntkey proberen?
AMD Nieuwsdiscussie
Ik wil gewoon me processor 4.2 rond (1.33v) en (als ik een 2de 580 neem) die beide rond de 910mhz bij 4500 met 1113mv of 1125mv ik kan die antec dus 2de hands krijgen hier op tweakers voor dezelfde prijs als die huntkey.
Is het dan niet een betere optie? Ik lees zowel positieve als minder positieve reviews. Als het goed is zit de ATPQ nieuw in doos (zo zegt de add) lijkt mij wel een koopje voor 100 euro tegenover de huntkey (die mischien niet leverbaar is dan)
Eventueel ooit nog naar watersysteem en dan nog wat gruwlijker overvolten/clocken.
Ow en ram loopt hier ook iets hoger 1.8ghz volgens mij (vanaf 1.6ghz)
Is het dan niet een betere optie? Ik lees zowel positieve als minder positieve reviews. Als het goed is zit de ATPQ nieuw in doos (zo zegt de add) lijkt mij wel een koopje voor 100 euro tegenover de huntkey (die mischien niet leverbaar is dan)
Eventueel ooit nog naar watersysteem en dan nog wat gruwlijker overvolten/clocken.
Ow en ram loopt hier ook iets hoger 1.8ghz volgens mij (vanaf 1.6ghz)
[ Voor 14% gewijzigd door Jasper 99 op 19-05-2011 01:06 ]
De Antec kan minder 2A minder op de 12V leveren, daarnaast is de Huntkey ook nog eens de betere voeding. Maar wat doe je met de OCP van de GTX580? Kan zo 100W verschil per videokaart inzitten namelijk als je gaat overklokken.
AMD Nieuwsdiscussie
Hoe bedoel je OCP? De OC? Zoals ik al zei wil ze beide naar 910 bij 1113mv als het kan. Maar ik moet gewoon ver kunnen pushen zonder dat ik ergens echt tegenaan loop. Omdat deze nu best goedkoop te krijgen is is het dan geen prima overweging? Wat gaat die 2A op de 12V precies doen? Minder stabiliteit het moet namelijk wel stabiel zijn als het kan
Is er een reden om OCP uit te schakelen? De omschrijving van Nvidia zegt dat power throttling alleen gebeurt tijdens het gebruik van programma's zoals FurMark. Ik heb verder wat rond gezocht naar overclockers en of die het aan of uit laten, overal lees ik dat OCP uitschakelen geen enkel effect heeft op overclocking.
Mbt. voedingen, mijn Corsair HX750 heeft tot nu toe geen enkel probleem met mijn 2 580's. Afgelopen week nog wat gebenched met de 580's @ 900 / 2100 MHz met 1100 mv, stroom gebruik bleef onder 760W. En deze voeding zou ~920W aankunnen.
Mbt. voedingen, mijn Corsair HX750 heeft tot nu toe geen enkel probleem met mijn 2 580's. Afgelopen week nog wat gebenched met de 580's @ 900 / 2100 MHz met 1100 mv, stroom gebruik bleef onder 760W. En deze voeding zou ~920W aankunnen.
Bedankt voor de snelle reply, ik zal eens kijken naar de kaarten en processors, ik heb namelijk nog geen ervaring met AMD CPU's en heb geen idee wat ik ervan kan verwachten. Voor mijn eerste systeem is overclocken geen must voor mij, ik wil een redelijk systeem waar ik games op kan spelen, en ook nog wat werk op kan doen(informatica hbo). maar toch nog bedankt-The_Mask- schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 20:37:
Voor deze PC heb je een voeding nodig welke twee PCI-e connectors heeft voor de HD5830, voedingen die dit hebben beginnen vaak bij 450W, al zou een hele goede 300W voeding ook kunnen voldoen. Waar het eigenlijk omgaat is het vermogen op de 12V, hoe hoger hoe beter de voeding is meestal.
[ Voor 12% gewijzigd door MinecrafterII op 19-05-2011 09:36 ]
Zal het mogelijk zijn om met deze voeding SLI te draaien op het volgende systeem.
pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 620W
i5 750 stock snelheid gekoeld door een Zalman XNPS10 Proforma 1x 120mm fan
4 GB 1333mhz geheugen
120 GB Vertex 2
1 TB HDD Samsung 7200 toeren
560 GTX Ti 1GB (en dan deze keer 2)
3 standaard lian-li 120mm fans
Creative X-Fi Titanium
Deze voeding is niet al te duur en volgens mij is Seasonic wel een kwalitatief goed merk.
i5 750 stock snelheid gekoeld door een Zalman XNPS10 Proforma 1x 120mm fan
4 GB 1333mhz geheugen
120 GB Vertex 2
1 TB HDD Samsung 7200 toeren
560 GTX Ti 1GB (en dan deze keer 2)
3 standaard lian-li 120mm fans
Creative X-Fi Titanium
Deze voeding is niet al te duur en volgens mij is Seasonic wel een kwalitatief goed merk.
My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing
Verwijderd
Neem gewoon deze;
- pricewatch: XFX PRO750W
Iets meer vermogen kan geen kwaad (hoewel de S12II 620watt het wel kan trekken), maar de XFX heeft ook als voordeel dat er 4x PEG aanwezig is en je dus niet hoeft te werken met verloopjes, wat bij de Seasonic wel zal moeten. Daarbij is de XFX gewoon Seasonic build, kwaliteit is prima.
- pricewatch: XFX PRO750W
Iets meer vermogen kan geen kwaad (hoewel de S12II 620watt het wel kan trekken), maar de XFX heeft ook als voordeel dat er 4x PEG aanwezig is en je dus niet hoeft te werken met verloopjes, wat bij de Seasonic wel zal moeten. Daarbij is de XFX gewoon Seasonic build, kwaliteit is prima.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2011 13:44 ]
Hmmm dat is best netjes dat hij dat redt. Maar ik neem het liever iets ruimer ivb met ook overclocken van me processor en geheugen. Maar met die Antec quattro moet ik het prima redden dacht ik zelf. Maar als er iemand is die echt iets heeft van nee die 2A op de 12V rail moet erbij want dit en dit .. dan is dat mischien wel mooi om te weten. Mischien wil ik ooit nog eens naar een zwaardere cpu overstappen maar tot die tijd voldoet dit prima. Zal ook nog niet zo snel een nieuwe 580 draaien maar ik wil gewoon modulair + igv 850W en dan 100 euro voor deze Antec die normaal 150 is lijkt me best redelijke deal! (goedkoper gaat mijn wens namelijk toch niet lukkenMax Hunt schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 09:09:
Is er een reden om OCP uit te schakelen? De ]url=http://nvidia.custhelp.com/cgi-bin/nvidia.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=2857]omschrijving van Nvidia[/] zegt dat power throttling alleen gebeurt tijdens het gebruik van programma's zoals FurMark. Ik heb verder wat rond gezocht naar overclockers en of die het aan of uit laten, overal lees ik dat OCP uitschakelen geen enkel effect heeft op overclocking.
Dat is dan wel slecht geïmplementeerd... Maar ja als het niet uitmaakt tijdens andere programma's zal de max van één GTX580 met overklok tijdens games op zo'n 300/325W liggen verwacht ik. Twee dus zo'n 600/650W en voor de CPU mag je ook wel 175W max rekenen. Dus als de voeding 70A kan leveren op de 12V moet je zeker genoeg hebben.Max Hunt schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 09:09:
Is er een reden om OCP uit te schakelen? De ]url=http://nvidia.custhelp.com/cgi-bin/nvidia.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=2857]omschrijving van Nvidia[/] zegt dat power throttling alleen gebeurt tijdens het gebruik van programma's zoals FurMark. Ik heb verder wat rond gezocht naar overclockers en of die het aan of uit laten, overal lees ik dat OCP uitschakelen geen enkel effect heeft op overclocking.
Waarom zou je niet voor de Huntkey gaan? Je wil de voeding snel hebben? Want de Huntkey kan meer leveren, is van iets betere kwaliteit en levert iets betere prestaties. En is nieuw natuurlijk.Jasper 99 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 13:49:
[...]
Hmmm dat is best netjes dat hij dat redt. Maar ik neem het liever iets ruimer ivb met ook overclocken van me processor en geheugen. Maar met die Antec quattro moet ik het prima redden dacht ik zelf. Maar als er iemand is die echt iets heeft van nee die 2A op de 12V rail moet erbij want dit en dit .. dan is dat mischien wel mooi om te weten. Mischien wil ik ooit nog eens naar een zwaardere cpu overstappen maar tot die tijd voldoet dit prima. Zal ook nog niet zo snel een nieuwe 580 draaien maar ik wil gewoon modulair + igv 850W en dan 100 euro voor deze Antec die normaal 150 is lijkt me best redelijke deal! (goedkoper gaat mijn wens namelijk toch niet lukken)
Zelfde als elke CPU, doet gewoon wat die moet doen en stuk gaan ze in principe nooit. Behalve natuurlijk als een ander onderdeel of persoon dat doet.MinecrafterII schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 09:32:
[...]
Bedankt voor de snelle reply, ik zal eens kijken naar de kaarten en processors, ik heb namelijk nog geen ervaring met AMD CPU's en heb geen idee wat ik ervan kan verwachten.
Ja wel maar die heeft te weinig aansluitingen en daardoor moet je verloopjes gebruiken. Ik zou dus gaan voor de pricewatch: XFX PRO650W of pricewatch: XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) beide ook door Seasonic gemaakt en de ene is modulair.Theck88 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 12:52:
Zal het mogelijk zijn om met deze voeding SLI te draaien op het volgende systeem.
AMD Nieuwsdiscussie
Hey, ja die huntkey leek me wel mooi maar ik kan er weinig reviews van vinden (1) verder heb ik niet echt zin om 8 + dagen te wachten en anders wordt het gelijk weer 120 euro, dan zit ik toch liever op 100 euro is toch weer iets fijner voor mijn portomonee-The_Mask- schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:14:
[...]
Dat is dan wel slecht geïmplementeerd... Maar ja als het niet uitmaakt tijdens andere programma's zal de max van één GTX580 met overklok tijdens games op zo'n 300/325W liggen verwacht ik. Twee dus zo'n 600/650W en voor de CPU mag je ook wel 175W max rekenen. Dus als de voeding 70A kan leveren op de 12V moet je zeker genoeg hebben.
[...]
Waarom zou je niet voor de Huntkey gaan? Je wil de voeding snel hebben? Want de Huntkey kan meer leveren, is van iets betere kwaliteit en levert iets betere prestaties. En is nieuw natuurlijk.![]()
[...]
Zelfde als elke CPU, doet gewoon wat die moet doen en stuk gaan ze in principe nooit. Behalve natuurlijk als een ander onderdeel of persoon dat doet.![]()
[...]
Ja wel maar die heeft te weinig aansluitingen en daardoor moet je verloopjes gebruiken. Ik zou dus gaan voor de pricewatch: XFX PRO650W of pricewatch: XFX 650W XXX Edition (P1-650X-NLH9 Gray Cooling Fan) beide ook door Seasonic gemaakt en de ene is modulair.
Ik gaf je een linkje naar de één van de beste reviews die je zal vinden en sowieso de beste review van deze voeding. 
Maar ik zag net de pricewatch: Chieftec Nitro BPS-950C die is sinds gister 50 euro in prijs gedaald.
Dit is een CWT DSG 950W voeding goed voor 80 PLUS Silver/Gold zit er net wat tussen in. Review heb ik niet gevonden maar dit is hetzelfde design als de Corsair HX750W en HX850W, erg goede voeding voor zijn prijs dus. Dus deze moet je sowieso nemen!
(zijn maar drie op voorraad trouwens bij de leverancier, van de 7 webshops die hem zo goedkoop aanbieden, dus wees snel)
Maar ik zag net de pricewatch: Chieftec Nitro BPS-950C die is sinds gister 50 euro in prijs gedaald.
Dit is een CWT DSG 950W voeding goed voor 80 PLUS Silver/Gold zit er net wat tussen in. Review heb ik niet gevonden maar dit is hetzelfde design als de Corsair HX750W en HX850W, erg goede voeding voor zijn prijs dus. Dus deze moet je sowieso nemen!
[ Voor 45% gewijzigd door -The_Mask- op 19-05-2011 14:31 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Huh hoe heb ik die niet gezien ?>?
Maar die is dus de beste keus in jou ogen? Ziet er prima uit, vraag me alleen af waarom hij 2 x 8 pins heeft als native? zou dat niet maar 1 x moeten zijn? Want die 4+4 8pin is helaas niet in je videokaart te gooien toch?
Maar die is dus de beste keus in jou ogen? Ziet er prima uit, vraag me alleen af waarom hij 2 x 8 pins heeft als native? zou dat niet maar 1 x moeten zijn? Want die 4+4 8pin is helaas niet in je videokaart te gooien toch?
Sommige high-end moederborden vragen twee zulke connectors en bij veel voedingen zie je dan ook dat deze twee vast aan de voeding zitten wat bij een modulaire voeding wel jammer is maar het is niet anders. 
Maar de voeding is dus niet in prijs verlaagt met 50 euro en dus absoluut de beste koop, ook een stuk beter dan de Antec en zelfs nog wat beter dan de Huntkey.
Maar de voeding is dus niet in prijs verlaagt met 50 euro en dus absoluut de beste koop, ook een stuk beter dan de Antec en zelfs nog wat beter dan de Huntkey.
AMD Nieuwsdiscussie
Hey, ja opzich niet heel erg.
Maar ik vraag me wel af, ik kan er niks over vinden hoe weet je dan of hij wel stabiel stroom levert geen riples heeft etc? Of heb je er zelf ervaring mee? Ow ik zie net dat je hebt ge-edit! owke naja dan bestel ik hem nu !
Yow net besteld! Als iemand nog interesse heeft in een XFX Pro 750W dm me dan maar
zet hem nu op V&A
Maar ik vraag me wel af, ik kan er niks over vinden hoe weet je dan of hij wel stabiel stroom levert geen riples heeft etc? Of heb je er zelf ervaring mee? Ow ik zie net dat je hebt ge-edit! owke naja dan bestel ik hem nu !
Yow net besteld! Als iemand nog interesse heeft in een XFX Pro 750W dm me dan maar
[ Voor 32% gewijzigd door Jasper 99 op 19-05-2011 14:50 ]
Is dus een modulaire variant van de Corsair TX950, zie bijvoorbeeld deze review.
AMD Nieuwsdiscussie
owke nice! Nouja heb hem al besteld dus waarschijnlijk over 3 dagen binnen
! Hoe komt het dat jullie altijd weten dat design hetzelfde is
zo ook met de xfx pro series zijn eigenlijk seasonics ofzo hoorde ik ? 
Maar die review is wel nice, ik hoef er ook niet veel meer mee dan dat en hij heeft gewoon genoeg W en 76a op de 12V rail is volgens mij ook prima
Maar die review is wel nice, ik hoef er ook niet veel meer mee dan dat en hij heeft gewoon genoeg W en 76a op de 12V rail is volgens mij ook prima
XFX gebruikt altijd Seasonic ja. Kwestie van Googlen maar dat weet je ook wel na één keer. Corsair TX750 en XFX Pro 750W zijn bijvoorbeeld dezelfde Seasonic's. Je kunt het ook gewoon zien als je foto's zoekt van de binnenkant van de voeding lijken gewoon sprekend op elkaar.
En van de Chieftec wist ik nog wel dat het een CWT DSG was, al eens eerder gezien.
En van de Chieftec wist ik nog wel dat het een CWT DSG was, al eens eerder gezien.
AMD Nieuwsdiscussie
Laat ik mijn eigen vraag dan maar even beantwoorden, aangezien er waarschijnlijk ook andere mensen zijn die over een GTX580 na zitten te denken, en ook een voeding van ca. 625W hebben.albatross schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 23:37:
Ik wil graag een nVidia GTX 580 kopen. Specs als volgt (zie onder). Nou weet ik alleen niet of die Enermax Modu82+ 625W dat gaat trekken. Van iemand die de kaart heeft, hoorde ik dat je voeding maar 1x 12v rails mag hebben, en de mijn heeft triple. Beetje merkwaardig verhaal, eigenlijk.
Bij voorbaat dank.
Het antwoord is: ja, het gaat. Vrij goed zelfs.
Zoals zo vaak, wordt het gebruik van een video-kaart behoorlijk overdreven. Zeker, als je bepaalde benchmarlks uitvoert, of Crysis speelt met alles maximum, dan trekt de kaart inderdaad maximaal 303W. Dat trekt mijn voeding uiteraard met gemak. Maar ook mag opgemerkt worden, dat het forceren/aanzetten van Vsync sowieso erg helpt. Als je monitor toch niet meer dan 60Hz is, dan heeft het ook betrekkelijk weinig zin om je videokaart op 400 FPS te laten zwoegen (lees: meer stroom te laten gebruiken dan nodig is).
Ik heb mijn systeem ook hangen aan een 750VA UPS. Die levert dus 500W output. Mijn i7 980x heeft een TDP van 130W. Dus had ik het volgende berekent:
130 + 303 = 433W
Aangezien mijn PSU een efficientie heeft van 85%, zou ik dus maximaal 509W uit het 'stopcontact' (in dit geval, de PSU) kunnen trekken. Dat zou vervelend zijn, aangezien de PSU sowieso al bij 70% load gaat loeien wanneer de 40 Decibel fan aanslaat. Ik heb uiteindelijk de gok toch gewaagd. En wat blijkt? Van de 5 load LEDjes op de PSU die aan kunnen, branden er maximaal maar 2! Wat voor zware game ik ook speel (at max 1920x1200).
De moraal van dit verhaal? Laat je niet gek maken door cijfertjes. Ook al kloppen de aangeveven Wattages uiteraard, in de praktijk valt het vaak reuze mee. Wanneer ik Crysis kan spelen, alles op 'Extreme', en haal nog steeds maar 2 van de 5 load-LEDjes, dan zou de aanschaf van een nieuwe voeding en/of UPS -- als ik ze alleen om die reden had gekocht -- een totale verkwisting zijn geweest.
i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW
Als je voeding goed is dan heb je aan 550 - 650 zat, let wel op dat als je constant het maimale van je voeding vraagt loopt ie iets terug in kracht maar voor de rest is het prima.albatross schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:15:
[...]
Laat ik mijn eigen vraag dan maar even beantwoorden, aangezien er waarschijnlijk ook andere mensen zijn die over een GTX580 na zitten te denken, en ook een voeding van ca. 625W hebben.
Het antwoord is: ja, het gaat. Vrij goed zelfs.
Zoals zo vaak, wordt het gebruik van een video-kaart behoorlijk overdreven. Zeker, als je bepaalde benchmarlks uitvoert, of Crysis speelt met alles maximum, dan trekt de kaart inderdaad maximaal 303W. Dat trekt mijn voeding uiteraard met gemak. Maar ook mag opgemerkt worden, dat het forceren/aanzetten van Vsync sowieso erg helpt. Als je monitor toch niet meer dan 60Hz is, dan heeft het ook betrekkelijk weinig zin om je videokaart op 400 FPS te laten zwoegen (lees: meer stroom te laten gebruiken dan nodig is).
Ik heb mijn systeem ook hangen aan een 750VA UPS. Die levert dus 500W output. Mijn i7 980x heeft een TDP van 130W. Dus had ik het volgende berekent:
130 + 303 = 433W
Aangezien mijn PSU een efficientie heeft van 85%, zou ik dus maximaal 509W uit het 'stopcontact' (in dit geval, de PSU) kunnen trekken. Dat zou vervelend zijn, aangezien de PSU sowieso al bij 70% load gaat loeien wanneer de 40 Decibel fan aanslaat. Ik heb uiteindelijk de gok toch gewaagd. En wat blijkt? Van de 5 load LEDjes op de PSU die aan kunnen, branden er maximaal maar 2! Wat voor zware game ik ook speel (at max 1920x1200).
De moraal van dit verhaal? Laat je niet gek maken door cijfertjes. Ook al kloppen de aangeveven Wattages uiteraard, in de praktijk valt het vaak reuze mee. Wanneer ik Crysis kan spelen, alles op 'Extreme', en haal nog steeds maar 2 van de 5 load-LEDjes, dan zou de aanschaf van een nieuwe voeding en/of UPS -- als ik ze alleen om die reden had gekocht -- een totale verkwisting zijn geweest.
Dit topic is gesloten.