Iso prestaties zijn altijd wel interessant maar wat mij betreft zijn de camera's waar we 't over hebben op dit punt allemaal wel van 't niveau dat 't geen unique selling point meer is.
Sowieso is dat specs-vergelijken met de camera's van tegenwoordig niet meer zo boeiend. Bovendien vind ik 't bij spiegelloze camera's niet zo 'n probleem om hier- en daar een compromis te doen om gebruiksgemak en draagbaarheid te winnen.
Een paar dingen waar ik op let voor een compacte spiegelloze camera (om naast m'n dslr te gebruiken):
compacte maar goed te bedienen body
Het hoeft niet de allercompactste te zijn, want bediening is wel belangrijk. Want eigenlijk zijn al deze camera's compact vergeleken met m'n 5d+lenzen

Olympus ep-3 vind ik heel interessant, mooi ding, goede prestaties en goed te gebruiken.
Nex 7 lijkt me ook wel wat, vooral door de EVF maar is nog wel erg duur.
Die slr formfactor van de Panasonic g3 is niet wat ik zoek, de kleine Panasonics zijn behalve de gf1 weer niet zo lekker te bedienen.
Nikons heb ik nog niet goed bekeken.
in body IS
Toch wel fijn en werkt gewoon erg goed bij dit soort camera's.
Vind ik een grote + voor olympus.
beschikbare lenzen
Wat mij betreft heel belangrijk, als ik een camera koop kies ik voor een systeem om daar vervolgens een tijd bij te blijven.
Op de zeiss 24mm na vind ik 't sony systeem niet interessant: de lenzen zijn bijna allemaal te groot en niet onderscheidend genoeg. Echt een grote - voor sony hier. Vind trouwens 't a-mount aanbod ook niet zo boeiend, of te duur dus ik heb hier ook niet bijzonder veel vertrouwen in voor de toekomst.
M43 daarentegen heeft inmiddels echt een mooi aanbod waarmee ik een mooi systeem zou kunnen bouwen.
Wat nikon nu op de markt brengt trekt me ook nog niet over de streep.
Samsung trekt me als (camera)merk helemaal niet.
't is niet dat ik nu direct zo'n camera moet hebben, dus ik ga denk ik maar eens rustig kijken wat Panasonic nog uit brengt (gfx1?). Maar idealiter koop ik wel een body die goed te bedienen is en dan kom je met de huidige modellen automatisch op een wat duurdere camera uit. Maargoed, als ik tegen een mooie 2e hands gf1 met 20mm pancake aanloop koop ik die mss wel om eens te kijken of 't systeem wat voor me is