Ben zelf opzoek naar een vervanger voor mijn Panny TZ7. Als kersverse vader merk ik nu al dat het vastleggen van de kleine toch erg lastig is met zo'n sensor.MartijnGizmo schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 18:18:
In december kocht ik vrij impulsief een Olympus PEN E-PL1, met daarbij een Panasonic 20/1.7.
[afbeelding]
Sinds ik van m'n hobby m'n beroep gemaakt heb gebruik ik m'n Canon dSLR's zelden voor de lol, dat voelt toch al snel teveel als werken. Met de PEN heb ik echt het plezier in fotograferen weer een beetje teruggevonden, en de afgelopen maanden aardig wat leuke fotootjes weten maken:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Af en toe zou ik wel een langere lens willen hebben, dus zodra die een beetje beschikbaar is in NL koop ik die 45/1.8 van Olympus erbij. Ik heb wel een Konica AR 50/1.7 met een adapter, maar dat vind ik eigenlijk wat te omslachtig in het gebruik:
[afbeelding]
De enige wensen qua body zijn kleiner/sneller/betere ruisprestaties, en mede daarom heb ik net een PEN E-PM1 gekocht, waarvan de accu nu in de lader zit!
Ik ga zeker het bereik van 24-300mm missen, een vergelijkbare objectief voor het 4/3 systeem is mij veel te groot. Ik hou het formaat graag compact dus ligt de keuze nu tussen de nieuwe Panasonic Vario G X 14-52mm, en de Panasonic 20mm F1.7. Ik weet niet of de X 14-52mm snel genoeg is met z'n F3.5-5.6 voor niet stil zittende kinderen binnenshuis.
Ben erg benieuwd naar jou bevindingen van de E-PM1 want dat lijkt me echt de ideale body. Kun je deze ook ergens kopen zonder kit lens aangezien deze niet interessant is voor mij.