Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou de HTC Sensation nog ergens te bewonderen zijn VOOR 31 mei? Iets kopen zonder het eerst gezien te hebben vind ik toch niet echt ideaal. Heb bij Vodafone nu wel de SII gezien en die was toch wel mooier dan pics en video's doen vermoeden. Vandaar dat ik dus de HTC ook even wil zien, maar de VF actie loopt af op 31 mei... oei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:13

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Rubman schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:06:
en voor mij zou dit betekenen.
1. nu voor het einde van de aktie bestellen bij Vodafone,
2. het toestel deze/volgende maand nog ontvangen,
3. Vodafone zorgt dat ik mijn nummer behoudt en zegt mijn T-Mobile begin september op
4. Eind (22) September gaat mijn Vodafone abbo in met 50% korting het eerste jaar
net gebeld met de Vodafone sales afdeling, waarin ik de vraag stelde of het mogelijk was met T-mobile om per 22 september mijn abbonnement in te laten gaan zonder overlappende kosten van beide abbo's.
zonder problemen alleen is het pas mogelijk i.v.m. de 4 maanden regeling vanaf de 23ste aan ta vragen. (dit omdat T-mobile een dag van de 4 maanden regeling erbij telt.)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-09 16:40
Ok, om nogmaals de berichten over de 16GB intern geheugen nog verder te ontkrachten hierbij een mail van HTC zelf:

Bedankt voor uw email.

Betreft: HTC Sensation

Het toestel word geleverd met een intern geheugen van 1GB. KPN spreekt hier over een geheugenkaart (SDkaart) van 16GB.

Hierbij vertrouw ik erop u voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u echter nog vragen hebben, dan horen wij graag van u.

Hopelijk is het nu echt klaar met de spookverhalen van Hi! En laat ze hun personeel eens beter opleiden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is ook weer wat meer duidelijk over de branded versie.

Bij studentmobiel gaan ze de Vodafone versie (branded dus) leveren! Er staat ook: HTC Sensation Vodafone Black

Dan lijkt het me wel heel waarschijnlijk dat Vodafone dat zelf ook levert... toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-10 19:48
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:21:
Zou de HTC Sensation nog ergens te bewonderen zijn VOOR 31 mei? Iets kopen zonder het eerst gezien te hebben vind ik toch niet echt ideaal. Heb bij Vodafone nu wel de SII gezien en die was toch wel mooier dan pics en video's doen vermoeden. Vandaar dat ik dus de HTC ook even wil zien, maar de VF actie loopt af op 31 mei... oei.
De telefoon komt (als alles gaat zoals het gaat) rond 19 mei uit en zal de week er op neem ik aan gewoon in de winkel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CzMichiel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-10 15:42
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:00:
Er is ook weer wat meer duidelijk over de branded versie.

Bij studentmobiel gaan ze de Vodafone versie (branded dus) leveren! Er staat ook: HTC Sensation Vodafone Black

Dan lijkt het me wel heel waarschijnlijk dat Vodafone dat zelf ook levert... toch?
Ik heb zojuist een antwoord gehad bij belsimpel en die wisten mij te melden dat het ging om een unbranded versie die zij gaan leveren. Nu ben ik nooit echt overtuigd van de informatie die klantenservice verstrekt dus het veiligst is gewoon lekker eind mei afwachten totdat de eerste zijn sensation opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CzMichiel schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:04:
gewoon lekker eind mei afwachten totdat de eerste zijn sensation opstart.
Ik denk ook dat dat het makkelijkste is om te doen. Nou vind ik het zelf geen prob als een vodafone logo te zien is bij opstarten, want mijn phone gaat eigenlijk bijna nooit uit, maar als er meer troep op komt dan wordt het vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snipey
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-10-2024
Rubman schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:23:
[...]

net gebeld met de Vodafone sales afdeling, waarin ik de vraag stelde of het mogelijk was met T-mobile om per 22 september mijn abbonnement in te laten gaan zonder overlappende kosten van beide abbo's.
zonder problemen alleen is het pas mogelijk i.v.m. de 4 maanden regeling vanaf de 23ste aan ta vragen. (dit omdat T-mobile een dag van de 4 maanden regeling erbij telt.)
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 19:05:
[...]

Samenvatting:
1. Nu bestellen bij Vodafone.
2. Het toestel deze maand nog ontvangen.
3. Vodafone zorgt dat ik mijn nummer behoudt en zegt mijn Hi abbo begin augustus op.
4. Begin augustus gaat mijn Vodafone abbo in met 50% korting in het eerste jaar.
5. Ik ben tevreden. :*)
Ik moet zeggen dat ik dit heel opvallend vind om te horen. Ik werk bij KPN en wij mogen niet eerder dan 3 maanden van te voren een contract overzetten vanaf een andere provider. De reden is simpel. Wettelijk mag het 2 maanden van te voren (was voorheen 4) + de maand opzegtermijn. Dat vodafone en t-mobile hiervan afwijken is opvallend. Laat je goed informeren en vertrouw niet zomaar het eerste persoon die dat zegt. Het administratieve geneuzel dat je krijgt wanneer het fout gaat kan vervelend zijn, al is het vaak niet zo'n groot probleem.
Ik hoop voor jullie dat je toch nog de actie kan gebruiken, maar in alle eerlijkheid worden dit soort acties vaak "verlengd". Lekker de indruk wekken dat je NU het contract moet afsluiten anders mis je een geweldige kans ;).

Ik ben na veel beraad toch gegaan voor de SGS2, kreeg een geweldige deal voor 20 euro bijbetalen met een 1 jarig contract. Kon ik niet laten passeren. Ik kijk iig wel erg uit naar de release, al mogen wij hem pas een maand later aanbieden :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snipey schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:39:
[...]

[...]

Ik moet zeggen dat ik dit heel opvallend vind om te horen. Ik werk bij KPN en wij mogen niet eerder dan 3 maanden van te voren een contract overzetten vanaf een andere provider. De reden is simpel. Wettelijk mag het 2 maanden van te voren (was voorheen 4) + de maand opzegtermijn. Dat vodafone en t-mobile hiervan afwijken is opvallend. Laat je goed informeren en vertrouw niet zomaar het eerste persoon die dat zegt. Het administratieve geneuzel dat je krijgt wanneer het fout gaat kan vervelend zijn, al is het vaak niet zo'n groot probleem.
Ik hoop voor jullie dat je toch nog de actie kan gebruiken, maar in alle eerlijkheid worden dit soort acties vaak "verlengd". Lekker de indruk wekken dat je NU het contract moet afsluiten anders mis je een geweldige kans ;).

Ik ben na veel beraad toch gegaan voor de SGS2, kreeg een geweldige deal voor 20 euro bijbetalen met een 1 jarig contract. Kon ik niet laten passeren. Ik kijk iig wel erg uit naar de release, al mogen wij hem pas een maand later aanbieden :'( .
Klopt, ze wekken natuurlijk de indruk dat je nu moet bestellen zodat je bij Vodafone gaat en niet later nog bij een andere provider. Of ze dat dan verlengen... ik weet het werkelijk niet, maar stel dat ze het niet doen dan is het best jammer dat ik gewacht heb. Maar ken jij betere (toekomstige) acties dan de huidige van VF, want de voordelen van VF ten opzichte van Hi vind ik nu voornamelijk de toestelprijs + beltegoed 2 maanden houdbaar + meer minuten/sms dan bij Hi voor zelfde geld per maand. Ik weet dat je bij KPN werkt en dus geen Hi, maar wie weet heb je meer info dan ik. :P KPN vind ik trouwens altijd vrij prijzig, het is zeker betrouwbaar, maar daar hangt dus een prijskaartje aan. Wat voor abo heb jij nu afgesloten dan?
Hoe dat zit met aantal maand van te voren e.d.ga ik vanuit dat die medewerkster dat regelt. En anders is het voor de rekening van VF mag ik verwachten. Ik zal het in ieder geval even duidelijk navragen, bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

snipey schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:39:
[...]

[...]

heb de T-mobile website nagekeken en daarop heb ik ook 4 maanden +1 dag gevonden. dus daar vanuitgaande neem ik aan dat ik per 23 mei kan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-10 21:59
Hoelang geldt die actie van Vodafone nog dat je 50% korting het 1e jaar krijgt?

PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-05-2023
@conscience NL: 4 maanden.

Het valt me trouwens op dat op studentmobiel.nl, de vodafone 'kortingen' voor verlenging minder gunstig zijn dan een nieuw abbo nemen. Toch schandalig eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
adgjm schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 15:09:
@conscience NL: 4 maanden.

Het valt me trouwens op dat op studentmobiel.nl, de vodafone 'kortingen' voor verlenging minder gunstig zijn dan een nieuw abbo nemen. Toch schandalig eigenlijk..
Ik denk dat jij bedoelt bij een 1 jarig contract dat het 4 maanden de abonnements kosten 50% zijn..

Ik denk dat conscience NL bedoelt dat tot wanneer de actie geldt met een 2 jarig abo met 1 jaar 50% korting: 31 mei, maar meestal wordt dit weer verlengd.

[ Voor 7% gewijzigd door dangerousp op 13-05-2011 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snipey
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-10-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:48:
[...]

Klopt, ze wekken natuurlijk de indruk dat je nu moet bestellen zodat je bij Vodafone gaat en niet later nog bij een andere provider. Of ze dat dan verlengen... ik weet het werkelijk niet, maar stel dat ze het niet doen dan is het best jammer dat ik gewacht heb. Maar ken jij betere (toekomstige) acties dan de huidige van VF, want de voordelen van VF ten opzichte van Hi vind ik nu voornamelijk de toestelprijs + beltegoed 2 maanden houdbaar + meer minuten/sms dan bij Hi voor zelfde geld per maand. Ik weet dat je bij KPN werkt en dus geen Hi, maar wie weet heb je meer info dan ik. :P KPN vind ik trouwens altijd vrij prijzig, het is zeker betrouwbaar, maar daar hangt dus een prijskaartje aan. Wat voor abo heb jij nu afgesloten dan?
Hoe dat zit met aantal maand van te voren e.d.ga ik vanuit dat die medewerkster dat regelt. En anders is het voor de rekening van VF mag ik verwachten. Ik zal het in ieder geval even duidelijk navragen, bedankt voor de tip.
Ik moet eerlijk zijn dat op het moment de VF deal ook erg mooi is. Nu ben ik niet zo van de 2-jarige contracten, maar dat is een andere zaak. Wat betreft bij Hi heb je het eerste jaar internet gratis, maar dat is idd geen 50% korting. Ikzelf heb ook een Hi contract, welke nu dus weer verlengd is. Het nadeel zit hem in dat voor de Sensation prijzen nog niet echt bekend zijn. Zo heb ik gehoord dat als je al contractant bent bij Hi/KPN dan is de korting bij de sensation daarin nog niet in verwerkt. Dit heb ik van horen zeggen, weet ik dus niet zeker. De kans is daarnaast erg groot dat wanneer de Sensation bij andere providers wordt aangeboden dat deze ook iets met het toestelprijs gaan doen. Het lijkt mij erg onlogisch dat een SGS2 met dezelfde winkelwaarde als de Sensation toch bij een 1-jarig contract nog voor 209 euro over de toonbank gaat, terwijl de SGS2 19,95 was. In mijn geval dan.

Ik weet dat de KPN abonnementen iets hoger zitten in de kosten, maar als ik die deal van Hi niet had gekregen was ik naar KPN overgegaan. Bellen in buitenland zit standaard in de bundel, je mag omhoog en omlaag gaan elke maand qua belminuten en het is per seconde afrekenen. Vooral dat laatste, heb ik gemerkt, drukt de kosten sterk. Bij Hi betaal ik nu 2,50 minder dan wanneer ik bij KPN zou gaan zitten, wat nog vrij bescheiden is. Maarja, ik werk bij KPN, dus misschien ben ik niet objectief ;).

Door de exclusiviteitsdeal van Vodafone is het heel lastig om Telco's echt te vergelijken, je moet dus echt nagaan of je helemaal tevreden bent met de deal en voorwaarde van VF en er dan niet langer over twijfelen.
Als er op de website staat dat het 4 maanden is, dan kan je daar ook veilig vanuit gaan. Het verlengen en alles hoef je niets aan te doen, wat gebruikelijk is, is dat je gelijk een sim-kaart krijgt van de nieuwe provider. Deze moet je niet gebruiken tot het kaartje van de andere provider niet meer werkt. Als je dus geen ontvangst meer hebt met de ene simkaart is het telefoonnummer overgezet om je nieuwe simkaart van de nieuwe provider. Vanaf dat moment gaat het contract in werking.

Succes er nog mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
dangerousp schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 15:10:
[...]

Ik denk dat jij bedoelt bij een 1 jarig contract dat het 4 maanden de abonnements kosten 50% zijn..

Ik denk dat conscience NL bedoelt dat tot wanneer de actie geldt: 31 mei, maar meestal wordt dit weer verlengd.
Ja, excuses: ik bedoelde bij een 2-jarig contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
Voip, SMSoIP, tethering geblokkeerd
Desgevraagd bevestigt Vodafone wat veel klanten al wisten: de operator blokkert actief protocollen en externe diensten waarvoor niet apart betaald wordt. Als je geen speciale bundel of BloX hebt, blokkeert Vodafone bepaalde functionaliteit en diensten.

“Als klanten niet het juiste abonnement hebben, wordt softwarematig de poort dichtgehouden die VoIP mogelijk maakt”, meldt Vodafone. “Voor SMSoIP geldt hetzelfde: is te gebruiken, mits het juiste prijsplan. Anders softwarematig onmogelijk.”

En ook tethering, het gebruik van een smartphone als modem, wordt geblokkeerd. “Net als voor VoIP is voor tethering een aparte BloX beschikbaar. Tethering is alleen mogelijk met deze BloX”, aldus een woordvoerder.
Deze blokkades gelden toch niet voor een Web-abbonement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Snipey, met zo'n goede phone kan ik wel 2 jaar verder. :P
De prijzen voor de Sensation zullen bij beschikbaarheid wel gaan dalen, want Hi kan nooit zo duur blijven als ze nu zijn. Met de Sensation welteverstaan, heb niet naar andere phones gekeken!
Ik zat altijd bij Hi via Studentmobiel omdat dat het goedkoopste is qua prijs en Hi dankzij KPN een goed bereik heeft. Helaas hebben ze daar nu de 'student' optie opgeheven en zijn ze met de Sensation akelig duur. Daarbij geeft mijn oude mobiel het deels op (vastlopers e.d.), dus hoogste tijd voor een nieuwe.
Verlengen is in mijn situatie ALTIJD VEEL DUURDER dan een nieuw abbo. Normaal gesproken laat ik mijn abo bij Hi aflopen en neem ik dan gewoon een nieuw Hi abo (met nieuw nr dus) omdat het gewoon meer dan 100 euro scheelt. Ze hebben blijkbaar een puntensysteem of zo, maar in mijn geval spaar ik dus weinig tot geen punten haha.

@Conscience NL, daar heb je een goed punt met je blokkades! Voip blokkeren vind ik prima, maar whatsapp en zo wil ik graag behouden zonder bijbetalen. KPN heeft beloofd niets extra te vragen voor whatsapp en zo, MAAR bij Vodafone weet ik dat eigenlijk niet. Moet ik dan alsnog bij Hi blijven... even goed uitzoeken dus... als iemand het weet, post het dan even a.u.b.

Trouwens... SMSoIP is dat ook whatsapp?

EDIT:
Ik heb het antwoord op mijn vraag gevonden denk ik:

Vodafone
Vodafone blokkeert VoIP en sms over IP al langer, zo blijkt na vragen van NU.nl. Bij Vodafone bestaan basisabonnementen bel+sms+web en een basis databundel Smartphone Blox. Beide abonnementen blokkeren VoIP, willen klanten wel gebruikmaken van deze diensten moet extra betaald worden.
In de voorwaarden (pdf) van het bel+sms+web-abonnement staat dat het gebruik van VoIP en SMSoIP niet mogelijk is en dat ‘excessief’ gebruik van audio- of videostreaming niet toegestaan is. WhatsApp valt niet onder SMSoIP.
Vodafone zag onlangs af van het Fair Use Policy (FUP) waarbij gebruikers wanneer ze te veel data gebruiken ‘afgeknepen’ worden. Of de zinsnede uit de voorwaarden op hetzelfde neerkomt, is niet bekend. Volgens Vodafone worden de videodiensten niet geblokkeerd.

Bron: http://www.nu.nl/internet...e-blokkeert-diensten.html

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2011 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
whatsapp valt buiten deze regelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
In de voorwaarden (pdf) van het bel+sms+web-abonnement staat dat het gebruik van VoIP en SMSoIP niet mogelijk is en dat ‘excessief’ gebruik van audio- of videostreaming niet toegestaan is. WhatsApp valt niet onder SMSoIP.
Vodafone zag onlangs af van het Fair Use Policy (FUP) waarbij gebruikers wanneer ze te veel data gebruiken ‘afgeknepen’ worden. Of de zinsnede uit de voorwaarden op hetzelfde neerkomt, is niet bekend. Volgens Vodafone worden de videodiensten niet geblokkeerd
Hier volg ik het niet helemaal. YouTube is toch videostreaming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:13

BrammT

The one and only!

Hoppaaaa. *O*

Net besteld bij Vodafone, KPN heeft de boot goed gemist in ieder geval. Ze konden mij geen informatie verstrekken.. Oke> Doei KPN, hallo Vodafone!

Verwacht wordt dat ik 'm tussen 29 mei en 5 juni wel heb..

Nu maar hopen dat Vodafone een goed bereik heeft in de Achterhoek..

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
BrammT schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 16:53:
Hoppaaaa. *O*

Net besteld bij Vodafone, KPN heeft de boot goed gemist in ieder geval. Ze konden mij geen informatie verstrekken.. Oke> Doei KPN, hallo Vodafone!

Verwacht wordt dat ik 'm tussen 29 mei en 5 juni wel heb..

Nu maar hopen dat Vodafone een goed bereik heeft in de Achterhoek..
Is wel beter geworden bij ons.. op sommige plekken als montferland wel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:57
Vodafone meldt dat de huidige voorraad (!) unbranded is. Hopen dat het daarna ook zo blijft.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
RobinNL schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 16:55:
Vodafone meldt dat de huidige voorraad (!) unbranded is. Hopen dat het daarna ook zo blijft.
Voorraad? Toestel moet nog binnenkomen bij ze :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo zou Vodafone hem zelf unbranded hebben en Studentmobiel niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Dit ontving in van Vodafone:

Hi Xxxxxx, de huidige voorraad is unbranded. Mocht je nog twijfelen bezoek dan een van onze Vodafone Winkels. Daar zijn ze graag bereid om je het toestel te tonen, voordat je het aanschaft.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je het wel over de HTC Sensation (anders zou je het hier niet posten natuurlijk... maar toch), want die hebben ze nog niet binnen. De Galaxy SII is al wel beschikbaar bij Vodafone. Was er gister nog namelijk.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2011 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 17:03:
Hoezo zou Vodafone hem zelf unbranded hebben en Studentmobiel niet?
Nou in dit geval geloof ik eerder VF dan Studentmobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tenzij het een medewerker betreft die denkt van... neuh hebben we vast niet. :P Achja... even wachten tot de eersten uit zijn gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
Mag ik vragen wat Unbranded inhoudt? Ik kan het niet echt duidelijk op internet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat houdt in dat er geen reclame van Vodafone op/in zit. Dus geen logo's van Vodafone op de telefoon of wat velen vervelend vinden: het Vodafone logo in beeld bij opstarten van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 17:09:
Heb je het wel over de HTC Sensation (anders zou je het hier niet posten natuurlijk... maar toch), want die hebben ze nog niet binnen. De Galaxy SII is al wel beschikbaar bij Vodafone. Was er gister nog namelijk.
Ik heb de naam van het toestel (HTC Sensation) een aantal keren vermeld in mijn vraag, dus het lijkt me dat ze weten waarover ze praten. Het kan zijn dat ze die toestellen al binnen hebben, maar dat ze het nog niet mogen verspreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is inderdaad een mogelijkheid en zou voor ons goed nieuws betekenen. Ik wacht de eerste modellen nog wel even af, wil 'm toch eerst zien bij Vodafone voor ik 'm aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conscience NL
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 17:15:
Dat houdt in dat er geen reclame van Vodafone op/in zit. Dus geen logo's van Vodafone op de telefoon of wat velen vervelend vinden: het Vodafone logo in beeld bij opstarten van de telefoon.
Aha. Dan zou het wel mooi zijn als ze hem Unbranded leveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT

BrammT

The one and only!

Oh overigens, ik heb uiteraard aan de medewerker gevraagd of ze unbranded geleverd zouden worden.
De Vodafone-medewerker verzekerde mij dat de Sensation's in originele staat geleverd zouden worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, nog een bevestiging! Super!
Want ik las ook een keer wat over dat Vodafone er weleens eigen programma's op gezet had die je niet kon verwijderen (na een update) en daar was toen veel kritiek op. En dat soort dingen willen we natuurlijk niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
RobinNL schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 17:17:
[...]

Ik heb de naam van het toestel (HTC Sensation) een aantal keren vermeld in mijn vraag, dus het lijkt me dat ze weten waarover ze praten. Het kan zijn dat ze die toestellen al binnen hebben, maar dat ze het nog niet mogen verspreiden.
In dat geval, wil ik em NU hebben! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT

BrammT

The one and only!

Upbeat schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 17:33:
[...]

Ik weet hoe je je voelt, ik vraag me af wanneer ik 'm krijg, hoop toch wel snel... M'n HD2 begint letterlijk(!) uit elkaar te vallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upbeat schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 17:33:
[...]

Ook als je hem nog niet even zelf hebt vastgehouden? Of is HTC gewoon sowieso jouw merk en hoef je hem niet eerst te zien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT

BrammT

The one and only!

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 17:37:
[...]

Ook als je hem nog niet even zelf hebt vastgehouden? Of is HTC gewoon sowieso jouw merk en hoef je hem niet eerst te zien? :)
Bij HTC durf ik een top-of-the-line toestel te kopen zonder 'm gezien te hebben, de afgelopen 4 jaar hebben zij mij weer bij ieder toestel laten kwijlen.. Daarnaast is HTC Sense ideaal in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
BrammT schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 17:38:
[...]

Bij HTC durf ik een top-of-the-line toestel te kopen zonder 'm gezien te hebben, de afgelopen 4 jaar hebben zij mij weer bij ieder toestel laten kwijlen.. Daarnaast is HTC Sense ideaal in gebruik.
Zo denk ik er ook over. En ook zou er wat met het toestel mis zijn, zowel qua software als hardware, dan weet ik zeker dat HTC dat gewoon oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wel veel vertrouwen in HTC, nice! :P
Ik twijfel nog altijd een beetje, maar neig wel steeds meer naar de Sensation al is het lastig uit te leggen waarom. Moet hem dan ook even in het echt zien denk ik. Is het gewoon het merk HTC dat jullie zo goed bevalt, want de Galaxy SII is verder ook niet mis. Je vond hem te licht had ik gelezen Upbeat? Dus was een beetje benieuwd naar jullie mening en waarom jullie zo overtuigd zijn, maar dat moet dan weer in
Galaxy S 2 vs. HTC Sensation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Bij HTC telefoons voel je gewoon dat je iets degelijks in je handen hebt, daar hecht ik zelf veel waarde aan. Ik heb zelf een Hero, heb een Desire voor 3 maanden in gebruik gehad en m'n pa heeft de Desire HD. Het voelt allemaal zo degelijk en stevig aan, dat straalt kwaliteit uit. Ik kan me Hero ook gewoon rustig op de grond laten vallen en er gebeurt niks, behalve dat het batterij klepje er af kan vallen. Verder vind ik persoonlijk Sense erg fijn werken.

Als ik een Galaxy in me handen heb, is het net alsof je een plastic fantastic neptelefoon in je handen hebt, zo voelt het voor mij iig. Dan heb ik het wel over het eerste model.

[ Voor 32% gewijzigd door tiguan op 13-05-2011 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 17:46:
Dat is wel veel vertrouwen in HTC, nice! :P
Ik twijfel nog altijd een beetje, maar neig wel steeds meer naar de Sensation al is het lastig uit te leggen waarom. Moet hem dan ook even in het echt zien denk ik. Is het gewoon het merk HTC dat jullie zo goed bevalt, want de Galaxy SII is verder ook niet mis. Je vond hem te licht had ik gelezen Upbeat? Dus was een beetje benieuwd naar jullie mening en waarom jullie zo overtuigd zijn, maar dat moet dan weer in
Galaxy S 2 vs. HTC Sensation
Ja ben er zeker van overtuigd.
Tuurlijk, de S2 is ook een prima toestel. Scherm ziet er echt mooi uit, ook kan het een beetje te kleurrijk overkomen... de kleurechtheid is ver te zoeken bij sommige kleuren. Verder ben ik geen fan van Touchwiz, ik ken het aardig goed maar ik vind Sense toch echt beter. Daar heeft HTC, wat mij betreft, echt een voorsprong mee. En als laatste punt, vind ik de S2 te licht. Gisteren een werkend toestel in handen gehad. Als je tegen me had gezegd dat het een dummy is, had ik het ook gelooft... zo licht en plastiek. Nee, dat vind ik niks! Maar is weer een persoonlijk punt, ik moet wel een beetje gewicht in mijn hand voelen.

Ik heb het toch maar hier gezegd, want anders word je weer in het andere topic door S2-eigenaren afgeblaft :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, beide bedankt voor de informatie! Dat lichte plastic dummy gevoel had ik inderdaad ook! Raak ook aardig benieuwd naar de accuduur, dat het niet is zoals met de desire HD was.. maar dat is ook afwachten.
Oké back on topic hier, want dit zijn 2 dingen in verkeerde topics al volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT

BrammT

The one and only!

Binnen mijn vriendengroep hebben we verschillende smartphones, o.a.;
2x HTC HD2
1x HTC Desire HD
1x Samsung Galaxy S I

Als we ze vergelijken, zie ik duidelijk verschil met de HD2's&DHD t.o.v. SGSI.

De SGSI lijkt op het eerste gezicht een mooi scherm te hebben, maar valt toch tegen als je de andere drie ernaast legt. Ik vind het scherm van de SGSI "overdone", téveel van het goede.

De HTC's hebben onderling trouwens ook nog wat kleurverschil, maar dat zal te maken hebben met het feit dat de leeftijden van de HTC's nogal verschillen.

Dan heb je nog de software, HTC heeft Sense, wat gewoonweg goed werkt, hier en daar zou het nog wat beter kunnen af en toe, maar dat is vrij subjectief. Als ik met de SGSI van een van m'n vrienden speel, dan ben ik continue aan het ergeren aan het gebruiksgemak.

Vervolgens nog het verschil in de behuizingen. Ik persoonlijk vind de SGSI vrij goedkoop aanvoelen met zijn plastic, doe mij maar metaal en kunststof(plastic). Het ziet er gelikt uit, is stevig en ligt lekker koel in de hand.

Al met al is voor MIJ de perfecte telefoon de Sensation gebleken. Heb best lang getwijfeld tussen beiden, maar bij de HTC is het gevoel gewoon beter.

offtopic:
Nee, ik ben geen fanboy. :>

Edit: zie nu dat dit eigenlijk het levertijdentopic is, we gaan dus lichtelijk offtopic. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door BrammT op 13-05-2011 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Lichtelijk offtopic ja, sorry!

Maar anders moet je 1 discussie over 2 topics houden, ook onhandig :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Ik zat eerst te kijken naar Vodafone, toen tijdelijk naar Hi (16GB intern, wat dus niet waar was). Ik ging weer naar Vodafone kijken en vanavond vertelde iemand me dat je snel door die 1GB internet per maand bent.

Ik zit nu erg te twijfelen wat ik wil nemen. Ik verwacht dat ik veel op internet ga zitten en aan 200 min / 200 sms'jes per maand heb ik voor nu genoeg. Vodafone is erg aantrekkelijk met 50% korting voor het eerste jaar, maar bij Vodafone heb je wel 1GB per maand + het toestel dat ze exclusief hebben.

Ik zit nu te kijken tussen Vodafone en MTV Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:40
Ik heb ff een excelletje gemaakt met de kosten allemaal bij elkaar opgeteld. Dit geldt voor Vodafone bij een _nieuw_ Bellen + SMS + Web abbonement (Zowel 1 als 2 jarig).

Vergeet echter niet, dat bij het afsluiten van een nieuw abbonement ook nog op de eerste rekening de eenmalige aansluitkosten van € 24,50 worden afgeschreven!

Afbeeldingslocatie: http://www.computerfreakz.net/images/Sensation_kosten_abbo.jpg

Let er ook op dat het goedkoopste abbonement van Vodafone (de B+S+W 100) een datalimiet heeft van 250MB voor internet. Alle andere daarna hebben 1GB.

[ Voor 15% gewijzigd door sn0x0r op 14-05-2011 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

mooi overzichtje, zo te zien is het B+S+W 275 abbo van 2 jaar over het geheel gezien het voordeligst of lees ik dan het overzicht verkeerd? en is in totaal het 200 B+S+W van 2 jaar het goedkoopst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:40
In totaal is het 200 abbo bij 2 jaar idd het goedkoopst. Je eerste conclusie begrijp ik niet helemaal. :p

De eerste kolom geeft aan om welk type abbo het gaat;
De tweede kolom is de prijs per maand die je met korting krijgt;
De derde kolom is de prijs per maand NA de eerste 12 maanden met korting;
De vierde kolom is de prijs die je voor het toestel betaald bij dat specifieke abbonement;
De vijfde kolom is bij het 2 jaar gebeuren: (12 x tweede kolom) + (12 x derde kolom) + vierde kolom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Vodafone kon me niet garanderen dat de HTC Sensation unbranded blijft. Voor de zekerheid maar niet besteld, want ik krijg echt spijt als ik een branded toestel ontvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:38
Ola dudes,

mijn wederhelft heeft gister de Galaxy SII gekregen... even mijn mening voor de mensen die twijfelen tussen beiden. Ik vind um persoonlijk plastic fantastic aanvoelen. Tis heel licht en plastic. Scherm is om van te kwijlen (AMOLED+) Daar kan niets tegenop volgens mij; mijn HD2 valt in t niet en de iphone4 voor t werk ook.
Verder issie retesnel! Alles loopt prima en vloeiend.

Mooi toestel, maar geef mij maar iets waar iets van alu in verwerkt zit. Toch iets degelijker en ik denk dat als de sensation weer zon succesverhaal als de HD2 gaat worden met XDA, dan is die stevigheid toch wel beter ivm het 1000x verwijderen van de achterkant :-)

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morenoo91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 13:22

Morenoo91

Flexible Mexican

tzeunis schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 18:09:
Ola dudes,

mijn wederhelft heeft gister de Galaxy SII gekregen... even mijn mening voor de mensen die twijfelen tussen beiden. Ik vind um persoonlijk plastic fantastic aanvoelen. Tis heel licht en plastic. Scherm is om van te kwijlen (AMOLED+) Daar kan niets tegenop volgens mij; mijn HD2 valt in t niet en de iphone4 voor t werk ook.
Verder issie retesnel! Alles loopt prima en vloeiend.

Mooi toestel, maar geef mij maar iets waar iets van alu in verwerkt zit. Toch iets degelijker en ik denk dat als de sensation weer zon succesverhaal als de HD2 gaat worden met XDA, dan is die stevigheid toch wel beter ivm het 1000x verwijderen van de achterkant :-)
Door die locket bootloader denk ik niet persoonlijk

PSN: MGFlexican.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobinNL schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 18:07:
Vodafone kon me niet garanderen dat de HTC Sensation unbranded blijft. Voor de zekerheid maar niet besteld, want ik krijg echt spijt als ik een branded toestel ontvang.
waarom dan niet ergens anders bestellen? ik krijg hem via belnu.nl en het lijkt mij dat die toestellen niet branded zijn. daarnaast natuurlijk ook niet iets goekoper dan bij vodafone zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Upbeat schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 17:52:
[...]

Ja ben er zeker van overtuigd.
Tuurlijk, de S2 is ook een prima toestel. Scherm ziet er echt mooi uit, ook kan het een beetje te kleurrijk overkomen... de kleurechtheid is ver te zoeken bij sommige kleuren. Verder ben ik geen fan van Touchwiz, ik ken het aardig goed maar ik vind Sense toch echt beter. Daar heeft HTC, wat mij betreft, echt een voorsprong mee. En als laatste punt, vind ik de S2 te licht. Gisteren een werkend toestel in handen gehad. Als je tegen me had gezegd dat het een dummy is, had ik het ook gelooft... zo licht en plastiek. Nee, dat vind ik niks! Maar is weer een persoonlijk punt, ik moet wel een beetje gewicht in mijn hand voelen.

Ik heb het toch maar hier gezegd, want anders word je weer in het andere topic door S2-eigenaren afgeblaft :')
Ik ben straks een S2 eigenaar, maar ben het wel met je eens wat kleuren en gewicht betreft. Heb nu een Legend en wilde erg graag een Sensation. Helaas kon VF me geen degelijke aanbieding doen en heb ik besloten de S2 te proberen. Touchwiz op de S1 vind ik matig vergeleken met Sense, maar hoorde van een vriend dat het op de S2 beter werkt en ze wat tekortkomingen hebben opgelost. De snoepwinkelkleuren vallen mee als je de schermhelderheid wat lager zet (en dat is ook nog handig om de batterij langer mee te laten gaan).

Misschien dat ik toch niet zonder Sense kan (het werkt gewoon lekker), maar dan kan ik altijd proberen te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Ik ben nieuw met toestellen en abonnementen bestellen op internet. Ik heb het nog nooit gedaan. Eigenlijk doe ik het liever in een winkel om zeker te zijn dat alles goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
RobinNL schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 21:20:
Ik ben nieuw met toestellen en abonnementen bestellen op internet. Ik heb het nog nooit gedaan. Eigenlijk doe ik het liever in een winkel om zeker te zijn dat alles goed gaat.
Ik kocht mijn telefoons ook altijd in de winkel, maar ik denk dat de VF online shop wel betrouwbaar genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-10 21:22
Mocht vodafone je opbellen dan kunnen die mensen je ook prima helpen en vertellen of de sensation unbranded(vanilla) is.

De 1 GB is te halen maar dan moet je echt wel je best doen. Bij 90% krijg je als het goed is een sms. Er zijn ook andere bundels die interessant zijn (ook zonder kvk). En dan bedoel ik geen blox ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Upbeat schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 22:27:
[...]

Ik kocht mijn telefoons ook altijd in de winkel, maar ik denk dat de VF online shop wel betrouwbaar genoeg is.
Ik bedoel niet online bij bijvoorbeeld Vodafone, maar meer bij belnu.nl en algebeld.nl.

@synx6: Hoe bedoel je precies met "mocht Vodafone je opbellen"? (Ben nieuw in deze wereld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobinNL schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 01:20:
Ik zat eerst te kijken naar Vodafone, toen tijdelijk naar Hi (16GB intern, wat dus niet waar was). Ik ging weer naar Vodafone kijken en vanavond vertelde iemand me dat je snel door die 1GB internet per maand bent.

Ik zit nu erg te twijfelen wat ik wil nemen. Ik verwacht dat ik veel op internet ga zitten en aan 200 min / 200 sms'jes per maand heb ik voor nu genoeg. Vodafone is erg aantrekkelijk met 50% korting voor het eerste jaar, maar bij Vodafone heb je wel 1GB per maand + het toestel dat ze exclusief hebben.

Ik zit nu te kijken tussen Vodafone en MTV Mobile.
Op de site van VF kun je zelf in een tabelachtig iets aangeven wat je met je telefoon doet een een soort thermometer geeft dan je maandelijks internetverbruik aan. Maar 1 Gb is best veel hoor, als je daar overheen gaat heb je thuis geen wifi volgens mij want updates kun je het makkelijkst en snelst via wifi doen. Net als shoppen in de market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 19:14:
[...]

waarom dan niet ergens anders bestellen? ik krijg hem via belnu.nl en het lijkt mij dat die toestellen niet branded zijn. daarnaast natuurlijk ook niet iets goekoper dan bij vodafone zelf ;)
Als je bij PDA Shop bestelt staat er dat de toestellen simlock vrij zijn maar je krijgt wel een VF logo te zien bij het opstarten. Ik weet niet of dat bij andere webshops ook zo is maar het is voor mij een vreemd verhaal waarom ze daar losse simlockvrije toestellen met VF logo verkopen. Ik heb al wat mails verstuurt naar shops om te vragen hoe het met hun toestellen zit, ik wil straks niet het risico lopen een toestel te krijgen wat VF zooi aan boord heeft of niet geheel probleemloos te updaten is als HTC een update uitbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Sensation wordt in week 23 pas geleverd aan Vodafone, zij hebben dan 2 weken het alleenrecht waarna andere shops de telefoon gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 00:33:
De Sensation wordt in week 23 pas geleverd aan Vodafone, zij hebben dan 2 weken het alleenrecht waarna andere shops de telefoon gaan krijgen.
Week 23? Heb je ook een bron daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-10 11:00
Upbeat schreef op zondag 15 mei 2011 @ 00:36:
[...]

Staat gewoon bij Vodafone op de site bij de Sensation.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
kemphaas schreef op zondag 15 mei 2011 @ 01:05:
[...]

Dan heb jij een andere VF site, want bij mij staat er gewoon week 21 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Een medewerker in de Vodafone winkel vertelde me dat de HTC Sensation in week 20 wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
RobinNL schreef op zondag 15 mei 2011 @ 01:14:
Een medewerker in de Vodafone winkel vertelde me dat de HTC Sensation in week 20 wordt geleverd.
Ergens komende week of week 21 dus, laten we daar vanuit gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:46
Ik weet nog niet waar ik 'm ga bestellen eigenlijk. Denk dat ik eerst maar eens afwacht of er bij Vodafone toch niet ineens VF logo's of programma's op komen, want dat verpest voor mij de hele telefoon meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We.are.cake
  • Laatst online: 13-09 11:18
Southern Sun schreef op zondag 15 mei 2011 @ 11:05:
Ik weet nog niet waar ik 'm ga bestellen eigenlijk. Denk dat ik eerst maar eens afwacht of er bij Vodafone toch niet ineens VF logo's of programma's op komen, want dat verpest voor mij de hele telefoon meteen.
Vodafone branded betekent meestal dat als je de telefoon opstart er een Vodafone logo te zien is, en dat er Vodafone 360 op staat.

Al die Vodafone programma's kun je uitschakelen. En dan heb je alleen nog het logo aan het begin. En wie start er nou tegenwoordig zijn telefoon op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We.are.cake schreef op zondag 15 mei 2011 @ 12:12:
[...]

Vodafone branded betekent meestal dat als je de telefoon opstart er een Vodafone logo te zien is, en dat er Vodafone 360 op staat.

Al die Vodafone programma's kun je uitschakelen. En dan heb je alleen nog het logo aan het begin. En wie start er nou tegenwoordig zijn telefoon op?
Ik ken genoeg mensen die hun telefoon opstarten omdat ze de telefoon voor het slapen uitzetten. Mijn GSM gaat ook altijd uit 's nachts. Als ze me willen bellen kunnen ze me op de vaste lijn bereiken.

Als het alleen het logo is kan ik er mee leven, als er nog ander spul op staat wordt het minder want ook al kun je het uitzetten, het neemt wel weer ruimte in beslag.
Valt me wel op dat er al een aantal webshops die aangeven in 5 tot 10 werkdagen te kunnen leveren, simlock vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 13:55:
[...]

Ik ken genoeg mensen die hun telefoon opstarten omdat ze de telefoon voor het slapen uitzetten. Mijn GSM gaat ook altijd uit 's nachts. Als ze me willen bellen kunnen ze me op de vaste lijn bereiken.

Als het alleen het logo is kan ik er mee leven, als er nog ander spul op staat wordt het minder want ook al kun je het uitzetten, het neemt wel weer ruimte in beslag.
Valt me wel op dat er al een aantal webshops die aangeven in 5 tot 10 werkdagen te kunnen leveren, simlock vrij.
Je hebt quickboot.. Dus dat opstarten duurt nog maar 5 seconden.. Daar kan ik wel mee leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kemphaas schreef op zondag 15 mei 2011 @ 01:05:
[...]

Jazeker, het bedrijf wat de bevoorrading doet van een Vodafone, Belcompany, BCC, Bol.com etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 21:07:
[...]

Jazeker, het bedrijf wat de bevoorrading doet van een Vodafone, Belcompany, BCC, Bol.com etc.
Deze reactie snap ik niet helemaal... wil je het wat verder uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 23:54:
[...]

Als je bij PDA Shop bestelt staat er dat de toestellen simlock vrij zijn maar je krijgt wel een VF logo te zien bij het opstarten. Ik weet niet of dat bij andere webshops ook zo is maar het is voor mij een vreemd verhaal waarom ze daar losse simlockvrije toestellen met VF logo verkopen. Ik heb al wat mails verstuurt naar shops om te vragen hoe het met hun toestellen zit, ik wil straks niet het risico lopen een toestel te krijgen wat VF zooi aan boord heeft of niet geheel probleemloos te updaten is als HTC een update uitbrengt.
Al reactie gehad op je mails??
Ik heb hem express niet bij vodafone zelf besteld om geen risico van een branded telefoon te lopen.
Maar ik begrijp dat je bij een neutrale webwinkel ook de kans loopt op een branded??? ook als er staat dat de telefoon simlock vrij is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upbeat schreef op zondag 15 mei 2011 @ 21:21:
[...]

Deze reactie snap ik niet helemaal... wil je het wat verder uitleggen?
Sorry, was als reactie op dit bericht:

Geplaatst op zondag 15 mei 2011 00:36
Upbeat

quote:
Jeroen09 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 00:33:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 22:13:
[...]

Sorry, was als reactie op dit bericht:

Geplaatst op zondag 15 mei 2011 00:36
Upbeat

quote:
Jeroen09 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 00:33:

Ok, ja dat kon ik wel bedenken enigszins... maar over welke website heb je het, welk bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha hij is niet echt helder vandaag... week 20 en 21 is ie gwn in Nederland hoor !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upbeat schreef op zondag 15 mei 2011 @ 23:14:
[...]

Ok, ja dat kon ik wel bedenken enigszins... maar over welke website heb je het, welk bedrijf?
MCC Nederland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
En zij zeggen dus week 23? Ja week 25 voor overige winkels heb ik eerder gehoord ja dus kan kloppen. Maar ik denk niet dat die week 23 klopt, VF zelf zegt week 21. Waarom zouden ze dat nog niet aangepast hebben als het zo was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upbeat schreef op zondag 15 mei 2011 @ 23:46:
[...]

En zij zeggen dus week 23? Ja week 25 voor overige winkels heb ik eerder gehoord ja dus kan kloppen. Maar ik denk niet dat die week 23 klopt, VF zelf zegt week 21. Waarom zouden ze dat nog niet aangepast hebben als het zo was?
Dat weet ik niet, maar gister van een gehoord dat het op week 23 staat voor Vodafone en de rest twee weken later. Inkoopprijs is trouwens 450 euro voor mensen die dat niet wisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 00:01:
[...]

Dat weet ik niet, maar gister van een gehoord dat het op week 23 staat voor Vodafone en de rest twee weken later. Inkoopprijs is trouwens 450 euro voor mensen die dat niet wisten.
We gaan het wel merken, deze week zullen ze in de UK worden uitgeleverd door Vodafone dus wie weet ook in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 00:01:
[...]

meerdere bedrijven bieden het toestel aan vanaf week 21.

weet je zeker dat het 450 euro is, want dan zou GSMwijzer verlies maken. Sensation kost daar €505, waarvan 19% btw. dus €425, terwijl de inkoopprijs volgens jou €450 is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 23:33:
haha hij is niet echt helder vandaag... week 20 en 21 is ie gwn in Nederland hoor !!
Vandaag is het al week 20;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 21:44:
[...]

Al reactie gehad op je mails??
Ik heb hem express niet bij vodafone zelf besteld om geen risico van een branded telefoon te lopen.
Maar ik begrijp dat je bij een neutrale webwinkel ook de kans loopt op een branded??? ook als er staat dat de telefoon simlock vrij is?
Ik heb nog geen reactie gehad. Maar ik kan me niet voorstellen dat als er wel een VF logo te zien is met opstarten er geen andere rotzooi van VF op zit. Lijkt wel alsof er webshops een telefoons van VF betrekken want HTC zal ze echt niet standaard met VF logo leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 09:57:
[...]

Ik heb nog geen reactie gehad. Maar ik kan me niet voorstellen dat als er wel een VF logo te zien is met opstarten er geen andere rotzooi van VF op zit. Lijkt wel alsof er webshops een telefoons van VF betrekken want HTC zal ze echt niet standaard met VF logo leveren.
Dan zit er naast het opstartlogo volgens mij vaak ook Vodafone 360 programma's op, had ik ergens gelezen. Dat kun je dus wel uitzetten, maar het hoort er gewoon niet op te zitten!
Misschien dat webshops de Sensations van Vodafone overkopen om ze daarna i.c.m. met Vodafone-abo's te verkopen. Dat lijkt mij een logische gedachte, maar of het klopt. Want anders mogen webshops ze nu toch nog niet aanbieden ivm alleenrecht Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
dangerousp schreef op maandag 16 mei 2011 @ 07:53:
[...]

Vandaag is het al week 20;)
Ik heb meerdere verhalen op internet gelezen dat VF UK ze vandaag zou binnen krijgen zodat de mensen die ze besteld hebben ze donderdag kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kunnen we hopelijk de eerste volledige reviews verwachten en de Sensation vs SII reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een reactie gehad, zie onder. Dat wordt vrees ik toch tot half juni wachten. Die stomme exclusiviteitscontracten ook. :)

hartelijk dank voor uw e-mail.

De door ons momenteel aangeboden HTC Sensation Vodafone Black zal waarschijnlijk een simlock voor Vodafone simkaarten bevatten. Wij kunnen u dit echter pas met zekerheid meedelen zodra wij de telefoon op voorraad hebben ontvangen.

Wij zullen ook een simlock vrije versie van de HTC Sensation aan gaan bieden. Zodra wij hierover meer informatie hebben ontvangen zullen wij dit communiceren op onze website. Wij adviseren u dan ook onze website in de gate te houden.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd en mocht u nog vragen hebben horen wij die graag van u.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice GSMwijzer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-10 11:18
Als ik op de vodafone site kijk staat er duidelijk: Simlock: Nee
Dus ik ga er vanuit dat er geen simlock op zal zitten, hooguit branded toestel.

Was vandaag in Hi winkel, liep daar een kneus die me ging vertellen dat se Sensation gelijk is aan de DHD. Dacht ut niet he... stond ie met zijn mond vol tanden. Probeerde hij me nog een SGSII aan te smeren. Ook daar stond ie weer met zijn mond vol tanden... en al helemaal toen hij even zij dat het toestel bij hun geweldig abbo 100 euro bijbetalen was, (Hi 35, 2jaar met internet!).

Nu maar wachten wanneer Vodafone ze gaat leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokpaard
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-12-2022
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:03:
[...]

Dan zit er naast het opstartlogo volgens mij vaak ook Vodafone 360 programma's op, had ik ergens gelezen. Dat kun je dus wel uitzetten, maar het hoort er gewoon niet op te zitten!
Misschien dat webshops de Sensations van Vodafone overkopen om ze daarna i.c.m. met Vodafone-abo's te verkopen. Dat lijkt mij een logische gedachte, maar of het klopt. Want anders mogen webshops ze nu toch nog niet aanbieden ivm alleenrecht Vodafone.
Ik heb contact gehad met Belnu.nl, zij zeggen het toestel inderdaad rechtstreeks van Vodafone te betrekken. Als het toestel bij Vodafone unbranded is, zal het bij de resellers dus ook unbranded zijn!

Overigens is Vodafone 360 een hele aparte productlijn die losstaat van Vodafone's "branding" op Android toestellen.

Ik heb nu een branded HTC Magic, daar zitten echt geen Vodafone 360 apps op. Terwijl ik iemand ken met een Samsung waarop wel Vodafone 360 aanwezig is, totaal andere software...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okay, dus de Sensation zal waarschijnlijk alleen een logo krijgen bij opstarten indien branded? Daar is mee te leven. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2011 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 15:34:
Okay, dus de Sensation zal waarschijnlijk alleen een logo krijgen bij opstarten indien branded? Daar is mee te leven. :P
Als het inderdaad alleen het logo is en verder totaal niets maakt het mij geen bal uit. Maar ja, ik wil die gok niet nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokpaard
Ieder zo zijn voorkeur natuurlijk, maar waarom zou een branded toestel zo'n wereldramp zijn? Mijn branded HTC Magic (gekocht als los toestel), heeft alleen een opstartscherm en een snelkoppeling naar de Vodafone-website... nu zouden er inmiddels natuurlijk meer apps kunnen zijn, maar die hoef je toch niet op je home screens te zetten, laat staan te gebruiken?

Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook bezig om mijn abbonement te verlengen met deze telefoon (bij vodafone). Maar op de website is dit dus niet mogelijk. Ik dacht, dan bel ik wel even en vraag ik waarom dit nog niet kan. Toen kreeg ik een verhaal over een artikelnummer dat ze die nu bij verlengen nog niet kunnen selecteren. Klonk mij persoonlijk vreemd in de oren omdat je hem wel normaal kan bestellen, dan zou er toch echt al een artikelnummer moeten zijn. Maar ik heb hier ook niet echt verstand van.

Hebben mensen hem al bij vodafone verlengt? Zo ja hoe? Of worden huidige abbonees nu gewoon achtergesteld omdat ze deze telefoon later kunnen bestellen dan nieuwe klanten.... Ik snap er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We.are.cake
  • Laatst online: 13-09 11:18
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:12:
Ik ben ook bezig om mijn abbonement te verlengen met deze telefoon (bij vodafone). Maar op de website is dit dus niet mogelijk. Ik dacht, dan bel ik wel even en vraag ik waarom dit nog niet kan. Toen kreeg ik een verhaal over een artikelnummer dat ze die nu bij verlengen nog niet kunnen selecteren. Klonk mij persoonlijk vreemd in de oren omdat je hem wel normaal kan bestellen, dan zou er toch echt al een artikelnummer moeten zijn. Maar ik heb hier ook niet echt verstand van.

Hebben mensen hem al bij vodafone verlengt? Zo ja hoe? Of worden huidige abbonees nu gewoon achtergesteld omdat ze deze telefoon later kunnen bestellen dan nieuwe klanten.... Ik snap er niks van.
Volgens mij kwam dit al aan bod in dit topic. Een paar pagina's geleden. Ik zou die dus even doorlezen.

Ik dacht dat het erom ging dat de telefoon nog niet beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stokpaard schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:11:
Ieder zo zijn voorkeur natuurlijk, maar waarom zou een branded toestel zo'n wereldramp zijn? Mijn branded HTC Magic (gekocht als los toestel), heeft alleen een opstartscherm en een snelkoppeling naar de Vodafone-website... nu zouden er inmiddels natuurlijk meer apps kunnen zijn, maar die hoef je toch niet op je home screens te zetten, laat staan te gebruiken?

Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet zo...
Als je een unbranded toestel hebt krijg je de updates van HTC en die zijn er eerder dan de updates van VF.
Daarnaast zit je met software die je niet gebruikt of wilt hebben maar het neemt wel ruimt e in. Blijft het beperkt tot het logo dan maakt het niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokpaard
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:12:

Klopt! Ik heb ook gebeld met Vodafone, verlengen is niet mogelijk omdat hij niet in het systeem staat! Vreemde gang van zaken en lijkt me eerlijk gezegd ook gewoon een fout van ze... al is het voor nieuwe klanten natuurlijk ook maar een pre-order, wellicht dat het toestel dus ook nog niet in 'gewone bestelsysteem' staat. Ik weet het niet, maar vreemd is het wel.

Ik heb verlengd via een reseller, die plaatsen dan de bestelling voor het toestel voor jou bij Vodafone :) Beetje shoppen loont, ene reseller is goedkoper dan de ander!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stokpaard schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:27:
Ik heb verlengd via een reseller, die plaatsen dan de bestelling voor het toestel voor jou bij Vodafone :) Beetje shoppen loont, ene reseller is goedkoper dan de ander!
Ik heb ook een beetje rondgeneusd, maar vodafone zelf kwam nog wel redelijk goedkoop uit. Ben benieuwd welke reseller met welk abo jij genomen hebt dan.

Zijn er trouwens echt grote voordelen om te bestellen in de winkel zelf tegeover de online shop? Het kost mij namelijk 25 euro meer om in de VF winkel te bestellen maar is dat het geld waard? Mij werd verteld dat bij problemen met je phone als die opgestuurd moet worden je deze gewoon bij de winkel kunt afleveren en je anders met de koerier e.d. afspraken moet maken. Maar is dat het enige voordeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:32:
[...]

Ik heb ook een beetje rondgeneusd, maar vodafone zelf kwam nog wel redelijk goedkoop uit. Ben benieuwd welke reseller met welk abo jij genomen hebt dan.

Zijn er trouwens echt grote voordelen om te bestellen in de winkel zelf tegeover de online shop? Het kost mij namelijk 25 euro meer om in de VF winkel te bestellen maar is dat het geld waard? Mij werd verteld dat bij problemen met je phone als die opgestuurd moet worden je deze gewoon bij de winkel kunt afleveren en je anders met de koerier e.d. afspraken moet maken. Maar is dat het enige voordeel?
Voor after sales gewoon met HTC bellen, die sturen koerier om de telefoon op te halen en ze sturen hem ook weer op. Hoef je dus niet naar de winkel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokpaard
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 16:32:
[...]

Mijn voorkeur ging natuurlijk ook uit naar het bestellen bij Vodafone zelf, maar dat was niet mogelijk met een verlenging (via de site niet en ook telefonisch niet). Ik kreeg het advies te wachten tot hij gewoon leverbaar was, met daarbij het risico niet meer op tijd te zijn voor de 50% kortingsactie (die eindigt 31 mei). Dat zag ik dus niet zo zitten.

Ik mijn abonnement nu verlengd via Belnu.nl, op internet las ik wisselende ervaringen met hun, maar ik werd netjes en vlot geholpen met vragen. Ik moest nu 29 euro bijbetalen bij Bel + SMS + Web 350 (2 jaar), terwijl andere shops bedragen tot 70, 80 euro rekenen...

Welke prijs Vodafone zelf rekent voor het toestel bij verlengen is niet bekend, dat kon de helpdeskmevrouw me ook nog niet vertellen...
Pagina: 1 ... 6 ... 32 Laatste

Let op:
Dit topic is GEEN vergaarbak voor van alles en nog wat, Ook hier verwachten we een zeker inhoud van de replies.

Berichten zoals:

-Oneliners zonder enige vorm van inzet.
-Slowchat.
-Replies als "ik heb hem ook" of "ik heb hem besteld".

Worden zonder melding verwijderd.