Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 11:27:
Voorgaande posts van mij gingen over overstappen naar Vodafone terwijl ik met m'n huidige Hi abonnement nog langer dan een maand moest --> tot 1 augustus nog te gaan. Ik wilde toen weten of ik met Vodafone al een abo + toestel kon afsluiten ondanks dat ik nog zo lang moet met mijn Hi abo.
Ik ben vandaag even naar de Vodafone winkel geweest en heb daar even goed navraag gedaan hoe het nu zit. Dit is wat mij verteld is:
Als je naar Vodafone over wil stappen kun je al
4 maand voordat je huidige abonnement afloopt een abonnement + toestel aanvragen. Om dit duidelijker uit te leggen gebruik ik mijn eigen situatie. In deze maand (mei) geldt de VF actie '1e jaar 50% korting' en daar wilde ik graag gebruik van maken. De vrouw bij VF zei tevens dat dit mogelijk de beste aanbieding van VF zal/zou zijn. Vorige maand (april) was het slechts '1e jaar 5 euro korting', dus dat zegt al genoeg.
De HTC Sensation komt deze maand ook uit als het meezit en ik zou deze graag z.s.m. in bezit hebben. Het probleem was dus dat ik nog tot 1 augustus met mijn Hi abonnement moet. Nu kun je bij VF dus 4 maand eerder al regelen dat je overstapt. In mijn geval bestel ik dus deze maand een VF abonnement met HTC Sensation.
Dat heeft als gevolg dat ik gewoon t/m 1 augustus mijn Hi abo hou en daarna gaat mijn nieuwe VF abo pas in. De HTC Sensation kun je dan ook al vrijwel meteen ontvangen en daar zolang je huidige sim in doen. Ik heb niet nagevraagd of deze dus simlock vrij is (anders kan het natuurlijk niet) maar dat lijkt me dan wel!
VF geeft bij Hi aan dat ze graag het nummer willen overnemen (je wil overstappen immers met nummerbehoud) en wanneer Hi dit goedkeurd kan de Sensation opgehaald/toegestuurd worden bij/door VF. De medewerkster gaf aan dat dit 1, 2 of 3 weken kon duren en dat KPN (en dus Hi) over het algemeen vrij snel zijn hiermee. Telfort bleek een ramp... blij dat ik Hi heb.
Samenvatting:
1. Nu bestellen bij Vodafone.
2. Het toestel deze maand nog ontvangen.
3. Vodafone zorgt dat ik mijn nummer behoudt en zegt mijn Hi abbo begin augustus op.
4. Begin augustus gaat mijn Vodafone abbo in met 50% korting in het eerste jaar.
5. Ik ben tevreden.