werkte voor ons met die company battle verassend goed haha maar dat kan ook iets met geluk te maken hebbenAnnihilism schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 09:12:
Word vanochtend ook weer bij randdebielen ingezet... Net een team wat als een stel schapen gewoon door het midden ging hoef denk ik niet te vertellen hoe dat afliep...
De eerste victory van de dag met een tank krijgt dubbele xp. Dit geldt voor alle tanks, dus je kunt 1 keer per dag per tank dubbele xp krijgen.skoozie schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 09:50:
Weet iemand wanneer je double xp krijgt?
Geluk + dat wij goed samen aan het werken waren. Gewoon full rushen door het midden werkt niet, maar als je zorgt dat de groep een beetje op een lijn blijft kom je een heel eind.Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 11:39:
[...]
werkte voor ons met die company battle verassend goed haha maar dat kan ook iets met geluk te maken hebben
[ Voor 41% gewijzigd door redwing op 23-04-2011 11:44 ]
[removed]
Net een mooi rondje in mijn A32. 9 vijanden ontdekt, 3 vijanden beschadigd en 3 van die raket dingen vernietigd. Allemaal in hun reet geschoten
. En zelf het rondje overleefd met amper schade.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ik neem aan SPGsKaap schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 14:01:
Raketdingen?
[removed]
Hogere tier tanks raken leveren bonus xp op. Met mijn BT-7 een KV-7 langs achteren pakken wordt anders beloont dan met mijn T-34 andere T-34's overhoop schieten.hopiconjo schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 13:58:
Thanx, dan speel ik bagger op tier6 of heel goed in tier3
BT-5 met upgrades om een RBT-5 te maken.Kaap schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 14:01:
Raketdingen?

Een scout scheurt voorbij en gooit 2 single-use 250 kg anti-tank torpedo's tegen de zijkanten van arties.
[ Voor 34% gewijzigd door rapture op 23-04-2011 14:11 ]
jep. Kwam niet op de naam
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Wat is die SU-85b een heerlijk tank zeg! Moest wel weer even wennen, maar echt 
Net in 1 battle: Een Grille, KV, SU-85 en een SU-152. Goed voor 1.2k XP
Plaatje:

Ging helaas dood toen ik een IS wou circlestrafen, z'n koepel draaide ietsje sneller dan ik dacht...
Net in 1 battle: Een Grille, KV, SU-85 en een SU-152. Goed voor 1.2k XP
Plaatje:

Ging helaas dood toen ik een IS wou circlestrafen, z'n koepel draaide ietsje sneller dan ik dacht...
[ Voor 65% gewijzigd door User op 23-04-2011 17:48 ]
Het ging vandaag niet zo lekker in WoT. Veel losses. Nou jah, gewoon een pechdag denk ik
.
Heb mijn T29 in ieder geval wel binnen. Eerste paar potjes gingen zwaar omdat ik de 90 mm nog niet had geresearched, toen ik hem binnen had ging alles ineens goed
. Ben wel blij met de tank, geweldig ding.
Heb mijn T29 in ieder geval wel binnen. Eerste paar potjes gingen zwaar omdat ik de 90 mm nog niet had geresearched, toen ik hem binnen had ging alles ineens goed
Soms heb je dat soort dagen er tussen zitten, zelfs al speel je redelijk tot goedAnnihilism schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 21:59:
Het ging vandaag niet zo lekker in WoT. Veel losses. Nou jah, gewoon een pechdag denk ik.
Eens kijken of het vanavond weer wil lukken bij mij!
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Iemand anders toevallig al benaderd door de DoubleDutch Clan voor het joinen van hun? lol
Kreeg een mailtje via WoT...
Iig snel maar weer eens even een paar rondjes spelen. Afgelopen paar dagen wat minder tijd gehad.
Iig snel maar weer eens even een paar rondjes spelen. Afgelopen paar dagen wat minder tijd gehad.
Jep, de meesten zullen wel een invite hebben gehad.ScytheNL schreef op zondag 24 april 2011 @ 01:15:
Iemand anders toevallig al benaderd door de DoubleDutch Clan voor het joinen van hun? lol
Ik ook.
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Gisteravond weer wat potjes gespeeld met Sinister en Kaap.
Speelde wel erg lekker oa. op de m6 maar een paar keer op een haar na verloren. Ondanks dat we aantal keren verloren toch heel veel exp binnen gesleept.
Met de T-34 gaat de weg naar de SU-85 gestaag en met de PzIV ben ik nu onderweg naar de 3601.
Speelde wel erg lekker oa. op de m6 maar een paar keer op een haar na verloren. Ondanks dat we aantal keren verloren toch heel veel exp binnen gesleept.
Met de T-34 gaat de weg naar de SU-85 gestaag en met de PzIV ben ik nu onderweg naar de 3601.
Er zijn heel wat mensen die mailtjes hebben gehad. Ik neem vandaag even contact op met hun officers want poachen is tegen guild etiquette in MMO's.
Geen mailtje gehad hiero, pak ze maar hard aan hoor Kaap
Officer van DDC vroeg me wie dat mailtje gestuurd had want hij vond het niet kunnen.
Duurde ff maar begin dat spg gedoe te snappen.. nu alleen nog leren op tijd te moven hahaha
Le Meow
Alleen de leader kan invites versturen, dus dat lijkt me duidelijkKaap schreef op zondag 24 april 2011 @ 14:54:
Officer van DDC vroeg me wie dat mailtje gestuurd had want hij vond het niet kunnen.
Zoals ik het interpreteer heeft iemand allerlei private messages gestuurd naar verscheidene mensen. Dat kan ook wanneer je geen leader bent volgens mij.
Het volledige bericht:
LeipeJonge_NL said:
======================================================================
Mijn naam is Rob (LeipeJonge_NL in-game) en ik zit in de DoubleDutchClan ( [DD] ).
DoubleDutchClan, is een grote community voor games.
Wij hebben over 450 Nederlandse en Belgische actieve members, die allemaal verschillende games spelen onder anderen; World of Tanks!
Ik als Squad Leader en wij als DoubleDutchclan zoeken nieuwe Nederlandse of Belgische leden voor de World of Tanks squad!
Wil je ons graag joinen? of wil je graag meer informatie? ga dan naar: http://forum.worldof...wij-zoeken-jou/
Anders meld je dan bij ons aan op onze forums, en maak een Applicatie voor de World of Tanks squad!
Clan website: http://www.doubledut...&squad=Algemeen
Groetjes,
Rob
ps: Dit is een bericht die word gestuurd naar Nederlanders of Belgen, hierbij zijn we opzoek naar meer members en daarom zoeken we rond tot we NLers of belgen tegen komen!
LeipeJonge_NL said:
======================================================================
Mijn naam is Rob (LeipeJonge_NL in-game) en ik zit in de DoubleDutchClan ( [DD] ).
DoubleDutchClan, is een grote community voor games.
Wij hebben over 450 Nederlandse en Belgische actieve members, die allemaal verschillende games spelen onder anderen; World of Tanks!
Ik als Squad Leader en wij als DoubleDutchclan zoeken nieuwe Nederlandse of Belgische leden voor de World of Tanks squad!
Wil je ons graag joinen? of wil je graag meer informatie? ga dan naar: http://forum.worldof...wij-zoeken-jou/
Anders meld je dan bij ons aan op onze forums, en maak een Applicatie voor de World of Tanks squad!
Clan website: http://www.doubledut...&squad=Algemeen
Groetjes,
Rob
ps: Dit is een bericht die word gestuurd naar Nederlanders of Belgen, hierbij zijn we opzoek naar meer members en daarom zoeken we rond tot we NLers of belgen tegen komen!
Of er komt een alliantie-feature zodat de Nederlandstalige clans als zelfstandige eenheden zij aan zij aan de dezelfde kant van een front kunnen vechten?
http://game.worldoftanks..../500164667-LeipeJonge_NL/
Duidelijk de commander dus.
Duidelijk de commander dus.
Dat gaat er komen, allianties vormen tussen verschillende clans. Echter kun je niet spelers van elkaar lenen geloof ik, wel kun je natuurlijk bepalen wie welk gedeelte in de gaten gaat houdenrapture schreef op zondag 24 april 2011 @ 18:04:
Of er komt een alliantie-feature zodat de Nederlandstalige clans als zelfstandige eenheden zij aan zij aan de dezelfde kant van een front kunnen vechten?
Met voldoende grote clans wordt er niet geleend.
Vanuit mijn ervaring met MMO's weet ik dat je slechts 5 tot 10 % van het aantal leden tegelijkertijd in een urenlange sessie kan smijten. 10 % is als je clan goed actief bent en 5 % als het een oudere clan is met retired spelers (oude veteranen die niet meer zoveel spelen). Om een 10 à 15 man company te vullen moeten we 150+ leden hebben en met 300 leden zouden we safe zitten.
De company is de standaardeenheid en clans leveren 1 of meerdere companies om samen voor een gemeenschappelijk doel te vechten. De gevechten staan los van elkaar zodat we geen EVE fleet battles met 1600+ man op 1 scherm gaan tegenkomen. Er is geen noodzaak om met niet-gotters in een company te zitten.
Vanuit mijn ervaring met MMO's weet ik dat je slechts 5 tot 10 % van het aantal leden tegelijkertijd in een urenlange sessie kan smijten. 10 % is als je clan goed actief bent en 5 % als het een oudere clan is met retired spelers (oude veteranen die niet meer zoveel spelen). Om een 10 à 15 man company te vullen moeten we 150+ leden hebben en met 300 leden zouden we safe zitten.
De company is de standaardeenheid en clans leveren 1 of meerdere companies om samen voor een gemeenschappelijk doel te vechten. De gevechten staan los van elkaar zodat we geen EVE fleet battles met 1600+ man op 1 scherm gaan tegenkomen. Er is geen noodzaak om met niet-gotters in een company te zitten.
Mis ik hier iets?
150+ leden? 300 leden?
Er kunnen er maar 100 in 1 clan.
150+ leden? 300 leden?
Zo, nu al 3x op rij Malinovka gewonnen. Lekker elke keer 1000+ xp erbij en 25k credits voor mijn Easy 8. Zit nu op 31k xp en 2.1 miljoen credits. Nog 20k xp en ik kan weer upgraden naar tier 7 medium.
Nog leuker: Met mijn A32 net twee Hetzers gekilled (van 100% naar 0%) en een SPG uit tier 5. Dat schoot ook goed op qua credits en xp.
Nog leuker: Met mijn A32 net twee Hetzers gekilled (van 100% naar 0%) en een SPG uit tier 5. Dat schoot ook goed op qua credits en xp.
[ Voor 8% gewijzigd door wontcachme op 24-04-2011 19:25 ]
Ja je mist het punt dat rapture probeert te maken, lees zijn post nog eens 
Uitgaande van een situatie waar wij een stel actieve tweakers hebben met tier IX/X hebben we uiteaard te maken met companies van max 10 mensen. Overigens gisteravond ook weer een tijdje met Kaap over gesproken
Uitgaande van een situatie waar wij een stel actieve tweakers hebben met tier IX/X hebben we uiteaard te maken met companies van max 10 mensen. Overigens gisteravond ook weer een tijdje met Kaap over gesproken
Dan maak je als formaliteit 3 afdelingen. In de frontlijnafdeling zitten de actiefste spelers die tier 8, 9 en 10 tanks kunnen inzetten. In een casual afdeling zitten hoge tiers die rustig aan willen doen en tier 5, 6 en 7. In de training afdeling zitten de lage tiers die niet graag tussen de IS-3, IS-4, M6 premium,... willen rijden.hexta schreef op zondag 24 april 2011 @ 19:01:
Mis ik hier iets?
150+ leden? 300 leden?
excuus, beetje te snel gelezen.
Zojuist nog een aantal potjes gedaan maar dat was een beetje zuur.
Speelde weer lekker met mijn T-34 en met de PzIV ging het redelijk maar beide steeds verloren en ook een keer op een haar na. Defeats kan ik wel hebben maar zo jammer als je zelf erg lekker speelt en dan verliest.
Een potje op Karelia ging lekker, een Hetzer gekilled en 2 tanks flink gedamaged. Was nog in gevecht met een 3002 die mij een beetje geraakt had maar ik hem ook. Een 3002 van mijn team kwam me helpen en ik wilde hem van achter pakken toen ik zag dat er geen gevaar was vanaf base.. werd ik per ongeluk geraakt door een stug van mijn team. Erg zuur want ondanks dat ik erg gehit was waren we nog met 4 vs 3. De 3002 werd ook neergeschoten en onze arty pakte hun 3002. De stug deed nog wel een goede poging en werd defender maar hun hummel maakte er een eind aan. Toch wel 700 exp maar toch zonde
Speelde weer lekker met mijn T-34 en met de PzIV ging het redelijk maar beide steeds verloren en ook een keer op een haar na. Defeats kan ik wel hebben maar zo jammer als je zelf erg lekker speelt en dan verliest.
Een potje op Karelia ging lekker, een Hetzer gekilled en 2 tanks flink gedamaged. Was nog in gevecht met een 3002 die mij een beetje geraakt had maar ik hem ook. Een 3002 van mijn team kwam me helpen en ik wilde hem van achter pakken toen ik zag dat er geen gevaar was vanaf base.. werd ik per ongeluk geraakt door een stug van mijn team. Erg zuur want ondanks dat ik erg gehit was waren we nog met 4 vs 3. De 3002 werd ook neergeschoten en onze arty pakte hun 3002. De stug deed nog wel een goede poging en werd defender maar hun hummel maakte er een eind aan. Toch wel 700 exp maar toch zonde
Even tussendoor, ik krijg een aantal clanrequests.
Zet je Tweakersnaam in het bericht. gewoon: "invite ff" oid decline ik. Dat is niet hoe het werkt.
Aub even netjes je ingame naam/ tweakers naam, dan komt het goed.
Zet je Tweakersnaam in het bericht. gewoon: "invite ff" oid decline ik. Dat is niet hoe het werkt.
Aub even netjes je ingame naam/ tweakers naam, dan komt het goed.
Word beetje beu van het "where is the arti..." uhm ja.. als de rest ni scout kan ik wel op de blinde gok gaan vuren maar resultaat zal stuk minder zijn
Le Meow
Of dat je al 10 lui van 100% naar 10% geschoten hebt.....Poekie McPurrr schreef op zondag 24 april 2011 @ 21:28:
Word beetje beu van het "where is the arti..." uhm ja.. als de rest ni scout kan ik wel op de blinde gok gaan vuren maar resultaat zal stuk minder zijn
Zo'n dag had ik gisteren, zo'n 10 potjes met mijn SU-85 waarbij ik veel andere tanks neerhaalde of beschadigde om er daarna achter te komen dat je team al voor 3/4 dood is (terwijl zij tegenover een minderheid van de kleinere tanks stonden). Tja, dan kun je er ook niet veel meer aan doen.psychoclown schreef op zondag 24 april 2011 @ 21:20:
Zojuist nog een aantal potjes gedaan maar dat was een beetje zuur.
[removed]
Je hebt ook wel veel arty die gewoon helemaal niets doen hePoekie McPurrr schreef op zondag 24 april 2011 @ 21:28:
Ik ben het een beetje zat dat iedereen dezelfde kant kiest, en dat je dan met 2 man de andere kant staat te verdedigen.
Loss na loss..
als arty kijk ik wel ff welke kant beste bescherming bied, als tankje ga ik liever juist de andere kant op als de meute hehehexta schreef op zondag 24 april 2011 @ 21:41:
[...]
Je hebt ook wel veel arty die gewoon helemaal niets doen he
Ik ben het een beetje zat dat iedereen dezelfde kant kiest, en dat je dan met 2 man de andere kant staat te verdedigen.
Loss na loss..
Le Meow
ja dan heb ik t niet over arty
haHAAAAAAAA!
Heerlijk potje net!
Map Abbey, resultaat 10 kills, tank SU-85, 7 afgeschoten terwijl we nog met z'n 3en over waren en de andere 2 de base deden campen....
We begonnen onder, de meeste gaan al meteen via rechts beneden en komen daar vast te zitten om dood te gaan. Ik bleef ff midden op de base om eventuele middendoor komers af te schieten en daar kwamen dus 2 heavies aan, kreeg ze alleen helaas niet lekker op de korrel dus links onder langs gegaan en daar in het midden de heuvel op gereden om van de zijkant hoog het dorpje onder vuur te nemen.
Vanaf daar heb ik de meeste neer gemaaid totdat er een scout achter me stond. Z.s.m. omgedraaid en die afgeschoten (hij zette zichzelf klem tegen een heuvel op lol) en toen weer beneden langs terug naar de basis. Daar stond een PzIV die ik vanachter benaderde en afschoot. Meteen recht door over de vlag en daar een a-20 afgeschoten. Toen ging ik dus als enige van de 3 maar rondcrossen om de overgebleven spg's op te sporen en af te maken...
Top gun, Witman's medal oid. en toch maar een miezerige 1600 XP
Heerlijk potje net!
Map Abbey, resultaat 10 kills, tank SU-85, 7 afgeschoten terwijl we nog met z'n 3en over waren en de andere 2 de base deden campen....
We begonnen onder, de meeste gaan al meteen via rechts beneden en komen daar vast te zitten om dood te gaan. Ik bleef ff midden op de base om eventuele middendoor komers af te schieten en daar kwamen dus 2 heavies aan, kreeg ze alleen helaas niet lekker op de korrel dus links onder langs gegaan en daar in het midden de heuvel op gereden om van de zijkant hoog het dorpje onder vuur te nemen.
Vanaf daar heb ik de meeste neer gemaaid totdat er een scout achter me stond. Z.s.m. omgedraaid en die afgeschoten (hij zette zichzelf klem tegen een heuvel op lol) en toen weer beneden langs terug naar de basis. Daar stond een PzIV die ik vanachter benaderde en afschoot. Meteen recht door over de vlag en daar een a-20 afgeschoten. Toen ging ik dus als enige van de 3 maar rondcrossen om de overgebleven spg's op te sporen en af te maken...
Top gun, Witman's medal oid. en toch maar een miezerige 1600 XP

[ Voor 60% gewijzigd door ScytheNL op 24-04-2011 22:59 ]
Verwijderd
Calle30 hier, War Squad leader van DDC.
Het is aangepakt, we apprecieeren het zelf ook niet, dus sorry jongens, dit was niet de bedoeling.
We hopen dat we toch nog samen plezier kunnen beleven zonder dit soort problemen in de toekomst.
Nogmaals, sorry van DDC world of tanks squad.
Het is aangepakt, we apprecieeren het zelf ook niet, dus sorry jongens, dit was niet de bedoeling.
We hopen dat we toch nog samen plezier kunnen beleven zonder dit soort problemen in de toekomst.

Vond de gang van zaken m.b.t. de afhandeling erg prettig gecommuniceerd. Props daarvoorVerwijderd schreef op zondag 24 april 2011 @ 22:52:
[ Voor 9% gewijzigd door JeroenNietDoen op 24-04-2011 23:01 ]
Wat mij betreft geen probleemVerwijderd schreef op zondag 24 april 2011 @ 22:52:
In deze gevallen is je taak het tegenwerken van de tegenstander. Ze weten dat je er bent en zolang ze je niet killen zullen ze niet al te snel durfen oprukken. Met een beetje hulp van je arty kom je al een heel eind. Je gaat zoiezo het ten onder maar hoe meer tijd je rekt hoe beter.hexta schreef op zondag 24 april 2011 @ 21:41:
[...]
Loss na loss..
Ik zie vaak spelers die koste wat kost willen oprukken. Het naar binnen lokken van de tegenstander oftewel baiten is vaak een betere aanpak. De tegenstander denkt flink door te stoten een voor je het weet zitten ze vast tussen 2 kv's van links mediums van rechts en TD's van voren.
Ik zou wel graag wat meer ra tactics zien op het forum. En dan gaat het niet alleen om de groeps tactiek (winnen/verliezen) maar ook om de persolijke tactiek. (overleven/killen/sterven)
Kunststof kun je krijgen!
Tactiek is vaak wel handig. Ik heb regelmatig in bv Malinovka dat ondanks een oproep van mij, ik de enige ben die de heuvel op gaat. Zeker in de hogere tiers moet je die heuvel innemen omdat men anders daar naar beneden komt donderen met een groot aantal tanks/td's. Als je dan blijft campen, ben je gewoon een schietschijf.
Bij Malinovka is het het beste om lagere langzame tanks te laten campen en met alle TD's en hogere tier tanks naar boven te racen. Op die manier win je het vaakst, maar maak dat al die russen/polen die er opeens zijn maar wijs.
Bij Malinovka is het het beste om lagere langzame tanks te laten campen en met alle TD's en hogere tier tanks naar boven te racen. Op die manier win je het vaakst, maar maak dat al die russen/polen die er opeens zijn maar wijs.
Het is dan inderdaad tijd rekken, zoveel mogelijk de dood mee insleuren en hopen dat je hoofdaanval op tijd de vijandelijk basis kan cappen.
Dan hoop ik dat de spelers op mijn lokatie van de omgeving bewust is. De arties kunnen zich beter tussen onze hoofdaanval en mijn TD plaatsen ipv tussen de vijand en mijn TD. De andere verdedigers moeten niet eventjes een voor een naar voor rushen om als solo doelwit door meerdere vijanden afgemaakt te worden. Rol dan terug en zorg dat je alleen line of sight met de vijand hebt, als mijn onzichtbare TD ook line of sight met de vijand heeft. De vijand gaat hun aandacht over meerdere verdedigers ipv solo doelwitten moeten spreiden en ze weten niet door welk groot kaliber monster achter de struiken geraakt worden. Arties die ondertussen buiten de view range van de vijand staan, kunnen nog wat vuurwerk er boven op geven.
Als je team snel genoeg is, dan kan het cappen van de vijandelijke base nog gebeuren voordat de vijand dicht bij genoeg bij ons zijn. Dan wordt de vijandelijke hoofdaanval verscheurt in spelers die terug rijden om te verdedigen en spelers die vooruit willen rushen. Is de timing aan de late kant, dan blijft alleen vooruit rushen over.
Een fucked up verdediging is als je team geen enkel flank kan houden en de vijand komt langs alle kanten tegelijkertijd aan. Dan heb je geen veilige zone voor de arties en de staart van de TD wordt zichtbaar.
Dan hoop ik dat de spelers op mijn lokatie van de omgeving bewust is. De arties kunnen zich beter tussen onze hoofdaanval en mijn TD plaatsen ipv tussen de vijand en mijn TD. De andere verdedigers moeten niet eventjes een voor een naar voor rushen om als solo doelwit door meerdere vijanden afgemaakt te worden. Rol dan terug en zorg dat je alleen line of sight met de vijand hebt, als mijn onzichtbare TD ook line of sight met de vijand heeft. De vijand gaat hun aandacht over meerdere verdedigers ipv solo doelwitten moeten spreiden en ze weten niet door welk groot kaliber monster achter de struiken geraakt worden. Arties die ondertussen buiten de view range van de vijand staan, kunnen nog wat vuurwerk er boven op geven.
Als je team snel genoeg is, dan kan het cappen van de vijandelijke base nog gebeuren voordat de vijand dicht bij genoeg bij ons zijn. Dan wordt de vijandelijke hoofdaanval verscheurt in spelers die terug rijden om te verdedigen en spelers die vooruit willen rushen. Is de timing aan de late kant, dan blijft alleen vooruit rushen over.
Een fucked up verdediging is als je team geen enkel flank kan houden en de vijand komt langs alle kanten tegelijkertijd aan. Dan heb je geen veilige zone voor de arties en de staart van de TD wordt zichtbaar.
Ja dat soort potjes zijn echt zonde, doe je helaas niks aan of de tegenstander moet opeens één voor één op je af komenredwing schreef op zondag 24 april 2011 @ 21:40:
[...]
Zo'n dag had ik gisteren, zo'n 10 potjes met mijn SU-85 waarbij ik veel andere tanks neerhaalde of beschadigde om er daarna achter te komen dat je team al voor 3/4 dood is (terwijl zij tegenover een minderheid van de kleinere tanks stonden). Tja, dan kun je er ook niet veel meer aan doen.
hexta schreef op zondag 24 april 2011 @ 21:41:
[...]
Loss na loss..
Eigenlijk is dat juist niet goed. Ik heb vaak hetzelfde als hexta, ik kan het vaak niet over mijn hart verkrijgen om niet het juiste te doen (lees: de rest niet volgen). Vaak roep ik nog wel in chat dat ik hulp nodig heb op een zijde en komen er wel 2-3 tanks mee maar vaak is het net een stoelendans omdat de tegenstander juist op die flank met bijna full force komt. Ik probeer dan altijd maar zoveel mogelijk te damaged en tijd te rekken maar soms verliest de rest van mijn team op de andere flank nog wel eens en dat tegen 3-4 tanks maxPoekie McPurrr schreef op zondag 24 april 2011 @ 21:46:
[...]
als arty kijk ik wel ff welke kant beste bescherming bied, als tankje ga ik liever juist de andere kant op als de meute hehe

Exact psycho.
Soms laat ik me ook helemaal opfokken.
Ga ik dingen zeggen als: I WILL KILL THE NEXT ONE ON OFFENCE. NEED DEFENCE!
Als ik bovenaan sta maakt dat nog wel eens indruk, en krijg ik dan nog een paar man mee, maar het is ook gewoon niet leuk als het op zo'n manier moet.
Soms laat ik me ook helemaal opfokken.
Ga ik dingen zeggen als: I WILL KILL THE NEXT ONE ON OFFENCE. NEED DEFENCE!
Als ik bovenaan sta maakt dat nog wel eens indruk, en krijg ik dan nog een paar man mee, maar het is ook gewoon niet leuk als het op zo'n manier moet.
Een keer op Lakeville. Zat ik in m'n uppie die doorgang in de bergen te verdedigen. In mijn SU-85b.....
De hele chat volgespamd met pings op die sector, de pings liepen door tot in de spelerslijst.
En wat krijg je te horen? Juist, 'Stop spamming noob!' JA WIE IS HIER NOU DE NOOB DAN?
De hele chat volgespamd met pings op die sector, de pings liepen door tot in de spelerslijst.
En wat krijg je te horen? Juist, 'Stop spamming noob!' JA WIE IS HIER NOU DE NOOB DAN?

Ja soms is dat ongelooflijk, sommigen denken dat als je maar snel doorstampt op een zijde dat je dan wel kunt winnen. Echter vaak is het zo dat ze meteen achter stenen en huizen duiken wanneer ze een tank zien.. schiet dan ook op en stamp ook echt door want dat doet de tegenstander wel als je zolang treuzelt

Klinkt erg bekend ja, met 10 man via een kant gaan en zich dan op laten houden door 1 tankje. Ram dan ook gelijk door zodat ie compleet omringd en dood is voordat ie meer dan 1 keer kan schieten. Als je met 10 man 1 tegenstander tegenkomt betekend dat toch echt dat ergens anders je 5 teamgenoten de andere 14 tegen zullen komen. En die kunnen ze meestal wel even ophouden, maar dan moet je wel zorgen dat je dan de vlag te pakken hebt.psychoclown schreef op maandag 25 april 2011 @ 12:29:
Ja soms is dat ongelooflijk, sommigen denken dat als je maar snel doorstampt op een zijde dat je dan wel kunt winnen. Echter vaak is het zo dat ze meteen achter stenen en huizen duiken wanneer ze een tank zien.. schiet dan ook op en stamp ook echt door want dat doet de tegenstander wel als je zolang treuzelt
[removed]
Er ontbreekt in de random battles natuurlijk een command and control mogelijkheid. Tegen dat ik de situatie + orders doorgetypt hebt, is de opportuniteit al verdwenen.
zo'n hekel aan van die spammende ping figuren.. dondert op ik kan die rode crap ook zien en als ik geen zin heb om de hele map over te crossen dan is dat jammer voor je..User.tmp schreef op maandag 25 april 2011 @ 11:53:
Een keer op Lakeville. Zat ik in m'n uppie die doorgang in de bergen te verdedigen. In mijn SU-85b.....
blup
Yup, helemaal mee eens. 1 of 2 keer aanklikken en in chat zeggen waarom moet genoeg zijn. Als mensen daar niet op reageren zullen ze dat ook niet op een compleet volgespammed kanaal doen. In het laatste geval ben ik zelfs eerder geneigd helemaal niet meer te komen.Bezulba schreef op maandag 25 april 2011 @ 14:00:
[...]
zo'n hekel aan van die spammende ping figuren.. dondert op ik kan die rode crap ook zien en als ik geen zin heb om de hele map over te crossen dan is dat jammer voor je..
Aan de andere kant is het inderdaad wel irritant dat het nodig is, maar dat ligt ook een beetje aan de mini-map. Als je daarop kon zien wie/wat voor tank waar zit had je er veel meer aan. Als op diezelfde plek een heavy staat zou er nl. weinig aan de hand zijn.
[ Voor 19% gewijzigd door redwing op 25-04-2011 14:16 ]
[removed]
Yup, al begreep ik wel dat ze met een redesign van die minimap bezig waren waar dat in zou komen te staan. Hopelijk wordt het daar wat duidelijker op, want zoals ie nu is is mis je toch een hoop info.jopie schreef op maandag 25 april 2011 @ 14:20:
En zet aub op de minimap van wie welk bericht is.
Nu roept er iemand HELP, maar waar is die?
[removed]
Het is weer eens een dag dat alles tegen zit in het spel. ***maps en alles wat ik afvuur ketst af. Net 25 schoten gedaan, 1 schade toegebracht en de rest allemaal afgeketst. Maakte niet uit van welke kant ik vuurde.
En het helpt ook niet als ik elke keer tegen die ene KV3 aanloop in het level zonder dat er backup is.
Maar, nog 10k exp en ik kan zwaaien naar mijn easy 8. Nu kijken of ik een extra slot koop (dan heb ik alle mediums vanaf tier 2) of dat ik de laagste tanks ga verwijderen.
En het helpt ook niet als ik elke keer tegen die ene KV3 aanloop in het level zonder dat er backup is.
Maar, nog 10k exp en ik kan zwaaien naar mijn easy 8. Nu kijken of ik een extra slot koop (dan heb ik alle mediums vanaf tier 2) of dat ik de laagste tanks ga verwijderen.
Eerder vandaag een super game gehad. 7 kills en de laatste kill was terwijl ik zelf nog maar 2hp had. Ik begin eindelijk de Light Tank (USA) een beetje door te krijgen.
Toch wel leuk als je je bedenkt dat je bijna een half team uitgeroeid hebt. Want van die 7 kills heb ik er 4 1-on-more gemaakt.
De LT zoeft lekker tussen de linies door en alles voorbij. Alleen als je pech hebt raakt iemand je en dan sta je stil en is het game over. Gelukkig is mijn crew nu 76% experienced (vanaf 50%) en gaat het repareren van diverse dingen toch al een stuk sneller zodat je toch nog een heel klein beetje kans maakt zodra je stil valt.
Toch wel leuk als je je bedenkt dat je bijna een half team uitgeroeid hebt. Want van die 7 kills heb ik er 4 1-on-more gemaakt.
De LT zoeft lekker tussen de linies door en alles voorbij. Alleen als je pech hebt raakt iemand je en dan sta je stil en is het game over. Gelukkig is mijn crew nu 76% experienced (vanaf 50%) en gaat het repareren van diverse dingen toch al een stuk sneller zodat je toch nog een heel klein beetje kans maakt zodra je stil valt.
matchmaking gives me rage... waarom word ik toch ingedeelt tegen SU-3's met m'n 85b, terwijl ik die niet eens tegen kom in m'n su85? m'n 85 heeft tenmisnte nog een OP gun waar ik 5% er mee af knal.. ipv een proppenschieter waar ik zelfs met HE geen effect krijg...
En waar is het matchmaking topic heen op de forums? Zeker gedelete omdat te veel mensen gelijk hadden.. als dit nog lang door gaat kap ik er gewoon mee..
37 euro.... pleuriszooi
En waar is het matchmaking topic heen op de forums? Zeker gedelete omdat te veel mensen gelijk hadden.. als dit nog lang door gaat kap ik er gewoon mee..

blup
Ik zou eerst kijken naar je huidige garage, zijn er tanks waarvan je denkt niet meer mee te spelen?wontcachme schreef op maandag 25 april 2011 @ 15:19:
Het is weer eens een dag dat alles tegen zit in het spel. ***maps en alles wat ik afvuur ketst af. Net 25 schoten gedaan, 1 schade toegebracht en de rest allemaal afgeketst. Maakte niet uit van welke kant ik vuurde.
Kun je die mooi verkopen, scheelt je gold en je krijgt credits. Kun je misschien zelfs wel wat crew omtrainen voor je T20
Dan zwaai ik mijn tier 2 uit. Eerst ff de xp omzetten (een kleine 10000 xp bij die tank) en de crew is daar 100% dus die omtrainen naar T20. Maar, nog 6k xp behalen eerst. Heb net een paar lekkere potjes gehad dus weer wat ingelopen.psychoclown schreef op maandag 25 april 2011 @ 16:23:
[...]
Ik zou eerst kijken naar je huidige garage, zijn er tanks waarvan je denkt niet meer mee te spelen?
Kun je die mooi verkopen, scheelt je gold en je krijgt credits. Kun je misschien zelfs wel wat crew omtrainen voor je T20
EDIT:
^%^%^@%^%@#. Eindelijk een sterk team, we rijden door de map met een man of 8, valt mijn internet uit voor 3 minuten.

[ Voor 10% gewijzigd door wontcachme op 25-04-2011 16:33 ]
Een ervaren TD-speler geeft een ruk aan zijn tank, compenseert de snelheid/lag, veel meters voor je neus schieten zodat je in de shell rijdt.AvanCade schreef op maandag 25 april 2011 @ 15:48:
Dit werkt ook in steden waar je heel eventjes een scout voorbij ziet zoefen. Die topclanspeler kon wel vloeken toen zijn A-32 door mijn 10,5 cm low velocity HE hetzer (mijn shells gingen zo traag als arty shells) uit elkaar spatte. Ik was de enige in team die hem kon raken.
Tegen dat ik ingrijp ben je ofwel door mijn team afgemaakt of ik plaats een dikke shell erin. Het is standaardprocedure tegen A-20, A-32 en Leopard. Het gebeurt niet veel dat een light tank voorbij mijn positie geraakt of rondjes rond mij kan draaien.
Mijn zwakte is dat de vijand hun arties op mijn stationaire voertuig aan het mikken zijn, maar in een stad of helemaal in het begin van een potje heb je geen arty dreiging. Het belang van 1 shot, 1 kill is duidelijk en laat dat op tijd gebeuren.
Voor de lights is het dus wachten op je arties die zich moeten opstellen, dan pas scouten en hopen dat onze arties wat kunnen raken. Dan heeft de vijand hun tanks over de flanken verdeeld/committed. De angry TD's zitten ook niet allemaal op 1 lokatie op jou te wachten zonder arty-dreiging. Hoe dieper je in iets committed bent, hoe moeilijker je iets kan veranderen. Als je te vroeg scout, dan kunnen ze nog zonder veel tijdsverlies de verdeling over de flanken veranderen.
Het lijkt wel alsof alle goeie spelers uit de beta zijn vertrokken en er nu alleen nog maar pauperteams spelen.
Man wat een figuren rijden er rond soms. Net ook weer een team, je kunt wel 1000x om help schreeuwen maar niemand die helpt, al staan ze nog geen 100 meter van je af.
Ze zouden leagues moeten introduceren net zoals in Starcraft II. Mensen met weinig xp per battle in een lage league en met een hoog xp per battle in een hoge league.
Man wat een figuren rijden er rond soms. Net ook weer een team, je kunt wel 1000x om help schreeuwen maar niemand die helpt, al staan ze nog geen 100 meter van je af.
Ze zouden leagues moeten introduceren net zoals in Starcraft II. Mensen met weinig xp per battle in een lage league en met een hoog xp per battle in een hoge league.
Ik speel niet meer zo actief omdat ik nog moet solliciteren en als ik een job heb, dan zal ik ook niet meer zo actief zijn als in de beta. Het leven buiten het spel gaat verder.
Straks heb ik weer meer tijd Anni dan gaan we even een sloot goede potjes spelen
True, maar dit was echt aan het begin van de match. Er was nog geen minuut voorbij, iedereen was bezig om naar zijn/haar plaats te rijden.Bezulba schreef op maandag 25 april 2011 @ 14:00:
[...]
zo'n hekel aan van die spammende ping figuren.. dondert op ik kan die rode crap ook zien en als ik geen zin heb om de hele map over te crossen dan is dat jammer voor je..
Dan nog is spammen irritant. Gewoon 1 keertje klikken en melden en een minuutje later nog eens. Meer heeft geen nut aangezien als ze na 1 keer niet reageren ze dat na 10 keer ook echt niet doen.User.tmp schreef op maandag 25 april 2011 @ 20:37:
[...]
True, maar dit was echt aan het begin van de match. Er was nog geen minuut voorbij, iedereen was bezig om naar zijn/haar plaats te rijden.
[removed]
Klopt, maar daarom rijd ik geen rechte lijnen. Dat compenseert weer voor het anticiperen op mijn rijden.rapture schreef op maandag 25 april 2011 @ 17:34:
[...]
Een ervaren TD-speler geeft een ruk aan zijn tank, compenseert de snelheid/lag, veel meters voor je neus schieten zodat je in de shell rijdt.
<knip>
Dat deed ik eerst ook. Plus nog een gewone getypte melding, maar geen hond die je gaat helpen.redwing schreef op maandag 25 april 2011 @ 20:51:
[...]
Dan nog is spammen irritant. Gewoon 1 keertje klikken en melden en een minuutje later nog eens. Meer heeft geen nut aangezien als ze na 1 keer niet reageren ze dat na 10 keer ook echt niet doen.
lol, kom net weer uit zo'n potje. 5 tanks waaronder 3 heavies tegen mijn M3 Lee en niemand die mijn kant op komt. Heb er eentje neergehaald en ben daarna maar tactisch naar de andere kant van de map gereden. Gelukkig kon ik daar doorknallen en ben maar voor cap gegaan. Samen met nog 1 andere konden we er wel nog een victory uitslepenUser.tmp schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:03:
[...]
Dat deed ik eerst ook. Plus nog een gewone getypte melding, maar geen hond die je gaat helpen.
[removed]
Iedereen mag me gaan aanbidden, mijn T20 is binnen
Slechts 11 dagen over gedaan
Slechts 11 dagen over gedaan
Tegen dat mijn gun gestabiliseerd is, verander je van richting zodat ik weet dat ik op jouw pseudorandom gedrag of zigzag voor mijn gun moet inspelen. Je rekt wel tijd en tijd is wel belangrijk.AvanCade schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:02:
Klopt, maar daarom rijd ik geen rechte lijnen. Dat compenseert weer voor het anticiperen op mijn rijden.
Aan de andere kant weet je de globale richting wel aangezien je weet waar ze heen gaan dus meestal helpt dat zigzaggen niet zo heel veel. Je kunt echter altijd geluk hebben dat daardoor een TD net bij moet draaien en opnieuw moet stabiliseren. Ik moet zeggen dat ik dat soort lui 4/5 keer wel te pakken krijg, zeker als je op een goed plek staat.rapture schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:42:
[...]
Tegen dat mijn gun gestabiliseerd is, verander je van richting zodat ik weet dat ik op jouw pseudorandom gedrag of zigzag voor mijn gun moet inspelen. Je rekt wel tijd en tijd is wel belangrijk.
[removed]
2x potje met mijn T20, 2x verloren. Ik werd beschoten van alle kanten zonder dat ik iemand zag. Links, rechts, van voren, achter en nergens een rood stipje
EDIT:
WTF. Volgens mij hebben ze een target op mijn tank staan. Nu 5x gespeeld en bij alle vijf ga ik met een groep mee en van alle tanks in die groep (hogere tier, lagere tier) pakken ze elke keer mij eruit om kapot te knallen. Kan amper een schot lossen. Los ik eindelijk een schot, ketst die af
EDIT:
WTF. Volgens mij hebben ze een target op mijn tank staan. Nu 5x gespeeld en bij alle vijf ga ik met een groep mee en van alle tanks in die groep (hogere tier, lagere tier) pakken ze elke keer mij eruit om kapot te knallen. Kan amper een schot lossen. Los ik eindelijk een schot, ketst die af
[ Voor 49% gewijzigd door wontcachme op 25-04-2011 23:55 ]
Wat een potje weer.
Ik als hoogste van mijn team in T29,
er onder een KV en lager.
Vijandig team heeft 3 keer een IS, die overal overheengaan.
Na een tijdje kijk ik naar de lijst, ben ik met nog 2 man in leven. Alsof mijn team massaal van een berg af is gesprongen. Bizar..
Na een tijdje kijk ik naar de lijst, ben ik met nog 2 man in leven. Alsof mijn team massaal van een berg af is gesprongen. Bizar..
Waarschijnlijk heb jij dan een slechtere camo dan de tanks naast je. Dan kan de vijand jou al wel zien, maar de tank recht naast je niet.wontcachme schreef op maandag 25 april 2011 @ 23:16:
2x potje met mijn T20, 2x verloren. Ik werd beschoten van alle kanten zonder dat ik iemand zag. Links, rechts, van voren, achter en nergens een rood stipje
EDIT:
Of ze moeten je al als priority targets zien / jij bent de enige die ze goed kunnen penetraten dus daar schieten ze op.
http://wotdb.ru/
Russiche site met alle tank info, ook aantal van de 'geheime hidden stats'. Ik kan geen russich lezen, maar kan wel beredeneren wat wat is. Zou mooi zijn als ze dit ook in het engels maakten.
Ze hebben trouwens een aantal stats/gegevens verwijderd uit de config/scripts, dus ik kan niet zelf meer kijken wat bijvoorbeeld de camo waarden van een tank zijn en of ze deze hebben aangepast. Vind dit wel jammer want de devs vertellen je erg weinig. Maar het meeste is server side, dus die scripts zijn eigenlijk overbodig in je install.
[ Voor 25% gewijzigd door Rutger Mulder op 26-04-2011 01:14 ]
Verwijderd
Kan je Google vertalen er niet overheen gooien? lukte met die russische wot skin site ook (was een beetje knullig nederlands maar beter dan dat russisch)
gisteren dan eindelijk weer een tiertje omhoog gegaan en de Jagdpanzer4 aangeschaft, Stug3 gelijk ff elite gemaakt (moest alleen die 10,5 gun kopen want die gebruikte ik nooit) gelijk eventjes nieuwe rupsen erop gegooid omdat ik nog helemaal stock was aangezien de load cap gelijk vast stond..
nu druk sparen voor de beroemde 88 gun
die kan ik later weer in de volgende tier op mn Jagdpanther schroeven
gister wel een hele mooie kill gemaakt, op grote afstand zag ik een M2 medium tankscheuren en op de bonnefooi mikte ik er een stuk voor en een dikke voltreffer,ziet er prachtig uit een tank op full speed die ineens van 40km/uur naar 0km/uur gaat
gisteren dan eindelijk weer een tiertje omhoog gegaan en de Jagdpanzer4 aangeschaft, Stug3 gelijk ff elite gemaakt (moest alleen die 10,5 gun kopen want die gebruikte ik nooit) gelijk eventjes nieuwe rupsen erop gegooid omdat ik nog helemaal stock was aangezien de load cap gelijk vast stond..
nu druk sparen voor de beroemde 88 gun
gister wel een hele mooie kill gemaakt, op grote afstand zag ik een M2 medium tankscheuren en op de bonnefooi mikte ik er een stuk voor en een dikke voltreffer,ziet er prachtig uit een tank op full speed die ineens van 40km/uur naar 0km/uur gaat
Dat heb ik dus ook zo vaak, ze klieven er doorheen alsof het een pakje boter is.hexta schreef op maandag 25 april 2011 @ 23:43:
Wat een potje weer.
Gisteravond gelukkig nog wel wat gewonnen op het eind, dus de exp liep wel weer lekker binnen. Het is overigens ook niet echt dat ik geen exp verdien, zelfs losses zijn veelal 500+ maar wins zouden makkelijk 2x zoveel kunnen zijn
Van het weekend uit frustraties een BT-2 en een T-26 mijn garage ingereden. met die BT-2 zeer vaak op malinovka moeten rijden. meestal stond ik onder, vervolgens vol gas naar rechts, die berg op en achterlangs hun basis in knallen. meestal kwam er wel 1 of 2 tanks mee. tegen de tijd dat ik goed en wel in hun basis was zag ik dat de meeste van mijn team de kortere weg hadden genomen en dat zij de vijand al redelijk aan het afmaken waren. werkte heel goed zo in de lagere tier potjes. de BT-2 was al redlijk snel elite en verkocht de BT-26 is ook al bijna helemaal af. was wel leuk voor de afwisseling
Heb je de T20 nu pas?wontcachme schreef op maandag 25 april 2011 @ 23:16:
EDIT:
Rij dan ook niet met de groep mee. Ik gebruik hem meestal als een forward observer. Werkt prima.
Het is me in de beta nooit overkomen, maar gisteren twee keer: een matchup waarbij tier 7 tanks tegen tier 6 tanks geplaatst worden.
Voorbeeld: ik sta bovenaan in mijn M6A2E1 en onder mij staan 3 KV-3's. De rest is tier 5 en lager. Bij de tegenstander is een KT, 2x IS en een T29. Daaronder tier 5 en lager.
Ik ben zelf een groot liefhebber van de KV-3, maar die is gewoon echt geen match tegen een IS of T29. Dit is een goed voorbeeld van slechte matchmaking.
Voorbeeld: ik sta bovenaan in mijn M6A2E1 en onder mij staan 3 KV-3's. De rest is tier 5 en lager. Bij de tegenstander is een KT, 2x IS en een T29. Daaronder tier 5 en lager.
Ik ben zelf een groot liefhebber van de KV-3, maar die is gewoon echt geen match tegen een IS of T29. Dit is een goed voorbeeld van slechte matchmaking.
De cameo geen idee. Ik heb drie van de vijf crewmembers overgeheveld voor 80% uit een andere tank (commander, gunner, spotter of loader) en die hebben alle drie 50% cameo als extra skill.Rutger Mulder schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 01:07:
[...]
Waarschijnlijk heb jij dan een slechtere camo dan de tanks naast je. Dan kan de vijand jou al wel zien, maar de tank recht naast je niet.
Of ze moeten je al als priority targets zien / jij bent de enige die ze goed kunnen penetraten dus daar schieten ze op.
Ik ben al van tactiek veranderd. Ik hang aan een heavy zijn reet als een teek en wanneer die contact maakt knal ik mee of ik schiet erachter weg en ga aan de reet van de tegenstander hangen en schieten.User.tmp schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 08:58:
[...]
Heb je de T20 nu pas?![]()
Rij dan ook niet met de groep mee. Ik gebruik hem meestal als een forward observer. Werkt prima.
Gisteren na een tijd maar weer eens wat potjes gespeeld.
Soms gebeuren er echt vage dingen zodat je opeens dood bent.
Andere keren veeg je een heel team weg.
Ben nu bezig met grinden in een Churchill om genoeg geld voor mijn IS en T-43 te halen.
Alle skills van de Churchill zowat op 75%, blijf het een relaxte tank vinden.
Soms gebeuren er echt vage dingen zodat je opeens dood bent.
Andere keren veeg je een heel team weg.
Ben nu bezig met grinden in een Churchill om genoeg geld voor mijn IS en T-43 te halen.
Alle skills van de Churchill zowat op 75%, blijf het een relaxte tank vinden.
Nog 60k voor de T23.
Kan niet wachten tot ik um heb. 
T20 is leuk, maar niet je van het.
Verwijderd
Ik vond de T20 afgrijselijk, zelfs 50mm guns schieten je aan gort. En een draaicirkel van een vrachtwagenUser.tmp schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 10:48:
Nog 60k voor de T23.Kan niet wachten tot ik um heb.
Ik ben nu eindelijk een beetje op weg met mijn M6 tank(niet de premium). Crew beetje omhoog in skills en 1-na beste gun erop. Alsnog blijft het minder totdat ik mijn 90mm gun erop heb. Dan word het flink knallen 
De M6 is best goed, maar alleen als je crew op 100% zit en je de 90mm gun hebt. Tot die tijd blijft het erg lastig omdat het zo een groot blok is + matige gun
De M6 is best goed, maar alleen als je crew op 100% zit en je de 90mm gun hebt. Tot die tijd blijft het erg lastig omdat het zo een groot blok is + matige gun
Heb gister weer paar potjes gedaan, ik denk dat ik van de 20 die ik gedaan heb er 15 verloren heb omdat mensen gewoon zichzelf kapot rushen op de TD's. Vervolgens zeiden de SPG's; "I'll just suicide, fail team." En hun deden maar het zelfde. Jammer maar helaas. Vind het overigens niet erg dat ik potjes verlies, maar wel op een redelijke manier. Dat ik als TD 1 kill heb en de rest van het team niks gedaan heeft. Tsja.
Overigens nog 100k credits en 1k experience voor mijn StugIII
Overigens nog 100k credits en 1k experience voor mijn StugIII
Ja ervoer afgelopen weekend ook een aantal teams waarvan ik echt dacht hoe kan je nu zo dom doen. Echt niet normaal af en toe. En dan probeer je zelf defence te doen en geef je dat de vleugel bijna weg is, en ze blijven gewoon in de attack hangen (waarbij ze trouwens niet rushen oid, maar halverwege de map gaan staan campen). Toch echt om simpel van te worden.
StugIII is wel leuk, maar hoop op iets meer punch met de JgdPZ4 straks icm de 88mm. Ben nu ook met een su-26 bezig ook leuk, maar zonder 122mm niet echt een damage dealer oid.
StugIII is wel leuk, maar hoop op iets meer punch met de JgdPZ4 straks icm de 88mm. Ben nu ook met een su-26 bezig ook leuk, maar zonder 122mm niet echt een damage dealer oid.
flickr - WOT Profile - Game PC
keuzes keuzes help me,
ik heb een t34-85, een vk3601h, een kv en een su85. Die laatste is elite dus in principe kan ik een su100 halen.
Echter met beperkte tijd heb ik besloten om voorlopig 1 tree verder te gaan researchen, tot nu toe vind ik de vk3601 veruit het leukst, alleen leid deze naar de tiger.
De tiger schijnt zo slecht te zijn dat ik me afvraag of het wel zin heeft om voor die tree te gaan
Verder lijkt me de t43/44/54 ook prima, maarja. zoals gezegd, teveel keuzes
ik heb een t34-85, een vk3601h, een kv en een su85. Die laatste is elite dus in principe kan ik een su100 halen.
Echter met beperkte tijd heb ik besloten om voorlopig 1 tree verder te gaan researchen, tot nu toe vind ik de vk3601 veruit het leukst, alleen leid deze naar de tiger.
De tiger schijnt zo slecht te zijn dat ik me afvraag of het wel zin heeft om voor die tree te gaan
Ik wou ook eerst een heavy, maar ben er van af gaan zien omdat het echt geen money maker is. Dus ben daardoor over gestapt op de TD-lijn. VK is inderdaad erg leuk, maar denk dat de Panther 2 je beter bevalt
.
Wat is je speelstijl, wil je mobiel zijn? Snipen? Vette hits vangen?
De russische mediums spelen heel anders dan de duitse om zomaar een voorbeeld te noemen.
De russische mediums spelen heel anders dan de duitse om zomaar een voorbeeld te noemen.
Dit vind ikzelf altijd weer lastig, en eigenlijk ook een minpunt van WoT dat je voordat je joined niet weet in welke map je komt. Vaak genoeg gehad dat ik van plan was om te snipen en dan in een map uit komt die er minder geschikt voor is. Zelfde bij scouten, arty, etc. Zeker als je team totaal geen tactiek kan hanteren of inzicht heeft ben je helemaal de pineut.psychoclown schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:35:
Wat is je speelstijl, wil je mobiel zijn? Snipen? Vette hits vangen?
Daarom dat ik nu bezig ben om de russische medium tier weer af te lopen.
[ Voor 7% gewijzigd door solique op 26-04-2011 12:18 ]
Extra skills werken alleen als de primary skill op 100% staat, jouw 3 crewmembers moeten dus eerst 100% proficiency in hun nieuwe tank halen.wontcachme schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 09:26:
[...]
De cameo geen idee. Ik heb drie van de vijf crewmembers overgeheveld voor 80% uit een andere tank (commander, gunner, spotter of loader) en die hebben alle drie 50% cameo als extra skill.
Maar dan pas je je speelstijl enigszins aan, tenminste aan de map.solique schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 12:14:
[...]
Dit vind ikzelf altijd weer lastig, en eigenlijk ook een minpunt van WoT dat je voordat je joined niet weet in welke map je komt. Vaak genoeg gehad dat ik van plan was om te snipen en dan in een map uit komt die er minder geschikt voor is. Zelfde bij scouten, arty, etc. Zeker als je team totaal geen tactiek kan hanteren of inzicht heeft ben je helemaal de pineut.
Daarom dat ik nu bezig ben om de russische medium tier weer af te lopen.
Als je team bagger is dan ben je sowieso de pineut helaas..
Hoe kom ik langs de M5-Stuart ...... ik had deze keer expres de light/medium lijn aangehouden omdat ik de M3- Lee echt ronduit beroerd vond spelen echter de M5-Stuart is een nog grotere ramp, schiet geen deuk in een pakje boter (ook niet met de 105 howitser) omdat ik 9 van de 10 battles in hogere tier zit en alles dat lager zou moeten zijn me penetreert zonder problemen .....
(zucht ik weet gewoon volhouden, maar moest gewoon even ranten ......)
(zucht ik weet gewoon volhouden, maar moest gewoon even ranten ......)
Tja tier 4 light he.. het is wachten op de introductie van de tier 5 lights dan kunnen de tier 4 lights weer lager ingedeeld worden
Kom te vaak bagger teams tegen dat je je speelstijl blijft aanpassen.psychoclown schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 12:59:
[...]
Maar dan pas je je speelstijl enigszins aan, tenminste aan de map.
Als je team bagger is dan ben je sowieso de pineut helaas..

Ik had nog een vraagje, ik ben begonnen met WoT en speel arty op dit moment. Ik vraag me eigenlijk af wat het grote verschil is tussen de verschillende naties, zo weet ik dat de americaanse een redelijke snelheid / kracht hebben. De duitsers vol voor kracht gaan en de russen vol voor snelheid (in aimen dan he
). Nu zijn er veel meer dingen waar je naar moet kijken, shooting angle bijvoorbeeld. Is het niet zo dat hogere tier americaanse arty een hoge schiethoek heeft (en dus ook makkelijker achter de rotsen kunnen schieten
)?
Kent iemand een site die mooie overzichten geeft van de verschillen tussen de naties? Zo kan ik een weloverwogen en gegronde keuze maken.
Kent iemand een site die mooie overzichten geeft van de verschillen tussen de naties? Zo kan ik een weloverwogen en gegronde keuze maken.
Kiek em goan!
Precies en daar komt nog bij dat als ze wel 100% zijn je nog niet de volledige camo bonus krijgt want je hebt ook een aantal crew leden zonder die skill. Ze pakken het gemiddelde van je gehele crew.Ashrah schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 12:58:
[...]
Extra skills werken alleen als de primary skill op 100% staat, jouw 3 crewmembers moeten dus eerst 100% proficiency in hun nieuwe tank halen.
Jgd Pz4 is wel leuk, maar in het begin zit je nog wel met een enorm zwakke gun. Het is ff door bijten tot je die 8.8cm krijgt. Maar ook dat is niet veel beter want je hebt helaas erg weinig penetration (132mm). De SU-100 begint gelijk met een veel betere gun en haalt met zijn top gun 175mm penetration. Het is verder ook nog de enige leuke TD van de germans omdat ze vanaf tier 7 praktisch geen camo meer hebben (totdat ze dit eindelijk fixen). Wat dat aangaat is de Stug III veel leuker om te spelen imo. En hij haalt ook nog eens meer penetration dan de Jgd Pz4 die 1 tier hoger is.Gizzy schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:15:

Tja dat is iets wat veelbesproken is, in de closed en open beta was dit wel wat anderssolique schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 13:31:
[...]
Kom te vaak bagger teams tegen dat je je speelstijl blijft aanpassen.
Trekt hopelijk wel weer bij
Misschien dat de wiki daar info over verschaft, link staat in de TS.soulfightah schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 13:48:
Algemene conclusie voor Wo(R)T is dat alles van de USSR beter is dan alle andere naties. Dus als je de beste hardware wilt, kom je 9/10 keer uit bij de Russen. En je kan er ook vanuit gaan dat als blijkt dat de stats een een andere natie in game toch beter uitvallen (survivability rate), dat die natie dan generfed wordt (reload nerf van de ferdi is evidence).Rutger Mulder schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 13:51:
[...]
Precies en daar komt nog bij dat als ze wel 100% zijn je nog niet de volledige camo bonus krijgt want je hebt ook een aantal crew leden zonder die skill. Ze pakken het gemiddelde van je gehele crew.
[...]
Jgd Pz4 is wel leuk, maar in het begin zit je nog wel met een enorm zwakke gun. Het is ff door bijten tot je die 8.8cm krijgt. Maar ook dat is niet veel beter want je hebt helaas erg weinig penetration (132mm). De SU-100 begint gelijk met een veel betere gun en haalt met zijn top gun 175mm penetration. Het is verder ook nog de enige leuke TD van de germans omdat ze vanaf tier 7 praktisch geen camo meer hebben (totdat ze dit eindelijk fixen). Wat dat aangaat is de Stug III veel leuker om te spelen imo. En hij haalt ook nog eens meer penetration dan de Jgd Pz4 die 1 tier hoger is.
flickr - WOT Profile - Game PC
Ik hoop het, al loop ik zelf ook al aardig achter merk ik in de tiers.psychoclown schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 13:54:
[...]
Tja dat is iets wat veelbesproken is, in de closed en open beta was dit wel wat anders
Trekt hopelijk wel weer bij
Werk en prive heeft voorrang gehad sinds de release.
Zal eens wat mensen van GoT toevoegen in-game.
Krijgen we nu weer die discussie?Gizzy schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:10:
[...]
Algemene conclusie voor Wo(R)T is dat alles van de USSR beter is dan alle andere naties. Dus als je de beste hardware wilt, kom je 9/10 keer uit bij de Russen. En je kan er ook vanuit gaan dat als blijkt dat de stats een een andere natie in game toch beter uitvallen (survivability rate), dat die natie dan generfed wordt (reload nerf van de ferdi is evidence).

De USSR is juist het niveau hoe het hoort te zijn, dat de German tanks (iets) underpowered zijn is bekend en 6.4 zal veel fixes brengen.
Dit topic is gesloten.