[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 26.693 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26
De m4 van de closed beta vind ik niet bepaald super inaccuraat. De m6 daarentegen is wel gaaf en kun je ook nog het een en ander mee raken ook nog :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 20:11
psychoclown schreef op donderdag 14 april 2011 @ 10:53:
De m4 van de closed beta vind ik niet bepaald super inaccuraat. De m6 daarentegen is wel gaaf en kun je ook nog het een en ander mee raken ook nog :)
Moet wel zeggen dat de tank flink schut na een schot. Vind ik erg irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Ja dat is inderdaad vervelend maar daarentegen is zijn RoF zo laag dat je toch niet in sniper mode blijft zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
psychoclown schreef op donderdag 14 april 2011 @ 10:57:
Ja dat is inderdaad vervelend maar daarentegen is zijn RoF zo laag dat je toch niet in sniper mode blijft zitten :)
Zo laag vind ik zijn RoF ook weer niet. Ik heb meerdere gevallen gehad dat ik wel in snipermode bleef. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Bezulba schreef op donderdag 14 april 2011 @ 10:50:
a32 is nice! ik vind hem echt leuk! Beetje suicide scouten is altijd leuk en het is helemaal hilarisch als je rondjes kan racen om vijanden terwijl ze je proberen te raken
Hij is vooral lekker snel! In de A32 ben ik 9 van de 10 keer als eerste op de hotspots! Damage is ook wel redelijk goed. Alleen de reloadtijden zijn wat minder...

Overigens heb ik het gevoel dat het balance systeem minder goed zijn werk doet na de release. Tijdens de beta was het verschil tussen de tanks niet zo heel groot tijdens een match. Maar de laatste tijd is mijn tank of zwaar overpowered of juist onderpowered. Iemand daar een verklaring voor?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 09:59
ChojinZ schreef op donderdag 14 april 2011 @ 14:03:
[...]

Hij is vooral lekker snel! In de A32 ben ik 9 van de 10 keer als eerste op de hotspots! Damage is ook wel redelijk goed. Alleen de reloadtijden zijn wat minder...

Overigens heb ik het gevoel dat het balance systeem minder goed zijn werk doet na de release. Tijdens de beta was het verschil tussen de tanks niet zo heel groot tijdens een match. Maar de laatste tijd is mijn tank of zwaar overpowered of juist onderpowered. Iemand daar een verklaring voor?
Misschien omdat de verdeling over de tiers nu anders in dan bij de beta, ook minder mensen met top tiers. Dus kan het systeem denk ik nog geen optimale verdeling per battle instellen (wegens gebrek aan sommige tiers)

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
harmen1987 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 14:05:
[...]

Misschien omdat de verdeling over de tiers nu anders in dan bij de beta, ook minder mensen met top tiers. Dus kan het systeem denk ik nog geen optimale verdeling per battle instellen (wegens gebrek aan sommige tiers)
Inderdaad dat lijkt mij ook de meest logische verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
Gisteravond zat ik in mijn medium tankje en ik zag een leopard rijden. Was ik even vergeten dat ik maar een Tier 3 tankje heb. Dat ging toch niet zo als ik had gehoopt :')

Tot zover heb ik weinig problemen gehad met balans. En natuurlijk zoals hierboven uitgelegd is, veel lage tier tanks en minder hoge.

[ Voor 28% gewijzigd door patrickos85 op 14-04-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-08 19:55
Ik vind het opvallend om te zien dat er al tier VII tanks rondrijden. Speelde net naast een IS. Nog heel even en je krijgt te maken met T32's, IS-3's en KT's. Daar kun je met je premium M6 weinig tegen beginnen.

Overigens: is er iemand binnenkort geïnteresseerd in een clan battle met de premium Heavy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
BramSd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 14:39:
Ik vind het opvallend om te zien dat er al tier VII tanks rondrijden. Speelde net naast een IS. Nog heel even en je krijgt te maken met T32's, IS-3's en KT's. Daar kun je met je premium M6 weinig tegen beginnen.

Overigens: is er iemand binnenkort geïnteresseerd in een clan battle met de premium Heavy?
Opvallend? Niet echt. Gewoon mensen(jongeren) die overdag door kunnen gamen ;)
Of Polen natuurlijk. Die zie je ook elk moment van de dag in WoT in hun eigen taaltje brabbelen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
Tja. Ik moet eerlijk bekennen dat ik vandaag vrij heb genomen om WoT te spelen. Dat ga ik overigens niet vaker doen, maar ik had erg veel zin om aan de slag te gaan.

Trouwens: die M6A2E1 is echt een absurde money-maker. Ik was net helemaal aan flarden geschoten, 20k aan ammo er doorheen en nog steeds ruim 40k winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
harmen1987 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 14:05:
[...]

klinkt aannemelijk!

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Gister had ik ook al een T20 gespot, was overigens een van de weinige niet M6 tank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:37
BramSd schreef op donderdag 14 april 2011 @ 14:39:

Premium M6 is tier 8 en kan dus best meekomen met KT's en IS-3 etc. Sure, die tanks zijn fully upgraded wel beter maar je kunt echt wel iets tegen ze uitrichten. Iets wat bijvoorbeeld 2 tiers hoger is dan jou betekent niet dat je meteen geen damage meer kunt doen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UdiBenLudi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:02
AS zaterdag nieuwe kill the mod event... Dit keer komen ze in platoons in random battles tussen 1600 en 1800... Weet alleen niet welke tijdzone...
UTC weer dus... 250g als je in tegen het team speelt en wint met de WG clan tag of als je in hetzelfde team als de WG tags zit en wint... Ze zullen verschillende tiers pakken dus niet als het laatste event met alleen companies...

Om na te lezen:
http://game.worldoftanks.eu/news/contests/kill_mod_afterwipe

[ Voor 33% gewijzigd door UdiBenLudi op 14-04-2011 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Zonde.. dan ben ik nog aan het werk dus zal ik helaas aan me voorbij moeten gaan :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 09:15

Darkasantion

Just keep swimming!

Net ook weer begonnnen en je kunt duidelijk merken dat ik al wat ervaring heb. Zonet in 1 potje wel 4 kills kunnen maken met mijn MS-1 :) Gewoon afwachten, anderen eerst laten gaan en dan schieten :P

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hajo360
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-09 10:55

Hajo360

Back in NL

Zo het zit er weer op voor vandaag. Inmiddels een flink stuk opgeschoten opweg naar de T34 en de SU-85. Die A-32 is trouwens echt een gigantische hulp wat xp betreft. Inmiddels een BT-2, BT-7 (binnenkort verkopen), A-32, SU-76 en een SU-26. :P
Arty is wel geinig maar toch blijft mijn ding meer die lekkere snelle tanks die gewoon zonder de morren een heuveltje op pruttelen.
Op de website van World of Tanks staat trouwens nog een interresante WIKI met daarin ook een kop 'tactics' Hierin staan een aantal zeer goede tips die direct toepasbaar zijn in het veld. Zeker voor de beginners de moeite waard om te lezen.

Kunststof kun je krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hajo360 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 00:53:
Op de website van World of Tanks staat trouwens nog een interresante WIKI met daarin ook een kop 'tactics' Hierin staan een aantal zeer goede tips die direct toepasbaar zijn in het veld. Zeker voor de beginners de moeite waard om te lezen.
oow das wel handig idd thx! tja en wat betreft die snellere tanks "niets is zo vervelend om je base gecapped te zien worden en dat je dan met die slome hetzer eerst nog ff een heuveltje op moet, ben je altijd te laat"

van het weekend maar ff wat buffelen en die Stug 3 binnen halen :) in de beta niet verder gespeeld dan de Jagdpanzer duss dit keer wil ik die Ferdinand en Jagdtiger wel binnen halen ofc! maar gaat lekker!

gisteren ook op mn hetzer crew de"battle hero" Top Gun achievement behaald! na de 4e kill stond ik er alleen voor en omdat ik de rest niet al te lang wilde laten wachten ging ik maar opzoek naar vijand,was ik net weg beginnen die lui onze base te cappen dus ik rechtsomkeerd en schoot er nog 3 aan gort (waarvan 1x lucky omdat ik volg gas reed) en de 4e had nog 26% HP maar die schoot eerder dan ik en ik shoot te snel helaas waardoor mn schot mis ging :(.. toen was het afgelopen met mn hetzertje maar gaf me wel een enorme adrealine kick!

en nog wil USERTMP over mn hetzertje heenrijden :( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09 16:04

solique

Fire is all I need

Vanavond maar eens verder, laatste dagen geen tijd en/of zin gehad.
Eerst de Russische medium/heavy/td kant verder uitbouwen.

Daarna bij de duitsers hetzelfde pad af gaan lopen.

WoT - Steam - Last.fm - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
Mijn battles met de M3 Lee tank gingen erg bagger...ik kan niet goed schieten met dat ding. Het lijkt dattie een afwijking heeft, veel ghost shells of dat ik gewoon slecht ben :\

Ik kwam niet verder dan 400xp in de meeste gevallen. ;(
Het word een lange grind naar de T1 ben ik bang..

[ Voor 9% gewijzigd door patrickos85 op 15-04-2011 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:02

wontcachme

You catch me? No you wont

patrickos85 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 08:41:
Mijn battles met de M3 Lee tank gingen erg bagger...ik kan niet goed schieten met dat ding. Het lijkt dattie een afwijking heeft, veel ghost shells of dat ik gewoon slecht ben :\

Voor de reset had ik ook een M3 Lee. Had precies hetzelfde probleem als jou. Geen idee waarom die zo moeilijk werkt.

Waarom zijn er overigens zo weinig mensen in het spel die de Amerikaanse lijn volgen? Zijn de tanks zoveel slechter?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
patrickos85 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 08:41:

Mijn favoriete tank is het ook niet. :/ Vooral als je tracks kapot zijn is het irritant dat de koepel maar beperkt kan draaien.
En idd, grinden duurt een eeuwigheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanch
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 09:48
In de beta de T1 gehaald, maar om nog een keer met die M3 Lee te spelen is het toch echt niet. Geef mij maar die Russische tree heb nu m'n KV al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik wil eens een balletje opgooien betreffende Gathering of Tanks, de GoT WoT guild.

Op het moment is iedereen die op GoT zit en WoT speelt invited. Dat maakt de clan tot een social "thuishonk" voor iedereen.

Nu heeft iedereen wel een bepaald idee over hoe ze tegenover dit spel staan kwa speelstijl en speeltijden, Casual, active of dedicated. Maar ook hoe men aankijkt tegen competitie spelen. Met name straks in de clan wars.

Hoe ziet iedereen dat? Hoe zie je WoT voor jezelf? Wat verwacht je van deze clan en welke koers zie je de clan graag opgaan? Heb je zelf behoefte aan bepaalde zaken t.o.v. dit spel of bepaalde ambities?

Dat is best wel belangrijk om dat in kaart te brengen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
ChojinZ schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 09:11:
[...]

Mijn favoriete tank is het ook niet. :/ Vooral als je tracks kapot zijn is het irritant dat de koepel maar beperkt kan draaien.
En idd, grinden duurt een eeuwigheid...
Het is wachten op de patch. Dan worden tracks minder makkelijk kapot geschoten. Al hoop ik dat ik voor die tijd al een andere tank heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
  • Laatst online: 11-09 21:15
Kaap schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 09:22:
Ik wil eens een balletje opgooien betreffende Gathering of Tanks, de GoT WoT guild.

Op het moment is iedereen die op GoT zit en WoT speelt invited. Dat maakt de clan tot een social "thuishonk" voor iedereen.

Nu heeft iedereen wel een bepaald idee over hoe ze tegenover dit spel staan kwa speelstijl en speeltijden, Casual, active of dedicated. Maar ook hoe men aankijkt tegen competitie spelen. Met name straks in de clan wars.

Hoe ziet iedereen dat? Hoe zie je WoT voor jezelf? Wat verwacht je van deze clan en welke koers zie je de clan graag opgaan? Heb je zelf behoefte aan bepaalde zaken t.o.v. dit spel of bepaalde ambities?

Dat is best wel belangrijk om dat in kaart te brengen lijkt me.
Jup, liepen we met de GoT TF2 clan ook tegenaan. De 1 wou gewoon fun hebben, terwijl anderen echt competitief wouden spelen.

Ik stel zelf voor om nog een clan op te starten, maar dan voor mensen die ook mee willen doen aan clan wars enzo. Gathering of Tweakers War ofzo. :)

Ik wil zelf trouwens wel competitief spelen. :)
patrickos85 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 09:22:
[...]

Het is wachten op de patch. Dan worden tracks minder makkelijk kapot geschoten. Al hoop ik dat ik voor die tijd al een andere tank heb :)
De A-32 is helemaal erg, 1 zuchtje wind en je tracks liggen er af. Een M6 schoot me een keer op de zijkant, lagen aan de andere kant mijn tracks eraf. :?

[ Voor 14% gewijzigd door User op 15-04-2011 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wat is het probleem als mensen met verschillende wensen in 1 clan zitten? Het enige wat je wil is dat iedereen z'n keuze (komt ie weer: hardcore of casual) duidelijk maakt zodat leden geen verkeerde verwachtingen hebben van elkaar. Op die wijze hou je het sociale aspect wel intact.

Je loopt toch pas tegen problemen aan als je moet recruiten onder niet-tweakers / niet-nederlandstaligen om je wars netjes op te kunnen pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Helemaal eens met Jellinek, lijkt me sowieso leuker om het tweakers-only te houden en daarnaast hebben we (nog) genoeg plek voor zowel casual als competitief gerichte spelers. Ik zie dus ook geen probleem eigenlijk en ik zou dat pas in kaart brengen wanneer we bijna op max van deze clan zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Ow wacht, je kan niet in 2 clans tegelijk zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:49

skoozie

SCSI

Eindelijk gister middag 10 potjes kunnen spelen.
AT-1 geunlocked 1 potje met de Beta M4, speelde wel lekker en ik had meteen genoeg credits om de AT-1 te kopen. met de MS-1 is het ook leuk spelen, tussen de tier 1 en 2 tanks toch nog 4 kills weten te pakken in 1 potje.
wel 1 keer waren we aan het cappen met 4 man iedereen was wat in de lucht aan het schieten, word ik ge-oneshot door een team genoot... :? achja...

hopelijk kan ik binnekort wat meer spelen!

over wat ik van de clan verwacht: er zijn geen tijden dat ik altijd kan spelen. dus hardcore is meestal te intensief voor mij. maar wil wel af en toe met wat clan members spelen.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
psychoclown schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:49:
Helemaal eens met Jellinek, lijkt me sowieso leuker om het tweakers-only te houden en daarnaast hebben we (nog) genoeg plek voor zowel casual als competitief gerichte spelers. Ik zie dus ook geen probleem eigenlijk en ik zou dat pas in kaart brengen wanneer we bijna op max van deze clan zitten :)
Mee eens.
We kunnen 100 members hebben, waardoor zelfs drukbezette spelers mee kunnen doen aan clanwars als ze een keer tijd hebben.
Het lijkt mij erg lullig om dit nu al mensen te ontzeggen.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook mee eens Jellinek en Pshycho, als je niet mee wil doen aan platoon/compagnie battles en gewoon wat casual randoms wil doen kan je ook gewoon in de clan blijven toch? niemand die er last van heeft en je kan gewoon je ding doen zie niet echt meerwaarde in een casual&hardcore clan naast elkaar en het is toch gezellig met zn allen in de chat?

ik wil het liefst eerst even wat xp opdoen en wat hoger in de tiers komen zodat ik ook daadwerkelijk wat meer voor de clan mee kan brengen in zo'n battle alhoewel ik het er op het moment redelijk goed vanafbreng met mn hetzertje, denk dat als ik mn stugje heb en heb vervangen door die panzerjager4 dat ik me actief in de platoon/compagnie battles ,dan heb ik iets mee te brengen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Vraagje,
Ik had tijdens de Beta best vaak dat ik een gun unlockte en die niet kon plaatsen omdat de "load capacity" niet genoeg was en dat je vervolgens 2 a 3 battles moest doen om de tracks te unlocken. is er ergens waar je kan zien of je load capacity nog genoeg is voor een uitbreiding? ik kon het niet zo 1-2-3 vinden op de WoT site...

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UdiBenLudi
Naja wanneer je een andere clan start en er vervolgens een allience mee aangaat kan men eventueel wel meedoen aan clanwars met de ene clan en members lenen van de allience clan zover ik weet... Kijk maar eens op de beta clanwarsmap... The Red heeft meerdere afdelingen...

http://challenge.worldoftanks.ru/challenge/clanwars/maps/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanch
UdiBenLudi schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:01:
Naja wanneer je een andere clan start en er vervolgens een allience mee aangaat kan men eventueel wel meedoen aan clanwars met de ene clan en members lenen van de allience clan zover ik weet... Kijk maar eens op de beta clanwarsmap... The Red heeft meerdere afdelingen...

http://challenge.worldoftanks.ru/challenge/clanwars/maps/
De vraag is of je de clan wel helemaal vol krijgt, zo niet is het toch prima zoals het nu is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
nee.
je kan geen spelers `lenen´ voor een war.

[ Voor 7% gewijzigd door hexta op 15-04-2011 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
skoozie schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:01:
Vraagje,
Ik had tijdens de Beta best vaak dat ik een gun unlockte en die niet kon plaatsen omdat de "load capacity" niet genoeg was en dat je vervolgens 2 a 3 battles moest doen om de tracks te unlocken. is er ergens waar je kan zien of je load capacity nog genoeg is voor een uitbreiding? ik kon het niet zo 1-2-3 vinden op de WoT site...
Uitrekenen ;)
Ga er maar vanuit dat je, wanneer je een nieuwe turret nodig hebt voor een gun, altijd eerst de tracks moet researchen en kopen alvorens je er grotere guns/motor in kunt plaatsen. Overigens hebben modules zoals Rammer en Camouflage ook een gewicht wat eveneens invloed heeft op je snelheid :)
Sanch schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:04:
[...]

De vraag is of je de clan wel helemaal vol krijgt, zo niet is het toch prima zoals het nu is?
Inderdaad, net zoals ik net zo zei. Het heeft nog geen meerwaarde als je deze clan nog niet helemaal vol hebt. Wanneer we straks ook allemaal een hoge tier in bezit hebben heb je ook niet zoveel spelers nodig voor een clanwar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UdiBenLudi
Sanch schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:04:
[...]

Tuurlijk prima zoals het nu gaat, maar is niet slecht om naar de toekomst te kijken... :) ... 100 man is niet echt veel wanneer we nu binnen een week al over de helft zijn...

Ben zelf wel geinterresseerd in clanwars, maar na mei geen idee hoeveel tijd ik heb... Baby op komst O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Dat we over de 50 heen zitten is ook niet zo heel gek, kijk maar hoeveel spelers er al wel niet van de closed beta afkomen en ook nog een hoop uit open beta. Je spreekt dus niet over een week maar over maanden.. in de spelerstabel staan er nu zo'n 50 tweakers en dat is exclusief de tweakers die wel in de clan zitten maar niet posten of in de spelerstabel staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UdiBenLudi
Oooow ken er nog wel 2 die stiekem meelezen zo af en toe en er niet bij staan... Don met zijn IS-7 bijvoorbeeld... Hij is gewoon te lam om een tweakers account te maken om hierop te reageren anyway >:)...

Morgen miniLANparty met wat vrienden en dan lekker raggen met onze tankies... weehhhaaa... Eens zien of ik hem dan ook kan overtuigen... :)

[ Voor 25% gewijzigd door UdiBenLudi op 15-04-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Jellinek schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:46:
Wat is het probleem als mensen met verschillende wensen in 1 clan zitten? Het enige wat je wil is dat iedereen z'n keuze (komt ie weer: hardcore of casual) duidelijk maakt zodat leden geen verkeerde verwachtingen hebben van elkaar. Op die wijze hou je het sociale aspect wel intact.

Je loopt toch pas tegen problemen aan als je moet recruiten onder niet-tweakers / niet-nederlandstaligen om je wars netjes op te kunnen pakken?
Daar is geen probleem mee. Die verwachtingen van een ieder moet je wel in kaart hebben en daar zal je op moeten inspelen.
psychoclown schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:49:
Ik zou dit overigens al in kaart brengen voordat clan wars starten.
hexta schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:56:
[...]

Mee eens.
We kunnen 100 members hebben, waardoor zelfs drukbezette spelers mee kunnen doen aan clanwars als ze een keer tijd hebben.
Het lijkt mij erg lullig om dit nu al mensen te ontzeggen.
Ik zeg ook helemaal niks over ontzeggen of iets dergelijks. Ik vraag enkel hoe men zelf tegen dit spel aankijkt en hoe men tegen een clan aankijkt.
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 10:58:
ook mee eens Jellinek en Pshycho, als je niet mee wil doen aan platoon/compagnie battles en gewoon wat casual randoms wil doen kan je ook gewoon in de clan blijven toch? niemand die er last van heeft en je kan gewoon je ding doen zie niet echt meerwaarde in een casual&hardcore clan naast elkaar en het is toch gezellig met zn allen in de chat?

ik wil het liefst eerst even wat xp opdoen en wat hoger in de tiers komen zodat ik ook daadwerkelijk wat meer voor de clan mee kan brengen in zo'n battle alhoewel ik het er op het moment redelijk goed vanafbreng met mn hetzertje, denk dat als ik mn stugje heb en heb vervangen door die panzerjager4 dat ik me actief in de platoon/compagnie battles ,dan heb ik iets mee te brengen :D
Het zal ook wel een hele tijd duren voordat clan wars beschikbaar komt. Tijd zat om te levelen dus.

Waar ik zelf een beetje huiverig voor ben in clans/guilds is dat casual en semi-hardcore/hardcore toch altijd botst tenzij je hele strikte spelregels maakt. Je hebt dan een groep die heel dedicated met progress bezig zijn en dan opeens hun plekje moeten afstaan omdat iemand eens in de 2 weken ook een keer mee wil doen. Die vinden dat niet echt leuk. En aan de andere kant heb je een groep mensen die heel casual spelen, fun willen hebben en toch ook wel eens van endgame content willen proeven.

Mijn inziens hebben beide kanten van het verhaal enigszins gelijk. En ik heb het in 6 jaar WoW en 3 jaar DAOC te vaak gezien dat clans/guilds gemixt zaten maar er zonder regels toch 2 kampen ontstonden wat de stemming vaak niet ten goede kwam. En een groep besloot om apart verder te gaan.

Vandaar mijn initiële vraag dus. Hoe staat iedereen zelf ten opzichte van dit spel, wat zijn je ambities en wat verwacht je van een clan/guild. Aan de hand daarvan kun je eens in kaart brengen en bekijken hoe en waar je deze clan/guild plaatst, welke doelen het heeft in de game context en hoe ga je er vervolgens mee om in het kader van je members.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 00:38

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Zou mooi zijn als er een soort sub divisies gemaakt kan worden, dan zou mijn team onder die van jullie kunnen. Zo dat er deels samengewerkt kan worden. Als ze dat ooit gaan implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
Tja, het zou wel mooi zijn als je een soort topdivisie kan creëren met spelers die competitief aan de slag willen. Ik zou zelf niet verder kunnen komen dan een subtop: casual gamer, maar wel je hersens gebruiken; dat werk.

Hoe ik er tegenover sta: ik wil gewoon lol hebben, maar wel progressie boeken. Ik wil wel company/platoon battles spelen (zelfs met mumble), maar ik wil me niet op voorhand vastleggen. Je kunt zeg maar niet van me op aan als er plannen gemaakt moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Nemean schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 12:03:
Zou mooi zijn als er een soort sub divisies gemaakt kan worden, dan zou mijn team onder die van jullie kunnen. Zo dat er deels samengewerkt kan worden. Als ze dat ooit gaan implementeren.
Wanneer de volledige functionaliteit er straks in zit zul je allianties met verschillende clans kunnen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Nemean schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 12:03:
Je krijgt strakjes wel alliances. Dus een clan start een alliance met andere clans die bijvoorbeeld allemaal dezelfde soort filosofie erop na houden. Daar zit een grote mate van communicatie en samenwerking in.

Wat ik tot dus ver begrepen heb van clan wars is dat je per player een token krijgt, max 100 gezien de clan member cap. Een token kun je in een provincie op de clan war map plaatsen. Max 15 / provincie. Het is namelijk zo dat een battle op een provincie als company battle wordt uitgevochten, 15 vs 15 dus. En de minimale tier daarvoor is tier 5. Je kan dus niet met je Marder deelnemer aan clan wars battles als ik het goed begrijp.

Je kunt dus meerdere provincies dekken afhankelijk van hoeveel spelers je hebt. Een token is niet gebonden aan een specifieke member, elke member kan een willekeurig token kiezen. In de praktijk zal een officer dus vaak aangeven welke 15 mensen naar welke provincie moeten.

Waar men een beetje bang voor is is dat clan wars gaat draaien om wie heeft de beste tanks. 15 spelers met een goed gebalanceerd aantal tanks vs 15 IS7/T54, you get the point...

Verder zou het zo gaan zijn dat een clan leader kiest om een provincie aan te vallen, die provincie inderdaad verdedigd wordt, dan kiest de server het tijdstip de dag daarna wanneer die battle plaats vind. Dit is bewust gedaan om ervoor te zorgen dat A) het niet realtime om bumrushen te voorkomen en B) te voorkomen dat clans uit bepaalde tijdszones bepaalde voordelen hebben. Maar je moet dus wel mensen beschikbaar hebben...

Er is echter heel weinig informatie beschikbaar over hoe het ongeveer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:58
BramSd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 12:08:
Tja, het zou wel mooi zijn als je een soort topdivisie kan creëren met spelers die competitief aan de slag willen. Ik zou zelf niet verder kunnen komen dan een subtop: casual gamer, maar wel je hersens gebruiken; dat werk.

Hoe ik er tegenover sta: ik wil gewoon lol hebben, maar wel progressie boeken. Ik wil wel company/platoon battles spelen (zelfs met mumble), maar ik wil me niet op voorhand vastleggen. Je kunt zeg maar niet van me op aan als er plannen gemaakt moeten worden.
Dit is precies zoals ik ook speel :) Lekker casual, maar eigenlijk net een klein beetje meer.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

@Kaap,

Bedankt voor de informatie, ziet er echt goed uit.

@Psycho,
Mits jullie dat willen natuurlijk, qua sub team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal eens met bovenstaande verhaal Kaap, zonder regels krijg je idd verschillende kampjes en je voorbeeldje van "de speler die ook wel eens meewilt" klinkt denk ik ook de meeste onder ons wel bekend in de oren. maar vooral duidelijkheid voorkomt een hoop conflicten want als je aan het begin al weet waar je aan toe bent dan leg je je dr ook bij neer (onder het mom regels zijn regels)

ik wil wel wat serieuzer aan de slag, ladder opklimmen enzo..maar eerst ff goed oefenen en alles onder de knie krijgen ;)

klinkt trouwens erg interesant dat Conquest speltype met die tokens en een tactical map :) een vorm van een assault/defence game lijkt me ook wel wat trouwens haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Mjah regels in games zouden niet moeten, blijft entertainment, maar gezien de verschillende speelstijlen en verwachtingen, ben je ertoe genoodzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Net keihard zitten lachen hier. Ik had een A32 en reed rechtstreeks naar de tegenstander basis toe. Bleken die een hele grote lading SPG's en Anti tank daar te hebben staan. Ik als een gek schieten en rondjes rijden, zigzaggen enz.... blijven ze allemaal op mij schieten en volgen. Eindelijk hadden ze mij kapot, staan er inmiddels 10 tanks van mijn team eromheen. De tegenstanders konden niet meer eens een schot lossen toen waren ze gekilled :D

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 13:14:
Helemaal eens met bovenstaande verhaal Kaap, zonder regels krijg je idd verschillende kampjes en je voorbeeldje van "de speler die ook wel eens meewilt" klinkt denk ik ook de meeste onder ons wel bekend in de oren. maar vooral duidelijkheid voorkomt een hoop conflicten want als je aan het begin al weet waar je aan toe bent dan leg je je dr ook bij neer (onder het mom regels zijn regels)

ik wil wel wat serieuzer aan de slag, ladder opklimmen enzo..maar eerst ff goed oefenen en alles onder de knie krijgen ;)

klinkt trouwens erg interesant dat Conquest speltype met die tokens en een tactical map :) een vorm van een assault/defence game lijkt me ook wel wat trouwens haha
Ik ben ook zeker niet tegen het principe dat het wel duidelijk moet zijn dat een clanwar niet zomaar een leuke battle op mumble is maar ik ga ervan uit dat iedereen hier dat verschil wel snapt.
Ht in hokjes plaatsen vind ik alleen minder en kun je denk ik beter wat losser zien, vb competitief of niet.
Zelf wil ik wel competitief spelen maar ik heb niet altijd evenveel tijd :)

Er komen nog zeker 2 verschillende modussen in, op de tel kan ik dat alleen niet zo makkelijk opzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~frouwkje/GoT/shot_got.jpg

Verveelde me 8)7 :P

Alleen de deur ofc, tank heb ik niet gemaakt

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2011 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:14
cool . Goed gedaan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluissie
  • Laatst online: 20-08 20:45
Ziet er leuk uit maar komt toch van WOT skins ?

P.S. volg nu dit gedeelte voor een tijd nu en als er een clan gemaakt gaat worden dan heb ik daar persoonlijk wel oren naar. Zit zelf nog te rommelen met een PzFIII, Hetzer en een T-28 met 85mm gun en dan de med pack tank en cbt tankie. Zie jullie op het veld ;-)

[ Voor 73% gewijzigd door Sluissie op 15-04-2011 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Ziet er goed uit, meme100, die deur ;)
ZimoH schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 18:08:
Ziet er leuk uit maar komt toch van WOT skins ?

P.S. volg nu dit gedeelte voor een tijd nu en als er een clan gemaakt gaat worden dan heb ik daar persoonlijk wel oren naar. Zit zelf nog te rommelen met een PzFIII, Hetzer en een T-28 met 85mm gun en dan de med pack tank en cbt tankie. Zie jullie op het veld ;-)
Loer anders eens in de TS die is er niet voor niets.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanch
Net m'n Eyefinity opstelling binnen en WoT werkt na wat customizen, op 5760x1080 tankjes killen is bruut :D

Screen

[ Voor 29% gewijzigd door Sanch op 16-04-2011 09:47 . Reden: Linkje naar screen toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
psychoclown schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:51:
[...]

Ik ben ook zeker niet tegen het principe dat het wel duidelijk moet zijn dat een clanwar niet zomaar een leuke battle op mumble is maar ik ga ervan uit dat iedereen hier dat verschil wel snapt.
Ht in hokjes plaatsen vind ik alleen minder en kun je denk ik beter wat losser zien, vb competitief of niet.
Zelf wil ik wel competitief spelen maar ik heb niet altijd evenveel tijd :)

Er komen nog zeker 2 verschillende modussen in, op de tel kan ik dat alleen niet zo makkelijk opzoeken :)
Hier kan ik me helemaal in vinden.

Klopt het dat mumble down is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 17:29
Jammer dat er trouwens al weer zoveel onbeschoft volk op de servers is te vinden.

Had net een potje waarbij ik 6 kills had met mijn T1 Heavy en uiteindelijk min of meer de battle had gewonnen (ik en nog iemand tegen 2 artys aan het eind). En dan heb je toch weer de mensen die je voor noob gaan uitschelden omdat je volgens hun alleen maar hebt lopen kampen (wat overigens niet eens waar is), terwijl ze zelf binnen de eerste minuut in het spel doodgingen en 0 kills hadden.

Vind het toch wel jammer dit soort dingen... Probeer me er niet te veel van aantrekken maar soms heb ik toch echt zin om dit soort "internet tough guys" een flink pak slaag te geven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Annihilism schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 13:28:
Jammer dat er trouwens al weer zoveel onbeschoft volk op de servers is te vinden.

Had net een potje waarbij ik 6 kills had met mijn T1 Heavy en uiteindelijk min of meer de battle had gewonnen (ik en nog iemand tegen 2 artys aan het eind). En dan heb je toch weer de mensen die je voor noob gaan uitschelden omdat je volgens hun alleen maar hebt lopen kampen (wat overigens niet eens waar is), terwijl ze zelf binnen de eerste minuut in het spel doodgingen en 0 kills hadden.

Vind het toch wel jammer dit soort dingen... Probeer me er niet te veel van aantrekken maar soms heb ik toch echt zin om dit soort "internet tough guys" een flink pak slaag te geven..
Jep, of mensen die zeiken dat je campt (ook al is het niet zo), en wanneer je dood bent zie je dat ze nog op de spawn staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

In twee dagen van een T2 naar een M3 Lee gegaan zonder goud uit te geven. Dan is een cashcow als een A32 wel handig ;) . Maar wat is die M3 Lee een *** tank. Schoot net 6x op één tank en hij had 1% schade :z Ik wordt 2x getroffen en ben kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik vond die M3 Lee altijd wel een redelijke TD (ja, ik weet dat het geen TD is ;)), omdat hij meestal aardig wat schade deed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User
Dat klopt.

Waarschijnlijk heeft het te maken met de verhuizing van de GoT TF2 warserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen

Ik zei het al ingame. Een ISU152 en zijn maatje Panzer 4 vonden dat ik hun afgesneden had (Ik stond ergens op een hoek en hun propten zich tussen de muur en mij door). Besloten ze om beide in mijn rear te schieten. Van 100 naar 10%. Ik ben toen achter hun gaan staan en heb een 105mm shell door hun rears heen gelanceerd. Beide dood natuurlijk...

Wellicht dat ik dus een temp ban ga krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Met een A-20 naar de heuvel voor mediums in Karelia rushen. De heuvel verdedigen, vang wat arty hits op en met 2 hp verder verdedigen. Ik kreeg voldoende vuursteun om het uit te houden.
Afbeeldingslocatie: http://wiki.worldoftanks.eu/images/3/35/Karelia_mini.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DHA0Ev6f30Z8eXfWoUNQiSSP/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2QxoDlqFOntr2onmS1APBSLb/full.gif

10,5 cm kort loop met HE shells op mijn hetzer uitgetest. Als je daarmee een low tier tankje penetreert, dan ontploft het verdomd snel. Door voldoende dicht bij de vijand te blijven, valt de lage accuratie mee. De laatste vijand op de map verstopte zich erg goed, fear factor?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ff044kHD5Z9MORfMUrJ2gYkz/full.gif

[ Voor 3% gewijzigd door rapture op 16-04-2011 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Ik antwoord meestal met "says the dead guy...... :D", 9 van de 10 keer voegt je eigen team er nog wel wat extra commentaar aan toe aangezien het meestal om luitjes gaat die zelf dom bezig zijn (b.v. klagen dat ze geen support krijgen terwijl ze zelf vol aan het rushen zijn naar een plek waar eigenlijk altijd wel wat tankjes je op staan te wachten e.d.)

[ Voor 14% gewijzigd door redwing op 16-04-2011 18:19 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
User.tmp schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 13:51:
[...]

Dat klopt.

Waarschijnlijk heeft het te maken met de verhuizing van de GoT TF2 warserver.
Aha, dat was gisteravond wel een beetje jammer namelijk want uit het niets klapte mumble eruit.

Gisteravond overigens flink wat potjes gedaan met Kaap en Sinister wat erg leuk was. Beetje 50/50 gewonnen helaas (alhoewel we wel redelijk goed tot goed speelde) want een aantal keren werd onze base heel vies gecapped en met een M6 (premium) ben je niet 123 terug op je base :)
Eens kijken of ik vanavond weer wat fatsoenlijke potjes kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
Spel blijft hangen op dit scherm bij mij (al ruim 5minuten).
Afbeeldingslocatie: http://screenshot.xfire.com/s/113029970-1.jpg
Afsluiten en opnieuw opstarten + inloggen brengt mij gelijk weer naar dit scherm...

[ Voor 18% gewijzigd door Rynji op 16-04-2011 21:58 ]

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Hier doet WoT het gewoon prima, misschien eens pc rebooten als je dat nog niet gedaan had.
Anders even de client opnieuw binnenhalen en kijken of dat enig soelaas biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-08 19:19
Na lange tijd wachten is hij uit dat scherm gekomen, ga ik een nieuwe battle in -> exact hetzelfde :(
Dat word herinstalleren denk ik.
-Edit
Reinstall solved the problem!

[ Voor 12% gewijzigd door Rynji op 16-04-2011 23:54 ]

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
Dat werkt toch wel die GOT tags ik had zo'n mooi schot op een a32 met mijn grille... Was in het open veld op ensk zie ik in ene Rapture [GOT]. Ik heb maar even een ander target gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Ik heb gemerkt dat rapture een direct positieve invloed heeft op mijn aantal kills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

WTF..... Level start, ik rij vijf meter, dood. Vraag me nu nog af waar dat schot vandaan kwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siren
Van achteren misschien? Iemand met -1 in je team?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Gisteravond weer wat potjes gedaan samen met Sinister en Rapture.
Was erg leuk ondanks dat ik voornamelijk mijn A-20 pakte en dat is niet bepaald mijn favo tank.
Te groot en niet wendbaar genoeg om zo zo'n fijne scout te zijn als de BT-2/7. Daarnaast doet de gun wel (ietsje) meer damage maar is de penetration nog te laag. Achja, heb er gister wel een Scout medal mee gehaald omdat ik er 9 wist te scouten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siren
Rijden jullie wel vaker tier4 met loltractor mee in platoon? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
siren schreef op zondag 17 april 2011 @ 11:25:
Rijden jullie wel vaker tier4 met loltractor mee in platoon? >:)
Ik rijd nu in een SU-85B, dat komt eigenlijk op hetzelfde neer ;) Net ook weer tegen een IS-3 moeten schieten waarbij ik met HE nog niet eens enige damage deed...... Maar ik heb hem wel 21 keer gerakkt :D

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destor
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-07-2023
HE heeft dan ook minder penetration, dus die shells kun je beter helemaal niet gebruiken als je een relatief lage tier tank hebt in een battle. Ze doen meer damage dan 'gewone' shells, maar dat werkt alleen maar als ze de armor weten te penetraten

[ Voor 26% gewijzigd door Destor op 17-04-2011 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
HE biedt vaak juist een uitkomst als je een tank niet kan penetraten, door de splash damage kan je ook zonder penetraten wellicht nog wel damage doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Als de gun een redelijke kaliber heeft, dan kan je voldoende dikke HE-shells erin steken.

In Malinovka begon ik in het zuiden en verplaatste naar het oosten. Mijn tier 4 hetzer met 10,5 cm howitzer kan 10 % per schot van een tier 8 M6 premium kloppen en maakte het af. De T29 moest ook eraan en 10 à 20 % van KV's per schot kloppen. 0.46 accuratie, lage shell velocity, 70 % crew en snipen op 400 m maakte het wat lastiger. Als het een low tier tank penetreert dan spat het uit elkaar met 400+ damage.
Afbeeldingslocatie: http://wiki.worldoftanks.eu/images/3/3d/Malinovka_mini.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/epytncrF57tRXrMhPUmQpc62/full.gif

[ Voor 12% gewijzigd door rapture op 17-04-2011 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Wat zouden jullie doen: Van een M3 Lee naar een M4 Sherman of T1 Heavy? Zelf denk ik de T1. Later zou ik de medium branch verder kunnen gaan doen. Naar mijn mening is de Medium Tanks net wat te snel kapot. Ik hou het niet lang uit in een gevecht met mijn T2, M2, M3 Lee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
Je moet het dan ook wel in perspectief zien, je overweegt nu de heavy line omdat je het niet lang kunt volhouden met de huidige mediums maar de hogere tier mediums zijn eveneens niet te vergelijken met de M2 en M3 Lee. Je moet vooral kijken naar je speelstijl en daarbij in acht houden dat de USA heavies hull down gespeeld dienen te worden, ze hebben een dikke gun maar een armor van karton (behalve hun turret).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Meestal speel ik vanaf of rond de basis. Ik ga niet snel naar de andere kant van de map. Als ik uit de basis ga dan op gelijke hoogte met andere tanks. Als ik al ga verkennen/rondracen dan gebruik ik mijn (tier 4) A32 wel.

Dan zou ik het beste eigenlijk de Heavy lijn gaan volgen aangezien die beter zijn met snipen en lange afstand schieten. De Mediums zijn beter als aanval tank.

Globaal als je het bekijkt is dit de volgorde dat je op vijanden af gaat dus: Light verkent, Medium voor close combat en Heavy voor lange afstand knallen/snipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
psychoclown schreef op zondag 17 april 2011 @ 14:49:
HE biedt vaak juist een uitkomst als je een tank niet kan penetraten, door de splash damage kan je ook zonder penetraten wellicht nog wel damage doen :)
Inderdaad, als je met AP niet door de armor heen komt is de enige mogelijkheid om schade te doen met HE te gaan schieten. Maar als dat al niet meer werkt kun je gewoon echt niets meer doen :(

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

je kan hem altijd nog rammen en zorgen dat ie ergens vast komt te zitten :P

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 17:29
wontcachme schreef op zondag 17 april 2011 @ 20:23:
Meestal speel ik vanaf of rond de basis. Ik ga niet snel naar de andere kant van de map. Als ik uit de basis ga dan op gelijke hoogte met andere tanks. Als ik al ga verkennen/rondracen dan gebruik ik mijn (tier 4) A32 wel.

Dan zou ik het beste eigenlijk de Heavy lijn gaan volgen aangezien die beter zijn met snipen en lange afstand schieten. De Mediums zijn beter als aanval tank.

Globaal als je het bekijkt is dit de volgorde dat je op vijanden af gaat dus: Light verkent, Medium voor close combat en Heavy voor lange afstand knallen/snipen.
De t20, t23 en pershing zijn ook erg leuke tanks. Hun armor zijn inderdaad niet om over naar huis te schrijven maar het zijn snelle tanks en erg geschikt om mee te flanken. Met de pershing kon ik ook altijd makkelijk duitse heavies doodcirkelen.

Eigenlijk wordt de amerikaanse tree pas leuk vanaf een geupgrade sherman m4 vind ik zelf (en de t1 heavy).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickos85
Annihilism schreef op maandag 18 april 2011 @ 07:23:
[...]

De t20, t23 en pershing zijn ook erg leuke tanks. Hun armor zijn inderdaad niet om over naar huis te schrijven maar het zijn snelle tanks en erg geschikt om mee te flanken. Met de pershing kon ik ook altijd makkelijk duitse heavies doodcirkelen.

Eigenlijk wordt de amerikaanse tree pas leuk vanaf een geupgrade sherman m4 vind ik zelf (en de t1 heavy).
Ik heb toch gold gekocht omdat ik gek werd van de M3 Lee. dus beetje gold gekocht om free xp om te zetten en T1 kopen. Een heel stuk aangenamer! Ondertussen alle upgrades op de beste engine na. Ik dacht dat de twee guns van de T1 niet veel verschil maakte, maar nu ik die geupgrade heb maakt het wel degelijk uit! veel meer penetration op de nieuwe gun. Nu doe ik echt pas merkbare dmg op andere tanks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

Van het weekend redelijk veel kunnen spelen, echter zit ik met mijn TD's altijd in de laagste van de 3 tiers in de battle en ik kan nog wel iets van damage doen. Het is alleen zo jammer dat als je die turret jouw kant op ziet draaien dat er letterlijk dwars door je heen geschoten wordt en ik een nieuwe battle kan beginnen. Nog een paar potjes en ik kan een nieuwe gun zetten op mijn SU-85B en hopelijk kom ik dan wat beter mee.

@ Sanch, ziet er goed uit, ik heb slechts ongeveer een kwart van dat beeld, door mijn 3 bij 4 verhouding scherm :)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Het is momenteel mijn hobby om arty niet neer te schieten, maar als ik in de buurt ben probeer ik ze kapot te rijden. Erg leuk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

hexta schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:41:
Het is momenteel mijn hobby om arty niet neer te schieten, maar als ik in de buurt ben probeer ik ze kapot te rijden. Erg leuk om te doen.
Dat is inderdaad leuk om te doen,
meestal vlak voor je er in rijd nog een shell naar binnen gooien en hopen dat je tracks er nog op zitten na de botsing zodat je voor arti nr2 kan gaan

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Moet nog heel even credits opsparen en dan heb ik eindelijk mijn Hetzer binnen.
Ben nu al mijn free experience aan het opsparen (zit nu momenteel op de 1k). Denk dat ik flink ga door sparen met de free XP en dan maar als ik een flink eind ben een tank unlocken.. =P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Annihilism schreef op maandag 18 april 2011 @ 07:23:
[...]

Denk na het lezen van meerdere van deze discussie's dat ik voor de M4 ga. Kan wel weer een leuke tank gebruiken na de M3 Lee grind. De T1 koop ik later wel. Eens kijken of ik twee branches tegelijk kan opwerken op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Nog zon 40K te gaan voor mijn Tiger 1 :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Kaap schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:58:
Credits of XP? :P en succes! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
FikkieHo schreef op zondag 17 april 2011 @ 22:43:
je kan hem altijd nog rammen en zorgen dat ie ergens vast komt te zitten :P
Klopt, maar meestal gaat dat niet en na 1 of 2 keer wordt dat ook saai. Verder vind ik dat een zeer flauwe manier om een tank te pakken dus doe ik dat meestal dan ook niet :)
patrickos85 schreef op maandag 18 april 2011 @ 08:30:
[...]
Ik heb toch gold gekocht omdat ik gek werd van de M3 Lee. dus beetje gold gekocht om free xp om te zetten en T1 kopen. Een heel stuk aangenamer! Ondertussen alle upgrades op de beste engine na. Ik dacht dat de twee guns van de T1 niet veel verschil maakte, maar nu ik die geupgrade heb maakt het wel degelijk uit! veel meer penetration op de nieuwe gun. Nu doe ik echt pas merkbare dmg op andere tanks. :)
Hier ben ik nu ook bij aan beland. Het meest irritante is nog wel dat het gewoon een TD is maar dan zonder een echt goed kanon er op. Aangezien ik wel alle tanks wil unlocken moet ik helaas nog wel een paar daagjes in dat ding rond rijden. Ik zat er ook aan te denken om wat gold ervoor te kopen maar dat vind ik het eigenlijk niet waard. Ik heb alleen de eerste maand op premium gezet zodat ik snel naar wat leuke tankjes kom. Als er eenmaal een paar leuke tanks staan geloof ik het verder wel en ga ik geen gold meer gebruiken.
skoozie schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:39:
Nog een paar potjes en ik kan een nieuwe gun zetten op mijn SU-85B en hopelijk kom ik dan wat beter mee.
Vergeet het maar met die bak ;) Ik heb dezelfde ervaring en ik weet nog van de beta dat je zelfs met alles geupgrade meestal ingedeeld wordt in battles waarbij je 3/4 van de andere tanks amper kunt beschadigen. Pas bij de SU-85 begint het echt leuk te worden en kun je echt wat toevoegen aan de meeste gevechten. Ik ga dan ook niet aan die upgrades beginnen en ga zo snel mogelijk door naar de SU-85. Ik denk dat ik die wel volledig ga upgraden, maar het kan ook zijn dat ik gelijk doorga voor de SU-100.
Nu wil dit trouwens niet zeggen dat je niet af en toe een leuk potje kunt hebben met de SU-85B, het zijn er alleen helaas zo weinig :P Gisteren heb ik er nog een rush van 3 M3 Lee's met die bak afgeslagen. Ze waren zo druk bezig om een heavy te (proberen) te beschadigen dat ik zonder problemen ze een voor een af kon knallen (ze zaten alle 3 in hetzelfde platoon trouwens)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-09 21:01
wontcachme schreef op zondag 17 april 2011 @ 11:16:
WTF..... Level start, ik rij vijf meter, dood. Vraag me nu nog af waar dat schot vandaan kwam
Veel arty's racen in het begin naar voren (indien nodig) en knallen meteen op goed geluk. En met dat beetje geluk raak je iemand. Doe ik zelf ook, maar ik heb nog geen geluk gehad.

Ik vind de klasse waarin de begin tanks spelen leuk (geen arty's daar dus) maar toch wil ik graag een iets betere tank, welke tanks kunnen in die klasse meespelen? Ik heb namelijk een M2 Light tank gekocht maar die mocht niet in die klasse mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Laatst online: 11-08 07:34
Kaap schreef op maandag 18 april 2011 @ 10:58:
Spaar maar gelijk door voordat je 'm daadwerkelijk gaat gebruiken, want zonder upgrades is ie bijna niet te doen.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie

skoozie

SCSI

redwing schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:06:
Vergeet het maar met die bak ;) Ik heb dezelfde ervaring en ik weet nog van de beta dat je zelfs met alles geupgrade meestal ingedeeld wordt in battles waarbij je 3/4 van de andere tanks amper kunt beschadigen. Pas bij de SU-85 begint het echt leuk te worden en kun je echt wat toevoegen aan de meeste gevechten. Ik ga dan ook niet aan die upgrades beginnen en ga zo snel mogelijk door naar de SU-85. Ik denk dat ik die wel volledig ga upgraden, maar het kan ook zijn dat ik gelijk doorga voor de SU-100.
Nu wil dit trouwens niet zeggen dat je niet af en toe een leuk potje kunt hebben met de SU-85B, het zijn er alleen helaas zo weinig :P Gisteren heb ik er nog een rush van 3 M3 Lee's met die bak afgeslagen. Ze waren zo druk bezig om een heavy te (proberen) te beschadigen dat ik zonder problemen ze een voor een af kon knallen (ze zaten alle 3 in hetzelfde platoon trouwens)
gelukkig is die gun een onderdeel van het upgradepath naar de SU85 en heb ik de M4 om wat easy money bijelkaar te sprokkelen.ik keek trouwens gisteren naar de stats van mijn wedstrijden. met de SU885B ongeveer de helft van de potjes gewonnen en 0% survived,,,, wil denk ik ook wel wat zeggen >:)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Laatst online: 11-08 07:34
Ik heb zelf heel veel fun gehad met de T57, een potje topgun geworden met 6 kills. Heel fijn stuk arty. Hetzer begin ik ook aan te wennen, moet alleen zeggen dat ik erover zit te denken om de 10,5 erop te zetten ipv de 75L voor de hetzer. Range is meestal toch niet zo heel ver. Iemand nog ervaringen daarmee?

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanch
Gizzy schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:17:
Ik heb zelf heel veel fun gehad met de T57, een potje topgun geworden met 6 kills. Heel fijn stuk arty. Hetzer begin ik ook aan te wennen, moet alleen zeggen dat ik erover zit te denken om de 10,5 erop te zetten ipv de 75L voor de hetzer. Range is meestal toch niet zo heel ver. Iemand nog ervaringen daarmee?
Ik had de Hetzer in de beta en met die 10,5cm gun en dan met HE shells is het echt leuk spelen, het grootste nadeel is een vrij lange reload tijd in potjes met hogere tier tanks.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je in de playertable stuur psychoclown of Annihilism dan een DM met je WoT profiellink!