|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Zelfs bij GoPro hebben ze geen direct antwoord op mijn Hero3 V/lux-sec vraag.
De info die vermeld wordt was ik uiteraard al van op de hoogte. Dus hopelijk kunnen de engineers uiteindelijk meer vertellen (zal wel weer een week duren voordat ik antwoord heb).
Hi Marc,
I don't have that information readily available for the Hero3 cameras. I know that the Hero2 was .84 v/lux-sec. The Hero3 black edition has pro low light performance meaning it is much better than the Hero2 at being able to detect an image using less light. The Hero3 Silver and White don't have this feature, meaning they are most likely closer to the v/lux-sec of a Hero2.
Please let me know if this helps, otherwise I may have to contact our Engineers for some definitive measurements.
Best Regards,
Jakub L.
GoPro Support
Ik ga morgen wat filmen in de donkere (volgelopen
Ik neem aan dat je hebt doorgevraagd?Bigf00t schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:04:
Hmm ik schijn weer eens een aparte vraag over een product te hebben
Zelfs bij GoPro hebben ze geen direct antwoord op mijn Hero3 V/lux-sec vraag.
De info die vermeld wordt was ik uiteraard al van op de hoogte. Dus hopelijk kunnen de engineers uiteindelijk meer vertellen (zal wel weer een week duren voordat ik antwoord heb).
[...]
Als er geen verschil is in gevoeligheid voor donker/licht dan ga ik voor de White; 1080 in 30fps en 5mpix timelapses zijn prima voor mij.
Hier staat wat
Ik heb geen idee of het verschil in de hardware zit. Daar ben ik juist zo benieuwd naMoiZie schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:28:
Dus de hardware van de silver en black komt niet overeen (geen firmware flash)...
Ik ga morgen wat filmen in de donkere (volgelopen) kelder hier.. Kijken hoe het eruit ziet.
Wat wel regelmatig voorbij komt op buitenlandse fora is dat de Black een nieuwe sensor heeft, de Silver qua sensor gelijk zou zijn aan de Hero2 en de White gelijk aan de Hero. Helaas wordt dit tot nu toe nergens officieel bevestigd.
Heb jij hem al binnen? Paar dagen eerder geleverd?
Uiteraard meteen weer beantwoord met het vriendelijke verzoek om het aan de engineers te vragenFlappiewappie schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:12:
[...]
Ik neem aan dat je hebt doorgevraagd?
Als er geen verschil is in gevoeligheid voor donker/licht dan ga ik voor de White; 1080 in 30fps en 5mpix timelapses zijn prima voor mij.
De White edition is voor mij qua specs verder ook ruim voldoende maar de lichtgevoeligheid is wel belangrijk gezien mijn toepassing op evenementen. Ik zal in de meeste gevallen gebruik maken van een fig rig met LED lamp, maar uiteindelijk ga ik natuurlijk ook voor de GoPro omdat deze juist zo compact is. De resultaten zonder LED lamp moeten dus ook bruikbaar zijn, bijvoorbeeld wanneer ik op straat zou staan onder een lantaarnpaal oid.
Hopelijk is er snel duidelijkheid zodat ik een keus kan maken. De Black edition vind ik nog ff iets te prijzig als instapmodelletje
Als je kijkt naar de specificaties dan moet dat ook wel zo zijn, maar met 1 verschil denk/hoop ik : De white balance van de BlackBigf00t schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:12:
Ik heb geen idee of het verschil in de hardware zit. Daar ben ik juist zo benieuwd na
Wat wel regelmatig voorbij komt op buitenlandse fora is dat de Black een nieuwe sensor heeft, de Silver qua sensor gelijk zou zijn aan de Hero2 en de White gelijk aan de Hero. Helaas wordt dit tot nu toe nergens officieel bevestigd.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
GoPro HD Hero 2 + LCD BacPac = €329,- incl. btw.
GoPro HD Hero 2 + Wifi BacPac & remote = €359,- incl. btw.
GoPro HD Hero 2 + LCD + Wifi BacPac 2 remote = €419,- incl. btw.
Zie hun Facebook-pagina voor de info.
[/nutteloze mededeling]
Schiet op UPS!
Weet iemand of ik de kaarten als fat, exfat of ntfs moet formatteren?
Soellaart biedt de GoPro Hero 2 + WiFi bacpac set aan voor 299 euroGemekker schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 14:42:
Bij de webshop JapPower hebben ze nu de GoPro Hero 2 in een drietal set-aanbiedingen en het zijn volgens mij best aardige prijzen:
GoPro HD Hero 2 + LCD BacPac = €329,- incl. btw.
GoPro HD Hero 2 + Wifi BacPac & remote = €359,- incl. btw.
GoPro HD Hero 2 + LCD + Wifi BacPac 2 remote = €419,- incl. btw.
Zie hun Facebook-pagina voor de info.
Gewoon doen via je cameraMoiZie schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 19:00:
micro SD kaartjes inmiddels binnen... (Sandisk ultra 32 GB UHS-1)
\[/nutteloze mededeling]
Schiet op UPS!Ik wil de camera's!
Weet iemand of ik de kaarten als fat, exfat of ntfs moet formatteren?
Hier staat wat
Wauw beelden zijn nogal versneld bij upload naar Youtube... En de kwaliteit is ruk.. Anyway:
YouTube: comparison gopro hero3 white edition with panasonic v700
In de doos:
Camera in waterdichte hoes
USB Kabel
rond en rechthoekige plak-mount
Accu (3.7 V 1050mah 3885 Wh)
niet-waterdichte hoes
een lading stickers
buckle-plug (voor verzegeling van behuizing bij extreme sporten e.d.)
De camera is geleverd in een stevige plastic huls. Mijn eerste indruk, terwijl hij nog in de huls (en het plastic daaromheen) zit is; wauw! Wat ongelooflijk klein! Ter vergelijk heb ik een normale camera (Panasonic v700) en die lijkt gigantisch groot in verhouding.
Uitpakken: Alles kan eenvoudig worden uitgepakt, de verschillende plakkers hebben ‘trekstukjes’, die niet plakken, waarmee je eenvoudig alle tape kan verwijderen. Nadat ik alle spullen voor me had uitgestald om accu, sd kaart e.d. te installeren (en de vereiste firmware update uit te voeren) open je de behuizing (het kost wat kracht) door het schuifje richting het pijltje te bewegen en dan druk uit te oefenen in een hoek van 45 graden (schuin naar boven) op de andere pijl.
De batterij is voorzien van een mooi lipje, zodat je hem makkelijk kan verwijderen. Het klepje voor hdmi, usb en micro SD gedeelte is los, dus dit kan je makkelijk kwijtraken. De behuizing zelf is stroef en zit degelijk in elkaar. Had ik al gezegd dat de camera erg klein en licht is? De battery BacPac klikt erg eenvoudig op zijn plek. Beide batterijen moeten separaat worden opgeladen, 1 usb kabel voor de hoofdbatterij, 1 usb kabel voor de extra batterij. Jammer, dit had volgens mij ‘makkelijk’ via 1 kabel gekund! Het voordeel is wel dat je de GoPro permanent stroom kan geven door een USB kabel in de BacPac te steken en de camera gewoon aan te zetten. Een USB kabel in de ‘main’ ingang steken zorgt er namelijk voor dat de data-transfer functie wordt geactiveerd.
Als eerste heb ik beide camera’s een update gegeven volgens de procedure beschreven op de GoPro website. Dit duurt een minuut of 3. Vervolgens heb ik de camera ingesteld volgens mijn voorkeuren, wat (ook al zijn er slechts 2 knoppen) ongelooflijk makkelijk is. De iconen zijn erg duidelijk.
Belangrijke instellingen (zie ook handleiding):
Video: Volgens specificatie kan je de video instellen op 1080p25, 960p25, 720p50, 720p25 en wvga 50 fps.
Timelapse: 0,5 sec, 1 sec, 2 sec, 5 sec, 10 sec, 30 sec en 60 sec.
Eerste opname: na alles ingesteld te hebben (helaas kwam ik er nu pas achter dat de white alleen ultra wide viewing angles ondersteunt!! Geen medium of narrow dus voor de White edition) heb ik een eerste opname gemaakt; ik heb de camera’s side by side gehouden en de ene ingesteld op 1080p25 en de andere op 720p50. Dit resulteerde in bovenstaande youtube film. Ik ben niet teleurgesteld, in een volledig verduisterde kamer (met slechts licht van 1 spaarlamp in de gang) krijg je (met veel ruis) toch nog redelijk beeld met de gopro. De v700 is natuurlijk duidelijk superieur, maar hoe vaak ski ik in de nacht
Meer ervaringen heb ik natuurlijk nog niet, die volgen na mijn eerste vakantie gok ik pas.
[ Voor 78% gewijzigd door MoiZie op 02-11-2012 14:10 ]
Volgens de specificaties op gopro.com namelijk niet, en volgens de manual inderdaad weer wel. Raar.
Verder ben ik benieuwd naar het verschil in output tussen de drie versies.
als je de bacpac power geeft terwijl deze aan de gopro zit zal deze na zichzelf opgeladen te hebben ook de gopro zelf opladenMoiZie schreef op donderdag 01 november 2012 @ 01:38:
Mooie camera, FAT32 is prima. Enige wat ik niet vooraf wist; de White edition kan alleen de ultra wide viewing angle aan, de narrow en medium zijn voorbehouden aan de Black.
Wauw beelden zijn nogal versneld bij upload naar Youtube... En de kwaliteit is ruk.. Anyway:
YouTube: comparison gopro hero3 white edition with panasonic v700
In de doos:
Camera in waterdichte hoes
USB Kabel
rond en rechthoekige plak-mount
Accu (3.7 V 1050mah 3885 Wh)
niet-waterdichte hoes
een lading stickers
buckle-plug (voor verzegeling van behuizing bij extreme sporten e.d.)
De camera is geleverd in een stevige plastic huls. Mijn eerste indruk, terwijl hij nog in de huls (en het plastic daaromheen) zit is; wauw! Wat ongelooflijk klein! Ter vergelijk heb ik een normale camera (Panasonic v700) en die lijkt gigantisch groot in verhouding.
Uitpakken: Alles kan eenvoudig worden uitgepakt, de verschillende plakkers hebben ‘trekstukjes’, die niet plakken, waarmee je eenvoudig alle tape kan verwijderen. Nadat ik alle spullen voor me had uitgestald om accu, sd kaart e.d. te installeren (en de vereiste firmware update uit te voeren) open je de behuizing (het kost wat kracht) door het schuifje richting het pijltje te bewegen en dan druk uit te oefenen in een hoek van 45 graden (schuin naar boven) op de andere pijl.
De batterij is voorzien van een mooi lipje, zodat je hem makkelijk kan verwijderen. Het klepje voor hdmi, usb en micro SD gedeelte is los, dus dit kan je makkelijk kwijtraken. De behuizing zelf is stroef en zit degelijk in elkaar. Had ik al gezegd dat de camera erg klein en licht is? De battery BacPac klikt erg eenvoudig op zijn plek. Beide batterijen moeten separaat worden opgeladen, 1 usb kabel voor de hoofdbatterij, 1 usb kabel voor de extra batterij. Jammer, dit had volgens mij ‘makkelijk’ via 1 kabel gekund! Het voordeel is wel dat je de GoPro permanent stroom kan geven door een USB kabel in de BacPac te steken en de camera gewoon aan te zetten. Een USB kabel in de ‘main’ ingang steken zorgt er namelijk voor dat de data-transfer functie wordt geactiveerd.
Als eerste heb ik beide camera’s een update gegeven volgens de procedure beschreven op de GoPro website. Dit duurt een minuut of 3. Vervolgens heb ik de camera ingesteld volgens mijn voorkeuren, wat (ook al zijn er slechts 2 knoppen) ongelooflijk makkelijk is. De iconen zijn erg duidelijk.
Belangrijke instellingen (zie ook handleiding):
Video: Volgens specificatie kan je de video instellen op 1080p25, 960p25, 720p50, 720p25 en wvga 50 fps.
Timelapse: 0,5 sec, 1 sec, 2 sec, 5 sec, 10 sec, 30 sec en 60 sec.
Eerste opname: na alles ingesteld te hebben (helaas kwam ik er nu pas achter dat de white alleen ultra wide viewing angles ondersteunt!! Geen medium of narrow dus voor de White edition) heb ik een eerste opname gemaakt; ik heb de camera’s side by side gehouden en de ene ingesteld op 1080p25 en de andere op 720p50. Dit resulteerde in bovenstaande youtube film. Ik ben niet teleurgesteld, in een volledig verduisterde kamer (met slechts licht van 1 spaarlamp in de gang) krijg je (met veel ruis) toch nog redelijk beeld met de gopro. De v700 is natuurlijk duidelijk superieur, maar hoe vaak ski ik in de nacht.
Meer ervaringen heb ik natuurlijk nog niet, die volgen na mijn eerste vakantie gok ik pas.
goed om te zien dat ze de white/silver toch enigsinds criple hebben gemaakt waardoor mijn hd/hd2 nog enigsinds verkoopbaar zijn voor alle mensen die zeggen ''maar die 3 kost hetzelfde!''
Zal volgend weekend de tijd nemen om een review te schrijven (uitgebreid) en ik kan hem vergelijken met een Sony HX200v (als ik me niet vergis) en een iPhone4s.
Tevens een ushot mee besteld, geen idee of ik het veel ga gebruiken maar we zullen zien.
Hier staat wat
Verwijderd
Google Play: RemoteGO - GoPro unofficial
Al zag ik ook voorbij komen dat je kan connecten op: http://10.5.5.9:8080/ al heb ik dat nog niet zelf getest.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2012 17:37 ]
Inderdaad, de live stream middels dat adres werkt! Alhoewel je de gopro wel in record moet zetten daarvoor.Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2012 @ 17:27:
Er is wel een onofficiële app voor de Android
Google Play: RemoteGO - GoPro unofficial
Al zag ik ook voorbij komen dat je kan connecten op: http://10.5.5.9:8080/ al heb ik dat nog niet zelf getest.
De app heb ik geinstalleerd maar ik krijg mijn telefoon alsnog niet verbonden met de bacpac, verificatie fouten...
Edit: nu werkt ie wel, en de app lijkt ook prima te werken
[ Voor 4% gewijzigd door frietsje op 08-11-2012 21:15 ]
YouTube: Sony Action Cam (HDR-AS15) - GoPro HD Hero2 Comparison (Slowmo & Saturation Adjustment) bij Sony is kleuren gewoon veel mooier en vooral realistisch ?
Maar go pro hero 3 heeft weer 60 frames 1080P
Maar Sony heeft weer betere stabilisatie ?
Met stabilisatie aan "verlies" je wel beeld.Amdwarrior schreef op donderdag 08 november 2012 @ 22:50:
Hmm ik zit nog te twijfelen over Go pro hero 3 black editie of Sony action cam.
YouTube: Sony Action Cam (HDR-AS15) - GoPro HD Hero2 Comparison (Slowmo & Saturation Adjustment) bij Sony is kleuren gewoon veel mooier en vooral realistisch ?
Maar go pro hero 3 heeft weer 60 frames 1080P
Maar Sony heeft weer betere stabilisatie ?
Zie: http://youtu.be/OvfXWzmldYI
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Heeft iemand een idee hoe ik erachter kan komen wat wel het benaderbare adres kan zijn?
Het gaat hierbij om een GoPro HD Hero 2 welke ik op een RC model vliegtuig heb gezet en waarmee toen een vlucht is gemaakt. Dit alles was begin augustus.
Dit is het resultaat:
https://www.youtube.com/watch?v=ALS4XOu5Lbw&hd=1
Gaaf!Hogader schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 17:25:
Na een tijdje eindelijk tijd gevonden om wat edit werk te doen aan niet alledaagse footage.
Het gaat hierbij om een GoPro HD Hero 2 welke ik op een RC model vliegtuig heb gezet en waarmee toen een vlucht is gemaakt. Dit alles was begin augustus.
Dit is het resultaat:
https://www.youtube.com/watch?v=ALS4XOu5Lbw&hd=1
YouTube: DutchAirVideo (niet up to date).
(en zoals je bij het eerste filmpje ziet @ 13:15 gaat het ook wel eens fout
Ik zou hm ook niet meer achter een raampje monteren.
[ Voor 18% gewijzigd door Gutteguttegut op 09-11-2012 17:41 ]
thnx..frietsje schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 17:37:
[...]
Gaaf!Jammer dat het raampje een beetje blurry is. Wil zoiets toch ook nog altijd eens doen, maar dan meer foto's van bovenaf nemen van natuurgebieden ofzo.
Origineel zaten er 2 poppetjes in het vliegtuigje, maar bij eerdere vluchten zijn die eruit gecrashed
Zo zat hij precies gemount:

Na een paar korte testjes is het vanavond tijd om hem wat uitgebreider te gaan testen.
Wat me echter opvalt is dat de instellingen regelmatig terug naar de fabrieksinstellingen gezet zijn wanneer ik de camera weer inschakel. De batterij is er tussendoor niet uit geweest. Is dit normaal of is er iets mis met mijn camera? Ik vind het in ieder geval erg onhandig als je na een tijdje verder wil gaan met filmen in een bepaalde resolutie en hij staat dan vervolgens weer op 960p e.d.
zelf nooit last van gehad!Bigf00t schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 16:28:
Ik heb inmiddels mijn GoPro HD Hero 2 outdoor edition + LCD BacPac binnen
Na een paar korte testjes is het vanavond tijd om hem wat uitgebreider te gaan testen.
Wat me echter opvalt is dat de instellingen regelmatig terug naar de fabrieksinstellingen gezet zijn wanneer ik de camera weer inschakel. De batterij is er tussendoor niet uit geweest. Is dit normaal of is er iets mis met mijn camera? Ik vind het in ieder geval erg onhandig als je na een tijdje verder wil gaan met filmen in een bepaalde resolutie en hij staat dan vervolgens weer op 960p e.d.
ah tof! kan je mij vertellen welk model vliegtuigje dat is? Ik ben al een tijdje opzoek naar een (goedkoop) vliegtuigje om aerial shots mee te maken met m'n gopro.Hogader schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 18:01:
[...]
thnx..
Origineel zaten er 2 poppetjes in het vliegtuigje, maar bij eerdere vluchten zijn die eruit gecrashed. We hebben gekozen voor de voorste positie waar eerst een poppetje zat, aangezien hij daar de vliegtuig karakteristieken nauwelijks zou beinvloeden en het een mooi first person view gaf. (wat metertjes aan de onderkant
)
Zo zat hij precies gemount:
[afbeelding]
thanks!
Ik heb zelf ook de HD2 en heb hier nooit last van gehad tot de laatste firmware upgrade waar die ProTune mode in zit.Bigf00t schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 16:28:
Ik heb inmiddels mijn GoPro HD Hero 2 outdoor edition + LCD BacPac binnen
Naast dat 'ie reset had ik ook dat 'ie vastliep en niks meer deed en kon ik alleen accu eruit halen. En soms bij het opstarten kwam het firmware update schermpje in beeld.
Bij mij stond er op het SD kaartje ook allemaal extra files, waaronder de .bin firmware upgrade en meerdere version.txt's. Misschien is dit bij jou ook het geval?
Ik heb nu net een reset + format van het SD kaartje gedaan vanaf het device en met CineForm gechecked of er update is (was er niet). Maar het lijkt nu wel allemaal goed te gaan.
Zou wel vervelend zijn als het zo blijft, dan moet ik die GoPro 3 Black Edition kopen..

10100111001
Oei, dat is wel vervelend jaZou wel vervelend zijn als het zo blijft, dan moet ik die GoPro 3 Black Edition kopen..
Ik heb geen problemen gehad na de protune update. (helaas

Ik ga even een balletje opgooien naar de eigenaar van het vliegtuigje en laat het wel weten wanneer ik nieuws hebkrullerbruller schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 22:49:
[...]
ah tof! kan je mij vertellen welk model vliegtuigje dat is? Ik ben al een tijdje opzoek naar een (goedkoop) vliegtuigje om aerial shots mee te maken met m'n gopro.
thanks!
Dat vliegtuigje heeft een brandstof motor, zal dus nooit goed koop zijn/worden.krullerbruller schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 22:49:
[...]
ah tof! kan je mij vertellen welk model vliegtuigje dat is? Ik ben al een tijdje opzoek naar een (goedkoop) vliegtuigje om aerial shots mee te maken met m'n gopro.
Je kunt beter op zoek gaan naar een electro vliegtuigje, dan kun je al onder de 200 euro vliegen.
Maar als je er geen ervaring mee hebt zou ik eerst zonder camera gaan vliegen en een budget reserveren voor reserve onderdelen
Het leek me inderdaad al niet standaard.
Erg onhandig, maar gelukkig is het afgelopen nacht wel goed gegaan
Misschien dat het bij mij ook door de nieuwe firmware komt (ik hoop 'kwam').Dark Lord schreef op zondag 11 november 2012 @ 13:03:
[...]
Ik heb zelf ook de HD2 en heb hier nooit last van gehad tot de laatste firmware upgrade waar die ProTune mode in zit.
Naast dat 'ie reset had ik ook dat 'ie vastliep en niks meer deed en kon ik alleen accu eruit halen. En soms bij het opstarten kwam het firmware update schermpje in beeld.
Bij mij stond er op het SD kaartje ook allemaal extra files, waaronder de .bin firmware upgrade en meerdere version.txt's. Misschien is dit bij jou ook het geval?
Ik heb nu net een reset + format van het SD kaartje gedaan vanaf het device en met CineForm gechecked of er update is (was er niet). Maar het lijkt nu wel allemaal goed te gaan.
Zou wel vervelend zijn als het zo blijft, dan moet ik die GoPro 3 Black Edition kopen..
Ik heb direct uit de doos het ding via USB geupgrade.
Gisteren heb ik voor gebruik de SD kaart geformatteerd en de accu eruit gehad. Voorlopig gaat het nu gelukkig wel goed! Misschien dat er dan inderdaad wat files op de SD kaart zijn achtergebleven waardoor hij telkens de upgrade laadde bij het booten ofzo. Hopelijk verleden tijd nu
Verder is mijn eerste indruk erg goed. Makkelijke bediening en goede videokwaliteit voor zo'n klein apparaatje. In het donker helaas wel best wat ruis maar dat was te verwachten. Om deze reden zou ik in de toekomst graag de Black edition in de praktijk willen testen.
Update: lijkt er op dat de 720p 120fps niet onder PAL wordt ondersteund, dan is het max 100fps. Straks even kijken of er een software update is die daar iets aan doet.
[ Voor 22% gewijzigd door SnackMasterFlex op 13-11-2012 07:43 ]
Nee. PAL betekent juist dat je 25/50/100fps hebt. Gewoon op NTSC zetten, maakt niks uit, behalve dat je dan 30/60/120fps gebruikt.SnackMasterFlex schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 07:24:
Update: lijkt er op dat de 720p 120fps niet onder PAL wordt ondersteund, dan is het max 100fps. Straks even kijken of er een software update is die daar iets aan doet.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Woon jij in Amerika dan ?SnackMasterFlex schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 07:24:
Een paar uur geleden de hd3 Black edition opgehaald bij de best buy (314 euro, altijd handig zo'n staat zonder belasting). Morgen proberen te snowboarden bij de timberline lodge en kijken wat het resultaat is. Heb hem in elk geval binnen voor mijn snowboard trips in Japan en Oostenrijk
Pal is 25/50/100 volgens mij
Jullie hebben inderdaad gelijk qua fps en PAL, gelijk maar terug gezet naar NTSC. Al wel de update van de camera uitgevoerd maar nog niet instaat hem te koppelen met iphone/ipad.Amdwarrior schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:08:
[...]
Woon jij in Amerika dan ?
Pal is 25/50/100 volgens mij
(woon in Nederland, ik reis regelmatig voor mijn werk)
Ik vermoed dat er nog een update moet komen voor de GoPro App op iOS. Aangezien de Android app al wel werkende is. Ze hadden de 12e beloofd, inmiddels is het de 13e en nog steeds geen mogelijkheid tot verbinden....SnackMasterFlex schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 10:54:
[...]
Jullie hebben inderdaad gelijk qua fps en PAL, gelijk maar terug gezet naar NTSC. Al wel de update van de camera uitgevoerd maar nog niet instaat hem te koppelen met iphone/ipad.
(woon in Nederland, ik reis regelmatig voor mijn werk)
Heb je ze al getwitterd maar geen reactie...
Hier staat wat
Wifi verbinding werkt (ook andere SSID/password ingesteld), maar app verbindt op geen enkele manier.
First world problemMoiZie schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 22:11:
Je moet wel zelf je telefoon contact laten leggen met het WiFi netwerk van de gopro he...
Die informatie van de huidige gopro app in iTunes zegt dat de app voor de black editie pas in december 2012 verkrijgbaar is....
In de officiële handleiding hebben ze het over 180 meter (in optimale condities).flash1 schreef op woensdag 14 november 2012 @ 10:35:
Weet iemand of de wifi functie van de gopro 3 ook bedoeld is voor live streamen? En is dat live streamen van goede kwaliteit, en wat is het bereik ervan? Ik wil namelijk een FPV setup maken voor mijn quadcopter, het is de bedoeling dat ik draadloos een bereik van 500 meter heb zonder al teveel storingen in de live stream.
Op youtube staan veel tests van mensen die daar in de buurt komen of daar overheen gaan, maar 500 meter gaat je niet lukken denk ik.
Ik ga binnenkort de Hero 3 Black kopen (liefst voor 26 nov ivm met vakantie dus als iemand tip heeft?) en ik wil daarvoor een 64gb SD kaartje kopen.
Hiervoor zou ik de pricewatch: Sandisk Mobile Ultra microSDXC 64GB kunnen kopen maar de revieuws hierover maken mij niet meteen warm. Daarnaast, en nu komt het, wil ik de SD kaart ook gebruiken in mijn Samsung Galaxy SII. I know, die kunnen in principe niet meer als 32 gb maar als je de SD kaart omzet naar Fat32 gaat dit wel.
Nu de hamvraag. Heeft het omzetten van je SD 64gb naar Fat32 effect voor het gebruik met je GoPro?
Ik vind dit erg lastige materie dus als iemand mij hierin kan helpen/adviseren graag!!!
Joost
http://speedtest.net/result/2130203198.png
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb gisteren mijn eerste GoPro Hero3 gekocht. Helaas heb ik nog niet kunnen spelen door gebrek aan een micro sd kaartje. Maar wel vroeg ik me af hoe andere GoPro gebruikers hun GoPro opladen? Moet je persé een wall charger kopen, of kan dit ook met een iPhone oplader? Ben bang m'n accu te verknallen.
Onjuist; De Gopro werkt uitstekend met Fat32 en knipt automatisch elke X minuten het bestand. Je zal dus nooit een 4GB bestand benaderen.Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 15:48:
Bij Fat32 kan de bestandsgrootte niet hoger zijn dan 4GB. Dat heeft weer invloed op hoe lang je kunt filmen per keer.
Verwijderd
Ik las het inderdaad. Dat zouden meer apparaten moeten doen.MoiZie schreef op woensdag 14 november 2012 @ 17:07:
[...]
Onjuist; De Gopro werkt uitstekend met Fat32 en knipt automatisch elke X minuten het bestand. Je zal dus nooit een 4GB bestand benaderen.
Ik heb zelf een GoPro Hero2 en deze is prima te laden door iedere willekeurige lader met MiniUSB aansluiting...Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2012 @ 16:30:
Hallo,
Ik heb gisteren mijn eerste GoPro Hero3 gekocht. Helaas heb ik nog niet kunnen spelen door gebrek aan een micro sd kaartje. Maar wel vroeg ik me af hoe andere GoPro gebruikers hun GoPro opladen? Moet je persé een wall charger kopen, of kan dit ook met een iPhone oplader? Ben bang m'n accu te verknallen.
Groeten, Frank
Het maakt inderdaad niet uit waarmee en hoe je hem oplaad (staat ook in de gebruiksaanwijzing).ph2m schreef op donderdag 15 november 2012 @ 04:45:
[...]
Ik heb zelf een GoPro Hero2 en deze is prima te laden door iedere willekeurige lader met MiniUSB aansluiting...![]()
Groeten, Frank
Maar ok, als ik het goed gebruik kan ik zonder probleem een micro SD XC 64gb formaten naar Fat32 zodat ik deze in mijn GoPro 3 en mijn Galaxy SII kan gebruiken. Heerlijk
Maar GoPro knipt automatisch bestanden op? Betekent dit dus dat wanneer je een "lange" film maakt je de bestanden later moet samenvoegen?
Dat is dus niet waar.Mdehoog schreef op donderdag 15 november 2012 @ 16:47:
Nope, hij maakt er 1 groot bestand van:)
[ Voor 4% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 15-11-2012 17:36 ]
Oei, dacht dat hij het na 4 gig aan elkaar plakte, is ook niet waar.
Heb het zelf eerlijk gezegd nog nooit mee hoeven maken

Zelf btw zitten rommelen
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=rvR0ULDEsUg&feature=plcp]
Sommige stukken zijn dus in mindere kwaliteit opgenomen om slowmo's te proberen. Echter de stukken die wel hd zijn, lijken hier (ondanks de 720p stand) erg blokkerig :\
Inhoud van het filmpje zijn m'n redelijk debiele huisgenoten
[ Voor 38% gewijzigd door Kypo op 16-11-2012 12:21 ]
Ik twijfel tussen 3 camera's. 1) GoPro Hero 2 Motorsports Edition(of 3, white edition), de Drift HD of the Contour Roam.
Zijn er mensen die mij kunnen zeggen wat de mogelijke beste keus is?
Ik kan gedeeltelijke reageren op je post. Voor zover ik weet zijn de GoPro Hero 2 serie gelijk aan de Silver edition GoPro 3, de White edition heeft de helft aan MP wat betreft het maken van foto's.
Heb ook al even met een medewerker van V-NIX gepraat, die zei ook dat er niet heel veel verschil zat tussen de Silver edition en de Hero 2. Qua beeldkwaliteit al helemaal niet, enige voordeel is dat de 3 Silver dan WiFi heeft. Wat ik dan wel weer gaaf vindt.joostsozee schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 13:43:
@einschtein
Ik kan gedeeltelijke reageren op je post. Voor zover ik weet zijn de GoPro Hero 2 serie gelijk aan de Silver edition GoPro 3, de White edition heeft de helft aan MP wat betreft het maken van foto's.
WiFi is leuk, sure, maar of het nodig is weet ik niet. Alleen als ik de GoPro Hero 2 (Motorsports Edition) koop dan moet ik een optionele WiFi Bacpack erbij kopen. Die dus bijna 70eu kost, waardoor ik op dezelfde prijs als een 3 Silver Edition zit. Als ik de GoPro 3 Silver Edition koop, dan zit er al WiFi bij. Maar niet de mounts die de 2 Motor Sports edition wel heeft.
Aargh, lastig.
Helmet mount €17 vs €70 wifi pac?
http://gopro.com/camera-mounts/helmet-front-mount
WiFi is eigenlijk noodzakelijk, bedenk ik me net. Je moet toch willen zien hoe je filmt of in ieder geval checken waar je naar toe filmt. Een extra BacPac is niet fijn, denk ik.joostsozee schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 16:16:
Klopt. Kwestie van vergelijken wat duurder is. De mount los of de wifipack. Vergeet ook niet dat de Silver 25% kleiner en lichter is. Dit maakt voor de kwaliteit natuurlijk geen ruk uit en eveneens niet tijdens het motorrijden maar ik denk dat, wanneer je zo'n camera hebt, je die ook voor andere momenten gaat gebruiken. Dan kan opeens het gewicht verschil best prettig zijn, denk maar is aan het vasthouden van een tablet voor lange tijd.
Helmet mount €17 vs €70 wifi pac?
http://gopro.com/camera-mounts/helmet-front-mount
Als je Wifi hebt, hoef je geen LCD bacpack te kopen. Want je kan dan namelijk streamen naar je tel.
En zo'n helmet front-mount kost ook niets.
Correct.joostsozee schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 16:38:
Inderdaad goed punt. Wifi kan je live streamen naar je mobiel als ik mij niet vergis wat bijna volledig de noodzaak van een LCD scherm wegneemt
Van de pricewatch: Sandisk Mobile Ultra microSDXC 64GB loop ik niet warm en op tweakers kon ik niet een andere vinden
Wat is er mis met die Sandisk?joostsozee schreef op vrijdag 16 november 2012 @ 16:48:
Heeft iemand een goeie tip voor een 64gb Micro SD kaart.
Van de pricewatch: Sandisk Mobile Ultra microSDXC 64GB loop ik niet warm en op tweakers kon ik niet een andere vinden
If it ain't broken, tweak it!
Verwijderd
Qua beeldkwaliteit zonder casing wellicht maar niet qua audio!
De Hero3 heeft een nieuw microphone design en klinkt niet meer alsof hij onderwater ligt zoals bij de Hero2
Daarnaast heeft de Hero3 ook support voor een echte naked behuizing itt de Hero2 waarbij je met skeleton nog steeds een extra stukje glas voor de lens hebt zitten.
Mocht je toch de casing gebruiken van is de standaard Casing van de Hero3 onderwater ook goed bruikbaar waar de Hero2 standaard casing toch echt hard faalt!
Ook is de Hero3 kleiner+lichter en met dank aan ingebouwde wifi kan je nu een battery bacpac+wifi tegelijkertijd gebruiken.
Dat lijken me geen dingetjes die je zomaar even over het hoofd ziet?
De iOS App heeft een update gekregen: http://itunes.apple.com/us/app/gopro-app/id561350520?mt=8
Nu compatible met de iPhone5+ iOS6 en full-screen previews
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2012 11:25 ]
[ Voor 42% gewijzigd door BBQ-MAN_ op 17-11-2012 23:01 ]
Verwijderd
Ik heb sinds een week de White. Prima beeld als je buiten bent, word alleen minder bij schemer en weinig licht. Ik gebruik 'm voornamelijk voor wintersport. Licht inval genoeg dusBBQ-MAN_ schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 22:58:
Iemand al ervaring met de White? Is de Silver zijn extra geld waard of niet?
Vooral omdat dit echt iets is wat een nieuwe baseline (o.a. 1080p @ 60fps, Low Light verbetering) zet waar je relatief lang mee vooruit kan.
Ben erg benieuwd en hoop wel dat ze de quirks die er blijkbaar nog zijn plat weten te strijken en dat de Android app goed gaat werken met de black editie .
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Komt volgens mij allemaal uit de US? Hou je rekening met invoeringskosten?TheJVH schreef op zaterdag 17 november 2012 @ 23:20:
Volgens mij is de Silver een stuk beter qua lens en sensor dan de White, ik ga nu dus voor de silver, via Ebay best goed te betalen.
Verwijderd
[ Voor 94% gewijzigd door Universal Creations op 20-11-2012 22:49 . Reden: Daar is het forum niet voor bedoeld ]
Als ik een foto maak met de GoPro op de fiets, dan krijg ik geen scherpe foto's. Maar onduidelijke half-wazige foto's. Is dat anders in te stellen?
Ik heb zelf vaak, dat als ik foto's maak en het wat donkerder is de foto's erg wazig en bewogen zijn. Bij veel licht gaat het al beter! Je moet hem alleen wel proberen zo stil mogelijk te houden.
Hier twee foto's die ik gemaakt heb onder niet al te beste omstandigheden (gopro 3 black edition):einschtein schreef op donderdag 22 november 2012 @ 23:06:
Misschien dat iemand hier het weet.
Als ik een foto maak met de GoPro op de fiets, dan krijg ik geen scherpe foto's. Maar onduidelijke half-wazige foto's. Is dat anders in te stellen?

http://i.imgur.com/QeNfl.jpg

http://i.imgur.com/PWzIs.jpg
Dat is duidelijk een lange sluitertijd omdat er niet genoeg licht binnenkomt, probeer het nog eens bij gewoon dag licht.einschtein schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 18:21:
http://i.imgur.com/8QpPH.jpg
Maar bedenk me net dat die 's avonds is gemaakt en niet overdag.
(onder zulke omstandigheden doen de meeste "acceptable" normale camera's het niet veel beter)
http://youtu.be/5ucvCJK0ezA
(eerste keer editen met final cut pro, geen conversie gedaan met de gopro software. Gewoon direct het materiaal van de sd kaart in final cut bewerkt, merk dat dit een scherper resultaat geeft.)
Ziet er prima uit (en zeker het weer) ;-)SnackMasterFlex schreef op maandag 26 november 2012 @ 20:07:
Eerste snowboarding filmpje wat ik ge-edit heb met gopro3 black edition materiaal:
(eerste keer editen met final cut pro, geen conversie gedaan met de gopro software. Gewoon direct het materiaal van de sd kaart in final cut bewerkt, merk dat dit een scherper resultaat geeft.)
(Welk nummer heb je gebruikt? < Daar hadden we Shazam dus voor
[ Voor 3% gewijzigd door Rub147 op 26-11-2012 20:14 ]
Is van m83...ben even kwijt welke titel (zoek ik na het werk nog even voor je op)Rub147 schreef op maandag 26 november 2012 @ 20:12:
[...]
Ziet er prima uit (en zeker het weer) ;-)
(Welk nummer heb je gebruikt? < Daar hadden we Shazam dus voor)
Verwijderd
Verwacht hem over ca. een week binnen te krijgen!Jedi Geub schreef op maandag 26 november 2012 @ 17:56:
Iemand de black edition al gespot in NL?
Waar besteld?Verwijderd schreef op maandag 26 november 2012 @ 23:07:
[...]
Verwacht hem over ca. een week binnen te krijgen!
Is dit met ProTune aan?SnackMasterFlex schreef op maandag 26 november 2012 @ 20:07:
Eerste snowboarding filmpje wat ik ge-edit heb met gopro3 black edition materiaal:
Verwijderd