Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:13
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 09:32:
In de voorjaarsvakantie met de Feiyu-Tech G4 gefilmd, ongelofelijk hoe stabiel het zelfs op snelheid blijft............
Dit zijn mooie beelden in de sneeuw.
Betekent dit dat je de GoPro zondere enige bescherming tegen sneeuw hebt gebruikt? Of heb je daar maatregelen tegen getroffen, want volgens mij kan je de onderwaterbehuizing niet icm met de G4 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elinx schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 07:47:
[...]
Dit zijn mooie beelden in de sneeuw.
Betekent dit dat je de GoPro zondere enige bescherming tegen sneeuw hebt gebruikt? Of heb je daar maatregelen tegen getroffen, want volgens mij kan je de onderwaterbehuizing niet icm met de G4 gebruiken.
Zonder bescherming, sneeuw kan de GoPro wel hebben. Zou wel een protective lens van GoPro (zit gratis bij The Frame trouwens) erbij kopen om de lens te beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee of foto's genomen met de "time lapse" en "single photo" modus verschillen van kwaliteit? Ik merkte namelijk op dat de "single photo" foto's meer geheugen innemen dan de "time lapse" foto's.. Maar beiden worden ze gemaakt met 12MP en zijn dan ook 3000 bij 4000 pixels. Ik heb ter vergelijking een foto gemaakt met allebei de modus en ze hebben (volgens mij) exact dezelfde kwaliteit na een paar keer ingezoomd te hebben. Iemand enig idee hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Shadow343 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 18:49:
Raar vraagje he.. is het verstandig om na gebruik van de gopro de batterij er altijd uit te halen? Ik gebruik hem bijv nu even voor een paar weken niet (waarsschijnelijk) maar zit nu dus te twijfelen of ik de batterij er rustig in kan laten of om deze eruit te halen.

Iemand trouwens ervaring met de gopole reach 2.0?
Niemand?! :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 18:24

13art

Moderator Mobile
Ik denk als je de batterij er voor een tijd uit haalt je straks weer alles opnieuw moet instellen (datum, tijd, etc). Ik zou hem er persoonlijk gewoon in laten zitten denk ik.
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:37:
[...]

Volgens mij bepalen ze de prijs zo'n beetje per klant haha. Je kan ze het beste een mailtje sturen via sales@feiyu-tech.com, schijnen aardige kortingen te geven via die weg ;)
Maar nu weten we nog niet wat jij er voor betaald hebt... Of wat men er ongeveer voor moet rekenen.

[ Voor 53% gewijzigd door 13art op 26-03-2015 17:27 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er veel mensen die software problemen hebben met hun GoPro? Ik namelijk wel met mijn hero 4 silver.. hij loopt echt héééél vaak vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:25:

Maar nu weten we nog niet wat jij er voor betaald hebt... Of wat men er ongeveer voor moet rekenen.
Kost doorgaans zo rond de 250-350 euro!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2015 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 22:32:
[...]

Heb het in een bericht hierboven ergens al eens vermeld, maar ik heb hem gratis gekregen.
Kijk, dat zijn de betere deals :P
Ik heb ze maar even een mail gestuurd. Maar tot op heden komt die mail nog niet door is hij nog niet afleverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:56
Dat heb ik ook :) Ik verstuur het met Gmail en ik denk dat ik deze in een spamfilter blijft hangen.
In de UK is hij ~240pond.

Waar vui zit, zit geen glans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 20:06
Afgelopen week in Egypte voor de verandering eens alles gefilmd op 1080/60FPS.

Echter speelt de computer van m'n vader die de filmpjes graag terug kijkt niet smooth af ... (AMD X2 250 met on board AMD4250)

Wat is de minimale specs om dit een beetje fatsoenlijk af te kunnen spelen?

Op mijn eigen bak geen problemen (I7 met R9 280X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipodejunk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-11-2022
JayZeeTie schreef op maandag 30 maart 2015 @ 12:53:

Echter speelt de computer van m'n vader die de filmpjes graag terug kijkt niet smooth af ... (AMD X2 250 met on board AMD4250)

Zelfde probleem met mijn HP met I3 processor en 4gb intern. te lelijk voor woorden!
zet nu alles op NAS en stream het naar mijn Mediaspeler.. en als ik het snel wil bekijken, doe ik het via de HDMI kabel, direct op me tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 16:21
JayZeeTie schreef op maandag 30 maart 2015 @ 12:53:

Op een Intel Celeron N2830 loopt 1080/60 nog goed bij mij. Een budget Celeron dus, geen idee hoe deze zich verhoudt tot de X2 250. In ieder geval maakt het bij mij wel uit of ik het in VLC speel of Windows Media Player. Op de N2830 draait VLC niet, WMP wel. Op mijn AMD X4 955 wel goed beeld in VLC, schokken in WMP. Kortom, misschien eens proberen met een andere player :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 19:48
l3art schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 17:25:
Ik denk als je de batterij er voor een tijd uit haalt je straks weer alles opnieuw moet instellen (datum, tijd, etc). Ik zou hem er persoonlijk gewoon in laten zitten denk ik.

[...]

Lijkt me sterk? Als je een extra batterij zou hebben en het je Gopro is (al) na een uur leeg dan ben je je settings kwijt als je even een andere batterij in gebruik neemt?

Trouwens, ik heb straks de batterij van de mijne verwijdert en weer terug omdat mijn Gopro was vastgelopen. Geen settings kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Laatst online: 16-09 20:06
Barns schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:08:
[...]

Op een Intel Celeron N2830 loopt 1080/60 nog goed bij mij. Een budget Celeron dus, geen idee hoe deze zich verhoudt tot de X2 250. In ieder geval maakt het bij mij wel uit of ik het in VLC speel of Windows Media Player. Op de N2830 draait VLC niet, WMP wel. Op mijn AMD X4 955 wel goed beeld in VLC, schokken in WMP. Kortom, misschien eens proberen met een andere player :)
Alle mogelijke players al geprobeerd: VLC, WMP, WMPC, etc.

Heb hem nu redelijk draaien in Media player Classic met alle render settings en shades uit. Het loopt, maar verre van ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
stefijn schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:31:
[...]

Lijkt me sterk? Als je een extra batterij zou hebben en het je Gopro is (al) na een uur leeg dan ben je je settings kwijt als je even een andere batterij in gebruik neemt?

Trouwens, ik heb straks de batterij van de mijne verwijdert en weer terug omdat mijn Gopro was vastgelopen. Geen settings kwijt
Ik weet ook niet precies hoe dat werkt. Maar als die instellingen bewaard blijven dmv een accu oid op het moederbord dan raakt die op een gegeven moment ook leeg als de accu er maar lang genoeg uit is. Maar wellicht worden de instellingen op een andere manier vast gehouden. Op een Pc worden de moederbord instellingen wel behouden dmv een batterij. Vandaar mn opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Voor het eerst wat raars voor gehad.
Toen in vorige week aan het snowboarden was, viel hij vaak 'gewoon' uit.
Het rare was dat er echt plaatsen waren, waar het telkens gebeurde... (zo het begin van een bepaalde piste = viel hij uit)
En ik moest echt batterij uit en in steken voor het terug ging. (ik zette hem dan gans de middag niet meer uit)

Op de kamer = nooit een probleem :s

iemand al eens iets gelijkaardigs gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basxt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23-08 11:26
Repi3 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 16:15:
Voor het eerst wat raars voor gehad.
Toen in vorige week aan het snowboarden was, viel hij vaak 'gewoon' uit.
Het rare was dat er echt plaatsen waren, waar het telkens gebeurde... (zo het begin van een bepaalde piste = viel hij uit)
En ik moest echt batterij uit en in steken voor het terug ging. (ik zette hem dan gans de middag niet meer uit)

Op de kamer = nooit een probleem :s

iemand al eens iets gelijkaardigs gehad?
Misschien de kou?

Ik heb trouwens gemerkt zoals hierboven met de fps, dat in donkere situaties de gopro nog wel eens wat wilt dalen qua fps, van 60 naar 40 bijvoorbeeld.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
ik had eerst aan de hoogte gedacht, de koude ook, maar vorig jaar met de skireis had ik geen problemen.
Mss best eerst eens FW update doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:47

Red Boll

Kick Ass!

Repi3 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 16:15:
Toen in vorige week aan het snowboarden was, viel hij vaak 'gewoon' uit
Ja, tijdens filmen op de motor. Ik heb nog een "hoes" (DX) om de behuizing dus ik denk dat het te warm is geworden ondanks dat de camera midden in de wind hangt en het zeker niet warm was.

EDIT: Ik kon de GoPro wel weer aanzetten op de reguliere manier, de batterij was dan ook nog lang niet leeg dus dat was het niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Red Boll op 30-03-2015 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dibbuz schreef op zondag 29 maart 2015 @ 23:48:
Dat heb ik ook :) Ik verstuur het met Gmail en ik denk dat ik deze in een spamfilter blijft hangen.
In de UK is hij ~240pond.
l3art schreef op zondag 29 maart 2015 @ 10:08:
[...]

Kijk, dat zijn de betere deals :P
Ik heb ze maar even een mail gestuurd. Maar tot op heden komt die mail nog niet door is hij nog niet afleverbaar.
Probeer sophie@feiyu-tech.com! Die zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op Groupon staat de GoPro Hero 4 Black: http://www.groupon.nl/dea...merchandising-nl/59537193 Wellicht een leuke aanbieding?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrashOne schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 22:10:
Op Groupon staat de GoPro Hero 4 Black: http://www.groupon.nl/dea...merchandising-nl/59537193 Wellicht een leuke aanbieding?
Mooie deal, helemaal nu de prijs overal verhoogd is, maar pas op want volgens mij was bij de vorige GoPro aanbieding via Groupon de winkel via wie de aanbieding liep niet de best gewaardeerde zaak. Zou in ieder geval even uitzoeken wie hem in dit geval aanbiedt!

Nog een korte edit van de beelden met de Feiyu G4 gimbal gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:47

Red Boll

Kick Ass!

Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2015 @ 19:47:
[...]
Erg strakke beelden! d:)b Ziet er heel goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2015 @ 19:47:
[...]

Mooie deal, helemaal nu de prijs overal verhoogd is, maar pas op want volgens mij was bij de vorige GoPro aanbieding via Groupon de winkel via wie de aanbieding liep niet de best gewaardeerde zaak. Zou in ieder geval even uitzoeken wie hem in dit geval aanbiedt!

[video]
Ziet er weer mooi uit, moest je reclame maken voor Feiyu om hem gratis te krijgen? :P

En nog veel kleurcorrecties gedaan? Zoja hoe, nog tips? Filmde je verder met Protune aan of uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red Boll schreef op donderdag 02 april 2015 @ 22:18:
[...]

Erg strakke beelden! d:)b Ziet er heel goed uit.
MLPN schreef op donderdag 02 april 2015 @ 22:31:
[...]

Ziet er weer mooi uit, moest je reclame maken voor Feiyu om hem gratis te krijgen? :P

En nog veel kleurcorrecties gedaan? Zoja hoe, nog tips? Filmde je verder met Protune aan of uit?
Bedankt!

Hoefde geen reclame te maken hoor haha. Gewoon gebruiken en laten zien wat het doet.

Heb protune altijd aan, in deze video vooral de belichting aangepast en het gele fletse (wat vooral de sneeuw een soort geel-grijs maakt) er wat uit te gehaald, en verzadiging wat verhoogd.
Heb onderstaand gemaakt zodat het misschien iets duidelijker te zien is wat er is gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 14:20:
[...]

[...]

[...]

Bedankt!

Hoefde geen reclame te maken hoor haha. Gewoon gebruiken en laten zien wat het doet.

Heb protune altijd aan, in deze video vooral de belichting aangepast en het gele fletse (wat vooral de sneeuw een soort geel-grijs maakt) er wat uit te gehaald, en verzadiging wat verhoogd.
Heb onderstaand gemaakt zodat het misschien iets duidelijker te zien is wat er is gebeurt.
[video]
nice, je ziet ook goed het verschil tussen de lucht in RAW en bewerkt, die komt ook er veel mooier uit. Zelf durf ik nog steeds niet veel met kleurbewerking te doen, maar mijn skifilmpje van afgelopen skivakantie moet nog gemaakt worden en daar ga ik het dan toch maar eens proberen. :)

Heb je naast abe nog echt een must see filmpje voor beginnend kleurbewerking? Ik bewerk overigens met Premiere pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je ski edit is weer lekker Stoicka! Nog bedankt voor de color correcting tips.

De film van mijn laatste snowbreak is nu ook af. Deze keer ging de drone ook mee de berg op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 16:16
coole edit! wat voor drone heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:25
Ik gok de Phantom 2 (staat bij zijn gear in zijn signature).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:01
En het staat letterlijk in de titel van de video :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Haha, klopt! (En ook in de toelichting bij de film op YT ;))

Phantom 2 samen met H3-3D gimbal en hero 3 black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 12:45
Mooie montage man, de drone brengt het allemaal super in beeld d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Tweak15KW schreef op maandag 06 april 2015 @ 21:36:
[...]

Mooie montage man, de drone brengt het allemaal super in beeld d:)b
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

vanardenne schreef op zondag 05 april 2015 @ 11:58:

De film van mijn laatste snowbreak is nu ook af. Deze keer ging de drone ook mee de berg op :)

[video]
Skiwerk enzo vind ik niet superspannend maar met die drone erbij zijn het wel lekker afwisselende shots.
Echt next level stuff. :)

Off topic:
Wel heb ik met die drones zoiets van, het is te doen als een paar man zo'n apparaat mee de berg opnemen en de piste rustig is maar als veel mensen dat gaan doen lijkt het me niet heel fijn. Vraag me af hoelang dat getolereerd gaat blijven worden. Of dat we eraan moeten wennen dat er de godganse dag overal van die bromtollen in de lucht hangen :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Help!!!! schreef op woensdag 08 april 2015 @ 20:49:
[...]

Skiwerk enzo vind ik niet superspannend maar met die drone erbij zijn het wel lekker afwisselende shots.
Echt next level stuff. :)

Off topic:
Wel heb ik met die drones zoiets van, het is te doen als een paar man zo'n apparaat mee de berg opnemen en de piste rustig is maar als veel mensen dat gaan doen lijkt het me niet heel fijn. Vraag me af hoelang dat getolereerd gaat blijven worden. Of dat we eraan moeten wennen dat er de godganse dag overal van die bromtollen in de lucht hangen :?
True, ben ook benieuwd hoe 't verloopt als er allemaal van die auto-follow-me-drones gaan komen. Ben bang dat er op diverse plekken lokale verboden zullen komen voor t gebruik van drones. Net als je nu in US ziet gebeuren bij een hoop natuurparken. Vooralsnog heb ik de gehele vakantie geen andere drone gezien :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtoo
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:33

Rtoo

Youtube - Triple Dutch

Tijdje geleden een GoPro gekocht en hierbij mijn eerste filmpje van een stukje motorrijden naar het werk. Niet heel spannend, maar het is een begin.

https://www.youtube.com/watch?v=0JumPZwijoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 10:32
vanardenne schreef op zondag 05 april 2015 @ 11:58:

[video]
Dit is wel extreem gaaf gedaan! Echt complimenten. Mooie shots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Damocles.NL schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 20:42:
[...]

Dit is wel extreem gaaf gedaan! Echt complimenten. Mooie shots.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:25
GoPro in space

https://www.youtube.com/watch?t=16&v=hIcwqahIaZQ

[ Voor 31% gewijzigd door Zapato op 12-04-2015 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Laatst online: 22:39
Rtoo schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 19:33:
Tijdje geleden een GoPro gekocht en hierbij mijn eerste filmpje van een stukje motorrijden naar het werk. Niet heel spannend, maar het is een begin.

YouTube: First GoPro movie
Heb je dat stukje vertraging zo gemonteerd om te maskeren dat je die vrouw met kind en hond eigenlijk gewoon keihard voorbij scheurde? :P

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparcky
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 18:15
Heeft er al iemand een duikbril met een GoPro mount ?
(hoeft geen 30 meter diep te kunnen, is om te snorkelen. Aliexpress o.i.d ?? )
Hints en tips welkom. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparcky
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 18:15
Ik heb een lenovo x220 Laptop met 16GB en een 2.8 Ghz core i7 cpu en twee SSD's (evo850 msata en gewoon.) (En triple boot, Windows , OSX en Ubuntu)

Dan denk je toch, moet toch lukken voor een amateur filmpje te maken maar ......
GoPro studio zuigt gewoon weg onder windows 7.... Constant 20 seconden "not responding", traag etc...
Onder OSX werkt het wel OK'ish .... maar dit is een omgeving waar ik prive niet in wil werken.

Dus zijn er tips om Gopro studio beter te laten werken onder windows of is er een ander Video pakket dat een aanrader is.... bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sparcky schreef op maandag 13 april 2015 @ 10:56:
Heeft er al iemand een duikbril met een GoPro mount ?
(hoeft geen 30 meter diep te kunnen, is om te snorkelen. Aliexpress o.i.d ?? )
Hints en tips welkom. Bedankt
Waarom niet zelf 1 maken, is niet zo heel veel werk. Zie bijvoorbeeld:
YouTube: How to Mount a GoPro Camera to a Dive Mask

Als alternatief zou je ook nog aan een headstrap kunnen denken, ook niet zo duur bij bijvoorbeeld XD:
http://www.dx.com/p/styli...black-231521#.VSuU2fmsVyw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
Sparcky schreef op maandag 13 april 2015 @ 11:04:
Ik heb een lenovo x220 Laptop met 16GB en een 2.8 Ghz core i7 cpu en twee SSD's (evo850 msata en gewoon.) (En triple boot, Windows , OSX en Ubuntu)

Dan denk je toch, moet toch lukken voor een amateur filmpje te maken maar ......
GoPro studio zuigt gewoon weg onder windows 7.... Constant 20 seconden "not responding", traag etc...
Onder OSX werkt het wel OK'ish .... maar dit is een omgeving waar ik prive niet in wil werken.

Dus zijn er tips om Gopro studio beter te laten werken onder windows of is er een ander Video pakket dat een aanrader is.... bedankt
Ik heb daar ook wel last van gehad, maar met een latere versie niet meer (windows 8). Al geprobeerd opnieuw te installeren op andere schijf? Misschien helpt dat en soms run as administrator.
Verder als alternatief, zelf gebruik ik Premiere Pro. Hiervoor zijn 1000 veel extra's, tweaks e.d., maar basic bewerken kan ook. Zo begon ik ook en als ik iets extra's wilde zocht ik het op op youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mochten er anderen zijn die (net zoals ik) problemen hebben met het herkennen van de camera onder windows 7/8 na de laatste FW upgrade van de 3+ (waarmee de camera opeens een MTP device wordt i.p.v een external disk) dan is de oplossing om terug te gaan naar de laatste FW. (even downloaden van: http://www.speedyshare.com/DjvVu/UPDATE-GoPro3-Black-v2.zip en uitpakken. Dan de map download in de root van je SD zetten, kaartje in de camera en camera aanzetten, de FW zal dan automatisch worden geladen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thofie
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 26-05 08:04
Hallo,
Ik heb een probleem met mijn 3+ black.
Ik wilde filmpjes vanaf de gopro op mijn pc zetten, dus hing hem met de officiele gopro kabel aan mijn pc. Hij werd een halve minuut herkend door mijn pc, waarna hij ineens niet meer herkend werd.
De gopro is uitgevallen en wil met geen mogelijkheid meer aan. Ook geen rood lampje oid wanneer ik hem aan de pc hang.
Ik heb geprobeerd:
- batterij eruit en erin
- SD kaart geformatteerd (gelukkig wel de filmpjes kunnen overzetten met een kaartlezer)
- Andere batterij erin
- Andere usb poorten gebruikt
- Mijn laptop gebruikt ipv mijn pc
- Andere kabel gebruikt

Is dit een verloren zaak? Gelukkig heb ik nog wel garantie:)

[ Voor 4% gewijzigd door Thofie op 13-04-2015 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Hoe zit dat met de nummering van video's. Ik heb afgelopen week weer gefilmd tijdens een obstaclerun, en dan ligt de nummering nogal door elkaar. De files gaan van GOPRO00XX naar GP0100XX/GP0200XX en weer terug naar GOPRO00XX als ik de Gopro door laat lopen.

In een filedirectory staat alles min of meer door elkaar

Is dat anders in te stellen?

[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 13-04-2015 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:25
GoPro Noord-Korea:

https://youtu.be/henAHaHTSi4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

stefijn schreef op maandag 13 april 2015 @ 17:08:
Hoe zit dat met de nummering van video's. Ik heb afgelopen week weer gefilmd tijdens een obstaclerun, en dan ligt de nummering nogal door elkaar. De files gaan van GOPRO00XX naar GP0100XX/GP0200XX en weer terug naar GOPRO00XX als ik de Gopro door laat lopen.

In een filedirectory staat alles min of meer door elkaar

Is dat anders in te stellen?
Je kan aan het laatste deel (wat jij XX hebt gemarkeerd) zien welke bij elkaar horen. Elke keer dat je een nieuwe opname start begint hij met GOPRO00XX en per zoveel minuten/MB maakt hij dan een volgend fragment aan GP01, GP02 etc.
Daar is volgens mij niets aan in te stellen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu bezig om mijn beelden te editten. Ik heb alleen 4K 30fps beeld opgenomen en als ik het edit binnen GoPro Studio moet ik ze eerst conversen en krijg ik per MP4 bestand van ong 8 minuten wat van de cam afkomt wat 4gb is een 20gb .avi bestand voor in de plaats. Hoe los ik dit op? Is dit wel de bedoeling? Lijkt me niet toch?

Daarnaast vraag ik me af hoe ik binnen GoProStudio mijn RAM geheugen optimaal kan benutten, hij heeft nu maar 8gb ram in gebruik terwijl ik 16gb ram heb en het conversen duurt nogal lang en zorgt er ook voor dat ik ontzettend veel ruimte over moet hebben op mijn hd.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2015 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Conversen vraagt vooral veel rekenkracht van je processor. Misschien heeft GoPro Studio genoeg aan je 8GB en is de bottleneck iets anders in je hardware?

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Tnx. Het is irritant omdat de files niet chronologisch gesorteerd staan op naam. Had beter een toevoeging aan het eind kunnen zijn, bijv. GPPRO00XXA, GPPRO00XXB

Is er iemand die hier iets zinnings over kan zeggen?
GoPro MP4 videomontage

edit: zie hierboven ook al iets staan hierover, had ik gemist. Ik heb een gerelateerd probleem, nl. dat zowel Magix Pro als Premiere niet met Mp4 lijken om te kunnen gaan, terwijl het omzetten naar AVI van 20Gb mp4 geen doen is (genereert honderden Gbs)

Zelf heb ik een i5 750 @ 3,7Ghz, 8gb, 256Gb-SSD + 2 500Gb HDs in Raid-0 en R290X 4Gb kaart.

[ Voor 40% gewijzigd door Stefke op 15-04-2015 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
Apart, in iMovie en Final Cut Pro X kun je direct met de bestanden aan het werkt zonder conversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 14:44
premiere heeft bij mij ook gen issues om gelijk te editen omzetten naar avi is gekkenwerk :+

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ja ik vond het ook al erg raar dat Gopro Studio niet met zijn "eigen" bestanden om kan gaan. Je moet eerst je cuts maken, dan de cuts omzetten naar AVI of MOV en dan pas kun je editten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
Ik kan in Premiere prima met .mp4 bestanden bewerken. Ik heb er geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HubD1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-09 15:57
Ik werk met Vegas, die kan ook met mp4 omgaan, maar meestal zet ik eerst in GoPro studio de bestanden om naar Cineform Avi. Je krijgt er inderdaad grote bestanden van, maar inladen, kleurcorrectie en renderen gaat zoveel sneller en makkelijker met de grotere Cineform Avi's, dat je de tijd van het omzetten driedubbel inhaalt.
Je moet er alleen wel de ruimte voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
@HubD1: De Gopro maakt bestanden van max 3,7Gb aan (als ik de Gopro gewoon laat lopen). Dat werd bij mij een bestand van >25Gb, werkt het bij jou dat nog steeds goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HubD1
Ja, het bestand wordt veel groter, maar de AVI is veel makkelijker te bewerken en eenvoudiger/sneller te renderen.
MP4 is erg compressed in vergelijking met de Cineform AVI, daardoor vraagt het veel meer rekenkracht.
Even een paar linkjes erbij: http://en.wikipedia.org/wiki/CineForm
whats_better_to_edit_straight_h264_or_cineform

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
OK. IK heb in principe ruimte zat (nog een 2Tb schijf naast de overige) dus wellicht toch maar naar CF AVI laten converteren door Goprostudio.
Jammer alleen dat 20Gb aan MP4 converteren ook nog enorm veel tijd kost naast honderden Gbs aan ruimte, maar ik zal eens zien.

Ik geloof dat Premiere op mijn PC beter met MP4 overweg kan dan Magix, zeker als alles op de SSD staat. Dat ga ik nog even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Ik geef het (bijna) op. :'(

Ik heb de verschillende filmpjes van mijn GoPro HD HERO3+ Black erg gemakkelijk kunnen inladen in Adobe Premiere Pro CC 2014 en daar (ook zonder al te veel gedoe) een mooie compilatie van kunnen maken. Ik kan deze clip zonder problemen exporteren naar 100+ verschillende formaten, welke vrijwel allemaal probleemloos door VLC op mijn Windows 8 computers worden afgespeeld. So far so good.

Het lukt me echter met geen mogelijkheid een export formaat te vinden, welke door (minimaal) 1 van mijn 5 verschillende mediaspelers (PCH A-100, AppleTV2 + XMBC, MiniX Neo X7 + XBMC, MiniX Neo X8 + XMBC, Argosy HV335T) wordt ondersteund. In alle gevallen vertikt de mediaspeler het om de film af te spelen. Terwijl deze spelers op andere moment vrijwel alles afspelen wat vanaf het Internet op ze af komt.

De GoPro (bron)bestanden hebben de volgende indeling.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bGsTB83.jpg

De indeling van een (voorbeeld) export ziet er als volgt uit.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/B53BfyB.jpg

Heeft iemand een idee wat ik fout doe? Jullie zullen je GoPro filmpjes toch wel in een formaat kunnen exporteren wat door media players gebruikt kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 14:46
Ik gebruik Adobe première pro cs6 en ik exporteer eigenlijk altijd naar YouTube 1080p of vimeo 720p presets. Gaat eigenlijk altijd wel goed.

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
JeroenF schreef op zondag 19 april 2015 @ 21:24:
Ik gebruik Adobe première pro cs6 en ik exporteer eigenlijk altijd naar YouTube 1080p of vimeo 720p presets. Gaat eigenlijk altijd wel goed.
Ga ik proberen! Al ben ik bang dat ik die presets al een keertje geprobeerd heb. Jij kan deze exports dus wel gewoon afspelen op de 'standaard' handware media players?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Exporteren via die presets zou inderdaad gewoon moeten werken. Zijn echt hele basic bestandsformaten, h264 encoding dus gewoon een standaard die ondersteund moet worden.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Hier toch nog wat twijfel.. of de SJCAM SJ4000.. of de SJCAM M10 of de GoPro Hero.

Ik wil hem gaan gebruiken tijdens mijn reis in IJsland. En vermoed dat ik daar flink wat felle zonnige momenten afgewisseld met regenbuien ga krijgen. En als ik dan de vergelijkende reviews zie, dan komt de GoPro er qua exposure en omgaan met belichting een stuk beter uit. Maar ja, wel 50 euro duurder en ben bang dat ik vooral het LCD display ga missen.

Vermoed dat meer mensen hier wel voor die keus hebben gestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Laatste creatie:

Bij editing had ik nu ook via GoPro Studio de bestanden geconvert van mp4 naar mov. Had nou niet altijd het idee dat het daardoor sneller wordt in Premiere. Leek er soms juist wat meer moeite mee te hebben. Interessant ook: na het converten blijft er een 'live link' tussen Studio en het bestand. Als ik in Studio kleurinstellingen verander, veranderen deze automatisch mee in Premiere....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R J
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 11:09

R J

Erg strak weer moet ik zeggen! Ziet er goed uit!

Ik zie in sommige shots dat het beeld toch nog enigszins trilt.
Reden waarom ik dit zeg is omdat ik met mijn phantom 2 icm H3-3D + hero 3 black hetzelfde heb. Het valt lang niet altijd op, maar toch erger ik me er af en toe aan..
Moet toch nog eens goed uitzoeken of ik daar evt iets aan kan doen

Ik zie het er niet bij staan, maar gebruik je ook een FPV kit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
Sterker nog, dit was mijn eerste flight met nieuwe FPV set.

Jello, blijft irritant. 1 shot (zodra zang start) was eigenlijk net iets teveel voor mijn smaak. Maar wilde die shot er toch in hebben.

Je kan er van alles aan proberen te doen: propellers balanceren, demping balls veranderen of aanpassen, ND filter over de lens en counterbalans met muntjes op je gopro, etc. Dat laatste niet geprobeerd, de eerste zaken hebben bij mij niet tot resultaat geleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Mooi hoor. Ik zou er bijna een drone van gaan aanschaffen :) Dit soort beelden leent zich toch goed voor wat extra beeldstabilisatie in Premiere?

MOet zeggen dat ik nu 2 filmpjes in Premiere (CC) heb gemonteerd rechtstreeks met de MP4s en dat gaat erg goed in tegenstelling tot eerder. Geen idee wat er anders is, volgens mij niks. Heb niet eens de bronvideo's op mijn SSD staan.
Heb wel het idee dat de performance met korte clips omgezet naar CF AVI (via Goprostudio) iets beter is, t gaat net allemaal wat strakker, maar niet meer zodanig dat ik er problemen mee heb.

Misschien dat CF AVI weer minder gaat presteren als er hele grote bestanden mee gemaakt worden (>10Gb of zo, ik noem maar wat)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds twee weken geleden zit ik na een vakantie van 2,5e week in Las Vegas eindelijk weer thuis. Ik heb ontzettend veel beeldmateriaal geschoten met mijn GoPro Hero4 + Feiyu Tech G4 Gimbal in 4K en ben al dat beeld nu aan het editten en op YouTube aan het zetten. De volgende filmpjes heb ik nu online:

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden :-) Er komt nog meer aan hoor! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Die gimbal wil ik ook nog een keer kopen, echt een verbetering tov zonder.

Ik vind je filmpjes saai als ik eerlijk ben, denk vooral dat ze voor jezelf leuk zijn omdat jij daar alles hebt meegemaakt.

De kwaliteit van YouTube valt mij telkens weer tegen. De bitrate wordt echt flink teruggeschroefd en dat zie je, vooral als je het origineel eerder hebt gezien. Iemand ervaring met andere platformen die beter kwaliteit aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het voor de meeste mensen hier inderdaad vrij saai kan zijn. Mijn filmpjes zijn ook vrij lang, ik heb dat met opzet gedaan omdat ik voor mijn doelgroep echt een beleving wil neerzetten. Dus van begin tot eind anderen laten mee maken wat ik ook mee maak en daar 'realtime' bij zijn. Wat gebeurt, gebeurt.

Als mensen Googlen op een attractie dan zie je vaak flitsende, snelle en korte filmpjes of trailers met de highlights daarvan, maar niet vaak echt een beleving van iemand die zo'n attractie dan ook daadwerkelijk in 'realtime' bezoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Waar heb jij je gimbal gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
stefijn schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:30:
Dit soort beelden leent zich toch goed voor wat extra beeldstabilisatie in Premiere?
De jello volgens mij juist niet. Omdat het niet echt trilling van hele beeld is maar meer golvende effect in de details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Hier mijn eerste Gopro-montage. Urban Army Run in Oirschot :)

https://www.youtube.com/w...SUjv6PrM&feature=youtu.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 06:01
Ik zeg het vaker en ik zeg het nu ook weer: houd het kort. 7 minuten aan vreemden die een parcours aan het doen zijn is echt veel en veel te lang om boeiend te blijven.

Bij mezelf merk ik altijd dat ik na een minuut al m'n aandacht begin te verliezen als het niet bijzonder spannend/goed is en dat ik er na 2 minuten wel echt klaar mee ben. Dus ik zou zeggen, als je een actievol filmpje wilt maken, beperk het tot 1 á 2 minuten, misschien met een uitloper tot 3 minuten als je écht veel supervet materiaal hebt.

Dat gezegd hebbende: de kleuren en de scherpte vind ik lekker en het ziet eruit als een leuk (en vooral zwaar en intensief) parcours. Dus voor jou en de mensen die 'm ook gelopen hebben zal die 7 minuten alleen maar leuk zijn om terug te zien ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht je interesse hebben, en geldt uiteraard ook voor anderen: als je sophie@feiyu-tech.com mailt en mijn YouTube kanaal (www.youtube.com/user/stoicka93) vermeldt geven ze vaak een behoorlijke korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R J

R J

vanardenne schreef op woensdag 22 april 2015 @ 14:03:
Sterker nog, dit was mijn eerste flight met nieuwe FPV set.

Jello, blijft irritant. 1 shot (zodra zang start) was eigenlijk net iets teveel voor mijn smaak. Maar wilde die shot er toch in hebben.

Je kan er van alles aan proberen te doen: propellers balanceren, demping balls veranderen of aanpassen, ND filter over de lens en counterbalans met muntjes op je gopro, etc. Dat laatste niet geprobeerd, de eerste zaken hebben bij mij niet tot resultaat geleid.
Ben wel benieuwd, wat voor FPV kit heb je dan? Ik overweeg om een boscam kit aan te schaffen (al dan niet via ebay, maar dat vind ik wat te gewaagd)

Ik heb zelf nog niet genoeg tijd gespendeerd aan het proberen op te lossen van het jello effect.
Ik ben bezig met een edit (zal ik hier tegen die tijd delen) waar ik ook wat drone shots in heb.
Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2015 @ 23:08:
[...]

Mocht je interesse hebben, en geldt uiteraard ook voor anderen: als je sophie@feiyu-tech.com mailt en mijn YouTube kanaal (www.youtube.com/user/stoicka93) vermeldt geven ze vaak een behoorlijke korting!
Lijkt mij erg vet om zo'n Feiyu aan te schaffen. Toch nog maar eens goed over nadenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
R J schreef op donderdag 23 april 2015 @ 07:48:
[...]

Ben wel benieuwd, wat voor FPV kit heb je dan? Ik overweeg om een boscam kit aan te schaffen (al dan niet via ebay, maar dat vind ik wat te gewaagd)
- Blackpearl monitor/receiver, 7channel versie
- immersion 600mw zender
- iOSD mini
- monitor houder (die van Inspire)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WardKuipers
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
R J schreef op donderdag 23 april 2015 @ 07:48:
[...]

Lijkt mij erg vet om zo'n Feiyu aan te schaffen. Toch nog maar eens goed over nadenken...
Zoals ik eerder al eens zei had ik zelf eerst ook die twijfel, maar ik denk dat het er erg van afhangt hoeveel je met je GoPro doet. Als je voornamelijk je GoPro gebruikt voor filmen, je hebt niet de meest vaste hand en je hebt geen zin in editen, volg dan Stoicka's advies en mail even. Anders, doe het niet. Ik was in gesprek gegaan met een medewerker van B&H in New York en die kwam tot de conclusie dat ik hem niet echt nodig zou hebben.

Snel wat redenen:
1. Gebruik al zo'n 4-5 jaar GoPro's
2. Kan redelijk stabiel met een polo filmen
3. Ben niet te beroerd om enige camerashake te editen
4. *Misschien wel de belangrijkste* Gebruik m'n GoPro niet (meer) voor professionele doeleinden.

T is absoluut een mooi en goedwerkend apparaat die Fei-Yu Tech G4 en dat zal Stoicka en vele andere gebruikers ervan beamen, maar als je hem niet ECHT nodig hebt, is het gewoon een duur hebbeding. Hoop dat ik twijfelaars hiermee geholpen heb ;) !

Oh en als voorbeeld nog even een sneeuwedit ZONDER zo'n smooth-stokkie :9

PS: Ik kan zelf alvast wat commentaar verzinnen *lange shots* *gebeurt niet veel* Dat soort dingen, maar was met m'n pa weg en om mezelf te gaan filmen in t snowpark vind ik ook weer zoiets + ik vond de combo muziek en rustige beelden ook wel eens wat hebben :)

[ Voor 9% gewijzigd door WardKuipers op 23-04-2015 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Hahn schreef op woensdag 22 april 2015 @ 22:53:
Ik zeg het vaker en ik zeg het nu ook weer: houd het kort. 7 minuten aan vreemden die een parcours aan het doen zijn is echt veel en veel te lang om boeiend te blijven.

Bij mezelf merk ik altijd dat ik na een minuut al m'n aandacht begin te verliezen als het niet bijzonder spannend/goed is en dat ik er na 2 minuten wel echt klaar mee ben. Dus ik zou zeggen, als je een actievol filmpje wilt maken, beperk het tot 1 á 2 minuten, misschien met een uitloper tot 3 minuten als je écht veel supervet materiaal hebt.

Dat gezegd hebbende: de kleuren en de scherpte vind ik lekker en het ziet eruit als een leuk (en vooral zwaar en intensief) parcours. Dus voor jou en de mensen die 'm ook gelopen hebben zal die 7 minuten alleen maar leuk zijn om terug te zien ;)
tnx voor de feedback. Ik weet dat het wat lang is maar de doelgroep was ook alleen het clubje dat je in het begin ziet (en dan is de eerste 30-40sec al niet interessant als je er niet bij was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R J

R J

WardKuipers schreef op donderdag 23 april 2015 @ 09:28:
[...]
Zoals ik eerder al eens zei had ik zelf eerst ook die twijfel, maar ik denk dat het er erg van afhangt hoeveel je met je GoPro doet.
Dat is het 'm inderdaad. Mijn afwegingen zijn de kosten vs gebruik en dit is een duur stukje speelgoed!

Ik ben een tijdje geleden al aan de slag gegaan met wat DIY dingen (zoals een fig rig), maar dat haalt het gewoon niet bij deze 'smooth stokkies' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:46
In hoeverre gebruiken jullie allemaal filters voor de GoPro?

Ik heb sinds kort zelf een polarisatiefilter en ben wel tevreden over het resultaat (iets donkerder, maar betere kleuren in vooral zon omgevingen en met water erbij). Heb tevens gisteren een macro filter gekocht om ook review werk te kunnen doen met de Hero 4 Black.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HubD1
vanardenne schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:03:
Bij editing had ik nu ook via GoPro Studio de bestanden geconvert van mp4 naar mov. Had nou niet altijd het idee dat het daardoor sneller wordt in Premiere. Leek er soms juist wat meer moeite mee te hebben.
Mov en mp4 is eigenlijk hetzelfde. Het ging om de conversie van mp4 naar de uncompressed CineForm Avi.
Filmpje is verder wel lekker. mooie kleurrijke beelden en een lekker muziekje (uit een Sony Bravia reclame van jaaaaaren terug?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
HubD1 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 19:40:
[...]

Mov en mp4 is eigenlijk hetzelfde. Het ging om de conversie van mp4 naar de uncompressed CineForm Avi.
Filmpje is verder wel lekker. mooie kleurrijke beelden en een lekker muziekje (uit een Sony Bravia reclame van jaaaaaren terug?)
Klopt! :-)

Wat betreft mov/cineform, kom er nog niet helemaal uit. Als ik in gopro studio zit, koos ik nu bij step 1 voor 'convert', dan maakt die een .mov bestand aan. Ik dacht dat het al was. Naar aanleiding van jouw opmerking ben ik helemaal door gegaan tot step 3 'export'. Dan kan ik expliciet kiezen voor 'encode as' GoPro Cineform. Dan maakt die er echter ook een .mov bestand van... niet een avi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
  • Laatst online: 20-09 13:08
Hebben jullie ervaring met het knippen in je mp4 files?

Ik kom regelmatig in situaties waarbij ik de gopro monteer, en vervolgens gewoon alles laat filmen gedurende een paar uur. (Bv watersport). Gezien de hoeveelheid data, en de gelimiteerde beschikbaarheid van sd kaartjes en de laptop SSD, zou ik graag de zinloze delen eruit knippen op de laptop (op vakantie)

Het lukt mij zonder converteren niet met de gopro studio software. Ik zoek dus een tool waarmee ik in de rauwe mp4 files, zonder converteren stukken kan knippen en verwijderen, om zo wat ruimte te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HubD1
vanardenne schreef op donderdag 23 april 2015 @ 20:11:
[...]
Wat betreft mov/cineform, kom er nog niet helemaal uit. Als ik in gopro studio zit, koos ik nu bij step 1 voor 'convert', dan maakt die een .mov bestand aan.
Ik zou dan thuis even moeten kijken hoe het precies zit. Je kunt bij stap 1 tijdens het importeren ergens instellen (advanced settings?) dat hij naar CineForm moet. Bij mijn weten kun je dan kiezen tussen compressed mp4 en uncompressed avi. De stap 2 en 3 gebruik ik zelf nooit, want editten doe ik vervolgens in Vegas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gys89
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Eerste edit met GoPro studio.

Wintersport 2015 gefilmd met GoPro Hero 4 Silver in 1080p60

[ Voor 29% gewijzigd door gys89 op 24-04-2015 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaviddeVogel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09-2022
gys89 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 11:00:
Eerste edit met GoPro studio.

Wintersport 2015 gefilmd met GoPro Hero 4 Silver in 1080p60

[video]
Fijn om hier een keer een filmpje te zien zonder zo'n gimbal die hier vaak besproken wordt! Dat maakt het wat makkelijk om nou te zien wat voor effect een gimbal heeft. :)

(Welke muziek staat er trouwens onder het filmpje?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 10:35
Iemand hier ervaring met een GoPro Here 3+ die zegt dat WiFi update fout is gegaan?
Daarna zend hij ook geen WiFi netwerk meer uit.
Heb al van alles geprobeerd maar wil niet baten.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ook al een handmatige firmware update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 10:35
Ja want via de app werkt het niet omdat wifi niet werkt.
Heb al WiFI Only en Firmware + WiFi gedaan

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
HubD1 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 09:34:
[...]

Ik zou dan thuis even moeten kijken hoe het precies zit. Je kunt bij stap 1 tijdens het importeren ergens instellen (advanced settings?) dat hij naar CineForm moet. Bij mijn weten kun je dan kiezen tussen compressed mp4 en uncompressed avi. De stap 2 en 3 gebruik ik zelf nooit, want editten doe ik vervolgens in Vegas.
Zou je kunnen kijken? Bij mij zie ik onder advanced settings die optie niet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin484
  • Laatst online: 19-09 00:56
Iemand die mij advies kan geven in het kopen van een Gopro? Ik wil graag een Gopro kopen om mooie beelden mee te gaan maken. Vooral Timelapse vind ik altijd er leuk uitzien (en ik hoef m'n familie niet meer op te zadelen met uren beeld materiaal na een vakantie ;-)

Ik twijfel tussen een Gopro 4 Silver en de Black edition. Misschien handig om erbij te zeggen dat ik momenteel een 4K televisie heb en daarom neig naar de Black, of voldoet een silver ook uitstekend? (ik heb op youtube wat verschillen zitten te kijken maar mij valt het op youtube niet echt op tussen deze 2....maar misschien dat het verschil op een 4K televisie groter is...dat weet ik niet. Ik denk ook aan de 4K voor de langere termijn...of is dan de Silver ook prima?

Systeem : I7-12700K, 32GB, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HubD1
vanardenne schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 18:01:
[...]

Zou je kunnen kijken? Bij mij zie ik onder advanced settings die optie niet staan.
Sorry, zit even weinig thuis op het moment, maar bij mij ziet het er ook zo uit. Die Avi is dus de CineForm Avi.
Afbeeldingslocatie: http://www.dslrfilmnoob.com/wp-content/uploads/GoPro-Cineform-Studio-advanced.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Niet online
HubD1 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 09:35:
[...]

Sorry, zit even weinig thuis op het moment, maar bij mij ziet het er ook zo uit. Die Avi is dus de CineForm Avi.
[afbeelding]
In GoPro Studio 2.5.4 op de mac ziet dat scherm er anders uit en kan je niet voor formaat kiezen.

Nog ff verder gegoogled en .mov blijkt voor de mac wel gewoon een cineform file te zijn: http://gopro.com/support/...a-gopro-studio-20-project

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een nieuw filmpje :P Lol @ die dames op @0,15 dat was niet de bedoeling hoor, haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 16:22
Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 13:04:
[video]

Weer een nieuw filmpje :P Lol @ die dames op @0,15 dat was niet de bedoeling hoor, haha :P
Die dame op 3.06 dan (links in beeld) die even haar korte broek uit de crack of her ass trekt hahahah. Zweten jonguh hahaha

En toch ging je nog even met de camera ietsje lager aan het eind van de roltrap ;)

[ Voor 9% gewijzigd door keepitfrosty op 25-04-2015 13:20 ]

Pagina: 1 ... 57 ... 81 Laatste